tiileri

tuulia

onko enempi kiitoksia vai moitteita tiilerin tuulia takka leivinuunista .paljonko olette joutuneet pulittamaan sen kasaamisesta ja mitä maksoitte itse materiaaleista tiilerille.itselle tarjoukset 2715-2750 euroa.onko tiilerin lämpö mittari ollut luotettava käytössä.mihin lämpöön leivinuuni lämpiää vain takkaa lämmitettäessä.

62

45334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erkki

      Tuulia ollut 1/2 vuotta aktiivikäytössä. Ei valittamista! Päinvastoin.

      Uuni lämpiää n. 150C helposti mutta laskee myös nopeasti jos ei poltettu leivinuunia.

      Muuraus tasoitus antiikkilaastipinta 1000 eur työnantajavelvoitteet.

    • Maukka

      Oletko ajatellut vaihtoehtona ottaa muuraria tekemään takka "kappaletavarasta"?

      Tulee halvemmaksi ja saat juuri sellaisen minkä haluat... Toki joutuu itse hankkimaan tavarat muurarin tekemän listan pohjalta, joka ei ole iso työ ajatellen säästön.

      Jos joku on muurauttamassa Oulunseudulle voin suositella Reijo Markkasta takkaa tekemään. Tekee todella taidolla ja ottaa kaikki ideat vastaan.

      • yksi yhteen tuuliassa

        myyvätkö samanlaisia erikoisia yläreunan koriste tiiliä mitä on kysyjän mainitsemassa tuuliassa vai saako niitä vain paketin mukana.elkää tilatko liian vaaleina uunejanne ,niitä ei saa puhtaaksi kun kerran savuttaa.tiilerin tiilet juuri on sellaisia vaikeasti puhtaana pidettäviä.


      • raksaaja--sh

        meidän muurari pyysi mielestäni kohtuullisen pienen palkan (26€/tunti kaikkine veroineen) mutta silti suositteli hankkimaan ainakin tulisijan rungon valmiiksi pätkittynä. Meinasi jotta lisähinnan säästää hänen työajassaan reilusti.

        Toinen järkevä vaihtoehto rungon osalta ois ehkä ollut että muurari ois antanut kaaviot valmiiksi etukäteen ja olisin itse rälläköinyt tiilet muuraria odottamaan ... vaan ois kait siinä mennyt kuukauden illat.


        Meille tuli leivinuuniin Lyydian runko ja sen päälle meidän itsemme suunnittelema kuori. Kuoren tiilet hain K-raudasta ja olin muurarille apupoikana rälläköiden kaikki tiilet niinkuin muurari pyysi.

        Jumakeuta että tuli hyvännäköinen leivinuuni!! (vaikka itte sanonki) Eikä oo muilla samanmoista.


      • raksaaja--sh
        raksaaja--sh kirjoitti:

        meidän muurari pyysi mielestäni kohtuullisen pienen palkan (26€/tunti kaikkine veroineen) mutta silti suositteli hankkimaan ainakin tulisijan rungon valmiiksi pätkittynä. Meinasi jotta lisähinnan säästää hänen työajassaan reilusti.

        Toinen järkevä vaihtoehto rungon osalta ois ehkä ollut että muurari ois antanut kaaviot valmiiksi etukäteen ja olisin itse rälläköinyt tiilet muuraria odottamaan ... vaan ois kait siinä mennyt kuukauden illat.


        Meille tuli leivinuuniin Lyydian runko ja sen päälle meidän itsemme suunnittelema kuori. Kuoren tiilet hain K-raudasta ja olin muurarille apupoikana rälläköiden kaikki tiilet niinkuin muurari pyysi.

        Jumakeuta että tuli hyvännäköinen leivinuuni!! (vaikka itte sanonki) Eikä oo muilla samanmoista.

        2pv runko ja 2pv kuori.

        Valmiissa tiilerin paketissa on sekin hienoa ettei tarvitse valaa uuninlakea yms.


      • pikku-lyydia
        raksaaja--sh kirjoitti:

        meidän muurari pyysi mielestäni kohtuullisen pienen palkan (26€/tunti kaikkine veroineen) mutta silti suositteli hankkimaan ainakin tulisijan rungon valmiiksi pätkittynä. Meinasi jotta lisähinnan säästää hänen työajassaan reilusti.

        Toinen järkevä vaihtoehto rungon osalta ois ehkä ollut että muurari ois antanut kaaviot valmiiksi etukäteen ja olisin itse rälläköinyt tiilet muuraria odottamaan ... vaan ois kait siinä mennyt kuukauden illat.


        Meille tuli leivinuuniin Lyydian runko ja sen päälle meidän itsemme suunnittelema kuori. Kuoren tiilet hain K-raudasta ja olin muurarille apupoikana rälläköiden kaikki tiilet niinkuin muurari pyysi.

        Jumakeuta että tuli hyvännäköinen leivinuuni!! (vaikka itte sanonki) Eikä oo muilla samanmoista.

        hei, oli innostava viesti, missä päin teillä on se uuni eli mistä sellaisen muurarin saisi? haaveilen lyydiaa valkoiseksi slammattuna, mutta voi kun näkisi sen teidän uunin, onko kuvaa otettuna siitä? ei ole vielä kun lupa ja tiileri uuni harkittu mutta ei ole muuraria ja kuka sen pohjan tekee? jos olisi kuva laitan osoitteen.


      • suosittelen

        suosittelen lämpimästi samaa markkasta.
        kävi meilläkin muuraamassa ja teki loistavaa jälkeä.


      • Anonyymi
        raksaaja--sh kirjoitti:

        meidän muurari pyysi mielestäni kohtuullisen pienen palkan (26€/tunti kaikkine veroineen) mutta silti suositteli hankkimaan ainakin tulisijan rungon valmiiksi pätkittynä. Meinasi jotta lisähinnan säästää hänen työajassaan reilusti.

        Toinen järkevä vaihtoehto rungon osalta ois ehkä ollut että muurari ois antanut kaaviot valmiiksi etukäteen ja olisin itse rälläköinyt tiilet muuraria odottamaan ... vaan ois kait siinä mennyt kuukauden illat.


        Meille tuli leivinuuniin Lyydian runko ja sen päälle meidän itsemme suunnittelema kuori. Kuoren tiilet hain K-raudasta ja olin muurarille apupoikana rälläköiden kaikki tiilet niinkuin muurari pyysi.

        Jumakeuta että tuli hyvännäköinen leivinuuni!! (vaikka itte sanonki) Eikä oo muilla samanmoista.

        26e kokonaishinta tunnille höpö


    • Meillä on lämmin!

      Ota ihmeessä muurari muuraamaan kopio Tiileri-takasta. Me yhdistimme kolme Tiileri-takkamallia suunnitelmissamme ja taitava muurari teki sen kunnon tiilistä eli takkamme on varaavampi kuin alkuperäinen Tiileri ja kauniimpikin. Koristetiiliä saa tilattua rautakauppiaiden kautta. =) Ja oli muuten noin 1000 € halvempi kuin alkuperäinen...

      • se kunnon tiili?

        Mistäs tiilestä se teidän takka sitten muurattiin? Meillä suunnitelmissa Tiilerin funkkis malleista yksi. Ehkä voisimme käyttää ideaasi hyödyksi, jos kerrot kunnon tiilesi nimen...


      • Maukka
        se kunnon tiili? kirjoitti:

        Mistäs tiilestä se teidän takka sitten muurattiin? Meillä suunnitelmissa Tiilerin funkkis malleista yksi. Ehkä voisimme käyttää ideaasi hyödyksi, jos kerrot kunnon tiilesi nimen...

        Meille tuli melkolailla funkkis tupla-lauri, mutta toinen puoli korkeana kattoon asti, lasitiiliä upotettu ja molemmin puolin takkaa puusäilytystilat sekä muutamia tuikkuaukkoja. Tiilet ja tavarat hommattiin itse, venäläiset tulitiilet (joita muurari piti paljon parempana kuin muita), hormitiilet ja kuoritiilet tiileriltä. Lisäksi toki 2kpl takkaluukkuja, nokiluukkuja ja tuhkaluukkuja sekä muuta kampetta laastit, villat, hiekat, raudat yms.
        Tavarat maksoi kaikkineen 1150 euroa, tulitiiliä 120 kpl, hormitiiliä 200 kpl, kuoritiiliä 450 kpl...

        Eli onhan tuossa hurja hintaero funkkis tupla-lauriin...


      • hienostoko
        Maukka kirjoitti:

        Meille tuli melkolailla funkkis tupla-lauri, mutta toinen puoli korkeana kattoon asti, lasitiiliä upotettu ja molemmin puolin takkaa puusäilytystilat sekä muutamia tuikkuaukkoja. Tiilet ja tavarat hommattiin itse, venäläiset tulitiilet (joita muurari piti paljon parempana kuin muita), hormitiilet ja kuoritiilet tiileriltä. Lisäksi toki 2kpl takkaluukkuja, nokiluukkuja ja tuhkaluukkuja sekä muuta kampetta laastit, villat, hiekat, raudat yms.
        Tavarat maksoi kaikkineen 1150 euroa, tulitiiliä 120 kpl, hormitiiliä 200 kpl, kuoritiiliä 450 kpl...

        Eli onhan tuossa hurja hintaero funkkis tupla-lauriin...

        funkkis???


      • raksaaja--sh
        hienostoko kirjoitti:

        funkkis???

        sitä se ainakin mulle on se vunkkis


    • ei ymmärrä...

      Älkää nyt hyvät ihmiset ruvetko noita kopioita väsäämään... Itse selvitin kaikki vaihtoehdot ja hinnast tuli lähes tasoihin Aito Tiileri tai hankala tavaroiden haaliminen feikkiin. Muurarin työn hinta on paljon suuremppi kun joutuu pilkkomaan kaikki tiilet ja lopuksi jää vielä kasa ylimääräisiä pihalle!?!? ja Tiilerillä kuitenkin takuu jos kaikki menee pieleen!!!

      • Takanvalinnut

        Myös muurarin jäljelle ja tekemisille? Tiilerihän toimittaa vain tarvikkeet ja antaa pyydettäessä listan muurareista jotka suostuu muuraamaan Tiilerin takkoja...

        Eli ihan samoin pystyt itse hommaamaan tavarat pätevän muurarin tekemän listan mukaan. Ainakin täällä pohjoisessa tavara toimitetaan samaan tyyliin halutuun paikkaan kuin Tiileriltä kama tulisi....

        Osaava muurari tekee 2 päivää töitä ja takka on valmis pinnoitettavaksi. Säästöä tällä tyylillä tulee varmasti ja saapahan semmosen ku itse haluaa...


    • tiili lämmöksi

      Itelläni on Tuulia ollut 2v. Maksoin silloin 1800e. kasaus 1600e. Takka on olut hyvä. Virheenä se korvausilmaventiilin puuttuminen. Nytkin vaatteissa savun haju. Silloin ku takkakytkin menee pois niin tuulia pölläyttää. vika on minun ku uskoin muuraria. Olisi pitäny laittaaa se korvausilma. Sitte toinen asia pidin liian kovaa tulta viime talsvena ja takkaosaan kaksi halkeamaa sisäpuolelle . V..taa ku ei kunnolla neuvottu ja poltin kuivia hirsiä hiukka liika kovalla fraasulla. tiili ei ota lämpöä vastaan ku hitaasti. äkkinäiset lämmitykset on pahasta. Tiileriin muuten tod tyytyväinen.

    • muurari jo 31v.

      rakennusliiton pienrakentajille on hinnasto joka tiilerimallista 600-1400e kpl sivukulut päälle kerro 1.6 prosentilla hinta niin saat kokonaishinnan

    • Jouni on

      Tiilerin nykyiset takat on ihan peestä koska minulla on kokemusta kahden talon pinta-aloiltaan samankokoisista uusista mökeistä ei tiilerin nyttemmin myydyllä sentin kovavillalla kuoresta eristetyllä takalla ,jotka ovat massaltaan saman suuruiset ,ole keskenään vertailukelpoisia.
      Vanhalla eristämättömällä takalla selvisin 6-7m3 /100m2 /Lämmityskausi
      Uudelle eristetylle takalle ei tunnu mikään riittävän olen jopa ollut niin kyllästynyt uuteen takkaani että olen polttanut kolmekin pesällistä peräjälkeen ja koittanut saada sen hajalle no eipä ole hajonnut ja puuta on mennyt 14m3 /100m2 ja sähköä paloi 500€ edestä /kausi jota edellisessä mökissä ei mennyt lämmitykseen kuin saunaan ja pesuhuoneeseen.
      Olisko kenelläkään tietoa voisiko noi tiilerin eristeet saada pois jälkikäteen.
      T: Jouni
      [email protected]

      • Pikkislare

        riittää joka päivä. kunhan laittaa hormin kiinni kaiken punahehkun loputtua. Jos takkasi on liian pieni, niin ongelma on siinä.

        Mulla menee 5 m3/97 m2 tosin sähköä kanssa mutta mulle ihan kiva. Varsinkin verrattuna entiseen horiskoon.

        AIka kultaa muistot-luulisin. Ja sähkön hinta on noussut.


      • Muurari11

        Tiileri-tulisija ei ole rakenteeltaan sen kummempi kuin mikään muukaan tiilestä pitkänä tavarana tehty.
        Samat liikuntasaumat joudutaan tekemään pitkän tavaran mööpeliin.
        Ja iänikuinen taistelu "eristeestä" jatkuu. Se EI estä lämmön siirtymistä, päinvastoin tasaa.
        Kävin tässä vierailulla talossa jossa 5 vuotta sitten tein mallin called JUSSU, ja rankassa käytössä(kään) ei mitään ongelmia eikä rikkoutumisia. Pintalämpotila hipoi 60 astetta, eli oli todella kuuma.
        Talon väki oli 100% tyytyväinen tekeleeseeni.
        ELI, eip kannata puhua täällä potaskaa asioista joista ei tiedä. Anna niitten eristeittesi vaan olla siellä ja polta kuivaa puuta niin huomaat yllätyksen kuin parjaamasi tiileri alkaa aiheuttaa sulle orastavaa stondista.


      • 1muurari
        Muurari11 kirjoitti:

        Tiileri-tulisija ei ole rakenteeltaan sen kummempi kuin mikään muukaan tiilestä pitkänä tavarana tehty.
        Samat liikuntasaumat joudutaan tekemään pitkän tavaran mööpeliin.
        Ja iänikuinen taistelu "eristeestä" jatkuu. Se EI estä lämmön siirtymistä, päinvastoin tasaa.
        Kävin tässä vierailulla talossa jossa 5 vuotta sitten tein mallin called JUSSU, ja rankassa käytössä(kään) ei mitään ongelmia eikä rikkoutumisia. Pintalämpotila hipoi 60 astetta, eli oli todella kuuma.
        Talon väki oli 100% tyytyväinen tekeleeseeni.
        ELI, eip kannata puhua täällä potaskaa asioista joista ei tiedä. Anna niitten eristeittesi vaan olla siellä ja polta kuivaa puuta niin huomaat yllätyksen kuin parjaamasi tiileri alkaa aiheuttaa sulle orastavaa stondista.

        Näin asia on juuri kuin muurari11 kirjoitti.
        Asiaa tuntemattomat haukkuvat että on peestä;ehkä kuitenkaan ei osata lämmittää..
        Tarkentaisin,että ne "eristeet"siis TUL-10 EI ole mikään eriste vaan se on vain ja ainoastaan liikuntasauman aikaan saamiseksi,piste
        Kuoritakka on tarkoituksella mieto pintalämpötilainen;se kuorikin toimii varaavana massana.
        Tiilerin tiilet ovat kunnon tiiliä.Suomassa valmistettuja.
        Venäläiset tulitiilet ovat älyttömän kovia,tarvii todella erikoislaikan jos haluaa kestävän yhtään pitempää.
        Tosin joku väitti,että normi massakivilaikka on hyvä?! Itellä edes Hiltin universaali timanttilaikat eivät kestäneet(2kpl)kunnolla yhtä isompaa takkahommaa.


      • muurari11
        1muurari kirjoitti:

        Näin asia on juuri kuin muurari11 kirjoitti.
        Asiaa tuntemattomat haukkuvat että on peestä;ehkä kuitenkaan ei osata lämmittää..
        Tarkentaisin,että ne "eristeet"siis TUL-10 EI ole mikään eriste vaan se on vain ja ainoastaan liikuntasauman aikaan saamiseksi,piste
        Kuoritakka on tarkoituksella mieto pintalämpötilainen;se kuorikin toimii varaavana massana.
        Tiilerin tiilet ovat kunnon tiiliä.Suomassa valmistettuja.
        Venäläiset tulitiilet ovat älyttömän kovia,tarvii todella erikoislaikan jos haluaa kestävän yhtään pitempää.
        Tosin joku väitti,että normi massakivilaikka on hyvä?! Itellä edes Hiltin universaali timanttilaikat eivät kestäneet(2kpl)kunnolla yhtä isompaa takkahommaa.

        Näin on.. lisäisin vielä kommentin noitten ryssätulitiilien käyttöön.
        Jotkut niitä ylistävät, toki olen itsekin käyttänyt, MUTTA.
        Miksi käyttäisimme toveritiiliä? Kotimainen tulitiili on aivan riittävä pirstoluvultaan, enkä ole yhdenkään pesän murentuneen toisin kuin eräissä kuuluisissa myyntikapistuksissa.
        Joten ei ole minun mielestäni mitään syytä käyttää hankalasti työstettävää kappaletta kun ei saavuteta mitään merkittävää hyötyä.
        Eli suosi suomalaista- sekä työssä että tarvikkeessa!


      • ei muurari
        muurari11 kirjoitti:

        Näin on.. lisäisin vielä kommentin noitten ryssätulitiilien käyttöön.
        Jotkut niitä ylistävät, toki olen itsekin käyttänyt, MUTTA.
        Miksi käyttäisimme toveritiiliä? Kotimainen tulitiili on aivan riittävä pirstoluvultaan, enkä ole yhdenkään pesän murentuneen toisin kuin eräissä kuuluisissa myyntikapistuksissa.
        Joten ei ole minun mielestäni mitään syytä käyttää hankalasti työstettävää kappaletta kun ei saavuteta mitään merkittävää hyötyä.
        Eli suosi suomalaista- sekä työssä että tarvikkeessa!

        Myöntääkö Tilleri takoilleen takuun vaikka sen asentaisi joku matti meikäläinen?


      • SJUTGVMN
        ei muurari kirjoitti:

        Myöntääkö Tilleri takoilleen takuun vaikka sen asentaisi joku matti meikäläinen?

        Tiileri antaa takuun materiaalille,muurari antaa takuun työstään.
        Matti Meikäläinen antaa takuun,jos antaa ka kyvyt riittää.
        Mielestäni kannattaa ottaa sellanen muurari,joka noita on muuraillut enämpi,niin säästyy monelta murheelta.


      • Väärä valinta minull
        SJUTGVMN kirjoitti:

        Tiileri antaa takuun materiaalille,muurari antaa takuun työstään.
        Matti Meikäläinen antaa takuun,jos antaa ka kyvyt riittää.
        Mielestäni kannattaa ottaa sellanen muurari,joka noita on muuraillut enämpi,niin säästyy monelta murheelta.

        Kannattaa ottaa sellainen muurari, joka on noita enemmän muurannut, mutta kannattaa myös ottaa sellainen muurari, jota muut voivat suositella, ja silti on syytä itse olla apupoikana valvomassa. Minulle kävi reilu vuosi sitten köpelösti, kun muurautin Tiilerin leivinuunin Tiilerin suosituslistalta valitun muurarin toimesta niin, että en itse ollut kotona valvomassa. Tämä muurari oli niin kokenut, että hänen ei tarvinnut seurata ohjeita, eikä hänen tarvinnut välittää paljon mistään muustakaan. Ennen muurausta kyselin häneltä takuusta, niin hän sanoi, että hän on 30 vastaavaa takkaa muurannut, ja ne kaikki ovat yhä ehjiä. Eli käytännössä hän sanoin, että hän ei anna työlleen mitään takuuta. Tiileri tuli sitten lopulta sen verran vastaan, että sain heiltä ilmaiseksi uudet päällystiilet, muurauslaastia, tulenkestävää villaa, laastinpoistoainetta ja tulenkestävää laastia kun itse korjasin muurarin tekemät virheet. Tiileri myös poisti kyseisen muurarin heidän listoiltaan. Tämä muurari mainosti netissä yli 30 vuoden muurauskokemustaan. Itsekin olisin tehnyt paremman, jos olisin tienyt etukäteen. Nyt uuni toimii ihan hyvin, ja on ihan hyvän näköinenkin, mutta parikymmentä tuntia olen joutunut korjauksiin laittamaan aikaa, ja ei se esim. 2 cm vinoutta poista, eikä niitä jälkiä joita muurari teki puulattiaan ja kattopaneleihin.


      • Muikunsuolaaja
        Väärä valinta minull kirjoitti:

        Kannattaa ottaa sellainen muurari, joka on noita enemmän muurannut, mutta kannattaa myös ottaa sellainen muurari, jota muut voivat suositella, ja silti on syytä itse olla apupoikana valvomassa. Minulle kävi reilu vuosi sitten köpelösti, kun muurautin Tiilerin leivinuunin Tiilerin suosituslistalta valitun muurarin toimesta niin, että en itse ollut kotona valvomassa. Tämä muurari oli niin kokenut, että hänen ei tarvinnut seurata ohjeita, eikä hänen tarvinnut välittää paljon mistään muustakaan. Ennen muurausta kyselin häneltä takuusta, niin hän sanoi, että hän on 30 vastaavaa takkaa muurannut, ja ne kaikki ovat yhä ehjiä. Eli käytännössä hän sanoin, että hän ei anna työlleen mitään takuuta. Tiileri tuli sitten lopulta sen verran vastaan, että sain heiltä ilmaiseksi uudet päällystiilet, muurauslaastia, tulenkestävää villaa, laastinpoistoainetta ja tulenkestävää laastia kun itse korjasin muurarin tekemät virheet. Tiileri myös poisti kyseisen muurarin heidän listoiltaan. Tämä muurari mainosti netissä yli 30 vuoden muurauskokemustaan. Itsekin olisin tehnyt paremman, jos olisin tienyt etukäteen. Nyt uuni toimii ihan hyvin, ja on ihan hyvän näköinenkin, mutta parikymmentä tuntia olen joutunut korjauksiin laittamaan aikaa, ja ei se esim. 2 cm vinoutta poista, eikä niitä jälkiä joita muurari teki puulattiaan ja kattopaneleihin.

        Kannataa otaa selvä muurari...... vaikka se on kyllä aika mahdoton tehtävä. Timpurit jotka sokeutuvat alkaavat muurareiksi.


      • dfghjkl
        SJUTGVMN kirjoitti:

        Tiileri antaa takuun materiaalille,muurari antaa takuun työstään.
        Matti Meikäläinen antaa takuun,jos antaa ka kyvyt riittää.
        Mielestäni kannattaa ottaa sellanen muurari,joka noita on muuraillut enämpi,niin säästyy monelta murheelta.

        tiilerin tyyne takkaleivnuuni ja se on toiminut muuten hyvin, mutta kääntöpelti suli muodottomaksi ja tippui leivinuunin pohjalle. en ole koskaan polttanut kolmea pesällistä enempää / lämmityskerta ja olen polttanut sekapuuta (koivua ja mäntyä).
        epäilen että suunnittelijalla on tullut virhe kun kääntöpelti oli heti uunista lähtevän hormin suulla.


      • Raape 2
        dfghjkl kirjoitti:

        tiilerin tyyne takkaleivnuuni ja se on toiminut muuten hyvin, mutta kääntöpelti suli muodottomaksi ja tippui leivinuunin pohjalle. en ole koskaan polttanut kolmea pesällistä enempää / lämmityskerta ja olen polttanut sekapuuta (koivua ja mäntyä).
        epäilen että suunnittelijalla on tullut virhe kun kääntöpelti oli heti uunista lähtevän hormin suulla.

        Oletko lukenut käyttöohjeet???
        Jos olet polttanut kolme pesällistä perätysten,niin olet ylilämmittänyt rajusti uunia.
        Uunisi on sisäkuorestaan melkovarmasti halennut tuollasella lämmitttämisellä.Kolme pesällistä puita paainaa noin 45 kg.Eihän se mikään ydinreaktori ole. Omalleenhan saa tehdä mitä haluaa,mutta sitten ei kannata puhua ettei se uuni kestä.
        Järki käteen siinä lämmittämisessä!


      • fjhfhgfvjhv
        Raape 2 kirjoitti:

        Oletko lukenut käyttöohjeet???
        Jos olet polttanut kolme pesällistä perätysten,niin olet ylilämmittänyt rajusti uunia.
        Uunisi on sisäkuorestaan melkovarmasti halennut tuollasella lämmitttämisellä.Kolme pesällistä puita paainaa noin 45 kg.Eihän se mikään ydinreaktori ole. Omalleenhan saa tehdä mitä haluaa,mutta sitten ei kannata puhua ettei se uuni kestä.
        Järki käteen siinä lämmittämisessä!

        Tiilerin (ja terveen järjen) mukaan näitä ei saa käytännössä lämmittämällä pilalle, ellet nyt aivan väkisin sitä yritä. Kahden pesällisen suositus tulee lähinnä siitä, että näistä loppuu massa joka varaisi lämpöä juurikaan yli tuon toisen pesän (ylimenevä osuus menee lähinnä harakoille). Jos haluat lisää lämpötehoa kuin mitä kahdella pesällisellä irtoaa, lämmitä kahdesti päivään.


      • Keppilä
        dfghjkl kirjoitti:

        tiilerin tyyne takkaleivnuuni ja se on toiminut muuten hyvin, mutta kääntöpelti suli muodottomaksi ja tippui leivinuunin pohjalle. en ole koskaan polttanut kolmea pesällistä enempää / lämmityskerta ja olen polttanut sekapuuta (koivua ja mäntyä).
        epäilen että suunnittelijalla on tullut virhe kun kääntöpelti oli heti uunista lähtevän hormin suulla.

        Mulla myös Tyyne, jota en ole kait koskaan lämmittänyt kertaa enempää. Ei ole tarvinnut. Uutena taisin aloittaa liian aikaisin käyttämisen koska tulipesän takaosaan tuli pari pientä halkeamaa. Nyt ollut käytössä 10 v. ja olen tyytyväinen. Toki design ei ihan miellytä, mutta aikeissa on päällystää takka joko slammaten tai laatoilla.


      • muurari olla P-Suome
        Väärä valinta minull kirjoitti:

        Kannattaa ottaa sellainen muurari, joka on noita enemmän muurannut, mutta kannattaa myös ottaa sellainen muurari, jota muut voivat suositella, ja silti on syytä itse olla apupoikana valvomassa. Minulle kävi reilu vuosi sitten köpelösti, kun muurautin Tiilerin leivinuunin Tiilerin suosituslistalta valitun muurarin toimesta niin, että en itse ollut kotona valvomassa. Tämä muurari oli niin kokenut, että hänen ei tarvinnut seurata ohjeita, eikä hänen tarvinnut välittää paljon mistään muustakaan. Ennen muurausta kyselin häneltä takuusta, niin hän sanoi, että hän on 30 vastaavaa takkaa muurannut, ja ne kaikki ovat yhä ehjiä. Eli käytännössä hän sanoin, että hän ei anna työlleen mitään takuuta. Tiileri tuli sitten lopulta sen verran vastaan, että sain heiltä ilmaiseksi uudet päällystiilet, muurauslaastia, tulenkestävää villaa, laastinpoistoainetta ja tulenkestävää laastia kun itse korjasin muurarin tekemät virheet. Tiileri myös poisti kyseisen muurarin heidän listoiltaan. Tämä muurari mainosti netissä yli 30 vuoden muurauskokemustaan. Itsekin olisin tehnyt paremman, jos olisin tienyt etukäteen. Nyt uuni toimii ihan hyvin, ja on ihan hyvän näköinenkin, mutta parikymmentä tuntia olen joutunut korjauksiin laittamaan aikaa, ja ei se esim. 2 cm vinoutta poista, eikä niitä jälkiä joita muurari teki puulattiaan ja kattopaneleihin.

        Samat on kokemukset meidän Tiileristä ja muuraristakin. Uunin muurauksessa tavaraa jäi runsaasti yli, mutta, mutta ...
        eihän se surkimus toimi. Savua tulee aina vähän sisään, lämmitit sitten millä opilla tahansa.

        Kaipaan todella paljon entistä avotakkaa, joka sentään veti savut ulos kunnolla. halusimme kuitenkin lämpöä varaavan uunin, mutta eipä siitä meillä juuri iloa ole ollut. Uunin 'naaman' pesu noesta puhtaaksi on todella vaikeaa, savuvahingoista puhumattakaan.
        Että semmosta


    • Vesitakka

      Kopio, Tiileri, Tulikivi vai jokin muu?

      Suosittelen vesitakkaa, ei edullisin toteuttaa mutta tuo sijoitetun pääoman lämmityskuiluissa takaisin nopeammin kuin mikään muu.

      www.vesitakka.fi

    • pikku myy

      Kannattaisi tutustua vtt n tutkimuksiin vastavirtauunin rakenteesta,on lahinna Yksi optimaalinen rakenne ja siita kun poiketaan kiven verran jompaan kumpaan suuntaan aina tulos huononee. Siis jos on ammattitaitoinen muurari kylla runko pitaa syntya ihan ilman kuvia,mista te oikein niita muurareita hommaatte,

    • Pimeetä

      Mikä tekee tiileristä hyvän?
      Onko tiilerin savi erilaista,kuljetettu punaisella kuorma-autolla,onko tiili parempi kuin standardi vaatii!!!
      Miksi takkaa ei voi muurata tulisijakirjan malleista vaan pitää olla aito tiileri.

      • masonry

        Miksi takkaa ei voi muurata hatusta vetäsemällä tietotaidon?
        Kyllä voi,jos on ammattilainen.
        ps.Tiileri-takat ovat hyviä.


      • R.I.P tiilikeskus

        No ainakin jossain tiilikeskuksen ikivanhoissa muurausohjeissa on niin paljon virheitä että jos niiden mukaan tekee niin ei tasan toimi!


    • lakeuksienm

      Meillä ollut kuukauden tiilerin Pikku-Lauri ja yhtä ainoaa keretaa ei ole saatu lämmitettyä etteikö tupa olisi savua täynnä....ohjeiden mukaan toimittu, pikku tikuilla kuivatettu mutta ei

      • samik3

        Meillä on tiilerin tyyne 1.5v vanha muuten ihan ok uuni mutta takan puolelta aina savut sisään kun luukun avaa. On isointa siidelin piippua ja 110 korvaus hormia ja vaikka imanvaihdonkin sammuttaa niin silti savuttaa. Savuahan aina on kun lämmittää mutta eipähän ole aikaisemmin tällaiseen törmännyt. Ja ammattilaiset kasas!


    • Pettynyt1

      Meillä on Emilia. Veto on hyvä, mutta lämpö ei. Toiste en tiileriä ota.

      • oliviini

        vakta tietoa ominaispaino

        p (kg/m3)
        tiili 1700
        oliviinikivi 3200
        vuolukivi 2980
        mikä on paras


    • suvituuli20

      Tuuliassa 3 pesällistä leivinuunin poltto riittää n. 100w/m2 *80 m2 mökille kolmeksi vuorokaudeksi kun ulkolämpötila on nollan vaiheilla. Neljän vuorokauden kuluttua uuni on vielä sisäpinnalta kättä lämpöisempi mutta mökin sisälämpö alkaa laskea jo alle oleskelulämpötilan.

    • Tiileriin tyytyväine

      Iso-Lyydia on palvellut kuusi vuotta.Arinatiilet vaihdettiin niihin venäläisiin pari vuotta sitten.Ovat muurarin mukaan kestävämpiä.Reilu banaanilaatikollinen puita riittää.Uunin lämpö on 300 c pinnassa ja siinä paistuu 2x6 ruisleipää.Uuni pitää hyvin lämmön näin kovassakin käytössä.Jälkilämmössä valmistuu ruokakin.
      Puut ovat mitä metsästä harvennushakkuussa löytyy,ei pelkkää koivuhalkoa.
      Asia mitä ihmettelen on ,kun nk.hiilikoukkua ei enää kaupoista saa.Myyjät katsoo kuin ulkomaan elävää,kun sellaista kysyy.On kokemusta.Viimeksi metsästin tyttären uuniin ja tarjosivat aivan mitätöntä versiota.

      Uunin valmistaja voisi laitaa mukaan hiilenvetokoukun.

    • nico41

      Mikä takuu? Iso Jussi kulma takka. Pystysuunnassa "lyhyt" tiili molemmat saumat ylös asti halki,irti

      • Eetu 20

        Soita muurarille joka muurasi uunin.


      • nico41
        Eetu 20 kirjoitti:

        Soita muurarille joka muurasi uunin.

        Ei ota kantaa, kävi jo aikaisemmin vetäsemässä 1000 astetta kestvän silikoonin no arvaa onko pysynyt...tiileriltä sanotaan että seurataan, kahteen kertaan oon laittanut yht. 22 kuvaa takan vaurioista. Mikä takuu selllainen on kysyn vaan ,pitääkö tippua tiilet arinalle ennenkuin sille tehdään jotai. Ja ne tiilet jotka on siellä peräseinässä ne on poikki n.2cm raot


      • Massaa
        nico41 kirjoitti:

        Ei ota kantaa, kävi jo aikaisemmin vetäsemässä 1000 astetta kestvän silikoonin no arvaa onko pysynyt...tiileriltä sanotaan että seurataan, kahteen kertaan oon laittanut yht. 22 kuvaa takan vaurioista. Mikä takuu selllainen on kysyn vaan ,pitääkö tippua tiilet arinalle ennenkuin sille tehdään jotai. Ja ne tiilet jotka on siellä peräseinässä ne on poikki n.2cm raot

        Jep taka osa rikki ja tiilet heiluu mitä massaa nyt sinne


      • Massaa
        Massaa kirjoitti:

        Jep taka osa rikki ja tiilet heiluu mitä massaa nyt sinne

        Myös kuori osa irtoilee mitä massaa


    • nico41

      no niin,palomestari kävi ja sanoi korjattava oli lähellä ettei menny lämmitys kieltoon.eipä siinä nuohous mestar tilatan ja pistetään reklamaatio eteenpäin..:(

      • nico41

        no meillä on nyt asiat viereillä.Palomestarilta ja nuohoojamestarilta lausunto.Nuohoojamestarin lausunto tulee meille ,päijäthämeen pelastuslaitosenriskienhallita päälikölle ja tiiilerille,ihan senkin takia että takka meni lämmitys kieltoon!


      • nico41
        nico41 kirjoitti:

        no meillä on nyt asiat viereillä.Palomestarilta ja nuohoojamestarilta lausunto.Nuohoojamestarin lausunto tulee meille ,päijäthämeen pelastuslaitosenriskienhallita päälikölle ja tiiilerille,ihan senkin takia että takka meni lämmitys kieltoon!

        siis pelastulaitoksen riskienhallinta päälikölle :) meillä n1,5v vanha ISO JUSSI, sulla näyttäis olevan vielä isommat vauriot."tiileri" sanoi takuun olevan 5 vuotta,katsotaan nyt mitä tapahtuu,purkuun se menee mutta katsotaan nyt kuka sen purkaa....


    • mikää

      nyt tässä on?
      Eihän tarviketoimittaja ole vastuussa,jos ryssitään niiden muurauksessa,mikä tässä tapauksessa on selkeätä.
      Oliko minkälainen sopimus muurarin kanssa?

      • kege2

        Niin mistä ko. tapauksessa selviää että muurauksessa sählätty?? No joo 1000asteen kestävät silikoonit...

        Mutta voihan olla että takka on muurattu täysin ohjeitten mukaan ja kuka tällöin on vastuussa...


      • Vastausta
        kege2 kirjoitti:

        Niin mistä ko. tapauksessa selviää että muurauksessa sählätty?? No joo 1000asteen kestävät silikoonit...

        Mutta voihan olla että takka on muurattu täysin ohjeitten mukaan ja kuka tällöin on vastuussa...

        No "raot"2 cm,tulitiilissä?,"takaosassa",oisiko tulipesässä?
        Jos näin,niin ei kai ohjeiden mukaan?


      • nico41
        Vastausta kirjoitti:

        No "raot"2 cm,tulitiilissä?,"takaosassa",oisiko tulipesässä?
        Jos näin,niin ei kai ohjeiden mukaan?

        No niin takka purettu tulipesän tiiliä poikki 15kpl taka seinä lähti yhtenä kappaleena.Tiieriltä uudet tiilet rahti ja muurari takuuseen,tulipesä muuttui.


      • Mähis
        nico41 kirjoitti:

        No niin takka purettu tulipesän tiiliä poikki 15kpl taka seinä lähti yhtenä kappaleena.Tiieriltä uudet tiilet rahti ja muurari takuuseen,tulipesä muuttui.

        laitatko johonkin kuvia, että pääsee jyvälle mitä on käynyt. tai siis mikä on ollut rekenne ja kuinka hajonnut. olisi mielenkiintoista nähdä.


    • Anonyymi

      Ei kannata tiilerin kivikasoja hommata.Tulikivi parempi lämmitysteholtaan ja päästönormit täyttää.

    • Anonyymi

      Ei kannata sitten Tiileriin soitella, jos takka vaatii korjaustoimenpiteitä, sieltä käsketään soittaan ihan muualle. Näin meillä pirkanmaalla. Terveisin mökin ostaja.

      • Anonyymi

        Mielenkiintoista, mihin siellä neuvottiin soittamaan? Lääkärille vai?


    • Anonyymi

      Ollut iso Lyydia 17 vuotta lämmitetty loka-huhtikuu joka päivä 1 pesällinen sekapuuta . uui kuin uusi sisiältä.
      Kannatta hommata hyvä muurari ja ei lämmittää liikaa eli yli 2 pesällistä kellalla.
      K

    • Anonyymi

      Tiileri on ala-arvoinen firma, samoin Seppälän tiili. Pysykää kaukana. Valitkaa läheltä tai tutun suosittelema firma. Pohjois-Pohjanmaalla tiileri ylivieska täyttä sontaa.

    • Anonyymi

      Pelkkää huonoa sanottavana Tiileristä. Toimitus ei onnistu ja laatu täyttä kuraa...
      Köyhällä ei varaa tiileriin...

      • Anonyymi

        Paskaa on, en kyllä voi mäkään suositella Tiileriä kenellekään, en edes vihamiehelle! Muurari oli aivan onneton tunari, ei edes piirrustuksia osannut lukea, hormin pystytti väärinpäin kattotuolin kohdalle, sit purki sen ja takuuseen tekivät uuden. Ihme touhua! Oli olevinaan ammattimies, ainakin Tiilerin as. Palv. Mukaan. Mikä lie harjoittelija ollut!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe