koira puree meitä

omistaja2

kun koiramme jatkuvasti näykkii ja on niin uhon oloinen.
ja ikää on vasta 9 kk rotweiler uros.
tämän rodun olisi pitänyt kuulemani mukaan
käyttäytyä hieman erilailla ja nyt en tiedä mitä
tehdä kun kädet vaan välillä vuotaa verta
kun herra innostuu uhoamaan.
olisiko neuvoja?
on vielä niin voimakas että vaikea sitä on hallita.??

70

30200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikille isoille

      häslärihän tuon ikäinen iso koira on vielä vie koirakouluun se,anna palikoita purtavaksi klapuja,rättejä ym.nätisti käyttäytyvää 9kk rotikkaa en ole vielä nähnyt,enkä isoa koirarotua rauhallisena 9kk.

      • Voi,voi...

        Koirathan purevat ja"purevat..miltei kaikki..Mutta sen halusin tässä sanoa että sellanen ihminen ja "ihminen"joka ei haluakkaan kouluttaa eläintään käyttäytymään ei pitäis hankkia eläintä lainkaan!!! Olen järkytyksellä huomannut kuinka koirien omistajat,ulkoiluttajat ovatkin itse omaksuneet koirien tavat räkyttää minulle..Mun on väisteltävä koiria kaduilla,pihoilla,ulkoilureiteillä,,siis lähinnä jokapaikassa omistajat/ulkoiluttajat antavat koiransa tulla kiinni minuun,,ellen minä väistä..Järkyttävää..Pitäis tajuta ettei läheskään kaikki ihmiset halua koiransa tulevan nuuskimaan ja kengille kuolaamaan.!!!!!!!
        "Ymmärrys hoi,,äly älä jätä"


    • jpef

      Tässä muutama vinkki, jotka toimi meillä aikanaan.

      - "tappelu"leikit pois jos koira hamuaa kättä aloittaakseen, HETI jämäkkä EI.

      - Ovista kulkee ihminen ensin.

      - Ruokakupille mennään vasta luvan kans.

      - Paljon liikuntaa ja muuta tekemistä ulkona koiralle esim, jälki tms.

      - Koiralle on osoitettava, että se ei määrittele marssijärjestystä.

      - Tarvittaessa fyysisin keinoin alistaminen, mutta ei missään nimessä millään esineellä/kädellä lyömällä vaan tiukka ote kurkulta ja selälleen.

    • kippi

      samanlainen juttu meillä.rotikka narttu 5kk, kun innostuu leikissä saataa olla kurkussa kiinni.irrottaa kyl samantien kun huomaa et on ihminen.noist neuvoist sit taas, mun mielest ihminen ei saa alistaa koiraa laittamalla sitä selälleen.

      • Jpel

        Oman uroksen jouduin aikanaan alistamaan maahan kunnolla ja tilanteessa koira oli niin aggressiivinen (oli silloin 1.5v), ettei tullut mieleenkään irroittaa otetta. Koira antoi lopulta periksi ja sen jälkeen asiat sujuivat hyvin eikä moisia koitoksia tarvinnut enää ottaa.

        Rotikalla on voimaa ja luonnetta vaikka muille jakaa eli jos epäröit ko. tilanteessa on parempi ettei edes koita, sillä jos sen matsin häviät tulee jatkosta vaikeaa.

        Enkä nyt tarkoita, että jokaisen täytyy näin toimia. Mutta on koiria joilla luonne ei helpolla taivu isännän halujen mukaan. Koiraa ei toki tarvitse murtaa, mutta tietty nöyryys palveluskoiralla tulee olla, muuten ne ovat kukkulan kunkkuja.


      • ois parempi muute alkaa kouluttaa teän koiraa,vaikka se leikillään ottaaki kurkusta kiinni!

        jonain kauniina päivänä se ottaakin vähän lujemman otteen kraiverista ja silloin.....

        edesvastuutonta!!!!


      • kaverini

        Älä anna koiran ottaa kurkusta kiinni!
        Kädellä leikkiminen aivan eri asia kuin kurkusta kiinni ottaminen, voi vielä käydä pahasti!!!
        Vaikutat vielä kovin nuorelta. Ja luultavasti siinä tapauksessa vanhempasi ovat koirasta vastuussa.
        Suosittele heille koirakoulua yms... Jos ette halua koiraa alistaa.Nimittäin jos kurkusta pureminen jatkuu on tiedossa varmasti ongelmia ja haavereita!


      • nipsun

        Samaa mieltä tuosta alistamisesta. Rotikka on semmonen rotu ettei sen kanssa pakolla pääse mihinkään. En nyt meinaa mitään suostutteluakaan vaan pitää olla alusta asti johdonmukanen ja jämy. se että koira alistetaan ei johda yhtään mihinkään. Lähinnä se tuhoaa suhdetta ja saa koiran kyräileväksi. Jos ollaan siinä tilanteessa että koira pitäs alistaa niin sitten on asiat jo kauan menny pieleen. Tuo johtajuus ja koiran kunniotus saavutetaan aivan erilailla.


      • S@raX

        Joo sehän on koirien tapa. Kyllähän ne leikkiessään ottavat toisiaan kurkusta kiinni. Jos koiralla ei ole toisia koiria leikkikaverina tai jotain leluhauvaa ne voivat ottaa omistajaansa kurkusta. Eihän tämä ole vaarallista jos koira ei pure lujaa, mutta mielestäni sinä kuitenkin leikit hengelläsi. Ei koirien älykkyys riehakkaassa leikissä välttämättä riitä tajuamaan milloin on pureminen lopetettava. Lopeta HETI leikit jossa koira on kiinni kurkussasi! Sitäpaitsi jos annat koiran ottaa sinua kurkusta se saattaa joku päivä tehdä sen kadulla harmittomille ihmisille.


      • :):) pakko kysyä

        Vaikka onkin jo 5 vuotta vanha : vieläkö olet hengissä vai puriko rottweileri kaulan poikki ?
        Vastaa..jos et sinä niin perikunta voisi valottaa tilannetta


      • tyty___87

        koiran voi alistaa selälleen. ja niin pitääkin tehdä jos ärhentelee. tällöin koira oppii että ihmisten kimppuun ei käydä. suosittelen katsomaan muutaman jakson koirakuiskaaja nimistä sarjaa jossa cesar millan pistää "kuriin" kurittomia koiria. ja kunhan vain muistaa että kun koiran alistaa selälleen niin ei koiraa tarvitse siinä maassa painaa kuin vain jos yrittää ylös "hurjassa" mielentilassa, muutenhan pelkkä pitely riittää jos koira vain maassa pysyy. itselläni on ollut tässä lähiaikoina pientä pelkoa koiria kohtaan ja kyseinen ohjelma on auttanut hurjan paljon :)


      • no-no!
        tyty___87 kirjoitti:

        koiran voi alistaa selälleen. ja niin pitääkin tehdä jos ärhentelee. tällöin koira oppii että ihmisten kimppuun ei käydä. suosittelen katsomaan muutaman jakson koirakuiskaaja nimistä sarjaa jossa cesar millan pistää "kuriin" kurittomia koiria. ja kunhan vain muistaa että kun koiran alistaa selälleen niin ei koiraa tarvitse siinä maassa painaa kuin vain jos yrittää ylös "hurjassa" mielentilassa, muutenhan pelkkä pitely riittää jos koira vain maassa pysyy. itselläni on ollut tässä lähiaikoina pientä pelkoa koiria kohtaan ja kyseinen ohjelma on auttanut hurjan paljon :)

        Itse en suosittelisi, että kokematon ihminen lähtee alistamaan koiraa pistämällä sen selälleen. Voi käydä huonosti, jos ei todellakin tiedä, mitä tekee. Koirakuiskaaja- ohjelman alussa sanotaankin, että METODEJA EI SAA KOKEILLA ILMAN AMMATTILAISEN APUA. Eräässä jakossa esimerkiksi kerrottiin, että aikaisemmin käynyt kouluttaja oli käyttänyt selättämistä aggressiiviselle koiralle. Kun kouluttaja sitten oli puolen tunnin päästä päästänyt irti, koira oli purrut kouluttajaa käteen monta kertaa peräkkäin.

        Älkää siis noin vain suositelko vaativia metodeja toisille, etenkään, jos ei itsellä ole kokemusta sellaisesta. Mutta vaikka omalla koiralla olisi onnistunutkin, se ei tarkoita että toisella onnistuisi.

        Muutaman jakson lisäksi monta muutakin jaksoa ja kaikki ilmestyneet kirjat, jotta voisi todella ymmärtää Cesarin metodeja.


    • Sarkku

      Siinäpä on otettu rotikka uros, tietämättä rodun koulutus vaatimuksista yhtään mitään ja nyt kun poika alkaa olla murrosikäinen kouluttamaton ryökäle, ollaankin patti tilanyeessa, voi, voi, kun ei oikein pärjää...Miten te sitten sen kanssa pärjäätte kun se on kasvunsa ja massansa kouluttamattomana saavuttanut?

      • kippi

        onneks tossa iässä vielä pystyy opettamaan pahat tavat pois.voi sitä koirassakin olla vikaa,eikä vaan omistajassa


      • kaikille isoille
        kippi kirjoitti:

        onneks tossa iässä vielä pystyy opettamaan pahat tavat pois.voi sitä koirassakin olla vikaa,eikä vaan omistajassa

        rotikan pennun kanssa ei pärjääkkään,onhan se helppo puhua et ei saa alistaa lattialle laittaa,saati et siihen pystyis ennen kuin koira puree,tai on jo irti otteesta. en usko koirassa jotain sekoa olisi,myöskin opettaminen on pitkäveteistä säännölisesti opetat,ja ammattiihmisiltä neuvoa kuten jo mainitsin.minulla oli labukka ja riiviö sekin pentuna ja "nuorena",perusluonne pehmeämpi kuin rotikalla,8v oli labukka kunnes sairastui ja ammuin pois sen.


      • kippi
        kaikille isoille kirjoitti:

        rotikan pennun kanssa ei pärjääkkään,onhan se helppo puhua et ei saa alistaa lattialle laittaa,saati et siihen pystyis ennen kuin koira puree,tai on jo irti otteesta. en usko koirassa jotain sekoa olisi,myöskin opettaminen on pitkäveteistä säännölisesti opetat,ja ammattiihmisiltä neuvoa kuten jo mainitsin.minulla oli labukka ja riiviö sekin pentuna ja "nuorena",perusluonne pehmeämpi kuin rotikalla,8v oli labukka kunnes sairastui ja ammuin pois sen.

        aika kova luonne saa olla jos pystyy itse lopettamaan oman koiransa (vaikka olisikin sairas)


      • kaikille isoille
        kippi kirjoitti:

        aika kova luonne saa olla jos pystyy itse lopettamaan oman koiransa (vaikka olisikin sairas)

        pitäishän se koira eläinlääkäristä pois saada jos lääkäri sen nukuttas,tai tulis kotia sen tekemään,pitää haudata koira joka tapauksessa.aseita talossa pelkkänä koristeena ne ole.helpompi minulle oli se ampua kuopan vieressä,kuin ruveta jostain lääkäristä kuollutta koiraa pois hommaan.


      • Jalle
        kaikille isoille kirjoitti:

        pitäishän se koira eläinlääkäristä pois saada jos lääkäri sen nukuttas,tai tulis kotia sen tekemään,pitää haudata koira joka tapauksessa.aseita talossa pelkkänä koristeena ne ole.helpompi minulle oli se ampua kuopan vieressä,kuin ruveta jostain lääkäristä kuollutta koiraa pois hommaan.

        Ymmärrän sinua täysin. Asun itse kaukana keskustasta. Ja olen joutunut toimimaan samoin kuin sinä. Ei se koskaan helppoa ole ollut, mutta helpompaa myös henkisesti kun ei tarvitse kuljettaa kuollutta ystävää autossa. Enkä näe tässä moraalisesti mitään väärää. Näin on toimittu iät ja ajat.


      • sassiiik
        kaikille isoille kirjoitti:

        rotikan pennun kanssa ei pärjääkkään,onhan se helppo puhua et ei saa alistaa lattialle laittaa,saati et siihen pystyis ennen kuin koira puree,tai on jo irti otteesta. en usko koirassa jotain sekoa olisi,myöskin opettaminen on pitkäveteistä säännölisesti opetat,ja ammattiihmisiltä neuvoa kuten jo mainitsin.minulla oli labukka ja riiviö sekin pentuna ja "nuorena",perusluonne pehmeämpi kuin rotikalla,8v oli labukka kunnes sairastui ja ammuin pois sen.

        Jokaisen pennun kanssa on PÄRJÄTTÄVÄ oli se sitten rotikka tai jokin muu.. .


    • Mirzulainen

      Pentuikänä voi leikillään näykkiä, mutta voihan se olla uhmaiän alkua. Jos haluat tavan pois: Aina kun se tulee näykkimään tai uhomaan, käske se pedille ja alista se katsomalla sitä silmiin niin kauan että se vaihtaa katseensa toiseen suuntaan. Alistamisen jälkeen käsket sen olemaan vain pedillään ja annat olla siellä mielestäsi tarpeeksi kauan. Näin teet aina, kun se alkaa uhoamaan.

      Koulutukseen mars :) Rotikat voimakasluonteisina on hyvä kouluttaa ja tässä iässä se on hyvinkin mahdollista.

      T: Sefu

      • vasta-alkaja

        Koiran koulutusoppaissa kielletään tuijottamalla alistaminen.


      • domiNANSSIA
        vasta-alkaja kirjoitti:

        Koiran koulutusoppaissa kielletään tuijottamalla alistaminen.

        Koira toimii kuin susi, tuijottaa saalista ja ajaa sitä määrätietoisesti kohti päämäärää.
        Jos olet johtaja (jollet ole, älä hanki Rottweileriä)tuijottamalla saat dominoivankin pään kääntymään pois katseesta, jollei niin, johtaja tuijottaakin sinua takaisin ja vie voiton valtataistelussa. Silmien tehoste kulmakarvat,(vaaleammanruskeat pilkut) ovat karjakoirilla ja lammaskoirilla, sekä laumanvartija koirilla.
        Väkivaltaa et voi Rottiksen kanssa käyttää, voima on sisällä,katseessa,..ei nyrkissä!! Muutoin olet lauman alijäsen.


      • rauhallinen rotikka

        itse sitä mieltä että se näykkiminen on opetteva pois/kielletyksi asiaksi alusta alkaen. Leikilläänhän ne pennut näykkii, mutta sitämieltä että koiran pitää ekasta kerrasta alkaen oppien ettei sitä hyväksytä.


    • MOK

      Ota yhteytta koiran kasvattajaan ja kysy ohjeita häneltä, mikäli niitä et saa niin ota yhteyttä lähimpään SRY:n alaosastoon ja koulutusohjaajiin. Sieltä saat ohjeita kokeneilta rottweiler kouluttajilta. Koirasi on sen ikäinen että kannattaa toimia nyt, koirasi alkaa olla parhaassa uhoamis iässä kohta.

      • peli menetty

        Ei rotikka ole kusipäiden eikä lällyjen koira. Kouluttamalla siitä saa kelpo kaverin mutta rotikkaa ei saa koskaan eikä missään tilanteessa laskea pomotttamaan. On täysin selvää, että alkuperäinen kysyjä ei ymmärrä rotikan vaatimuksista mitään. Kaiksta paras olisi jos hän luopuisi koirasta ennen kuin se raatelee tai tappaa jonkun ihmisen. Koiran saa kuriin vain nollatolranssilla ja kovilla otteilla. Paras viedä koira Reikon Kennellin koulutukseen. Ilmari laittaa tommosen elukan parissa päivässä kuntoon ja jos sen jälkeen aukoo vielä päätänsä niin sitten piikille tai kunnon miehen koiraksi. Rotikka todellakaan ole pikkutytöjen koira. Naiset eivät rotikkauroksen kanssa pärjää vaan se tekee heidän elämästään monivuotisen helvetin.


      • MOK
        peli menetty kirjoitti:

        Ei rotikka ole kusipäiden eikä lällyjen koira. Kouluttamalla siitä saa kelpo kaverin mutta rotikkaa ei saa koskaan eikä missään tilanteessa laskea pomotttamaan. On täysin selvää, että alkuperäinen kysyjä ei ymmärrä rotikan vaatimuksista mitään. Kaiksta paras olisi jos hän luopuisi koirasta ennen kuin se raatelee tai tappaa jonkun ihmisen. Koiran saa kuriin vain nollatolranssilla ja kovilla otteilla. Paras viedä koira Reikon Kennellin koulutukseen. Ilmari laittaa tommosen elukan parissa päivässä kuntoon ja jos sen jälkeen aukoo vielä päätänsä niin sitten piikille tai kunnon miehen koiraksi. Rotikka todellakaan ole pikkutytöjen koira. Naiset eivät rotikkauroksen kanssa pärjää vaan se tekee heidän elämästään monivuotisen helvetin.

        Se että koira laitetaan koulutrukseen johonkin kenneliin ei muuta tilannetta mitenkää. Koira kyllä oppii, mutta ei toimi omistajansa kanssa elelleenkään yhtään sen paremmin. omistajan on itse tehtävä koirallensa selväksi kumpi määrää ja kumpi tottelee.Se ettei nainen pärjää rotikan kanssa on täysin P.... puhetta. Itselläni on ollut rottweiler yli 20 vuotta useampikin samaan aikaan ja olen naisihminen. Koskaan ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia tottelevaisuuden kanssa. Liikun missä ja milloin vaan kaikkien 4 kanssa samaan aikaan, vaikka laumassa on sekä narttuja että uroksia.Siitä olen samaa mieltä ettei kysyjä tunne rotua tai yleensä koiran luonnetta.Yleensä jos koiran kanssa tulee ongelmia, vika on siellä narun toisessa päässä ja äärimmäisen harvoin koirassa.


      • Mirzulainen
        MOK kirjoitti:

        Se että koira laitetaan koulutrukseen johonkin kenneliin ei muuta tilannetta mitenkää. Koira kyllä oppii, mutta ei toimi omistajansa kanssa elelleenkään yhtään sen paremmin. omistajan on itse tehtävä koirallensa selväksi kumpi määrää ja kumpi tottelee.Se ettei nainen pärjää rotikan kanssa on täysin P.... puhetta. Itselläni on ollut rottweiler yli 20 vuotta useampikin samaan aikaan ja olen naisihminen. Koskaan ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia tottelevaisuuden kanssa. Liikun missä ja milloin vaan kaikkien 4 kanssa samaan aikaan, vaikka laumassa on sekä narttuja että uroksia.Siitä olen samaa mieltä ettei kysyjä tunne rotua tai yleensä koiran luonnetta.Yleensä jos koiran kanssa tulee ongelmia, vika on siellä narun toisessa päässä ja äärimmäisen harvoin koirassa.

        Ei ole myöhäistä opettaa koiraasi! Silmiin tuijotus alistaminen, en tiedä onko sitä kielletty, mutta se on tapa joka toimii rotikoille. Jotkut ottavat myös koiran kielestä kiinni ja toruvat, tuota en ole itse kokeillut..


      • Mirzulainen
        MOK kirjoitti:

        Se että koira laitetaan koulutrukseen johonkin kenneliin ei muuta tilannetta mitenkää. Koira kyllä oppii, mutta ei toimi omistajansa kanssa elelleenkään yhtään sen paremmin. omistajan on itse tehtävä koirallensa selväksi kumpi määrää ja kumpi tottelee.Se ettei nainen pärjää rotikan kanssa on täysin P.... puhetta. Itselläni on ollut rottweiler yli 20 vuotta useampikin samaan aikaan ja olen naisihminen. Koskaan ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia tottelevaisuuden kanssa. Liikun missä ja milloin vaan kaikkien 4 kanssa samaan aikaan, vaikka laumassa on sekä narttuja että uroksia.Siitä olen samaa mieltä ettei kysyjä tunne rotua tai yleensä koiran luonnetta.Yleensä jos koiran kanssa tulee ongelmia, vika on siellä narun toisessa päässä ja äärimmäisen harvoin koirassa.

        Olen itse alle 15v tyttö ja päästelen meidän tod. vahvan poikarotikan kanssa pitkin kyliä lenkillä kaksistaan. Kerran menin yhden pitkän lenkin Oton tyttöystävän kanssa ja Oton kanssa, hyvin meni sekin vaikka koiria tuli vastaan ja kun tuo Oton tyttöystävä ei tykkää useimmista vastaantulevista koirista. Kyllä niillä voimaa oli, mutta silti sain yksin pidettyä ne täysin kurissa.

        Älkää aliarvostako naisia/tyttöjä :)


      • peli menetty kirjoitti:

        Ei rotikka ole kusipäiden eikä lällyjen koira. Kouluttamalla siitä saa kelpo kaverin mutta rotikkaa ei saa koskaan eikä missään tilanteessa laskea pomotttamaan. On täysin selvää, että alkuperäinen kysyjä ei ymmärrä rotikan vaatimuksista mitään. Kaiksta paras olisi jos hän luopuisi koirasta ennen kuin se raatelee tai tappaa jonkun ihmisen. Koiran saa kuriin vain nollatolranssilla ja kovilla otteilla. Paras viedä koira Reikon Kennellin koulutukseen. Ilmari laittaa tommosen elukan parissa päivässä kuntoon ja jos sen jälkeen aukoo vielä päätänsä niin sitten piikille tai kunnon miehen koiraksi. Rotikka todellakaan ole pikkutytöjen koira. Naiset eivät rotikkauroksen kanssa pärjää vaan se tekee heidän elämästään monivuotisen helvetin.

        itselläni on 3 vuotias rotikka uros ja hyvin olemme pärjänneet,vaikka nainen olenkin. Ei se ole ihmisen sukupuolesta kiinni pärjääkö koiran kanssa vai ei..
        Olet kyllä tuossa aivan oikeassa,että kun rotikka on peruskoulutuksen saanut ja näytetty laumassa oma paikkansa,niin se on mitä mahtavin ystävä..:)


      • Kiki
        peli menetty kirjoitti:

        Ei rotikka ole kusipäiden eikä lällyjen koira. Kouluttamalla siitä saa kelpo kaverin mutta rotikkaa ei saa koskaan eikä missään tilanteessa laskea pomotttamaan. On täysin selvää, että alkuperäinen kysyjä ei ymmärrä rotikan vaatimuksista mitään. Kaiksta paras olisi jos hän luopuisi koirasta ennen kuin se raatelee tai tappaa jonkun ihmisen. Koiran saa kuriin vain nollatolranssilla ja kovilla otteilla. Paras viedä koira Reikon Kennellin koulutukseen. Ilmari laittaa tommosen elukan parissa päivässä kuntoon ja jos sen jälkeen aukoo vielä päätänsä niin sitten piikille tai kunnon miehen koiraksi. Rotikka todellakaan ole pikkutytöjen koira. Naiset eivät rotikkauroksen kanssa pärjää vaan se tekee heidän elämästään monivuotisen helvetin.

        Voi hyvä luoja. Siellä ollaan niiiin äijää!

        Mites tällänen 30-vuotias nainen on pärjännyt 6 rotikan kanssa yli 10 vuotta. Kaikki kelpo yksilöitä. Vieraitakin tottelevat, eivätkä ikinä ole haastaneet ketään ihmistä taikka toisia koiria. Eivät murise/vahdi turhaan. Hampaita eivät ole ikinä esitelleet. Ensimmäisen rotikan koulutin jo 14-vuotiaana.

        Kovia otteita siihen ei tarvitse. Olet vaan määrätietoinen johtaja, siinä se. Älä aliarvioi naisia. Monesti olemme kunnioitettavampia kouluttajia kuin miehet.

        Kuulostaa siltä, että sinulla on/on ollut rotikka vain egon jatkeena.


      • pikkunainen siro
        peli menetty kirjoitti:

        Ei rotikka ole kusipäiden eikä lällyjen koira. Kouluttamalla siitä saa kelpo kaverin mutta rotikkaa ei saa koskaan eikä missään tilanteessa laskea pomotttamaan. On täysin selvää, että alkuperäinen kysyjä ei ymmärrä rotikan vaatimuksista mitään. Kaiksta paras olisi jos hän luopuisi koirasta ennen kuin se raatelee tai tappaa jonkun ihmisen. Koiran saa kuriin vain nollatolranssilla ja kovilla otteilla. Paras viedä koira Reikon Kennellin koulutukseen. Ilmari laittaa tommosen elukan parissa päivässä kuntoon ja jos sen jälkeen aukoo vielä päätänsä niin sitten piikille tai kunnon miehen koiraksi. Rotikka todellakaan ole pikkutytöjen koira. Naiset eivät rotikkauroksen kanssa pärjää vaan se tekee heidän elämästään monivuotisen helvetin.

        En tiedä millaisia naisia tunnet, mutta monet naiset pistävät talossa miehet ja koirat helposti tossun alle. Sehän on ihan tunnettu fakta ja miesten baari-itkun aihe kun akka on niin v-mäinen jne. Itse olen niitä vahvempia myös tosin käytin koirani kanssa suht. helliä otteita, en halunnut lyödä koskaan. Pakotteina silmiin tuijotusta ja molemmin puolin korvien alta turkista jämäkkä ote ja aina tarpeen vaatiessa koira kyljelleen niskasta ja turkista hyvä ote ja heitto sekä koira maahan ja pidin sen siellä kunnes oli kunnolla. Tietty rähisemisyritystä ja uhittelua aluksi oli, mutta kyllä meillä arvojärjestys oli ihan ok ja koira hyväksyi sen täysin. En edes ole mikään harrastuskasvattaja, vaikka minulla oli tavanomiasta linjaa vahvempi hallitseva uros. Miehelläni oli enempi vaikeuksia koiran suhteen, koska hermostui ja joskus löi, jolloin koira piti sitä vääränä kohteluna.


    • rotikan omistaja

      Heippa meillä on eemeli rotikka,helmikuussa 2v.kyllä se on meillä vähän samaa peliä,mutta ei hän kyllä kurkkuun käy kiinni,kasvattaja sanoi,että 3v,rotikka alkaa aikuistua ja tälläiset leikit loppuu,joten odota,mutta älä pitkästy!

      • Sanna

        Eipä kyllä ole naurettavampaa kuultu...tietyn rotuiset koirat muka miesten koiria, esim.rottweiler?!

        Ihan vaan sullekkin tiedoks älypää ettei todella ole sukupuolesta tuo koiran hallinta/koulutus kiinni!
        Ja kyllä kertoo aika paljon sunkin omasta panostamisesta koiraan, kun olet valmis sen sysäämään muille "koulutettavaksi"...
        taitaa sun kaltaisille ihmisille ks.koira olla vaan egon jatke, tämä valitettavasti tulee ensimmäisenä mieleen.

        Aiheeseen liittyen myönnän,ettei rottweiler (uros varsinkaan)ole ensikertalaisen omistajan koira...ole johdonmukainen, älä anna koiralle periksi ja minäkin kehottaisin sinua todella lähtemään koirasi kanssa (asianmukaiseen) koulutukseen...Kaikkea hyvää teille jatkossa!:)


      • Ärsyyntynyt
        Sanna kirjoitti:

        Eipä kyllä ole naurettavampaa kuultu...tietyn rotuiset koirat muka miesten koiria, esim.rottweiler?!

        Ihan vaan sullekkin tiedoks älypää ettei todella ole sukupuolesta tuo koiran hallinta/koulutus kiinni!
        Ja kyllä kertoo aika paljon sunkin omasta panostamisesta koiraan, kun olet valmis sen sysäämään muille "koulutettavaksi"...
        taitaa sun kaltaisille ihmisille ks.koira olla vaan egon jatke, tämä valitettavasti tulee ensimmäisenä mieleen.

        Aiheeseen liittyen myönnän,ettei rottweiler (uros varsinkaan)ole ensikertalaisen omistajan koira...ole johdonmukainen, älä anna koiralle periksi ja minäkin kehottaisin sinua todella lähtemään koirasi kanssa (asianmukaiseen) koulutukseen...Kaikkea hyvää teille jatkossa!:)

        ..kuinka pentuja tuotetaan ihan liikaa tietyissä roduissa ja niitä sitten myydään melkein kelle tahansa. Ja sitten on näitä ihmisiä jotka haluavat tietyn rotuisen koiran, kun se on vaan niin ihana, rodusta ja sen kasvattamisesta käytännössä tietämättä mitään. Ei se koiran kasvattaminen käy niin kuin siellä koirakirjoissa sanotaan. Ennen kuin ottaa koiran pitäisi sen rodun ja ko rodun kasvattajien & omistajien(jotka osaavat sen koiran kasvattaa) kanssa olla tekemisissä useasti, näkisi millainen se oikeasti on ja ottaa viisammilta & vanhemmilta neuvoja vastaan.
        Ihmekkös noita ongelmakoiria syntyy kuin sieniä sateella.
        Jos ette tiedä mitä koiranne kanssa pitäisi tehdä kun se 9kk näykkii tai on kurkussa kiinni leikkiessä ja tulette sitä keskustelupalstalta kyselemään, niin on aika katsoa sinne peiliin! Voi pari kertaa miettiä, että miksiköhän tuo koira tuli hankinttua.
        Puhelin kouraan, soitto kasvattajalle tai jollekin lähellä olevalle AMMATTITAITOISELLE kouluttajalle, sanotte suoraan mikä on ongelmana.


      • domiNANSSIA
        Ärsyyntynyt kirjoitti:

        ..kuinka pentuja tuotetaan ihan liikaa tietyissä roduissa ja niitä sitten myydään melkein kelle tahansa. Ja sitten on näitä ihmisiä jotka haluavat tietyn rotuisen koiran, kun se on vaan niin ihana, rodusta ja sen kasvattamisesta käytännössä tietämättä mitään. Ei se koiran kasvattaminen käy niin kuin siellä koirakirjoissa sanotaan. Ennen kuin ottaa koiran pitäisi sen rodun ja ko rodun kasvattajien & omistajien(jotka osaavat sen koiran kasvattaa) kanssa olla tekemisissä useasti, näkisi millainen se oikeasti on ja ottaa viisammilta & vanhemmilta neuvoja vastaan.
        Ihmekkös noita ongelmakoiria syntyy kuin sieniä sateella.
        Jos ette tiedä mitä koiranne kanssa pitäisi tehdä kun se 9kk näykkii tai on kurkussa kiinni leikkiessä ja tulette sitä keskustelupalstalta kyselemään, niin on aika katsoa sinne peiliin! Voi pari kertaa miettiä, että miksiköhän tuo koira tuli hankinttua.
        Puhelin kouraan, soitto kasvattajalle tai jollekin lähellä olevalle AMMATTITAITOISELLE kouluttajalle, sanotte suoraan mikä on ongelmana.

        Kysyvähän ei tieltä eksy ja jos vuosikas uros on pelottava, on se aika normaalia jos on eka koira ja tulee dominoiva teini-ikäinen rottis vastaan..
        Tuomarit pysyköön lestissään, jos on joku joka kysyy ja vastaus on "SOITA KASVATTAJALLE"
        Omistaakohan kyseinen "Ärsyyntynyt" rottis uroksen, kysyn vaan ja eka sellaisen.
        Se on totta, että kurkkuun koiraa ei saa päästää ees leikillään ja koiralle se EI ole leikkiä, vaan testi pääsisköhän sittenkin niskan päälle (tai Kurkun). Mut sympatiaa tunnen eka kopiran omistajille tai minkään elävän olennon. MÄÄRÄTIETOISUUS ei ole mutua, tai ehkä olen sitä mieltä. Kora ei vaadi atomitiedettä, vaan maalaisjärkeä.


      • tyty___87
        Sanna kirjoitti:

        Eipä kyllä ole naurettavampaa kuultu...tietyn rotuiset koirat muka miesten koiria, esim.rottweiler?!

        Ihan vaan sullekkin tiedoks älypää ettei todella ole sukupuolesta tuo koiran hallinta/koulutus kiinni!
        Ja kyllä kertoo aika paljon sunkin omasta panostamisesta koiraan, kun olet valmis sen sysäämään muille "koulutettavaksi"...
        taitaa sun kaltaisille ihmisille ks.koira olla vaan egon jatke, tämä valitettavasti tulee ensimmäisenä mieleen.

        Aiheeseen liittyen myönnän,ettei rottweiler (uros varsinkaan)ole ensikertalaisen omistajan koira...ole johdonmukainen, älä anna koiralle periksi ja minäkin kehottaisin sinua todella lähtemään koirasi kanssa (asianmukaiseen) koulutukseen...Kaikkea hyvää teille jatkossa!:)

        "Ihan vaan sullekkin tiedoks älypää ettei todella ole sukupuolesta tuo koiran hallinta/koulutus kiinni!" Samaa mieltä olen kanssasi. itse olen kaikenlisäksi lyhytkasvuinen ja nainen ja kunhan tästä omilleni muutan niin rottweiler pennun varmasti otan. niin ihastunut olen kyseiseen lajiin ja olen lukenut kaiken mahdollisen koiran luonteesta ja kouluttamisesta :)


      • koirallinenx2

        No siinäpä on asiantuntevan kasvattajan neuvo?! HALOO........


    • MadNess-n-89

      kannattaa teidän poikaa torjua, vaikka sanomalla ei! ja kääntyä pois koierasta, jos herra rajojaan kokeilee ja hakee huomiota huomiotta jättäminen torjuminen pitäisi auttaa, koira ymmärtää siitä ettei saa mitä ajaa takaa = huomitoa. toinen tapa on koiraemon tapaan ottaa niskasta ja sanoa ei!, pahimmoillaan kääntää selälleen.. mutta 1. vaihtoehto jos vaan malttaa on mielestäni tehokkain pidemmän päällä, ja siihen ei mtn fyysisiä keinoja tarvitse.

      • ap.

        Eiköhän tuon aloittajan ongelma ole jo ratkennut.


      • vaikea asia
        ap. kirjoitti:

        Eiköhän tuon aloittajan ongelma ole jo ratkennut.

        on vain ja ainoastaan sopiva sille joka sen osaa kouluttaa oikein.Ei ole merkitystä onko nainen tai mies.Mutta olen joutunut asumaan ja nähnyt muutaman vuoden kuinka rotikka on käsitelty väärin.Siitä saa todella vaarallisen koiran.Kyllä kaikki koirat käyvät käsiistä kiinni pentuvaiheessa,mutta kouluttaa tarvitseejokaista koiraa. Kyllähän sanotaan että sellainen koira kun on isäntä ja pitää paikkansa.


    • kakara

      v*ittu olet tyhmä :D:DDDDD
      älä hanki enää koiraa suosittelen sinulle halinallea

    • dog hater

      "Kuulemasi mukaan"?? No kannattaa ottaa vähän muustakin tiedosta ilo irti, ja mikä tärkeintä, käyttää sitä omaa päätään, vaikka se kovin pieni taitaakin olla. "Et tiedä mitä tehdä"? No edelliseen viitaten, ymmärrän kyllä ettet tiedä mitä tehdä...

      "On vielä niin voimakas että vaikea sitä on hallita"?? Kuulostaa jo todella huolestuttavalta...

      "Olisiko neuvoja?" No kyllä, ensinnäkin viet rotikkauroksesi piikille. Jos vielä sen jälkeen tekee koiraa mieli, niin osta tyttö itelles joku vähän iisimpi rotu. Ja tehdään se nyt vielä selväksi: pienempi rotu, ja ennen muuta kapealeukaisempi. Muuten sinä ja elukkasi päädytte otsikoihin, ja jos sulla yhtään on sydäntä, kärsit syyllisyyttä koirasi tappaman lapsen vuoksi lopun ikääsi. Ja se ei ole mukavaa se. Puhumattakaan lapsen perheen kärsimyksistä.

      Ja jos sinulla pieni tyttö on tarve pullistella, tee se jollain muulla kun koiralla, mene vaikka karate-kurssille.
      Koko jutun ainoa ainoa positiivinen puoli on se, että se elukka puree verille nimenomaan sinua ja mahdollista pienikokoista kumppaniasi, eikä ketään ulkopuolisia.

    • rauhallinen rotikka

      "kun HERRA innostuu uhoamaan" Siinäpä se vika onkin!
      Jos meillä herra innostuu uhoamaan niin se tarkoittaa koiran näkökulmasta AINA minua. Rotikka on jästipää, mutta kun opettaa kuka määrää ja mitä niin toimii joka tilanteessa odotetulla tavalla. Silti aina on tärkeintä muistaa että koira on eläin ja toimii aina sen mukaan. Ihmismäistä käytöstä en koskaan odota koiraltani, enkä sitä että koirani oppisi ymmärtämään mitään asioita ihmisen näkökulmasta. ihmisen koiraa viisaampana on lähdettävä siitä että opettaa koiraa ja huomioi asiat koiran kanssa sillä tavalla kuin koira ne ajattelee. Silloin ei tule ongelmia ja saa koiran toimimaan yhteistyö haluisesti, ennalta arvattavasti ja säyseästi kaikkia kohtaan. jos taas ei itse tätä asiaa ymmärrä ja pitää koiraa perheen jäsenenä kuten ihmistä jonka kanssa voi keskustella sanoilla on ongelmien tulo vain ajan kysymys= agressiivinen, turhautunut koira joka yrittää ottaa lauman johtajan paikan. Tilanne on siinä mielessä koiran kannalta aivan sama että perheen ihmiset toimii ennalta arvaamattomasti ja reaktio sen mukainen.

    • koulutusta!

      Hei oletko ottanut selvää onko siellä päin esim: rottweiler paikallista yhdistystä he järjestävät koulutusta kannattaa mennä sinne he neuvovat ja ohjeistavat miten pitää toimia, jos et itse pärjää ja on kyllä sen ikäinen rottis et uhmaa tulee ja se pitää heti saada hallintaan, tuossa voi käydä vielä hullusti.Tämä ihan ystävän neuvona.

    • Outoa tosiaan.

      Tekstistä näkee heti että kyseessä on henkilö, jolla ei ole minkäänlaista käsitystä koiran kasvatuksesta ja koulutuksesta.

      Miksi Suomessa on usein näin?

      Muualla maailmassa osataan koirat kasvattaa ja kouluttaa.

      • outoa tosiaan

        että , vastailette vuonna 2006 esitettyyn kysymykseen.
        Eikö tosiaan löydy tuoreempia aiheita ?


      • no jestas
        outoa tosiaan kirjoitti:

        että , vastailette vuonna 2006 esitettyyn kysymykseen.
        Eikö tosiaan löydy tuoreempia aiheita ?

        Sinä joka ihmettelet vanhoihin aiheisiin vastaamista; ihan hyvä kai näihin on vastata, jollain voi sama ongelma ja saa näistäkin vinkkejä...


      • hellanlettas..
        no jestas kirjoitti:

        Sinä joka ihmettelet vanhoihin aiheisiin vastaamista; ihan hyvä kai näihin on vastata, jollain voi sama ongelma ja saa näistäkin vinkkejä...

        Sinä joka vastailet vaikkei sinulta mitään kysytä ; pidä pääsi kiinni äläkä sekaannu !


      • <rott

        hah, etkö ole katsonut amerikkalaisia koirankoulutusohjelmia??


      • Onks se oikein et Saksassa rotikan synnyinsijoilla pidetään rottikset pelkkänä näyttely koirana.Suljetaan häkkiin ,kun niitä ei tarvita.Ei siellä ole sosiaalista käyttäytymistä koirien kanssa.....ne on vaan !!!!! Sitte niitä jalostetaan ja niistä tulee sitte mitä tulee....per.....!!!!!


    • jr

      laita sinappia taikka tabascoa käsiisi .. meillä tehosi! sana EI jämäkästi"

    • joo joo

      jos on noinki kädetön ku tuo alottaja, onko pakko ottaa rottis.... en lukenu ketjua ku en jaksanu sitä lätinää.....
      Kyllähän se ovista ensin meneminen on höpö hommaa, sillä ole mitään merkitystä mikä tai kuka siitä ovesta menee ensin.

    • 2 rottiksen omistaja

      ...taitaa muutes olla...noissa jutussa oli enemmin,ku järkee....itse omistan 2 uros rotikkaa ja olenhan vasta 28.v NAINEN!ja yhden rotikkani olen jo kuopannut...
      tiedän omakohtaisesti miten koiraani koulutan...koiriani en ole koskaan missään koulutuksissa käyttänyt,enkä käytä.meillä ainakin alistetaan,ei katseella vaan,päästä kiinni ottamalla ja nostamalla koiraa ilmaan..sanomalla ei.hyvin menee koulutus päähän kyllä.jos ei otetta olis koiraan ni ei sen kanssa pärjäisikään,on sen verran vaativa rotu että on pidettävä kurissa tai luetaan enmmän lehdistä kuin nämä kyseiset koirat ovat tappajia...meillä käy myös lapsia ja lasten kavereita enkä todellakaan ole huolissani että kiinni kävis.vahti vietti on kova,mutta vahtii minua ku lenkkeilen esim..koirat on pidettävä kurissa ja hallittavissa.ne ei todellakaan saa omistajaankaan purra tai näykkiä.hullummaksi vaan menee ku massaa tulee lisää ja vanhemmaksi kasvaa...

      • ihaniiiiiiii

        Totta, mulla kans 2 rotikkaurosta, olenhan minäkin VASTA 27 :) mutta sama pätee meillä, niskasta kiinni ja ns ilmaan, kyllä menee koulutus kaaliin, eikä mekään olla ikuna käyty minkäänmoisissa koulutuksissa, yhden rotikkapoikani olen myös kuopannut. Ja kaikki kolme olen itse kouluttanut, meillä käy myös lapsia ja vieraita, eikä tulis mieleenkään että pojat vois satuttaa heitä.


      • Mites ite reagoisit,jos sulle tehtäs samaa. Jäiskö jotain hampaan koloon? Lykka till!


    • voihankantrruta

      Olen 100% että tämän viestin aloittaja on täysi pelle ja heittää läpällä "Ongelmistaan" lol sanon minä :)

    • -

      Meillä reilu 8kk rotikkauros alkaa myös olla siinä iässä että kokeilee rajoja ja kuka on pomo. Ulkoilua ja aktivointia koira saa reippaasti (luonnollisesti), koirakoulussa on käyty syksyllä (ja mennään taas heti kun pahin koulukiire hellittää), eikä sisätiloissa ole mitään ongelmia, mutta joskus ulkoillessa koira päättää alkaa kokeilla tosiaan rajoja.. eli alkaa hyppiä ja murista ja näykkii jaloista/käsivarsista, mutta eipä tehoa ei:t (mitkä muuten toimii, esim. just sisällä) eikä kyljelleen laittamiset maata vasten.

      Eikä tässä todellakaan ole mitään yllättävää, ihan oli tiedossa rotua valitessa mihin nokkamme laitettiin. Toistaiseksi tehokkainta on ollut vaan koiran huomiotta jättäminen, eli kääntää selän koiralle eikä huomioi ylimääräistä härkkimistä millään tavalla, ei se sitä yleensä kauaa jaksa. Kaikki muu taas on vain koiran huomioimista eli juuri sitä mitä se hakeekin. Tosin joskus on vaikeaa olla hiljaa jos koira tosiaan onnistuu näykkäisemään vähän lujemmin, heh. Toimivaksi on viime aikoina huomattu myös suihkepullo, koira ei ole kovin innoissaan kun saa siitä kuonolleen.

      Tuon rodun kanssa todellakin täytyy tietää ja näyttää kuka on pomo, eikä löysäillä yhtään.. koska koira ottaa kyllä johtajan paikan varmasti heti kun tilaisuuden huomaa.

    • psk housuja

      kauheeta lukea näitä juttuja kun koira uhoaa ja murisee ja puree, niin tietenkin sillai vaan ihan leikillään että on kädet vaan vähän verillä jne.
      ja kun on niin nuorikin kun vasta 9kk...

      koiria otetaan eikä tiedetä mikä otetaan ja sitten kasvatetaan päin peetä ja
      sitten ihmetellään kun asiat on päin peetä.

      ja juuri otsikon mukainen koira on sitten vaarallinen kanssaihmisille ja ihan varmaan. näin jos jatkuu, losauttaa se jotakin jossain vaiheessa kunnolla.
      eikä ole koiran syy vaan kasvattajan.

      ei se rottweileri käy uhoamaan vahvemmalleen, ei se ole tyhmä otus, koira vaistoaa jos on psk-housu isäntä/emäntä ja käyttää tilanteen hyväkseen.

      ei pidä ottaa vahvempaa koiraa kuin minkä pystyy pistään mihin haluaa.
      jos on yli 60 kilonen rontti pitää isännän olla sen mukaan. sori vaan koira
      on elukka ja heikoilla jäillä ollaan jos luotetaan psykologiseen-henkiseen johtajuuteen.
      ja siihen sitten luotetaan kuin luuhun että koira ei missään tilanteessa päätä sännätä koskaan mihinkään mihin huvittaa (toisin sanoen ei koskaan petä), liikaa vaadittu eläimeltä !!
      Narun varressa pitää yli 60 kilosella koiralla olla sellainen joka oman koiransa pitää kiinni niin että koira lähde ei mihinkään vaikka miten yrittäisi.

      ongelmat syntyy tilanteessa, vahva koira heikko isäntä ei koskaan muulloin
      ja tietystä näissä päin peetä kasvatetuissa "perheen jäsenissä".

      Sulla hyvä kirjoittaja on vain yksi vaihtoehto jos haluat että koirasi ei tulevaisuudessa joudu lopetettavaksi.

      Hakeudut sellaiselle ammattikouluttajalle (joka tuntee rodun) joka sinua auttaa ja opettaa pistämään koirasi ruotuun ja tekemään sitä mitä sinä
      sille ohjaat / käskytät. Ja niin että tämä opetusasia viedään loppuun asti.

    • NoHeiDaa

      Älkää nyt hyvät ihmiset leikkikö kotona mitään cecarmilaneita, kyllä ne koirat oppii laumajärjestyksen ihan maalaisjärjelläki, ilman mitään nurkkaan ahdistamista ja selättelyä... Saatte pahimmassa tapauksessa vaan vihasen ja aran koiran. Jos tv-ohjelmat on koiran koulutuksen perustana niin huh huh.

      Tuo alotusviesti on jo ikivanha, ja ehkä myös provo kenties, mutta jos on noin hukassa koira-asioissa niin minkä hemmetin takia siinä hihnan päässä on rotikka? Eikö joku pehmeämpiluontonen olis ollu parempi ekaksi koiraksi? Ja ennen sitäki ehkäpä kirjallisuudesta opiskelu, sekä kasvattajalta kysely, miten koira opetetaan tavoille?

    • minä vaan

      kysyhän AMMATTIKOULUTTAJALTA JA MENE KOIRAKOULUUN, saat hyvä neuvoja ! Koira on uhmaiässä, kuten 14 v. nuorikin ! Yrittää pomottaa ja ottaa johtajuuden. kouluta koirasi POSITIIVISESTI PALKITSEMALLA, HYVÄ kouluttaja auttaa ja tietää mitä ym. koulutus tarkoittaa. Ihan totta.

    • rotikat.. voi hitto.

      siinä TAAS rotikoiden tervepäisyys... Voimia teille..

      • ROTIKKA<3<3<3<3<3<3!

        SINÄ NIMIMERKKI ROTIKAT.. VOI HITTO.
        VOISIT KATSOA PEILIIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ROTWEILERIT OVAT VAIN SAANEET VALITETTAVASTI HUONON MAINEEN YKSILLÖIDEN AGRESSIIVISUUDEN TAKIA. OLET VÄÄRÄSSÄ, HYVIN VÄÄRÄSSÄ. NYKYÄÄN IHMISET TUOMITSEVAT KOIRAT ULKONÄÖN TAKIA. JOS ROTIKKA ON AGRESSIIVINEN SE ON OMISTAJAN VIKA KOSKA KOIRA ON OTTANNUT TALOSSA PAIKAN JA ON EPÄVVARMA KOSKA KOIRAN PITÄÄ HOITAA ASIAT VAIKKEI OIKEASTI PIDÄ. SE ON OMISTAJASYA KIINNI MILLAINEN ROTIKKA ON!!!!!!!!!!!! JOTEN PYYDÄN YSTÄVÄLLISESTI KATSOMAAN PEILIIN!!!


      • Sisäsiittoset pilaa hienon rodun maineen, että hankkikaa vaan ulkomailta paperittomia koiria,sillähän tää järjestyy...Siis HEI järki käteen!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • hunden
        ROTIKKA<3<3<3<3<3<3! kirjoitti:

        SINÄ NIMIMERKKI ROTIKAT.. VOI HITTO.
        VOISIT KATSOA PEILIIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ROTWEILERIT OVAT VAIN SAANEET VALITETTAVASTI HUONON MAINEEN YKSILLÖIDEN AGRESSIIVISUUDEN TAKIA. OLET VÄÄRÄSSÄ, HYVIN VÄÄRÄSSÄ. NYKYÄÄN IHMISET TUOMITSEVAT KOIRAT ULKONÄÖN TAKIA. JOS ROTIKKA ON AGRESSIIVINEN SE ON OMISTAJAN VIKA KOSKA KOIRA ON OTTANNUT TALOSSA PAIKAN JA ON EPÄVVARMA KOSKA KOIRAN PITÄÄ HOITAA ASIAT VAIKKEI OIKEASTI PIDÄ. SE ON OMISTAJASYA KIINNI MILLAINEN ROTIKKA ON!!!!!!!!!!!! JOTEN PYYDÄN YSTÄVÄLLISESTI KATSOMAAN PEILIIN!!!

        Tässä ihan yleisesti vinkki puremisen lopettamiseen. Meillä AB eli mahdollisesti luonne saman kaltainen kun rotikalla. Kun koira puree käsiä ojenna sormet vaan sen kurkkuun niin että kakasee. Koira hämmentyy epämukavasta kokemuksesta ja kiellon ei" kanssa toimi viimein meillä. Meillä puri pitkään vaikka kuin kiellettiin ja selällen laitettiin. Sormet laitettiin kurkkuun vaan 2 kertaa ja pureminen loppu. Kieltäisin käskyllä ensin ja jos ei laske irti niin sitten järeempi kielto..


    • 27777777

      no mitä otatte tollasta rotua, ottakaa kilttejä rotuja, noitaki rottiksia otetaa vaan munan jatkeeks, kaverilla rotikka, koirassusi, saksari ja boxeri ihan vaan munan jatkeena jokainen hohohohohhohoijaaaaaaaaaaa

      • Ja sulla BEMARI...et silleen :)


    • ROTWEILWRS

      olen kasvattanut rotikoita ja nyt vaihtanut mastiffiin. rotweiler on vaativa koira ja sille pitää näyttää että kuka on laumanne johtaja. jos koiranne puree, niin karjaiset ja jos innostuu vielä, niin niskasta reippaaasti kiinni ja jos panee vastaan niin puristat lujempaa ja hiukan väännät vastasuuntaan. koira ei pysty vääntämään niskaansa ympäri purrakseen kättä. uroksille tulee niin sanottu "kingi ikä" jolloin luulevat omistavansa kaiken saavat tehdä mitä haluavat ja määräävät kaikkia. pureminen on estettävä heti koska aikuisena siitä tulee suuri ongelma (eräs kasvattini piti lopettaa koska puruongelma eteni agressiiviseksi puremisekse eikä vain leikki puremiseksi) voit myös kokeilla jos äskeinen neuvo muka liian rajua rotikalle. niin käsket herran sivulle jos opetettu,kannattaa, tai maahan tiukalla äänellä ja paikka, jos opetettu, kannattaa, ja herraa pysyy siinä niin kauan kunnes annat luvan liikkua. ja jos liikkuu ilman lupaa, niin pistaät samaan paikkaan paikka ja tiukemmin. olen myös kouluttanut joitakin ongelma rotikoita mutta enää en sitä tee. onnea tämän herran kanssa!!:)

    • tympii

      vuodet vaihtuu vaan nämä kirjoitukset eivät häviä. Viestiketju aloitettu 2006 ja vuosittain tänne tulee jokunen lisäys. Eikähän kannattaisi aloittaa uusia viestiketjuja jos näin saataisiin kohta 10 vuotta vanhat jutut poistumaan palstalta.
      Varmaan alkuperäisen viestiketjun koirista moni on jo tuonelan mailla.

      • Samaa mieltä ! Meilläki toinen sukupolvi jo kasvamassa. Mutta samat asiat on vieläki pinnassa. Mihinkä ne katoais :)


    • seuraa johtajaa

      Sulle omistaja2. Mun rotikka n oli hurja peto 3v asti. Asuntoo ei tuhonnut mutta etsi johtajan paikkaa. Eli hyökkäili, raateli, repi ja olin mustelmilla aika pahasti. Nyt kiltti ja todella rakkaudella kasvatettu.Ja minä naisihminen tein siitä ihanaakin ihanamman koirakaveri jota kehtaa kavereillekin näyttää. Määrätietoisuus, kuri mutta ei ikinä lyöminen, rakkaus, ja se että olet johdonmukainen eli kaikki mitä kerran kiellät et koskaan salli,Ja mikä tarkeetä, säännöllisyys ulkoilussa, ruokinnassa.Se riittävä liikunta ja vapaana pito jos ei oo puistoo niin esim metsässä jossa ei muita kulje. Kuule kun koirasi saa purkaa energiaa vapaana juostessa ei se jaksa suo pompotella. Ja säännöthän ne on lapsillakin,miksei koirilla ja kissoillakin. Kyl mun pinna meinas ratketa n 100 krt päivässä, sisulla selvisin ja nyt me ollaan paikkamme valittu, minä johdan, hän seuraa johtajaa ja taatusti rakastaa mua. Onnea,kyl se siitä ku jaksat etkä missään nimessä luovuta!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe