Paras tapa laihtua

Lena

Olen aloittamassa laihduttamisen. Käyn kaksi kertaa viikossa ruokakaupassa, ja eilen ostin vain Nutralett-tuotteita. Teinköhän ihan hölmön ostoksen - mennessä näkee. Pituuteni on 161 ja henkinen kipuraja ylittyin eilen, nimittäin 70 kg! Näin tuhdissa kunnossa en ole ollut sitten raskauden, eli 30 vuotta sitten. Olen 51 v. ja siis sen iän ylittänyt, mitä myös syyttelen mielessäni liikakiloistani.

Onko teillä kokemuksia Nutralett-tuotteista, onko niistä mitään apua ja ovatko ne terveellisiä?

19

12772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katariina-6

      Nutrilett tuotteet vain ja ainoastaan käytettynä kuuluvat todella ylipainoisille ja jossain painonhallintaryhmissä!Kyllä niillä laihtuu, kun vain lipität Nutriletjuomia...

      Paras tapa pudottaa kiloja on Painonvartijat, sillä sinulla ei todellakaan huomattavaa ylipainoa ole! Siellä olen lasten jälkeen painoni normalisoinut vaivattomasti ja runsaalla syömisellä!

      Sinne vaan ja onnea matkaan.Et ole tuhti, vain pikkuisen pyöreä:)

      • Painon pudottaminen on elämäntapamuutos. Ei ole mielekästä millään menetelmällä pikavauhtia pudottaa painoa muuttamatta mitään muuta. Paino tulee 100% varmuudella takaisin ja lähes aina korkojen kanssa.

        Ihan varmasti painonvartijoilla (alkaa nykyään) olla toimivaa oppia. 20v sitten kun työkaverini yritti heidän avullaan, niin heillä oli nykyymmärryksen mukaan pahoja väärinkäsityksiä.

        Mutta ei heille tarvitse maksaa. Tiedot ovat julkisia. Sosiaalisen tuen saat lyöttäytymällä yhteen kohtalotovereiden kanssa. Perustakaa vaikka yhdistys, jos epävirallinen yhteistoiminta ei riitä?

        Painon pudotus muodostuu mm. seuraavista osatekijöistä, jotka kaikki on pistettävä kuntoon:

        1. Se tunnetuin: kevyt, mutta riittävän ravitseva ruokavalio. Helposti löytyy paljon tietoa. Juo paljon vettä.

        2. Riitävä rasvaa polttava, kevytintensiivinen liikunta, pikiä, rauhallisia lenkkejä. Eväsretkiä, kokopäiväretkiä..

        3. Riittävästi yöunta.

        4. Lihaksia ylläpitävää, jopa kehittävää painoharjoittelua!!! Jos laihdut, ja menetät myös lihaskudostasi, paino tulee aivan varmasti takaisin!!! Siis punttisalille, vaikka se hidastaakin itse laihtumista!

        5. Itsepetoksen voittaminen tarkalla seurannalla: punnitus (päivittäin iltaisin, ei aamuisin), rasvaprosentinmittaus, vyötärön ympäryksen mittaus kirjanpito! Ihan välttämätöntä.

        6. Sosiaalinen tuki: kerro suunnitelmasi ja tilanne muille, tue kimppalaihduttajia itsekin.

        Kaikki tämä tarvitaan. Mikään yksi keino ei riitä.

        Olen kokenut tämän. Tiedän. Olen onnistunut.


      • Laihduttaja

        Laihduttaminen ei tosiaan ole helppoa. Itse kokeilin useampia erilaisia laihdutuskuureja, mutta Atkinsin johdannainen toimi minulle paremmin. Kirjoittelin laihdutuskuureista lyhyet esittelyt: http://www.paras-tapa-laihduttaa.com/.


    • ohhoijaa

      on vähentää syömistä. Ei tuossa mitään muutakaan konstia ole. Ei todellakaan, vaikka kaikenmaailman huuhaa-puoskarit yrittävät muuta tuputtaa.

      • nimetön

        kuitenkin elämäntapa muutos! harrastaa liikuntaa,ssäänöstellä ruokailuja sekä ruokaa/rasvoja/sokereja jne liikunnan ei tarvitse olla mitään himoliikuntaa vaan lyhyitä kävelylenkkejä esim sauvakävelyä tai koiran kans käppäilyä..ruokailuja montakertaa päivässä pieniä aterioita! terveellisiä kuten tummaleipä,puurot,kasvikset,vihannekset jne..pois keksit,kakut,rasvat,karkit,pizzat,sohvalla löhöilyt..ei sen painon ole tarkotus pudota 10kg/vko vaan pikkuhiljaa ja terveellisesti!dietti juomat ja muut diettihommat pitää painon alhaalla AINOASTAAN sen aikaa kun diettiä "noudattaa" sitten paino taas nousee mahollisesti tuo myös lisäkiloja.muuttamalla elämäntapoja saa myös pysyvän tuloksen! onnee sulle vaan matkaa!!


    • Läski

      No kyllä teit hölmön ostoksen. Ei ostamalla laihdu; siis maksoit "humpuukista".
      Ainoa keino laihtua on syödä vähemmän kuin kuluttaa.
      SE VAAN ON HIRMUN EPÄKIVAA. Olen laihduttannu 20 kg aikaisemmin.Nykyään taas olen kovin ylipainoinen.
      Siis laihtuminen on tosi helppoa mutta ...

    • justiina

      Et ole edes ylipainoinen

    • lintu sininen

      Minä pudotin 12,5 kiloa kymmenessä kuukaudessa. Siihen pääsin tällä menetelmällä:
      Laskin pävittäisen määrän rasvaa kaikista aterioistani 30:een kymmeneen grammaan, eli etten ylitä sitä.Kaloriamäärän en antanut ylittää 1400-1500 kaloria. Kävelin joka päivä 45-75 minuuttia. Söin pari kertaa viikossa karkkia pienen määrän paitsi suklaata joka on rasvaista. Lisäsin vihannesten, kanan ja kalan syöntiä. Vähensin leivän ja makkaran poistin lähes kokonaan ruokalistaltani.

      Aloin myös nostaa kevyitä puntteja (1,36 kiloa). Kun ne tuntuivat kevyiltä vaihdoin painavimpiin pikkuhiljaa ...lopulta nostin 18 kiloa. (olen 160 pitkä). Nyt pidän painoni käymällä aamulenkillä 45-60 minuuttia, mieluiten joka aamu, mutta vähintään 3 kertaa viikossa. Ennen lenkkiä juon kupin mustaa kahvia joka pistää rasvanpolton käyntiin. Omenaviinietikkaa 2 ruokalusikallista lasilliseen vettä nostaa rasvanpolttamista sekä lopettaa makean himon. Juon ennen aamiaista lenkin jälkeen sekä ennen lounasta ja välillä myös ennen päivällistä

      Nutrilett on ihan ok kunhan pitää sen alkuunpääsykuurina.

      Onnea tulevalle uudelle kesäkropallesi =)

    • pirkka

      Pirkka pussikeitoissa sama kalorimäärä kuin Nutrileteissä ja pussikeittoja on eri makuisia...nam.. ja kokemuksesta tiedän, että laihtuu..

      • onkelmia

        ei ole Nutriletia vastavia millään tavalla.N:ssä on laskettu tarpeelliset vitamiinit ja proteiinit mukaan. Pussikeitoissa näin ei ole vaan on tehty mahdollisimman hyvä keitto. Lisäksi ne on erittäin suolaisia ne keitot.

        Voihan niilläkin laihduttaa,muttei korvata Nurilett pusseja. Se on vaarallista mitkänä jaksona


    • onkelmia

      olet ostanut. Olen vastaavalla toisella tuotteella Dietta Minillä laihduttanut 3 viikossa 25 kg.
      Se vaan on kova kuuri. Et siis periaatteessa syö muuta kuin Nutriletteja ja niitä mukana tulleita pillereitä. kalorimäärä on 400 - 500 per päivä, se on muuten paasto, mutta tuossa tuotteessa on vitamiinit ym ja minimimäärä proteiineja. Poiketen paastosta ruoansulatus pidetään käynnissä koko ajan.
      Lisäksi voit syödä vihanneksia mitä vaan. keitettynä, tuoreena yms. Nutrilettin voisyödä/juoda minkä lmpöisenä haluaa. Älä sorru Nutrilett välipalatuotteisiin, ne on käsittämättömiä, mielestäni huijausta eikä kuulu tähän kuuriin.
      Hiilihydratteja (sokeri peruna karkit pavut herneet jne) muuten ei kannata syödä edes vahingossa, koska nälän tunne joka kiusaa sinua 2 vrk sietämättömästi palaa jos syöt hiilareita.

      Lääkärit käyttää Nutrilettia ryhmissä valvotusti. Se kuuri kestää 10 viikkoa. Yli kolme viikkoa on mielestäni ehdoton riski ilman valvontaa.
      Olethan täysin terve? Jos on verenpainetta, kohonnutta sokeria tms tai sydänoireita, mene heti lääkäriin ensin.

      Ongelma on sulla edessä kun tuo kuuri loppuu. Joudut loppuiäksi opettelemaan uudet ruokailutavat., olethan melkein 20 % pienempi. Siis 20 pros kaloreista pois, ja se on kokonaan uusi suhtautuminen ruokaan. Muuten koko urakka valuu hiekkaan ennen syksyä.
      Ensimmäisillä 2 viikolla lihot kuurin jälkeen joka tapauksessa nesteiden takia, vatsan täyttyessä ruoasta ja siksi että elimistö on ns säästöliekillä. Mm ruumiinlämpö saattaa olla puoli astetta alentunut.

      Nyt jos painosi on vakaa kuluttanet 1800-1900 Kcal. Uusi taso on 1500 -1600. Siis vihanneksia ja kevyitä ruokia!ja liikuntaa, joka saattaa päivittäisenä antaa 100-300 Kcal pelivaraa, mutta ei sitä kannata suoraan ottaa syömäpuolelle ennen kuin jos paino alkaa laskea.

      Toinen tapa laihduttaa olisi siirtyä uuteen kaloritasoon suoraan,ilman Nutrilettejä. Se kuitenkin on hitaampi tapa, sun laihdutuskilotarpeella ehkä vuosi, ainakin yli puoli vuotta. Se perustuu siihen, että jos syöt kuten 60- kiloinen, sinusta tulee sen kokoinen jos energia on sillä tasolla. Eihän sille lopulle ole polttoainetta.
      Onnea taistoon! Itse käytän tätä keksimääni jälkimmäistä menetelmää, joka on testattu asiantuntijoiden kanssa paikkansapitäväksi. Olen niin monta kertaa sortunut nopeiden kuurien epäonnistumiseen ja jojo-ilmiöön etten enää ryhdy niihin. tahto ei riitä siihen rytminmuutokseen matalakalorijakson jälkeen.

      • >Ongelma on sulla edessä kun tuo kuuri loppuu. Joudut loppuiäksi opettelemaan uudet ruokailutavat., olethan melkein 20 % pienempi. Siis 20 pros kaloreista pois, ja se on kokonaan uusi suhtautuminen ruokaan. Muuten koko urakka valuu hiekkaan ennen syksyä.

        Tämä on nopeiden kuurien suurin ongelma, jota pahentaa radikaalisti se, että nopea kuuri syö kropalta rasvojen lisäksi aina saman verran lihaskudostakin. Ja kun lihaskudoksen pienentyminen aiheuttaa lepokulutuksen (jota suurin osa vuorokautisesta kukutuksesta on) selvän pienentymisen, niin paino tulee todella helposti takaisin (siis rasva tulee, ei lihakset). Tämä on jojoilmiön selitys.

        >Toinen tapa laihduttaa olisi siirtyä uuteen kaloritasoon suoraan,ilman Nutrilettejä. Se kuitenkin on hitaampi tapa, sun laihdutuskilotarpeella ehkä vuosi, ainakin yli puoli vuotta. Se perustuu siihen, että jos syöt kuten 60- kiloinen, sinusta tulee sen kokoinen jos energia on sillä tasolla. Eihän sille lopulle ole polttoainetta.

        Ehdottomasti parempi tapa!!! Eikä yhtään vaikeampi sitten kun on alkuun pääsyt. Ensimmäinen kuukausi on vaikein. Sitten olet jo sopeutunut uuteen tyyliin ja paino putoaa helposti tasaista vauhtia. Mutta tässäkin menetelmässä on lihaksista pidettävä huolta.


      • Lena
        Yusa kirjoitti:

        >Ongelma on sulla edessä kun tuo kuuri loppuu. Joudut loppuiäksi opettelemaan uudet ruokailutavat., olethan melkein 20 % pienempi. Siis 20 pros kaloreista pois, ja se on kokonaan uusi suhtautuminen ruokaan. Muuten koko urakka valuu hiekkaan ennen syksyä.

        Tämä on nopeiden kuurien suurin ongelma, jota pahentaa radikaalisti se, että nopea kuuri syö kropalta rasvojen lisäksi aina saman verran lihaskudostakin. Ja kun lihaskudoksen pienentyminen aiheuttaa lepokulutuksen (jota suurin osa vuorokautisesta kukutuksesta on) selvän pienentymisen, niin paino tulee todella helposti takaisin (siis rasva tulee, ei lihakset). Tämä on jojoilmiön selitys.

        >Toinen tapa laihduttaa olisi siirtyä uuteen kaloritasoon suoraan,ilman Nutrilettejä. Se kuitenkin on hitaampi tapa, sun laihdutuskilotarpeella ehkä vuosi, ainakin yli puoli vuotta. Se perustuu siihen, että jos syöt kuten 60- kiloinen, sinusta tulee sen kokoinen jos energia on sillä tasolla. Eihän sille lopulle ole polttoainetta.

        Ehdottomasti parempi tapa!!! Eikä yhtään vaikeampi sitten kun on alkuun pääsyt. Ensimmäinen kuukausi on vaikein. Sitten olet jo sopeutunut uuteen tyyliin ja paino putoaa helposti tasaista vauhtia. Mutta tässäkin menetelmässä on lihaksista pidettävä huolta.

        Kiitos kirjoittajille kannustuksesta ja hyvistä vihjeistä. Erityisesti pitää laittaa mieleen tuo siirtymävaihe. (Minulla oli aikaisempaa kokemusta "sitrilimista", sain aikanaan sen avulla pois tarvitsemani 5-7 kg. En muista enää sen tuotteen oikeaa nimeä.) Mutta kyllä Nuttriletkin tuntuisi toimivan.

        Olen nyt syönyt tasan viikon ajan Nuttrilet-keittoja, ja olotila on ihan hyvä. Tosin viikonloppu ei ollut helpointa aikaa. (Lauantai-iltana repsahti - tuli otettua kaksi siideriä.) Lauantaina ja sunnuntaina sain itseni ulos ja tein kaksi pitkää kävelylenkkiä. Lisäksi harrastan pientä kotijumppaa: vatsalihasliikkeitä teen päivittäin noin 40-50 kappaletta ja nostelen 2x2,5kg käsipainoja.

        Olotila on todellakin ollut hyvä, ei ole näläntunnetta eikä ole särkenyt päätä, kohtalaisen pirteä olotila. Aamukahvista en ole luopunut, juon sen sokerin kera.

        Aion jatkaa näin toisen viikon ja sen jälkeen siirtyä normaaliin kevennettyyn ruokavalioon.
        Nyt aamupaino oli 68,9 kg, siis reilu kilo vähemmän.


    • laihduin

      metsätöissä. Mahaa oli, henkeä ahdisti, laiskotti ja keljutti. Kun sitten viime kesänä aloitin pikkuhiljaa metsänraivaukset, niin huomasin, että kunto koheni ja mahakin pieneni. Sitten myöhemmin kesällä aloitin moottorisahatyöt, niin alkoivat tulokset näkyä. Maha pieneni, kunto kasvoi ja mikä parasta: lihaskunto ja voima lisääntyi! Illalla nukutti hyvin ja ruokaa söin vaikka kuinka paljon ja kaikenlaista. Nyt tänä talvena on maha jälleen alkanut kasvaa, mutta ensi kesänä uusi ottelu.

      Turhaan ostelet kalliita tabletteja, kun samaan tulokseen voi päästä muullakin tavoin: ulkoilu, vatsalihasliikkeet ja liikunta antaa saman tuloksen.

    • vinkkivinkki

      syö kuden jälken. jos tosi kova nälkä syö jotain kevyttä esim. hedelmä..appelsiini on hyvä vaihtoehto.
      liiku liiku liiku.. lenkkikin riittää. älä syö makeisia kilokaupalla. syö runsas aamiainen ja tummaaleipää..pitää makeanhimon kurissa. älä pakolla kiellä kaikki hyvä tai sorrut pahemman kerran.
      takuu varma usko pois ja helppo :)

    • JuMu

      Simppeliä hommaa! Vähennät pikkuhiljaa syömistä, siis vaikka puolitat annokset ja tsiigaat mitä masuun menee. Säännöllinen liikunta, niin siis säänöllinen. Ei alkoholia tippaakaan. Siinäpä se.

      • LenaM

        Nyt vaaka näyttää 65,5 kg, kolmen kuukauden sinnittelyllä olen laihtunut vasta viisi kiloa. Täytyy todeta, että helppo on lihoa, mutta todella vaikea laihtua.

        Jumppaohjelmaa olen pyrkinyt pitämään säännöllisenä, muuten ulkoliikunta on jäänyt vähäiselle. Käsivarret, reidet ja vatsa(kin) on kiinteänoloisia. Jotain selluliitinpoistotököttiäkin tuli epätoivonpäivänä ostettua. Olen laittanut sitä nukkumaan mennessä, no kuiva iho tykkää - en tiedä onko sillä ollut muuta vaikutusta.

        Nutrilettia en ole enää syönyt, ne alkoivat tulla jo korvistakin ulos, mutta kyllä niiden avulla alkuun pääsee. Muita keittoruokia ja salaattia, hedelmiä ja porkkanoita on mennyt sitäkin enemmän.


    • jomijepa

      Itse olen tiputtanut n. 30 kiloa viimeisen parin vuoden aikana. Kokemusta siis löytyy, joten voisin antaa pari vinkkiä. En nyt jaksanut lukea kaikkia aikaisempia viestejä, joten voi olla, että muut ovat kertoneet samoja juttuja jo.

      Kuitenkin tärkein asia laihduttamisessa on se ruokavalio. Syö terveellisesti ja usein. Kolmen tunnin välein olisi hyvä syödä, jotta missään vaiheessa ei iskisi hirveä nälkä, jolloin sortuu helposti syömään enemmän.

      Kaloreita kannattaa laskea esim. kalorilaskuri.fi sivustolla. Sinun tulisi syödä -500 kcal vajeella. Sinun peruskulutuksesi on 2040kcal, joten pyri syömään 1500kcal päivässä. Tällä -500 kalorin vajeella lähtee viikossa 1-2kg.

      Muista välillä pitää ns. huijauspäiviä. Eli esimerkiksi parin viikon välein voisit yhtenä päivänä syödä ainakin peruskulutuksesi verran tai yli. Tämä antaa uutta vauhtia laihdutukseen. Elimistö alkaa taas polttaa enemmän rasvaa kun syöt silloin tällöin hieman enemmän.

      Lisää liikuntaa. Reipas kävelylenkki aamuin ja illoin tekee hyvää. 30min molemmilla kerroilla riittää vallan mainiosti alkuun. Aamulla lenkin, suihkun ja terveellisen aamupalan jälkeen olo on mitä mahtavin. Jätä hissit pois ja kävele portaita. Jos työ-/kauppa-/kirjastomatkat ovat suhteellisen lähellä, mene pyörällä tai kävellen. Säästät bensaa ja poltat läskiä.

      Paljon nykyään mainostetaan erilaisia laihdutustuotteita. Niistä voi olla apua, mutta ei pidä luulla, että ne yksistään auttavat. Ne kyllä usein vauhdittavat laihdutusta, esimerkiksi yhdellä lisäkilon tiputusella viikossa. Itselläni ei ole hirveäst kokemusta noista laihdutustuotteista, mutta yhtä voin suositella lämpimästi. Nimittäin tätä: http://tinyurl.com/ofhg3l

    • Admt

      Liikkua ei tarvi sit enempää. Yksinkertaista. Hiilihydraatit pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4274
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1799
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe