xanor 0,5mg.tai opamox?kokemuksia?

olisiko??

hei!onko kokemuksia jollain että on kokeillut näistä kumpaakin?
itse en osaa oikein sanoa kumpi nyt tuntuisi toimivammalta.ainakin xanorissa yksi 0,5mg.helpottaa olotilaa laidasta laitaan(ei kyllä nukkumiseen)mutta opamox 30mg.tapletti vasta tuntuisi jeesaavan.miten muilla?
en siis syö päällekkäin näitä lääkkeitä vaan opamox lähinnä nyt kokeilussa,ja vaikka se ei unta aina anna esimerkiksi niin kyllä päivällä väsyttäisi.

23

29131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opamox

      Ainakin mulla. Xanorin vaikutusaika on hyvin lyhyt. Opamox vaikuttaa pidempään. Lääkäri sanoi että Opamox on muutenkin turvallisempi.

      • xanoristi

        kertoa miksi opamax on turvallisempi?kuinka pitkä vaikutus on xanorilla?entä opamoxilla?


      • Onomatopoeia
        xanoristi kirjoitti:

        kertoa miksi opamax on turvallisempi?kuinka pitkä vaikutus on xanorilla?entä opamoxilla?

        jää helpommin koukkuun. Opamox on tietääkseni hidasvaikutteisempi eli kestää parikin tuntia ennen kuin sen vaikutus alkaa. Xanor alkaa vaikuttaa nopeammin. Puoliintumisaikoja en tiedä, ymmärtääkseni Xanorinkin vaikutus kestää kyllä pitkään. Mutta olen kuullut että Xanor on yksi vaarallisimpia lääkkeitä riippuvuuden kannalta, pahempi kuin esim. Diapam.


      • xanoria 0.5mg
        Onomatopoeia kirjoitti:

        jää helpommin koukkuun. Opamox on tietääkseni hidasvaikutteisempi eli kestää parikin tuntia ennen kuin sen vaikutus alkaa. Xanor alkaa vaikuttaa nopeammin. Puoliintumisaikoja en tiedä, ymmärtääkseni Xanorinkin vaikutus kestää kyllä pitkään. Mutta olen kuullut että Xanor on yksi vaarallisimpia lääkkeitä riippuvuuden kannalta, pahempi kuin esim. Diapam.

        Ja haluaisin päästä siitä eroon, muutaman päivän olin ottamatta, mutta tänään tuli sellainen olo, että "jotain puuttuu" ja otin sitten yhden.

        Opamoxit on myös ja niitä käytän VÄLILLÄ unettomuuteen.


      • joo, joo
        Onomatopoeia kirjoitti:

        jää helpommin koukkuun. Opamox on tietääkseni hidasvaikutteisempi eli kestää parikin tuntia ennen kuin sen vaikutus alkaa. Xanor alkaa vaikuttaa nopeammin. Puoliintumisaikoja en tiedä, ymmärtääkseni Xanorinkin vaikutus kestää kyllä pitkään. Mutta olen kuullut että Xanor on yksi vaarallisimpia lääkkeitä riippuvuuden kannalta, pahempi kuin esim. Diapam.

        "xanor on yksi vaarallisimpia..."

        Ei se mitään vaarallinen ole kunhan ei rupee annostelemaan enempää ku lekuri on reseptiin kirjottanu. Kaikki lääkkeet on vaarallisia jos rupee kourakaupalla syömään, Diapam on alkoholin kanssa nautittuna vaarallisempi ku Xanor.

        Xanor on parhaita ellei parhain lääke akuuttiin paniikkihäiriöön, ei tarvitse odotella tuntikausia vaikutuksen alkamista, puhumattakaan viikkokausia (kts. SSRI-lääkkeet).


      • koitas olla viikko ilman
        joo, joo kirjoitti:

        "xanor on yksi vaarallisimpia..."

        Ei se mitään vaarallinen ole kunhan ei rupee annostelemaan enempää ku lekuri on reseptiin kirjottanu. Kaikki lääkkeet on vaarallisia jos rupee kourakaupalla syömään, Diapam on alkoholin kanssa nautittuna vaarallisempi ku Xanor.

        Xanor on parhaita ellei parhain lääke akuuttiin paniikkihäiriöön, ei tarvitse odotella tuntikausia vaikutuksen alkamista, puhumattakaan viikkokausia (kts. SSRI-lääkkeet).

        tai 1½ jos voit niin et ole silloin xanoria vakituiseen käyttänyt.Äläkä väitä ettei mun tartte,kokeiles huvikses niin saatat nähdä xanor koukun mikäli olet pitempään lääkärinmääräyksen mukaan ottanut.


      • olen kokeillu
        koitas olla viikko ilman kirjoitti:

        tai 1½ jos voit niin et ole silloin xanoria vakituiseen käyttänyt.Äläkä väitä ettei mun tartte,kokeiles huvikses niin saatat nähdä xanor koukun mikäli olet pitempään lääkärinmääräyksen mukaan ottanut.

        Olen käyttäny vuosia xanoria ja myös kokeillu jättää kertaheitolla, joten tiedän kyllä mistä on kyse. Mut jos sitä lääkettä kerran tarttee, ni miks pitäs jättää pois? Pointtini oli se ettei se lääke oikein annosteltuna oo sinänsä vaarallinen, vaarallisempi koukku kehittyy jos rupee yliannostelemaan ku mikä on ollu alkuperänen toimiva annos. Xanorissa ei oo sellasta ominaisuutta et se lakkais vaikuttamasta ja pitäis alkaa syödä yhä enemmän ja enemmän jotta ahdistus ja paniikkikohtaukset pysyis loitolla, siis tyypillistä voimakkaasti addiktoivan lääkeaineen ominaisuuksia.
        Toki säännöllisessä terapeuttisen annostelunkin käytössä kehittyy riippuvuus, mutta sen en katso sinänsä olevan hengenvaarallista, jos lääkkeen käyttöön on tarve. Alkoholin kanssa Xanor ei tietenkään sovi kuten ei muutkaan bentsot.


      • Petripjj
        xanoristi kirjoitti:

        kertoa miksi opamax on turvallisempi?kuinka pitkä vaikutus on xanorilla?entä opamoxilla?

        opamox on todella mieto pamin hajoomis tuote 1/3 max4h xanor 4-6 ellei xanorit ole debotteja silloin puoliintumis aika on n.12h.eikä opamox näy tikku tai kusi testeissä enää 24hpäästä kun zanorit näkyy n.2vko.xanori on paniikki häiriöön kun opamoxia määrätään kaikkiin pikku asioihin esim. kun lääkettä vähennetään tai olet uusi koska muuta ei uusille anneta.


      • vsm.27

        olen 91 vuotias minulle 70 luvulla määrättiin 0.25mg xanoria olen vuosien varrella käyttänyt vaihtelevasti elämän tilanteeni mukaan .viimme syksynä terveyskeskus vaihtoi oxsepamiin tuli kaatumisia ja kunto laski kuin lehmänhäntä ,muistiini xanor ei ole vaikuttanut


    • rauhoittunut

      Alpratsolaami
      Tässä tietoa kummastakin lääkkeestä:
      Alprazolam Generics, Alprox, Xanor
      60-120min vaikutusaika
      12-15h puoliintumisaika


      Oksatsepaami
      Alopam, Opamox, Oxamin, Oxepam
      120-240min vaikutusaika
      5-25h puoliintumisaika

      Eli sikäli totta, että xanori vaikuttaa nopeammin ja poistuu elimistöstä myös nopeammin kun taas opamox vaikuttaa hitaammin ja poistuu elimistöstä myös hitaammin.

      Xanor koukutta helpommin, mutta taas vaikuttaa nopeammin.

      Itse suosisin opamoxia, tosin on olemassa vieläkin "turvallisempia" bentsoja, kysyppä lääkäriltä.

      • joo, joo

        Mitäs "turvatonta" Opamoxissa on? Kaikki bentsot on turvallisia lääketehtaiden testaamia tasalaatusia lääkkeitä aikuisille ihmisille. Turvattomuus tulee kuvioihin ainoastaan sillo ku niit alkaa vetämään kourakaupalla, nostamaan koko ajan tasasta tahtia päivittäistä annosmäärää tai käyttämään alkoholin kanssa.

        Jos aikuinen, itsestään vastuullinen ihminen käyttää todelliseen tarpeeseen ja oikeaan indikaatioon tehokkaasti vaikuttavaa bentsoa, esim Xanoria ja elämä sillä helpottuu huomattavasti, niin ei siinä lääkkeessä ole mitään yllättävää tai turvatonta.

        Se turvattomuus on ainoastaan käyttäjän korvien välissä. Voihan erilaisista psyykkisistä oireista, esim jännittäminen, paniikkihäiriö, ahdistus etc. kärsivä päätyä vaikka ryyppäämään itsensä kuoliaaks tai ostelemaan katuhuumeita. Kuka sen estää? Tai käyttämään lääkärin määräämiä pillereitä epämäärästen laittomien huumeiden kanssa.
        Psyykkisten oireiden lääkitys on myös pitkälti omissa käsissä, oma tahto ja oma tiedostaminen on tärkeetä. Ei sitä pelkästään lääkäri voi päättää mikä kenellekin on parasta. Itse sen tietää ku kokeilee ja itse päättää haluaako tehdä itsestään täyspilleristin vai käyttää hyviä lääkkeitä kohtuudella terapeuttisilla annoksilla.

        Paljon mainostetut "turvalliset" SSRI-lääkkeet voi monelle olla salakavalia jos ne vie tunteita pois ja ihminen masentuu vaan entisestään ja ahdistuu ku mikään ei enää tunnu miltään. Mitä turvallista siinä olotilassa on? Homma voi mennä hanskasta ja ihminen voi päätyä niiden kokeilun jälkeen vaikka millasiin vääriin johtopäätöksiin omista mielentiloistaan, siirtyä vaikka varsinaisiin huumeisiin että tuntis edes jotain, lähimpänä vaihtoehtona alkoholi.


    • Hullu

      Käytin kahteen eri otteeseen, univaikeuksiin molemmilla kierroksilla, 30mg/pv.

      Opamoxista sen verran, omalla kohdallani tabletti-->tunti ja taju kankaalla.

      Muistiin alkoi ilmetä mustia aukkoja, tunneista päiviin poissa. Jos joku soitti keskellä yötä, en muistanut aamulla mitään koko puhelusta.

      Lopettamisen jälkeen uni tuli normaalisti ja muistikatkokset hävisivät.

    • Rivat 4-ever

      Opamox (oksatsepaami) on ihan paska bentso ja melkein miedoin kaikista! Xanor (alpratsolaami) hyvä ja yksi vahvimmista bentsoista! Mutta itse pidän eniten Rivatril 2mg (klonatsepaami) erittäin hyvä paniikkihäiriöön ja moneen muuhun esim relaksoi lihaksia hyvin!

    • jusa-31

      Minulla on kokemuksia Alproxista (jossa on sama bentso vaikuttavana aineena kuin Xanorissa), ja Opamoxista. Alprox vaikuttaa nopeasti (15-30 minuutissa), mutta vaikutuskin on lyhytaikaisempi. Opamoxin vaikutus alkaa joskus tuntua vasta tunninkin päästä lääkkeen ottamisesta, mutta vaikutus kestää koko loppupäivän, varsinkin jos ei toleranssi ole kasvanut. Kummastakin tulee melko samankaltainen olotila: levollinen, rauhallinen, huoleton ja raukea olo. Jos on valmiiksi väsynyt tai ahdistuskohtaus on ollut voimakas, saatta tulla unettavakin olo, kun kroppa ylikierroksilla käytyään nopeasti rentoutuu. Alproxissa unettava vaikutus on selvempi kuin Opamoxissa.

      Opamox ei ymmärtääkseni koukuta niin helposti kuin Alprox/Xanor, joten se on tosiaan turvallisempikin. Opamox on kuitenkin mieto bentso, joten sen vaikutus voi heiketä helposti, mutta kyllä se heikkenee muillakin pameilla, jos tarpeeksi käyttää.

      Yllä mainitut omia kokemuksia siis, vaikutus voi luultavasti vaihdella yksilöllisesti.

      • Kokemusta 23 vuotta

        Kokemusta 23 - vuotta. Oikein käytettynä Xanor (minulla 3 Mg jaettuna kahteen osaan) toimii erittäin hyvin. Oxepam 50 Mg ei mitään vaikuta minulle, samoin Diapam 10 Mg. Minulle on kokeiltu 10 vuotta teini - iässä 30 eri lääkettä (Orsanil, Risperdal, Buspar (aivan turhalääke) Probral ja paljon muuta. Professori sanoi yksityisellä vastaanotolla, johon siirryin 1995, että dopamiini antagonistit ja serotoniin blokkaajat pois 'kirjoitan sinulle oikeaa lääkettä' ja sain 2 x3 0,5mg Xanoria =3 Mg ja hyvin auttaa. Sen lääkkeen kanssa ei kannata vain lähteä leikkimään tulee vieroitukset, jos ylittelee annoksia. En käytä alkoholia ja siksi saan sen 3 Mg käyttää ja aika ison annoksen Tenoxia. Jaksan opiskella ja nauttia elämästä.


      • fghgfdgfg
        Kokemusta 23 vuotta kirjoitti:

        Kokemusta 23 - vuotta. Oikein käytettynä Xanor (minulla 3 Mg jaettuna kahteen osaan) toimii erittäin hyvin. Oxepam 50 Mg ei mitään vaikuta minulle, samoin Diapam 10 Mg. Minulle on kokeiltu 10 vuotta teini - iässä 30 eri lääkettä (Orsanil, Risperdal, Buspar (aivan turhalääke) Probral ja paljon muuta. Professori sanoi yksityisellä vastaanotolla, johon siirryin 1995, että dopamiini antagonistit ja serotoniin blokkaajat pois 'kirjoitan sinulle oikeaa lääkettä' ja sain 2 x3 0,5mg Xanoria =3 Mg ja hyvin auttaa. Sen lääkkeen kanssa ei kannata vain lähteä leikkimään tulee vieroitukset, jos ylittelee annoksia. En käytä alkoholia ja siksi saan sen 3 Mg käyttää ja aika ison annoksen Tenoxia. Jaksan opiskella ja nauttia elämästä.

        Jösses, olen luullut että pitkäaikaiskäytössä toleranssi kasvaa, eikä Xanor enää tehoa samalla annostuksella. Mutta ilm. ei ole näin, ja hyvä niin :). Itsellä satunnaiskäytössä jo vuosia Xanor, ei havaittavia haittoja tai ongelmia.


      • Petripjj
        fghgfdgfg kirjoitti:

        Jösses, olen luullut että pitkäaikaiskäytössä toleranssi kasvaa, eikä Xanor enää tehoa samalla annostuksella. Mutta ilm. ei ole näin, ja hyvä niin :). Itsellä satunnaiskäytössä jo vuosia Xanor, ei havaittavia haittoja tai ongelmia.

        kyllä nousee toleranssi kokemusta yli 25v


      • Anonyymi
        fghgfdgfg kirjoitti:

        Jösses, olen luullut että pitkäaikaiskäytössä toleranssi kasvaa, eikä Xanor enää tehoa samalla annostuksella. Mutta ilm. ei ole näin, ja hyvä niin :). Itsellä satunnaiskäytössä jo vuosia Xanor, ei havaittavia haittoja tai ongelmia.

        Kyllä toleranssi kasvaa vuosien aikana.Valitetravasti!.


    • Petripjj

      lääkärit väittää että 15mg opamox on yhtä vahva kuin 0.5xanor tai 5mg diapami mutta riippuu mihin tarviit xanori vaikuttaa heti kun opamox on 1 pamin 3hajoomistuotteesta jos on paniikki häiriö niin ehdottomasti xanor ja aamulla ottaa debotti xanorin se auttaa pitkää 5 diapamit sopii jos tarvii vain rauhottua ja opamoksin vaikutus kestää max.4-5h kun xanor depot 12h ja pami 6-8 kysy jos haluat tietää jotain faija on entinen lääkäri ja minä olen syöny noita n.25v T.PETRI

    • Petripjj

      xanor on vahvempi kuin opamox ja xanor keksittiin 1982 ihme lääkkeenä ja kaikki oli koukussa opamox on paljo turvallisempi jos sillä pärjää ei kannata syödä xanoria. jos on pakko kysy debotteja.aamulla jos otat opamoksin ei näy edes seuraavana aamuna testeissä. PETRI ps. kysy jos et jotain ymmärrä

      • Aleksi8704

        Syön opamox 7.5mg tai xanor 025 joka aamu, mitäs mieltä olette, riippuvuus vai ei, jos oon pari päivä ilman- tulee ahdistus


    • Jonttus

      Kauan yksi 2mg xanor telaketju näkyy pikaseulassa.

      • Anonyymi

        Tulin vaan kommentoimaan, että ei kyllä mitään hajua.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe