onko raiskaus kova kokemus naisille?

????????

Minut pahoinpideltiin aikoinaan törkeästi, Teräase tunkeutui luvatta vatsaani. Ei minulle asiasta mitään traumoja jäänyt, enkä tarvinnut ammattiauttajia.

Miten raiskatut eivät toivu kokemuksestaan? Vaikka he saavat varmasti terapiaa ym. Vai liioitellaanko tarkoituksella raiskattujen "henkisiä kärsimyksiä".

Ihmetyttää suominaisten kestävyys, jos elämäst ei tule mitään teon jälkeen. Suomessa asuu bosniasta tulleita naisia, jotka on joukkoraiskattu kymmenien miesten toimesta, jatkuvalla syötöllä. Nämäkin kykenevät elämään. Ja voiko moista edes verrata yhden ihmisen suorittamaan raiskaukseen?

167

22257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies 35v.

      no mitä luulet, jos sulle tehtäis vastaavaa...

      ei voi olla tosi että väität että jotkut liioittelee raiskausta ... seksuaalisuus kun on hyvin tärkeä osa ihmisen psyykiista osa-aluetta.

      jos vähänkin osaat asettua toisen asemaan, niin miltä mahtaa tuntua jos sinut raiskattais väkisin.

      • Palataanasiaankuntiedät

        Just niin..

        Älä kysele tyhmiä, hanki kokemus, niin tiedät.

        Etsi pojista kiinnostunutta seuraa, anna ymmärtää, mutta älä ymmärrä antaa.

        Kerro sitten meille, tuntuuko missään.


    • Pietu

      Ei kaikki ole samasta muotista valettu. Sama asia mikä saattaa rikkoa yhden kokonaan, saattaa jopa vahvistaa toista.
      Suurimmalle osalle naisista seksi on kuitenkin herkkä asia ja jollain lailla pyhä. Tuskinpa yhtä moni nuorimies esim jaksaa vaalia koskemattomuuttaan odottaen sitä yhtä ainoaa oikeaa, kuin löytyy tyttöjä joka yhä tänä päivänä sitä unelmien prinssiä odottaen tekevät. Mutta kaikkihan ei olla samanlaisia.

    • TöötAte

      Useimmiten raiskaukseen liittyy muutakin pahoinpitelyä.
      Raiskaus on vakava kunnianloukkaus ja kertoo siitä millä tasolla naisen arvostus on. Mies joka raiskaa naisen, niin hänellä on erittäin vakavia ongelmia ja hän aiheuttaa naiselle ikuiset arvet. Ja kipu on varmasti hirveää, kun ängetään väkisin sisään :/

      Raiskaajille annetaan erittäin pieniä tuomioita tekoon nähden.
      Tapahtuma voi pilata vaikka naisen koko loppuelämän ja vaikeuttaa varmasti luottamista miehiin.

    • kissa

      Minua on raiskattu lapsena useasti.

      Vaan eipä ole minun elämä pilalla. Sen sijaan raiskaajan elämä kyllä on :D

      Pahaa teki, anoreksiaa sairastin sairaalaan asti ja psyk. puolellakin olin, neljä vuotta meni siitä kaikesta toipumiseen, mutta toivuin sentään. Ei ole elämä pilalla.

      Olisin mieluummin ottanut tuon veitseniskun, kiitos. Perheensisäinen hyväksikäyttö vie lapselta, naiselta, mieheltä pohjan koko maailmalta. Se pohja täytyy itse koota uudelleen, ei ole lystiä.

      Nyt on opiskelut, on pitkä parisuhde ja kaikki pelaa ;)

      • ????????

        Varmasti olisit ottanut mieluummin veitseniskun. Tarkoitin "tavallista" raiskausta, yksittäistä tapausta. Vakava yksityisyyden loukkaus on sekin, jos sinut yritetään tappaa veitsellä. Miksi minun elämäni ei ole mennyt alkuunkaan pilalle? Enkä pelkää miehiä, tai esim. eräretkillä miehiä joilla on puukko vyöllä?

        Mielestäni raiskauksista aiheutuvia henkisiä kärsimyksiä liioitellaan.


      • Yksi sivusta seuraava
        ???????? kirjoitti:

        Varmasti olisit ottanut mieluummin veitseniskun. Tarkoitin "tavallista" raiskausta, yksittäistä tapausta. Vakava yksityisyyden loukkaus on sekin, jos sinut yritetään tappaa veitsellä. Miksi minun elämäni ei ole mennyt alkuunkaan pilalle? Enkä pelkää miehiä, tai esim. eräretkillä miehiä joilla on puukko vyöllä?

        Mielestäni raiskauksista aiheutuvia henkisiä kärsimyksiä liioitellaan.

        Raiskaus ja seksuaalirikokset ovat jotain niin nöyryyttävää ja häpeällistä, että niistä ei kehdata edes puhua. Se vaan kalvaa. En tiedä miksi niin on, vaikka itse onkin syytön. Usein uhrit turhaan syyttävät itseään jostain asiaan liittyvistä seikoista ja sehän on yleinen asennekin. Milloin sanotaan, että nainen tai tyttö oli liian humalassa, flirttaili tai jopa että sitä se varmaan halusikin tai vähintääkin uhri oli pukeutunut väärin tai on muutoin vaan kevytkenkäinen ja jollain tapaa ansainnut kohtelun. Jos joutuu normaalin väkivaltarikoksen (joihin myös raiskaus kuuluu), ei uhria syyllistetä yleensä samoin. Poikkeuksia suhtautumistavoissa löytyy, mutta näin yleisesti. Onhan silloin paljon vaikeampaa toipua jostain mikä on häpeällistä, vaiettua, noloa ja kieroonkatsottua.


      • ei voi verrata
        ???????? kirjoitti:

        Varmasti olisit ottanut mieluummin veitseniskun. Tarkoitin "tavallista" raiskausta, yksittäistä tapausta. Vakava yksityisyyden loukkaus on sekin, jos sinut yritetään tappaa veitsellä. Miksi minun elämäni ei ole mennyt alkuunkaan pilalle? Enkä pelkää miehiä, tai esim. eräretkillä miehiä joilla on puukko vyöllä?

        Mielestäni raiskauksista aiheutuvia henkisiä kärsimyksiä liioitellaan.

        Raiskaus on HIEMAN eri asia.


      • tunteet omaava
        ei voi verrata kirjoitti:

        Raiskaus on HIEMAN eri asia.

        Oletko ???????? jotenkin jälkeenjäänyt kun et kykene käsittämään tällaista asiaa? Veitseniskua ja raiskausta ei todellakaan voi verrata, vaikka veitsenisku on myös loukkaava asia. Olet kylmä ja tunteeton ihminen kun vähättelet raiskattujen henkisiä oireita.


      • ..........
        tunteet omaava kirjoitti:

        Oletko ???????? jotenkin jälkeenjäänyt kun et kykene käsittämään tällaista asiaa? Veitseniskua ja raiskausta ei todellakaan voi verrata, vaikka veitsenisku on myös loukkaava asia. Olet kylmä ja tunteeton ihminen kun vähättelet raiskattujen henkisiä oireita.

        Realisti


      • joku oikeasti ajatella noin?
        .......... kirjoitti:

        Realisti

        Ei ihme, että Suomessa rangaistukset raiskauksesta ovat noin olemattomat. Minut on kerran raiskattu, ja se teko tulee seuraamaan minua elämäni loppuun. En tiedä onko elämäni nyt romahtanut sellaiseksi, etten pysty kokemaan tai tuntemaan mitään tai jotain muuta vastaavaa, mutta niin kauhea tapahtuma oli etten sitä voi kuvailla. Jenkeissä raiskauksista saa kovemman rangaistuksen, kuin täällä saa murhasta, ja kyllä kuolemanrangaistus olisi vähintä mitä minä minut raiskanneelle henkilölle toivoisin.


      • kissa
        ???????? kirjoitti:

        Varmasti olisit ottanut mieluummin veitseniskun. Tarkoitin "tavallista" raiskausta, yksittäistä tapausta. Vakava yksityisyyden loukkaus on sekin, jos sinut yritetään tappaa veitsellä. Miksi minun elämäni ei ole mennyt alkuunkaan pilalle? Enkä pelkää miehiä, tai esim. eräretkillä miehiä joilla on puukko vyöllä?

        Mielestäni raiskauksista aiheutuvia henkisiä kärsimyksiä liioitellaan.

        Ero johtuu siitä, että seksuaalisuus on ihmiselle psyykkisesti niin herkkä alue, että sille alueelle osuneet iskut OIKEASTI TEKEVÄT PAHEMPAA TUHOA kuin vaikka turpaansaaminen nakkikioskilla tai se, että joku tulee ja puukolla massuun tuikkaa. Siinä on kyse perusteellisesta nöyryyttämisestä ja henkisestä pahasta, jota ei voi silmin havaita, kuten ruumiillista vammaa.

        Mutta myös esiintyy liioittelua. En kannata sitä, että raiskaajat tulisi tappaa tai että raiskauksen rangaistukseksi tulisi säätää kuolemanrangaistus. Sen sijaan toivon, että esim. pedofiilien saamat rangaistukset olisivat reippaasti kovemmat ja että he eivät voisi kärsiä tuomioitaan eristyksissä. Nythän on otettu hyvä askel eteenpäin tässä asiassa, kun on määrätty, että seksuaalirikoksen vanhenemisaika alkaa vasta siitä, kun uhri on täyttänyt 18 vuotta.

        Jos kysyt raiskatuilta, kelpaisiko heille mieluummin tämä sinun veitseniskusi jos raiskauksen voisi pyyhkiä pois, en luule, että kukaan heistä epäröisi.

        Koetappa kuvitella, että veitsi olisi massusi sijasta työnnetty intiimialueellesi ja että tapahtuma olisi kestänyt pitkään ja suoritettu hyvin nöyryyttävällä tavalla ja että tekijä olisi ollut sinulle hyvin rakas, sellainen, johon luotit ja että tapahtumasta jäisi arpi tai toimintahäiriö, jonka paranemiseen menisi monta vuotta. Kuvittele vielä, että olisit tapahtumassa ollut täysin avuton ja että tekijä olisi ollut sinua ainakin 30 cm pidempi ja ratkaisevasti vahvempi, eikä apua olisi ollut saatavilla. Kuvittele vielä, että jos olisit vastustellut, sinut olisi tapettu siihen paikkaan.

        Ja sitten kun haet oikeutta ja puolustajaa, ei nosteta edes syytettä ja ympäristössä kokemaasi ivataan ja vähätellään. Sinua sanotaan poispilatuksi, huoraksi ja vihjaillaan, että tapahtuma oli sinun syytäsi ja että itse sitä kerjäsit.


      • hyi helvetti
        kissa kirjoitti:

        Ero johtuu siitä, että seksuaalisuus on ihmiselle psyykkisesti niin herkkä alue, että sille alueelle osuneet iskut OIKEASTI TEKEVÄT PAHEMPAA TUHOA kuin vaikka turpaansaaminen nakkikioskilla tai se, että joku tulee ja puukolla massuun tuikkaa. Siinä on kyse perusteellisesta nöyryyttämisestä ja henkisestä pahasta, jota ei voi silmin havaita, kuten ruumiillista vammaa.

        Mutta myös esiintyy liioittelua. En kannata sitä, että raiskaajat tulisi tappaa tai että raiskauksen rangaistukseksi tulisi säätää kuolemanrangaistus. Sen sijaan toivon, että esim. pedofiilien saamat rangaistukset olisivat reippaasti kovemmat ja että he eivät voisi kärsiä tuomioitaan eristyksissä. Nythän on otettu hyvä askel eteenpäin tässä asiassa, kun on määrätty, että seksuaalirikoksen vanhenemisaika alkaa vasta siitä, kun uhri on täyttänyt 18 vuotta.

        Jos kysyt raiskatuilta, kelpaisiko heille mieluummin tämä sinun veitseniskusi jos raiskauksen voisi pyyhkiä pois, en luule, että kukaan heistä epäröisi.

        Koetappa kuvitella, että veitsi olisi massusi sijasta työnnetty intiimialueellesi ja että tapahtuma olisi kestänyt pitkään ja suoritettu hyvin nöyryyttävällä tavalla ja että tekijä olisi ollut sinulle hyvin rakas, sellainen, johon luotit ja että tapahtumasta jäisi arpi tai toimintahäiriö, jonka paranemiseen menisi monta vuotta. Kuvittele vielä, että olisit tapahtumassa ollut täysin avuton ja että tekijä olisi ollut sinua ainakin 30 cm pidempi ja ratkaisevasti vahvempi, eikä apua olisi ollut saatavilla. Kuvittele vielä, että jos olisit vastustellut, sinut olisi tapettu siihen paikkaan.

        Ja sitten kun haet oikeutta ja puolustajaa, ei nosteta edes syytettä ja ympäristössä kokemaasi ivataan ja vähätellään. Sinua sanotaan poispilatuksi, huoraksi ja vihjaillaan, että tapahtuma oli sinun syytäsi ja että itse sitä kerjäsit.

        Nämä oksettavat sikamiehet (nainen ei raiskausta vähättelisi koskaan) täällä pitäisi lukita johonkin. On se kumma kun miehet eivät kykene ymmärtämään mitään tällaisia asioita. Miehen on helppo puhua koska lähes koskaan mies ei joudu toisen miehen raiskaamaksi. Suurin osa miehistä on sikoja eikä sitä voi kieltää. Suurin osa pedofiileistä, murhaajista ja kiduttajista on yllätys yllätys - miehiä. Ällöttävät porsaat.


      • ???????????
        kissa kirjoitti:

        Ero johtuu siitä, että seksuaalisuus on ihmiselle psyykkisesti niin herkkä alue, että sille alueelle osuneet iskut OIKEASTI TEKEVÄT PAHEMPAA TUHOA kuin vaikka turpaansaaminen nakkikioskilla tai se, että joku tulee ja puukolla massuun tuikkaa. Siinä on kyse perusteellisesta nöyryyttämisestä ja henkisestä pahasta, jota ei voi silmin havaita, kuten ruumiillista vammaa.

        Mutta myös esiintyy liioittelua. En kannata sitä, että raiskaajat tulisi tappaa tai että raiskauksen rangaistukseksi tulisi säätää kuolemanrangaistus. Sen sijaan toivon, että esim. pedofiilien saamat rangaistukset olisivat reippaasti kovemmat ja että he eivät voisi kärsiä tuomioitaan eristyksissä. Nythän on otettu hyvä askel eteenpäin tässä asiassa, kun on määrätty, että seksuaalirikoksen vanhenemisaika alkaa vasta siitä, kun uhri on täyttänyt 18 vuotta.

        Jos kysyt raiskatuilta, kelpaisiko heille mieluummin tämä sinun veitseniskusi jos raiskauksen voisi pyyhkiä pois, en luule, että kukaan heistä epäröisi.

        Koetappa kuvitella, että veitsi olisi massusi sijasta työnnetty intiimialueellesi ja että tapahtuma olisi kestänyt pitkään ja suoritettu hyvin nöyryyttävällä tavalla ja että tekijä olisi ollut sinulle hyvin rakas, sellainen, johon luotit ja että tapahtumasta jäisi arpi tai toimintahäiriö, jonka paranemiseen menisi monta vuotta. Kuvittele vielä, että olisit tapahtumassa ollut täysin avuton ja että tekijä olisi ollut sinua ainakin 30 cm pidempi ja ratkaisevasti vahvempi, eikä apua olisi ollut saatavilla. Kuvittele vielä, että jos olisit vastustellut, sinut olisi tapettu siihen paikkaan.

        Ja sitten kun haet oikeutta ja puolustajaa, ei nosteta edes syytettä ja ympäristössä kokemaasi ivataan ja vähätellään. Sinua sanotaan poispilatuksi, huoraksi ja vihjaillaan, että tapahtuma oli sinun syytäsi ja että itse sitä kerjäsit.

        Pominta viestistäsi:"joku tulee ja puukolla massuun tuikkaa." Selkeää vähättelyä, massuun ja tuikkaa. Hieman taustaa: Olin tehohoidossa toista viikkoa, kiireellinen leikkaus pelasti henkeni. Puukko upposi syvälle vatsaani, läviestäen vatsakalvon ja vahingoittaen sisäelimiä. Puukottaja huusi tappavansa minut. Onnistuin lyömään häntä voimakkaasti hänen puukottaessa minua, joten puukonisku jäi ainoaksi.

        Kehoitan jokaista raiskattua, jos te kaikki todella ennemmin ottaisitte puukon syvälle vatsakudoksiinne, harkitsemaan tarkkaan. Jos joku nai teitä väkisin, säilytte te hengissä. Mutta te, jotka nyt valitsisitte puukon, miettikää tarkkaan: saattaisitte ihan oikeasti kuolla. Siinä ei terapiat enää autaisi.

        Raiskaus ei ole tapon yritys.


      • mitä väliä?
        ??????????? kirjoitti:

        Pominta viestistäsi:"joku tulee ja puukolla massuun tuikkaa." Selkeää vähättelyä, massuun ja tuikkaa. Hieman taustaa: Olin tehohoidossa toista viikkoa, kiireellinen leikkaus pelasti henkeni. Puukko upposi syvälle vatsaani, läviestäen vatsakalvon ja vahingoittaen sisäelimiä. Puukottaja huusi tappavansa minut. Onnistuin lyömään häntä voimakkaasti hänen puukottaessa minua, joten puukonisku jäi ainoaksi.

        Kehoitan jokaista raiskattua, jos te kaikki todella ennemmin ottaisitte puukon syvälle vatsakudoksiinne, harkitsemaan tarkkaan. Jos joku nai teitä väkisin, säilytte te hengissä. Mutta te, jotka nyt valitsisitte puukon, miettikää tarkkaan: saattaisitte ihan oikeasti kuolla. Siinä ei terapiat enää autaisi.

        Raiskaus ei ole tapon yritys.

        Ei raiskaukseen kuole, se on totta. Ei se ole tapon yritys, sekin on totta. Mutta miksi vitussa silti vähättelet sen aiheuttamia henkisiä ongelmia? Luulet, tyhmä kun olet, että vain koska ei ollut lähtö lähellä niin silloinhan se ei myöskään tuota mitään traumaa? Idiootti.


      • ???????????
        mitä väliä? kirjoitti:

        Ei raiskaukseen kuole, se on totta. Ei se ole tapon yritys, sekin on totta. Mutta miksi vitussa silti vähättelet sen aiheuttamia henkisiä ongelmia? Luulet, tyhmä kun olet, että vain koska ei ollut lähtö lähellä niin silloinhan se ei myöskään tuota mitään traumaa? Idiootti.

        Halusin herättää keskustelua. Usein raiskatut itkevät, kuinka koko loppuelämä on pilalla ja raiskaaja pitäisi teloittaa. Raiskaus on mysö vakava rikos, mutta mielestäni suoranaisesti henkeen kohdistuvat rikokset ovat vakavampia. Sitä mieltä on rikoslakikin.

        Miksi te raiskatut tunnutte liioittelevan? Että elämänne on piloilla jne. Miksi ette pääse ihan oikeasti yli tapahtuneesta, ettekö edes halua?


        Ihmisissä on toki eroja, mutta en minä ole kantanut kaunaa ihmistä kohtaan, joka yritti minut tappaa. Saati että haluaisin hänen kuolevan.

        Ei raiskata saa.Kuten ei varastaakkaan. Mutta ei raiskattujen kannata pilata elämäänsä fobioimalla että jokainen mies on potentiaalinen raiskaaja. Eiköhän todennäköisyys joutua kahdesti raiskatuksi eri ihmisten taholta elämänsä aikana ole kohtalaisen pieni.


      • mitä väliä?
        ??????????? kirjoitti:

        Halusin herättää keskustelua. Usein raiskatut itkevät, kuinka koko loppuelämä on pilalla ja raiskaaja pitäisi teloittaa. Raiskaus on mysö vakava rikos, mutta mielestäni suoranaisesti henkeen kohdistuvat rikokset ovat vakavampia. Sitä mieltä on rikoslakikin.

        Miksi te raiskatut tunnutte liioittelevan? Että elämänne on piloilla jne. Miksi ette pääse ihan oikeasti yli tapahtuneesta, ettekö edes halua?


        Ihmisissä on toki eroja, mutta en minä ole kantanut kaunaa ihmistä kohtaan, joka yritti minut tappaa. Saati että haluaisin hänen kuolevan.

        Ei raiskata saa.Kuten ei varastaakkaan. Mutta ei raiskattujen kannata pilata elämäänsä fobioimalla että jokainen mies on potentiaalinen raiskaaja. Eiköhän todennäköisyys joutua kahdesti raiskatuksi eri ihmisten taholta elämänsä aikana ole kohtalaisen pieni.

        Ja vielä odotat että naisten tulisi antaa anteeksi, armahtaa raiskaajansa? Sairasta.


      • Raiskattu
        ??????????? kirjoitti:

        Halusin herättää keskustelua. Usein raiskatut itkevät, kuinka koko loppuelämä on pilalla ja raiskaaja pitäisi teloittaa. Raiskaus on mysö vakava rikos, mutta mielestäni suoranaisesti henkeen kohdistuvat rikokset ovat vakavampia. Sitä mieltä on rikoslakikin.

        Miksi te raiskatut tunnutte liioittelevan? Että elämänne on piloilla jne. Miksi ette pääse ihan oikeasti yli tapahtuneesta, ettekö edes halua?


        Ihmisissä on toki eroja, mutta en minä ole kantanut kaunaa ihmistä kohtaan, joka yritti minut tappaa. Saati että haluaisin hänen kuolevan.

        Ei raiskata saa.Kuten ei varastaakkaan. Mutta ei raiskattujen kannata pilata elämäänsä fobioimalla että jokainen mies on potentiaalinen raiskaaja. Eiköhän todennäköisyys joutua kahdesti raiskatuksi eri ihmisten taholta elämänsä aikana ole kohtalaisen pieni.

        Minut raiskattiin 13 vuotiaana. Raiskaaja vei myös neitsyyteni. Siitä on 30 vuotta. En kertonut kenellekkään. Jouduin tämän jälkeen nuorena 5 kertaa raiskaus yrityksen kohteeksi. Onnistuin pakenemaan näistä tilanteista. Ei sentään puukolla uhattu, mutta olin kokenut raiskauksen ja vastaan olisin pannut vaikka henki olisi lähtenyt. Elämäni ei ole pilalla ja seksistä nautin ja haluan vähintään kerran päivässä. Toki on jotain seksiin liittyvää josta en pidä. Luulisin et olis jääny täältä. Miehiäkään en pelkää. Jouduin 5 v. sitten raiskausyrityksen kohteeksi jälleen. Hotellissa samassa hississä ollut mies (saman seminaarin osallistuja, juleltu oltiin baarissa) tunki väkisin huoneeseeni. Tilanteen vakavuuden tajuttuani leikin halukasta ja houkuttelin miehen ensin tupakille.. juosten kämppään ja ovi lukkoon.


      • ????????
        mitä väliä? kirjoitti:

        Ja vielä odotat että naisten tulisi antaa anteeksi, armahtaa raiskaajansa? Sairasta.

        Anteeksianto vapauttaa. Elämä kaunan ja katkeruuden vallassa on turhaa ja arvotonta. Raiskatun kannattaa itsensä vuoksi antaa anteeksi. Sairasta on pilata oma elämänsä kaunaisuudella ja vihalla.


      • kissa
        ??????????? kirjoitti:

        Pominta viestistäsi:"joku tulee ja puukolla massuun tuikkaa." Selkeää vähättelyä, massuun ja tuikkaa. Hieman taustaa: Olin tehohoidossa toista viikkoa, kiireellinen leikkaus pelasti henkeni. Puukko upposi syvälle vatsaani, läviestäen vatsakalvon ja vahingoittaen sisäelimiä. Puukottaja huusi tappavansa minut. Onnistuin lyömään häntä voimakkaasti hänen puukottaessa minua, joten puukonisku jäi ainoaksi.

        Kehoitan jokaista raiskattua, jos te kaikki todella ennemmin ottaisitte puukon syvälle vatsakudoksiinne, harkitsemaan tarkkaan. Jos joku nai teitä väkisin, säilytte te hengissä. Mutta te, jotka nyt valitsisitte puukon, miettikää tarkkaan: saattaisitte ihan oikeasti kuolla. Siinä ei terapiat enää autaisi.

        Raiskaus ei ole tapon yritys.

        Niin, hetipä sinä kilahdat, kun joku vähättelevään sävyyn kirjoittaa kokemuksestasi. Ihan teholla oltiin, niin. Meinasi henki lähteä!

        No, ei lähtenyt!

        Ei minullakaan lähtenyt, vaikka sairaalassakin käytiin anoreksian kanssa. Eikä minulle siitä sairaalasta mitään traumoja jäänyt.

        -----------

        Piditkö liian avoinaista paitaa, kun tuli kaverille houkutus? Ihanko tahallasi pistit sellaisen paidan päälle?

        Ja kävelit väärään aikaan väärässä paikassa - joko myönnät, että oikeasti HALUSIT tulla puukotetuksi - niinhän ne kaikki miehet haluavat, olen kuullut juttua.

        Kyllä se vaan on niin, että KAIKKIA miehiä tulisi ehdottomasti puukottaa mahaan! Siitäpähän oppisivat, mokomat, olemaan kunnon miehiä. Onhan niillä se maha, pitävät sitä kaiken kansan nähtävillä, oikein leveilevät sen mahan kanssa, että tulee toisille houkutus iskeä!

        Eikö se ole väkivaltaa, että sillätapaa houkutellaan?

        Häirintää?

        Tänäänkin näin bussipysäkillä yhden miehen, jolla oli TAKKI AUKI ja takin alla mahan peittona irlantilaisvillapaita!

        Siis irlantilaisvillapaita! Voitteko uskoa - koko mahan päällä luonnonvalkoista villapaitaa! Siis - ihan KOKO mahan päällä!

        Siellä se notkui, oikein levitteli sitä paitaansa js mahaansa, ei sitä ole vanhemmat hyvin kasvattaneet. Kyllä sitä sietäisikin joku puukolla iskeä, kun sillattis itseensä oikeen tarjoaa.

        Enkä usko, että sille mitään vammoja siitä jäisi. Tuskin sitä edes harmittaisi. Varmaan kotona salaa iltaisin katselee mustavalkoelokuvia härmän häjyistä ja kikseissään tökkii itseään juuresveitsellä. Niin ne kaikki miehet. Salaa se oikeasti toivoo, että tulisi kunnolla puukosta.

        Ja sekin nilkki siellä pysäkillä, jos sitä nyt joku iskisi puukolla mahaan, niin varmasti se alkaisi kitisemään, että se tahtoo teholle, teholle heti, piipaa-autolla, vaikka itse oli sitä puukkoa kerjännyt sen paitansa kanssa!

        Ja saattaapa vielä pyytää korvauksia kivusta ja särystä.

        ------

        Tämäkin oli selkeää vähättelyä, hyvän maun rajan tuolta puolen. Selkeämpään en taida kyetä.

        Kerrohan, miltä tuntui?

        Harmittiko?

        Jos harmitti, niin et taida sinäkään ihan sinut olla tapahtuneet kanssa :D

        Ja laskepa, kuinka moni raiskattu täällä on oikeasti itkenyt, että koko loppuelämä on pilalla?

        Ja niin - minä tiedän raiskattuja miehiäkin, hyväksikäytettyjä poikia. Yhtä lailla heillä on ollut vaikeaa tapahtuneen kanssa, kuin meillä naisilla.

        Oikeastaan, heillä on vielä vaikeampaa, sillä yhteiskunta ei vielä osaa reagoida pienten poikien hyväksikäyttöön yhtä ripeästi kuin tyttöjen ja siksi poikien on vaikeampaa saada tukea. Esim. naisten suorittama pedofiilinen hyväksikäyttö on vielä aivan tabu, mikä on todellinen epäkohta. Oikeita lukujakin voidaan vain arvailla.

        En ole niitä, joiden mielestä miehet ovat syypäitä kaikkeen pahaan. Pahaan ovat syypäitä pahaa tekevät, eikä pahaa tekeviä ole kaikki ne, joilla on pippeli.

        On vahvempia, on heikompia ihmisiä.

        Kiitä luojaasi, jos sinä olet niitä vahvempia, eikä saamasi puukonisku ole sinua tuota enempää horjuttanut. Mutta muista myös, että on myös heikompia, kuin sinä - ei kaikki ole valettu samasta muotista.

        Muista myös, että eri ihmiset saattavat reagoida aivan eri tavalla samoihin traumatisoiviin tilanteisiin. Se riippuu siitä, missä on ihmisellä sisikunnassa herkät ja heikot kohdat - riippuu tukijoukoista, riippuu iästä, riippuu elinvaiheesta, riippuu teosta, ympäristöstä, luonteesta, henk.koht historiasta. Joku toinen olisi saattanut mennä psykoosiin tuosta puukoniskusta - joku toinen selvitä raiskauksesta aivan ilman apua.

        Omasta itsestä on huono mennä yleistämään.

        Et sinä voi tietää, kumpi on rankempaa: saada puukosta vai joutua raiskatuksi, jollet ole kokenut molempia. Ja vaikka olisit kokenut molemmat, olisit saanut selville vain, kumpi oli SINULLE rankempaa - et sitä, kumpi olisi ollut naapurin Maija Meikeläiselle.


      • eräs nainen
        ??????????? kirjoitti:

        Pominta viestistäsi:"joku tulee ja puukolla massuun tuikkaa." Selkeää vähättelyä, massuun ja tuikkaa. Hieman taustaa: Olin tehohoidossa toista viikkoa, kiireellinen leikkaus pelasti henkeni. Puukko upposi syvälle vatsaani, läviestäen vatsakalvon ja vahingoittaen sisäelimiä. Puukottaja huusi tappavansa minut. Onnistuin lyömään häntä voimakkaasti hänen puukottaessa minua, joten puukonisku jäi ainoaksi.

        Kehoitan jokaista raiskattua, jos te kaikki todella ennemmin ottaisitte puukon syvälle vatsakudoksiinne, harkitsemaan tarkkaan. Jos joku nai teitä väkisin, säilytte te hengissä. Mutta te, jotka nyt valitsisitte puukon, miettikää tarkkaan: saattaisitte ihan oikeasti kuolla. Siinä ei terapiat enää autaisi.

        Raiskaus ei ole tapon yritys.

        Minut on kerran yritetty tappaa. Sain useamman iskun puukosta. Minut on myös parisuhteessa pakotettu uhkailemalla seksiin. Pahoinpitelystä selviäminen oli helpompaa. Haavat eivät olleet kovin vakavia. Kuukauden kuluttua kävelin jo normaalisti. Muutaman kuukauden pelkäsin tekijää, mutta sitten asia vähitellen unohtui. Tuo seksiin pakottaminen sen sijaan kummitteli mielessä vuosia ja minun oli vaikeaa vapautua parisuhteessa. Neljä vuotta tosin meni tuon alistavan suhteen jälkeen, että uskalsin yleensäkään olla miehen kanssa parisuhteessa ja sängyssä. Ihmiset ovat yksilöitä ja reagoivat asioihin eri tavoin. Mieti, miltä sinusta tuntuisi, jos joku "iso karvainen homo" pakottaisi sinut ottamaan suihin monta kertaa ja raiskaisi peräsuolesi kipeäksi. Luulen, että se olisi henkisesti pahempi paikka kuin pahoinpitely.


      • sen verran
        eräs nainen kirjoitti:

        Minut on kerran yritetty tappaa. Sain useamman iskun puukosta. Minut on myös parisuhteessa pakotettu uhkailemalla seksiin. Pahoinpitelystä selviäminen oli helpompaa. Haavat eivät olleet kovin vakavia. Kuukauden kuluttua kävelin jo normaalisti. Muutaman kuukauden pelkäsin tekijää, mutta sitten asia vähitellen unohtui. Tuo seksiin pakottaminen sen sijaan kummitteli mielessä vuosia ja minun oli vaikeaa vapautua parisuhteessa. Neljä vuotta tosin meni tuon alistavan suhteen jälkeen, että uskalsin yleensäkään olla miehen kanssa parisuhteessa ja sängyssä. Ihmiset ovat yksilöitä ja reagoivat asioihin eri tavoin. Mieti, miltä sinusta tuntuisi, jos joku "iso karvainen homo" pakottaisi sinut ottamaan suihin monta kertaa ja raiskaisi peräsuolesi kipeäksi. Luulen, että se olisi henkisesti pahempi paikka kuin pahoinpitely.

        että minä en vihaa kumpaakaan ihmistä, en raiskaajaani sen paremmin puukottajaanikaan. Joskus ajattelen mielessä jotain ilkeää tapahtuvan kostoksi heille, mutta oikeasti en haluaisi kostaa. Kostaminen ei muuta mitään. Sairaita ovat ihmiset, jotka tekevät toisille pahaa, eikä väkivalta poistu sillä, että ollaan väkivaltaisia takaisin.


      • ????????
        kissa kirjoitti:

        Niin, hetipä sinä kilahdat, kun joku vähättelevään sävyyn kirjoittaa kokemuksestasi. Ihan teholla oltiin, niin. Meinasi henki lähteä!

        No, ei lähtenyt!

        Ei minullakaan lähtenyt, vaikka sairaalassakin käytiin anoreksian kanssa. Eikä minulle siitä sairaalasta mitään traumoja jäänyt.

        -----------

        Piditkö liian avoinaista paitaa, kun tuli kaverille houkutus? Ihanko tahallasi pistit sellaisen paidan päälle?

        Ja kävelit väärään aikaan väärässä paikassa - joko myönnät, että oikeasti HALUSIT tulla puukotetuksi - niinhän ne kaikki miehet haluavat, olen kuullut juttua.

        Kyllä se vaan on niin, että KAIKKIA miehiä tulisi ehdottomasti puukottaa mahaan! Siitäpähän oppisivat, mokomat, olemaan kunnon miehiä. Onhan niillä se maha, pitävät sitä kaiken kansan nähtävillä, oikein leveilevät sen mahan kanssa, että tulee toisille houkutus iskeä!

        Eikö se ole väkivaltaa, että sillätapaa houkutellaan?

        Häirintää?

        Tänäänkin näin bussipysäkillä yhden miehen, jolla oli TAKKI AUKI ja takin alla mahan peittona irlantilaisvillapaita!

        Siis irlantilaisvillapaita! Voitteko uskoa - koko mahan päällä luonnonvalkoista villapaitaa! Siis - ihan KOKO mahan päällä!

        Siellä se notkui, oikein levitteli sitä paitaansa js mahaansa, ei sitä ole vanhemmat hyvin kasvattaneet. Kyllä sitä sietäisikin joku puukolla iskeä, kun sillattis itseensä oikeen tarjoaa.

        Enkä usko, että sille mitään vammoja siitä jäisi. Tuskin sitä edes harmittaisi. Varmaan kotona salaa iltaisin katselee mustavalkoelokuvia härmän häjyistä ja kikseissään tökkii itseään juuresveitsellä. Niin ne kaikki miehet. Salaa se oikeasti toivoo, että tulisi kunnolla puukosta.

        Ja sekin nilkki siellä pysäkillä, jos sitä nyt joku iskisi puukolla mahaan, niin varmasti se alkaisi kitisemään, että se tahtoo teholle, teholle heti, piipaa-autolla, vaikka itse oli sitä puukkoa kerjännyt sen paitansa kanssa!

        Ja saattaapa vielä pyytää korvauksia kivusta ja särystä.

        ------

        Tämäkin oli selkeää vähättelyä, hyvän maun rajan tuolta puolen. Selkeämpään en taida kyetä.

        Kerrohan, miltä tuntui?

        Harmittiko?

        Jos harmitti, niin et taida sinäkään ihan sinut olla tapahtuneet kanssa :D

        Ja laskepa, kuinka moni raiskattu täällä on oikeasti itkenyt, että koko loppuelämä on pilalla?

        Ja niin - minä tiedän raiskattuja miehiäkin, hyväksikäytettyjä poikia. Yhtä lailla heillä on ollut vaikeaa tapahtuneen kanssa, kuin meillä naisilla.

        Oikeastaan, heillä on vielä vaikeampaa, sillä yhteiskunta ei vielä osaa reagoida pienten poikien hyväksikäyttöön yhtä ripeästi kuin tyttöjen ja siksi poikien on vaikeampaa saada tukea. Esim. naisten suorittama pedofiilinen hyväksikäyttö on vielä aivan tabu, mikä on todellinen epäkohta. Oikeita lukujakin voidaan vain arvailla.

        En ole niitä, joiden mielestä miehet ovat syypäitä kaikkeen pahaan. Pahaan ovat syypäitä pahaa tekevät, eikä pahaa tekeviä ole kaikki ne, joilla on pippeli.

        On vahvempia, on heikompia ihmisiä.

        Kiitä luojaasi, jos sinä olet niitä vahvempia, eikä saamasi puukonisku ole sinua tuota enempää horjuttanut. Mutta muista myös, että on myös heikompia, kuin sinä - ei kaikki ole valettu samasta muotista.

        Muista myös, että eri ihmiset saattavat reagoida aivan eri tavalla samoihin traumatisoiviin tilanteisiin. Se riippuu siitä, missä on ihmisellä sisikunnassa herkät ja heikot kohdat - riippuu tukijoukoista, riippuu iästä, riippuu elinvaiheesta, riippuu teosta, ympäristöstä, luonteesta, henk.koht historiasta. Joku toinen olisi saattanut mennä psykoosiin tuosta puukoniskusta - joku toinen selvitä raiskauksesta aivan ilman apua.

        Omasta itsestä on huono mennä yleistämään.

        Et sinä voi tietää, kumpi on rankempaa: saada puukosta vai joutua raiskatuksi, jollet ole kokenut molempia. Ja vaikka olisit kokenut molemmat, olisit saanut selville vain, kumpi oli SINULLE rankempaa - et sitä, kumpi olisi ollut naapurin Maija Meikeläiselle.

        Mielestäni sinä kilahdit jo ihan alussa. =) Sekä myös aloitit vähättelyn, ja koet sitä tarpeelliseksi jatkaa.

        Ilmeisesti sinua on käyetty säännöllisestyi hyväksi, kun sairastuit anoreksiaan? Yksittäistä väkivallantekoa voi verrata vain yksittäiseen raiskaukseen, eli siinä mielessä tämä keskustelu on ajatunut väärille urille.

        En tiedä toivovatko miehet että heitä puukotettaan, ehkä toiset toivovat. Arvet lisäävät katu-uskottavuutta. =)

        Tuohon tapaukseen sen enempiä puuttumatta, en itse päättänyt teholle siirrosta, vaan sitä päättivät lääkärit.


        Aika monet raiskatut tuntuvat kertovan, että raiskaus pilaa heidän koko loppuelämänsä. Eikö tuo ole nyt hieman liioittelua?
        Selviäisivätköhän raiskatut helpommin jos paapomisen sijasta heille todettaisiin: ryhdistäydy, ole "mies"! =)

        Eikö ole aika hyödytöntä haaskata elämäänsä raiskauksen vatvomiseen? Maailmassa tapahtuu paljon ikäviä asioita, ja osa niistä osuu omalle kohdlle. Ei siinä kiukuttelut tai syyllistämiset auta. Raiskaajia halveksitaan kaikkialla, ja kuulemma ei heillä helppoa ole linnassakaan. Joutuvat istumaan eristyksissä. Eli, eikö uhrien kannalta olisi parasta, jos heille opetettaisiin anteeksiantoa? Varsinkin jos tekijä on saatu tuomituksi ja on rangaistuksensa kärsinyt.


      • kissa
        ???????? kirjoitti:

        Mielestäni sinä kilahdit jo ihan alussa. =) Sekä myös aloitit vähättelyn, ja koet sitä tarpeelliseksi jatkaa.

        Ilmeisesti sinua on käyetty säännöllisestyi hyväksi, kun sairastuit anoreksiaan? Yksittäistä väkivallantekoa voi verrata vain yksittäiseen raiskaukseen, eli siinä mielessä tämä keskustelu on ajatunut väärille urille.

        En tiedä toivovatko miehet että heitä puukotettaan, ehkä toiset toivovat. Arvet lisäävät katu-uskottavuutta. =)

        Tuohon tapaukseen sen enempiä puuttumatta, en itse päättänyt teholle siirrosta, vaan sitä päättivät lääkärit.


        Aika monet raiskatut tuntuvat kertovan, että raiskaus pilaa heidän koko loppuelämänsä. Eikö tuo ole nyt hieman liioittelua?
        Selviäisivätköhän raiskatut helpommin jos paapomisen sijasta heille todettaisiin: ryhdistäydy, ole "mies"! =)

        Eikö ole aika hyödytöntä haaskata elämäänsä raiskauksen vatvomiseen? Maailmassa tapahtuu paljon ikäviä asioita, ja osa niistä osuu omalle kohdlle. Ei siinä kiukuttelut tai syyllistämiset auta. Raiskaajia halveksitaan kaikkialla, ja kuulemma ei heillä helppoa ole linnassakaan. Joutuvat istumaan eristyksissä. Eli, eikö uhrien kannalta olisi parasta, jos heille opetettaisiin anteeksiantoa? Varsinkin jos tekijä on saatu tuomituksi ja on rangaistuksensa kärsinyt.

        Aika monet raiskatut tuntuvat kertovan, että raiskaus pilaa heidän koko loppuelämänsä ...

        ... osoitappa yksi tältä palstalta.

        Jonka koko loppuelämä on pilalla. Yksikin.

        On se hassua, että ainoastaan RAISKAUS ja on sellainen rikos, johon uhrille tarjotaan lääkkeeksi anteeksiantoa.

        Miltäs nämä lauseet kuulostaisivat:

        "Sinulta ryöstettiin koko omaisuutesi. Anna anteeksi ryöstäjälle, kyllä se siitä."

        "Sinua puukotettiin mahaan. Kyllä sinun nyt pitää ymmärtää ja antaa anteeksi. Älä ole vihainen. Ei tuo satu."

        "Sinua on kiusattu koulussa ja potkittu päähän koko ala-asteen ajan. Tuskin se sinua enää surettaa, kunhan annat vaan anteeksi."

        ???

        Jotenkin ovat outoja nuo lauseet ...

        Mutta miten ei ole lainkaan outoa, jos sanotaan:

        "Sinut raiskattiin. Anna anteeksi tekijälle."

        Mikä raiskauksessa on rikoksena niin ihmeellistä, että uhrin vihaa ja tuskaa on vaikea kestää? Uskon, että se käy niin läheltä jokaisen ihmisen tunnemaailmaa, että tuntuu jokaisesta paremmalta, mitä vähemmän asiasta puhutaan ja mitä vähemmän se ketään häiritsee. Kunhan uhri antaa anteeksi - sitten on kaikki hyvin, mitään ei ole tapahtunut.

        Etenkin lapsena hyväksikäytetyille tarjotaan tuota anteeksiantoa kuin ihmelääkettä.

        Minä olen sitä mieltä, että anteeksianto on tultava luonnostaan ja pakottamatta. Jos sitä joutuu väkisin vääntämään, ei se ole anteeksiantoa lainkaan, vaan omien tunteiden tukahduttamista ja niiden edestä pakenemista. Mikäli anteeksianto on mahdollista, se on mahdollista ajan kanssa, sitten kun uhri on siihen kypsä. Voi olla, ettei uhri ole siihen kypsä koskaan - minä en tiedä.

        Minä en ole antanut anteeksi isälleni. Eikä se minun elämääni myrkytä, enkä istu kaikkia päiviä itkemässä, että elämäni on pilalla. Minulla on hyvä elämä.

        Luepa tuolta alhaalta erään uhrin kirjoitus, hän on kokenut SEKÄ puukotuksen, ETTÄ raiskauksen.


      • raiskattu
        sen verran kirjoitti:

        että minä en vihaa kumpaakaan ihmistä, en raiskaajaani sen paremmin puukottajaanikaan. Joskus ajattelen mielessä jotain ilkeää tapahtuvan kostoksi heille, mutta oikeasti en haluaisi kostaa. Kostaminen ei muuta mitään. Sairaita ovat ihmiset, jotka tekevät toisille pahaa, eikä väkivalta poistu sillä, että ollaan väkivaltaisia takaisin.

        Minut on raiskattu törkeästi 15-vuotiaana. On siitä ongelmia henkiselle terveydelle aiheutunut, mutta ei koko elämäni silti ole piloilla, vaikka silloin se siltä tuntuikin. Nyt minulla on hyvä elämä, mutta anteeksi en anna. Miksi antaisin anteeksi ihmiselle joka ei sitä ansaitse?

        Ja tosiaan osoita yksikin teksti jossa raiskattu kertoisi koko elämän olevan piloilla. Niin ei sanota missään, miksi siis jankutat? Haluatko tahallasi ärsyttää?


      • ??????????????
        raiskattu kirjoitti:

        Minut on raiskattu törkeästi 15-vuotiaana. On siitä ongelmia henkiselle terveydelle aiheutunut, mutta ei koko elämäni silti ole piloilla, vaikka silloin se siltä tuntuikin. Nyt minulla on hyvä elämä, mutta anteeksi en anna. Miksi antaisin anteeksi ihmiselle joka ei sitä ansaitse?

        Ja tosiaan osoita yksikin teksti jossa raiskattu kertoisi koko elämän olevan piloilla. Niin ei sanota missään, miksi siis jankutat? Haluatko tahallasi ärsyttää?

        Eikö ole hyödytöntä kantaa kaunaa? Saiko ko. henkilö tuomion teostaan?


      • ????????
        kissa kirjoitti:

        Aika monet raiskatut tuntuvat kertovan, että raiskaus pilaa heidän koko loppuelämänsä ...

        ... osoitappa yksi tältä palstalta.

        Jonka koko loppuelämä on pilalla. Yksikin.

        On se hassua, että ainoastaan RAISKAUS ja on sellainen rikos, johon uhrille tarjotaan lääkkeeksi anteeksiantoa.

        Miltäs nämä lauseet kuulostaisivat:

        "Sinulta ryöstettiin koko omaisuutesi. Anna anteeksi ryöstäjälle, kyllä se siitä."

        "Sinua puukotettiin mahaan. Kyllä sinun nyt pitää ymmärtää ja antaa anteeksi. Älä ole vihainen. Ei tuo satu."

        "Sinua on kiusattu koulussa ja potkittu päähän koko ala-asteen ajan. Tuskin se sinua enää surettaa, kunhan annat vaan anteeksi."

        ???

        Jotenkin ovat outoja nuo lauseet ...

        Mutta miten ei ole lainkaan outoa, jos sanotaan:

        "Sinut raiskattiin. Anna anteeksi tekijälle."

        Mikä raiskauksessa on rikoksena niin ihmeellistä, että uhrin vihaa ja tuskaa on vaikea kestää? Uskon, että se käy niin läheltä jokaisen ihmisen tunnemaailmaa, että tuntuu jokaisesta paremmalta, mitä vähemmän asiasta puhutaan ja mitä vähemmän se ketään häiritsee. Kunhan uhri antaa anteeksi - sitten on kaikki hyvin, mitään ei ole tapahtunut.

        Etenkin lapsena hyväksikäytetyille tarjotaan tuota anteeksiantoa kuin ihmelääkettä.

        Minä olen sitä mieltä, että anteeksianto on tultava luonnostaan ja pakottamatta. Jos sitä joutuu väkisin vääntämään, ei se ole anteeksiantoa lainkaan, vaan omien tunteiden tukahduttamista ja niiden edestä pakenemista. Mikäli anteeksianto on mahdollista, se on mahdollista ajan kanssa, sitten kun uhri on siihen kypsä. Voi olla, ettei uhri ole siihen kypsä koskaan - minä en tiedä.

        Minä en ole antanut anteeksi isälleni. Eikä se minun elämääni myrkytä, enkä istu kaikkia päiviä itkemässä, että elämäni on pilalla. Minulla on hyvä elämä.

        Luepa tuolta alhaalta erään uhrin kirjoitus, hän on kokenut SEKÄ puukotuksen, ETTÄ raiskauksen.

        "Aika monet raiskatut tuntuvat kertovan, että raiskaus pilaa heidän koko loppuelämänsä ...

        ... osoitappa yksi tältä palstalta." Muotoilin lauseen väärin. Anteeksi. Raiskatut eivät tunnu päsevän asian yli.


        "On se hassua, että ainoastaan RAISKAUS ja on sellainen rikos, johon uhrille tarjotaan lääkkeeksi anteeksiantoa." Osoita sinä nyt väiteeksi todeksi. KUKA on sanonut että ainoastaan raiskaukseen tarjotaan anteeksiantoa?

        "Sinua puukotettiin mahaan. Kyllä sinun nyt pitää ymmärtää ja antaa anteeksi. Älä ole vihainen. Ei tuo satu."

        Minä annoin puukottajalleni anteeksi jo sairaalassa. Kipeämpi oli haava jonka lääkärit tekivät leikatessani vatsana auki ja korjaillessani sisuskaluja.


        "Sinua on kiusattu koulussa ja potkittu päähän koko ala-asteen ajan. Tuskin se sinua enää surettaa, kunhan annat vaan anteeksi." Kyllä minuakin kiusattiin koulussa. Ja syyllystyin siihen itsekkkin. Aikuisena olen sen tajunnut, kiusaajilla on itsellä hirveän paha olo, ja purkavat sitä johonkin.


        "Minä olen sitä mieltä, että anteeksianto on tultava luonnostaan ja pakottamatta." tuossa olet aivan oikeassa. Mutta terapeuttien olisi syytä kehoittaa uhreja pohtimaan myös sitä vaihtoehtoa. Viha ja kauna kuluttaa.

        "Luepa tuolta alhaalta erään uhrin kirjoitus, hän on kokenut SEKÄ puukotuksen, ETTÄ raiskauksen." Luin sen. Kuten itse totesit, tuo on vain yhden ihmisen mielipide omasta kokemuksestaan.


      • raiskattu
        ?????????????? kirjoitti:

        Eikö ole hyödytöntä kantaa kaunaa? Saiko ko. henkilö tuomion teostaan?

        MIKSI haluat että me raiskatut anteeksiannamme ihmisille jotka ovat meitä vakavasti loukanneet ja satuttaneet? MIKSI antaisin anteeksi sellaiselle sialle? Ei tämä viha elämääni pilaa, en minä päivittäin ajattele 24h vuorokaudessa sitä miten en anna anteeksi. On minulla muutakin ajateltavaa. Mutta anteeksi en voi sellaiselle ihmiselle antaa joka kykenee toista niin loukkaamaan ja häpäisemään. Hän sai rangaistuksensa, mutta ei ansaitse anteeksiantoa, ei sellainen ihminen. Minusta olisi naurettavaa antaa anteeksi sellaiselle ihmiselle.

        Mutta ethän sinä sitä ymmärrä. Mikä sinua oikein vaivaa?


      • ??????????
        raiskattu kirjoitti:

        MIKSI haluat että me raiskatut anteeksiannamme ihmisille jotka ovat meitä vakavasti loukanneet ja satuttaneet? MIKSI antaisin anteeksi sellaiselle sialle? Ei tämä viha elämääni pilaa, en minä päivittäin ajattele 24h vuorokaudessa sitä miten en anna anteeksi. On minulla muutakin ajateltavaa. Mutta anteeksi en voi sellaiselle ihmiselle antaa joka kykenee toista niin loukkaamaan ja häpäisemään. Hän sai rangaistuksensa, mutta ei ansaitse anteeksiantoa, ei sellainen ihminen. Minusta olisi naurettavaa antaa anteeksi sellaiselle ihmiselle.

        Mutta ethän sinä sitä ymmärrä. Mikä sinua oikein vaivaa?

        Outoa ettet anna anteeksi,vaikka mies on jo rangaistuksensa kärsinyt.


        "Hän sai rangaistuksensa, mutta ei ansaitse anteeksiantoa, ei sellainen ihminen." Eikö jokaisella ihmisellä ole ihmisarvo, jopa raiskaajillakin?

        Koetko itsesi jotenki paremmaksi ihmiseksi, kun et kykene antamaan anteeksi. Kokeilisit edes.

        Tosin, tavallaan ymmärrän sinua.Nykymaailmassa anteeksianto ei ole muodikasta.


      • raiskattu
        ?????????? kirjoitti:

        Outoa ettet anna anteeksi,vaikka mies on jo rangaistuksensa kärsinyt.


        "Hän sai rangaistuksensa, mutta ei ansaitse anteeksiantoa, ei sellainen ihminen." Eikö jokaisella ihmisellä ole ihmisarvo, jopa raiskaajillakin?

        Koetko itsesi jotenki paremmaksi ihmiseksi, kun et kykene antamaan anteeksi. Kokeilisit edes.

        Tosin, tavallaan ymmärrän sinua.Nykymaailmassa anteeksianto ei ole muodikasta.

        Jos sinut raiskattaisiin et pitäisi lainkaan outona anteeksiantamattomuutta.

        Kumpa minullakin olisi ollut silloin jotain ihmisarvoa kun minut raiskattiin, vaan eipä näköjään ollut. Siis en suo sitä hänellekään.

        Olet henkisesti sairas. Oletko kenties itse raiskaaja kun noin mangut anteeksiannosta? Ja minua ei kiinnosta paskan vertaa onko anteeksianto "muodikasta" vai ei. Miksi kirjoittelet tänne tällaisia juttuja?


      • ?????????
        raiskattu kirjoitti:

        Jos sinut raiskattaisiin et pitäisi lainkaan outona anteeksiantamattomuutta.

        Kumpa minullakin olisi ollut silloin jotain ihmisarvoa kun minut raiskattiin, vaan eipä näköjään ollut. Siis en suo sitä hänellekään.

        Olet henkisesti sairas. Oletko kenties itse raiskaaja kun noin mangut anteeksiannosta? Ja minua ei kiinnosta paskan vertaa onko anteeksianto "muodikasta" vai ei. Miksi kirjoittelet tänne tällaisia juttuja?

        Minun pitäsi siis mennä hoitoon? Siksi kun kehoitan raiskattuja antamaan anteeksi raiskaajilleen, jotta näiden oma elämä helpottuisi?

        Mieti nyt ihan ajan kanssa, ja rauhallisesti.

        En ole koskaan itse raiskannut. Ja raiskauksesta pitää saada tuomio.


      • ei tekoa poista
        ?????????? kirjoitti:

        Outoa ettet anna anteeksi,vaikka mies on jo rangaistuksensa kärsinyt.


        "Hän sai rangaistuksensa, mutta ei ansaitse anteeksiantoa, ei sellainen ihminen." Eikö jokaisella ihmisellä ole ihmisarvo, jopa raiskaajillakin?

        Koetko itsesi jotenki paremmaksi ihmiseksi, kun et kykene antamaan anteeksi. Kokeilisit edes.

        Tosin, tavallaan ymmärrän sinua.Nykymaailmassa anteeksianto ei ole muodikasta.

        Vaikka raiskaaja olisi teosta tuomittu ja rangaistuksen "kärsinyt", ei se koskaan poista tehtyä tekoa. Raiskattu henkilö ei ole pyytänyt tulla raiskatuksi ja on syytön tapahtumaan. Luuletko muka todella että raiskauksen uhri pitää rangaistuksella tekoa sovitettuna?

        Pyytääkö raiskaaja uhriltaan vilpittömästi anteeksi? Ei. Raiskaaja on nauttinut aiheuttamastaan tuskasta ja nöyryytyksestä. Miksi ihmisen, joka on tahtomattaan joutunut sen kohteeksi, pitäisi antaa anteeksi tarkoituksellista satuttamista? Varsinkin kun raiskaaja ei ole pahoillaan itse teosta, vaan siitä että tuli tuomituksi.

        Kuvitellaan, että joku repisi sinulta vaikka silmät päästä saaden sinun tuskastasi suurta nautintoa/vahingoniloa ja hänet myöhemmin siitä tuomittaisiin ehdolliseen vankeuteen hetkeksi aikaa. Katumusta tekijä ei sinua kohtaan tuntisi.

        Itse joutuisit käymään läpi lukuisat leikkaukset, oikeudenkäynnit jne... muiden ihmisten arvostelun "uhriksi joutumisesi syistä" jne...sekä opetella elämään uuden rajoittavan vamman kanssa.

        Olisiko teko mielestäsi hyvitetty ja antaisitko anteeksi? Ansaitsisiko tekijä sinun anteeksiantamuksesi?


      • ajatella ihmistä
        ???????? kirjoitti:

        Mielestäni sinä kilahdit jo ihan alussa. =) Sekä myös aloitit vähättelyn, ja koet sitä tarpeelliseksi jatkaa.

        Ilmeisesti sinua on käyetty säännöllisestyi hyväksi, kun sairastuit anoreksiaan? Yksittäistä väkivallantekoa voi verrata vain yksittäiseen raiskaukseen, eli siinä mielessä tämä keskustelu on ajatunut väärille urille.

        En tiedä toivovatko miehet että heitä puukotettaan, ehkä toiset toivovat. Arvet lisäävät katu-uskottavuutta. =)

        Tuohon tapaukseen sen enempiä puuttumatta, en itse päättänyt teholle siirrosta, vaan sitä päättivät lääkärit.


        Aika monet raiskatut tuntuvat kertovan, että raiskaus pilaa heidän koko loppuelämänsä. Eikö tuo ole nyt hieman liioittelua?
        Selviäisivätköhän raiskatut helpommin jos paapomisen sijasta heille todettaisiin: ryhdistäydy, ole "mies"! =)

        Eikö ole aika hyödytöntä haaskata elämäänsä raiskauksen vatvomiseen? Maailmassa tapahtuu paljon ikäviä asioita, ja osa niistä osuu omalle kohdlle. Ei siinä kiukuttelut tai syyllistämiset auta. Raiskaajia halveksitaan kaikkialla, ja kuulemma ei heillä helppoa ole linnassakaan. Joutuvat istumaan eristyksissä. Eli, eikö uhrien kannalta olisi parasta, jos heille opetettaisiin anteeksiantoa? Varsinkin jos tekijä on saatu tuomituksi ja on rangaistuksensa kärsinyt.

        tuntevana olentona...

        Miksei ihmiset, joiden oma lapsi tapetaan, ajattele vain että "elämässä nyt tulee kohdalle ikäviä asioita"... Otan ne vastaan kuin "mies"!! Mitäs tässä turhaan kiukuttelemaan, elämä jatkuu...eikös juu... Olihan se kovin ikävää että naapurin lapsi kuristi meidän Ollin, mutta kyllähän se nyt joutui hoitolaitokseen, että eiköhän tämä ole sillä kuitattu. Ei muistella pahalla...

        Ihmisiä sattuu ihan oikeasti noi kohdalle osuvat "ikävät asiat". Miksi sinulle on niin vaikea ymmärtää sitä, että vaikeiden asioiden uhriksi joutuneilta ei ehkä edes halua riitä antaa oman elämänsä vakavaa vaikeuttamista anteeksi siihen syyllistyneelle?

        Ja kuka oikeasti ajattelee niin, että toisia ihmisiä satuttavia rikoksia saa tehdä, jos niistä vain sitten "kärsii" rangaistuksen? että sittenhän se on fair play?

        Käypäs tekemässä kadulla pieni gallup aiheesta: "Antaisitko jonkun ihmisen raiskata itsesi, jos hän sen jälkeen joutuisi teosta vankilaan eli saisi siitä rangaistuksen?"

        tai

        "Antaisitko jonkun ihmisen tappaa lapsesi, jos hän sen jälkeen joutuisi kymmeniksi vuosiksi vankilaan eli sovittaisi näin tekonsa?"


      • on ihmiselle niin merkittävä

        "Se naisia siinä eniten harmittaa, kun he menettävät itsemääräämisoikeutensa, hetkeksi."

        Tottakai. Lisäksi siinä tunkeudutaan seksuaaliselle alueelle eli seksuaalista itsemäärämisoikeutta loukataan. Eikö naisia saisi "harmittaa" se, että itsemäärämisoikeus omaan ruumiiseensa menetetään?

        Tavallaan senkin voi menettää vain kerran, kun siihen on kerran kajottu. "Hetkeksi" on vähättelyä. Luuletko, että nainen raiskauksen jälkeen nousee maasta tms. ja harmittelee sitä, ettei voinut hetkeen määrätä itsestään?. Raiskaus on eri luokan itsemääräämisloukkaus kuin esim. kiinni piteleminen. Siinäkin ihmiseltä viedään itsemääräämisoikeus.

        Miksi muuten tapon yrityksen kohteeksi joutuminen olisi pahempi kokemus, kuin raiskaus? Jos kehotat naisia ajattelemaan, että "olisihan tässä voinut pahemminkin käydä, olisin voinut vaikka kuolla..."

        niin sama pätee tapon yritykseenkin. Miksei ihminen voi vain iloisesti ajatella että "olisihan tässä voinut pahemminkin käydä, olisin voinut vaikka kuolla...". Koska jos tappo kerran jää yritykseksi, niin eihän siinä silloin kuollut...

        ihmisen, joka joutuu rattijuopon yliajamaksi ja halvaantuu, tulisi ajatella, että "täähän oli itseasiassa hyvä juttu, olisihan sitä voinut vaikka tulla täysin kasvikseksi"

        Kyllä se niin on, että sinullekin tulisi ensimmäisenä tunteena suunnaton viha,suru,pelko, epäoikeudenmukaisuus ja tekijää ajatellen KOSTO. Jos joskus edes haluaisit yrittää antaa anteeksi, se tapahtuisi pitkän ajan kuluttua.

        Anteeksi antamiseen vaikuttaa voimakkaasti myöskin se, että onko esim. kolarin aiheuttaja tehnyt sen tahallaan vai sairauskohtauksen tms. takia. Vahingoista aiheutuneet vammat on helpompi antaa anteeksi. Mutta kun kukaan ei raiskaa ketään vahingossa. Se on ollut tarkoitus ja päämäärä.
        Miten se muka perustellaan, että raiskatun oman elämän kannalta on parempi että hän opettelee antamaan teon anteeksi ihmiselle, joka on se tehdessään nauttinut aiheuttamastaan tuskasta ja häpäisemisestä? Miten se auttaa uhria että antaa anteeksi ihmiselle joka ei sitä ansaitse?

        Parhaiten raiskattujen selviytymistä auttaisi se, että vihdoinkin päästäisin uhrin arvostelemisesta tyyliin "No sanoitko sille varmasti EI? Huusitko apua? Taistelitko vastaan? Olitko humalassa? Flirttailitko?" Jos uhreille tehtäisiin oikeasti helpoksi rikoksen uhriksi joutumisen kertominen ilman sosiaalista ja julkista häpeää, selviytyminen olisi paljon helpompaa.


      • raiskattu
        ????????? kirjoitti:

        Minun pitäsi siis mennä hoitoon? Siksi kun kehoitan raiskattuja antamaan anteeksi raiskaajilleen, jotta näiden oma elämä helpottuisi?

        Mieti nyt ihan ajan kanssa, ja rauhallisesti.

        En ole koskaan itse raiskannut. Ja raiskauksesta pitää saada tuomio.

        Etkö kykene tajuamaan, että kukaan ei voi väkisin antaa anteeksi. En minä voi väkisin antaa sellaiselle kiduttajahirviölle anteeksi. Luuletko sen onnistuvan sanomalla itselleen: "Nyt annan anteeksi." Ja hums vaan, ei tunnu enää missään se kokemus, olenhan antanut anteeksi. Sinä et näemmä kykene nyt tajuamaan näitä asioita koska sinua ei koskaan ole raiskattu ja olet mies.

        Kuten mainitsin, elämäni on ihan hyvää vaikken annakaan sitä tekoa ikinä anteeksi.


      • harafsat
        hyi helvetti kirjoitti:

        Nämä oksettavat sikamiehet (nainen ei raiskausta vähättelisi koskaan) täällä pitäisi lukita johonkin. On se kumma kun miehet eivät kykene ymmärtämään mitään tällaisia asioita. Miehen on helppo puhua koska lähes koskaan mies ei joudu toisen miehen raiskaamaksi. Suurin osa miehistä on sikoja eikä sitä voi kieltää. Suurin osa pedofiileistä, murhaajista ja kiduttajista on yllätys yllätys - miehiä. Ällöttävät porsaat.

        Jos kaikki miehet on sikoja,onko kaikki naiset huoria..


      • jokainen rikos...
        ??????????? kirjoitti:

        Halusin herättää keskustelua. Usein raiskatut itkevät, kuinka koko loppuelämä on pilalla ja raiskaaja pitäisi teloittaa. Raiskaus on mysö vakava rikos, mutta mielestäni suoranaisesti henkeen kohdistuvat rikokset ovat vakavampia. Sitä mieltä on rikoslakikin.

        Miksi te raiskatut tunnutte liioittelevan? Että elämänne on piloilla jne. Miksi ette pääse ihan oikeasti yli tapahtuneesta, ettekö edes halua?


        Ihmisissä on toki eroja, mutta en minä ole kantanut kaunaa ihmistä kohtaan, joka yritti minut tappaa. Saati että haluaisin hänen kuolevan.

        Ei raiskata saa.Kuten ei varastaakkaan. Mutta ei raiskattujen kannata pilata elämäänsä fobioimalla että jokainen mies on potentiaalinen raiskaaja. Eiköhän todennäköisyys joutua kahdesti raiskatuksi eri ihmisten taholta elämänsä aikana ole kohtalaisen pieni.

        on yksilöllinen. Luulisi sinulta heruvan kärsiville raiskauksen uhreille helpommin myötätuntoa, koska tiedät, mitä kipu on? Jouduitko uhrina myös nöyrtymään? Raiskatut joutuvat, seksuaalirikokset ovat todella nöyryyttäviä.Ajatteleppa että joukko miehiä raiskaisi perseesi ja paskoisit loppuelämäsi avanteen kautta? Eikö se vaikuttaisi loppuelämääsi? Raiskauksella naiselta voidaan riistää kyky saada lapsia tai kokea nautintoa...tai sitten ei. Jotkut voivat olla toisia vahvempia ja selviytyä nopeammin, mutta toiset voivat pelätä kontaktia miehiin loppuelämänsä eikä mielestäni pelko uudelleen raiskatuksi tulemisesta ole mitenkään perusteeton. Minä pelkään hämähäkkejä vaikka ne eivät ole koskaan tehneet minulle mitään, mutta silti se pelko on todellinen minulle. Jos ihminen on raiskattu, se on hänelle todellisuutta ja siitä syntyvät pelot ja kärsimykset myös. Mikä sinä olet arvostelemaan ihmisten sisäistä maailmaa? Minua ei ole raiskattu, mutta jos joskus niin kävisi, kutsuttakoon sitä sitten sinun tyyliisi itsekkyydeksi, mutta jos minulla olisi mahdollisuus tappaa raiskaajani, minä tekisin sen.Niin tekisivät myös mieheni, sukulaiseni ja ystäväni.Miksi kutsuisit heidän kostonhaluaan? Se ei kai voi olla itsekkyyttä? Jos minun lapseni raiskattaisiin, vähintä, mitä voisin unelmissani nähdä hänen raiskaajalleen tapahtuvan, olisi se, että hänen vehkeensä pantaisiin pölkylle ja leikattaisiin irti. Se ei kuitenkaan poistaisi hänen sairaita ajatuksiaan, sillä raiskaajan yläpää se sairas on, joten hänhän voisi keksiä muita keinoja satuttaa ja häpäistä toisia. Joten mikä muu kuin kaulan katkaisu poistaisi hänen sairaat ajatuksensa? Ajattelepa asiaa siltä kantilta, että oma lapsesi raiskattaisiin ja seuraisit sivusta hänen kärsimyksiään vuodesta toiseen. Sinulla voisi sen jälkeen olla asiasta eri näkemys, ellet todella sitten ole kylmä ihminen. Voisitko rehellisesti sanoa meille kaikille, että uskoisit lapsesi liioittelevan kärsimyksiään?


      • Naisellinen
        Raiskattu kirjoitti:

        Minut raiskattiin 13 vuotiaana. Raiskaaja vei myös neitsyyteni. Siitä on 30 vuotta. En kertonut kenellekkään. Jouduin tämän jälkeen nuorena 5 kertaa raiskaus yrityksen kohteeksi. Onnistuin pakenemaan näistä tilanteista. Ei sentään puukolla uhattu, mutta olin kokenut raiskauksen ja vastaan olisin pannut vaikka henki olisi lähtenyt. Elämäni ei ole pilalla ja seksistä nautin ja haluan vähintään kerran päivässä. Toki on jotain seksiin liittyvää josta en pidä. Luulisin et olis jääny täältä. Miehiäkään en pelkää. Jouduin 5 v. sitten raiskausyrityksen kohteeksi jälleen. Hotellissa samassa hississä ollut mies (saman seminaarin osallistuja, juleltu oltiin baarissa) tunki väkisin huoneeseeni. Tilanteen vakavuuden tajuttuani leikin halukasta ja houkuttelin miehen ensin tupakille.. juosten kämppään ja ovi lukkoon.

        Tuossa alkaa olla jo omaa vikaa jos 5 kertaa joutuu raiskausyrityksen kohteeksi. Kyllä sitä muutaman kerran jälkeen pitäisi jo oppia välttelemään vaaratilanteita.

        Eri asia tietysti on jos tykkää leikkiä vaarallisia leikkejä. Kuten itse tekstissäsi kerroit: "leikin halukasta". Juuri tuollaisilla leikeillä ja "antaen ymmärtää" baarissa -tyylillä joutuu raiskatuksi.

        Tällaiset käyttäytymismallit ovat hyvin tavallisia kerran raiskatuille naisille. Nuorena raiskatuksi joutuneet alkavat hyvin usein viettämään "kevytkenkäistä" elämää ja jatkossa hyppäävät helposti sänkyyn lähes miehen kuin miehen kanssa. Psykologien mukaan tässä on kyse sekä hyväksynnän hakemisesta vastakkaiselta sukupuolelta, että itselleen todistelusta että on päässyt raiskauksesta yli ja pystyy nauttimaan seksistä normaalisti. Tämä johtaa usein jopa yliaktiiviseen seksielämään. Todellisuudessa nainen on vain sulkenut trauman syvälle sisälleen.


      • Raiskattu
        Naisellinen kirjoitti:

        Tuossa alkaa olla jo omaa vikaa jos 5 kertaa joutuu raiskausyrityksen kohteeksi. Kyllä sitä muutaman kerran jälkeen pitäisi jo oppia välttelemään vaaratilanteita.

        Eri asia tietysti on jos tykkää leikkiä vaarallisia leikkejä. Kuten itse tekstissäsi kerroit: "leikin halukasta". Juuri tuollaisilla leikeillä ja "antaen ymmärtää" baarissa -tyylillä joutuu raiskatuksi.

        Tällaiset käyttäytymismallit ovat hyvin tavallisia kerran raiskatuille naisille. Nuorena raiskatuksi joutuneet alkavat hyvin usein viettämään "kevytkenkäistä" elämää ja jatkossa hyppäävät helposti sänkyyn lähes miehen kuin miehen kanssa. Psykologien mukaan tässä on kyse sekä hyväksynnän hakemisesta vastakkaiselta sukupuolelta, että itselleen todistelusta että on päässyt raiskauksesta yli ja pystyy nauttimaan seksistä normaalisti. Tämä johtaa usein jopa yliaktiiviseen seksielämään. Todellisuudessa nainen on vain sulkenut trauman syvälle sisälleen.

        Lue tarkemmin. Olimme samassa seminaarissa ja juttelimme ihan työasioita baarissa. Hotellihuoneeseen mies tunki ennenkuin ehdin oven vetää kiinni. Sen opin etten oveani avaa jos joku mies tuttu tai tuntematon on lähellä. Tapahtuneet nuorena ovat ehkä sinisilmäisyyden syytä.


      • ..mietis
        ???????? kirjoitti:

        Varmasti olisit ottanut mieluummin veitseniskun. Tarkoitin "tavallista" raiskausta, yksittäistä tapausta. Vakava yksityisyyden loukkaus on sekin, jos sinut yritetään tappaa veitsellä. Miksi minun elämäni ei ole mennyt alkuunkaan pilalle? Enkä pelkää miehiä, tai esim. eräretkillä miehiä joilla on puukko vyöllä?

        Mielestäni raiskauksista aiheutuvia henkisiä kärsimyksiä liioitellaan.

        Jos sinua on isketty puukolla se on varmasti säikyttänyt, vihastuttanu jne. Sinua ei ole kuitenkaan nöyryytetty ja alistettu.näin ollen henkiset vammat eivät ole samaa tasoa kuin raiskauksen uhrilla. en vähättele vaan tajuan että puukonisku olisi voinut johtaa kuolemaan mutta usein, ei aina, raiskattukin kuolee jollain tavalla. Henkisesti. Ja häpeä on valtava vaikka syy ei ole itsessä.


      • jaa a

        Mie en ikinä anna anteeksi raiskaajille, pedareille oikeesti Miten tuollainen ajatus voi edes mahtua jonkun päähän, et anna anteeks!!!! Ja pyh. Sellaiset ihmiset jotka on pedareita, pitäis kadottaa koko maailmasta! Ne ei oo ihmisiiii ettäs tiedätte


      • Pelon löytänyt
        Raiskattu kirjoitti:

        Minut raiskattiin 13 vuotiaana. Raiskaaja vei myös neitsyyteni. Siitä on 30 vuotta. En kertonut kenellekkään. Jouduin tämän jälkeen nuorena 5 kertaa raiskaus yrityksen kohteeksi. Onnistuin pakenemaan näistä tilanteista. Ei sentään puukolla uhattu, mutta olin kokenut raiskauksen ja vastaan olisin pannut vaikka henki olisi lähtenyt. Elämäni ei ole pilalla ja seksistä nautin ja haluan vähintään kerran päivässä. Toki on jotain seksiin liittyvää josta en pidä. Luulisin et olis jääny täältä. Miehiäkään en pelkää. Jouduin 5 v. sitten raiskausyrityksen kohteeksi jälleen. Hotellissa samassa hississä ollut mies (saman seminaarin osallistuja, juleltu oltiin baarissa) tunki väkisin huoneeseeni. Tilanteen vakavuuden tajuttuani leikin halukasta ja houkuttelin miehen ensin tupakille.. juosten kämppään ja ovi lukkoon.

        Nimimerkille Raiskattu, joka toteaa joutuneensa useaan kertaan yrityksen kohteeksi - vaikka ei koe, että raiskauksesta olisi jäänyt esim. pelkoa ... Hyvin usein trauman yhteydessä käy niin, ettei uhri ole yhteydessä enää tunteisiinsa. Siksi kokee, ettei jäänyt seurauksia... Vaikka samalla kuvaa itse seurauksia... Tyypillinen oire on se, että joutuu uudestaan ja uudestaan samankaltaiseen tilanteeseen ikään kuin "vahingossa, sattumalta"...

        Pelko on tunne, jota usein ei kykene tunnistamaan, jos se on esimerkiksi niin sanotusti lohkottu tai työnnetty muistista pois. Itsekin olen jossain vaiheessa kokenut, että rankoista kokemuksista huolimatta minulla ei ole oireita. Terapian kuluessa olen tajunnut, että olen täynnä oireilua.. Minäkin vain jouduin uudestaan ja uudestaan ikäviin, jopa kammottaviin tilanteisiin... Niinpä.


      • rikottu
        kissa kirjoitti:

        Ero johtuu siitä, että seksuaalisuus on ihmiselle psyykkisesti niin herkkä alue, että sille alueelle osuneet iskut OIKEASTI TEKEVÄT PAHEMPAA TUHOA kuin vaikka turpaansaaminen nakkikioskilla tai se, että joku tulee ja puukolla massuun tuikkaa. Siinä on kyse perusteellisesta nöyryyttämisestä ja henkisestä pahasta, jota ei voi silmin havaita, kuten ruumiillista vammaa.

        Mutta myös esiintyy liioittelua. En kannata sitä, että raiskaajat tulisi tappaa tai että raiskauksen rangaistukseksi tulisi säätää kuolemanrangaistus. Sen sijaan toivon, että esim. pedofiilien saamat rangaistukset olisivat reippaasti kovemmat ja että he eivät voisi kärsiä tuomioitaan eristyksissä. Nythän on otettu hyvä askel eteenpäin tässä asiassa, kun on määrätty, että seksuaalirikoksen vanhenemisaika alkaa vasta siitä, kun uhri on täyttänyt 18 vuotta.

        Jos kysyt raiskatuilta, kelpaisiko heille mieluummin tämä sinun veitseniskusi jos raiskauksen voisi pyyhkiä pois, en luule, että kukaan heistä epäröisi.

        Koetappa kuvitella, että veitsi olisi massusi sijasta työnnetty intiimialueellesi ja että tapahtuma olisi kestänyt pitkään ja suoritettu hyvin nöyryyttävällä tavalla ja että tekijä olisi ollut sinulle hyvin rakas, sellainen, johon luotit ja että tapahtumasta jäisi arpi tai toimintahäiriö, jonka paranemiseen menisi monta vuotta. Kuvittele vielä, että olisit tapahtumassa ollut täysin avuton ja että tekijä olisi ollut sinua ainakin 30 cm pidempi ja ratkaisevasti vahvempi, eikä apua olisi ollut saatavilla. Kuvittele vielä, että jos olisit vastustellut, sinut olisi tapettu siihen paikkaan.

        Ja sitten kun haet oikeutta ja puolustajaa, ei nosteta edes syytettä ja ympäristössä kokemaasi ivataan ja vähätellään. Sinua sanotaan poispilatuksi, huoraksi ja vihjaillaan, että tapahtuma oli sinun syytäsi ja että itse sitä kerjäsit.

        Raiskattu menee tuhansille siepaleille, eikä niitä sirpaleita korjata tosta noinvain. Eihän rikottua pulloa saa enään ehjäksi...


      • tulostakki

        Jos sinua ei ole raiskattu ja yritetty tappaa, olet ehkä vähän jäävi sanomaan, kumpi tuntuu pahemmalta.
        Siihen, että ihminen vihaa jotakuta eikä voi antaa koskaan anteeksi, ei tarvita edes raiskausta vaan paljon vähempikin riittää.


      • Kultasiipienkeli

        Kiitos kaikille keskustelusta ja woimia <3


      • 6yeuei
        harafsat kirjoitti:

        Jos kaikki miehet on sikoja,onko kaikki naiset huoria..

        Kyllä ovat


      • Syyllisyys

        Mut on raiskattu 13vuotiaana. Mua kuvotti Ku aattelin sitä tyyppiä, mut oon väkisin yrittänyt unohtaa sen ja en tunne enää mitää tunteita jos nään sitä tyyppiä kaupungissa. Koska en haluu muistaa sitä... rankempi oli oikeuden käynti ja kaikki muu paska Ku se tapahtuma. Jos mulle kävis viel jotai tollasta nii en ehkä kertois kellekään, koska Mä vaa vihaan huomiota ja sääliä.. se on nii vitun kuvottavaa


      • Anonyymi
        ?????????????? kirjoitti:

        Eikö ole hyödytöntä kantaa kaunaa? Saiko ko. henkilö tuomion teostaan?

        Anteeksi antamattomuus ei ole kaunan kantamista, vaan päätös.Minä en anna anteeksi, ja anteeksi ei voi antaa, jos sitä ei pyydetä.Mutta en antaisi vaikka pyytäisi.Silti ihminen voi toipua asiasta vuosien myötä, terapialla, kuka mitenkin, vaikkei anteeksi tekijälle annakkaan.Jokainen ihminen tekee niin kuin itselle parhaaksi tuntee ja kokee.Kotipsygologit älkööt vaivautuko.Varsinkaan, jos ei itse ole edes kokenut rikosta.


      • Anonyymi
        kissa kirjoitti:

        Niin, hetipä sinä kilahdat, kun joku vähättelevään sävyyn kirjoittaa kokemuksestasi. Ihan teholla oltiin, niin. Meinasi henki lähteä!

        No, ei lähtenyt!

        Ei minullakaan lähtenyt, vaikka sairaalassakin käytiin anoreksian kanssa. Eikä minulle siitä sairaalasta mitään traumoja jäänyt.

        -----------

        Piditkö liian avoinaista paitaa, kun tuli kaverille houkutus? Ihanko tahallasi pistit sellaisen paidan päälle?

        Ja kävelit väärään aikaan väärässä paikassa - joko myönnät, että oikeasti HALUSIT tulla puukotetuksi - niinhän ne kaikki miehet haluavat, olen kuullut juttua.

        Kyllä se vaan on niin, että KAIKKIA miehiä tulisi ehdottomasti puukottaa mahaan! Siitäpähän oppisivat, mokomat, olemaan kunnon miehiä. Onhan niillä se maha, pitävät sitä kaiken kansan nähtävillä, oikein leveilevät sen mahan kanssa, että tulee toisille houkutus iskeä!

        Eikö se ole väkivaltaa, että sillätapaa houkutellaan?

        Häirintää?

        Tänäänkin näin bussipysäkillä yhden miehen, jolla oli TAKKI AUKI ja takin alla mahan peittona irlantilaisvillapaita!

        Siis irlantilaisvillapaita! Voitteko uskoa - koko mahan päällä luonnonvalkoista villapaitaa! Siis - ihan KOKO mahan päällä!

        Siellä se notkui, oikein levitteli sitä paitaansa js mahaansa, ei sitä ole vanhemmat hyvin kasvattaneet. Kyllä sitä sietäisikin joku puukolla iskeä, kun sillattis itseensä oikeen tarjoaa.

        Enkä usko, että sille mitään vammoja siitä jäisi. Tuskin sitä edes harmittaisi. Varmaan kotona salaa iltaisin katselee mustavalkoelokuvia härmän häjyistä ja kikseissään tökkii itseään juuresveitsellä. Niin ne kaikki miehet. Salaa se oikeasti toivoo, että tulisi kunnolla puukosta.

        Ja sekin nilkki siellä pysäkillä, jos sitä nyt joku iskisi puukolla mahaan, niin varmasti se alkaisi kitisemään, että se tahtoo teholle, teholle heti, piipaa-autolla, vaikka itse oli sitä puukkoa kerjännyt sen paitansa kanssa!

        Ja saattaapa vielä pyytää korvauksia kivusta ja särystä.

        ------

        Tämäkin oli selkeää vähättelyä, hyvän maun rajan tuolta puolen. Selkeämpään en taida kyetä.

        Kerrohan, miltä tuntui?

        Harmittiko?

        Jos harmitti, niin et taida sinäkään ihan sinut olla tapahtuneet kanssa :D

        Ja laskepa, kuinka moni raiskattu täällä on oikeasti itkenyt, että koko loppuelämä on pilalla?

        Ja niin - minä tiedän raiskattuja miehiäkin, hyväksikäytettyjä poikia. Yhtä lailla heillä on ollut vaikeaa tapahtuneen kanssa, kuin meillä naisilla.

        Oikeastaan, heillä on vielä vaikeampaa, sillä yhteiskunta ei vielä osaa reagoida pienten poikien hyväksikäyttöön yhtä ripeästi kuin tyttöjen ja siksi poikien on vaikeampaa saada tukea. Esim. naisten suorittama pedofiilinen hyväksikäyttö on vielä aivan tabu, mikä on todellinen epäkohta. Oikeita lukujakin voidaan vain arvailla.

        En ole niitä, joiden mielestä miehet ovat syypäitä kaikkeen pahaan. Pahaan ovat syypäitä pahaa tekevät, eikä pahaa tekeviä ole kaikki ne, joilla on pippeli.

        On vahvempia, on heikompia ihmisiä.

        Kiitä luojaasi, jos sinä olet niitä vahvempia, eikä saamasi puukonisku ole sinua tuota enempää horjuttanut. Mutta muista myös, että on myös heikompia, kuin sinä - ei kaikki ole valettu samasta muotista.

        Muista myös, että eri ihmiset saattavat reagoida aivan eri tavalla samoihin traumatisoiviin tilanteisiin. Se riippuu siitä, missä on ihmisellä sisikunnassa herkät ja heikot kohdat - riippuu tukijoukoista, riippuu iästä, riippuu elinvaiheesta, riippuu teosta, ympäristöstä, luonteesta, henk.koht historiasta. Joku toinen olisi saattanut mennä psykoosiin tuosta puukoniskusta - joku toinen selvitä raiskauksesta aivan ilman apua.

        Omasta itsestä on huono mennä yleistämään.

        Et sinä voi tietää, kumpi on rankempaa: saada puukosta vai joutua raiskatuksi, jollet ole kokenut molempia. Ja vaikka olisit kokenut molemmat, olisit saanut selville vain, kumpi oli SINULLE rankempaa - et sitä, kumpi olisi ollut naapurin Maija Meikeläiselle.

        Täyttä paskaa!


      • Anonyymi
        hyi helvetti kirjoitti:

        Nämä oksettavat sikamiehet (nainen ei raiskausta vähättelisi koskaan) täällä pitäisi lukita johonkin. On se kumma kun miehet eivät kykene ymmärtämään mitään tällaisia asioita. Miehen on helppo puhua koska lähes koskaan mies ei joudu toisen miehen raiskaamaksi. Suurin osa miehistä on sikoja eikä sitä voi kieltää. Suurin osa pedofiileistä, murhaajista ja kiduttajista on yllätys yllätys - miehiä. Ällöttävät porsaat.

        Vankilassa miehet raiskaa miehiä hih hih hih


      • Anonyymi
        ??????????? kirjoitti:

        Pominta viestistäsi:"joku tulee ja puukolla massuun tuikkaa." Selkeää vähättelyä, massuun ja tuikkaa. Hieman taustaa: Olin tehohoidossa toista viikkoa, kiireellinen leikkaus pelasti henkeni. Puukko upposi syvälle vatsaani, läviestäen vatsakalvon ja vahingoittaen sisäelimiä. Puukottaja huusi tappavansa minut. Onnistuin lyömään häntä voimakkaasti hänen puukottaessa minua, joten puukonisku jäi ainoaksi.

        Kehoitan jokaista raiskattua, jos te kaikki todella ennemmin ottaisitte puukon syvälle vatsakudoksiinne, harkitsemaan tarkkaan. Jos joku nai teitä väkisin, säilytte te hengissä. Mutta te, jotka nyt valitsisitte puukon, miettikää tarkkaan: saattaisitte ihan oikeasti kuolla. Siinä ei terapiat enää autaisi.

        Raiskaus ei ole tapon yritys.

        No minut on väkisinmaattu kaksi kertaa.
        Ensimmäinen kerta oli eka kerta eli olin neitsyt, se lisäsi tapahtuman kurjuutta.
        Toinen kerta oli kun olin sammuneena baarista pokaamani miehen vieressä,heräsin kun mies pyyhki spermaa takamukseltani.
        Koska kumpikaan tapaus ei sisältänyt väkivaltaa, olin tavallaan "valinnut" jo ne miehet ja päästänyt heidät lähelleni samaan sänkyyn joten he eivät olleet mielestäni kuvottavia, en tuntenut kipua kuin ensimmäisellä kerralla koska olin silloin neitsyt,
        Näistä syistä johtuen koen että noista ei jäänyt kovia traumoja.
        Mielummin nuo kuin veitsenisku mahaan, kyllä todella.
        Mutta ihan hirveästi vaikuttaa se mikä on naisen suhde seksiin raiskauksen ajankohtana.
        Jos on neitsyt joka säästää itseään avioon raiskaus on paljon paljon raaempi kokemus kuin irtoseksiä harrastavalla sinkkutytöllä.
        Jos on suhteessa ja joku ulkopuolinen raiskaa tuntuisi se myös pahemmalta, kokisi että on liattu ja pelkäisi että oma rakas kokisi likaisena vaikkei raiskatuksi tuleminen olekaan naisen syy, koskaan!
        Alaikäisenä raiskatuksi tuleminen on pahin, silloin voi koko seksuaalisuus alkaa ällöttää, olisi suuri järkytys tulla pakolla käytetyksi silloin kun koko seksuaalisuus on vielä heräämättä.
        Raiskaus ei ole seksiä vaan väkivaltaa, väkivallatonkin raiskaus on esineellistävää, toisen kehon luvatonta käyttöä masturmaatioon.
        Voin ymmärtää että insesti, lapsena koettu seksuaalinen väkivalta ja väkivaltainen "puskaraiskaus" tai joukkoraiskaus voi hyvin pilata elämän. Viimeksimainitussa on raaka pahoinpitely mukana, voi tulla pahoja fyysisiäkin vammoja ja pelko hengenlähdöstä ovat hyvin traumauttavia jo itsellään.
        Puskaraiskauksissa myös se alistaminen ja miehen oksettavuus lisää kamaluutta.
        Omasta eka raiskauskerrasta teki pahan se että en ollut ajatellut "antaa" tälle jätkälle, olin naivi ja tietämätön omasta haluttavuudestani.
        Olin ajatellut korkeintaan pussailua ja pientä hyväilyä, oli järkytys menettää neitsyys sille ketkulle.
        Olen tullut sen verran kyyniseksi että ajattelen että jos aikuinen nainen päästää flirtti tilanne miehen asuntoonsa yöksi on silloin tehnyt jo päätöksen seksistä, silloin on vähän omaa tyhmyyttä jos tulee väkisinmaatuksi.
        Tietenkään mies ei IKINÄ saisi siinäkään tilanteessa tehdä mitään mitä nainen ei tahdo, ja vain luuseripaska tekeekään, ei oikea mies.
        Vaikka koen päässeeni näistä yli, on minun silti vaikea uskoa miehen haluavan minusta muutakin kuin ruumistani,tai ihan oikeasti muistakaan naisista.
        Balsamia haavoihin väkisin käytetylle naiselle on hellä ja herkkä, rauhallinen, tosissaan romanttisesti rakastava vilpitön mies joka haluaa naisen rakkaakseen, ei vain tarpeiden täyttäjäksi.


    • selvä homma

      Koska naiset ovat fyysisesti heikompia ja naiset joutuvat raiskatuksi tuhat kertaa yleisemmin kuin miehet.
      Mikä siinä on, mies, että et voi arvostaa itseäsi vahvana ja oikeudenmukaisena ihmisenä? Miksi haluat olla fyysisesti heikko? Jos ei mitenkään muuten saa vittuiltua naisille niin sitten ainakin vähättelemää väkivaltaa joka naisille tehdään.

    • Jari-74

      On aivan pakko kirjoittaa jotain. Luin koko ketjun läpi.

      Faktat: Minua: Ei ole raiskattu, eikä ole koskaan pahoinpidelty tai lyöty vahingoittamismielessä. En ole myöskään itse tehnyt mitään edellisistä.

      Harrastan kamppailulajeja -> Kovia iskuja olen saanut.

      Olen aika lailla samoilla linjoilla Tony Halmeen kannalla raiskauksien suhteen.

      Mielipiteeni: Olen aina tuntenut suurta inhoa raiskausta kohtaan. Raiskaaja ei ansaitse ihmisarvoa tuomionsa jälkeenkään.

      Kysymysmerkkejä: En voisi ikinä raiskata. Miten ihmeessä joku haluaa. En myöskään voi ymmärtää, miten nainen raiskauksen kokee ja miten siitä on niin vaikea toipua.

      Mielipiteeni ovat ehkä aika mustavalkoisia. Uskon, että niin ovat useimpien miesten. Useat miehet kuitenkin ilmaisevat mielipiteensä feministisuodattimen läpi. Minä en käytä suodattimia.

      • emilia__

        Miksi kukaan ylipäätään raiskaa? Miksi? Miksi pitää raiskata? Miksi sellaiseen sortuneen sitten pitäisi vielä anteeksianto saada?


      • paljon kokenut nainen
        emilia__ kirjoitti:

        Miksi kukaan ylipäätään raiskaa? Miksi? Miksi pitää raiskata? Miksi sellaiseen sortuneen sitten pitäisi vielä anteeksianto saada?

        Miksi joku sairastuu skitsofreniaan? Miksi joku ei nauti seksistä? Miksi jonkun on vaikeaa olla tekemisissä ihmisten kanssa? Miksi joku pelkää pimeää? Miksi joku sairastuu alkoholismiin? Ihminen on aika monimutkainen koneisto. Monta pientä bittiä voi mennä päässä vinoon.

        Kysytäänkö ihmiseltä hänen syntyessään, haluaako hän olla mieluummin tasapainoinen ja hyvä ihminen vai kieroutunut ja ongelmainen? Raiskaajalla on tunne-elämässään jokin häiriö, joka saa hänet käyttäytymään väärin toista ihmistä kohtaan. Siis tulkittuna nyt (länsimaisen) kulttuurillisen kehyksen kautta. Evoluution kannalta raiskaaminen saattaa olla jopa edullinen tapa levittää perimäänsä, ja joissain kulttuureissa se on moraalisesti hyväksyttyä. Meidän yhteiskunnassamme se on kuitenkin väärin, ja kultturieläimenä ihmisen tulisi kyetä käyttäytymään siten, että hän kykenisi sosiaaliseen elämään, mikä edellyttää kykyä ottaa toisen tunteet huomioon.

        Tottakai jokaisella ihmisellä on jonkinlainen vastuu teoistaan. Emme voi kuitenkaan arvioida toisen ihmisen tekoja ja vastuunkantamista ainoastaan omista lähtökohdistamme. Ajatusleikkinä seuraava. Henkilö A:n mieli on hyvin pahasti häiriintynyt, ja hänen tekee päivittäin mieli tappaa ja paloitella ventovieraita ihmisiä. Hän onnistuu kuitenkin jatkuvasti hillitsemään halunsa tappamiseen, mutta menettää kerran kontrollinsa niin, että raiskaa. Voimmeko yksinkertaisesti todeta hänet huonommaksi ihmiseksi kuin jonkun meistä, jotka emme ole koskaan tehneet kenellekään pahaa, koska emme ole tunteneet sellaista tarvetta, kun hän on kuitenkin päivittäin joutunut ponnistelemaan ankarasti tarvettaan vastaan kyetäkseen edes sille tasolle, missä on? Kumpikaan ei ole saanut valita sitä, syntyykö ja kasvaako kieroon. Toinen on saanut terveen pään, toinen ei.

        Eri asia olisi, jos olisimme kaikki samasta muotista tehtyjä ja samalla viivalla kehittämässä itseämme ihmisinä. Näin ei kuitenkaan ole. Emme voi päästä kenenkään toisen pään sisään arvioimaan, miksi hän toimii niin kuin toimii. On selvää, että raiskaaminen on väärin, ja ihmiset, jotka eivät kykene kunnioittamaan toisen koskemattomuutta on tarvittaessa eristettävä muista. Meissä ihmisissä on kuitenkin monenlaista tallaajaa. Mikä kukaan meistä on antamaan anteeksi tai olemaan antamatta? Pitääkö meidän antaa anteeksi ihmiselle, joka syntyy fyysisesti epämuodostuneena? Miksi sitten psyykkinen poikkeavuus olisi eri asia? Ainoa, mitä voimme tehdä, on pyrkiä ymmärtämään ja keskittyä itse kasvamaan ihmisenä niiden resurssien puitteissa, joita meille on annettu. Mielestäni tällaisia asioita olisi hyvä tarkastella useammin henkilökohtaisen tason yläpuolelta. Mutta ehkäpä tämä on turhan stoalaisfilosofista tälle palstalle...

        Ja minä olen siis se, joka mainitsin tuolla aikaisemmin joutuneeni nuoruudessani sekä raiskauksen että pahoinpitelyn kohteeksi, eri kerroilla. En henkilökohtaisesti hyväksy väkivaltaa, mutta en myöskään pidä itseäni minään jumalana, jolla olisi riittävä viisaus antaa tai olla antamatta ihmisten tekoja anteeksi. Henkilökohtaista elämää helpottaa se, kun tietää, ettei tehtyjä saa kuitenkaan tekemättömiksi.


      • mr order
        paljon kokenut nainen kirjoitti:

        Miksi joku sairastuu skitsofreniaan? Miksi joku ei nauti seksistä? Miksi jonkun on vaikeaa olla tekemisissä ihmisten kanssa? Miksi joku pelkää pimeää? Miksi joku sairastuu alkoholismiin? Ihminen on aika monimutkainen koneisto. Monta pientä bittiä voi mennä päässä vinoon.

        Kysytäänkö ihmiseltä hänen syntyessään, haluaako hän olla mieluummin tasapainoinen ja hyvä ihminen vai kieroutunut ja ongelmainen? Raiskaajalla on tunne-elämässään jokin häiriö, joka saa hänet käyttäytymään väärin toista ihmistä kohtaan. Siis tulkittuna nyt (länsimaisen) kulttuurillisen kehyksen kautta. Evoluution kannalta raiskaaminen saattaa olla jopa edullinen tapa levittää perimäänsä, ja joissain kulttuureissa se on moraalisesti hyväksyttyä. Meidän yhteiskunnassamme se on kuitenkin väärin, ja kultturieläimenä ihmisen tulisi kyetä käyttäytymään siten, että hän kykenisi sosiaaliseen elämään, mikä edellyttää kykyä ottaa toisen tunteet huomioon.

        Tottakai jokaisella ihmisellä on jonkinlainen vastuu teoistaan. Emme voi kuitenkaan arvioida toisen ihmisen tekoja ja vastuunkantamista ainoastaan omista lähtökohdistamme. Ajatusleikkinä seuraava. Henkilö A:n mieli on hyvin pahasti häiriintynyt, ja hänen tekee päivittäin mieli tappaa ja paloitella ventovieraita ihmisiä. Hän onnistuu kuitenkin jatkuvasti hillitsemään halunsa tappamiseen, mutta menettää kerran kontrollinsa niin, että raiskaa. Voimmeko yksinkertaisesti todeta hänet huonommaksi ihmiseksi kuin jonkun meistä, jotka emme ole koskaan tehneet kenellekään pahaa, koska emme ole tunteneet sellaista tarvetta, kun hän on kuitenkin päivittäin joutunut ponnistelemaan ankarasti tarvettaan vastaan kyetäkseen edes sille tasolle, missä on? Kumpikaan ei ole saanut valita sitä, syntyykö ja kasvaako kieroon. Toinen on saanut terveen pään, toinen ei.

        Eri asia olisi, jos olisimme kaikki samasta muotista tehtyjä ja samalla viivalla kehittämässä itseämme ihmisinä. Näin ei kuitenkaan ole. Emme voi päästä kenenkään toisen pään sisään arvioimaan, miksi hän toimii niin kuin toimii. On selvää, että raiskaaminen on väärin, ja ihmiset, jotka eivät kykene kunnioittamaan toisen koskemattomuutta on tarvittaessa eristettävä muista. Meissä ihmisissä on kuitenkin monenlaista tallaajaa. Mikä kukaan meistä on antamaan anteeksi tai olemaan antamatta? Pitääkö meidän antaa anteeksi ihmiselle, joka syntyy fyysisesti epämuodostuneena? Miksi sitten psyykkinen poikkeavuus olisi eri asia? Ainoa, mitä voimme tehdä, on pyrkiä ymmärtämään ja keskittyä itse kasvamaan ihmisenä niiden resurssien puitteissa, joita meille on annettu. Mielestäni tällaisia asioita olisi hyvä tarkastella useammin henkilökohtaisen tason yläpuolelta. Mutta ehkäpä tämä on turhan stoalaisfilosofista tälle palstalle...

        Ja minä olen siis se, joka mainitsin tuolla aikaisemmin joutuneeni nuoruudessani sekä raiskauksen että pahoinpitelyn kohteeksi, eri kerroilla. En henkilökohtaisesti hyväksy väkivaltaa, mutta en myöskään pidä itseäni minään jumalana, jolla olisi riittävä viisaus antaa tai olla antamatta ihmisten tekoja anteeksi. Henkilökohtaista elämää helpottaa se, kun tietää, ettei tehtyjä saa kuitenkaan tekemättömiksi.

        niin tuomio luetaan heti ja itsepuolustuslajitaustani ansiosta putoo isokin kaveri. Mutta jos näin käy niin se kaveri ei raiskaa enää ketään eikä vie minua käräjille.


      • neandertal
        paljon kokenut nainen kirjoitti:

        Miksi joku sairastuu skitsofreniaan? Miksi joku ei nauti seksistä? Miksi jonkun on vaikeaa olla tekemisissä ihmisten kanssa? Miksi joku pelkää pimeää? Miksi joku sairastuu alkoholismiin? Ihminen on aika monimutkainen koneisto. Monta pientä bittiä voi mennä päässä vinoon.

        Kysytäänkö ihmiseltä hänen syntyessään, haluaako hän olla mieluummin tasapainoinen ja hyvä ihminen vai kieroutunut ja ongelmainen? Raiskaajalla on tunne-elämässään jokin häiriö, joka saa hänet käyttäytymään väärin toista ihmistä kohtaan. Siis tulkittuna nyt (länsimaisen) kulttuurillisen kehyksen kautta. Evoluution kannalta raiskaaminen saattaa olla jopa edullinen tapa levittää perimäänsä, ja joissain kulttuureissa se on moraalisesti hyväksyttyä. Meidän yhteiskunnassamme se on kuitenkin väärin, ja kultturieläimenä ihmisen tulisi kyetä käyttäytymään siten, että hän kykenisi sosiaaliseen elämään, mikä edellyttää kykyä ottaa toisen tunteet huomioon.

        Tottakai jokaisella ihmisellä on jonkinlainen vastuu teoistaan. Emme voi kuitenkaan arvioida toisen ihmisen tekoja ja vastuunkantamista ainoastaan omista lähtökohdistamme. Ajatusleikkinä seuraava. Henkilö A:n mieli on hyvin pahasti häiriintynyt, ja hänen tekee päivittäin mieli tappaa ja paloitella ventovieraita ihmisiä. Hän onnistuu kuitenkin jatkuvasti hillitsemään halunsa tappamiseen, mutta menettää kerran kontrollinsa niin, että raiskaa. Voimmeko yksinkertaisesti todeta hänet huonommaksi ihmiseksi kuin jonkun meistä, jotka emme ole koskaan tehneet kenellekään pahaa, koska emme ole tunteneet sellaista tarvetta, kun hän on kuitenkin päivittäin joutunut ponnistelemaan ankarasti tarvettaan vastaan kyetäkseen edes sille tasolle, missä on? Kumpikaan ei ole saanut valita sitä, syntyykö ja kasvaako kieroon. Toinen on saanut terveen pään, toinen ei.

        Eri asia olisi, jos olisimme kaikki samasta muotista tehtyjä ja samalla viivalla kehittämässä itseämme ihmisinä. Näin ei kuitenkaan ole. Emme voi päästä kenenkään toisen pään sisään arvioimaan, miksi hän toimii niin kuin toimii. On selvää, että raiskaaminen on väärin, ja ihmiset, jotka eivät kykene kunnioittamaan toisen koskemattomuutta on tarvittaessa eristettävä muista. Meissä ihmisissä on kuitenkin monenlaista tallaajaa. Mikä kukaan meistä on antamaan anteeksi tai olemaan antamatta? Pitääkö meidän antaa anteeksi ihmiselle, joka syntyy fyysisesti epämuodostuneena? Miksi sitten psyykkinen poikkeavuus olisi eri asia? Ainoa, mitä voimme tehdä, on pyrkiä ymmärtämään ja keskittyä itse kasvamaan ihmisenä niiden resurssien puitteissa, joita meille on annettu. Mielestäni tällaisia asioita olisi hyvä tarkastella useammin henkilökohtaisen tason yläpuolelta. Mutta ehkäpä tämä on turhan stoalaisfilosofista tälle palstalle...

        Ja minä olen siis se, joka mainitsin tuolla aikaisemmin joutuneeni nuoruudessani sekä raiskauksen että pahoinpitelyn kohteeksi, eri kerroilla. En henkilökohtaisesti hyväksy väkivaltaa, mutta en myöskään pidä itseäni minään jumalana, jolla olisi riittävä viisaus antaa tai olla antamatta ihmisten tekoja anteeksi. Henkilökohtaista elämää helpottaa se, kun tietää, ettei tehtyjä saa kuitenkaan tekemättömiksi.

        "Ainoa, mitä voimme tehdä, on pyrkiä ymmärtämään ja keskittyä itse kasvamaan ihmisenä niiden resurssien puitteissa, joita meille on annettu. Mielestäni tällaisia asioita olisi hyvä tarkastella useammin henkilökohtaisen tason yläpuolelta."

        Kunn teko kohdistuu henkilöön tapahtuu/tuntuu/vaikuttaa se juuri siellä henkillökohtaisella tasolla.

        Saa aina kylmiä väreitä kohdatessa vääryyden yliymmärtämistä. Se on mielestäni suurempi rikos kuin yhden ihmisen tekemä yksittäinen, sillä se mahdollistaa niin monia muita.

        Ehkä tuo on sinun selviytymistapasi.Tai ehkä oikeasti olet niin ymmärtävä.Silloin se tulisi koskea kaikkia elämäsi osaalueita; kotia, omaisuutta,perhettä,ystäviä,uskontoa,ajatuksia...

        Se ei uhrin tuskaa vähennä ymmärtää että juuri tälle tekijälle näinkin pitkään odottaminen oli itseasiassa hyvä suoritus.

        Itsellä ainakin elämänkokemus on vain lisännyt vääryyden vastusmista riippumatta sen syistä. Kaikille asioille löytyy aina vielä jokin syy/tekijä maailman alkuun asti. Se mitä lopulta kuitenkin vain merkitsee ihmiselle yksilönä, on se mitä viivan alle jää; tapahtuu jotain pahaa vai ei.


      • Anonyymi
        emilia__ kirjoitti:

        Miksi kukaan ylipäätään raiskaa? Miksi? Miksi pitää raiskata? Miksi sellaiseen sortuneen sitten pitäisi vielä anteeksianto saada?

        Ei anteeksianto ole raiskaajaa varten, anteeksianto vapauttaa raiskatun itsensä.
        Anteeksianto on tahdon asia, ei tunteen.
        Voit päättää antaa anteeksi, tunteet seuraavat kun olet valmis siihen ja pääset irti vihasta ja katkeruudesta.
        Itseäni auttoi kun annoin anteeksi ihmiselle joka tuhosi itsetuntoni lapsena, pääsin irti asiasta eikä tällä ihmisellä enää ole otetta minuun.
        Annoin anteeksi koska itse olen saanut omat syntini anteeksi Jeesukselta, jokainen ihminen on syntinen ja meitä kehotetaaan antamaan anteeksi, koska itse saamme anteeksi Jumalalta.
        Ei anteeksiannosta ole pakko kertoa sen kohteelle, varsinkaan heti,ehkei koskaan.
        Voi antaa anteeksi vaikkei toinen sitä pyydäkään, anteeksianto voi myös viedä aikaa, asia ja tunteet täytyy ensin käsitellä.


    • believe me, i know. cause i...

      js sää luulet saatana et kun raiskataan, niin sit toteaa vaan kylmästi, et oho, mut raiskattiin, no ei voi mitään, elämä jatkuu.
      mä annan pari faktaa sulle.
      - voi tulla raskaaksi, ja se on monille uskovaisille naisille hyvin paha tilanne, koska eivät voi teettää aborttia.
      - tilanteeseen sisältyy paljon myös muuta väkivaltaa.
      -tilanteesta saa valtavan syyllisyyden tunteen. itse jouduin käymään kaikki terapiat läpi, koska luulin vian olevan itsessäni, ja koetin itsemurhaa.
      - kun tungetaan väkisin, seuraa hyvin laajahko kipuaalto. sinä olet mies, etkä tiedä sellaisesta, mutta voisit vähän miettiä.
      - ja häpeä ja nöyryytys jotka tilanteeseen liittyvät, kasvavat tapahtuneen jälkeen valtaviin mittasuhteisiin.

      ja koska olet niin perkeleen itserakas, kerronpa sinulle jotakin.
      minä kävelin vuosi sitten kotiin aivan normaalisti. kunnes minut kolkattiin takaapäin, ja tulin tajuihini vasta kun olin jossain aivan muualla.
      ja kuule ei ollut mukavaa tajuta, että sinut siepataan, ja herätä jonkun kellarista.
      onneksi minulla oli kännykkä, mutta en pystynyt soittamaan poliisille, vaan soitin poikaystävälleni, ja käskin hänen paikantaa olinpaikkani.kerroin hänelle mitä oli tapahtunut.
      kunnes kännykästäni loppui akku.
      no minun sieppaajani eivät ehtineet tehdä minulle mitään, sillä paikalle saapui poliisi ja poikaystäväni.
      mainitsen tähän väliin hänen olevan ihana ihminen.
      mutta myöhemmin, samana iltana kun minut oli siepattu, poikaystäväni halusi seksiä, mutta minä taas en. joten saatiin aikaiseksi aikamoinen tappelu, jossa minä taistelin ihan aidosti.
      mutta en voi sanoa sitä raiskaukseksi jälkeenpäin.
      koska tavallaan, poikaystävällä on oikeus tyttöystäväänsä.
      ainakin niin minä sen miellän. jos joku on eri mieltä, toivon, että kertoo olenko väärässä.
      mutta raiskaus on sekä henkisesti että fyysisesti raskasta jokaiselle naiselle. monet miehet vain ovat machoilijoita, ällötyksiä oman navan ympärillä pyörii koko maailma-ajattelijoita.
      että he eivät tajua, että vaikka yleisesti niin väitetään, ei suomi todellakaan ole mikään tasavertainen maa.
      naiset ovat, ja tulevat aina olemaan miehiä alemmalla tasolla.
      me olemme sekä fyysisesti, että henkisesti miehiä heikompia.
      te miehet tiedätte sen, mutta nyt kysyn teiltä;
      täytyykö teidän käyttää hyväksenne meidän heikkouttamme?!

      • rölli

        Aika uskomaton onni oli matkassa...

        Täytyy sanoa että aika helvetin erikoinen (ja täysin väärä!!!) toiminta poikaystävälläsi...Tuollaista ehkä voisi odottaa joissain tietyissä kulttuureissa, mutta länsimaisen empatian, oikeuden, moraalin ja inhimillisyyden mukaan ei voi ymmärtää/hyväksyä.

        Ja aviovaimonkin raiskaus on rikos, josta saa lain mukaan rangaistuksen. Raiskaus-mikäli epäselvää-on seksuaaliseen kanssakäymiseen pakottaminen toisen(uhrin)vastusteluista huolimatta, ja se ei muutu miksikään oli tekijän ja uhrin suhde mikä hyvänsä. Jokaisen 2000-luvulla länsimaissa asuvan pitäisi tuo tietää.


      • olet väärässä

        Ei, poikaystävällä ei ole mitään oikeutta tyttöystäväänsä, hänellä ei ole oikeutta pakottaa seksiin jos toinen sitä ei halua.


      • neandertal too

        Aina tästä aiheesta ihmisten kommentteja, ajatuksia ja kokemuksia lukiessa ihmettelee väkisinkin erästä asiaa, sitä mistä juuri seksuaalisen väkivallan uhrit löytävät yhdenlaisia miehiä(?).....Enkä tarkoita tekijöitä itsessään, vaan kaikkia muita uhrien mieskokemuksia alkaen poikaystävistä etc.

        Ei prkl tulisi mieleenkään pakottaa/vaatia tai mitään muutakaan naiseltani tilanteessa jossa tämä olisi tullut kaapatuksi yms. Ei helevetti...........Enkä lähipiiristä usko löytyvän yhtään sellaista ihmistä, vaikka Miehiä mielestäni yleisesti mitattuna lähimmät ystäväni ovat, tosin eivät tunnevammaisia mutta muuten lähes kaikilla mittareilla ns keskivertomiestä maskuliinisempia.


      • Fantasiaaaaa
        rölli kirjoitti:

        Aika uskomaton onni oli matkassa...

        Täytyy sanoa että aika helvetin erikoinen (ja täysin väärä!!!) toiminta poikaystävälläsi...Tuollaista ehkä voisi odottaa joissain tietyissä kulttuureissa, mutta länsimaisen empatian, oikeuden, moraalin ja inhimillisyyden mukaan ei voi ymmärtää/hyväksyä.

        Ja aviovaimonkin raiskaus on rikos, josta saa lain mukaan rangaistuksen. Raiskaus-mikäli epäselvää-on seksuaaliseen kanssakäymiseen pakottaminen toisen(uhrin)vastusteluista huolimatta, ja se ei muutu miksikään oli tekijän ja uhrin suhde mikä hyvänsä. Jokaisen 2000-luvulla länsimaissa asuvan pitäisi tuo tietää.

        Ei täällä kannata ottaa kaikkea niin tosissaan. =) Nimimerkin "believe me, i know. cause i..." juttu oli ihan puhdasta fantasiaa. Sieppaus kellariin, hitto että naurattaa. =D Nää oli näitä naisten raiskausfantasioita.


    • neandertal

      Mikäli tuntuu vaikealta tajuta raiskauksen aiheuttamia henkisiä vaurioita, helpottaa ehkä tajunnanlaajentumista:

      - Raiskauksessa ei pelkästään satuteta toista ihmistä fyysisesti, vaan siinä liitetään voimakkaasti pahaa ja satuttavaa siihen hyvään ja kauniiseen mitä toisistaan välittävät ihmiset toisilleen antavat. Tämä tuntuu olevan joillekin käsittämättömän vaikeaa tajuta.

      Puukon/nyrkin/potkun haavoja voi rakas hellästi silitellä, raiskauksen uhrin kanssa taas rakas tekee sitä samaa fyysistä asiaa kuin raiskaaja hänelle teki.See the difference...?

      En tiedä monenko mainitsemasi joukkoraiskatun naisen kanssa olet muodostanut läheisen parisuhteen ja todennut ettei mitään henkisiä vaurioita ole...epäilen että 0.
      Eläähän se ihminen kun happea hengittää ja ruokaa syö.

      Vaikka suoraan ei ole koskaan osunut lähelle, ja muutenkin äijäarvoja mukanani kannan, niin kyllä sydän itkee joka kerta kun kuullee jonkun ihmisen joutuneen raiskaajan uhriksi.

      • BatmanForever

        Rukoilen joka kerta raiskauksesta luettuani, että John Kramer sieppaa tuollaiset kyrvät ja pistää kärsimään luonnottomat tuskat.


    • ... vai niin ...

      .. ei pysty puhumaan rakentavasti... ei ... katsokaas kun on nähnyt ne satakunta tapausta, että jätkiltä on haluttu seksiä ja leikata munat samalla.... ihan on kiristettykin seksiä... ja sitten näytellään uhria... sanopa sanakin tästä... alkaa sama huuto kun tässä keskustelussa.... se asia aina halutaan vaientaa, että ties kuinka moni mies joutuu tällaisten petollisten kiusaajien kohteeksi..... mutta kun raiskaajan leima on ottassa saa kantaa nahoissaan sen vihan joka kuuluisi sille todelliselle raiskaajalle... ketään ei asian oikea laita kiinnosta... uskallanpa väittää, että oikeat tekijät nauraa makeasti ihmisten typeryydelle.... taitavat jopa hengailla näiden seksillä kiduttavien naisten kanssa melkoisen paljonkin..... sellaista... ei niin yksinkertainen asia, kun täällä huudetaan... ja annetaan ymmärtää...

      • dddd

        Eli ...vai niin... on siis itsekin yrittänyt jonkun ottaa väkisin ja kieroutuneena nyt syyttää naisia, hyi sinua.


      • ... vai niin ...
        dddd kirjoitti:

        Eli ...vai niin... on siis itsekin yrittänyt jonkun ottaa väkisin ja kieroutuneena nyt syyttää naisia, hyi sinua.

        johan minä sanoin, ettei tästä pysty rakentavasti keskustelemaan, kun stereotypiat jyllää ja niiden taakse piiloudutaan heti leimaamaan vain miehiä..... niin, kun omistaa elämän, ei ensimmäisenä juokse vieraan pillun perässä.... niin se vain on... sääli, ettei sekään rauhoita rahan ja vallan perässä juoksevia kieroutuneita narttusia...


    • bmad-29

      Raiskattujen naisten selitykset ovat
      tosiaan täysin merkityksettömiä. Takana on naiskasvatukseen liittyvä omaan sukupuolisuuteen liittyvä paremmuudentunne ja vakava
      suhteellisuudentajun häiriö. Raiskaaja toimii ennenkaikkea naisen suhteellisuudeentajun häiriötä vastaan. Nainen ei siis loukkaannu raiskauksessa, vaan naisen omahyväinen tunne, että omaa pyhän ja arvokkaan elimen kokee peruuttamattoman kolauksen.

      Raiskaaja henkilönä kokee usein
      joutuneensa naisten taholta kaltoinkohdelluksi. Koska naiset ovat täysin tunnekylmiä useita miehiä kohtaan on ihan looginen seuraus, että joissakin vähän herkemmissä miehissä herää halu pistää naiset matalaksi. Naiset ovat itse saaneet aikaan tilanteen, jossa heitä raiskataan, joten olisiko kenties raiskaajan sijaan parempi laittaa raiskattu nainen vankilaan?

      • Suhteellisuudentaju

        Heh... Jos raiskauksesta tuomittaisiin uhri eikä tekijä, niin kyllä raiskausten määrä lisääntyisi. Lähes kaikki joutuisivat jatkuvasti raiskatuiksi, niin naiset kuin miehetkin. Olisiko sitten enää ketään vapaalla jalalla, kun kaikki istuisivat linnatuomiota omasta raiskauksestaan.


    • erittäin

      tuskallinen kokemus niin fyysisesti kuin henkisestikin. En tiedä kuinka moneen bosnialaiseen naiseen olet henkilökohtaisesti tutustunut niin hyvin, että olet heidän kanssaan intiimisuhteeseen päässyt, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että arjen eläminen on ihan ok niin kauan kun intiimisuhteita ei tarvitse kohdata tai miettiä. Elämään toki kykenee, mutta ei kokonaiseen elämään.

      En tajua miten voit verrata teräasetta vatsassasi raiskaukseen, sillä teräase vatsassa ei varsinaisesti ole asia, jonka missään tapauksessa siellä kuuluisi olla. Sen sijaan ihan normaalissa heteroihmissuhteessa 'sen' käyminen 'siellä' on varsin tavallista, ja sen kuuluisi olla nautinnollista. Kun sinut on kerran raiskattu, tämä intiimikanssakäyminen ei enää ole lähtökohtaisesti nautinnollinen asia, vaan ihan jotain muuta.

      Lisäksi raiskauksen seurauksena joutuu kantamaan häpeää, jonka muut ihmiset heittävät sinun päällesi. Sellaista et sinä varmaan kokenut, vaan sinua paapottiin? Häpeää heittävät myös miehet: kun käy ihmissuhteen alkuvaiheessa ilmi, että minut on raiskattu, mies häviää, koska olen piloilla. Sinun naisystäväsi ei varmaan häipynyt kuvioista siksi että sinut puukotettiin? Vaikka olen ihan sama ihminen ennen ja jälkeen kun kerron tulleeni raiskatuksi, olen yhtäkkiä piloilla ja likainen, eikä minua voi enää ajatella samoin.

      Henkiset kärsimykset eivät ole vain väkisinmakaamisen aiheuttamia, vaan myös muiden ihmisten suhtautumisen aiheuttamia. Kun kerron tulleeni raiskatuksi, ihmiset kuvittelevat, että kuljin tappokännissä minihameessa yöpimeällä puistossa, vaikka todellisuudessa olin kävelemässä kevyen liikenteen väylällä kesällä iltapäiväneljältä työpaikalta kotiin farkuissa ja kauluspaidassa.

      Henkiset kärsimykset eivät myöskään ole hetkellistä itsemääräämisoikeuden menettämistä. Normaalin elämän mahdollistama itsemääräämisoikeus häviää pitkäksi aikaa, tilalle tulee jatkuva pelko ja ylikontrollointi. Koko ajan kodin seinien ulkopuolella liikkuessaan varoo jokaista liikettään, ettei kukaan vaan saisi aihetta raiskata. Annan tappaa itseni mieluummin kuin joudun raiskatuksi uudelleen.

      Ja mitä anteeksiantoon tulee, ei sellaiseen voi itseään tai ketään muutakaan pakottaa. Anteeksianto tapahtuu, jos on tapahtuakseen. Itse pyrin ensisijaisesti unohtamaan ja oppimaan taas kokemaan hyviä tuntemuksia ruumiillani. Se tuntuu kuitenkin olevan tämän kovin arvostamasi "elämään kykenemisen" elinehto.

      • hoitaja

        Parahin bmad-29, on erittäin selvää että äitisi on käyttänyt sinua hyväksesi ollessasi lapsi. On ymmärrettävää, että sellaisista kokemuksista ihmisen mieli ei selviä kolhuitta. Mutta voisitko ehkä hakea apua sen sijaan, että kirjoitat sairaita kirjoituksiasi tänne? Sairas.


      • yliopisto.taas.unelmoi

        "kun käy ihmissuhteen alkuvaiheessa ilmi, että minut on raiskattu, mies häviää, koska olen piloilla"

        Höpö höpö. Vois tietysti olla, että olit liian vaativa tapaus psyykkisine ongelminesi ja vaateinesi, mutta tuo ei taatusti ollut syy. Varmemmin kuitenkin sinua itseäsi ei ole raiskattu, vaan kuvittelet sukupuolielämää ajassa ennen antibiootteja. Silloin esim. kuppa oli hengenvaarallinen ja parantumaton tauti.


    • Nimetön

      Jokaiselle miehelle joka ei nyt ymmärrä mistä on kysymys ni ajatelkaapa tätä... Olet tulossa kotiin töistä, ennen autoasi lauma miehiä ottaa sinut kiinni, sitää kädet ja repii vaatteet pois. Sitten yksi kerrallaan ottaa sen luudanvarren ja työntää perseeseesi ja samalla toinen lypsää vehjettäsi. Kun kukin on vuorollaan saanut jotain tungettua sinuun niin potkivat pari kertaa ja jättävät siihen ilman vaatteita makaamaan... Kumpi mielummin tämä vai veitsi vatsaan??? Kumman sinä valitsisit? Jos näillä teoilla ei meilestäsi ole mitään eroa niin hyvin mielenkiintoinen on oma kokemus seksuaalisuudestasi.

      Miten sitten jatko? A) sinut on raiskattu, heräät seuraavaksi ensiavulta reidet verta valuen, ilman vaatteita ja todella kipeänä vai B) Sinua on puukotettu, makaat ensiavussa ja vatsastasi vuotaa verta...

      Mitään eroa??? Eikö todellakaan??? Se ei asiaa tee millään lailla erityiseksi, että itsemääräämisoikeus katoaa??? Naisella sen sietääkin joskus kadota??? Miehellä ei katoa ollenkaan??? En voi teitä ymmärtää. Reagoihan ihmiset erilailla puukotukseenkin, joku tarvitsee terapiaa, joku selviää fyysisten vammojen parantuessa. Ei näitä kahta voi verrata!!!

      • rölli

        Tuokaan vertaus ei riitä, sillä se(persereikä)mihin väkivallan teot kohdistuivat, ei heteromiehellä ole sama paikka mihin rakkauden/seksin/parisuhteiden läheisyyden ja nautinnon on tarkoitus kohdistua kokoloppuelämän.

        Ts. sitä samaa on ihmisellä tarkoitus/oikeus/ilo käyttää hyviin tuntemuksiin ja tunteisiin, ja siihen on liitetty pahaa ja satuttavaa.

        Heteromiehen raiskaus on naisen raiskaamista huomattavasti lähemmpänä kuin "normaali"väkivallanteko, muttei lähelläkään sitä johtuen em. asiasta. Se ei kohdistu siihen ensisijaiseen elimeen ja toimintaan mitä hän tekee tulevaisuudessa naisen kanssa.

        Näin ajattelee yksinkertainen mies, joka ei onneksi ole kuitenkaan hlökohtaisella tasolla joutunut asiankanssa tekemisiin, vaikkakin muuten maailmanvarjoja pitkin on välillä kulkenut.


    • Katja*

      Mä en pysty enkä halua hajottaa päätäni lukemalla tätä koko ketjua, mutta sen verran voin sanoa, että itsellä raiskauksesta toipumisen teki vaikemmaksi syyllisyys. Vaikka joku ulkopuolinen sanoisi, ettei se ollut oma vika, niin silti se tuntuu siltä. Sen takia minä en ainakaan koskaan päässyt täysin yli siitä.

      • pitäisi

        anaa itsellesi anteeksi.Niin syyllisyys helpottaisi? ja pääsisit asiasta yli.


    • mii

      Mut raiskattiin n. puoli vuotta sitten. Ihmiset reagoi erilailla asioihin, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa että päivä päivältä menee paremmin. Tässä on ollu hetkiä jolloin tuntuu että kaikki on vaan täyttä paskaa eikä mistään tule mitään. Mutta nyt kun ns. pöly alkaa laskeentua, voin jo kuvitella että elämä lähtee sujumaan parempaan suuntaan=) Käyn edelleen juttelemassa terapeutin kanssa. Väärin on sanoa että siitä ei voi koskaan toipua..aina se tulee mielessä olemaan mutta ei se varmasti elämää tule haittaamaan. Koen tämän kaiken vahvistavana kokemuksena!

      • nx

        Miten olen kokenut tuttavapiirissä, kun joltakulta tytöltä odotetaan paljon, hänen on vaikea päästä yli raiskauksesta, koska aina muistutetaan pettymyksestä.
        En ole kokenut varsinaista raiskausta mutta suhteeseen pakottamisen, vaikka sanoin ihan selvästi tälle henkilölle etten halua olla hänen kanssaan. En saanut mistään apua, kaikki olivat sitä mieltä, että koska elämä on jo pilalla ei kannata puolustaa.
        Jälkeenpäin he tahtoivat hyvitellä, vastasin näin etten tahdo noin raakojen ihmisten ystävyyttä.
        Muutamat tuntemani miehet pitivät seksisuhdetta ennen avioliittoa sietämättömänä ja ylipääsemättömänä asiana ja kuinka kivaa onkaan tuhota jonkun tyttöparan elämä.
        Vanhempana opin ymmärtämään että sehän on aivan päinvastoin, mies ei pääse ikinä yli väkivallan teostaan ja syyllisyydestään.
        Käsitykset yleensä seksin inhottavuudesta ovat istutettu jo lapsena.
        Terveesti ajatteleva ihminen ei pidä seksuaalisuutta edes hallitsevana, se on vain yksi osa-alue, joten ikävästä kokemuksesta voi päästä yli.
        Jos saa itse päättää, eikä se muille kuulu, ei vanhemmillekaan.


    • raiskauksen kokenut

      Jouduin raiskatuksi noin vuosi sitten, ollessani 15 -vuotias. Olin siskoni luona kylässä, hän lähtikin sitten illalla käymään ystävänsä luona ja ilmoitti myöhemmin jäävänsä yöksi. Nukuin vieras huoneeessa ja jollain aikaa yöllä siskoni poikaystävä tuli kotiin. Hän tuli kyselemään missä siskoni on ja kerroin hänelle siskoni olinpaikan. Minun kauhukseni tämä kyseinen mies alkoikin sitten lähmiä minua vaikka minä kielsin häntä. Hän sanoi, että hänen on aivan pakko saada tai hän räjähtäisi. Yritin estellä häntä kaikinkeinoin, minä itkin ja huusin apua, mutta ei kukaan minua kuullut. Sitten hän vain työntyi minuun väkisin, se oli todella tuskallinen tapahtuma, olin silloin vielä neitsyt ja en tahtonut menettää sitä kenelle tahansa. Tapahtuneen jälkeen mies käski minua olemaan hiljaa tapahtumasta tai hän toistaa sen, ennen kuin hän poistui huoneesta hän pyysi anteeksi. En ole pystynyt kertomaan tapahtuneesta siskolleni, mutta vanhempani tietävät, että jouduin raiskatuksi, mutta he eivät tiedä kuka sen teki. Pahinta tässä on se, että olen alkanut menettää yhteyden siskooni, koska tämä minut raiskannut mies ja siskoni ovat edelleenkin yhdessä. Olen epävarma miesten lähellä ja tahtoisin edelleen kieltää tapahtuneen. Ihmiset reagoivat niin eritavoilla, että asiaa ei kannata eikä saisikaan vähätellä, jos ei itse tiedä kuinka pahalta se tuntuu. Ja olen pahoillani siitä mitä ketjun aloittaja on joutunut kokemaan, on varmaan ollut kamalaa, kun oma henki on ollut uhattuna :( mutta, minä itse tahtoisin unohtaa tapahtuneen ja sen tuoman tuskan. päivä päivältä tosiaan tuntuu hieman helpommalta. Vanhempani ja paras ystäväni, jolle olen kertonut oikean tekijän tukevat minua todella suuresti. Voimia kaikille teille, jotka olette joutuneet tälläisen tapahtuman kohteeksi, tiedän että kokemus on kamala ja hävettävä. Anteeksi annolla ei kuitenkaan ole minkäänlaista merkitystä ellei sitä oikeasti tarkoita. Älkää vähätelkö asioita liian helposti, ihmiset ovat yksilöitä ja kukin potee asiat tavallaan.

      • Empatiakyvytön

        Toivon, että kusipääraiskaaja jää auton alle ja kituu monta päivää helvetillisissä kivuissa.


    • pippurisuihke

      Niih,että tuo kärsimys liittyy aika paljon juuri miesten asenteisiin.Naisten huoritteluun,naisten raiskaamiseen,jotkut miehet katsovat asiakseen sanoa joistakin naisista,että tuohon en koskisi tikullakaan jne.se on häpeän ketju,raiskattuja syytetään jne.siinä se on.Sinun vatsa ei ole kiinnostava eikä kukaan väitä,että itse näytit siltä,että halusit vatsaasi teräaseen...
      Bosniassa raiskaukset kai ovat tätä laatua ja sanoisin,että ilman tauteja on sama kokemus,että tod.näk. naiselta lähtee muisti tällaisiissa moniraiskauksissa ,joten kamalaa kamaalaa...

      • pippurisuihke

        Minulla siis on naispuolinen tuttu Amerikoissa,joka kokee ,että kun hänet on raiskattu niin paras puolustus on,että hän ei kerro ikinä miehelleen.Hänen mies on minun facebook tuttu,mutta minä naisena koen niin suurta tuskaa ja velvollisuutta olla keromatta,koska minä lupasin olla kertomatta.Tämän amerikkalaisen naisen mies on niin kiltti ja haluaa hyvää,mutta ei saa kertoa ikinä,ei ikinä...ja kyseessä on vanha juttu,mutta häpeä vaan on niin iso..


      • syyllisyyden vanki

        Nimenomaan se syyllisyys, mikä raiskatulle sälytetään, se lamaannuttaa ja aiheuttaa pitkäaikaisia henkisiä ongelmia, vaikka itse fyysisestä väkivallanteosta pääsisi yli ja toipuisi jotenkin. Minut raiskasi viitisen vuotta sitten maahanmuuttaja mies, jonka asuntoon menin työni takia. Hän löi päätäni seinään ja pöytään ja menetin hampaita yms olo oli tapahtuneen jälkeen kuin auton alle jääneellä. Sain myös mieheltä klamydian, joka onneksi todettiin heti ja sain hoidon siihen. Mies sai yllättävän kovan tuomion Suomenkin mittapuulla, mutta mikään ei ole enää entisellään omalla kohdallani.

        Jouduin lopettamaan työni, sillä en pysty enää menemään ihmisten koteihin paniikkikohtausten ja pelon takia. Toimin siis asentavana atk tukena, jonka puolesta jouduin tekemään kotikäyntejä useinkin. Nyt harkitsen muuttavani kokonaan toiselle paikkakunnallekin, sillä ihmiset vitsailevat kustannuksellani julmasti ja syyttävät minua tapahtumasta. Minun kuullen on muun muassa sanottu, että olen "niitten neekereitten kaveri" ja "Ei tolle ämmälle kelpaa kuin musta mela" .

        Ihmisten julmuudella ei ole mitään rajaa! En onneksi muista itse aktista paljonkaan ja seksuaalisuuteni ei ole kärsinyt näiden tapahtumien takia niin paljon kuin varmasti joillan ymmärrettävästi kärsii. Parisuhde on ollut koetuksella ja mieheni saa kyllä osansa pilkasta ja syyttelystä. Miehelleni on sanottu, että minä olen niin tyhmä, että ansaitsin tapahtuneen, koska menin sen "mutiaisen" asuntoon yms. Kaikki oli siis oma vikani ja siitäs sain! Ja aikaisempiin teksteihin viitaten, en todellakaan voi antaa anteeksi tekijälle, mutta en myöskään voi antaa anteeksi niille ihmisille, ketkä pakottavat minut edelleen elämään tuon tapahtuman varjossa vähättelemällä ja syyllistämällä!


      • PidänItsestäni

        Rukoilen kaikkea hyvää puolestasi. Noille ivaajille.... no, jotain vähemmän riemukasta.


      • Anonyymi
        syyllisyyden vanki kirjoitti:

        Nimenomaan se syyllisyys, mikä raiskatulle sälytetään, se lamaannuttaa ja aiheuttaa pitkäaikaisia henkisiä ongelmia, vaikka itse fyysisestä väkivallanteosta pääsisi yli ja toipuisi jotenkin. Minut raiskasi viitisen vuotta sitten maahanmuuttaja mies, jonka asuntoon menin työni takia. Hän löi päätäni seinään ja pöytään ja menetin hampaita yms olo oli tapahtuneen jälkeen kuin auton alle jääneellä. Sain myös mieheltä klamydian, joka onneksi todettiin heti ja sain hoidon siihen. Mies sai yllättävän kovan tuomion Suomenkin mittapuulla, mutta mikään ei ole enää entisellään omalla kohdallani.

        Jouduin lopettamaan työni, sillä en pysty enää menemään ihmisten koteihin paniikkikohtausten ja pelon takia. Toimin siis asentavana atk tukena, jonka puolesta jouduin tekemään kotikäyntejä useinkin. Nyt harkitsen muuttavani kokonaan toiselle paikkakunnallekin, sillä ihmiset vitsailevat kustannuksellani julmasti ja syyttävät minua tapahtumasta. Minun kuullen on muun muassa sanottu, että olen "niitten neekereitten kaveri" ja "Ei tolle ämmälle kelpaa kuin musta mela" .

        Ihmisten julmuudella ei ole mitään rajaa! En onneksi muista itse aktista paljonkaan ja seksuaalisuuteni ei ole kärsinyt näiden tapahtumien takia niin paljon kuin varmasti joillan ymmärrettävästi kärsii. Parisuhde on ollut koetuksella ja mieheni saa kyllä osansa pilkasta ja syyttelystä. Miehelleni on sanottu, että minä olen niin tyhmä, että ansaitsin tapahtuneen, koska menin sen "mutiaisen" asuntoon yms. Kaikki oli siis oma vikani ja siitäs sain! Ja aikaisempiin teksteihin viitaten, en todellakaan voi antaa anteeksi tekijälle, mutta en myöskään voi antaa anteeksi niille ihmisille, ketkä pakottavat minut edelleen elämään tuon tapahtuman varjossa vähättelemällä ja syyllistämällä!

        Kauhea tapaus taas kertoo, että matut ei kuulu tänne! Tommonen pitäis karkottaa heti! Vankila ei paranna sitä, koska ei tajua ettei väkivaltaa saa tehdä!


    • tiedätkömiltätuntuu?

      Ketjun aloittaja, oletko koskaan, edes hetkeksi pysähtynyt miettimään miltä raiskatuksi joutuminen tuntuu? Siis oikeasti?

      Kaksi sinua huomattavasti vahvempaa ja isokokoisempaa miestä pakottaa sinut riisuutumaan edessään väkivallalla uhaten ja nauraa räkäisesti itkullesi ja rukouksillesi päästä tilanteesta pois. Toinen pitelee sinusta kiinni ja kuiskailee törkeyksiä korvaasi samalla kun toinen kähmii sinua niiltä alueilta, joiden koskettelun olisi tarkoitus tuottaa mielihyvää. Tunnet olevasi täysin alistettu, avuton ja arvoton. Haarasi levitetään väkisin ja kun yrität rimpuilla vastaan, sinua lyödään. Tunnet viiltävää kipua kun vieras elin tunkeutuu väkisin sisääsi ja alkaa tehdä sisälläsi edestakaista hankaavaa liikettä. Suljet silmäsi ja yrität paeta tilannetta kuvittelemalla olevasi jossain muualla mutta se on vaikeaa koska raiskaajat pilkkaavat kovaäänisesti ulkonäköäsi, nauravat sinulle ja matkivat reaktioitasi. Takaraivossasi jyskyttää raskaaksi tulemisen ja sukupuolitaudin pelko. Sinut käännetään vatsallesi ja toinen miehistä tunkee kalunsa suuhusi samalla kun toinen jyystää sinua takaapäin. Et saa henkeä. Räkä ja kyyneleet valuvat poskillesi ja kamppailet oksennusrefleksiä vastaan. Lopulta toinen miehistä laukeaa sisääsi, toinen heittää tahmean spermansa hiuksillesi. Sinut jätetään lattialle makaamaan vierasta spermaa valuen. Ovi käy, miehet lähtevät tupakalle. Ulkoa kuuluu naureskelua ja yksittäisiä sanoja kuten "lutka" ja "huora".

      Tämä tapahtui minulle 19-vuotiaana asuessani yksin ulkomailla. Näistä miehistä toinen oli deittini, jota tapailin, toinen hänen kaverinsa. En ole nähnyt heitä sen koommin. Häpeä esti minua vuosikaudet kertomasta tapahtumasta kenellekään. Pidin itseäni syyllisenä, vihasin itseäni. Nyt tapahtumasta on kulunut melkein 10 vuotta aikaa ja olen käsitellyt sitä terapiassa. Silti tapaus vaivaa minua ja valvottaa joskus öisin. En ikinä pysty antamaan anteeksi niille miehille.

      Kaikenlainen pahoinpitely on kuvottavaa, mutta ei ole toista yhtä nöyryyttävää ja ihmisarvoa halventavaa tekoa kuin raiskaaminen. :(

      • p.v30

        No tuo oli kyllä niin rajua tekstiä että en tiedä mitä kirjoittaisin. Rape is murder.


      • .......

        Tiedätkömiltätuntuu -nimimerkin kirjoitus on provo, tiedoksi pelkääville.


    • Nolo Sika

      Ei kai nyt jos nainen raiskataan niin se nyt niin kova paikka ole

      Totushan on että ainakin 10% raiskauksista on tapahtunut oikesti, muut ovat jälkikatumusta, kotstoa, väärinymmärtämistä jne.

      Mutta sehän että mies on yhynnässä naisen kanssa on normaalia, joten ei se raiskaus siis niin paha juttu ole.

      Mutta jos esim mies raiskaisi toisin miehen, on asia paljon vakavempi, koska se että mies on yhdynnässä miehen kanssa on kaikin puolin luonnotonta touhua, ja siitä tulee enemmän tai vähemmän vauroita toiselle, kun taasen naisen kanssa paneminen on normaalia

      • Ymmärtämisen tueksi

        Kaverisi voisi pistää sanan kiertämään asuinalueellasi, että kaikki (kaikenikäiset, -näköiset ja -hajuiset) naiset saavat tehdä sinulle mitä "luonto" vaatii, kouria ja nipistellä osoittaen "normaalia" sukupuolten välistä kiinnostusta. Housutkin voi vetää kinttuihin silloin kun mieli tekee ja katsella paikkoja mielihyvikseen. Tästä voisi aloittaa tämän rajojen tutkiskelun. Koe omat tunteesi täysimääräisesti. Parin viikon päästä voi jo hymy hieman hyytyvä.


      • Nolo Sika
        Ymmärtämisen tueksi kirjoitti:

        Kaverisi voisi pistää sanan kiertämään asuinalueellasi, että kaikki (kaikenikäiset, -näköiset ja -hajuiset) naiset saavat tehdä sinulle mitä "luonto" vaatii, kouria ja nipistellä osoittaen "normaalia" sukupuolten välistä kiinnostusta. Housutkin voi vetää kinttuihin silloin kun mieli tekee ja katsella paikkoja mielihyvikseen. Tästä voisi aloittaa tämän rajojen tutkiskelun. Koe omat tunteesi täysimääräisesti. Parin viikon päästä voi jo hymy hieman hyytyvä.

        siis itse olen oikesti noin 95% homo, eli naiset ei sytytä juuri koskaan

        Mutta vaikka nainen tekisi minulle seksuaalista väkivaltaa, ei siitä jäisi VAUROITA minuun, koska sehän on normaalia ja luonnollista pelehtiä vastakkaisen sukupuolen kanssa, oli siihen sitten pakotettu tai vapaahetoinen

        Mutta jos taas joku mies sitoisi mut sänkyynsä ja väksin survaisisi sisään ja raiskaisi, niin taatusti sattuisi aivan helvetisti, ja varmana jäisi jälkiäkin minuun

        Eli molemmat tapaukset on laittomia ja väärin, mutta vain toisesta tulee vauroita, ymmärrätkö eron=


      • survoja 97
        Nolo Sika kirjoitti:

        siis itse olen oikesti noin 95% homo, eli naiset ei sytytä juuri koskaan

        Mutta vaikka nainen tekisi minulle seksuaalista väkivaltaa, ei siitä jäisi VAUROITA minuun, koska sehän on normaalia ja luonnollista pelehtiä vastakkaisen sukupuolen kanssa, oli siihen sitten pakotettu tai vapaahetoinen

        Mutta jos taas joku mies sitoisi mut sänkyynsä ja väksin survaisisi sisään ja raiskaisi, niin taatusti sattuisi aivan helvetisti, ja varmana jäisi jälkiäkin minuun

        Eli molemmat tapaukset on laittomia ja väärin, mutta vain toisesta tulee vauroita, ymmärrätkö eron=

        Hmm, olet 95% mutta sua ei koskaan survaistu sisään? mitäs sinä sitten poikien kanssa oikein teet


      • Ihmettelijä

        Nyt et ole kyllä lukenut tutkimuksia ollenkaan!

        Totuus on, että suurin osa raiskauksista ei tule ollenkaan ilmi. Esimerkiksi itse tiedän yksityishenkilönä sekä aiemmin työni puolesta lukemattomia raa'asti raiskattuja - mutta jotka eivät ole tehneet rikosilmoitusta. Syynä on ollut mm. liian huono kunto, alaikäisyys, häpeä, jne.

        Hyvä pohtia: Miksi juuri raiskaus herättää näin vahvaa väittelyä "onko sitä tapahtunut", "onko se niin iso juttu"?

        Voisiko ongelma olla siinä, että jotkut mieltävät raiskauksen "seksiksi", mutta muuta väkivaltaa ei mielletä "hellyydeksi"?

        Eihän virkavirheet, talousrikokset tai muunlainen väkivaltakaan ole samanlaista loogista ajattelutapaa käyttäen sen selvempi asia!


    • 20+15

      Aika yksiulotteinen näkemys. Vähättelet myös raiskattujen kokemuksia ja yrität saada heitä häpeämään ammattiauttajan tarvetta tai sellaisen käyttöä.

      Mutta eniten minua hämmästyttää tämä: "Vai liioitellaanko tarkoituksella raiskattujen "henkisiä kärsimyksiä". "

      Mikä foliohattu sinulla on päässä? Tarkoitatko että on olemassa jokin salainen agenda joka tähtää tähän?

    • No hate, make peace!

      Jouduin raiskatuksi 6 vuotta sitten. Käsitys itsestä muuttui heti, eli aloin oireilla psyykkisesti. Häpeä ja syyllisyys olivat niin voimakkaita, että tekeydyin ulkoisesti huomaamattomaksi ja vastenmieliseksi. Olin lähellä myös aloittaa viiltelyn, koska halusin sen pahan ulos itsestäni. Aloin toipua kunnolla vasta, kun psykologi sai vakuutettua, etten ollut syyllinen raiskatuksi joutumiseen. Toisaalta en koe edelleenkään olevani siinä mielessä päässyt yli, että muistot tapahtumista tulee seuraamaan minua hautaan asti. En voi ohittaa raiskausuutisia milloinkaan, en aloittaa suhdetta ilman, että minun on kerrottava tulleeni joskus raiskatuksi.

      Anteeksi anto? En tietenkään itsekään ole virheetön ihminen, mutten voi antaa silti anteeksi raiskaajalle. Toisen ihmisen itsemääräämisoikeuteen puuttuminen on samalla puuttumista toisen ihmisen elämään, luvatta. Ja ihminen, joka ottaa oikeuden tulla jonkun elämään ilman hyväksymistä on mieleltään jollain tavoin sairas ihminen.

      • JeesusAuttaaSinuakin

        Toivottavasti raiskaajasi kohtaa kivuliaan loppuelämän.


    • Hoh hoijaa

      Varmasti raiskatut haluavat toipua kokemuksestaan, mutta kaikki eivät vain toivu. Ei sitä voi itse valita. Eiväthän kaikki toivu avioerostakaan, vaikka se on periaatteessa pienempi tragedia kuin raiskaus.

    • Perinteenkatkaisu?

      Miten niin ei voi itse valita?
      Kuulin tapauksesta kun tyttö ja hänen raiskaajansa olivat tehneet sovinnon, ihme kyllä sen muita tyttöjä harmitti.
      Tietty semmoinen on harvinaista.
      En itse joutunut koskaan varsinaisesti raiskatuksi, mutta nöyryytysten, alasti riisumisien kohteeksi lapsena ja varhaisnuorena.
      Uskoon tultuani pyrin ihan järjestelmällisesti "tekemään tyhjäksi" kaikkia loukkauksia.
      Vanha tätini elää ja vieläkin 80-vuotiaana hän väittää että juuri seksuaaliset loukkaukset olivat kaikkein pahimpia, jotenkin hän ei siedä kun sanon työpaikkakiusaamisen ja työkyvyttömyyden olleen kaikkein nöyryyttävin tilanne.

      Miksei keskustella siitä mitä yhteiskunnan olisi tehtävä, kun on kuitenkin aina niinkauan kuin ihmisiäkin näitä raiskauksia.
      Väitän että sekä tekijä että uhri pitää eristää, etteivät he jää koukkuun.
      Tekijä selittelyyn ja puolustautumiseen, uhri myötätuntoon.
      Ainakin minä halusin olla yksin näiden inhottavien kokemusten jälkeen,

      Rangaistukset ja linnatuomiot, ajatelkaa yhteiskunnassa olevaa kenttäoikeutta, onko sekään oikein että kiusataan kymmeniä vuosia sillä kun jää koukkuun,
      Kirjoitan paperille häpeän kokemuksen, se laimenee.

    • olenniinkujalla

      Minut on raiskattu enkä todellakaan haluaisi kärsiä asiasta mutta valitettavasti kärsin vieläkin! :(

    • Särkynyt saviruukku

      Haluaisin korostaa yhtä asiaa: jokainen rikos on ainutlaatuinen, vaikka lain edessä niitä yritetään niputtaa yhteen. Kokemuksen seuraukset ovat usein yhteydessä tukeen, jota uhri on saanut. Tuki on tarvittaessa esim. ambulanssin soittamista.

      Toisaalta lapsena uhriksi joutunut joutuu usein uhriksi aikuisenakin... joten samalle ihmiselle kertyy lopulta monenlaista kokemusta.

      Alkuperäinen kysyjälle.. Lapsen hyväksikäyttöä esiintyy vähemmän tai enemmän sauraassa perheessä... hyväksikäytetyn äiti on usein hyvin vihamielinen (joten tytär ei voi luoda yhteyttä häneen)... Mutta, mitä pieni lapsi tarvitsee kaikkein eniten? Rakkautta!... No, sitä tarjoaa isä... se rakkaus on vain vielä kamalampaa kuin viha... mutta kun rakkauden nälkä on kova...

      Nyt pyydän alkuperäistä miettimään esimerkiksi tilannetta, jossa lapsi tarvitsee sairaalaa (vaikka ihan vain umpisuolentulehduksen takia)... äiti on siis täynnä vihaa... ei apua...isä...

      Kun mietit kunnolla, alat ymmärtää, mitä tämä kaikki tekee 4-vuotiaalle, 3-vuotiaalle jne. Ainut ihminen, jolta voit hakea apua, satuttaa. Rakkaus on paha, kipu, helvetti. Mm. tämä tekee tästä pahemman kuin ihan "tavallinen väkivalta". No, on totta, että tavallista väkivaltaa voi tapahtua rakkauden varjolla, mutta jollain tavalla se on kokemukseni varjolla selvempää.

      Joka tapauksessa olen huomannut, että ihmiset, jotka ovat kokeneet vähän kaikkea väkivaltaa... pitävät lapsuudenaikaista hyväksikäyttöä ihan omaa luokkaa olevana kärsimyksenä...

      Toisaalta tuen lisäksi kokemukseen vaikuttaa, mikä on tekijän motiivi. Esimerkiksi puukotus voi tapahtua kahden kännisen riidan keskellä tai kidutuksen huipentumana. Toisaalta hyväksikäyttäjä voi olla ajautunut kriisiin ja hakea lohtua... tai olla täydellisen psykopaatti-narsisti-sadisti. Ei näiden "sama rikostyyppi" oikeasti muistuta toisiaan...

      Lopuksi: mielestäni tärkein erotteleva tekijä on se... onko tekijällä monta uhria vai vain yksi. Isä, joka valitsee vain yhden tyttären uhrikseen, tuomitsee tämän lohduttomaan yksinäisyyteen, eristäytyneisyyteen, usein kohtuuttoman vihan kohteeksi...

      • _______

        Henkisesti kastroidut miehet, Huh huh, kun tulee vanhaksi alkaa ajatella, onko ihan kohtuullista että jostain ikävästä asiasta kärsii lopun ikää.
        Kenellekään ei tietenkään voi heittää tylysti kuin märkää rättiä kasvoille, että anna anteeksi.
        Eikö ajatteleva ihminen kuitenkin voi päästä yli?
        Puhuttaisiin totta, eikä piilouduttaisi naamion taakse, monille ei seksi oikeasti merkitse paljonkaan, vain takerrutaan tähän, haluan normaalin elämän ettei kukaan näkisi jotain on vialla.
        Elämässä on muutakin?


    • Jäänkylmäsydän

      Aloittajalle. Turvallisuus siinä kärsii. Joissain tapauksissa jopa terveys. Omakohtaista kokemusta on- Tekijä oli ihan tavallinen, silloin pienen vauvan isä. Parin päivän kuluttua jouduin synnytyksestäkin vielä toipumattomana vakavassa korkeakuumeisessa tulehduksessa äkillisesti sairaalaan tiputukseen. Olen toki elänyt saman vähän sadistisen ihmisen kanssa joitain vuosia sen jälkeenkin. Tapa suhtautua lastensa äitiin ei muuttunut.
      Vuosia on mennyt. Mieskamuni on eri maata, kunnioittava. Lempeä. Hänen myötään olen ymmärtänyt, millaista on aito rakastaminen. Pelkotilani tietyissä tilanteissa ovat vähitellen- vasta nyt liki parikymmentä vuotta ahdistavista asioista, ruvenneet kaikkoamaan. Yhä saatan saada pakoonpyrkimisreaktioita, vapinakohtauksia.
      Joku tuntemattoman tekemä mikä tahansa satunnainen teko ei ehkä ole niin "vaikea", kuin normaalielämän perusturvallisuuden menettäminen. Sitä pelkää. Miehiä. Pelkää että koskee, pelkää että pakotetaan, pelkää ettei toinen kuule sanaa ei.
      Haluaisin uskoa siihen, että minusta vielä joskus- vasta näin vanhemmalla iällä, tulee "ihan oikea" nainen. Se sama ihminen, mikä olin nuorena, jonka mielestä seksuaaliosuus on osa toimivaa parisuhdetta. Hyvä osa.

    • akselipa

      Raiskaus sanana on sekä tekijää että uhria syvästi loukkaava.Mielestäni asiallisempi sana olisi yllätys seksi.

    • Noku se pillu on naisille niin herkkä asia.

      90% raiskausilmoituksista on juurikin "jälkikatumista"

      Lisäksi heille jää kauheat traumat ja vahingot (vaikka mitään vahinkoja ei pystytä näyttämään toteen)

      • Aatteleppatätä

        Raiskaukseen on myös kuollut ihmisiä...


      • Aatteleppatätä kirjoitti:

        Raiskaukseen on myös kuollut ihmisiä...

        Eli tapettu itsensä.

        Ei sen sijaan, on mutkin raiskattu kaksi kertaa (jos käytän samaa asteikkoa kuin naiset) kerran tekijä mies, kerran nainen. Koskakohan se ahdistus tulee?


      • ListaHittejäKivenSisään

    • Äläviitsijooko

      Oletpa tosiaan kova muija. Ole siitä kiitollinen ja kiitä jumalaasi joka päivä. Jokaisen kohdalla tuo on varmaan melkohenkilökohtainen asia ja se että mollaat täällä muita on vähän sama kun työntäisit terä-asetta herkemmän raiskatun naisen vatsaan. Myöskin nöyryyttävää ja kivuliasta

    • Kokemustarikkaammaksi

      Mene sinä, kaikki reiät kelpaavat.

    • 111222333444555666777888

      Olen mies ja joutuisin mieluummin itseäni isomman homomiehen raiskaamaksi, kuin puukotetuksi melkein hengiltä.

      Raiskauksia on monenlaisia. Se että mies jatkaa humalassa yhdyntää minuutin pidempään kuin nainen haluaa, ei ole vertailtavissa julkisella paikalla tehtyyn joukkoraiskaukseen, jossa nainen melkein tapetaan ja hän jää pysyvästi vammaiseksi. Ymmärän, että vuosia kestänyt hyväksikäyttö voi aiheuttaa psyykkisiä ongelmia, mutta joka ikinen raiskaus ei voi olla niin kammottava rikos että se niitä aiheuttaisi. Se että on lähellä menettää henkensä on huomattavasti pahempi asia.

    • Mitenkukaanvoi

      vähätellä toisen tuntemuksia ja kokemuksia. Jokainen saa olla antamatta anteeksi - saa tuntea vihaa ja katkeruutta ihan niin kauan kuin itse tahtoo. Toinen ihminen ei voi osoittaa toiselle, mikä tuntemus väärinkohdellusta teosta on oikein. Meidän muiden ( joita elämä ei ole kaltoinkohdellut...huom! pidän raiskausta pahimmanlaatuisena rikoksena) tulisi luoda luottamuksellista ja hyväksyvää ilmapiiriä, jotta jokainen saisi kasvaa ja kehittyä uudeksi minäkseen hyväksynnän kautta.

    • naisetjoutuuvaromaan

      Raiskaus on erittäin kova kokemus naiselle. Sitä ei voi kukaan kiistää. Elen mies ja silti sen ymmärrän.
      Naiset eivät saata tietää minkälainen on miehen ajtuksen juoksu. Kun tulee hyvä tilaisuus, niin mies yrittää käyttää sitä hyväkseen. Jos on alkoholia päässä niin herkemmin käydään naiseen käsiksi, jos sattuu olemaan vielä hyvännäköinen. Tilanne on monelle sama vaikka satutaankin olemaan parisuhteessa. Näin ei saisi olla mutta kuitenkin on. Naisten aivoistahan lähtee sukuelimiin vain pieni "ohjausvirta". Miesten se virta on voimakkaampi. Lisäksi miehillä menee jo silmistä näköhavainnon kautta yksi kanava suoraan alapäähä'n. Eikä kulje edes aivojen kautta. Tässä se ero. Miehet ovat siis vielä lähellä villiuroksia, jotka haluaa ottaa sen naaraan, mikä miellyttää.
      Näin kertoi eräs tuttu lääkäri, mies hänkin. Nainen on ollut aina huonommassa asemassa, ja joutuu edelleen välttä'mään riskipaikkoja.
      Olen keskiikäinen kahden lapsen isä, ja naimisissa edelleen. En ole syyllistynyt raiskauksiin kun en käytä alkoholia. Alkoholin vaikutuksen alaisena en menisi takuuseen vieraisiin menosta. Mutta sen tiedän että en pystyisi naista raiskaamaan. Sen geenin olen saanut jo vanhemmiltani.

      • Villi_uros

        Se tuttu lääkäri ei tainnut olla neurologi. Näköhavainto kulkee aina aivojen kautta, muuten ihminen ei näkisi mitään eikä osaisi tulkita näkemäänsä hyvännäköiseksi naiseksi.


    • Nuorinainennnn1

      Raiskaus aiheuttaa pitkäkestoisempia, psyykkisiä oireita. Tyypillisiä, pitkäkestoisempia oireita ovat traumaperäiset stressioireet ja masennus, pelkotilat, ahdistus, syyllisyys ja häpeä. Uhri menettää helposti luottamuksensa muihin ihmisiin, koko yhteiskuntaan ja myös omaan itseensä.
      Yksikin raiskaus riittää tuhoamaan uhrin elämän pitkäksi aikaa ja jättää syvät arvet hänen sisimpäänsä lopuksi ikää.
      Seksuaalinen väkivalta vahingoittaa uhrin elämää hyvin kokonaisvaltaisesti ja vaikuttaa minäkuvaan, mielenterveyteen, seksuaalisuuteen, parisuhteeseen, työkykykyyn ja elämänhallintaan.
      Seksuaalisen väkivallan kokeminen on aina traumaattista. Uhri voi yrittää unohtaa ja torjua koko asian. Muistot ja kokemukset ovat niin ahdistavia ja järkyttäviä, että ihmisen mieli tavallaan suojautuu ylivoimaiselta tuskalta torjumalla ja yrittämällä unohtaa. Asia on liian kauhea työstettäväksi tietoisella tasolla.
      Valitettavasti asia ei ratkea unohtamalla eikä trauma parane torjumalla. Uhri saattaa selviytyä jonkin aikaa, joskus vuosiakin, mutta yleensä tapahtuma tunkeutuu tajuntaan jonkin muun elämänkriisin yhteydessä ja aiheuttaa silloin monenlaisia oireita.
      Asioiden välttäminen ja torjuminen vie valtavasti psyykkistä energiaa, mikä on siten poissa muusta elämästä.
      Traumaperäisen stressihäiriön oireita ovat mieleen väkisin tunkeutuvat muistumat itse tilanteesta, joita ihminen ei voi itse hallita.
      Kokemusta valitettavasti on ja rehellisesti sanottuna raiskauksesta henkinen paraneminen on paljon kivuliampaa kuin itse teko.

    • Nuorinainenn1

      Raiskaus aiheuttaa pitkäkestoisempia, psyykkisiä oireita. Tyypillisiä, pitkäkestoisempia oireita ovat traumaperäiset stressioireet ja masennus, pelkotilat, ahdistus, syyllisyys ja häpeä. Uhri menettää helposti luottamuksensa muihin ihmisiin, koko yhteiskuntaan ja myös omaan itseensä.
      Yksikin raiskaus riittää tuhoamaan uhrin elämän pitkäksi aikaa ja jättää syvät arvet hänen sisimpäänsä lopuksi ikää.
      Seksuaalinen väkivalta vahingoittaa uhrin elämää hyvin kokonaisvaltaisesti ja vaikuttaa minäkuvaan, mielenterveyteen, seksuaalisuuteen, parisuhteeseen, työkykykyyn ja elämänhallintaan.
      Seksuaalisen väkivallan kokeminen on aina traumaattista. Uhri voi yrittää unohtaa ja torjua koko asian. Muistot ja kokemukset ovat niin ahdistavia ja järkyttäviä, että ihmisen mieli tavallaan suojautuu ylivoimaiselta tuskalta torjumalla ja yrittämällä unohtaa. Asia on liian kauhea työstettäväksi tietoisella tasolla.
      Valitettavasti asia ei ratkea unohtamalla eikä trauma parane torjumalla. Uhri saattaa selviytyä jonkin aikaa, joskus vuosiakin, mutta yleensä tapahtuma tunkeutuu tajuntaan jonkin muun elämänkriisin yhteydessä ja aiheuttaa silloin monenlaisia oireita.
      Asioiden välttäminen ja torjuminen vie valtavasti psyykkistä energiaa, mikä on siten poissa muusta elämästä.
      Traumaperäisen stressihäiriön oireita ovat mieleen väkisin tunkeutuvat muistumat itse tilanteesta, joita ihminen ei voi itse hallita.
      Kokemusta valitettavasti on ja rehellisesti sanottuna raiskauksesta henkinen paraneminen on paljon kivuliampaa kuin itse teko.

    • äitykkä

      Mieti mitä on elämä pelon kanssa.Et tiedä kuka seuraavaksi käyttää sinuun väkivaltaa.Raiskattu ihminen ei tunne samaa kosketusta kun ei raiskattu.Kosketus on vastenmielinen.Toinen ihminen voi siis tuhota elämäsi ,ei siihen terapiat auta.Ikä vaikuttaa myös siihen kuinka raiskattu kokee julmuuden,jos lapsi raiskataan,voi sanoa että elämä on pilalla.Puukotus on eri asia kun raiskaus,joka jättää häpeän uhrin kannettavaksi.

    • VitunMolopää

      Kunpa aloittaja perseraiskattaisiin, niin voisi miettiä miltä tuntuu:(

    • NoMoreFuck

      Eiköhän raiskatut yleensä tiedä jotain myös "pahoinpitelyistä". On siinä jotain mitä verrata - joko yhdessä tai erikseen. Kohtu on sellainen, jota ei saa uutta ja ruumis on Saatanan sinetin jälkeen kaikkea muuta kuin OMA.
      Ja tuskin tunnet kyseisiä naisia, joita olet nähnyt - TOTTUMINEN IHMISKAUPPAAN EI TEE SIITÄ LIEVEMPÄÄ!
      - Kyllä postraumasta kärsivät enemmän naiset, kuin saatanan sarvipäät - oli uros se ns. uhri tai ei.
      Ps.: Terveisiä niille himoituille sotapeleille netissä! Joskus oikeassa elämässä sattuu, eikä vain TAPETA ja himoita SADISMIA!

    • UnetonRikoksenUhri

      Aloittajalle: myös Suomessa joukkoraiskataan. Tällaista saattaa yleisemmin tapahtua esim. päihteidenkäyttäjien keskuudessa, eli juoppoporukassa. Tällaisissa porukoissa tapahtuu monenlaista julmuutta ja toisten alistamista. Myös mm. heikompien ryhmänjäsenten ryöstöjä.

      Raiskauksen uhri saattaa myös olla useiden vuosien, jopa vuosikymmenien ajan alistettu seksuaaliselle väkivallalle, usein jo lapsuudestaan asti. Hänen psyykensä on hajonnut jo lapsena, hänen käsityksensä oikeasta ja väärästä, sekä laillisista oikeuksistaan on hämärtynyt, kun hänelle on aina syötetty valhetta. Hän ei tunne oikeuksiaan, ellei joku suoraan mene ja kerro niistä.

      Hajonneena persoonana hän on aina altis uudelle väkivallalle. Jokainen raiskaustapaus on omanlaisensa, sen tekijä omanlaisensa, samaten uhri. Raiskausten raakuudet vaihtelevat.

      Kaikki seksuaalinen väkivalta ei ole nimenomaista raiskausta, toista ihmistä voi haavoittaa seksuaalisesti muutoinkin kuin tuolla nimenomaisella teolla. Esim. jatkuvalla ahdistelulla, lähentelyllä, eli seksuaalisella häirinnällä ja jota uhri ei itse haluaisi.

      Naisen psyyke myöskään ei ole samanlainen kuin miehen, eikä puukotusta voi verrata raiskaukseen. jossa uhria aivan erityisellä tavalla ja väkivallalla, julmasti nöyryytetään, hänen yksinoikeutensa omaan ruumiiseensa riistetään häneltä, hänet häpäistään.

      Lieneekö aloittaja itse huonon omantunnon omaava raiskaaja? Jos näin on, hienoa, että sentään tulit jo kysyneeksi.

    • aöaöaöö

      Kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia. Tavallista herkempi yksilö ei ehkä koskaan toivu sellaisesta kokemuksesta, josta ei psykopaatille jää minkäänlaista traumaa.

    • Noin 90% raiskauksista on jälkikatumista tai "kännisäätöä"

      Noin 99.9% raiskauksista ei aiheuta fyysistä vahinkoa

      Joten se on lähinnä se henkinen puoli joka voi vähän "yököttää" tms

      • huhhuhmitäkirjoitat

        OLETKO SEONNUT?


      • BaanojenPartaveitselle
        huhhuhmitäkirjoitat kirjoitti:

        OLETKO SEONNUT?

        Sillä on huono omatunto ja se yrittää selittää asiaa, syyllistäen uhrinsa.

        Jos raiskarille itselleen tulisikin jälkikatumus ja huono olo jo tehdystä rikoksesta, voimme me kaikki uhrit lohduttaa raiskaria sillä, että hänen huono olonsa ei oo mittää, verrattuna uhrinsa pahoinvointiin. Se uhri vasta kärsiikin!

        Joten, aurinko nousee ja voit vetää verhot sivuun. Mene pesemään kasvosi, harjaa hampaasi ja suksi taas baanalle, onnellisena bailailemaan.


      • Itse olin noin 27 vuotias kun tuhannen kännissä nussin 59v naista laivalla, siis hän raiskasi minut käyttäen humalatilaani hyväksi koska en kyennyt tekemään omia päätöksiä

        Noh kuulun siis 90% ryhmään jossa tekohetkellä olin mukana mutta myöhemmin kaduttaa

        Kuulun myös 99,9% ryhmään joka ei saanut fyysisiä vammoja, vaikka juttu vähän "kuvottaakin" välillä...

        Ja ei, en tehnyt rikosilmoitusta asiasta


      • Uw8wyjeu
        huhhuhmitäkirjoitat kirjoitti:

        OLETKO SEONNUT?

        Ei liene seonnut sentään, mutta ilman fyysisiä vammoja ei selviä ihan 99,9 %, sillä moni loukkaa itsensä kännissä kaatuillessaan.


      • Ainoastaan 0,1% saa fyysisiä vahinkoja siitä yhdynnästä.

        Itse kuulun siihen 99,9% joka ei saanut


    • Tg6tfytt

      Jos nyt mietitään ihan tosissaan, tyypillisin raiskaus tapahtuu humalassa toisen osapuolen kotona ja jonkinlaista seksiin viittavaa on ollut esillä. Sitten, kun nainen pienempikokoisena sammuu ensin, on mies vielä fyysisesti toimintakykyinen, muttei psyykkisesti. Mieleen saattaa juolahtaa ne puheet, että "mitä jos pantaisiin?" ja vaistot vievät vallan. Aamulla nainen alkaa epäillä ja tuntee häpeää, joten ei muuta kuin puhelin käteen ja mies linnaan. Todisteeksihan riittää nykyään se, että seksiä on harrastettu, eikä miehellä ole esittää kirjallista suostumusta, josta löytyy kahden todistajan nimet, ja videotallennette(siihenkin tarvitaan samanlainen lupalappu) itse aktista. Suurin osa raiskaajina tuomituista miehistä on aivan tavallisia ihmisiä, joilla on sattunut lipsahdus. Sitten on tietysti erikseen nämä melko yleiset perättömät syytteet, joita voidaan pitää jopa naisten salaisena aseena.

    • Niinsiinävaan

      Itselläni ei kokemusta raiskatuksi tulemisesta, mutta kerran olen todistanut raiskausta. Oltiin juhlissa ja kun kaikki muut nukkuivat, kaveri pani humalassa yhtä naista, onneksi kondomin kanssa, joka ei herännyt. Aamulla epäili jotain tapahtuneen, muttei tajunnut, että oli oikeasti käynyt jotain. Kaveri selvisi seurauksitta. Täytyy sanoa, ettei ainakaan tuollainen tapaus aiheuta mitään pysyvää, eikä todellakaan ole verrattavissa tappamisen yrittämiseen tai muuhunkaan törkeämpään rikokseen.

      • 1114

        Miksi ihmeessä annoit kaverin selvitä seurauksitta? Onko hän niin pelottava henkilö, ettei hänen tekemisiinsä uskalla kukaan puuttua?


      • Anonyymi

        Jos kaverisi olisi raiskaamisen sijaan ampunut sitä nukkuvaa naista päähän surmaten hänet heti, niin eihän nainen silloinkaan olisi saanut koskaan tietää, että rikos on edes tapahtunut. Ei olisi kärsinyt asiasta millään lailla. Mutta silti se olisi ollut rikos...


    • pullamössönaiset

      Ainut mikä on varmaa, on se, ettei raiskaus nykynaiselle ole läheskään yhtä paha asia kuin isoäideilleen vielä sata vuotta sitten. Silloin raiskaus oli hyvin monelle naiselle hengenvaarallinen asia. Hyvin monelle, eli heikoimmille synnyttäjille ennen helppoa ja turvallista aborttia; ja kaikille naisille ylipäätään, sillä esim. kuppa ei ollut varmuudella parannettavissa ennen antibiootteja.

      Nykyään raiskaus on ainoastaan henkinen loukkaus ja pelkästään naiselle itselleen. Miehenkään ei tarvitse elättää raiskaajan lasta omanaan ja häpeänään. Kaikkeen tähän nähden maksimirangaistus tuntuu jopa yliampuvalta.

      • Lääketiedettä

        Kyllä nykyäänkin voi saada raiskauksesta esim. HI-viruksen tai tulla raskaaksi. Lisäksi naisella on sitä suurempi riski sairastua kohdunkaulan syöpään, mitä enemmän seksikumppaneita on ollut, eikä se katso sitä onko seksi ollut joka kerta vapaaehtoista. Samaten jos pakottaa jonkun ottamaan suihin, se lisää kurkkusyövän riskiä. Vastaavia riskejä liittyy ihan normaaliin seksiin, mutta on siinä eroa ottaako joku riskin omasta halustaan vai asetetaanko hänet vaaraan vastoin tahtoaan.


    • Olenfine

      Olin noin 6v kun äitini hyväksikäytti minua en kanna hänelle kaunaa mutta masennusta ja ahdistusta tämä on minulle tuottanut.. loppuelämäni ei ole pilalla mutta en aijo antaa anteeksi tai hyväksyä sitä mitä hän teki. Silloin vanhempani erosivat enkä ole enää 11v asti pitänyt häneen yhteyttä. Olen nyt 13v ja olen vasta siis nyt ymmärtänyt mitä OMA äitini minulle teki koulussa olleen terveystiedon tuntiin liittyen. Se on iso asia kantaa mutta pystyn elämään sen kanssa.

    • retardationnation

      Olipa tyhmä aloitus. Luuleeko aloittaja ettei miestä voi raiskata? Koittaa ajatella vain omalle kohdalleen niin ehkä se ajatus siitä sitten lähtee. Jos joku on pakko raiskata toivon että se tapahtuu aloittajalle koska hän kestäisi sen kaikesta päätellen mitään kummempia traumoja saamatta.

    • lhgidl

      Aloittajan päässä on jotain vikaa. Tuliko kenties siellä teholla??
      Itse ottaisin ennemmin puukosta kun joutuisin raiskatuksi. Aivan sama mitkä kivut ja aivan sama vaikka kuolisin.
      Yksi ystäväni on raiskattu. Tuomiona oli ehdollista ja tekijä kävelee tuolla ulkona häntä vastaan ja nauraa. Hmm...miksi hän on taraumaattista..Mietipä sitä tonttu.

      Yhden ystäväni lasta hyväsikäytettiin useampi vuosi. Kummatkin olivat ala-ikäisiä niin voit kuvitella saiko tekijä koskaan tuomiota!!! Ei nyt vaan odotetaan koska pedofiili valmistuu jostain koulusta ja menee töihin lasten tarhaan. Koska rikosrekisteri on puhdas.
      Lapsi sai säälittävät korvaukset, häntä syyllistettiin. Joutuu maksamaan terapiat ja lääkärikulut itse. Tämä sekopää jonka ripustaisin mielelläni kiveksistä torille hakattavaksi jatkaa siis normaali elämää ja mahdollisesti tuhoaa vielä monen muun lapsen elämän.

      Kumpikin on sanonut että ennemmin kuolisivat tai joutuisivat kidutetuksi kun kokisivat ikinä vastaavaa.

      • perverssi.yhteiskunta

        Ei tarvitse ihmetellä että joku on kokenut pakottavaa tarvetta upottaa teräaseen aloittajan vatsaan kun se pää on tuollaista syöpää täynnä.

        Ja koska tämäkin ketju näyttää olevan täynnä "raiskauksen uhreja" jotka ilmoittavat ettei tuollaiset teot ole aiheuttaneet mitään traumoja täytyy toivoa että raiskaajat löytävät tiensä juuri näiden nimenomaisten henkillöiden luokse tekemään tekosensa jatkossakin. Raiskaushan on näiden henkilöiden kohdalla silloin uhriton rikos. Se on aina parempi että seksuaalirikolliset käyttävät näitä tällaisia tyyppejä perversioihinsa eikä niitä normaaleita jotka tuollaisista teoista traumatisoituvat pysyvästi loppuelämäkseen.


    • teitosuoja

      Raiskauksesta voi hyvinkin jäädä trauma ja myös törkeästä pahoinpitelystä voi hyvinkin jäädä trauma. En tiedä onko kukaan tehnyt tutkimusta siitä, kummasta jää traumoja todennäköisemmin.

    • Anonyymi

      Tämän trauman hoito on aloitettu 2006.

    • Anonyymi

      Kysyt vain siksi, että olet täysin tunteeton etkä siten osaa samaistua toisen ihmisen kärsimyksiin. Ei ole mitään yhteistä sillä, että saat nopeasti puukosta ja sillä että sinua käytetään seksuaalisesti hyväksi.

    • Anonyymi

      Olin suhteessa kerskaavan iäkkäämmän idiootin kanssa joka ensitapaamisella itkien kertoi että oli lyönyt naista ja joutuu kohta syytteeseen. Minä hullu lankesin tähän mieheen koska Olin niin yksinäinen. Mies kertoi että kun hän oli lyönyt naista ja se sammui hän käytti hyväkseen. Olin suhteessa kuitenkin ( hullu) 3 kk myöhemmin mies raiskasi minut kun nukuin asuntoautossa. Sanoin hänellä sen hän sai raivarin. Silti jatkoin suhdetta. Meni puoli vuotta hän löy suoraan naamaan nyrkillä. Pakenin . Seuraava aamu hänen iäkäs äitinsä soittaa ja pyytää etten tekis rikosilmoituksen muuten kultapossu joutuu vankilaan ( ehdonalaisena tekohetkellä) . Kului aikaa ja en pystynyt enää hoitaa työni enkä ymmärtänyt miks, nyt tiedän! Meni elämä todella huonompaan malliin tämän raiskaajan takia. Nykyheten status; psyykkiset oireet, sosiasliset tavat kadoksissa, pelko! Koska raiskaaja saa tuomionsa? Minun elämäni tuhottu!

    • Anonyymi

      Ollessani 18-vuotias, olimme ystäväni mökillä pienen porukan kanssa viettämässä iltaa. Mökki oli kohtalaisen syrjässä ja oli talvi.

      Otin tavalliset iltalääkkeeni. Tunnetustihan kolmiolääkkeillä ei ole suotuisia vaikutuksia alkoholin kanssa.

      Menin nukkumaan ennen muita.
      Ystäväni ilmeisesti luuli, että olin kokonaan tiedottomassa tilassa. Olin hetken aikaa hereillä ja joku riisui vaatteitani. Seuraavan kerran heräsin siihen, että ystäväni piti minusta kiinni ja oli jo puuhissaan.

      En osannut tehdä tai sanoa mitään. Kyseinen mies oli minua kaksi kertaa isompi.

      Kun hän sai juttunsa valmiiksi, hän lähti huoneesta.

      Kävin seuraavana aamuna ostamassa jälkiehkäisyn.

      Pidin vielä yhteyttä vähän aikaa. Lähinnä sen vuoksi, että olin liian kiltti.
      Sydän hyppäsi kurkkuun aina, kun ex-ystävä laittoi viestiä. Lopulta blokkasin sen. En viitsinyt selittää mitään, eihän se edes ollut myöntänyt tehneensä mitä teki. Kyllä se ties, että mitä se oli tehnyt.

      Raiskaajat on ihan tavallisia tyyppejä. Usein tekijä on joko ystävä, kumppani tai muu läheinen. Se tekee siitä 100 kertaa pelottavampaa.

    • Anonyymi

      Olet hieman outo

    • Naisihminen minä siis on maailmankaikkeus
      Minkä sisällä kaikki on
      Miehessä on ulkoinen uloke joka yrittää Jumaluutta kohden mies tuntee vain sen pötkön päässä
      Miehellä on 40 000 hermopäätettä kun naisella 80 000 ( tms) löysin sen tutkimustuloksen. Naisilla enemmän hermopäätteitä.
      Nainen on joka kokee autuuden, mies tekee vaan työn , ja uppoaa siihen autuuden energiaan minkä keskellä on. Se henk opettajakin sanoi että mies ei tiedä mitä rakkaus on, nainen tietää.
      Sitten hän luuli että mies laskeutuu siihen.

      Naisel on sielu Minulla kehittyneet sielun alueet mahdoton miehen koskea ei ole tietä sieluun Sielu kehittynyt joka osalta
      Vatsan sydämen kaulan pään
      Meidän aurinko on lakkaamassa olemasta
      Ja kaikki sielut menee omille tahoilleen
      Aurinko on kuin liha punainen ja antoi harjoitaktin vaik yksi sielu raiskattu 20 vuotta
      Antoi niiden aktin tuntua sen raiskatun sisällä
      Niin kirosin sen suringon ja Jumalan ja luotunsa
      Minun sielun Jumala lakkauttaa olemasta
      Ei voi rakentaa niiden vaiheiden perustalle.
      Kun keksitty sellainen laatikko missä sielu lakkaa olemasta menen siihen. Koska Jumala antoi raiskata, vaikka se on mahdotonta on absoluuttinen totuus.
      Itsemurhaa en tee tietenkään.

      • En tahtonut eilen lakata olemasta olisin taht kirjottaa mutta saldo oli loppunut. Näin äsken näkyä että jotmiesparkas uhattu en tahdo ketään vahingoitettavan. Kun elää selibaatissa selviää .


    • Anonyymi

      Yhtälailla seksuaalinen pahoinpitely, ahdistelu ja syrjiminen on naisille, kuin miehillä kova kokemus. Erona se että miehet eivät uskalla myöntää heihin kohdistuvaa seksuaalista väkivaltaa tai muuta epäasisallista toimintaa. Lisäksi tota katsotaan sormien läpi jos TEKIJÄ on NAINEN. Se siitä feminismistä sitten, haistakaapa vittu

      • Anonyymi

        Luuletko dorka että naiset uskaltavat myöntää heihin kohdistuneen seksuaalisen väkivallan jotenkin helpommin kuin miehet? Seksuaalinen väkivalta on aivan yhtä nöyryyttävä kokemus naisille kuin miehillekin. Siksi siitä on vaikea puhua.

        Käsitys että naisen olisi helppo tunnustaa tulleensa esim. raiskatuksi koska on nainen, normalisoi naisiin kohdistuvaa seksuaalista väkivaltaa. Tuohon käsitykseen sisältyy ajatus että naiseen kohdistuva seksuaalinen väkivalta olisi jotenkin normaalimpaa - eli vähemmän vakavaa - kuin mieheen kohdistuva.

        Ehkä se onkin? Ainakin sinun maailmassasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko dorka että naiset uskaltavat myöntää heihin kohdistuneen seksuaalisen väkivallan jotenkin helpommin kuin miehet? Seksuaalinen väkivalta on aivan yhtä nöyryyttävä kokemus naisille kuin miehillekin. Siksi siitä on vaikea puhua.

        Käsitys että naisen olisi helppo tunnustaa tulleensa esim. raiskatuksi koska on nainen, normalisoi naisiin kohdistuvaa seksuaalista väkivaltaa. Tuohon käsitykseen sisältyy ajatus että naiseen kohdistuva seksuaalinen väkivalta olisi jotenkin normaalimpaa - eli vähemmän vakavaa - kuin mieheen kohdistuva.

        Ehkä se onkin? Ainakin sinun maailmassasi.

        näin---meinasin sanoa tohon jotain mutta muistin sitten, miten tää maailma toimii nykyään. Jos kadulla esim. nainen tönii, kynsii ja vaikkapa nälvii miestä, joka yrittää vaan päästä tilanteesta pois, ei kukaan satavarmana mene siihen väliin. Korkeintaan katsoo miestä huvittuneena. Asiasta tulee heti me too-uutinen jos mies vähän suivaantuukin asiasta ja vaikkapa tönäisee naisen vähän kovempaa kauemmas, vaikkapa miehen naamaan kynsillä kiinni. Tällöin tullaan taas siihen ettei mies osaa sitä ja tätä ja kuinka...

        Toi on julkisilla paikoilla tasan sama juttu. Naisella on joku ihmeellinen oikeus, esim. baarissa kopeloida vaikka porukalla jotain "mystistä urosta" ja koko kanaparvi voi laittaa asian humalan piikkiin. Jos mies tokaisee että voitteko kalppia helvettiin, on mies silloin sovinisti ja tätä miestä katsotaan kummaksuen.
        Saman tapainen tilanne toisin päin, olisi uutisissa samantien: Miesporukalle syytteet naisen ahdistelusta. Tai jos yksittäinen mies flirttailee tai "vahingossa" hipaisee( joka siis on naiselle sallittua) naista, on naisella täysi oikeus potkia ensin munille ja sitten läimiä vaikka naama turvoksiin.

        Se väkivallan tunnustaminen ei lähtökohtaisesti ole kummallekaan yhtään sen enempää. On kuitenkin aika iso juttu, miten eri tavalla asiaan suhtaudutaan riippuen siitä, onko tekijä/uhri nainen vai mies. Nytkin kun täällä asiasta mainitsi niin heti roihahti rovio tulille.


    • Anonyymi

      Ajattelin aikoinaan, että naiset vain ulisee turhasta ja on liian herkkiä. Sitten mut itse raiskattiin. Neljän vuoden jälkeen en vieläkään oo täysin työkykyinen.

      • Anonyymi

        Olen pahoillani edes sanoesssni näin, mutta sitä saa mitä tilaa. Arvosta, älä vähättele toisten kokemuksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pahoillani edes sanoesssni näin, mutta sitä saa mitä tilaa. Arvosta, älä vähättele toisten kokemuksia

        Eikö se ollutkaan niin että naisen raiskaaminen on normaalia koska biologia ja avara luonto?Vain miehen ja pojan raiskaaminen on väärin ja sekin vain silloin kun tekijänä on mies, koska se on luonnotonta?

        Vain poikiin ja miehiin kohdistuva seksuaalinen väkivalta on vakavaa koska naisiin ja tyttöihin kohdistuva seksuaalinen väkivalta on luonnollista. Siitä pitää olla suorastaan imarreltu.


    • Anonyymi

      On miehiäkin raiskattu, erityisesti afgaanit harrastaa. Oulun raiskauksien jälkeen, jotkut nuoret tytöt tehneet itsemurhan, vaikea päästä normaali elämään!

      • Anonyymi

        Niin. Suomessa ei sitäkään tapahdu. Jari Sillanpään hovidiilerikään ei mitään sellaista tehnyt. Sekin oli ihan vain viatonta suomalaista läpändeeriä.

        Erityisesti ne kaikki muut sitäkin harrastaa. Mutta eivät erityisesti ainakaan suomalaiset.

        Kaikki paha tapahtuu toisaalla, toisten toimesta.

        Suomi on lintukoto.


    • Anonyymi

      olen täällä nyt muutaman (5) vuoden myöhässä mutta pakko sanoa, mut raiskattiin kun olin 14vuotta ja nyt neljä vuotta myöhemmin en kykene suhteeseen koska pelkään että se tapahtuis uudelleen. nään siitä vieläkin painajaisia eikä mitkään terapiat auta :)

    • Anonyymi

      Tyhmä keskusteluketju.

      Miksei kukaan kysy onko kolariin joutuminen kova kokemus? Eiköhän siihen vaikuta aika monet tekijät. Onko kyse pienestä peltikolarista vai Konginkankaan kolarista. Ja kuoliko joku vai säilyikö naarmutta.

      Raiskauksista puhutaan liian yleistäen. Raiskaus on kuitenkin kun puhutaan lainsäädännöstä, vain tietyt kriteerit fyysisesti täyttävä rikos. Eikä siitä seuraa että kaikki kokemukset ovat samanlaisia. Jokin raiskaus ei välttämättä edes traumatisoi uhria vaikka kyseessä olisi ollut lainsäädännöllisessä mielessä rikos. Ja toinen pääsee hengestään tai terveydestään loppuelämäkseen raiskauksen yhteydessä.

      Minua ärsyttää sellaiset raiskauksen kokeneet ihmiset jotka puhuvat kaikkien raiskauksen kokeneiden suulla ja esiintyvät asiantuntijoina julkisuudessa. "Minä tiedän koska ole itse raiskauksen uhri ja täten asiantuntija". Et sinä tiedä siltikään muuta kuin oman kokemuksesi. Jokainen puhukoon vain omasta puolestaan.

      Ylipäänsä seksuaalisen koskemattomuuden kaikenlaiseen loukkaamiseen pitää suhtautua vakavasti. Ei se tarvitse olla fyysinen raiskaus ollakseen vakavaa. "Pelkkä" seksuaalinen ahdistelu ja häirintä varsinkin pitkään jatkuvana voi olla kokemuksena jopa pahempi kuin raiskaus. Huolimatta siitä että laissa raiskaus on aina vakavampi rikos kuin häirintä.

      Olennaisempi kysymys olisi mikä helevetti suomalaista yhteiskuntaa riivaa, että seksuaalisesta väkivallasta ja sen uhreista puhutaan niin kovin tunteillen, säälien ja myötätuntoa kerjäten. Julkkisterapeutit kutsuvat yleisöä säälimään seksuaalisen väkivallan uhreja. Ollaan niin "rikottuja". Kun meitä on niin kovin "satutettu". Kielenkäyttö liittyen seksuaalisen väkivallan uhreihin on todella ällöttävää. "Ollaan yhdessä hiljaa". Sytytetään kynttilöitä muistolle. Peräänkuulutetaan mielenterveyspalveluita koska seksuaalisen väkivallan uhri on automaattisesti mielisairas ja tarvitsee itkupiirejä. Juostaan jossain tommy hellstenin sisäisen lapsen kursseilla vellomassa jossain saatanan itsesäälissä. Juostaan terapioissa harjoittelemassa häpeämistä.

      Mistähän helevatasta johtuu että suomessa seksuaalista väkivaltaa koskevasta keskustelusta puuttuu kokonaan tällainen lähestymistapa:

      https://www.youtube.com/watch?v=3p0-iLcx4es

      Meillä pakotetaan seksuaalisen väkivallan uhrit vellomaan ja piehtaroimaan itsesäälissä ja parkumaan kohtaloaan jossain mielisairasteluklubeilla. Suomalaisen ajattelun mukaan rikoksen uhrin kuuluu olla uhriutunut ihmisromu. Uhriutunut mielelnterveyshäiriöinen on ainoa tapa miten seksuaalista väkivaltaa kokenut saa olla olemassa. Vihata ei saa, tai jos saa niin joku emakko terapeutti antaa siihen luvan turvallisesti terapiassa ja silittää sitten päästä.

      Kukaan ei ota seksuaalisen väkivallan uhreja vakavasti. Heidät pistetään holhottavan lapsen asemaan joille pitää riittää että heille tarjotaan myötätuntoa ja sääliä. Tämä on oksettava piirre suomalaisessa yhteiskunnassa.

    • Anonyymi

      Ihmiset ovat erilaisia. Jos on erittäin tunnekylmä ihminen, ei traumatisoidu juuri minkäänlaisista kokemuksista.

    • Anonyymi

      🏃🏃🪂🧕🥒🥖❤️

      Hmmmm... Traumat voivat olla todella pahoja tai todella pieniä tai sitten ei huomaa mitään muutosta.

      Jos huomaa joutuvansa raiskatuksi, niin siinä tilanteessa asennoitumisella koko tulevaan asiaan on merkitystä. Jos tilanteeseen lähtee asenteella, että nyt minut raiskataan niinkuin oikeastikin tapahtuu, mutta voiko sitä ajatella niin, että toisella on kauheat seksi himot ja pakottava tarve saada seksiä, kun kulli kovana housujen sisällä vaatii saada seksiä, yleensä miehillä nimen omaan kulli vaatii seksiä, mikä tuo pakottavan tarpeen yläpäähän toimia kullin haluamalla tavalla. Harva mies pystyy raiskaamaan silloin jos kulli ei ole edes kovana.
      Nyt kun ymmärretään mistä raiskaus johtuu, niin on helpompi ymmärtää miksi mies haluaa raiskata juuri sinut, kun ketään muuta sopivaa ei ole saatavilla. Aina ei ole miehen elämässä naista jolta saisi seksiä niin, että nainen myös haluaa seksiä. Myös on niin, että joskus juuri sinä olet se haluttavampi jota miehen kulli ohjaa miehen aivoja haluamaan juuri sinua. Joskus olet vaan sattumoisin paikassa samaan aikaan, kun miehelle iskee halu saada seksiä juuri sinulta, jolloin tunnet olevasi tilanteen uhri, joka joutuu miehen raiskatuksi. Elämä on arpapeliä ja joskus omalle kohdalle sattuu huonoa onnea ja joskus huonoa onnea sattuu jatkuvasti yhä uudelleen siten, ettei mikään mene koskaan niin kuin elämässä toivoisi menevän ja näin on varmasti raiskaajan elämä myös mennyt, ettei mikään ole mennyt niin kuin raiskaaja on toivonut elämänsä menevän, eli voi olla ettei raiskaajan elämässä ole koskaan ollut naista edes tai sitten vaan seksi elämä ei tyydytä miestä tai kulli on vaan liian aktiivinen haluamaan lisää seksiä tilanteessa jossa ei pitäisi haluta tai sitten mies hakeutuu tilanteeseen kanssasi, koska on halunnut seksiä jo kauan kanssasi tai himo seksiin kanssasi tulee yllättäen. On monia eri tilanteita ja on monia eri syitä miksi mies tuntee pakottavaa seksiä saada kanssasi joko sinun suostumuksella tai väkisin raiskaamalla halua saada seksiä sinulta tai ihan raiskaten halu saada seksiä juuri sinulta.


      Naisilla on ajatus, että raiskaukseen johtaa se syy mikä on miehen päässä, joka laukaiseva tekijä teoille, jota kutsumme HIMOKSI saada seksiä juuri sinulta, jolloin se on suunnitelmallinen halu hakeutua seuraasi ja saada sinulta seksiä joko niin, että suostut itse siihen tai sinut mies raiskaa saadakseen seksiä. USEIN syy tulee miehen kovettuneelta kullilta saada seksiä joko suostumuksellasi tai sitten raiskaamalla sinut.
      Joitakin miehiä kaduttaa raiskauksen jälkeen se, että oli kullin vietävissä ja raiskasi siitä syystä johtuen sinut ja toisia miehiä ei kaduta yhtään, jotkut voivat pitää jopa sitä kostona sille, ettei kukaan nainen anna seksiä omasta tahdostaan vaikka mies on monia kertoja yrittänyt löytää naista aiemmin joka antaisi omasta tahdostaan seksiä miehelle. Monet naiset ovat uhreina raiskauksille siksi, että mies ei onnistu saamaan seksiä naisilta joilta olisivat halunneet saada seksiä, eli ovat tulleet torjutuksi sinkku naisten taholta toistuvasti.
      Kyllä on myös miehen mielenvikaisuuteen perustuvia raiskauksia, eli ei normaali miehen tekemiä raiskauksia myös tapahtuu, jolloin mukana saattaa olla väkivalta ja jokin pelottava väline kuten esimerkiksi veitsi. Tässä oli jo melkein kaikki vaihtoehdot kerrottuna miehen puolelta.

      Naisen puolelta kysyisin tai neuvoisin, että voiko tilanteeseen etukäteen suhtautua siten, että uhrina olemisen ja tuntemuksen sijaan ajattelisi raiskaus tilanteeseen joutumista siten, että miehellä on kovat halut nyt selkeästi saada seksiä ja itse naisena voisin säälistä antaa seksiä? Tai voisiko raiskaus tilannetta jo etukäteen ajatella alistumisena miehen seksi halujen tyydyttäjänä uhriutumisen sijaan?
      Myös tilannetta voisi raiskauksen aikana tai raiskauksen jälkeen ajatella, että annoin seksiä miehelle säälistä tai alistumalla miehen seksi halujen tyydyttäjänä. Vuosia jälkeenpäin ajatusta voisi kokeilla muuttaa omassa naisen päässä, että jouduin alistumaan miehen seksi halujen vuoksi tai että annoin miehelle säälistä seksiä.
      Miksi asenteella on sitten väliä, että pitääkö itseään uhrina vai säälistä seksiä antavana tai seksiin alistuvana raiskaus tilanteessa tai jälkeenpäin asiaa ajatellen miksi suhtautumisella on suuri merkitys. Omasta suhtaumisesta raiskaukseen uhrina riippuu se, että tuleeko raiskauksesta traumoja, joita miettii jälkeenpäin. Jälkikäteen uusi suhtautuminen raiskaukseen voi muuttaa kokemansa uhrin aseman erilaiseksi, jos pakottaa ajatuksensa ajattelemaan, että annoin miehelle seksiä säälistä tai annoin miehelle seksiä alistumalla miehen tahtoon.
      Uhrina olemista raiskauksessa on vaikea koskaan hyväksyä ja vaikea koskaan päästä asiasta eroon, jos miettii olleensa raiskauksen uhri.

      Jatkuu vielä seuraavassa viestissä:

      🏃🏃🪂🧕🥒🥖❤️

      • Anonyymi

        🦕❤️🏃🏃🪂🧕🥒🥖❤️🦕

        Jatkuu:

        Uhrina olemista raiskauksessa on vaikea koskaan hyväksyä ja vaikea koskaan päästä asiasta eroon, jos miettii olleensa raiskauksen uhri. Alistumisella ja säälistä annetusta seksistä pääsee raiskauksen ajattelemisesta eroon helpommin jossakin vaiheessa tai raiskauksen uhriksi joutuminen on jotenkin helpommin hyväksyttävissä, kun muokkaa ajatusta asiasta omassa päässä siten, että annoin miehelle seksiä säälistä tai alistumalla. Ajatuksen muuttaminen ei poista tosiasioita siitä, etteikö sinä naisena olisi ollut raiskauksen uhri, mutta itsesi kannalta katsottuna on parempi ajatella tapahtunutta raiskausta alistumisena seksin annolle miehelle tai sääliseksin antamisena miehelle.
        Olisiko tässä ideaa ajatella toisella tavalla raiskausta ennen siihen joutumista tai raiskauksen aikana tai raiskauksen jälkeen tai muuttaa ajatusta raiskauksesta jälkikäteen ja naisten mielipidettä lähinnä olisi kiva kuulla.
        Naisen oman jaksamisen ja raiskaus tapahtuman ylipääsemiseksi tätä ajattelin ehdottaa. Jos sinun henkeä on uhattu jollakin tai väkivaltaa käytetty raiskauksen yhteydessä, niin se pitäisi käsitellä erillisenä asiana, mutta itse väkisin tunkeutuminen sinun sisälle, niin voisiko sitä ajatella alistumalla seksin antamisella miehelle tai sääliseksin antamisena miehelle? Jos ei mitään väkivaltaa tai uhkaamista ole tapahtunut, niin voisiko sitä koko raiskausta ajatella sääliseksin antamisena miehelle tai alistumisena seksin antamisella miehelle? Voisiko hakea jotakin ulos pääsyä sille, että raiskaukseen joutuminen tai siitä selviäminen olisi jotenkin helpompaa ja nopeampaa?
        Mikä on naisena oma ehdotuksesi selvitä raiskauksesta, olisiko se jokin ajatuksen muuttaminen tapahtuneesta tai toisen puolen seksi halun ymmärtäminen auttaisi pääsemään jatkamaan elää muistelematta päivittäin raiskausta. Kuinka usein raiskaus muistuu mieleesi vielä sen jälkeen kuukauden tai vuoden päästäkin tai vuosien päästäkin? Raiskaaja ajatellessa jälkeen päin tuntuu kuvottavalta tai pahalta varmastikin, mutta hänen raiskaus tekonsa, ei enää kävisi mielessä samalla tavalla, jos tekoa voi ajatella säälliseksinä tai alistumisena miehen himoille. Väkivalta tai uhkaaminen mikä olisi liittynyt raiskaukseen olisi sitten asia erikseen, mitä en yritä tässä muuttaa muuksi millään tavalla, kun sitä ei muuksi voi muuttaa.

        🦕🏃🏃🪂🧕🥒🥖❤️🙋🤷

        En ole raiskauksen uhri itse, enkä ole ketään raiskannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🦕❤️🏃🏃🪂🧕🥒🥖❤️🦕

        Jatkuu:

        Uhrina olemista raiskauksessa on vaikea koskaan hyväksyä ja vaikea koskaan päästä asiasta eroon, jos miettii olleensa raiskauksen uhri. Alistumisella ja säälistä annetusta seksistä pääsee raiskauksen ajattelemisesta eroon helpommin jossakin vaiheessa tai raiskauksen uhriksi joutuminen on jotenkin helpommin hyväksyttävissä, kun muokkaa ajatusta asiasta omassa päässä siten, että annoin miehelle seksiä säälistä tai alistumalla. Ajatuksen muuttaminen ei poista tosiasioita siitä, etteikö sinä naisena olisi ollut raiskauksen uhri, mutta itsesi kannalta katsottuna on parempi ajatella tapahtunutta raiskausta alistumisena seksin annolle miehelle tai sääliseksin antamisena miehelle.
        Olisiko tässä ideaa ajatella toisella tavalla raiskausta ennen siihen joutumista tai raiskauksen aikana tai raiskauksen jälkeen tai muuttaa ajatusta raiskauksesta jälkikäteen ja naisten mielipidettä lähinnä olisi kiva kuulla.
        Naisen oman jaksamisen ja raiskaus tapahtuman ylipääsemiseksi tätä ajattelin ehdottaa. Jos sinun henkeä on uhattu jollakin tai väkivaltaa käytetty raiskauksen yhteydessä, niin se pitäisi käsitellä erillisenä asiana, mutta itse väkisin tunkeutuminen sinun sisälle, niin voisiko sitä ajatella alistumalla seksin antamisella miehelle tai sääliseksin antamisena miehelle? Jos ei mitään väkivaltaa tai uhkaamista ole tapahtunut, niin voisiko sitä koko raiskausta ajatella sääliseksin antamisena miehelle tai alistumisena seksin antamisella miehelle? Voisiko hakea jotakin ulos pääsyä sille, että raiskaukseen joutuminen tai siitä selviäminen olisi jotenkin helpompaa ja nopeampaa?
        Mikä on naisena oma ehdotuksesi selvitä raiskauksesta, olisiko se jokin ajatuksen muuttaminen tapahtuneesta tai toisen puolen seksi halun ymmärtäminen auttaisi pääsemään jatkamaan elää muistelematta päivittäin raiskausta. Kuinka usein raiskaus muistuu mieleesi vielä sen jälkeen kuukauden tai vuoden päästäkin tai vuosien päästäkin? Raiskaaja ajatellessa jälkeen päin tuntuu kuvottavalta tai pahalta varmastikin, mutta hänen raiskaus tekonsa, ei enää kävisi mielessä samalla tavalla, jos tekoa voi ajatella säälliseksinä tai alistumisena miehen himoille. Väkivalta tai uhkaaminen mikä olisi liittynyt raiskaukseen olisi sitten asia erikseen, mitä en yritä tässä muuttaa muuksi millään tavalla, kun sitä ei muuksi voi muuttaa.

        🦕🏃🏃🪂🧕🥒🥖❤️🙋🤷

        En ole raiskauksen uhri itse, enkä ole ketään raiskannut.

        Ei, mutta siitä fantasioit ja normalisoit näillä tietämättömillä teksteilläsi seksuaalista väkivaltaa. Ilmoitan viestisi poistettavaksi. Ne ovat loukkaavia ja hyvästä mausta kaukana.

        Omaa kokemusta kun asiasta on, en voi sanoa muuta kuin 🖕🖕🖕 ja pidä fantasiasi omassa mielessäsi.
        Ja hommaa hei apua ajatuksiisi.


    • Anonyymi

      Kohtuuton vertaus. (Sota)

    • Anonyymi

      Raiskaajien vihaajat ovat rassissteja!

    • Anonyymi

      ok tää on vuonna 2006 tehty postaus, mutta mitä vittua. ei oo muita sanoja. mitä vittua

    • Anonyymi

      Mun kumppani tunkesi kaluaan väkisin mun ns 2seen... kauhea kamppailu, huusin ja kiljuin... loppui se jossain vaiheessa mutta... olen 70 v ja hän 40 v saa nähdä ollaanko enää tekemisissä

    Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      75
      3414
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      562
      3210
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2822
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2072
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1855
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1835
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      140
      1460
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1281
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1260
    Aihe