Diapam 5mg

Jabo-77

Onko toi niin paha lääke mitä siitä kerrotaan? Mitä tapahtuu jos mattimeikeläinen nappaa tuollaisen? Väsyttää?

113

100309

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lo_siento

      Jos sulle on kirjoitettu tuota, niin ota vaan. Jos ei, niin tuskin kuolet.

    • kokeillut

      itse olen joskus joutunut ottamaan puolikkaan,kun oli tenttikausi ja vaikeet kokeet edessä.oli pakko rentoutua,joten otin pamia. En jäänyt koukkuun ja eipä se paljon missään tuntunut.Olin toki paljon rennompi kokeissa ja seuraavana päivän oli pientä päänsärkyä. En sen jälkeen ole niitä ottanut,sillä niihin jää koukkuun, nehän on mielialalääkkeitä.

      Mihin sitä tarviit?

      • soon vaan rauhoittava lääke esim cipramil tai cipraleksi ovat psyykelääkkeitä mitä oon jostain lukennu ja tosta tuliki mieleen et eiks noi pamit oo niin sanottuja otetaan vaan tarvittaessa lääkkeitä. pakko oli heittää oma mielipide ja kysymys asiasta ettei kukaan vaan ymmärrä väärin edellisen kirjoitusta siittä et diapam ois psyykelääke


      • kyllä muuten on
        KING_SALOMON kirjoitti:

        soon vaan rauhoittava lääke esim cipramil tai cipraleksi ovat psyykelääkkeitä mitä oon jostain lukennu ja tosta tuliki mieleen et eiks noi pamit oo niin sanottuja otetaan vaan tarvittaessa lääkkeitä. pakko oli heittää oma mielipide ja kysymys asiasta ettei kukaan vaan ymmärrä väärin edellisen kirjoitusta siittä et diapam ois psyykelääke

        diapam kyllä luokitellaan mielialalääkkeisiin ja sillähän hoidetaan ahdistuneisuutta/sekavuustiloja plus alkoholin vieroitusoireita. psyykelääkkeet ja mielialalääkkeet on kaks eri asiaa.


      • kyllä muuten on kirjoitti:

        diapam kyllä luokitellaan mielialalääkkeisiin ja sillähän hoidetaan ahdistuneisuutta/sekavuustiloja plus alkoholin vieroitusoireita. psyykelääkkeet ja mielialalääkkeet on kaks eri asiaa.

        >>diapam kyllä luokitellaan mielialalääkkeisiin ja sillähän hoidetaan ahdistuneisuutta/sekavuustiloja plus alkoholin vieroitusoireita. psyykelääkkeet ja mielialalääkkeet on kaks eri asiaa. >>

        Mielialalääkkeet ovat psyykenlääkkeitä (Ks. yst. Pharmaca Fennica: F PSYYKENLÄÄKKEET; 4 NEUROOSILÄÄKKEET). Suurin osa bentsodiatsepiineista, esim. Diapam luokitellaan ensisijaisesti anksiolyyteiksi eli neuroosilääkkeiksi jotka vähentävät ahdistuneisuutta. Lisäksi jotkut bentsot luokitellaan hypnoottien ja sedatiivien ryhmään. Tällöin ne niiden tarkoitus on pääasiassa auttaa potilas uneen. Jotkin bentsot ovat etenkin antikonvulsiivisia (esim. Rivatril). Niiden tarkoitus on ehkäistä mm. epileptisiä kohtauksia, vapinaa ja lihasjännitystä.

        Psyykenlääkkeitä on erilaisia ja eri tarkoituksiin. Suosittelen Sinulle aiheeseen perehtymistä, ennen kuin itsepäisesti alat väittää täällä jotain asiaa faktana.


      • ei__
        kyllä muuten on kirjoitti:

        diapam kyllä luokitellaan mielialalääkkeisiin ja sillähän hoidetaan ahdistuneisuutta/sekavuustiloja plus alkoholin vieroitusoireita. psyykelääkkeet ja mielialalääkkeet on kaks eri asiaa.

        Diapam ei ole mielialalääke eli antidepressantti. Kemiallisesti se on pikemminkin depressantti kuten alkoholikin. Diapam ja muut bentsodiatsepiinijohdokset ovat anksiolyyttejä eli ahdistuneisuutta helpottavia lääkkeitä. Lisäksi se on hypnootti eli unettava ja relaksantti eli lihaksiä rentouttava lääke.

        Masentunutta mielialaa Diapam ei kohenna, masennuksesta johtuvaa ahdistuneisuutta kylläkin.


      • oli kyllä

        paras vitsi jonka ikinä olen kuullut, siis otin puolikkaan diapamia en jäänyt koukkuun, voi lapsikulta kun sinun pitää syödä niitä vuosi kovilla annoksilla niin sitten voit koukusta jo puhua, tuo puolikas on yhtä tyhjän kanssa.


      • 6456rdgd
        oli kyllä kirjoitti:

        paras vitsi jonka ikinä olen kuullut, siis otin puolikkaan diapamia en jäänyt koukkuun, voi lapsikulta kun sinun pitää syödä niitä vuosi kovilla annoksilla niin sitten voit koukusta jo puhua, tuo puolikas on yhtä tyhjän kanssa.

        Psyykkisen riippuvuuden voi saada vaikka kerran kokeilusta. Mutta bentsoihin saa fyysisen riippuvuuden 2-4 viikossa jos joka päivä käyttää (eikös diapam ole bentso?)


      • hilluva villu
        KING_SALOMON kirjoitti:

        soon vaan rauhoittava lääke esim cipramil tai cipraleksi ovat psyykelääkkeitä mitä oon jostain lukennu ja tosta tuliki mieleen et eiks noi pamit oo niin sanottuja otetaan vaan tarvittaessa lääkkeitä. pakko oli heittää oma mielipide ja kysymys asiasta ettei kukaan vaan ymmärrä väärin edellisen kirjoitusta siittä et diapam ois psyykelääke

        diapam on psyykenlääke, rauhoittava, mieleen vaikuttava, lue pharmaca fennicaa nii uskot


      • kokenut ks. lääk.

        siihen ei jää koukkuun niin helposti kumminkaan, mutta parin viikon päivittäisen käytön jälkeen tilanne on toinen. se ei aiheuta sivuoireita, paitsi joillekki väsymystä joten päänsärky johtuu aivan muusta ku tuosta 5mg pamista. se on mieto lääke. se ei ole ns. mieliala lääke, vaan rauhoittava lääke. mieliala lääkkeet toimii vähän erillätavalla. puolikas 5mg diapam ei pitäis edes tuntua paljoa missään, riippuen tietenki sukupuolesta tai no lähinnä koosta. 5mg toimii joillekkin jotenkin, itelle ei. mutta tämä lääke on kumminki sellainen, siis kaikki bentsot, joita ei tulisi syödä kun tilanteissa joihin niitä todella tarvii, koska olen itse kokenut niistä vierottautumisen ja se on pahin koukku mihin ihminen voi jäädä.. joten varovaisuutta määrien kans. yliannostusta ei näistä saa, koska esim katkolla annetaan nestemäisena 200ml diapamia..

        T: jo kauan benzodiazepameja käyttänyt.


      • pampam
        kyllä muuten on kirjoitti:

        diapam kyllä luokitellaan mielialalääkkeisiin ja sillähän hoidetaan ahdistuneisuutta/sekavuustiloja plus alkoholin vieroitusoireita. psyykelääkkeet ja mielialalääkkeet on kaks eri asiaa.

        diapam taas on niiiiin väärä lääke alkoholin vieroitusoireisiin


      • Anonyymi
        kyllä muuten on kirjoitti:

        diapam kyllä luokitellaan mielialalääkkeisiin ja sillähän hoidetaan ahdistuneisuutta/sekavuustiloja plus alkoholin vieroitusoireita. psyykelääkkeet ja mielialalääkkeet on kaks eri asiaa.

        Psyykenlääkkeet ja mielialalääkkeet ovat sama asia.


      • Anonyymi
        kokenut ks. lääk. kirjoitti:

        siihen ei jää koukkuun niin helposti kumminkaan, mutta parin viikon päivittäisen käytön jälkeen tilanne on toinen. se ei aiheuta sivuoireita, paitsi joillekki väsymystä joten päänsärky johtuu aivan muusta ku tuosta 5mg pamista. se on mieto lääke. se ei ole ns. mieliala lääke, vaan rauhoittava lääke. mieliala lääkkeet toimii vähän erillätavalla. puolikas 5mg diapam ei pitäis edes tuntua paljoa missään, riippuen tietenki sukupuolesta tai no lähinnä koosta. 5mg toimii joillekkin jotenkin, itelle ei. mutta tämä lääke on kumminki sellainen, siis kaikki bentsot, joita ei tulisi syödä kun tilanteissa joihin niitä todella tarvii, koska olen itse kokenut niistä vierottautumisen ja se on pahin koukku mihin ihminen voi jäädä.. joten varovaisuutta määrien kans. yliannostusta ei näistä saa, koska esim katkolla annetaan nestemäisena 200ml diapamia..

        T: jo kauan benzodiazepameja käyttänyt.

        Katkolla annetaan alkoholin vieroitusoireisiin ja siitä ei jää koukkuun.


    • Pami-fani

      Tuon vahvuisena aika kesyä ainetta, tuskin edes huomaat ottaneesi jos vaikutuksia ilmenee niin tulee rennot fiilarit ja elämä rullaa kevyemmin eteenpäin. Ja p**ska puhetta, että siihen jää muutamasta koukkuun, se vaatii jo aineen säännöllistä ja jatkuvaa käyttöä.

      • Aurora

        Niin ne kaikki sanoo. Mä en ymmärrä mikä ihmeen halu ihmisillä on "leveillä" ja "ylpeillä" lääkkeiden käytöllä! Eikö nykyään ole enää hienoa olla terve ja voimissaan? Nuoret ihmiset käyttävät jotain helvetin lääkkeitä!

        Mä oon sitä mieltä että lääkettä VOI ottaa jos on kipeä tai sairas. Lääkäri määrää ne ja sit kun ei enää tarvitse, kannattaa olla iloinen ja terve.

        Ja mitä tulee noihin Diapam- lääkkeisiin niin se on paskapuhetta se, etteikö niihin jää koukkuun. Ideahan on se että: yks kevyt - kaksi kevyttä - kolme kevyttä - kuusi kevyttä - yksi vahva - kaksi vahvaa - muutama kevyt - jokunen vahva - emmä tiedä paljo mä oon vetänyt.


      • temgesic

        joo ota vaan 5:tosen pameja mut ota joku 10-20 niin huomaaat että kyllä ne toimii ja kun teet sen vain 2-4 kertaa päivässä niin et takuulla jää koukkuun.aluksi kannattaa syödä ton ohjeen mukan joku vuosi ja sit vaan lopettaa tai vaihtaa 10:pisiin niin kyllä se elämä siitä.


      • pamipää
        temgesic kirjoitti:

        joo ota vaan 5:tosen pameja mut ota joku 10-20 niin huomaaat että kyllä ne toimii ja kun teet sen vain 2-4 kertaa päivässä niin et takuulla jää koukkuun.aluksi kannattaa syödä ton ohjeen mukan joku vuosi ja sit vaan lopettaa tai vaihtaa 10:pisiin niin kyllä se elämä siitä.

        kannattaa ottaa joku 60 kympin pamii niinku mä niin häviää elämästä joku neljä päivää...vitun siistii!!!!!


      • bubuli
        Aurora kirjoitti:

        Niin ne kaikki sanoo. Mä en ymmärrä mikä ihmeen halu ihmisillä on "leveillä" ja "ylpeillä" lääkkeiden käytöllä! Eikö nykyään ole enää hienoa olla terve ja voimissaan? Nuoret ihmiset käyttävät jotain helvetin lääkkeitä!

        Mä oon sitä mieltä että lääkettä VOI ottaa jos on kipeä tai sairas. Lääkäri määrää ne ja sit kun ei enää tarvitse, kannattaa olla iloinen ja terve.

        Ja mitä tulee noihin Diapam- lääkkeisiin niin se on paskapuhetta se, etteikö niihin jää koukkuun. Ideahan on se että: yks kevyt - kaksi kevyttä - kolme kevyttä - kuusi kevyttä - yksi vahva - kaksi vahvaa - muutama kevyt - jokunen vahva - emmä tiedä paljo mä oon vetänyt.

        mulle määrättiin pamia kun olen tramal särkylääkkeen vierotuksessa nyt vuoden söin tramalia jäätyneeseen olkapäähän kauanko pamia voi syödä ettei tuu uutta riippuvuutta tää ei kivaa


      • FUUUUUU
        Aurora kirjoitti:

        Niin ne kaikki sanoo. Mä en ymmärrä mikä ihmeen halu ihmisillä on "leveillä" ja "ylpeillä" lääkkeiden käytöllä! Eikö nykyään ole enää hienoa olla terve ja voimissaan? Nuoret ihmiset käyttävät jotain helvetin lääkkeitä!

        Mä oon sitä mieltä että lääkettä VOI ottaa jos on kipeä tai sairas. Lääkäri määrää ne ja sit kun ei enää tarvitse, kannattaa olla iloinen ja terve.

        Ja mitä tulee noihin Diapam- lääkkeisiin niin se on paskapuhetta se, etteikö niihin jää koukkuun. Ideahan on se että: yks kevyt - kaksi kevyttä - kolme kevyttä - kuusi kevyttä - yksi vahva - kaksi vahvaa - muutama kevyt - jokunen vahva - emmä tiedä paljo mä oon vetänyt.

        Esimerkiksi kaveripiiri, mitä sulla ei luultavasti oo, saattaa vaikuttaa myös siihen, et alkaa napsimaa kaiken näkköstä.

        Mä eilen ekan kerran tyyppasin pamei, semmoset kaks 5 mg oli, et ei hirveesti mut oli se kyl chilli kokemus. siisti oi kaupas käydä, ku ei tarvinu kuumotella mitää, ku tota ennen hiisaillu oon nii silllee erlaista.


      • henkilöstä
        bubuli kirjoitti:

        mulle määrättiin pamia kun olen tramal särkylääkkeen vierotuksessa nyt vuoden söin tramalia jäätyneeseen olkapäähän kauanko pamia voi syödä ettei tuu uutta riippuvuutta tää ei kivaa

        Se on ihan yksilöllistä.

        Päihdehakuiset ja persoonallisuushäiriöiset, jotka käyttävät lääkkeitä miten sattuu, tulevat herkemmin riippuvaisiksi, mutta näillähän ei elämä muutenkaan ole hallinnassa.


      • george harrison
        bubuli kirjoitti:

        mulle määrättiin pamia kun olen tramal särkylääkkeen vierotuksessa nyt vuoden söin tramalia jäätyneeseen olkapäähän kauanko pamia voi syödä ettei tuu uutta riippuvuutta tää ei kivaa

        Suliko olkapää?


      • Anonyymi

        Olet oikeassa.


    • juxu

      no kokeile hyvä ihminen nii tiiet et mite vaikuttaa:D

    • -TIINA-

      Diapam,oikein käytettynä lyhyen aikaan(korkeintaan kk.)on hyvä lääke.Itse olen ollut useita vuosia rauhottavien lääkkeiden väärinkäyttäjä,enkä päässyt niistä eroon lukuisista yrityksistä huolimata ilman pitkäaikaista laitoshoitoa.Diapam on huume,johon toleranssi kasvaa,ja siitä tulee pian"turva".Jos ahdistaa pamia kielen alle,jos on hauskaa pami kielen alle,päälle muutama paukku päälle ja velat muuttuu saataviksi.Tulee aika jolloin pamit on loppu,arki edessä.Et selviä lähikauppaan,pelottaa,vapisuttaa,koskee päähen vatsa löysällä,hiki pukkaa pintaan-äkkiä kotiin hokee alitajunta.En miettisi olenko jäänyt koukkuun diapam nimiseen lääkkeeseen.Vierotus taas kestää,on yksilöllistä.Pidemmän ajan käyttö n.puol vuotta ylöspäin,selviää muutamalla kuukaudella jos ei ole muita psyykkisiä ongelmia.(tullut)esim.masennus...En voi suositella,kuin äärimmäisessä hädässä ja se hätä joka nyt äkkiä tulee mieleen olisi esimerkiksi lähimmäisen kuolema,tai jotain vastaavaa,todella traumaattista.

      • -Liz-

        Minä en oikein voi ymmärtää mutta mulla Diapam ei oo koskaan vaikuttanut oikein mitenkään. Ei tullut uni eikä mitään muutakaan. Oxaminit omasta mielestä ovat parhaita univaikeuksiin.


      • mieltä

        Minun diapam helvettini on kestänyt 20 vuotta.Voimia kaikille!


      • 18+10

        On Opamoxilla ja Diapamilla?
        Annostus ainakin on ihan erilainen, diapmia on esim 5mg, Opmoxia taitaa olla miedoin 15 mg .
        Olen kuvitellut että ovat samaa ainetta.


      • samoja
        18+10 kirjoitti:

        On Opamoxilla ja Diapamilla?
        Annostus ainakin on ihan erilainen, diapmia on esim 5mg, Opmoxia taitaa olla miedoin 15 mg .
        Olen kuvitellut että ovat samaa ainetta.

        Eihän eri lääkkeiden annostuksia voi vertailla toisiinsa, ei edes samantyyppisten lääkkeiden! Esim. bentsodiatsepiinijohdos alpratsolaamin annos 0,5 mg vastaa 5-10 mg diatsepaamia jos näitä voi edes verrata. Oksatsepaami (Opamox ym.) 15 mg vastannee n. 2 -5 mg diatsepaamia, paitsi että oksatsepaami ei rentouta samalla tavalla lihaksia.


      • aivojenkin käyttö

        Diapam ei ole huume vaan rauhoittava lääke.

        Kuvailemasi kaltainen käyttö on järjetöntä käyttöä "jos on hauska olo, kielen alle"

        Just tollaset dorkat tekee niiden elämän hankalaks jotka todella tarvitsee diapamia muutenki ku viihdekäyttöön, esim on jatkuvia jännittäviä sairaalatutkimuksia, isoja hammasoperaatioita, unettomuutta, hermosärkyä etc. Pilleri otetaan tarpeen vaatiessa ja se rauhottaa, ei huumaa.

        Sitte joku "Tiina" vetää Diapamia päivittäin ilman riittävää syytä, tulee riippuvaiseks ja joutuu laitoshoitoon. Joopa joo - syytä vaan ittees, äläkä tätä hyvää lääkettä.


      • molempia_käyttänyt
        18+10 kirjoitti:

        On Opamoxilla ja Diapamilla?
        Annostus ainakin on ihan erilainen, diapmia on esim 5mg, Opmoxia taitaa olla miedoin 15 mg .
        Olen kuvitellut että ovat samaa ainetta.

        Opamox ja Diapam ovat molemmat bentsodiatsepiinejä. Opamox (vaikuttava aine Oxazepam) on monien mielestä miedompi rauhoittava. Opamoxin alkaa myös vaikuttaa huomattavasti hiatammin kuin Diapam (vaikuttava aine Diazepam). Diapamia käytetään hyvin erilaisten vaivojen hoitoon, kun taas Opamoxia lähinnä ahdistukseen ja paniikkähäiriöihin.


      • PishaLiisa123
        aivojenkin käyttö kirjoitti:

        Diapam ei ole huume vaan rauhoittava lääke.

        Kuvailemasi kaltainen käyttö on järjetöntä käyttöä "jos on hauska olo, kielen alle"

        Just tollaset dorkat tekee niiden elämän hankalaks jotka todella tarvitsee diapamia muutenki ku viihdekäyttöön, esim on jatkuvia jännittäviä sairaalatutkimuksia, isoja hammasoperaatioita, unettomuutta, hermosärkyä etc. Pilleri otetaan tarpeen vaatiessa ja se rauhottaa, ei huumaa.

        Sitte joku "Tiina" vetää Diapamia päivittäin ilman riittävää syytä, tulee riippuvaiseks ja joutuu laitoshoitoon. Joopa joo - syytä vaan ittees, äläkä tätä hyvää lääkettä.

        Tuskinpa tässä kukaan on lääkettä syyttänyt. Ehkä kijoirttaja vain meinasi, että tähän lääkkeeseen VOI jäädä rippuvaiseksi, ihan vain varoituksena. En tiedä kai periaatteessa kaikkiin lääkkeisiin voi jäädä riippuvaiseksi (ihmisestä itsestäänhän se on kiinni, miten herkästi oikeasti koukuttuu), mutta joihinkin jää koukuun toisia helpommin.

        Tunnen parikin kaveria, jotka ottavat Diapamia esim. ennen tenttitilaisuutta, koska he eivät muuten pystyisi suoritumaan tilanteesta. Heillä ei useamman vuoden käytön jälkeen ole tullut riippuvuutta kun eivät sitä haluakaan muuhun käyttää kuin tenteissä n. kerran kuussa.

        Olen ollut ahdistunut ja masentunut viimeiset 4 vuotta. Kunnollista hoitoa en ole saanut esim. Kelalta, sillä en kuulemma ole tarpeeksi sairas, vaikka lääkkeitä olenkin useamman vuoden syönyt. Lääkkeillä ei kuitenkaan ole ollut minkäänlaista vaikutusta. Itsellä ei ole varaa maksaa kalliita terapiahoitoja kokonaan. Itsemurha-ajatukset pyörii päivittäin, mutta ne oikeastaan kumouavat siitä ahdistuneisuudesta ja halua helpottaa oloa. Saisi vain olla rennosti, kuten kuolleet saavat. En silti halua oikeasti kuolla, miksi en ole itsemurhaa yrittänytkään ja tuskin tulen yrittämäänkään. Kohta kyllä tekisi mieli yrittää jos tilanteeseen ei saa minkäänlaista helpotusta.

        Olen yrittänyt lievittää ahdistuneisuutta alkoholilla, tuloksetta. Nyt olen vakavasti harkinnut siirtymistä johonkin muuhun ja toivoisin sydämeni kyllyydestä, että marihuana olisi laillista Suomessa. Ainoaksi tämän hetkiseksi lailliseksi tilanteen helpottajaksi jäisi tuo Diapam. Edes kerran viikossa kaipaisin ns. pienen "hengähdyshetken" kaikesta. Haluaisin vain olla ajattelematta mitään. Diapam tuskin rentouttaa niin paljon, mutta olisi se parempi kuin ei mitään. Nimenomaan rentoutumista kaipaisin. Toisena vaihtoehtona olisi kyllä teinimäinen itsemurhan yritys, niin saisi varmasti hoitoa. Tuntuu,ettei Suomessa muulla tavalla hoitoa saakaan.


      • PishaLiisa123
        PishaLiisa123 kirjoitti:

        Tuskinpa tässä kukaan on lääkettä syyttänyt. Ehkä kijoirttaja vain meinasi, että tähän lääkkeeseen VOI jäädä rippuvaiseksi, ihan vain varoituksena. En tiedä kai periaatteessa kaikkiin lääkkeisiin voi jäädä riippuvaiseksi (ihmisestä itsestäänhän se on kiinni, miten herkästi oikeasti koukuttuu), mutta joihinkin jää koukuun toisia helpommin.

        Tunnen parikin kaveria, jotka ottavat Diapamia esim. ennen tenttitilaisuutta, koska he eivät muuten pystyisi suoritumaan tilanteesta. Heillä ei useamman vuoden käytön jälkeen ole tullut riippuvuutta kun eivät sitä haluakaan muuhun käyttää kuin tenteissä n. kerran kuussa.

        Olen ollut ahdistunut ja masentunut viimeiset 4 vuotta. Kunnollista hoitoa en ole saanut esim. Kelalta, sillä en kuulemma ole tarpeeksi sairas, vaikka lääkkeitä olenkin useamman vuoden syönyt. Lääkkeillä ei kuitenkaan ole ollut minkäänlaista vaikutusta. Itsellä ei ole varaa maksaa kalliita terapiahoitoja kokonaan. Itsemurha-ajatukset pyörii päivittäin, mutta ne oikeastaan kumouavat siitä ahdistuneisuudesta ja halua helpottaa oloa. Saisi vain olla rennosti, kuten kuolleet saavat. En silti halua oikeasti kuolla, miksi en ole itsemurhaa yrittänytkään ja tuskin tulen yrittämäänkään. Kohta kyllä tekisi mieli yrittää jos tilanteeseen ei saa minkäänlaista helpotusta.

        Olen yrittänyt lievittää ahdistuneisuutta alkoholilla, tuloksetta. Nyt olen vakavasti harkinnut siirtymistä johonkin muuhun ja toivoisin sydämeni kyllyydestä, että marihuana olisi laillista Suomessa. Ainoaksi tämän hetkiseksi lailliseksi tilanteen helpottajaksi jäisi tuo Diapam. Edes kerran viikossa kaipaisin ns. pienen "hengähdyshetken" kaikesta. Haluaisin vain olla ajattelematta mitään. Diapam tuskin rentouttaa niin paljon, mutta olisi se parempi kuin ei mitään. Nimenomaan rentoutumista kaipaisin. Toisena vaihtoehtona olisi kyllä teinimäinen itsemurhan yritys, niin saisi varmasti hoitoa. Tuntuu,ettei Suomessa muulla tavalla hoitoa saakaan.

        P.S: Niin, ja ei tuo masennus ainoa ´vaivani´ ole ollut, vaan minulla on myös paniikkihäiriö. Sairaalassa ovat pari kertaa pamia tai jotain sen tapaista antaneet ja heti helpotti. Pitää kysyä lääkäriltäni, jospa hän suostuisi määräämään niitä minulle. Onneksi paniikkikohtauksia kuitenkin on harvemmin, mutta on silti.


      • Anonyymi
        PishaLiisa123 kirjoitti:

        Tuskinpa tässä kukaan on lääkettä syyttänyt. Ehkä kijoirttaja vain meinasi, että tähän lääkkeeseen VOI jäädä rippuvaiseksi, ihan vain varoituksena. En tiedä kai periaatteessa kaikkiin lääkkeisiin voi jäädä riippuvaiseksi (ihmisestä itsestäänhän se on kiinni, miten herkästi oikeasti koukuttuu), mutta joihinkin jää koukuun toisia helpommin.

        Tunnen parikin kaveria, jotka ottavat Diapamia esim. ennen tenttitilaisuutta, koska he eivät muuten pystyisi suoritumaan tilanteesta. Heillä ei useamman vuoden käytön jälkeen ole tullut riippuvuutta kun eivät sitä haluakaan muuhun käyttää kuin tenteissä n. kerran kuussa.

        Olen ollut ahdistunut ja masentunut viimeiset 4 vuotta. Kunnollista hoitoa en ole saanut esim. Kelalta, sillä en kuulemma ole tarpeeksi sairas, vaikka lääkkeitä olenkin useamman vuoden syönyt. Lääkkeillä ei kuitenkaan ole ollut minkäänlaista vaikutusta. Itsellä ei ole varaa maksaa kalliita terapiahoitoja kokonaan. Itsemurha-ajatukset pyörii päivittäin, mutta ne oikeastaan kumouavat siitä ahdistuneisuudesta ja halua helpottaa oloa. Saisi vain olla rennosti, kuten kuolleet saavat. En silti halua oikeasti kuolla, miksi en ole itsemurhaa yrittänytkään ja tuskin tulen yrittämäänkään. Kohta kyllä tekisi mieli yrittää jos tilanteeseen ei saa minkäänlaista helpotusta.

        Olen yrittänyt lievittää ahdistuneisuutta alkoholilla, tuloksetta. Nyt olen vakavasti harkinnut siirtymistä johonkin muuhun ja toivoisin sydämeni kyllyydestä, että marihuana olisi laillista Suomessa. Ainoaksi tämän hetkiseksi lailliseksi tilanteen helpottajaksi jäisi tuo Diapam. Edes kerran viikossa kaipaisin ns. pienen "hengähdyshetken" kaikesta. Haluaisin vain olla ajattelematta mitään. Diapam tuskin rentouttaa niin paljon, mutta olisi se parempi kuin ei mitään. Nimenomaan rentoutumista kaipaisin. Toisena vaihtoehtona olisi kyllä teinimäinen itsemurhan yritys, niin saisi varmasti hoitoa. Tuntuu,ettei Suomessa muulla tavalla hoitoa saakaan.

        Toivottavasti asiat on nykyään paremmin. Ansaitset hoitoa ja jumalauta sitä varten veroja maksetaan. Itellä hoitokontakti toimiva ja pääsen asioissa eteenpäin. Toivottavasti oot edelleen elossa ja elät elämän arvoista elämää.


    • Nimetön

      Saattaa vähän väsyttää...alussa.
      Ei ole paha lääke ensiapuun, jos on ahdistusta tai esim. paniikkihäiriöitä.
      Pitempiaikainen käyttö aiheuttaa rankat vieroitusoireet...epilepsian kaltaiset.
      Siis taju lähtee ja seinille hypitään.
      En suosittele kenellekään, jos muita vaihtoehtoja on olemassa.
      Vieroitusoireet on todella hurjat.
      Kokemuksesta tiedän.
      Jos kuitenkin lääkäri määrää kohtuullisen annostuksen väliaikaiseen helpotukseen, niin ok.
      Älä kuitenkaan jää koukkuun. Lopeta heti, kun mielesi tasapaino antaa myöten.
      terveisin: ZG

      • Junnun bentsot

        Kerroit että olet kokenut ne vierotusoireet pameista luvuttasi.Tämän kuvan sain kirjoituksestasi. Itse olen käyttänyt ko. lääkettä jo seitsemän vuoden ajan. Toki en ole koskaan ottanut niitä ( 5 mg ) kuin korkeintaan 1 - 2 kpl päivässä. Välillä ( oireettomana ) aikana olen voinut pitää jopa parin vuorokauden täydellisen paussin, eikä mitään pahempia vierotusoireita ole tullut. sitten olen taas jatkanut entiseen malliin 1 - 2 kpl päivässä.

        Nyt haluaisin päästä koko aineesta eroon, mutta en uskalla, koska pelkona on, että saan niitä kamalia vieroitusoireita!!! Miten onnistuit selviämään ko. oireista? Vai jouduitko palamaan jälleen bentsoihin takaisin, se ei ilmene kirjoituksestasi. Apua anova!


      • minuakin
        Junnun bentsot kirjoitti:

        Kerroit että olet kokenut ne vierotusoireet pameista luvuttasi.Tämän kuvan sain kirjoituksestasi. Itse olen käyttänyt ko. lääkettä jo seitsemän vuoden ajan. Toki en ole koskaan ottanut niitä ( 5 mg ) kuin korkeintaan 1 - 2 kpl päivässä. Välillä ( oireettomana ) aikana olen voinut pitää jopa parin vuorokauden täydellisen paussin, eikä mitään pahempia vierotusoireita ole tullut. sitten olen taas jatkanut entiseen malliin 1 - 2 kpl päivässä.

        Nyt haluaisin päästä koko aineesta eroon, mutta en uskalla, koska pelkona on, että saan niitä kamalia vieroitusoireita!!! Miten onnistuit selviämään ko. oireista? Vai jouduitko palamaan jälleen bentsoihin takaisin, se ei ilmene kirjoituksestasi. Apua anova!

        Mistä mielenterveyden häiriöstä kärsit?Kannattaa varmaan jutella lääkärisi kanssa lopettamisesta..Aika paljo nappailet jos 1-2 nappia menny päivittäin peräti seittemän vuoden ajan..HUH!


      • Junnun bentsot
        minuakin kirjoitti:

        Mistä mielenterveyden häiriöstä kärsit?Kannattaa varmaan jutella lääkärisi kanssa lopettamisesta..Aika paljo nappailet jos 1-2 nappia menny päivittäin peräti seittemän vuoden ajan..HUH!

        Hyperventilaatio- oireilua, johon akuutissa tapauksessa diapam tehosi. Sittemmin on kokeiltu mm. paniikkihäiriöihin tarkoitettuja lääkkeitä. Sivuoireet vain olivat niin kamalia, että luovuin niistä. Aluksi mulle määrättiin 10 mg tabletti kolme kertaa päivässä. Edellisessä kerronkin käyttäneeni 5 mg 1 -2 krt. päivässä. Nyt menee enää 1 tabu päivässä, joten toivoa on päästä irti koko paskasta. Vierotuksia on toki ollut jonkin verran, mutta toivo elää... Sais lopulta sanoa, et huh, huh mikä matsi oli bentsojen kanssa, eikä IKINÄ enään niitä. Sinuakin kiinnostaa? Siis mikä?


      • Junnun bentsot
        minuakin kirjoitti:

        Mistä mielenterveyden häiriöstä kärsit?Kannattaa varmaan jutella lääkärisi kanssa lopettamisesta..Aika paljo nappailet jos 1-2 nappia menny päivittäin peräti seittemän vuoden ajan..HUH!

        Hyperventilaatio- oireilua, johon akuutissa tapauksessa diapam tehosi. Sittemmin on kokeiltu mm. paniikkihäiriöihin tarkoitettuja lääkkeitä. Sivuoireet vain olivat niin kamalia, että luovuin niistä. Aluksi mulle määrättiin 10 mg tabletti kolme kertaa päivässä. Edellisessä kerronkin käyttäneeni 5 mg 1 -2 krt. päivässä. Nyt menee enää 1 tabu päivässä, joten toivoa on päästä irti koko paskasta. Vierotuksia on toki ollut jonkin verran, mutta toivo elää... Sais lopulta sanoa, et huh, huh mikä matsi oli bentsojen kanssa, eikä IKINÄ enään niitä. Sinuakin kiinnostaa? Siis mikä?


      • minuakin
        Junnun bentsot kirjoitti:

        Hyperventilaatio- oireilua, johon akuutissa tapauksessa diapam tehosi. Sittemmin on kokeiltu mm. paniikkihäiriöihin tarkoitettuja lääkkeitä. Sivuoireet vain olivat niin kamalia, että luovuin niistä. Aluksi mulle määrättiin 10 mg tabletti kolme kertaa päivässä. Edellisessä kerronkin käyttäneeni 5 mg 1 -2 krt. päivässä. Nyt menee enää 1 tabu päivässä, joten toivoa on päästä irti koko paskasta. Vierotuksia on toki ollut jonkin verran, mutta toivo elää... Sais lopulta sanoa, et huh, huh mikä matsi oli bentsojen kanssa, eikä IKINÄ enään niitä. Sinuakin kiinnostaa? Siis mikä?

        jep,kiinnosti vain että mihkä syöt niitä.


      • OON PAMIFANI
        minuakin kirjoitti:

        jep,kiinnosti vain että mihkä syöt niitä.

        joo oon ite pamifani =)


      • Itsekkin
        OON PAMIFANI kirjoitti:

        joo oon ite pamifani =)

        Syötkö minkä vahvuisia pameja? Paljonko menee päivässä? Kuinka kauan olet käyttänyt? Onko aikomustakaan yrittää lopettaa...


      • Vastaa
        Itsekkin kirjoitti:

        Syötkö minkä vahvuisia pameja? Paljonko menee päivässä? Kuinka kauan olet käyttänyt? Onko aikomustakaan yrittää lopettaa...

        Syön 5mg,1-2 tablettia vuodessa nykyään(riippuen ahdistuksesta).Pari vuotta sitten meni viikossa 2-5 tablettia viikossa.No joo myönnän että aika nopeasti koukkuun jäin tähän tavaraan =).Onhan noita tossa kaappi täynnä resepti tietenkin haettu tyhjäksi ennen vanhenemista. LOL en pahasti koukussa =)


      • Vastaa kirjoitti:

        Syön 5mg,1-2 tablettia vuodessa nykyään(riippuen ahdistuksesta).Pari vuotta sitten meni viikossa 2-5 tablettia viikossa.No joo myönnän että aika nopeasti koukkuun jäin tähän tavaraan =).Onhan noita tossa kaappi täynnä resepti tietenkin haettu tyhjäksi ennen vanhenemista. LOL en pahasti koukussa =)

        siis puoli vuotta aloin syömään niitä pameja 5mg päivittäin ahdistukseen ja nyt pitäis päästä niistä eroon!! ja sen verran voin sanoo et ei ihan mukavaa touhua!!alettiin tänään lääkärin kans se "alas ajo"! ja sit sain tilalle seroquel nimistä lääkettä ahistukseen joka ei kuulema aiheuta riippuvuutta!! et nyt mietin miks helvetissä niitä ei voitu heti määrätä ni ei ois nyt tää tilanne päällä?!?


      • pham
        eetu78 kirjoitti:

        siis puoli vuotta aloin syömään niitä pameja 5mg päivittäin ahdistukseen ja nyt pitäis päästä niistä eroon!! ja sen verran voin sanoo et ei ihan mukavaa touhua!!alettiin tänään lääkärin kans se "alas ajo"! ja sit sain tilalle seroquel nimistä lääkettä ahistukseen joka ei kuulema aiheuta riippuvuutta!! et nyt mietin miks helvetissä niitä ei voitu heti määrätä ni ei ois nyt tää tilanne päällä?!?

        no ei kannata ottaa pamei jos on sen verran "heikko ihminen", että jää helposti koukkuun.
        ite otan joskus, todella harvoin (stressi) esim. kolme 10 mg tabuu, tulee jees fiilis ja saa nukuttua kunnol.
        jos ajattelee että "voi ei, jään näihin vielä koukkuun!" niin silloin se on iha sama vaikka pamejen tilal olis fluori tabletteja! :D sori vaa, raaka totuus.


      • pham kirjoitti:

        no ei kannata ottaa pamei jos on sen verran "heikko ihminen", että jää helposti koukkuun.
        ite otan joskus, todella harvoin (stressi) esim. kolme 10 mg tabuu, tulee jees fiilis ja saa nukuttua kunnol.
        jos ajattelee että "voi ei, jään näihin vielä koukkuun!" niin silloin se on iha sama vaikka pamejen tilal olis fluori tabletteja! :D sori vaa, raaka totuus.

        joo kyl tos on asiaa!!!sain muuten selville et on olemassa vastaavaa joku seroquel johon ei voi jäädä koukkuun? et onko kellään kokemusta siitä?


      • Dr.White coat
        eetu78 kirjoitti:

        joo kyl tos on asiaa!!!sain muuten selville et on olemassa vastaavaa joku seroquel johon ei voi jäädä koukkuun? et onko kellään kokemusta siitä?

        NO HUH!!!

        Seroquel sattuu olemaan psyykelääke toisin kuin diapami...itellä käytössä molempia ja seroquelin vaikutus on täysin erilainen kuin pamin.
        Ei ainakaan itelläni vaikuta AHISTUKSEEN vaikka käytössä iso annos...pami taas auttaa siihen vaivaan...

        jos siis sulla seroquel käytössä niin lääkäri on todennu sun kärsivän jonkin sortin PSYKOOTTISISTA oireita (Psykoosi piirteinen persoonallisuus, skitsofrenia...)


      • Tapsku
        Dr.White coat kirjoitti:

        NO HUH!!!

        Seroquel sattuu olemaan psyykelääke toisin kuin diapami...itellä käytössä molempia ja seroquelin vaikutus on täysin erilainen kuin pamin.
        Ei ainakaan itelläni vaikuta AHISTUKSEEN vaikka käytössä iso annos...pami taas auttaa siihen vaivaan...

        jos siis sulla seroquel käytössä niin lääkäri on todennu sun kärsivän jonkin sortin PSYKOOTTISISTA oireita (Psykoosi piirteinen persoonallisuus, skitsofrenia...)

        ...ei ainakaan muhun vaikuttanut 200mg aamulla ja sami illalla.


      • Nukkuja
        Dr.White coat kirjoitti:

        NO HUH!!!

        Seroquel sattuu olemaan psyykelääke toisin kuin diapami...itellä käytössä molempia ja seroquelin vaikutus on täysin erilainen kuin pamin.
        Ei ainakaan itelläni vaikuta AHISTUKSEEN vaikka käytössä iso annos...pami taas auttaa siihen vaivaan...

        jos siis sulla seroquel käytössä niin lääkäri on todennu sun kärsivän jonkin sortin PSYKOOTTISISTA oireita (Psykoosi piirteinen persoonallisuus, skitsofrenia...)

        Serquelia käytetään pieninä annoksina (25-50 mg) nukahtamislääkkeenä. Isoina annoksina vakavempiin sairauksiin.


    • pelleilyä

      että joku luulee että 5mg pameista/päivä jää koukkuun,itse saan ottaa about 20-30mg/vrk että ne edes vaikuttaa..ei todellakaan jää 5mg koukkuun vaikka söisi niitä joka päivä 10vuotta!

      • Pamilettu

        Kaikkeen voi jäädä psyykkisesti koukkuun joka parantaa oloa..Esimerkiksi lääkkeet jotka tekevät rauhallisen olon ja aika menee nopeammin, niitä napsii niin kauan kun niitä on.!


      • koukkuun
        Pamilettu kirjoitti:

        Kaikkeen voi jäädä psyykkisesti koukkuun joka parantaa oloa..Esimerkiksi lääkkeet jotka tekevät rauhallisen olon ja aika menee nopeammin, niitä napsii niin kauan kun niitä on.!

        Ootteko ikinä ajatellu, ketkä on yleisesti hyväksyttyjä riippuvaisia jostain hermoja rauhoittavan aineen vetämisestä? Kukaan ei edes ajattele, että he ovat vähintään samalla tapaa riippuvaisia kuin pamiriippuvaiset. Vastaus: tupakoitsijat.
        ja sivuvaikutukset on vielä pahemmat kuin pameissa. Plus et sivulliset kärsii. Hyvä, että kiellettiin ravintoloissa, toivottavasti myös parvekkeillakin. Menkööt korpeen tupruttelemaan.

        Pamit auttaa ilman riippuvuuden vaaraa kun niitä käyttää oikein. Kun ahdistus tai stressi on ylipääsemätön, tai elämäntilanne kaoottinen. Niistä pääsee helposti , lähes huomaamatta eroon kun elämä taas alkaa kulkemaan raiteillaan.

        Kohtuus kaikessa. Alkoholikin on terveellistä kun sitä käyttää pieni määriä kohtuudella. Jokanen tietää mitä käy jos vetää liikaa.

        Joten turha pelätä pamien suhteen. Niille on annettu tietty pahan leima. Ottakaapa selvää minkä ryhmän yhteiskunnalliset haittavaikutukset on suurimmat rahassa mitattuna; tupakoitsijat, alkoholistit vai pamistit?

        Jos on masentunut, niin sit on. Anna olla. Mitä järkeä alkaa siitäkin stressaamaan, et nyt pitää päästä äkkiä kuntoon ja vetää ssriitä ym. paskaa. Masennus on luonnon oma selviytymiskeino. Se ottaa oman aikansa. Ittensä kuunteleminen tuntuu olevan ihmisille nykyään hemmetin vaikeeta. Moniko on oikeasti sisältäpäin ohjautuva? Aika harva. Tarkkailkaapa vähän itteenne ja muita. Hah hah. On tää sairas maailma. Hullu saa olla, mut ei tyhmä.


      • diazepaami

        Sinulle on jo kehittynyt vahva toleranssi, jos joudut ottamaan 20-30mg vuorokaudessa. Itsekin Diapamia käytän, mutta vain muutaman kerran viikossa. Diapamia ei pitäisi koskaan käyttää päivittäin yli 12 viikon jaksoja. Lue vaikka pakkausseloste uudestaan jos asia on sinulle epäselvä.


    • zappaliini

      Täytyy kyllä myöntää, että Pamit on ihan parhaita. Niitä on ikävä ja niistä tulee aivan ihana olo. Rakastan Pameja,nam nam, ne maistuukin hyvältä. Harmi, kun pitää odotella uutta reseptiä ainakin kuukauden verran. Mutta sitten kun sen saan, niin kyllä elämä on taas vähän aikaa ihanaa :)

      • kuoli

        juuri muutama viikko sitten Diapamin yliannostukseen. Nuori elämä meni siinä.


      • NAMINAMI
        kuoli kirjoitti:

        juuri muutama viikko sitten Diapamin yliannostukseen. Nuori elämä meni siinä.

        Minäkin rakastan pameja ja paniikkihäiriöön saan niitä tarpeeksi.Todella hyvä lääke oikein käytettynä,nopea voimakas vaikutus.itelle riittää joku 5-10mg tarvittaessa.voin olla myös viikkoja ottamatta mutta pidän mukana varmuuden vuoksi.Muistan AINA kun sain ensimmäisen rauhottavan ahdistukseen ja miten hyvin se auttoi ja poisti ahdistuksen.Aika nopeasti tuli selväksi että näitä pitää olla jatkossakin...edes varmuuden vuoksi.Alkoakin otan silloin tällöin mutta pameihin en silloin koske en edes krapuloissa.Diapamit on viihdekäytössä yhtä tyhjän kanssa.Ei aiheuta mitään mielihyvää kuten esim alkoholi.Mutta Ahdistuksessa ja Paniikissa maailman paras lääke!
        Pitää osata syödä oikein ja tietää mitä pitkäaikaiskäytöstä seuraa.! :)


      • tahtoo tietää
        kuoli kirjoitti:

        juuri muutama viikko sitten Diapamin yliannostukseen. Nuori elämä meni siinä.

        Paljonko pitää ottaa että saa hengen pois ?


      • pamisti
        tahtoo tietää kirjoitti:

        Paljonko pitää ottaa että saa hengen pois ?

        eka kertalaiselle voi tulla hengitys lamaus 500mg annoksel.mut pitempää doupannu saa ottaa 1000mg


      • yyf+jngu

        vitun spedee .. zappaliini


      • Diapam on hyvä, kun sitä ottaa lääkkeenä en ymmärrä jengin hehkutusta siitä, että otin kolme kaljaa ja tyyliin kaks pamia. Ite otan lääkkeenä ja jos otankin kaljaa niin ei mitään lisävaikutusta tehoon. Tosin kohta 10 vuotta lääkettä syöneenä vain htarpeeseen..


      • ihahaa7
        kuoli kirjoitti:

        juuri muutama viikko sitten Diapamin yliannostukseen. Nuori elämä meni siinä.

        Otan mielummin heroiinia kuin pamia, pamiin jää koukkuun liian helposti.


    • Katsokaaaa

      Olin eilen leikkauksessa ja annettiin tuollainen. Olen 15 vuotias jannu ( just täytin marraskuus) eikä se tehonnu. Ei tuntunu missää. Alkovat jo lääkärit kysyy et mikä narkkari oon ku ei diapamitkaa tehoo. Aika kiva lääkäri! :S

      • ei koskaan pameja käyttäneen postittamia vaan ihan oikeesti semmoisia. jotka koittaa vaan päästä pätemään tämän kyseisen lääkkeen nimessä.

        ite voin rehellisesti sanoa et olen käyttänny psyykelääkkeitä kuten cipramillii ja cipraleksii masennukseen. ja uuelle kierrokselle ollaan menossa. ja kysynki et onko kukaan teistä käyttänny esimerkiksi Diapamia samaan aikaan masennuslääkkeiden kanssa ja miten ne ovat auttaneet teitä.

        olen tietoinen kyllä siittä koukkuun jäämisen mahollisuuesta. mutta jos haluaa saaha jotenki elämäsnä kondikseen riski kannattaa varmaan senkin takia ottaa.


      • masentumaton
        KING_SALOMON kirjoitti:

        ei koskaan pameja käyttäneen postittamia vaan ihan oikeesti semmoisia. jotka koittaa vaan päästä pätemään tämän kyseisen lääkkeen nimessä.

        ite voin rehellisesti sanoa et olen käyttänny psyykelääkkeitä kuten cipramillii ja cipraleksii masennukseen. ja uuelle kierrokselle ollaan menossa. ja kysynki et onko kukaan teistä käyttänny esimerkiksi Diapamia samaan aikaan masennuslääkkeiden kanssa ja miten ne ovat auttaneet teitä.

        olen tietoinen kyllä siittä koukkuun jäämisen mahollisuuesta. mutta jos haluaa saaha jotenki elämäsnä kondikseen riski kannattaa varmaan senkin takia ottaa.

        Miks ylipäätään pitää napsia nappeja tähän ns. masennukseen. Jos teitä masentaa, niin kehoitan hankkimaan erästä yrttiä ja nauttia se vaikka polttamalla. Ette takuulla jää koukkuun, ei ole sivuvaikutuksia, saatatte jopa viisastua vähän kun ette liikaa käytä. vittuun kaikki napit sanon minä.


      • rulli
        KING_SALOMON kirjoitti:

        ei koskaan pameja käyttäneen postittamia vaan ihan oikeesti semmoisia. jotka koittaa vaan päästä pätemään tämän kyseisen lääkkeen nimessä.

        ite voin rehellisesti sanoa et olen käyttänny psyykelääkkeitä kuten cipramillii ja cipraleksii masennukseen. ja uuelle kierrokselle ollaan menossa. ja kysynki et onko kukaan teistä käyttänny esimerkiksi Diapamia samaan aikaan masennuslääkkeiden kanssa ja miten ne ovat auttaneet teitä.

        olen tietoinen kyllä siittä koukkuun jäämisen mahollisuuesta. mutta jos haluaa saaha jotenki elämäsnä kondikseen riski kannattaa varmaan senkin takia ottaa.

        Niskasta on muutama välilevy tohjona.Kipu ja lihasjännitys on jatkuvaa ja estää pahimmillaan esim.autolla ajon.Lääkkeeksi annettiin Sirdalud niminen lääke,jonka ottamisen jälkeen liikkuminen tapahtui konttaamalla.Parempi ja halvempi ratkaisu oli 5mg Diapam 3xpv.Se löysää hartianseudun lihaksia ja mahdollistaa siedettävän liikkumisen.
        Lääke on ollut käytössä nyt vuosia ja sama annos on riittänyt.Ei siis noussut.


      • Hisauttaja
        masentumaton kirjoitti:

        Miks ylipäätään pitää napsia nappeja tähän ns. masennukseen. Jos teitä masentaa, niin kehoitan hankkimaan erästä yrttiä ja nauttia se vaikka polttamalla. Ette takuulla jää koukkuun, ei ole sivuvaikutuksia, saatatte jopa viisastua vähän kun ette liikaa käytä. vittuun kaikki napit sanon minä.

        Kannabis kunniaan, THC on kyl se kaikkein parhain!!

        Spliffi, bongi, äly yms. toimiiiii!


      • nistimies
        masentumaton kirjoitti:

        Miks ylipäätään pitää napsia nappeja tähän ns. masennukseen. Jos teitä masentaa, niin kehoitan hankkimaan erästä yrttiä ja nauttia se vaikka polttamalla. Ette takuulla jää koukkuun, ei ole sivuvaikutuksia, saatatte jopa viisastua vähän kun ette liikaa käytä. vittuun kaikki napit sanon minä.

        Kokemuksesta voin kyllä sanoa, että kannabikseen jää helposti hyvin vahvaan psyykkiseen koukkuun. Lisäksi pajareissa ei pysty tekemään mitään järkevää (tällä tarkoitan opiskelua, töissä käymistä, jne).

        Lisäksi pitkällä aikavälilla kannabis vain pahentaa masennusta.


    • -88

      Itsellä tapumusta riippuvuuteen ja alkoholin käyttöä oonkin tarkkaillu ettei lähde käsistä.. juon sen takia vaan kerran parissa viikossa, tupakan polton lopetin seinään kuukausi sitten.. tietoa, itsekuria ja tietynlaista elämänhallintaa kyllä on ja niillä pärjätty 5-6 vuotta mut tuntuu et enää ei todellakaan jaksa, ja tuntuu et diapam saattaa lähtee itsellä oikeesti käsistä, pelottaa.. juuri ottamassa kaksi rentoutuakseni. Itselläni ollut aina täysin kielteinen kanta kaikkiin laittomiin huumeisiin. Nyt käyttänyt 20 * 5mg tablettia kahden viikon aikana lääkärin määräämänä ahdistukseen "tarvittaessa", ei vielä mitään mut mitäs tulevaisuudessa? kyl siihen koukkuun voi jäädä vaikka ensimmäisestä.

      • bhsu5khiiyrfju6

        Diapami on laillinen huume


      • kannabis_huumetta
        bhsu5khiiyrfju6 kirjoitti:

        Diapami on laillinen huume

        Diapam on reseptilääke. Kannabistakin saa nykyään erikoisreseptillä, mutta käytännössä vain vaikean MS-taudin hoitoon. Morfiinikin on reseptilääke sekä tietenkin huume. Silti näitä kaikkia käytetään lääkärin valvonnassa, kun uskotaan että niiden antama hyöty on suurempi kuin haitat. Haitatonta päihdettä tai lääkettä ei ole olemassakaan. On vain arvioitava haittojen ja hyötyjen suhde.


    • jännittäjä :(

      olen ottanu 3 tabl.kin eli 15mg ja jollain lailla huomaa. olen 50kg painava nainen. otan silloin tällön jos jännittää tai hermostuttaa. että huoletta voit 5mg ottaa.

      kuinkahan nopeasti muuten toleranssi kasvaa pamien kanssa? enta jos on pitkään käyttämättä pamia ja sitten tabun nakkaa niin onko toleranssi laskenu?

      • Pamipää

        Meikähän noita vetää harva se päivä. Äsken nappasin kolme 10mg pamia ja Tenoxin. Vähän väsytti, muuten jees. fiilis.


      • mahtaako olla
        Pamipää kirjoitti:

        Meikähän noita vetää harva se päivä. Äsken nappasin kolme 10mg pamia ja Tenoxin. Vähän väsytti, muuten jees. fiilis.

        mun on vaikea uskoa todeksi viestiä tossa ylempänä, että joku olisi tehnyt itsarin diapameilla. Vaikka kuinka olisi yliannostus.


      • Mistä saa kannabista lääkkeeksi ja pitääkö olla lääkäriltä resepti?


    • veeaakoo

      On ihan hyvä, että on olemassa rauhoittavia lääkkeitä. Meitä on kuitenkin todella moneksi. Kuulemma jotkut napsivat bentsoja ym. "silloin tällöin" oloa helpottamaan. Itselläni on ilmeisesti äärettömän suuri alttius kehittää riippuvuuksia - söin useita kuukausia sitten hyvin lyhyen periodin ajan bentsoja, joita sain hoitajalta mukaani, ja välillä tekee edelleen mieli niitä. Siis ihan puhtaasti tekisi vain mieli vetää rauhoittavia, vaikka ei sillä hetkellä edes mikään painaisi tai ahdistaisi. Onneksi minulla ei ole reseptiä.

      • Lirppo

        Käytän säännöllisesti Diapam 30mg/pvä, Seroquel 900 mg/pvä, Lamictal 400 mg/pvä, Tramal 300 mg/pvä, Lyrica 150-300 mg/pvä, Tenox 10-20 mg/pvä, astmalääkkeet. Onhan näistä apua vaikka näin paperille laitettuna näyttää melko reilulta satsilta. Joskus on aamupäivän melko tukossa.


      • Elämä on ihanaa
        Lirppo kirjoitti:

        Käytän säännöllisesti Diapam 30mg/pvä, Seroquel 900 mg/pvä, Lamictal 400 mg/pvä, Tramal 300 mg/pvä, Lyrica 150-300 mg/pvä, Tenox 10-20 mg/pvä, astmalääkkeet. Onhan näistä apua vaikka näin paperille laitettuna näyttää melko reilulta satsilta. Joskus on aamupäivän melko tukossa.

        Olen alkoholiosti. Raittiina olen ollut melkein neljä vuotta. "repsahduksia" on ollut kolme, josta jokainen kestänyt 3-4 päivää. Olen yrittäjä kohtuu isossa firmassa. Tein töitä vuoden ajan joka päivä ja sitten todettiin vakava masennus. Lääkkeiksi määrättiin cipralex masennukseen, tenox nukkumiseen ja diapam ahdistukseen. Söin myos Lyricaa kipukynnyksen nostoon, kun rikkoin selkäni, mikä ei tule koskaan enään paranemaan. Kun olen alkoholisti niin jäin hyvin nopeasti koukkuun pamiin ja tenoxiin, jotka molemmat ovat bentsoja. Aloin käyttää niitä väärin, eli sekoittaakseni pääni ja saadakseni suuren euforian. Se aika oli aivan hirveää helvettiä. Olen aina suorastaan inhonnut laittomia huumeita. Sitten yksi päivä avauduin asiasta yhdelle ystävälle Hän sairastaa ms tautia ja alkoi kertoa, miten kannabis auttaa häntä. Järkytyin alkuksi, kun hän käytti laitonta ainetta. Tämän jälkeen hän näytti pari dokumenttia ja antoi luettavakseni EU:n tekemän tutkimuksen laittomista ja laillisista päihteistä. Sen jälkeen aloin itse tutkia ko. ainetta ja huomasin, ettei puoluettomat tutkimukset täsmää ollenkaan poliittisen kannan kanssa. Sitten kokeilin ensimmäistä kertaa tätä laitonta ainetta. Kivut lähti, ahdistus poistui. Enkä voi valehdella, etteikö euforiaa syntynyt. Sitten jätin kaikki lääkärin määräämät lääkkeet Nyt polttelen parina iltana viikossa, joka riittää minulle mainiosti ja kivut pysyvät poissa. Pari kertaa kuukaudessa pössyttelen vähän suuremman annoksen viihteeksi, jotka "normaalit" ihmiset hoitaa alkoholilla. En ole huomannut jääväni koukkuun, koska minun ei tarvise poltella kovin usein. Ja minä kun tahdon jäädä koukkuun kaikkiin asioihin kuten esim myös rahapeleihin. Nyt tällä hetkellä laki on mitä on niin pysyn asiasta vaiti, koska olen hyvin tunnettu kaupungissani asemani takia. Mutta kukka on se, jolla pystyn elämään normaalia elämää. En tiedä sopiiko se kaikille, mutta minulle se oli pelastus.


      • addiktio
        Elämä on ihanaa kirjoitti:

        Olen alkoholiosti. Raittiina olen ollut melkein neljä vuotta. "repsahduksia" on ollut kolme, josta jokainen kestänyt 3-4 päivää. Olen yrittäjä kohtuu isossa firmassa. Tein töitä vuoden ajan joka päivä ja sitten todettiin vakava masennus. Lääkkeiksi määrättiin cipralex masennukseen, tenox nukkumiseen ja diapam ahdistukseen. Söin myos Lyricaa kipukynnyksen nostoon, kun rikkoin selkäni, mikä ei tule koskaan enään paranemaan. Kun olen alkoholisti niin jäin hyvin nopeasti koukkuun pamiin ja tenoxiin, jotka molemmat ovat bentsoja. Aloin käyttää niitä väärin, eli sekoittaakseni pääni ja saadakseni suuren euforian. Se aika oli aivan hirveää helvettiä. Olen aina suorastaan inhonnut laittomia huumeita. Sitten yksi päivä avauduin asiasta yhdelle ystävälle Hän sairastaa ms tautia ja alkoi kertoa, miten kannabis auttaa häntä. Järkytyin alkuksi, kun hän käytti laitonta ainetta. Tämän jälkeen hän näytti pari dokumenttia ja antoi luettavakseni EU:n tekemän tutkimuksen laittomista ja laillisista päihteistä. Sen jälkeen aloin itse tutkia ko. ainetta ja huomasin, ettei puoluettomat tutkimukset täsmää ollenkaan poliittisen kannan kanssa. Sitten kokeilin ensimmäistä kertaa tätä laitonta ainetta. Kivut lähti, ahdistus poistui. Enkä voi valehdella, etteikö euforiaa syntynyt. Sitten jätin kaikki lääkärin määräämät lääkkeet Nyt polttelen parina iltana viikossa, joka riittää minulle mainiosti ja kivut pysyvät poissa. Pari kertaa kuukaudessa pössyttelen vähän suuremman annoksen viihteeksi, jotka "normaalit" ihmiset hoitaa alkoholilla. En ole huomannut jääväni koukkuun, koska minun ei tarvise poltella kovin usein. Ja minä kun tahdon jäädä koukkuun kaikkiin asioihin kuten esim myös rahapeleihin. Nyt tällä hetkellä laki on mitä on niin pysyn asiasta vaiti, koska olen hyvin tunnettu kaupungissani asemani takia. Mutta kukka on se, jolla pystyn elämään normaalia elämää. En tiedä sopiiko se kaikille, mutta minulle se oli pelastus.

        ..olen minäkin.Olen juuri menossa tänään lääkäriin saamaan pysyvää lääkitystä lievään kakssuuntaiseen mielialahäiriöön,jota olen "itselääkinnyt" alkoholilla tähän asti.
        mutta pääsääntöisesti vain viikonloppuisin,koska olen myös yrittäjä ja yksinhuoltajanainen.

        En vain haluaisi päivittäistä lääkitystä,koska viikolla haluan olla skarppina,mutta perjantai kun tulee,en osaa rentoutua ilman alkoa,mutta sen käyttö on mennyt vaaralliseksi itselleni,koska menen niin sekaisin.

        Mietin pyytäisinkö sittenkin Diapamia ns.täsmälääkkeeksi,mutta jännä että joka foorumista nyt tulee viestiä että kannabis olis sittenkin paras,eikä aiheuta niin riippuvuutta.
        Olen parhaillaan tupakkalakossa,ja se on ollut helppoa nikotiinilaastarin avulla,mutta alkoholiin ei ole samanlaista laastaria!


      • hmm....
        addiktio kirjoitti:

        ..olen minäkin.Olen juuri menossa tänään lääkäriin saamaan pysyvää lääkitystä lievään kakssuuntaiseen mielialahäiriöön,jota olen "itselääkinnyt" alkoholilla tähän asti.
        mutta pääsääntöisesti vain viikonloppuisin,koska olen myös yrittäjä ja yksinhuoltajanainen.

        En vain haluaisi päivittäistä lääkitystä,koska viikolla haluan olla skarppina,mutta perjantai kun tulee,en osaa rentoutua ilman alkoa,mutta sen käyttö on mennyt vaaralliseksi itselleni,koska menen niin sekaisin.

        Mietin pyytäisinkö sittenkin Diapamia ns.täsmälääkkeeksi,mutta jännä että joka foorumista nyt tulee viestiä että kannabis olis sittenkin paras,eikä aiheuta niin riippuvuutta.
        Olen parhaillaan tupakkalakossa,ja se on ollut helppoa nikotiinilaastarin avulla,mutta alkoholiin ei ole samanlaista laastaria!

        ei tosiaankaan ole ensisijainen lääke esim. bipoudessa. Sen indikaatiot ovat vallan muut. Ja lääkitys bipossa on päivittäistä, ei 5 krt viikossa ja sitten ei viikonloppuisin.
        Ja alkoholistille yleensä ei edes määrätä bentzoja (paitsi esim. vieroituksessa)


      • addiktio
        hmm.... kirjoitti:

        ei tosiaankaan ole ensisijainen lääke esim. bipoudessa. Sen indikaatiot ovat vallan muut. Ja lääkitys bipossa on päivittäistä, ei 5 krt viikossa ja sitten ei viikonloppuisin.
        Ja alkoholistille yleensä ei edes määrätä bentzoja (paitsi esim. vieroituksessa)

        sain lääkkeet,lamotrigiinia bibouteen.mietityttää vaan aloittaa,mut pakko kai se on kokeilla.tosin tämä lievempi bibous vois mennä ilman lääkkeitäkin,kun vain pysyisin erossa alkoholista.
        No,diapamia eivät suostuneet antamaan!


      • illotiini
        addiktio kirjoitti:

        sain lääkkeet,lamotrigiinia bibouteen.mietityttää vaan aloittaa,mut pakko kai se on kokeilla.tosin tämä lievempi bibous vois mennä ilman lääkkeitäkin,kun vain pysyisin erossa alkoholista.
        No,diapamia eivät suostuneet antamaan!

        Määrättiin aikoinaan Nastolan mtt:stä 8kpl 10mg diapameja päivässä.Luku on mielestäni uskomaton mutta näin on enkä rupea siitä täällä kinaamaan.Diapam on hyvä renki mutta huono isäntä niin kuin tulikin.Itse vieroitin ilman lääkärin valvontaa niistä itseni vieroitus kesti yllättävän vähän aikaa ehkä joku 4-5 kuukautta.Tästä on aikaa jo muutama vuosi en ole sen jälkeen niitä suuhuni laittanut enkä laita;))))Olen nykyään muutenkin tarkka mitälääkkeitä syön en ikinä halua sellaista koukkua,kun minulla oli.


      • parempaa tietoa
        hmm.... kirjoitti:

        ei tosiaankaan ole ensisijainen lääke esim. bipoudessa. Sen indikaatiot ovat vallan muut. Ja lääkitys bipossa on päivittäistä, ei 5 krt viikossa ja sitten ei viikonloppuisin.
        Ja alkoholistille yleensä ei edes määrätä bentzoja (paitsi esim. vieroituksessa)

        "Ja alkoholistille yleensä ei edes määrätä bentzoja (paitsi esim. vieroituksessa) "

        Juuri luin jostain ohjeistuksen, että alkoholisteille ja sekakäyttäjille ja muille narkomaaneille tulee myöntää suuret määrät diapamia ja tenoxia, koska toleranssit ovat isot. Olikohan se pamia 30mg per päivä ja tenoxia 40mg, mutta vain viikoksi tai pariksi kerrallaan, koska kaikki menee kumminkin heti samoin tein alas, oli sitä ryyniä sitten miten paljon tahansa. Voin etsiä linkin tänne, jos on tarvis.


    • K-man

      On aika paha koska aika riippuvuutta aiheuttavaa. Kaikki bentsot ovat riippuvuutta aiheuttavia. Ihan kokemuksesta. Itse vetelin noita ilma reseptiä vähän aikaa ja olin koukussa. Onneks pääsin niistä eroon ajoissa. Saattaa olla ihan hyvä jos reseptinä saa ja niitä seuraa mutta katukaupassa nuorisolle diilattuna on ihan kauheen petollinen kaveri...

      • ei riippuvuutta

        Epilepsiakohtauksissa Diapam ei aiheuta riippuvuutta, koska sitä käytetään kohtausten jälkihoitoon, ei ennaltaehkäisyyn. Korkeintaan 30 mg/vrk lääkärin ohjeen mukaan epilepsiahoidossa.

        Kun epilepsiakohtaukset loppuvat, voi lopettaa myös Diapamin käytön.


      • Dirlandaa80

        En ymmärrä tätä nykyajan käsitystä että nyt masentaa tai surettaa täytyy ottaa nappeja ja lekurit määrää helposti vielä sit ihmetellään että onpas meidän nuoriso epätasapainoista väkeä 30 kymppisenä, tottakai on jos onnellisuus saadaan napeilla ja uni napeilla ja itku napeilla. Eiks luonto ennen hoitanut asian niin että elit ja olit ja jos olit liian masentunut menit hirteen: surullista mutta eipä tainnut olla pillerihuuruissa tehtyjä raiskauksia,murhia,väkivältaisuuksia tai muitakaan tyhmyyksiä kovin paljon ja paljonko niitä nyt on.
        Itse olen 30 kymppinen nainen, alkoholisti(3 vuotta selvänä takana), alkoholin vieroitukseen käyttänyt muutaman päivän ajan pameja ja viikon verran unilääkkeitä ja sen jälkeen niitä en ole huolinut. Lääkärit ois kylllä halunnut että söisin pidempään. Alkoholinkäytön aikaan todettiin panikkihäiriöt ja hermosärky joihin määrättiin mieliala ja uni- sekä voimakkaat särkylääkkeet joita silloin söin puolivuotta jonka jälkeen lopetin lupaa kyselemättä kun puoliso rupesi vihjailemaan että olen kun kävelevä zombie: toki tein väärin kun kerralla lopetin mutta hyvin on pärjänny ja raittius kun alkoi niin paniikkikohtaukset hävisi ja uni rupesi maistumaan ja hermosärky on saatu kuriin nyrkkeilemällä ja pitämällä selkä hartia niska alue kunnossa. Kova homma mutta jos ei itse halua lääkkeitä käyttää niin silloin olen sitä mieltä että niitä ei tarvita. Terve maalaisjärki on auttanut kestämään masennukset sun muut ja on mukava kun saa kokea onnet ja surut selväjärkisenä.


    • Höhö

      Onko Diapam reseptilääke?

      • HooTL

        Diapamiin tarvitset reseptin ja reseptiin tarvitset yhteistyökykyisen lääkärin.

        Erittäin hyvä lääke, jo vuodesta 1963!


      • medipamimummo
        HooTL kirjoitti:

        Diapamiin tarvitset reseptin ja reseptiin tarvitset yhteistyökykyisen lääkärin.

        Erittäin hyvä lääke, jo vuodesta 1963!

        Mistä pääkaupunkiseudulla löytyisi yhteistyökykyinen lääkäri?

        Olen syönyt pameja 20 vuotta ja niitä menee n. 60 kpl/ 6 kk. Ihan alussa taisi mennä 100 kpl/5 kk, mutta ajan kanssa on jo pitkään ollut tuo 60 kpl eli otan yhden 5 mg tabletin yleensä illalla nukkumaan mennessä joka kolmas ilta. Ei ole mielestäni iso annos, mutta lääkäri kirjoittaa joka kerta reseptiin, että käyttöä pitää vähentää. Olen 60-vuotias mummoihminen. Kun saan hyvin nukuttua, kykenen olemaan vielä vuosia työelämässä. En minä noihin pameihin tämän pahemmin aio retkahtaa. En ymmärrä miksi pitää näinkin iäkästä ihmistä vielä hyppyyttää, kun mielestäni olen osoittanut, että määrä ei tuosta nouse ja käyttö on hallinnassa. Kai tuo 20 vuotta on jonkinlainen näyttö?


      • ihme lääkkeitä
        medipamimummo kirjoitti:

        Mistä pääkaupunkiseudulla löytyisi yhteistyökykyinen lääkäri?

        Olen syönyt pameja 20 vuotta ja niitä menee n. 60 kpl/ 6 kk. Ihan alussa taisi mennä 100 kpl/5 kk, mutta ajan kanssa on jo pitkään ollut tuo 60 kpl eli otan yhden 5 mg tabletin yleensä illalla nukkumaan mennessä joka kolmas ilta. Ei ole mielestäni iso annos, mutta lääkäri kirjoittaa joka kerta reseptiin, että käyttöä pitää vähentää. Olen 60-vuotias mummoihminen. Kun saan hyvin nukuttua, kykenen olemaan vielä vuosia työelämässä. En minä noihin pameihin tämän pahemmin aio retkahtaa. En ymmärrä miksi pitää näinkin iäkästä ihmistä vielä hyppyyttää, kun mielestäni olen osoittanut, että määrä ei tuosta nouse ja käyttö on hallinnassa. Kai tuo 20 vuotta on jonkinlainen näyttö?

        Itselleni määrätty 4kpl eli 20mg/päivä.. eikä sekään oo vielä paljon.. riippuu tietysti oireista ja mikä on vaivana. terve ei juuri huomaa niitten vaikutusta ja ihminen joka oikeasti tarvitsee niitä niin se on elintärkeä lääke... :) tämä on näkemykseni.. tietysti aina ilman, on kaikkein paras.


    • Matti_meikäläinen

      Joo, elikkä nyt psykoottisen masennuksen takia tämmönen kombo päällä, jotta pystyy elämää ko muuten niin saatavan ahistavaa paskaa saattaa olla. Kyllä mulla on vielä psykoosilääkkeetki mukana. Elikkä Varmaan noiden kolmen sedatiivisen aineen kombo rauhottaa tarpeeksi, että kestää. Ei se ainakaan itellä haittaa tuo pami mitään vaan enemmänkin auttaa ja on nostanu huomattavasti elämän laatua. Sinällään ei ainakaan vielä mitään muuta koukkua oo muuta kuin henkisesti vaan tekis vetää niitä niinkö karkkeja koska ne perkele oikeasti helpottaa oloa tosin ko aiemmat lääkitykset.

      Eli kai noissa nyt kaikista pahinta on se, että ne oikeasti auttaa. Jos alkaa tuntuu sille että alkaa elämä olemaan vitusta ilman niitä, niin sitte pitää miettiä onko jo koukuttunu, niinkö itellä alko tulemaan tuota paskaa ko alkoholisoiduin.

    • hommahopo99

      Nyt vittu oikeesti. Tän foorumin laatu on puhdas 0.

    • paljonko on paljon

      mulla menee 30mg pameja,400mg tramalia.900mg ketipinooria.75mg triptyyliä 20mg olatsapaania yhteensä 19kpl pillereitä päivässä et sillai.

    • 9+1232142354325432

      Ei ole paha lääke, tuskin kellekään on tuosta tullut mitään oireita, sehän vaan rentouttaa, kuten itse olin kerran leikkauksessa, ennen leikkausta ja puudutusta: 15mg diapamia kerralla jotta rentoutuukin ennen leikkausta.

      Mutta joo se luokitellaan huumausaineeksi, ja voi jäädä koukkuun jos on jäädäkseen.

      Ei kannata syödä jos ei ole pakko, mieluummin hyvää ruokaa vaikka.

      • Jaaahaaas

        "Mutta joo se luokitellaan huumausaineeksi, ja voi jäädä koukkuun jos on jäädäkseen."

        Minkä määritelmän mukaan on huumausaine? Ihan tavallinen PKV-lääke se on.


    • .

      Komppaan edellistä, ei Diapamia luokitella huumausaineeksi.

      Ihme luuloja ihmisillä.

    • sdferyh

      Kyllä luokitellaan. Juurikin bentsodiatsepiinit ovat ilman reseptiä huumeita, reseptillä ne ovat kolmiolääkkeita. Huumeita, laittomia huumeita! Myös opiaatit luokitellaan huumeiksi jos et omaa reseptiä.

    • .

      No ei kyllä luokitella diatsepaamia huumeeksi. Ja totta kai lääkkeisiin joita käyttää lääkinnällisiin tarkoituksiin, tokihan niihin on resepti.

    • Mustaa valkosella

      Valtioneuvoston asetus huumausaineina pidettävistä aineista, valmisteista ja kasveista 28.8.2008/543

      Psykotrooppisia aineita koskevan yleissopimuksen lista IV

      Diatsepaami (7-kloori-1,3-dihydro-1-metyyli-5-fenyyli-2H-1,4-bentsodiatsepin-2-oni)

      Lähde: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2008/20080543

    • sain apua

      Diapam vaikuttaa vähän erilailla eri ihmisiin. Itse en koe apua 5mg diapamist, mutta otettuani 4-6kpl se auttaa paniikkikohtaukseen. En ole koskaan koskenut vastaavanlaisiin lääkkeeisiin, joten se tuskin johtuu liiallisesta käytöstä. Mutta kyllä tuo 30kpl pameja auttoi raskaan päviän ylitse. Onneksi pahin on kärsitty ja nyt voi kokonaan unohtaa koko pamit.

      • Kauhea tinnitus!!!!!

        Kertoivat tänään apteekisssa, että Vertipam tablettien saatavuus loppuu.


      • normityyppi
        Kauhea tinnitus!!!!! kirjoitti:

        Kertoivat tänään apteekisssa, että Vertipam tablettien saatavuus loppuu.

        Itse en koskaan olisi kuvitellut ettei minulla ," kovalla" jätkällä tulisi ahdistuksia tai muita pelkoja, mitä sitä pas....! niin vain tuli, lääkäri antoi mulle muutaman 2 mg diapamin ja mun mielestä nuokin toimivat tosi hyvin, ajattelin pyytää reseptin 5mg:a onko tietoa kuinka monta tablettia lääkäri yleensä kirjoittaa kerralla?ja miten käyttöä seurataan siitä eteenpäin?


    • sekakäyttäjä 76

      30 tablettia lienee maksimi parilla/ kolmella ensimmäisellä käyntikerralla, jos ei ole laajempaa sairaushistoriaa ko,raksun tarpeellisuudesta. Yksityinen psykiatri ymmärtää näitä paremmin,jos siis käyttö on perusteltua. Jos lääkäri on sitä mieltä että tarve määrälle x-on, niin ei sitä mitenkään erityisemmin seurata, kunhan käy samalla lääkärillä eikä tee sitä virhettä et hakee useamman tohtorin respalla liian lyhyen ajan sisällä. Ihan pelkästään pyytämällä voi olla vaikea nykyään saada, faktoja tarvitaan ja se 2 milliä on se millä pitäisi ainakin jonkinaikaa pärjätä nykysuositusten mukaan. Kela on näitten kohdalla melko tarkkana jos haisee pienikin väärinkäytön mahdollisuus, niin nopeasti ottavat yhteyttä ja pyytävät selvityksiä käyttäjältä ja lääkäriltä. Tietty niinkin voi kikkailla et hakee niitä ilman kela-korttia vaikka en vielä tiedä et miten se 2013 tuleva sähköinen respa/ tietokanta vaikuttaa dokumenttien näkymiseen apteekeissa ja muilla doctoreilla. Mutta tosiaan vielä siitä, et mielestäni oot jo sikäli onnekas et oot saanut edes muutaman napin niitä 2 millisiä suht,pienellä vaivalla ilmeisesti?, 5 tai 10 milliäkin on ihan hyvin vielä nykyäänkin saatavilla mutta oikeita diagnooseja sairaushistoriaa pitää löytyä, missään nimessä kovin nopeasti ei näiden nappien respoja suurennella tai vahvuuksia nostella ja hyvä niin,tole kun kasvaa niin nopeasti että seinä tulee vastaan melko nopeasti.

    • ei kukaan

      taitaa ihmiset syödä noita liian helposti. jos kerran monella hoito on tautia pahempi, jo noin pienillä määrillä.
      moni tuntuu suorastaan kehuvan kuinka harvoin niitä ottavat. miksi sitten edes syödä lääkettä jos normaalisti pystyy elämään 95% ajasta ilmankin. ajoittainen ahdistus on normaalia ja tulee kestää.

      jopa ylimielisiä asenteita ja piilo kehuskelua. eli ilmeisesti jotkut tuntevat huonoa omaatuntoa syömästään lääkkeestä ja kääntävät sen toleranssi vihjailuiksi jos naapuri syökin enemmän.

      itse olen joskus kokeillut erinäköisiin ahdistus,unettomuus,paniikkikohtaus oireisiin tai jonkun toimenpiteen suorittamiseen. alle 20mg määrät ei toiminut edes ensimmäisellä kerralla. ja melkoset väärinkäyttö vihjailut heti päälle. noita tullut siis muutamia kertoja otettua vuosien saatossa. että melko yksilöitä ollaan. toisen lääke on toisen myrkky.

      piti avautua kun jotain outoa katkeruutta. ilmeisesti huonon omantunnon/henkisen heikkouden herättämää. oli minusta aistittavissa monessa viestissä.

      älkää syökö jos ei tarvi. ja lopettakaa itsellenne valehtelu. pysähtykää välillä arvioimaan haitat/hyöty. ja viheltäkää peli poiki jos haitta/hyöty suhde alkaa kääntyä huonoksi.

    • -kandi

      SSRI-lääkkeet ovat korvaamassa rauhoittavat lääkkeet, koska niihin ei synny hankalaa riippuvuutta ja annoskokojen kasvua.

      Nuori lääkäripolvi ei kirjoita rauhoittavia lääkkeitä.

      • -dippa

        Ei pidä paikkaansa, että SSRI-lääkkeet eivät aiheuttaisi riippuvuutta siinä missä bentsodiatsepiinitkin. Samat säännöt pätevät kaikkii psykoaktiivisiin aineisiin. Kysymys on ainoastaan siitä kuinka nopeasti riippuvuus voi syntyä ja miten pahat vieroitusoireet syntyvät. Tämä on yksilöllistä. On joitakin merkkejä siitä, että SSRI:t aiheuttavat bentsojakin pahempia vieroitusoireita sekä aivovaurioita merkittävästi bentsodiatsepiineja nopeammin. Vaikuttaisi myös siltä, että pitkästäkin bentsodiatsepiinikäytöstä pystyy toipumaan selvästi lyhyempääkin SSRI-käyttöä paremmin (elämänlaatu, työkyky, seksuaalisuus, tunne-elämä etc). SSRI:t vaativat "toimiakseen" annoksen noston tietyn ajan kuluttua aivan, kuten bentsotkin.

        Syyt miksi lääkärikunnalle on markkinoitu SSRI:t vähemmän haitallisina ovat taloudelliset sekä koska bentsodiatsepiineista on niin paljon enemmän tietoa kansankin keskuudessa niiden pitkän historian vuoksi, että niihin liitetään negatiivinen mielikuva. Vastaava tieto, vaikka jo saatavilla, uupuu usealta lääkäreiltä ja kansanyleistiedosta SSRI:den kohdalla. Ihmiset eivät tiedä millainen susi SSRI on.


    • auttakaa1

      hei tarvitsisin apua!
      Osaatteko sanoa näkyykö 5mg diapamit huumetestissä?

    • apu1

      Bentsot näkyy kusikokeessa ja pitkään

    • kokemus puhuu

      SSRI lääkkeet vievät seksuaalisuuden täysin!!!!
      Hyvästi sukupuolielämä jos alat käyttämään SSRI lääkkeitä!!!

      • Jorma Ollila

        Ei oo ainakaan itellä viennyt. Penis seisoo ihan tanakasti ja lasti lentää ihan normaalisti.


    • pami10

      Paha lääke? Mitä pahaa siinä on.
      Krapulaan parasta.

    • Anonyymi

      Mitä pahaa niissä on?
      - raukasee ja väsyttää, ei jaksa mitään.
      Tokkura. Auton rattiin ei asiaa.

    • Anonyymi

      Ei koukuta diapamit.Onpa outoa kun lääkkeitä uusittiin vuosikymmeniä.Osa lääkäreistä aloitteli työntekoa kun aloitin ja kun lopetin lääkkeiden syömisen jäivät eläkkeelle.Eivät ole vastuussa kenestäkään.

    • Anonyymi

      Ei ole pahaksi kunhan käyttää sen verran kun tarve. Itselläni ihan vähän rentouttaa, mutta kannattaa olla ilman ja kokeilla luonnollisia keinoja ennen lääkkeitä (-:

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe