chevy van 20 6.2d kestävyys kiinnostaa

ostaja

eli tommoinen paku olisi kysymyksessä.tarkoitus olisi tuommoinen hankkia tavaran kuljettamiseen.joku -88-91ikäinen laite.

kuinka kestävä on ko.autossa laatikko ja moottori?

onko moottori kovin herkkä hajoamaan,jos ostohetkellä hyrrää hyvin?(monet 8koneet on kovia hajoamaan)

päseekö kulutuksessa 10litran nurtsille?

mahtuuko enempi tavaraa kuin pitkään hiaceen jos on kokopaku?

heikkoja kohtia autossa??

kaikki lisätieto kelpaa

44

31175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostaisi...

      Moottori on erittäin äänekäs ja painava.
      Myös moottorin ja vaihteiston kestävyydessä ei ole hurraamista.
      Kaikki moottoriin liittyvät huolto ja korjaustoimenpiteet on suuritöisiä, johtuen tilan ahtaudesta.
      Tyypillisiä vikoja on etukammioiden putoaminen ja öljyvuodot moottorissa.
      Kulutuskin pyörii 15 l:n paikkeilla.
      OSTA TAKAVETOINEN JAPSI niin sulla on pakua siinä.

      • Silverado2

        Hohhoijaa, eipä tähän muuta voi virkkoa. Joo, osta japsi...


      • HiacePetteri

        No otetaan nyt vertailuun se mailman paras hiace---
        Mooottorit äänekkäitä diiseleitä kuten diiselit..muistithan verrata saman ikäistä hiacea saman ikäiseen vaniin..
        Hiacen moottori tehoton joten sitä on huono verrata ja hiaceista löytyy automaattia harvoin eikä siinä 5:lla jurrattavassa manuaalissa kovin hurraamista ole..laitetaanko laakeri remppa kun kahisee 5:lla ?
        Hieace ja vani huoltojen osalta 1 suhde 1:een yhtä ahdasta tai hiacessa ahtaampaa kun joutuu penkit kääntämään että näkee edes koko konehuoneen...helppoa tarkistaa öljyt ja vedet kun nostaa penkin ylös...buahhaa..helpompaa se on konepellin kautta...
        Kulutus on likimain sama ellet verranut manuaalia ja automaattia keskenään..
        Hiace vaan nyt ei kulje yli 100 minkä vani kulkee pinta kaasulla..
        Varaosathan löytyy toyotalta suolaseen hintaan verraten vaniin..vrt vaikka ot pumppu ja etupään nivelet..niin eihän niitä niveliä tarviikkaan vaihtaa jos on huollettu..
        Pelleistä ei nyt viitsi puhua edes samana päivänä..


      • Vaninomistaja

        vittu mitä sekopäivä koneessa pitäs olla paljon ja iso vika että kone alkaa kuluttamaan tuon 15 litraa satkulla, itellä oli 6.2 kone ja kone kesti 967 kilometriä ja kulutus oli 13 litran tuntumassa ja diesel vie kunnossa ollessaan tollaset 9-10 litraa satkulla maantie ja kaupunki 13 litraa, joten ei ole pojalla kauheesti tietoa jenkki koneista


      • Chevyowner

        Mitä sä selität että kova ääninen, jos on kova ääninen niin sulla on moottiórikopasta äänieristys pois sillon, ei 8 kone ole mikään äänekän jos siisä on kaikki vaimentimet paikallaan. Ja taas paskapuhetta että koneet ei kestä, kyllä kestää paljon kauemmin kun monet muut autot, JOs teet huollot säännöllisesti ja esim diesel kone se on tarkka huolloista ja huolto väli yleensä öljyjen suhteen on 5000- 6000 kilometriä suodatin ja öljyt. joten turha yleistää että eivät kestä jos et huolla mikään ei kestä.


    • löydä enää

      kuin romikselta jos sieltäkään

      • niitä

        japseja köyhä mähönen taidat tarkoittaa.


      • Mikey
        niitä kirjoitti:

        japseja köyhä mähönen taidat tarkoittaa.

        Minulla oli -90 vani ja ei mitään ongelmia ja nyt ajelen 2000vm vanilla. Normaalit huollot ja öljypumpun käyttöakselin kun vaihtaa aika ajoin niin hyvin kestää. Kulutuksessa et pääse 10l. Kulutus kesällä matka ajossa 12l ja kylä pyörittelyssä 15l.


      • noita varmaan
        niitä kirjoitti:

        japseja köyhä mähönen taidat tarkoittaa.

        oikein himoitsee, 80-luvun jenkkipakuja!!! Saa ajaakin peräti huimat 80 km/h.


      • Silverado2
        noita varmaan kirjoitti:

        oikein himoitsee, 80-luvun jenkkipakuja!!! Saa ajaakin peräti huimat 80 km/h.

        Ja uudemmilla ajat myös kaheksaakymppiä. Nehän on kuorma-autoja ja poliisille punainen vaate.


      • Leksaku_
        Mikey kirjoitti:

        Minulla oli -90 vani ja ei mitään ongelmia ja nyt ajelen 2000vm vanilla. Normaalit huollot ja öljypumpun käyttöakselin kun vaihtaa aika ajoin niin hyvin kestää. Kulutuksessa et pääse 10l. Kulutus kesällä matka ajossa 12l ja kylä pyörittelyssä 15l.

        Kyllä japsipaku kestää sitä en käy kieltämään. Mutta ei ole kilometrimäärältään myöskään 6.2 mikään kovin surkea. Minun kaverillani on sellainen ajettu n. 450tkm ja pikkuveljelläni samat lukemat. Yhdellä perhetutulla on pyöreät 800tkm taulussa, vaihteisto on vaihdettu. Moottoreita ei vielä ole koneistettu miltään kulmalta.

        Itselläni on ollut jo muutaman vuoden matkavaunun veturina 83 vani ja kilometrit lähentelee 900tkm ja tämä tietenkin näkyy jo koneen varmuudessa. Esimerkiksi pakkasproput on kummaltakin puolelta ruostuneet puhki ja tihkuttavat. Kampiakselin taka stefa vuotaa myöskin öljyä. Muuten moottorin öljynkulutus on ollut kohtuullisen siedettävä, vain n. 1L /1000km

        n. 50tkm sitten oikeanpuolinen sylinterikansi on vaihdettu, koska venttiilin seetirengas oli hiushaljennut. Vettä se ei vielä vuotanut mutta piti käynnistettäessä sihinän. Öljypumpun käyttöakselia en ole vaihtanut, mutta n 100tkm sitten vaihdoin jakopään ketjun koska se oli virunut. Kustannus oli muutaman kympin ja kokemus paljon suurempi.

        Kulutus on ollut tyhjiltään ajettaessa n. 10L molemmin puolin - 12L riippuen ajotavasta, mutta asuntovaunua vedettäessä kulutus on ollut 12,5L - 15,5 Litran paikkeilla. Ennätys oli pari kesää sitten kovalla helteellä 4 tietä pohjoiseen ajaessa matkavaunu perässä lämä tiskissä 16L, jopa hieman yli

        Kulutukseen vaikuttaa suunnattoman paljon ruiskutuksen ajoitus. Pari astetta myöhempi ajoitus käynnistää pakkasella paremmin ja kuluttaa huomattavasti vähemmin. Samoin päästöarvo erot ovat 0,56 - 1,26 .. riippuen ajoituksesta.

        Peävälityksiäkin kuulemma on erilaisia ja ne vaikuttavat myös kulutukseen.

        Vaihteisto kului loppuun ja alkoi luistamaan n 50tkm sitten sylinterikannen vaihdon aikoihin. Koskiselta sain alle 200 vaihteiston joka on käytössäni tällä hetkellä. vaihtotyö ei ole monimutkainen mutta raskas ja hankala painonsa takia.

        Jäähdyttimen vaihdoin kunnostettuun viime kesänä. Alkuperäinen oli aika huono kunnoltaan.

        Autolla olen itse ajanut n. 150tkm ja mielestäni se on ikäisekseen ollut aika varmatoiminen.

        Olen tänä talvena maalauttanut sen uudelleen ja itse laittelin kesällä ruttuja ja ruosteisia paikkoja piiloon.

        Tuulilasin vaihdatin pari viikkoa sitten ja sivulaseja olen etsiskellyt kovasti. Sivulasien koko on niin outo 41x106 ja 41x151,5 (kuvat http://www.leksanet.com/chev_lasit/ )

        Olen kovasti ajatellut moottorin vaihtoa, koska autolla on tarkoitus vielä muutama vuosi ajella.
        (vanin ikkuna ilmoitus http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=99625 )

        Jos jollakin on moottoria tarjolla tai muitakin kunnollisia varaosia voi minua lähestyä sähköpostitse leif at leksanet.com

        En pidä Vania mitenkään huonona autona, vaikka ikääkin jo moisilla on.


    • vico75

      ostaisin iteki moisen laitteen uudelleen jos ei tarvis pitää 80 lätkää.

      • TnT

        ...on kohta 500tkm, -91 6.2 dsl, rekisteröity asuntoautoksi. Huoltohistoriaa on tietty jonkin verran. Suurimmat koneen ja laatikon osalta on ollu ku edellistä edellinen omistaja oli vetänny ylivaihteella isoa vaunua pari kesää. Ei loota sitä kestäny...täys remppa n. 12t mk. Sitte ajettu joskus liian huonoilla öljyillä, Venttiilinnostajat kilahti, remppa koneessa n. 1000e töineen ja osineen. Hehkut on taidettu kertaalleen vaihtaa ja samoin suuttimet.
        Startti ja laturi vaihdettu, jarrut ja ja niveli nyt joskus. Renkaat, kunnolliset m s kestäneet kevyesti jo 50tkm.

        Molemmat isot rempat olis voinnu välttää kun autosta olis huolehdittu kunnolla!!!

        Niin ja kulutus, korotus lisää sitä eli matalilla pääsee hyvinki alle 10 matka ajossa, mulla 2,40m korkea niin vie 11-12l/100km

        Käyppä tuolla overdriven foorumissa, siellä vani-asiaa paljonki. www.overdrive.fi

        Ajakaa vaan Hiacella jos haluatte...minä EN halua!


      • 300M
        TnT kirjoitti:

        ...on kohta 500tkm, -91 6.2 dsl, rekisteröity asuntoautoksi. Huoltohistoriaa on tietty jonkin verran. Suurimmat koneen ja laatikon osalta on ollu ku edellistä edellinen omistaja oli vetänny ylivaihteella isoa vaunua pari kesää. Ei loota sitä kestäny...täys remppa n. 12t mk. Sitte ajettu joskus liian huonoilla öljyillä, Venttiilinnostajat kilahti, remppa koneessa n. 1000e töineen ja osineen. Hehkut on taidettu kertaalleen vaihtaa ja samoin suuttimet.
        Startti ja laturi vaihdettu, jarrut ja ja niveli nyt joskus. Renkaat, kunnolliset m s kestäneet kevyesti jo 50tkm.

        Molemmat isot rempat olis voinnu välttää kun autosta olis huolehdittu kunnolla!!!

        Niin ja kulutus, korotus lisää sitä eli matalilla pääsee hyvinki alle 10 matka ajossa, mulla 2,40m korkea niin vie 11-12l/100km

        Käyppä tuolla overdriven foorumissa, siellä vani-asiaa paljonki. www.overdrive.fi

        Ajakaa vaan Hiacella jos haluatte...minä EN halua!

        Niimpä, aivan sama mitä kuluttaa kunhan ei tarvi Hiacella ajaa. Itellä -89 G20 sekä 300M, töiden puolesta joutunu joskus japseihinki koskeen.


      • Otto von
        TnT kirjoitti:

        ...on kohta 500tkm, -91 6.2 dsl, rekisteröity asuntoautoksi. Huoltohistoriaa on tietty jonkin verran. Suurimmat koneen ja laatikon osalta on ollu ku edellistä edellinen omistaja oli vetänny ylivaihteella isoa vaunua pari kesää. Ei loota sitä kestäny...täys remppa n. 12t mk. Sitte ajettu joskus liian huonoilla öljyillä, Venttiilinnostajat kilahti, remppa koneessa n. 1000e töineen ja osineen. Hehkut on taidettu kertaalleen vaihtaa ja samoin suuttimet.
        Startti ja laturi vaihdettu, jarrut ja ja niveli nyt joskus. Renkaat, kunnolliset m s kestäneet kevyesti jo 50tkm.

        Molemmat isot rempat olis voinnu välttää kun autosta olis huolehdittu kunnolla!!!

        Niin ja kulutus, korotus lisää sitä eli matalilla pääsee hyvinki alle 10 matka ajossa, mulla 2,40m korkea niin vie 11-12l/100km

        Käyppä tuolla overdriven foorumissa, siellä vani-asiaa paljonki. www.overdrive.fi

        Ajakaa vaan Hiacella jos haluatte...minä EN halua!

        Miksi laatikko menee rikki ylivaihteella vaunua vedettäessä?


      • 300M
        Otto von kirjoitti:

        Miksi laatikko menee rikki ylivaihteella vaunua vedettäessä?

        ...siksi että ylivaihde on tosiaan ylivaihde, reilut välitykset ja kierrokset putoaa huomattavasti kolmoselta neloselle vaihdettaessa. Taitaa laatikko joutua koville kun koneessa kuitenkin vääntöä jonkin verran.

        Toisaalta sekin vaikuttanee mitkä vaihteet on lukkiutuvia. Muistelisin että vakiona 3 ja 4 ovat lukkiutuvia, omastani 3:n lukitus poistettu ja painavaa kärryä vedettäessä meinaa luistaa, eikä sekään varmaan hyvää tee.


      • Leksaku_
        Otto von kirjoitti:

        Miksi laatikko menee rikki ylivaihteella vaunua vedettäessä?

        Vilkaise http://www.leksanet.com ja ensimmäinen karavaanarikokemus. Siellä se minun tutkimusmatkani vaihteiston ja auton sielunelämään alkoi.


      • minä 8

        meillä ei ooo lätkää ollu 5 vuoteen takana ja aina motarilla 100-120 lasissa ja vaneilla ajeltu 10v ja kyl ne kestää kun ajallaan huoltaa.....tip


    • Vesku

      Olen ajanut n. 1,5 miljoonaa kilometriä, kolmella
      6,2 cehyllä,yhdessäkään ei mitään moottori vikaa,
      hehkuja vaihdettu ja alipainepumpun kalvoja,iskareita ja jousia, ei mitään vakavaa
      koskaan.Tärkeää öljyn ja suodattimenvaihto 10 th
      välein.Syyshuollossa polttoaineensuodattimet.
      En suosittele alumiinivanteita noin isoon autoon.
      Yksi irronnut.Enkä kromattuja ja kruusattuja
      peltivanteita. Tulee herkästi hiushalkeamia, jotka
      murtavat pakkasella vanteet.(kokemus)Kaikki hihnat,kiristettävä
      lähe katkeamispisteeseen(jenkkeissä normaalia)
      Viat: Etuovenlukko joskus lopsahtaa,mutta helppo
      nostaa etusormella.Valoreleet kannattaa vaihtaa
      japanilaisiin,(jenkit ihan kidekoneet)
      Lähtee hyvin kylmässäkin käyntiin, jos kummatkin
      akut on hyvin kiinnitetty.Ajan vuodessa 50-70 000
      km, en usko,että parempaa autoa on.Näitten
      arvo tulee nousemaan jatkossa (situstus vrt loistoautot)Hyvä istuma asento.Baroncruisereiden
      verhoilu on huttua.6,5 l ja vuosimalleista 96-2000
      kaikilla huonojakokemuksia ei suositella kenellekkään. Paskoja.

    • ex van

      6.2 kestää .

      Laatikko kestää kun vaihtaa öljyä ja suodattimen ja ei vedätä tyhmyyksissä laatikko luistaen ja välillä kiinni ja taas luistaen pitkällä vaihteella mäkistä maastoa tasasellahan se ei luista vaan kiinni veto kokoajan.Idiootit särkevät minkä vain.

      Kone kestää mutta mistä tiedät vanin kilometrit ostaessasi ? et mistään millainen nenänkaivaja sitä on ajanut samoilla öljyillä.

      älä haaveile pikku kulutuksesta 12-16 ja vie se hiasekin 9l ....

      ei mahdu kamaa sen kummemmin kuin hiaseenkaan ehkä vähän enempi mutta laadukkaammin.

      eturipustus pitää rasvata ja ellei rasvaa niin nippoja on helppo vaihdella keulaan.

      Veikeä ajaa liukkaalla pitkää raskasta luistoa kun lähtee hyvä auto on van .kusipäillä ei kestä mikään ja toiset eivät kestä vanistein autoja koksa ne eivät itse uskalla ajaa autoa tuli sekin nähtyä monesti mutta mitäpä ivailijoista ne on vain sairaita.

      Oli vani bensa monta vuotta ja hyvä oli mutta bensan hinnan noustua vaihdoin euro sedaniin diesel van ei ole minun makuun koska ne on laiskoja bensa liikkuu hyvin uudella ohjelmalla .

    • Nimetön

      Kyllä 6.2 kestää! Oma 88 vm Vani on rullannut ilman mitään ongelmia tähän asti...

      Ja mitä kokemuksia vaihdelaatikosta on niin TH700 on kyllä GM:n kestävin teko mitä on tehty, kunhan muistaa vaihtaa lootaöljyt ajallaan...

      Kulutukseen nyt voi sanoa sen että kaikki kyllä menee mitä tankkiin kaataa mutta omalla ajotyylillä kaupunkia joku 11-14, matkaa 9-11 että olisko sitten siinä 11 litran paikkeilla yhdistettynä ja varmaan väärillä automarkkinoilla muutenkin pyörii jos kulutusta nyt heti ensimmäisenä alkaa miettimään...

      Mikään hyökkäysvaunuhan tämä ei ole, mutta isoksi autoksi, diesel moottorilla ilman ahdinta auto liikahtaa kyllä ihan mukavasti. :)

      • rs

        meil o tollane 83:ne ajettu? ite ajettu noin 200000 laatikko korjattiin tos 150000 sit koneel ei tehty ko huollo ja muute ajoo. vedetty jonku vera vaunuu. kiihtyy siin ko perus henkiloauto. et siin vähä tietoi mun kokemuksest. toisen mul o tollane subbe 6,5td ajellu reilu 100000 auto reilu 300000 eikä ainaskaa mun aikan kummassakkaa ol olu vikoi.


    • V10 TDI vääntöä

      ovat -70 luvulta peräisin ja melkoisia nuhapumppuja, myös vika herkkiä . vaikka kone kestäisi 350 tkm niin kaikki sen ympäriltä on vaihdettu jo moneen kertaan jäähdytintä myöden. vaihteisto kestöö normiajossa saman 350 tkm mutta eri syistä moni hajoaa paljon ennemin. van:n muukin tekniikka vanhan aikaista ja kuluvaa . maalipinta tosi huono uutena. moottorit tehottomia vaikka suuri tilavuus . jos haluaa hyvää vetoautoa suosittelen VW maasturia V10 TDI väännöt ja teho aivan eri luokkaa ja ajo ominaisuuksia ei voi verratakaan

      • van bagh

        phöh, omalla -90 vanikalla mittarissa jo vajaa 600 000 ja eiku mennä hyrskyttää. konetta rempattu parilla tonnilla muutama vuosi sitte, muuten vain vaihdeltu öljyjä ja jotain pikkunippeleitä. laatikko varmaan kohta porsii mutta sepä onkin ootettavissa jo pikkuhiljaa, tosin mitään oireita ei vielä ole. mikäpä tuolla ajellessa, varaosat on halpoja ja nuo on sensortin malmikasoja ettei niihin tule mitään typeriä vikoja, jos jotain hajoaa niin sen huomaat ilman tietokoneitaki. kun muistaa huoltaa riittävästi niin onhan nuo melkosia ikiliikkujia. ite ainaki ajan omalla röntällä niin pitkään kun se vähänkään liikkuu. sillä rahalla mitä tunkea uusien autojen merkkihuoltoon huollan omani moneenkertaan läpikotaisin jos tarve vaatii..


      • *+*+-

        Etkö osaa lukea vai onko volsu miehellä ymmärtämisessä vaikeuksia??????
        Kaveri on hankkimassa 89-90 vania ,ja vm sekä hinta on pikkusen eri kuin tarjoomasi V10 tdi volski.
        Osta vaan se vani,pesee tojo hiacet 6-0.


      • Ääni Vanille!

        Turhaa kai enään tähän ketjuun vastaa. Mutta VW V10 TDI maasturissa tippuu arvo niin nopiaan, että sillä rahalla Tekee Vaniin tosi isojaki remontteja, maksaa polttoaineet, verot ja vakuutukset! Eli siis ILMAISTA AJOA verrattuna volokkariin, vaikkei volkkarilla ajaisi metriäkään.


      • Jipiijee
        Ääni Vanille! kirjoitti:

        Turhaa kai enään tähän ketjuun vastaa. Mutta VW V10 TDI maasturissa tippuu arvo niin nopiaan, että sillä rahalla Tekee Vaniin tosi isojaki remontteja, maksaa polttoaineet, verot ja vakuutukset! Eli siis ILMAISTA AJOA verrattuna volokkariin, vaikkei volkkarilla ajaisi metriäkään.

        Täysin samaa mieltä!! jos huoltoja miettii vanissa niin ei se vanin konekoppa sisältä niin saatanan vaikee ole irroittaa kun ei etu ja alakautta kaikkea voi tehdä..ja jos tykkää uudempi koppasesta vanista niin esim 6.5td :ssä ei tartte koppaa irroittaa normi huollossa koska ilmansuodatin ja löpösuodatin ei ole enää kopan alla niinkuin vanhassa.Ja kyllä volkkaria autona olen ihan mukavana pitäny mutten koskaan maksais niin sikahintaa mitä ne kaikki käytettynäkin maksaa...ja siinä sun vääntävässä ja sikahintaisessa V10 motissa kun kuitenkin joskus joku pamahtaa niin sitten kanssa maksaa ja paljon..


      • Hah v10

        Eikös tuollasta kuulus verrata sitten jo uuteen 6.6duramaxiin ja siinätapauksessa teho ja vääntöero ei suuri ole. Ja ääneni tässätapauksessa vanille ja g20 vs hiase niin ehdottomasti vanille. Ja oikeestaan ihan sama minkä ikäiseen vertaa samallaisia ne hiaset on ajaa oli se sitten 70 luvulta tai 2000 luvulta. Ja missä alta 2000 luvun hiasessa pääsee nauttiin vakkarista tai ilmastoinnista :) saatika sitten että olis hyvä ajaa. Ja loppujen lopuks kulutuskaan ei ole ihan mahdoton. Jos ajattelee että vani vie 11 maantiellä ja 12.5 kärry perässä missä kuorma niin hiace vie 9 ja kärryn kanssa 20 :)


    • kidi09

      Taas näitä kusipäitä!Mikä ronxvagenin malli 90 Luvalla V10 TDI?-Kun vertaat niin mieti ensin?

    • sami k g30van

      chevy van on ikiliikkuja,starttimoottorin kjjnnitys on alimitoitettu,itse tein lohkoon 12millinkierteet startin pulttien katkeaminen loppui siihen..kulutus on keskimäärin 12-15l/100km kaikenkaikkiaan hyvä paku,noin48-50tkm ajanu nyt vuoden sisään,suosittelen:)

      • sevy88

        ajanut samalla sevyllä 22vuotta kesåt talvet ie suuria murheita


      • chevisti

        tai mitä jos hyödyntää sitä startin perseessä olevaa tuki lattaa..sekin voipi jeesata niihin katkenneisiin startin pultteihin...kokemusta ko.hommasta...nii,ihan jees peli toi g20 ei valittamista..itel ollu 3 kipaletta,2 normii ja yks starkku..täl hetkel 2 subuu..ja suunnitellu paluut takas vänii..; ) tsau!


    • Vanilla vaan

      Vanissa aika helppoja korjata niitä pikkuvikoja,mutta huoltamattomissa sitten korkkaa ne koneet,kampura tahtoo päivän valoon,kun vaan poljetaan,eikä huolleta.Vahva kasi huollettuna,nyt pitää kuitenkin jo muistaa,että auto on harrasteikäinen.

    • 6.2d g20

      eipä oo paljoo muuta tarttennu ku kerran kuussa rasvata ja 10t välein öljyt vaihtoon. ja tosiaan lähtee käyntiin ko palmunalta sen jälkeen kun siirsi ala-akun konttiin ja vaihto tilalle 180ah pikku-akun riittää se virta sitte muuhunkin ku pelkkään starttiin mut muuten on menty vaan kovaa ajoa jaappanialaiseen ja hitlerinkostoihin verrattuna ajomukavuus aivan omaa luokkaansa

    • MattiusV7

      Chevrolet Van on perinteisesti pisimpään käytössä oleva automalli (tieto 10 vuotta vanha),

      6.2 Litres on iso ja painava, mutta sopiva moottori juuri Vaniin. En ole omistanut yhtäkään ehjää 6.2 litraista niistä kolmesta, joita on ollut. Kaikissa kansi ym. vuotoja, mutta sellaista se, kun romun ostaa, niin romulla ajaa. Ole tarkkana ostaessasi!

      Vani on klassikko ja harrasteauto, joillekin työkalu.

      Halvat kilsat mennään muilla vehkeillä ja halvat hiilihydraatit saa ruispuurosta - elämä on valintoja ja tiedostamista sekä uskoa.

    • grgd rg

      Meillä hommattiin aikanaan Chevrolet Chevy Van g20.... autokaupasta kotiutusmatkalla oli yks pysährys niin ei lähteny käyntihi!!! Nippu johtoja piti vaihella ja kyllä siinä on kaikkea muutaki pikkuvikaa ollu!!! Mut siisti ja kodikas auto verrattuna japsilaasee hiacee!!!

    • ???

      Onko kellään kokemusta gmc 89- sähköistä taikka vaihelaatikosta(automaatti).Vaihelaatikossa ei sinänsä ole mitään vikaa ei vaan mene kaikki vaihteet paikalleen....voisiko johtua siitä että entinen omistaja ajanut liian vähillä laatikko öljyillä.Olen lisännyt laatikko öljyä mutta ei auta.Samoin sähköt paikat eivät toimi.Tosin kun käy ajamassa lämpimällä koneella vaihteet meneevät paikalleen.

    • El Pollo del Muerta

      Aina jos on ajettu vajailla öljyillä on vaara saada automaattiloota rikki.
      Onko öljymäärä nyt varmasti oikea ? THM 700 on tarkka siitä ettei öljyä ole liikaa. Mielellään himpun ylämerkin alle kuin yli.
      Tarkistus koneen käydessä, shifteri P-asennossa, tikussa on cold- ja warm-asteikko.
      Onko öljyt ja suodatin vaihdettu koska viimeksi ?
      Onko TV-vaijerin säätö kohdallaan ? ( TV = throttle valve ). THM 700 on myös sen suhteen tarkka.
      Vaijeri lähtee kaasuvivustolta laatikolle, ohjaten venttiilin ja koko laatikon toimintaa.
      Se vaikuttaa laatikon vaihtohetkeen moottorin kuormituksen mukaan. Vanhemmiten vaijeri venyy, kaasu pohjassa sen tulisi olla kireä.
      Tuosta tekstistä ei nyt oikein avaudu mitä häikkää sähköissä on.

    • gmc

      Siis kun kytkee auton verkkovirtaan sen pitäisi toimia sillä verkkovirralla mutta tämä ei toimi Syö aina akun tyhkäksi.Öljyt ja suodatin on vaihdettu noin 2-3 vuotta sitten.

      • Niin makaa ku petaa!

        Hahahaaahhhaaaaha!... Kunnon keijo!... :DDD
        Ei sais nauraa mut meinasin kuolla!....
        No joo! Ite löin rahat paskaan 62d vm:89.
        Siis joo tietoisesti! Mutta on meinannut huumori loppua!
        Vaniin vaihdettu mm: moottori, startti, laturi, putki, vaihdelaatikko, etujarrusatulat, jarruputket ja toivoisin että
        Kohta loppuisi!... Mutta innolla odotan ajoja!... Nam nam!
        Aina se hiacen voittaa! On vaan niin mukava ajaa!


    • El Pollo del Muerta

      Sorry, olen ihan pihalla. Siis minkä pitäisi toimia verkkovirralla ?

    • Haukkari

      -93 vanista napsahti kymmenen vuotta sitte kiertokanki poikki savutestissä konttorilla. Katsastussetä totesi että näitä sattuu, pitäisi kestää, kyllä vitutti, kilometrejä oli autolla takana alle 300tkm

      • Chevrokee

        Eikö se mene katsastuskonttorin piikkiin jos siellä hajoaa?


    • juippi1970

      Liikaa laitettu kierroksia testissä. Tuohon on joku tehtaan ohje ja se on paljon vähemmän kuin muun maalaisissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      816
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe