kynnenpala kurkussa

natalie

Jäi kynnenpala kurkkuun pari päivää sitten, kävin päivystyksessä eilen mutta päivystävä lääkäri ei nähnyt mitään. Sanoi että jollei parissa päivässä laske itsestään niin tilannetta katsottava uudestaan. Ja mahdollisesti tähystys on vuorossa seuraavana.. Tänään herätessäni kurkku oli kipeä ja tuntui turvonneelta ja olen yhä tuntevinani kynnenpalan kurkussa. Lääkäri oli ihan mukava mutta nuori eikä tuntunut itsekään tietävän miten se saataisiin sieltä pois. Mitä nyt pitäisi tehdä? En viitsisi mennä jonottamaan terveyskeskukseen kun siellä saa varautua siihen ettei ainakaan kolmeen tuntiin pääse sisälle. Vai ajaako elimistö sen itsestään pois kurkusta? Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta?

10

9766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varpaanko ?

      Miten sulla kynnenpala jäi kurkkuun ? Varpaankynnenkö?
      No, eipä kiusata. Mulla on joskus jäänyt kalanruoto kurkkuun ja sen olen saanut pois syömällä ruisleipää kuiviltaan. Siis et laita leivänpäälle mitään ja etkä juo mitään nestettä.

    • kovempaa

      Kokeile syödä jotain kovaa esim. näkkäriä, jos se veisi palan alas. Itselläni jäi joskus ruoto kurkkuun ja lähti näkkärillä.

    • diduli

      Mulla on ihan sama juttu. Ollut nyt pari päivää eikä meinaa lähteä millään pois vaikka mitä söis ja jois. Lähtikö sulla? mulla ei sentään ole kipeä mutta sen tuntee..

      • behind the line

        Kynsi... noh mä sain jotenkin ruuan mukana lasisirun kurkkuun, sama juttu lääkäri en nähnyt mitään kun työnsi sen tähystys peilin kurkkuuni, joten tässä vähän jänskättää et mitä seuraavaksi.. On itelläkin sellainen olo et se olisi siellä kurkussa vieläkin kiinni.. mut se voi olla et siellä on pelkkä haava.. olisko jollain jokin poppas konsti tälläiseen :D


      • Ruotomestari

        Joo, ruoto lähtee pois kurkusta kun syö jotain kuivaa ja ronskia leipää kuten ruisleipää paljaaltaan. Kokeile vaikka maata kyljellään ja nieleskellä mahdollisimman isoja paloja.

        Itseltä sain sillain pois, kun ei muuten lähtenyt, ja äiti sai kans samalla konstilla parissa minuutissa ruodon irtoamaan, vaikka oli uponnut aika hankalasti.


      • ruoto läht!
        Ruotomestari kirjoitti:

        Joo, ruoto lähtee pois kurkusta kun syö jotain kuivaa ja ronskia leipää kuten ruisleipää paljaaltaan. Kokeile vaikka maata kyljellään ja nieleskellä mahdollisimman isoja paloja.

        Itseltä sain sillain pois, kun ei muuten lähtenyt, ja äiti sai kans samalla konstilla parissa minuutissa ruodon irtoamaan, vaikka oli uponnut aika hankalasti.

        Kiitos "ruotomestari" lähti ruoto päästiin sitä sittenkin matkoille.


    • 12vThugi

      Mul jäi kynnen palane kurkkuu ja on iha vitun epämiellyttävä olo. Kielen alla kait justii et onnea vittu :D

    • Sskkkrrt

      Meitsillä ois sama homma eli kynsi tuolla kurkussa mietin että kun kommentisi tuli jonkun aikaa sitten niin millä konstilla sait pois?

      • 12vThugi

        Kandee va venaa, syö näkkäriä tai ruisleipää. Ite yökkäsin pois 🤣😂


    • keleton

      Itse ainakin rykinyt jonkun aikaa ja tilanne sen jälkeen helpottunut?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe