Kokemuksia Fiat Ducato 1.9 TD vm. 97-00

Pakukuume

Pakettiauto kuume iski ja olen katellut otsikon mukaista autoa. Olisin kysellyt kyseisen mallin käyttökokemuksia?

33

31614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kertynyt

      Ducato 10 VAN 1.9 TD Intercooler, vm 2000.
      Kohta 90 tkm mittarissa, kevyessä ajossa.
      ( )pisteitä:
      * Edullinen hankintahinta verrattuna muihin vastaaviin pakuihin Suomen markkinoilla (Tosin Suomessa on verotuksen takia rosvohinnat, mutta se on toinen juttu.)
      * Tavaratila, ovet
      * Kohtuulliset ajo-ominaisuudetkin
      * Kuskin penkiltä näkee hyvin, hyvät peilit
      * Kulkee ihan siedettävästi. PSA:n diesel ihan OK.
      * Tehokkaat ajovalot
      * Varaosahinnat eivät ihan pilvissä.

      (-) pisteitä:
      * Maalivikoja voi olla ( ei pysy kiinni)
      * Alapallonivelet ja raidetangon päät kuluvat väljiksi aika nopeasti. Omassa jo kaksi kertaa vaihdettu.
      * Etupään jousi/iskari (McPhersson) systeemin yläpään painelaakerit saavat kuraa ja alkavat jumittamaan. Kehno tiivistesysteemi. Lokarit auttavat hieman, jos on. Tämän huomaa siita, että ohjaus jää puoltamaan aina edellisen käännöksen suuntaan. Omassa kerran vaihdettu laakerit ja iskarit.
      * Pyöränlaakereissa pitää olla pieni, tuntuva välys,jotta toimii ja kestää. Tästä voikin sitten katsastusmiehen kanssa väitellä, että mikä on sopiva/liian suuri välys.
      * Ajovalojen korkeuden säätösysteemi (hydraulinen, mallia LADA)) kyllä toimii, mutta ei ole pitkäikäinen. Uudemmissa on sähköinen.
      * Pieniä sähkövikoja joskus.
      * Lämmityslaitteen puhaltimeen tarttis lisää tehoa.
      * Polttoaineen kulutus hieman liian suuri.

      Mutta kyllä se pakuksi kelpaa ja kun katselee liikennettä, niin onhan noita menossa ja tulossa.

      • pakukuume

        Noista alapallonivelten kulumisesta olinkin kuullut.
        Syynä ilmeisesti ducaton etupaino. Mutta kuluvia osiakin nekin on.

        Samoin että varaosien hinnat ovat halvempia verrattuna kilpailijoihin.

        Tuossa tuli hyvin uuttakin tietoa, josta ei ollut hajuakaan.


      • Nuo ripustus/pyöränlaakeri

        Ynnä muut tyyppiviat on korjata?


      • on kertynyt
        Nuo ripustus/pyöränlaakeri kirjoitti:

        Ynnä muut tyyppiviat on korjata?

        Noin-hintoja ulkomuistista.

        - Alapallonivelet n. 35 € kpl
        - Raidetangon päät n. 32 € kpl
        Kokemuksen mukaan ns. italilaiset osat ovat kyllä hiukan halvempia, mutta heikompia. Kannattaa valita laadukkaammat tarvikeosat, jos itse tekee rempan. Tämä homma ei ole vaikeata, jos vain on viitseliäisyyttä ja työkalut. Korjaamoveloituksesta en tiedä.
        - Lisäksi aurauskulmien tarkistus (nelipyörämittaus) ja säätö, taisi olla noin 45 €. Tätä ei voi tehdä itse.


        Etupyörän ripustuksen yläpään laakerit.
        - Tämä onkin jo työläämpi homma ja vaatii enemmän työkalujakin, mm. HYVÄT jousenpuristimet, 2 kpl.
        - Itse laakeri taisi olla n. 12 € kpl (laatulaakerit, autotarvikeliikkeestä), 1 kpl / puoli.
        - Tiivisterengas (K-rengas), pakko ostaa merkkiliikkeestä, n. 15 € kpl, 1 kpl / puoli.
        - Iskarin joutuu ottamaan kokonaan irti, jotta pääsee käsiksi laakeriin. Samalla uusi iskari ja sen suoja- ja vaimenninkumit. Taisi olla hieman alta 300 € / puoli.
        - Tähän menee jo hieman enemmän aikaa.

        Korjaamolta voi kysäistä, mitä maksaisi.


        Pyörän laakerit
        - Niissä pitää siis selkeasti tuntua pieni välys, jotta kestää ja toimii. Pyörä ylhäällä, ravista käsin.
        - Eivät ole mitenkään säädettävissä. (noin periaatteessa)
        - Jos on liikaa välystä, niin se tarkoittaa sitä, että laakerit ovat jo loppuun kuluneet ja tarvitaan uudet laakerit ja tiivisteet. Etupyörän laakerisatsi (2 viistorullalaakeria, 2 tiivistettä) maksaa tarvikeliikkeessä n. 95 € / pyörä.
        - Hyvää pyöränlaakerivaseliinia
        - Tämä korjaus vaatii jo erikoisosaamista. Ei kannata yrittää itse, jos ei ole ihan "ammattilainen"
        - Kyllä nämä laakerit kestävät ihan normaalisti.
        - Sama juttu takapyörän laakereiden kanssa.

        Korjaamolta voi kysäistä, mitä maksaisi.


        Sitten se ajovalojen korkeuden säätö.
        - Kun se hajoaa (neste vuotaa ulos säätösysteemistä), niin tarvii vaihtaa koko systeemi.
        - Merkkiosa, hinta n. 250 €. Vuoden takuu.
        - Sen voi vaihtaa itsekin kun on toinen kaveri auttamassa. Harkintaa ja huolellisuutta vain hommaan.
        - Katsastuksessa sen täytyy toimia.

        Muuta mieleen tullutta.
        - Moottorin kampikammion huohotusputkessa on sähkövastus (lämmitys), jotta putki ei pakkasella "jäätyisi" tukkoon. Kuulemma tyyppivika, että ei kestä. Hintaa en muista, useita kymppejä kuitenkin.
        - Pakkasella ajessa pitää laittaa jokin maski (pahvi) keulaan, jotta Ranskalaiselle dieselille ei tule liian kylmä. Se kun tykkää enemmän Välimeren ilmastosta.

        Matka jatkuu vaikka toisinaan on vähän korjattukin....


      • imako
        on kertynyt kirjoitti:

        Noin-hintoja ulkomuistista.

        - Alapallonivelet n. 35 € kpl
        - Raidetangon päät n. 32 € kpl
        Kokemuksen mukaan ns. italilaiset osat ovat kyllä hiukan halvempia, mutta heikompia. Kannattaa valita laadukkaammat tarvikeosat, jos itse tekee rempan. Tämä homma ei ole vaikeata, jos vain on viitseliäisyyttä ja työkalut. Korjaamoveloituksesta en tiedä.
        - Lisäksi aurauskulmien tarkistus (nelipyörämittaus) ja säätö, taisi olla noin 45 €. Tätä ei voi tehdä itse.


        Etupyörän ripustuksen yläpään laakerit.
        - Tämä onkin jo työläämpi homma ja vaatii enemmän työkalujakin, mm. HYVÄT jousenpuristimet, 2 kpl.
        - Itse laakeri taisi olla n. 12 € kpl (laatulaakerit, autotarvikeliikkeestä), 1 kpl / puoli.
        - Tiivisterengas (K-rengas), pakko ostaa merkkiliikkeestä, n. 15 € kpl, 1 kpl / puoli.
        - Iskarin joutuu ottamaan kokonaan irti, jotta pääsee käsiksi laakeriin. Samalla uusi iskari ja sen suoja- ja vaimenninkumit. Taisi olla hieman alta 300 € / puoli.
        - Tähän menee jo hieman enemmän aikaa.

        Korjaamolta voi kysäistä, mitä maksaisi.


        Pyörän laakerit
        - Niissä pitää siis selkeasti tuntua pieni välys, jotta kestää ja toimii. Pyörä ylhäällä, ravista käsin.
        - Eivät ole mitenkään säädettävissä. (noin periaatteessa)
        - Jos on liikaa välystä, niin se tarkoittaa sitä, että laakerit ovat jo loppuun kuluneet ja tarvitaan uudet laakerit ja tiivisteet. Etupyörän laakerisatsi (2 viistorullalaakeria, 2 tiivistettä) maksaa tarvikeliikkeessä n. 95 € / pyörä.
        - Hyvää pyöränlaakerivaseliinia
        - Tämä korjaus vaatii jo erikoisosaamista. Ei kannata yrittää itse, jos ei ole ihan "ammattilainen"
        - Kyllä nämä laakerit kestävät ihan normaalisti.
        - Sama juttu takapyörän laakereiden kanssa.

        Korjaamolta voi kysäistä, mitä maksaisi.


        Sitten se ajovalojen korkeuden säätö.
        - Kun se hajoaa (neste vuotaa ulos säätösysteemistä), niin tarvii vaihtaa koko systeemi.
        - Merkkiosa, hinta n. 250 €. Vuoden takuu.
        - Sen voi vaihtaa itsekin kun on toinen kaveri auttamassa. Harkintaa ja huolellisuutta vain hommaan.
        - Katsastuksessa sen täytyy toimia.

        Muuta mieleen tullutta.
        - Moottorin kampikammion huohotusputkessa on sähkövastus (lämmitys), jotta putki ei pakkasella "jäätyisi" tukkoon. Kuulemma tyyppivika, että ei kestä. Hintaa en muista, useita kymppejä kuitenkin.
        - Pakkasella ajessa pitää laittaa jokin maski (pahvi) keulaan, jotta Ranskalaiselle dieselille ei tule liian kylmä. Se kun tykkää enemmän Välimeren ilmastosta.

        Matka jatkuu vaikka toisinaan on vähän korjattukin....

        "Moottorin kampikammion huohotusputkessa on sähkövastus (lämmitys), jotta putki ei pakkasella "jäätyisi" tukkoon. Kuulemma tyyppivika, että ei kestä. " tämä on seurausta kun käytetään PSAn "hyvää" teknikkaa


    • pakumanni

      Edellä oli hyvää listaa opminaisuuksist,vielä lisää
      hyvä ohjaamo,voi kulkea läpi,mahtuu kolme ihmistä hyvin istumaan
      tavaratilan muoto hyvä,jousitus kestää kuormaa
      PSA:N kone kestää
      valot erityisen hyvät
      -nuoviset ovenkahvat murtuu pakkasella
      -vastoin huolto-ohjelmaa suosittelen vaihdelaatiiko öljyn tarkastusta 20000km välein,öljyjen vaihtoa 40000km:n väleinJa sitten täyssynteettiset,muuten voimansiito kovilla pakkasilla jäykkä.Jos auto uusi ja takuu voimassa,niin älä vaihda synteettisiin laattikkoöljyihin.
      Tiivisteytyusti:moottori ja voimansiirto auton paras osa,kori hyvä mutta maalaus voi yllättäen hilseillä,muoviosat vähän heppoisia,edellä mainittu pallonivelongelma tyyppivika samoin pyöränlaakeriviat

      Kaikkinensa Ducato on melko karu auto,mutta vastoin yleistä käsitysta kestävä,saat sijoitetulle rahalle hyvän auton.Ei tarvi maksaa tähtimerkistä tai jostain 20v takaisesta laatu-uskomuksesta

    • Ducato Maxi

      Eipä taida olla moititumpaa pakua kuin Ducato. Mutta tässä karua faktaa, tosin 2,8 koneella varustetusta Ducato Maxi Vanista vm-99.

      Ostettiin uutena. Oli ainoa auto joka saatiin ostettua, esim Mersumyyjää ei koko homma kiinnostanut - jutteli vaan kaveriensa kanssa. Sama Fordilla. Ostettiin muuten käteisellä ilman vaihtokalua.

      No, Ducato sitten tuli. Ilman Webastoa aluksi, siis kylmä kun jääkaappi, kuten kaikki nykyiset moderneilla dieseleillä varustetut.

      Ammattiliikenteessä touhattiin, kaupunkijakelussa, 300.000 km, eikä ollut juuri muuta vikaa kuin tuo ominaisvika eli ohjauksen puoltaminen aina sinne minne viimeksi käännettiin. Aivan erinomainen ajaa, LOISTAVA moottori ominaisuuksiltaan, alhainen kulutus. Etuveto yliveto siellä missä sprinterit lpsahtelivat minne sattuu.

      Fiat/Peugeot/Citroen Ducatoissa on aivan ylivoimainen hinta-laatusuhde. Vilipittömästi suosittelen.

      Kannattaa tietysti muistaa, että jokainen auto tulee tiensä päähän, olkoon Mersu tai Fiat, joten käytettyä ostettaissa ducatojen kohdalla ajokilometrimäärää mielellään 100.000 km tai alle, niin silloin on autoa siviilikäyttöön vielä tosi moneksi vuodeksi.

      Onnea hankinnoille!

    • italiaano

      En ostaisi itse koskaan kyseistä autoa, mutta kun firman auto on niin minkäs teet. 267 000 km kohta ajettu, ja karmeassa kunnossa niin sisältä kuin ulkoa. No onhan se kovassa käytössä ollut. Kuskin penkki riekaleina, ulkoa irronnut takalista yms. Aika monesta muustakin Ducatosta olen huomannut samaa. Lämmityslaite toimii silloin kuin haluaa, ja silloinkin vain jaloille, lasit huurtuvat.
      TOdella jäykkä kytkin, laiska moottori kovemmissa vauhdeissa/kierroksilla, hyvä alavääntö tosin. Pakki ei aina halua mennä päälle. Vaihteet eivät muutenkaan ole mitkään parhaat kytkeä mielestäni.
      Lämmöt seilaavat 70-95 välillä. Surkeat peilit, monesti joku meinannut jäädä alle kun kuolleeseen kulmaan mahtuu pakettiautokin. Käsijarru väärällä puolella, löystyy äkkiä. Ovissa paskat saranat, myös takana, eivätkä aina mene kiinni asti.
      Vilkku ei jää aina päälle, rattia pitää pyöritellä kunnolla ja viiksestä kuuluu silloin ihme ääniä. Melua isommissa vauhdeissa niin paljon, ettei puhelimessa puhumisesta tule mitään. Ärsyttävä kaksipuolainen ratti ja liian herkkä töötti.
      Polttoaine mittari valehtelee, kerran onnistuin saamaan sen takia löpön loppumaan.
      Kai tuohon vielä olisi lisättävääkin. :)

    • late3

      Minulla on ducato 1.9 ajettu 76 tuhatta josta tuli juuri kiertokanki ulos ja koko moottori menee uusiksi,joten revi tuosta hinta tulee kaikkineen paskoineen maksamaan noin 6.500-7000

      • Rock58

        Olisko Latelta jäänyt öljyt vaihtamatta? Ducatosta kuin mistä tahansa muustakin moottorista saa kamat ulos jos niin haluaa! Mutta normaali ajossa 1/2-miljoonaa kilometriä kevyesti. Parempaa pakua (laatu- hintasuhde) saa hakea, eikä löydä. Ja jos Ducatosi on "paska" niin suosittelen katsomaan peiliin!


      • SamiJpää
        Rock58 kirjoitti:

        Olisko Latelta jäänyt öljyt vaihtamatta? Ducatosta kuin mistä tahansa muustakin moottorista saa kamat ulos jos niin haluaa! Mutta normaali ajossa 1/2-miljoonaa kilometriä kevyesti. Parempaa pakua (laatu- hintasuhde) saa hakea, eikä löydä. Ja jos Ducatosi on "paska" niin suosittelen katsomaan peiliin!

        Elikkäs itse katselen juuri Ducaton 1.9 TD -02 ml. noin 100 000. Tuntuu aika fiksulta vaihtoehdolta etenkin hinnan suhteen ja nyt kiinnostaakin, että työntääkö siinä hanskansa pas**an jos kattoo vaan sitä hintaa?? Eli voiko tekniikkaan nyt sitten luottaa vai ei? Ja mikähän mahtaa olla kulutus tyhjänä ajettaessa? Dieselveron suuruus? Vakuutusten hinat?


      • mese is best
        SamiJpää kirjoitti:

        Elikkäs itse katselen juuri Ducaton 1.9 TD -02 ml. noin 100 000. Tuntuu aika fiksulta vaihtoehdolta etenkin hinnan suhteen ja nyt kiinnostaakin, että työntääkö siinä hanskansa pas**an jos kattoo vaan sitä hintaa?? Eli voiko tekniikkaan nyt sitten luottaa vai ei? Ja mikähän mahtaa olla kulutus tyhjänä ajettaessa? Dieselveron suuruus? Vakuutusten hinat?

        Itsellä ducatoja ollut kaksi. Toisella ajettiin liki 600 tkm. Ei suurempia vikoja, toki kaikki kuluvat osat (jarrupalat yms) vaihdettu useaan kertaan ja joitakin niveliä iskarit. Koneelle ei tehty mitään ja lienee edelleen ajossa.
        Toinen on nyn menossa vuosimalli 01. Sillä ajettu vasta 90 tkm.

        Ihmettelen näitä lämmityslaitteen huonoudesta puhuvia. Itsellä kakkosautona V70TDI ja kylmempi se on vaikka siinä lisälämppäri...
        Meitsin ducatossa kuskin penkin alla on se lisäkenno puhallin, eikö sellainen ole kaikissa? Olen ajatellut kääntää sen puhaltamaan tavaratilaan niin saa senkin lämpimäksi, koska tarpeeton ohjaamon lämmitykseen.
        Ducaton oma peitto keulalle niin lämpäö riittää 20 asyeen pakasessa niin paljon että voi lyhythihaisella paidalla ajella ja lämmitystä saa kaiken lisäksi pienentää. Toki iso tuulilasi tahtoo lumisatella jäädyttää pyyhkijänsulat, mutta itse lasi pysyy sulana. Suurin puute minusta omassa ducatossa se ettei peilin lämmittimiä, saaneko jälkiasenteisena jostakin?

        Jos pakut pitäisi laittaa johonkin järjestykseen hankinnan kannalta paras olisi tietysti hiace, mutta sen jälkeen tulee jo tasaisempaa ehkä transportteri olisi seuraava ja sitten nämä loput painelee samassa kastissa, silloin kannattaa katsoa kukkaroa ja ostaa sen mukaan, erot kohtuullisen pieniä. Viton hinnat tippuu uudesta nopeasti, mutta käytettynä hinnan lasku tasaantuu. Hintoja vertaillessa kannattaa tietysti huomioida kilometrit ja minkälaisessa käytössä auto ollut. Vanerit perällä ehdottomasti!


      • kapinen
        mese is best kirjoitti:

        Itsellä ducatoja ollut kaksi. Toisella ajettiin liki 600 tkm. Ei suurempia vikoja, toki kaikki kuluvat osat (jarrupalat yms) vaihdettu useaan kertaan ja joitakin niveliä iskarit. Koneelle ei tehty mitään ja lienee edelleen ajossa.
        Toinen on nyn menossa vuosimalli 01. Sillä ajettu vasta 90 tkm.

        Ihmettelen näitä lämmityslaitteen huonoudesta puhuvia. Itsellä kakkosautona V70TDI ja kylmempi se on vaikka siinä lisälämppäri...
        Meitsin ducatossa kuskin penkin alla on se lisäkenno puhallin, eikö sellainen ole kaikissa? Olen ajatellut kääntää sen puhaltamaan tavaratilaan niin saa senkin lämpimäksi, koska tarpeeton ohjaamon lämmitykseen.
        Ducaton oma peitto keulalle niin lämpäö riittää 20 asyeen pakasessa niin paljon että voi lyhythihaisella paidalla ajella ja lämmitystä saa kaiken lisäksi pienentää. Toki iso tuulilasi tahtoo lumisatella jäädyttää pyyhkijänsulat, mutta itse lasi pysyy sulana. Suurin puute minusta omassa ducatossa se ettei peilin lämmittimiä, saaneko jälkiasenteisena jostakin?

        Jos pakut pitäisi laittaa johonkin järjestykseen hankinnan kannalta paras olisi tietysti hiace, mutta sen jälkeen tulee jo tasaisempaa ehkä transportteri olisi seuraava ja sitten nämä loput painelee samassa kastissa, silloin kannattaa katsoa kukkaroa ja ostaa sen mukaan, erot kohtuullisen pieniä. Viton hinnat tippuu uudesta nopeasti, mutta käytettynä hinnan lasku tasaantuu. Hintoja vertaillessa kannattaa tietysti huomioida kilometrit ja minkälaisessa käytössä auto ollut. Vanerit perällä ehdottomasti!

        Kumpi kone parempi vuosimalleissa 1995 - 2002. Kulutus, kestävyys, korjaus kulut / vaikeusaste, vaikutus hintaan yms.


      • vaunu
        kapinen kirjoitti:

        Kumpi kone parempi vuosimalleissa 1995 - 2002. Kulutus, kestävyys, korjaus kulut / vaikeusaste, vaikutus hintaan yms.

        Vanhemmat (-98 asti) 1.9 on Fiatin omia koneita ei PSA:n, tuo 1.9:n kone on vähän pieni Ducatoon, jos on raskasta kuormaa. Itellä ollu 1.9TD vm.2001. Lämmin se oli, oli tosin toi puhallin penkin alla ja oli mulla ne nokkapeitotkin, peilitkin oli hyvät, oli se kuolleenkulman peilikin. Hinta/laatu on ainakin käytettyä ostaessa mielestäni kohdallaan.


    • Pasi Tuusula

      Ostin uutena vm. 99.
      Huohotin letku vastus sytytti konehuoneen palamaan 60 tkm kohdalla.
      Palloniveliä meni ja tuli.
      Kone laukesi = etukammio tippui männä päälle 135 tkm kohdalla. Kone oli siis entinen. Vaihdettiin tehtaan vaihtokone. Sen jälkeen yritin hinnalla millä hyvänsä päästä eroon, ennenkuin turbo tai joku menee seuraavaksi. Silloin auto oli 3 v vanha ja en saanut juuri mitään. Mutta kuitenkin vaihdoin Hiaceen ja ongelmat loppuivat siihen.

      Hyvä ajaa ja suht pirteä liikkumaan. Huollettiin kokoajan merkkikorjaamolla ja ihan normaalia ajoa.

      • KIKI.

        ITSE OSTIMME JUURI TÖIHIN VUODEN 97 DUCATON HINTAAN 3 TONNIA, VARSIN HYVÄ HINTA, ETENKIN KUN AUTO ON 13 VUOTTA VANHA, JA TOSIAAN EI MIKÄÄN TUNNETTU MERKKI.

        HUOMAA KUITENKIN AUTON KOKO, JOKA ON AIKA TÄRKEÄÄ PAKUISSA, ELI HIACEEN MENEE VÄHÄN ALLE SATA PULLALAATIKKOA, KUN TAASEN DUCATOON NIITÄ MENEE 495, MIKSET SIIS SAMANTIEN OSTANUT VOLVO V40 PAKUA?


    • osmovo

      onko ollut sellaista vikaa että ajovalot eivät toimi.mutta pitkät ja vilkut ym, muut toimivat eikä vikaa löydy.Vaihdettiin jo viikset mutta ei auttanut. Fiat Ducato Maxi 03 .Muuten toimii tosi hyvin ja on hyvä ajaa ja turvallinen.Vinkistä kiitollinen

      • maa-johtomies

        Kuulemma maadoitusjohto? hankautuu-kuluu ???

        Sen uusiminen on auttanut sähköhäiriöihin.


    • Reilu-Riitta

      Sytty mulla kuskin penkki tuleen kesken ajon moottoritiellä.

      Nyt asialle jo voi nauraa , silloin ei !

      Ducato vm. 2000

    • junaaali83

      töissä oli 1,9jtd vm-02 ajettu silloin n.20000km jolla rullasin sellaiset 800-1000km per viikko n. 6kk ajan. ainoat viat oli polttoainetankin reikä, ajovalot palo n kuukauden välein ja tuulilasi halkeili tosi helposti..... muuten hyvä ajaa eikä suurempia vikoja

    • The good old Alfer

      Lainaus
      No, Ducato sitten tuli. Ilman Webastoa aluksi, siis kylmä kun jääkaappi, kuten kaikki nykyiset moderneilla dieseleillä varustetut.

      Lainaus


      vivarossani 2.5cdti ei ikinä ole ollut mitään maskia yms ja aina on ollut lämmin. Työkaveri sanoi että lämpiää nopeammin kuin hänen 4d4 90hp hiace. Ja mun webasto toimii vain kun sen kytkee päälle. ei siis mene päälle automaattisesti, kun kone on liian kylmä.

    • Libom

      Ihmetyttää nuo Hi-Acen kehujat. Itse kävin heittään 1100 km:n keikan 04 vuosimallin bussi Hiacella ja enpä kamalampaa kokemusta muista. Karmiva auto!!! Jäänyt 80-luvun kehitysasteelle.

      Mutta ajoin tosi rämän näköisellä Ducato Maxilla 2.8 muuttokeikan ja se yllätti ajo-ominaisuuksillaan ja suorituskyvyllään. Oli pirteä kulkeenja kuormattunakin miellyttävä.

      Näin korjaamoalan ihmisenä en pidä Ducatoja mitenkään korjaamoiden onnenä. Noita tekstissä mainittuja pallonivel ja yläpään laakerivikoja on, mutta ne on suhteellisen edullisia korjata.

      Näitä kamalampia moottoriesimerkkejä löytyy kaikista autoista, mutta eivät ne ole mitään Ducaton erityisongelmia, suurin osa käyttäjän tavalla tai toisella aiheuttamia.

    • niin...

      firmalla ollut nyt kahden vuoden ajan kaksi 1.9td ducatoa, 2.5 ducato, pari bokseria ja sprinter.. vuosimalleja on -99 ja -01 välillä, ducatoihin ja boksereihin on jokaiseen vaihdettu iskarin yläpään laakerit ainakin kertaalleen, etupyörien laakerit, raidentankojen päitä, palloniveliä jne.. tuboihin on vaihdettu turbot ja kannet.. 2.5 on noista ollut se edullisin vaihtoehto, sprinteriin ei ole muuta vaihdettu kuin jarruja ja koiranluita, kerran laturi ja dieselsuodatin.. toisaalta jakopään vaihto hiivatteihin käy käden käänteessä eikä tarvitse välttämättä "ammattitaitoa" sama juttu kytkimen kanssa, suht edullinen vaihdattaa kun on tilaa tehdä toisin kuin sprinterissä.. mersun vitot on taasen halpoja jo hankintahinnaltaan jos ei uutta ole ostamassa, ja pitää muistaa että nekin ovat volkkareita eli ei mitään huonoimpia vaihtoehtoja nekään

    • Ducato28

      Minulla on Ducato Maxi 2.8 moottori tiellä sammu yhtä äkkiä ja ei käyntiin millään konstilla onko vastaavia kokemuksia? Nyt seisoo pihassa ! Mittasin sammutinsolenoidin virrat päällä niin ei tullu jännite ! ( pitääkö tulla) ? Painoin myös sitä kolari nappia mikä katkasee syötön polttoaine pumpulta! Siitä olen aika varma että se on polttoaine puolella! Onko ideoita ennen kun vien liikkeeseen!

    • Seba300

      Fiat Ducato 1.9TDi vm1999,ajettu 260000.Alapallonivel toiselle puolen,iskarinyläpään laakeri ja lämmityskenno.Olen ollu erittäin tyytyväinen autoon.Muistaa huoltaa niin pelaa.Pääsääntösesti ajan huonoja teitä harrastuksien takia.

    • kosolainen

      onko kellään tietoo käykö ducato 10 (1999) uudemman malliset penkit

    • vikato

      Ducato 2.8 idtd vm 2000

      Talvella tarkenee kun tekee esim. motonetissa myytävästä alumiinipintaisesta solukumiretkipatjasta eteen nokka.aukkojen peitot. (nippusiteillä kiinni pikku reijistä helppo napsia sivareilla pois tarvittaessa) Koneeseen mobilin 3000 täysysnteettistä liki max merkkiin.
      Tällä tarkenee jo, jos lisä eristystä niin pohjalevy moottoritilan alle. Esim Sheriff pohjapanssari. ( ei mene raksatyömaillakaan öljypohja rikki)
      100Ah:n akku jaksaa tartti pyöriä. Ja varsinkin jos sitä akuntuhooijavepastoa käyttää. Matkailuautossa kandee laittaa se vapaston virranotto hupiakulle, säästää tarttiakkua ja pelittää kun on keskuskaapelissakiinni.Ts. virta tulee puskuroituna.

      Jos siitä on ajovalot sököt ja muut toimii, vaiha polttimot. Mulla meni just viime viikolla Lidlistä tyhmänä ostettujen polttimoiden molemmat lähivalot. Ilmeisesti ei kestä dukaton virtoja kun paketissa luki panda :D

      Toi ajovalojen säätölaite ei ole pakko olla ehjä. Jos valot on muuten oikein säädetty.On leimattu auto niin Suomessa kuin Saksassakin ilman että tuo toimii.Elikkäs on ollut rikki varmaan tuosskin koslassa yli viis vuotta.Viime vuonna viimeksi leimattu risoila säätimillä.
      Ihan saatanan turhake koko säädin oikeasti.

      Muuten pakettiautoksi ihan kamala kapine. istuma-asento ihan perseestä. Melutaso iso vaikka lattialla kolminkertaset matot eristyksellä.
      Jos on mania osta jenkkipaku. jenkit tekee auton. Eurooppalaiset ovat ihan roskaa. Aina jotain rikki ja joillakin seisoo pajalla enemmän kuin liikenteessä.
      On todella ihme kun ei Suomeen tuoda jenkkivalmisteista kalustoa. Ehkä tämä varaosakauppa elättää liian monia.

    • makes59

      Ok auto .minulla on ollut useampi ducato, ja ei sen kummenpia vikoja kuin muissakaan.Motti kestänyt hyvin.
      Normi vikoja, iskarin yläpäät kuten täällä mainittu.
      Syyläri vaihdettu , lämppäri kuluu.. jne
      Halpoja ovat, jäykkä kytkin, mutta jso ei jaksa polkea, niin sitten punttisalille.
      Ihme valitusta täällä ja asiatonta. Jos on firman auto, niin käyttö on sen mukaista.
      Myös firman ducatoa olen ajanut. j asiellä kanssa monenlaista käyttäjää.
      Suosittelen, halvin paku suomessa, hyvä auto.

    • dieselrules

      Täällä kehutaan autoja joita pitää korjata. Oikea auto kestää 300 000 km ilman vikoja. On kai elämässä muitakin ongelmia kuin miettiä että toimiiko se auto tänään.

    • remonttimies

      fiat dugato turbodiselin moottorinkuva ylhäältä

    • Nocivazara

      Kyllä kai auton kestävyys riippuu siitäkin miten autoa käytetään ja huolletaan.
      Kaikki autot saa ajamalla rikki jos on niin hölmö!
      Ducato on lähtiessä edullisempi mutta taas käytettynä edullisempi kuin esim.Mersu/Toyota yms.

    • ihanloppu

      Auttakaa hyvät palstalaiset!!!
      Mulla on v.2006 ducato, johon on vaihdettu etusatulat,palat,levyt muutamaan otteeseen. Myös jarrupääsylinteri ja jarruputket satuloille vaihdettu. Ilmauksen jälkeen muuttuu pikkuhiljaa jarrupoljin kovaksi ajossa ja etujarrut jää makaamaan päälle. Onko kellään ideoita mistä voisi johtua?! Sellaisen huomion tein kanssa että taka-akselilla ei ole jarrupaineen säädintä.. Kuuluuko kaikissa ducatoissa olla ja voiko se olla se syy??

    • Anonyymi

      Minulla oli pari vuotta helmat ja yleensäkin koko auto tehty ohkosista pelleistä, hitsattavaa löytyy kun ikää tulee vikoja tuli seisoessakin, ajettava kierroksilla, yksi huonoimmista autoista en suosittele, Ei kannata ostaa paskaa jos ei ole peltoakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5500
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3517
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1642
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1604
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1058
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe