KAHVIPIRTTI n:ro 40

Huomenta, tulinkin tänne valmiiseen paikkaan, kaikki on somasti laitettu.
Pojat tekivät taas sen minkä aina ennenkin, muuttivat pirtin kadun yläpäähän ja nyt oli Nopsajalka ottanut komennon hyppysiin, hop,hop, poijat,hommat hoitui.

Minä vaan kauniisti kiitän ja kiinnitin tuon tuon kyltin paikoilleen.
Laitoin isommilla kirjaimilla ja numeronkin näkyviin, on niinkuin juhlimisen paikka, täydet neljäkymmentä kertaa on pirtti paikkansa etsinyt.

Ostin punaiset ruusut maljakoihin ja kakussa on neljäkymmentä kynttilää, shampanjapullon laitoin kylmään, siitä sitten poksautellaan, pirtinjuhlan kunniaksi.

Neljäkymmnetä kertaa,
se ei ole vähän,
jos intoa riittää,
se ei lopu tähän.

Monta on matkaajaa
pirttiin tullut,
kahvia juonut,
palan myös purrut.

Sanan mukavan jättänyt
käydessään,
siihen toinen on
tarttunut viesteillään.

Näin on kuljettu,
yhtä jalkaa.
Hauskaa pidetty
iloja jaettu,
yrittetty on
lohtuakin antaa.

Jatkomme riippuu,
ystävät teistä,
riittääkö juttua,
elomme teistä.

Lämpimästi kiitän ja onnittelen yhteisen pirttimme ja ystävyyden aikaan saamisesta.

184

6770

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lokari1

      olin taaskin myöhässä, en kerinyt yhtään autaa muutossa, sorry vaan.
      Kahvi kyllä maistuis jos on jo valmiiksi keitetynä .
      Ilta jahvin oikein kaakun kanssa , nyt uni varmasti tuleekin hyvin.
      sanonkin omasta puolestani hyvää yötä.
      Terv; Lokari1.

    • Katleija

      Kerrankin ehdin ensimmäiseksi. Onnittelun paikka Kahvipirtille ja madame Skillanille. Kevättunnelmaa tuon kertomalla, että eilen kuulin mustarastaan huilullaan luikertavan (äsken keksitty sana). Pöydälle 20 eriväristä tulppaania, ole hyvä.

      • Katleija

        Luulo ei oo tiedon väärti, sillä Lokari se on nopsa poika ja ehti kuin ehtikin ennen.


      • Katleija kirjoitti:

        Luulo ei oo tiedon väärti, sillä Lokari se on nopsa poika ja ehti kuin ehtikin ennen.

        Vaan uuteen Pirttiin minultakin.

        Aurinko paistaa suoraan tänne.
        Piti olla pilvinen päivä,mutta ei ainakaan vielä ole.

        Kyllä nuo tulppaanit on kauniita.

        Leivoin sellaista kanelipitkoa tänne pirtin avajaisiin.
        Siitä vain kahvittelemaan.


    • uuteen pirttiin. Nyt on pakko juhlia oikein kunnolla, kun on nelikymppinen alkamassa. Toin vielä shamppanjaa pulon ja neljäkymmentä tulipunaista ruusua.

      Mitähä kaikkea tämän pirtin aikana tapahtuu,
      kuika moni rakastuu
      ties vaikka omansa löytää
      istuu vaikka samaan pöytään
      kesä on vasta tulollaan
      kevät rinnassa kuumottaa

      • Suvi2

        Terve terve kaikki pirttiläiset. On kaunista, suorastaan juhlallista. Ruusut ja tulppaanit komeilevat valtavan kakun rinnalla.

        Näinköhän tämän pirtin aikana lumet sulaa, tiedä häntä ja aina näyttää pirtti edellistä somemmalta.

        Tarjolla on jos mitä herkkua. Toin minäkin taas pitkästä aikaa kinkkupiirakan, jos vaikka paljojen herkkujen syöminen "lyö leuvoille". kuten vanhat ihmiset sanoo. Niin huomatkaa sana vanhat, mehän ei olla niitä vielä kohtakaan.

        Ompelin tuossa eilen illalla essun. Laitan tuohon kaapin viereen naulaan. Sitä voi käyttää niin miehet kuin naisetkin. Ei ollut muuta kangasta kotona kuin keltaista, jossa pois juoksevien lumiukkojen rivi helmassa.

        Kiitoksia kahvsta ja ihanasta kakusta. Nielasin kai kielen kun niin hiljaiseksi veti. Kyllä nyt jaksaa jatkaa imurointia.


      • Anu.1
        Suvi2 kirjoitti:

        Terve terve kaikki pirttiläiset. On kaunista, suorastaan juhlallista. Ruusut ja tulppaanit komeilevat valtavan kakun rinnalla.

        Näinköhän tämän pirtin aikana lumet sulaa, tiedä häntä ja aina näyttää pirtti edellistä somemmalta.

        Tarjolla on jos mitä herkkua. Toin minäkin taas pitkästä aikaa kinkkupiirakan, jos vaikka paljojen herkkujen syöminen "lyö leuvoille". kuten vanhat ihmiset sanoo. Niin huomatkaa sana vanhat, mehän ei olla niitä vielä kohtakaan.

        Ompelin tuossa eilen illalla essun. Laitan tuohon kaapin viereen naulaan. Sitä voi käyttää niin miehet kuin naisetkin. Ei ollut muuta kangasta kotona kuin keltaista, jossa pois juoksevien lumiukkojen rivi helmassa.

        Kiitoksia kahvsta ja ihanasta kakusta. Nielasin kai kielen kun niin hiljaiseksi veti. Kyllä nyt jaksaa jatkaa imurointia.

        Kahvipirtti pienoinen,
        meille lämmön tarjoaa.
        Voiko sitä ihnammin,
        päivä enää alkaa.

        SkillaN emäntä häärii
        touhuissana toimittaa,
        liekö hänellä kotitonttu
        apunaan,kun kujertaa.

        Ystävyys on suuri lahja,
        siitäkin saamme nauttia,
        pirtin pienen hämärässä,
        takkatulen loisteessa.

        Kiitokset kauniit,emännälle,
        sekä kökässä olleille,
        ilman tupaa täällä ei olisi
        kukaan,mitä silloin tekisimme,
        ystävyyttä kaipailisimme.


      • Anu.1 kirjoitti:

        Kahvipirtti pienoinen,
        meille lämmön tarjoaa.
        Voiko sitä ihnammin,
        päivä enää alkaa.

        SkillaN emäntä häärii
        touhuissana toimittaa,
        liekö hänellä kotitonttu
        apunaan,kun kujertaa.

        Ystävyys on suuri lahja,
        siitäkin saamme nauttia,
        pirtin pienen hämärässä,
        takkatulen loisteessa.

        Kiitokset kauniit,emännälle,
        sekä kökässä olleille,
        ilman tupaa täällä ei olisi
        kukaan,mitä silloin tekisimme,
        ystävyyttä kaipailisimme.

        Vaikka pilvessä on päivä
        pirtissä ei huolen häivä
        tunnelma on lämmin täällä
        myös pilvisenä kevätsäällä
        saa täällä pullan tuoksun haistaa
        on kakkua ja kynttilää
        kun käytetty on vispilää
        SkillaN kynttilät saa puhaltaa
        ja kuohuviinin poksauttaa
        skoolataan nyt sille
        kaikille nelikymppisille

        Onnittelut vielä teille
        uuteen pirttiin saapuneille
        tästä on nyt hyvä jatkaa
        ilomielin jatkaa matkaa


      • tulenlieskat
        ylikypsa kirjoitti:

        Vaikka pilvessä on päivä
        pirtissä ei huolen häivä
        tunnelma on lämmin täällä
        myös pilvisenä kevätsäällä
        saa täällä pullan tuoksun haistaa
        on kakkua ja kynttilää
        kun käytetty on vispilää
        SkillaN kynttilät saa puhaltaa
        ja kuohuviinin poksauttaa
        skoolataan nyt sille
        kaikille nelikymppisille

        Onnittelut vielä teille
        uuteen pirttiin saapuneille
        tästä on nyt hyvä jatkaa
        ilomielin jatkaa matkaa

        Onni olkoon aina,
        arkena ja lauantaina.
        Tääl on hyvä olla
        kuin sadun kartanolla.
        Suklaakakun toin
        kupposen kahvia join.
        Kaikille onnea toivotan,
        kera kevään tulevan.
        Pirteät on ihmiset täällä,
        ain touhukkaalla päällä.


      • Suvi2 kirjoitti:

        Terve terve kaikki pirttiläiset. On kaunista, suorastaan juhlallista. Ruusut ja tulppaanit komeilevat valtavan kakun rinnalla.

        Näinköhän tämän pirtin aikana lumet sulaa, tiedä häntä ja aina näyttää pirtti edellistä somemmalta.

        Tarjolla on jos mitä herkkua. Toin minäkin taas pitkästä aikaa kinkkupiirakan, jos vaikka paljojen herkkujen syöminen "lyö leuvoille". kuten vanhat ihmiset sanoo. Niin huomatkaa sana vanhat, mehän ei olla niitä vielä kohtakaan.

        Ompelin tuossa eilen illalla essun. Laitan tuohon kaapin viereen naulaan. Sitä voi käyttää niin miehet kuin naisetkin. Ei ollut muuta kangasta kotona kuin keltaista, jossa pois juoksevien lumiukkojen rivi helmassa.

        Kiitoksia kahvsta ja ihanasta kakusta. Nielasin kai kielen kun niin hiljaiseksi veti. Kyllä nyt jaksaa jatkaa imurointia.

        poikkesin ja kahville, tähän uuteen pirttiin.
        Ompa kaikki taas kauniisti laitettu.
        Tapasin tuttavani kaupungilla ja menimme katselemaan kauppoja, löytyisikö jotain keväistä päällepantavaa. Kun katselimme, tuli useamman kerran sanottua: eihän nyt tuota, sehän on aivan vanhan ihmisen malli. Niin että eipä se ihmisen mieli vanhene, vaikka vuodet lisääntyvät. Kaunista ja fiksua pitäisi löytyä.
        Missähän liikkeessä olisi niitä nuorekkaita, ikinuoren vaatteita? Tietääkö joku.


      • Heinäaika kirjoitti:

        poikkesin ja kahville, tähän uuteen pirttiin.
        Ompa kaikki taas kauniisti laitettu.
        Tapasin tuttavani kaupungilla ja menimme katselemaan kauppoja, löytyisikö jotain keväistä päällepantavaa. Kun katselimme, tuli useamman kerran sanottua: eihän nyt tuota, sehän on aivan vanhan ihmisen malli. Niin että eipä se ihmisen mieli vanhene, vaikka vuodet lisääntyvät. Kaunista ja fiksua pitäisi löytyä.
        Missähän liikkeessä olisi niitä nuorekkaita, ikinuoren vaatteita? Tietääkö joku.

        kun ei haluaisi mitään "mummon" vaatteita, ei "madamenkaan", vaan jotakin pirteää nuorekasta.
        Ei taida löytyä, ovat niin hullun näköisiä, että pelleltä näytäisi,jos päälle pukisi.

        Suvin tuoman essun huomasin tuossa naulassa, onpa aurinkoisen näköinen, osaatko sinä ommella, mahtavaa.

        Kinkkupiirakkasi loput oli joku pannut pakkaseen, sainpa maistaa, hyvää oli.
        Olisi se kiva leipoa kaikenlaista, jos olisi jolle laittaisi, hohoijaa taas;))


      • nekku
        SkillaN kirjoitti:

        kun ei haluaisi mitään "mummon" vaatteita, ei "madamenkaan", vaan jotakin pirteää nuorekasta.
        Ei taida löytyä, ovat niin hullun näköisiä, että pelleltä näytäisi,jos päälle pukisi.

        Suvin tuoman essun huomasin tuossa naulassa, onpa aurinkoisen näköinen, osaatko sinä ommella, mahtavaa.

        Kinkkupiirakkasi loput oli joku pannut pakkaseen, sainpa maistaa, hyvää oli.
        Olisi se kiva leipoa kaikenlaista, jos olisi jolle laittaisi, hohoijaa taas;))

        Ylikypsä tulisi mielellään maistajaksi, huhuile jospa hyppäis linjuriin.


      • *Satu
        SkillaN kirjoitti:

        kun ei haluaisi mitään "mummon" vaatteita, ei "madamenkaan", vaan jotakin pirteää nuorekasta.
        Ei taida löytyä, ovat niin hullun näköisiä, että pelleltä näytäisi,jos päälle pukisi.

        Suvin tuoman essun huomasin tuossa naulassa, onpa aurinkoisen näköinen, osaatko sinä ommella, mahtavaa.

        Kinkkupiirakkasi loput oli joku pannut pakkaseen, sainpa maistaa, hyvää oli.
        Olisi se kiva leipoa kaikenlaista, jos olisi jolle laittaisi, hohoijaa taas;))

        Hän oli halunnut jotain uutta ja nuorekasta ja oli ostanut housuhameen. Punapilkullinen pusero oli myös uusi. Sitten hän eräille syntymäpäiville mennessämme oli aivan onnetonna eteispeilin edessä ja valitti: "Kato nyt, mä näytän ihan Pelle Hermannilta!" ~ Yritin väittää vastaan.


      • Pääsky64
        Heinäaika kirjoitti:

        poikkesin ja kahville, tähän uuteen pirttiin.
        Ompa kaikki taas kauniisti laitettu.
        Tapasin tuttavani kaupungilla ja menimme katselemaan kauppoja, löytyisikö jotain keväistä päällepantavaa. Kun katselimme, tuli useamman kerran sanottua: eihän nyt tuota, sehän on aivan vanhan ihmisen malli. Niin että eipä se ihmisen mieli vanhene, vaikka vuodet lisääntyvät. Kaunista ja fiksua pitäisi löytyä.
        Missähän liikkeessä olisi niitä nuorekkaita, ikinuoren vaatteita? Tietääkö joku.

        kaikista liikkeistä.Seppälästä ja Stokmannilta ja kaikista itäkeskuksen tavarataloista.Menet vain rohkeasti ja jos löydät kokoja niin ei kun sovittamaan.
        Anna röyhelöiden lehua.Farkkujenkin kanssa voi olla liehuvia puseroita ja jakkuja.


      • housuhame
        *Satu kirjoitti:

        Hän oli halunnut jotain uutta ja nuorekasta ja oli ostanut housuhameen. Punapilkullinen pusero oli myös uusi. Sitten hän eräille syntymäpäiville mennessämme oli aivan onnetonna eteispeilin edessä ja valitti: "Kato nyt, mä näytän ihan Pelle Hermannilta!" ~ Yritin väittää vastaan.

        usein sellainen juuri


      • missä p i r t t i?
        Pääsky64 kirjoitti:

        kaikista liikkeistä.Seppälästä ja Stokmannilta ja kaikista itäkeskuksen tavarataloista.Menet vain rohkeasti ja jos löydät kokoja niin ei kun sovittamaan.
        Anna röyhelöiden lehua.Farkkujenkin kanssa voi olla liehuvia puseroita ja jakkuja.

        Kahvituttaa minuakin,,,,onko pirttinne faktaa vai fiktiota?


      • missä p i r t t i? kirjoitti:

        Kahvituttaa minuakin,,,,onko pirttinne faktaa vai fiktiota?

        jo pirttiin, tälläinen tämä on.

        Mielikuvien maailmassa kahvia ja herkkuja maistelemme,kangasta kudomme, kynttiläillalliset,sun muut nautimme.

        Väliin "oikeaakin" asiaa esiin tuomme, ystävät tapaamme.
        Olemme tutuiksi tulleet, toisiamme kaipailemme, otamme osaa iloon ja suruun.

        Pirttimme tarjoukset ei lihota, siksi täällä aina herkut esiin kannetaan, uusiin ruokiin tutustutaan.
        Istu pöytään ja anna mielikuvitukselle tilaa,
        näin pirtissämme menetellään.


    • lassiiihhh

      Onhan se kiva juttu
      vaikka en ole tuttu
      mutta merkkipaalu sulla
      syytä onnnitella mulla

    • fiiuliN

      Aina vain olen poikennut tämän kahvipirtin ohi, mutta ajattelin tällä kertaa pistäytyä jopa sisällekin.
      Saunareissultani tulin ja levitän saunavihdan tuoksua taskuistani tänne jokaiselle.

      Minulla ei ole tuliaisia, koska tekemäni jäätelökakku pääsi sulamaan kun unohtui pöydälle vieraani kanssa jutellessa.
      Tai ei hän vieras ollut, oma kuopuksenihan se muisti kyläilyllä vanhoja vanhempiaan..

      Lueskelin viestejänne, mutta ei tullut oikein hyvä tunne.
      Jotenkin kun vain kuvittelen olevani ulkopuolinen.

      Mutta älkää välittäkö, tiedän itsekin että elän itsesäälissä.
      Ei se kannata eikä ole mitään syytä, senkin tiedän.
      Mutta juuri siksi harvoin ryhdyn kirjoittamaan, kun aina valitan.

      Anteeksi vain, menenkin taas hyviä jatkoja kaikille toivotellen.

      • juttelet, itsestäsi vain tuntuu sellaisesta,täällä ainakaan en kenenkään usko sinua ulkopuoliseksi.
        Olemmehan jo yhdessä kirjoitelleet liki pari vuotta, miksi siis tunnet itsesi vieraaksi pirttiin.
        Unohda nuo ajtukset, jookos, tule mukaan, kun siltä tuntuu.

        Pääsky kiitä miestäsi huomaavaisuudesta ja anna suukko puolestani.(poskelle)
        Hyvät ihanat unet kaikille.


      • sampo45

        pirttiin katsomaan onko Fiiliaa näkynyt,ei ole.. jään kuulolle!

        OTANPAS PIRTIN KUNNIAKSI VIINIPAUKUN! ONNEA!

        Olin sairaalassa tänään ja ajattelin että saan olla onnellinen kun olen tänään terve, on niin paljon kärsimystä, kuitenkin he iloitsevat siitä mitä heillä on, ystäviä, tukijoita!

        Nyt nukkukaa hyvin!


      • Voi kulta pieni, miksi luulet olevasi ulkopuolinen, jos olisit, en olisi lukenut tekstiäsi, koska nicisi kertoo kuka on kirjoittaja, juuri siksi luinkin sen. Heitä kulta pieni moiset ajatukset ja tule rinta rottingilla mukaan, jooko.


      • ylikypsa kirjoitti:

        Voi kulta pieni, miksi luulet olevasi ulkopuolinen, jos olisit, en olisi lukenut tekstiäsi, koska nicisi kertoo kuka on kirjoittaja, juuri siksi luinkin sen. Heitä kulta pieni moiset ajatukset ja tule rinta rottingilla mukaan, jooko.

        Pirttiin.
        Onneksi joku oli tehnyt lumityöt tuossa pirtin edesstä,pääsi hyvin tulemaan.

        Täällä on tullut koko aamun,lie yölläkin satanut lunta.

        Nyt täytyy kohta ruveta jännäämään "vormuloita"


    • ihmiset, mihin viestini katosi, olin kirjoittanut 8 aikaa viestin ja nyt sitä ei ole, merkillistä, no ei mitään laitetaan uusiks;))


      Kaunis päivä Savossa, aurinko paistaa ,mielen virkistää.
      Tuuli on kovaa ja pohjoisesta, kylmää siis.

      Minä sain kukkokalat taas eilen ja siivotessa tunsin olevani murhaaja, niskat eläviltä ahvenilta katkaisin,mutta ehkä armollisempi kuolema kumminkin, kuin olisin antanut kuolla itsekseen ja sitten suomut olisi olleet tiukassa.
      Laitoin kukon savikuppiin, kun oli kehuttu että tulee hyvä.
      No aamulla kupin aukaisin ja kivikova kuori,olisi ehkä pitänyt kysellä tarkemmin, mitä niksejä olisi tarvittu, mutta kun aina luulen osaavani itse, siinäpäs taas näin.
      Nyt sitten syön vain sisuksen ja kun se kuori olisi minusta nii hyvväääää.

      Toisenkin harmin koin, kun lehden aukaisin.
      Samaksi illaksi oli laitettu Teatterin kannatusyhdistyksen kokous, mihin iltaan minulla on lippu sinne konserttiin, mistä vanhassa pirtissä puhuin.
      Edlliseen kokoukseen jouduin pyytämään varaedustajan, ilkeänkö taas pyytää,konserttiin tekisi mieli, voi hitsin hitsi.

      Pieniä on murheet, silti harmittaa.

      Nyt on kumminkin sunnuntai lepopäivä, mitä se nyt sitten itsekullakin sisältää, minulle melkein samanlaisia kaikki päivät ehkä viikonloput tuntuvat pidemmiltä,arkena on enemmän tapahtumia.
      Levätään, tai ulkoillaan,harrastetaan, mitä vaan, mutta mukavaa soisi olevan.

      Nyt jos ilmestyy toinenkin viestini,anteeksi antakaa;))DD

      • se ahvenkukon kuori, tulee vesi kielelle kun ajattelen kuinka hyvää se on. Se kuorikin on hyvää, onhan nyt päivä aikaa sitä jäystää. Kun siihen laittaa kuumana paksusti voita, niin kyllä se siitä pehmiää.

        Hyvää päivänjatkoa kaikille.H


      • ylikypsa kirjoitti:

        se ahvenkukon kuori, tulee vesi kielelle kun ajattelen kuinka hyvää se on. Se kuorikin on hyvää, onhan nyt päivä aikaa sitä jäystää. Kun siihen laittaa kuumana paksusti voita, niin kyllä se siitä pehmiää.

        Hyvää päivänjatkoa kaikille.H

        ikenet kipeentyy, tuota kuorta syödessä.

        Missäs väki vai päivälevolla?

        Minä tein pienen lenkin ja olen oikein hyvilläni, poskissa punaa ja keuhkot täynnä raikasta ulkoilmaa.
        Riitäisi tätä lenkkeilyhalua jatkossakin, ihan kiva on kävellä, kun vain lähtee.

        Nyt täälläkin taas sataa räntää, aamulla oli niin kaunista.
        Olen ollut oikein kirjoitustuulella, olen vähän joka ketjussa käynyt ja lukenut, murreketjussakin kävin ja yritin tulkita niitäkin kirjoituksia, hieman riita sointuisia olivat.

        Hienosti täällä palstoilla onkin mennyt, sopuisaa porukkaa, silti on mielipiteitä tuotu esiin, aivan kuin aikuisten kirjoittelua konsanaan;))

        Nyt sitten päiväkahvin keittoon, vaikka täällä hörppäsinkin, tarvitsen kyllä täällä oikeassa elämässäkin nyt kahvia.
        Kahvia ei kukaan keittele, teenpä sitten itse.


      • kullero
        SkillaN kirjoitti:

        ikenet kipeentyy, tuota kuorta syödessä.

        Missäs väki vai päivälevolla?

        Minä tein pienen lenkin ja olen oikein hyvilläni, poskissa punaa ja keuhkot täynnä raikasta ulkoilmaa.
        Riitäisi tätä lenkkeilyhalua jatkossakin, ihan kiva on kävellä, kun vain lähtee.

        Nyt täälläkin taas sataa räntää, aamulla oli niin kaunista.
        Olen ollut oikein kirjoitustuulella, olen vähän joka ketjussa käynyt ja lukenut, murreketjussakin kävin ja yritin tulkita niitäkin kirjoituksia, hieman riita sointuisia olivat.

        Hienosti täällä palstoilla onkin mennyt, sopuisaa porukkaa, silti on mielipiteitä tuotu esiin, aivan kuin aikuisten kirjoittelua konsanaan;))

        Nyt sitten päiväkahvin keittoon, vaikka täällä hörppäsinkin, tarvitsen kyllä täällä oikeassa elämässäkin nyt kahvia.
        Kahvia ei kukaan keittele, teenpä sitten itse.

        minä tulen kaveriksesi ja keitän päiväkahvit sinulle, olen ollut tuolla alkovissa pötköllään ja nauttinut tuvan rauhasta! Kääretorttua, ole hyvä!


      • Pääsky64
        kullero kirjoitti:

        minä tulen kaveriksesi ja keitän päiväkahvit sinulle, olen ollut tuolla alkovissa pötköllään ja nauttinut tuvan rauhasta! Kääretorttua, ole hyvä!

        kun olin nukahtanut sohvalle tv.n katsomiseen.En ole vielä ulkoillut paitsi käynyt kirkossa.
        Haluttaisi vain olla kotona eikä aina vetää jotain ohjelmaa.

        Laiskottelisin viikon ja ottaisin virkkauksen esille.Jos ei kirjoittelisi sinä aikana tekisi muuta mutta ei niin virkistävää ja hauskaa.
        Pitää olla aikaa tyhjän tekemiseen tässä hyödyllisessä maailmassa

        Saisi miehen lähtemään kaveriksi työtämään rullatuolia,vaan ei ole hänen mielihommia.
        Ilma on vaihteleva välillä lunta tupruaa ja taas paistaa.Pirtissä on aina mukavaa.

        Uusi kasvo on tullut Kullero hauska tavata.
        Mistähän hyvästä olemme saaneet tuon skillanin joka pitää meistä huolta.Ja ylikypsä apupoikana.


      • Suvi2
        SkillaN kirjoitti:

        ikenet kipeentyy, tuota kuorta syödessä.

        Missäs väki vai päivälevolla?

        Minä tein pienen lenkin ja olen oikein hyvilläni, poskissa punaa ja keuhkot täynnä raikasta ulkoilmaa.
        Riitäisi tätä lenkkeilyhalua jatkossakin, ihan kiva on kävellä, kun vain lähtee.

        Nyt täälläkin taas sataa räntää, aamulla oli niin kaunista.
        Olen ollut oikein kirjoitustuulella, olen vähän joka ketjussa käynyt ja lukenut, murreketjussakin kävin ja yritin tulkita niitäkin kirjoituksia, hieman riita sointuisia olivat.

        Hienosti täällä palstoilla onkin mennyt, sopuisaa porukkaa, silti on mielipiteitä tuotu esiin, aivan kuin aikuisten kirjoittelua konsanaan;))

        Nyt sitten päiväkahvin keittoon, vaikka täällä hörppäsinkin, tarvitsen kyllä täällä oikeassa elämässäkin nyt kahvia.
        Kahvia ei kukaan keittele, teenpä sitten itse.

        Kyselit päivällä näköjään, että missä sitä ollaan.

        Tuosta tuli mieleen hassun vanhan mummon muistelu. Kun poikani oli oppinut kävelemisen jalon taidon, hän ehti paikkaan jos toiseenkin. Kun huutelin häntä, hän vastasi aina "taalahan mie".

        Tein vaihteeksi reissun sisämaahan. Olihan hankala ajokeli. Muutaman kilometrin matkan paistoi ja kohta taas räntää tuli taivaan täydeltä. No, eipähän käynyt ykstoikkoiseksi.

        Nyt maistuu kahvi ja herkut, niitä täällä pirtissä aina riittääkin. Plarailin tuota ketjua ja katselin vanhoja pirttejä. Herranen aika sentään kun pirtissä aina vain syödä puputetaan.

        Niin minäkin, mutta nyt söisi suu, vetäis vatsa, vaan ei kestä heikot sääret.


      • Suvi2 kirjoitti:

        Kyselit päivällä näköjään, että missä sitä ollaan.

        Tuosta tuli mieleen hassun vanhan mummon muistelu. Kun poikani oli oppinut kävelemisen jalon taidon, hän ehti paikkaan jos toiseenkin. Kun huutelin häntä, hän vastasi aina "taalahan mie".

        Tein vaihteeksi reissun sisämaahan. Olihan hankala ajokeli. Muutaman kilometrin matkan paistoi ja kohta taas räntää tuli taivaan täydeltä. No, eipähän käynyt ykstoikkoiseksi.

        Nyt maistuu kahvi ja herkut, niitä täällä pirtissä aina riittääkin. Plarailin tuota ketjua ja katselin vanhoja pirttejä. Herranen aika sentään kun pirtissä aina vain syödä puputetaan.

        Niin minäkin, mutta nyt söisi suu, vetäis vatsa, vaan ei kestä heikot sääret.

        stödä puputetaan aina, mutta pirtin ruuilla ei pääse lihomaan, tietenkin jos toteuttaa sitten livenä, silloin voisi tällä menolla paino nousta.
        No eipä huolta, hyvät lukemat on, taidanpa voittaa teidät kaikki ainossa;))
        Sinulle Suvi voisi olla hyväkin syödä, niin sääret vahvistuisi;))

        Kovin hiljakseen on pirtin ovi käynyt, lumisadeko on pidätellyt.
        Kullerolle kiitos kahvista, kääretortuineen, hyvää oli.
        Taitaa kuntosi olla vielä heikko, älä liikaa väsytä, hissukseen vaan.

        Huonon ilman matkallenne valitsitte Suvi, onneksi nyt kotona turvallisesti.
        Lasten suusta tulee joskus oivia lausahduksia.

        Poikani tytär sanoi pienenä luonani ollessaan, nousi potalta tokaisi, ripuli kakka, ei sitten tarvitse mennä hoitoon.
        Olimme mökillä ja hän ei uskaltanut mennä ulkohuusiin, siksi potalla istui, oli sellainen 3 vuotias.

        Pääsky jaksaa olla kohtelias ja kiltti, tuli tuosta kirkossa käynnistä mieleen, ei kovin usein tule kirkoteltua.
        Siellä pohjoisessa taitaa tuo kirkossa käynti olla yleisempää.

        Mikähän nyt päähän rupesi koskemaan, aikoinaan kun valitin pääkipua, mieheni lohdutti, että sinulla on sen mallinen pää, että koskee.
        Niin taitaa olla, vaikka harvoin tähän asti, nyt koputan puuta.( en päätäni kumminkaan)
        Taidan pötkähtää itseni viereen ,halaan tyynyä ja sanon Nukku-Matille tervetuloa.
        Hyvää yötä.


      • SkillaN kirjoitti:

        stödä puputetaan aina, mutta pirtin ruuilla ei pääse lihomaan, tietenkin jos toteuttaa sitten livenä, silloin voisi tällä menolla paino nousta.
        No eipä huolta, hyvät lukemat on, taidanpa voittaa teidät kaikki ainossa;))
        Sinulle Suvi voisi olla hyväkin syödä, niin sääret vahvistuisi;))

        Kovin hiljakseen on pirtin ovi käynyt, lumisadeko on pidätellyt.
        Kullerolle kiitos kahvista, kääretortuineen, hyvää oli.
        Taitaa kuntosi olla vielä heikko, älä liikaa väsytä, hissukseen vaan.

        Huonon ilman matkallenne valitsitte Suvi, onneksi nyt kotona turvallisesti.
        Lasten suusta tulee joskus oivia lausahduksia.

        Poikani tytär sanoi pienenä luonani ollessaan, nousi potalta tokaisi, ripuli kakka, ei sitten tarvitse mennä hoitoon.
        Olimme mökillä ja hän ei uskaltanut mennä ulkohuusiin, siksi potalla istui, oli sellainen 3 vuotias.

        Pääsky jaksaa olla kohtelias ja kiltti, tuli tuosta kirkossa käynnistä mieleen, ei kovin usein tule kirkoteltua.
        Siellä pohjoisessa taitaa tuo kirkossa käynti olla yleisempää.

        Mikähän nyt päähän rupesi koskemaan, aikoinaan kun valitin pääkipua, mieheni lohdutti, että sinulla on sen mallinen pää, että koskee.
        Niin taitaa olla, vaikka harvoin tähän asti, nyt koputan puuta.( en päätäni kumminkaan)
        Taidan pötkähtää itseni viereen ,halaan tyynyä ja sanon Nukku-Matille tervetuloa.
        Hyvää yötä.

        Tulin vain sanomaan hyvää yötä kaikille. Kauniita unia. Ne kenellä on vielä se oma kulta vieressä muistakaa pitää hyvänä ja hyvänyön suukko kiltisti. Kumpa olisikin.
        Hyvää yötä ja annan hyvänyön suukon kaikille, joka ei halua ottaa kiinni, antaa mennä ohitse. Hyvää yötä nukkukaa hyvin.


    • my.mm.eli

      tuon teille aamuteen tai -kahvin kera nautittavaksi. Piti laittaa vähän herkkua pojantyttärille kun visiteerasivat tänään. Laitan tuorekelmun tuohon tarjottimen päälle ja jääkaappiin, kyllä on vielä aamulla tuoretta. Pullataikinapohjalle tehty, mutta ei ole kardemummalla maustettu, poikani ei ole koskaan tykännyt ko. mausteesta. Siksi täytyy häntä varten aina muistaa laittaa "mummatonta" kahvileipää. On kyllä voita, munaa, sokeria ja suolaa säästämättä leivottu joten on makua taikinassa vaikka se yksi mauste puuttuu ;))

      Onnea 40. lle kahvipirtille, kaikki ovatkin jo ehtineet käydä onnittelemassa kun on yhtenä kukkamerenä koko pirtti! Olipas hyvä etten ehtinyt käydä kukkakaupan kautta tänään ;)
      Minulla on kyllä tekeillä sellainen "kevätkukkakranssi", tuon sen sitten tuohon ulkooveen kun saan valmiiksi. Kangaskukkia, pieniä viisiterälehtisiä, punaisia, keltaisia, valkeita ja vaaleanpunaisia huovasta siihen laitan, ei pääse heti lakastumaan eikä tarvitse kastella ;)

      Kiitos iltakahvista. Ylikypsän yllytyksestä lähden Juhosakaria koskettelemaan :D (toivottavasti ei ole vielä nukahtanut ;))

    • Ensimmäisenä pirtissä. Hyvää huomenta kaikille tulijoille. Keitin kahvit, sitä on termarissa, myös kuumaa vettä toisessa teen juojolle.
      Hyvää päivänjatkoa kaikille

      • Anu1

        Huomenta pirttiin,missäs väki nyt on,kun ei aamukahvilla näy.
        Mutta saanhan ylikypsän kanssa juoda aamukahvit,kun hän ehti keittämäänkin.
        Mutta jätetään nyt vain toisillekkin, kun sieltä unisina tullaan.

        Aurinko paistaa taas pilvettömältä taivaalta, että on eessä uloslähdön aika,ja päivällä sitten menenkin mökillä käymään, toivottavasti on lumi katolta sulanut kun on ollut niin kauniita lämpimiä päiviä.

        Hyvää päivän jatkoa.


      • Ai kun kiva tulla valmiille kahville.
        Tuolla jääkaapissa oli sitä rahkapiirakkaa.

        No nyt on hyvä aamu taas, aurinko paistaa.

        Hyvää jatkoa kaikille.


      • ehdit ensin, minä noita munkkeja jouduttelin, toin vadillisen kuumia, sokerisia.
        Onneksi oli tuo My.mm.eli rahkapiirakka, sait tuoretta vehnästä sinäkin.
        Kerhopäivä ja siksi näin aikaisin leipomassa ja munkin paistinrasvan käry leijailee huoneissa.

        Se tuo rahkapiirakan aika alkaa taas olla, pääsiäisajan herkkua on (maistuu kyllä muulloinkin)minä tykkään kovasti, muutenkin rahka maistuu, vaikka marjojen kanssa.
        Tänne tuodut leivonnaiset ja muutkin herkut antavat inspiraation myös tänne oikeaan elämään ja ensi kerhossa onkin sitten rahkapiirakkaa, kiitos ideasta My.mm.eli.

        Kaunis päivä tulossa, tuuli on vain kovanlainen, mutta tanakasti on jalat maassa, ei kaada.

        Jokos kaikilla kukat on saanut uuden kasvuvoiman, minulla pelarkooniat työtää lehteä täysillä, odotan,että kukkaan ehtisivät aiemmin.
        Entäs se kevätsiivous, joko alkaa ikkunat kaivata ja muistuttaa pesun tarpeesta.

        Minä vielä ikkunoita pesen, mutta se verhojen ripustaminen on kuin pahaa unta.
        Toinen ikävä homma on kavuta vintille viemään mattoja ja tuomaan toiset alas.
        Siinä niinkuin monessa muussa sitä miestä kaipaisi avuksi.

        Eipäs nyt aloiteta päivää valituksella, tehdään työt hissukseen ja se mikä kyetään.
        Apua tietenkin voi palkata, mutta kun on vielä sitä kuntoa sen verran, että jaksaa, niin ei vierasta halua kotiinsa ottaa.
        Aikanaan sitten, kun on pakko.

        Nyt aloittelen noita kamppeita kerätä tuonne kerhotteluun, toivotan hyvää päivää kaikille.

        Muuten yhtä pitkä päivä ja yö, tänä päivänä, että nyt se päivä vain pitenee.


      • Anu1
        Anu1 kirjoitti:

        Huomenta pirttiin,missäs väki nyt on,kun ei aamukahvilla näy.
        Mutta saanhan ylikypsän kanssa juoda aamukahvit,kun hän ehti keittämäänkin.
        Mutta jätetään nyt vain toisillekkin, kun sieltä unisina tullaan.

        Aurinko paistaa taas pilvettömältä taivaalta, että on eessä uloslähdön aika,ja päivällä sitten menenkin mökillä käymään, toivottavasti on lumi katolta sulanut kun on ollut niin kauniita lämpimiä päiviä.

        Hyvää päivän jatkoa.

        Anteeksi että tuppauduin tänne aamukahville,muistanhan pysyä poissa.
        Hyvää jatkoa teille.


      • Anu1 kirjoitti:

        Anteeksi että tuppauduin tänne aamukahville,muistanhan pysyä poissa.
        Hyvää jatkoa teille.

        miten niin tunkeuduit???

        Tervetullut, tottakai, nyt en ymmärtänyt, ehkä kerrot miksi noin sanoit?


      • Hintriika
        SkillaN kirjoitti:

        ehdit ensin, minä noita munkkeja jouduttelin, toin vadillisen kuumia, sokerisia.
        Onneksi oli tuo My.mm.eli rahkapiirakka, sait tuoretta vehnästä sinäkin.
        Kerhopäivä ja siksi näin aikaisin leipomassa ja munkin paistinrasvan käry leijailee huoneissa.

        Se tuo rahkapiirakan aika alkaa taas olla, pääsiäisajan herkkua on (maistuu kyllä muulloinkin)minä tykkään kovasti, muutenkin rahka maistuu, vaikka marjojen kanssa.
        Tänne tuodut leivonnaiset ja muutkin herkut antavat inspiraation myös tänne oikeaan elämään ja ensi kerhossa onkin sitten rahkapiirakkaa, kiitos ideasta My.mm.eli.

        Kaunis päivä tulossa, tuuli on vain kovanlainen, mutta tanakasti on jalat maassa, ei kaada.

        Jokos kaikilla kukat on saanut uuden kasvuvoiman, minulla pelarkooniat työtää lehteä täysillä, odotan,että kukkaan ehtisivät aiemmin.
        Entäs se kevätsiivous, joko alkaa ikkunat kaivata ja muistuttaa pesun tarpeesta.

        Minä vielä ikkunoita pesen, mutta se verhojen ripustaminen on kuin pahaa unta.
        Toinen ikävä homma on kavuta vintille viemään mattoja ja tuomaan toiset alas.
        Siinä niinkuin monessa muussa sitä miestä kaipaisi avuksi.

        Eipäs nyt aloiteta päivää valituksella, tehdään työt hissukseen ja se mikä kyetään.
        Apua tietenkin voi palkata, mutta kun on vielä sitä kuntoa sen verran, että jaksaa, niin ei vierasta halua kotiinsa ottaa.
        Aikanaan sitten, kun on pakko.

        Nyt aloittelen noita kamppeita kerätä tuonne kerhotteluun, toivotan hyvää päivää kaikille.

        Muuten yhtä pitkä päivä ja yö, tänä päivänä, että nyt se päivä vain pitenee.

        Minä ajattelin, että pääsisi vähän halvemmalla, kun kasvattaisi joitakin parvekekukkia siemenistä. Niinpä minä maaliskuun puolivälissä kylvin istutusruukkuihin muutamaa lajia.

        Mutta voi kauhistus! Jos seuraavana päivänä elämänlanka rupesi nostamaan itseään mullasta. Katsoin siemenpussia uudestaan ja niin siinä sanottiin, että kylvetään laatikoihin helmi/maaliskuussa. Jos olisin kylvänyt helmikuussa, niin olisivat varmaan jo metrisiä. Nytkin ovat parikymmensenttisiä. Mihin minä niiden kanssa joudun?

        Hyväksi ennusteeksi sitä luulisi, että elämänlanka on niin terhakka, mutta johtaako terhakkuus ennenaikaiseen kuolemaan (ennen kuin voi parvekkeelle istuttaa)? Tässä sitä elämänlangan kanssa pähkäillään!!!


      • Hintriika kirjoitti:

        Minä ajattelin, että pääsisi vähän halvemmalla, kun kasvattaisi joitakin parvekekukkia siemenistä. Niinpä minä maaliskuun puolivälissä kylvin istutusruukkuihin muutamaa lajia.

        Mutta voi kauhistus! Jos seuraavana päivänä elämänlanka rupesi nostamaan itseään mullasta. Katsoin siemenpussia uudestaan ja niin siinä sanottiin, että kylvetään laatikoihin helmi/maaliskuussa. Jos olisin kylvänyt helmikuussa, niin olisivat varmaan jo metrisiä. Nytkin ovat parikymmensenttisiä. Mihin minä niiden kanssa joudun?

        Hyväksi ennusteeksi sitä luulisi, että elämänlanka on niin terhakka, mutta johtaako terhakkuus ennenaikaiseen kuolemaan (ennen kuin voi parvekkeelle istuttaa)? Tässä sitä elämänlangan kanssa pähkäillään!!!

        sama elämänlanka, mikä puutarhoissa kasvaa, on sitkeä henkinen ja leviää hyvin, kiipeää joka paikkaan.
        Jos jää pienikin juuri,elolle lähtee.

        Ei kai ole muuta neuvoa, kuin ritilä, mihin kieputat pitkiksi venyvät varret.
        Varo itse jäämistä sen kukan sisään;))DD


      • Pääsky64
        Hintriika kirjoitti:

        Minä ajattelin, että pääsisi vähän halvemmalla, kun kasvattaisi joitakin parvekekukkia siemenistä. Niinpä minä maaliskuun puolivälissä kylvin istutusruukkuihin muutamaa lajia.

        Mutta voi kauhistus! Jos seuraavana päivänä elämänlanka rupesi nostamaan itseään mullasta. Katsoin siemenpussia uudestaan ja niin siinä sanottiin, että kylvetään laatikoihin helmi/maaliskuussa. Jos olisin kylvänyt helmikuussa, niin olisivat varmaan jo metrisiä. Nytkin ovat parikymmensenttisiä. Mihin minä niiden kanssa joudun?

        Hyväksi ennusteeksi sitä luulisi, että elämänlanka on niin terhakka, mutta johtaako terhakkuus ennenaikaiseen kuolemaan (ennen kuin voi parvekkeelle istuttaa)? Tässä sitä elämänlangan kanssa pähkäillään!!!

        on ollut elämän lanka ja tomaattia sisällä joita ei saa millään ulos.
        Ehtii kasvaa koko ikkunan peittoon. Haittaako tuo.Laittaa langat jotka voi siirtää sitten parvekkeelle. On valmiiksi siellä.

        Tämä on parasta aikaa naúttia kukkien kasvamisesta,kesällä niitä ei ehdi katsomaan.
        En nyt syö mitään teillä,olen hierojalle menossa.

        Kun on aamulla syönyt puuron ja sopan menee niillä pitkälle.

        Pirtti on kaunis kun on monta ikkuna ja niillä kukkia.Pöydällä raidoitettu kaitaliina ja tulppaaneja aallon vaasissa.

        Kangaspuut pitäisi tuoda pirttiin että saataisi alkaa tekemään ryijyä,aina joku voisi istahataa puihin kutomaan.
        Oikeastikkin haluaisin alkaa tekemään ryijyä.
        Hyvää päivän jatkoa teille.


      • SkillaN kirjoitti:

        ehdit ensin, minä noita munkkeja jouduttelin, toin vadillisen kuumia, sokerisia.
        Onneksi oli tuo My.mm.eli rahkapiirakka, sait tuoretta vehnästä sinäkin.
        Kerhopäivä ja siksi näin aikaisin leipomassa ja munkin paistinrasvan käry leijailee huoneissa.

        Se tuo rahkapiirakan aika alkaa taas olla, pääsiäisajan herkkua on (maistuu kyllä muulloinkin)minä tykkään kovasti, muutenkin rahka maistuu, vaikka marjojen kanssa.
        Tänne tuodut leivonnaiset ja muutkin herkut antavat inspiraation myös tänne oikeaan elämään ja ensi kerhossa onkin sitten rahkapiirakkaa, kiitos ideasta My.mm.eli.

        Kaunis päivä tulossa, tuuli on vain kovanlainen, mutta tanakasti on jalat maassa, ei kaada.

        Jokos kaikilla kukat on saanut uuden kasvuvoiman, minulla pelarkooniat työtää lehteä täysillä, odotan,että kukkaan ehtisivät aiemmin.
        Entäs se kevätsiivous, joko alkaa ikkunat kaivata ja muistuttaa pesun tarpeesta.

        Minä vielä ikkunoita pesen, mutta se verhojen ripustaminen on kuin pahaa unta.
        Toinen ikävä homma on kavuta vintille viemään mattoja ja tuomaan toiset alas.
        Siinä niinkuin monessa muussa sitä miestä kaipaisi avuksi.

        Eipäs nyt aloiteta päivää valituksella, tehdään työt hissukseen ja se mikä kyetään.
        Apua tietenkin voi palkata, mutta kun on vielä sitä kuntoa sen verran, että jaksaa, niin ei vierasta halua kotiinsa ottaa.
        Aikanaan sitten, kun on pakko.

        Nyt aloittelen noita kamppeita kerätä tuonne kerhotteluun, toivotan hyvää päivää kaikille.

        Muuten yhtä pitkä päivä ja yö, tänä päivänä, että nyt se päivä vain pitenee.

        että minä tulen talkoisiin mattoja kantaman ja muutenkin. Tule sinä silittämään verhot ja vaihtamaan mullat kukille. Yhteispelillä se sujuu.


      • Pääsky64 kirjoitti:

        on ollut elämän lanka ja tomaattia sisällä joita ei saa millään ulos.
        Ehtii kasvaa koko ikkunan peittoon. Haittaako tuo.Laittaa langat jotka voi siirtää sitten parvekkeelle. On valmiiksi siellä.

        Tämä on parasta aikaa naúttia kukkien kasvamisesta,kesällä niitä ei ehdi katsomaan.
        En nyt syö mitään teillä,olen hierojalle menossa.

        Kun on aamulla syönyt puuron ja sopan menee niillä pitkälle.

        Pirtti on kaunis kun on monta ikkuna ja niillä kukkia.Pöydällä raidoitettu kaitaliina ja tulppaaneja aallon vaasissa.

        Kangaspuut pitäisi tuoda pirttiin että saataisi alkaa tekemään ryijyä,aina joku voisi istahataa puihin kutomaan.
        Oikeastikkin haluaisin alkaa tekemään ryijyä.
        Hyvää päivän jatkoa teille.

        Vaimon kanssa kudottiin yhdessä 50-luvun alussa Koivu ja Tähti. Vaimo sano mitä je miten tehdään, niin helpoahan se oli. Nytpä ei ole sitä neuvojaa.


      • ii-li
        Hintriika kirjoitti:

        Minä ajattelin, että pääsisi vähän halvemmalla, kun kasvattaisi joitakin parvekekukkia siemenistä. Niinpä minä maaliskuun puolivälissä kylvin istutusruukkuihin muutamaa lajia.

        Mutta voi kauhistus! Jos seuraavana päivänä elämänlanka rupesi nostamaan itseään mullasta. Katsoin siemenpussia uudestaan ja niin siinä sanottiin, että kylvetään laatikoihin helmi/maaliskuussa. Jos olisin kylvänyt helmikuussa, niin olisivat varmaan jo metrisiä. Nytkin ovat parikymmensenttisiä. Mihin minä niiden kanssa joudun?

        Hyväksi ennusteeksi sitä luulisi, että elämänlanka on niin terhakka, mutta johtaako terhakkuus ennenaikaiseen kuolemaan (ennen kuin voi parvekkeelle istuttaa)? Tässä sitä elämänlangan kanssa pähkäillään!!!

        ...pahimpana mahdollisena rikkaruohona sen sitkeähenkisyyden ja muihin kasveihin kietoutumisen takia. Sen juuret menevät syvälle maahan, ja ne piti kaivaa viimeistä pätkää myöten pois.

        Tämän kokemukseni pohjalta olin aika yllättynyt, kun ensi kertaa näin sen siemeniä myynnissä kaupassa. - Tuskin elämänlanka olikaan niin paha rikkaruoho kuin vanhempani uskoivat.


      • Anu1
        SkillaN kirjoitti:

        miten niin tunkeuduit???

        Tervetullut, tottakai, nyt en ymmärtänyt, ehkä kerrot miksi noin sanoit?

        Anteeksi että olin niin tohelo, kiukkuani, vai mitä apeuttani tänne purin, koska rinnastani löydettiin kyhmy ja huomenna iltapäivällä otetaan koepala, tahi näyte mutta sitähän tämä elämä on, en nyt sitä niin tarkoittanut kun kirjoitin edellisessä viestissäni, mutta kun yksin on niin johonkin pitää kiukkuaan purkaa, vaikka eihän sillätavalla saa kuin toisetkin huonotuulisiksi. joten anteeksi vielä kerran.


      • merimona1
        ylikypsa kirjoitti:

        että minä tulen talkoisiin mattoja kantaman ja muutenkin. Tule sinä silittämään verhot ja vaihtamaan mullat kukille. Yhteispelillä se sujuu.

        maaliskuun päivä!
        Olen vaan niin kiireinen, että en tiedä että mistä aloittaisin ja mitä tekisin seuraavaksi.
        Eilinen päivä meni melkein muuttopuuhissa. Itse en tietenkään muuttanut, mutta autoin nuoria sukulaisiani jotka muuttivat omaan, uuteen taloonsa. Tuota verhojen ripustamista riitti ja tavaroiden paikallen järjestelyä.
        Sitten kun tulimme tänne omaan vanhaan, mutta kuitenkin rakkaaseen kotiimme, täällä tuntui tunkkaiselta ja sotkuiselta. Koiran ja kissan karvoja, hevosen ja tupakan hajua ynm.
        Minäpä raahasin tänä aamuna kaikki matot ulos ja se on melkein urotyö, sillä meillä on monta hyvin suurtakin mattoa. Nyt siivoamisen välillä tulin tänne pirttiin munkkikahville.
        Työteliästä päivää kaikille muillekin!


      • Anu1 kirjoitti:

        Anteeksi että olin niin tohelo, kiukkuani, vai mitä apeuttani tänne purin, koska rinnastani löydettiin kyhmy ja huomenna iltapäivällä otetaan koepala, tahi näyte mutta sitähän tämä elämä on, en nyt sitä niin tarkoittanut kun kirjoitin edellisessä viestissäni, mutta kun yksin on niin johonkin pitää kiukkuaan purkaa, vaikka eihän sillätavalla saa kuin toisetkin huonotuulisiksi. joten anteeksi vielä kerran.

        kerroit, mieltäni olisi jäänyt painamaan.

        Pura mieltäsi toistekin, hyvä että johonkin voi purkautua, tuskainen oli tietosi.
        Noiden sairausten vuoksi saa aina jännittää, kun kohdalle osuvat, ja olen murheissani vuoksesi.

        Tiedän, että sanahelinältä kaikki puheet tuntuu, kokemuksiesi jälkeen, silti toivon kaikkea hyvää ja yritä pitää mieli korkealla.
        Voihan se olla vaaratonkin, sekinhän on mahdollista.


      • ylikypsa kirjoitti:

        että minä tulen talkoisiin mattoja kantaman ja muutenkin. Tule sinä silittämään verhot ja vaihtamaan mullat kukille. Yhteispelillä se sujuu.

        mielikuvitusta, kun verhoja ripustan ja ajattelen sinun sen tekevän.

        Noinhan pitäisi tehdä jos olisi mahdollista, mutta kun ei ole.


      • Pääsky64
        ylikypsa kirjoitti:

        Vaimon kanssa kudottiin yhdessä 50-luvun alussa Koivu ja Tähti. Vaimo sano mitä je miten tehdään, niin helpoahan se oli. Nytpä ei ole sitä neuvojaa.

        näen kuinka te vaimon kanssa istutte kangaspuissa.Kalle tekee kiltisti ohjeiden mukaan.Joutuu paljon muuttumaan ihmisen mieli kun pitää kasittää kaiken katoavainen.
        Nyt katselet ryijyä seinällä muistellen.

        Minä en ole tehnyt miehen kanssa muuta kun taloja.


      • Pääsky64
        merimona1 kirjoitti:

        maaliskuun päivä!
        Olen vaan niin kiireinen, että en tiedä että mistä aloittaisin ja mitä tekisin seuraavaksi.
        Eilinen päivä meni melkein muuttopuuhissa. Itse en tietenkään muuttanut, mutta autoin nuoria sukulaisiani jotka muuttivat omaan, uuteen taloonsa. Tuota verhojen ripustamista riitti ja tavaroiden paikallen järjestelyä.
        Sitten kun tulimme tänne omaan vanhaan, mutta kuitenkin rakkaaseen kotiimme, täällä tuntui tunkkaiselta ja sotkuiselta. Koiran ja kissan karvoja, hevosen ja tupakan hajua ynm.
        Minäpä raahasin tänä aamuna kaikki matot ulos ja se on melkein urotyö, sillä meillä on monta hyvin suurtakin mattoa. Nyt siivoamisen välillä tulin tänne pirttiin munkkikahville.
        Työteliästä päivää kaikille muillekin!

        ja karvoja,tulee olemaan työtä niin kaunakun jaksaa.Sellaisessa asumisessa on oma viehätys varsinkin kun tuntuu kodilta.
        Minullakin kun mennään maalle kuun lopulla työt lisääntyy.
        On saanut levähtää tämän talvi sydämmen kaupungissa.Siinä nousee helposti verenpaine.


      • SkillaN kirjoitti:

        mielikuvitusta, kun verhoja ripustan ja ajattelen sinun sen tekevän.

        Noinhan pitäisi tehdä jos olisi mahdollista, mutta kun ei ole.

        Minulla on vilkas mielikuvitus, voin kyllä virtuaalisesti tulla ripustamaan verhojaKIN.


      • merimona1
        Pääsky64 kirjoitti:

        ja karvoja,tulee olemaan työtä niin kaunakun jaksaa.Sellaisessa asumisessa on oma viehätys varsinkin kun tuntuu kodilta.
        Minullakin kun mennään maalle kuun lopulla työt lisääntyy.
        On saanut levähtää tämän talvi sydämmen kaupungissa.Siinä nousee helposti verenpaine.

        sinulle läheinen ja rakas kaupunki?
        Vai tarkoititko jotain muuta kaupunkia?

        Meillä on koira ja kissa, sekä pian kaksi koiraa, kunhan ajokoirapentueen pennut tulevat luovutusikään, niin yksi pikkuinen poikakoira saa luonamme kodin ja mies kouluttaa siitä metsästyskaverin.

        Hevosia on kolme, joilla on karsinapaikka vielä "kylässä", mutta kunnostamme keväällä vanhan navettarakennuksen talleiksi.

        Työtä on, mutta minä pidän kaikista ulkotöistä.


      • Pääsky64
        merimona1 kirjoitti:

        sinulle läheinen ja rakas kaupunki?
        Vai tarkoititko jotain muuta kaupunkia?

        Meillä on koira ja kissa, sekä pian kaksi koiraa, kunhan ajokoirapentueen pennut tulevat luovutusikään, niin yksi pikkuinen poikakoira saa luonamme kodin ja mies kouluttaa siitä metsästyskaverin.

        Hevosia on kolme, joilla on karsinapaikka vielä "kylässä", mutta kunnostamme keväällä vanhan navettarakennuksen talleiksi.

        Työtä on, mutta minä pidän kaikista ulkotöistä.

        kun olen huonosti kirjoittanut sen sydämmen.Se tarkoitti sydäntalven kaupungissa.Ei sydämmen kaupungissa.
        En asu Oulussa vaan Kuusamossa.On tullut kaupungiksi tämäkin kylä.Kuun lopulla aurataan piha maalla ja siellä on töitä kovasti.

        Nautin nyt olosta kun on vähemmän töitä.
        Teillä on kyllä eläkeläisiksi isot hommat eläimet kun ovat niin isotöisiä mutta eipähän pitkästy.


      • Suvi2
        merimona1 kirjoitti:

        maaliskuun päivä!
        Olen vaan niin kiireinen, että en tiedä että mistä aloittaisin ja mitä tekisin seuraavaksi.
        Eilinen päivä meni melkein muuttopuuhissa. Itse en tietenkään muuttanut, mutta autoin nuoria sukulaisiani jotka muuttivat omaan, uuteen taloonsa. Tuota verhojen ripustamista riitti ja tavaroiden paikallen järjestelyä.
        Sitten kun tulimme tänne omaan vanhaan, mutta kuitenkin rakkaaseen kotiimme, täällä tuntui tunkkaiselta ja sotkuiselta. Koiran ja kissan karvoja, hevosen ja tupakan hajua ynm.
        Minäpä raahasin tänä aamuna kaikki matot ulos ja se on melkein urotyö, sillä meillä on monta hyvin suurtakin mattoa. Nyt siivoamisen välillä tulin tänne pirttiin munkkikahville.
        Työteliästä päivää kaikille muillekin!

        päivä kuin sinulla, vaikka minullakin koira pitää huolen siitä, että siivottavaa piisaisi.

        Sain sentään aikaan kolme pellillistä korvapuusteja ja pellillisen gluteenittomia pullia.

        Jotta saiskos olla tuoretta nisua?


      • merimona1
        Pääsky64 kirjoitti:

        kun olen huonosti kirjoittanut sen sydämmen.Se tarkoitti sydäntalven kaupungissa.Ei sydämmen kaupungissa.
        En asu Oulussa vaan Kuusamossa.On tullut kaupungiksi tämäkin kylä.Kuun lopulla aurataan piha maalla ja siellä on töitä kovasti.

        Nautin nyt olosta kun on vähemmän töitä.
        Teillä on kyllä eläkeläisiksi isot hommat eläimet kun ovat niin isotöisiä mutta eipähän pitkästy.

        kaupunkikin" voi jollain olla. Minullakin on, mutta en usko, että asun siellä enää koskaan.

        Juu, kyllä hommia riittä, ja mies on vielä työelämässä vuosikaudet, ennenkuin jää eläkkeelle.


    • tiistai päivään heräävään Suomeen.

      Katselen taas tuota ikkunani näyttämää maisemaa, iso susikoira emäntineen aamulenkillä, joutuukohan jäämään kotiin yksin, kun emäntä työhön lähtee.
      Minkähän laisissa oloissa koirat joutuvat olemaan, varmaan niillä on hyviä koteja, ikävä kyllä myös huonosti kohdeltuja koiria, niinkuin muitakin eläimiä on paljon.

      Tänään on rasismin vastainen päivä,vieläkö tälläistäkin päivää täytyy viettää, eikö sivistynyt maailma ymmärrä, että kaikki luotu on tarkoitettu elämään tässä maailmassa, niin ihmiset, kuin eläimetkin.

      Vakavaksi meni aamu saarnani, mutta tuo ulkoileva koira sai ajatukseni liikkeelle, eipaljon tarvitse, kun mielikuvat tulee ja menee;))

      Pääsky sanoi tuolla aiemmin, että kangaspuutkin voisi pirttiin tuoda, se onkin hyvä idea, minä istuisin paljon enemmän pirtin nurkassa, kangasta paukuttaen.
      Minunkin mieli tekisi kutomaan, mutta kun en tarvitse mitään, ja kallista on kutoa vain "seisomaan" kaappiin.
      Niin hyvä en ole kutomaan, että vieraille voisin kaupata.
      Tulisikin kirjava kudos, kun kaikki pätkän kutoisivat.


      Suvi ja Merimona ahkerina,maistui kyllä korvapuustisi Suvi, eikös ne gluteeninittomat leivonnaiset tule kalliiksi,olen kuullut kerottavan.
      Odotahan Merimona kun ikä karttuu, huone kerrallaan joudut siivoamaan, kyllä se niin rankkaa hommaa on.
      Omalta kohdaltani on pitänyt ruveta myöntämään.

      Naurattaa tuo sydämen kirjoitus, minä saan aina huomautuksen, että sydämeen ei mahdu kahta ämmää ja silti se aina multa menee, olisiko murteella siihen syynsä.
      No monta muuta huomautusta saan, mutta kun ei osaa, niin ei osaa, huonosti on kielioppi luettu;))

      Hyvänen aika, nyt on lopetettava, taitaa virua ja virua.
      Tälläinen puputtaja olen livenäkin."virn."

      • Lokari1

        ilta kahvit täältä, sitten voinkin mennä nukkumaan.
        Kiitos hyvät kahvit sainkin oikein emänän kahvipanusta.
        Kiitos paljon en ota enään näin myöhään liika kahvi voi uneni viedä.
        Terv: Lokari1.


      • kangaspuut, nämä on oikein uudenmalliset, että voitte kutoa vaikka 16 niitistä kangasta ja niitä ryijylä. Kyllä min tulen luomaan sen looimet ja kirtämään puomille. Olkaatte hyvät vaan täällä onkin hyvää tilaa puille ihan tuohon ikkunan eteen, siitä näkee hyvin, kun laitta niin päin, että on selkä ikkunaan kun kutoo, niin valo käy paremmin.

        kahvit juon, kun on niin hyvää kasteltavaakin, turhaan näitä "pusuja" toin olisi täällä tätä topattavaa ollut.

        aurinkoista päivää kaikille.


      • merimona1

        runosta ja runokirjoista, mutta aloin touhuta aamiaista ja tuo rasismin vastainen päivä jäi huomaamatta. Olikohan se ennen vai jälkeen, vai ollenkaan telkkarissa esillä aamulla.
        Jokatapauksessa kurkistin äsken tänne koneelle ja huomasin, että runoketju on ollut eilen "vapaapäivää" viettämässä.
        Itsenkin aion tänään vähän relata, sillä eilen oli aika rankka päivä tuon siivoamisen kanssa.
        Kaiken huippu vielä kun ukko sanoi, että siivoan tahallani itseni niin väsyksiin, että löydän kiukuttelun aihetta.
        Myt en tarkkaan muista mainitsinko hänelle jotain paskaisista tallivaatteista ja saakelin kessun hajusta.
        Jokatapauksessa tänään en ainakaan siivoa.


      • merimona1 kirjoitti:

        runosta ja runokirjoista, mutta aloin touhuta aamiaista ja tuo rasismin vastainen päivä jäi huomaamatta. Olikohan se ennen vai jälkeen, vai ollenkaan telkkarissa esillä aamulla.
        Jokatapauksessa kurkistin äsken tänne koneelle ja huomasin, että runoketju on ollut eilen "vapaapäivää" viettämässä.
        Itsenkin aion tänään vähän relata, sillä eilen oli aika rankka päivä tuon siivoamisen kanssa.
        Kaiken huippu vielä kun ukko sanoi, että siivoan tahallani itseni niin väsyksiin, että löydän kiukuttelun aihetta.
        Myt en tarkkaan muista mainitsinko hänelle jotain paskaisista tallivaatteista ja saakelin kessun hajusta.
        Jokatapauksessa tänään en ainakaan siivoa.

        Hehee vai haisee kessu.;))Se on kumma kyllä ei se silloin haissut kun itse poltin,mutta nyt en voi sietää tupakan hajua.

        Ylikypsa tuo nuo kangaspuut,saatte kyllä opettaa
        minullekin sen kutomisen.
        Vaikka olen olevinani käsityö ihminen niin en ole kuin kaksi matonpätkää eläessäni kutonut.
        Silloinkin neuvoja laittoi alulle.

        Nyt olin taas siellä nypläämössä.
        Ensiviikolla menemme pisipajalle käymään.
        Siellä tulee kyllä "himo"niihin töihin.

        No nyt on päiväkahvit juotu.
        Älä lopeta pusujen tuontia,ne on AINA hyviä;))


      • merimona1 kirjoitti:

        runosta ja runokirjoista, mutta aloin touhuta aamiaista ja tuo rasismin vastainen päivä jäi huomaamatta. Olikohan se ennen vai jälkeen, vai ollenkaan telkkarissa esillä aamulla.
        Jokatapauksessa kurkistin äsken tänne koneelle ja huomasin, että runoketju on ollut eilen "vapaapäivää" viettämässä.
        Itsenkin aion tänään vähän relata, sillä eilen oli aika rankka päivä tuon siivoamisen kanssa.
        Kaiken huippu vielä kun ukko sanoi, että siivoan tahallani itseni niin väsyksiin, että löydän kiukuttelun aihetta.
        Myt en tarkkaan muista mainitsinko hänelle jotain paskaisista tallivaatteista ja saakelin kessun hajusta.
        Jokatapauksessa tänään en ainakaan siivoa.

        mainitse mitään tallivaatteista, eikä tupakastakaan. Vaan pidät oikein hyvänä ja halaat, että oksat pois, kuin suutarinn joulukuusesta. Katsoppas vaan kuinka hänen silmänsä loistaa senjälkeen...


      • muori67 kirjoitti:

        Hehee vai haisee kessu.;))Se on kumma kyllä ei se silloin haissut kun itse poltin,mutta nyt en voi sietää tupakan hajua.

        Ylikypsa tuo nuo kangaspuut,saatte kyllä opettaa
        minullekin sen kutomisen.
        Vaikka olen olevinani käsityö ihminen niin en ole kuin kaksi matonpätkää eläessäni kutonut.
        Silloinkin neuvoja laittoi alulle.

        Nyt olin taas siellä nypläämössä.
        Ensiviikolla menemme pisipajalle käymään.
        Siellä tulee kyllä "himo"niihin töihin.

        No nyt on päiväkahvit juotu.
        Älä lopeta pusujen tuontia,ne on AINA hyviä;))

        Kun teit hienon virheen kirjoittaessasi "Pisipajasta", siellä vielä tulee "himokin". Ethän loukkaannu, mutta en voinut olla kirjoittamatta, minulla kun on niin vilkas tuo mielikuvitus. Ihan rakkaudella kirjoitin, en missään tapauksessa loukatakseni. Hupi on otettava aina kiinni, muuten ei elä kuusitoistavuotiaaksi.


      • ylikypsa kirjoitti:

        Kun teit hienon virheen kirjoittaessasi "Pisipajasta", siellä vielä tulee "himokin". Ethän loukkaannu, mutta en voinut olla kirjoittamatta, minulla kun on niin vilkas tuo mielikuvitus. Ihan rakkaudella kirjoitin, en missään tapauksessa loukatakseni. Hupi on otettava aina kiinni, muuten ei elä kuusitoistavuotiaaksi.

        Hyyyyvväää minä ihan tikahdun...

        Tuossa se taas nähtiin kun ei tarkista mitä tänne
        tuhertaa hihiiii..


      • Pääsky64
        ylikypsa kirjoitti:

        kangaspuut, nämä on oikein uudenmalliset, että voitte kutoa vaikka 16 niitistä kangasta ja niitä ryijylä. Kyllä min tulen luomaan sen looimet ja kirtämään puomille. Olkaatte hyvät vaan täällä onkin hyvää tilaa puille ihan tuohon ikkunan eteen, siitä näkee hyvin, kun laitta niin päin, että on selkä ikkunaan kun kutoo, niin valo käy paremmin.

        kahvit juon, kun on niin hyvää kasteltavaakin, turhaan näitä "pusuja" toin olisi täällä tätä topattavaa ollut.

        aurinkoista päivää kaikille.

        hoksaava ja kiltti raski tuoda kangaspuutkin.
        Minä tuon loimen,vedetään se tukille.
        Muori pitää häntää Lokari vääntää veivillä tukkia,skillani näppäränä tasoittelee loimia luomis kaiteessa.
        Menee tasaisesti minä tasoittelen tukilla.

        Välillä Kalle vaihtaa hukia Lokarin kanssa.Nyt loimi on tukilla aletaan pujottelemaan.Tänä iltana tytöt pujottelee niisiin.Kalle näyttää mallia ohjeesta.
        On vielä päivännäkö mutta pitää olla kohde lamppu.Muuten menee värään niiteen lanka.
        Ryyppään kupillisen kahvia ja lähden käymään kotona.
        Olen leiponut piirakkaa ja kampanisuja vien pajan pojille kahvileiväksi kun ne laittaa minun kuvat s.postiin.
        Tänne voin jättää piirakkaa.
        Aamulla ei ollut mitään tietoa mitä tänään.Koko päivänä ei ole muuta ollut kun menoa että saan vasta istahtaa tälle päivälle.


      • Pääsky64 kirjoitti:

        hoksaava ja kiltti raski tuoda kangaspuutkin.
        Minä tuon loimen,vedetään se tukille.
        Muori pitää häntää Lokari vääntää veivillä tukkia,skillani näppäränä tasoittelee loimia luomis kaiteessa.
        Menee tasaisesti minä tasoittelen tukilla.

        Välillä Kalle vaihtaa hukia Lokarin kanssa.Nyt loimi on tukilla aletaan pujottelemaan.Tänä iltana tytöt pujottelee niisiin.Kalle näyttää mallia ohjeesta.
        On vielä päivännäkö mutta pitää olla kohde lamppu.Muuten menee värään niiteen lanka.
        Ryyppään kupillisen kahvia ja lähden käymään kotona.
        Olen leiponut piirakkaa ja kampanisuja vien pajan pojille kahvileiväksi kun ne laittaa minun kuvat s.postiin.
        Tänne voin jättää piirakkaa.
        Aamulla ei ollut mitään tietoa mitä tänään.Koko päivänä ei ole muuta ollut kun menoa että saan vasta istahtaa tälle päivälle.

        kun tulit kangasta luomaan, en minä olisi osannutkaan, olen aina valmiille mennyt.
        Äitini laittoi kankaat, mutta eihän sitä silloin ollut kiinnostunut.
        No kyllä minä mukana touhuan ja niisiäkin osaan, kun vähän neuvotaan.
        Kyllä sinä Pääsky olet kova tyttö touhuamaan;))

        Minä kävin maalaamassa ja eipä ottanut lähteäkseen maalaaminen, on se kumma miten tahmoo useinkin.

        Selkä meinaa ruveta kenkkuilemaan, mistähän johtunee, issias kai tulehtunut.
        Minulla oli vuosia sitten usseinkin harmina tuo ristiselkä, nyt ei pitkään aikaan,kenkku vaiva sekin.

        Tuosta kutomisesta vielä, minun tekisi mieli tehdä ripsiliina pääsiäiseksi, pitäisiköhän lähteä katsomaan minkälaisia loimia on puissa.
        Jotakin piristystä kotikin tarvitsisi.

        Tuli sellainenkin mieleen, että miten kamalan kallista on kampaajalla käynti, minulta meni 54 euroa permanettiin.
        Sen kun ottaa pari kolme kertaa vuodessa, siihen leikkaus kuuden viikoin välin 18 euroa kerta,
        huh mikä raha yksin tukkaan.
        Onnellisia, joiden tukkaa ei tarvitse kiharrella.
        Valintojahan nämä asiat ovat, joku panee tupakointiin paljon enemmän.

        Huh, miten likainenon tuo ikkuna, kun katuvalo siihen paistaa, sekin harmittelu vielä.

        Rupean tekemän nukkumaan lähtöä, vaivat unohtuu,nukkukaa hyvin ystävät.


      • Pääsky64 kirjoitti:

        hoksaava ja kiltti raski tuoda kangaspuutkin.
        Minä tuon loimen,vedetään se tukille.
        Muori pitää häntää Lokari vääntää veivillä tukkia,skillani näppäränä tasoittelee loimia luomis kaiteessa.
        Menee tasaisesti minä tasoittelen tukilla.

        Välillä Kalle vaihtaa hukia Lokarin kanssa.Nyt loimi on tukilla aletaan pujottelemaan.Tänä iltana tytöt pujottelee niisiin.Kalle näyttää mallia ohjeesta.
        On vielä päivännäkö mutta pitää olla kohde lamppu.Muuten menee värään niiteen lanka.
        Ryyppään kupillisen kahvia ja lähden käymään kotona.
        Olen leiponut piirakkaa ja kampanisuja vien pajan pojille kahvileiväksi kun ne laittaa minun kuvat s.postiin.
        Tänne voin jättää piirakkaa.
        Aamulla ei ollut mitään tietoa mitä tänään.Koko päivänä ei ole muuta ollut kun menoa että saan vasta istahtaa tälle päivälle.

        pirtaan. Pohjanmaalla sanottiin kaidetta pirraksi, pingottimia pänniksi, sukkula taitaa olla sukkula jokapuolella, siis se mihin se puola laitetaan. sukkuloitahan on monenlaisia, mikä livahtaa minnekin.

        Kuinka moni niitistä kangasta te alatte kutomaan, niin kiivu oli mys kangaspuihin kuuluva, mutta vanhan mallisiin.


      • Pääsky64
        SkillaN kirjoitti:

        kun tulit kangasta luomaan, en minä olisi osannutkaan, olen aina valmiille mennyt.
        Äitini laittoi kankaat, mutta eihän sitä silloin ollut kiinnostunut.
        No kyllä minä mukana touhuan ja niisiäkin osaan, kun vähän neuvotaan.
        Kyllä sinä Pääsky olet kova tyttö touhuamaan;))

        Minä kävin maalaamassa ja eipä ottanut lähteäkseen maalaaminen, on se kumma miten tahmoo useinkin.

        Selkä meinaa ruveta kenkkuilemaan, mistähän johtunee, issias kai tulehtunut.
        Minulla oli vuosia sitten usseinkin harmina tuo ristiselkä, nyt ei pitkään aikaan,kenkku vaiva sekin.

        Tuosta kutomisesta vielä, minun tekisi mieli tehdä ripsiliina pääsiäiseksi, pitäisiköhän lähteä katsomaan minkälaisia loimia on puissa.
        Jotakin piristystä kotikin tarvitsisi.

        Tuli sellainenkin mieleen, että miten kamalan kallista on kampaajalla käynti, minulta meni 54 euroa permanettiin.
        Sen kun ottaa pari kolme kertaa vuodessa, siihen leikkaus kuuden viikoin välin 18 euroa kerta,
        huh mikä raha yksin tukkaan.
        Onnellisia, joiden tukkaa ei tarvitse kiharrella.
        Valintojahan nämä asiat ovat, joku panee tupakointiin paljon enemmän.

        Huh, miten likainenon tuo ikkuna, kun katuvalo siihen paistaa, sekin harmittelu vielä.

        Rupean tekemän nukkumaan lähtöä, vaivat unohtuu,nukkukaa hyvin ystävät.

        tarkassa työssä käsi saataa täristä.En taitaisi enää viitsiä maalata.Tein grafiikkaa muutaman työn ja öljyväreillä.
        Enemmänkin kangaspuut kiinnostaa.
        Kerronko tarinan kun vein lapselleni lahjaksi keltaisen raidallisen ripsiliinan.
        Menin seuraavan kerran kylään ja katselin missä se liina.Oli makuuhuoneen pöydällä mitä roskia siinä.Yksi ole ilmasta lentänyt käytetty kor,,,u.
        Ei hyvä vitsi mutta tuli ripsilinasta mieleen.

        Miksi et käytä Ammattikoulun palveluja.Permanentin saat 20e.noin.värjäys samaa luokkaa.Osoitteen löydät puh.luettelosta.

        Käytä villaisia vaatteita selkä tykkää siitä.
        Minun selkä ei siedä vetoa ja kylmää.
        Minunkin keittiön ikkuna on odottanyt pesua.Aina joku muu asia tulee edelle.
        Tänään jäin kotiin vaikka olisi ollut kaksi sellaista menoa.
        On mukava olla vain kotona joskus.Kävin uimassa sen 500m,ja leivoin.Ei hassumpaa lähteä nukkunaan.Hyvää yötä myöskin toisille loimen laittajille.


      • merimona1
        ylikypsa kirjoitti:

        mainitse mitään tallivaatteista, eikä tupakastakaan. Vaan pidät oikein hyvänä ja halaat, että oksat pois, kuin suutarinn joulukuusesta. Katsoppas vaan kuinka hänen silmänsä loistaa senjälkeen...

        sinä viisa Ylikypsä.
        Minä jo taas katuvaisena ja entistä kiltimpänä kehräsin anteeksiantoa.
        Taidat tuntea nämä kuviot? :)


      • merimona1 kirjoitti:

        sinä viisa Ylikypsä.
        Minä jo taas katuvaisena ja entistä kiltimpänä kehräsin anteeksiantoa.
        Taidat tuntea nämä kuviot? :)

        En ole mikään ihmetietäjä, enkä kaikkietävä ja kaukaa viisas. Minusta vaan tuntuu pahalta jos jolla kulla on paha mieli, varsinkin naisilla. Te naiset olette kaikki niin herttaisia, että ei tidän mieltä saisi pahottaa mikään, eikä kukaan.

        Nyt uuteen päivään pää pystyssä ja rinta rottingilla, naisille kai pitäisi sanoa rinnat, on muuten vähän toispuolinen sanonta.


      • ylikypsa kirjoitti:

        En ole mikään ihmetietäjä, enkä kaikkietävä ja kaukaa viisas. Minusta vaan tuntuu pahalta jos jolla kulla on paha mieli, varsinkin naisilla. Te naiset olette kaikki niin herttaisia, että ei tidän mieltä saisi pahottaa mikään, eikä kukaan.

        Nyt uuteen päivään pää pystyssä ja rinta rottingilla, naisille kai pitäisi sanoa rinnat, on muuten vähän toispuolinen sanonta.

        ehdinpäs ensimmäiseksi kahville . kiitos kahvista


      • täynnä tuttuja sama
        Pääsky64 kirjoitti:

        tarkassa työssä käsi saataa täristä.En taitaisi enää viitsiä maalata.Tein grafiikkaa muutaman työn ja öljyväreillä.
        Enemmänkin kangaspuut kiinnostaa.
        Kerronko tarinan kun vein lapselleni lahjaksi keltaisen raidallisen ripsiliinan.
        Menin seuraavan kerran kylään ja katselin missä se liina.Oli makuuhuoneen pöydällä mitä roskia siinä.Yksi ole ilmasta lentänyt käytetty kor,,,u.
        Ei hyvä vitsi mutta tuli ripsilinasta mieleen.

        Miksi et käytä Ammattikoulun palveluja.Permanentin saat 20e.noin.värjäys samaa luokkaa.Osoitteen löydät puh.luettelosta.

        Käytä villaisia vaatteita selkä tykkää siitä.
        Minun selkä ei siedä vetoa ja kylmää.
        Minunkin keittiön ikkuna on odottanyt pesua.Aina joku muu asia tulee edelle.
        Tänään jäin kotiin vaikka olisi ollut kaksi sellaista menoa.
        On mukava olla vain kotona joskus.Kävin uimassa sen 500m,ja leivoin.Ei hassumpaa lähteä nukkunaan.Hyvää yötä myöskin toisille loimen laittajille.

        aina joku serkku on tekemässä.Viimeksi luulin että nyt on vieraampi tyyö niin oli pojan entisen tyttöystävän tyttö S.kylästä.


    • taas viikko puolessa, kyllä aika lentää.

      Minulla on neljä toimetonta päivää edessä, eli ei ole mitään suunniteltua menoa.
      Voisi vaikka ruveta kevätsiivousta tekemään,ikkunat pesemään, mutta nyt sitten tuli esteeksi tuo selkä, on aika ärhäkän tuntuinen.
      Pakottaa jättämään tuollaiset suunnitelmat tuonnemmaksi ja sitten olisi siellä tyttären luonakin sama homma.
      No ei tuo vielä niin kiireinen tehtävä olekkaan, siirretään ja toivon että selkä kuntoutuu.

      Pääsky antoi neuvoja, villaisen pitämisestä, tiedän hyväksi keinoksi ja saalin sisään illalla istuinkin ja jalat lämpimissä villa tossuissa, jospa se siitä.
      Pääskylle kerronikin, että tauluja yritän, ja ihmettelen miten ehtivä sinä oletkaan.

      Kangas on nyt sitten valmis kutoa, sinne vain jokainen pätkä laittamaan.

      Minä aloitan ja laitan alkuun pätkän tummaa ja siitää jatkan sävyttäin kirkkaampiin väreihin, jätän teille iloset värit, mieliala kohoaa, niitä sommitellessa.
      Olkoon oman mielialani kuvana tuo tummempi osa, kun nyt vähän tuota selkääni suren.

      Noista kampaamo hinnoista, on täälläkin mahdollista ammattikoululle mennä, mutta minä käyn aina samalla kampaajalla.
      Meillä on yhteinen menneisyys, hän oli teatterilla, samoinhin aikoihin mieheni kanssa ja siellä paremmin tutustuimme.
      Niiltä ajoilta on mahtavan hauskoja muistoja, saan piristysruiskeen istuessani tuolissa muutaman tunnin.
      Hän on luonteeltaan oikea iloisuuden ekspertti,
      naurua riittää, vaikka toki ehdimme vakavatkin jutustaa.

      Nyt rupean miettimään mitä tässä puuhastelisi, ainahan noita näperryshommia riittää, antaudun niiden hotteille ja kuuntelen tuos selän oireilua.
      Virkeää ja aikaansaapaa päivää kaikille.

      Ai, jopas unohdin, olishan minulla illalla kyntiläkutsut, taidan mennä katsomaan, en ole ennen ollutkaan.

      • Pääsky64

        tutlee hyvä mieli kun näkee ylikypsän istuvan ja rupattelevan muoron ja kaikkien toisien kanssa.
        Joku on jo pistellyt pirtaan illalla.

        Tässä on neljä niisivartta palttina ja ripsi sidokset.Voi kutoa vaikka poppanaa ja ripsiä,minä taidan kutoa raanun.Sellaisen 80cm leveän.
        Tähän loimeen voi kutoa myös ryijyä.
        Aliotan harmajalla pohja värillä,käytän samoja värejä kun Motell Saanio.Ne on lampaan mustasta kaikkia sävyjä lila myös.Pieninä vivahduksina kuparia ja sisistä.
        Skillani on aloittanut teetkö omista leikkaamista loimista omista rakkaista vaatteista kuvia kudokseen,vain puuvillaa ja pellavaa.
        Minulla selkä ilmoittaa jos vaihdan ohuemmat sukkahousut.Mummulla oli villasukat harmajat paksut Juhannukseen asti,villaset housut.
        Osta markkinoilta semmoset harmajat pässinpuskemat!!
        Ei tartte sanoa kellekkään.Voihan nekin somistaa röyhelöin on muotissa.
        Sinulla on kynttiläkutsut. Ei ole vielä tullut tänne asti.
        Onneksi ei ole tänään ohjelmaa kun illalla.Keräsin eilen vanhat tekokukat ja ostin uusia metrisiä lisäksi ja laitoin kiuluun.Ne on kesällä sellaiset jotka säilyy.Haen tänään vielä muutaman korkean kukan.

        Joko ylikypsä on vaihtanut mullat.Anna olla. Ystäväni sanoi etti hän vaihda koskaan vaan lisää ruukkuun multaa.
        Kerää tekokukista hyvä vastankokoinen kimppu ja vanhassa astiassa se näyttää hyvältä.
        Liian isoksi kasvaneet kukat kannattaa lahjoittaa laitoksiin tai kouluille.Siellä on niille tilaa.
        Nyt on valoisaa kutoa kun aurinko paistaa.Lähden hommailemaan jotain kivaa.


      • Hintriika
        Pääsky64 kirjoitti:

        tutlee hyvä mieli kun näkee ylikypsän istuvan ja rupattelevan muoron ja kaikkien toisien kanssa.
        Joku on jo pistellyt pirtaan illalla.

        Tässä on neljä niisivartta palttina ja ripsi sidokset.Voi kutoa vaikka poppanaa ja ripsiä,minä taidan kutoa raanun.Sellaisen 80cm leveän.
        Tähän loimeen voi kutoa myös ryijyä.
        Aliotan harmajalla pohja värillä,käytän samoja värejä kun Motell Saanio.Ne on lampaan mustasta kaikkia sävyjä lila myös.Pieninä vivahduksina kuparia ja sisistä.
        Skillani on aloittanut teetkö omista leikkaamista loimista omista rakkaista vaatteista kuvia kudokseen,vain puuvillaa ja pellavaa.
        Minulla selkä ilmoittaa jos vaihdan ohuemmat sukkahousut.Mummulla oli villasukat harmajat paksut Juhannukseen asti,villaset housut.
        Osta markkinoilta semmoset harmajat pässinpuskemat!!
        Ei tartte sanoa kellekkään.Voihan nekin somistaa röyhelöin on muotissa.
        Sinulla on kynttiläkutsut. Ei ole vielä tullut tänne asti.
        Onneksi ei ole tänään ohjelmaa kun illalla.Keräsin eilen vanhat tekokukat ja ostin uusia metrisiä lisäksi ja laitoin kiuluun.Ne on kesällä sellaiset jotka säilyy.Haen tänään vielä muutaman korkean kukan.

        Joko ylikypsä on vaihtanut mullat.Anna olla. Ystäväni sanoi etti hän vaihda koskaan vaan lisää ruukkuun multaa.
        Kerää tekokukista hyvä vastankokoinen kimppu ja vanhassa astiassa se näyttää hyvältä.
        Liian isoksi kasvaneet kukat kannattaa lahjoittaa laitoksiin tai kouluille.Siellä on niille tilaa.
        Nyt on valoisaa kutoa kun aurinko paistaa.Lähden hommailemaan jotain kivaa.

        Aikanaan Dostojevski on lausahtanut näin viisaasti: "Ihminen on onneton, koska hän ei tiedä olevansa onnellinen."

        Siis kaikki, joista olo tuntuu onnettomalta, ruvetkaapa tiedostamaan! Ei tämä elämä niin kurjaa olekaan kuin äkikseltään luulisi. Olkaamme onnellisia, että taas tänä aamuna peilistä katsoi se sama tuttu ruttunaama. Olemme siis elossa! Viis rutuista!


      • Pääsky64 kirjoitti:

        tutlee hyvä mieli kun näkee ylikypsän istuvan ja rupattelevan muoron ja kaikkien toisien kanssa.
        Joku on jo pistellyt pirtaan illalla.

        Tässä on neljä niisivartta palttina ja ripsi sidokset.Voi kutoa vaikka poppanaa ja ripsiä,minä taidan kutoa raanun.Sellaisen 80cm leveän.
        Tähän loimeen voi kutoa myös ryijyä.
        Aliotan harmajalla pohja värillä,käytän samoja värejä kun Motell Saanio.Ne on lampaan mustasta kaikkia sävyjä lila myös.Pieninä vivahduksina kuparia ja sisistä.
        Skillani on aloittanut teetkö omista leikkaamista loimista omista rakkaista vaatteista kuvia kudokseen,vain puuvillaa ja pellavaa.
        Minulla selkä ilmoittaa jos vaihdan ohuemmat sukkahousut.Mummulla oli villasukat harmajat paksut Juhannukseen asti,villaset housut.
        Osta markkinoilta semmoset harmajat pässinpuskemat!!
        Ei tartte sanoa kellekkään.Voihan nekin somistaa röyhelöin on muotissa.
        Sinulla on kynttiläkutsut. Ei ole vielä tullut tänne asti.
        Onneksi ei ole tänään ohjelmaa kun illalla.Keräsin eilen vanhat tekokukat ja ostin uusia metrisiä lisäksi ja laitoin kiuluun.Ne on kesällä sellaiset jotka säilyy.Haen tänään vielä muutaman korkean kukan.

        Joko ylikypsä on vaihtanut mullat.Anna olla. Ystäväni sanoi etti hän vaihda koskaan vaan lisää ruukkuun multaa.
        Kerää tekokukista hyvä vastankokoinen kimppu ja vanhassa astiassa se näyttää hyvältä.
        Liian isoksi kasvaneet kukat kannattaa lahjoittaa laitoksiin tai kouluille.Siellä on niille tilaa.
        Nyt on valoisaa kutoa kun aurinko paistaa.Lähden hommailemaan jotain kivaa.

        kynttiläkutsu toin urisevien Ukkojen syksyllä valamia kynttilöitä, niitä jäi vähän myymättä, mutta kyllä niitä meni kaupaksi monta sataa kappaletta, valu sekä kastelukynttilöitä. Nämä on niitä itse kasteltuja, näisä ihanan ryppyinen pinta, eivätkä valu yhtään, ei tarvitse pelätä pöytäliinan sotkeutuvan steariiniin..Ne kynttiäillalliset ovat romanttisia, vaikka vain kahdetaan.

        Alan kutomaan iltaa odotellessani muistojen mattoa. Olen leikannut koko elämäni varrelta monta kerää erivärisiä paidasta ym. leikattuja kuteita. Täytyy aloittaa ihan lapsuudesta alkaen ja edetä tähän päivään kerätä kaikki muistot samaan mattoon. siitä tuleekin pitkä matto. Murheista kudon kynnysmaton, siihen voi sisään tullessaan pyyhkiä kaikki surut ja murheet.
        Iloista kevätpäivää ja tervetuloa kynttiläkutsulle kaikki kynnelle kykenevät.


      • pullaulla
        ylikypsa kirjoitti:

        kynttiläkutsu toin urisevien Ukkojen syksyllä valamia kynttilöitä, niitä jäi vähän myymättä, mutta kyllä niitä meni kaupaksi monta sataa kappaletta, valu sekä kastelukynttilöitä. Nämä on niitä itse kasteltuja, näisä ihanan ryppyinen pinta, eivätkä valu yhtään, ei tarvitse pelätä pöytäliinan sotkeutuvan steariiniin..Ne kynttiäillalliset ovat romanttisia, vaikka vain kahdetaan.

        Alan kutomaan iltaa odotellessani muistojen mattoa. Olen leikannut koko elämäni varrelta monta kerää erivärisiä paidasta ym. leikattuja kuteita. Täytyy aloittaa ihan lapsuudesta alkaen ja edetä tähän päivään kerätä kaikki muistot samaan mattoon. siitä tuleekin pitkä matto. Murheista kudon kynnysmaton, siihen voi sisään tullessaan pyyhkiä kaikki surut ja murheet.
        Iloista kevätpäivää ja tervetuloa kynttiläkutsulle kaikki kynnelle kykenevät.

        minullakin Suomessa ,ne oli äidiltä peritty ,ja nyt kun te puhuitte niistä ,tuli vähän haikee mieli. Oli pakon sanelemaa että minun oli luovuttava niistä(kin) silloin kun muutin tänne lahdentaa.
        Ne meni kyllä tuttuun paikkaan ja ovat varmaankin hyvissä käsissä. Viimeisen työn tein mieheni kuoleman jälkeen Tummista langoista ,seinäryijy,(oma malli). En ole sitä kyllä pitänyt seinällä koska se oli sellainen surun haihduttamis työ .Ja nyt on vaan katsottava valoisasti eteenpäi niinkauan kun sitä kestää.
        Ja jos sallitte tulen illalla katsomaan niitä teidän kynttilöitä . Ei kai se ole Yksityis tilaisuus. Istuisin jossain sivulla, niin, ja voisin ottaa yhden konjakin jos kaapissa vielä on.


      • pullaulla kirjoitti:

        minullakin Suomessa ,ne oli äidiltä peritty ,ja nyt kun te puhuitte niistä ,tuli vähän haikee mieli. Oli pakon sanelemaa että minun oli luovuttava niistä(kin) silloin kun muutin tänne lahdentaa.
        Ne meni kyllä tuttuun paikkaan ja ovat varmaankin hyvissä käsissä. Viimeisen työn tein mieheni kuoleman jälkeen Tummista langoista ,seinäryijy,(oma malli). En ole sitä kyllä pitänyt seinällä koska se oli sellainen surun haihduttamis työ .Ja nyt on vaan katsottava valoisasti eteenpäi niinkauan kun sitä kestää.
        Ja jos sallitte tulen illalla katsomaan niitä teidän kynttilöitä . Ei kai se ole Yksityis tilaisuus. Istuisin jossain sivulla, niin, ja voisin ottaa yhden konjakin jos kaapissa vielä on.

        ei ole yksityistilaisuus, kaikki on tervetulleita, tuon toisen pullon konjakkia ja tuon niitä"pusuja" kanssa, että riittää kaikille. Tuon vielä viinipullon, jos ei kaikille käy konjakki. Minustakin viini sopii paremmin kynttiöiden kanssa, ne luo yhdessä romanttisen tunnelman.


      • Pääsky64
        ylikypsa kirjoitti:

        ei ole yksityistilaisuus, kaikki on tervetulleita, tuon toisen pullon konjakkia ja tuon niitä"pusuja" kanssa, että riittää kaikille. Tuon vielä viinipullon, jos ei kaikille käy konjakki. Minustakin viini sopii paremmin kynttiöiden kanssa, ne luo yhdessä romanttisen tunnelman.

        kaikki ovat vieraita.Nurkassa minäkin olisin,mutta kun saan viinä niin en pysy siellä.
        Teillä on kyllä muutenkin vahtiminen että pysyn ruodussa.
        Sinulla on samanlainen surun ryijy minkä ylikypsä aikoo kutoa ja laittaa kynnysmatoksi.
        Kangaspuut tuovat muistoja meilläkin oli kylän vanhat puut ne oli vuorotellen taloissa.
        Vanhan puolen seinässä oli luomapuut,tapit joihin langat vedettiin.
        Minulla on illalla harjotukset mutta älkää poltelko kaikkia valettuja kynttilöitä.Jättäkää minullekkin yksi että näen minkälaisia ne ovat.


      • kullero
        Pääsky64 kirjoitti:

        kaikki ovat vieraita.Nurkassa minäkin olisin,mutta kun saan viinä niin en pysy siellä.
        Teillä on kyllä muutenkin vahtiminen että pysyn ruodussa.
        Sinulla on samanlainen surun ryijy minkä ylikypsä aikoo kutoa ja laittaa kynnysmatoksi.
        Kangaspuut tuovat muistoja meilläkin oli kylän vanhat puut ne oli vuorotellen taloissa.
        Vanhan puolen seinässä oli luomapuut,tapit joihin langat vedettiin.
        Minulla on illalla harjotukset mutta älkää poltelko kaikkia valettuja kynttilöitä.Jättäkää minullekkin yksi että näen minkälaisia ne ovat.

        myös mukana juhlissa, käyn ensin Ukkokodissa kuuntelemassa miten voivat, sitten tulen kynttiläjuhliin! Tuon samalla havuja rapuneteen, saan niitä Ukkotuvasta matkaani, he tekev,ät hautaseppeleitä niistä kukkakauppoihin ja saavat tupakka, kahvirahat niistä tienattua ja hyvän mielen!


      • uzma-m

        viis paivaa sitten yhatkkia puhelin meni mykaksi,kavin vilkaisemassa ulkona ja voi helkkari olivat kaivaneen syvaa monttua noin 550m jotain kaapelia varten ja koko kadun pituudelta puhelimimet mykistyi,ei auttanut itku eika hammasten kiristys,luvattiin parin tunnin paasta on ok,ja sitten sulkivat valitus puhelimetkin,viis kokonaista paivaa ei paassyt netille,vahemmastakin tulee hulluksi.
        Nyt tarvittais konjakki kahveet vaan onkohan kaapissa mitaan?


      • uzma-m kirjoitti:

        viis paivaa sitten yhatkkia puhelin meni mykaksi,kavin vilkaisemassa ulkona ja voi helkkari olivat kaivaneen syvaa monttua noin 550m jotain kaapelia varten ja koko kadun pituudelta puhelimimet mykistyi,ei auttanut itku eika hammasten kiristys,luvattiin parin tunnin paasta on ok,ja sitten sulkivat valitus puhelimetkin,viis kokonaista paivaa ei paassyt netille,vahemmastakin tulee hulluksi.
        Nyt tarvittais konjakki kahveet vaan onkohan kaapissa mitaan?

        Kojakit ja viinitkin.
        Minä toin graavilohta leivän päälle.

        Olin kaupungilla monta tuntia.

        Nyt tulin niille kynttilä illallisille.

        Täällä on niin upeita kynttilöitä raskiikos niitä polttaakaan;)

        Rauhallista iltaa kaikille.


      • muori67 kirjoitti:

        Kojakit ja viinitkin.
        Minä toin graavilohta leivän päälle.

        Olin kaupungilla monta tuntia.

        Nyt tulin niille kynttilä illallisille.

        Täällä on niin upeita kynttilöitä raskiikos niitä polttaakaan;)

        Rauhallista iltaa kaikille.

        vielä kun me mummin kanssa kahden (En sano muori), ei silti kyllä me täällä viinin ja kynttilöiden kanssa viihdytään, mikä tämän romanttisempaa, voidaan vaikka hellästi suukitella vielä kun ei ole kukaan näkemässä.


      • Alasammuttu
        ylikypsa kirjoitti:

        vielä kun me mummin kanssa kahden (En sano muori), ei silti kyllä me täällä viinin ja kynttilöiden kanssa viihdytään, mikä tämän romanttisempaa, voidaan vaikka hellästi suukitella vielä kun ei ole kukaan näkemässä.

        minä ja Kullero täällä kynttilänhämyssä, juttelemme hiljakseen päivän kuulumisia, toisessa pöydässä on muitakin,- oteenpas nyt juhlan kunniaksi tujaus konjamiinia...


      • Alasammuttu kirjoitti:

        minä ja Kullero täällä kynttilänhämyssä, juttelemme hiljakseen päivän kuulumisia, toisessa pöydässä on muitakin,- oteenpas nyt juhlan kunniaksi tujaus konjamiinia...

        Minähän pääsin oikein herra seuran.
        Kyllä tytöt on kohta vihreinä kateudeta;))

        Kippis vain pojat....


      • uzma-m
        muori67 kirjoitti:

        Minähän pääsin oikein herra seuran.
        Kyllä tytöt on kohta vihreinä kateudeta;))

        Kippis vain pojat....

        pitkasta aikaa poikkesin eika kukaan morjesta.Hyvaa yota kaikille menen Inspector Morsia kattomaan.


      • Hintriika
        muori67 kirjoitti:

        Minähän pääsin oikein herra seuran.
        Kyllä tytöt on kohta vihreinä kateudeta;))

        Kippis vain pojat....

        Älkää minusta välittäkö, olen katselevinani toiseen suuntaan... Joko saitte pussatuksi? Parempia ne nuo luomupusut onkin kuin suklaiset.

        Alkaa epäilyttää, että ylikypsällä on pusutehdas, kun niitä riittää koko ajan pirttiin raahattaviksi. Tehdasmaisista pusuista kyllä puuttuu sitä jotakin...

        Nämä ovat elämäni ensimmäiset kynttiläillalliset, joten en ole ollenkaan varma, osaanko käyttäytyä asiaankuuluvasti. Sanokaa sitten, kun oikein törttöilen!


      • Perttu20
        uzma-m kirjoitti:

        pitkasta aikaa poikkesin eika kukaan morjesta.Hyvaa yota kaikille menen Inspector Morsia kattomaan.

        pirttiin, minä olen myös juhlimassa pirtin merkkipaalua, istunkin vaarien ja mummujen polvilla kokoillan ja kuuntelen tarinoita!

        Mukavaa kynttiläiltaa kaikille mukana olevalle!


      • Hintriika kirjoitti:

        Älkää minusta välittäkö, olen katselevinani toiseen suuntaan... Joko saitte pussatuksi? Parempia ne nuo luomupusut onkin kuin suklaiset.

        Alkaa epäilyttää, että ylikypsällä on pusutehdas, kun niitä riittää koko ajan pirttiin raahattaviksi. Tehdasmaisista pusuista kyllä puuttuu sitä jotakin...

        Nämä ovat elämäni ensimmäiset kynttiläillalliset, joten en ole ollenkaan varma, osaanko käyttäytyä asiaankuuluvasti. Sanokaa sitten, kun oikein törttöilen!

        Hintriikka, mitäs tämä nyt on. Minä voin ihan hyvin antaa sinullekin pusut ihan oikeesti, tämä nyt on minun tapani, anteeksi kaikki. Minä vaan satun olemaan niin, niin yksin ja itseni piristykseksi haluan olla sillai vaan. en minä osaa sanoa miksi. Eräät tietää asian oikean laidan. Pyydän anteeksi kaikilta en halua pilata kenenkään kynttiläiltaa.

        Nyt otetaa otetaan konjakki kopsut ja pistetään levy soimaan ja tanssit pystyyn, saanko luvan.


      • uzma-m kirjoitti:

        pitkasta aikaa poikkesin eika kukaan morjesta.Hyvaa yota kaikille menen Inspector Morsia kattomaan.

        Tule vain meidän kanssa kynttilä illallisille;))

        Skoolataan ja pistetään vaikka valssiksi.

        Ylikypsä ainakin on luvannut että mennään poskiposkea vasten;))


      • ylikypsa kirjoitti:

        Hintriikka, mitäs tämä nyt on. Minä voin ihan hyvin antaa sinullekin pusut ihan oikeesti, tämä nyt on minun tapani, anteeksi kaikki. Minä vaan satun olemaan niin, niin yksin ja itseni piristykseksi haluan olla sillai vaan. en minä osaa sanoa miksi. Eräät tietää asian oikean laidan. Pyydän anteeksi kaikilta en halua pilata kenenkään kynttiläiltaa.

        Nyt otetaa otetaan konjakki kopsut ja pistetään levy soimaan ja tanssit pystyyn, saanko luvan.

        nätisti ja nyt pyördä lennädä,vaik ei ole kun
        harmaapää;))


      • uzma-m
        muori67 kirjoitti:

        Tule vain meidän kanssa kynttilä illallisille;))

        Skoolataan ja pistetään vaikka valssiksi.

        Ylikypsä ainakin on luvannut että mennään poskiposkea vasten;))

        kauniisti pyydat tulen, siirran tuon pojan polveltani oli mukava keikutella nuortakin miesta vaihteeksi,valssia minkin osaan,muistatkos letka jenkan?


      • sampo45
        muori67 kirjoitti:

        nätisti ja nyt pyördä lennädä,vaik ei ole kun
        harmaapää;))

        Pääskyä tanssiin kun on pohjosen tyttöjä, nyt juhlitaan aamuun asti, meitähän on tasapuolisesti miehiä ja naisia, tanssitaan tiputanssia välillä että kaikki saa liikuntaa! Hauskaa pitää olla.........


      • my.mm.eli

        Ystävä hyvä, otan osaa - aivan konkreettisesti - omalla selälläni! Viikon on taas kipu estänyt lähes kaiken toiminnan, nyt taitaa jo helpottaa. Kipu pillereihin oli toissapäivänä turvauduttava vaikka kuinka yrittää niiden syömistä välttää. Joku neuvoi sinulle lämmintä selkääsi, minun täytyy ehdottomasti kylmäpakkauksella hoitaa! Näin olemme erilaisia. Tai siis kivun syystä, aiheuttajasta, riippunee hoitokin. Toivon, että pian saat selkäsi kuntoon.

        Äläkä ikkunanpesuja sure, kyllä kevättä vielä riittää siihenkin työhön. Pakkasen puolella vielä päivälämpötilatkin, öistä puhumattakaan. Vaikka aurinko jo lämmittää tuulensuojaisissa paikoissa, niin kylmettymisvaara vielä vaanii.

        Edellisessä pirtissä SkillaN kyselit noista yläkerran huoneiston koirien haukkumisesta. Onneksi eivät kovin paljon hauku, joskus vain innostuvat n. puolen tunnin “haukkujaisiin”. Oikeastaan enemmän häiritsevää ääntä on tullut sellaista kovan esineen vierittelystä parketilla, joku muovipallo, salibandypallo ehkä, tai vastaava “lelu”. Kesällä eniten häiritsi parvekkeella haukku kaikkia ohikulkijoita. Kovin erilaisia ovat käytökseltään koiratkin. Edellisillä asukkailla oli iso musta koira joka ei koskaan haukkunut. Oliko onnistuneen “kasvatuksen” tulosta vai rotuominaisuus, en tiedä.

        Paljon on koiria “muuttanut” tähänkin taloyhtiöön viimevuosina. Talon valmistuessa v.-87 oli vain yksi koira taloon muuttavien asukkaiden mukana (70 huoneistoa). Nyt koiria (yksi tai useampikin per asunto) on jo yhteensä parikymmentä. Alkuperäisiä asukkaita on enää noin kymmenessä huoneistossa. Olipa eräässä asunnossa muutaman vuoden ajan musta possukin (tuolla kakkostalossa). Nuori nainen sitä sikaa (silloin viimeisenä vuonna se oli todellakin jo iso sika) ulkoilutti, tuossa pihatiellä kävellessäni tulivat monesti minuakin vastaan. Liekö sorkkien kopse kuulunut alakerran asuntoon! Vai oliko kokolattiamatto kopsetta vaimentamassa :-D

        Jaaha, se siis olikin kangaspuiden pauketta, joka täältä kuului jo korttelin päähän ;). Minä luulin, että olette nyrkkeilysäkin ripustaneet kurkihirteen ja aloittaneet harjoitukset sen kanssa. Pauke oli vähän saman rytmistä. Jos vielä olisi musiikki pauhannut, niin veikkaukseni olisi kääntynyt *tanssii tähtien kanssa* harjoitusten kannalle.

        Vaikka voihan se olla, että muori ja ylikypsä harjoittelivat salaa (tuossa äskettäin olivat ja salaseurasta puhuivat) seuraavaa ohjelmaa varten, eikös siellä ole tango vuorossa.
        Yksi pusu oli jäänyt pöydälle, korjasin parempaan talteen.

        Hienoa, että uzma-m poissaolo johtui vain poikki kaivetuista linjoista. Tervetullut olet ‘takaisin’, siitäpä tuli mieleeni tietääkö kukaan señora lyylistä? Olen jo pitkään kaivannut häntä palstoille.

        Kiitos kahvista ja konjakista. Maistuivat molemmat, ja - pusu myös :)


      • Pääsky64
        muori67 kirjoitti:

        nätisti ja nyt pyördä lennädä,vaik ei ole kun
        harmaapää;))

        on alettu jo tanssimaan.Minulla oli kiire tulin juoksujalkaa kotiin että ehdin ennen kuin kaikki pusut on jaettu.Täällähän on tunnelmaa ja konjakkia maistellaan.
        Utzmakin on tullut pitkästä aikaa.Sinua on pidetty siellä hiljaisena.Hyvä kun loppui paasto.

        Miten monta miestä istuukaan tuolla hämärssä nurkassa.
        Saan nähdä hakevatko tanssimaan.
        Pitää vähän laittaa huulupunaa ja sinivriä ja suihkauttaa hajuvettä.
        Kaunis kynttilä valaistus.
        Päydällä asetelma ylikypsän kynttilöistä.

        Minulla on vielä juomatta laivalta tuliaisiksi tuotu kermalikööri.Olen joskus ryypännyt suoraan pullon suusta,samoin nytkin.
        Sanon vain saa ottaa joka haluaa.
        Nyt soi laulu "sä kuulut päivään jokaiseen,sä kuulut aamuun ja iltaan"


      • Hintriika
        ylikypsa kirjoitti:

        Hintriikka, mitäs tämä nyt on. Minä voin ihan hyvin antaa sinullekin pusut ihan oikeesti, tämä nyt on minun tapani, anteeksi kaikki. Minä vaan satun olemaan niin, niin yksin ja itseni piristykseksi haluan olla sillai vaan. en minä osaa sanoa miksi. Eräät tietää asian oikean laidan. Pyydän anteeksi kaikilta en halua pilata kenenkään kynttiläiltaa.

        Nyt otetaa otetaan konjakki kopsut ja pistetään levy soimaan ja tanssit pystyyn, saanko luvan.

        Voi hyvä ylikypsä, enhän minä mitään sellaista tarkoittanut, mistä tarvitsisi noin hermostua! Yksinäisiähän tässä ollaan kaikki, joten pidetään vain porukalla seuraa toisillemme. Sinä olet sakin ilopilkku, kun jaksat muistaa kaikkia!


      • my.mm.eli
        sampo45 kirjoitti:

        Pääskyä tanssiin kun on pohjosen tyttöjä, nyt juhlitaan aamuun asti, meitähän on tasapuolisesti miehiä ja naisia, tanssitaan tiputanssia välillä että kaikki saa liikuntaa! Hauskaa pitää olla.........

        Täällähän on vauhti päällä! Yritin tuossa 'käyntikorttia' kirjoittaessani samalla katsella kolmoselta tuota 45:ttä minuuttia, lintuinfluenssa koko illan teemana, enkä huomannutkaan pirtin tupsahtaneen porukkaa täyteen. Liityn joukkoonne kynttiläillalliselle minäkin. Tunnelmaa ei täältä puutu, eikä taida muutakaan puuttua! Kippis!!


      • Pääsky64
        sampo45 kirjoitti:

        Pääskyä tanssiin kun on pohjosen tyttöjä, nyt juhlitaan aamuun asti, meitähän on tasapuolisesti miehiä ja naisia, tanssitaan tiputanssia välillä että kaikki saa liikuntaa! Hauskaa pitää olla.........

        minulle tiputanssi on oudompi,mutta meneehän se mukavassa seurassa.Onneksi vaihtui tangoksi Rauli Somerjoen "oi jos voisin löytää kaikkein kauneimman tämän mmailmani pallon valtavan".Oletkin hyvä tanssittaja ja menemme kuin siivillä.


      • Pääsky64
        sampo45 kirjoitti:

        Pääskyä tanssiin kun on pohjosen tyttöjä, nyt juhlitaan aamuun asti, meitähän on tasapuolisesti miehiä ja naisia, tanssitaan tiputanssia välillä että kaikki saa liikuntaa! Hauskaa pitää olla.........

        mennään vielä sekin.Samba seuraavaksi "vaikka menis viimmeisetkin siemenperunat".Sitten käydään virvokkeita nauttimaan.


      • merimona1
        Pääsky64 kirjoitti:

        on alettu jo tanssimaan.Minulla oli kiire tulin juoksujalkaa kotiin että ehdin ennen kuin kaikki pusut on jaettu.Täällähän on tunnelmaa ja konjakkia maistellaan.
        Utzmakin on tullut pitkästä aikaa.Sinua on pidetty siellä hiljaisena.Hyvä kun loppui paasto.

        Miten monta miestä istuukaan tuolla hämärssä nurkassa.
        Saan nähdä hakevatko tanssimaan.
        Pitää vähän laittaa huulupunaa ja sinivriä ja suihkauttaa hajuvettä.
        Kaunis kynttilä valaistus.
        Päydällä asetelma ylikypsän kynttilöistä.

        Minulla on vielä juomatta laivalta tuliaisiksi tuotu kermalikööri.Olen joskus ryypännyt suoraan pullon suusta,samoin nytkin.
        Sanon vain saa ottaa joka haluaa.
        Nyt soi laulu "sä kuulut päivään jokaiseen,sä kuulut aamuun ja iltaan"

        oikein kysyä, että onko täällä jokin erikoinen juhla, tai aihetta juhlia, muukun kuin pikkulauantai?
        Minä en ole konjakkia maistanutkaan aikoihin, tai muutakaan alkoholipitoista juomaa, kun tuo aviosiippa on sellainen, joka ei käytä mitään väkeviä. Viimeksi otti häissämme lasin shampanjaa.
        Kynttiläilalliset on mukava juttu ja nyt sitten on syytäkin ottaa konjakit ja tuota kermalikööriä, kun pääsky tarjoaa.
        Tanssitaan! Minä olen hyvä ja kova tanssimaan ja tanssin joskus kotonani yksinkin.


      • Pääsky64
        ylikypsa kirjoitti:

        Hintriikka, mitäs tämä nyt on. Minä voin ihan hyvin antaa sinullekin pusut ihan oikeesti, tämä nyt on minun tapani, anteeksi kaikki. Minä vaan satun olemaan niin, niin yksin ja itseni piristykseksi haluan olla sillai vaan. en minä osaa sanoa miksi. Eräät tietää asian oikean laidan. Pyydän anteeksi kaikilta en halua pilata kenenkään kynttiläiltaa.

        Nyt otetaa otetaan konjakki kopsut ja pistetään levy soimaan ja tanssit pystyyn, saanko luvan.

        pidellyt käviskö ryöstämässä itselle.Miten täältä hämärästä löytää.Ryyppää vain memorina pullon suusta niin me korpihovillakin käydään naulakolla taskumatista ottamassa huikat.


      • ylikypsa kirjoitti:

        vielä kun me mummin kanssa kahden (En sano muori), ei silti kyllä me täällä viinin ja kynttilöiden kanssa viihdytään, mikä tämän romanttisempaa, voidaan vaikka hellästi suukitella vielä kun ei ole kukaan näkemässä.

        minulle aina käy,jään kaikesta paitsi,alistun ja olen hiljaa.

        On täällä kyllä hienoa ja nuo pojatkin tuolla nurkkapöydässä taidan tulla teidän pöytään.
        Voi että on juhlavaa, miten paljon kynttilöitä ja tarjottavaa.

        Minä tätä kynttilä teemaa kävin jo tuolla kutsuilla hakemassa ja pää on täynnä kaikenlaisia tuoksuja mansikasta, omenaan.
        Kauniita tavaroita, kynttilöiden kera myytiin, kalliita ,kalliita.
        Minäkin sorruin ostamaan omenan tuoksuiden kynttilän.

        On täällä sellainen tunnelma,että viihdytään,
        minäkin otan tuosta viinipullosta lasillisen ja ylikypsän tuoman pusun, ja taidan rohkaista mieleni ja pyydän ylikypsän tanssiin.
        Valssi soi, nyt tai ei koskaan,,"sinun kanssasi tanssin mä taivaisihin", mitäs jos laulaisimme yhdessä,,Onnistuisikohan.

        Vähän myöhempään juhlitaan,ja pidetään hauskaa.


      • merimona1 kirjoitti:

        oikein kysyä, että onko täällä jokin erikoinen juhla, tai aihetta juhlia, muukun kuin pikkulauantai?
        Minä en ole konjakkia maistanutkaan aikoihin, tai muutakaan alkoholipitoista juomaa, kun tuo aviosiippa on sellainen, joka ei käytä mitään väkeviä. Viimeksi otti häissämme lasin shampanjaa.
        Kynttiläilalliset on mukava juttu ja nyt sitten on syytäkin ottaa konjakit ja tuota kermalikööriä, kun pääsky tarjoaa.
        Tanssitaan! Minä olen hyvä ja kova tanssimaan ja tanssin joskus kotonani yksinkin.

        Lanbadaa, tytöt minihameet päälle ja sen alle ei mitään, niinhän se aikoinaan oli. Se oli kiva tanssi ja mikksei vieläkin kyllä se hyvin sopii tänne kynttiläillallisillekin, onhan tässä jo otettu vaikka mitä, nuotteja, että kyllä sujuu noykeasti. aaaaah.


      • pullaulla
        ylikypsa kirjoitti:

        Hintriikka, mitäs tämä nyt on. Minä voin ihan hyvin antaa sinullekin pusut ihan oikeesti, tämä nyt on minun tapani, anteeksi kaikki. Minä vaan satun olemaan niin, niin yksin ja itseni piristykseksi haluan olla sillai vaan. en minä osaa sanoa miksi. Eräät tietää asian oikean laidan. Pyydän anteeksi kaikilta en halua pilata kenenkään kynttiläiltaa.

        Nyt otetaa otetaan konjakki kopsut ja pistetään levy soimaan ja tanssit pystyyn, saanko luvan.

        kreivinaikaan , kun lupasit sen konjakin --ja kyllä minulle pusukin kelpaa--ei tuu korvapuustia!
        Kynttilät ovat kauniita ,täällä onkin ollut kovin huono ilma ja päivälläkin puolipimeetä -.
        Oli sopiva päivä Trimmata Jerrycottoni ,nyt se onkin komee ,kun ei ole sitä vahvaa turkkia ,ja ei ole tullut kilojakaan talvella --sitä vähän pelkäsin .(Koiralle)---Minulle on tullut pari lisää:=(


      • pääsky oik. kun olivat
        ylikypsa kirjoitti:

        Lanbadaa, tytöt minihameet päälle ja sen alle ei mitään, niinhän se aikoinaan oli. Se oli kiva tanssi ja mikksei vieläkin kyllä se hyvin sopii tänne kynttiläillallisillekin, onhan tässä jo otettu vaikka mitä, nuotteja, että kyllä sujuu noykeasti. aaaaah.

        pelkisä minihameissa ja nurinpäin.pulskia olivat.
        Nyt tunnen memorina ja perttu siellä ei hätää nouskaahan ylös.Nyt se hame kyllä ei juuri peitä mitään kohta billmann aja pihalle teidät jos ette saa muuta päälle.Pittäkin vanhojen ihmisten tuollalailla.


      • merimona1
        ylikypsa kirjoitti:

        Lanbadaa, tytöt minihameet päälle ja sen alle ei mitään, niinhän se aikoinaan oli. Se oli kiva tanssi ja mikksei vieläkin kyllä se hyvin sopii tänne kynttiläillallisillekin, onhan tässä jo otettu vaikka mitä, nuotteja, että kyllä sujuu noykeasti. aaaaah.

        Olet tainnut ottaa jo pikku napanterit, ennen kynttiläillalliten alkua.
        Jos en tietäisi, että olet niin estoton velikulta, niin epäilisin sinun ottaneen rohkaisuryypyn :)


      • merimona1
        pääsky oik. kun olivat kirjoitti:

        pelkisä minihameissa ja nurinpäin.pulskia olivat.
        Nyt tunnen memorina ja perttu siellä ei hätää nouskaahan ylös.Nyt se hame kyllä ei juuri peitä mitään kohta billmann aja pihalle teidät jos ette saa muuta päälle.Pittäkin vanhojen ihmisten tuollalailla.

        vaan Skillan ja Ylikypsä.
        Murehdinkin juuri kun minulla ei ole olemassakaan minihametta ja kuulin, että näillä kynttiläillalisilla pitäisi olla seksikkäämmät kuteet.
        Muuten, en minä kyllä pulska ole, varsinaisesti,
        Semmoiset 64 kiloa ja pituutta melkein 170 cm.


      • pääsky oik. mitähän laittaisi
        my.mm.eli kirjoitti:

        Ystävä hyvä, otan osaa - aivan konkreettisesti - omalla selälläni! Viikon on taas kipu estänyt lähes kaiken toiminnan, nyt taitaa jo helpottaa. Kipu pillereihin oli toissapäivänä turvauduttava vaikka kuinka yrittää niiden syömistä välttää. Joku neuvoi sinulle lämmintä selkääsi, minun täytyy ehdottomasti kylmäpakkauksella hoitaa! Näin olemme erilaisia. Tai siis kivun syystä, aiheuttajasta, riippunee hoitokin. Toivon, että pian saat selkäsi kuntoon.

        Äläkä ikkunanpesuja sure, kyllä kevättä vielä riittää siihenkin työhön. Pakkasen puolella vielä päivälämpötilatkin, öistä puhumattakaan. Vaikka aurinko jo lämmittää tuulensuojaisissa paikoissa, niin kylmettymisvaara vielä vaanii.

        Edellisessä pirtissä SkillaN kyselit noista yläkerran huoneiston koirien haukkumisesta. Onneksi eivät kovin paljon hauku, joskus vain innostuvat n. puolen tunnin “haukkujaisiin”. Oikeastaan enemmän häiritsevää ääntä on tullut sellaista kovan esineen vierittelystä parketilla, joku muovipallo, salibandypallo ehkä, tai vastaava “lelu”. Kesällä eniten häiritsi parvekkeella haukku kaikkia ohikulkijoita. Kovin erilaisia ovat käytökseltään koiratkin. Edellisillä asukkailla oli iso musta koira joka ei koskaan haukkunut. Oliko onnistuneen “kasvatuksen” tulosta vai rotuominaisuus, en tiedä.

        Paljon on koiria “muuttanut” tähänkin taloyhtiöön viimevuosina. Talon valmistuessa v.-87 oli vain yksi koira taloon muuttavien asukkaiden mukana (70 huoneistoa). Nyt koiria (yksi tai useampikin per asunto) on jo yhteensä parikymmentä. Alkuperäisiä asukkaita on enää noin kymmenessä huoneistossa. Olipa eräässä asunnossa muutaman vuoden ajan musta possukin (tuolla kakkostalossa). Nuori nainen sitä sikaa (silloin viimeisenä vuonna se oli todellakin jo iso sika) ulkoilutti, tuossa pihatiellä kävellessäni tulivat monesti minuakin vastaan. Liekö sorkkien kopse kuulunut alakerran asuntoon! Vai oliko kokolattiamatto kopsetta vaimentamassa :-D

        Jaaha, se siis olikin kangaspuiden pauketta, joka täältä kuului jo korttelin päähän ;). Minä luulin, että olette nyrkkeilysäkin ripustaneet kurkihirteen ja aloittaneet harjoitukset sen kanssa. Pauke oli vähän saman rytmistä. Jos vielä olisi musiikki pauhannut, niin veikkaukseni olisi kääntynyt *tanssii tähtien kanssa* harjoitusten kannalle.

        Vaikka voihan se olla, että muori ja ylikypsä harjoittelivat salaa (tuossa äskettäin olivat ja salaseurasta puhuivat) seuraavaa ohjelmaa varten, eikös siellä ole tango vuorossa.
        Yksi pusu oli jäänyt pöydälle, korjasin parempaan talteen.

        Hienoa, että uzma-m poissaolo johtui vain poikki kaivetuista linjoista. Tervetullut olet ‘takaisin’, siitäpä tuli mieleeni tietääkö kukaan señora lyylistä? Olen jo pitkään kaivannut häntä palstoille.

        Kiitos kahvista ja konjakista. Maistuivat molemmat, ja - pusu myös :)

        hoidoksi.Ovensuussa on senverran kylmää että istu siinä ja laitat vai alusmahe päälle tulee viileä.
        Pojat tuovat sinulle juotavaa.Unohtuu kipukin vähäksi aikaa.
        Täälä voi tanssia kipeäkin että kullero on jo tulossa sinua hakamaan tanssimaan.
        Älä kaadu kun lattialla on vettä.


      • pääsky oik. minä laitoin vain
        merimona1 kirjoitti:

        vaan Skillan ja Ylikypsä.
        Murehdinkin juuri kun minulla ei ole olemassakaan minihametta ja kuulin, että näillä kynttiläillalisilla pitäisi olla seksikkäämmät kuteet.
        Muuten, en minä kyllä pulska ole, varsinaisesti,
        Semmoiset 64 kiloa ja pituutta melkein 170 cm.

        minihameen kun ylikypsä ehdotti.Se oli muori varmaan on sillä nyt toivottavasti pyöreämmät kankkuset.Sinulla ei varmaan ole tuuria kun olet nuin paksuissa vaatteissa.
        Paras istua vain tuonne pöytään miesten kanssa.Eipä sillä en minäkään tiedä minne tanssiparini meni.Taisin olla liikaa päällekäyvä pääsi karkuun.


      • fiilia1
        pääsky oik. mitähän laittaisi kirjoitti:

        hoidoksi.Ovensuussa on senverran kylmää että istu siinä ja laitat vai alusmahe päälle tulee viileä.
        Pojat tuovat sinulle juotavaa.Unohtuu kipukin vähäksi aikaa.
        Täälä voi tanssia kipeäkin että kullero on jo tulossa sinua hakamaan tanssimaan.
        Älä kaadu kun lattialla on vettä.

        täällä meno hurjaa, liitympä mukaan, mitäpä muuta kuin kierroksia lisää ja huivin joka saa niin hänet on varattu, annan huivini Sampolle! Kuka muu uskaltaa merkata omansa.......


      • Pääsky64
        fiilia1 kirjoitti:

        täällä meno hurjaa, liitympä mukaan, mitäpä muuta kuin kierroksia lisää ja huivin joka saa niin hänet on varattu, annan huivini Sampolle! Kuka muu uskaltaa merkata omansa.......

        kotiin,vielä ehdit ottaa viiniä ja katsella kynttilän liekkiä.Tanssin jäljet ovat vielä lattialla,mutta otampa mopan ja kuivaan veden lattilta etti mene täytteisiin.
        Pitää jonkun sammuttaa kynttilätkin ja odottaa kun piisi valkea hiipuu.


      • sampon kanssa
        Pääsky64 kirjoitti:

        kotiin,vielä ehdit ottaa viiniä ja katsella kynttilän liekkiä.Tanssin jäljet ovat vielä lattialla,mutta otampa mopan ja kuivaan veden lattilta etti mene täytteisiin.
        Pitää jonkun sammuttaa kynttilätkin ja odottaa kun piisi valkea hiipuu.

        niin etteivät muita huomaa.Pareja istuskelee pekeillä ja kuuntelevat musaa.
        Jotkut oikein haavelevat jostain.Emäntä kantaa päytään lämmitettyjä karjalan piirakoita munavoin kanssa.


      • ullapulla (toisinpäin)
        sampon kanssa kirjoitti:

        niin etteivät muita huomaa.Pareja istuskelee pekeillä ja kuuntelevat musaa.
        Jotkut oikein haavelevat jostain.Emäntä kantaa päytään lämmitettyjä karjalan piirakoita munavoin kanssa.

        liian myöhään --huonompijalkaset ovat lähteneet jo . Ja ei taida olla tanssittajiakaan . Tyttöparissa en ole koskaan tanssinut --mitä nyt Tanhuja ! Mutta en sitä minäkään enään ole oikeen tanssivireessä ja kynttilätkin ovat sammuneet .
        Hyvää yötä vaan ja nukkukaa hyvin! Natti,natti!


      • fiiuliN
        sampon kanssa kirjoitti:

        niin etteivät muita huomaa.Pareja istuskelee pekeillä ja kuuntelevat musaa.
        Jotkut oikein haavelevat jostain.Emäntä kantaa päytään lämmitettyjä karjalan piirakoita munavoin kanssa.

        Olemme eri ihmisiä nikkiemme takana, fiilia1 ja fiiulin.
        Luulen että fiilia on paremminkin pohjoisen tytär ja minä fiiulin, etelä-suomessa koko elämäni oleskellut.


      • my.mm.eli
        pääsky oik. mitähän laittaisi kirjoitti:

        hoidoksi.Ovensuussa on senverran kylmää että istu siinä ja laitat vai alusmahe päälle tulee viileä.
        Pojat tuovat sinulle juotavaa.Unohtuu kipukin vähäksi aikaa.
        Täälä voi tanssia kipeäkin että kullero on jo tulossa sinua hakamaan tanssimaan.
        Älä kaadu kun lattialla on vettä.

        luikahdin pakoon kun tuo vedenpaisumus alkoi. Olin juuri laittanut soimaan ihanan valssin Aallokko, aallokko kutsuu ja pelästyin että levy oli alkanut vuotamaan ;) Kuka kumma sen vesisaavin toi ja miksi? Pelättiinkö tulen riistäytymistä irti kun paljon kynttilöitä palamassa? No, vara ei venettä kaada, sanotaan. Mitäs tuosta yhdestä kaatuneesta saavista, olihan ainakin liukas lattia!

        Olisin toki yhden hitaan valssin voinut tanssia, ei selkä enää niiiin kipeä ollut. Vaan kun ei kukaan tullut hakemaan, kullerokin pokkasi vierestä ja Sampo toiselta puolelta. Kovin oli huono flaksi ;) Minä kun olen niin kaino julkeemaan, ettei minusta ole hakijaksi miestä tanssiin. Yksin monesti minäkin tanssin ennenvanhaan "omassa pirtissä", nyt on onneksi tuo Juhosakari tanssittamassa ;)) Mutta kyllä sitä voisi joskus vieraan miehenkin kanssa pari kipaletta pyörähtää.

        Ovat nyt kaikki tainneet "simahtaa", ylikypsäkin vaikka uhosi koko yö juhlivansa. Veiköhän konjakki jalat alta vai mikä tuli? Taisi mennä saatille ja "juhlii" loppuyön toisessa "pirtissä" ;)))

        Taidan napata tuikun murheeseen ja toisen yömyssyksi! See you!!


      • Katleija
        my.mm.eli kirjoitti:

        luikahdin pakoon kun tuo vedenpaisumus alkoi. Olin juuri laittanut soimaan ihanan valssin Aallokko, aallokko kutsuu ja pelästyin että levy oli alkanut vuotamaan ;) Kuka kumma sen vesisaavin toi ja miksi? Pelättiinkö tulen riistäytymistä irti kun paljon kynttilöitä palamassa? No, vara ei venettä kaada, sanotaan. Mitäs tuosta yhdestä kaatuneesta saavista, olihan ainakin liukas lattia!

        Olisin toki yhden hitaan valssin voinut tanssia, ei selkä enää niiiin kipeä ollut. Vaan kun ei kukaan tullut hakemaan, kullerokin pokkasi vierestä ja Sampo toiselta puolelta. Kovin oli huono flaksi ;) Minä kun olen niin kaino julkeemaan, ettei minusta ole hakijaksi miestä tanssiin. Yksin monesti minäkin tanssin ennenvanhaan "omassa pirtissä", nyt on onneksi tuo Juhosakari tanssittamassa ;)) Mutta kyllä sitä voisi joskus vieraan miehenkin kanssa pari kipaletta pyörähtää.

        Ovat nyt kaikki tainneet "simahtaa", ylikypsäkin vaikka uhosi koko yö juhlivansa. Veiköhän konjakki jalat alta vai mikä tuli? Taisi mennä saatille ja "juhlii" loppuyön toisessa "pirtissä" ;)))

        Taidan napata tuikun murheeseen ja toisen yömyssyksi! See you!!

        Hei Nikulan Jone, tule mennään täällä on nurkkatanssit. Tangot ja valssit soi ja hiki haisee. Papat ja mammat mennä vääntävät posket punaisina. Tule näytetään niille närhen munat. Sinä olet nyt treenannut niissä "Tanssii tähtien kanssa", joten pliiis vie minut argentiinalaiseen tangoon. Uiiii!!!!!!!!!


      • Katleija kirjoitti:

        Hei Nikulan Jone, tule mennään täällä on nurkkatanssit. Tangot ja valssit soi ja hiki haisee. Papat ja mammat mennä vääntävät posket punaisina. Tule näytetään niille närhen munat. Sinä olet nyt treenannut niissä "Tanssii tähtien kanssa", joten pliiis vie minut argentiinalaiseen tangoon. Uiiii!!!!!!!!!

        mites täällä juhlijoille on käynyt.
        Pirtti on ainakin entisellään, jääkaapissa tarjottavaa vaikka kuinka paljon, kaikki hyvin.

        Tuota vesisaavia minäkin ihmettelin, mutta tulin samaan tulokseen, ennalta ehkäsyä ja sitten oli juotavaa tarjottavana "vesipojillekin"
        Lattia tuli nyt hyvin pestyä.
        Hyvät oli kynttiläillalliset, hauskaa oli, kynttilöitä on tuolla sen verran, että pöytiin saa vielä laittaa, kiitos vaan ylikypsälle kynttilöista ja järjestelyistä.

        Oikein nauratti, kun näin sieluni silmin minut minihameessa, herkullinen näky;))
        Perttukin käynyt, ei minun polvelle ehtinyt, uzman polvella viihtyi, no onhan uzmalla kerrottavaa paljon.

        Nyt sitten arkeen ja ylikypsän ajatukseen, että vuoden perästä, no se jää nähtäväksi,oliskos se sitten pirtti kahdeksankymmentä, ei kai sentään;))
        Sampokin löysi fiilian, jokohan nyt lähtevät yhteisille "kultamaille"

        Minä jatkan tuota mattoa, näistä vanhoista leikatuista kudon,tuokin on ensi-iltaan ostamani vaalea lila mekko, lurexkankas, silloin olin nuori ja nätti.
        Teatterin jälkeen mentiin jatkoille, tanssia sai, tuosta pikkumustasta otan leninki osan, sihvonki alaosasta on hävinnuyt.
        Uuma oli ohut ja se helma silloin niin muodikas,leveä,muistanpa kengätkin, kapea kärkiset vähän kiiltävää nahkaa ja pieni rusetti kengän päällä ja kirjekuori laukku.( niistä kengistä on muistona vaivasenluut,hohhoijaa ja nyt sama muoti,melkein)
        Tästä tulee vielä sellainen haikea pätkä mattoon, olisi kohta värien kirkastuttava.

        Mitä muistoja nuo kuteet tuokaan, elän elämääni uudelleen maton kutomisen myötä, kaikkea en muista, pätkiä sieltä täältä.

        Kaunis ilma tulossa, päivällä lenkille, selkä antoi ponta siihenkin asiaan.
        Sain muuten yhdellä ainoalla liikeesarjalla, selän vaivat vähenemään, lattialle selälleen ja polvet tiukasti massuun, sitä toistin muutaman
        kerran ja hyvältä tuntui.
        Nyt jatkan samaa ja kävelen, pitäkää peukkuja,että tepsii.

        Iloa päiväänne, elämää on vielä juhlienkin jälkeen;))
        .


      • SkillaN kirjoitti:

        mites täällä juhlijoille on käynyt.
        Pirtti on ainakin entisellään, jääkaapissa tarjottavaa vaikka kuinka paljon, kaikki hyvin.

        Tuota vesisaavia minäkin ihmettelin, mutta tulin samaan tulokseen, ennalta ehkäsyä ja sitten oli juotavaa tarjottavana "vesipojillekin"
        Lattia tuli nyt hyvin pestyä.
        Hyvät oli kynttiläillalliset, hauskaa oli, kynttilöitä on tuolla sen verran, että pöytiin saa vielä laittaa, kiitos vaan ylikypsälle kynttilöista ja järjestelyistä.

        Oikein nauratti, kun näin sieluni silmin minut minihameessa, herkullinen näky;))
        Perttukin käynyt, ei minun polvelle ehtinyt, uzman polvella viihtyi, no onhan uzmalla kerrottavaa paljon.

        Nyt sitten arkeen ja ylikypsän ajatukseen, että vuoden perästä, no se jää nähtäväksi,oliskos se sitten pirtti kahdeksankymmentä, ei kai sentään;))
        Sampokin löysi fiilian, jokohan nyt lähtevät yhteisille "kultamaille"

        Minä jatkan tuota mattoa, näistä vanhoista leikatuista kudon,tuokin on ensi-iltaan ostamani vaalea lila mekko, lurexkankas, silloin olin nuori ja nätti.
        Teatterin jälkeen mentiin jatkoille, tanssia sai, tuosta pikkumustasta otan leninki osan, sihvonki alaosasta on hävinnuyt.
        Uuma oli ohut ja se helma silloin niin muodikas,leveä,muistanpa kengätkin, kapea kärkiset vähän kiiltävää nahkaa ja pieni rusetti kengän päällä ja kirjekuori laukku.( niistä kengistä on muistona vaivasenluut,hohhoijaa ja nyt sama muoti,melkein)
        Tästä tulee vielä sellainen haikea pätkä mattoon, olisi kohta värien kirkastuttava.

        Mitä muistoja nuo kuteet tuokaan, elän elämääni uudelleen maton kutomisen myötä, kaikkea en muista, pätkiä sieltä täältä.

        Kaunis ilma tulossa, päivällä lenkille, selkä antoi ponta siihenkin asiaan.
        Sain muuten yhdellä ainoalla liikeesarjalla, selän vaivat vähenemään, lattialle selälleen ja polvet tiukasti massuun, sitä toistin muutaman
        kerran ja hyvältä tuntui.
        Nyt jatkan samaa ja kävelen, pitäkää peukkuja,että tepsii.

        Iloa päiväänne, elämää on vielä juhlienkin jälkeen;))
        .

        vieläkö pirtti on ehjänä. Hyvin täällä on kaikki. Tuo SkillaN sitten ehtii aina ensimäisenä. No onhan kahviseuraa, että ei tarvitse yksin juoda. Tulin siinämielessä, että siivoan ja laitan paikat kuntoon, kun tunsin vähän syyllisyydentuntoa. Mutta oli ne reippaat kekkerit ja kynttilöistäkään ei sentään tuli tarttunut vaatteisiin. Taisipa van paremminkin rakkauden liekit syttyä. Mikä sen romanttisempaa olisikaan. Haettiin sentään minuakin tanssimaan. Lambadan olisin halunnut tanssia, muistan kerran tanssineeni sitä ihan livenä minihamoisen tytön kanssa joka oli pukeutunut täysin lambadan tyyliin. Voi niitä aikoja. Kyllä vaan dangon daivudus ja hidas poskivalssi on hempeitä kappaleita tällaiselle papparaiselle.

        Hyvää päivänjatkoa ja ylös ulos ja lenkille. Tulkaahan jalkaisin aamukahville.


      • Katleija kirjoitti:

        Hei Nikulan Jone, tule mennään täällä on nurkkatanssit. Tangot ja valssit soi ja hiki haisee. Papat ja mammat mennä vääntävät posket punaisina. Tule näytetään niille närhen munat. Sinä olet nyt treenannut niissä "Tanssii tähtien kanssa", joten pliiis vie minut argentiinalaiseen tangoon. Uiiii!!!!!!!!!

        juhlat näköjään yli puolenyön. Minä lähdin jo ajoissa kiltisti nukkumaan, mutta unessa menin kuitenkin sen lambadan, että hippulat vinkui.


      • ylikypsa kirjoitti:

        juhlat näköjään yli puolenyön. Minä lähdin jo ajoissa kiltisti nukkumaan, mutta unessa menin kuitenkin sen lambadan, että hippulat vinkui.

        Pirttiin !!!

        Kyllä oli hyvät juhlat;))

        Tehdään vaan perinne niistä,voitais myös syksyllä
        pitää syysrieha,eikö vaan;))

        Minulla ainakin on jalat hellänä,siitä tanssaamisesta.
        Tuo miesväki oli niin hellän hauskaa.

        Nyt pitää palata arkisiin touhuihin.
        Aurinko pejakas näyttä,että otappas muori rätti käteen. Pöly,pölyä,mistä pahuksesta sitäkin tulee.

        Tuli aamukahvit juotua,oli vielä pullaakin
        kaapissa,nammm

        Näkyillään..


      • ullapulla (toisinpäin)
        Katleija kirjoitti:

        Hei Nikulan Jone, tule mennään täällä on nurkkatanssit. Tangot ja valssit soi ja hiki haisee. Papat ja mammat mennä vääntävät posket punaisina. Tule näytetään niille närhen munat. Sinä olet nyt treenannut niissä "Tanssii tähtien kanssa", joten pliiis vie minut argentiinalaiseen tangoon. Uiiii!!!!!!!!!

        kova tanssimaan ,kävin tukholmassa Suomalaisten kansantanhuporukoissa ja teimme Festivaalimatkoja pohjoismaihin ,niihin oli harjoiteltava kovasti , NURlEK oli aina muutaman vuoden päästä suurtapahtuma . Vaasassakin oli se kerran .
        Nyt on tanssit tanssittu ,ei silti etteikö olisi kuntoa ja terveyttä ,mutta yksin ei viitsi kulkea kaupungilla ,varsinkaan iltasella,´.
        Lehdessä oli eilen että tässä minun kadullani oli kaksi naisihmistä ,tarjonneet apua jollekkin vanhukselle ja kantaneet hänen kassiansa kotio. Sitten olivat siälle päästyään ryöstäneet ,on tämä maailma mennyt ihan kauheeksi.
        Mutta nyt paistaa aurinko ja kevättä on ilmassa ,on kiva mennä Jerryn kanssa lenkille .
        Hyvää päivänjatkoa kaikille.


      • Anu.1
        ullapulla (toisinpäin) kirjoitti:

        kova tanssimaan ,kävin tukholmassa Suomalaisten kansantanhuporukoissa ja teimme Festivaalimatkoja pohjoismaihin ,niihin oli harjoiteltava kovasti , NURlEK oli aina muutaman vuoden päästä suurtapahtuma . Vaasassakin oli se kerran .
        Nyt on tanssit tanssittu ,ei silti etteikö olisi kuntoa ja terveyttä ,mutta yksin ei viitsi kulkea kaupungilla ,varsinkaan iltasella,´.
        Lehdessä oli eilen että tässä minun kadullani oli kaksi naisihmistä ,tarjonneet apua jollekkin vanhukselle ja kantaneet hänen kassiansa kotio. Sitten olivat siälle päästyään ryöstäneet ,on tämä maailma mennyt ihan kauheeksi.
        Mutta nyt paistaa aurinko ja kevättä on ilmassa ,on kiva mennä Jerryn kanssa lenkille .
        Hyvää päivänjatkoa kaikille.

        Terve vain tännekkin, kuulin että täällä ollaan kutomassa, mattoako vai mitä.
        Minä haluaisin kutoa poppanoita, minusta ne on kauniita pöydällä, oikein sateenkaaren väreissä.
        Ja tietenkin ruskaa.

        Vaasassa ei ole varmaankaan enää oikein hyviä tanssipaikkoja minun ikäiselle ainakaan, kaikki lopetettiin muutama vuosi sitten. Vaan en tiedä onko uusia paikkoja siellä tullut.

        Laivallahan on hyvä käydä tanssahtelemassa, jos terveys myöten antaa, siellä minäkin ennenmuinoin kävin.

        Mutta nyt on kohta tanssit tanssahdeltu ainakin minun osalta, vaan en silti liikuntaa lopeta, aina sitä pitää harrastaa,muuten leviää tähän tuoliin.


      • Anu.1 kirjoitti:

        Terve vain tännekkin, kuulin että täällä ollaan kutomassa, mattoako vai mitä.
        Minä haluaisin kutoa poppanoita, minusta ne on kauniita pöydällä, oikein sateenkaaren väreissä.
        Ja tietenkin ruskaa.

        Vaasassa ei ole varmaankaan enää oikein hyviä tanssipaikkoja minun ikäiselle ainakaan, kaikki lopetettiin muutama vuosi sitten. Vaan en tiedä onko uusia paikkoja siellä tullut.

        Laivallahan on hyvä käydä tanssahtelemassa, jos terveys myöten antaa, siellä minäkin ennenmuinoin kävin.

        Mutta nyt on kohta tanssit tanssahdeltu ainakin minun osalta, vaan en silti liikuntaa lopeta, aina sitä pitää harrastaa,muuten leviää tähän tuoliin.

        neljä-viiskytluvun vaihteessa. Olin Vaskiluodossa Sokeritehtaalla töissä. Kyllä siellä silloin oli tanssipaikkoja, muistaakseni Wennwei, Kotila, Kaupungintalolla pidettiin pikkujoulut.

        Vieläkös Jääkäripatsas seisoo torinlaidalla. Vastapäisen korkean talon katolla oli mainosvalot Klubi 77 piristää. Eipä ole tullut aikoihin käytyä, vaikka serkkulikka asuu siellä vieläkin.


      • Suvi2
        ylikypsa kirjoitti:

        neljä-viiskytluvun vaihteessa. Olin Vaskiluodossa Sokeritehtaalla töissä. Kyllä siellä silloin oli tanssipaikkoja, muistaakseni Wennwei, Kotila, Kaupungintalolla pidettiin pikkujoulut.

        Vieläkös Jääkäripatsas seisoo torinlaidalla. Vastapäisen korkean talon katolla oli mainosvalot Klubi 77 piristää. Eipä ole tullut aikoihin käytyä, vaikka serkkulikka asuu siellä vieläkin.

        Aika on taas lentänyt. Olin monivuotisen syöpäsairaan apuna ja tukena, eilen oli vuorossa lapsenlapset, siinäpä ne päivät taas pyörähtivätkin.

        Niin on näköjään pyörähdelleet pirttiläisetkin.
        Merimona tuolla ensin empi ja kummasteli, että onko jotkin erikoiset juhlat. Kyllä todella oli. Pirttiläisten juhlat kun ovat aina vähän erikoisia, eiks niin. Täällä ei ollakaan tavallisia taviksia.

        SkillaN epäili, että onkohan gluteenittomat tuotteet kalliimpia kuin tavalliset. On ne huomattavasti kalliimpia kaikki, mutta kullan arvoinen on niiden tarvitsijakin. Olen koettanut valmistaa itse mahdollisimman paljon ja jopa laatinut leivontaohjeita. Keliapuodista niiden osto vaatisi melko paksua kukkaroa, eivätkä tietenkään ole niin hyviä kuin oman mummon tekemät:-D

        Mutta nyt minulla on aivan omaa aikaa ja siksi ehdinkin tänne pirttiin päiväkahville.
        Ei se juhliminen ole näköjään kuitenkaan aiheuttanut suurempia vaurioita, vaan pirtti seisoo vankasti paikoillaan. Oli se harmi, että jäin karkeloista paitsi.


      • kullero
        Suvi2 kirjoitti:

        Aika on taas lentänyt. Olin monivuotisen syöpäsairaan apuna ja tukena, eilen oli vuorossa lapsenlapset, siinäpä ne päivät taas pyörähtivätkin.

        Niin on näköjään pyörähdelleet pirttiläisetkin.
        Merimona tuolla ensin empi ja kummasteli, että onko jotkin erikoiset juhlat. Kyllä todella oli. Pirttiläisten juhlat kun ovat aina vähän erikoisia, eiks niin. Täällä ei ollakaan tavallisia taviksia.

        SkillaN epäili, että onkohan gluteenittomat tuotteet kalliimpia kuin tavalliset. On ne huomattavasti kalliimpia kaikki, mutta kullan arvoinen on niiden tarvitsijakin. Olen koettanut valmistaa itse mahdollisimman paljon ja jopa laatinut leivontaohjeita. Keliapuodista niiden osto vaatisi melko paksua kukkaroa, eivätkä tietenkään ole niin hyviä kuin oman mummon tekemät:-D

        Mutta nyt minulla on aivan omaa aikaa ja siksi ehdinkin tänne pirttiin päiväkahville.
        Ei se juhliminen ole näköjään kuitenkaan aiheuttanut suurempia vaurioita, vaan pirtti seisoo vankasti paikoillaan. Oli se harmi, että jäin karkeloista paitsi.

        illalla oli villit menot mutta kunnialla selvisimme, kaikki sai tanssia kyllikseen, juomat onneksi loppu mutta ruokaa ja kakkuja jäikin,- nut tulen nälkäisenä syömään ja rupattelemaan, pidetään 5 0 merkkipävä taas suuremmalla porukalla, tiedotetaan ajoissa juhlista! Otin Pertun tuomaa rieskaa ja piimää! Kiitos!


      • Pääsky64
        SkillaN kirjoitti:

        mites täällä juhlijoille on käynyt.
        Pirtti on ainakin entisellään, jääkaapissa tarjottavaa vaikka kuinka paljon, kaikki hyvin.

        Tuota vesisaavia minäkin ihmettelin, mutta tulin samaan tulokseen, ennalta ehkäsyä ja sitten oli juotavaa tarjottavana "vesipojillekin"
        Lattia tuli nyt hyvin pestyä.
        Hyvät oli kynttiläillalliset, hauskaa oli, kynttilöitä on tuolla sen verran, että pöytiin saa vielä laittaa, kiitos vaan ylikypsälle kynttilöista ja järjestelyistä.

        Oikein nauratti, kun näin sieluni silmin minut minihameessa, herkullinen näky;))
        Perttukin käynyt, ei minun polvelle ehtinyt, uzman polvella viihtyi, no onhan uzmalla kerrottavaa paljon.

        Nyt sitten arkeen ja ylikypsän ajatukseen, että vuoden perästä, no se jää nähtäväksi,oliskos se sitten pirtti kahdeksankymmentä, ei kai sentään;))
        Sampokin löysi fiilian, jokohan nyt lähtevät yhteisille "kultamaille"

        Minä jatkan tuota mattoa, näistä vanhoista leikatuista kudon,tuokin on ensi-iltaan ostamani vaalea lila mekko, lurexkankas, silloin olin nuori ja nätti.
        Teatterin jälkeen mentiin jatkoille, tanssia sai, tuosta pikkumustasta otan leninki osan, sihvonki alaosasta on hävinnuyt.
        Uuma oli ohut ja se helma silloin niin muodikas,leveä,muistanpa kengätkin, kapea kärkiset vähän kiiltävää nahkaa ja pieni rusetti kengän päällä ja kirjekuori laukku.( niistä kengistä on muistona vaivasenluut,hohhoijaa ja nyt sama muoti,melkein)
        Tästä tulee vielä sellainen haikea pätkä mattoon, olisi kohta värien kirkastuttava.

        Mitä muistoja nuo kuteet tuokaan, elän elämääni uudelleen maton kutomisen myötä, kaikkea en muista, pätkiä sieltä täältä.

        Kaunis ilma tulossa, päivällä lenkille, selkä antoi ponta siihenkin asiaan.
        Sain muuten yhdellä ainoalla liikeesarjalla, selän vaivat vähenemään, lattialle selälleen ja polvet tiukasti massuun, sitä toistin muutaman
        kerran ja hyvältä tuntui.
        Nyt jatkan samaa ja kävelen, pitäkää peukkuja,että tepsii.

        Iloa päiväänne, elämää on vielä juhlienkin jälkeen;))
        .

        En aluksi uslkaltanut tulla näkösille että jos emäntä on suuttunut kun ei ollut paikalla itse ja sotkettu pirtti.

        No ei hätää,se vesisaavi piti olla pirtin nurkassa käyttö tarvetta varten.Kauha siinä ja kaikki ryyppäsi kauhasta jos janotti.
        Vieläkään ei selvinnyt ketkä meni nurin lattialla kun kukaan ei tunnusta että oli pyöreä takamus.Varmaan muualta tullut vieras.

        En tiennyt milloin ylikypsä meni pois,muistan vain että jäimme tanssimaan tangoa.Istummekohan piisin loisteessa vielä sen jälkeenkin.

        Olen juoksussa kulkenut päivän vaikka ei pitänyt olla mitään.Yhdeltätoista menin tuuraamaan kaveria joka on retkellä Leningraatissa,tanssiharjotuksiin.
        Sitten menin opettelemaan uusia psalmi messuja.
        Vielä ilta kuoroharjotuksissa. luulin etten ehdi koneelle tänään.On hyviä ohjelmia tv,ssä.

        Olisi hyvä joskus oikeasti pitää illan istujaiset.Nyt ei ollut meidän kirjoittajista kovin monta kuin hengessä toivon.Mutta muualta oli koko maakunnasta ja pojanmaalta.

        Voin kuvitella miten olet ollut hienona ensiillassa.Että sellaiset kengätkin ja laukku.Oikeasti ei enää leikkaisi niin kauniita pukuja kuteiksi.
        Minä laitan raanuun mielialani,aluksiharmajan jälkeen laitan lampaan valkoista,sitten ruskeaa lampaan väristä.Hangelle ihan vaalea ohut sininen ja pikkiä lilaa ohuina luonnon valkoista haramajaa leveinä raitoina,toisena päivänä jatkan.
        Oli kiva istua puiden leveällä penkillä ja puhela niitä näitä.
        Vielä ikkunoilla palavat ylikypsän rakkaudella tehdyt kynttilät.


      • kullero kirjoitti:

        illalla oli villit menot mutta kunnialla selvisimme, kaikki sai tanssia kyllikseen, juomat onneksi loppu mutta ruokaa ja kakkuja jäikin,- nut tulen nälkäisenä syömään ja rupattelemaan, pidetään 5 0 merkkipävä taas suuremmalla porukalla, tiedotetaan ajoissa juhlista! Otin Pertun tuomaa rieskaa ja piimää! Kiitos!

        toiko Perttu rieskaa, miten minä en sitä huomannut, taidampa tietää mistä rieska on kotoisin, kiitos tunannesti.
        Anteeksi etten huomannut, mutta se eilinen hämmensi minutkin, tasaisen rauhallisen."virn"

        Taisin kimpaantua puhumaan vähän suuremmalla suulla tuolla ylhäällä, kun ottaa sieluun,kun aina vetellään tätä pirttiä.
        Niinkuin olisi pois toisilta, jos täällä rupatellaan.
        No nyt tuli purettua taas kiukku ulos ja on hyvä lähteä yötä vastaanottamaan.
        Pitää vielä noita eilisiä juttuja lukea, oliko siellä muutakin mitä en huomannut.

        Noita merkipaaluja aina asetellaan ja tuntuu että eihän nyt niin kauas, mutta tässä sitä vaan pyöritään, kuin pässi narussa,uudestaan ja uudestaan.

        Suvikin on ollut taas hyvää tekemässä ja niitä rakkaitaan hellii.
        Niinhän se on, minäkin yritän olla tiukkana, nyt en tee sitä ja sitä ja taas olen avustamassa.
        Nyt tuotiin verhot ommeltavaksi ja minä kun en tykkää ompelusta.Sitten vielä kantin kanssa ja tabletit siitä samasta kankaasta, no ne on huomisen hommia.
        Jospa joskus sitten minuakin jelpivät.

        No nyt rauhallisen illan viettoon.


      • Alasammuttu
        SkillaN kirjoitti:

        toiko Perttu rieskaa, miten minä en sitä huomannut, taidampa tietää mistä rieska on kotoisin, kiitos tunannesti.
        Anteeksi etten huomannut, mutta se eilinen hämmensi minutkin, tasaisen rauhallisen."virn"

        Taisin kimpaantua puhumaan vähän suuremmalla suulla tuolla ylhäällä, kun ottaa sieluun,kun aina vetellään tätä pirttiä.
        Niinkuin olisi pois toisilta, jos täällä rupatellaan.
        No nyt tuli purettua taas kiukku ulos ja on hyvä lähteä yötä vastaanottamaan.
        Pitää vielä noita eilisiä juttuja lukea, oliko siellä muutakin mitä en huomannut.

        Noita merkipaaluja aina asetellaan ja tuntuu että eihän nyt niin kauas, mutta tässä sitä vaan pyöritään, kuin pässi narussa,uudestaan ja uudestaan.

        Suvikin on ollut taas hyvää tekemässä ja niitä rakkaitaan hellii.
        Niinhän se on, minäkin yritän olla tiukkana, nyt en tee sitä ja sitä ja taas olen avustamassa.
        Nyt tuotiin verhot ommeltavaksi ja minä kun en tykkää ompelusta.Sitten vielä kantin kanssa ja tabletit siitä samasta kankaasta, no ne on huomisen hommia.
        Jospa joskus sitten minuakin jelpivät.

        No nyt rauhallisen illan viettoon.

        PERTTU mitään maininnut vaan tyhjensi reppunsa ja sano, tos on kaikille saaren tuliaisia, pistelin minäkin minkä tansseilta ehdin rieskaa ja saaren kunnolla suolattua voita pälle! Mukavat oli kemut!


      • Alasammuttu kirjoitti:

        PERTTU mitään maininnut vaan tyhjensi reppunsa ja sano, tos on kaikille saaren tuliaisia, pistelin minäkin minkä tansseilta ehdin rieskaa ja saaren kunnolla suolattua voita pälle! Mukavat oli kemut!

        vielä ISOT kiitokset tansseista;))

        Kyllä lustia olj.

        Tässä on mennyt päivä huilatessa.

        Nyt join iltakahvit ja menen tuutimaan.

        Hyvää yötä.


      • Hintriika kirjoitti:

        Voi hyvä ylikypsä, enhän minä mitään sellaista tarkoittanut, mistä tarvitsisi noin hermostua! Yksinäisiähän tässä ollaan kaikki, joten pidetään vain porukalla seuraa toisillemme. Sinä olet sakin ilopilkku, kun jaksat muistaa kaikkia!

        Olin teatterissa katsomassa Päivänsäde, minä ja menninkäinen. siellä laulettiin myös sinusta, elikkä "Peltoniemen Hintriikka". en mahtanut mitään ajattelin, että olisipa meidän Hintriikka kuulemassa, se oli hyvä esitys.

        Nyt hyvää yötä ja kosketelkaa taas toisianne ja nukkukaa hyvin


      • Suvi2
        SkillaN kirjoitti:

        toiko Perttu rieskaa, miten minä en sitä huomannut, taidampa tietää mistä rieska on kotoisin, kiitos tunannesti.
        Anteeksi etten huomannut, mutta se eilinen hämmensi minutkin, tasaisen rauhallisen."virn"

        Taisin kimpaantua puhumaan vähän suuremmalla suulla tuolla ylhäällä, kun ottaa sieluun,kun aina vetellään tätä pirttiä.
        Niinkuin olisi pois toisilta, jos täällä rupatellaan.
        No nyt tuli purettua taas kiukku ulos ja on hyvä lähteä yötä vastaanottamaan.
        Pitää vielä noita eilisiä juttuja lukea, oliko siellä muutakin mitä en huomannut.

        Noita merkipaaluja aina asetellaan ja tuntuu että eihän nyt niin kauas, mutta tässä sitä vaan pyöritään, kuin pässi narussa,uudestaan ja uudestaan.

        Suvikin on ollut taas hyvää tekemässä ja niitä rakkaitaan hellii.
        Niinhän se on, minäkin yritän olla tiukkana, nyt en tee sitä ja sitä ja taas olen avustamassa.
        Nyt tuotiin verhot ommeltavaksi ja minä kun en tykkää ompelusta.Sitten vielä kantin kanssa ja tabletit siitä samasta kankaasta, no ne on huomisen hommia.
        Jospa joskus sitten minuakin jelpivät.

        No nyt rauhallisen illan viettoon.

        Tulisikohan se hammaskeiju ompelemaan yön aikana ne verhot, jos oikein kovasti toivoisit? Kokeile kumminkin:-D


      • Hintriika
        muori67 kirjoitti:

        vielä ISOT kiitokset tansseista;))

        Kyllä lustia olj.

        Tässä on mennyt päivä huilatessa.

        Nyt join iltakahvit ja menen tuutimaan.

        Hyvää yötä.

        Joko täällä on rauhoituttu? Vähän tuli Vesivehmaan jenkan meininki mieleen eilisestä. Onko Kahvipirtin historiassa ennen yhtä hurjia juhlia pidettykään? Minä olen niin vähän aikaa ollut asiakkaana.

        On se vain jännä, että tuolla pääkadulla jaksetaan aina vain kadehtia näitä pirtin asioita. Keskustelua kaivataan, mutta ei niistä kaipaajista sitten kukaan keskustele! Mehän sentään osaamme avata sanaisen arkkumme pirtin ulkopuolellakin!

        Ilman mielikuvitusta maailmassa ei olisi kirjoitettu yhtään ainutta romaania, novellia tai ylipäätänsä kaunokirjallista tekstiä! Mielikuvituksettomat ihmiset ovat aika tylsiä, vai mitä?


      • Suvi2 kirjoitti:

        Tulisikohan se hammaskeiju ompelemaan yön aikana ne verhot, jos oikein kovasti toivoisit? Kokeile kumminkin:-D

        Olenko minä ensimäinen???

        Laitanpa kahvit tulemaan ja vedet myös.

        Nukahdin illalla aika pian.
        nähtävästi toissa yön juhlinta vaati veronsa;))

        Hyvää päivän jatkoa kaikille...


      • Suvi2 kirjoitti:

        Tulisikohan se hammaskeiju ompelemaan yön aikana ne verhot, jos oikein kovasti toivoisit? Kokeile kumminkin:-D

        ensimmäiseksi aamukahville. Ompas rauhallista. Teen takkaan tulet silläaikaa kun kahvi tippuu. Nuo pakkaset kun ei meina hellittää ollenkaan, nytkin vielä reilut kymmenen astetta.

        Laitan lopun kahvin termariin, samoin keitettyä vettä, toin purkillisen Kiinalaista Jasmiini teetä, sehän on rakastavaisten juoma teen asiantuntijoiden mukaan, itse juo kahvia ja mustana eikä sokeria, kahvi kahvina.


      • muori67 kirjoitti:

        Olenko minä ensimäinen???

        Laitanpa kahvit tulemaan ja vedet myös.

        Nukahdin illalla aika pian.
        nähtävästi toissa yön juhlinta vaati veronsa;))

        Hyvää päivän jatkoa kaikille...

        katsoppas kellonaikaa koska viestimme tuli listalle. Mutta tietysti naiset ensin. Kerroppas rehellisesti oliko takassa jo tuli kun tulit ja kahvi tippumassa ja teepurkki pöydällä.


      • ylikypsa kirjoitti:

        ensimmäiseksi aamukahville. Ompas rauhallista. Teen takkaan tulet silläaikaa kun kahvi tippuu. Nuo pakkaset kun ei meina hellittää ollenkaan, nytkin vielä reilut kymmenen astetta.

        Laitan lopun kahvin termariin, samoin keitettyä vettä, toin purkillisen Kiinalaista Jasmiini teetä, sehän on rakastavaisten juoma teen asiantuntijoiden mukaan, itse juo kahvia ja mustana eikä sokeria, kahvi kahvina.

        Olet vikkelä poika ;))

        Hyvä ettei törmätty ihan pahki ;))

        Hyvä meidän on näin kaksistaan touhuilla ;DD


      • muori67 kirjoitti:

        Olet vikkelä poika ;))

        Hyvä ettei törmätty ihan pahki ;))

        Hyvä meidän on näin kaksistaan touhuilla ;DD

        klo. 7.25. mitäs tämä nyt on.


      • ylikypsa kirjoitti:

        katsoppas kellonaikaa koska viestimme tuli listalle. Mutta tietysti naiset ensin. Kerroppas rehellisesti oliko takassa jo tuli kun tulit ja kahvi tippumassa ja teepurkki pöydällä.

        Kyllä oli...

        Meinaa tuo mies viedä jalat alta;))

        On niin sharmantti.


      • ylikypsa kirjoitti:

        klo. 7.25. mitäs tämä nyt on.

        Eiköhän liene ihmetelemistä toisilla tuossa;)))


      • muori67 kirjoitti:

        Kyllä oli...

        Meinaa tuo mies viedä jalat alta;))

        On niin sharmantti.

        toden sanoo. En enää uskalla kirjoittaakkaan mummi kuitenkin kirjoittaa samaan aikaa, vaikka ihanaahan tämä on, sitä vaan ei osaa selittää, eikä tarvitsekaan.


      • muori67 kirjoitti:

        Eiköhän liene ihmetelemistä toisilla tuossa;)))

        hätähousu.


      • ylikypsa kirjoitti:

        toden sanoo. En enää uskalla kirjoittaakkaan mummi kuitenkin kirjoittaa samaan aikaa, vaikka ihanaahan tämä on, sitä vaan ei osaa selittää, eikä tarvitsekaan.

        aamujumpan aikaan minulle;))

        Olen nauranut niin että vatsaan koskee.

        Jatketaan vaan;))


      • Suvi2 kirjoitti:

        Tulisikohan se hammaskeiju ompelemaan yön aikana ne verhot, jos oikein kovasti toivoisit? Kokeile kumminkin:-D

        aurinkoiset japirteätkin, hyvin nukutun yön ansiosta.

        Suvi, minusta ei Heli-keiju tykkää, verhokangas on tuossa samassa asennossa mihin sen jätin:((
        Onhan sitä jo tähän ikään huomannut, että itse on tehtävä.

        Hintriikka, eipä ole tuollaisia juhlia pidetty, pikku-joulu oli railakas toissa vuonna, mutta ei ehkä näin "villi" kumminkaan.
        Kaikilla oli hauskaa ja se on hyvä juttu.
        Nauroin oivalluksellesi tuolla kielimiehen aloituksessa,kun sanoit pitäväsi, en nyt muistakkaan mikä kieli se oli, mutta nokkelaa:))

        Pääskyäkin lohduttelen,enhän minä vihainen ole, kaikki kunnossa, kyllä ihmisten on joskus irroteltava,niin teen minäkin.
        Hyvässä muistissa on ensi-iltojen jatkot, hauskaa pidettiin, kukaan ei yksinäiseksi itseään tuntenut.
        Muuten se pikkumustani meni miniälleni, oli taas muotivaate.
        Samoin kävi korkeakorkoisille talvinilkkureille, hän otti ne ,olivat muoti kengät.
        On sitä joskus ollut kauniitakin vaatteita ja asusteita minullakin,hohhoijaa,nyt sitten tukevat kengät ja väljät röijyt:))DD

        Perttu olikin hiljaa reppunsa tyhjentänyt, siksi en huomannut, kiva että Kullero kumminkin löysi ja sai masunsa täyteen.

        Nyt kone esille ja työn touhuun, voihan olla että kone pelaakuin enkeli ja lopputulos on hyvä.
        Työiloa kaikille.


      • ylikypsa kirjoitti:

        hätähousu.

        ketju täyteen noinkin;))DD


      • Hintriika
        ylikypsa kirjoitti:

        Olin teatterissa katsomassa Päivänsäde, minä ja menninkäinen. siellä laulettiin myös sinusta, elikkä "Peltoniemen Hintriikka". en mahtanut mitään ajattelin, että olisipa meidän Hintriikka kuulemassa, se oli hyvä esitys.

        Nyt hyvää yötä ja kosketelkaa taas toisianne ja nukkukaa hyvin

        Peltoniemen Hintriika saa aina väreet minun selkäpiihini. Tunnustan, että se laulu on nimimerkkini alkulähde...


      • Hintriika kirjoitti:

        Peltoniemen Hintriika saa aina väreet minun selkäpiihini. Tunnustan, että se laulu on nimimerkkini alkulähde...

        Kyllä se on niin luihin ja ytimiin menevä laulu. Se nainen joka sen esitti lauloi niin herttaisella antaumuksella sen että se kyllä mykisti. Heti alusta saakkavertasin sinua siihen, tuo sinun nicisi on jotenkin jäänyt mieleen.


      • my.mm.eli
        SkillaN kirjoitti:

        aurinkoiset japirteätkin, hyvin nukutun yön ansiosta.

        Suvi, minusta ei Heli-keiju tykkää, verhokangas on tuossa samassa asennossa mihin sen jätin:((
        Onhan sitä jo tähän ikään huomannut, että itse on tehtävä.

        Hintriikka, eipä ole tuollaisia juhlia pidetty, pikku-joulu oli railakas toissa vuonna, mutta ei ehkä näin "villi" kumminkaan.
        Kaikilla oli hauskaa ja se on hyvä juttu.
        Nauroin oivalluksellesi tuolla kielimiehen aloituksessa,kun sanoit pitäväsi, en nyt muistakkaan mikä kieli se oli, mutta nokkelaa:))

        Pääskyäkin lohduttelen,enhän minä vihainen ole, kaikki kunnossa, kyllä ihmisten on joskus irroteltava,niin teen minäkin.
        Hyvässä muistissa on ensi-iltojen jatkot, hauskaa pidettiin, kukaan ei yksinäiseksi itseään tuntenut.
        Muuten se pikkumustani meni miniälleni, oli taas muotivaate.
        Samoin kävi korkeakorkoisille talvinilkkureille, hän otti ne ,olivat muoti kengät.
        On sitä joskus ollut kauniitakin vaatteita ja asusteita minullakin,hohhoijaa,nyt sitten tukevat kengät ja väljät röijyt:))DD

        Perttu olikin hiljaa reppunsa tyhjentänyt, siksi en huomannut, kiva että Kullero kumminkin löysi ja sai masunsa täyteen.

        Nyt kone esille ja työn touhuun, voihan olla että kone pelaakuin enkeli ja lopputulos on hyvä.
        Työiloa kaikille.

        päiväkahvin aika? Pelkkää laiskuuttani tempasin tullessani rieskan kaupasta kahvileiväksi. Mutta onpas hyvää, eipähän erehdyttänyt leipomon nimi: Keri-Hyvä. Tästä kun saisi reseptin niin oitis alkaisin itse leipomaan. Tulisi ainakin edullisemmaksi, 250 g:n painoinen rieska kaupassa 1,90 euroa!! Kaurahiutaleita 25% näkyy tuoteselosteessa olevan, vehnäjauhoja on jauhoina, siis lienee se 3/4, kevytpiimää, voita ja suolaa. Onko kukaan teistä innokkaista leipojista rieskaa leiponut tällaisista aineista?

        Jaahas, kaikki toiset jo ovat olleet eilen pirteänä pirtissä villien juhlien jälkeen, vain minulleko tuli rokulipäivä? Kukahan tanssi minun varpaillani kun olivat niin kipeäksi tulleet, ettei kävelemään meinannut päästä. Vai tanssinko itse? En muista tanssineeni, mutta varpaat viestittävät toista ;) Musta aukko muistissa tuossa kohdassa ;))

        Harmaa päivä täällä on ollut, luntakin vähän väliä satanut valkoisenaan. Ja kun vielä siniristilippukin oli puolisalossa, aamusta klo 13 saakka. Oli tosi ikävän näköistä, kun oli sananmukaisesti puolisalossa. Suruliputus, mutta lipun pitäisi olla ainakin noin 2/3 korkeudella, kumma kun ei tällainenkaan asia ole yleisesti tiedossa ihmisillä.

        Kiitos, kahvi oli kuumaa ja hyvää! Näkyillään!


    • ompelukset ommeltu ja nostan itselleni hattua, hyvät tulivat, konekin pelasi kiltisti.

      Imuroin paikat kuntoon ja nyt tappelen nälkäni kanssa, yritän siirtää ruokailua, että mahdollisimman vähällä selviäisin päivän.
      Aamupäivä on niin helppoa, mutta annapas kun ilta koittaa, alkaa tulla mielitekoja,.

      Kaunista niin ihanan näköistä, että ulos on lähdettävä. Heissan iltaan!!!

      • minäkin. Mitä niihin mielitekoihin tulee, niin isekullekin niitä alkaa illalla tulla. Tänäänkin saunapäivä, eikä selänpesijästä tietoakaan.

        Päivä on eurinkoinen ja lämmin. Kyllä se kevät tuee tänäkin vuonna.


      • ylikypsa kirjoitti:

        minäkin. Mitä niihin mielitekoihin tulee, niin isekullekin niitä alkaa illalla tulla. Tänäänkin saunapäivä, eikä selänpesijästä tietoakaan.

        Päivä on eurinkoinen ja lämmin. Kyllä se kevät tuee tänäkin vuonna.

        Saunasta.
        Vaikka tämä "löpinä"joitakin ärsyttää;))

        Ei sitä osaa olla ilman saunaa.
        Selkäni ei siitä kyllä tykkää,mutta väliäkö sillä
        eipähän sitä kipua tarvitse toisten kestää.
        itse olen jo tottunut siihen.;((

        Nyt tässä hyvät kahvit ja vaikka pieni konjamiini
        tömpsäys päälle.Kyllä se siitä.


      • Pääsky64
        muori67 kirjoitti:

        Saunasta.
        Vaikka tämä "löpinä"joitakin ärsyttää;))

        Ei sitä osaa olla ilman saunaa.
        Selkäni ei siitä kyllä tykkää,mutta väliäkö sillä
        eipähän sitä kipua tarvitse toisten kestää.
        itse olen jo tottunut siihen.;((

        Nyt tässä hyvät kahvit ja vaikka pieni konjamiini
        tömpsäys päälle.Kyllä se siitä.

        teitä ennen kuin menette nukkumaan.Pirtin väki on iltaunista.Saapi sanoa kuka mitäkin pirtistä kestää arvostelun.
        Minä en ole käynyt saunassa kun ammeessa.Ompa hyvä muovinen amme K,raudasta ostettu.Pohjassa tulppa että vesi menee pois.Laitan goldenin öljyö muutaman tipan veteen.Laitoin klassista musiikkia soimaan ja on ihanaa.

        Viikkosiivouksen päälle kylvin keskellä päivää harmi mennä harjoituksiin hikoilemaan päälle.Säilytän seinällä naulassa ammetta. Kokeilkaapa tekin vaikka erilaisia kylpyjä.

        Se on ikuisuusongelma tuo selän pesu.Ylikyksälle pitäisi ehdottomasti saada selän pesijä.
        Sanotaan kun armeijassa että onko vapaaehtoisia vaan pitääkö määrätä.


      • Pääsky64 kirjoitti:

        teitä ennen kuin menette nukkumaan.Pirtin väki on iltaunista.Saapi sanoa kuka mitäkin pirtistä kestää arvostelun.
        Minä en ole käynyt saunassa kun ammeessa.Ompa hyvä muovinen amme K,raudasta ostettu.Pohjassa tulppa että vesi menee pois.Laitan goldenin öljyö muutaman tipan veteen.Laitoin klassista musiikkia soimaan ja on ihanaa.

        Viikkosiivouksen päälle kylvin keskellä päivää harmi mennä harjoituksiin hikoilemaan päälle.Säilytän seinällä naulassa ammetta. Kokeilkaapa tekin vaikka erilaisia kylpyjä.

        Se on ikuisuusongelma tuo selän pesu.Ylikyksälle pitäisi ehdottomasti saada selän pesijä.
        Sanotaan kun armeijassa että onko vapaaehtoisia vaan pitääkö määrätä.

        Olen juuri lähdössä saunaan, mutta ei selänpesijästä tietoakaan. Yritä saada joku vapaaehtoinen, vielä ehtii, minä nimittäin käyn aina vähintään kaksi kertaa löylyssä ja välillä vilvoittelemassa ja ota huurteisen jos sattuu olemaan, nyt on voin tarjota selänpesijällekin, juodaan tuo pullo yhdessä ja laitetaan elämä risaseks.


      • ii-li
        Pääsky64 kirjoitti:

        teitä ennen kuin menette nukkumaan.Pirtin väki on iltaunista.Saapi sanoa kuka mitäkin pirtistä kestää arvostelun.
        Minä en ole käynyt saunassa kun ammeessa.Ompa hyvä muovinen amme K,raudasta ostettu.Pohjassa tulppa että vesi menee pois.Laitan goldenin öljyö muutaman tipan veteen.Laitoin klassista musiikkia soimaan ja on ihanaa.

        Viikkosiivouksen päälle kylvin keskellä päivää harmi mennä harjoituksiin hikoilemaan päälle.Säilytän seinällä naulassa ammetta. Kokeilkaapa tekin vaikka erilaisia kylpyjä.

        Se on ikuisuusongelma tuo selän pesu.Ylikyksälle pitäisi ehdottomasti saada selän pesijä.
        Sanotaan kun armeijassa että onko vapaaehtoisia vaan pitääkö määrätä.

        Totesin, että otan ammekylvyn noin kerran vuodessa silloin, kun olen tulossa flunssaan tai olen muuten kylmissäni. Nykyisin on suihkukaappi, ja kylppärissä on paljon enemmän tilaa kuin ennen. Ammeessa suihku oli paljon hankalampi kuin tässä suihkukaapissa.

        Tietenkin olisi joskus mukava loikoilla ammeessa, mutta ei se pienessä kaupunkikylppärissä ole mikään romanttinen kokemus, vaikka miten olisi kynttilöitä ympärillä. Kirjaa en enää halunnut lukea ammeessa sen jälkeen, kun pudotin yhden kirjan veteen. (Se oli kaiken lisäksi vielä kirjaston kirja, ja jouduin korvaamaan sen.)

        Sauna on, ja siellä käyminen on ollut minulle viikon kohokohta jo kymmeniä vuosia. Viime vuonna taloyhtiö olisi halunnut hävittää saunan, mutta onneksi ehdotus äänestettiin kumoon siitäkin huolimatta, että aniharvat asukkaat käyttävät saunaa.


      • Pääsky64
        ii-li kirjoitti:

        Totesin, että otan ammekylvyn noin kerran vuodessa silloin, kun olen tulossa flunssaan tai olen muuten kylmissäni. Nykyisin on suihkukaappi, ja kylppärissä on paljon enemmän tilaa kuin ennen. Ammeessa suihku oli paljon hankalampi kuin tässä suihkukaapissa.

        Tietenkin olisi joskus mukava loikoilla ammeessa, mutta ei se pienessä kaupunkikylppärissä ole mikään romanttinen kokemus, vaikka miten olisi kynttilöitä ympärillä. Kirjaa en enää halunnut lukea ammeessa sen jälkeen, kun pudotin yhden kirjan veteen. (Se oli kaiken lisäksi vielä kirjaston kirja, ja jouduin korvaamaan sen.)

        Sauna on, ja siellä käyminen on ollut minulle viikon kohokohta jo kymmeniä vuosia. Viime vuonna taloyhtiö olisi halunnut hävittää saunan, mutta onneksi ehdotus äänestettiin kumoon siitäkin huolimatta, että aniharvat asukkaat käyttävät saunaa.

        poistettu.Muovinen amme mahtuu sihkusta huolimatta.Isompi mies ei mahdu sellaiseen,minun onni että mahdun.

        Meillä saa talon saunan lämmittää milloin haluaa se maksaa 2e.
        Samanverran kun menisi oman saunan lämmittämiseen.Uimahallissa käynnin vuoksi lämmitetään vähemmän.Se on hyvä kun ei tarvitse pestä saunaa.
        OKtalossa oli aina saunan pesu kun käytettiin joka ilta.
        Kesällä laitan kylpyveteen kaikkia yrttejäja lehtiä.


      • Pääsky64
        ylikypsa kirjoitti:

        Olen juuri lähdössä saunaan, mutta ei selänpesijästä tietoakaan. Yritä saada joku vapaaehtoinen, vielä ehtii, minä nimittäin käyn aina vähintään kaksi kertaa löylyssä ja välillä vilvoittelemassa ja ota huurteisen jos sattuu olemaan, nyt on voin tarjota selänpesijällekin, juodaan tuo pullo yhdessä ja laitetaan elämä risaseks.

        se pesijä et jaksa odottaa saunassa pökerryt vielä.Voin käydä vastalla hakkamassa selkää jos maltat pitää simmut kiinni.
        Otan kanssasi yhden lasillisen olutta.Ei mitään rillutteluja kun vasta oli juhlat.Menet vain kiltisti nukkumaan.


      • Pääsky64 kirjoitti:

        poistettu.Muovinen amme mahtuu sihkusta huolimatta.Isompi mies ei mahdu sellaiseen,minun onni että mahdun.

        Meillä saa talon saunan lämmittää milloin haluaa se maksaa 2e.
        Samanverran kun menisi oman saunan lämmittämiseen.Uimahallissa käynnin vuoksi lämmitetään vähemmän.Se on hyvä kun ei tarvitse pestä saunaa.
        OKtalossa oli aina saunan pesu kun käytettiin joka ilta.
        Kesällä laitan kylpyveteen kaikkia yrttejäja lehtiä.

        kertoa terveiset saunasta, kyllä se on nautinto.
        Paljon muutahan sitä ei tarvitse.

        Minullakin on suihku,ammeet on viety.
        Odotan jo kovasti mökin saunaan pääsyä,siellä puilla lämmitetään, on aivan erilainen.

        Kalle pesi selkäni niin karhealla kädellä, että kyllä tuntui, ei hellästi ollenkaan;))
        Minulla on sellainen Svaipin liina ja se on aika karhea, mutta hyvä pesukaveri.
        (laitan nyt varmuuseksi että pesi virtuaallisesti)

        Taidan ottaa valkoviiniä lasin jopa uni tulee.
        Pääsky kyllä kielteli, että vasta juhlittiin, mutta jos nyt yhden kumminkin.
        Jokohan My.mm.elin varpaat on parantunut,ei varmaan pirtin miehiä olleet tanssittajasi, nämähän ovat niin taitavia, eivät varpaita tallo.

        On niin hyvä olo,että mistään hinnasta en vaihtaisi.
        Kauniita unia teille kaikille.


      • Pääsky64oikea
        SkillaN kirjoitti:

        kertoa terveiset saunasta, kyllä se on nautinto.
        Paljon muutahan sitä ei tarvitse.

        Minullakin on suihku,ammeet on viety.
        Odotan jo kovasti mökin saunaan pääsyä,siellä puilla lämmitetään, on aivan erilainen.

        Kalle pesi selkäni niin karhealla kädellä, että kyllä tuntui, ei hellästi ollenkaan;))
        Minulla on sellainen Svaipin liina ja se on aika karhea, mutta hyvä pesukaveri.
        (laitan nyt varmuuseksi että pesi virtuaallisesti)

        Taidan ottaa valkoviiniä lasin jopa uni tulee.
        Pääsky kyllä kielteli, että vasta juhlittiin, mutta jos nyt yhden kumminkin.
        Jokohan My.mm.elin varpaat on parantunut,ei varmaan pirtin miehiä olleet tanssittajasi, nämähän ovat niin taitavia, eivät varpaita tallo.

        On niin hyvä olo,että mistään hinnasta en vaihtaisi.
        Kauniita unia teille kaikille.

        malta katsoa vierestä kun Kallea vikitellään eikä antanut minun olla yksistään saunakaljalla.No annataan emännälle etuoikeus.Pitäähän se hyvää huolta kaikesta täällä.On niin hämyistä ja tervaset piisi puut tuoksuvat.
        Olisit siepannut tuota iiliä takin helmasta ettei olisi niin äkkiä mennyt.Mutta hyvää yötä pirttiin.


      • Pääsky64oikea kirjoitti:

        malta katsoa vierestä kun Kallea vikitellään eikä antanut minun olla yksistään saunakaljalla.No annataan emännälle etuoikeus.Pitäähän se hyvää huolta kaikesta täällä.On niin hämyistä ja tervaset piisi puut tuoksuvat.
        Olisit siepannut tuota iiliä takin helmasta ettei olisi niin äkkiä mennyt.Mutta hyvää yötä pirttiin.

        täällä takkatulen äärellä istukselen ja paistan makkaraa. Tein saunan jälkeen takkaan tulet ja kun hiillostuu niin paistan pari makkaraa ja sinappia päälle ja oluella huuhtelen alas.

        Kyllä sillä SkillaN;lla on herkkä hipiä, kun minä pehmosella kädellä hellästi pesin ja valitti, että on liian karhea.

        Eipähän tuo SkillaN:kaan tullut takkatulille vaikka on viiniäkin tarjolla ja ties mitä.

        Hyvää yötä kaikille ja muistakaa kosketella toisianne.


      • my.mm.eli
        SkillaN kirjoitti:

        kertoa terveiset saunasta, kyllä se on nautinto.
        Paljon muutahan sitä ei tarvitse.

        Minullakin on suihku,ammeet on viety.
        Odotan jo kovasti mökin saunaan pääsyä,siellä puilla lämmitetään, on aivan erilainen.

        Kalle pesi selkäni niin karhealla kädellä, että kyllä tuntui, ei hellästi ollenkaan;))
        Minulla on sellainen Svaipin liina ja se on aika karhea, mutta hyvä pesukaveri.
        (laitan nyt varmuuseksi että pesi virtuaallisesti)

        Taidan ottaa valkoviiniä lasin jopa uni tulee.
        Pääsky kyllä kielteli, että vasta juhlittiin, mutta jos nyt yhden kumminkin.
        Jokohan My.mm.elin varpaat on parantunut,ei varmaan pirtin miehiä olleet tanssittajasi, nämähän ovat niin taitavia, eivät varpaita tallo.

        On niin hyvä olo,että mistään hinnasta en vaihtaisi.
        Kauniita unia teille kaikille.

        on varpaat;) Eikä niitä kukaan tallonut, huonosti asian ilmaisin. Matalakorkoisilla tanssikengillä jotenkin rasittuvat varpaat kun korkokengillä on oppinut tanssimaan niin tanssin "varpaillani" jopa korottomissa sandaaleissa. Joku hermo siellä sitten "hermostuu" ja aiheuttaa vaivaa. Kylmäpussin käärin varpaiden ympäri ja Juhosakarin tennissukka piti kylmäpakkauksen paikoillaan;))

        Minulla ei ole koskaan ollut onnea siinä suhteessa, että olisin voinut käyttää äidin vanhoja kenkiä, ko. muodin uudelleen tullessa. Äidilläni kun oli numeroa pienempi jalka kuin minulla. Nyt vastaavasti tyttärelläni sama epäonni, hänellä kun on vielä mummoaankin pienempi jalka!

        Tuosta Svaipin liinasta kysyisin. Minulla myös joku pesuliina mutta en muista mikä merkkinen. On sellainen kaulaliinan kokoinen, karheaho, tosi hyvä selänpesussa kun voi päät kääntää kämmenten ympäri ja sitten edestakaisin vedellä pitkin ja poikin selkää. Ei ote pääse lipsumaan ja puhdasta tulee ;)) Muistan niitä olleen kaupassa useissa pastellin väreissä, minulla on vaaleanpunainen. Olisiko samasta liinasta kyse? Minä sillä suoritan "kuivaharjauksenkin" iholle silloin tällöin.

        Jäiköhän siihen valkoviinipulloon vielä pohjat?


      • Hintriika
        my.mm.eli kirjoitti:

        on varpaat;) Eikä niitä kukaan tallonut, huonosti asian ilmaisin. Matalakorkoisilla tanssikengillä jotenkin rasittuvat varpaat kun korkokengillä on oppinut tanssimaan niin tanssin "varpaillani" jopa korottomissa sandaaleissa. Joku hermo siellä sitten "hermostuu" ja aiheuttaa vaivaa. Kylmäpussin käärin varpaiden ympäri ja Juhosakarin tennissukka piti kylmäpakkauksen paikoillaan;))

        Minulla ei ole koskaan ollut onnea siinä suhteessa, että olisin voinut käyttää äidin vanhoja kenkiä, ko. muodin uudelleen tullessa. Äidilläni kun oli numeroa pienempi jalka kuin minulla. Nyt vastaavasti tyttärelläni sama epäonni, hänellä kun on vielä mummoaankin pienempi jalka!

        Tuosta Svaipin liinasta kysyisin. Minulla myös joku pesuliina mutta en muista mikä merkkinen. On sellainen kaulaliinan kokoinen, karheaho, tosi hyvä selänpesussa kun voi päät kääntää kämmenten ympäri ja sitten edestakaisin vedellä pitkin ja poikin selkää. Ei ote pääse lipsumaan ja puhdasta tulee ;)) Muistan niitä olleen kaupassa useissa pastellin väreissä, minulla on vaaleanpunainen. Olisiko samasta liinasta kyse? Minä sillä suoritan "kuivaharjauksenkin" iholle silloin tällöin.

        Jäiköhän siihen valkoviinipulloon vielä pohjat?

        On tämä juttu kerrottava täälläkin, kun tuolla runoketjussa Merimona kirjoitti, että heidän koneiltaan hoidettiin hampaat. Minulla kun on tämä hassu lukihäiriö, että ymmärrän väärin selvän suomen, niin jo minä jäin monttu auki ihmettelemään. En ole koskaan kuullut koneesta, jolla olisi hampaat saati tarvitsisi oikein hammashoitajaa.

        Hittolainen, että raavin päätäni, ennen kuin ymmärsin. Totta kai kysymyksessä on hepat, mutta tuskin siinä talossa mitään koneja tai luuskia on! Että menikin höynäyttämään meikäläistä! Runohan siitä piti paiskata minunkin, mutta kun niin hassu juttu oli, niin kerroinpa teillekin...


      • Hintriika kirjoitti:

        On tämä juttu kerrottava täälläkin, kun tuolla runoketjussa Merimona kirjoitti, että heidän koneiltaan hoidettiin hampaat. Minulla kun on tämä hassu lukihäiriö, että ymmärrän väärin selvän suomen, niin jo minä jäin monttu auki ihmettelemään. En ole koskaan kuullut koneesta, jolla olisi hampaat saati tarvitsisi oikein hammashoitajaa.

        Hittolainen, että raavin päätäni, ennen kuin ymmärsin. Totta kai kysymyksessä on hepat, mutta tuskin siinä talossa mitään koneja tai luuskia on! Että menikin höynäyttämään meikäläistä! Runohan siitä piti paiskata minunkin, mutta kun niin hassu juttu oli, niin kerroinpa teillekin...

        varmasti kaikilla tällä Luojamme taivaan alla.
        Päivästä tulee varmaan hieno, se on sellainen asia, mitä aina ja aina ihastellaan.

        Kuuntelin eilen radiosta sääprofeetan ennustusta ensi kesäksi ja ei oikein lupaillut hyvää.
        Vasta heinäkuun puolenvälin jälkeen alkaa kesä.
        Kyllä sitä ainakin juhannukseksi toivoisi kaunista ja lämmintä.
        Saahan sitä ennustella, kukaan ei taida täysin oikeaan osua.

        My.mm.eli, tämä kyseinen liina on hankittu kotikutsuilta,tietääkseni sitä ei myydä kaupoista.
        Sellainen karhea kaulaliinahan se on ja värit ovat vaaleita.
        Minä olen kotikutsuilla kävijä, milloin pesuaineet,kosmetiikka,mausteet, kynttilät ja ne hymyn suupieleen tuovat muoviastiat.
        Minä olen ostanut näitä tuotteita, muoviastioita varmaan 30 vuotta sitten aloitin ja ovat vielä käytössä,pesuaineitakin varmaan kymmenen vuotta, ja pidän niistä.
        Kosmetiikkaa esittelin itsekin ja pidän silloin tällöin kotonanikin kutsuja, rakastan juhlien laittoa.
        Kiva saada kotiin joukko naisia, jotka puhua pulputtavat ja kaikki on ilosella mielellä.

        Muuten voi niitä liinoja olla kaupassakin, mutta ei näitä ihan samanlaisia.
        Ne on helppo pitää puhtaana, ja toimivat tosi hyvin siinä "selän pesussakin"eihän ne sitä Kallen kättä korvaa, ei missään tapauksessa;))DD

        Iiliä ei ehdi takinhelmasta ottaamaan kiini, niin nopsaan piipahtaa ovensuussa,ja kyllä Kallepoika ehtii kaljan juomaan jokaisen tytön kanssa, täällä pirtissä, on hän sen verran nopealiikkeinen mies, Pääskylle nämä totean.

        Tuota kangasta jatkan nyt punaruutuisella lenigilläni.
        Oli sellainen pepita ruutuinen, pussihihainen,vyötäröltä tiukka,helmaan levenevä.
        Helmassa oli brodyyrit,olin siihen aikaan nuori rouva ja nyt kun katson kuvaa, aika sieväkin.
        (vertauskohde nykyisyys)
        Väliin voisin laittaa toista mekkoani, anoppini tekemää kevään vihreää, siinä oli napitus helmaan asti ja avolaskostettu,sekin oli sievä.
        Anoppi päälysti ne napit ja muistan mikä työ siinä oli.
        Nyt tuli iloinen pätkä, jatkakaa nyt joku toinen,minun on etsittävä kuteita jostakin.

        Hyvinhän tämä päivä alkaa, tuli kudottua ja muisteltua, nyt voi sitten elää tätä päivää.
        Laitan koneen pyörimään ja suunnittelen miten jatkan.
        Ainakin menen katsomaan lahjaa tyttäreni pojanpojan, 9-vuotis päiville.
        Iloa päiväänne.


      • SkillaN kirjoitti:

        varmasti kaikilla tällä Luojamme taivaan alla.
        Päivästä tulee varmaan hieno, se on sellainen asia, mitä aina ja aina ihastellaan.

        Kuuntelin eilen radiosta sääprofeetan ennustusta ensi kesäksi ja ei oikein lupaillut hyvää.
        Vasta heinäkuun puolenvälin jälkeen alkaa kesä.
        Kyllä sitä ainakin juhannukseksi toivoisi kaunista ja lämmintä.
        Saahan sitä ennustella, kukaan ei taida täysin oikeaan osua.

        My.mm.eli, tämä kyseinen liina on hankittu kotikutsuilta,tietääkseni sitä ei myydä kaupoista.
        Sellainen karhea kaulaliinahan se on ja värit ovat vaaleita.
        Minä olen kotikutsuilla kävijä, milloin pesuaineet,kosmetiikka,mausteet, kynttilät ja ne hymyn suupieleen tuovat muoviastiat.
        Minä olen ostanut näitä tuotteita, muoviastioita varmaan 30 vuotta sitten aloitin ja ovat vielä käytössä,pesuaineitakin varmaan kymmenen vuotta, ja pidän niistä.
        Kosmetiikkaa esittelin itsekin ja pidän silloin tällöin kotonanikin kutsuja, rakastan juhlien laittoa.
        Kiva saada kotiin joukko naisia, jotka puhua pulputtavat ja kaikki on ilosella mielellä.

        Muuten voi niitä liinoja olla kaupassakin, mutta ei näitä ihan samanlaisia.
        Ne on helppo pitää puhtaana, ja toimivat tosi hyvin siinä "selän pesussakin"eihän ne sitä Kallen kättä korvaa, ei missään tapauksessa;))DD

        Iiliä ei ehdi takinhelmasta ottaamaan kiini, niin nopsaan piipahtaa ovensuussa,ja kyllä Kallepoika ehtii kaljan juomaan jokaisen tytön kanssa, täällä pirtissä, on hän sen verran nopealiikkeinen mies, Pääskylle nämä totean.

        Tuota kangasta jatkan nyt punaruutuisella lenigilläni.
        Oli sellainen pepita ruutuinen, pussihihainen,vyötäröltä tiukka,helmaan levenevä.
        Helmassa oli brodyyrit,olin siihen aikaan nuori rouva ja nyt kun katson kuvaa, aika sieväkin.
        (vertauskohde nykyisyys)
        Väliin voisin laittaa toista mekkoani, anoppini tekemää kevään vihreää, siinä oli napitus helmaan asti ja avolaskostettu,sekin oli sievä.
        Anoppi päälysti ne napit ja muistan mikä työ siinä oli.
        Nyt tuli iloinen pätkä, jatkakaa nyt joku toinen,minun on etsittävä kuteita jostakin.

        Hyvinhän tämä päivä alkaa, tuli kudottua ja muisteltua, nyt voi sitten elää tätä päivää.
        Laitan koneen pyörimään ja suunnittelen miten jatkan.
        Ainakin menen katsomaan lahjaa tyttäreni pojanpojan, 9-vuotis päiville.
        Iloa päiväänne.

        meidän ehtoinen emäntämmeh'n tänne on jo ehtinyt kahvit keittämään. Toin metonkudetta, valmiiksi leikattua, tässä on riemunkirjavaa ja surun murtamaa kynnysmattoon, elämän varrelta kertynyttä. Taitaa olla vielä vaimon vihkilenigistä ja lasten kastekoltustakin, on omiakin paidan helmoja ja pikkupöksyn kaulusta. Pitkiä kalsareita kun ei enää ole.


      • ylikypsa kirjoitti:

        meidän ehtoinen emäntämmeh'n tänne on jo ehtinyt kahvit keittämään. Toin metonkudetta, valmiiksi leikattua, tässä on riemunkirjavaa ja surun murtamaa kynnysmattoon, elämän varrelta kertynyttä. Taitaa olla vielä vaimon vihkilenigistä ja lasten kastekoltustakin, on omiakin paidan helmoja ja pikkupöksyn kaulusta. Pitkiä kalsareita kun ei enää ole.

        kaikille !!

        Minulla veti pitkäksi tänä aamuna;))

        Valvoin yöllä,liekö ylikypsa käynyt herättelemässä;))

        No nyt on aamukahvit juotu ja lähden pyykille.

        Näkyillän...


      • Pääsky64
        muori67 kirjoitti:

        kaikille !!

        Minulla veti pitkäksi tänä aamuna;))

        Valvoin yöllä,liekö ylikypsa käynyt herättelemässä;))

        No nyt on aamukahvit juotu ja lähden pyykille.

        Näkyillän...

        kerrankin ajoissa ylhäällä huomenta.Teillä on niin kauniita muistoja niissä vaatteissa ja ollut kauniitamekkoja Skillanilla.

        Ylikypsä varmasti on haikeaa leikata vihkipukua,laita se vielä sivuun samoin kastemekko.Ota niitten tilalle omia kesäpaitoja,ei tule niin kaipaus.

        Ameriikan Selmatädin mekoissa oli kauniita ei ollut kovin monia mekkoja valkeapohjainen ja isot vihreät kukkainen mekko,mutta kun kudon raanua.
        Mummulla jäi riiheen orrelle harmajia lankavyyhtiä,niistä laitan seuraavaan väliin.Sitten heijastusta kahdella värillä vuorotellen valkea ja pinkki.

        Tulee mieleen ne Korhosen Liisan raanut joita se kutoi vihkiraanunkin Käylän kirkkoon,meidät on sen päällä vihitty.Samana kesänä vihittiin viisi serkkua ja täti sillä raanulla.
        Tälläkertaa pitää kiirehtiä oli mukava käydä.


      • Suvi2
        muori67 kirjoitti:

        kaikille !!

        Minulla veti pitkäksi tänä aamuna;))

        Valvoin yöllä,liekö ylikypsa käynyt herättelemässä;))

        No nyt on aamukahvit juotu ja lähden pyykille.

        Näkyillän...

        ja toivotaan että tälläistä on koko päivän. Ei uskois että näin kaunis päivä tuli sen eilisen lumimyräkän jälkeen. Mutta nyt on kaikki valkoista ja aurinkoista.

        Talitintti tirskuttaa tuossa ikkunan takana. Joko ne pesäntekoa kaavailee kun muutamana päivänä ovat käyneet taas kukka-amppeleita tutkimassa parvekkeella.

        Kaiken kauniin keskellä kuitenkin minua jäytää eilinen keskustelu. Siinä ventovieras nimitteli minua suvaitsemattomaksi rienaajaksi, joka omia tarkoitusperiensä mukaisesti..... Olen kamalan pahoillani, kun ulosantini ei ole niitä parhaimpia. Mutta en missään tapauksessa tarkoituksella ole piikitellyt kellekään. Vai lienenkö liian herkkänahkainen.

        Joka tapauksessa hyvää päivänjatkoa!


      • Suvi2 kirjoitti:

        ja toivotaan että tälläistä on koko päivän. Ei uskois että näin kaunis päivä tuli sen eilisen lumimyräkän jälkeen. Mutta nyt on kaikki valkoista ja aurinkoista.

        Talitintti tirskuttaa tuossa ikkunan takana. Joko ne pesäntekoa kaavailee kun muutamana päivänä ovat käyneet taas kukka-amppeleita tutkimassa parvekkeella.

        Kaiken kauniin keskellä kuitenkin minua jäytää eilinen keskustelu. Siinä ventovieras nimitteli minua suvaitsemattomaksi rienaajaksi, joka omia tarkoitusperiensä mukaisesti..... Olen kamalan pahoillani, kun ulosantini ei ole niitä parhaimpia. Mutta en missään tapauksessa tarkoituksella ole piikitellyt kellekään. Vai lienenkö liian herkkänahkainen.

        Joka tapauksessa hyvää päivänjatkoa!

        Suvi2, mielensä pahoittaa jokainen saadessaan jotakin ilkeää niskaansa, saatikka jos ei ole tarkoittanut ketään loukata.
        Kauheaa olisikin, jos ei mistään piittaisi, kestäisi kaiken ,pahankin.
        Minä aikojen alussa itkeä tirauttelin täällä itsekseni, nykyään yritän ajatella, että sanojalla oli tarve ilkeillä, hänellä oli "paha" päivä.

        Toinen keino suojautua on, ettei ole ymmärtävinään mitä ja ketä tarkoitetaan ja jättää sikseen.
        Parasta on olla vastaamatta, vaikka vihjailut huomaakin ja joskus tulee "ärähdettyä" takaisin.
        Ulosantisi on kilttiä ja mukavaa, sitä älä edes epäile,et varmaan voi ilkeä ollakkaan.

        Kyllähän talitintillä on jo huhtikuussa munat pesässä, jos olen oikein ymmärtänyt,korjatkoon joku,kuka asian oikein tietää.

        Nautitaan hienosta ilmasta, ollaan herkkänahkaisia, mutta ei anneta minkään päiväämme pilata, jookos;))

        Pääskylle sanoisin, etä nättejä mekkoja oli nuorena kaikilla ja niitä korosti oma viehättävä olemus, sillä nuorena kaikki ovat myös kauniita.
        Nyt sitten ei voi enää kehua, mutta nyt onkin nykyisten nuorten vuoro, emmehän voi heidän kanssaan kilpailla,jokaiselle on suotu vain yksi nuoruus.


      • fiiuliN
        SkillaN kirjoitti:

        Suvi2, mielensä pahoittaa jokainen saadessaan jotakin ilkeää niskaansa, saatikka jos ei ole tarkoittanut ketään loukata.
        Kauheaa olisikin, jos ei mistään piittaisi, kestäisi kaiken ,pahankin.
        Minä aikojen alussa itkeä tirauttelin täällä itsekseni, nykyään yritän ajatella, että sanojalla oli tarve ilkeillä, hänellä oli "paha" päivä.

        Toinen keino suojautua on, ettei ole ymmärtävinään mitä ja ketä tarkoitetaan ja jättää sikseen.
        Parasta on olla vastaamatta, vaikka vihjailut huomaakin ja joskus tulee "ärähdettyä" takaisin.
        Ulosantisi on kilttiä ja mukavaa, sitä älä edes epäile,et varmaan voi ilkeä ollakkaan.

        Kyllähän talitintillä on jo huhtikuussa munat pesässä, jos olen oikein ymmärtänyt,korjatkoon joku,kuka asian oikein tietää.

        Nautitaan hienosta ilmasta, ollaan herkkänahkaisia, mutta ei anneta minkään päiväämme pilata, jookos;))

        Pääskylle sanoisin, etä nättejä mekkoja oli nuorena kaikilla ja niitä korosti oma viehättävä olemus, sillä nuorena kaikki ovat myös kauniita.
        Nyt sitten ei voi enää kehua, mutta nyt onkin nykyisten nuorten vuoro, emmehän voi heidän kanssaan kilpailla,jokaiselle on suotu vain yksi nuoruus.

        Ettemmekö muka ole nättejä, kyllä ollaan ja vertoja vedetään nuoremmillekin.

        Ulkona on tosiaankin kaunis päivä, mutta minä senkun vaan täällä sisällä kököttelen.
        Katselen tässä kirjoittessani ulos ikkunasta, ja on mukava näky, kun talitintti kylpee saunan räystään kourussa. Katolta sulanut lumi on jääpuikkojen muodossa katon reunassa, ja niistä on sulanut vettä kouruunkin. Siinä käy kylpijöitä vuoronperään.
        Nyt suhahti iso peippoparvi saunan katolle ja seinän vieressä olevaan sireenipensaasaan. Mitähän ne löytävät pensaasta ja katosta kun nokat käyvät ahkerasti. Kai siinä jotkut itikat jo heräävät kun katto on tumma ja aurinko paistaa lämmittäen ja sulattaen lumet pois.

        Suvi tuolla ylempänä ihmetteli joko on liian herkkänahkainen, samat tunteet tulevat minullekin.
        Heti aamulla loukkaannuin kun olin illalla kirjoittanut tuonne koirakakka ketjuun mielestäni asiallista asiaa, mutta vikaa löytyi siitäkin seuraavalle kirjoittajalle.
        Pilasi päiväni heti aamutuimaan joten otin ja poistin kirjoittamani viestin vastauksineen päivineen.
        Se oli vain minun mielipiteeni, mutta ehkä se ymmärrettiin väärin. Ei minullakaan ollut tarkoitus ketään loukata , mutta, mutta...

        Usko Suvi , että täällä joutuu monikin loukkauksien kohteeksi, toiset osaavat vain niellä ne paremmin kuin toiset.


      • fiiuliN kirjoitti:

        Ettemmekö muka ole nättejä, kyllä ollaan ja vertoja vedetään nuoremmillekin.

        Ulkona on tosiaankin kaunis päivä, mutta minä senkun vaan täällä sisällä kököttelen.
        Katselen tässä kirjoittessani ulos ikkunasta, ja on mukava näky, kun talitintti kylpee saunan räystään kourussa. Katolta sulanut lumi on jääpuikkojen muodossa katon reunassa, ja niistä on sulanut vettä kouruunkin. Siinä käy kylpijöitä vuoronperään.
        Nyt suhahti iso peippoparvi saunan katolle ja seinän vieressä olevaan sireenipensaasaan. Mitähän ne löytävät pensaasta ja katosta kun nokat käyvät ahkerasti. Kai siinä jotkut itikat jo heräävät kun katto on tumma ja aurinko paistaa lämmittäen ja sulattaen lumet pois.

        Suvi tuolla ylempänä ihmetteli joko on liian herkkänahkainen, samat tunteet tulevat minullekin.
        Heti aamulla loukkaannuin kun olin illalla kirjoittanut tuonne koirakakka ketjuun mielestäni asiallista asiaa, mutta vikaa löytyi siitäkin seuraavalle kirjoittajalle.
        Pilasi päiväni heti aamutuimaan joten otin ja poistin kirjoittamani viestin vastauksineen päivineen.
        Se oli vain minun mielipiteeni, mutta ehkä se ymmärrettiin väärin. Ei minullakaan ollut tarkoitus ketään loukata , mutta, mutta...

        Usko Suvi , että täällä joutuu monikin loukkauksien kohteeksi, toiset osaavat vain niellä ne paremmin kuin toiset.

        ota "pulttia"jos kukaan ei vastaa minulle.
        Ainut mistä olen SUUTTUNUT,silloisen Ellumarin
        huutelut.
        Sekin on ollut ja mennyt ei siitä enempää.
        Minä höpöttelen ja hihittelen näille jutuille.

        Elämässäni on ollut sellaisia koukeroita,että nämä
        on pieniä juttuja,eihän niitä ole pakko lukea
        saati vastailla.

        Otetaan vaan rennosti päivä kerrallaan.
        Ei tule vatsahaavaa;))

        Kerrot kivasti noista tipuista;)

        Minä asun niin ylhäällä etten näe noita pensaita ,muuten kuin parvekkeelta,eikä siellä vielä tarkene pitkään.


      • fiiuliN
        muori67 kirjoitti:

        ota "pulttia"jos kukaan ei vastaa minulle.
        Ainut mistä olen SUUTTUNUT,silloisen Ellumarin
        huutelut.
        Sekin on ollut ja mennyt ei siitä enempää.
        Minä höpöttelen ja hihittelen näille jutuille.

        Elämässäni on ollut sellaisia koukeroita,että nämä
        on pieniä juttuja,eihän niitä ole pakko lukea
        saati vastailla.

        Otetaan vaan rennosti päivä kerrallaan.
        Ei tule vatsahaavaa;))

        Kerrot kivasti noista tipuista;)

        Minä asun niin ylhäällä etten näe noita pensaita ,muuten kuin parvekkeelta,eikä siellä vielä tarkene pitkään.

        En ottanut siitä neniini jos ei olisi vastattu
        Mutta jo sama nikki on toisen kerran näpäyttänyt minun kirjoittamis tavastani.

        Kyllä tiedän että tyhmä olen, mutta ei sitä tarvitsisi julki tuoda. Olenhan minäkin noista puskasta huutelijoitten tuottamista harmeista päässyt eroon, mutta joskus satuttaa, kun joku itseään kai parempana pitävä rekatulla nikillään yrittää ohjailla miten toisten pitäisi kirjoittaa.

        Lintujen touhuja on kiva seurata ja kun asun lähellä metsää niitä ilmestyy usein pihallemme.
        Tosin luultavasti senkin takia kun mieheni pitää syöttöpaikan hyvin runsaana.


      • fiiuliN kirjoitti:

        En ottanut siitä neniini jos ei olisi vastattu
        Mutta jo sama nikki on toisen kerran näpäyttänyt minun kirjoittamis tavastani.

        Kyllä tiedän että tyhmä olen, mutta ei sitä tarvitsisi julki tuoda. Olenhan minäkin noista puskasta huutelijoitten tuottamista harmeista päässyt eroon, mutta joskus satuttaa, kun joku itseään kai parempana pitävä rekatulla nikillään yrittää ohjailla miten toisten pitäisi kirjoittaa.

        Lintujen touhuja on kiva seurata ja kun asun lähellä metsää niitä ilmestyy usein pihallemme.
        Tosin luultavasti senkin takia kun mieheni pitää syöttöpaikan hyvin runsaana.

        Pyykkikahville.
        On hyvä olo kun saapyykit puhtaina kaappiin.

        Nyt maistuu kupillinen ja vaikka "vingeporillinen"
        Konjamiinia;))

        Satoi meilläkin nyt iltapäivällä vähän lunta,vaikka
        aamu olikin aurinkoinen.

        JEEE Janne Ahonen voitti Suomen mestaruuden.
        Hyvä Janne.


      • fiiuliN kirjoitti:

        Ettemmekö muka ole nättejä, kyllä ollaan ja vertoja vedetään nuoremmillekin.

        Ulkona on tosiaankin kaunis päivä, mutta minä senkun vaan täällä sisällä kököttelen.
        Katselen tässä kirjoittessani ulos ikkunasta, ja on mukava näky, kun talitintti kylpee saunan räystään kourussa. Katolta sulanut lumi on jääpuikkojen muodossa katon reunassa, ja niistä on sulanut vettä kouruunkin. Siinä käy kylpijöitä vuoronperään.
        Nyt suhahti iso peippoparvi saunan katolle ja seinän vieressä olevaan sireenipensaasaan. Mitähän ne löytävät pensaasta ja katosta kun nokat käyvät ahkerasti. Kai siinä jotkut itikat jo heräävät kun katto on tumma ja aurinko paistaa lämmittäen ja sulattaen lumet pois.

        Suvi tuolla ylempänä ihmetteli joko on liian herkkänahkainen, samat tunteet tulevat minullekin.
        Heti aamulla loukkaannuin kun olin illalla kirjoittanut tuonne koirakakka ketjuun mielestäni asiallista asiaa, mutta vikaa löytyi siitäkin seuraavalle kirjoittajalle.
        Pilasi päiväni heti aamutuimaan joten otin ja poistin kirjoittamani viestin vastauksineen päivineen.
        Se oli vain minun mielipiteeni, mutta ehkä se ymmärrettiin väärin. Ei minullakaan ollut tarkoitus ketään loukata , mutta, mutta...

        Usko Suvi , että täällä joutuu monikin loukkauksien kohteeksi, toiset osaavat vain niellä ne paremmin kuin toiset.

        poistit fiiulin, se oli ihan asiallinen kirjoitus,luin sen.
        Jos täällä kaikkien sanojien mukaan poistaa, aika usein saa asialla olla.
        Joko teillä on peipposia,vai onko ne koko talven siellä suunnassa.


        Minulta on mennyt tämä päivä aivan hukalle, en mitään järkevää ole tehnyt.
        Lenkkeilin vähän ja sitten alkoikin satelemaan, vaikka aamulla oli niin kaunista.

        Minullakin pyykki kuivaa parvekkeella,tulee kiva tuoksu.
        Kokeilin vanhaa ulsteria, miten kummalla ne kitistyy tuolla kaapissa,tuntuu takamuksen kohdalta vähän kireältä, saa kyllä kelvata, muutaman kerran tulee pidettyä.
        Ihmiset kertovat mistä säästävät tuolla saaran ketjussa, minä nyt ainakin ulsterin jätän ostamatta ,säästösyistä.
        Kohta pärjää ohkaisemmalla ja puolitakit on näpsiä.
        Turkkia ja ulsteria tulee hyvin vähän käytettyä.

        Hiljainen on kylätie, no onhan lauantai-ilta, kaikki ovat kodeissaan saunovat ja lepäävät.
        Hiljaista on ollut palstallakin, ehkä ihmiset ulkoilevat, kyläilevät.

        Laitetaanpas ne kellot sitten kesäaikaan illalla on kauemmin valoisaa.


      • pääsky oik. latautuu
        SkillaN kirjoitti:

        poistit fiiulin, se oli ihan asiallinen kirjoitus,luin sen.
        Jos täällä kaikkien sanojien mukaan poistaa, aika usein saa asialla olla.
        Joko teillä on peipposia,vai onko ne koko talven siellä suunnassa.


        Minulta on mennyt tämä päivä aivan hukalle, en mitään järkevää ole tehnyt.
        Lenkkeilin vähän ja sitten alkoikin satelemaan, vaikka aamulla oli niin kaunista.

        Minullakin pyykki kuivaa parvekkeella,tulee kiva tuoksu.
        Kokeilin vanhaa ulsteria, miten kummalla ne kitistyy tuolla kaapissa,tuntuu takamuksen kohdalta vähän kireältä, saa kyllä kelvata, muutaman kerran tulee pidettyä.
        Ihmiset kertovat mistä säästävät tuolla saaran ketjussa, minä nyt ainakin ulsterin jätän ostamatta ,säästösyistä.
        Kohta pärjää ohkaisemmalla ja puolitakit on näpsiä.
        Turkkia ja ulsteria tulee hyvin vähän käytettyä.

        Hiljainen on kylätie, no onhan lauantai-ilta, kaikki ovat kodeissaan saunovat ja lepäävät.
        Hiljaista on ollut palstallakin, ehkä ihmiset ulkoilevat, kyläilevät.

        Laitetaanpas ne kellot sitten kesäaikaan illalla on kauemmin valoisaa.

        ja toisina päivänä toimii.Monesti merkitykstön asia jälkeenpäin osoittautuu paljon merkilliseksi.
        Teen joskus mielijohteesata sellaista mistä seuraa jollekin tärkeää.
        Viimekisi olin virsiä laulamassa ja sain mieleen ettö siirympä kavereiden porukasta yhden ihmisen luo kun istui yksin.
        En tiennyt että sillä oli meneillään eron suru.En ole monesti tavannut mutta pikkutyttönä oltiin hän oman äidin ja minä oman äidin kanssa seuroissa.
        Katseltiin toisia ja äidit kehui tyttäriä öllötettiin sinä äitien vieressä tärkeinä varsinkin hän,oli kiltti.
        Se siinä itkua tuhertaa ja kertoo erostaan.
        Olisko minulla antaa hänelle hengellisiä kasetteja.Neuvoin tätini luo että sillä on kun mies saarnasi niitä työkseen halusi Suviseiroista kasetteja kun on sieltä niin ihania muistoja lapsuudesta.
        Jälestä huomaa mikä oli tarkoitus.
        Minäkin lähden saunaan enkä pese selkää.hei.


      • saara.dma
        SkillaN kirjoitti:

        poistit fiiulin, se oli ihan asiallinen kirjoitus,luin sen.
        Jos täällä kaikkien sanojien mukaan poistaa, aika usein saa asialla olla.
        Joko teillä on peipposia,vai onko ne koko talven siellä suunnassa.


        Minulta on mennyt tämä päivä aivan hukalle, en mitään järkevää ole tehnyt.
        Lenkkeilin vähän ja sitten alkoikin satelemaan, vaikka aamulla oli niin kaunista.

        Minullakin pyykki kuivaa parvekkeella,tulee kiva tuoksu.
        Kokeilin vanhaa ulsteria, miten kummalla ne kitistyy tuolla kaapissa,tuntuu takamuksen kohdalta vähän kireältä, saa kyllä kelvata, muutaman kerran tulee pidettyä.
        Ihmiset kertovat mistä säästävät tuolla saaran ketjussa, minä nyt ainakin ulsterin jätän ostamatta ,säästösyistä.
        Kohta pärjää ohkaisemmalla ja puolitakit on näpsiä.
        Turkkia ja ulsteria tulee hyvin vähän käytettyä.

        Hiljainen on kylätie, no onhan lauantai-ilta, kaikki ovat kodeissaan saunovat ja lepäävät.
        Hiljaista on ollut palstallakin, ehkä ihmiset ulkoilevat, kyläilevät.

        Laitetaanpas ne kellot sitten kesäaikaan illalla on kauemmin valoisaa.

        Olet SkillaN oikeassa siinä, että fiiuliN aivan liian löysin perustein pudotti ketjusta kokonaisen oksan.

        Jos joku kirjoittaja tekee sitä usein, saa se aikaan sen, että hänen kirjoitustensa perään ei enää viitsitä vastata. Tämä vaan opetukseksi ja ojennukseksi!

        Tämä viesti on myös testi. Katsotaan nyt, tipahtaako tämäkin oksa.

        ******

        Sinä SkillaN osaat aina olla niin ymmärtäväinen ja kiva!


      • Sinun'
        saara.dma kirjoitti:

        Olet SkillaN oikeassa siinä, että fiiuliN aivan liian löysin perustein pudotti ketjusta kokonaisen oksan.

        Jos joku kirjoittaja tekee sitä usein, saa se aikaan sen, että hänen kirjoitustensa perään ei enää viitsitä vastata. Tämä vaan opetukseksi ja ojennukseksi!

        Tämä viesti on myös testi. Katsotaan nyt, tipahtaako tämäkin oksa.

        ******

        Sinä SkillaN osaat aina olla niin ymmärtäväinen ja kiva!

        kuuluu neuvoa ja opettaa?
        Ja mikset kertonut ettei pudotetussa haarassa muita pudonnut kuin Fiinulin ja itsesi töykeä vastaus?


      • saara.dma
        saara.dma kirjoitti:

        Olet SkillaN oikeassa siinä, että fiiuliN aivan liian löysin perustein pudotti ketjusta kokonaisen oksan.

        Jos joku kirjoittaja tekee sitä usein, saa se aikaan sen, että hänen kirjoitustensa perään ei enää viitsitä vastata. Tämä vaan opetukseksi ja ojennukseksi!

        Tämä viesti on myös testi. Katsotaan nyt, tipahtaako tämäkin oksa.

        ******

        Sinä SkillaN osaat aina olla niin ymmärtäväinen ja kiva!

        nimimerkille Sinun´

        Jos vaivautuu vastaamaan, niin olisi aiheellista pysyä tosiasioissa!

        Aiheetta enempään
        Saara


      • fiiuliN
        saara.dma kirjoitti:

        Olet SkillaN oikeassa siinä, että fiiuliN aivan liian löysin perustein pudotti ketjusta kokonaisen oksan.

        Jos joku kirjoittaja tekee sitä usein, saa se aikaan sen, että hänen kirjoitustensa perään ei enää viitsitä vastata. Tämä vaan opetukseksi ja ojennukseksi!

        Tämä viesti on myös testi. Katsotaan nyt, tipahtaako tämäkin oksa.

        ******

        Sinä SkillaN osaat aina olla niin ymmärtäväinen ja kiva!

        Anteeksi vain kun mainitsen, mutta kyllä tuo tuntematon taisi olla aivan oikeassa.

        Omasta mielestäni katsoin ettei siinä ollut mitään eikä kenenkään toisten vastauksia, ei kukaan ollut ehtinyt kommentoida, tai ei halunnutkaan.


    • nyt sitten toden teolla alamme kesää odottamaan.
      Suunnitellaan lomia, mihin matkustetaan,kierretään sukulaiset,matkakohteet, tapahtumat, vai jäädäänkö mökki ihanuuden turviin.
      Halut ovat monenmoiset, suunnitelmat vielä päässä kypsyy, luulen että itse toteutan kaikkea tuota edellä mainittua.
      Muutama matka on jo varattu kotimaahan, en millään raaskisi Suomen kesästä poistua,vaikka vettä sataisi.
      Aina sitä toiveikkaana jaksaa odottaa, että huomenna paistaa aurinko.
      Mökille odotan vieraita, ja siellä toteutan tätä mullan möyhimistä sieluni halusta,(mistä selkä ei saata tykätä)seuraan kukkien,kasvien kasvamista.

      Ikävää on se, että nyt taitaa sorsaystävien ruokkiminen jäädä, tuon tulevaksi pelätyn pandemian vuoksi, no katsotaan.
      Suunnitelua ja odotusta, sitä tämä kevätaika on, toteutuuko ja mikä, se on sitten Luojan käsissä.

      Nyt on Marian päivä ja oliko sanonta, mitä Mariana katolla, sitä vappuna vaolla, täällä ainakin on katot lumen peitossa.

      Hyvää kesäaikaan siirtymispäivää kaikille.

      • Täältäkin lumisesta Lahdesta.
        Ei se tuo sisäinen kello näköjään nyt ainakaan
        mitään tiennyt.
        Vasta heräsin ja kahville kiiruhdin.

        Täytyy mennä.Näkyillään...


      • kullero
        muori67 kirjoitti:

        Täältäkin lumisesta Lahdesta.
        Ei se tuo sisäinen kello näköjään nyt ainakaan
        mitään tiennyt.
        Vasta heräsin ja kahville kiiruhdin.

        Täytyy mennä.Näkyillään...

        aamun rauha huokuu pirtissä,ajatukset lepää ja hiljainen musikki taustalla, nautin kiireettömästä hetkestä! - Muutto häämöttää,olemme paikalla!

        Kahvihetki hyvän mielen tuo.........Kiitos!


    • Mariaa ole vielä ainakaan ilmestynyt. Sellainen sanontahan se on, mutta se on ainakin varmaa, että jos Vappuna on katolla lunta, niin on maassakin.

      Hyvää Marianpäivää kuitenkin kaikille pirttiläisille, sukupuoleen katsomatta.

      • Hintriika

        "Mitä ilma Mariana, sitä enin Eerikkiin", ennustaa toinen kansanviisaus. Eerikin ja Erkin päivä on toukokuun 18. päivä. Tänään täällä aurinko paistaa siniseltä taivaalta, mutta tuuli on edelleen pohjoisen paha puhuri ja pakkastakin vielä näin aamun jäljiltä n. -8 astetta. Ilmojenhaltija ei tiedä mitään, että on siirrytty kesäaikaan!

        Joskus toivoisi, että kansa on väärässä viisauksineen... Toisaalta: Erkki-turjus turkki päällä, kesät kaiket paita päällä...

        Viimeistään syksyllä tiedämme, kuka viisas oli oikeassa.


      • Hintriika kirjoitti:

        "Mitä ilma Mariana, sitä enin Eerikkiin", ennustaa toinen kansanviisaus. Eerikin ja Erkin päivä on toukokuun 18. päivä. Tänään täällä aurinko paistaa siniseltä taivaalta, mutta tuuli on edelleen pohjoisen paha puhuri ja pakkastakin vielä näin aamun jäljiltä n. -8 astetta. Ilmojenhaltija ei tiedä mitään, että on siirrytty kesäaikaan!

        Joskus toivoisi, että kansa on väärässä viisauksineen... Toisaalta: Erkki-turjus turkki päällä, kesät kaiket paita päällä...

        Viimeistään syksyllä tiedämme, kuka viisas oli oikeassa.

        sanoivat;Erkki einettä antaa.
        Urpo vielä turkki päällä,
        kesä kaikki paitasillaan.

        Ihana aamu täälläkin.
        Minulla parvekkeella 35c.
        Aurinko paistaa suoraan mittariin.
        Huh hellettä;))


      • Simpatti
        muori67 kirjoitti:

        sanoivat;Erkki einettä antaa.
        Urpo vielä turkki päällä,
        kesä kaikki paitasillaan.

        Ihana aamu täälläkin.
        Minulla parvekkeella 35c.
        Aurinko paistaa suoraan mittariin.
        Huh hellettä;))

        Tervehdys kaikille kaunottarille ja miehillekin tasa-arvon vuoksi!
        Pääsimpä taas piipahtamaan pirttiin, mutta vain hetkeksi, selitys tässä:
        Mökki viimeistä naulan lyöntiä myöten valmis, huh, mikä urakka vanhalle miehelle, mutta olo on taivaallinen!
        Jääpeitekin kun alkaa ohentua, niin avovettä ootellessa vien tuon vanhan siskolikan pariksi viikoksi luitaan lämmittelemään Kanarian lämpöön ja saampahan siinä ohessa itsekin huilia, jos vain siskolle löytyisi parempaa seuraa kuin tämmöinen mökkihöperöksi tunnustautuva könttyrä.
        Eihän sitä kylläkään tiedä minkälainen seuramies tästä purkautuu, kun pääsee maailman melskeeseen mukaan. Ja espanjattaret on tunnetusti tulisia...
        ei vainenkaan, eihän sitä vanha mies enää...
        Heh, hee, pirtin kahvi oli maittavaa ja riittosaa, seuraa vain kaipailin...


      • Perttu20
        Simpatti kirjoitti:

        Tervehdys kaikille kaunottarille ja miehillekin tasa-arvon vuoksi!
        Pääsimpä taas piipahtamaan pirttiin, mutta vain hetkeksi, selitys tässä:
        Mökki viimeistä naulan lyöntiä myöten valmis, huh, mikä urakka vanhalle miehelle, mutta olo on taivaallinen!
        Jääpeitekin kun alkaa ohentua, niin avovettä ootellessa vien tuon vanhan siskolikan pariksi viikoksi luitaan lämmittelemään Kanarian lämpöön ja saampahan siinä ohessa itsekin huilia, jos vain siskolle löytyisi parempaa seuraa kuin tämmöinen mökkihöperöksi tunnustautuva könttyrä.
        Eihän sitä kylläkään tiedä minkälainen seuramies tästä purkautuu, kun pääsee maailman melskeeseen mukaan. Ja espanjattaret on tunnetusti tulisia...
        ei vainenkaan, eihän sitä vanha mies enää...
        Heh, hee, pirtin kahvi oli maittavaa ja riittosaa, seuraa vain kaipailin...

        kangaspuut nyt siirretään kun on matto vielä kesken, tulkaapas päättämään se! Piano ja peliautomaatit lähti jo.. pojat mukaan tulkaa!


      • Perttu20 kirjoitti:

        kangaspuut nyt siirretään kun on matto vielä kesken, tulkaapas päättämään se! Piano ja peliautomaatit lähti jo.. pojat mukaan tulkaa!

        kun joudutaan purkamaan kangaspuut kesken kaiken. Tulen jelppimään, kyllä se siitä. Kaiki onnistuu, jokos ne tänäiltana siirretään, kaippa se on pakko, tämä pirtti on on sitten taas aikansa elänyt, vaikka on vielä vaippaiässä, tämä on ollut ja on niin pidetty. Tänne tulee aina kuin kotiinsa. Vielä parempikin, kun täällä on näitä hengettäriä, eihän kotona ole ketään.


    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe