Thaimaan "hyttyset"

miten suojaudutte?

Olen kuullut, että Thaimaassa on suomalaisia hyttysia vastaavia itikoita... miten olette suojautuneet niitä vastaan ja onko niitä ylipäätään Phuketin alueella?

27

4864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäämällä tänne Suomeen.

      Brrrrrooovvvooooooooooo!

      • jälleen

        joku alaikäinen junnu lintsaa koulusta.


      • ihan luvan kanssa kotona
        jälleen kirjoitti:

        joku alaikäinen junnu lintsaa koulusta.

        ja mitäpä se sulle kuuluu. Onks täällä jotkut ikärajat? Pitäis olla kun tuollasia idioottimaisuuksia kyselee. Miten vittu niitä hyttysiä vastaan täällä taistellaan? Luuleeko joku et on joku kielimuuri välissä. Ei pysty välttää hyttysii ku ei osaa englantia eikä thaita.


      • alkup. kysyjä
        ihan luvan kanssa kotona kirjoitti:

        ja mitäpä se sulle kuuluu. Onks täällä jotkut ikärajat? Pitäis olla kun tuollasia idioottimaisuuksia kyselee. Miten vittu niitä hyttysiä vastaan täällä taistellaan? Luuleeko joku et on joku kielimuuri välissä. Ei pysty välttää hyttysii ku ei osaa englantia eikä thaita.

        Kyse ei ole kielimuuri ongelmasta, vaan ihan ajattelin asiallisesti kysäistä asiasta, mutta se oli näemmä liikaa toivottu..
        Ilmeisesti offilla niistä sitten pääsee...


      • kyllä Offin
        alkup. kysyjä kirjoitti:

        Kyse ei ole kielimuuri ongelmasta, vaan ihan ajattelin asiallisesti kysäistä asiasta, mutta se oli näemmä liikaa toivottu..
        Ilmeisesti offilla niistä sitten pääsee...

        kieltä! Näin kun hieman ravisteltiin niin löytyihaän se sieltä! Onnea, et ole aivan hoidettava vielä!

        Oikeesti Offia kannattaa ottaa mukaan vaikka hinta täällä Suomessa riipiikin. Ja ota mukaan paljon. Kun muut huomaavat kuinka tehokasta Offi on verrattuna paikallisten tuotteisiin, joudut lainaamaan puikkoasi kerran jos toisenkin.


      • alkup. kysyjä
        kyllä Offin kirjoitti:

        kieltä! Näin kun hieman ravisteltiin niin löytyihaän se sieltä! Onnea, et ole aivan hoidettava vielä!

        Oikeesti Offia kannattaa ottaa mukaan vaikka hinta täällä Suomessa riipiikin. Ja ota mukaan paljon. Kun muut huomaavat kuinka tehokasta Offi on verrattuna paikallisten tuotteisiin, joudut lainaamaan puikkoasi kerran jos toisenkin.

        ja toiseen kysymykseen en saa ilmeisesti vastausta tai se pitää tulkita rivien välistä...

        Mutta, matkalaukku siis täynnä Off:a *heh*

        Kaikkea muutahan sieltä Thaimaasta ilmeisesti saikin, vai onko vielä jotain mitä kannattaa Suomesta raahata mukaansa?


      • Arjatar
        alkup. kysyjä kirjoitti:

        ja toiseen kysymykseen en saa ilmeisesti vastausta tai se pitää tulkita rivien välistä...

        Mutta, matkalaukku siis täynnä Off:a *heh*

        Kaikkea muutahan sieltä Thaimaasta ilmeisesti saikin, vai onko vielä jotain mitä kannattaa Suomesta raahata mukaansa?

        niin ei mene matka pilalle terävän korallin tai muun haavoittavan materiaalin vuoksi (Etola tai Citymarket noin 9 €). Ihan saarnaan täällä näistä uimakengistä, mutta kun kyselin niitä muutama vuosi sitten Helsingin Kauppatorin varrella olleesta sukellus- ja veneilyliikkeestä, niin myyjä haki oikein kaverinsa naureskelemaan minulle. Mutta on se vaan niin ihana keksintö kun voi aika huoletta kahlailla vedessä. Korallien päälle ei kyllä saa astua uimakengätkään jalassa, koska se ei siitä tykkää ja saattaapi murtua. Mutta turhat pikkuhaavat jäävät pois ja onpa helpompi kävellä hiekalla kuin sandaaleilla, joissa hiekka ja kivet menee aina pohjan ja jalan väliin.
        Kaikkea muuta saat sieltä.


      • vaikka näyttää tuo
        alkup. kysyjä kirjoitti:

        ja toiseen kysymykseen en saa ilmeisesti vastausta tai se pitää tulkita rivien välistä...

        Mutta, matkalaukku siis täynnä Off:a *heh*

        Kaikkea muutahan sieltä Thaimaasta ilmeisesti saikin, vai onko vielä jotain mitä kannattaa Suomesta raahata mukaansa?

        monsuuni hieman hellittävän. Ja kun on se Dengue niin kannattaa suojata.


    • Minä

      Kyllä paikalliset hyttysmyrkyt ovat ihan yhtä tehokkaita, ja paljon halvempia kuin Offit!

      Itse olen aina paikallisia käyttänyt, eikä ole ollut hyttysen purema ongelmia!

      • kokemus.

        Paikallisia (kamalan tuoksuisia jotkut) saa hölvätä litrakaupalla ja ei tule kuin pää kipeäksi ja vaatteet suttuisiksi. Kyllä Offi stikissä on ytyä. Paikalliset aineet maksavat ainakin Tescossa noin 40-60B. Kannattaa miettiä kuinka paljon säästää jättämällä Offit kotiin. Kun määrä ei aina korvaa laatua.


      • tietoa
        kokemus. kirjoitti:

        Paikallisia (kamalan tuoksuisia jotkut) saa hölvätä litrakaupalla ja ei tule kuin pää kipeäksi ja vaatteet suttuisiksi. Kyllä Offi stikissä on ytyä. Paikalliset aineet maksavat ainakin Tescossa noin 40-60B. Kannattaa miettiä kuinka paljon säästää jättämällä Offit kotiin. Kun määrä ei aina korvaa laatua.

        olen saanut niin, että paikan päältä kannattaa ostaa hyttysmyrkyt, koska ne tehoaa parhaiten. Hyyttyset siellä eivät inise niin kuin meillä, ja päivähyttyset levittävät malariaa.


      • oma kommenttini
        tietoa kirjoitti:

        olen saanut niin, että paikan päältä kannattaa ostaa hyttysmyrkyt, koska ne tehoaa parhaiten. Hyyttyset siellä eivät inise niin kuin meillä, ja päivähyttyset levittävät malariaa.

        perustuu ihan käytäntöön. Tehottomampia ovat aineet. Malariahyttynen voi kyllä pistää vaikka yöllä. Denguehyttynen pistää kuitenkin vain päivällä.
        Tässä vielä lisää tietoa:
        http://www.mtv3.fi/poliklinikka/tulosta.shtml/82612


    • Pirjo

      Aikaisemmin apteekeista/kaupoista sai Autan-nimistä karkotetta. Mun mielestä ei ollut lainkaan hankalaa tai haisevaista. Nämä paikalliset hyttyset ovat salakavalia, koska ne eivät inise, iholle ilmaantuu vain rakkuloita, ei mukavia. Rakkuloihinkin on kyllä lääkkeitä ja niitä saa apteekista helposti.

    • Minä

      Paikallisissa kaupoissa keltaisella etiketillä pieni pullo "Sketolene Shield", (hyttysen kuva pullossa), myydään ainakin 7/11 kaupoissa. Ei tuoksu sen pahemmalle kuin Offikaan, on ruiskutettava mutta ei sotke ja tehonnut ainakin minun reissuillani.

      Apteekissa myynnissä "Pi-Hao" Lemon grass oilia, EN suosittele, hirveä haju eikä yhtä tehokas kuin "Sketolene".

      • apv

        Hei!

        Olin juuri kolme viikoa Cha-amissa. Mielsestäni
        paras suoja oli paikallinen, hajuton roll-on.
        Kun lähtee iltaruokailuun, kannattaa laittaa
        jalkoihin ja käsiin karkotetta.
        Ei kannata raapia, muuten joutuu menee lääkärille.


      • eihyttysiä
        apv kirjoitti:

        Hei!

        Olin juuri kolme viikoa Cha-amissa. Mielsestäni
        paras suoja oli paikallinen, hajuton roll-on.
        Kun lähtee iltaruokailuun, kannattaa laittaa
        jalkoihin ja käsiin karkotetta.
        Ei kannata raapia, muuten joutuu menee lääkärille.

        Omasta mielestäni hyttyset suorastaan rakastavat minua kotioloissa, mutta kyllä Thaimaan hyttysiin kotoa tuotu Offi (stickiä ja sumutetta) tehosi oikein hyvin! Itseäni saan pelkästään syyttää paukamista, kun en jaksanut käyttää aineita (ainakaan aluksi)... Aine, joka sisältävät di-etyyli toluamidia pitäisi kyllä riittää myös Thaimaan hyttysiin ja niin tehosi ainakin mun paikoissa! Aika rumat paukamat kyllä sain kotiin tuomisiksi, mutta johtui tosiaan ihan omasta laiskuudestani!


    • umauntuva

      ainakaan minua, hyttysiä vastaan. Oli kotimainen OFF-stickki mukana ja laitoin oikein ronskisti, silti oli nilkat ihan täynnä paukamia. Hyttyset söivät ravintolan pöydän alla nilkkoja, oikeastaan muihin osiin kehossa ne eivät olleet kiinnostuneita. Minua syö kyllä suomalaisetkin hyttyset paljon.

    • paras

      Thaimaan moskiitot ovat todella hiljaisia ja huomaamattomia. Paukamat kutisevat ja tulehtuvat helposti, jos raavit niitä.
      Tehokas suoja on Jaico-niminen roll-on geeli. Valkoinen pullo, jossa tekstit vihreällä. Helppo levittää, tuoksuu sitruunaruoholle ja vaikutus kestää 7 tuntia. Saatavilla apteekeista ja kaupoista, myös monista pienistä turistikaupoista.
      Ulkoilmaravintoloissa kannattaa pyytää hyttyssavu pöydän alle, myös päivällä.

      • haju on kamala!

        Oma nenä tottuu, mutta auta armias jos viereisessä pöydässä on jollain tätä lemuavaa ainetta niin jää kyllä riisit ja nuudelit koirille.


      • haju
        haju on kamala! kirjoitti:

        Oma nenä tottuu, mutta auta armias jos viereisessä pöydässä on jollain tätä lemuavaa ainetta niin jää kyllä riisit ja nuudelit koirille.

        On ainakin paljon miellyttävämpi kuin Offit!
        Sitruunaruohoa käytetään hyvin paljon mausteena thai-ruuissakin, joten ilmeisesti et ole thai-ruuan ystävä...


      • noin voimakkaasti
        haju kirjoitti:

        On ainakin paljon miellyttävämpi kuin Offit!
        Sitruunaruohoa käytetään hyvin paljon mausteena thai-ruuissakin, joten ilmeisesti et ole thai-ruuan ystävä...

        samalta en söisi sitä. Muuten paikalliset myös karttavat tätä ainetta se tuoksun vuoksi.


      • nähnyt
        noin voimakkaasti kirjoitti:

        samalta en söisi sitä. Muuten paikalliset myös karttavat tätä ainetta se tuoksun vuoksi.

        paikallisten käyttävän mitään moskiittokarkotteita???
        Olihan taas kommentti sellaiselta Thaimaan "asiantuntijalta".


      • paikallisten nyrpistävän
        nähnyt kirjoitti:

        paikallisten käyttävän mitään moskiittokarkotteita???
        Olihan taas kommentti sellaiselta Thaimaan "asiantuntijalta".

        nenäänsä haiseville turisteille. Vuokraemäntänikin sanoi kerran suoraan että ei istu nyt pöytääni kun viereisessä poydässä olijat lemahtivat melkoisesti.


      • heh
        paikallisten nyrpistävän kirjoitti:

        nenäänsä haiseville turisteille. Vuokraemäntänikin sanoi kerran suoraan että ei istu nyt pöytääni kun viereisessä poydässä olijat lemahtivat melkoisesti.

        Se onki haiseva turistihiki mitä ne välttää eikä moskiitto vedet.


    • Toukotyttö

      Cham-amissa ollessani hyttyset kiusasivat, eikä Off oikein tehonut. Autan-niminen hyttysmyrkky karkoitti aika hyvin. Hyttyskynttilät pöytien alla auttoivat myös, eikä mielestäni häirinneet hajulla syömistäni tai muutenkaan.

    • thai

      hei,

      hyttyskarkotteissa on tehoaineena DEET. Punkkioffissa sitä on muistakseni 50 tai 60%. Kannattaa katsoa purkin kyljestä prosentit, mitä enemmän sitä tehokkaampaa. Itse löysin Koh Changilta myrkkyä missä oli 95% DEETtiä. Oli pirun kallista, noin 300 baht törppö, kun laimeampi oli jotain 50 - 60 baht. Ostin kuitenkin puolenkymmentä purkkia tuliaisiksi, eipä iske pohjosenkaan mäkäräiset

      thai

    • hyttysvoidetta

      thaimaan ruokakaupoiista saa AUTAN nimisenä, suomenkaan hyttyset ei voi sitä sietää hinta noin 90batia, valkoinen pullo punaisella korkilla, lukee Autan Family. Lapin mäkärätkin painelee norjan puolelle kun tota laittaa vaik on hyvän tuoksuista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe