vältä LAULUMAAN huonekaluja

Gones.K

Olen odottanu huonekaluja jo 5 kuukautta. (alun perin luvattiin n.1kk) Lisänä vielä Tikkurilan TR-Kalusteen tökkivä toiminta Olen itse joutunut soittelemaan liikkeeseen ja tiedustelemaan onko toimitus tullut niinkuin viimekerralla on luvattu. Mitään hyvityksiä ei ole luvattu.

Usein on kuultu muotivärssy: kilpailu on nykyään niin kovaa. Mielestäni ei todellakaan riittävän kovaa, koska yrityksillä on varaa kohdella asiakkaitaan näin huonosti.

Vastaavia kokemuksia?????

36

8146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halppis paskaa

      Nehän on halvinta paskaa mitä myydään, mitä muuta kuvittelit saavasi?

      • Hyviä ovat!

        kokemusta on ja valitettavaa tuo toimituksen takkuilu! Meillä sujui kaikki hyvin.


    • jepulis

      sulla on oikeus purkaa kauppa ja saat rahat takaisin

    • vantaalla

      Ota ihmeessä yhteyttä vantaan kuluttajaneuvontaan..Kyseessä on ihan selvästi sopimusrikkomus..

      T.kuluttajaneuvojan työkaveri

    • Suomalaista sekundaa

      Joo ei todella kannata laulumaan tuotteita ostaa, ostimme 3 kaappia laulumaan valmistamia jokaisessa kaapissa oli jotain pielessä (naarmuja, kolhuja tai värivieheitä) Lupaavat tehtaalta lähettää ehjän tuotteen pian mutta vähintään viikko menee aina. Muutenkin laatu on surkeaa, kiinikkeiden porauksia pitää korjailla ym ym. Eihän siinä mitään jos ne olisi halpoja mutta siitä paskasta joutuu maksamaan vielä laadukkaan huonekalun hinnan. Suosittelen välttäkää ostamasta laulumaan sekunda huonekaluja jos että halua ongelimia............

      • huonekalu-myyjä

        Laulumaan toimitus ajat tökkivät siitä syystä, että alihankkija on muuttunut. Enne valmistus tapahtui virossa. Nykyään Suomessa.
        Meidän ketju tosin purki yhteistyön Laulumaan kanssa, koska toimitus-ajat tökkivät tosi pahasti. Eikä tehtaalta päin oltu meihin missään yhteydessä.
        Myyjä liike on tosi pahassa välikädessä, kun tämmöisiä asioita sattuu. Tälläistä kun ei saisi tapahtua....


    • jos löytyy tietäviä

      Onkohan Laulumaan toimitusajoissa nyt taas jotain ongelmia?

    • kysyn edelleen

      Olen luullut että täällä on paljon alalla olevia ihmisiä, jos näin niin nyt saa sitten vastata. Eli huhuu onko täällä ketään noista toimitusajoista tietävää?

    • M

      Ei nyt herrajumala viittä kuukautta voi kestää jos kuukaudessa on luvattu. Normaaliin verstaan/tehtaan aikatauluun lasketaan toimitusaikataulu tuplasti isommaksi kuin tarvitaan jotta varmasti ehtii perille.

    • mill6
      • hista2

        Lappeenrannan Stemmasta jouduin perumaan kaupan kun ei alkanut tavaroita kuulua. selitys aina eri.


      • jupe 78
        hista2 kirjoitti:

        Lappeenrannan Stemmasta jouduin perumaan kaupan kun ei alkanut tavaroita kuulua. selitys aina eri.

        no sehän ei mitään uutta ole.


    • thaimaa56

      Tuttua on tai oli ennen. Nykyisin ostan kaikki huonekaluni antiikkikaupoista, joista lölytyy todella ihania ja hyväkuntoisia satavuotiaita. Kestävät vielä toisetkin sata vuotta ja silmää hivelee..

    • Ei samaa mieltä

      En nyt ole ihan samaa mieltä aloittajan kanssa. Ostin tässä vuosi sitten melkoisen määrän Laulumaan huonekaluja (senkki, lipasto, arkku, apupöytä, keittiöpöytä 4 tuolia, olohuoneen pöytä 6 tuolia, parivuoteen, 3 2 istuttavat sohvat ja divaanisohvan.) Taisin maksaa lähemmäs 15.000,- koko paketista, minusta ne ovat laatuunsa nähden edullisia. Olen ollut tyytyväinen kaikkiin huonekaluihin, esim. divaanisohva on ollut päivittäisessä käytössä, ja mitään jälkiä tai painaumia ei näy, kangaslaatuun olen myös hyvin tyytyväinen, valitsin hieman kalliimmat kankaat jotta pysyisivät ryhdikkäänä. Kaikki huonekalut tuotiin minulle valmiiksi koottuna, koska niin sovittiin, joten kokoamisohjeesta en osaa sanoa mitään.

      • mexico68

        niin... maksoit ne kasattuna. ja 15000 tosta kurasta on ylihintaa, sori!
        rahaa on, vaikka paskasta maksaa!


      • naxuhali

        Nakertaako kun jollain oli rahaa käyttää kodin sisustukseen? Naxnax


      • Anonyymi

        Oon ostanu aikoinani kaikki kalusteet kotimaista laulumaan huonekaluja. Koko puuta ei mitään lastulevy paskaa. Hyvin on kestany lapsiperheen käyttöä. Valitettavasti lahtelaista yritystä ei enää ole. Kalusteita ei saa kun jonkun huonekaluliikkeen loppuja mitä on enää jäljellä. Ja näkyy käytettyinä tori. fi sivuilla olevan jotain myytävänä.


    • tiina x

      Minulla myös hyviä kokemuksia, pari vuotta sitten ostettiin muutama huonekalu Laulumaasta ja ollaan oltu tyytyväisiä. Toimitus oli ajallaan myös.

    • Vantaanväki

      TR-kaluste myi meille laulumaa huonekalut, kaikki meni sovitusti ja päälle ostettu kasaus/toimitus tuli sovitunna aikana. Kaikki meni kuin strömsössä.

      • Tyytyväiset

        Ostimme TR-huonekaluliikkeestä Laulumaata: klaffilipasto, pitkä lasiovellinen senkki, korkea senkki ja lasiovellinen kaappi. Kasattiin itse. Ruuveja jäi ylikin, mitään ei puuttunut, ohjeet oli selvät ja kokoaminen helppoa tosin aikaa vievää. Ruuvin reiät ymv oli kaikki justiinsa missä kuuluikin. Viktoriasarjaa. Ollaan todella tyytyväisiä. Kaupat keskiviikkona ja kauppiad soitti perjantaiaamuna että nyt kuorma on haettavissa ja lupaus piti, koska lupasi parissa päivässä. Suosittelen lämpimästi!


    • Virheostos

      Välttäkää , kalliita ja pitkä toimitus aika.
      Huonolaatuista kalustelevyä.
      Lipaston mekanismi kesti vain pari kuukautta.
      Ilmankos varastomiehet naureskeli kun viimein hain tuoteen varastolta.

      • Anonyymi

        On muuten koko puuta älä puhu paskaa täyttä tavaraa ei oo ikean kamaa


    • rimanipe

      Ostimme Vantaan Porttipuiston TR-kalusteesta kesällä 2014 Laulumaan vitriineitä 3 kpl ja TV-tason. Toimitus kotiin koottuna sovitusti ajallaan. Ostimme samalla kaksi vuodetta, patjat, sijauspatjat ja yöpöydät sekä Parolan rottingin tuolit ja pöydän parvekkeelle samasta myymälästä. Lisäksi ostimme kaksi peilikaappia makuuhuoneisiin mittatilaustyönä. Palvelu oli asiallista ja ystävällistä. Huonekaluissa ei ole ollut mitään valittamista. Saimme juuri sitä, mitä tilasimme. TR-kaluste oli ainoa myymälä, mistä sai huonekalut siten, ettei tarvinnut ensin mennä timpurinoppiin. Hintakaan ei päätä huimannut, koska saimme siis valmiit huonekalut emmekä kasaa lautoja ja ruuveja.
      Myymälässä olivat huonekalut siten esillä, että saattoi hyvin arvioida kalustuskokonaisuuksia.

    • vaatakaappi

      Liukuovivaatekaappi tilattiin TR-kalusteesta. Oli yllätys että myyjä teki mittojen mukaan luonnoksen ja sunnitteli sisuskalut kaappiin. Kasaus palvelukin oli ajallaan ja onnistunut. Hintakin oli kasauksineen ikean tasolla. Suosittelen KO. kauppaa ainakin liukuovellisten vaatekkaappien ostamispaikaksi.

      • TR-Kaluste_välttäkää

        TR-Kalusteen toiminta omalla kohdalla on ollut täysin ala-arvoista. Asentajat yrittävät piilotella virheitään (hajottanut kaappeja, tasoja, seiniä, listoja) ja pelottaa joka kerta pyytää heitä korjaamaan virheensä, kun ei tiedä mitä jälkeä saa tilalle. Soittopyyntöihinkään firmaa ei enää kiinnosta vastata, kun hyväuskoisena menin maksamaan tuotteet ja asennukset ilman kunnon tarkistusta. Mielenkiintoisesti asentajilla ei ole mukanaan mm. imuria tai edes tikkaita vaan pyytelevät asiakkailta tuoleja..


      • 222222

        Mihin kaapin asentamisessa tarvitsee imuria?


    • sossu

      Tr-Kaluste.
      Ihan asiallista toimintaa laatu hyvä,toimitukset hiukan heittää,ymmärtää kyllä kun tulee esim.laulumaan sohvat virosta.
      Hyvä yksityinen liike toiminut Malmilla,tikkurilassa ja nyt porttipuistossa.

    • Anonyymi

      Itse kunnostan juuri Laulumaan vanhaa Viktoria-lipastoa, josta yksi kisko oli päässyt rikkoutumaan. Soitin Laulumaalle, ja kysyin myyvätkö vielä vastaavaa kiskoa. Sain ystävällistä palvelua, ja minulle luvattiin lähettää tarvitsemani kisko ilman postikuluja tai varaosakuluja. Sain erinomaista ja ystävällistä palvelua Laulumaalta. Hienoa, että vanhan lipaston käyttöikää sai näin jatkettua!

    • Anonyymi

      Itsellä on vain hyviä kokemuksia näistä ja sisarellanikin on, pitää hankkia uusia laulumaan kalusteita, koska olivat hinta-laatusuhteeltaan kyllä erittäin hyviä. Tietysti pitää osata kasata ne oikein, eli ellei senvertaa pysy käsissä porakone tms, kannattaa kasaaminen jättää jollekulle joka sen hallitsee.

    • Anonyymi

      Onko Laulumaan tehdas Rautalammilla?

      • Anonyymi

        Laulumaan tuotteet tulee useammasta eri paikasta. Mm. pöytä joka tilattiin tuli virosta. Myyjä sanoi, että osa suunnitellaan suomessa ja valmistetaan muualla. Osa on taas täysin suunniteltu ja valmistettu suomessa.


      • Anonyymi

        Oli Lahdessa ei ole enää valitettavasti


    • Anonyymi

      Rautalammilla on Sepon Kaluste joka on yksi tavarantoimittaja Laulumaa ketjulle.

    • Anonyymi

      Laulumaa kalusteita Victoria sarjaa tullee ikävä niitä kun ei enää valmisteta. Laulumaa lopetti toimintansa. Upeaa työtä kauniita kokopuisia kalusteita. Onneksi ostin aikoinaan minun olohuonetta koristaa upeat Victoria sarjan kalusteet. Suomalainen käsityö kunniaan.

    • Anonyymi

      Olen saanut aina kaikki aikanaan mitä oon tilannut laulumaan huonekalut on erittäin laadukkaita kotimaista laatutyötä. Valitettavasti laulumaa on lopettanut toimintansa toimi Lahdessa

    • Anonyymi

      Onko pakko aina valittaa. Miksi ei kysytä sieltä mista on tuote ostettu. Onko pakko täällä palstoilla valittaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4643
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4522
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      614
      4130
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3077
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2651
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2193
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      346
      2144
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      209
      2121
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1745
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1482
    Aihe