Kokemuksia favoptic. com :sta ?

Heska

Onkos kellään kokemuksia tuosta favopticista -
laatu /hinta / luotettavuus ?

74

40101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pipsa 51

      Täysin luotettava ja laadukkaat silmälasit, olen itse kahden viime vuoden aikana tilanut heiltä neljät parit ja kaikki ovat joka päiväisessä käytössä. Tilaa ja säästä rahaa.

      • Heska

        Tarkoituksena on tilata moniteholasit.
        Tekevät kuulemma reseptin mukaiset linssit, ja hinta koko paketilla näyttäisi olevan kohtuullinen verrattuna oululaisten liikkeiden
        hintoihin.


      • Pipsa 51
        Heska kirjoitti:

        Tarkoituksena on tilata moniteholasit.
        Tekevät kuulemma reseptin mukaiset linssit, ja hinta koko paketilla näyttäisi olevan kohtuullinen verrattuna oululaisten liikkeiden
        hintoihin.

        Monitehot minullakin. Kopio reseptistä mukaan niin lasit tulee, hinta noin 100 €.


      • PORIN TYTTÖ

        Olisin kysynyt/varmistanut Sinulta kokeneena tämän palvelumuodon käyttäjänä
        että KUN OLEN KUULLUT JOLTAKIN, ETTÄ SIELTÄM VOI TILATA KOKEILTAVAKSI PELKKIÄ SANKOJA, JA NIITÄ TULEE AIN 4 PARISA KERRALLAAN, ELLEI MIKÄÄN SOVI/MIELLYTÄ VOISI TILATA LISÄÄ, JA SITTEN VASTA LÄH. OPTIKON/SILMÄLÄÄKÄRIN "RESEPTIN" LASIEN VAHVUUDESTA. NIIN MITEN TÄMÄ NYT OIKEESTI PALAA, JA MISTÄNÄEN HINNAT. MITEN SE OIKEASTI ON JA MISTÄ NÄEN HINNAT????


      • .,,,,,,
        PORIN TYTTÖ kirjoitti:

        Olisin kysynyt/varmistanut Sinulta kokeneena tämän palvelumuodon käyttäjänä
        että KUN OLEN KUULLUT JOLTAKIN, ETTÄ SIELTÄM VOI TILATA KOKEILTAVAKSI PELKKIÄ SANKOJA, JA NIITÄ TULEE AIN 4 PARISA KERRALLAAN, ELLEI MIKÄÄN SOVI/MIELLYTÄ VOISI TILATA LISÄÄ, JA SITTEN VASTA LÄH. OPTIKON/SILMÄLÄÄKÄRIN "RESEPTIN" LASIEN VAHVUUDESTA. NIIN MITEN TÄMÄ NYT OIKEESTI PALAA, JA MISTÄNÄEN HINNAT. MITEN SE OIKEASTI ON JA MISTÄ NÄEN HINNAT????

        http://www.favoptic.com/frames/female

        Hinnat näkyy, kun klikkaat kuvia. N 40 euroa kotiin tuotuna. Sangat voi tilata sovitettavaksi ilmaiseksi, ja resepti mukaan palautuspakettiin jos löytyy sopivat kehykset. Helppoa ja halpaa


    • Karsastaja?

      Hei, minulla kävi niin, että jostain syystä tilaamani lasit eivät olleet vahvuuksiltaan/ taitoltaan sopivat. Oletin ensin, että kyse oli optikon tarkistamista arvoista, joten kävin toisella optikolla ja palautin ensimmäiset lasit uusien arvojen kanssa. Toiset lasikaan eivät olleet oikein. Oliko kyse optikon virheestä vai lasien hionnasta, vaikea sanoa. Joka tapauksessa toisesta palautuksesta maksoin 18 e, joka lukee jossain myyntiehdoissa firman sivustoilla (kannattaa ottaa tuloste ehdoista).

      Sen verran tulin varovaiseksi, etten ihan heti mene uudestaan yrittämään. Vanhat lasit saavat nyt kelvata.

      Muuten palvelusta ei ole moitteen sanaa.

      • rillimyyjä

        Oliko kyseessä monitehot? Jos oli, niin olit mitoittanut lasit väärin. Ammattilaisen hommaa. Linssi saattoi myö olla huonoa laatua. Optikot ovat näöntutkimuksen ammattilaisia, tuskin väärästä määrityksestä johtui.


      • voi-hyvää-päivää

        Silmäterävävälin ts. keskiövälin mitoitus, vaikka onkin perusmitoituksena helppo tehdä,tuottaa maallikolle ongelmia. Mikäli kyseessä on moniteho, on myös asennuskorkeus huomioitava, pään luonnollinen asento ja kasvojen epäsymmetria vaikeuttavat mitoitusta entisestään, ja tulos on lähes varmasti epätyydyttävä.


      • Anonyymi

        Minäkään en saanut monitehoja joilla olisin nähnyt. Tehot tarkastutin optikolla myös uusien lasien. Palautukseen menivät.


    • janako

      Olin jo tilaamassa laseja, mutta:
      Tilaukseen vaaditaan hlötunnusta. Se on aika paljon vaadittu varsinkin kun tilausehdot kertoo mm. seuraavaa:
      "Henkilötietoja käytetään myös markkinointitarkoituksiin. Henkilötietoja luovutetaan edelleen EU:n sisä- tai ulkopuolelle Favopticin yhteistyökumppaneille, alihankkijoille, luotonantajille ja viranomaisille ilmoitettuihin tarkoituksiin."

      Eli tiedätkö siis, mihin esim. henkilötunnuksesi lopulta päätyy? EU:n ulkopuolelle yhteistyökumppaneille? Mitä lie tarkoittaa? Olisko syytä hetki miettiä, mihin "allekirjoituksesti" annat?
      Toki myyjällä on riskinsä lähettää " Aku Ankalle" tuotteita, mutta turvallisimpiakin tunnistautumistapoja verkossa löytyy kun hetun antaminen yleiseen käyttöön.

      Edulliset hinnat ovat kuitenkin tervetulleita varmaankin kaikkien mielestä, kunhan perusasiat tietoturvasta ovat hahmoteltavissa myös kuluttajalle.

      • kajaq

        joo, tuli mullekin mieleen tuolla sivuilla käydessä, että taitaa hintojen edullisuus johtua yrityksen harjoittamasta he-tunnusten ja yhteystietojen kaupasta.


      • JTL1
        kajaq kirjoitti:

        joo, tuli mullekin mieleen tuolla sivuilla käydessä, että taitaa hintojen edullisuus johtua yrityksen harjoittamasta he-tunnusten ja yhteystietojen kaupasta.

        Joutuu/tai ainakin pyydetään vaikka menet vain
        näöntarkastukseen Suomessakin.

        Ulkomailla luottokorttiostoksissakin pyydetään usein passia.


        On tyhmää maksaa 2 teholaseista 700 euroa Instrulle jos saat vastaavat 98 eurolla Ruotsista.


      • Pettynyt
        JTL1 kirjoitti:

        Joutuu/tai ainakin pyydetään vaikka menet vain
        näöntarkastukseen Suomessakin.

        Ulkomailla luottokorttiostoksissakin pyydetään usein passia.


        On tyhmää maksaa 2 teholaseista 700 euroa Instrulle jos saat vastaavat 98 eurolla Ruotsista.

        Tilasin Favopticilta 4 kehykset kokeilua varten. Palautin kaikki kehykset samassa palautuspaketissa, mihin olin laittanut silmälasieni reseptin ja yksissä laseissa oli merkitty tussilla merkit (tilasin moniteholinssit). Parin viikon päästä tulivat silmälasit, olivat ihan hyvät. Nyt kuitenkin Favopticilta tuli sähköpostiviesti, että heidän merkintöjensä mukaan en ole palauttanut kehyksiä. Miten on mahdollista, että he eivät olisi saaneet palautuspakettiani, jossa oli kaikki tiedot silmälasien valmistukseen, tussilla merkityt kohdat moniteholinssiä varten ja silmälasireseptini (heillä ei ole minulta reseptiä, en ole aiemmin tilannut)ja palautuslappu, joka piti laittaa mukaan kun kehykset palauttaa. Ihmettelen, millä tiedoilla he olisivat valmistaneet lasini. Lähetin heille sähköpostiviestiä asiasta, mutta he eivät ole voineet vastata siihen vaikka siitä on jo viikko.Vieraillessani omilla sivuillani Favopticilla näkyy nyt minun tiedoissani, että kehykset ovat kadonneet. En voi varmasti tilata sieltä enää, vaikka he itse ovat tehneet virheen, ovat jättäneet merkitsemättä kehykset palautetuiksi. Tilasin silmälasit joulukuun puolivälissä, ehkä se oli huono aika tilata, koska silloin kai tulee helpommin virheitä. Harmittaa sillä olin tosi tyytyväinen silmälaseihini ja moniteholinssit maksoivat vain 98 euroa. Odottelen vain milloin ne taas ilmoittelevat, että kehykset ovat palauttamatta tai lähettävät laskun. On se mielenkiintoista, että miten he kuitenkin käyttivät niitä tietoja, mitä minulla oli palautuspaketissa (merkatut silmälasit, jotka myös kadonneet ja silmälasireseptini). Harmittaa koko tilaus, mutta kun uskoin että Favoptic on luotettava, koska muut olivat sieltä paljon tilanneet ja harmittaa sekin että en nyt enää uskalla kyllä tilata netistä silmälaseja, vaikka ne olisivat kyllä paljon halvempia.


      • kävi
        Pettynyt kirjoitti:

        Tilasin Favopticilta 4 kehykset kokeilua varten. Palautin kaikki kehykset samassa palautuspaketissa, mihin olin laittanut silmälasieni reseptin ja yksissä laseissa oli merkitty tussilla merkit (tilasin moniteholinssit). Parin viikon päästä tulivat silmälasit, olivat ihan hyvät. Nyt kuitenkin Favopticilta tuli sähköpostiviesti, että heidän merkintöjensä mukaan en ole palauttanut kehyksiä. Miten on mahdollista, että he eivät olisi saaneet palautuspakettiani, jossa oli kaikki tiedot silmälasien valmistukseen, tussilla merkityt kohdat moniteholinssiä varten ja silmälasireseptini (heillä ei ole minulta reseptiä, en ole aiemmin tilannut)ja palautuslappu, joka piti laittaa mukaan kun kehykset palauttaa. Ihmettelen, millä tiedoilla he olisivat valmistaneet lasini. Lähetin heille sähköpostiviestiä asiasta, mutta he eivät ole voineet vastata siihen vaikka siitä on jo viikko.Vieraillessani omilla sivuillani Favopticilla näkyy nyt minun tiedoissani, että kehykset ovat kadonneet. En voi varmasti tilata sieltä enää, vaikka he itse ovat tehneet virheen, ovat jättäneet merkitsemättä kehykset palautetuiksi. Tilasin silmälasit joulukuun puolivälissä, ehkä se oli huono aika tilata, koska silloin kai tulee helpommin virheitä. Harmittaa sillä olin tosi tyytyväinen silmälaseihini ja moniteholinssit maksoivat vain 98 euroa. Odottelen vain milloin ne taas ilmoittelevat, että kehykset ovat palauttamatta tai lähettävät laskun. On se mielenkiintoista, että miten he kuitenkin käyttivät niitä tietoja, mitä minulla oli palautuspaketissa (merkatut silmälasit, jotka myös kadonneet ja silmälasireseptini). Harmittaa koko tilaus, mutta kun uskoin että Favoptic on luotettava, koska muut olivat sieltä paljon tilanneet ja harmittaa sekin että en nyt enää uskalla kyllä tilata netistä silmälaseja, vaikka ne olisivat kyllä paljon halvempia.

        huono tuuri. Itsekin olen juuri aikeissa tilata kaksiteholasit. Onko niissä sinun monitehoissa kapea näkökenttä, onko kaukonäköalue leveämpi? Monitehot olisi muuten tietysti hyvät, mutten taida uskaltaa tilata sellaisia, kun kokeilin optikolta syväteräviä ja ne olivat minusta kauheat. Vain yksi piste kerrallaan terävä, kaikki muu mössöä.


      • Pettynyt
        kävi kirjoitti:

        huono tuuri. Itsekin olen juuri aikeissa tilata kaksiteholasit. Onko niissä sinun monitehoissa kapea näkökenttä, onko kaukonäköalue leveämpi? Monitehot olisi muuten tietysti hyvät, mutten taida uskaltaa tilata sellaisia, kun kokeilin optikolta syväteräviä ja ne olivat minusta kauheat. Vain yksi piste kerrallaan terävä, kaikki muu mössöä.

        Yläosassa on yksi vahvuus etäälle katsomiseen sekä alaosassa moderni, leveä lukualue, näkymätön raja näiden välillä. Minun monitehoissa ei ole mitään pisteitä ja kyllä kaikki näkyy selvästi. Silmät eivät varmasti ole tottuneet katsomaan oikeaan kohtaan, siitä johtuu ehkä se, että kaikki muu tuntuu "mössöltä.Minustakin tuntui, kun laitoin ensimmäiset monitehot päähäni, että huippaa, mutta silmät tottuivat niihin parissa päivässä, enkä vaihtaisi enää yksiteholinsseihin, päänsärkyäkin on ollut vähemmän.Parissa päivässä silmä kuitenkin tottuu katsomaan oikeaan kohtaan automaattisesti. Moniteholinssejä kun käyttää ei voi katsoa syrjäsilmällä, vaan joutuu kääntämään päänsä, jos pitää katsoa sivulle Minä olen ainakin ollut tyytyväinen moniteholinsseihini, enkä vaihtaisi enää niitä mihinkään muuhun (en tosi näkisikkään pelkillä yksiteholinsseillä).Favopticilta kun tilasi piti itse merkitä tussilla kehyksiin pupillien sijainnin merkitsemiskynällä. Se kannattaa tehdä huolella ja kiirehtimättä, että pupillien kohdat tulee oikein merkittyä. Minun moniteholaseissa ainakin onnitui merkkaaminen hyvin, lasit vain päähän ja käyttöön, ei valittamista. Laatukin oli aika hyvä, ensimmäiset monitehoni (nämä ovat toiset) olivat kalliit 279 euroa ja aika heppasen laatuiset. Nämä Favopticin lasit ovat paljon laadukkaammat ja hinta oli vain 98 euroa. Harmi vain jos ei uskalla enää tilata, ainakaan vähään aikaan.


      • kävi
        Pettynyt kirjoitti:

        Yläosassa on yksi vahvuus etäälle katsomiseen sekä alaosassa moderni, leveä lukualue, näkymätön raja näiden välillä. Minun monitehoissa ei ole mitään pisteitä ja kyllä kaikki näkyy selvästi. Silmät eivät varmasti ole tottuneet katsomaan oikeaan kohtaan, siitä johtuu ehkä se, että kaikki muu tuntuu "mössöltä.Minustakin tuntui, kun laitoin ensimmäiset monitehot päähäni, että huippaa, mutta silmät tottuivat niihin parissa päivässä, enkä vaihtaisi enää yksiteholinsseihin, päänsärkyäkin on ollut vähemmän.Parissa päivässä silmä kuitenkin tottuu katsomaan oikeaan kohtaan automaattisesti. Moniteholinssejä kun käyttää ei voi katsoa syrjäsilmällä, vaan joutuu kääntämään päänsä, jos pitää katsoa sivulle Minä olen ainakin ollut tyytyväinen moniteholinsseihini, enkä vaihtaisi enää niitä mihinkään muuhun (en tosi näkisikkään pelkillä yksiteholinsseillä).Favopticilta kun tilasi piti itse merkitä tussilla kehyksiin pupillien sijainnin merkitsemiskynällä. Se kannattaa tehdä huolella ja kiirehtimättä, että pupillien kohdat tulee oikein merkittyä. Minun moniteholaseissa ainakin onnitui merkkaaminen hyvin, lasit vain päähän ja käyttöön, ei valittamista. Laatukin oli aika hyvä, ensimmäiset monitehoni (nämä ovat toiset) olivat kalliit 279 euroa ja aika heppasen laatuiset. Nämä Favopticin lasit ovat paljon laadukkaammat ja hinta oli vain 98 euroa. Harmi vain jos ei uskalla enää tilata, ainakaan vähään aikaan.

        Sitä tarkoitinkin, että kun yksiteholaseissa voi kääntää silmää sivulle niin monitehoissa joutuu kääntämään päätä, jotta näkee tarkasti.

        Ilmeisesti noi monitehot eivät kuitenkaan ole niin pahat kuin syväterävät, joilla ei ole tarkoituskaan nähdä paria metriä pidemmälle tarkasti. Niissä näköalue on kapea koko ajan.

        Kun sanoit, että yläosassa on yksi vahvuus etäälle katsomista varten, niin ymmärrän, että näköalue olisi leveä siltä kohtaa niinkuin yksiteholaseissa? Ja alaosan leveä moderni lukualue, onko sekin leveämpi näkökentältään, eli näkeekö sivulle terävästi vain silmää kääntämällä?

        Toivottavasti löytävät lähettämäsi kehykset, mokomat sählärit.


      • Pettynyt
        kävi kirjoitti:

        Sitä tarkoitinkin, että kun yksiteholaseissa voi kääntää silmää sivulle niin monitehoissa joutuu kääntämään päätä, jotta näkee tarkasti.

        Ilmeisesti noi monitehot eivät kuitenkaan ole niin pahat kuin syväterävät, joilla ei ole tarkoituskaan nähdä paria metriä pidemmälle tarkasti. Niissä näköalue on kapea koko ajan.

        Kun sanoit, että yläosassa on yksi vahvuus etäälle katsomista varten, niin ymmärrän, että näköalue olisi leveä siltä kohtaa niinkuin yksiteholaseissa? Ja alaosan leveä moderni lukualue, onko sekin leveämpi näkökentältään, eli näkeekö sivulle terävästi vain silmää kääntämällä?

        Toivottavasti löytävät lähettämäsi kehykset, mokomat sählärit.

        Silmää kääntämällä ei näe sivuille selvästi, vaan joutuu kääntämään päätä katsoessaan sivulle, että näkisi selvästi. Mutta sitä kuitenkin tottuu niin äkkiä moniteholinsseihin, ettei enää huomaa juuri mitään eroa.


      • kävi
        Pettynyt kirjoitti:

        Silmää kääntämällä ei näe sivuille selvästi, vaan joutuu kääntämään päätä katsoessaan sivulle, että näkisi selvästi. Mutta sitä kuitenkin tottuu niin äkkiä moniteholinsseihin, ettei enää huomaa juuri mitään eroa.

        Selvä homma. Kiitti sulle.


      • AitoJozze
        Pettynyt kirjoitti:

        Tilasin Favopticilta 4 kehykset kokeilua varten. Palautin kaikki kehykset samassa palautuspaketissa, mihin olin laittanut silmälasieni reseptin ja yksissä laseissa oli merkitty tussilla merkit (tilasin moniteholinssit). Parin viikon päästä tulivat silmälasit, olivat ihan hyvät. Nyt kuitenkin Favopticilta tuli sähköpostiviesti, että heidän merkintöjensä mukaan en ole palauttanut kehyksiä. Miten on mahdollista, että he eivät olisi saaneet palautuspakettiani, jossa oli kaikki tiedot silmälasien valmistukseen, tussilla merkityt kohdat moniteholinssiä varten ja silmälasireseptini (heillä ei ole minulta reseptiä, en ole aiemmin tilannut)ja palautuslappu, joka piti laittaa mukaan kun kehykset palauttaa. Ihmettelen, millä tiedoilla he olisivat valmistaneet lasini. Lähetin heille sähköpostiviestiä asiasta, mutta he eivät ole voineet vastata siihen vaikka siitä on jo viikko.Vieraillessani omilla sivuillani Favopticilla näkyy nyt minun tiedoissani, että kehykset ovat kadonneet. En voi varmasti tilata sieltä enää, vaikka he itse ovat tehneet virheen, ovat jättäneet merkitsemättä kehykset palautetuiksi. Tilasin silmälasit joulukuun puolivälissä, ehkä se oli huono aika tilata, koska silloin kai tulee helpommin virheitä. Harmittaa sillä olin tosi tyytyväinen silmälaseihini ja moniteholinssit maksoivat vain 98 euroa. Odottelen vain milloin ne taas ilmoittelevat, että kehykset ovat palauttamatta tai lähettävät laskun. On se mielenkiintoista, että miten he kuitenkin käyttivät niitä tietoja, mitä minulla oli palautuspaketissa (merkatut silmälasit, jotka myös kadonneet ja silmälasireseptini). Harmittaa koko tilaus, mutta kun uskoin että Favoptic on luotettava, koska muut olivat sieltä paljon tilanneet ja harmittaa sekin että en nyt enää uskalla kyllä tilata netistä silmälaseja, vaikka ne olisivat kyllä paljon halvempia.

        Tää menee suoraan ko. yrityksen mustamaalaamisosastolle. Yritetty kirjoittaa uskottavasti, mutta kyllä tosta läpi kuultaa pahasti, että kyseessä on alan "perinteisen" toimijan kannanotto.:)


      • voi-hyvää-päivää
        JTL1 kirjoitti:

        Joutuu/tai ainakin pyydetään vaikka menet vain
        näöntarkastukseen Suomessakin.

        Ulkomailla luottokorttiostoksissakin pyydetään usein passia.


        On tyhmää maksaa 2 teholaseista 700 euroa Instrulle jos saat vastaavat 98 eurolla Ruotsista.

        Ihan varmasti saat melkein 90% halvemmalla aivan "presiis" samaa tavaraa, mistähän näitä oikein tulee?


      • tietosuojasta

        optikolla on velvollisuus kysyä henkilötunnus. myös lainaamisen yhteydessä on oikeus pyytää henkilötunnusta, tässä otteita sivulta tietosuoja.fi:


        "Kävin optikolla ja ostin silmälasit. Miksi henkilötunnustani kysyttiin?

        Optikko on terveydenhuollon ammattihenkilö, joka on velvollinen laatimaan asiakkaastaan/potilaastaan potilasasiakirjat ja säilyttämään ne potilaan asemasta ja oikeuksista annetun lain edellyttämällä tavalla. Henkilötunnus merkitään potilasasiakirjoihin potilaan yksilöimistarkoituksessa. Henkilötietolain 13 §:ssä säädetään henkilötunnuksen käsittelystä, ja ko. pykälän mukaan henkilötunnusta saa käsitellä mm. terveydenhuollossa."

        "Saako videovuokraamo kysyä asiakkaalta henkilötunnusta?

        Kyllä. Henkilötietolain 13 §:n mukaan henkilötunnusta saa käsitellä mm. vuokraus- ja lainaustoiminnassa. Tämä oikeuttaa videovuokraamon käsittelemään asiakkaan henkilötunnusta eli tallettamaan sen esim. asiakasrekisteriin. Videovuokraamolla ei ole velvollisuutta kysyä henkilötunnusta, mutta halutessaan se voi olla vuokraamatta videota asiakkaalle, joka ei henkilötunnustaan anna."


      • Anonyymi
        Pettynyt kirjoitti:

        Tilasin Favopticilta 4 kehykset kokeilua varten. Palautin kaikki kehykset samassa palautuspaketissa, mihin olin laittanut silmälasieni reseptin ja yksissä laseissa oli merkitty tussilla merkit (tilasin moniteholinssit). Parin viikon päästä tulivat silmälasit, olivat ihan hyvät. Nyt kuitenkin Favopticilta tuli sähköpostiviesti, että heidän merkintöjensä mukaan en ole palauttanut kehyksiä. Miten on mahdollista, että he eivät olisi saaneet palautuspakettiani, jossa oli kaikki tiedot silmälasien valmistukseen, tussilla merkityt kohdat moniteholinssiä varten ja silmälasireseptini (heillä ei ole minulta reseptiä, en ole aiemmin tilannut)ja palautuslappu, joka piti laittaa mukaan kun kehykset palauttaa. Ihmettelen, millä tiedoilla he olisivat valmistaneet lasini. Lähetin heille sähköpostiviestiä asiasta, mutta he eivät ole voineet vastata siihen vaikka siitä on jo viikko.Vieraillessani omilla sivuillani Favopticilla näkyy nyt minun tiedoissani, että kehykset ovat kadonneet. En voi varmasti tilata sieltä enää, vaikka he itse ovat tehneet virheen, ovat jättäneet merkitsemättä kehykset palautetuiksi. Tilasin silmälasit joulukuun puolivälissä, ehkä se oli huono aika tilata, koska silloin kai tulee helpommin virheitä. Harmittaa sillä olin tosi tyytyväinen silmälaseihini ja moniteholinssit maksoivat vain 98 euroa. Odottelen vain milloin ne taas ilmoittelevat, että kehykset ovat palauttamatta tai lähettävät laskun. On se mielenkiintoista, että miten he kuitenkin käyttivät niitä tietoja, mitä minulla oli palautuspaketissa (merkatut silmälasit, jotka myös kadonneet ja silmälasireseptini). Harmittaa koko tilaus, mutta kun uskoin että Favoptic on luotettava, koska muut olivat sieltä paljon tilanneet ja harmittaa sekin että en nyt enää uskalla kyllä tilata netistä silmälaseja, vaikka ne olisivat kyllä paljon halvempia.

        favoptic ei ole luotettava, karhusivat minulta sovituslaseista laskua pari vuotta. lopulta selvisi, sitten posti hukkasi palautetut silmälasit ja sain ne maksaa vaikka en saanut laseja.

        nyt naapuri oli tilannut lasit ja eivät suostuneet toimittaa laskulla kun joskun hänellä vaimollaan ollut ongelmia lähetyksen kanssa. eli tilauksellani jonka posti hukkasi evätään vielä toistenkin tilaukset kun sattuu olla naapuri


      • Anonyymi
        Pettynyt kirjoitti:

        Tilasin Favopticilta 4 kehykset kokeilua varten. Palautin kaikki kehykset samassa palautuspaketissa, mihin olin laittanut silmälasieni reseptin ja yksissä laseissa oli merkitty tussilla merkit (tilasin moniteholinssit). Parin viikon päästä tulivat silmälasit, olivat ihan hyvät. Nyt kuitenkin Favopticilta tuli sähköpostiviesti, että heidän merkintöjensä mukaan en ole palauttanut kehyksiä. Miten on mahdollista, että he eivät olisi saaneet palautuspakettiani, jossa oli kaikki tiedot silmälasien valmistukseen, tussilla merkityt kohdat moniteholinssiä varten ja silmälasireseptini (heillä ei ole minulta reseptiä, en ole aiemmin tilannut)ja palautuslappu, joka piti laittaa mukaan kun kehykset palauttaa. Ihmettelen, millä tiedoilla he olisivat valmistaneet lasini. Lähetin heille sähköpostiviestiä asiasta, mutta he eivät ole voineet vastata siihen vaikka siitä on jo viikko.Vieraillessani omilla sivuillani Favopticilla näkyy nyt minun tiedoissani, että kehykset ovat kadonneet. En voi varmasti tilata sieltä enää, vaikka he itse ovat tehneet virheen, ovat jättäneet merkitsemättä kehykset palautetuiksi. Tilasin silmälasit joulukuun puolivälissä, ehkä se oli huono aika tilata, koska silloin kai tulee helpommin virheitä. Harmittaa sillä olin tosi tyytyväinen silmälaseihini ja moniteholinssit maksoivat vain 98 euroa. Odottelen vain milloin ne taas ilmoittelevat, että kehykset ovat palauttamatta tai lähettävät laskun. On se mielenkiintoista, että miten he kuitenkin käyttivät niitä tietoja, mitä minulla oli palautuspaketissa (merkatut silmälasit, jotka myös kadonneet ja silmälasireseptini). Harmittaa koko tilaus, mutta kun uskoin että Favoptic on luotettava, koska muut olivat sieltä paljon tilanneet ja harmittaa sekin että en nyt enää uskalla kyllä tilata netistä silmälaseja, vaikka ne olisivat kyllä paljon halvempia.

        Täysin huijari firma. On kyllä jännä miten ne yrittää huijata noissa palautuksista. AINA Posti on syyllinen..palautin kaksitehot kun olivat vääränlaisen..palautin ohjeen mukaan ja maksoin postituksen itse.
        Kahdesti multa karhuttu laseja...eka kerralla vastasin että olen palauttanut lasit (otin kuvan postin kuitista) meni reipas viikko, niin mulle tulee favopticin postiennakkopaketti joka olisi maksanut sen summan mitä palauttamanu lasitkin...en hakenut pakettia,vaan se palautui takaisin Rovaniemelle. Tänään 20.10.2023 sain karhu laskun favopticilta jälleen kerran.
        Otin sähköpostitse yhteyttä ja ilmoitin että olen palauttanut aikoja sitten ja siitä myös karhukirjeen jälkeen ilmoittanut heille...ja sen jälkeen lasit tuli postiennakolla takaisin,en noutanut...ja taas multa karhutaan samoja laseja... joihin käytin oikeuttani palauttaa tuote . Ilmoitin että jos nämä aiheettomat karhukirjeet ei lakkaa tulemasta niin teen ilmoituksen kuluttajan suojaan...no,muija laittoi Postin syyksi , että ei ole saaneet palautustani.. Sanoin että miten se Posti osasi lähettää mulle oikeilla postiennakko summilla sen paketin takas .. posti ei peri postiennakkoa palautuksista lähettäjälle, eli tässä tapauksessa minulle. Eli he syyttävät postia...vaikka ovat taatusti itse pallotelleet tällä palautus hommalla ihan kokeillakseen asiakasta... tässä tapauksessa,nyt entistä asiakasta...en ikinä enää osta sieltä mitään,vaikka kahdet ostamani kaukonäkö yksiteho lasit olivatkin hyvät. Vittu mikä huijari firma.


    • Tyytyväinen asiakas

      Aluksi jännitti, mutta appivanhemmat suositteli muutamia laseja tilanneina... :) Kokeiltiin sitten puolisoni kanssa ja erinomaisesti toiminut juuri kuin oli luvattukin! :) Hinnatkin on edulliset! Suosittelen!
      Jotkut lasit saattaa olla vähän heikompaa laatua, jotkut mallit taas tukevammat kuin liikkeestä ostetut merkkikehykset. Mutta sekin selviää kun tilaa kokeilukehykset ja kaikista mukavinta niiden tilaaminen on helppoa, ilmaista, eikä ole vieläkään pakko tilata jos eivät mielytä; lähettää vain takaisin valmiiksi maksetussa paketissa. :)

      • 109

        Ostin viimekesänä aurinkolasit vahvuuksilla. Lähetin saman reseptin , jolla olin ostanut optikkoliikkeestä 675€ maksaneet kaksiteho silmälasit. Aurinkolaseilla näen ainakin yhtä hyvin kuin alkuperäisillä, jollen paremminkin. Niin ja hinta 109 € ei ollut päätä huimaava. Suosittelen.


    • sirpa rovaniemeltä

      olen tilannut 2:det lasit favopticolta.laatu hyvä-edulliset.luotettavuus hyvä.sähköpostiinkin saa vastauksen.mulla ainakin hyvät kokemukset.tilaan todellakin sieltä myös jatkossa.suosittelen.

    • Nikkeliä

      Kehykset sisältävät nikkeliä ja nikkeliallergigot saavat niistä oireita. Paha juttu, eivät ole nikkelitestanneet kehyksiään ja palautusoikeuttakaan sitten ei ole!

      • Puolesta

        Sain persoonalliset ja hyvät lasit ja aurinkolasit, otin muoviset koska olen nikkeliallergikko. Muissa silmälasi liikeissä nikkelittömät olivat varsin tylsän näköinen valikoima, ja monissa liikkeistä eivät osanneet kertoa varmuudella onko nikkeliä vai ei. Eli kannataa ottaa muoviset jos pelaa varman päälle. Favopticolla monipuolinen mallisto, nopea ja hyvä toimimitus, tilaan kohta lisää...


      • Tuska666

        Jos et sitä muovisinettiä irrota niistä laseista ennenkuin kokeilet niitä niin lasit voi palauttaa ilman sen kummempia itkuja. Kannattaisiko lukea ne ohjeet joskus...

        Itse olen tilannut viidet lasit, niin aurinko- kuin tavallisetkin, ja homma on toiminut moitteettomasti. Olen myös useat sovituskehykset tilannut ja palauttanut eikä kertaakaan ole ollut mitään ongelmia. Lasien laadussa ei valittamista ja hinta tasan se mitä sivuilla luvataan. Noilla hinnoilla et saa Suomesta mitään kunnollisia laseja.

        Ja jos henkkarin antaminen firmalle ahdistaa niin kuinka selviydyt suomalaisessa kaupassa asioinnista kun heti 50 euron ostorajan yli mennessä pääset esittelemään henkkareitasi kassalle jos kortilla ostat? Mistäs tiedät mihin se tunnuksesi sitä kautta meneekään? Joo, no ehkä sinä sitten maksat aina käteisellä, onhan meitä moneen junaan ja osa jää... Niin.


      • FAvoptisis

        MInun laseissani ei ainakaan nikkeilä ole. Testattu on ihotautipoliklinikalla.
        Suosittelen ilman muuta Favopticia.


    • Parempi!

      Tilattu perjantaina 17.4 klo 14 Linssit (ohennettu pinnoitus) oli valmistettu viikonloppuna ja lähetetty jo maanantaina. Hintaa tuli euroissa 60e - 20% alennuskoodilla, joka löytyi netistä :) Apr 24, 2009 11:00 AMDelivered FI Apr 23, 2009 12:31 PMInt'l shipment releaseALL FINLAND EXCEPT HELSINKI FI Apr 23, 2009 11:26 AMInt'l shipment release VANTAA FI Apr 23, 2009 4:07 AMDeparted FedEx location PARIS FR Apr 22, 2009 9:54 PMDeparted FedEx location PARIS FR Apr 22, 2009 8:25 PMArrived at FedEx location PARIS FR Apr 22, 2009 2:56 AMIn transit SHANGHAI CN Apr 22, 2009 2:54 AMInt'l shipment release SHANGHAI CN Apr 20, 2009 5:30 PMPicked up WENZHOU CN http://www.visionsking.com

      • kääntää

        Voiko tota sivua kääntää suomenkieliseksi ?
        Ois turvallisempi tilata, kun täysin ymmärtäis, mitä on tekemässä !


    • miemiejamie

      Olen tilannut sieltä kahdet lasit, ei mitään ongelmia tilauksessa tai lasien toimituksessa. Ainoa vika jonka huomasin oli, että linssien kovapinnoite rupeaa lähtemään irti noin vuodessa tai kahdessa.

      • mulle ei....

        Olen myös tilannut sieltä paritkin lasit, mutta en ole tyytyväinen niihin. Lasit siis pokat ovat kierot, en saanut niitä taivuteltua sopiviksi ja nenätuet olivat näin / /
        Ajattelin, että kun ovat halvat niin tilaan toiset samanmoiset, (luulin, että nää ekat ois jotkut epäonnistuneet maanantaikappaleet) , mutta nämä toiset oli aivan samalaiset nenätuet / / samalle suuntaa vinossa. laitoin takaisin... Varokaa ottamast sitä sinettiä irti, tosin vaikea sen kaa on olla kun heiluvat siinä edessä ja jos sen teippaa otsaan niin eipä niitten kaa kehtaa mennä minnekkään...


      • PiilAri
        mulle ei.... kirjoitti:

        Olen myös tilannut sieltä paritkin lasit, mutta en ole tyytyväinen niihin. Lasit siis pokat ovat kierot, en saanut niitä taivuteltua sopiviksi ja nenätuet olivat näin / /
        Ajattelin, että kun ovat halvat niin tilaan toiset samanmoiset, (luulin, että nää ekat ois jotkut epäonnistuneet maanantaikappaleet) , mutta nämä toiset oli aivan samalaiset nenätuet / / samalle suuntaa vinossa. laitoin takaisin... Varokaa ottamast sitä sinettiä irti, tosin vaikea sen kaa on olla kun heiluvat siinä edessä ja jos sen teippaa otsaan niin eipä niitten kaa kehtaa mennä minnekkään...

        käytän piilareita mutta sulmälääkärini on jo kauan sanonut että kannattaisi olla myös silmälasit varalle.. löysin sattumalta tämän favopticin..

        onko noista sangoista tietoa? laadukkaat vai "made in china"?

        sitten kun näköä on -3,75 ja -4,5 niin tarvinko:
        -Korkeataitteiset linssit (indeksi 1.61)
        -Erittäin korkeataitteiset linssit (index 1.67)
        -vai normaalit?

        hinnatkin ovat 42e, 103e ja 126e..


    • "jännitystä elämään"

      Päätin kokeilla, hukattuani 550 euron lasit, tätä firmaa lukematta siitä sen enempää ennakkoon. Palautin koesangat ja reseptin lähetin emailina.

      Valmiit lasit oli merkitty lähetetyiksi 12.7.2009, mutta tähän mennessä en ole niitä saanut. Kysyin lähetyskoodia tai jotain todistetta lähetyksestä, mutta eivät kuulemma ota sellaista, kun valmiit lasit lähetetään kirjeenä, siis he eivät voi todistaa lähettäneensä, enkä minä voi todistaa, etten ole saanut! Tasoissa ollaan, mutta vihaksi pistää, sillä vaikken lasien mukana tulevaa ensimmäistä laskua ole saanutkaan, niin olen varma karhulaskun ilmestymisestä!

      Miten ammattimainen firma voi lähettää 100 euron "kirjeen" ilman mitään kuittia lähetyksestään?
      Itse saan postista aina palautuksen yhteydessä tositteen palautuksen jättämisestä postiin.
      Pyytäkää ihmeessä tekin - ilmaiseksi kirjoitettu virallinen kuitti postista, jonka voi esittää, jos alkavat karhuta palautussankojaan!

      no, päätin uhrata vielä 28 euroa ja ottaa firman kerralla kiinni, mutta kuinkas ollakaan, nämä halvimmat mahdolliset lasit tulivat muutamassa päivässä, niitä 100 euron laseja ei vain kuulu!

      • Pettynyt myös

        Minä tilasin sovituskehyksiä ko. firmalta kesän alussa ja lähetin niitä sovitettuani ohjeiden mukaan asiakaspalautuksena ne takaisin. En tykännyt yksistäkään kehyksistä. Sain kuitin postista palautuksesta.
        No, nyt sitten melkein 3kk tilauksesta tulee sähkäpostia, että sovituskehyksiä ei ole palautettu! Ja omissa tiedoissa Favopticin sivuilla on eilinen päivämäärä sovituskehysten tilauspäivämääränä....
        Eikä minulla tietenkän ole enää sitä postin kuittia tallessa... Milloinkahan tulee karhulasku? Mitähän tässä pitäis tehdä??


      • lasijari
        Pettynyt myös kirjoitti:

        Minä tilasin sovituskehyksiä ko. firmalta kesän alussa ja lähetin niitä sovitettuani ohjeiden mukaan asiakaspalautuksena ne takaisin. En tykännyt yksistäkään kehyksistä. Sain kuitin postista palautuksesta.
        No, nyt sitten melkein 3kk tilauksesta tulee sähkäpostia, että sovituskehyksiä ei ole palautettu! Ja omissa tiedoissa Favopticin sivuilla on eilinen päivämäärä sovituskehysten tilauspäivämääränä....
        Eikä minulla tietenkän ole enää sitä postin kuittia tallessa... Milloinkahan tulee karhulasku? Mitähän tässä pitäis tehdä??

        Olen tilannut kaikkiaan seitsemät lasit Favoptikilta ja olen ollut tyytyväinen, nopea toimitus, takuu pelaa, myös soittoon vastaa suomenkielinen henkilö, olen saanut rikkoutuneiden tilalle uudet jopa viikossa!


      • kakkula
        Pettynyt myös kirjoitti:

        Minä tilasin sovituskehyksiä ko. firmalta kesän alussa ja lähetin niitä sovitettuani ohjeiden mukaan asiakaspalautuksena ne takaisin. En tykännyt yksistäkään kehyksistä. Sain kuitin postista palautuksesta.
        No, nyt sitten melkein 3kk tilauksesta tulee sähkäpostia, että sovituskehyksiä ei ole palautettu! Ja omissa tiedoissa Favopticin sivuilla on eilinen päivämäärä sovituskehysten tilauspäivämääränä....
        Eikä minulla tietenkän ole enää sitä postin kuittia tallessa... Milloinkahan tulee karhulasku? Mitähän tässä pitäis tehdä??

        Liekö karhulasku jo tullut? Mulla kävi Ruotsista (en nyt firmaa muista) netitse piilolaseja tilatessani niin, että posti söhläsi välissä enkä saanut linssejä koskaan. Laitoin sitten sähköpostia linssifirmaan ja kerroin, mitä oli tapahtunut ja sieltä ystävällisesti vastattiin, että karhulasku tulee mutta ei tarvitse välittää siitä mutta että valitettavasti eivät voi toimittaa osoitteeseeni enää piilolaseja. Sen kummempia ongelmia ei ole asiasta tullut. Harmittaa vaan, kun olin sieltä ennenkin piilolaseja tilannut ja toimitus oli aina nopeaa.


    • 14+5=

      Se on luotettava kauppa, mutta todella kallis (nettikaupaksi). Itse sain paremmat lasit Zenni Opticalista halvemmalla.

    • vakioasiakas

      Olen tilannut monet lasit, yksi- ja moniteholaseja ja ovat todella hyviä. Kuudet kehykset saa kotiin sovitettavaksi ja jos joku niistä miellyttää merkataan koelinssiin merkki tussilla mustuaisen kohdalle, resepti mukaan ja tilaus lähtee palautuspaketissa matkaan.
      Edullinen hinta perustuu siihen ettei ole monia välikäsiä vaan tilaus menee suoraan " hiomolle" ja laatu on aivan yhtä hyvä kuin tavallisissa silmälasiliikeissä.

      • toinen vakioasiakas

        ...itselleni favopticista, ei koskaan mitään valittamista. Nyt kun mieheni tilasi lasit, postitse lähetetty resepti ei ollut mennyt perille. Nyt ei tiedä onko resepti hukkunut postissa, vai ovatko hukanneet sen favopticissa.


    • ...

      Sovituskehykset tilasin kuukausi sitten. Niitä ei ole näkyny vieläkään mutta sähköpostiin kyllä on tullut jo kahteen otteeseen valitusta, että kehykset olisi jo pitänyt palauttaa. Ihmetyttää muutenkin että sovitusaika on vaivaiset kolme päivää.

      • köl

        multa karhuavat palautettujen kehysten hintoja. sairasta touhua


      • lo

        Mitä meinaat tehdä?


      • luottamus meni
        köl kirjoitti:

        multa karhuavat palautettujen kehysten hintoja. sairasta touhua

        Ensimmäinen ja viimeinen sovituskehysten tilaus Favopticilta päättyi siihen, että kaksi viikkoa sovituskehysten palauttamisen jälkeen kehysten ilmoitettiin olevan kateissa. Lähetin postin palautuskuitin sähköisessä muodossa firmaan ja minua neuvottiin seuraamaan kehysten palautumista omilta sivuiltani. Muistustumerkinnät ovat edelleen näkyvissä omilla sivuillani. Kai minua sitten edelleen pidetään vastuullisena kehysten kohtalosta, vaikka olen pyytänyt oikaisua ja kuittikin on tallessa,a.

        Jälkiviisaana olisi kai pitänyt pakata kehykset postin virkailijan silmien edessä ja pyytää vielä kirjallisena todistus siitäkin.

        Ilmeisesti varasto ja asiakaspalvelu sijaitsevat eri osoitteissa. Hyvin toimiva yritys ottaisi tiedot ylös heti palautuksen saavuttua eikä karhuaisi asiakkailta palautettuja kehyksiä.

        Olen tilannut netistä paljon, ja vain tämän yrityksen kohdalla tuli ongelmia vastaan.


    • gfhgrrktj333

      ...tuntuu olevan.
      Ja sanoivatkin, että metallikehyksissä on.

      Muuten kiva.

    • tyytyväinen asiakas

      Omat lasini tulivat tänään, luvatun kahden viikon sisällä tilauksesta. Kaikki sujui loistavasti, lasit ovat todella hyvät, enkä keksi mitään muuta valitettavaa kuin että kukaan ei koskaan aiemmin ollut kertonut, että netistä voi tilata laseja ja näin halvalla! Omien lasieni hinnaksi tuli kyllä 116 e, mutta otin mukaan kaikki herkut: ohuimman mahdollisen linssin ja heijastuksenesto kaupan päälle. Aiemmin olen saanut pulittaa ainakin kolminkertaisia hintoja vastaavista laseista, eikä optikkoliikkeistä edes löydy yhtä muodikkaita kehyksiä omasta mielestäni.
      Tyytyväinen siis olen ja suosittelen lämpimästi kaikille, jotka uskaltavat kuitenkin ottaa sen riskin, että katoamisia postissa ym. sekaannuksia voi nettikauppojen kanssa asioidessa aina tapahtua. Itselläni ongelmia ei kuitenkaan siis tullut, ja voihan asiaa tarkastella siltäkin kannalta, että vaikka joutuisitkin maksamaan lasisi vaikka kahteen kertaan tai tilaamaan uudet, säästäisit luultavasti silti pitkän pennin. Tästä lähtien aion tilata lasini Favopticilta tai mahdollisesti muusta nettikaupasta, jos parempi löytyy, kunnes hintataso suomalaisissa liikkeissä laskee samanlaiseksi (eli luultavasti loppuikäni).

      • Nollåtta

        itse sain lasit tänään. noin viikko luvattua myöhemmin, mutta syyksi ilmoittivat sen että lentoliikenne oli pois pelistä tuhkapilven takia.

        peruslasit 68-euroa heijastuksenestokäsittelyllä, ilman olisi ollut 39 eur.
        mielestäni varsin kohtuullinen hinta oli hyvistä laseista.

        >>Tyytyväinen siis olen ja suosittelen lämpimästi kaikille, jotka uskaltavat kuitenkin ottaa sen riskin, että katoamisia postissa ym. sekaannuksia voi nettikauppojen kanssa asioidessa aina tapahtua.>>

        tuossahan riski on firmalla, eikä asiakkaalla. sovitekehykset kun palautin, niin pyysin postista kuitin tästä.

        specsaversilta saisi laseja vielä havelmmalla, mutta näytti että 9 euron ja 29 euron lasit oli tyyliä vappunaamari :)
        ja muuten tuo firma pyytää laseista nykyään ennakkomaksun. aivan kuin eyen ennen konkurssia.
        ei siinä mitään, hyvä optikko scpecsaversilla oli. otin siltä pelkän tarkastuksen ja silmälasireseptin, maksoi 20 eur.

        favoptic lähetti lasit niin että lasku oli mukana. vaikka luottotiedoissa onkin _jotain_ häikkää..
        maksoin toki laskun heti, että saa sieltä jatkossakin tilattua.


      • Rillikipää---

        : ohennus, heijastuksen esto yms. yhtä hyvä kuin optikkoliikkeiden merkkilinsseissä( esim: rodenstock, zeiss ym..)


      • nappi2
        Rillikipää--- kirjoitti:

        : ohennus, heijastuksen esto yms. yhtä hyvä kuin optikkoliikkeiden merkkilinsseissä( esim: rodenstock, zeiss ym..)

        Olen tilannut kahdet lasit favopticilta. Ne ovat muuten hyvät mutta sankojen taivutus omaan päähän sopiviksi on pitänyt teettää jossain alan liikkeessä.

        Kummallakin kerralla on ollut vaikeuksia postissa, kun on pitänyt lähettää sovituskehyksiä takaisin. Sieltä ei ole löytynyt asiakaspalautussopimusta kyseisen firman kanssa. Minun olisi pitänyt kuulemma maksaa palautus itse. Kun kieltäydyin, postin täti sitten lupasi jotenkin järjestää asian. Jäi vähän sellainen pelko, että mahtavatko kehykset mennä perille. Osoite on kyllä ihan selvästi merkitty, mutta silti!


      • juutana
        nappi2 kirjoitti:

        Olen tilannut kahdet lasit favopticilta. Ne ovat muuten hyvät mutta sankojen taivutus omaan päähän sopiviksi on pitänyt teettää jossain alan liikkeessä.

        Kummallakin kerralla on ollut vaikeuksia postissa, kun on pitänyt lähettää sovituskehyksiä takaisin. Sieltä ei ole löytynyt asiakaspalautussopimusta kyseisen firman kanssa. Minun olisi pitänyt kuulemma maksaa palautus itse. Kun kieltäydyin, postin täti sitten lupasi jotenkin järjestää asian. Jäi vähän sellainen pelko, että mahtavatko kehykset mennä perille. Osoite on kyllä ihan selvästi merkitty, mutta silti!

        Miten niin palautus ongelmia?? Siellähän on laatikossa tarra mukana ja ohje jossa sanotaan että tarra toimitus laatikon päälle peittäen sinun osoitteesi ja laatikko lähimpään postilaatikkoon! Kuinka vaikeata on toimia pyydetyllä tavalla?

        Itse ollu Favopticin asiakas vuodesta 04 ja nyt on jo viidennet firman lasit menossa ja totally tyytyväinen toimintaan.


    • Rovaniemi go go

      Olen muutama vuosi sitten tilannut Favopticilta ns. hengettömät silmälasit. En ollut ihan tyytyväinen kehyksen laatuun, koska jo parin kuukauden kuluttua alkoivat lenksua eli sankojen kiinnitykset löystyivät.

      Pari vuotta sitten tilasin sitten silmalasikauppa.fi-osoitteesta silmälasit, myös hengettömät. Plussaa on, että firma on suomalainen, toimii jossain Lapissa. Asioida voi siis suomeksi. Silmalasikauppa.fi:stä olen tilannut yhteensä kolmet silmälasit, joista yhdet monitehot. Olen ollut tyytyväinen sekä linsseihin että kehyksiin. Kesällä toisten silmälasien aisa irtosi. Yritin korjauttaa niitä helsinkiläisessä Instrumentariumissa, mutta he totesivat, että kehys ei kuulu heidän mallistoonsa ja ettei heillä ole asiantuntemusta kiinnittää aisaa uudelleen. Jouduin sitten lähettämään silmälasit silmälasikauppa.fi:lle. Korjaaminen kesti reilun viikon, minä aikana käytin toisia silmälasejani. Hinnaltaan silmälasikauppa on kilpailukykyinen. Välillä heillä on erikoistarjouksia vanhoille asiakkaille. Esim. viimeiset kahdet silmälasit tilasin samalla kertaa, kun heillä oli erikoistarjous -50%. Kaksien silmälasien hinnaksi tuli alle 200 euroa.

      • -6.5

        Moniteholinssejä saa vain - kuuteen asti. Se siitä sit.


      • niin se menee
        -6.5 kirjoitti:

        Moniteholinssejä saa vain - kuuteen asti. Se siitä sit.

        Valitse sieltä sitten 1.6 ohennetut monitehot pääsee -9.00 asti


    • tp

      voisivat vaihtaa jo malleja,samat vuodesta toiseen

    • PihiSokko
    • klas-sit

      Tilasin aluksi 6 kehykset ja sitten silmien arvot lähetin favoptictiin kahdet lasit tulivat nopeasti ja ne ovat hyvät ja laadukkaat ja hinta kohdallaan suosittelen tätä firmaa helppo asioida,tämä on sitä nykyaikaa

    • Pullonpohjalasit

      Tilasin joskus 3 vuotta sitten favopticilta lasit vahvuuksillani, jotka ovat noin -4. Linssit olivat aivan liian paksut ja rumat, vaikka valitsin vahvimman ohennuksen, mitä sivujen kautta sai. Jos nykyään saisi paremman ohennuksen linsseihin, voisin tilatakin, mutta muutoin en... :/

      • 23333

        arvelin että ongelmat suurimmat juur n-5 vahvuuksilla... linnisen laatu ja seettävastaavat tilattua. kasvotusten taidan tilaata muualta


    • kjlkj

      Mua nyt vähän jännittää, kun palautin sovituskehykset jo viime viikon tiistaina takaisin (viikko sitten) eikä ne ole vieläkään kuitattu palautetuiksi mun Favopticin omilla sivuilla. :( Myöskin tilaus jonka tein samana päivänä kun pistin sovituskehykset takaisin ei ole edennyt ollenkaan. Laitoin asiasta sähköpostia, johon en ole saanut lainkaan vastausta. Tilasin nyt sitten Zennistä, ja jos Zennillä homma sujuu ja Favopticin rillit joskus saapuvat, niin pistän palautukseen, jos Zennin prillit ehtivät saapua ennen Favopticin kakkuloita.

    • 6567567

      Mullakin on nyt olevinaan sovituskehykset kateissa. Tilasin juuri piilolinssit samalta sivustolta, mutta en tiedä toimittaako ne nyt niitäkään.... on kyllä paska homma jos eivät, koska en saa toorisia linssejä mistään muualta yhtä halvalla. Nyt en sitten saa uusia lasejakaan favopticilta. Kaipa sitä on mentävä Specsaversiin.

    • Fav lasit

      Kerrompa nyt minäkin oman tarinani Fav Opticista. Olen ostanut kahdet lasit em. firmasta. Ensimmäiset olivat yks teholasit ja ne olivat erinomaiset siihen asti, kunnes aloin tarvitseen moniteholaseja. Moniteholaseissa oli ongelmia, mm kuva vääristyi linssien reuna-alueella yläosallakin katsottaessa ja terävä alue oli vain n puolet linssien pinta-alasta lukualueella terävyyden ollessa vain ihan keskellä linssejä. Lisäksi linssit olivat fotokromaattiset, eli auringossa tummuvat, ne tummeni vain hiukan aikaa, jonka jälkeen ne jäi kellertäviksi eivätkä enää reagoineet valoon. Laitin ko firmalle seuraavan selostuksen mukaan, kun palautin lasit takuutarkastusta varten 10 kk käytön jälkeen:

      Tervehdys!

      1)Ostamani Freeform moniteholasit fotokromaattisilla linsseillä eivät ole toimineet odotusten mukaisesti, sillä linssien kirkkauden vaihtelu ei toimi auringonvalossa ja linsseihin jää aina kellahtavan ruskea väri, joka on häiritsevä, koska väri jakautunut epätasaisesti linssien pinnnalle toisen kohdan ollen vaaleampi ja toisen tummempi. Katson, että tummuus aste on huomattavasti enempi kuin 8% jatkuvasti eikä se lisäänny yhtään voimakkaassakaan uv valossa (esim. Kesällä rannalla).

      2) Lisäksi kysyisin, että johtuuko freeform linssin kuvan vääristyminen sekä tarkkuuden aleneminen linssien reuna-alueella katsottaessa hionnassa tapahtuneesta virheestä (silmän katselukulman poiketessa linssin keskipisteestä yli 30-40 astetta sivulle), vai onko se moniteholinssien ominaisuus? (vanhemmilla tilaamillani yksiteholaseilla ei vastaavaa vääristymistä tapahdu.

      Kun lähetin tämän kirjeen lasien mukana Fav Opticille meni aikaa muutama päivä, jolloin ilmoitettiin, että laseisanne on valmistus virhe ja saatte uudet lasit takuuhyvityksenä, eli kyllä takuu toimii erinomaisesti tässä firmassa, että eiku asiallinen reklamaatio mukaan vaan, jos on joku valmistusvika, niin homma pelittää.

    • huononäköinen

      Minulla oli huonoa tuuria, ei onnistunut moniteholasien tilaus. Lähinäkö oli aivan liian alhaalla. Pitää palauttaa.............ehkä paras mennä silmälasiliikkeeseen paikan päälle.

    • Sarikata

      Olen tilannut Favopticilta useamman kerran kehyksiä sovitukseen. Kolmen palautuspaketin (jotka olin hölmöyksissäni jättänyt yleiseen laatikkoon) kanssa kävi niin, että firma lähetti mulle ensin kirjeen ja sitten karhulaskun "palauttamattomista kehyksistä". Lukuisten viestien ja vakuutteluideni jälkeen lupasivat merkata kehykset Postissa kadonneiksi.

      Nyt lähdin palauttamaan kehyspakettia (tällä kertaa olin löytänyt sopivat kehykset ja tehnyt tilauksen) Postin tiskille. K.o. firmalla ei kuulemma ole voimassaolevaa asiakaspalautussopimusta. Eli minun pitäisi lähettää paketti kirjeenä, jolloin mitään lähetystunnuksia en saa, ja maksaa palautus itse. Arvata saattaa, karhutaanko multa taas pian hintaa. kadonneista kehyksistä mikäli näin teen..

      • Rillikäs

        Terve,
        Ihan sama kokemus kuin Sarikatalla. Jo kahdesti Favoptic on lähettänyt minulle kirjeen, etten ole palauttanut kehyksiä, vaikka olen sen tehnyt juuri niinkuin ohjeissaan kertovat. Puhelinkeskustelulla on asia lopulta selvinnyt - tai niin luulin. Nyt kun yritin tilata Favopticilta kehyksiä sovitettavaksi, ilmoitti tilaussivu, ettei minulle voida toimittaa kehyksiä sovitettavaksi, koska olen aimmin muka jättänyt niitä palauttamatta. Voihan nenä..Herää kysymys, mihin noita palautettuja mallikehyksiä häviää, kuka niitä kähveltää ja minkä vuoksi ?? Favopticilla voisivat ottaa asiasta selvää. Olen tilannut Favopticilta useista laseja aurinkolaseista lukulaseihin ja monitehoihin. Laseihin olen ollut tyytyväinen, mutta tämä palautusjuttu on lievästi sanottuna outo.


    • Ärsyyntynyt

      Tilasin aurinkolasit Favopticilta ja ne osoittautuivat epäsopiviksi. Tein asiakaspalautuksen Favopticin paketissa ja maksoin itse lähetyskulut. Postin myyjä katsoi, että lähetys menee tavallisena kirjeenä. Pakettiin laitettiin oikea palautusosoite ja oma osoitteenikin, jos kirje eksyy matkalla. Tästä lähetyksestä en saanut muuta kuittia, kuin kirjelähetyksen hinnan. Paketti on sitten mystisesti hukkunut johonkin ja minulta karhutaan aurinkolasien hintaa. Kenen virhe tässä on nyt kyseessä, kun Favopticilla ei ole asiakaspalautussopimusta? Miten asia pitäisi hoitaa?

    • Skeptinen-shoppaaja

      En ole koskaan tilannut kyseiseltä sivustolta. Äitini on tilannut, mutta mietinpä vain, että onko järkevää.

      Ensimmäinen asia, joka pistää silmään on se, että kyseistä sivustoa ei ole suojattu eli osoitteen edessä ei lue https:// joka tarkoittaa sitä, että henkilötunnukset ja luottokorttitunnukset syötettäessä sivustolle, ovat kaapattavissa ja hakkeroitavissa helpommin.

      Jos he haluavat parantaa julkista luotettavuutta sekä asiakastietojen yksityisyyttä, tuo olisi pitänyt olla ykkösenä hoidossa.

      Toisena mietityttää, että ei ole ilmaista palautusta mainittu.

    • päättelykykyinen

      Eiköhän tuon firman taru ole lopussa. Siltä ainakin vaikuttaa viimeisten viestien perusteella.

      • moniteho

        Olemme tilanneet kahden hengen perheeseemme n. 10 vuoden aikana useita (ehkä kahdeksat )moniteholaseja "kaikilla mausteilla", fotokromaattiset linssit, jne. Kaikki lasit olleet sopivia, lukuun ottamatta yksiä urheilukäyttöön tarkoitettuja, joissa ilmeisesti kaareva malli aiheutti, etteivät toimineet. Nämäkin myyjä vaihtoi veloituksetta uusiin.
        Yhdet sangat katkesivat vuoden takuuajan jälkeen ja kun kysyin voiko samat linssit laittaa uusiin vastaaviin kehyksiin, tietenkin maksullisesti, tämäkin hoidettiin, eikä laskutettu ollenkaan, ei sankoja eikä työtä. Ainoastaan postimaksu lähettäessämme lasit ! Mielestäni paremmin ei voi asiakasta palvella.


    • Kyläseppäx

      Lasit olleet suhteelisen hyviä. Ainoa "ikuisuusmurhe" ollut lasien pinta joka ei ilmeisesti kestä yhtään lämpöä. Pinta muuttuu harmaaksi ja haittaa näkemistä. Laseja ei voi pitää takkaa lämmittäessä tai ruokaa laittaessa. Linssit tullut aina pestyä vain silmälasien puhdistusaineella.

    • Anonyymi

      Olen tilannut neljät lasit täältä ja viimeisimmät juuri tällä viikolla. Kaikki on toiminut erittäin hyvin ja lasit ovat olleet hyvät ja kestävät. Suosittelen. Hintalaatusuhde kohdillaan. :) Ja monitehot olen tilannut.

    • Anonyymi

      Itse olen tilannut yli 10 vuoden jaksolla omat ja vaimoni lasit Favoptic firmasta, tietenkin silmälääkärin reseptillä. ja ollut tarkka mykiökohdan merkitsemisen oikeellisuudesta. Tulos on ollut aina kiitettävä- on ollut yksiteho lukulaseja, autolla ajoon joskun kaukonäkölasit, Myös useat moniteholasit. Koska sairastan silmäsairautta ja välillä myös kaihileikkauskin ollut, siksi laseja on tarvinnut uusia usein.

      Mutta joka ostosta voin antaa kyllä täydet pisteet. Ei myöskään ole ilmennyt mitää epätervettä piilohinnoittelua ja jujuja. Kaupallisesti toiminut varmasti kuinn junan vessa !

    • Anonyymi

      Hidas toimitus.
      10 - 14 päivää mainostavat.
      16 päivää kulunut, ei ole tullut. Ei lähetystunnusta, että voisi seurata Omapostista paketin kulkua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1786
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1407
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1356
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1283
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1250
    6. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      11
      1248
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1196
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      634
      1171
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      7
      1053
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      994
    Aihe