Vainikaisen suku

Marttisenjärveltä ??

Onko kukaan tutkinut Vainikaisen sukua Iisalmen suunnalta. Olisin kiinnostunut 1840 - 1890 välillä syntyneistä Vainikaisista. Reetta Vainikainen syntynyt noin 1870 mennyt naimisiin jonkun Palm'in kanssa.

19

4125

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *mamma-66*

      http://www.familysearch.org/

      löysin sieltä sekä Greta Wainikainen jotakin...
      en tutki ko.sukua vaan ihan toisia, mutta mielenkiinnolla poikkesin...

      • tuolta linkistä löytyy seuraavat tiedot:

        Greta Lisa Vainikainen
        -syntynyt 6.4.1870 Iisalmi,Kuopio, Finland
        -kuollut 28.7.1937
        -vanhemmat Knut Vainikainen ja Lovisa Herd
        -> vihitty 20.9.1863 Iisalmi...

        Greta vihitty Juho Palm ´n kanssa 22.12.1893
        Juho kuollut 16.7.1945
        syntymäaikaa en löytänyt, jos on ollut ortodoksi?


      • sukuihin uppoutunut

        Suuret kiitokset avusta. Itse olen tutkinut Palm'in sukua Iisalmen suunnalta, mutta tuo Vainikaisen suku on jäänyt vähille. Eli vielä kerran sinulle kiitokset.


      • *mamma-66*
        sukuihin uppoutunut kirjoitti:

        Suuret kiitokset avusta. Itse olen tutkinut Palm'in sukua Iisalmen suunnalta, mutta tuo Vainikaisen suku on jäänyt vähille. Eli vielä kerran sinulle kiitokset.

        Hyvä juttu,jos olin kerta avuksi...
        sukututkimus on alue joka vie mukanaan..ja joskus huomaa olevansa ihan jossakin muussa suvussa, mitä pitäisi mutta mielenkiintoista touhua tämä on...jos sinua enempi kiinnostaa Vainikaiset niin varmaankin Mikkelistä saisit kaukolainaksi mikrofilmejä kirjastoon tai jos mahdollisesti seurakunnalla on lukulaite niin sinne, itse olen lukenut kirjastossa lähinnä Pohjois-Karjalan mikrofilmejä... genealogia.fi ei ole vielä tallentanut kysymiäsi vuosia mutta sieltä löytyy jotakin, kannattaa tutustua..
        hyviä hetkiä harrastuksen pariin :)


    • villev2

      Vainikaisten sukuseura on perustettu.
      Voin antaa lähempiä tietoja:
      Olavi Vainikainen, puh. 040-5017192

      • Anonyymi

        Puhelinnumeroita älkää laittako julkisuuteen.Voitte tälläisiä asioita varten luoda uuden sähköpostiosoitteen ja käyttää sitä tälläistä yhteydenpitoa varten.Mutta varokaa niihinkin mahdollisesti tulevia huijausviestejä.


    • zim1

      onko samoja vainikaisia joka oli kuuluisa noitasuku

      • Ei nimimerkki

        Minun sukuni äitini puolel ta oli ns. noitasukua, eli heitä kutsuttiin tietäjiksi Erilaiset kyvyt periytyivät johonkin toiseen sukulaiseen. Heistä on kirjoittanut Kotiseutulehteen Martti Tiitinen vuonna 1937. Monisivuinen aineisto löytyy ainakin Kansantietousarkistosta Helsingissä. Eila Sarkama-Voigt Porvoo. Heitä on elänyt ainakin 1700-luvulta lähtien Pielaveden-Karttulan suunnassa.


      • PiaO
        Ei nimimerkki kirjoitti:

        Minun sukuni äitini puolel ta oli ns. noitasukua, eli heitä kutsuttiin tietäjiksi Erilaiset kyvyt periytyivät johonkin toiseen sukulaiseen. Heistä on kirjoittanut Kotiseutulehteen Martti Tiitinen vuonna 1937. Monisivuinen aineisto löytyy ainakin Kansantietousarkistosta Helsingissä. Eila Sarkama-Voigt Porvoo. Heitä on elänyt ainakin 1700-luvulta lähtien Pielaveden-Karttulan suunnassa.

        Tutkin tätä kyseistä Vainikaisten sukuhaaraa, voinko ottaa sinuun jotenkin yhteyttä jos sinulla on myös heistä tietoa?


      • noitien sukua
        PiaO kirjoitti:

        Tutkin tätä kyseistä Vainikaisten sukuhaaraa, voinko ottaa sinuun jotenkin yhteyttä jos sinulla on myös heistä tietoa?

        voit ottaa yhteyttä [email protected]


      • Anonyymi
        noitien sukua kirjoitti:

        voit ottaa yhteyttä [email protected]

        Älkää jakako täällä netissä sähköpostiosoitteitanne, varsinkin jos ne sisältävät henkilötietojanne esimerkiksi etu-ja sukunimiä.Välttäkää sähköpostinkin välityksellä nimienne käyttämistä,kun keskustelette tuntemattomien kanssa.


    • Vainikainen
    • zimmies

      Olen tietääkseni tätä Vainikaisen noitasukua Pielavedeltä lähtöisin. Äidilläni on joku tutkimustieto tästä suvusta. Olisi muuten mielenkiintoista tietää lisää. Äitini mummo oli Vainikaisia ja juuri näitä noitasukua

    • Koukiu

      "Touhu" kalle vainikainen on minun ukki joka pois nukkunut 2008 . Tunteeko tai tietääkö kukaan? On aikoinaan jääkiekkoa pelannut/ valmentanut. Haluaisin tietää hänestä ja suvustani enemmän.

      • Laulaun

        Hehe, moi serkku!


      • Anonyymi

        Kalle on minun eno joka oli lapsuudessa minulle tärkeä ihminen. Tiedän hänestä paljonkin, jos haluat tietää niin voin kyllä kertoa.


      • Anonyymi

        Olin Kallen hommissa.
        Kari


    • AinoM

      Pohjois-Savon vainikaisten sukututkimus julkaistiin elokuussa siinä ovat kysymäsi henkilöt kirjaa voi ostaa sukuseultaotayhteyttä Timo Vaiikaiseen puh 0504082953

      • Anonyymi

        Ei puhelinnumeroita julkisuuteen.Kiitos


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3880
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      596
      3644
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3632
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2291
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      56
      2255
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      322
      1972
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1947
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1776
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1443
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1362
    Aihe