Rippilahja

Kummitytölle

Onko olemassa mitään traditioita siitä, mitä kummit antavat rippilahjaksi?

Mitä itse antaisitte/olette antaneet?

12

6745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johanna

      kummeiltani rippiristin ja se on ollut jo pitkään ainakin meidän suvun rippijuhlissa käytäntö, että kummit ostaa lahjaksi sen. Mitä minä ainakin olen laittanut merkille. Mutta korjatkaapa ihmeessä jos olen väärässä=)

      • Itsekin sain kummeiltani rippilahjaksi ristin.Olen ostanut yhden tuttavan tyttärelle ristin lahjaksi koska ei kummeiltaan saanut sellaista lahjaksi.
        Kun omat kummilapset tulevat siihen ikään että käyvät riparin,ostan ristin jos kukaan muu kummeista sitä ei osta.Mutta olen hiukan ajatellut,että voisin myös ommella ristipistoilla "konfirmaatiotaulun".Sellaisia oli yhdessä käsityökerhossa myytävänä.


      • minulta
        kikka74 kirjoitti:

        Itsekin sain kummeiltani rippilahjaksi ristin.Olen ostanut yhden tuttavan tyttärelle ristin lahjaksi koska ei kummeiltaan saanut sellaista lahjaksi.
        Kun omat kummilapset tulevat siihen ikään että käyvät riparin,ostan ristin jos kukaan muu kummeista sitä ei osta.Mutta olen hiukan ajatellut,että voisin myös ommella ristipistoilla "konfirmaatiotaulun".Sellaisia oli yhdessä käsityökerhossa myytävänä.

        itse annoin pankkikirjan, jonka avasin silloin kun kummilapseni syntyi.
        Kummilapseni oli ihmeissään, et mikä kirja se on kun nykyään ei ole " vanhanaikaisia" pankkikirjoja. Oli oikein tyytyväinen lahjaansa.
        Olin tallettanut aina syntymäpäivänä ja jouluna sinne rahaa, joten oli kertnyt ihan kiva summa.


    • ma-rina

      se kummi, joka on on ostanut lapselle kastesormuksen, ostaa rippilahjaksi sormukseen kaulaketjun ja konfirmaation jälkeen nuori voi ristin sijasta kantaa kaulassa kastesormusta.

    • äitee +4

      ostaa perinteisesti rippiristin. Muutakin voi hankkia mutta se lienee se kaikkein perinteisin.

      • ristitön

        Perinteet ovat varmaan kullakin suvulla ja/tai seudulla erilaisia. Esim. itse en aikoinani ole saanut keneltäkään ristiä konfirmaation yhteydessä. Kummeiltani sain kyllä kaulakorun, mutta se ei ollut risti.

        Myöskään juuri sylikummilla ei ole sen kummemmin tiettyä lahjaa, paitsi ehkä jonkun omissa perinteissä. Itse kummina sovin muiden kummien kanssa ristiäisten yhteydessäkin, kuka ostaa lusikan, kuka vauvamuistokirjan (jota äiti oli toivonut) ja kuka muuta. Vaikka olinkin sylikummi, lusikan osti eräs muu kummi.

        Rippilahjoiksi sopivia ovat ristin lisäksi mm. muut korut (esim enkeli- tai sydänriipus, sormus) ja hengelliset (nuorille sopivat) kirjat tai levyt (Raamatun saavat yleensä seurakunnalta).


    • ommella

      kummitytölleni rakkaudella kauniin tilkkutäkin.
      Onko ihan tyhmä idea?

      • lahja

        ompele ihmeessä! itse sain omalta kummiltani virkatun päiväpeiton yli 20v sitten - on vieläkin käytössä!!


      • Sinapinsiemen

        Hyvä idea!
        Itse pääsen ripille elokuussa, ja mielestäni lahjan valinnassa pitää olla mielikuvitusta!
        Tilkkutäkithän ovat kamalan kalliita, ja jos itse teet sellaisen, kyllä kummilapsesi tietää, että hänestä 100% välität!
        Äitikin kummina sanoo: "Olisipa pitänyt ruveta keräillä kummilapsien vaatteita jo vauvasta alkaen ja tehdä vaikka niistä se tilkkutäkki! Hyvä idea!"
        Hyvää kesää!


    • Ristipä hyvinkin

      Kyllähän se rippiristi on se perinnöllisin juttu. Minä sen sain kummeiltanij ja nyt sen kummitytölleni hankin. kultaisena - kallis on - mutta kerran se vaan kirpaisee.

    • kaikille teille,

      jotka vaivauduitte vastaamaan! : )

    • En_tahdo_ripparille

      En tiedä. Mutta tietääkö kukaan, minne sellaisen ristikorun voi myydä, jos ei tahdo pitää sitä, ja paljonko rahaa sellaisesta keskimäärin saisi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe