Hyvä Migreenilääke !

Nimetön

Jos siis kaipaat hyvää migreenilääkettä, unohda buranat ja muut, jotka tuhoavat sisuskaluja pikkuhiljaa ja pyydä lääkäriltäsi resepti MAXALT RABITAB täsmälääkkeeseen. Kylmäkuivattu tabletti kielelle, kilei kitalakea vasten ja annetaan sulaa...kas migreeni loppuu 22 minuutissa jos migreenistä on kyse.

48

37059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä

      lääke on Relert. Mitä maxalt maksaa?

      • oikein hyvä

        itselläni verpamil 80 mg *2 päivässä ja saman aikaan laskevana annostuksena prednison 5mg. tämä yhdistelmä tuntuu purevan hyvin estolääkityksenä. mut sopiikoo tavallisen migreenin hoitoon? kysy lääkäriltäsi. ainankin hortonin oire yhtymään sopii. verpamil jätetään jatkuvaan käyttöön esto lääkkeeksi et voipi olla että tää on viimeinen hortton mikä iskee . toivottavasti ainankin.


      • sama

        ..eli melko kallista, mutta auttaa.


      • sari857589

        maxalt maksaa kela korvauksen jälkeen n. 10 kpl, riippuen paljonko niitä ostaa (isompi paketti tulee, kappale määrältään hinta pienempi). mutta kannattaa aloittaa pienellä paketilla, itellä auttoi ekat kaks viikkoa, sen jälkeen ei mitään vaikutusta. mutta nuo kaksi viikkoa auttoi nopeasti, n. 15-30 min. ja migreeni oli ohi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • vaihtoehto

      itsellä maha ei kestä enää särkylääkkeitä. Luontaistuotekaupassa on migreeniin ihan oma lääke, en ole kokeillut mutta kuulemma kehuttu on ne joilla on mikreeni. n.35euroa. Itsellä on auttanut vähän samantapainen lääke mitä saa myös luontaistuotekaupasta ja halvempikin on eli fortodol. Heti kun tunnen migreenin alkua niin otan 2 kapselia. (vaikuttaa hitaasti) noin puolessatoista tunnissa minulla ja päänsärky on tiessään. Kestän ennemmin tunnin tai puolitoista vaikutusta kuin sitä että särkee 24h ja seuraavanakin päivänä on vielä ontto olo. Särkylääkkeillä pää tuntuu aina ihan pökkeröltä mutta fortodolilla ihan normaalilta. Tepsii minulla. Vaikuttava aine kurkuma. Suosittelen.

      • Miggis

        Mulla tehoo jo kymmenessä minuutissa ja olo on hyvä, eli ei tokkuraa tule ollenkaan.


    • ----

      RELERTiä olen myös kokeillu
      mulle paras on 100mg IMIGRAN

      • 29

        Imugran käy sydämmen päälle, joten seuraa tuntemuksia ja puolikas tabletti saattaa auttaa, joten kokeile.


    • Sara (89)

      Juu itselläkinkin samainen Maxalt Rabitab helpotti elämää suuresti. Viimeksi kun kohtaus yllätti poikaystävän luona ollessani kolmelta yöllä, otin kyseistä lääkettä ensimmäistä kertaa, ja olin kyllä todellakin helpottunut kun tuli pyydettyä vahvempaa entisen tilalle(kohtaukset harventuneet, mutta pahentuneet) :)
      Mutta tietenkään kaikille kaikki ei sovi, mutta suosittelen lämpimästi kokeilemaan jos lievemmät eivät auta ja migrenei haittaa opiskelua tai työelämää :)

      • maxalt ja imigran

        Kyllä se on ihan ihmisestä kiinni mikä auttaa. Ystävälläni ja minulla ollut ala-asteelta asti migreeni(nyt 25v.) ja hänellä auttaa migpriv. Mulle sille ei ole mitään tehoa. Ensimmäiseksi täsmälääkkeeksi sain Imigranin ja se oli ihan ok. Rupes vaikuttamaan vaan aivan liian hitaasti. Vasta n.tunnin nukkumisen jälkeen. Nyt mulla on Maxalt ja se on kyllä nopeampi. Mutta ei sekään 20min auta. Kyllä siinä vähintään puol tuntia menee. Jotenkin se vaan on helpompi kuin Imigran. Estolääkkeenä syön Blocanolia 3tabl päivittäin(tosi iso annos, normaalisti 1-2) joten ei mulla tule migreenejä nykyään kuin n.kerran kuussa. Mutta silloin Maxalt auttaa. Ennen maxaltia ja estolääkityksen määrän nostamista olin sairaalassa tiputuksessa monesti kuussa.. Että näitä minä suosittelen mutta kaikki on niin yksilöllistä :) Tsemppiä kaikille kohtalotovereille !!!!


      • tosiaankin
        maxalt ja imigran kirjoitti:

        Kyllä se on ihan ihmisestä kiinni mikä auttaa. Ystävälläni ja minulla ollut ala-asteelta asti migreeni(nyt 25v.) ja hänellä auttaa migpriv. Mulle sille ei ole mitään tehoa. Ensimmäiseksi täsmälääkkeeksi sain Imigranin ja se oli ihan ok. Rupes vaikuttamaan vaan aivan liian hitaasti. Vasta n.tunnin nukkumisen jälkeen. Nyt mulla on Maxalt ja se on kyllä nopeampi. Mutta ei sekään 20min auta. Kyllä siinä vähintään puol tuntia menee. Jotenkin se vaan on helpompi kuin Imigran. Estolääkkeenä syön Blocanolia 3tabl päivittäin(tosi iso annos, normaalisti 1-2) joten ei mulla tule migreenejä nykyään kuin n.kerran kuussa. Mutta silloin Maxalt auttaa. Ennen maxaltia ja estolääkityksen määrän nostamista olin sairaalassa tiputuksessa monesti kuussa.. Että näitä minä suosittelen mutta kaikki on niin yksilöllistä :) Tsemppiä kaikille kohtalotovereille !!!!

        Minullakaan ei auta kuin Relert... Mutta vaikutusaika, ennen kuin lääke alkaa tehoamaan kestää kerrasta riippuen tunnista kolmeen tuntiin. Kolmekin tuntia on todella harmillista odotusaikaa..


      • rajansa kaikella
        maxalt ja imigran kirjoitti:

        Kyllä se on ihan ihmisestä kiinni mikä auttaa. Ystävälläni ja minulla ollut ala-asteelta asti migreeni(nyt 25v.) ja hänellä auttaa migpriv. Mulle sille ei ole mitään tehoa. Ensimmäiseksi täsmälääkkeeksi sain Imigranin ja se oli ihan ok. Rupes vaikuttamaan vaan aivan liian hitaasti. Vasta n.tunnin nukkumisen jälkeen. Nyt mulla on Maxalt ja se on kyllä nopeampi. Mutta ei sekään 20min auta. Kyllä siinä vähintään puol tuntia menee. Jotenkin se vaan on helpompi kuin Imigran. Estolääkkeenä syön Blocanolia 3tabl päivittäin(tosi iso annos, normaalisti 1-2) joten ei mulla tule migreenejä nykyään kuin n.kerran kuussa. Mutta silloin Maxalt auttaa. Ennen maxaltia ja estolääkityksen määrän nostamista olin sairaalassa tiputuksessa monesti kuussa.. Että näitä minä suosittelen mutta kaikki on niin yksilöllistä :) Tsemppiä kaikille kohtalotovereille !!!!

        sinulla. Blocanol on silmätippoja...


    • onnellinen mies

      2 tuntia niin alkaa auttamaan. Uskomatonta, että on löytynyt lääke minunkin kärsimyksiini.

    • migreenikkö

      Mulla ei ole niin kovia migreenikohtauksia joten Miranax toimii.

      • kipeä kassatäti

        Itse olen nyt keväästä alkanut kärsimään migreeneistä. Prkl että ovat kovia nykyään, varsinkin jos edellisenä päivänä on tullu otettua pari lasia punaviiniä liikaa tai jne.. Maxalt on paras lääke! Se on helppo kun ei tarvitse vettä ja toimii mainiosti tappavaankin migreeniin. Itselläni kun alkoi tulla jo kroonista pääsärkyä särkylääkkeistä niin kyllä Maxalt toimii! Imigran on vähän outo, jätti itselleni pienen hiipivän säryn kun kerran kokeilin :/


    • owueout

      Omalla kohdallani toimivat Zomig ja Migard, eli tsolmitriptaani ja frovatriptaani. Vaikutus kestää frovatriptaanissa jopa liki vuorokauden. Kokeilin aikoinaan Imigraniakin, ja sen vaikutus häipyi minulla jo muutamassa tunnissa.

      Triptaaneja on nykyisin tarjolla useita, ja kannattaa kokeilla toista, jos ensimmäinen ei tehoa. Ilman triptaaneja olisin työkyvytön toista viikkoa kuukaudessa.

    • Migreenipotilas

      Sillon kun on mensut päällä niin otan 2kpl Pamol 500mg särkylääkettä ja kömmin sänkyyn. Helpottaa kummasti. ;)

    • pipipääpää

      Päänsärky vain muutti luonnettaan tuolla lääkkeellä ja näköhäiriöt pitkittyivät. Normaalisti näköhäiriö kestää 15 min- tunnin, mutta nyt Maxaltin jälkeen kesti pari tuntia. Pahoinvointia ei kylläkään tullut, eli lääke auttoi siihen. Pääkipu muuttui "paineen tunteeksi" takaraivolla. Aamulla oli taas migreeni aluillaan vaikka illalla 21 aikaan otin Maxaltin. Päädyin takaisin entiseen ja otin tuplana Buranaa jolla nyt sinnittelen puolikuntoisena.

      Alun perin sain tuon Maxaltin sillä "mainospuheella" että se nimenomaan estää migreenin pitkittymisen usean päivän kestoiseksi. Eipä ole auttanut. Ei tehoa yhtään enempää kuin burana, paitsi että poistaa pahoinvoinnin. En myöskään pitänyt Maxaltan aiheuttamasta oudosta paineentunteesta pään takaosassa - oli pelottavaa.

      • triptaanit

        KOKEILKAA NYT HYVÄT IHMISET NE TRIPTAANIT LÄPI ENNEN KUIN PALAATTE BURANAAN!!!

        esim. Imigran, Relert, Zomig ja Migard


    • triptaanit

      MAXALT ei toiminut mulla ollenkaan.
      triptaanien teho on yksilöllistä..
      mulla toimii parhaiten Relert.

      • appetizer

        Imigran ei toiminut mulla joskus vuosia sitten. Niinpä siirryin Maxaltiin ja Relertiin, jotka molemmat tepsivät. Lisäksi otan joskus 2 tbl Miranaxia noin tunnin, kahden kuluttua triptaanista, mikäli tuntuu jonkinlaista jomotusta. Minun elämänlaatuni parantaja on ollut suma-tai ritsatriptaani!!!


      • oikeen tunnu
        appetizer kirjoitti:

        Imigran ei toiminut mulla joskus vuosia sitten. Niinpä siirryin Maxaltiin ja Relertiin, jotka molemmat tepsivät. Lisäksi otan joskus 2 tbl Miranaxia noin tunnin, kahden kuluttua triptaanista, mikäli tuntuu jonkinlaista jomotusta. Minun elämänlaatuni parantaja on ollut suma-tai ritsatriptaani!!!

        auttavan, saattaa tosin auttaa muutaman tunnin, mutta sitten säryt tuntuu palaavan entistä kammottavimpina. Naramigia oon kokeillut, se auttaa hyvin.


      • cocktails
        oikeen tunnu kirjoitti:

        auttavan, saattaa tosin auttaa muutaman tunnin, mutta sitten säryt tuntuu palaavan entistä kammottavimpina. Naramigia oon kokeillut, se auttaa hyvin.

        tai 100 mg yksin auta, siihen pitää olla lisäksi tulehduskipulääke eli Voltaren 40 mg tai Burana 400 mg. Kun on migreenikohtaus, siinä on tulehdus samalla päällä ja sekin pitää lääkitä. Eli cocktailit pitää ottaa.


      • Wilomena
        cocktails kirjoitti:

        tai 100 mg yksin auta, siihen pitää olla lisäksi tulehduskipulääke eli Voltaren 40 mg tai Burana 400 mg. Kun on migreenikohtaus, siinä on tulehdus samalla päällä ja sekin pitää lääkitä. Eli cocktailit pitää ottaa.

        Minula ollut migreeniä nyt noin 5 vuotta, Toispuoleista, aina vasemmala puolella. silmän takana ja säteilee kaulalle ja poskeen. Niskat menee jumiin, toinen sierain tukkoon tai valuu kirkasta nestettä. myös ummetusta ja virtsaamisen tarvetta usein. Särky on niin kova että töihin vaikea keskittyä. Ehkä viikko kuukaudessa ilman kohtauksia. Sitä onko hortonia vai migreeniä en tiedä.
        Olen yrittänyt kaikkia muita ääkityksiä paitsi Topomaxia, jonka haittavaikutukset saatavat olla tosi rankat. Nyt sain kokeiluun Verpamilia Emconcorin kanssa. Ja hups seuraavana päivänä ei päänsärkyä, ei jännitystä niskassa ja muutenkin olo oli kuin normaalilla ihmisellä. Tätä on nyt kestänyt reilun viikko. Olen otanut 40mg 8 tunnin välein. Jos vähän myöhästyy, niin heti alkaa lievät oireet. Ihmettelen mihin tänä lääke vaikuttaa, kun kaikki vaivat poistuvat. Tosin ummetus tuli yhtenä haittavaikutuksena, mutta se ei ole mitään verrattuna särkyihin. Onko muilla hyviä kokemuksia verpamilista ´tai yleensä kokemuksia.


      • Filomena2
        Wilomena kirjoitti:

        Minula ollut migreeniä nyt noin 5 vuotta, Toispuoleista, aina vasemmala puolella. silmän takana ja säteilee kaulalle ja poskeen. Niskat menee jumiin, toinen sierain tukkoon tai valuu kirkasta nestettä. myös ummetusta ja virtsaamisen tarvetta usein. Särky on niin kova että töihin vaikea keskittyä. Ehkä viikko kuukaudessa ilman kohtauksia. Sitä onko hortonia vai migreeniä en tiedä.
        Olen yrittänyt kaikkia muita ääkityksiä paitsi Topomaxia, jonka haittavaikutukset saatavat olla tosi rankat. Nyt sain kokeiluun Verpamilia Emconcorin kanssa. Ja hups seuraavana päivänä ei päänsärkyä, ei jännitystä niskassa ja muutenkin olo oli kuin normaalilla ihmisellä. Tätä on nyt kestänyt reilun viikko. Olen otanut 40mg 8 tunnin välein. Jos vähän myöhästyy, niin heti alkaa lievät oireet. Ihmettelen mihin tänä lääke vaikuttaa, kun kaikki vaivat poistuvat. Tosin ummetus tuli yhtenä haittavaikutuksena, mutta se ei ole mitään verrattuna särkyihin. Onko muilla hyviä kokemuksia verpamilista ´tai yleensä kokemuksia.

        Korjaus


      • vihloo
        Wilomena kirjoitti:

        Minula ollut migreeniä nyt noin 5 vuotta, Toispuoleista, aina vasemmala puolella. silmän takana ja säteilee kaulalle ja poskeen. Niskat menee jumiin, toinen sierain tukkoon tai valuu kirkasta nestettä. myös ummetusta ja virtsaamisen tarvetta usein. Särky on niin kova että töihin vaikea keskittyä. Ehkä viikko kuukaudessa ilman kohtauksia. Sitä onko hortonia vai migreeniä en tiedä.
        Olen yrittänyt kaikkia muita ääkityksiä paitsi Topomaxia, jonka haittavaikutukset saatavat olla tosi rankat. Nyt sain kokeiluun Verpamilia Emconcorin kanssa. Ja hups seuraavana päivänä ei päänsärkyä, ei jännitystä niskassa ja muutenkin olo oli kuin normaalilla ihmisellä. Tätä on nyt kestänyt reilun viikko. Olen otanut 40mg 8 tunnin välein. Jos vähän myöhästyy, niin heti alkaa lievät oireet. Ihmettelen mihin tänä lääke vaikuttaa, kun kaikki vaivat poistuvat. Tosin ummetus tuli yhtenä haittavaikutuksena, mutta se ei ole mitään verrattuna särkyihin. Onko muilla hyviä kokemuksia verpamilista ´tai yleensä kokemuksia.

        Minulla on migreeni sekä horton ja nuo kuvailemasi oireet ovat enemmänkin hortonia. Verpamil auttaa aika hyvin, kohtauksia tulee vain pari viikossa. Niihin sitten auttaa Imigran nenäsuihke.


      • usko tai älä
        vihloo kirjoitti:

        Minulla on migreeni sekä horton ja nuo kuvailemasi oireet ovat enemmänkin hortonia. Verpamil auttaa aika hyvin, kohtauksia tulee vain pari viikossa. Niihin sitten auttaa Imigran nenäsuihke.

        kannabis toimii erittäin hyvänä migreenin parantajana... tunnen monia, joitten migreeni on lähtenyt kun on polttanut kannabista


      • MiG-HÄVITTÄJÄ
        usko tai älä kirjoitti:

        kannabis toimii erittäin hyvänä migreenin parantajana... tunnen monia, joitten migreeni on lähtenyt kun on polttanut kannabista

        Minulla on niin hirveä migreeni ettei pysty edes itkemään kivun takia. Voihkiminen sattuu. No ihmettelin tossa 17 vee et mikäs o ku poltteli vähän niin ei seuraavana päivänä ollut tietoakaan migreenistä. Migreeni aiheuttaa masennusta ja itsetuhoisia ajatuksia. Tämä lääke mikä poistaa migreenin kokonaan ei voi millään aiheuttaa masennusta oikein käytettynä. Minulla on krooninen migreeni ja olen vihainen sille epäkohdalle ettei KANNABISTA myönnetä aivan suoraan ensimmäisenä vaihtoehtona hoitaa migreeni. Se oli valtavirran migreenilääke jo 1800-luvulla. Kunnes tuli tämä kieltolaki.

        Olen kerran viikossa noin 3 päivää sängyssä normaalisti ilman lääkitystä, näin on ollut ennen kuin olen tiennyt edes kannabiksen olemassaolosta. Kun saan kannabioideja elimistöön niin migreeniä ei esiinny. Myös kannabiksella on pidempi aikainen vaikutus poistaa migreeniä. Jokapäiväisen migreenin se poistaa noin 4 päiväksi ilman että tarvii uusia lääkitystä kokoajan.

        Tämä on toimiva lääke ilman vakavia henkisiä tai fyysisiä haittavaikutuksia.
        Kannabiksen vieroitusoireet ovat:
        - hormonaaliset muutokset
        - eritteiden lisääntyminen, kuten hiki ja sylki
        - löysä vatsa

        Näitä ei esiinny välttämättä ollenkaan migreeniin käytettävillä määrillä. Muistakaa että viihdekäyttäjillä esiintyy erilaisia vieroitusoireita kuin lääkekäyttäjillä.
        http://www.cannabis-med.org

        Haittapuolena on myös sen ihmeen kaupalla luotu huono maine. (minun mielipide). Myös huonolaatuinen katukannabis tuote ei sovellu välttämättä migreenin hoitoon. Tämän takia se olisi ehdottomasti otettava lääkevalmistajille tehtäväksi.

        http://www.medicalmarijuanainformation.com/therapeuticuses/patientGroups.php?groupID=17


      • himppu96
        MiG-HÄVITTÄJÄ kirjoitti:

        Minulla on niin hirveä migreeni ettei pysty edes itkemään kivun takia. Voihkiminen sattuu. No ihmettelin tossa 17 vee et mikäs o ku poltteli vähän niin ei seuraavana päivänä ollut tietoakaan migreenistä. Migreeni aiheuttaa masennusta ja itsetuhoisia ajatuksia. Tämä lääke mikä poistaa migreenin kokonaan ei voi millään aiheuttaa masennusta oikein käytettynä. Minulla on krooninen migreeni ja olen vihainen sille epäkohdalle ettei KANNABISTA myönnetä aivan suoraan ensimmäisenä vaihtoehtona hoitaa migreeni. Se oli valtavirran migreenilääke jo 1800-luvulla. Kunnes tuli tämä kieltolaki.

        Olen kerran viikossa noin 3 päivää sängyssä normaalisti ilman lääkitystä, näin on ollut ennen kuin olen tiennyt edes kannabiksen olemassaolosta. Kun saan kannabioideja elimistöön niin migreeniä ei esiinny. Myös kannabiksella on pidempi aikainen vaikutus poistaa migreeniä. Jokapäiväisen migreenin se poistaa noin 4 päiväksi ilman että tarvii uusia lääkitystä kokoajan.

        Tämä on toimiva lääke ilman vakavia henkisiä tai fyysisiä haittavaikutuksia.
        Kannabiksen vieroitusoireet ovat:
        - hormonaaliset muutokset
        - eritteiden lisääntyminen, kuten hiki ja sylki
        - löysä vatsa

        Näitä ei esiinny välttämättä ollenkaan migreeniin käytettävillä määrillä. Muistakaa että viihdekäyttäjillä esiintyy erilaisia vieroitusoireita kuin lääkekäyttäjillä.
        http://www.cannabis-med.org

        Haittapuolena on myös sen ihmeen kaupalla luotu huono maine. (minun mielipide). Myös huonolaatuinen katukannabis tuote ei sovellu välttämättä migreenin hoitoon. Tämän takia se olisi ehdottomasti otettava lääkevalmistajille tehtäväksi.

        http://www.medicalmarijuanainformation.com/therapeuticuses/patientGroups.php?groupID=17

        Zomig on ollut ainoa täsmälääke joka minulla auttaa krooniseen migreeniin. Tänään kuulin apteekista että Zomig ja monet muut täsmälääkkeet poistuvat ensi vuonna Kelan korvauksen piiristä. Tällä hetkellä täsmälääkkeitä kuluu minulla keskimäärin 5 kpl viikossa eli jatkossa joutuisin maksamaan lääkkeistäni 50 euroa viikossa!!!! Toinen valmiste joka minulla auttaa jonkin verran on Imigran nenäsumutteena tai injektiona, nämä kuulemma kuuluvat vielä ensi vuonnakin korvauksen piiriin.


      • <<<
        himppu96 kirjoitti:

        Zomig on ollut ainoa täsmälääke joka minulla auttaa krooniseen migreeniin. Tänään kuulin apteekista että Zomig ja monet muut täsmälääkkeet poistuvat ensi vuonna Kelan korvauksen piiristä. Tällä hetkellä täsmälääkkeitä kuluu minulla keskimäärin 5 kpl viikossa eli jatkossa joutuisin maksamaan lääkkeistäni 50 euroa viikossa!!!! Toinen valmiste joka minulla auttaa jonkin verran on Imigran nenäsumutteena tai injektiona, nämä kuulemma kuuluvat vielä ensi vuonnakin korvauksen piiriin.

        Maxalt ja Zomig kuulemma poistuu Kelan korvauksen piiristä eli niistä joutuu ensi vuonna maksamaan täyden hinnan.


      • Pinninen
        <<< kirjoitti:

        Maxalt ja Zomig kuulemma poistuu Kelan korvauksen piiristä eli niistä joutuu ensi vuonna maksamaan täyden hinnan.

        Itsellä Zomig ainoa lääke joka on ikinä auttanut näin hyvin.... törkeetä että kelakorvaus poistunut... Joko saa maksaa tai sitten kärsiä. Kumpa ihmiset tajuaisivat että migreeni on oikea sairaus


      • monta on lääkettä
        Pinninen kirjoitti:

        Itsellä Zomig ainoa lääke joka on ikinä auttanut näin hyvin.... törkeetä että kelakorvaus poistunut... Joko saa maksaa tai sitten kärsiä. Kumpa ihmiset tajuaisivat että migreeni on oikea sairaus

        emconcore tms. mikä nyt oli, ovat mm. verenpainelääkkeitä ja sydämen rytmihäiriöihin!
        Söin n. 20v verenpaineeseen verpamilia, 200 mg depotia, mutta kun laihdutin n. 16 kg, oli jo liian voimakas ja alkoi päänsärky ja verenpaine nousi, olen naisimmeinen.

        Mutta ei ollut migua, josta olin kärsinyt jo 20v alkaen silloin ennen Verpamilin aikaan, oli päänsärkyä vain jos kuume alkoi nousta!

        Nyt on Bisoprololol verenpaineeseen.

        Pojallani migu ja käytti mm. maxalia ym., nykyisin propral päälääkkeenä ja joko burana tai ibumax tai panacod, tarvittaessa!


      • aijaa.....
        appetizer kirjoitti:

        Imigran ei toiminut mulla joskus vuosia sitten. Niinpä siirryin Maxaltiin ja Relertiin, jotka molemmat tepsivät. Lisäksi otan joskus 2 tbl Miranaxia noin tunnin, kahden kuluttua triptaanista, mikäli tuntuu jonkinlaista jomotusta. Minun elämänlaatuni parantaja on ollut suma-tai ritsatriptaani!!!

        eikös imigran just ole sumatriptaani?????


    • M, vm -60

      Diclomex rapid 50mg on toiminut jo 10 v ajan erittäin hyvin, alle tunnissa auttaa minulle.
      Työskentelen näyttöpäätteellä kaiket päivät, monesti jäykkä niska/ hartiat ovat aiheuttaneet iltapäivisin migreenioireet, mutta nekin vähenivät reilusti yli puolet kun aloitin iltaisin sauvakävelyn (3-5 km).

    • Lammas-paimen

      poistaa itse migreenin aiheuttaja-> tärkeimmät probioottibakteeri-pula. Ja huomaa, että mikään viikon, tai kuukauden kuui ei riitä, syystä että limakalvojen parantaminen on tosi hidasta puuhaa!
      ______________________________

      ...jatkuu
      ""Mystinen yhtälö:
      Kun limakalvot eivät ole kunnossa (ei löydy tärkeimmät maitohappobakteerit), niin immuunipuolustus ei ole kunnossa ja sekä hermostollinen-, että hormonaalinen-järjestelmä eivät ole kunnossa.
      Ja kääntäen-
      Kun limakalvot ovat kunnossa (löytyy tärkeimmät maitohappobakteerit), niin immuunipuolustus on kunnossa ja sekä hermostollinen-, että hormonaalinen-järjestelmä on kunnossa.

      Mihin ovat kadonneet hyvät/tarpeelliset maitohappobakteerit:
      Ennen vanhaan juotiin vasta lypsettyä lehmän maitoa, jossa oli tärkeimmät maitohappobakteerit. Eikä silloin sairasteltu niin valtavasti kuin nykyisin, ei ollut allergioita, eikä ollut vatsa, eli suolisto sekaisin, jne.
      - Olette varmaankin kuulleet tämän mystisen lauseen, jonka on esittänyt laktoosi-intoleranssia tai migreeniä sairastava henkilö: "Kun käyn hakemassa suoraan maatilalta lehmän maitoa niin voin juoda sitä ongelmitta, mutta kun ostan kaupasta meijeriltä tullutta maitoa, niin laktoosi- ja migreeni-ongelmat alkavat heti". Eli syy mm laktoosi-intoleranssi- ja migreeni-ongelmiin on maitohappobakteereiden puutteessa!""
      jatkuu...
      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kadonneiden_mh-bakteereiden_arvoitus.html

    • mussoliini

      Minä olen myös saanut tuota kyseistä lääkettä ja kyllä on hyvä lääke.

    • Itse kärsin migreenistä pitkään ja söin siihenvaan buranaa, sitten vihdoin tajusin mennä lääkäriin ja sain maxalt rapitab reseptin. Nykyään migreeni ei enää elämää haittaa kun sen 22 minuuttia kun kohtaus iskee.

    • nainen.

      Auttaa kipuun, mutta ei vie kohtusta pakosti. :) Onko muita lääkeideoita. Silti on tuo lääke varalla nytkin laukussa aina..

    • nainen49

      On . meni kohtaus ohi ,mut sain sitten taas allergia oireita.

      • qwyt546

        Sumaratio eli sumatriptan- täsmälääke. tepsii kaikissa kohtauksen vaiheissa ja ei saa käyttää estolääkityksenä. 6 kpl maksaa alle vitosen. Itselläni sitä noin vuoden resepti.


    • marie47

      Almogran 12,5 mg. Todella hyvä ja tehokas. Imigran aiheutti sydänkohtauksen tapaisen kohtauksen, onneksi ensiavussa annettuna.

      • doha

        Samoin, minulla autta yleensä Almogran ja Maxalt Rapitab.Harmi vaan, kun Maxalt ei ole enää KELA-korvattava.


    • J.K.P.

      ...jos sen ottaa just kun aura eli esioireet (näkökentän kapeneminen, puutuminen, näköhäiriöt) alkaa niin auttaako se myös niihin, vai onko tämä pelkkä päänsärkylääke?

    • ....

      Minulla se ei vie kuin kivun pois nykyään. Mutta hyvä sekin.

    • reseptilääke

      on auttanut minulla jo monta vuotta..en vaihtais pois.

    • nyt-greenitön

      Minulta on migreenikohtaukset loppuneet lähes kokonaan sen jälkeen kun sain lievään verenpaineeseen lääkken amlodipin 5 mg. Usein otan vain puolikkaan illalla ennen nukkumaan menoa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      66
      3193
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      548
      3026
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2295
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1992
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1815
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      305
      1805
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1592
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      102
      1302
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1218
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1205
    Aihe