avastin

kummajainen

Hei teille kaikille ! Onko joku joka voisi kokemuksesta kertoa Avastin hoidon haitta vaikutuksista ? Olen munuais-syöpäpotilas. Kesäkuussa 05 leikattiin oik.munuainen pois,jossa oli syöpäkasvain 10 cm.halkasialtaan.Syöpä oli kerennyt levitä keuhkoihin ja vatsaan sekä selkänikamiin ja lantioluihin. Hoidoksi olen saanut Interferonia 3xvko:ssa kotona pistoina 9 milj.yksikköä. ja kahden viikon välein Avastin lääkepussin sairaalassa suoneen.Kerro mitä oireita sinulle on tullut ed.mainitusta hoidosta.Olen todella kiitollinen !!!!!!!!!!!!

20

7766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marjaana*

      En valitettavasti osaa kertoa Avastin hoidosta, kun en ole koskaan kuullutkaan, mutta voisitko kertoa miten selkänikamiin ja lantioluihin levinnyt syöpäsi oireili?

      • Avastin

        Hei Marjaana ! Mulla oli selkäkipuja todella kaun,sitä tutkittiin Heinolassa Reumasairaalasssa ja todettiin nivelrikoksi. Mikkelissä hoidettiin issiaksena. Ja todellisuus oli munuaissyöpä. Eipä enää ole diagsooni muuttunu.Kyl tässä on ollut nielemistä aivan tarpeeks näilläkin eväillä.


      • marjaana*
        Avastin kirjoitti:

        Hei Marjaana ! Mulla oli selkäkipuja todella kaun,sitä tutkittiin Heinolassa Reumasairaalasssa ja todettiin nivelrikoksi. Mikkelissä hoidettiin issiaksena. Ja todellisuus oli munuaissyöpä. Eipä enää ole diagsooni muuttunu.Kyl tässä on ollut nielemistä aivan tarpeeks näilläkin eväillä.

        Syöpä on usein viimeinen vaihtoehto lääkärillekin, vaikka kyseessä on kuitenkin sairaus, jossa aika on nimenomaan ratkaiseva tekijä.
        Sen verran googletin tuota avastin sanaa, että taitaa olla aika uusi lääke? Uusia lääkkeitä varmasti on kehitteilläkin koko ajan, että se luo toivoa meille syöpäsairaille.
        Voimia ja jaksamista Sinulle.


    • onnekas

      Olet onnekas kun olet päässyt avastin hoitoon. Sehän tuhoaa kasvaimen verisuonet ja estää niiden kasvamisen. Koita kestää kaikki ne haittavaikutukset mitä tulee. Tiedän mikalainen sairaus munuaisyöpä on. Voimia ja jaksamista sinulle.

      • marjaana*

        kokemuksiasi kyseisestä syövästä?


      • toivoa täynnä
        marjaana* kirjoitti:

        kokemuksiasi kyseisestä syövästä?

        Munuaissyöpä joka minulla on,on levinnyt keuhkoihin ja suolistoon ja leikkauksessa poistettiin imusoilmukkeita selkänikamista ja lantioluista.Lääkärin kertoman mukaan tähän syöpään ei auta sädehoito eikä stytostaatti.Ainut apu on Interferoni ja Avastin.Oon toiveikas näistä hoidoista,varsinkin Avastin hoidosta.Tosin siitä ei tunnu olevan paljon tietoa.Sain selville et se on ollut vuoden suomessa ja oman paikkakunnan sairaalassa olen toinen joka sitä saa.Lääke puhkaisi minulle vernpaine taudin eli verenpainelääkkeiden avulla saadaan nyt hieman paineet pysymään aisoissa.Edellisissä viestissä en maininnut että selkä kipujen lisäksi alkoi ykskaks yöllä verivirtsaisuus.jota epäiltiin johtuvan munuaiskivistä.Asia valkeni varjoainekuvauksessa.


      • marjaana*
        toivoa täynnä kirjoitti:

        Munuaissyöpä joka minulla on,on levinnyt keuhkoihin ja suolistoon ja leikkauksessa poistettiin imusoilmukkeita selkänikamista ja lantioluista.Lääkärin kertoman mukaan tähän syöpään ei auta sädehoito eikä stytostaatti.Ainut apu on Interferoni ja Avastin.Oon toiveikas näistä hoidoista,varsinkin Avastin hoidosta.Tosin siitä ei tunnu olevan paljon tietoa.Sain selville et se on ollut vuoden suomessa ja oman paikkakunnan sairaalassa olen toinen joka sitä saa.Lääke puhkaisi minulle vernpaine taudin eli verenpainelääkkeiden avulla saadaan nyt hieman paineet pysymään aisoissa.Edellisissä viestissä en maininnut että selkä kipujen lisäksi alkoi ykskaks yöllä verivirtsaisuus.jota epäiltiin johtuvan munuaiskivistä.Asia valkeni varjoainekuvauksessa.

        Anteeksi kun utelen, mutta havaittiinko levinneisyys heti diagnoosin saatuasi vai levisikö myöhemmin? Nämä sisäelinsyövät ovat niin vaikea havaita. Minulla sattumalta löydettiin ylävatsaultrassa täysin oireeton munuaissyöpä-kasvain. Pieni tosin vielä kooltaan. Gradus 2.


      • voi ei
        marjaana* kirjoitti:

        Anteeksi kun utelen, mutta havaittiinko levinneisyys heti diagnoosin saatuasi vai levisikö myöhemmin? Nämä sisäelinsyövät ovat niin vaikea havaita. Minulla sattumalta löydettiin ylävatsaultrassa täysin oireeton munuaissyöpä-kasvain. Pieni tosin vielä kooltaan. Gradus 2.

        Olin leikkauksen jälkeen kotona viikon kun oloni romahti.Koko viikon oli oksentelua ja ripulointia kunnes kuume nousi ja jouduin sairaalaan tiputukseen.Silloin varjoaine kuvattiin keuhkot ja ultralla löytyi vatsan alueen etäispesäkkeet.Luulen etttä ne on tullut pikku hiljaa munuaissyövän edetessä.Koska kasvain oli tosi iso,lääkärin mielestä se oli ollut mulla tosi kauan.Mulle ei ole tehty luukartoitusta,mutta pyydän seuraavassa kontrollissa.Koska tää sairaus pyrkii luihin ja päähän.Pää minulta kuvattiin ja löytyi hyvänlaatuinen kasvi ONNEKSI koska Avastin hoito olisi täytynyt lopettaa jos se olisi ollut etäispesäke.Avastin hoitoa on alunalkaen käytetty kuulemma suolistosyöpään ja nykyisin jo muihinkin.Koska sinulta tämä kasvain on todettu?


      • marjaana*
        voi ei kirjoitti:

        Olin leikkauksen jälkeen kotona viikon kun oloni romahti.Koko viikon oli oksentelua ja ripulointia kunnes kuume nousi ja jouduin sairaalaan tiputukseen.Silloin varjoaine kuvattiin keuhkot ja ultralla löytyi vatsan alueen etäispesäkkeet.Luulen etttä ne on tullut pikku hiljaa munuaissyövän edetessä.Koska kasvain oli tosi iso,lääkärin mielestä se oli ollut mulla tosi kauan.Mulle ei ole tehty luukartoitusta,mutta pyydän seuraavassa kontrollissa.Koska tää sairaus pyrkii luihin ja päähän.Pää minulta kuvattiin ja löytyi hyvänlaatuinen kasvi ONNEKSI koska Avastin hoito olisi täytynyt lopettaa jos se olisi ollut etäispesäke.Avastin hoitoa on alunalkaen käytetty kuulemma suolistosyöpään ja nykyisin jo muihinkin.Koska sinulta tämä kasvain on todettu?

        Puolitoista vuotta sitten leikattu, osapoistoleikkaus. Olen "Sandra" nimellä kirjoittanut aiemmin, mutta huomasin, että oli käytössä jollain muullakin. Nyt pelkään, että levinnyt luustoon. Oliko kipu lonkassasi ja selässäsi jatkuvaa? Minulla sattuu eniten ylösnoustessa.

        Onkohan siksi niin vähän lääkkeitä tautiin, koska on aika harvinainen, ainakin nuoremmilla. Hyvä, että jotain toivoa löytyy. Kuulostaa lupaavalta tuo Avastin.


      • päivittäistä
        marjaana* kirjoitti:

        Puolitoista vuotta sitten leikattu, osapoistoleikkaus. Olen "Sandra" nimellä kirjoittanut aiemmin, mutta huomasin, että oli käytössä jollain muullakin. Nyt pelkään, että levinnyt luustoon. Oliko kipu lonkassasi ja selässäsi jatkuvaa? Minulla sattuu eniten ylösnoustessa.

        Onkohan siksi niin vähän lääkkeitä tautiin, koska on aika harvinainen, ainakin nuoremmilla. Hyvä, että jotain toivoa löytyy. Kuulostaa lupaavalta tuo Avastin.

        Kyllä se oli päivittistä.Lonkat ja alaselkä oli tuskallisimmat.Luulin kipujen johtuvan työstäni kun teen fyysistä työtä ja kaiket päivät olen jalkojen päällä.Esim.paikallaan istuessa autossa tai paikallaan seistessä oli liikkeelle lähtö yhtä painajaista.Ja aamuisin tulin joskus polvilleen lattialle ja sitä kautta pystyyn.Leikkauksen jälkeen kivut loppuivat kun seinään,mikä ihana olotila.Myös monen vuoden närästys loppui,en ole Nexim närästys lääkkettä tarvinnut.


      • marjaana*
        päivittäistä kirjoitti:

        Kyllä se oli päivittistä.Lonkat ja alaselkä oli tuskallisimmat.Luulin kipujen johtuvan työstäni kun teen fyysistä työtä ja kaiket päivät olen jalkojen päällä.Esim.paikallaan istuessa autossa tai paikallaan seistessä oli liikkeelle lähtö yhtä painajaista.Ja aamuisin tulin joskus polvilleen lattialle ja sitä kautta pystyyn.Leikkauksen jälkeen kivut loppuivat kun seinään,mikä ihana olotila.Myös monen vuoden närästys loppui,en ole Nexim närästys lääkkettä tarvinnut.

        Jos vain jaksat vastata, niin kyselisin vielä hieman. Saatiinko siis etäpesäkkeet luustosta leikkaamalla poistettua?
        Vaikka en vielä tiedäkään onko minun kohdallani etäpesäkkeestä kyse, niin yritän nyt valmistauta kuitenkin huonoihin uutisiin.
        Yltyikö kipu luustossa vai oliko välillä parempia jaksoja?


      • Avastin
        marjaana* kirjoitti:

        Jos vain jaksat vastata, niin kyselisin vielä hieman. Saatiinko siis etäpesäkkeet luustosta leikkaamalla poistettua?
        Vaikka en vielä tiedäkään onko minun kohdallani etäpesäkkeestä kyse, niin yritän nyt valmistauta kuitenkin huonoihin uutisiin.
        Yltyikö kipu luustossa vai oliko välillä parempia jaksoja?

        Kun munuaiskasvain poistettiin, samalla leikkauksella poistettiin kaikki näkyvät imusolmukkeet selkänikamista ja lantioluista. Niin kuin jo kerroin luukartoitusta minulle ei ole tehty.Siinä kuulemma näkyy pisteinä jos on edennyt luihin.Siksi pyydän sitä maaliskuussa kontrollissa jos sais lähetteen.Ymmärtääkseni tää Avastin pitäisi vaikuttaa myös sillä alueella. Sain alunperin niihin selkävaivoihin Voltareeniä,tulehduslääkkeitä. Ajoittain selkä ja lantioluut oli paremmat ei kuitenkaan kivuttomat,jäykkyys oli toinen paha joka vaivasi.


      • marjaana*
        Avastin kirjoitti:

        Kun munuaiskasvain poistettiin, samalla leikkauksella poistettiin kaikki näkyvät imusolmukkeet selkänikamista ja lantioluista. Niin kuin jo kerroin luukartoitusta minulle ei ole tehty.Siinä kuulemma näkyy pisteinä jos on edennyt luihin.Siksi pyydän sitä maaliskuussa kontrollissa jos sais lähetteen.Ymmärtääkseni tää Avastin pitäisi vaikuttaa myös sillä alueella. Sain alunperin niihin selkävaivoihin Voltareeniä,tulehduslääkkeitä. Ajoittain selkä ja lantioluut oli paremmat ei kuitenkaan kivuttomat,jäykkyys oli toinen paha joka vaivasi.

        Haluaisitko kirjoitella minulle? Mielelläni kuulisin hoidon etenemisestä ja voinnistasi.
        Osoitteeni on [email protected]


      • pelokas
        päivittäistä kirjoitti:

        Kyllä se oli päivittistä.Lonkat ja alaselkä oli tuskallisimmat.Luulin kipujen johtuvan työstäni kun teen fyysistä työtä ja kaiket päivät olen jalkojen päällä.Esim.paikallaan istuessa autossa tai paikallaan seistessä oli liikkeelle lähtö yhtä painajaista.Ja aamuisin tulin joskus polvilleen lattialle ja sitä kautta pystyyn.Leikkauksen jälkeen kivut loppuivat kun seinään,mikä ihana olotila.Myös monen vuoden närästys loppui,en ole Nexim närästys lääkkettä tarvinnut.

        Luin tätä keskustelua ja kysyisinkin että oliko sinulla arkuutta selkärangassa. Hodgkinin tautini hoidot loppuivat kolmisen kuukautta sitten ja kontrolli on tulossa ihan pian. Metareita oli myös luustossa mutta viimeiset kuvat olivat täysin puhtaat. Nyt kuitenkin muutaman viikon ollut selkäranka välillä arka ja aamulla sängystä ylös noustessa selkärankaan sattuu. Särkyä ei ole. Pelottaa että syöpä on tullut takaisin luihin.


      • avastin
        pelokas kirjoitti:

        Luin tätä keskustelua ja kysyisinkin että oliko sinulla arkuutta selkärangassa. Hodgkinin tautini hoidot loppuivat kolmisen kuukautta sitten ja kontrolli on tulossa ihan pian. Metareita oli myös luustossa mutta viimeiset kuvat olivat täysin puhtaat. Nyt kuitenkin muutaman viikon ollut selkäranka välillä arka ja aamulla sängystä ylös noustessa selkärankaan sattuu. Särkyä ei ole. Pelottaa että syöpä on tullut takaisin luihin.

        Minulle ei ole tehty luukuvauksia koko aikana.Mutta leikkauksen jälkeen selkä kivut loppuivat. Noin kuukausi sitten alkoivat kivut taas.Vaihdellen paikkaa,välillä selkä,yläselkä.poskiluut.kylkiluut jne...Särky kestää 2-3 päivää ja on todella kosketus arka.En tiedä johtuuko ed.mainittu syövästä vai Interferoni hoidosta.Olen kuitenkin käyttänyt Interferonia jo heinäkuun alusta asti ja oireet alkoi vasta kuukausi sitten. Kuinka sinulla syöpä oireili kunnes sait diaknoosin ?


      • pelokas
        avastin kirjoitti:

        Minulle ei ole tehty luukuvauksia koko aikana.Mutta leikkauksen jälkeen selkä kivut loppuivat. Noin kuukausi sitten alkoivat kivut taas.Vaihdellen paikkaa,välillä selkä,yläselkä.poskiluut.kylkiluut jne...Särky kestää 2-3 päivää ja on todella kosketus arka.En tiedä johtuuko ed.mainittu syövästä vai Interferoni hoidosta.Olen kuitenkin käyttänyt Interferonia jo heinäkuun alusta asti ja oireet alkoi vasta kuukausi sitten. Kuinka sinulla syöpä oireili kunnes sait diaknoosin ?

        Luiden osalta oireena oli sietämätön särky alaselässä joka tuli yleensä öisin. Nyt ei särkyä ole ollut. Ja tuo arkuusikin kyllä on jo helpottamaan päin. Yleensä selkä on arka kun on kauan aikaa samassa asennossa ja sitten koukistaa tai notkistaa selkää, esim. aamulla sängystä noustessa.
        Mietin kyllä sitäkin että olisiko se tullut kipeäksi kun olen venytellyt selkääni lattialla maaten. Ehkä panikoin ihan turhasta. Kaikkia kolotuksia seuraa nyt niin tarkasti. Ehkä liiankin tarkasti! Onneksi kontrolli on pian tulossa.


      • itse tykönäni
        pelokas kirjoitti:

        Luiden osalta oireena oli sietämätön särky alaselässä joka tuli yleensä öisin. Nyt ei särkyä ole ollut. Ja tuo arkuusikin kyllä on jo helpottamaan päin. Yleensä selkä on arka kun on kauan aikaa samassa asennossa ja sitten koukistaa tai notkistaa selkää, esim. aamulla sängystä noustessa.
        Mietin kyllä sitäkin että olisiko se tullut kipeäksi kun olen venytellyt selkääni lattialla maaten. Ehkä panikoin ihan turhasta. Kaikkia kolotuksia seuraa nyt niin tarkasti. Ehkä liiankin tarkasti! Onneksi kontrolli on pian tulossa.

        hei
        aivan samaa ajattelen itsekin; että sitä ihan turhastakin ottaa paniikkia. Leikattiin viime kesänä munasarjan syöpä, sitten oli sytostaatteja. Nyt olen kohta menossa ensimmäiseen kontrolliin...
        Toisinaan iskee paniikki tai ainakin sen poikanen, koska ristiselkäni on välillä tosi kipeä. Yritän vähän venytelläkin välillä, ehkä se on vaan siitä että liikun liian vähän ja jättänyt monivuotisen joogan.

        Pidän sulle peukkuja, että se on vain tavallista selkäkipua! Pidä sinä mulle peukkuja!!

        hyvät jatkot sulle


    • nyt tänään

      minulla huomattiin 11 cm kasvain oikeassa keuhkossa, oireina verivirtsaisuus. Epäilen että syöpää ensi viikolla tarkempiin tutkimuksiin. Miten itse voit tällä hetkellä. Voimia kaikille .

      • vähän väärin

        oikeassa munuaisessa


    • Taistelija81

      Minulla kasvain päästä leikattu 3kertaa kaikkia ei Saadi kuulemma pois.. Varjoaine tehotu niin Olsen saanut sädehoitoo 2 eri hoito jaksoja... Nyt saan sytostaatin napeilla ja avastinta suoneen .. Hoidot nyt käynnissä jouluna kuvataan onko auttanut hoidot . Ruokavalion oon muuttanut täysi . Sitruunaa ja ruokasoodaa aamuin illoin ja kurkumaa ja punanenliha pois maitotuotteita vähentänyt puolukkaa ja pellavansiemeniä ja luonnonjogurttia,kasviksia paljon sekä kanaa ja kalaa. On nyt lihan tilalla.olen kuullut et PH arvo kropasssa vähintään 7-8 niin syöpäsolut ei pysty elään.. Minulla nyt 8 PH

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      412
      4205
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      235
      2078
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1540
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1357
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      66
      1029
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1015
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      131
      988
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      232
      967
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      898
    Aihe