Minkäs merkkisillä

-shoes-

tossuilla juoksette? Ostatteko aina vanhojen tilalle saman tutun merkin lenkkarit vai kantsisko vaihdella? Kuinkas paljon vähintään laitatte rahaa juoksukenkiinne.. Vai onko niissä nyt kauhiasti eroja verrattaessa halpoja kalliisiin?

26

14365

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • runner girl

      Juuri tänään ostin upouudet Asics gt-2100 -lenkkarit, kun vanhat Asicsit alkoivat jo vedellä viimeisiä. Oon ollu suht tyytyväinen Asicseihin, mutta ehkä vain laiskuuttani ostan aina saman merkkiset. Varmasti parempiakin olisi. Nyt maksoin popoistani 149 euroa, mikä tietty kirpaisee. Toisaalta saapahan sit hyvät ja kunnolla tuetut monot, koska juoksen aika paljon. Ja aina kantsuu ajatella: toi 149 euroo kun menisi parin kolmen ravintolaillan aikana keposesti kurkusta alas..:)

      • Hirvi

        Tuosta Asics:n mallista on tullut tänä talvena uusi malli eli gt 2110 ja niitä myydään joka kaupassa 139 euroon. Aika ihmeellistä, että ovat myyneet vanhaa mallia noin kovaan hintaa. Yleensä se on just toisin päin.


      • runner girl
        Hirvi kirjoitti:

        Tuosta Asics:n mallista on tullut tänä talvena uusi malli eli gt 2110 ja niitä myydään joka kaupassa 139 euroon. Aika ihmeellistä, että ovat myyneet vanhaa mallia noin kovaan hintaa. Yleensä se on just toisin päin.

        oikeessa oot Hirvi, ihan höpölöpöä kirjoittelin!!! Siis uudet lenkkarini on just ne UUDET asicsit 2110, joita jostain syystä tänä vuonna on kaupan vain mustan värisenä. Näyttävät ihan joiltakin aerobic-popoilta, mutta ihan passelit ovat juostessa ;-D


    • Perseus&Nike

      juoksen Nikeillä. Joulun jälkeisestä alesta ostin Perseukset 90 eurolla. Hyvät ovat olleet. Edelliset Niket kesti reilusti vuoden joten luotan merkkiin enkä meinaa vaihtaa kun on laatutuotteita. Lasken tällä treenillä (maraton) kenkien iäksi 6 kk, sitten pitää jo vaihtaa. Niin että silleen. Hinta 100 e hujaikoilla ja saa jo hyvät kengät.

      • fyssari

        Mullakin on ollut nyt Nike Perseukset syksystä lähtien. Olen ollut tosi tyytyväinen niihin (sitä edelliset olikin jo vanhat), ja voisin kuvitella osatavani ensi kerralla samanlaiset. Ostin ne Ruotsissa ollessani, maksoivat muistaakseni 899Kr eli 80-90 euroa.


    • Parrujalka

      juoksen Asicseilla. Juoksen Gel 1100:llä. Niitä menee kaksi pari vuodessa ja hinta pyörii 100 eron paikkeilla urheiluliikkeestä riippuen.

      Halpoja lenkkareita joita myydään marketeissa ja hinnat on 30-50 ekee ei ole tarkoitettu juoksemiseen vaan lähinnä mökillä grillatessa niitä voi pitää jalassa, ei muuten.

    • edelliset kenkäni oli asics gel 1100 oli hyvät.
      Mutta kävin syksyllä reebokin juoksuklinikalla, ja he suosittelivat road plus lite 2 kenkää (reebok).
      ja kun liikkeestä sattui vielä löytymään kyseisen tossun edellisvuotista mallia (vain väri eri)hyllystä puoleen hintaan vain 70euroa päätin kokeilla. ja olen ollut todella tyytyväinen.

      Ajattelin tässä keväällä käydä taas jonkun muun merkin juoksuklinikalla.

    • misu

      muitakin merkkejä tullut kokeiltua mutta aina vaan niket tuntuvat istuvan jalkaani parhaiten. yleensä käytössä on kahdet lenkkarit, joita käytän vuorotellen. kengät vaihdan uusiin kun niillä on juostu noin 2000 km.

      • nike

        nike pecasus on hyvä ,kapeampi lesti kuin acics


      • Parrujalka
        nike kirjoitti:

        nike pecasus on hyvä ,kapeampi lesti kuin acics

        olen juossut Asicseilla useita vuosia ja piti viime viikolla käydä ostamassa uudet tossut. Nyt kävi niin että 1110:n lestiä on muutettu ja pronaatiotukea on siirretty eteenpäin. Minulla se osui jalkaholven takanosaan ja painoi sen verran jalkaholvea että en ostanutkaan niitä. Kokeilin Perseauksia jalkaani ja ne tuntuivat sen verran hyviltä että säästin 10 ekee ja ostin sellaiset.

        Saas nähdä miten ne sopii jaloille? Lestin rullavuus oli ainakin hieman erilainen kuin 1110:sssä.


    • Riikka

      ... Muutama viikko sitten vaihdoin Niket New Balanceen (1050), hinta oli 129e. Tuntuvat oikein hyvältä, malli aika erilainen kuin Nikellä.

    • 900M
      • Lenkkari

        Kuten edellinen kirjoittaja väitti, että lenkkarit pitää vaihtaa kaksi kertaa vuodessa, kun pohja litistyy, niin tässäkin järki käteen!

        Tavallinen harrastaja, joka juoksee 1-3 x viikossa ei ehdi kuluttaa moista määrää kenkiä vuodessa. Eli tottakai kenkien vaihtoväli tulee suhteuttaa myös omiin juoksumääriin, painoon ja ihan siihen, miltä tuntuu. Pahimmassa tapauksessa et ehdi kuin kunnolla juosta sisään kenkäsi, kun pitäisi jo taas vaihtaa. Eli näiden "kauppamiesten" suosituksiin kannattaa suhtautua varauksella. Itse parhaiten tietää milloin entiset saa mennä. Eli aika-ajoin katselee kenkiänsä hieman tarkemmin ja oma tuntuma kyllä neuvoo...


      • Parrujalka
        Lenkkari kirjoitti:

        Kuten edellinen kirjoittaja väitti, että lenkkarit pitää vaihtaa kaksi kertaa vuodessa, kun pohja litistyy, niin tässäkin järki käteen!

        Tavallinen harrastaja, joka juoksee 1-3 x viikossa ei ehdi kuluttaa moista määrää kenkiä vuodessa. Eli tottakai kenkien vaihtoväli tulee suhteuttaa myös omiin juoksumääriin, painoon ja ihan siihen, miltä tuntuu. Pahimmassa tapauksessa et ehdi kuin kunnolla juosta sisään kenkäsi, kun pitäisi jo taas vaihtaa. Eli näiden "kauppamiesten" suosituksiin kannattaa suhtautua varauksella. Itse parhaiten tietää milloin entiset saa mennä. Eli aika-ajoin katselee kenkiänsä hieman tarkemmin ja oma tuntuma kyllä neuvoo...

        Minä vaihden lenkkarit n 1500 km välein. Minulla kyllä jalat kertoo milloin lenkkareiden vaihtoaika on edessä. Minulle alkaa tulla pohkeisiin lihaskipuja sekä akillesjänne kipeytyy. Silloin on viimeistään oikea aika mennä lenkkari ostoksille. Yleiseti ottaen minulla on tapan juosta kengät loppuun. Joillakin on tapana pitää kaksia lenkkareita yhtä aikaa mutta minä en ole kokenut sitä tarpeelliseksi koska käytän samalla lestillä olevaa lenkkareita eli olen merkkiuskollinen :)


      • noista

        lenkkareista? Tosiaan tulee halvaksi alennusmyynneillä. Nuot lenkkarit maksoi semmoset 50 euroa. Hyvältä vaikuttaa.


      • ja välillä lujaa!!!
        noista kirjoitti:

        lenkkareista? Tosiaan tulee halvaksi alennusmyynneillä. Nuot lenkkarit maksoi semmoset 50 euroa. Hyvältä vaikuttaa.

        Pidemälle lenkille ehkä ottaisin tukevammat kengät tai alle SOLE-pohjalliset, mutta esim normaali lenkki tai tehokkaat vetoharkat sujuvat hyvin niillä!

        ASICS DS trainereitä käytin 5 eri mallia, ei ollut juoksuaskeleen tai jalkojeni kannalta hyvä juttu. Tuli vain vedettyä samalla mallilla.


    • ape man

      Asicsin DS trainereita ja nykyään juoksen noin 20-30 kilsaa viikossa eli siis yhden lenkin. Kävellessä käytän Salomonin vaelluskenkiä (en muista merkkiä) taikka tiellä Clarkseja (en muista merkkiä). Yleemsä kävelyä tulee kanssa yksi lenkki viikossa eli noin 15 kilsaa.

      Nuo on nyt kolmannet DS trainerit jotka on menossa. Yleensä en osta kenkiä kovin usein sillä tykkään juosta kuluneemmilla kengillä. Itsellä se vaikuttaa itse asiaassa positiivisesti juoksuun. Olen joskus miettinyt että voisi osta jotkut muutkin, mutta miksi ottaa riski ja vaihtaa.

    • Hyrre76

      Eli juoksulenkille pistän Asicsit jalkaan. Monta vuotta jo samalla merkillä juoksennellut, kun kerran mukavasti sopii jalalle. Uudet tossut hankin, kun alkaa siltä tuntua. Mulla on aina vähintään kaks paria tossuja käytössä, joita sitten vuorotellen ulkoilutan =) En haluaisi hirveesti laittaa rahaa tossuihin, joten on tullut tavaksi alennusmyynneistä sit hankkia ne edullisemmin.

      Niin ja Salomonin jalkineet on sitten passelit kävelylle =)

      • KosPo

        Itse en oikein ole innostunut noista ylileveistä, lapiomaisista kengistä. Juostessa kengän leveä sisäsyrjä helposti raapaisee ilkeästi toisen jalan kehräsluuhun. Sitten kun sitä rupeaa varomaan niin juoksutyyli muuttuu vähän haarakäynnin tyyliseksi.


    • juoksijatar72

      on käytössä, molemmat parit. Adidaksella on lenkkareita, jotka sopivat kapeajalkaille, ainakin minulle.

    • TonDe, 14v

      Joo, minä ostin juuri Aasicsin uudet GEL NIMBUS VII lenkkarit(189e) markkinoitten parhaimmat juoksukengät ja ne toimivat TODELLA HYVIN jos ei halua, että jalat kipeytyy juostessa korpuillanne niin ostakaa nämä! Laatu korvaa hinnan!

    • Lisa

      Just ostin uudet Asics Gel 1110 kengät, makso 129 $ Kanadan rahassa, mitähän ois 95 euroa. Entiset oli kans Asicset ja ne palveli kyllä hyvin joten katoin sitte saman merkkistä uutta. Myyjä sano, et ne on kaupan parhaat juoksukengät. Kalleimmat taisivat olla myös. Kyllä niistä kannattaa maksaa, jos vaan löytyy hyvät kengät. Muunkinlaisia on ollu, mutta nämä istuu jalkaan tosi hyvin ja se on tärkeetä varsinki ku on lättäjalka, joka tulee helposti kipeeks väärän mallisesta kengästä.

    • DS-Trainer X

      Tälläset tossut ostin tossa pariviikkoo sitten.Maksoin niistä 90 €,ovh. 179 €.Ovat kylläkin viimevuoden mallia mut väliäkö tuolla :) Trainerit on edellisetkin.Yli 10 v en ole muuta merkkiä harkinnukkaan kuin asicset!

      • Harhaoppinen?

        Olen harrastanut juoksemisesta semmmoiset parikymmentä vuotta ja onhan sitä tullut kokeiltua mm. eri sortin Nike Air ja Adidas -tyyppisiä juoksukenkiä, mutta viime vuosina olen kyllä päätynyt suosimaan joko Puman tai Reebokin jalkineita. Hyvin on kulkenut. Wanha on vielä vauhtikone!


      • Neiti_Ennustaja

        Mulla on myös samat tossut! Asics on ollu suosikkimerkki jo vuosia. Hintava, mutta laadukas! :D


    • Ritola

      Merkkiä tärkeämpi on tossun ominaisuudet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6283
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4016
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2436
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1423
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe