Käytetyt sukset

laskettelukeskuksesta?

Kuulin, että jotkut keskukset myyvät käytöstä poistettavia vuokravälineitä. Onko kukaan ostanut ja onko ollut hyvä ostos? Omat käynnit on tähän mennessä luokkaa muutama kerta vuodessa. Jos olisi omat välineet, voisi tulla käytyä useamminkin. Hyviä rinteitä on päivämatkan päässä.

9

5837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennen ostoa

      Ehdottomasti kannattaa ostaa käytetyt. Mulla on kiikarissa yhdet hiihtokeskuksen kokeilusukset, joita oli laskettu pari kertaa. Älä osta vuokrasuksia, vaan kokeilumallit. Vuokrasukset on aina huonoja halpiksia. Huippuhyvät sukset saa puoleen hintaan.(so. 250€) Siinä on se hyvä, että voit kokeilla monia, ennen ostoa. Nyt tosin melkeen kaikki on puoleen hintaan, myös urheiluliikkeissä!

      • halpiksia

        No eihän nyt sentään kaikki vuokrasukset oo halpiksia, kyllä moni vuokraamo tarjoaa vuokralle huippusuksiakin ja kauden jälkeen osa myydään pois.


      • Esko
        halpiksia kirjoitti:

        No eihän nyt sentään kaikki vuokrasukset oo halpiksia, kyllä moni vuokraamo tarjoaa vuokralle huippusuksiakin ja kauden jälkeen osa myydään pois.

        Viime keväänä kauden huhtikuussa vuokrasin Rukalta Atomicin SL7:t. 160 cm ja tosi tykit. Tykkäsin tosi paljon. Suksia palauttaessa Vuosselin vuokraamon heebo sanoi että 150 €:llä lähtee. Naureskelin että ehei..

        No pari viikkoa sitten vuokrasin samasta paikasta Atomicin SLII:t, tosi hyvät nekin, mutta niissä oli hintalappu 360 €. Sinne jäivät. Kuukauden päästä lienee hinta toinen..


      • suksimies
        Esko kirjoitti:

        Viime keväänä kauden huhtikuussa vuokrasin Rukalta Atomicin SL7:t. 160 cm ja tosi tykit. Tykkäsin tosi paljon. Suksia palauttaessa Vuosselin vuokraamon heebo sanoi että 150 €:llä lähtee. Naureskelin että ehei..

        No pari viikkoa sitten vuokrasin samasta paikasta Atomicin SLII:t, tosi hyvät nekin, mutta niissä oli hintalappu 360 €. Sinne jäivät. Kuukauden päästä lienee hinta toinen..

        SL11 hintapyyntö on kohdallaan sukseen nähden.
        SL11 on ns. kisasuksi ja siitä on olemassa kevennetty versio SL9 jota luonnehtisin ekspertin sukseksi. Nuo laskemasi seiskat olivat varmaan SX7 mallia ja ne ovat vielä tuota SL9 suksea keveämmät ja samalla helpommat laskea, mutta mitä "keveämpi" suksi sen vähemmän kestää vauhtia ja sen heikommin puree jäisessä rinteessä.

        Nuo hintapyynnöt ovat mielestäni ihan asialliset SX7 / 150,- SL11 / 360,-. Tuskin tuon SL11 hinta tuosta paljoakaan putoaa, on se sen verran hyvä suksi.


      • Esko
        suksimies kirjoitti:

        SL11 hintapyyntö on kohdallaan sukseen nähden.
        SL11 on ns. kisasuksi ja siitä on olemassa kevennetty versio SL9 jota luonnehtisin ekspertin sukseksi. Nuo laskemasi seiskat olivat varmaan SX7 mallia ja ne ovat vielä tuota SL9 suksea keveämmät ja samalla helpommat laskea, mutta mitä "keveämpi" suksi sen vähemmän kestää vauhtia ja sen heikommin puree jäisessä rinteessä.

        Nuo hintapyynnöt ovat mielestäni ihan asialliset SX7 / 150,- SL11 / 360,-. Tuskin tuon SL11 hinta tuosta paljoakaan putoaa, on se sen verran hyvä suksi.

        Sitä ihmettelin kun vuokraamosta kaveri sai toiset keltaiset Atomicim puikkarit, en muista tyyppiä..saattoi olla SL9.. ja ne oli leveämmät kärjestä. Vuokraamon kaveri sanoi - kuten kerroit - että nämä minun ottamani ovat paljon vauhdikkaammat. Tähän asti olen ollut siinä uskossa että mitä leveämpi karveri, sitä purevampi, mutta taitaa leveys vaikuttaa myös hallittavien käännösten maksiminopeuteen?!?

        Sekä noilla viime talvisilla SL7:lla että nyt SLII:lla loppui kuskilta uskallus karverikäännöksissä kesken selvästi ennen kuin pito loppui.. ja oon sentään aika paljon rinteissä aikaani viettänyt. Piti testata kaverin kanssa ristiin suksia mutta monot ei sattuneet eikä jaksettu alkaa ruuvaamaan siteitä..


      • mäkeen vaan
        Esko kirjoitti:

        Sitä ihmettelin kun vuokraamosta kaveri sai toiset keltaiset Atomicim puikkarit, en muista tyyppiä..saattoi olla SL9.. ja ne oli leveämmät kärjestä. Vuokraamon kaveri sanoi - kuten kerroit - että nämä minun ottamani ovat paljon vauhdikkaammat. Tähän asti olen ollut siinä uskossa että mitä leveämpi karveri, sitä purevampi, mutta taitaa leveys vaikuttaa myös hallittavien käännösten maksiminopeuteen?!?

        Sekä noilla viime talvisilla SL7:lla että nyt SLII:lla loppui kuskilta uskallus karverikäännöksissä kesken selvästi ennen kuin pito loppui.. ja oon sentään aika paljon rinteissä aikaani viettänyt. Piti testata kaverin kanssa ristiin suksia mutta monot ei sattuneet eikä jaksettu alkaa ruuvaamaan siteitä..

        eikö nyt saa alennusmyynneistä suksia puoleen hintaan urheiluliikkeistä. Ostin Headid - 50 %


    • Salomonin

      Roadracer 80 hintaan kaks ja puol sataa. Taitaa olla melkee 50 pinnaa ovh:sta? pari kertaa lasketut...siis uutta vastaavat. olisko hyvä kauppa?

      • normaali

        Ainakin minun ostamat rossignolin vuokrasukset on ollut tosi hyvä ostos ... 1 kauden vähän laskettu ja hinta oli 140€
        hiihtokoulukin suositteli niitä ja kehu..


    • eka kirjoittaja

      Kyseltiin lisää. Alkaen 140 eurolla lähtisi Fischerit siteineen. Max kolme vuotta käytössä. Mitä maksaisi uutena alennuksesta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4550
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      246
      2259
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1690
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1452
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      298
      1356
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1137
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1114
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1075
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      72
      1074
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      119
      977
    Aihe