Ulkoporeamme

p i h a l l a

Millaisia kokemuksia, vedenvaihto kuinka usein,
laitteiden kestävyydestä, jääkö venttiilien vääntimet käteen?

19

8078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MarekM

      Markinoilla on hyviä ja huonoja altaita eli halpoja ja vähän kallimpia.

      1) Vedenvaihto riippuu 3 tekijästä a)vedenlaatu b)käyttäjä c)altaan puhdistuslaitteet
      Parhaimillaan (parhaat altaat ja puhdistuslaitteet) vaihto 1x vuodessa / norm. 3-4x vuodessa....
      2) Riippu 100% altaan merkistä. Markkinoilla on halpoja kiinalaisia ja amerikkalaisia muovi-akryyli altaita ja ne ei kestä vuosia. Sitten on lasikuitualtaat ja premium luokka on esimerkiksi Arctic Spas jolla on ikuinen takuu. Laitteet parhaimillaan 10 vuotta. Sillä merkillä on hetkellä maailman tukevin allas ja pisimmät takuut.
      3) Ventiilit - riipuen altaan laadusta.

      Marek
      Arctic Spas Finland
      [email protected]
      www.arcticspas.fi

      • on esim nämä

        Nämä ovat laatukamaa:
        www.kuumalahde.fi
        www.poreisiin.fi
        www.calspas.com

        jossain merkissä joku ominaisuus parempi kuin toinen ja siinä taas sitten toinen ominaisuus parempi kuin toisella. Arctic ja Hot ovat ylihintaisia omasta mielestäni.


      • Marek M
        on esim nämä kirjoitti:

        Nämä ovat laatukamaa:
        www.kuumalahde.fi
        www.poreisiin.fi
        www.calspas.com

        jossain merkissä joku ominaisuus parempi kuin toinen ja siinä taas sitten toinen ominaisuus parempi kuin toisella. Arctic ja Hot ovat ylihintaisia omasta mielestäni.

        Hei.

        Ladan myyjä arvele Mersun hinnoista samoin. Eli hinta puhu useinmiten silti laadusta. Arctic Spas myyjältä saa myös kiinalaisen ulkoporealtaan 2000 - 3000 EUR. Kannata kysyä. Arctic Spas altaiten kohdalla kannata silti huomioida ja lukea www.arcticspas.fi sivulta seuravat seikat - altaalle IKUINEN TAKUU, MAAILMAN KOVIN RUNKO, ARVOPUINEN ULKOKUORI (5v takuu); HeatLock syteemi (maailman pienemällä kustannuksella toimiva allas, voi kysyä testeista), kansi kestä 1,5 tonnin painon, lasikuituperusta (allas ei tarvitse tasaista pohja), jäähtymiskestävät Torsion putket, vesitiivit pumput, tietokoneohjattu puhdistus ja muut sähkötoimminnat ja kaikelle teknikalle parhaimillaan 10v. takuu...ja lista jatku pitkään. Altaiten hinta alkaaen 5900 EUR. En mitenkään näe että Arctic on kallimpi kuin muut altaat...ja jos ei löydy sopivaa niin tarjoamme kiinalisia...sama laatu kuin Novitec, Calspas tai muut muovialtaat alkaen 2000 EUR.


      • tietoa
        Marek M kirjoitti:

        Hei.

        Ladan myyjä arvele Mersun hinnoista samoin. Eli hinta puhu useinmiten silti laadusta. Arctic Spas myyjältä saa myös kiinalaisen ulkoporealtaan 2000 - 3000 EUR. Kannata kysyä. Arctic Spas altaiten kohdalla kannata silti huomioida ja lukea www.arcticspas.fi sivulta seuravat seikat - altaalle IKUINEN TAKUU, MAAILMAN KOVIN RUNKO, ARVOPUINEN ULKOKUORI (5v takuu); HeatLock syteemi (maailman pienemällä kustannuksella toimiva allas, voi kysyä testeista), kansi kestä 1,5 tonnin painon, lasikuituperusta (allas ei tarvitse tasaista pohja), jäähtymiskestävät Torsion putket, vesitiivit pumput, tietokoneohjattu puhdistus ja muut sähkötoimminnat ja kaikelle teknikalle parhaimillaan 10v. takuu...ja lista jatku pitkään. Altaiten hinta alkaaen 5900 EUR. En mitenkään näe että Arctic on kallimpi kuin muut altaat...ja jos ei löydy sopivaa niin tarjoamme kiinalisia...sama laatu kuin Novitec, Calspas tai muut muovialtaat alkaen 2000 EUR.

        Et sinä kyllä voi verrata Cal Span allasta novitekin kiinalaiseen.Ero on huima.Kun et näytä pärjäävän kilpailussa,täytyy näköjään ruveta muita haukkumaan.Teidän allasta en osta ainakaan.


      • Mmm
        tietoa kirjoitti:

        Et sinä kyllä voi verrata Cal Span allasta novitekin kiinalaiseen.Ero on huima.Kun et näytä pärjäävän kilpailussa,täytyy näköjään ruveta muita haukkumaan.Teidän allasta en osta ainakaan.

        Millaiset on erot...


      • tietoa
        Mmm kirjoitti:

        Millaiset on erot...

        Olin viimeviikonloppuna messuilla katsomassa altaita.Ensinnäkin Arcticin altaan pinta oli rumin.Kaikilla muilla upeat "muovi" pintaiset altaat(ilmeisesti nykyaikaa),Cal Span allas vahvistettu lasikuidulla ja teräskuidulla(vahvempi kuin Arctikin).Kun kysyit eroja ja vertailin,niin Cal Span suuttimia ei voinut verrata Novitekin,Eristys eri,Cal Span runko oli painekyllästetty,Puhdistusjärjestelmä paljon kehittyneempi(24h),5 hp. pumput ja 2-nopeuksiset,Ohjauspaneeli oli kuin lentokoneesta.Enkä halua kehua pelkkää Cal Spata.Tykkäsin myös Kuumalähteen ja Catalina Spasin altaista.Eikä näitä kahtakaan voi verrata Novitekin altaaseen(minun mielestäni).Mielestäni Arctic on kyllä pudonnut kelkasta.


      • MarekM
        tietoa kirjoitti:

        Olin viimeviikonloppuna messuilla katsomassa altaita.Ensinnäkin Arcticin altaan pinta oli rumin.Kaikilla muilla upeat "muovi" pintaiset altaat(ilmeisesti nykyaikaa),Cal Span allas vahvistettu lasikuidulla ja teräskuidulla(vahvempi kuin Arctikin).Kun kysyit eroja ja vertailin,niin Cal Span suuttimia ei voinut verrata Novitekin,Eristys eri,Cal Span runko oli painekyllästetty,Puhdistusjärjestelmä paljon kehittyneempi(24h),5 hp. pumput ja 2-nopeuksiset,Ohjauspaneeli oli kuin lentokoneesta.Enkä halua kehua pelkkää Cal Spata.Tykkäsin myös Kuumalähteen ja Catalina Spasin altaista.Eikä näitä kahtakaan voi verrata Novitekin altaaseen(minun mielestäni).Mielestäni Arctic on kyllä pudonnut kelkasta.

        :)))))))) nyt voi naura todella kovasti ja sydämmestä...mutta toivon parasta Cal Span muovialtaassa.


      • tojoma
        on esim nämä kirjoitti:

        Nämä ovat laatukamaa:
        www.kuumalahde.fi
        www.poreisiin.fi
        www.calspas.com

        jossain merkissä joku ominaisuus parempi kuin toinen ja siinä taas sitten toinen ominaisuus parempi kuin toisella. Arctic ja Hot ovat ylihintaisia omasta mielestäni.

        Onko kellää kokemuksiä Saratoga-ulkoporealtaista:
        http://www.poolspa.fi/ulkoporealtaat.htm


      • -Calspa-
        tojoma kirjoitti:

        Onko kellää kokemuksiä Saratoga-ulkoporealtaista:
        http://www.poolspa.fi/ulkoporealtaat.htm

        Terve!

        Kokemuksesta voin ainakin sanoa, että Calspan altaat ovat hyvää laatua ja kestävät kyllä pohjolan olosuhteet niin sisältä kuin ulkoa...Itsellä sama vesi puoli vuotta altaassa ja kristallin kirkkaana pysynyt pelkällä kloorilla...Ainut miinus näissä altaissa on mikä kannattaa myös ottaa huomioon hankkiessa eli syövät PALJON virtaa vaikka myyjät väittävät, että ovat vähä kulutuksisia.


    • janne74

      Kaverilla Novitekin ulkoporeallas. Käyttökustannukset n.40e/kk sis. kemikaalit, vesi, sähkö, suodatin. Käyttävät suomalaisen SPU-eristelevyjä ja valmistavat altaat itse!

      • paremmin tietävä

        Mitä sinä höpiset?. Novitekin allas on 100% Kiinalainen tuote. Se että tekeekö mitään, niin en ota kantaa, mutta Suomalaista siitä ei saa millään. Lisäksi Suomeen myytävät allasmäärät on niin pieniä, että näihin altaisiin ei ole Novitek suunnotellut yhtään mitään.


      • janne74
        paremmin tietävä kirjoitti:

        Mitä sinä höpiset?. Novitekin allas on 100% Kiinalainen tuote. Se että tekeekö mitään, niin en ota kantaa, mutta Suomalaista siitä ei saa millään. Lisäksi Suomeen myytävät allasmäärät on niin pieniä, että näihin altaisiin ei ole Novitek suunnotellut yhtään mitään.

        Novitek on aikoinaan tuonut kiinalaisia, mutta tällä hetkellä valmistavat altaat itse, aloittivat valmistuksen viimevuoden puolella, ainut valmistaja näinollen pohjoismaissa. Kannattaa varmaan tarkistaa faktat itse valmistajalta ennenkuin lähtee väittelemään :)


      • Ostaja ehdokas
        janne74 kirjoitti:

        Novitek on aikoinaan tuonut kiinalaisia, mutta tällä hetkellä valmistavat altaat itse, aloittivat valmistuksen viimevuoden puolella, ainut valmistaja näinollen pohjoismaissa. Kannattaa varmaan tarkistaa faktat itse valmistajalta ennenkuin lähtee väittelemään :)

        Missä tämän altaan pääsee näkemään ja minkähän hintainen on?


      • Itse tehnyt
        janne74 kirjoitti:

        Novitek on aikoinaan tuonut kiinalaisia, mutta tällä hetkellä valmistavat altaat itse, aloittivat valmistuksen viimevuoden puolella, ainut valmistaja näinollen pohjoismaissa. Kannattaa varmaan tarkistaa faktat itse valmistajalta ennenkuin lähtee väittelemään :)

        Ei ole muuten ainoa, esim. Timfiber Pirkkalassa valmistaa myös ulkoporeammeita Balboan järjestelmillä. Itselleni ostin Aqua Spalta kyseisen järjestelmän ja rakensin altaan itse terassin sisään. Systeemi maksoi ohjausjärjestelmällä, näytöllä, kiertopumpulla ja suodatusjärjestelmällä noin 1000€. Lisäksi ostin vielä sopivan porejärjestelmän heiltä 300€.


      • toimittaja-
        Itse tehnyt kirjoitti:

        Ei ole muuten ainoa, esim. Timfiber Pirkkalassa valmistaa myös ulkoporeammeita Balboan järjestelmillä. Itselleni ostin Aqua Spalta kyseisen järjestelmän ja rakensin altaan itse terassin sisään. Systeemi maksoi ohjausjärjestelmällä, näytöllä, kiertopumpulla ja suodatusjärjestelmällä noin 1000€. Lisäksi ostin vielä sopivan porejärjestelmän heiltä 300€.

        Miksi Timfiberillä ei ole nettisivuilla mitään tästä ? Lasikuitupaljut ja kamiinat näyttävät ainakin olevan virolaisen koriksin tekemiä :)


      • Varma tieto
        toimittaja- kirjoitti:

        Miksi Timfiberillä ei ole nettisivuilla mitään tästä ? Lasikuitupaljut ja kamiinat näyttävät ainakin olevan virolaisen koriksin tekemiä :)

        He valmistavat myös itse omaa malliaan ja tämän voi varustaa myös ulkoporealtaaksi.


    • janne74

      Kuninkojan K-rautaan on tulossa ensiviikolla. Nyt on nähtävissä Novitekin Vantaan näyttelyssä valimokuja 2:ssa.

    • Naapuri sopu säilyy

      Hankimme MonaLisa(yksi maailman suurimpia allas valmistajia) altaan Tammikuussa ja olemme olleet tosi tyytyväisiä ammeen toimintaaan, ammeen laatu ja viimeistely on ollut odotuksia vastaavaa. Ja käyttö...'' taivaallista'' vaikka olis pilvinen päivä.
      Viime viikolla meillä oli allas bileet ja parhaimmillaan meillä oli 7-henkilöä samaan aikaan kylvyssä ja oli ... siis mukavaa
      Amme on hyvin viimeistelty, todella laadukas. oLEMME testanneet myös muita ammeita ystävillämme ja melko paljon on laaduissa eroja tutustu ja VERTAA, NIISSÄ ON EROJA!!

      Aina valmis kylpyyn..

      Naapuri sopu säilyy, kun ei katkua piipusta..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      76
      3496
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      565
      3287
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      3004
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2092
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1911
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1888
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      143
      1506
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1301
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1282
    Aihe