Olisi Saksasta hakusessa alle 10 vuotta vanha Z3. Hinta pitää olla alle 10 000€.
Onko kokemuksia vastaavasta autosta? Näytti olevan tarjolla joko 116 tai 140 heppasia. Onko iso ero noilla? Entä onko vuosien 1996-2000 tullut isompia muutoksia, mitä kannattaisi huomioida.
Näyttäisi tuo bemarin roadster olevan huokeampi kuin esim. Audi tt tai SLK mersu...
Esim. http://www.mobile.de/SIDukgFVgWCp0kb1E6VS9V1qQ-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1141161316A1Iindex_cgiD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C518%81P-t-vCaMiMkQuRDSeVb_X_Y_x_yrd~BSRA6D1100B51D3500AGD1998CPKWHinPublicA2A0A0A0D1996/cgi-bin/da.pl?sr_qual=G&top=12&bereich=pkw&id=11111111186022510&
BMW Z3
13
2289
Vastaukset
- tietoa
Onhan se Z3 tosiaan halvempi kuin esim. SLK ja TT, mutta syystäkin. Auto pohjautuu vanhempaan tekniikkaan eli käytännössä BMW 300 E36:seen. Ikääntyminen näkyy myös sisätiloissa ja materiaaleissa eli ne ovat ilmeeltään pelkistetyt, vanhahtavat ja jollain tapaa "muoviset" => laaduton vaikutelma.
Olen ajanut muutamalla eri Z3:lla ja mielestäni autoa ei kannata missään nimessä hankkia noilla pienillä moottoreilla. Käytännössä 2.8 litrainen liikuttaa autoa jo "sen hengen mukaisesti". Eli muutaman tonnin säästö ei kyllä tossa yhteydessä kannata.
Auton ajo-ominaisuudet eivät kyllä vakuuta ainakaan minua, mutta kokonaisuutena ihan ok lelu kesäksi. - Ex-GTI
Sanon nyt heti kärkeen, että taloudessa on 2 bemaria mutta kuitenkaan en ottaisi Z3:sta noilla moottori vaihtoehdoilla. Painoa ihan liikaa noille tehoille. Yli 10s sataseen kiihtyvä avoauto ei anna sitä täydellistä nautintoa mitä avosta voi parhaimillaan saada. Usko pois, se alkaa pidemmän päälle jurppimaan.
Halusimme halvan avoauton jossa on hyvät ajo-ominaisuudet (=takaveto) ja päädyimme Mazdan MX-5:een. Autossa ei ole hyvät vaan loistavat ajo-ominaisuudet ja pienen painon johdosta 116hv/140hv:lla meno on erittäin hauskaa. Kaiken kukkuraksi tekniikka on "idioottivarmaa" jonka esim Saksan kasastuskonttoritkin kertovat tilastoissaan. Jos takavetoinen riisikuppi ei pelota niin suosittelen tutustumista esim tälläiseen:
http://www.mobile.de/SIDMtv-xBeXrdhhOQ.3Es8t2A-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1141202002A1Iindex_cgiD1100CCarZ-t-vctpLtt~BmPA1A1B20D1000%81N-t-vCaMiMkQuSeVb_X_Y_x_ypr~BSRA6D1100B15E16800AGCPKWHinPublicA2A0A0A0H70000000/cgi-bin/da.pl?sr_qual=G&top=20&bereich=pkw&id=11111111199142009& - Janne
Minä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä jotka ostavat käytettyjä melko vanhoja avo-/urheilu-/loistoautoja. Ei ehkä aina, mutta yleensä ne kuitenkin ostetaan "näyttämistarkoituksessa", ajellaan katto alhalla keskustassa jotta ihmiset huomaisivat. Voi elämä että joku vanha Z3 näyttää lähinnä säälittävältä.
Olen sitä mieltä että jos ei ole oikeasti varaa uusiin peleihin niin ostakaa se Corolla niin ette näytä niin typeriltä. Yhtä säälittäviltä näyttävät ne jotka talvipakkasilla ajelevat jollain ehkä uudellakin avoautolla. Avoauto on mielestäni kakkos tai kolmois auto, jos sillä täytyy talvellakin ajaa niin näky on aika huvittava.
Sitten on asia erikseen kun kesällä BMW 645 Cabriolet, uusi Ferrari tms. lipuu kaupungilla, se näyttää hyvältä, eikä säälittävältä köyhän miehen yritykseltä näyttää rikkaalta.
Tämä ei nyt ole mikään provo, vaikka ehkä siltä näyttääkin, enkä väitä että itselläni olisi varaa ostaa yli 100.000e:n autoa. Mutta sanokaas mitä mieltä muut ovat. Oma mielipiteeni on se että nuo yli 5-vuotta vanhat "erikoisautot" ovat aika säälittävän näköisiä pelejä. Ja yleensä niitä ajaa joku elähtänyt limanuljaska tai teinipoika joka on sijoittanut niihin viimeiset penninsä saadakseen edes kerran elämässään naisen kyytiin ja ehkä vähän huomiota kaupungilla. He eivät vain huomaa että ihmiset katsovat lähinnä huvittuneina eivätkä kateellisina.- BMW Power
En näe siinä mitään naurettavaa että ostaa 10 v vanhan avoauton, se todennäköisesti on kuitenkin kakkosauto/harrasteauto tai sitten turvallisempi vaihtoehto moottoripyörälle.
Naurettavampaa on Suomeen ostaa uusi kallis avoauto ainoaksi autoksi, niitä kelejä kun ei niin montaa kuukautta täällä ole.
Tosin kyllähän uudella avopelilläkin pärjää Suomenkin talvessa ja onhan niitä pelti-cabrioitakin nykyään mutta...
Z3 niinkuin lähes kaikki avoautot ovat hyvännäköisiä oli ne sitten euroopplaisia, japseja tai jenkkejä.
E36 cabrio on myös nätti ja mahdollinen vaihtoehto Z3:lle. - Måste gädda
Jos itse ostaisin avoauton, ostaisin sen puhtaasti itseäni varten. Minulla ei ole pienintäkään tarvetta ehostaa itseäni autolla muiden silmissä.
Vanhoissa autoissa on muuten usein sellaista tyyliä, mitä ei uusissa löydy. Esim Alfa Spider ja M-B 107R.
BMW Z on tosi tyylikäs auto vanhanakin. Jos ei ole varaa uuteen Z malliin, onko se sinulta pois jos ostaa käytetyn? - Janne
Måste gädda kirjoitti:
Jos itse ostaisin avoauton, ostaisin sen puhtaasti itseäni varten. Minulla ei ole pienintäkään tarvetta ehostaa itseäni autolla muiden silmissä.
Vanhoissa autoissa on muuten usein sellaista tyyliä, mitä ei uusissa löydy. Esim Alfa Spider ja M-B 107R.
BMW Z on tosi tyylikäs auto vanhanakin. Jos ei ole varaa uuteen Z malliin, onko se sinulta pois jos ostaa käytetyn?Ei minulta mikään ole pois. Mutta tuohon toiseen viestiin sanoisin että ne jotka ostavat 100.000e:n avoauton niin heillä se tuskin on ykkösauto. Mutta niillä jotka ajelevat jollain kymmenen vuotta vanhalla bemarin raadolla se auto usein on se ainoa auto jolla pärrätään -20-asteen pakkasellakin. Eri asia taas jo on jos puhutaan jostain oikein vanhoista "klassikoista", eivät nekään kyllä ole minun juttuni, mutta ne kyllä ymmärrän.
Ja väittäisinpä kyllä että ne jotka ostelevat noita avoautoja ja erikoisautoja hyvin pitkälti ostavat niitä "näyttämismielessä". Aina on poikkeuksia, mutta tuskin se sattumaa on kun istuu kesällä terassilla niin ne samat avobemut ja mersut lipuvat ohi tecno pauhaten viisi kertaa tunnissa. :) Sellaisia kun näkee niin en tiedä itkeäkkö vai nauraakko.
No jokatapauksessa tuollaisten erikois autojen käyttökustannukset ovat usein melko korkeita, en voi ymmärtää että joku laittaa viimeiset pennosensa moisiin rotiskoihin joilla ei ole ilo ajaa eikä ne näytä hyvältä ja ominaisuudet ovat surkeita.
No, se on maku asia sanoi musti kun muniaan nuoli. Ja niin...onneksi, minulta se ei ole pois jos joku sen Z3:n tai vielä vanhemman "erikoisauton" ostaa ja laittaa siihen uuden AUTON verran rahaa. - BMW Power
Janne kirjoitti:
Ei minulta mikään ole pois. Mutta tuohon toiseen viestiin sanoisin että ne jotka ostavat 100.000e:n avoauton niin heillä se tuskin on ykkösauto. Mutta niillä jotka ajelevat jollain kymmenen vuotta vanhalla bemarin raadolla se auto usein on se ainoa auto jolla pärrätään -20-asteen pakkasellakin. Eri asia taas jo on jos puhutaan jostain oikein vanhoista "klassikoista", eivät nekään kyllä ole minun juttuni, mutta ne kyllä ymmärrän.
Ja väittäisinpä kyllä että ne jotka ostelevat noita avoautoja ja erikoisautoja hyvin pitkälti ostavat niitä "näyttämismielessä". Aina on poikkeuksia, mutta tuskin se sattumaa on kun istuu kesällä terassilla niin ne samat avobemut ja mersut lipuvat ohi tecno pauhaten viisi kertaa tunnissa. :) Sellaisia kun näkee niin en tiedä itkeäkkö vai nauraakko.
No jokatapauksessa tuollaisten erikois autojen käyttökustannukset ovat usein melko korkeita, en voi ymmärtää että joku laittaa viimeiset pennosensa moisiin rotiskoihin joilla ei ole ilo ajaa eikä ne näytä hyvältä ja ominaisuudet ovat surkeita.
No, se on maku asia sanoi musti kun muniaan nuoli. Ja niin...onneksi, minulta se ei ole pois jos joku sen Z3:n tai vielä vanhemman "erikoisauton" ostaa ja laittaa siihen uuden AUTON verran rahaa.Luojan kiitos ihmiset haluavat näyttämismielessä tehdä asioita.
Mitä jos kaikki ajaisivat harmaalla Toyotalla, pukeutuisivat säkkiin ja naiset eivät meikkaisi...
Olen samaa mieltä siinä että Z3:n on klassikko ja tulee pitämään hintansa hoidettuna hyvin.
1.9 litrainen riittää rentoon cruisailuun mutta toki (2.8 l) suora kutonen tuo esiin BMW:n luonteen ihan eri tavalla. - Ex-GTI
Janne kirjoitti:
Ei minulta mikään ole pois. Mutta tuohon toiseen viestiin sanoisin että ne jotka ostavat 100.000e:n avoauton niin heillä se tuskin on ykkösauto. Mutta niillä jotka ajelevat jollain kymmenen vuotta vanhalla bemarin raadolla se auto usein on se ainoa auto jolla pärrätään -20-asteen pakkasellakin. Eri asia taas jo on jos puhutaan jostain oikein vanhoista "klassikoista", eivät nekään kyllä ole minun juttuni, mutta ne kyllä ymmärrän.
Ja väittäisinpä kyllä että ne jotka ostelevat noita avoautoja ja erikoisautoja hyvin pitkälti ostavat niitä "näyttämismielessä". Aina on poikkeuksia, mutta tuskin se sattumaa on kun istuu kesällä terassilla niin ne samat avobemut ja mersut lipuvat ohi tecno pauhaten viisi kertaa tunnissa. :) Sellaisia kun näkee niin en tiedä itkeäkkö vai nauraakko.
No jokatapauksessa tuollaisten erikois autojen käyttökustannukset ovat usein melko korkeita, en voi ymmärtää että joku laittaa viimeiset pennosensa moisiin rotiskoihin joilla ei ole ilo ajaa eikä ne näytä hyvältä ja ominaisuudet ovat surkeita.
No, se on maku asia sanoi musti kun muniaan nuoli. Ja niin...onneksi, minulta se ei ole pois jos joku sen Z3:n tai vielä vanhemman "erikoisauton" ostaa ja laittaa siihen uuden AUTON verran rahaa.Puhut selvästi asioista mistä sinulla ei ole kokemusta.
Esim 328Ci:n ajaminen on lähes 2 kertaa kalliimpaa kuin Mazdan MX-5:n. Vakuutukset, huollot, bensakulut etc. Riisikuppi on vielä kestävää tekoa ja sitä ei tarvitse korjaa ihan siinä määrin kuin saman ikäistä Bemaria. ; )
Ei avolla ajeta talvella. Se on lämpimässä tallissa pressun alla.
- zet3
Z3 on avoautoksi klassinen malli. Itselläni on 10 vuotta vanha 3:n 1.9 litran koneella. Käytän sitä kesäutona noin 5-6 kk vuodesta ja tietty nautinto ajamisessa on. 1.9 litran moottori ei tietenkään oo mikään tykki, mutta kyllä autolla Saksan moottoritiellä 200 kh/h vauhti ihan nautinnollista. Avoauto on fiilistelyä ja hupailua Suomen olosuhteissa ja hyvin pidettynä z3:n kaltainen klassikkomalli säilyttää arvonsakin.
- alkup.
Kiitos mielipiteistä. 2.8l se sitten pitää olla. Täällä oli aikaisemminkin juttuja Z3:sesta ja pitää ilmeisesti katsoa ettei pohjassa ole halkeamia. Itselläni on mahdollisuus odottaa sopivaa autoa pitkään ja käydä katsomassa paikanpäältä. Mahdollisesti myös tuoda auto verovapaana.
Itselleni auto olisi lähinnä moottoripyöränkorvike, eikä ole mitään avoautoja vastaan, vaikka eivät tuliteriä olisikaan. - SeiskaE38
Nyt kun aurinko paistelee ulkona ja lämpötilakin saattaa välillä olla jo nollan yläpuolella, alkoi itseäkin hieman taas tuo Z3 kiinnostamaan.
Tuollainen -97-99 Z3 2.8 ei olisi pahan hintainen, vaikka Janne siellä terassilla saanee paskahalvauksen kun keskituloinen ajaa ohi tuollaisella säälittävällä vanhalla romukasalla nautiskellen kuutosen hyrinästä.
Mutta kertokaapa viisaammat, että mahtuuko Z3:n kuinka iso ihminen katto alhaalla tai ylhäällä? Olen itse 187 cm ja ainakin pari vuotta vanha Mazda MX-5 oli kertakaikkiaan liian ahdas auto minulle, penkki ei mennyt tarpeeksi alas eikä tarpeeksi taakse. Aiemman korimallin Mersun SLK:ta koeajoin sen verran että siihen mahtui aika hyvin istumaan, mutta pää oli millin ja parin päässä katosta. Z3:sta ei ole sattunut täkäläisissä autoliikkeissä vastaan laisinkaan, siksipä tämä kysymys.- JJV
Moi!
Itse olen 182cm ja mahdun istumaan oikein hyvin. Penkki ei tosin paljon taaksemmaksi enää mene joten mahtumisesi on siinä ja siinä. Enemmän minulle on tullut valitusta penkkien ahtaudesta sivusuunnassa, ei mahdu perse penkkiin! Yleisesti ottaen Z3 sisustoja on monen näköisiä ja "kokoisia". Tässä linkki josta näkyy eri sisustat http://users.belgacom.net/bmw_z3/bmw_z3_interior.htm - biggi
Itse 204 ja olen ajanut pitkiäkin matkoja katto kiinni,melu ja ilmavirta ei hivele z3 kuskia yli 80kmh nopeuksissa avona.Ratti vaan ei mahdu pyörimään nopeissa kikkailuissa kädet ottaa reisiin tällä pituudella.Pientä vääntelyä se vaatii että mahtuu mutta kyllä sen takasin saa kun ajelee openair!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1601754Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671636Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä761404En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311312- 461208
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik104982- 173977
Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke184782Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60764Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42717