Kevyitä ruokia

aada

Kertokaahan hyviä ja kevyitä kotiruokia? Ongelma on seuraava. Mieheni ei suostu syömään pelkkiä kasvisruokia eikä tällä hetkellä edes kanaa (lintuinfluenssa :)). On mennyt aika haastavaksi tämä laihduttajan ruokailu, koska en jaksa alkaa tekemään montaa eri ruokaa päivässä, vaan syömme koko perhe samaa. Ei ole kiva jättää ruokaa väliin ja puputtaa leipää, kun on tehty koko muulle perheelle kelpaavaa pöperöä.

7

11260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nam

      KASVISRUOKA VOI OLLA HYVÄÄ JOS SIITÄ TEKEE MAUKASTA.KOKEILE NÄITÄ.MEILLÄ AINAKIN TOIMI VAIKKA KYSEESSÄ OLI IHMINEN JOKA SANO ET EI KASVISMÖMMÖJÄ SYÖ.


      Wokki

      - porkkana
      - paprika
      - vihreitä pakastepapuja
      - kesäkurpitsaa
      -purkkimaisseja
      - tofua

      Pilko vihannekset.Laita lautaselle paprikamaustetta,yrttisuola,currya ja sekoita mausteet sekaisin.Sen jälkeen pyörittele pilkottu tofu mausteissa.

      Paista vihannekset pehmeiksi (ei niin pehmeiksi,että hajoaa).
      Lopuksi lisää tofu ja paista n. 3 min.
      Tarjoa pihvien kanssa.

      Marja jäädyke

      -Valio mansikka/ vadelma keittoa
      - vähän maustamatonta jugurttia
      - vadelmia ja mansikoita.Myös mustikat käy
      - Ripaus vaniliini sokeria.Ja ripaus tavallista sokeria

      Pamiksilla sekaisin ja pakastimeen.Ota sulamaan tunti ennen tarjoilua

    • laihduttaja

      Itse teen ihan peruskotiruokaa, vaikka olen laihiksella. Kanasta on helppo tehdä wokkeja sun muuta, mutta jos se on pannassa niin tässä muutama muu vinkki:

      Lihapullat: naudan jauhelihaa tai kevytjauheliaa, muna, sipuli tai tomaattikeittopussi. Sekaisin vaan kaikki, pannulle vähään rasvaan ja paisto.

      Jauhelihakastike: edelleen kevyttä jauhelihaa, sekaan sipulia, valkosipulia, porkkanaraastetta, tomaattimurskaa ja mausteita maun mukaan.

      Täyslihapihvejä ilman marinadeja tai marinadit pyyhitään pois ennen paistoa. Helppoa myös valmistaa uunivuoassa, päälle vaikka sipulirenkaita ja kevytkermaa ja uuniin.

      Kasviswokit on hyviä, sekaan voi laittaa tofua tai jotain kevyitä lihasuikaleita, esim. nauta.
      Mausteeksi vaikka tomaattimurskaa tai tortillakastikkeita (tomaattipohjaisia).

      Tee kastike lihapihveille ja muille erikseen, jolloin sinun ei itse tarvitse niitä ottaa (kuin vähän, jos tahdot).

      Lisukkeena täysjyväriisiä, täysjyväpastaa, proteiinipastaa tai perunaa.
      Itse keitän usein perunoita ja seassa porkkanoita, jolloin itse otan enemmän porkkanoita ja muut sitten kauhovat enimmäkseen niitä perunoita.

      Lähes kaiken ruoan voi tehdä kevyesti, kun käyttää vähän mielikuvitusta ja valmistaa "ruokaosat" erikseen, jolloin voi itse pihistää jostain (esim. se kastike).

      Lisäksi vaikka tulisi tehtyä jotain vähän tuhdimpaakin ruokaa, niin laihis ei kaadu sen syömiseen, kunhan muistaa kohtuuden annoskoossa.

      Lisäksi esim. hampurilaisia voi tehdä kotona terveellisesti. Leipoo itse sämpylät ja paistaa pihvit. Itse voi sitten koota hampparin vaikka ruisleivän väliin tai jos haluaa niin omatekoisten (muista näissäkin terveellisyys, eli kuitupitoisia sämpylöitä -ei vehnä) sämpylän väliin ja sinne vaan lisukkeeksi kasviksia, naudanjauhelihapihvejä, tortillakastiketta tai itse kevytkermaviilistä maustettua kastia. Nam!

      • Uudestisyntynyt kolli

        Ihan samalla systeemillä olen itse onnistunut. Voi laittaa aika monipuolista ruokaa kun muistaa se lautaselle laitettavan määrän. Perehtymällä hyvään kotiruokaan voi väistää paljon ihan TURHIA kaloreita eineksissä jne. Ja väistelemällä turhia rasvoja ja kaloreita meillä on yksi perheenjäsen huomannut yllätyksekseen mahtuvansa vaatteisiin paremmin, joten omalla projektillani on suotuisia vaikutuksia muihinkin. Tsemppiä kaikille alkaville ja jo vauhdissa oleville, ruokavalion ei todellakaan tarvitse perustua äärimmäisyyksiin.
        Muistakaa kuitenkin se liikunta, lajeja on hyvä vaihdella jotta mielenkiinto pysyy yllä. Suunnittelen parhaillaan polkupyörän ostoa ja takataskussa on uimahousut odottamassa loskakelejä...niin, ja ottakaa ne kaverit mukaan sinne lenkille niin tulee hoidettua sosiaalinen puoli siinä samalla. Itse haastelen kavereita mukaan ja muutama on jo lähtenytkin.

        Oli ilo havaita jonkun muunkin luottavan normaaliin kotiruokaan :DD


    • Kiril

      kasvisten lisäksi pihviä ja tee siihen kanttarellikermakastike niin johan maistuu ja on kevyttä. Eikä lihota kun ei ole turhia hiilihydraatteja.

    • merja5

      mikä on pamis?Kun tuossa ohjeessa lukee et pamiksilla sekaisin??liennöön tyhmä kysymys,mut kysyn kuitenkin ;)

      • sf d

        sauvasekoitin


    • no jo on orja

      miehes tekee ja osataa omat ruokasa, sä omas. Mikä ihmeen kotiorja tänne on kirjotellu? kunnon SLAVE mentaliteeti! Orjuus on laitonta ja vankeuden uhalla kiellettyä. Kunnon piika siellä kai. Hah hah

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe