kamalat sisarukset

misguarded angel

olen siis 16-vuotias tyttö ja ongelma johtuu mun kaksoissiskostani. aloin seurustelemaan poikaystäväni kanssa noin puoli vuotta sitten ja siitä tämä kaikki lähti.
siskoni on sen jälkeen ollut todella kylmä mua kohtaan. ensialkuun hän valitti ja huusi mulle joka asiasta, kun poikaystävä oli kylässä (on siis meillä viikonloppuisin, koska asuu niin kaukana). ensin tätä valittamista, kun en tee mitään, oli vain viikonloppuisin ja siskoni oli mua ja poikaystävääni kohtaan aina todella ilkeä ja piikitteli. tätä jatkui todella pitkälle ja sanoin aiheesta siskolle itselleen, vanhemmilleni ja muille sisaruksilleni, jotka ovat mua vanhempia kaikki. pikkuhiljaa tällainen piikittely alkoi loppumaan ja siskoni hyväksyi poikaystäväni. suurimmat syyt tähän olivat, kun en viettänyt siskoni kanssa enää niin paljoa aikaa.
välissä oli jakso kun siskoni melkein kiusasi yhtä mein kaveria, kun hänellä oli poikaystävä ja oli aikaisemmin ollut aina siskoni kanssa. lohdutin häntä parhaimpani mukaan, koska olin kokenu kaiken jo aiemmin. yhdessä selvittiin siitä silloin. kuitenkin siskoni valitti mulle siitä, kun tämä kaveri ei enää huomioinu siskoani ja jätti hänet kylmästi. niin siskosta saattoi tuntua, mutta kaveri oli edelleen todella usein hänen kanssaan ja sisko itse ajoi hänet pois piikittelyillään.
aiemmin tammikuussa suunnittelin menoa koulukuraattorin juttusille, koska en jaksanut sellaista kylmyyttä jota siskoni harrasti. hän ei halua luottaa muhun ja niinkuin itse eräänä kertana sanoi: "miksei me voida olla yhtä läheisiä toisillemme kun mitkä puolitutut vaan?" ärähdin siskolleni ja sanoin: "vähän vaikea, kun ollaan kaksosia." siihen loppui tämä sanasota. tästä kuitenkin opin, etten puhu enää asioitani hänelle.
nyt sitten siskoni sanoo, että olen omahyväinen, en ole kiinnostunut kun omista ja parin toisen kaverin jutuista, kun luin tänään kokeisiin, sisko sanoi, että "nyt olisi hyvä tilaisuus mennä juttelemaan niitten muitten kavereitten kanssa." vastasin sillon siskolleni, että "varmasti juttelisin muittenkin kavereitten kanssa, mutta sä olet aina koneella, niin mä en voi." siskoni siis juttelee kavereitten kanssa mesessä.
sanasotaa on joka päivä, enkä mä enää yksinkertaisesti jaksa. nämä vihanpurkaukset, joista mainitsin vain muutamia, koska en edes muista enää kaikkia, niitä sattuu niin usein, ovat kertakaikkiaan stressaavia ja koulumenestykseni on laskenut.
olkaa kilttejä, auttakaa! mitä tällaiselle siskolle pitäisi tehdä? en jaksa enää tällasta mustasukkaisuutta! tämä syö minun ja poikaystäväni välejä, koska riitelen hänen kanssaan, koska puran pahaa oloa jonnekin. en haluaisi tehdä sellaista.
vanhemmille puhuminenkaan ei oikein toimi, olen yrittänyt monta kertaa. muut eivät ymmärrä mitä joudun kestämään. olen itkenyt iltaisin monta kertaa jo ja nyt riittää.

10

1712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvästi

      varsinkin isosiskot voi pilata nuorempien elämän jos ei tajua ajoissa ottaa etäisyyttä.He luulevat että saa sanoa mitä vaan vielä aikuisena ja loukkaavat kaikella.Itse ole ottanut etäisyyttä sillä kukaan ihminen maailmassa ei ole minua loukannut niin verisesti!

      • hermo pinkeä

        Onnistuu se terrorisointi pikkusiskoltakin/veljeltä.


      • Tompukka

        Kyllä myös pikkusiskot voivat olla häikäilemättömiä ja ovat oikeutettuja omasta mielestään mihin tahansa sukulaisuuden nimissä.

        Mutta väärinkohtelu on väärinkohtelua. Voimia sinulle!


    • en olis uskonu

      takia ei tarvitse kärsiä jos vaan pahaa haluavat!Itse olin vuosia piinassa jossa alkoholisoitunut sisko kiusasi minua vaikka millä lailla,vedoten sisaruuteen.Meinasin palaa loppuun kunnes tajusin muuta tietä ei ole kun:välit poikki!Lopulta kerroin hänen lapsille että hekin tietää ja se oli oikein,kiusaaminen loppu.

    • emy

      Mun pikkusisko on nyt 18-vuotias, ja me ollaan asuttu jo 4 vuotta eri osoitteissa. Kahdestaan meillä menee ihan hyvin, mutta jos osumme äitimme kanssa paikalle samaan aikaan muuttuu pikkusiskoni ihan hirviöksi. kuulee asiat miten huvittaa ja kääntää kaiken aina huonommin päin häntä itseään kohtaan. tekee itsestään kaikessa marttyyrin ja syyttää mua mitä uskomattomammista asioista. vääntää kaikesta jotain outoa, jos esim. kysyn mitä hänen poikakaverilleen kuuluu, alkaa sisko kiljua että myöntäisin vaan etten hyväksy hänen poikaystäväänsä ymymym. Kait se on sellasta huomion hakua tai mustasukkasuutta. äitini joka vierestä meitä seuraa syyttää noista nahisteluista VIELÄKIN minua.
      ELi siis, tiedän tilanteesi. Ainut mitä itse olen keksinyt pahaa mieltäni helpottamaan on että "pidän itseni siskoni yläpuolella". en alennu hänen tasolleen kiistelemään tai piikittelemään yhtään mistään. jos hän sanoo jotain ilkeää , en vastaa. ja aina muistutan itseäni siitä miten onnekas olen kun itse en kehtaa käyttäytyä sillä tavalla ketään kohtaan.
      Koita jaksaa, muutaman vuoden päästä varmaan helpottaa kun lähdette opiskelemaan tai muuten vaan muutatte pois kotoa.

      • huoh!!!

        Tuttua tuo marttyyrihomma "ei ole koskaan hyväksyny ym ym paskaa" kun ei enää muuta keksi. En keksi mitään tuohon muuta kuin pitäytyä muodollisissa etäisissä väleissä siihen osoitteeseen.


    • Hoidokki

      Sisaresi tarvitsee pikaista hoitoon pääsyä. Auta häntä siinä.

    • nnimetön

      minulla on ongelma kahdesta pikkusisarestani. Isäni työskentelee pellolla heinätöissä ja sähkölaitoksella, äitini on normaali kotiäiti joka ompelee ja askartelee. Ongelma on kuitenkin se, että sisareni ovat todella laiskoja, isä ja äiti ovat hyvin väsyneitä, niin minäkin. Talo on aina sotkussa, joka on toisaalta ymmärrettävää siskoni ja veljeni ikää katsoen. (5 ja 7) Veli 7.v on todella väkivaltainen niin, että vaikka olen häntä melkein 2 kertaa isompi, hän helposti saa minut työnnettyä talomme kierreportaista alas ja niin on hän tehnytkin. Sisko 5.v on taas tottunut siihen, että hänelle annetaan periksi, koska vanhempani eivät yksinkertaisesti jaksa jankata jokaisen asian kanssa koko päivää. Siskoni on myös oppinut uhkailemaan minua niin että hän kertoisi isälleni, että olisin satuttanut häntä jos käskisin häntä siivoamaan sotkunsa. Isä lopettaa riidat yleensä nopealla ja helpolla "nyt kaikki omiin huoneisiinne" taktiikalla, mutta äitin ei koskaan haluaisi huutaa eikä suuttua meille mistään hinnasta. Eräänä päivänä äitini kertoi käyneensä lääkärillä, hänelle oli todettu masennus ja korkea verenpaine. Verenpaine oli noussut niin korkealle, että jos äitini tressaantuisi vielä liika, hän voi saada sydänkohtauksen ja kuolla samantien.

      Silloin tajusin etten voi mitenkään syyttää itseäni, vaikka muut minua sisarteni sijaan tästä syyttelivät. En tiennyt, enkä tiedä vieläkään mitä voisin tehdä! Vihaan sisariani enemmän kuin koskaan, heidän takiaan voi menettää äidin.

      Olen yrittänyt kääntää tilannetta niin monia lukemattomia kertoja, mutta tuloksetta. Kaikki loppuu aina siihen, että joku keksii syyn syyttää minua. Ja kaikki vain naurelevat että se on vain teini-ikääni.

      Olen vain niin loppuunpalanut ja sattuu edes ajatella kun kaksi kertaa elämässäni minulle on soitettu ja sanottu "Sinulla on sisar"

    • mene_koulupsyologille

      hyvä nimetön teini.
      Äitisi on aikuinen ihminen, hän vastaa omasta terveydestään itse ja pitää itsestään huolta. Lasten tehtävä ei ole kantaa huolta vanhempien kunnosta.
      Äitisi on kotiäiti, hänellä on koko päivä aikaa tehdä kotitöitä, jos hän ei jaksa, hän pyytää apua isältäsi tai vaikkapa kunnan sosiaalitoimistosta, tai ostaa siivouspalvelua ostopalveluna.

      Teidän perheessä on ilmiselvästi lasten kasvatus jäänyt nyt ikävä kyllä tekemättä.
      Ymmärräthän että 5 ja 7 vuotiaat eivät ole mitään kotityökoneita! Eivät he osaa sitä mitä sinä.
      Lelut he tietenkin osaavat jo kerätä lelulaatikoihin ja laittaa omat ruoka-astiansa astianpesukoneeseen, siis jos heitä on siihen opetettu!

      Sinun tehtäväsi isompana sisaruksena on olla pienempien tukena ja turvana, auttaa heitä nätisti eikä huutamalla, miten sinä heitä vihaat. Ymmärräthän, että sinä pahennat kotisi ilmapiiriä noilla vihapuheillasi ja syytöksilläsi siitä miten pienemmät sisarukset vievät äitisi terveyden. Jos äitisi terveys menee teidän lasten takia, niin kyllä se vika on tasan tarkkaan isässäsi ja äidissäsi, he ovat teidät kaikki kolme tehneet. Syy ei ole pienempien sisarustesi.

    • sisarkateus

      Hei !
      On vaikeaa olla kaksonen. Sisaresi täytyy kasvaa ja ymmärtää ettei hän voi hallita sinua. Hän on näköjään kateellinen sinulle. Hänen täytyy mennä eteenpäin elämässään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe