Näyttelijäksi

kuinka?!?

Hei!
Olen 17-vuotias miehen alku ja näytteleminen kiinnostaisi. Eli miten olisi mahdollista päästä johonkin sarjaan tai elokuvaan näyttelijäksi?
Edes johonkin sivurooliin.
Esim. miten pääsisin vaikka salattuihin elämiin istumaan kentauriin. Tai jotain sinneppäin.
Mutta tottakai isompi rooli enemmän kiinnostaisi.

138

43297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mainoksett

      Ja myös mainoksissa näytteleminen kiinnostaisi.

      • nosse95

        Tietäisikö kukaan miten päästä näyttelemään salkkareihin pitääkö esim...käydä jotain teatteri koulua ja miten sinne hakea?ja miten kysya isältä ja äidiltä


      • 11v näyttelijä
        nosse95 kirjoitti:

        Tietäisikö kukaan miten päästä näyttelemään salkkareihin pitääkö esim...käydä jotain teatteri koulua ja miten sinne hakea?ja miten kysya isältä ja äidiltä

        Varmaan sinne voi soittaa ja kysyä että pääsenkö. Mutta oon ihan varma että teatteria on pitänyt harrastaa ainakin kaksi vuotta että sinne hyväksytään.

        toivotavasti pääset =) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        T. Nora =)


      • nosse95
        11v näyttelijä kirjoitti:

        Varmaan sinne voi soittaa ja kysyä että pääsenkö. Mutta oon ihan varma että teatteria on pitänyt harrastaa ainakin kaksi vuotta että sinne hyväksytään.

        toivotavasti pääset =) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        T. Nora =)

        kiitos vinkistä pitäisi koittaa sitä joskus...mutta minulla on yksi pulma miten päästä kuvauksiin kun asun Keuruulla kaukana Helsingistä mutta iso-siskoni asuu Järvenpäässä pitäisikö kysyä että saanko muutta hänen ja hänen kaverinsa kämppään tai mennä junalla aina Helsingiin.


      • näyttelijätär
        11v näyttelijä kirjoitti:

        Varmaan sinne voi soittaa ja kysyä että pääsenkö. Mutta oon ihan varma että teatteria on pitänyt harrastaa ainakin kaksi vuotta että sinne hyväksytään.

        toivotavasti pääset =) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        T. Nora =)

        en usko, että jos on vain pari vuotta näyttelemistä harrastanut pääsee vielä hirveästi mihinkään... itse harrastanut jo 10 vuotta, ja kovalla työllä olen päässyt joihinkin elokuviin/sarjoihin avustajaksi.


      • Huom.
        näyttelijätär kirjoitti:

        en usko, että jos on vain pari vuotta näyttelemistä harrastanut pääsee vielä hirveästi mihinkään... itse harrastanut jo 10 vuotta, ja kovalla työllä olen päässyt joihinkin elokuviin/sarjoihin avustajaksi.

        Mutta onhan ihmisissä eroja, jotkut oppivat nopeammin, jotkut hitaammin. ja saattaa olla luonnonlahjakkuuksia. Ja ehkä sinunkin pitäisi yrittää enemmän saada paikkoja..?


      • lapsiiiiiiiiiiiii
        11v näyttelijä kirjoitti:

        Varmaan sinne voi soittaa ja kysyä että pääsenkö. Mutta oon ihan varma että teatteria on pitänyt harrastaa ainakin kaksi vuotta että sinne hyväksytään.

        toivotavasti pääset =) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        T. Nora =)

        ONko lkiian myöhäsitä alottaa teatteri 14-15 vuotiaana? haluaisin myöhemmässä elämässä elokuviin näytttelemään, ja tiedän hyvin, ettei kokemattomia oteta. JOten auttakaa.


      • tjää
        nosse95 kirjoitti:

        Tietäisikö kukaan miten päästä näyttelemään salkkareihin pitääkö esim...käydä jotain teatteri koulua ja miten sinne hakea?ja miten kysya isältä ja äidiltä

        sinne pitää soittaa ja kysyä. Avustajaksi pääsee, mutta tuskin mihinkään isoon rooliin :D


      • asdas
        näyttelijätär kirjoitti:

        en usko, että jos on vain pari vuotta näyttelemistä harrastanut pääsee vielä hirveästi mihinkään... itse harrastanut jo 10 vuotta, ja kovalla työllä olen päässyt joihinkin elokuviin/sarjoihin avustajaksi.

        vois laittaa teitä 10v näytelleitä, kun ei toi salkkareiden näyttelijä taso oo kummonen... tosin ne näytteliät kehittyy siinä ohjelman aikana huomattavasti, kun kattoo jotain niiden alkuperäsii suorituksii ja sit sellasia josa ne on näytelly sarjassa jo pidemmän aikaa... esim Maarit on hyvä näyttelijä.


      • öhöh
        näyttelijätär kirjoitti:

        en usko, että jos on vain pari vuotta näyttelemistä harrastanut pääsee vielä hirveästi mihinkään... itse harrastanut jo 10 vuotta, ja kovalla työllä olen päässyt joihinkin elokuviin/sarjoihin avustajaksi.

        Voi olla että oletkin niin paska "näyttelijä" ettet saa mtn roolia...


      • wrales_niia
        11v näyttelijä kirjoitti:

        Varmaan sinne voi soittaa ja kysyä että pääsenkö. Mutta oon ihan varma että teatteria on pitänyt harrastaa ainakin kaksi vuotta että sinne hyväksytään.

        toivotavasti pääset =) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        T. Nora =)

        no jotkut puhuvat että pitää soittaa salkkareihiin no mikä on sen numero voisko joku joka tietää antaa sen, minä olen aina halunnu päästä sinne mut nyt haluan tosissani eli auttaisko joku jos joku tietää salkkareitten sen numeron??? Pliis...


      • salla lepistö
        lapsiiiiiiiiiiiii kirjoitti:

        ONko lkiian myöhäsitä alottaa teatteri 14-15 vuotiaana? haluaisin myöhemmässä elämässä elokuviin näytttelemään, ja tiedän hyvin, ettei kokemattomia oteta. JOten auttakaa.

        oon 11v. lahtelainen ja harrastan musiikkiteatteria siihen kuuluu laulu, tanssi, teatteri ja teoriatunnit. joten kehoittaisin suuntaamaaan sinne. myös vanhempien ryhmä. ota selvää. ps. opet hyvin koulutettuja.


      • superemppu
        wrales_niia kirjoitti:

        no jotkut puhuvat että pitää soittaa salkkareihiin no mikä on sen numero voisko joku joka tietää antaa sen, minä olen aina halunnu päästä sinne mut nyt haluan tosissani eli auttaisko joku jos joku tietää salkkareitten sen numeron??? Pliis...

        Mun täti asuu siellä missä kuvataan salkkareita. Olen päässyt kävelemään monesti kameran ohi, mutta aijon kysyä , pääsisinkö näyttelijääksi.


      • abcdfg1234567
        11v näyttelijä kirjoitti:

        Varmaan sinne voi soittaa ja kysyä että pääsenkö. Mutta oon ihan varma että teatteria on pitänyt harrastaa ainakin kaksi vuotta että sinne hyväksytään.

        toivotavasti pääset =) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        T. Nora =)

        Juu, harrastelijateatteriin aluksi kokeilemaan, luulisin.


      • isabell98

        hei sinä 17v kuka kirjoititkaan !:D

        itse olen samassa iässä, ja päässyt useaan leffaan ja ohjelmaan avustamaan.
        tällä alalla kaikki kokemus on tärkeää jos suuntaa siihen tulevaisuudessa.
        jos yhtään kiinnostaa niin voisin auttaa sinua pääsemään vaikka mukanani tuleviin?

        voit ottaa yhteyttä vaikka sähköpostitse minun toiseen spostiin; [email protected]


      • Anonyymi
        11v näyttelijä kirjoitti:

        Varmaan sinne voi soittaa ja kysyä että pääsenkö. Mutta oon ihan varma että teatteria on pitänyt harrastaa ainakin kaksi vuotta että sinne hyväksytään.

        toivotavasti pääset =) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        T. Nora =)

        Tarjoa peräreikääsi jollekin hinttiohjaallle, jos osaat näytellä sitä hyvin, päärooli on sinun


    • mie.

      Kannattaa seurailla paikkakunnallas olevia tapahtumia. Ja ottaa muutenkin itse yhteyttä kaikkiin tekijöihin. Varmasti auttaa jos olet opiskellut jotain näytelmä hommia jne. Että CV mukaan ja kiertelemään. Onhan noissa uusissa elokuvissakin yleensä koenäytökset, että sinne vaan. Ja veikkaanpa että Salkkareihin pääsee melkein noin vaan, otat tuottajaan (tms.) yhteyttä ja kysyt olisiko mahdollista päästä.

      Aktiivisuus ratkaisee paljon.

      • 11vuotias

        olen 11vuotias tyttö olen erittäin kiinnostunut näyttelijän urasta en ole ujo ja olen aktiivinen olen aina halunnut salattuihin elämiin edes sivu henkilöksi mutta en tiedä miten pääsisi


      • näyttelijä
        11vuotias kirjoitti:

        olen 11vuotias tyttö olen erittäin kiinnostunut näyttelijän urasta en ole ujo ja olen aktiivinen olen aina halunnut salattuihin elämiin edes sivu henkilöksi mutta en tiedä miten pääsisi

        Jos tykkäät noin paljon näyttelemisestä niin tule NUMMEN TYÖVÄEN NÄYTTÄMÖ. Sinne pääsee myös nuorematkin näyttelemään.

        TERVETULOA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Carity
        11vuotias kirjoitti:

        olen 11vuotias tyttö olen erittäin kiinnostunut näyttelijän urasta en ole ujo ja olen aktiivinen olen aina halunnut salattuihin elämiin edes sivu henkilöksi mutta en tiedä miten pääsisi

        heippa tytöt. :)
        turhaan toivoa vielä mitään salkkareihin pääsyä, jos ei oikeasti ole missään muualla ollut. Näytteleminen ei ole pelkkää ruusuilla tanssimista, se on paljon työtä, REPLIIKKIEN OPETTELUA yms. Tosin, moni tääällä hokee että täytyy olla monen vuoden kokemus. Ehei lapsoset. Näyttelemisessä tarvitsee sitä näyttelemisen taitoa, ei välttämättä sadan vuoden opiskelua, myös luonnonlahjakkuuksia on.

        onnea teille. :)

        ps, itsellä sama unelma, olen käynyt castingissä, piti laulaa ja ottivat kuvia, studiossa piti esittää kaikkea jne. :)


      • Anonyymi

        Oon täällä nyt tosi myöhässä mut itse laitoin salkkareihin viestiä instassa. Ei siinä kauaa kestänyt kun sieltä tuli vastaus. Avustajaksi pääsee 14 ikäiset. Näyttelemään otetaan kaikenikäisiä, mutta juuri nyt ei kuulemma ole tarvetta uuteen näyttelijään.

        Tsemppiä sulle! !❤️


    • asa

      www.roolituspalvelu.fi

      Tuollaiseen paikassa itsensä mainostamisesta
      ei ainakaan ole mitään haittaa. :)

      • tapoja

        Suomalaiset elokuvaohjaajat lähtevät yleensä siitä että pidetään joitakin "casting" - tilaisuuksia (jotka voivat olla myös ns. suljettuja castingeja), joissa on yleensä paljon rooleihin haluavaa väkeä. "Helpon tapa" lienee mennä alan kouluihin ja hankkia suhteita sitä kautta. Myös muista tuttava- yms. piireistä hankitut suhteet alan ihmisiin auttavat yleensä todella paljon. Salattuihin elämiin älä koske kuin vähintää metrin mittaisella halolla!!!!!!!!!!


      • LOTRffan94

        Mitä sitten jos ei asu Helsingissä..? siis kaikki tapahtuu aina Helsingissä...


    • saippuaprinssi

      siinä on tosihauskasti kerrottu näyttelijän elämästä ja tv-sarjojen tekemisestä!!!

    • Novy.most
      • joku joensuulainen

        älkää klikatko linkkiä, tulee vain kiinankielistä tekstiä, ip-osoitteenne saatetaan lähettää kiinalaisille hakkereille joten menetätte koneenne hallinnan. ps haluisin itsekin näyttelijäksi elokuviin ja tv-sarjoihin myös ulkomaille


    • solja

      Lahden kansanopiston teatterilinja on tosi hyvä. Hae ensin sinne ja sieltä sit kokeile teakkiin. Tsemppiä näyttelijän urallesi:)

      • eskimo

        haluaisin näyttelemäään jonnekkin englannin kieliseen elokuvaan. voisiko joku antaa vinkkejä miten sinne pääsee elokuviin, pitääkö käydä joitain teatterikouluja. ajattelin ensin opiskella hyvän englannin ja sen jälkeen lähtä jonnekkin amerikkaan näyttelijä kouluun ja katsoa jos pääsisin aluksi vaikka johonkin sivurooliin ja sit vähän etenesin koko ajan. kuulostaako hyvältä? jos tiedätte joitain vinkkejä auttakaa minua


      • hmmm
        eskimo kirjoitti:

        haluaisin näyttelemäään jonnekkin englannin kieliseen elokuvaan. voisiko joku antaa vinkkejä miten sinne pääsee elokuviin, pitääkö käydä joitain teatterikouluja. ajattelin ensin opiskella hyvän englannin ja sen jälkeen lähtä jonnekkin amerikkaan näyttelijä kouluun ja katsoa jos pääsisin aluksi vaikka johonkin sivurooliin ja sit vähän etenesin koko ajan. kuulostaako hyvältä? jos tiedätte joitain vinkkejä auttakaa minua

        Los Angelesissa on 200 000 näyttelijäksi itseään kutsuvaa. Kuinka monta heistä olet nähnyt leffassa tai TVssä. Mahikset päästä edes sivurooleihin ovat siis noin 1%.

        Muuten, ensi töiksi suosittelen yhden näyttelijän työvälineen, eli kielen, tässä tapauksessa äidinkielen, opiskelua. Näyttelijällä on oltava hyvä kielentaju, ja omasi on aika hakusessa. Vieraita kieliä voi oppia täydellisesti vain sitä kautta, että osaa äidinkielen hyvin.


      • määttä perkele!!
        hmmm kirjoitti:

        Los Angelesissa on 200 000 näyttelijäksi itseään kutsuvaa. Kuinka monta heistä olet nähnyt leffassa tai TVssä. Mahikset päästä edes sivurooleihin ovat siis noin 1%.

        Muuten, ensi töiksi suosittelen yhden näyttelijän työvälineen, eli kielen, tässä tapauksessa äidinkielen, opiskelua. Näyttelijällä on oltava hyvä kielentaju, ja omasi on aika hakusessa. Vieraita kieliä voi oppia täydellisesti vain sitä kautta, että osaa äidinkielen hyvin.

        iha paska vittu ränneistä tulee koiran paskaa ja kissan kusta..


      • hmmm kirjoitti:

        Los Angelesissa on 200 000 näyttelijäksi itseään kutsuvaa. Kuinka monta heistä olet nähnyt leffassa tai TVssä. Mahikset päästä edes sivurooleihin ovat siis noin 1%.

        Muuten, ensi töiksi suosittelen yhden näyttelijän työvälineen, eli kielen, tässä tapauksessa äidinkielen, opiskelua. Näyttelijällä on oltava hyvä kielentaju, ja omasi on aika hakusessa. Vieraita kieliä voi oppia täydellisesti vain sitä kautta, että osaa äidinkielen hyvin.

        "Muuten, ensi töiksi suosittelen yhden näyttelijän työvälineen, eli kielen, tässä tapauksessa äidinkielen, opiskelua. Näyttelijällä on oltava hyvä kielentaju, ja omasi on aika hakusessa. Vieraita kieliä voi oppia täydellisesti vain sitä kautta, että osaa äidinkielen hyvin."

        Samaa mieltä. Jokseenkin minua hävettää, että ammattinimike johon haluaa kirjoitetaan väärin.

        Näyttelijä ei ole sama asia kuin näytteliä, koittakaapa sanoa laulaja ilman J:tä. siitä tulee laulaa.

        Harvemmin sanon tästä mutta nyt alkaa tosissaan olla että ei herranjumala kun katsoo kuinka moni kirjoittaa yhdyssanat tai ammattinimikkeensä väärin.

        PANOSTAKAA ÄIDINKIELEEN, oikeasti.


      • 10
        Nemimonde kirjoitti:

        "Muuten, ensi töiksi suosittelen yhden näyttelijän työvälineen, eli kielen, tässä tapauksessa äidinkielen, opiskelua. Näyttelijällä on oltava hyvä kielentaju, ja omasi on aika hakusessa. Vieraita kieliä voi oppia täydellisesti vain sitä kautta, että osaa äidinkielen hyvin."

        Samaa mieltä. Jokseenkin minua hävettää, että ammattinimike johon haluaa kirjoitetaan väärin.

        Näyttelijä ei ole sama asia kuin näytteliä, koittakaapa sanoa laulaja ilman J:tä. siitä tulee laulaa.

        Harvemmin sanon tästä mutta nyt alkaa tosissaan olla että ei herranjumala kun katsoo kuinka moni kirjoittaa yhdyssanat tai ammattinimikkeensä väärin.

        PANOSTAKAA ÄIDINKIELEEN, oikeasti.

        Hei,
        ketkäpä täällä luulee olevansa jotai äidinkielen opettajia??
        Ihan vaan tiedoksi että esim. pohjanmaalla näytteliä on murretta eikä se oo väärin sanottu, tietenkää jotkut itsekeskeiset hesalaiset eivät ymmärrä ketään muuta kuin itseään. näyttelijä = näytteliä, kyllä sitä pikku asioista taas valitetaan... huoh!


      • Hesburger :/
        10 kirjoitti:

        Hei,
        ketkäpä täällä luulee olevansa jotai äidinkielen opettajia??
        Ihan vaan tiedoksi että esim. pohjanmaalla näytteliä on murretta eikä se oo väärin sanottu, tietenkää jotkut itsekeskeiset hesalaiset eivät ymmärrä ketään muuta kuin itseään. näyttelijä = näytteliä, kyllä sitä pikku asioista taas valitetaan... huoh!

        En haluis viilata pilkkua (etenkää ku toi viesti on 4 vuotta vanha), mut jäi häiritsee. Ei kannata käyttää Helsingistä nimeä hesa... Stadilaiset ei pidä siitä ja todennäkösesti sut leimataan juntiks. Hesa kuullostaa hesburgerilta -_-.


    • eskimo

      tietääkö joku jonkun näyttelijän sähköpostiosoittteen jos tietää nii voitteko sanoa tai jos löytyyy ihmisiä jotka haluaa näyttelijäksi, voisitteko antaa sähköpostiosoitteenne niin voisin jutella teidän kans koska itsekin haluan näyttelijäksi.

      • on..

        todella selkeä lauserakenne!

        vastaus kysymykseesi: kyllä tietää, mutta ei voi sanoa.


      • Minä pyrin näyttelijäksi (ollut haaveena jo 8-vuotiaasta asti ja elän henkeen ja vereen teatterille,näyttelemiselle ja esiintymiselle)

        Mutta ongelmana on juuri sama juttu,ei meinaa löytyä kunnon pohjaa,varsinkin,kun en Helsingissä asustele vaan Keski-Suomen alueella.

        Opiskelut olen juuri aloittamassa,ajattelin sivutyötä teatterista ja samalla hakea jotain kautta mediatöihin.

        Teatterikorkeaan ei ole varaa,hädin tuskin pyöristettynä 4000 euron teatterilinjoihinkaan..

        Aloitteeni on 10-luokka jossa parantelen arvosanoja ja säästelen rahaa edes yhteen teatterilinjaan.

        Laita mailia osoitteeseen [email protected] niin annan sitten paremman sähköpostiosoitteeni,en viitsi jaella nimittäin ihan kaikille varsinaista postiani.


      • Teakkilainen
        Nemimonde kirjoitti:

        Minä pyrin näyttelijäksi (ollut haaveena jo 8-vuotiaasta asti ja elän henkeen ja vereen teatterille,näyttelemiselle ja esiintymiselle)

        Mutta ongelmana on juuri sama juttu,ei meinaa löytyä kunnon pohjaa,varsinkin,kun en Helsingissä asustele vaan Keski-Suomen alueella.

        Opiskelut olen juuri aloittamassa,ajattelin sivutyötä teatterista ja samalla hakea jotain kautta mediatöihin.

        Teatterikorkeaan ei ole varaa,hädin tuskin pyöristettynä 4000 euron teatterilinjoihinkaan..

        Aloitteeni on 10-luokka jossa parantelen arvosanoja ja säästelen rahaa edes yhteen teatterilinjaan.

        Laita mailia osoitteeseen [email protected] niin annan sitten paremman sähköpostiosoitteeni,en viitsi jaella nimittäin ihan kaikille varsinaista postiani.

        Teatterikorkeakoulu, kuten muutkin suomalaiset yliopistot, on opiskelijalle ilmainen ja siellä päätoimisesti opiskeleva on oikeutettu opintotukeen.

        Vaikea sinne on päästä - pojilla helpompi, sillä tyttöjä ja poikia otetaan sisään yhtä monta mutta hakijoista yli 70% on tyttöjä.


    • Wompatinpuolisko

      www.productionhouse.fi

      Etsivät uusia ihmisiä tuotantoihin.

      • wanda_

        juu mäkin haluisin tosi paljon näyttelijäksi, ja varsinkin elokuviin. kiva kun täältä saa hyviä vinkkejä, ja on kiva keskustella muitten saman haaveen omistavien kanssa:) uskokaa itteenne, niin haaveet toteutuu!;D


    • Minnukka-

      Moi! Olen 11-vuotias tyttö, ja olisin Myös kiinnostunut päästä johonkin elokuvaan tai tv-sarjaan näyttelijäksi, tai vaikka ohikulkiaksi. Olen aina rakastanut näyTellä ja aion tulla isona näyttelijäksi. Käyn leffantekokerhossa, joten näytteleminen ei ole uusi asia minulle. mutta jos ottaisitte yhteyttä sähköpostitte, jos tarvitsee innokkaita näyttelijöitä! KIITOS, ODOTAN INNOLLA VASTAUSTA!!!

      • ...

        käy ilmottamassa ittes avustajaehokkaaks www.solarfil.fi ja www.helsinkifilmi.com

        Oon ite päässy kahteen kertaan avustajaks sitä kautta ja tietty roolituspalvelussa kannattaa käydä rekisteröitymässä.


      • wes
        ... kirjoitti:

        käy ilmottamassa ittes avustajaehokkaaks www.solarfil.fi ja www.helsinkifilmi.com

        Oon ite päässy kahteen kertaan avustajaks sitä kautta ja tietty roolituspalvelussa kannattaa käydä rekisteröitymässä.

        ei kummatkaan noista sivuista toimi , senkin valehtelijagch oxihx- ioejh sjngingfbkjnfdxguh jfgbnxgfioawr8oyeykhfdöos8oyjroroiytrgeoitjtertterokgäirjghicjhäxifyhäixtrf


    • HeatCapacity

      Hei itse olen 17 vuotia tyttö.. olen näytellyn erillaisissa näytelmissä jo 5 vuotta... mun mielestä siittä tosiaan kannattaa hakee ja si jonnekki teatteri kouluun.. itse en saanut aloittaa näyttelemistä opintoina kun en saanut lähteä kotoa vielä pois.. :S mutta toivotan kaikille hyvää yritystä näyttelijäksi.. :)

    • walus

      Projekti 101

      hakee näyttelijöitä uuteen lyhytelokuvatuotantoonsa

      Pääosiin haetaan kahta näyttelijää, joiden sukupuolia
      ei määritellä ennen näyttelijävalintoja. Hakijoille
      järjestetään tiistaina 4.3. klo 1700 Käpylän peruskoulun
      S-tilassa koeluku osoitteessa Untamontie 2.

      http://kartta.hel.fi/opas/main/default.asp?o=1&l=1&d=UNTAMONTIE 2&n=78078&e=52733

      Ennakkoilmoittautuminen ei ole välttämätöntä, mutta
      suotavaa. email: [email protected]

      Prj101 käynnistää huhtikuun alussa kokeellisen
      talonvaltausaiheisen lyhytelokuvahankkeen fiktion ja
      toden rajamaastossa. Kuvaukset kestävät alle viikon
      ja toteutetaan vapaaehtoisvoimin, eikä kenellekään
      makseta palkkaa. Kuvausolosuhteiden poikkeuksellisuuden
      takia näyttelijöiltä edellytetään improvisointitaitoja
      sekä rautaisia hermoja.


      Lisätietoa 101 projektista:

      Projekti 101 on horisontaalisesti järjestäytynyt
      av-tuotantoryhmä. Se hylkää kapitalistiseen
      voitontavoittelun logiikkaan perustuvat hierarkiset
      tuotantomallit, tuoden tilalle järjestelmän, jossa
      kaikki tekijät ovat samanarvoisia, ohjaajasta
      cateringtyyppiin. Vaikka tekemisen prosessi
      tunnustetaan samanarvoiseksi lopputuloksen kanssa,
      ei 101 kuitenkaan ole mikään sormiväriterapiaryhmä,
      vaan kunnianhimoinen taiteellinen subjekti, joka
      rakkaudesta liikkuvaan kuvaan pyrkii keinoja
      kaihtamatta vapaaseen, rajat rikkovaan ilmaisuun.

      SAA LEVITTÄÄ!

      [email protected]

    • Asiantuntija

      Kannattaa hankkia näyttelijän koulutus eli mene vaikka teatteri korkea kouluun

    • 79-

      .. Ei useimmiten synnytä, vaan tullaan.
      Vastoinkäymiset elämässä, yhteys omaan tunne-elämään, omiin tuntemuksiin.
      Olet kokenut äärimmäistä tuskaa, ja äärimmäistä iloa. Osaat herättää nämä tunteet toisissa ihmisissä, osaat jakaa itseäsi.
      Tietysti on olemassa luonnonlahjakkuuksiakin, mutta yleensä kuitenkin vastoinkäymiset kasvattaneet. Ja on tietyn tyyppistä ulkonäköä ;)

      Hollywoodissa moni päässyt onnenpotkulla piireihin, juuri tietynlainen lookki ollut, ja ehkä jotenkin osannut näytellä.

      Sitten vain kouliintuu.
      Itsellä kokemusta vain suomesta isompien pelien muodossa, mukana olen ollut monessa.
      Nimeäni en paljasta.

    • skkss

      heijj,
      olen 13v tyttö. olen toodella kiinostunut näyttelemiestä, olen todella hyvä esiintymään ja haluan näyttliäksi !! olen etsinyt jo pitkään netin kautta monenlaisia teattereitä, näytelmä, ilmaisutaito kerhoja/kouluja ym.. en ole löytänyt mitään. asun pää kaupunki seudulla olisiko jollain tietoa minne mennä oppimaan lisää näyttelemistä ? ja sen kautta päästä jonnekkin elokuvaan/sarjaan aluksi ihan vaan sivurooliin ja sitten edetä pikku hiljaa

      kiitos jo etukäteen :D

      • kirpeäkarkki

        moikka, itsekkin olen haaveillut jo näytteliän urasta kuusi-vuotta. olen 13-wuotias tyttö.
        Harrastan teatterikoulua ja olen todella kiinnostunut näyttelemisestä amerikassa.
        Mitä mieltä olette asiasta? Siinä mielin että olen saanut vanhemmiltani luvan siihen kun ylä-aste on käyty saan lähteä vaihtooppilaaksi amerikkaan ja haluaisisin kysyä teiltä että olisiko siellä mahdollsita pyrkiä johnkin elokuvaan tai sarjaan? Siihen tietty on viellä monta vuotta aikaa (3.5-vuotta) Ja ehdin valmistautua siihen hienosti! Olen todella positiivinen ihminen ja rakastan sitä kun saan näytellä ja olla ihmisten lähellä.

        Luin monet kommentit joissa kerrottiin juuri näyttelemisen vioista(jos nousee "huipulle")
        Nämä kommentit antoivat minulle paljon uutta ajateltavaa mutta myöskin jollaintavalla ne kannustivavat.

        olen valmis uhrauksiin tämän asian suhteen, ja en aijo ottaa mallia esim siitä että kun ollaa päästy korkealle, aletaan vetämään huumeita ja joudutaan vieroituksiin ja tälläistä. Haluan vain näytellä ja että ihmiset näkevät mitä lahjoja minussa on, en halua välttämättä minnekkään joka lehden kansiin ja telkkariin, haluan nauttia siitä mitä teen!

        Sitten myöskin olen aina ollut kiiinnostunut vieraista kulttuureista ja kielistä ja siksi juuri unelmani on tämä näytteleminen amerikassa!

        Toivon teiltä mielipeiteitä asiasta ja myös siitä miltä unelmani kuulostaa.=D kiitos jo etukäteen


      • zallude
        kirpeäkarkki kirjoitti:

        moikka, itsekkin olen haaveillut jo näytteliän urasta kuusi-vuotta. olen 13-wuotias tyttö.
        Harrastan teatterikoulua ja olen todella kiinnostunut näyttelemisestä amerikassa.
        Mitä mieltä olette asiasta? Siinä mielin että olen saanut vanhemmiltani luvan siihen kun ylä-aste on käyty saan lähteä vaihtooppilaaksi amerikkaan ja haluaisisin kysyä teiltä että olisiko siellä mahdollsita pyrkiä johnkin elokuvaan tai sarjaan? Siihen tietty on viellä monta vuotta aikaa (3.5-vuotta) Ja ehdin valmistautua siihen hienosti! Olen todella positiivinen ihminen ja rakastan sitä kun saan näytellä ja olla ihmisten lähellä.

        Luin monet kommentit joissa kerrottiin juuri näyttelemisen vioista(jos nousee "huipulle")
        Nämä kommentit antoivat minulle paljon uutta ajateltavaa mutta myöskin jollaintavalla ne kannustivavat.

        olen valmis uhrauksiin tämän asian suhteen, ja en aijo ottaa mallia esim siitä että kun ollaa päästy korkealle, aletaan vetämään huumeita ja joudutaan vieroituksiin ja tälläistä. Haluan vain näytellä ja että ihmiset näkevät mitä lahjoja minussa on, en halua välttämättä minnekkään joka lehden kansiin ja telkkariin, haluan nauttia siitä mitä teen!

        Sitten myöskin olen aina ollut kiiinnostunut vieraista kulttuureista ja kielistä ja siksi juuri unelmani on tämä näytteleminen amerikassa!

        Toivon teiltä mielipeiteitä asiasta ja myös siitä miltä unelmani kuulostaa.=D kiitos jo etukäteen

        Jenkkeihin ei noin vaan pääse näyttelemään ja nykyään siellä mennään aika pitkälti suhteilla.
        Jos on kaunis, erittäin kaunis tyttö niin hollywoodiin baariin vikittelemään miehiä keillä on vaikutusvaltaa, se on paras mahdollisuus suomalaiselle päästä jenkkeihin nättelemään.
        Kuinka monta isoa suomalaisnäyttelijää on maailmalla??
        Franzeni kun asuu hollywoodissa ja jolla on helkkarin hyvä agentti on saanut roolin kuolleen miehen esittämisestä CSIiissä,

        Jenkkeihin tarvitaan myös viisumi minkä hankkiminen on erittäin hankalaa... jos tosiaan sinne haluaa näyttelemään nii pitäisi melkeen mennä opiskelemaan Losiin koska silloin saa viisumin, sillonkin pitää olla ollut koulussa 9kk ennenkun saa tehdä töitä... niin ja opiskelumaksut ovat about 20.000-40.000 vuodessa.

        Kävin teatterikoulua usassa ja minulla oli yksi sen alan parhaimmista opettajista joka on kaunis ja mahtava tyyppi ja aivan uskomaton näyttelijä ja hän oli 20vuotta koittanut lyödä läpi ja lopulta päätyi opettajaksi kun ei onnistunut.

        Sanotaan että hollywoodissa pyörii maailman parhaat työttömät näyttelijät!!
        ja niitä on muutama miljoona siellä!
        Itse en koskaan koittanut saada agenttia koska viisumi umpeutui mutta hengailin yhteisasunnossa 1mallin 4 näyttelijän kannssa.. kaikki kauniita ja hauskoja ihmisiä, kävi koko ajan kastingeissa kerran jessica pääsi mainokseen jack yhteen sarjaan vierailemaan mutta sitä sattui ehkä kerran 4kk
        muuten jengi oli siivoushommissa tai baarissa duunissa..

        Itse aijon jatkaa teatterikoulutusta ja ehkä jokupäivä itsekin koittaa hommata agentin usasta ja testata tuleeko mitään. MUTTA se on aivan älytön prosessi viisumeineen kaikkineen... kestää kauan ja pitää olla helkkarin kärsivällinen ja jaksaa täyttää loputtomasti lomakkeita..

        Ja sellaiset kun puhuvat ns. suomienglantia niin ei mitään zäänssiä... britti tai jenkkiaksentti tai espanjaenglantiaksentii... ei mitään räikkösenglantia..

        Jos todella haluaa niin se ON HELVETILLISIN TYÖN TAKANA.. mutta jos sen tekee niin ei voi ainakaan katsoa taakseppäin ja katua että zemppiä ihan älyttömästi kaikille :)


      • tytöm
        kirpeäkarkki kirjoitti:

        moikka, itsekkin olen haaveillut jo näytteliän urasta kuusi-vuotta. olen 13-wuotias tyttö.
        Harrastan teatterikoulua ja olen todella kiinnostunut näyttelemisestä amerikassa.
        Mitä mieltä olette asiasta? Siinä mielin että olen saanut vanhemmiltani luvan siihen kun ylä-aste on käyty saan lähteä vaihtooppilaaksi amerikkaan ja haluaisisin kysyä teiltä että olisiko siellä mahdollsita pyrkiä johnkin elokuvaan tai sarjaan? Siihen tietty on viellä monta vuotta aikaa (3.5-vuotta) Ja ehdin valmistautua siihen hienosti! Olen todella positiivinen ihminen ja rakastan sitä kun saan näytellä ja olla ihmisten lähellä.

        Luin monet kommentit joissa kerrottiin juuri näyttelemisen vioista(jos nousee "huipulle")
        Nämä kommentit antoivat minulle paljon uutta ajateltavaa mutta myöskin jollaintavalla ne kannustivavat.

        olen valmis uhrauksiin tämän asian suhteen, ja en aijo ottaa mallia esim siitä että kun ollaa päästy korkealle, aletaan vetämään huumeita ja joudutaan vieroituksiin ja tälläistä. Haluan vain näytellä ja että ihmiset näkevät mitä lahjoja minussa on, en halua välttämättä minnekkään joka lehden kansiin ja telkkariin, haluan nauttia siitä mitä teen!

        Sitten myöskin olen aina ollut kiiinnostunut vieraista kulttuureista ja kielistä ja siksi juuri unelmani on tämä näytteleminen amerikassa!

        Toivon teiltä mielipeiteitä asiasta ja myös siitä miltä unelmani kuulostaa.=D kiitos jo etukäteen

        oon samaa mieltä! amerikassa näytteleminen on ollu mulla jo pienestä pitäen haaveena alotan justiinsa ylä-asteen ja rakastan näytellä ja haluaisin näytellä elokuvissa. Oon ihan hyvä enkussa. Ja jos pääsisin huipulle niin en todellakaan alkaisi vetää mitään huumeita, niin että luota unelmiis.


      • .....
        zallude kirjoitti:

        Jenkkeihin ei noin vaan pääse näyttelemään ja nykyään siellä mennään aika pitkälti suhteilla.
        Jos on kaunis, erittäin kaunis tyttö niin hollywoodiin baariin vikittelemään miehiä keillä on vaikutusvaltaa, se on paras mahdollisuus suomalaiselle päästä jenkkeihin nättelemään.
        Kuinka monta isoa suomalaisnäyttelijää on maailmalla??
        Franzeni kun asuu hollywoodissa ja jolla on helkkarin hyvä agentti on saanut roolin kuolleen miehen esittämisestä CSIiissä,

        Jenkkeihin tarvitaan myös viisumi minkä hankkiminen on erittäin hankalaa... jos tosiaan sinne haluaa näyttelemään nii pitäisi melkeen mennä opiskelemaan Losiin koska silloin saa viisumin, sillonkin pitää olla ollut koulussa 9kk ennenkun saa tehdä töitä... niin ja opiskelumaksut ovat about 20.000-40.000 vuodessa.

        Kävin teatterikoulua usassa ja minulla oli yksi sen alan parhaimmista opettajista joka on kaunis ja mahtava tyyppi ja aivan uskomaton näyttelijä ja hän oli 20vuotta koittanut lyödä läpi ja lopulta päätyi opettajaksi kun ei onnistunut.

        Sanotaan että hollywoodissa pyörii maailman parhaat työttömät näyttelijät!!
        ja niitä on muutama miljoona siellä!
        Itse en koskaan koittanut saada agenttia koska viisumi umpeutui mutta hengailin yhteisasunnossa 1mallin 4 näyttelijän kannssa.. kaikki kauniita ja hauskoja ihmisiä, kävi koko ajan kastingeissa kerran jessica pääsi mainokseen jack yhteen sarjaan vierailemaan mutta sitä sattui ehkä kerran 4kk
        muuten jengi oli siivoushommissa tai baarissa duunissa..

        Itse aijon jatkaa teatterikoulutusta ja ehkä jokupäivä itsekin koittaa hommata agentin usasta ja testata tuleeko mitään. MUTTA se on aivan älytön prosessi viisumeineen kaikkineen... kestää kauan ja pitää olla helkkarin kärsivällinen ja jaksaa täyttää loputtomasti lomakkeita..

        Ja sellaiset kun puhuvat ns. suomienglantia niin ei mitään zäänssiä... britti tai jenkkiaksentti tai espanjaenglantiaksentii... ei mitään räikkösenglantia..

        Jos todella haluaa niin se ON HELVETILLISIN TYÖN TAKANA.. mutta jos sen tekee niin ei voi ainakaan katsoa taakseppäin ja katua että zemppiä ihan älyttömästi kaikille :)

        Asuitko aluksi vain Suomessa, niin kuin me kaikki muutkin Amerikassa näyttelijänurasta haaveilevat, ja siellä tutustuit sitten siihen malliin ja neljään näyttelijään, vai?
        Kysyin vain, koska halusin tietää, miten sait aloitettua jonkin näköistä juttua Amerikassa, eli mistä kaikki lähti :)


      • Karyi

        Itse käyn pukinmäen taidetalon järjestämillä näyttelyn syventävillä kurseilla. Olen siis myös nuori. Kannattaa oikeesti liittyä johonkin teateri kerrhoon, tätä kautta olen itse päässyt jo yhden elokuva castingiin ja juontamaan konserttia ynnä muuta. Sitä paitsi sun toiveet paikasta johon mennään ilman minkäänlaista opetusta, ja josta päästäisi "pikku hiljaa" etenemään näytteliäksi ei ole, sun täytyy itsekkin tehdä töitä, etsiä castingeja, liittyä mallitoimistoon.. Ei ole olemassa sellaista paikkaa minne mennään ja sanotaan olen hyvä näytteliä, ja yhtäkkiä kaikki ottaa sut todesta. Enkä usko että olet etsinyt kunnolla, sillä itse kun googletan "näytelmä kerho" löytyy 37 100 osumaa.


    • Haws

      Tässä tuli ajateltua jo parikin vuotta, että kyllä mä haluan näyttelijäksi. On vaan se ongelma, etten ole käynyt mitään näyttelmäkursseja tai muuta vastaavaa (olen vasta 15-vuotias)ja en tiedä, onko jo myöhäistä.. Toinen ongelma on, että olen muslimityttö, ja pidän huivia yms. Voi olla, etten pääse mihinkään, mitä mieltä olette..? En silti halua luovuttaa, sillä se ei todellakaan ole mun tyyppiä :D

      • vahvistunut

        edellinen kirjoittaja: PERSOONALLISET ihmiset ovat juuri kysytyimpiä.

        Hyvät ihmiset, tässä teille vähän näyttelijää.
        Täällä tuskin on ihmistä, joka ei mielestään ole lahjakas. Omat mielipiteemme vievät pitkälle, mutta ne eivät riitä. Kuka tahansa voi harrastaa näyttelemistä ja nauttia siitä. Koulut voivat opettaa tekniikkaa, mutta mistä saa näyttelijän HENGEN? Niinpä. Se pitää OLLA. Käsittääkseni tämän, mikä näyttelijöissä on, voi viedä, mutta mikään intohimo, mikään omistautuminen ei voi tuoda sitä. Ajattele, että sinä olet jumala. Puhallat ilmapallon täyteen ilmaa. Silloin pallossa on jotain. Ilman saa pois pallosta pois, mutta ilman ihmistä jonka tässä tapauksessa ajattelemme jumalana, ei ilmaa tule takaisin mitekään. Haluan kannustaa teitä hrrastamaan teatteria. Se ehdottomasti kehittää ja edesauttaa esim. teatterikorkeakouluun pääsemistä.
        Se, että ette pääsisi teatterikorkeakouluun EI tarkoita sitä että teillä ei ole tätä näyttelijän henkeä. Ja kaikesta riippumatta jos USKOT ITSEESI sen lisäki että olet lahjakas, et tarvitse ainuttakaan hetkeä harrastajateatterissa etkä ainuttakaan neuvoa. Ihmisiä myös LÖYDETÄÄN.
        Ja se, mitä haluan eniten sanoa: Uralla, julkisuudella, tai maalla jossa asutte, ei ole mitään tekemistä teatterin kanssa. Saatatte kasvaa pätevämmiksi sitten kun omaksutte sen mitä ette ikinä olisi uskoneet teatterista. Ja jotain älykästä sanoakseni, en pidä amerikkalaisia näyttelijöitä, lukuunottamatta muutamia, millään tavalla lahjakkaina. Parhaita ovat ne joista emme tiedä mitään. Lahjoja näyttelemiseen on eniten niillä, jotka vihaavat teatteria, mutta niistä tulee jotain, jotka istuvat nilkat ristissä kun Juice Leskinen laulaa paperitähdistä.

        kiitos.


      • roolitusta

      • möyr
        roolitusta kirjoitti:

        Näyttelijäksi tai muuksi viihdetaiteilijaksi voi ilmoittautua vaikka osoitteessa http://www.roolitus.fi

        Monet, varsinkin nuoremmat taitavat luulla että on todella helppoa päästä näyttelijäksi. Monilla myös taitaa olla suuret luulot näyttelijäntyöstä. Monista jutuista mitä lukee, tulee mieleen että kuvitellaan näyttelijäntyön olevan helppoa ja että siitä saataisi paljon rahaa. Että oltaisiin kuuluisia, päästäisiin Amerikkaan joihinkin hyviin leffoihin. Harvoista tulee mitään niin kuuluisia näyttelijöitä, että sillä pärjäisi loppuelämän, vielä harvemmat pääsevät Amerikkaan. Ei riitä, että luulee osaavansa näytellä. Repliikit täytyy osata, niihin täytyy eläytyä. Rooliin täytyy päästä sisälle. Ei kaikista näyttelijöiksi haluavista voi tulla näyttelijöitä, vaikka kuinka haluaisi. Haaveisiin kannattaa silti uskoa, ja niiden eteen kannattaa tehdä paljon töitä.


      • 10.5.2009
        roolitusta kirjoitti:

        Näyttelijäksi tai muuksi viihdetaiteilijaksi voi ilmoittautua vaikka osoitteessa http://www.roolitus.fi

        Tänään ja VAIN tänään 10.5.2009 KAIKKI halukkaat pääsevät mukaan vuodeksi ERIKOISHINTAAN Lue tarkempi ohje uusimmasta Asiakastiedotteesta! http://www.Roolitus.fi


      • 11.5. asti
        10.5.2009 kirjoitti:

        Tänään ja VAIN tänään 10.5.2009 KAIKKI halukkaat pääsevät mukaan vuodeksi ERIKOISHINTAAN Lue tarkempi ohje uusimmasta Asiakastiedotteesta! http://www.Roolitus.fi

        http://www.Roolitus.fi


      • sallagirl

        Mäki oon miettiny jotai 3-4 vuotta näyttelemistä (oon 13 vuotta) ja en oo myöskää käyny mitää kurssei tai mitää mut haluisin iha hirveesti näyttelijäks..unelmana ois päästä tyyliin jonneki hollywoodin..luultavsti se jää vaan unelmaks, mut ainaha sitä saa unelmoida. Tiettekö yhtää missä järjestettäis nyt syksyn/talven aikana koe-esiintymisii?


    • 96!

      itsekin näyttelijäksi olen 12 vuotias tyttö ja minua kiinnostaisi näytteleminen, en ole ennen näytellyt elokuvissa tai missään muussakaan.
      Mutta haluasin näytellä elokuvissa.

      • .....

        nimim. zallude

        Asuitko aluksi vain Suomessa, niin kuin me kaikki muutkin Amerikassa näyttelijänurasta haaveilevat, ja siellä tutustuit sitten siihen malliin ja neljään näyttelijään, vai?
        Kysyin vain, koska halusin tietää, miten sait aloitettua jonkin näköistä juttua Amerikassa, eli mistä kaikki lähti :)


      • uiopå
        ..... kirjoitti:

        nimim. zallude

        Asuitko aluksi vain Suomessa, niin kuin me kaikki muutkin Amerikassa näyttelijänurasta haaveilevat, ja siellä tutustuit sitten siihen malliin ja neljään näyttelijään, vai?
        Kysyin vain, koska halusin tietää, miten sait aloitettua jonkin näköistä juttua Amerikassa, eli mistä kaikki lähti :)

        Mietin, että jos aijon ottaa näyttelemisen ihan tosissani, eli kävisin peruskoulun jälkeen ilmaisutaidon lukion ja teatteri korkeakoulun, niin miten sen jälkeen kannattaisi edetä?


      • Näyttelijä
        uiopå kirjoitti:

        Mietin, että jos aijon ottaa näyttelemisen ihan tosissani, eli kävisin peruskoulun jälkeen ilmaisutaidon lukion ja teatteri korkeakoulun, niin miten sen jälkeen kannattaisi edetä?

        Ihan hyvät suunnitelmat.Mutta ajatelkaa joka vuosi hakee 1000 näyttelijää, mutta vain 10 pääsee.


      • nukkis

        16 vuotias tyttö, ja puolet koko elämästäni olen omistanut teatterille. Palkintoja on sadellut sieltä sun täältä ryhmille joissa olen ollut mukana, ja nyt lähetin ensimmäisen hakemukseni elokuvaan ikinä. Ja nyt jännitän että miten käy, käykö kutsu koekuvauksiin?

        Niin, ja ihan tavallisissa työnhakupaikoissa kannattaa käydä vilkuilemassa. Joskus saattaa onni potkaista ja näyttelijänhakuilmoitus löytyä.


    • jaaha91

      Ensisijainen asia näyttelijähaaveille on se, että on kiinnostunut siis asiasta ja on asialleen todella omistautunut. Teatterissa ja elokuvissa ei riitä puoliksi tekeminen, vaan lavalla ja filmikelalla on todella annettava kaikkensa itsestään maailmalle.

      Harrastuksen voi hyvin aloittaa jossakin harrastajateatterissa. Tässäkin on suhtauduttava hyvin avoimesti kaikkiin eteen tuleviin haasteisiin, sillä ammattinäyttelijä ei voi kieltäytyä sitten töistä. Harrastajateatteri tarjoaa sinulle mahdollisuuden kykyjesi ja rajojesi etsimiseen. Jotkin roolit saattavat toimia sinulla paremmin kuin toiset. Harrastajateatterissa voit miettiä elämääsi, onko tämä teatteriala oikeasti sitä, mitä haluan isona. Muista, että n. 50% valmistuneista näyttelijöistä kouluttautuu työttömäksi tai freelancer -näyttelijöiksi!!!!

      Pidä ovet avoimena, jostakin opinahjosta on hyvät mahdollisuudet päästä opiskelemaan Teatterikorkeakouluun. Voit esimerkiksi hakea opiskelemaan yliopistolle psykologiaa ja sen jälkeen kokeilla TeaKin pääsykokeita. Psykologia on varmasti käytännöllinen aine myös teatteria ajatellen. Suomen Teatteriopisto tarjoaa valmentavia kursseja TeaKia ajatellen. Luovuus on yksi keskeisimmistä asioista näyttelijäntyön kannalta. Sitä voi kehittää oikeastaan tutkimalla laajasti ympäristöä kaikin aistein ja asettumalla toisenihmisen näkökulmaan.

      Näyttelijöiltä vaadittavia ominaisuuksia ovat ainakin seuraavat: avoimuus, luovuus, yhteistyökykyisyys, valveutuneisuus tutkia yhteiskunnan ilmiöitä, empaattisuus, muisti, itsensähallinta

    • Emppuw

      .... Vaikka olenkin vasta 13.
      Enpä tiedä.


      Mutta miten pääsisi aikuisena juontajaksi tositv ohjelmiin?
      Help! :)

      • TeaK95

        Kyllähän minäkin olen joskus 6-10 vuotiaana halunnu mennä vaikka minne tv-ohjelmiin ja elokuviin Amerikassa, mutta kun ei se ole niin simppeliä mitä te luulette!!! Olen kohta 15 v ja aion mennä kesätöihin ekaksi jonnekkin kesäteatterille yms. niin kauaksi aikaa että täytän 16 v, sillä silloin pääsen opiskelemaan Teatterikorkeaan ja sieltä sitten näyttelemään. Ja arvatkaa miten???
        1. Olen hankkinut suhteita kesäteatterilta ja soittelen niiden perään ku oon käyny about 3 vuotta sitä teatterikorkeaa.
        2. Meidän suvussa (ehkä, en tiedä onko kun sillä on sama sukunimi) on yksi ohjaaja ja vois sille soittaa ja kysellä ja kaikkea.
        Joten ei tosiaankaan kannata haaveilla minään 12 vuotiaana mistään Holywoodtähden hommasta, vaikka ois kuinka hyvä englannissa (ja vielä vähemmän jos arvosana on joku 6 tai 7).
        Ps. Nää on vaan ihan vinkkejä kaikille ym, joten ei kannata ottaa ittensä!!! ;)


      • josjos
        TeaK95 kirjoitti:

        Kyllähän minäkin olen joskus 6-10 vuotiaana halunnu mennä vaikka minne tv-ohjelmiin ja elokuviin Amerikassa, mutta kun ei se ole niin simppeliä mitä te luulette!!! Olen kohta 15 v ja aion mennä kesätöihin ekaksi jonnekkin kesäteatterille yms. niin kauaksi aikaa että täytän 16 v, sillä silloin pääsen opiskelemaan Teatterikorkeaan ja sieltä sitten näyttelemään. Ja arvatkaa miten???
        1. Olen hankkinut suhteita kesäteatterilta ja soittelen niiden perään ku oon käyny about 3 vuotta sitä teatterikorkeaa.
        2. Meidän suvussa (ehkä, en tiedä onko kun sillä on sama sukunimi) on yksi ohjaaja ja vois sille soittaa ja kysellä ja kaikkea.
        Joten ei tosiaankaan kannata haaveilla minään 12 vuotiaana mistään Holywoodtähden hommasta, vaikka ois kuinka hyvä englannissa (ja vielä vähemmän jos arvosana on joku 6 tai 7).
        Ps. Nää on vaan ihan vinkkejä kaikille ym, joten ei kannata ottaa ittensä!!! ;)

        Heippa kaikki!

        Ei sitä ihan niin vaan mennä minnekään ulkomaille näyttelemään, ehei! Esimerkiksi Mikko Leppilampi on tällä hetkellä ulkomailla ja hänkin OPISKELEE siellä. Ja miten hän itse kertoi asiasta, kun oli Suomessa käymässä, niin siellä KAIKKI näyttelijät opiskelevat.

        Unelmistaan kannattaa pitää kiinni, kyllä, mutta kannattaa tehdä kunnon pohjat ensin opiskelemalla,opiskelemalla ja vielä opiskelemalla...


      • TeaK95
        josjos kirjoitti:

        Heippa kaikki!

        Ei sitä ihan niin vaan mennä minnekään ulkomaille näyttelemään, ehei! Esimerkiksi Mikko Leppilampi on tällä hetkellä ulkomailla ja hänkin OPISKELEE siellä. Ja miten hän itse kertoi asiasta, kun oli Suomessa käymässä, niin siellä KAIKKI näyttelijät opiskelevat.

        Unelmistaan kannattaa pitää kiinni, kyllä, mutta kannattaa tehdä kunnon pohjat ensin opiskelemalla,opiskelemalla ja vielä opiskelemalla...

        hei haloo lopettakaa toi 10-13 vuotiaden unelmien rikkominen se on väärin! oon ite ny 17vee ja kyllä niitä mahdollisuuksia on tullu vaikka mihin sooloesiintymisiin kun oon pitäny unelmasta kiinni. joten te kaikki kattokkaa hetki itteenne ja kertokaa sitten mikä tää mailma ois ilman unelmia? se ois musta!!!! tää on varsinki sulle TeaK.


      • millh
        TeaK95 kirjoitti:

        hei haloo lopettakaa toi 10-13 vuotiaden unelmien rikkominen se on väärin! oon ite ny 17vee ja kyllä niitä mahdollisuuksia on tullu vaikka mihin sooloesiintymisiin kun oon pitäny unelmasta kiinni. joten te kaikki kattokkaa hetki itteenne ja kertokaa sitten mikä tää mailma ois ilman unelmia? se ois musta!!!! tää on varsinki sulle TeaK.

        Minun on hyvä, haluan näyttelijäksi ja kaverini näyttelee nukketeatterissa ja hänen äiti on siellä se ''pomo''. Joten menenpäs tänään kysymään pääsenkö minäkin joskus mukaan sinne ;);)


      • haaveilia..
        TeaK95 kirjoitti:

        hei haloo lopettakaa toi 10-13 vuotiaden unelmien rikkominen se on väärin! oon ite ny 17vee ja kyllä niitä mahdollisuuksia on tullu vaikka mihin sooloesiintymisiin kun oon pitäny unelmasta kiinni. joten te kaikki kattokkaa hetki itteenne ja kertokaa sitten mikä tää mailma ois ilman unelmia? se ois musta!!!! tää on varsinki sulle TeaK.

        HEI

        oon halunnut pitkään näytteliäksi ja oon 14w oon harrastanu teatteria ja harrastan vielkin.
        haluisin päästä jonnekkin koekuvauksiin mutta en tiiä miten niihin haetaan ja mistä niitä löytää???
        haluaisin jonnekkin vaikka johonkin sarjaan tai elokuvaan näyttelemään....


      • (:
        haaveilia.. kirjoitti:

        HEI

        oon halunnut pitkään näytteliäksi ja oon 14w oon harrastanu teatteria ja harrastan vielkin.
        haluisin päästä jonnekkin koekuvauksiin mutta en tiiä miten niihin haetaan ja mistä niitä löytää???
        haluaisin jonnekkin vaikka johonkin sarjaan tai elokuvaan näyttelemään....

        Kannattaa täyttää Helsinki-filmi:n sivuilta löytyvä lomake. Helsinki-filmi hakee jatkuvasti avustajia elokuviin.

        Aina paremmat mahdollisuudet ovat esim. Kallion ilaisutaidon lukiosta jonne järjestetään koekuvauksia. Myös teatterikorkea koulua kannattaa miettiä, josoikeasti haluaa näyttelijäksi.


      • haaveilia..
        (: kirjoitti:

        Kannattaa täyttää Helsinki-filmi:n sivuilta löytyvä lomake. Helsinki-filmi hakee jatkuvasti avustajia elokuviin.

        Aina paremmat mahdollisuudet ovat esim. Kallion ilaisutaidon lukiosta jonne järjestetään koekuvauksia. Myös teatterikorkea koulua kannattaa miettiä, josoikeasti haluaa näyttelijäksi.

        kiiti kovasti vinkist :))))
        toivon ett joskus pääsis johonki ;))))))


      • martial arts helps
        haaveilia.. kirjoitti:

        kiiti kovasti vinkist :))))
        toivon ett joskus pääsis johonki ;))))))

        Siis ainahan on hyvä ja on myös helpompi olla näyttelijä jos on joku erikoinen taito meinaan mulla on taistelulajit niin kun kung-fu ja muut sekä osaan kaiken näköisiä trikkejä esim takaperinvoltin ja kaikkee sellasta ja oon käyny jo hollywoodissa parilla keikkalla mut sääli että ne leffat ei tullu julkaistuksi euroopassa vaan USA:ssa



        että jos oot vaikka stunt mies ni silläkin voi jo edetä pitkälle


        toivottavasti auttoi.



        sori jos kaikki snat ei menny kohdalleen kun meinaan viettää aikaa siel muualla maailmalla ni unohtaa äkkiä oman kielensäkkin.


      • kiinnostunu
        (: kirjoitti:

        Kannattaa täyttää Helsinki-filmi:n sivuilta löytyvä lomake. Helsinki-filmi hakee jatkuvasti avustajia elokuviin.

        Aina paremmat mahdollisuudet ovat esim. Kallion ilaisutaidon lukiosta jonne järjestetään koekuvauksia. Myös teatterikorkea koulua kannattaa miettiä, josoikeasti haluaa näyttelijäksi.

        tarviiko siin olla sit täysikänen jos täyttää sen helsinki-filmin lomakkeen? ja tarviiko vanhemman luvan jne.?


      • Mary Lou
        kiinnostunu kirjoitti:

        tarviiko siin olla sit täysikänen jos täyttää sen helsinki-filmin lomakkeen? ja tarviiko vanhemman luvan jne.?

        Todellinen näyttelijä tuskin etsii hienoja miljoonan euron palkkarooleja vastanäyttelijänä Johnny Depp ja Angelina Jolie. Aloittakaa pohjalta ja edetkää. Jokaisesta kokemuksesta lavalla tai sen takana oppii jotakin, ei tarvitse heti kurkotella tähtiä ettei lipsahda ;)
        Työ. Työ. Työ. Näytteleminen ON työtä, se ei ole mitään "hihi menen lavalle ja pois"-tyyppistä kamaa, jonka voi laittaa komeroon kun ei kiinnosta enää. Näyttelijän täytyy mukautua. Aina ei löydy sitä ihanaa roolia kauniina miljonäärin tyttärenä tai coolina sk8poikana :--D

        Luultavasti noin 0,1 % siitä määrästä, joka osaa näytellä, on todellakin upeita luonnonlahjakkuuksia. Huipulle ei pääse hetkessä ja taputukset tuntuvat ansaituilta, kun on tehnyt työtä onnistuneen esityksen takia :---)
        Näyttelijällä on vastuuta. Täytyy olla mukana koko prosessissa kunnolla ja omaksua rooli.

        Ulkomailla on enemmän mahdollisuuksia kuin Suomessa. Ja ulkomailla on enemmän ihmisiä, jotka haluavat näyttelijöiksi. Olkaa kärsivällisiä, opetelkaa, tehkää virheitä, naurakaa, iloitkaa, itkekää kun mokaatte vuorosanoissa. Älkää odottako, että suuri boss nappaa teidät kadulta Justin Bieberin musiikkivideoon :D niin ei käy kaikille.

        Ja ehkäpä joku tulee sanomaan, että olen liian nuori antamaan neuvoja. Koen kuitenkin itse nämä neuvot täysin järkeviksi ja perustelluiksi. 12-vuotiaatkin ymmärtävät asioita.
        I said hello,
        Mary Lou.


      • toivoton tapaus..
        Mary Lou kirjoitti:

        Todellinen näyttelijä tuskin etsii hienoja miljoonan euron palkkarooleja vastanäyttelijänä Johnny Depp ja Angelina Jolie. Aloittakaa pohjalta ja edetkää. Jokaisesta kokemuksesta lavalla tai sen takana oppii jotakin, ei tarvitse heti kurkotella tähtiä ettei lipsahda ;)
        Työ. Työ. Työ. Näytteleminen ON työtä, se ei ole mitään "hihi menen lavalle ja pois"-tyyppistä kamaa, jonka voi laittaa komeroon kun ei kiinnosta enää. Näyttelijän täytyy mukautua. Aina ei löydy sitä ihanaa roolia kauniina miljonäärin tyttärenä tai coolina sk8poikana :--D

        Luultavasti noin 0,1 % siitä määrästä, joka osaa näytellä, on todellakin upeita luonnonlahjakkuuksia. Huipulle ei pääse hetkessä ja taputukset tuntuvat ansaituilta, kun on tehnyt työtä onnistuneen esityksen takia :---)
        Näyttelijällä on vastuuta. Täytyy olla mukana koko prosessissa kunnolla ja omaksua rooli.

        Ulkomailla on enemmän mahdollisuuksia kuin Suomessa. Ja ulkomailla on enemmän ihmisiä, jotka haluavat näyttelijöiksi. Olkaa kärsivällisiä, opetelkaa, tehkää virheitä, naurakaa, iloitkaa, itkekää kun mokaatte vuorosanoissa. Älkää odottako, että suuri boss nappaa teidät kadulta Justin Bieberin musiikkivideoon :D niin ei käy kaikille.

        Ja ehkäpä joku tulee sanomaan, että olen liian nuori antamaan neuvoja. Koen kuitenkin itse nämä neuvot täysin järkeviksi ja perustelluiksi. 12-vuotiaatkin ymmärtävät asioita.
        I said hello,
        Mary Lou.

        Heips!
        mitä jos asuu jossain syrjä kyllällä tai korvessa ja haluist näytteliäks nii voiko mennä jonnekkin helsinkii koe kuvauksiin.ja voiko tulla lapsi-näytteliäks jos asuu syrjäkylällä?ja miten päääsee näytteliäks.olen harrrastanut pitkään teatteria ja toiveena oisi yllätys yllätys näytteliän ura;)


      • melkein ammattilaine
        toivoton tapaus.. kirjoitti:

        Heips!
        mitä jos asuu jossain syrjä kyllällä tai korvessa ja haluist näytteliäks nii voiko mennä jonnekkin helsinkii koe kuvauksiin.ja voiko tulla lapsi-näytteliäks jos asuu syrjäkylällä?ja miten päääsee näytteliäks.olen harrrastanut pitkään teatteria ja toiveena oisi yllätys yllätys näytteliän ura;)

        Kyllähän se onnistuu. Mee vaan teatteri kouluun. Niitä on joka puolella. Eniten ehkä Helsingissä. Onnea etsintöihin!!!!!


      • 325rr
        melkein ammattilaine kirjoitti:

        Kyllähän se onnistuu. Mee vaan teatteri kouluun. Niitä on joka puolella. Eniten ehkä Helsingissä. Onnea etsintöihin!!!!!

        olin noin 15v. sitten lomalla usassa eräässä isossa kaupungissa, "kaverini" kanssa. Kävelimme kuuluisalla rantakadulla. Eräs mies lähestyi meitä ja pyysi elokuvaan ekstraksi.He tarvitsivat tietynlaisia henkilöitä rantakuvaan. Eli ekstraksi varmasti voi päästä kuka vaan, ei saa palkkaa tosin.


      • sdsdds
        325rr kirjoitti:

        olin noin 15v. sitten lomalla usassa eräässä isossa kaupungissa, "kaverini" kanssa. Kävelimme kuuluisalla rantakadulla. Eräs mies lähestyi meitä ja pyysi elokuvaan ekstraksi.He tarvitsivat tietynlaisia henkilöitä rantakuvaan. Eli ekstraksi varmasti voi päästä kuka vaan, ei saa palkkaa tosin.

        Unta saa aina nähdä, ylempään kommenttiin viitaten :D

        Joo, mut elokuvan teko ei ole todellakaan ruusuilla tanssimista. Itse olen ollut yhdesti elokuvan kuvauksissa avustajana ja pienessä roolissakin, mutta ei kiinnosta ala pätkääkään. Siellä tehdään nimittäin n. 17h päiviä, ja yöunet ovat about 5h luokkaa.. Ei sitä jokainen kestä. Odotteluakin tulee välillä n. 3-4h ja mitään ei saa tehdä silloin.


      • realism
        sdsdds kirjoitti:

        Unta saa aina nähdä, ylempään kommenttiin viitaten :D

        Joo, mut elokuvan teko ei ole todellakaan ruusuilla tanssimista. Itse olen ollut yhdesti elokuvan kuvauksissa avustajana ja pienessä roolissakin, mutta ei kiinnosta ala pätkääkään. Siellä tehdään nimittäin n. 17h päiviä, ja yöunet ovat about 5h luokkaa.. Ei sitä jokainen kestä. Odotteluakin tulee välillä n. 3-4h ja mitään ei saa tehdä silloin.

        Teatterikorkeaan on todella vaikea päästä, otetaa vaan muutamia joka vuosi. ja sinne pyrkii pakljon lahjakkaita näyttelijöitä. joten lopettakaa haihattelu ja menkää s-markettiin kesätöihin ja käykää ylä-aste ja lukio. ... niin kasvaa järki päähän.-..


      • 7wwwwwwwww
        realism kirjoitti:

        Teatterikorkeaan on todella vaikea päästä, otetaa vaan muutamia joka vuosi. ja sinne pyrkii pakljon lahjakkaita näyttelijöitä. joten lopettakaa haihattelu ja menkää s-markettiin kesätöihin ja käykää ylä-aste ja lukio. ... niin kasvaa järki päähän.-..

        ite aattelin muuttaa hollywoodiin parin vuoden päästä ja tulla kuuluisaksi näyttelijäksi. oscar -palkinto olis kiva saavuttaa, se on mun unelma. vaikka olen vasta 7 vuotias olen täysin varma, että toiveeni toteutuu, sillä äiti ja isä ovat sanoneet että olen taitava esiintyjä kun olen näyttänyt heille napatanssia plus sain mantelin puurostaja toivoin että voittaisin oscarin.
        jeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!


      • :O
        7wwwwwwwww kirjoitti:

        ite aattelin muuttaa hollywoodiin parin vuoden päästä ja tulla kuuluisaksi näyttelijäksi. oscar -palkinto olis kiva saavuttaa, se on mun unelma. vaikka olen vasta 7 vuotias olen täysin varma, että toiveeni toteutuu, sillä äiti ja isä ovat sanoneet että olen taitava esiintyjä kun olen näyttänyt heille napatanssia plus sain mantelin puurostaja toivoin että voittaisin oscarin.
        jeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!

        mutta mistäs niitä vois löytää niitä ilmoituksia että etsitään näyttelijää tai vastaavaa??


      • Olli Kuntelo
        :O kirjoitti:

        mutta mistäs niitä vois löytää niitä ilmoituksia että etsitään näyttelijää tai vastaavaa??

        haluaisin jonkin sortin näytteliäks siis semmoseks et sais sanoo olevansa näytteliä ja pääsis "vippi pileisiin" juomaan samppanjaa ja näkemää julkkiksia. näytteleminen ei tosin niin paljoo kiinnosta et tiiä sit.


      • 325rr
        sdsdds kirjoitti:

        Unta saa aina nähdä, ylempään kommenttiin viitaten :D

        Joo, mut elokuvan teko ei ole todellakaan ruusuilla tanssimista. Itse olen ollut yhdesti elokuvan kuvauksissa avustajana ja pienessä roolissakin, mutta ei kiinnosta ala pätkääkään. Siellä tehdään nimittäin n. 17h päiviä, ja yöunet ovat about 5h luokkaa.. Ei sitä jokainen kestä. Odotteluakin tulee välillä n. 3-4h ja mitään ei saa tehdä silloin.

        Olimme kuuluisalla ison kaupungin rantakadulla, (hiekkarannalla) ja siellä kuvattiin rantalentopallokohtausta, ilmeisesti väkeä ei ollutkaan niin paljon kun olisivat tarvinneet yleisöksi kannustamaan lentopallopeliä. Joten meitä pyydettiin. Oltiin varmaan sopivan "hyvännäköisiä"?????? :D extra=siis avustaja. Eihän tuossa nyt mitään ihmeellistä ole. Kuvauksiina, joissa tarvitaan paljon väkeä esim yleisöksi voi helpostikkin päästä. Valitettavasti aikatauluumme ei sopinut se silloin.


      • julqihqmulq
        Olli Kuntelo kirjoitti:

        haluaisin jonkin sortin näytteliäks siis semmoseks et sais sanoo olevansa näytteliä ja pääsis "vippi pileisiin" juomaan samppanjaa ja näkemää julkkiksia. näytteleminen ei tosin niin paljoo kiinnosta et tiiä sit.

        Hae ens vuoden BB:hen, kakara.


      • gjhrakhpak
        325rr kirjoitti:

        Olimme kuuluisalla ison kaupungin rantakadulla, (hiekkarannalla) ja siellä kuvattiin rantalentopallokohtausta, ilmeisesti väkeä ei ollutkaan niin paljon kun olisivat tarvinneet yleisöksi kannustamaan lentopallopeliä. Joten meitä pyydettiin. Oltiin varmaan sopivan "hyvännäköisiä"?????? :D extra=siis avustaja. Eihän tuossa nyt mitään ihmeellistä ole. Kuvauksiina, joissa tarvitaan paljon väkeä esim yleisöksi voi helpostikkin päästä. Valitettavasti aikatauluumme ei sopinut se silloin.

        Salkkarit ainakin etsii lehti-ilmoitusten kautta uusia näyttelijöitä, joilla ainoa vaatimus on, että asuu Helsingissä. Se selittääkin, miksi osa on niiiiin surkeita näyttelemään.

        Mutta hei c'mon; haaveilette päästä Amerikkaan, jos englannin arvosana on 7-9 ettekä omista yhtään kokemusta ja/tai suhteita johonkin hyvään ohjaajaan? Miettikää nyt vähän. Eikä se näytteleminen ole mitään helppoa hommaa; tässä en tarkoita vain vuorosanojen opettelua.

        Näyttelemisessä joutuu tekemään vaikka mitä, vaikka olemaan alasti miljoonayleisölle, suutelemaan vierasta ihmistä ja kaiken lisäksi näyttelemään omaa rooliaan. Miettikää edes viisi sekuntia, onko teistä siihen. Kiitos.


      • LUONNON LAHJAKKUUS
        TeaK95 kirjoitti:

        Kyllähän minäkin olen joskus 6-10 vuotiaana halunnu mennä vaikka minne tv-ohjelmiin ja elokuviin Amerikassa, mutta kun ei se ole niin simppeliä mitä te luulette!!! Olen kohta 15 v ja aion mennä kesätöihin ekaksi jonnekkin kesäteatterille yms. niin kauaksi aikaa että täytän 16 v, sillä silloin pääsen opiskelemaan Teatterikorkeaan ja sieltä sitten näyttelemään. Ja arvatkaa miten???
        1. Olen hankkinut suhteita kesäteatterilta ja soittelen niiden perään ku oon käyny about 3 vuotta sitä teatterikorkeaa.
        2. Meidän suvussa (ehkä, en tiedä onko kun sillä on sama sukunimi) on yksi ohjaaja ja vois sille soittaa ja kysellä ja kaikkea.
        Joten ei tosiaankaan kannata haaveilla minään 12 vuotiaana mistään Holywoodtähden hommasta, vaikka ois kuinka hyvä englannissa (ja vielä vähemmän jos arvosana on joku 6 tai 7).
        Ps. Nää on vaan ihan vinkkejä kaikille ym, joten ei kannata ottaa ittensä!!! ;)

        haista paskat kuule 12vuotiaan voi ihan hyvin unelmoida ja päästä hollywoodiin näytteliäks sä oot vaan niin vitun huono mut ei kaikki muut oo!!! 6-7 keskiarvo riittää iha hyvin!!!!!! Kannustan niitä jotka uskaltaa uskoo pääsevänsä hollywoodiin meinaa oon itekki 12 ja tiedän pääseväni ollaa meinaa mun besunkaa luonnonlahjakkuuksii. Harmi sä oot meinaa yks niist tuhansist jonka unelma ei toteudu sorg koita tottuu =P


      • Näyttelijäksi
        gjhrakhpak kirjoitti:

        Salkkarit ainakin etsii lehti-ilmoitusten kautta uusia näyttelijöitä, joilla ainoa vaatimus on, että asuu Helsingissä. Se selittääkin, miksi osa on niiiiin surkeita näyttelemään.

        Mutta hei c'mon; haaveilette päästä Amerikkaan, jos englannin arvosana on 7-9 ettekä omista yhtään kokemusta ja/tai suhteita johonkin hyvään ohjaajaan? Miettikää nyt vähän. Eikä se näytteleminen ole mitään helppoa hommaa; tässä en tarkoita vain vuorosanojen opettelua.

        Näyttelemisessä joutuu tekemään vaikka mitä, vaikka olemaan alasti miljoonayleisölle, suutelemaan vierasta ihmistä ja kaiken lisäksi näyttelemään omaa rooliaan. Miettikää edes viisi sekuntia, onko teistä siihen. Kiitos.

        Moi oon myös ite kiinnostunut näyttelemisestä ja haluaisin päästä amerikaan oon 17 v poika ja mulla on suhteita myös sinne amerikkaan mutta miks teidä pitää sortaaa muitten unelmii.
        Hei kaikki älkää välittäkö noista mitä noi sanoo pitäkää kii unelmasta niin pääsette jo pitklle ja opiskelkaa.Suhteita kannataa luoda mullakin meni kauan ennen kuin sain yhteuden yhteen Amerikan suosituimpaan näyttelijään Kristen Stewarttiin


      • zupadupa
        7wwwwwwwww kirjoitti:

        ite aattelin muuttaa hollywoodiin parin vuoden päästä ja tulla kuuluisaksi näyttelijäksi. oscar -palkinto olis kiva saavuttaa, se on mun unelma. vaikka olen vasta 7 vuotias olen täysin varma, että toiveeni toteutuu, sillä äiti ja isä ovat sanoneet että olen taitava esiintyjä kun olen näyttänyt heille napatanssia plus sain mantelin puurostaja toivoin että voittaisin oscarin.
        jeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!

        Päivän naurut :-D Kiitos!


      • ei onnistu
        LUONNON LAHJAKKUUS kirjoitti:

        haista paskat kuule 12vuotiaan voi ihan hyvin unelmoida ja päästä hollywoodiin näytteliäks sä oot vaan niin vitun huono mut ei kaikki muut oo!!! 6-7 keskiarvo riittää iha hyvin!!!!!! Kannustan niitä jotka uskaltaa uskoo pääsevänsä hollywoodiin meinaa oon itekki 12 ja tiedän pääseväni ollaa meinaa mun besunkaa luonnonlahjakkuuksii. Harmi sä oot meinaa yks niist tuhansist jonka unelma ei toteudu sorg koita tottuu =P

        Vittu mitä pissiksiä.


    • fiksuinmeistäkaikist

      HELLOU AMERIKAS ON JTN 308 651 528 ASUKASTA ET HETIHÄN JOKU SUOMALAINE PÄÄSEE SINNE NÄYTTELIJÄKS ku siel o ihmisii siihe hommaa iha tarpeeks muutenki. ja niinku edellä on sanottu jo usein et amerikkaan myönnetään ololupia aika vähän per vuosi verrattuna sinne haluuviem määrään.

      • älkää jaksako

        Hei Kaikki voi päästä Amerikkaan näyttelijäks ja tässä on linkki jossa ilmoitetaan jos tarvitann näyttelijää kannattaa rekiteröityä

        http://www.indietaivas.fi/


    • JuliaKava

      1. Näytteliän "alut" mnkää www.pixoff.fi tai facebookista Castbook sielt saa kaikenlaisii rooleja (lähinnä avustaja roolei), mut kannattaa kirjottaa ittestään ja laittaa pari luonnollist kuvaa mm. Ikä, mitat, esiintymis kokemus.

      2. Salkkareihi näytteliäks pääsy ei oo kauheen hohdokasta. Ne jaksot kuvataan kaks kertaa, ja vaikka kuinka unohti sanat ni se menee telkkaa. ja sitä paitsi se juoni toistaa itteään.

      3. Jos aikoo näytteliäks, sen eteen pitää tehä jotain eikä vaan odotella sohvalla et joku tulee pyytää sua hollywood elokuvaan. Ja tietenki teatterikorkeekoulu on hyväks jos aikoo nii pitkälle. Moni kyllästyy jo avustajuutenki (mm ohikulkemisee) mut siitä se sitte alkaaki.

      4. Jos haluu vaa olla rikas ja päästä hienoihi juhlii, ni kannattaa ryhtyy rikkaaks hotellin periättäreks. Julkisuus on yliarvostettuu, eikä lopulta oikeestaan läheskää nii hienoo mitä joku luulis. Unelomoida tietenki saa.

    • Gaaaggaaaaaa

      olen musaluokkalainen ja se kannattaa. Teimme juuri musikaalin joka esitettiin Kouvolan kaupunginteatterissa eikä missään liikkasalissa. Haluan vain sanoa niille jotka haluavat näyttelijöiksi tämän: Haluatteko olla näyttelijöitä vai haluatteko lehtien kansiin? lisäksi voin sanoa salkkareihin haluaville lapsille että vaikka kyseinen musikaali kesti vain tunnin 15 minuuttia mutta silti vuorosanojen oppimisessa meni kuukausia.

    • *superstar*

      juu tiiän että tää on aika vanha ketju mutta hällä väliä :)
      Mä vihaan tällästä nuorten unelmien murskaamista että "joo s**** älä v**** luulekkaan että pääset näyttelijäks v***** kun oot suomalainen ja s**** tollanen kakara"..T_T Siis joo, kyllä pitäis jonkinlaisia suhteita olla, ja tietysti sitä itse talenttia. Ei sillä ole mitään väliä, oletko suomalainen tai vaikka japanilainen. Jos osaa Englantia todella todella hyvin (ja en tällä tarkota sitä että numero on 7 ja kokeet menee ihan ok..) ja asuu siellä "ameriikoissa", on kokemusta ja tälleen niin MIKSI EI vois tulla näyttelijäksi johonkin isoihin leffoihin?
      Tiedättehän Alan Rickmanin? No hänkin aloitti pohjalta, vanhemmat ei todellakaan ollut mitään julkisuuksia, isä kuoli kun Alan oli 8. Kovien koettelemuksien kautta hänestäkin tuli maailman kuulu tähti. Että hei älkää odottako liikoja mutta uskokaa itseenne. Jos olette tähän 7-14 ikäluokkaan kuuluvia, niin alottakaa vaikka näyttelykerho/ draamakurssi. Sit sinne teatterikorkeeseen ja näin.. Mutta oikeisti tehkää kaikkenne! Se on hyvin huono lähtökohta, jos on 39 vuotias tyyppi jolla ei oo mitään kokemusta, englannin numero oli aikoinaan 6 ja ei ole kehittynyt yhtään.

    • Yellozzhi

      Oon todella kiinnostunut näyttelemisestä ja olen monta kertaa harkinnut teatterikoulun/= Turun nuoressa teatterissa aloittamista. Olen siis 12 v ja 7. luokalla. Musaluokalla olen, intoa löytyisi. En ole siis aiemmin harrastanut teatteria, mutta nyt olen ajatellut laittaa unelmia toteutumaan. olen myös erittäin musikaalinen ja soittanut pianoa n 7 vuotta. Ja kokemusta on myös tanssimisesta. Niin että millaiset mahdollisuudet olisi päästä johonkin sivurooliin esim. aluksi johonkin näytelmään? Vähän myöhemmin olen päättänyt harkita jonkun elokuvan sivurooliin pyrkimistä. Minulla on kova halu ilmaista itseäni, pokkaa, rohkeutta ja yrittämistä löytyy. monien mielestä osaan eläytyä hyvin ja minussa olisi ainesta näihin hommiin ;-)). PS. Voivatko silmälasit estää tai hankaloittaa rooleihin pääsemistä? Ja mitä niissä tilaisuuksissa joissa haetaan rooleihin henkilöitä, tehdään?

      • Ammattiohjaaja

        Moikka,

        Olen itse elokuvaohjaaja ja valinnut useisiin elokuviin ja televisiosarjoihin näyttelijöitä.

        Teatteriharrastus on tosi hyvä harrastus kenelle tahansa ihmiselle. Siellä oppii paitsi ilmaisemaan itseään, myös toimimaan ryhmässä ja eläytymään toisiin ihmisiin. Ne ovat hyödyllisiä taitoja vaikkei ammattinäyttelijäksi ikinä ryhtyisikään.

        Turun nuori teatteri on loistava paikka ja tunnen itse monia siellä aloittaneita näyttelijöitä. Sinne siis vaan! Sitä kautta varmasti pääset myös sivurooleihin ja ehkä päärooleihinkin näytelmiin. Silmälasit eivät haittaa, jos niitä ei haluta rooliin, saat varmasti piilolinssit. Tiedän myös näyttelijöitä jotka käyttävät silmälaseja, mutta näyttelevät ilman niitä. Vaihtoehtoja on useita.

        Rooliinhakutilaisuudessa eli koe-esiintymisessä tai koekuvauksessa esitetään yleensä ennalta annettu pätkä jotain kohtausta toisen näyttelijän kanssa, tai yksin. Sen lisäksi saatetaan keskustella hetki, näyttelijävalitsija saattaa kysellä tarkentavia kysymyksiä.

        Vaikkei roolia tulisikaan heti, kannattaa aina muistaa, että vika ei ole sinussa. Se rooli vain oli täydellinen jollekin toiselle. Ja sitten kun tulee se rooli joka on juuri hyvä sinulle, se tuntuu sitäkin paremmalta.

        Onnea matkaan!


      • re
        Ammattiohjaaja kirjoitti:

        Moikka,

        Olen itse elokuvaohjaaja ja valinnut useisiin elokuviin ja televisiosarjoihin näyttelijöitä.

        Teatteriharrastus on tosi hyvä harrastus kenelle tahansa ihmiselle. Siellä oppii paitsi ilmaisemaan itseään, myös toimimaan ryhmässä ja eläytymään toisiin ihmisiin. Ne ovat hyödyllisiä taitoja vaikkei ammattinäyttelijäksi ikinä ryhtyisikään.

        Turun nuori teatteri on loistava paikka ja tunnen itse monia siellä aloittaneita näyttelijöitä. Sinne siis vaan! Sitä kautta varmasti pääset myös sivurooleihin ja ehkä päärooleihinkin näytelmiin. Silmälasit eivät haittaa, jos niitä ei haluta rooliin, saat varmasti piilolinssit. Tiedän myös näyttelijöitä jotka käyttävät silmälaseja, mutta näyttelevät ilman niitä. Vaihtoehtoja on useita.

        Rooliinhakutilaisuudessa eli koe-esiintymisessä tai koekuvauksessa esitetään yleensä ennalta annettu pätkä jotain kohtausta toisen näyttelijän kanssa, tai yksin. Sen lisäksi saatetaan keskustella hetki, näyttelijävalitsija saattaa kysellä tarkentavia kysymyksiä.

        Vaikkei roolia tulisikaan heti, kannattaa aina muistaa, että vika ei ole sinussa. Se rooli vain oli täydellinen jollekin toiselle. Ja sitten kun tulee se rooli joka on juuri hyvä sinulle, se tuntuu sitäkin paremmalta.

        Onnea matkaan!

        Minulla on kysymys haittaako jos on lihavampi kuin normaali saman ikäinen itse en ole mutta kunhan kysyn


    • sao

      miten voisin päästä näytteliäksi johonkin sarjaan kun olen 11v jos tiedät vastauksen lähetässe [email protected]

      • Ammattiohjaaja

        Roolituspalvelun kautta. Yhteystiedot löydät täältä: www.roolituspalvelu.fi


    • CTM Productions
    • Tssh

      En ole ikinä katsonut suomalaisia elokuvia tai sarjoja kuten salatut elämät, koska minusta suomalaiset vähän ylinäyttelee. Koska moi käy vaan teatterikoulutuksen ja teatterihan on , kun katsot vaikka teatteriesityksiä, ylinäyteltyä, ja selkeää. Suomalaiset näyttelijät eivät tunnu omalta itseltään. Huomaan eron, kun katson suomalaisia elokuvia ja vaikka esim Amerikkalaisia elokuvia. Minä tykkään katsoa elokuvia joissa näyttelijät ovat rentoja eivätkä puhu niin jäykästi. Näyttelijäksi itse haluaisin ja haluaisin pyrkiä olemaan sitten normaali, oma itseni, vaikka vaikeaa se ehkä on. En tahdo arvostella, mutta suomalaiset elokuvat ei ole makuuni.

    • Lapsukaiset.

      Kaikki te 12-17 vuotiaat minä menen Hollywoodiin ja voitan oscarin ja olen aina halunnut näyttelijäksi. Hohhoi, käykää ensin se ala-aste loppuun, kasvattakaa munat/tissit, menkää vaikka raksalle kesätöihin. Käykää armeija, opetalkaa viemään roskat ulos ja opetelkaa vaikka keittää perunoita tai edes opetelkaa lämmittää lihapiirakkaa mikrossa. Lukekaa ensin edes yksi kirja kokonaan loppuun ja sit vasta alkakaa miettimään näyttelemistä esim jossain paikallisessa harrastajateatterissa, siitä voitte päästä jopa johonki kesäteatteriprojektiin mukaan.

    • köyhät..

      Sinä munamies kuule, en sanois että näyttely ois pahasta, sillä rahaa sillä tienaa. Minustahan on hyvä asia että lapset haluaisi rikkaiks, ei rikkaus ole pahasta huom!

    • elokuvan tekijä ?

      hei te näyttelijän urasta haaveilevat !!!

      En ymmärrä sitä miksi lähes kaikki haluaa jonnekkin isoon rooliin heti näyttelijäksi tai jonka varmasti koko suomen kansa näkee kuten salatut elämät....

      itse uskon siihen että jokainen joka tarpeeksi haluaa tulla näyttelijäksi niin aivan varmasti hänestä myös tulee...

      syy miksi itse vastaan tähän viestiin ei suinkaan ole se että halusin näyttelijäksi vaan mun unelma on joskus tehdä elokuvia, mutta vielä ei ole paljonkaan kokemusta mutta opiskelen asioita ahkerasti...
      Käsikirjoituksia on kaksi ja oma ongelma ettei pääse toteuttamaan niitä on se että näyttelijöitä ei ole tarpeeksi ....
      enhän pysty lupamaan mitään suurta näyttelijän uraa mutta jostain on aloitettava... itse aion heti kun on tarpeeksi aikaa ja näytelijät , lähteä toteuttamaan omien elokuvin tekemistä...

    • HelloIHaveDream

      Heissan!
      Olen vuoden tässä pähkäillyt ja tullut siihen tulokseen että yksi unelmistani on tosiaankin näytellä jossain. Tarkoitan siis näytellä jossain pienessä sarjassa tai elokuvassa, ihan missä vaan. En siis halua olla "julkkis", vaan näyttelijä. Olen 14- vuotias tyttö ja en tiedä mistä aloittaa. Pitäisikö aloittaa n. puolen vuoden mittaisella teatterikurssilla, vai mennä vain rohkeasti etsimään koekuvauksia ja marssia ilmoittautumaan?

      Onko tietoa, missä voisi edes kokeilla näyttelijän lahjoja, ja että joku antaisi rakentavaa palautetta ja kertoisi miten jatkaa eteenpäin?

      Koen itseni itsevarmaksi nuoreksi, joten pystyisin helposti heittäytymään rooliin. Tuntuu vaan, että kaikki tapahtuu pääkaupunki seudulla, vaikka ei Tampere mitenkään kauhean kaukana olekkaan.

      Kiitos etukäteen kaikille viestiini vastaajille ja palautetta antaville! :)

    • tietoo?

      HEI

      Olen 14 vuotias tyttö ja näyttely kiinnostais, tietääks joku tarvittaisko jossai mun ikästä tyttöö

    • mariia
      • Love what you do

        On varmasti monia, jotka toivovat pääsevänsä asumaan jonnekin luksustaloon keskelle Manhattania ja kävelemään punaiselle matolle samalla kun tuhannet kiljuvat perään. Mutta näytteleminen on oikeasti paljon, paljon muuta. Se on ennenkaikkea elämäntapa - asia, jota nauttii tehdä. Itse tajusin sen vasta lähiaikoina, kun pääsin ihka ensimmäistä kertaa teatterilavalle pikkuriikkiseen näytelmään. Kun ihmiset nauroivat, tunsin sanoin kuvaamatonta iloa. En todellakaan tajua miksi, mutta yritän sen ansiosta päästä eteenpäin vaikka olenkin vielä nuori. Kun miettii vaikka suomalaista näyttelijää, Samuli Vauramoa, ei melkein pysty uskomaan miten hän on menestynyt. Vaikka hän on vasta alussa, mutta silti pisimmälle päässyt suomalaisnäyttelijä ikinä. On vain pakko etsiä, yrittää ja odottaa mitä tulevaisuus tuo tullessaan.


    • xdd life is life

      Vaikka tämä palsta onkin vanha niin ajattelin kysyä, että auttaisiko tv-sarjoihin pyrkimisessä mallinura ja tanssi esityksessä esiintyminen SM-kisoissa? Olen 12 vuotias ja menen ilmaisupainoitteiselle ylä-asteelle. Elikkäs olisiko näistä mitään apua jos hakisin Salkkareihin sivurooliin ja siitä sitten ylemmäksi ?? kiitos jos vastaatte :)

    • fdbgs

      Onko kenelläkään tietoa siitä että miten pääsee oikeisiin sarjoihin ja elokuviin näyttelijäksi? Ja keneltä sitä pitäisi kysyä?

      • fourteen

        Kannattaa vaan lähettää meiliä jonnekin hakupalveluun, tai selata esim. Hesaria jossa on monet sivut ilmotuksia.

        Mun äiti lähetti joskus aikoja sitten kysymyksen meilillä (en tiedä minne), että tarvittasko näyttelijöitä kun silloin n. 9-vuotias pikkuveljeni oli kiinnostunu näyttelystä. Ja pääsikin sitte Ganesin koekuvauksiin, olis saanut pääroolin jos olis omannut tummat kiharat hiukset. Päätyi sitten vaan istumaan luokkaan ja näkyi ruudussa ehkä 2 sekuntia, sai se kuitenki vaivanpalkkaa kaksi leffalippua :-)
        Kannattaa vaan kysellä rooleja, sitähän se näyttelijäntyö alkuvaiheessa (ja oikeestaan koko ajan) on pitkälti. TODELLA harvalla on niin hyvä tuuri, että pääsis suoraan johonkin tosi hyvään rooliin. Ja vaikka pääsiskin, ei välttämättä saa jatkossa rooleja. Näyttelijän täytyy olla koko ajan aktiivinen. Varsinkin Suomessa, täällä se on todella paljon rankempaa hommaa kuin jenkeissä. Eikä se sielläkään helppoa ole.

        Ja vaikka olisi 100% varma 11-vuotiaana omasta ammatistaan, se kerkee muuttua kasvaessa vielä satoja kertoja. Mutta uskokaa unelmiinne, ja vaikkei haluaisikaan näyttelystä ammattia niin kannattaahan noita rooleja katella jos vähääkään kiinnostaa! :-)

        Ps. Meidän yläasteella on ainakin seinillä usein ilmotuksia, että haluttaisiin näyttelystä kiinnostuneita castingiin elokuvaa/näytelmää/musikaalia varten. Esim. äidinkielenopettajatkin voi tietää näistä asioista :-) Ja näyttelijäksihän ei todellakaan pääse, jos kielitaito ei oo kunnossa!


    • oon 12 v poika ja oon haaveillu näyttely urasta jo piiitkän ajan, mutta sitten tulin tänne, ja luin näit tekstejä, ja sitte hain hakemuksen täytin, ja nyt ei pitäs tehä muuta ku lähtee helsinkii, eli toivoaa on ! :)

    • open your eyes

      Monet täällä sanoo jotai tähän tapaan:" joo olis kiva päästä johonkin isoon rooliin, tai edes pieneen..., ei kyllä oo kokemusta, mutta aion silti muuttaa hollywoodiin, ja ryhtyy näyttelijäks". Hei kaikki täälä tietää ettei se käy noin helposti. Joku täällä kysyi, että haluaisi saada palautetta, ja rakentavaa kritiikkiä, niin voin sanoa, että kannatattaa mennä heti ensi vuonna mukaan oman paikkakunnan kesäteatteriin. Olen itse mukana nyt toista vuotta, ja olen saanut paljon palautetta ja opastusta ohjaajalta. Esimerkiksi, miten lavalla seistään ja liikutaan. Pienet ilmeetkin, ja se miten puhuu vaikuttaa todella paljon. Uskon siksi, että aika mahdotonta on päästä minnekkään elokuvaan, jos ei ole minkäänlaista kokemusta. Olen halunnut pienestä asti näyttelijäksi. Olen harrastanut 5 vuotta tanssia, ja vuoden yksinlaulua, 2 vuotta teatteria ja soittanut 2 vuotta kitaraa. Haluaisin oppia myös soittamaan pianoa. Olen ensivuonna sisällä ilmaisupainotteisessa lukiossa, ja olen valinnut sieltä kaikki teatterikurssit mitä saa. Otan myös mahdollisimman paljon engl. kielisiä kursseja, musiikkia, ja tanssia. Lukion jälkeen haen teatterikorkeaan, luultavasti en pääse ensi yrittämällä. Opiskelen lisää englantia, ja siinä samalla opiskelen lisää teatteria. sitten jos pääsen jossakin vaiheessa sisään, teen siirron suomesta vuodeksi britteihin, ja opiskelen siellä. Jos sattuu nii etten pääse suomessa, haen britteihin kaikkiin dramakouluihin. OPO on myös opastanut minua paljon, ja hän on sanonut, että britteihin voi olla jopa hyvällä englannilla helpompi päästä, kuin suomeen, sillä kouluja on siellä paljon enemmän kuin täällä. Eri kielien opiskelu vaikuttaa myös positiivisesti. Itse opiskelen nyt "ylimääräisenä"kielenä saksaa, ja otan ehkä lukion 2:lla venäjää. Psykologiaa kannattaa myös ottaa lukiossa, koska näyttelijä tarvitsee todella paljon itsensä ja muiden tulkintaa. Tulipas pitkä! Mut hei kauheesti tsemppii kaikille! kannattaa oikeesti olla tosissaan tämän suhteen, koska vaan nii voi päästä huipulle. Tietysti mullaki on varasuunnitelmia. Maskeeraajan, kosmetologin, hierojan tai ohjaajan työt kiinnostaa myös, mutta paljon paljon vähemmän. Hei vielä loppuun , että normi elokuvien kattelu vaikuttaa kans! varsinki ilman tekstityksiä, niistä voi oikeesti oppia.

    • Näytteliä

      Jos oikeesti haluutte näytteliöiks ni ei muutaku Hollywoodiin hakemaan paikkaa. Itse olen juuri lähdössä usaan opiskelemaan näytteliäksi.

      • Näyttelijä usa:han

        Miten sinä pääsit sinne? Kiltti jos näet tämön niin kerro, minäkin haluaisin nimittäik usa:han opiskelemaan näytteljäksi:)


    • 12wwwww

      heijj..jos teitä oikeesti kiinnostaa näytteliän ura niin toteuttakaa kaikki nää jutut niin ootte jo pitkällä:
      1:käykää koulut hyvin 8-10 nro tasoo...
      2:menkää heti kun on mahdollista teatterikouluun tai sen tapaseen paikkaan..
      3:etsikää sen jälkeen rooleja sivusta eli älä heti tavoittele pääroolia hollywoodissa..
      4:nyt täs vaihees ootte jo pitkällä..

      ps:tiedän nää jutut kun isosisko jo on ollu sivurooleissa ja aikoo nyt ettii pääroolii jostain

      toteuttakaa unelmanne

    • näyttelijäksi kyllä!

      Hei kannattaa myös rekisteröityä uuteen palveluun www.rooli.fi, jossa useat tuotantoyhtiöt, (myös Salkkarit :)) hakee näyttelijöitä.

    • osteri-ossi

      Mä pääsin salkkareihin avustajaks. Huomenna eka duuni päivä :D vähä jänskättää

    • suski XD

      oon aatellu alottaa kunnon näyttelemisen (oon 12) onko liian myöhä? haluisin leffaan onko jotain eroo leffoihin ja teatteriin koulutuksella? missä ois nuorille sellanen paikka missä vois harrastaa näyttelemistä ekaks, ku oon ihan kaulussa vasta kutosella

    • JokuEpic

      Moi!
      Mä haluisin alottaa jonkinlaisen teatterikoulun tai jonkun elokuva kerhon :)) Mä oon 13v ja toivon ettei se ole liian myöhäistä! Tavoitteena olis JOSKUS päästä Hollywoodiin näytteliäks ! ♥♥♥ Se olis tosi ihanaa. Asun espoossa, ja en oikein tiedä, et minne kannattais mennä, kun oon yrittäny ettii kaikenmailman juttuja et minne vois mennä mut en löydö mitään ! :// Elis siis haluisin harrastaa näyttelemistä ;))

    • joku 11vuotta

      mäki haluaisin näytellä jossain leffas oon ettinyt kaikkialta mut ei oo löytynyt:(

    • Elokuvaaan

      Unelmani on päästä ulkomaille johonkin elokuvaan, Olen nyt 12 vuotta ja harrastanut näyttelyä 3 vuotta ja aion harrastaa sitä viellä monta vuotta. Luen englantia kovasti ja teen kaikkeni sen eteen että pääsisin näyttelemään joskus johonkin elokuvaan :))

    • Ihme Tyyppi

      Eiks leffoihin/sarjoihin pääse useimmmiten aloittaan jotkut 16 vuotiaat? Koska harva elokuva tarvii lapsinäyttelijöitä.

    • leffat♥näytteleminen

      mäki oon tosi kiinnostunu näyttelemisestä! :) oon 13.v (syksyllä 14) ja oon koko ikäni kaverin kanssa kuvaillu ja "käsikirjottanu" omia "elokuvia" ja ynnä muuta, ja kaikki vaan omalla puhelimella ja hyvin on menny :D ite siis kuvattu ja onnistuu aika hyvin;) ja me molemmat haluttas näyttelijöiksi! jos haluaa esim salkkareihin niin ei välttämättä ehkä tarvi olla kauheesti kokemuksii niinku et ois näytelly jossai sarjas ennenki mut ainaha se on vaa parempi ja paremmat mahkut päästä näytteleen siihe mihi haluaa :) esim. jos joku tietää yle2 olevan Uusi Päivä ohjelman niin siinäkinhän on tosi nuoria (esim. tuija,osku.jos joku ees kattoo sitä) ja niillä ei oo kokemusta näyttelemistä muuta kun ehkä teatteri :) mutta jos haluaa iha ammatillisesti näytellä niin kannattas opiskella sitä ja käyä kaikki koulut jne. itekki aijon :) suurin haave on olla lahjakas näyttelijä ja haluisin näytellä sarjassa, ja elokuvissa ja mut tunnettas siitä et oon tosi monessa (okei ei tosi) ja et oon aikas hyvä :) esim joku jim carrey, hän on tosi monessa ja kaikki niinkun muistais : "hei toi näyttelijä on siinäjasiinä elokuvas" :) tulipa pitkä viesti :p ei varmaa mtn apuuu .................................................nojaa!! :D

    • Dean nitro

      Näyttelijäksi voi päästä kuka vaan jos on hyvä. Ainahan noissa on niitä koe kuvauksia. Vaikka et olisi edes käynyt teatteri koulua niin jos vedät koe kuvauksissa yli muiden niin paikka on sinun ! eivät kaikki kuuluisatkaan artistit tai näyttilijät ole välttämättä opiskellut juuri kyseistä alaa mutta ovat tulleet kuuluisiksi juuri oman halun ja osaamisen takia!

    • Leffojen tekijä

      Moi !! tehdään lyhytfilmejä ja elokuvia !..ollaan 15-16 vuotiaiden kolmen ryhmä jyväskylästä mut tarvittais näyttelijöit et tosiaa mielellää 15 vuotiaast ja siit ylöspäin..eli tässä olis youtube kanava : https://www.youtube.com/user/FinFilmingProduction ja jos asut jyväskylässä ja blaa blaa ja haluaisit tulla mukaan esim. action painotteisiin lyhyt lefoihin ja videoihin nii laita viestii mun sähköpostii: [email protected]

    • Jatsukka

      Moi olen 11-vuotias ja täytän kaksitoista vuotta huhtikuussa. Olen vaaleahiukisnen tyttö. Olen innostunut tekemään elokuvia mutta en tiedä oiken miten pääsisin mukaan sellaiseen. Olisin todella iloinen jos edes pääsisin johonkin elokuvaan,mainokseen tai sarjaa. Se olisi upeaa kyllä olla päähenkilö mutta minulle sopii myös sivuhenkilön rooli☺

    • Hei olen itsenäinen 15 vuotias poika nopea oppimaan niitä asoita misä on kiinnostunut,laskisin itseni monitaisoiseksi mutta ainoa mikä tässä onse että en ole ikinä näytellyt enkä harjoitellut ainoa asia mikä sellaisissa on hyvä että olen todella tarkka menoistani ja kun ryhdyn johonkin asiaan otan sen tosissani ja kyllä näytteleminen voisi kiinnostaaa jos siihent tarttuisi itse tiedän kaiken salkkareista esim kun lasse tuli salkkareihin se ei ollut näytellyt aikasemmin koskaan ainoastaan ismo eli esko on ollut teatterikorkeakoulussa ja aki eli sami maistereita että luulisin että ei siihen täydä niin kovaa kokemusta olla paitsi jos haluaa itse opetella - harjoitella enemmän auttaa jos asuu lähellä pitää menoistaansa tarkasti huolta ja on sosiaalinen niinkuin esim minä mutta se on siinä että yleensä ilmoitetaan kun sarjaan haetaan ihmisiä tai itse voi myös yrittää hakea sisään ajattelin itse kummiskin miettiä soittamista tai miksi ei voisi käydä paikan päällä muuta ehkä kannattaisi soittaa ensiksi eli esim kun kuvitteelinen pihlajakatu on oikeasti huvilakatu ja studiossa ruosolantie 1 kuvataan kaikki sisä kouhtaukset kullisien takaa.

    • Anonyymi

      Olen 11.v tyttö ja haluaisin näyttelijäksi. Se alkoi siitä kun aloin katsomaan Stranger Thingsiä. Haluaisin näytellä englannin kielisissä sarjoissa/elokuvissa missä tapahtuisi jotain jännää. Voitteko kertoa minulle mitä pitäisi tehdä

    • Anonyymi

      Mene lähipubiin tarjoilijaksi. Jonain kauniina päivänä pubiin astelee joku elokuvamoguli ja sieppaa sinut seuraavan taide-elokuvansa tähdeksi.

    • Anonyymi

      Hei tyypit! Oon 9v melkein 10v tyttö ja haluaisin johonkin elokuvaan/sarjaan. Oon halunnu jo varmaan 2vuotta. Ja siis juu et pitäöks harrastaa jotai ennen et pääsee? Ja kuinka kauan? Kun haluaisin pästä noin 11-13 vuotiaana jo johonkin elokuvaan/sarjaan. Enkä uskalla kysyä neuvoa isosiskoltani sillänhän vain kiusaa😮‍💨 ja siis juu... haluisin vaan elokuvaaaaan ei mun tarttis olla mikää päähenkilö mut kylhä seki ois kiva!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      273
      4365
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2428
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2161
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2126
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      112
      1763
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1442
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1402
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      334
      1363
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1327
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe