Suzuki Burgman 400 ?

Skooteri-hinku

Millaisia kokemuksia (ajatuksia) löytyy teillä toisilla Suzuki Burgman 400 scootterista?

Mieli tekee kovasti viimein ja vihdoin hommata se ihan oma kunno "lälläripyörä".

Scoottereissa viehättää se, että niillä kruisailu ei ole mitenkään totista puuhaa, kuten prätkllä ajelu ja niitten kanssa puuhastelu.

Tarkoitus olisi kylläkin ajella myös pidempiä matkoja kerralaan, n. 500 km rupeamia per siivu, jne. Pääasiassa työmatka-ajokiksi moottoritieajoon tulisi.

16

23885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "motoristi"

      Kantsii hakea keski-Euroopasta. Siellä ei prätkät, eikä skootterit paljoa maksa. Vaikka veroakin välstä menee tuotaessa, silti voittaa pitkän-sentin.

      • skootterikuume tosissaan

        Kiinnostuin tästä hakemisesta. Siis kuinka haetaan? Ajamallako ja miten ne paperi/veroasiat hoidetaan? Varmaan vaikka ajankin, jos ison pennin säästäis. Kiitos neuvosta!


    • hyvään hintaan

      Yksi kauppias tarjoaa ko. peliä ja v.m. 2006: sta hintaan 7900,-. Virallisen mahantuojan ohi. takuun toimii niin, että osat toimitetaan ko. firmaan mutta remppa tehtävä itse tai pienemmät lupasi pyörän toimittajakin hoitaa. On kyllä prätkien korjauksen suomen huipputyyppejä, että ei huolta sen suhteen.

      Sieltäpä minä taidan Suzukini hankkia. Japsipyörät on niin takuuvarmoja tekniikastaan, että tuskin mitään huolta takuuaikana tulee.

    • 400 an

      Ostin viime syksynä Burgmanin jolla on ajettu 5000 km. Eilen hönkäsin sen talven jäljiltä ajoon. Olen ainakin ollut tyytyväinen peliin.
      Kyllä se ainakin jotkin moottoripyörien kriteerit täyttää koska jopa moottoripyöräilijätkin moikkaavat vastaatullessa

      • Scootteri-hinku

        Ostin viime viikolla Susuki Burgman 400:sen.
        Siis, tosi hauska peli ajella. Kaksi alle 10 v muksuanikin vain kinaavat, kumpi pääsee seuraavaksi isin kyytiin. Siinä siis tosi hyvä ja turvallinen kyyditysistuin. Paras sellainen.

        Kiihtyy myös riittävän hyvin. Tosi tyytyväinen olen Sain edullisesti, kun 3000 th.km ajetun -03 burkmannin löysin.

        Pitäisi kait perehtyä sen tekniikaan myös, ihan vain huoltojenkin takia.


      • 400 an
        Scootteri-hinku kirjoitti:

        Ostin viime viikolla Susuki Burgman 400:sen.
        Siis, tosi hauska peli ajella. Kaksi alle 10 v muksuanikin vain kinaavat, kumpi pääsee seuraavaksi isin kyytiin. Siinä siis tosi hyvä ja turvallinen kyyditysistuin. Paras sellainen.

        Kiihtyy myös riittävän hyvin. Tosi tyytyväinen olen Sain edullisesti, kun 3000 th.km ajetun -03 burkmannin löysin.

        Pitäisi kait perehtyä sen tekniikaan myös, ihan vain huoltojenkin takia.

        Hyvä kauppa varmaankin. Ilmat on vaan huonot viel.
        Mistä löysit ajopelin? Nettimoto.fi :stä vai?

        Mul on 5-vuotias tyttö. Tarhaan mennään mielummin suitsalla kuin autolla.

        Sen olen huomannut että kun tankin laittaa täyteen niin sillä ajelee viikon (ainakin mun työmatkaa).


      • ostin
        400 an kirjoitti:

        Hyvä kauppa varmaankin. Ilmat on vaan huonot viel.
        Mistä löysit ajopelin? Nettimoto.fi :stä vai?

        Mul on 5-vuotias tyttö. Tarhaan mennään mielummin suitsalla kuin autolla.

        Sen olen huomannut että kun tankin laittaa täyteen niin sillä ajelee viikon (ainakin mun työmatkaa).

        Tuusulasta ostin paikallisesta mozkariliikkeestä.
        Tinkasin riittävän nöyrästi, niin hinta laski 700e pyydetystä. Tekivät viel huollonkin kaupantekijäisiksi. On tosi mukava ajopeli. Toissa aamuna ajeli Lahden moottoritietä kesänopeuksilla muun liikenteen seassa.

        Ainoastaan ruuhkaisen kovaa ajavan liikenteen ilmanpyörteet oli häiritsiviä siinä 120-130 km/h. nopeuksilla.

        Aamulla ajelen taasen sill Burkmannilla töihin, Hesaan.


      • 400 an
        ostin kirjoitti:

        Tuusulasta ostin paikallisesta mozkariliikkeestä.
        Tinkasin riittävän nöyrästi, niin hinta laski 700e pyydetystä. Tekivät viel huollonkin kaupantekijäisiksi. On tosi mukava ajopeli. Toissa aamuna ajeli Lahden moottoritietä kesänopeuksilla muun liikenteen seassa.

        Ainoastaan ruuhkaisen kovaa ajavan liikenteen ilmanpyörteet oli häiritsiviä siinä 120-130 km/h. nopeuksilla.

        Aamulla ajelen taasen sill Burkmannilla töihin, Hesaan.

        Se on varmaan se paikallinen liike, ja mielestäni hyvä sellainen.

        Ilmanpyörteet kyllä harmittaa. Myöskin kovassa sivutuulessa ajaminen on haasteellista. Muuten ei ole kyllä mitään valittamista.

        Voi olla että joku aamu mennään Lahdenväylää peräkkäin. Ajelen myös aina välillä sitä kautta töihin.


      • valinnastasi
        Scootteri-hinku kirjoitti:

        Ostin viime viikolla Susuki Burgman 400:sen.
        Siis, tosi hauska peli ajella. Kaksi alle 10 v muksuanikin vain kinaavat, kumpi pääsee seuraavaksi isin kyytiin. Siinä siis tosi hyvä ja turvallinen kyyditysistuin. Paras sellainen.

        Kiihtyy myös riittävän hyvin. Tosi tyytyväinen olen Sain edullisesti, kun 3000 th.km ajetun -03 burkmannin löysin.

        Pitäisi kait perehtyä sen tekniikaan myös, ihan vain huoltojenkin takia.

        Itse olen ajellut 400:lla vuoden päivät ja ei ole pahaa sanottavaa kertynyt, jättää "tarvittaeassa" liikennevaloissa jälkeensä useimmat ns. urheiluautot ja -pyörät, pa-kulutus on siedettävää tasoa jne. Miinuksina toteaisin ettei Burggia ole suuniteltu moottoritienopeuksille -> 120:ssa pauke alkaa olemaan sitä luokkaa ettei sitä "hullukaan" viitsi kauempaa kuunnella (kypärävalintakin vaikuttaa), pitkärunkoisena (verrokit: Yamaha ja Piaggio) vempain ei sovellu myöskään päivittäiseen kaupunkiajoon. Mutta = aikaisemmin kaikenmaailman pyörillä ajeltuani en voi muuta kuin todeta sen että; jos et ole matka-ajossa aiemmin Burgmanilla ajanut niin olet jäänyt todella paljolta paitsi, rölli


    • Isompaa havitteleva.

      Skootteri-hinkuiselle!! Hei,itselläni oli pari kesää käytössä Burgman 400 vm-02 ja minun kokemukseni isojen custom pyörien jälkeen olivat aluksi ihmetteleviä ja pian todella positiivisia.Ensiksikin se oli erittäin kevyt ja helppo ajettava ja nopeus riitti kaksin ajaessa moottoritielläkin riittävään nopeuteen.Lisäsi se on kaupungissa ja taajama-ajossa erittäin ketterä ja joutuisa liikkumisväline,eikä painoa ole vielä häiritsevän paljoa.Antaa lisäksi hyvän suojan viimalta ja sateelta.Koko riittää hieman pidemmällekin kuskille ja jalkojen asentoa on helppo vaihdella varsinkin jos on jo polvivaivoja.Ja apulaisellekin on mukava istuin

    • Burgman äijä

      3v kokemuksella voin suositella:
      - säädä ohjaustanko itsellesi sopivaan ajoasentoon momenttiavain tarvitaan pulttien oikeaan kiristykseen. Vähentää hgartian jännitystä.
      - 'laminar lip' tuulilasissa pienentää pyörteitä
      - ajovarusteet, vähintään mp-takki, kengät ja hanskat niin ei kylmety
      - ennakoivan ajo kurssi auttaa hallitsemaan painavaa pyörää (200kg), pääset nopemammin nauttimaan eikä tarvi jännittää
      - käytä kirkkaan väristä p-kiekkoa tuulilasin yläreunassa niin autoilijat eivät peruuta matalan pyörän päälle niin helposti (on sattunut)

    • Ukkotiellä

      Burgman on skoottereiden kunkku ,itse ajan 650 satasella jo seitsemmättä kesää kilsoja 89000 km ei huonoa sanomista .pelaa kun Buik.

      • Jutustelija1

        Hyvä että olet tyytyväinen.


      • Jutustelija1

    • burgman

      Olen todella tyytyväinen Burgmaniin,kiihtyy hyvin tai siis riittävästi,pieni polttoainekulutus ja vauhtiakin riittää niin ettei meinannu alussa kantti kestää kun katsoin pieniä renkaita. Ainut negatiivinen sana on kuljettajan penkin pers taitos istumaosa on liian lähellä pitkäkoipiselle.

      • Anonyymi

        nosta pitkillä pulteilla selkänoja hieman ylös, niin tukee ristiselkää ja saat tilaa istua vähän pitemälle. En tiedä, onko olemassa erillisiä nojia myytävänä, mutta itse tein pitemmät ja tukevat pultit, ei haittaa ulkonäköäkään... ja parani istuin mukavuus puolella. Lisäksi takapenkkilläiselle jää käsien suojaa sinne "koloon"..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      92
      4350
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4275
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4006
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2877
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2551
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2118
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2104
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      195
      2023
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1675
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1442
    Aihe