Panacod ja alkoholi.

Liemi.

Tuttavalla on selkävika, joka aiheuttaa jatkuvia kipuja. Aiempaa lääkitystään en tiedä, mutta nyt alkoi käyttämään Panacodia, jonka nettitiedoissa kielletään samanaikainen käyttö alkoholin kanssa. Keskustelusivuilla käyttäjät ilmoittavat sen opiaattiriippuvuutta aiheuttavaksi.
Kaveri juo suuria määriä, kun sille päälle yltyy. Nyt ottaa Panacodia 4 kpl/pv.
Onko vaara kipujen lopullisesta lähdöstä, jos viinaan taas ratkeaa kuurin aikana?
Hänellä kun lienee alttius riippuvuuksiin, niin sitten toisena vaihtoehtona kai kangastelee opiaattiriippuvuus?

82

83426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo

      Sekä alkoholi että Panacodin sisältämä parasetamoli ovat haitallisia maksalle, yhdessä vielä pahempia, lisäksi alkoholi lisää kodeiinin aiheuttaman hengityslaman riskiä joten parasta olisi jättää lääke pois ainakin silloin kun aikoo ryypätä.

    • vaarallista

      olen itsekkin sekäkäytellyt kaikenlaista mutta kodeiini ja alkoholi yhdessä voivat olla tappava yhdistelmä.

      • kysyy vaan

        No onko yksi tabletti vaarallinen otin hammas särkyyn ja aion juoda viinaa siis kirkasta? Eikai yksi nyt onhan ihmiset ottanut rauhoittavia ja juonut samalla pöllyynhän siitä voi tulla???


    • sanottua

      vaarallista puuhaa. Parasetamoli ja alkoholi ovat molemmat maksatoksisia joten maksa paukahtaa hyvin nopeasti.

      Toinen juttu on taas kodeiini joka muuttuu maksassa morfiiniksi. Yhdessä reilun alkoholin kanssa voi tulla hengityslama johon ei enää oksentelut auta vaan se on menoa. Opiaattiövereitä ei voi korjata.

      • tietoa!!!

        "Opiaattiövereitä ei voi korjata."

        Kyllä voi jos hoito on saatavilla tarpeeksi nopeasti! Kuulostaa typertä ehkä, mutta se on VAIN yksi laskimoon annettu pistos ja mies nousee ylös sängystä tyyliin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

        Hollannissa jaetaan heroiini nisteille kyseisiä ampulleja ilmaiseksi. Jotta voivat tarvittaessa esim. kaverilleen antaa moisen pistoksen.

        Been there, done that!


      • tarkoitinkin
        tietoa!!! kirjoitti:

        "Opiaattiövereitä ei voi korjata."

        Kyllä voi jos hoito on saatavilla tarpeeksi nopeasti! Kuulostaa typertä ehkä, mutta se on VAIN yksi laskimoon annettu pistos ja mies nousee ylös sängystä tyyliin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

        Hollannissa jaetaan heroiini nisteille kyseisiä ampulleja ilmaiseksi. Jotta voivat tarvittaessa esim. kaverilleen antaa moisen pistoksen.

        Been there, done that!

        että se ei kotikonstein onnistu esim. oksentamalla tai juomalla vettä.


      • nasty12341

        Paskat paukaha ite vedän aina välillä codeja ja viinaa ja maksa arvot ovat ihanteelliset


      • Anonyymi
        nasty12341 kirjoitti:

        Paskat paukaha ite vedän aina välillä codeja ja viinaa ja maksa arvot ovat ihanteelliset

        No huhhu, kyllä uskoa täytyy ,!!!! Juuri te paskiaiset raukat tuhootte kaiken !!! 💩👹😈💣💥🙈 jota kipuihin todella tarvitaan!!!! NO ei LEKURI RESEPTIÄ KIRJOTA KU TE SAATANAN HYLÄTYT OOTTE PILANNU , KAIKILTA SENKIN . JOTKA OIKEESTI LÄÄKETTÄ TARVII !!! 🥶😈


    • panacodisti

      Käytän itsekkin särkyihin Panacodia ja voin sanoa, että alkoholinkaan kanssa nautittuna 4kpl Panacodeja ei tunnu missään.

      Riskit alkavat kasvamaan jos kerralla ottaa enemmäin kuin 8kpl Panacodeja JA alkoholia.

      • fgd

        träyttä paskaa


      • tapsuchain

        otin niitä 12kpl ja pullollisen kirkasta.
        aamulla heräsin lattialta ja olin aivan valkoinen.


      • Älä_jauha_paskaa
        tapsuchain kirjoitti:

        otin niitä 12kpl ja pullollisen kirkasta.
        aamulla heräsin lattialta ja olin aivan valkoinen.

        värillinen sitä ennen?


      • Anonyymi
        tapsuchain kirjoitti:

        otin niitä 12kpl ja pullollisen kirkasta.
        aamulla heräsin lattialta ja olin aivan valkoinen.

        Joku kerta tukehtuu hingityslamaa ja ja se on KUOLEMA🙏


      • Anonyymi
        tapsuchain kirjoitti:

        otin niitä 12kpl ja pullollisen kirkasta.
        aamulla heräsin lattialta ja olin aivan valkoinen.

        Nim. Ahmed


      • Anonyymi
        tapsuchain kirjoitti:

        otin niitä 12kpl ja pullollisen kirkasta.
        aamulla heräsin lattialta ja olin aivan valkoinen.

        Olitko aikasemmin tummaihoinen??


    • Potilaana

      Kuten joku tuolla kirjoitti Panacod ja alkoholi on erittäin vaarallinen yhdistelmä. Jos alkoholin käyttöä ei pysty lääkekuurin aikana lopettamaan, on Ardinex (ipubrofeeni kodeiini) turvallisempi yhdistelmä. Siinä on kodeiiniakin vastaava määrä kuin Panacodissa, ja ainakin mulla tehonnut selkäkipuihin todella hyvin.

    • erehtynyt

      Minulla on yleensä tosi vaikeat kuukautiset. otin yhden panacod -merkkisen poretabletin siihen, jonka olin saanut ystävältäni, joka taas oli saanut sen äidiltään, ja hän lääkäriltä. Kului muutama tunti, ja join yhden pullon lonkeroa, eikä muuta tarvittu. Huomasin, että nyt ei olo ole ihan sellainen, kuin yhdestä lonkerosta normaalisti tulee. Minua jotenkin huimasi, ja olin niinku sillai sekavakin. Jotenkin jos kuvaisin sitä olotilaa, niin olin omasta mielestäni ihan sellainen pönttö. MITEN TÄLLAISTA LÄÄKETTÄ VOIDAAN MYYDÄ?? Se on vaarallinen lääke.

      • kaiffa9123789

        Ei ehkä ylipäätään kannata nappailla tabletteja jotka on saanut ystävältä joka on saanut ne äidiltään joka on saanut ne lääkäriltä. Panacod on kuitenkin resepti lääke ja sen mukana tulee hyvinkin selkeät ohjeet miten sitä tulee käyttää. Kodeiinissa on paljon vähemmän haitta vaikutuksia kuin esim. ihan perus aspiriinissa. Ongelma on lähinnä koukkuun jääminen ja mahdollinen väärinkäyttö. Oikein käytettynä kovinkaan helposti ei panacodit vaaraksi ole. Kuten yllä on jo todettukin on paracetamolien aiheuttamat maksavauriot suurempi ongelma pitkä aikaisessa käytössä. Toki ihmiset myös reagoivat lääkkeisiin eri tavalla ja kodeiini herkkiä ihmisiä on olemassa. Siksi resepti lääkkeet ovat henk.kohtaisia.


      • Järjetöntä

        Otin 17 kpl panacodeja alkoholin kanssa "täytyy saada pää sekaisin kunnolla" -asenteella. Olin saanut lääkkeet ihan asianmukaisesti lääkärin määrääminä, mutta niitä jäi reippaasti yli. Siispä päätin kännissä kokeilla, vaikka minulla ei ollut tietoa lääkkeen todellisista vaaroista. Sen verran jossain vaiheessa oli järkeä ja soitin Myrkytyskeskukseen, kun tajusin olevani vain niin julmetun sekaisin. Ja yllätys, yllätys käskivät soittaa ambulanssin. Siinä sitten meni kaksi päivää sairaalassa. Ensimmäisestä päivästä siellä olosta ei muistikuvaa juuri olekaan. Näin tyhmä sitä ihminen voi olla... En suosittele kokeilemaan.


      • Timo Taikuri
        Järjetöntä kirjoitti:

        Otin 17 kpl panacodeja alkoholin kanssa "täytyy saada pää sekaisin kunnolla" -asenteella. Olin saanut lääkkeet ihan asianmukaisesti lääkärin määrääminä, mutta niitä jäi reippaasti yli. Siispä päätin kännissä kokeilla, vaikka minulla ei ollut tietoa lääkkeen todellisista vaaroista. Sen verran jossain vaiheessa oli järkeä ja soitin Myrkytyskeskukseen, kun tajusin olevani vain niin julmetun sekaisin. Ja yllätys, yllätys käskivät soittaa ambulanssin. Siinä sitten meni kaksi päivää sairaalassa. Ensimmäisestä päivästä siellä olosta ei muistikuvaa juuri olekaan. Näin tyhmä sitä ihminen voi olla... En suosittele kokeilemaan.

        Eli jos haluaa tehdä lopullisen ratkaisun, Panacod ja alkoholi ovat se yhdistelmä...


      • Seppo Tmaa
        Järjetöntä kirjoitti:

        Otin 17 kpl panacodeja alkoholin kanssa "täytyy saada pää sekaisin kunnolla" -asenteella. Olin saanut lääkkeet ihan asianmukaisesti lääkärin määrääminä, mutta niitä jäi reippaasti yli. Siispä päätin kännissä kokeilla, vaikka minulla ei ollut tietoa lääkkeen todellisista vaaroista. Sen verran jossain vaiheessa oli järkeä ja soitin Myrkytyskeskukseen, kun tajusin olevani vain niin julmetun sekaisin. Ja yllätys, yllätys käskivät soittaa ambulanssin. Siinä sitten meni kaksi päivää sairaalassa. Ensimmäisestä päivästä siellä olosta ei muistikuvaa juuri olekaan. Näin tyhmä sitä ihminen voi olla... En suosittele kokeilemaan.

        Olisit nyt toki erotellut ne helpolla keinolla niin olisi vain nuppi mennyt turvoksiin, eikä olisi sairaalaan tarvinnut mennä.


      • Kandidaatti
        Timo Taikuri kirjoitti:

        Eli jos haluaa tehdä lopullisen ratkaisun, Panacod ja alkoholi ovat se yhdistelmä...

        Näin ajattelinkin asian olevan. Asiat on tamän tiedon jälkeen hyvinkin järjestyksessä!!!


      • rapid random
        Timo Taikuri kirjoitti:

        Eli jos haluaa tehdä lopullisen ratkaisun, Panacod ja alkoholi ovat se yhdistelmä...

        vitut, ei toimi.


      • rapid random
        rapid random kirjoitti:

        vitut, ei toimi.

        kylmävesierottelee ne parasetamolit veke siit napist ni saa hyvän lantringin sille viinalle


      • Seppo konalasta

        Ei millään pahalla, mutta syytätkö nyt tosissaan lääkettä? Eiköhän se syypää tuohon idiotismiin ole siellä peilin toisella puolella. Kuka yleensäkkään ottaa lääkkeitä ja alkoholia keskenään, vaikka siitä toitotetaan jo pienestä pitäen että se ei hirveän hyväksi ole?


      • joujöy
        Timo Taikuri kirjoitti:

        Eli jos haluaa tehdä lopullisen ratkaisun, Panacod ja alkoholi ovat se yhdistelmä...

        jos haluut eka kituu 2 viikkoo sairaalas pahimpii tuskii mitä oot ikinä kokenu ni joo.


      • Asiantuntijah

        Sä oot kyllä sitten kodeiiniherkkien ihmisten ääripäästä. Ja siten tällaista lääkettä voidaan myydä kun omassa tuttavapiirissäni ei ole ketään jotka saisivat sun olotilat edes levyllisestä eli 320mg kodeiinia(huom! parasetamoli eroteltu pois) ja muutamasta oluesta.


      • Asiantuntijah
        Asiantuntijah kirjoitti:

        Sä oot kyllä sitten kodeiiniherkkien ihmisten ääripäästä. Ja siten tällaista lääkettä voidaan myydä kun omassa tuttavapiirissäni ei ole ketään jotka saisivat sun olotilat edes levyllisestä eli 320mg kodeiinia(huom! parasetamoli eroteltu pois) ja muutamasta oluesta.

        Siis tämä oli tarkoitettu "erehtynyt" nimimerkille vastaukseksi, näköjään sivu virheellisesti laitto tän väärään kohtaan


      • JJuu
        Järjetöntä kirjoitti:

        Otin 17 kpl panacodeja alkoholin kanssa "täytyy saada pää sekaisin kunnolla" -asenteella. Olin saanut lääkkeet ihan asianmukaisesti lääkärin määrääminä, mutta niitä jäi reippaasti yli. Siispä päätin kännissä kokeilla, vaikka minulla ei ollut tietoa lääkkeen todellisista vaaroista. Sen verran jossain vaiheessa oli järkeä ja soitin Myrkytyskeskukseen, kun tajusin olevani vain niin julmetun sekaisin. Ja yllätys, yllätys käskivät soittaa ambulanssin. Siinä sitten meni kaksi päivää sairaalassa. Ensimmäisestä päivästä siellä olosta ei muistikuvaa juuri olekaan. Näin tyhmä sitä ihminen voi olla... En suosittele kokeilemaan.

        510 mg kodeiinia ja 8,5 grammaa parasetamolia. Näin on varmasti käynyt


      • päivän-naurut

        päriskö kunnol :D ei vittu :DD kannattaa vähä lukee enneku vedät ja pore tabletit on tosiaan hivenen parempia alkoholin kanssa kun norm tabletit,,


      • Anonyymi

        Ei vittu mitä paskahousuja maailma täynnä 🤣🤣🤣🤣Antakaa tänne ne opiaatit ellette tykkää hyvästä olosta. Vedän itte joka pv 4mg subua, 15 bisseä, parit lainit vikkelää, sieniä ja jos joku vitun pikkurilli alkaa vähä särkee nii ehkä jtn panacodei. Pitäs löytyy iha s-marketista lapsille. Luuletteko että jollai vitu kodeiinil saa pään sekasi. Konii ja happoo jos haluu hauskaa. Vittu mua vituttaa tollaset jesuiitat ku pelkää jtn koduu 🤣🤣🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vittu mitä paskahousuja maailma täynnä 🤣🤣🤣🤣Antakaa tänne ne opiaatit ellette tykkää hyvästä olosta. Vedän itte joka pv 4mg subua, 15 bisseä, parit lainit vikkelää, sieniä ja jos joku vitun pikkurilli alkaa vähä särkee nii ehkä jtn panacodei. Pitäs löytyy iha s-marketista lapsille. Luuletteko että jollai vitu kodeiinil saa pään sekasi. Konii ja happoo jos haluu hauskaa. Vittu mua vituttaa tollaset jesuiitat ku pelkää jtn koduu 🤣🤣🤣🤣🤣

        👍👍🍺


    • pässit

      on KOLMIOLÄÄKE. Jokaisessa panacod poretabletissa / norm. tabletissa on 500mg parasetamolia JA 30mg kodeiinia, joka on opiaatti ja jota valmistetaan ooppiumista. Pässit.

      • mäcxvxcvxc

        oopium on hyvästä.. hyvä kipulääke. parasetamoli on se paska josta saa maksavaurioita ja muuta paskaa kun alkaa syömään sen yli 3-4g päivässä...


      • Pöminä
        mäcxvxcvxc kirjoitti:

        oopium on hyvästä.. hyvä kipulääke. parasetamoli on se paska josta saa maksavaurioita ja muuta paskaa kun alkaa syömään sen yli 3-4g päivässä...

        Aivan yksilöllistä. Hyvät pöminät yhdistelystä voi saada mutta tosisaan, parasetamoli rasittaa maksaa. Hieman alkoholia, hieman panacodia. Ihan kivat fiilikset. Liika on liikaa, älä siis vedä levyä panacodia ja pulloa kirkasta. Aikuinen ottakkoon vastuun teoistaan ja otoistaan.
        Täällä on irrallaan hyvin paljon ihmisiä jotka hauavat pelotella toisia syystä tai toisesta. On myös ihmisiä jotka haluavat saada toiset tekemään tyhmyyksiä. Ajatelkaa itse.
        Loppukaneettina:
        Kannabis on hyvää, mutta ei sovi kaikille. Ajatelkaa itse.


    • piriman

      älkää niitä nappeja kiskoko!! piriä lainit ja ette nuku koko päivään....

      • :DDDD

        hhahaha :DDDD
        piri on pirun ainetta... siihen ei kannata koskea ikinä!


    • olkaa kunnolla

      nii ei niihi silleensä koukkuu jää mutta sille joka niitä nappailee tulee kehno olo jos jättää ottamatta ja jos niitä on pidemmän aikaa syöny ja jättää kokonaan pois niin siitä seuraa: paha olo,ripuli,voimattomuus,väsymys,haluttomuus,ruokahaluttomuus ja jne jne. ja alkoholin kanssa käytettynä panacod,eli codeiini on voimakkaasti maksatoksinen koska codeiini muuttuu maksassa morfiini,näin ollen aiheuttaa riippuvuutta ja on erittäin vaarallisen myrkyllinen alkoholin kanssa "nautittuna".jo pelkästään pidempi aikainen panocodin käyttö voi aiheuttaa/aiheuttaa maksa/munuaisvaurioita ja alkoholi siihen lisättynä moni sata kertaistaa maksavaurion riskin...ei pitäs missää olosuhteissa niitä ja kalijaa kiskoo..

    • sipulinkki

      että elimistö ei ota vastaan yli 150mg codeiinia kerrallaa koska maksa ei sitä pysty hoiteleen,yhessä panacodissa on öö 500mg paracetamolia ja 30mg codeiinia..

    • LINNUNPÖNTTÖ

      JOO ! Nappeja naamaan ja kartsalle sekoileen. Mikä tätä jengiä vaivaa kun pitää olla kuuppa aina sekasin?????

      • JOKU KIRJOITTI

        Että kodeiini on maksadoksinen, ei ole kuin lääkkeessä oleva parasetamooli on liikaa käytettynä maksadoksinen, esim panadolia ei suositella alkoholin kanssa vaikka olisi kipuja, panacodilla on lyhyt puoliintumisaika n.2 h. Mulla on niskakipuihin määrätty 4kpl päivä.
        Kerran viikossa otan ns. saunaoluet 3-6 tölkkiä lauantaisin ja aamuisin kun kipu on pahin, otan heti aamusta, tänään otin klo 5. Mulle auttaa kipuun, nyt ei ole kipua, mutta puolenpäivän jälkeen otan toisen jos kipua tulee. Illalla meinaan ottaa ne saunaoluet ja panacodia en ota, näin olen tehnyt vuosia, maksaarvot otettiin keväällä jotka oli täysin normaalit.


    • reumaatikko mm.

      Kolme vuotta Panacodia käyttäneenä tämä viestiketju oli mielenkiintoinen ja opettavainenkin. En vain tajunnut yhtä asiaa..Kuinka ja miksi tähän lääkkeeseen voi jäädä kiinni, kun eihän siitä saa mitään ihmeen kiksejä kun ottaa sallitun määrän, ainoastaan tulee puolen tunnin oksettava olo, jos ei ole syönyt sitä ennen.

      • bananacod

        koska aine sisältää codeiinia (opiaatti) voimakas huumaus aine joka voimistuu alkoholin kanssa ja totta kai ihmiskunnassa on porukkaa joka kiinni jää mielihyvään ja mieleä muuntaviin aineisiin niinkuin aina on ollut tulee myös olemaan


    • Muistikuvat hämäriä

      Otin 10 levyä panacodeja ja 9 pulloa viinaa perään. Heräsin kahden kuukauden kuluttua meksikon ylätasangolta. En suosittele.

    • Kipupotilas.

      Parempi ottaa esim. 10 kpl/päivä ja v*tusti viinaa, suosittelen.

    • mary54

      Särkyyn Panacodia sai poika kun jalka leikattiin.Itse olen puoli tablettia ottanut ja se tuntuu. Pidän pillerit piilossa pojilta . Kovalääke saa pienet humalat,en suosittele.

      • Anonyymi

        Saa pienet humalat😂


    • kysymys

      Ite vedin yli 1000mg Tramaleita, 30mg Diapameja ja alkoholia, enkä ollut ees pahassa kunnossa. Vai eroaako tramalin ja alkoholin vaikutus paljonkin siitä, miten alkoholi ja panacod?

      • SH64

        Sekakäyttäjät jä dullaveikot. Pakatkaa kamppeenne ja lähtekää liimaletit kaikki sinne meksikoon ihmettelemään rio grandea. Sinne te sovitte.


      • Anonyymi

        Niin no sä o:tkin ufo 🤣🤣🤣🤣🗼💣💥🛏🤣🤣🤣🙋‍♀️🧚‍♀️🧚‍♀️🧚‍♀️


    • tyhmäkuaasi

      1litra viinaa ja yöllä 2-3h juomisen lopettamisen jälkeen vedin levyllisen panacodia tosin ekaks 4 ja sit parin tunnin aikaa naukkailin 6. tuli hallusinaatioita ja oksensin kaikki pihalle.. sit kerra otin 16-20kaljaa ja samal naukkailin 6panacodia kivat kännit mut yöllä oli lakanat oksennuksessa :D nyt 0,5l lonkero ja 3 panacodia katotaan tuleeko minkäälaiset fiilikset! nyt loppu panacodit pakko oli kokeilla fiiliksiäku jäi yli kipulääkkeistä kuukauden takaa pari levyä. erottelu kuulema kannattaa mut eeip jaksa :P

      • Olet tosiaan

        Olet tosiaan tyhmä kuin aasi, mutta onneksi oksensit ulos nuo yliannostukset ettei maksa poksahtanut. Toisella kerralla ei sentään oltu kriittisellä rajalla. Kolme Panacodia ei ole enää kriittinen annos ja noin pieni määrär (alle 1,5 annosta) alkoholia ei vaikuttane yhtään mitään (ei tule fiiliksiäkään).


    • PanaFlex

      Kesällä tuli syötyä panacodeja päivittäin ja paljon. Lisäksi Norflexia ja 800mg Buranaa. Joka päivä yhteensä 11 tablettia vähintään. Tämä selkävaivan takia.

      Ei estänyt törpöttelyä, mutta piti olla snadisti varovaisempi sen kanssa. Saatoin parhaimmillaan vetää 2 pulloa viinaa yhden päivän aikana lääkityksen ollessa lääkärin ohjeen mukainen. Ja dokasin väliin suht reippaasti kun sairaslomalla olin.

      Pari viikkoa sitten kävin labrassa. Kaikki arvot normaaleja ellei peräti hyviä, mitä nyt kokonaiskolesteroli vähän koholla kun on ollut liian rasvainen ruokavalio.

      • ?????

        Siis mitkä arvot oli hyviä? Otettiinko maksa-arvotkin, niitähän ei yleensä oteta ellei ole jotain erityistä syytä testata. Yleiset veriarvot voivat olla kunnossa vaikka maksa huutaa jo apua.


      • PanaFlex
        ????? kirjoitti:

        Siis mitkä arvot oli hyviä? Otettiinko maksa-arvotkin, niitähän ei yleensä oteta ellei ole jotain erityistä syytä testata. Yleiset veriarvot voivat olla kunnossa vaikka maksa huutaa jo apua.

        Kyllä otettiin maksa-arvotkin. Kaikki, siis kaikki, arvot oli oikein hyviä. Ei mitään poikkeuksellista. Sain sieltä oikein kirjallisena nuo tulokset muistoksi.


    • Asiantuntijah

      En kyllä kanssa ymmärrä tätä "koukkua" johonkin panacodiin edes maksimi annostuksella vuorokaudessa. itse liuotan parasetamolin pois niistä niin että laitan lasiin pohjalle kylmää vettä ja levyllisen panacodeja sitten sekoittelen sitä että siitä tulee valkoista mössöä sitten vaan kahden ruskean kahvisuodatinpussin läpi toiseen lasiin. parasetamoli jää suodatinpusseihin ja kodeiini tulee läpi. tällaisen drinkin otan kahdesti päivässä kuuriluontoisesti aina jos johonkin kolottaa ja en ole itsekään jäänyt siihen koukkuun. Ja olen ottanut tällaisen kuurin aikana myös alkoholia, enkä kyllä ole saanut mitään "hengityslamoja"
      Joskus teininä sain subutexista kyllä hengityslaman monestikin mutta olin aina hereillä ja valvotussa seurassa niin sain sen hallittua. niille jotka yhdestä panacodista ja yhdestä siideristä on sekaisin koko päivän en suosittele tätä "liuotusta".

    • Nainentar

      Mä haluan tappaa itseni ja mulla on panacodeja ja viinaa. kuinka monta panacodia tarviin että lähtee lepposasti pois?

      • MasaE

        Ensinnäkin sanon, että sulla on ihan varmasti muitakin vaihtoehtoja kuin poislähtö. Ensinnä, ota yhteyttä ystäviin, mut yksi sellainen on pelastanut ehkäpä kahdesti. Jos ei ole ystävää, niin kokeile, siis KOKEILE, lääkäriä ja sitä kautta psykologia. En sano että oot pöpi ja psykolle siitä, vaan että apua saattaa olla mahdollista saada. KOKEILE!

        Ja jos sitten päätät lähteä, niin panacod ei ole hyvä konsti. Maksan pilaaminen on varmasti aivan kamala tapa kuolla, pitkällinen ja tuskallinen. Vielä kerran, KOKEILE jos saisit apua. Elämässä voi olla jotain koettavaa vielä. En rupee sulle keksimään itsemurhamenetelmiä, en pidä sitä oikeana ratkaisuna, mutta parasetamolia sisältävien lääkkeitten käyttämistä siihen en todellakaan suosittele. Vaihtoehdot saat kysellä sitten muilta, jos koet, ettei kannata kokeilla sitä vaihtoehtoa, että jatkaisit kumminkin vielä hetken. Kattosit mitä huominen ja ensi viikko ja ensi vuosi tuo.


      • Anonyymi

        1 vain ja mee hirteen . Siinä se.


    • turska0000

      ei panacodilla ja alkoholilla lähde mihinkään. ite oon niitä ottanut ties jo kuinka kaua. viina ja kodeiini toki laittaa pään pyörimään mut siinäpä se ja sepä siinä. ps paskoila kamoilla voi saada hyvät kokemukset )

    • fbf

      vitun ääliö.et sinä parasetamoli myrkytyksessä mitenkään leppoisasti lähde pois,vaan kidut hirveissä kivuissa muutaman viikon jonka jälkeen maksa sanoo helou.
      vitun tyhmät kakarat ottakaa asioista selvää ennen kuin herkitsette mitään.

    • kaiju

      No, äitini joka on ollut sekakäyttäjä 40 v, käyttää päivittäin Panacodia ja alkoa kimpassa. Ei tunnu missään, eikä kuulemma tule krapulaa. Toleranssi kasvaa harjoitellessa, ja joillakin vaan on loputon tuuri. Joskus menee jalat alta, mutta sitten taas meno jatkuu. Ei, kuin harjottelemaan. Harjoitus tekee tässäkin lajissa mestarin. Kivaa on ollut katsoa vierestä, varsinkin lapsena.

    • Seis hulluudelle

      Jos olette noin helvetin itsetuhoisia niin vahva naru ja puunoksa ratkaisevat ongelmat kerralla eivätkä aiheuta meille veronmaksajille turhia sairaalakuluja maksettaviksi.

    • Narkkiko????????

      Niin tuota noin, nykyinen maksimimäärä parasetamolia päivässä on 3000mg, eli tarkoittaa 6 tablettia jos ovat 500mg vahvuisia. Koskee myös Panacodia.
      Mutta tosiaan, ei kannata kyllä popsia Panacodia ryypyttelyn ohessa. On sen verran kovaa touhua maksalle silloinkin jos se ei nyt tuntuisikaan missään.
      Itse hajoitin selkääni 90-luvun lopulla, minkä vuoksi saan ko lääkkeitä(lääkärin pysyväksi toteama vamma, mistä itselläkin mustaa valkoisella). Ja mä joudun syömään Panacodeja tarvittaessa, joskus voi mennä puolikin vuotta etten tarvitse niitä kuin korkeintaan yhden joskus ja välillä taas joudun syömään niitä 3-6kpl/pvä useamman viikonkin.
      Ja kyllä mä silloin pidän kyllä korkin tiukasti kiinni, kun joudun turvautumaan tuohon lääkitykseen. Noiden asioiden kanssa kun ei kuitenkaan ole leikkiminen.
      Koukkuun en kyllä ole jäänyt, vaikka olen tosiaan joutunut olemaan niiden varassa useammankin kerran tässä 15 vuoden aikana. Ja toleranssikin on pysynyt hyvänä, eli tuo maksimissaan 6kpl/pvä auttaa vieläkin kipuihin ihan hyvin. Yleensä kolmekin jo auttaa sen verran, että kestää taas olla sen kivun kanssa.
      Mut kaikki ovat tietysti yksilöitä, joku voi jäädä koukkuun jo pienemmälläkin käytöllä.

      • Kjäll

        Korjataan sen verran, että varsinaisesti turvaraja parasetamolia 4g/vrk, tulee täyteen kahdeksasta Panacodista. Säännöllisemmässä käytössä suositellaan usein kuitenkin, ettei 3g/vrk rajaa ylitettäisi.

        Panacod: 1-2 tabl tarvittaessa 1-3 (tai 4) kertaa vuorokaudessa. Ottokertojen välillä mielellään noin 6 tuntia.

        Jos näissä rajoissa pysyy, niin uskaltaisin kyllä jokusen oluenkin vuorokaudessa ottaa, mutta omalla vastuulla tietysti. Suuremmat määrät alkoholia yhdistettynä isohkoon parasetamolimäärään ovat toki maksatoksisia.


      • Anonyymi

        6/pvä ja juuri lähtee kivut💀 toleranssi kohallaa😄


    • En tiedä mitä tapaht

      Mursin Meksikossa kylkiluuni ja lääkäri määräs tramadolia ja lertus cd diclofenaco-codeina 50mg-50mg. Söin yhden pillerin kun heräsin ja n.6h päästä toisen. Olin nauttinut n.6 olutta.söin siis vaan kodeiinia. Nukuin lentokonees 7h kun lapsi "ruokapöydän päällä". Aikaisemmin olen vetäny levyllistä pAnacodeja täällä suomessa viinan kanssa mutta ei ole toiminut. Onko kellläävmitää vastaavia kokemuksia?

    • taikkanäintaikkanoin

      14v 12kpl panacodia ja pullo viinaa olisi tappava annos ? Eikö ?

      • Ei kannata

        Ei välttämättä, mutta maksa sanoo todennäköisesti poks ja sen jälkeen kärvistelet kovissa kivuissa maksansiirtojonossa.


    • Neekerilapsi502

      Justii tullu käytettyä sekakäytössä, ilmoitan myöhemmin havainnot

      • Neekerilapsi502

        Ei minkäänlaista kipua, huimausta, ei mitään


    • Yskinainen

      80 Panacodia ja kyytipojaksi lonkeroa. Tarviiko enaa herata keski-ikaisen yksinaisen elamaan ?

    • Paras kaveri.

      Paras kaverini kuoli vuosi sitten juuri panacodin ja alkon yhdistelmään. On monia, vahemmän kivuliaita konsteja lähteä täältä.

      • huppupäinenratsastaja1

        Naksut ja alkoholi onse juttu.


    • mokat

      Hirveetä. Söin sänkyyn näitä joskus. Auttoi kyllä.
      Sitten otin alkoa, en sinä päivänä noita lääkkeitä. Oli kai ne veressä kuitenkin.
      Alku ilta oli ihan hyvä. Loppu oli karmee muisti poissa sekoilua :(
      Hävettää kyllä. En juo kovin useasti joten senkin suhteen ei ole kovin tottumusta. Ny näistä on eroo päästy.
      Myös Alko saa olla minulta poissa. En haluu kokea samaa ikinä uudestaa

    • 3333333333333333

      Juu juu... kun ei jaksa/viitsi edes vastata.

    • Anonyymi

      Pitää ihmetellä miksi ihmiset ottavat särkylääkettä eli siis panacodia ja sitten alkoa päälle?

      • Anonyymi

        Joko haluavat pään sekaisin (kodeiini) tai torjuu ennakolta krapulaa.


    • Anonyymi

      Kohtuulliseen alkoholinkäyttöön päästään vain ankaralla harjoittelulla!

    • Anonyymi

      Vittu että vituttaa toi sana !!!jäädä koukkuun . Jokainen meistä on koukussa jokapäiväiseen leipään ja juoma veteen !!!! En kestä tota sanaa !!!!🙈💣💥🇫🇮🗼👍🤣🤣🤣🤣

    • Anonyymi

      minä vedän pulkkaa

      • Anonyymi

        Kiinnostaa ku kilo paskaa


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2413
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1545
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      174
      1534
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      958
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      790
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      206
      745
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe