Pään CT-kuvaus

PMI

Olen huomenna menossa pään CT-kuvaukseen vihlovien päälaen päänsärkyjen johdosta. Onko kokemuksia minkälainen tuo toimenide on?

10

19994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

      Minulle on tehty pään CT-kuvaus ja magneettikuvaus. Ihan helppo ja kivuton tutkimus. CT-kuvauksessa minulle laitettiin varjoainetta suoneen. Siinä tuli jännä tunne, kun varjoaine hetkessä humahti läpi vartalon. Tuntui, että pissa tuli housuun. Sitten maataan liikkumatta selällään paarella joka liikkuu putken sisään. Hieman kuuluu pauketta, mutta minulle ainakin oli helppoa olla putken sisässä. Ei tullut ahtaanpaikan kammoa eikä ahdistusta.

    • päänsärkyä

      Minulle on tehty pään-CT kaksi kertaa. Kokemukset olivat hyvin myös samanlisia, kuin edellisessa vastauksessa. Ahtaanpaikankammokaan ei yllättänyt, vaikka sitä ensin pelkäsin. Kuvauksen jälkeen pitää juoda nestetta reilusti, jotta varjoaine poistuu elimistöstä. Kuuntelin musiikkia kuvauksen aikana. Tsemppiä kuvaukseen!

    • Tietojesi

      Oikeellisuudesta. Ikävää jos joku saa väärää tietoa ja toimii sitten niiden perusteella. Voi olla ikäviä seurauksia myöhempään elämään, vaikka tuskin täällä kukaan täältä saamansa infon perusteella toimii

      • mitähän

        tarkoitat tuolla tietojen oikeellisuudella? Täällä ihmiset ovat kertoneet omat kokemuksensa pään CT-kuvauksesta. Mitä ohjeita noissa oli joiden perusteella on käsketty toimia?


      • Juoruja samaten
        mitähän kirjoitti:

        tarkoitat tuolla tietojen oikeellisuudella? Täällä ihmiset ovat kertoneet omat kokemuksensa pään CT-kuvauksesta. Mitä ohjeita noissa oli joiden perusteella on käsketty toimia?

        Ei sinänsä ohjeita, luethan itsekin sujuvasti, mutta monesti ihmiset yksinkertaisesti vain muodostavat omat mielipiteensä muiden mielipiteiden ja kokemusten perusteella. Millaisia voisivat olla seuraukset, jos joku valehtelee kokemuksistaan esimerkiksi yleisen hyväntahdon nimissä?


      • jos
        Juoruja samaten kirjoitti:

        Ei sinänsä ohjeita, luethan itsekin sujuvasti, mutta monesti ihmiset yksinkertaisesti vain muodostavat omat mielipiteensä muiden mielipiteiden ja kokemusten perusteella. Millaisia voisivat olla seuraukset, jos joku valehtelee kokemuksistaan esimerkiksi yleisen hyväntahdon nimissä?

        tollaista alat pelätä, niin kaikki keksustelupalstat pitäisi sulkea.


      • .....
        jos kirjoitti:

        tollaista alat pelätä, niin kaikki keksustelupalstat pitäisi sulkea.

        Itselläni on vain niin normista poikkeavia mielipiteitä :), että välillä hirvittää kun jälkeenpäin lukee, mitä on tullut lauottua. Nämä voidaan kuitenkin tarvittaessa jäljittää tiettyyn ihmiseen, enkä ainakaan itse kaipaisi mitään ongelmia. Mistä sitä tietää, mikä menee esimerkiksi jonkun tuomarin mielestä yli hilseen? Ei muuten huono idea tuo keskustelupalstojen sulkeminenkaan, mutta onko elämää niiden jälkeen?

        Onhan nämä foorumit tosi hyvä idea ja jokaisella on omalta osaltaan mahdollisuus vaikuttaa ja tuoda esiin omaa arvomaailmaansa. Joku voi sanoa ja arvostella, että helppoahan se on kasvottomana tuoda poikkeavia mielipiteitä esiin ja kyllä asia on juuri näin.


    • minä kuvauksessa

      Kävin myös pään ct-kuvauksessa. Oireena minulla oli ollut yli kuukauden ajan ollut silmien kirvely ja turpoaminen, sekä yläluomet että alaluomet olivat aivan turvoksissa.

      Toimenpide pelotti, mutta oli kuitenkin nopea ja kivuton. Ensin poistin kaikki korut pään alueelta ja hoitaja kyseli sairauksista. Kävin makaamaan pedille ja kyynärtaipeeseen laitettiin neula varjoainetta varten. Ensimmäiset kuvat otettiin ilman ainetta. Laite ei ollut putki kuten pelkäsin, vaan "rengas" johon pää työnnettiin keskelle. Eli ahtaan/suljetunpaikan kammoa ei tullut. Kone rutisi ja peti hieman liikkui kuvauksen aikana, mutta ei tuntunut pahalta.

      Noin 5 minuutin jälkeen hoitaja tuli laittamaan varjoainetta suoneen. Aine levisi hetkessä koko kroppaan ja tuntui lämpimältä aallolta. Jälkeenpäin ei ollu mitään tuntemuksia, hoitaja sanoi että aine poistuu nopeasti elimistöstä eikä rasita maksaa.

      Kokemus oli postitiivinen vaikka sairaus pelottaa vieläkin.

    • olettaisin

      et ko. tutkimus on CD KUVAUS on täysin kivuton,harmiton "hehä pyörii vimmatusti pään ympärillä

      • korjaus

        "kehä" pyörii vimmatusti päänympärillä itse olen lähdössä ko.kuvaukseen/MRI KUVAUKSEEN


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4349
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      239
      2143
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1580
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1401
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      256
      1129
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1077
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1054
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1045
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      939
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    Aihe