Onkos teille käynyt

näin eli kun auto vietiin pikaöjynvaihtoon niin paikalleen jäi entinen suodattimen tiiviste? Eli siellä oli siis kaksi tiivistettä päällekkäin. Muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen suodatin löystyi ja työnsi öljyt pihalle. Moottori hajosi (ajettu 5.000 km) eikä pikaöljynvaihtofirma suostunut maksamaan mitään. Lupaili ja lupaili korvausta mutta sitä ei tullut koskaan. Hävitti jopa uudesta moottorista aiheuteneiden kustannuksien laskut (en älynnyt ottaa valokopioita). Firma on ns. persaukinen.

Tuli nyt mieleen kun sama firma oli unohtanut kiristää kaverin autosta uuden suodattimen ja oli vuotanut öljyä.
Ilmianna
Jaa

19 Vastausta


vaihtaa firmaa??
Ilmianna
Jaa
kävi samoin.hinausauton lavalla huoltoon.onneksi huomattiin vuoto ajoissa.maksoivat sijaisauton ja 50 euroa päälle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Meikä käyttää getzissä kotimaisia Teho suodattimia vain sen takia kun niissä on leveämpi ja paksumpi tiiviste joka varmasti pitää vaikka kuinka kovassa pakkasessa ja sen saa sopivan tiukalle aina.

Hintakin on vähän halvempi vaikka se ei ole ratkaiseva tekijä. Ero suodatustehossa ja tukkeutuvuudessa - sitä on vaikea sanoa hyundain merkkisuodattimeen verrattuna, johonkin boschiin verrattuna vähän huonompi mutta eiköhän tuo 15000km välillä riitä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
..että autoon on vaihdettu öljyt ja öljykorkki on unohdettu sulkea? Vasta ajaessa huomattu öljyn käry, melkoisesti oli roiskinut konehuoneeseen. Tämä tapahtui kerran erään paikkakunnan arvostetussa huoltamossa
Ilmianna
Jaa
ole omalle kohdalle sattunut kun tulee itse huollettua. Kerran jättivät huollossa öljypropun löysälle. Ihmeteltiin lammikkoa pihassa mutta vahinkoa ei sattunut kun tilavuus on 8 litraa.
Ilmianna
Jaa
Laskut (kuittikopiot) saat uusiksi konerempan tehneestä firmasta kun pyydät.

Vahingonkorvausta voit hakea viime kädessä käräjäoikeudessa, mutta siinä vaiheessa tarvitset myös lausunnon konerempan tehneestä firmasta (tai vielä parempi olisi puolueeton vakuutustarkastaja tms).

Persaukisellakin firmalla yleensä on jonkunlaiset vastuuvakuutukset, joten sieltä kautta voit jotakin saada. Vaivaa se vaatii ja tietysti sullakin pitäisi olla oikeusturvavakuutus, jos käykin niin että oikeusistuin katsoo, että öljyvalon syttyessä sinun olisi pitänyt ymmärtää pysähtyä ja vika olisi näin ollut vältettävissä... meinaan ettet joudu korvaamaan niidenkin oikeudenkäyntikuluja...
Ilmianna
Jaa
öljyvaihdossa työkalut. Paras on tuo kunnollinen suodatinavain ja muutamia hylsyjä jäänyt konehuoneeseen
Ilmianna
Jaa
mitäs ajelit kuivalla koneella . merkkivalo on vissiin palanu ja varmaan öljy on haissu hirveelle kun on valunu kuumaa mottii pitkin . tommosten kädettömien pitäs käyttää julkista liikennettä pois muitten edestä !!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
kun et tiedä. Öljynpainevalon sytyttyä sammutin välittömästi moottorin. Vahinko oli jo ennättänyt tapahtua. Mene sinä tarkastelemaan vaikka apupyöriesi ilmanpaineita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Käytin kerran autoani öljynvaihdossa paikallisella pikkupajalla. Käveleskelin hallissa huollon aikana ympäriinsä, ja kaikki näytti menevän autoni kohdalla sivusilmällä katsottuna varsin hyvin.

Kävelin auton viereen, ja asentaja oli juuri kaatanut kolmisen litraa öljyä moottoriin, kunnes aloin katselemaan että mikäs läikkä tuohon renkaan viereen on ilmestynyt.

Asentaja oli unohtanut laittaa koko öljypropun paikoilleen. Siinä se työkaluvaunun päällä killotti. :-)
Lievästi kieltämättä hymyilytti, niin asentajaa kuin minuakin. Eipä muuta kuin öljyproppu kiinni, ja uudet öljyt koneeseen.

Virheitähän sattuu jokaiselle, enkä tuon takia alkanut korjaamoa vaihtamaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
ja suurin osa virheistä tapahtuu kun asiakas on vieressä. Asentajakin ansaitsee työrauhan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jamppa1 kirjoitti:
ja suurin osa virheistä tapahtuu kun asiakas on vieressä. Asentajakin ansaitsee työrauhan.
Ja millaisia "virheitä" tapahtuukaan, kun asiakas ei ole vieressä? Jätetään kylmän rauhallisesti työkohtia tekemättä, laskuun nekin kohdat kyllä ilmestyvät!

Minun työni on sellaista, että asiakkaat ovat aamusta iltaan vieressä! Voinkohan minäkin perustella mahdolliset kelvottomat työni tulokset asiakkaiden läsnäololla? Sanonko heille, että haluan työrauhan?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ihminen_ kirjoitti:
Ja millaisia "virheitä" tapahtuukaan, kun asiakas ei ole vieressä? Jätetään kylmän rauhallisesti työkohtia tekemättä, laskuun nekin kohdat kyllä ilmestyvät!

Minun työni on sellaista, että asiakkaat ovat aamusta iltaan vieressä! Voinkohan minäkin perustella mahdolliset kelvottomat työni tulokset asiakkaiden läsnäololla? Sanonko heille, että haluan työrauhan?
että selitän: Minunkin työssäni on asiakkaat läsnä. Se ei haittaa koska juuri se asiakaspalvelu on merkittävä osa työn kuvaa.

Asentaja sen sijaan ei ole asiakaspalvelutehtävässä. Asentaja asentaa. Keskittyminen on yleensä auton korjaamisessa se heikoin lenkki. On osaaminen, osat ja työkalut sekä tilat. Keskittyminen häiriintyy kaikkein helpoimmin. Eli suurin osa virheistä johtuu juuri keskittymisen puutteesta. Asentaja ei yleensä jätä mitään "kylmän rauhallisesti" tekemättä vaan tekee mitä käsketään. Virheitä toki sattuu kaikille. Hommassa kuin hommassa yleisö aiheuttaa tietyn paineen, tämähän on selvä.

Pikkupajoja lukuunottamatta asiakaspalvelusta vastaavat huoltoneuvoja, varaosamyyjä, kassa tai vastaava henkilö.

Oletko miettinyt että kuinka usein asiakkaat punkeavat vaikka kodinkonekorjaamon työtiloihin? Entä kännykkäkorjaamon? Kyllä pääsääntö on se että asentajalle annetaan työrauha. Autoala tekee tästä valitettavan usein poikkeuksen.

Monissa autokorjaamoissa sanotaan huoltohallin ovessa selkeästi että "vain henkilökunnalle". Tämä on asiakkaan sekä asentajan parhaaksi: Auto tulee varmemmin ja nopeammin kuntoon, eikä asiakkalla ole tapaturmariskiä, esim. liukastumisen tms. takia. Asiakkaita on vähän paha pyytää poistumaan hallista ellei tapahdu jotain erityistä. Asentajan työrauha on kuitenkin kaikkien etu.

Kuten varmaan luitkin rivien välistä, olen ollut korjaamolla myös haalarit päällä. Tämähän tuli muutenkin aivan väärälle palstalle mutta menköön tämän kerran kun liittyy kuitenkin öljynvaihtoon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jamppa1 kirjoitti:
että selitän: Minunkin työssäni on asiakkaat läsnä. Se ei haittaa koska juuri se asiakaspalvelu on merkittävä osa työn kuvaa.

Asentaja sen sijaan ei ole asiakaspalvelutehtävässä. Asentaja asentaa. Keskittyminen on yleensä auton korjaamisessa se heikoin lenkki. On osaaminen, osat ja työkalut sekä tilat. Keskittyminen häiriintyy kaikkein helpoimmin. Eli suurin osa virheistä johtuu juuri keskittymisen puutteesta. Asentaja ei yleensä jätä mitään "kylmän rauhallisesti" tekemättä vaan tekee mitä käsketään. Virheitä toki sattuu kaikille. Hommassa kuin hommassa yleisö aiheuttaa tietyn paineen, tämähän on selvä.

Pikkupajoja lukuunottamatta asiakaspalvelusta vastaavat huoltoneuvoja, varaosamyyjä, kassa tai vastaava henkilö.

Oletko miettinyt että kuinka usein asiakkaat punkeavat vaikka kodinkonekorjaamon työtiloihin? Entä kännykkäkorjaamon? Kyllä pääsääntö on se että asentajalle annetaan työrauha. Autoala tekee tästä valitettavan usein poikkeuksen.

Monissa autokorjaamoissa sanotaan huoltohallin ovessa selkeästi että "vain henkilökunnalle". Tämä on asiakkaan sekä asentajan parhaaksi: Auto tulee varmemmin ja nopeammin kuntoon, eikä asiakkalla ole tapaturmariskiä, esim. liukastumisen tms. takia. Asiakkaita on vähän paha pyytää poistumaan hallista ellei tapahdu jotain erityistä. Asentajan työrauha on kuitenkin kaikkien etu.

Kuten varmaan luitkin rivien välistä, olen ollut korjaamolla myös haalarit päällä. Tämähän tuli muutenkin aivan väärälle palstalle mutta menköön tämän kerran kun liittyy kuitenkin öljynvaihtoon.
Suorastaan vitutti jo kouluaikoina kun korjasi jonkun asiakkaan autoa ja omistaja seisoi vieressä ja kyseli kuin kouluikäinen, yritä siinä sitten keskittyä auton korjaamiseen!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jamppa1 kirjoitti:
että selitän: Minunkin työssäni on asiakkaat läsnä. Se ei haittaa koska juuri se asiakaspalvelu on merkittävä osa työn kuvaa.

Asentaja sen sijaan ei ole asiakaspalvelutehtävässä. Asentaja asentaa. Keskittyminen on yleensä auton korjaamisessa se heikoin lenkki. On osaaminen, osat ja työkalut sekä tilat. Keskittyminen häiriintyy kaikkein helpoimmin. Eli suurin osa virheistä johtuu juuri keskittymisen puutteesta. Asentaja ei yleensä jätä mitään "kylmän rauhallisesti" tekemättä vaan tekee mitä käsketään. Virheitä toki sattuu kaikille. Hommassa kuin hommassa yleisö aiheuttaa tietyn paineen, tämähän on selvä.

Pikkupajoja lukuunottamatta asiakaspalvelusta vastaavat huoltoneuvoja, varaosamyyjä, kassa tai vastaava henkilö.

Oletko miettinyt että kuinka usein asiakkaat punkeavat vaikka kodinkonekorjaamon työtiloihin? Entä kännykkäkorjaamon? Kyllä pääsääntö on se että asentajalle annetaan työrauha. Autoala tekee tästä valitettavan usein poikkeuksen.

Monissa autokorjaamoissa sanotaan huoltohallin ovessa selkeästi että "vain henkilökunnalle". Tämä on asiakkaan sekä asentajan parhaaksi: Auto tulee varmemmin ja nopeammin kuntoon, eikä asiakkalla ole tapaturmariskiä, esim. liukastumisen tms. takia. Asiakkaita on vähän paha pyytää poistumaan hallista ellei tapahdu jotain erityistä. Asentajan työrauha on kuitenkin kaikkien etu.

Kuten varmaan luitkin rivien välistä, olen ollut korjaamolla myös haalarit päällä. Tämähän tuli muutenkin aivan väärälle palstalle mutta menköön tämän kerran kun liittyy kuitenkin öljynvaihtoon.
Kodinkonekorjaajan toiveunihan on, että asiakas änkeää viereen juttelemaan. 80 euroa/h sitä juttelee mielikseen vaikka viisi viikkoa.

"Asentaja ei yleensä jätä mitään "kylmän rauhallisesti" tekemättä vaan tekee mitä käsketään."

Kun asentajalla on määräaikaishuollon ruksilista työhön kuuluvista työkohdista, kuka se siis on, joka käskee jättää tekemättä kaikki ne työkohdat, josta ei lisärahaa heru (jarrupalojen paksuuden tarkastus, rengaspaineiden korjaus, saranoiden rasvaus), listaanhan kyllä ruksit laitetaan!

Sensijaan lisähilloa tuovat pissapojan täyttö, pakkasnesteen lisäys, lasinpyyhkijöiden uusinta jne. kyllä tehdään, vaikka asiakas on niiden tekemisen kieltänyt.

Kun sinulla siis on tieto, että asentajaa on näin käsketty, miksi siis asiakas ei saisi olla tarkkailemassa, ettei häntä taas kuseteta? Luulisi asentajankin ymmärtävän, että se on asiakkaan ja asentajan yhteinen etu.

Mikä se olikaan se sinun edustamasi automerkki? Mikä paikkakunta? No ehkä ne selviävät vähän näitä palstoja selailemalla.

Omasta kokemuksesta muutamalta viime vuodelta: vain yhdessä merkkikorjaamossa on kielletty korjaamoon meno. Se käyntikerta jäikin viimeiseksi.

Sensijaan Seinäjoen Käyttöautolle, Tampereen Käyttöautolle ja Hämeenlinnan Autoilvekselle täydet pisteet kyseisten korjaamoiden asentajien asiakaspalvelulle! Vieressä käynti ja muutaman kysymyksen esittäminen eivät heikentäneet heidän työsuoritustaan millään lailla. Sensijaan Tampereen Käyttöauton se korjaamokäyntikerta, jolloin en käynyt paikalla, tuotti paljon ja pitkäaikaista harmia: ruiskutusennakko väärin säädetty, vaihteistoöljyä päästetty ulos muttei täytetty takaisin, huohottimen lämmitysliitin jätetty irralleen...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
V70 tdi__ kirjoitti:
Kodinkonekorjaajan toiveunihan on, että asiakas änkeää viereen juttelemaan. 80 euroa/h sitä juttelee mielikseen vaikka viisi viikkoa.

"Asentaja ei yleensä jätä mitään "kylmän rauhallisesti" tekemättä vaan tekee mitä käsketään."

Kun asentajalla on määräaikaishuollon ruksilista työhön kuuluvista työkohdista, kuka se siis on, joka käskee jättää tekemättä kaikki ne työkohdat, josta ei lisärahaa heru (jarrupalojen paksuuden tarkastus, rengaspaineiden korjaus, saranoiden rasvaus), listaanhan kyllä ruksit laitetaan!

Sensijaan lisähilloa tuovat pissapojan täyttö, pakkasnesteen lisäys, lasinpyyhkijöiden uusinta jne. kyllä tehdään, vaikka asiakas on niiden tekemisen kieltänyt.

Kun sinulla siis on tieto, että asentajaa on näin käsketty, miksi siis asiakas ei saisi olla tarkkailemassa, ettei häntä taas kuseteta? Luulisi asentajankin ymmärtävän, että se on asiakkaan ja asentajan yhteinen etu.

Mikä se olikaan se sinun edustamasi automerkki? Mikä paikkakunta? No ehkä ne selviävät vähän näitä palstoja selailemalla.

Omasta kokemuksesta muutamalta viime vuodelta: vain yhdessä merkkikorjaamossa on kielletty korjaamoon meno. Se käyntikerta jäikin viimeiseksi.

Sensijaan Seinäjoen Käyttöautolle, Tampereen Käyttöautolle ja Hämeenlinnan Autoilvekselle täydet pisteet kyseisten korjaamoiden asentajien asiakaspalvelulle! Vieressä käynti ja muutaman kysymyksen esittäminen eivät heikentäneet heidän työsuoritustaan millään lailla. Sensijaan Tampereen Käyttöauton se korjaamokäyntikerta, jolloin en käynyt paikalla, tuotti paljon ja pitkäaikaista harmia: ruiskutusennakko väärin säädetty, vaihteistoöljyä päästetty ulos muttei täytetty takaisin, huohottimen lämmitysliitin jätetty irralleen...
itku. Pitihän se arvata että tää alkaa taas.

"80 euroa/h sitä juttelee mielikseen vaikka viisi viikkoa."

-Autoasentajan peruspalkka on alle seitsemän euroa tunnilta. Ei kahdeksaakymppiä. Ei ole asentajan vika että huoltotunti maksaa sen 80 euroa. Rupatteluun harvemmin on aikaa ja korjaamopäällikön kanssa tulee sanomista ellei aikatauluissa pysytä. Niin, siellä on aikataulut ja varatut ajat.

"Sensijaan lisähilloa tuovat pissapojan täyttö, pakkasnesteen lisäys, lasinpyyhkijöiden uusinta jne. kyllä tehdään, vaikka asiakas on niiden tekemisen kieltänyt."

-Ei todellakaan tehdä. Meillä ei täytetty edes pesuria tai vaihdettu polttimoita ellei erikseen pyydetty. Volvollahan yleensä ruksitaan lista mitä tehdään. Jos ylimääräistä on tehty, ei siitä veloiteta.

"Kun asentajalla on määräaikaishuollon ruksilista työhön kuuluvista työkohdista, kuka se siis on, joka käskee jättää tekemättä kaikki ne työkohdat, josta ei lisärahaa heru"

-Mitä ihmeen lisärahaa? Kyllähän sen huoltomääräyksen mukaan mennäään mitä pomo antaa. Jos siitä lipsuu niin taas tulee sanomista. Ja tottakai siitä lipsutaan, sitä enemmän mitä on häiriöitä tai kiirettä. Myös helle tekee tepposensa. Meillä käskettiin huolloissa lisäksi tarkkailla autojen tyyppivikoja, eli jos jossain autossa on vaikka tietty nivel heikko, niin sitä piti ravistella ylimääräisenä työnä.

"Vieressä käynti ja muutaman kysymyksen esittäminen eivät heikentäneet heidän työsuoritustaan millään lailla."

-Tuon sanomiseen sinulla täytyy olla asentajan ammattitaito. Jos sinulla olisi, et puhuisi näin levottomia. Joku öljynvaihto on sellainen minkä tekee vaikka silmät kiinni mutta jos on jotain vaativampaa niin kyllä siihen työhön joutuu keskittymään.

"Mikä se olikaan se sinun edustamasi automerkki? Mikä paikkakunta? No ehkä ne selviävät vähän näitä palstoja selailemalla."

-Mitä väliä sillä on? Sitäpaitsi olen tenhyt omissa nimissäni suurimman osan autohommista. Puhun asiasta noin yleisellä tasolla enkä mistään tietystä liikkeestä.

Joka hommassa on varjopuolensa ja tuossa on juurikin nämä vainoharhaiset asiakkaat. Kyllä joskus teki mieli sanoa että tee itse kun kerran osaat paremmin. Nykyään on kiva kun saa sanoa ihan vapaasti, ei tarvi tehdä kellekkään joka ei osaa käyttäytyä tai arvostaa.

Eiköhän mun pointtini tullut kaikille selväksi, jotta tämä voisi alkaa riittämään tästä asiasta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
V70 tdi__ kirjoitti:
Kodinkonekorjaajan toiveunihan on, että asiakas änkeää viereen juttelemaan. 80 euroa/h sitä juttelee mielikseen vaikka viisi viikkoa.

"Asentaja ei yleensä jätä mitään "kylmän rauhallisesti" tekemättä vaan tekee mitä käsketään."

Kun asentajalla on määräaikaishuollon ruksilista työhön kuuluvista työkohdista, kuka se siis on, joka käskee jättää tekemättä kaikki ne työkohdat, josta ei lisärahaa heru (jarrupalojen paksuuden tarkastus, rengaspaineiden korjaus, saranoiden rasvaus), listaanhan kyllä ruksit laitetaan!

Sensijaan lisähilloa tuovat pissapojan täyttö, pakkasnesteen lisäys, lasinpyyhkijöiden uusinta jne. kyllä tehdään, vaikka asiakas on niiden tekemisen kieltänyt.

Kun sinulla siis on tieto, että asentajaa on näin käsketty, miksi siis asiakas ei saisi olla tarkkailemassa, ettei häntä taas kuseteta? Luulisi asentajankin ymmärtävän, että se on asiakkaan ja asentajan yhteinen etu.

Mikä se olikaan se sinun edustamasi automerkki? Mikä paikkakunta? No ehkä ne selviävät vähän näitä palstoja selailemalla.

Omasta kokemuksesta muutamalta viime vuodelta: vain yhdessä merkkikorjaamossa on kielletty korjaamoon meno. Se käyntikerta jäikin viimeiseksi.

Sensijaan Seinäjoen Käyttöautolle, Tampereen Käyttöautolle ja Hämeenlinnan Autoilvekselle täydet pisteet kyseisten korjaamoiden asentajien asiakaspalvelulle! Vieressä käynti ja muutaman kysymyksen esittäminen eivät heikentäneet heidän työsuoritustaan millään lailla. Sensijaan Tampereen Käyttöauton se korjaamokäyntikerta, jolloin en käynyt paikalla, tuotti paljon ja pitkäaikaista harmia: ruiskutusennakko väärin säädetty, vaihteistoöljyä päästetty ulos muttei täytetty takaisin, huohottimen lämmitysliitin jätetty irralleen...
Ehkä on parempi, ettet vie Volvoosi enää huoltoon vaan hoidat kaiken itse pihallasi. Säästyy asentajien hermot ja vapautuu huoltoaika. Millä pätevyydellä muuten yleensä menet sinne auton viereen vahtaamaan jos ovessa lukee "vain henkilökunnalle"? Siitä vaan kylmästi sisään hallin ovesta "määhän tän maksan" -periaatteella. Onkos käynyt mielessä, entä jos herra liukastuukin öljyläikkään tai jää jotenkin muuten puristuksiin. Tai jos ei käy mitään niin asentajan täytyy toisella silmällä vahdata ettei asiakas mene ronkkimaan mitään mielenkiintoisen näköistä laitetta. Ei se oo sun paikkasi. Mene kahville ja ime minttua sen aikaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Joo onpa itselle joskus käynyt näin myös.
Vaihdettuani autotallissani silloiseen BX:ääni öljyt ja suodattimen, pistin auton käymään saadakseni öljynsuodattimeen öljyn ennen öljypinnan tarkastusta. Autoni siinä käydessä on tapanani vielä käydä katsomassa auton alle ettei ole vuotoja, eikä lattialla mitään siihen viittaavaa näkynytkään, joten astelin kohti virta-avaimia sammuttaakseni auton mutta sitten kuului "FLOP" kumarruin katsomaan auton alle uudemman kerran ja suotimesta valui öljyä norona lattialle, joten sammutin äkkiä koneen.
Sotkun siivottuani aloin ihmetellä suodatinta jolloin tajusin vanhasta soudattimesta puuttuvan tiivisteen ja sinnehhän se uuden suodattimen alle oli jäänytkin.
Opetti sen että vanhaa suodatinta poistaessani tulee aina varmistettua tiivisteenkin mukaantulo.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kenelläkään ei ole oikeutta lisätä autoosi mitään mikä ei kuulu perushuoltoon. Ja huoltoon ei kuulu juuri nämä pissapojan nesteet,sulat yms. Kyllä jokainen osaa itse lisätä pissapoikaan nestettä, ja jos huollossa tarkastetaan pissapojan toiminta, ei se tarkoita sitä että on oikeis laskuttaa nesteestä jota haluaa lisätä. Sitä voi itse lisätä ennen huoltoon menoa ja asiakaspalvelua on se että etukäteen kysytään saako lisätä tätä ja tuota. Kulutuslautakunta on asiakkaan perusoikeuksien puolella eikä siis ole ostopakkoa sellaisen suhteen jota ei siis tarvitse.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Onkos teille käynyt

näin eli kun auto vietiin pikaöjynvaihtoon niin paikalleen jäi entinen suodattimen tiiviste? Eli siellä oli siis kaksi tiivistettä päällekkäin. Muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen suodatin löystyi ja työnsi öljyt pihalle. Moottori hajosi (ajettu 5.000 km) eikä pikaöljynvaihtofirma suostunut maksamaan mitään. Lupaili ja lupaili korvausta mutta sitä ei tullut koskaan. Hävitti jopa uudesta moottorista aiheuteneiden kustannuksien laskut (en älynnyt ottaa valokopioita). Firma on ns. persaukinen.

Tuli nyt mieleen kun sama firma oli unohtanut kiristää kaverin autosta uuden suodattimen ja oli vuotanut öljyä.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta