kuorintavoide kotikonstein?

kuorija

hei joskus luin jostain että kuorimisvoiteen vois tehdä kotikonstein, mut en muista enää mitä siihen tuli.. apua kaipaisin! :)

14

9540

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuorittu

      Helpointa (halvinta ja nopeinta) hienoa sokeria, joko kosteusvoiteen tai esim. suihkugeelin sekaan ja iholle. Kasvojen iholle voi olla hieman liian tehokas kuorija (Riippuen tietysti ihosta) ja onhan niitä vaikka kuinka paljon muitakin kikkoja tietysti, mutta tämä tuli nyt ensimmäisenä mieleen.

    • ja helppo

      Oikein helppo kuorintavoide on pelkkä juokseva hunaja. Levitä kasvoille, hiero hellästi ja huuhtele pois. Mitään ei tarvitse sekoitella.

    • Santtu

      Myös kahvinpurut, merisuola ja herkempi-ihoisille vehnä- tai kauraleseet ovat hyviä kotikuorintaan.

      Tuo hunaja-juttu on ihan totta, ja jos vielä menee saunaan ja antaa hunajan vaikuttaa siellä, tulee superpehmeä iho. =o)

    • myöskin

      neuvottu sekoittamaan jogurttiin sokeria tai kahvinpuruja. en tosin ole kokeillut...

      • kahvinporot

        ..siis keitetyt porot esim. oliiviöljyn sekaan ja kuorimaan, malta olla pesemättä saippualla! Pehmeää jälkeä tulee ja sopii herkähköllekkin iholle kunhan ei hinkkaa liikaa.


      • sadfghj
        kahvinporot kirjoitti:

        ..siis keitetyt porot esim. oliiviöljyn sekaan ja kuorimaan, malta olla pesemättä saippualla! Pehmeää jälkeä tulee ja sopii herkähköllekkin iholle kunhan ei hinkkaa liikaa.

        kuanko annetaan esim. hunajan olla kasvoisssa?


      • miespuolinen ihohoit
        kahvinporot kirjoitti:

        ..siis keitetyt porot esim. oliiviöljyn sekaan ja kuorimaan, malta olla pesemättä saippualla! Pehmeää jälkeä tulee ja sopii herkähköllekkin iholle kunhan ei hinkkaa liikaa.

        Minä käytin keittämättömiäkin kahvinporoja, kun oli vanhentuneita. Kostutin niitä ruokaöljyllä, oliivia kai suositeltiin mutta nykyään rypsiöljyä pidetään jopa parempana. Lisäksi hunajaa yhtä paljon kuin öljyä, ja vääntää sössön sekaisin.
        3 dl kahvinporoja ja n. 10 rkl hunajaa ja 10 rkl öljyä riittää kolmeen koko ihon kuorintaan, sen voi säilyttää ehkä pari viikkoa lasipurkissa jääkaapissa. Kun sitä pyörittää iholla, se hieroo pintaverenkiertoa, mutta voitelee ja virkistää samalla. Minulla se auttoi kuivaihon kutinaankin, ei ainakaan pahentanut.


      • sama vanha mpih
        miespuolinen ihohoit kirjoitti:

        Minä käytin keittämättömiäkin kahvinporoja, kun oli vanhentuneita. Kostutin niitä ruokaöljyllä, oliivia kai suositeltiin mutta nykyään rypsiöljyä pidetään jopa parempana. Lisäksi hunajaa yhtä paljon kuin öljyä, ja vääntää sössön sekaisin.
        3 dl kahvinporoja ja n. 10 rkl hunajaa ja 10 rkl öljyä riittää kolmeen koko ihon kuorintaan, sen voi säilyttää ehkä pari viikkoa lasipurkissa jääkaapissa. Kun sitä pyörittää iholla, se hieroo pintaverenkiertoa, mutta voitelee ja virkistää samalla. Minulla se auttoi kuivaihon kutinaankin, ei ainakaan pahentanut.

        Toki kannattaa katsoa paikka, missä ihonkuorintaa tekee, ettei suttaa kylpyhuoneen mattoa tms. Ja kahvinporoja ei kannata ahtaa kerralla viemäriin, vaan viisaasti vähitellen runsaan veden kera, ettei viemäri tukkeudu.

        Kannattaa kokeilla rohkeasti ja käyttää himan myös tervettä harkintaa.


    • kuis

      Kertokaa nyt tietämättömälle, miten vartalon tai kasvojen ihoa kuoritaan. Levitetään aine iholle ja pestään pois, näinkö? Vai pitääkö hankata ja tehdä jotain muuta?

      • kotikonstein hoitaja

        Hangataan iholle; keittiötarpeista tehdyt kuorintavoiteet ei pitäisi olla liian voimakkaita hangattaviksi. Anna vaikuttaa 10-15 min ja huuhtele / pese pois.

        Sokeria oliiviöljyä sekaisin, niin käy myös inonkuorinnasta.

        Kesällä suosittelen keräämään tuoksuvia ruusunlehtiä ja kuivattaman ne purkissa merisuolan kanssa. Kantta pidetään raollaan ja seosta pyöritellään päivittäin, että ne kuivuisivat tasaisemmin. Talvella ne ovat ihana jalkakylpysuola vesivatiin, ei paha kylpyameeseenkaan.


    • Öljyä ja hippunen suolaa..

    • Hyvä ohje

      Laita n. 1 tl suolaa, öljyä 1 rkl ja sokeria n. 1/2 tl. Ja jos haluat että se tuoksuu, laita hieman hyvänhajuista hajuvettä joukkoon. Sekoita ja laita kasvoille. Anna vaikuttaa n. 5-8 min. Ihosta tulee pehmeä.

    • gonnabepretty

      keitettyjä kahvinpuruja viis ruokalusikallista sokeria ja viis ruokalusikallista kermaa

    • N.T

      laita sokeria ja öljyä ja sekoita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      374
      4764
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1914
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1641
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      241
      1486
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1254
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe