Seville STS

hngh

Uraa!
Viime aikoina on tullut katseltua erittäin ahkerasti perisuomalaiselle tallaajalle ehkä eksoottisilta tuntuvia kulkuneuvoja, joista nyt voidaan mainita esim X300 Jaguar. Nyt jostain omituisesta oikusta olen lisännyt tähän seurantakategoriaan Seville STS:n, tuolla 4.6-litraisella Northstarilla. Liekö tuo Milwaukeen kaksipyöräisen seuralaiseksi sopivampi pihamaalle kuin brittiläinen...mene ja tiedä.
Olisikohan siis mahdollisuutta saada täältä käyttökokemuksia, risuja & ruusuja sekä tietoja kulutuksesta, vakuutuksen likiarvosta sekä mahdollisista lapsenvioista yms muusta huomioonotettavasta tulevaa autonvaihtoa silmälläpitäen?

Asiallisista kannanotoista kiittäen, turhille typottajille ymmärtäväisesti hymyillen:)

-hngh-

43

13151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuta

      "kokemusta" kuin että halvalla saa luxusauton,kun
      esim. Saksasta haet, 2001 veroineen n.25 000-28 000.

    • vikoja

      tässä viimeisen 13000km:n aikana, mutta se varmaan johtuu siitä kun ajan Nissan Micralla enkä millään ylen naurettavalla paska-laatikolla. Ai niin ja Caddy-puolustajat (saa vapaasti valita haluaako olla VW Caddy vai ihan amerikan oikeasti tapastikos-caddy-juntti, mutta jokatapauksessa mä inhoon teitä kaikkia)) voivat nyt esittää niitä kotipsykologien teräviä johtopäätöksiä :=)

      • midra

        hei AJA MIcralla rauhassa älä tu autopalstoille


    • MarcusAurelius

      Loistava auto, luxusta vaativaankin makuun,nyt on kuitenkin kyse Cadillacistä eikä mistään Volvosta tai Saapista tai Audista tai muusta tusinavessasta. STS:n kone on ylivoimainen taideteos,32-venttiilinen erittäin voimakas V8 moottori ja kulutus kuitenkin pienempien edellämainittujen autojen luokkaa,eli siellä 11 litran tuntumassa vaikka autoa on paljon enemmän. Auto on myös hyvännäköinen ja erottuu joukosta positiivisesti ja kerää myös katseita. Varustus on täydellinen jenkkitapaan ja ajettavuus hieno kompromissi eurooppalaista kovaa alustaa olematta liian kivireki kuten saksalaisautot ovat vaan tarvittaessa löytyy myös puhdasta luxusmukavuutta amerikan tapaan,eli vaikkapa nupulakivetyksellä ei irtoa jokainen paikka hampaasta vaan voit lipua arvokkaasti ja mukavasti liikenteen mukana. Moottoritiellä tuo tehokas kone näyttää sitten tarvittaessa kaapin paikan muille, mutta toisaalta turha sitä on korttia laittaa kuivumaankaan. Tilaa löytyy myös kivasti ja kyyti on todella hiljaista. Huippupeli kohtuuhintaan sanoisin. Toisaalta voit katsoa hyvin vielä halvempia malleja koska tekniikka ja autokin (muutamia pyöristyksiä kabiinissa ja jossain takavaloissa lukuunottamatta) on sama kuin vaikkapa vuoden 1996 mallit.

      • Anti-jenkki-vessa

        Ja taas Tapastikos uudella nimmarilla, kuinka säälittävää. Kun ei pointit riittäny porsse-palstalla, niin piti tulla tänne uudella nimmarilla ylistämään jotain keskinkertaista jenkki-paskaa. Surkeaa. Ja noista vaihtoehdoista toi caddy on kaikista huonoin. Sanoohan sen jo faktat ja yleinen tieto.


      • faktat ?
        Anti-jenkki-vessa kirjoitti:

        Ja taas Tapastikos uudella nimmarilla, kuinka säälittävää. Kun ei pointit riittäny porsse-palstalla, niin piti tulla tänne uudella nimmarilla ylistämään jotain keskinkertaista jenkki-paskaa. Surkeaa. Ja noista vaihtoehdoista toi caddy on kaikista huonoin. Sanoohan sen jo faktat ja yleinen tieto.

        Ja mikä yleinen tieto ?

        2001 Cadillac seville STS ei ollut minkään Volvon tai Saabin kanssakilpailija, eihän kummallakaan
        euromerkillä ollut mitään myytävää ko. Cadillacin
        hintaluokkaan.

        Seville on mestynyt Euroopassakin tehdyissä luxus-
        autojen vertailuissa ihan ok,tehoja ja ajo-ominaisuuksia on kehuttu.

        Se,että 2001 mallisia Seville Caddyja saa samanvuotisen V70 Volvon hinnalla on vain
        ennakkoluulottoman ostajan etu.


      • Caesar
        faktat ? kirjoitti:

        Ja mikä yleinen tieto ?

        2001 Cadillac seville STS ei ollut minkään Volvon tai Saabin kanssakilpailija, eihän kummallakaan
        euromerkillä ollut mitään myytävää ko. Cadillacin
        hintaluokkaan.

        Seville on mestynyt Euroopassakin tehdyissä luxus-
        autojen vertailuissa ihan ok,tehoja ja ajo-ominaisuuksia on kehuttu.

        Se,että 2001 mallisia Seville Caddyja saa samanvuotisen V70 Volvon hinnalla on vain
        ennakkoluulottoman ostajan etu.

        No kuule ihan samantasoiset faktat ja yleinen tieto, jolla toi Tapastikos (Aurelius) mättää noita juttuja ylivoimaisuudesta katseenkääntäjänä, tehokkuusihmeenä ja autojen kuninkaana. siinähän niitä faktoja.
        ensinnäkin tuommoisen kohdalla suorituskyky on varsin kyseenalainen, kun puhutaan arvoista, joihin pääsee jo volvon perusperhemalli.
        toisekseen tuo katseidenkääntäminen (sikäli kuin sellaista) on, johtuu vain koslan harvinaisuudesta ja samaan pääsee jo vanha mosse, vaikkapa pyhimys-volvoa katsellaan paljon hartaammin kuin tuota keskinkertaista jenkkivessaa

        ja tuolle auton hinnanpudotukselle ei ole pelkästään syynä "ennakkoluuloisuus", vaan kupissa painavat myös suorituskyky, huoltokustannukset, vakuutukset yms.


      • aluksi
        Caesar kirjoitti:

        No kuule ihan samantasoiset faktat ja yleinen tieto, jolla toi Tapastikos (Aurelius) mättää noita juttuja ylivoimaisuudesta katseenkääntäjänä, tehokkuusihmeenä ja autojen kuninkaana. siinähän niitä faktoja.
        ensinnäkin tuommoisen kohdalla suorituskyky on varsin kyseenalainen, kun puhutaan arvoista, joihin pääsee jo volvon perusperhemalli.
        toisekseen tuo katseidenkääntäminen (sikäli kuin sellaista) on, johtuu vain koslan harvinaisuudesta ja samaan pääsee jo vanha mosse, vaikkapa pyhimys-volvoa katsellaan paljon hartaammin kuin tuota keskinkertaista jenkkivessaa

        ja tuolle auton hinnanpudotukselle ei ole pelkästään syynä "ennakkoluuloisuus", vaan kupissa painavat myös suorituskyky, huoltokustannukset, vakuutukset yms.

        yksi kysymys,

        mikä Volvon tavallinen perhemalli kiihtyy 0 - 100km/h
        alle 7s,kuten Seville STS tekee ?


      • Saksalaisten
        Caesar kirjoitti:

        No kuule ihan samantasoiset faktat ja yleinen tieto, jolla toi Tapastikos (Aurelius) mättää noita juttuja ylivoimaisuudesta katseenkääntäjänä, tehokkuusihmeenä ja autojen kuninkaana. siinähän niitä faktoja.
        ensinnäkin tuommoisen kohdalla suorituskyky on varsin kyseenalainen, kun puhutaan arvoista, joihin pääsee jo volvon perusperhemalli.
        toisekseen tuo katseidenkääntäminen (sikäli kuin sellaista) on, johtuu vain koslan harvinaisuudesta ja samaan pääsee jo vanha mosse, vaikkapa pyhimys-volvoa katsellaan paljon hartaammin kuin tuota keskinkertaista jenkkivessaa

        ja tuolle auton hinnanpudotukselle ei ole pelkästään syynä "ennakkoluuloisuus", vaan kupissa painavat myös suorituskyky, huoltokustannukset, vakuutukset yms.

        arvioita Sevillestä,


        http://www.ciao.de/Erfahrungsberichte/Cadillac_Seville_STS__34208


      • JuliusC

      • joo...
        JuliusC kirjoitti:

        No tässä, 6.8sek

        http://autotalli.fi/crometapp/product/cars/typesearch/public/item.jsp?order=1&list=29060523784D7F70331C0750815F79DBCB25C800&id=30.17835&cmd=move139&.pid=6511485509C4F5A717C1C015929DBC087792565F&portal=at&.pkg=118098992

        Eikä suinkaan jokainen STS pääse alle seiskan arvoihin, vasta uusin 03-> ..sitä ennen oltiin 8:n arvoissa.

        Anna yksikin linkki S60 T5:n koeajosta,jossa mennään
        alle 7s 0-100, luvatahan saa ihan mitä haluaa...

        2001 Seville STS tehdas ilmoittaa 0-60mph 7.0 ja
        niin se kulki myös jenkkien testeissä.


      • CeasarJ
        joo... kirjoitti:

        Anna yksikin linkki S60 T5:n koeajosta,jossa mennään
        alle 7s 0-100, luvatahan saa ihan mitä haluaa...

        2001 Seville STS tehdas ilmoittaa 0-60mph 7.0 ja
        niin se kulki myös jenkkien testeissä.

        pistäpäs itse niitä "jenkkien testejä".

        ja tiedoksi, 0-60mph ei ole sama kuin 0-100km/h, vaan vähemmän.

        puhuahan saa, jenkkipiireissä vain useimmiten liioiteltua paskaa


      • itse...
        CeasarJ kirjoitti:

        pistäpäs itse niitä "jenkkien testejä".

        ja tiedoksi, 0-60mph ei ole sama kuin 0-100km/h, vaan vähemmän.

        puhuahan saa, jenkkipiireissä vain useimmiten liioiteltua paskaa

        MINÄ PYYSIN ENSIN,
        TAJUATKO POSILÖ SUOMEA ?

        Ei pyyntöihin vastata toisella pyynnöllä,

        YOU LOOSE !


      • JuliusTheWinner
        itse... kirjoitti:

        MINÄ PYYSIN ENSIN,
        TAJUATKO POSILÖ SUOMEA ?

        Ei pyyntöihin vastata toisella pyynnöllä,

        YOU LOOSE !

        Tästä lienee turha jatkaa, jenkkifanaatikon logiikka ylitti kaikki odotukset :)

        Mitäs mun pitää mitään todistella, autotalli.com:in tiedot pätevät, kunnes toisin TODISTETAAN.

        Itse et vastannut edes ensimmäiseen kysymykseen, vaan ilmoitit jonkun vertailukelvottoman 0-60mph arvon, linkittömänä ja täysin vailla perusteluista.

        No bonus.


      • JEE..
        JuliusTheWinner kirjoitti:

        Tästä lienee turha jatkaa, jenkkifanaatikon logiikka ylitti kaikki odotukset :)

        Mitäs mun pitää mitään todistella, autotalli.com:in tiedot pätevät, kunnes toisin TODISTETAAN.

        Itse et vastannut edes ensimmäiseen kysymykseen, vaan ilmoitit jonkun vertailukelvottoman 0-60mph arvon, linkittömänä ja täysin vailla perusteluista.

        No bonus.

        Hauskoja perusteluja HÄVIÄJÄLTÄ !

        Mitä lisäarvoa antaa,kun linkittää samanlaiselle
        valmistajan ilmoittavat arvot sivulle,kuin itse
        teit ?
        Onko kaikki tiedot mitä esitteistä luet totta ?
        lapsellista.

        Aluksi mussutit VOLVON tavallisista perhemalleista ja minä käsitän perhemalliksi V70 2.4:n,
        eikä mitään malliston yläpään tehomallia.

        ps. En omista ja tuskin tulen ikinä omistamaan
        jenkkiä,kiinnostuin keskustelusta juuri näiden
        normaalien mustavalkoisten jenkkikäsitysten takia.

        Julius the Winner ?
        Mitä Caesarille oikeastaan tapahtui ?....:D


      • Caesar
        JEE.. kirjoitti:

        Hauskoja perusteluja HÄVIÄJÄLTÄ !

        Mitä lisäarvoa antaa,kun linkittää samanlaiselle
        valmistajan ilmoittavat arvot sivulle,kuin itse
        teit ?
        Onko kaikki tiedot mitä esitteistä luet totta ?
        lapsellista.

        Aluksi mussutit VOLVON tavallisista perhemalleista ja minä käsitän perhemalliksi V70 2.4:n,
        eikä mitään malliston yläpään tehomallia.

        ps. En omista ja tuskin tulen ikinä omistamaan
        jenkkiä,kiinnostuin keskustelusta juuri näiden
        normaalien mustavalkoisten jenkkikäsitysten takia.

        Julius the Winner ?
        Mitä Caesarille oikeastaan tapahtui ?....:D

        millä perusteella olen "hävinnyt"?
        ai sillä perusteella, että olen ainut ensimmäisenkin linkin keskustelussa esittänyt taho. Ei hitto mitä pellei täälläki pyörii.
        ja sinäkö olet se "voittaja"? :)

        Ennemmin uskon vaikka esitteitä kuin kaltaistasi keskustelupalstoilla haistattelijaa. Ja kun olet niin varma noista volvon arvojen vääryydestä, niin luulisi olevat helppoa pitää linkki testiin, jossa ne eivät toteudu, eikö?

        käsitä sinä mitä tahdot perusmallilla. t5 on yleinen malli ja volvolta löytyy sitä tehokkaampiakin

        missä vaiheessa päättelit nickini tarkoittavan rooman keisaria?

        kaikesta huomaa, että olet kovin keskenkasvuinen. sikäli otan osaa, mutta parempi täällä päteä kuin olla kadulla potkimassa mummoja


      • omistaja
        JuliusC kirjoitti:

        No tässä, 6.8sek

        http://autotalli.fi/crometapp/product/cars/typesearch/public/item.jsp?order=1&list=29060523784D7F70331C0750815F79DBCB25C800&id=30.17835&cmd=move139&.pid=6511485509C4F5A717C1C015929DBC087792565F&portal=at&.pkg=118098992

        Eikä suinkaan jokainen STS pääse alle seiskan arvoihin, vasta uusin 03-> ..sitä ennen oltiin 8:n arvoissa.

        Kyllä jokainen Seville sts pääsee sinne 7 sek. tietämille, koneessahan on yli 300hv. Tuo mainitsemasi 8 sek. on dts malli, jonka tehot vain noin 270hv.

        http://web.telia.com/~u85308305/Seville_4th_generation/K_Seville_4th_frameset_dir_right.html

        Jos verrataan sevilleä volvon tehokkaimpaan versioon, niin tosiasia on, että sevillen ollessa markkinoilla taisi volvo viritellä vielä B23E moottoria turboilla maleilla 940 jne...


      • ihmettelevä
        omistaja kirjoitti:

        Kyllä jokainen Seville sts pääsee sinne 7 sek. tietämille, koneessahan on yli 300hv. Tuo mainitsemasi 8 sek. on dts malli, jonka tehot vain noin 270hv.

        http://web.telia.com/~u85308305/Seville_4th_generation/K_Seville_4th_frameset_dir_right.html

        Jos verrataan sevilleä volvon tehokkaimpaan versioon, niin tosiasia on, että sevillen ollessa markkinoilla taisi volvo viritellä vielä B23E moottoria turboilla maleilla 940 jne...

        no luulis sitte, että tosta "jokanen seville pääsee"-jutusta löytys helposti virallista todistetta eikä pelkkää "kaikki ne menee".
        ei sillä ettei sitä vois uskoa, mut kummastuttaa tommonen väittäminen ilman faktoi
        ja ei tuo ole 300hv mikään tae mistään vain mitat ajat ratkasevat

        t5 ei ole volvon tehokkain versio.

        ja mitä tuo markkinoillaolo tähän kuuluu? vastaavanlaisesti voi heittää et vielä silloin caddy vannoi lutuisen rumpujarrun nimeen kun volvo käytti jo vähänkin kulkevammassa versiossa levyjä joka nurkassa.


      • omistaja
        omistaja kirjoitti:

        Kyllä jokainen Seville sts pääsee sinne 7 sek. tietämille, koneessahan on yli 300hv. Tuo mainitsemasi 8 sek. on dts malli, jonka tehot vain noin 270hv.

        http://web.telia.com/~u85308305/Seville_4th_generation/K_Seville_4th_frameset_dir_right.html

        Jos verrataan sevilleä volvon tehokkaimpaan versioon, niin tosiasia on, että sevillen ollessa markkinoilla taisi volvo viritellä vielä B23E moottoria turboilla maleilla 940 jne...

        Tulipa virhe sevillen mallimerkintään, ei DTS, vaan SLS. Dts on uusi versio Devillestä.


      • surk
        Anti-jenkki-vessa kirjoitti:

        Ja taas Tapastikos uudella nimmarilla, kuinka säälittävää. Kun ei pointit riittäny porsse-palstalla, niin piti tulla tänne uudella nimmarilla ylistämään jotain keskinkertaista jenkki-paskaa. Surkeaa. Ja noista vaihtoehdoista toi caddy on kaikista huonoin. Sanoohan sen jo faktat ja yleinen tieto.

        voi v kaveri oh köyhä ko kirkonrotta ja yrittäää pilkata osta punto ja aja se loppuuu taitáa oll jo anteeks,kyll se kestää kuluttaa vähä?


      • Jenkkivessa
        itse... kirjoitti:

        MINÄ PYYSIN ENSIN,
        TAJUATKO POSILÖ SUOMEA ?

        Ei pyyntöihin vastata toisella pyynnöllä,

        YOU LOOSE !

        "Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded."


      • artsi61daddy
        Caesar kirjoitti:

        No kuule ihan samantasoiset faktat ja yleinen tieto, jolla toi Tapastikos (Aurelius) mättää noita juttuja ylivoimaisuudesta katseenkääntäjänä, tehokkuusihmeenä ja autojen kuninkaana. siinähän niitä faktoja.
        ensinnäkin tuommoisen kohdalla suorituskyky on varsin kyseenalainen, kun puhutaan arvoista, joihin pääsee jo volvon perusperhemalli.
        toisekseen tuo katseidenkääntäminen (sikäli kuin sellaista) on, johtuu vain koslan harvinaisuudesta ja samaan pääsee jo vanha mosse, vaikkapa pyhimys-volvoa katsellaan paljon hartaammin kuin tuota keskinkertaista jenkkivessaa

        ja tuolle auton hinnanpudotukselle ei ole pelkästään syynä "ennakkoluuloisuus", vaan kupissa painavat myös suorituskyky, huoltokustannukset, vakuutukset yms.

        tohon voin sanoa että itellä on sts vm,93 north star vaparilla ja suorilla putkilla afektorit päässä niin ei ole vielä tullu vastaan ainootakaan volvo tai saabi kuskia joka olis tehokkuudessa pärjänny että tervetuloa kokeilemaan vaikka muuten en autoa kehukkaan kun on liikaa tekniikkaa laitettu mikä ilmottaa millon mistäkin viasta jolla ei oo ajoon mitään merkitystä että ei muuta kun säälimättä hanaa vaan ja tehoista pitää nauttia!!!


      • Anonyymi
        Anti-jenkki-vessa kirjoitti:

        Ja taas Tapastikos uudella nimmarilla, kuinka säälittävää. Kun ei pointit riittäny porsse-palstalla, niin piti tulla tänne uudella nimmarilla ylistämään jotain keskinkertaista jenkki-paskaa. Surkeaa. Ja noista vaihtoehdoista toi caddy on kaikista huonoin. Sanoohan sen jo faktat ja yleinen tieto.

        ajele POIKA mossellas,ja pysy pois täältä,kun et edes ymmärrä AUTON päälle mitään


    • STS-98

      huuhaata on sinulle täällä vastattu. Ihan omiin kokemuksiin nojaten, n. 3 v. kokemus autosta, voin kertoa, että ajo-ominaisuudet on räätälöity isoille teille, pienemmilläkin pärjää, mutta oikeasti autoa ei ole sinne suunniteltu. Paljon löytyy varusteita, suurin osa aivan hyödyllisiä, bensankulutus pientä(matka-ajo) teho huomioon ottaen, kiihtyy vähintäänkin riittävästi nelivaihteisuuden huomioonottaen, laatu kohtalainen ilmeisesti paranemaan päin. Pikkuruisia sähkövikoja löytyy, vakuutukset halvat, varaosat julmetun kalliit: esim. ulkopeili n. tonnin kieppeissä. Erittäin hiljainen, ulkonäkö OK(makuasia), edellinen malli on tehty eri alustalle ja on ajo-ominaisuuksiltaan selvästi heikompi. En suosittele. Etuveto; plussaa talviajossa, kankea ahtaissa paikoissa. Kumia ei voi ulvottaa(luistonesto)(kuka tällä nyt haluaisikaan). Jousitus miellyttävä erittäin kalliiden autom. säätyvien iskareiden takia. Valot surkeat, poikkeuksena uudemmat mallit, joissa ksenonit. Bosen stereot: tehoa riittää, laatua ei. Helppo ajaa pitkiäkin taipaleita väsymättä. No eiköhän siinä liene tärkeimmät.

      • hngh

        Nyt on saanut hymyillä tarpeeksi noille inttäjille:)
        Kiitokset siis asiallisesta vastauksesta. Ilmeisesti nuo seuraamani 1993 - 1995 Seville ei olisi niinkään kannattava sijoitus? Toisaalta joudun ottamaan huomioon sen, että se mitä Caddymies pitää kehnona, on Toyotamiehestä kenties edelleenkin luksusta. Tai ehkei Toyotamiehestä, japanilainenhan on maaliman paras rakkine:) Mutta ymmärtänet pointin.

        Kyllä nuo pahimmat kuminvingutukset on jo takanapäin, eikä etuvedolla muutoinkaan sudittaminen ole mitenkään mieltä ylentävää. Jotenkin tuo kuitenkin edelleen kiinnostaa. Jatkanen siis seurailua, josko vielä joku päivä...tai sitten se Jagge:)

        -hngh-

        By the way..en voi olla kommentoimatta: tällä hetkellä alla on 850 T5-R...kun tuolla niin hirmusesti Volvoakin kaivetaan esille:) Ei paha, mutta ei edustuksellinenkaan. Sporttiperhevankkuri mikä sporttiperhevankkuri. Ja kovahko alusta.


      • STS-98
        hngh kirjoitti:

        Nyt on saanut hymyillä tarpeeksi noille inttäjille:)
        Kiitokset siis asiallisesta vastauksesta. Ilmeisesti nuo seuraamani 1993 - 1995 Seville ei olisi niinkään kannattava sijoitus? Toisaalta joudun ottamaan huomioon sen, että se mitä Caddymies pitää kehnona, on Toyotamiehestä kenties edelleenkin luksusta. Tai ehkei Toyotamiehestä, japanilainenhan on maaliman paras rakkine:) Mutta ymmärtänet pointin.

        Kyllä nuo pahimmat kuminvingutukset on jo takanapäin, eikä etuvedolla muutoinkaan sudittaminen ole mitenkään mieltä ylentävää. Jotenkin tuo kuitenkin edelleen kiinnostaa. Jatkanen siis seurailua, josko vielä joku päivä...tai sitten se Jagge:)

        -hngh-

        By the way..en voi olla kommentoimatta: tällä hetkellä alla on 850 T5-R...kun tuolla niin hirmusesti Volvoakin kaivetaan esille:) Ei paha, mutta ei edustuksellinenkaan. Sporttiperhevankkuri mikä sporttiperhevankkuri. Ja kovahko alusta.

        itselläni ennen tätä oli 164 Alfa, joka oli tietysti suunnittelufilosofialtaan kokonaan toisenlainen auto. Sitä, mitä jäin kaipaamaan Alfan ajo-ominaisuuksissa, sain takaisin yleisessä ajamisen vaivattomuudessa. Caddy on laiskan miehen ajopeli, ja selkeästi parempi matka-autona kuin entiseni. Joskus sitä tietysti kaipailee noita Alfa-aikojakin, mutta aikaa kutakin. Eikä tässä olla enää aivan nuoria. Vaikka tämän päivän Caddyt näyttävätkin ulkoapäin eurooppalaisemmilta kuin koskaan, ovat ne kuitenkin selkeästi amerikkalaisia niin hyvässä kuin pahassakin.
        Jos Caddyyn päädyt, niin voin sanoa samat, mitä eräässä viestissäkin tuotiin esille; hankinta kannattaa tehdä Saksasta, josta itsekin hommasin autoni. Tällöin ruosteongelmatkin ovat selkeästi pienempiä. Itse suojautin autoni heti maahantullessa, eikä ongelmia ole ollut. Kuitenkin todennäköisesti(en ole ajanut) Jaggesta voi löytyä enemmän potentiaalia pienemmillekin teille.


      • hngh
        STS-98 kirjoitti:

        itselläni ennen tätä oli 164 Alfa, joka oli tietysti suunnittelufilosofialtaan kokonaan toisenlainen auto. Sitä, mitä jäin kaipaamaan Alfan ajo-ominaisuuksissa, sain takaisin yleisessä ajamisen vaivattomuudessa. Caddy on laiskan miehen ajopeli, ja selkeästi parempi matka-autona kuin entiseni. Joskus sitä tietysti kaipailee noita Alfa-aikojakin, mutta aikaa kutakin. Eikä tässä olla enää aivan nuoria. Vaikka tämän päivän Caddyt näyttävätkin ulkoapäin eurooppalaisemmilta kuin koskaan, ovat ne kuitenkin selkeästi amerikkalaisia niin hyvässä kuin pahassakin.
        Jos Caddyyn päädyt, niin voin sanoa samat, mitä eräässä viestissäkin tuotiin esille; hankinta kannattaa tehdä Saksasta, josta itsekin hommasin autoni. Tällöin ruosteongelmatkin ovat selkeästi pienempiä. Itse suojautin autoni heti maahantullessa, eikä ongelmia ole ollut. Kuitenkin todennäköisesti(en ole ajanut) Jaggesta voi löytyä enemmän potentiaalia pienemmillekin teille.

        Kiitos vinkistä!
        Toki hankinta-ajankohtaan on vielä farkun akuutin tarpeen takia sen verran aikaa, että Saksasta (ja kenties muualtakin) joudetaan vielä tuomaan useampi yksilö välillä. Toivon, että kotimaan tarjonta täyttää edellytykset hankinnalle aikanaan. Toki minulla onneksi on - ainakin tällä hetkellä - suhteet auki myös siihen suuntaan, että melko luotettavan miehen saan tarvittaessa hakemaan kulkineen auvoisan kotoketomme rajojen ulkopuoleltakin.

        Mitä tähän mennessä olen Jaggella ajanut, niin ei sekään nyt minkään pienen mutkatien suurkuluttaja kyllä ole. Siis nimenomaan XJ, muuthan eivät minun silmissäni täytä sitä perinteistä Jaguarin määritelmää.


      • Nimetön

        Kun ensimmäinen Northstar tuli -93, sen luistonesto päästi kumin kiljumaan, jos kuljettaja polki täysillä. Lehtiartikkeleiden mukaan kuulemma insinöörit suunnittelivat sen nimenomaan näin. He arvelivat, että kuljettaja haluaa täyskiihdytyksessä kuulla kumin kiljuvan.

        Kokemusteni mukaan näin myös kävi. Kyllä se poltti kumia kuivallakin asvatilla. Uusimmista malleista ei valitettavasti ole kokemusta. Kokonaan toinen asia on, kuuluuko tuollaisella autolla kiljuttaa kumia.


    • StatusV8

      Eikai kukaan nyt tosissaan puhu jostain volvosta ja CADILLACistä samassa yhteydessä?:D:D:D Kyllä saa olla aika sekasin jos saa taiottua edes päiväunissaan jostain parilitrasesta työsuhdekartanostaan tuon luxusautojen ruumiillistuman kaltaisen auton.Mitä seuraavaksi, alatte vertailemaan varmaan Rolls-Royceä ja Skodaa, niin ja RR on takuulla huonompi kun Skodassa osasivat siirtyä epäaerodynaamisesta keulamerkistä pois jo 60-luvulla, Rollsissa sellanen on vieläkin,hyi hitto!

      Justjoo,volvo ja Cadillac :D ei hitto te ootte mahottomia taas

      • taas...

        Tapastikos on taas trollaillut joka toisen provoviestin täälläkin, eri nimimerkeillä tietenkin, pelle luuseri kun on!


      • kummaa

        TipiTapi lomilla vai.

        Erikoinen juttu, että alkuperäisellä kirjoittajalla ON Volvo jota on vaihtamassa joko Jaggeen tai Caddyyn. Ilmeisesti nuo kolme kuitenkin ovat vaihtoehtoja toisilleen...


    • setae

      http://jadcock.oldsgmail.com/cadsls/images/caddyperf.gif

      Yllättäen painavampi uusi malli vm.alk. 1998 on nopeampi kuin vanhempi, vaikka tehoa on saman verran.

      Myöskin unelmoin Northstar-koneisesta Cadillacistä, saapa nähdä riittäisikö uskallus ensi vuonna investointiin asti

    • sts01

      Minun kokemukseni ovat 01-mallista, ja lähes pelkästään positiivisia. Auto on mitä mainioin ajaa, pienin varauksin. Menee kuin juna niin hyvällä kuin huonolla tiellä, jousitus nielee epätasaisuudet lähes esimerkillisesti, ainoastaan pienet nimismiehenkiharat tulevat sopivalla nopeudella ilkeesti läpi. Nopeuden mukaan tehostuva ohjaus jäykistyy ehkä hivenen liikaa, mutta ei varsinaisesti häiritse.

      Työn laatu ei pärjää saksalaisille kilpailijoille, mutta ei se huonoa ole. Viimeistelyn puute näkyy ehkä parhaiten kurkkaamalla kojelaudan tai nokkapellin alle, taikka penkkien alle, sikin sokin sojottavista johtonipuista tms. mutta ei niitä tutkimatta ainakaan oudompi huomaa. Kovemmalla pakkasella tuppaa väliin kuulumaan pientä narinaa jostain kojelaudan tienoilta.

      Tällaisella autolla ajavaa ei kiinnosta hevon vitun vertaa kiihtyykö paremmin vai huonommin kuin farmarivolvo. Voimaa on sen verran, että tuskin on koskaan tarvinnut kaikkea käyttää. Mutta kiihtyy tarvittaessa nopeammin, kuin suurin osa muusta liikenteestä. Kuluttaa normaaliajossa vähän (keskikulutus 11,9l).

      Ai niin, valot ovat varmasti kehnoimmat, mihin olen koskaan törmännyt. Optiona kuulemma ollut xenonit, ehkä niillä näkyisi paremmin.

      Auto on muuten pirun herkkä renkaiden tasapainotukselle. Pienikin epätasapaino aiheuttaa tuossa 90-130 vauhdissa perkeleellisen tärinän. Tällaiseen en ole koskaan aiemmin törmännyt, että auto alkaisi täristä, kun renkaat asettuvat ajossa vanteille, ja tasapaino hiukan muuttuu. Tämä tekee niin. Minä jouduin viimeksi tasapainotuttamaan uudet renkaat kaksi kertaa, ennenkuin tuli hyvä.

      Kaiken kaikkiaan hyvä auto, kokoisekseen pihi bensalle, hyvä ajaa, ja koostaan huolimatta hyvä ja helppo käsitellä jopa parkkipaikalla.

      • hngh

        Kiitokset palauutteesta!
        Melko tuore rakkine allasi on, allekirjoittaneella ei likviditeetti veny noin tuoreeseen millään ilveellä. Joudunkin keskittymään noin 10-vuotiaisiin yksilöihin.
        Kulutus ei päätä huimaa, ei liene tuo vanhempikaan malli mikän älytön juoppo? Vrt. -90 BMW 735iA, keskikulutus 14.5L/100km. Ja nätisti ajaen.
        Kaiken maailman rilinät ja kalinat muutoin hiljaisessa autossa ärsyttävät, mutta aivan täydellistä ei käytettynä ostettavissa kulkineissa ole realistista löytää. Tuo valoseikka on aika suuri harmistus, koska Suomen sääolot nyt yksinkertaisesti kaipaavat kohtalaisen hyvää valaistustehoa. Tai sitten niin maltillista kaasujalkaa, että liikenteessä hermostuvat kaikki muut paitsi kyydissä oleva anoppi. Eli ei mun juttu.
        Kertoo auton alustageometriasta, jos on herkkä renkaille. Eikä se kertoma ole yksinomaan negatiivista. Aika usein hyvästä vaan joutuu maksamaan ainakin jotakin kautta vähän enemmän.


      • sts01
        hngh kirjoitti:

        Kiitokset palauutteesta!
        Melko tuore rakkine allasi on, allekirjoittaneella ei likviditeetti veny noin tuoreeseen millään ilveellä. Joudunkin keskittymään noin 10-vuotiaisiin yksilöihin.
        Kulutus ei päätä huimaa, ei liene tuo vanhempikaan malli mikän älytön juoppo? Vrt. -90 BMW 735iA, keskikulutus 14.5L/100km. Ja nätisti ajaen.
        Kaiken maailman rilinät ja kalinat muutoin hiljaisessa autossa ärsyttävät, mutta aivan täydellistä ei käytettynä ostettavissa kulkineissa ole realistista löytää. Tuo valoseikka on aika suuri harmistus, koska Suomen sääolot nyt yksinkertaisesti kaipaavat kohtalaisen hyvää valaistustehoa. Tai sitten niin maltillista kaasujalkaa, että liikenteessä hermostuvat kaikki muut paitsi kyydissä oleva anoppi. Eli ei mun juttu.
        Kertoo auton alustageometriasta, jos on herkkä renkaille. Eikä se kertoma ole yksinomaan negatiivista. Aika usein hyvästä vaan joutuu maksamaan ainakin jotakin kautta vähän enemmän.

        En ole varma saiko noita vuosimalleja vielä Northstarilla. Luultavasti ainakin 95 sai. Vanha 4,9 litrainen on laiska ja syöppö kone, ei tosin ole siitä omakohtaista kokemusta. Eli jos noita vuosimalleja katselet, niin ota mieluummin Northstar.

        En ymmärrä mistään geometrioista mitään, mutta merkillistä asiassa on se, että tärinä esiintyy vain tuolla tietyllä nopeusalueella. Eikä renkaiden epätasapainon tarvitse olla todellakaan suuri. Sama ilmiö tulee, tosin lievempänä liian alhaisilla rengaspaineilla. Mutta eipä tuo varsinaisesti haittaa, kun asia on tiedossa, ja rengasliike tasapainottaa takuuna.

        Ainoa huono asia autossa on jo ne mainitut kelvottomat (lähi)valot. Pitkillä pärjää.


      • STS-98
        sts01 kirjoitti:

        En ole varma saiko noita vuosimalleja vielä Northstarilla. Luultavasti ainakin 95 sai. Vanha 4,9 litrainen on laiska ja syöppö kone, ei tosin ole siitä omakohtaista kokemusta. Eli jos noita vuosimalleja katselet, niin ota mieluummin Northstar.

        En ymmärrä mistään geometrioista mitään, mutta merkillistä asiassa on se, että tärinä esiintyy vain tuolla tietyllä nopeusalueella. Eikä renkaiden epätasapainon tarvitse olla todellakaan suuri. Sama ilmiö tulee, tosin lievempänä liian alhaisilla rengaspaineilla. Mutta eipä tuo varsinaisesti haittaa, kun asia on tiedossa, ja rengasliike tasapainottaa takuuna.

        Ainoa huono asia autossa on jo ne mainitut kelvottomat (lähi)valot. Pitkillä pärjää.

        valoista ja renkaiden tasapainottamisesta pitää vielä todeta; itsellänikin on ollut pieniä vaikeuksia tuossa hieman yli sadan nopeudessa. Valoista sen verran, että alkusyksystä tuskaannuin valoihin ja ostin sinänsä laittoman(ei mene katsastuksesta läpi) ksenon-muutossarjan, joka menee lähestulkoon heittämällä halogeenien tilalle. Pientä askartelua siinä toki oli, lähinnä minne muuntajan ja sytyttimen saa asennettua. Mutta johtoja ei tarvitse katkoa, paketin mukana tulee hyvät ohjeet, joilla homma onnistuu. Vikaankytkeminen on estetty liittimillä, jotka eivät suostu menemään vääriin johtimiin. Paketti kustansi n. 300 € askartelut n. toista tuntia yhteensä. Sevillessähän onneksi umpiot lähtevät helposti irti(vain kahdella pultilla, jotka ovat mukavasti esillä. Valoteho kasvoi tietysti aivan tolkuttomasti, mutta katsastukseen on pakko vaihtaa halogeenit takaisin. Se on onneksi helppoa, koska varsinaisia kytkentöjä ei tarvitse riisua. Värisävyjä löytyy useita, itse valitsin turhankin sinertävät. Valokuviosta tulee alkuperäisen kaltainen, eikä ne häikäise myös muitakaan autoilijoita, kiitos STS:n automaattisen tasonsäädön. Jotta homman saisi katsastuksesta läpi, pitäisi umpioista löytyä hyväksymismerkintä ksenoneille.


    • masa

      Muistanko väärin vai kuuluiko ainakin aluksi huolto-ohjelmaan varsin iso koneen huolto 100t mailin (160tkm) kohdalla?

    • nimetön

      Voiko joku tosissaan verrata Volvoa ja Cadillacia keskenään? Ei helvetti, lähtekää nyt hyvät ihmiset sillä farmari-volvollanne liikkeelle, vaikkapa näin aluksi kauppaan? Niitä tappavan tavallisia ruotsalaisia onnellisen perheen autoja on parkkipaikat pullollaan, Cadillacia sen sijaan näkee harvemmin, varsinkaan tuota isoa. Ja, syy lienee siinä, että hintaero on kaksinkertainen. Cadillac ilman lisävarusteita (joita sen ostajat usein hankkivat) noin 100000e, volvo vajaat 50000. Ja Volvoonhan ei pienille paskahousuille kannata kalliita lisävarusteita hankkia, eikä niitä edes saa juuri minkäänlaisia Cadillaciin verrattuna. Ja onko sillä kiihtyvyydellä todella niin suurta merkitystä että pitää kymmenyksiä vertailla, kyseessähän on kuitenkin enemmänkin limusiini kuin urheiluauto.

    • Kauko M

      Minulla on tuo mainitsemasi Cadillac Nortstar STS, 6 vuotta vanha. Olen halunnut aina mahtua kunnolla sisälle autoon ja siksi olen pysynyt tässä merkissä. Sen kulutus jonkin verran riippuu ajajasta, miten hän ennakoi liikennevalot ylä ja alamäen. Olen tyytyväinen kulutukseen pitkillä matkoilla kuten Lappiin olen saanut kulutukseksi 8,9 l/100km, kaupunkiajossa liikennevalot ja jarrutukset lisäävät kulutusta huomattavasti, kun kiihdytyksiä pitää tehdä hullun lailla pitkään maantieajoon verrattuna normaali kulutus kaupunkiajossa jonkin verran siihen maatietä nopeusrajoituksella niin kulutus on 12-14 l /100km.
      Mimä olen taas odottamassa uutta mallia ehkä ensivuonna ja tämä vähän ajettuna annan pois.

    • Iceman007

      Itselläni on Cadillac Seville -99 vuosimallia. Mun eka jenkkiauto. Toistaiseksi toiminut moitteettomasti, cruiseri välillä toimii välillä ei...monet kehuu moottoria mutta...se ei ole todellakaan huoltoystävällinen...pohjatiiviste kun alkaa vuotamaan niin rahat pöytään...sillä alla on pakosarjaa...jos pitää vaihtaa tulpat, startti tai laturi....rahat pöytään....kone pitää nostaa muuten ei pääse ...siis jos itse osaa niin sit on eri juttu, mutta jos on yhtä kädetön kun meikäläinen niin...se maksaa rahhhooo. Tuttu jolla on oma jenkkiautojen korjaamo sanoi, että jos jenkkiautoa ostaa niin ehdottomasti pitkittäis moottorilla ja bensakoneella, sillä dieseleissä on kalliimmat osat. Kaveri on korjaillut niitä n.30v joten varmasti tietää mistä puhuu 😊

    • havebeenthere

      Parasta on STS:ssä on auton moottori ja vaihdelaatikko.Huonoa on korin paino sekä ruostumisalttius kynnyskoteloissa ja alustan jarruputkissa.Kansitiivisteet voivat myös vuotaa.Kulutus on isoksi autoksi melko kohtuullinen.Osia saa halvalla rockautosta.

      • joskusomaDeVillevielä

        Pitää paikkansa. Vaihteisto on unelma. MUTTA: Pitäkää öljyt kunnossa vaihteistossa. On törkeän hintainen (ja erittäin hankala) korjautettava. Kestää huollettuna helposti yli 500 tkm, mutta jos ei lootasta välitä niin voi mennä koko auto purkumyyntiin vaihteiston kunnostuksen hinnan takia.
        Toimiessaan Pohjantähti-Northstar ja 4T80E ovat todellakin mestariteos!! Aivan upea yhdistelmä tehoa ja taloudellisuutta. Ja että miten kauniisti Nortti kiertää, upea soundi : )


    • Kendrick

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe