Rusinat?

lihottaako?

Kuivatuista hedelmistä syön rusinoita, viikunoita ja aprikooseja. Kuivatut ananakset ym jätän suosiolla pois, samoin kuivatut banaanit.
Onko lihottavia? En syö mitään ennen rusinoita enkä mitään niiden jälkeen. Joskus syön niitä rasvattoman maitotuotteen kanssa jotta insuliinipiikki ei olisi niin korkea.

20

4663

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä muuta syöt?

      Ei mikään yksittäinen ruoka-aine sinua lihota, vaan se kokonaisuus ja määrä jonka ruokaa päivittäin syöt.

      Rusinoissa on energiaa n. 270kcal/100G joten samalla energiamäärällä voi syödä melkein nelinkertaisesti viinirypäleitä.

      Tietysti, jos mieli tekee rusnaa ei siihen auta viinirypäleen syönti. Muista kuitenkin kohtuus kuivatuissa hedelmissä juuri tuon nopean verensokerin nousun estämiseksi.

      • spudfans

        Voit katsoa mitä ravintoarvoja rusinoissa. Ravintoarvot kannattaa laskea tai laatia resepti, esim Nuutilla http://bit.ly/2jFDaBh


    • Kiril

      muista, että rusinoissa on hiilihydraattia 60,1grammaa/100g eli energiasisällöstä on 89% hiilihydraattia eli sokeria.

      • Proteiinia

        eipä toikaan nyt niin yksiselitteistä oo että hiilihydraatti lihottaa. Riippuu et miten paljon ja minkä kanssa ja millaista hiilihydraattia syö. Esim pari rusinaa päivässä ei ketään lihota, mut parikiloo päivässä kyl alkaa jo tuntuun.


      • Kiril
        Proteiinia kirjoitti:

        eipä toikaan nyt niin yksiselitteistä oo että hiilihydraatti lihottaa. Riippuu et miten paljon ja minkä kanssa ja millaista hiilihydraattia syö. Esim pari rusinaa päivässä ei ketään lihota, mut parikiloo päivässä kyl alkaa jo tuntuun.

        Minulle on täällä tultu kertomaan että ei nyt peruna yksin lihota. Seuraavassa hetkessä joku toinen väittää ettei nyt riisi ainakaan yksistään eikä leipä, koska se on perusruokaa, eikä suklaa silloin tällöin eikä yksi sortuminen leivokseen eikä ja eikä se ainakaan. Ketju on loputon. Pitää vaan ymmärtää kokonaisuus, että kaikki syömiset tulisi laskea yhteen. Niinhän elimistökin tekee kun tulee sen aika että lihooko vai laihtuu.


      • Proteiinia
        Kiril kirjoitti:

        Minulle on täällä tultu kertomaan että ei nyt peruna yksin lihota. Seuraavassa hetkessä joku toinen väittää ettei nyt riisi ainakaan yksistään eikä leipä, koska se on perusruokaa, eikä suklaa silloin tällöin eikä yksi sortuminen leivokseen eikä ja eikä se ainakaan. Ketju on loputon. Pitää vaan ymmärtää kokonaisuus, että kaikki syömiset tulisi laskea yhteen. Niinhän elimistökin tekee kun tulee sen aika että lihooko vai laihtuu.

        samaa mieltä oon kyl siinä et, joku peruna ja nää on aikalailla turhaa ruokaa koska niissä ei oikeen oo mitää mitä keho välttämättä tarvii. Mut se ei oo totta että hiilihydraatti = lihominen. Muutenha kaikki jokka söis vähäki HH:ta olis läskejä. Tää on kumminki nii monien juttujen summa...


      • kun itse
        Kiril kirjoitti:

        Minulle on täällä tultu kertomaan että ei nyt peruna yksin lihota. Seuraavassa hetkessä joku toinen väittää ettei nyt riisi ainakaan yksistään eikä leipä, koska se on perusruokaa, eikä suklaa silloin tällöin eikä yksi sortuminen leivokseen eikä ja eikä se ainakaan. Ketju on loputon. Pitää vaan ymmärtää kokonaisuus, että kaikki syömiset tulisi laskea yhteen. Niinhän elimistökin tekee kun tulee sen aika että lihooko vai laihtuu.

        ymmärrät asian: "Pitää vaan ymmärtää kokonaisuus, että kaikki syömiset tulisi laskea yhteen. Niinhän elimistökin tekee kun tulee sen aika että lihooko vai laihtuu."


      • Näin ollen
        kun itse kirjoitti:

        ymmärrät asian: "Pitää vaan ymmärtää kokonaisuus, että kaikki syömiset tulisi laskea yhteen. Niinhän elimistökin tekee kun tulee sen aika että lihooko vai laihtuu."

        ei tarvitse ryhtyä vhh:lle tai vastaavalle, kun syö sen, mitä kuluttaa.


      • Kiril
        Näin ollen kirjoitti:

        ei tarvitse ryhtyä vhh:lle tai vastaavalle, kun syö sen, mitä kuluttaa.

        sanoa noin, mutta käytännössä vaikea toteuttaa. Siitä kai on esimerkkinä vaikka suomalaiset miehet, joista ylipainoisia on jo 60 prosenttia. Sosialismikin oli hieno aate mutta toteutus ei koskaan onnistunut.

        En minä vhh:lle ryhtynytkään painon laskun vuoksi vaan kyseessä oli siirtyminen terveelliseen, luonnolliseen, ravinteikkaaseen vähähiilihydraattiseen ruokavalioon. Kyllähän sitä solakkana pysyy vaikka söisi vain hampurilaisia, jos syö niitä vähemmän kuin kuluttaa, mutta onko se sitten niin terveellistä.


      • Mikä ei?
        Kiril kirjoitti:

        sanoa noin, mutta käytännössä vaikea toteuttaa. Siitä kai on esimerkkinä vaikka suomalaiset miehet, joista ylipainoisia on jo 60 prosenttia. Sosialismikin oli hieno aate mutta toteutus ei koskaan onnistunut.

        En minä vhh:lle ryhtynytkään painon laskun vuoksi vaan kyseessä oli siirtyminen terveelliseen, luonnolliseen, ravinteikkaaseen vähähiilihydraattiseen ruokavalioon. Kyllähän sitä solakkana pysyy vaikka söisi vain hampurilaisia, jos syö niitä vähemmän kuin kuluttaa, mutta onko se sitten niin terveellistä.

        Kuka nyt hampurilaisia söisi jatkuvasti? Normaali, vaihteleva ruokalista riittää.


      • alat oppimaan
        Kiril kirjoitti:

        sanoa noin, mutta käytännössä vaikea toteuttaa. Siitä kai on esimerkkinä vaikka suomalaiset miehet, joista ylipainoisia on jo 60 prosenttia. Sosialismikin oli hieno aate mutta toteutus ei koskaan onnistunut.

        En minä vhh:lle ryhtynytkään painon laskun vuoksi vaan kyseessä oli siirtyminen terveelliseen, luonnolliseen, ravinteikkaaseen vähähiilihydraattiseen ruokavalioon. Kyllähän sitä solakkana pysyy vaikka söisi vain hampurilaisia, jos syö niitä vähemmän kuin kuluttaa, mutta onko se sitten niin terveellistä.

        "Kyllähän sitä solakkana pysyy vaikka söisi vain hampurilaisia, jos syö niitä vähemmän kuin kuluttaa, mutta onko se sitten niin terveellistä."

        Samaa tietysti voisi sanoa sinunkin syömisistäsi...

        Pointti vaan oli se että syömällä vaikka pelkkiä Snickers suklaapatukoita voi laihtua, jos ei syö liikaa...

        Miten se menikään silloin kun sinä söit vielä hiilihydraattia, söitkö liikaa?

        Vai oletko siinä mielessä poikkeuksellinen että sinä lihot vaikka ET söisi liikaa...?


      • Kiril
        alat oppimaan kirjoitti:

        "Kyllähän sitä solakkana pysyy vaikka söisi vain hampurilaisia, jos syö niitä vähemmän kuin kuluttaa, mutta onko se sitten niin terveellistä."

        Samaa tietysti voisi sanoa sinunkin syömisistäsi...

        Pointti vaan oli se että syömällä vaikka pelkkiä Snickers suklaapatukoita voi laihtua, jos ei syö liikaa...

        Miten se menikään silloin kun sinä söit vielä hiilihydraattia, söitkö liikaa?

        Vai oletko siinä mielessä poikkeuksellinen että sinä lihot vaikka ET söisi liikaa...?

        Jos lihoo yli satakiloiseksi niin eikö se jo kerro, että on syönyt liikaa. Kuuluin siihen suomalaiseen enemmistöön, joka ei tiedä mikä on liikaa ja millaista ruokaa syö. Hiilihydraattipitoisella ruoalla tosin lihoo herkemmin ja tietämättään kuin proteiini ja rasvapitoisella, jota nyt noudatan, koska nyt ei pysty syömään itseään lihavaksi. Ei nimittäin kunnon ruokaa pysty syömään liikaa niinkuin turhaa hiilarihöttöä.


      • itse vastailet ristiriitais...
        Kiril kirjoitti:

        Jos lihoo yli satakiloiseksi niin eikö se jo kerro, että on syönyt liikaa. Kuuluin siihen suomalaiseen enemmistöön, joka ei tiedä mikä on liikaa ja millaista ruokaa syö. Hiilihydraattipitoisella ruoalla tosin lihoo herkemmin ja tietämättään kuin proteiini ja rasvapitoisella, jota nyt noudatan, koska nyt ei pysty syömään itseään lihavaksi. Ei nimittäin kunnon ruokaa pysty syömään liikaa niinkuin turhaa hiilarihöttöä.

        "Kuuluin siihen suomalaiseen enemmistöön, joka ei tiedä mikä on liikaa ja millaista ruokaa syö."

        Omissa kirjoituksissasi olet maininnut useasti kuinka söit KTLn suositusten mukaan. Missä KTLn suosituksissa käsketään syömään liikaa?
        Miten et tiennyt millaista ruokaa syöt jos kerran söit selkeiden ohjeiden mukaan?


      • Tepi
        Kiril kirjoitti:

        Jos lihoo yli satakiloiseksi niin eikö se jo kerro, että on syönyt liikaa. Kuuluin siihen suomalaiseen enemmistöön, joka ei tiedä mikä on liikaa ja millaista ruokaa syö. Hiilihydraattipitoisella ruoalla tosin lihoo herkemmin ja tietämättään kuin proteiini ja rasvapitoisella, jota nyt noudatan, koska nyt ei pysty syömään itseään lihavaksi. Ei nimittäin kunnon ruokaa pysty syömään liikaa niinkuin turhaa hiilarihöttöä.

        Hae M1- lähete lääkäriltäsi, niin pääsemme pariksi päiväksi toitotuksestasi eroon.


      • Kiril
        itse vastailet ristiriitais... kirjoitti:

        "Kuuluin siihen suomalaiseen enemmistöön, joka ei tiedä mikä on liikaa ja millaista ruokaa syö."

        Omissa kirjoituksissasi olet maininnut useasti kuinka söit KTLn suositusten mukaan. Missä KTLn suosituksissa käsketään syömään liikaa?
        Miten et tiennyt millaista ruokaa syöt jos kerran söit selkeiden ohjeiden mukaan?

        väännettyä, jos ryhdyt pilkun nuss.. viilaajaksi. On eri asia jos minä kirjoitan suositusten laadullisista asioista ja sinä puhut määristä.


      • Tepi
        Kiril kirjoitti:

        väännettyä, jos ryhdyt pilkun nuss.. viilaajaksi. On eri asia jos minä kirjoitan suositusten laadullisista asioista ja sinä puhut määristä.

        Eli kun KTL on neuvonut ruokailussa, sinä olet lukenut mitä syödä ja ahminut liikaa. Se on sitten KTL:n vika, jos sinä olet mättänyt liikaa ruokaa mahaasi?

        Jopa on Mattilan pojalla ihme ajatuksenkulku päässä. No, ennekin sama huomattu VHH-dieettiläisillä...


      • syytit
        Kiril kirjoitti:

        väännettyä, jos ryhdyt pilkun nuss.. viilaajaksi. On eri asia jos minä kirjoitan suositusten laadullisista asioista ja sinä puhut määristä.

        vain lihomisestasi Pekka Puskaa ja KTLää, ja kielsit syöneesi ollenkaan "liikaa", nyt vain puhuit itsesi pussiin ja yrität taas tapasi mukaan vääntää mustan valkoiseksi ja syytellä omasta mokastasi muita. Sinähän siis vain söit liikaa. Kenen vika se oli? Pekka Puskan?


    • kaikkiruokainen laihduttaja

      Kuivatut hedelmät ovat tietenkin energiapitoisempia kuin tuoreet (tiiviimpää tavaraa), mutta pienissä määrin nautittuina sallittuja myös laihduttajille. Amerikkalaistutkimuksen ( Lähde:University of Illinois at Chicago) mukaan rusinat sisältävät fytokemikaaleja, erityisesti oleiinihappoa, joka tuhoaa tehokkaasti hampaiden reikiintymistä ja iensairauksia aiheuttavia bakteereita. Uskoako vai ei? Hampaat siis tykkäävät rusinoista. Muutkin kuivatut hedelmät sisältävät hyviä ja terveellisiä ainesosia, joten pieni kourallinen päivässä edistää siis terveyttä, ei tuhoa sitä. On omavalinta, syökö satoja grammoja tuoreita vaiko kourallisen kuivattuja hedelmiä. Molempi parempi, vaihdellen, niin saa molempien hyödyt.

    • Miehekäs mies

      Rusinoita on hyvä syödä jälkiruoaksi, sillä ne estävät reikien syntymistä hampaisiin. Samalla ne eivät nosta verensokeria nopeasti kun joutuvat vatsaan juuri syödyn ruoan sekaan.

    • Suatana

      Olen syönyt rusinoita joka päivä nyt muutaman viikon ajan ja hampaat ovat muuttuneet niin ruskeiksi etten kehtaa enää suutani avata .... nyt loppui rusinoiden syönti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1796
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      1564
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1387
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe