pikaliima irti käsistä?

liimaaja

Sotkin pikaliimaa sormilleni enkä saa sitä millään irti. Olisiko vinkkejä?
Pelkään että sitä joutuu pikkuhiljaa sormista suuhun ja siitä seuraa jotain.

24

32121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et kuole siihen

      Aika paljon pikaliimaa pitää niellä, jotta siitä oikeasti ois haittaa - paitsi jos liiman juo suoraan pullosta.

      Tekevälle sattuu. Lienee pienempi paha antaa liiman olla kuin ruveta kokeilemaan erilaisia myrkkyjä kuten asetoni, sinoli, bensa ja tärpätti. Mulla ainakaan ei kädet noita myrkkyjä kestä, joten rappaan pikaliimatahrat kynsillä pois ja annan loppujen olla.

      • Anonyymi

        Se sattuu


    • viilalla

      tällä lailla:
      - ensin raspiviilalla
      - sitten kynsiviilalla
      - kynsilakanpoistoainetta (tarkoitettu siis ihon lähelle)
      - vaseliinia tai rasvaista voidetta käsiin, puuvillahanskat yöksi

      ja kyllä lähtee!

      • liimaaja

        kynsilakanpoistoaine ei aikaisemmin tehonnu mutta tuo viilaaminen tehoaa. Hyvä kuulla myös ettei tuosta tule mitään seuraamuksia jos suuhun joutuu niin uskaltaa antaa loppujen kulua itsestäänkin.


      • teeitsemies
        liimaaja kirjoitti:

        kynsilakanpoistoaine ei aikaisemmin tehonnu mutta tuo viilaaminen tehoaa. Hyvä kuulla myös ettei tuosta tule mitään seuraamuksia jos suuhun joutuu niin uskaltaa antaa loppujen kulua itsestäänkin.

        Korjasin kerran kaverini hampaan pikaliimalla kun piti äkkiä saada hampaasta lohjennut pala paikalleen.


      • RasistitsisaR
        teeitsemies kirjoitti:

        Korjasin kerran kaverini hampaan pikaliimalla kun piti äkkiä saada hampaasta lohjennut pala paikalleen.

        Pikaliima o parhautta mitä nyt kerran tuli käytettyä liukkarin korvikkeena..eipä hirveesti liukunu


      • habi22
        teeitsemies kirjoitti:

        Korjasin kerran kaverini hampaan pikaliimalla kun piti äkkiä saada hampaasta lohjennut pala paikalleen.

        heko heko. kas kun ei ollut sormi tai muu ihmisen osa.


      • Anonyymi

        Helposti lähti sheavoi...glyseriini. ..oliivivoiteella 😊😊😊


      • Anonyymi
        teeitsemies kirjoitti:

        Korjasin kerran kaverini hampaan pikaliimalla kun piti äkkiä saada hampaasta lohjennut pala paikalleen.

        Oho. Kaikkeen tuostakin on. Enpä kyllä ennen ole kuullut että hampaisiin.


    • lähtenyt

      Tätälukiessasi liima lienee jo melko vähänä.
      Pikaliiman irtoamista ihosta voi nopeuttaa tavallisella käsirasvalla ja hieromalla.

      Runsaasti sahpoota ja haudot lämpimässä vedessä, siitäkin on apua.

      Ole hyvilläsi, ettet ruutannu sitä silmiisi.

    • itse olin töissä paikassa

      joss jouduin päivittäin käyttämään pikaliimaa. Kerran viikkoon tuli sitten liimattua sormetkin yhteen. Meillä oli Loctiten maahantuojan selvät ohjeet ihopintojen yhteenliimaantumisen varalle: Yhteenliimaantunut kohta upotetaan lämpimään veteen. Vesi pehmentää ihoa ja irroittaa ihossa normaalisti olevaa rasvaa. Tämä taas irroittaa pikaliiman. Jos lisäät saippuaa, saippua irroittaa tuon ns. luonnollisen rasvan käsistä ja tuloksena on että pikaliima on edelleen sormissa kiinni. Eli ohjeena on ainoastaan sitkeä liotus lämpimässä vedessä..

      • Anonyymi

        Lämmin vesi toimii!!


    • Viilaajajäbät

      Tuo kynsiviila toimii!

    • sannnaaaa

      Ite kynsiviilal ja raa"alla käsisaippualla hankasin niin lähti =)

    • EI_ainakaan_paperilla

      Mulla meni kerran pikaliimaa sormiin ja pyyhin sitä talouspaperilla. Ei olisi kannattanut, liima kovettui hetkessä ja kuumeni niin että sormeen tuli palovamma. Siitä olikin sitten kiva repiä liimaa ja paperia irti. Siinä paperissa on suuri pinta-ala ja sen verran kosteutta että liima suuttuu.

    • Urea

      Usko tai älä, mutta lämmin urea auttaa. Olen sen itse testannut kahdesti jo toimivan

      • Toimiii

        Testasin tätä ja oli yllättävän tehokas! Sain lähes kaikki liimat pois tunnin sisällä.


    • Tuntematonyhteenliimaaja

      Juu kannattaa kynsiviilalla mut joo itte oon pari kertaa liimannu vahingos yhteen ja oon vaa repiny irti mut se sattuu eikä kannata

    • sademetsänemmikki

      joo mää hakkiin sademetsästä lohikäärmeen nahkaa johon sekoitin paskaa ja dinosauruksen kyyneleitä, jolloin liima lähti pois

      • Anonyymi

        Häh!


    • Anonyymi

      Helposti läksi sheavoi. Glyseriini.oliiviöljy kosteusvoiteella noi 5 minuuttia meni vaan 😄😄😄

    • Anonyymi

      PATAPATA. Kyllä lähtee. Helposti!

    • Anonyymi

      Minullakin meni pikaliimaa käsiin voitteko pistää niitä vinkkejä ennen puoli viittä äkkii

    • Anonyymi

      Paska homma kun mul on liima käsissä mikä ei lähde mitenkään ja olen kokeillut kaikkia keinoja mutta ei toimi koko kämppä täynnä tarttuvaa liima.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe