Lääkkeellisen abortin hinta?..

weezie

Niin tuossa se tulikin.. siis noin suurinpiirtein olisi hyvä tietää että tiedän kuinka paljon rahaa tarvitsen..:/ Ja muutenkin kokemuksia lääkkeillä tehdyistä aborteista ja yleensäkin aborteista.. olisi mukavaa kuulla kokemuksia kun täällä kotona masennun ja jumitan ja odotan huomista lääkäriaikaa..

67

21833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla

      Terveyskeskuksesta lähete = 11 €.
      2 x poliklinikkamaksu 22 €.
      Yhteensä 55.

      • jotenkin onnellinen,

        kun saat kommentoida tuolla tavalla, vai mikä on sun funktio tuollaisen viestin kirjoittamisessa?

        Suurin osa näistä abortintehneiden väitetyistä ajatuksista taitaa olla tällaisten provoilijoiden milenliikkeitä. Todellisuuspohjaa niillä ei ole nimeksikään. Mutta helppohan se on kommentoida ja omata varmat mielipiteet, jos ei todellisuudesta tiedä mitään...


      • ris-ta

        ..ku rohkaset tolleen.


      • Anonyymi

        En oo kyllä kuullutkaan että lähetteestä pitäis jotain maksaa. Polimaksu kertaa kaksi ja kerta Ter eyskeskus. Jos ehkäisyneuvolan kautta ei ole edes terveyskeskusmaksuakaan. Kipulääkettä ja muuta ehkä tarvii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo kyllä kuullutkaan että lähetteestä pitäis jotain maksaa. Polimaksu kertaa kaksi ja kerta Ter eyskeskus. Jos ehkäisyneuvolan kautta ei ole edes terveyskeskusmaksuakaan. Kipulääkettä ja muuta ehkä tarvii.

        Onko kokemusta?


    • aborttini

      mulla se tuli maksamaan huomattavasti enemmän sillä kävin hakemassa lähetteen yksityiseltä, sitten kävin hakemassa pillerit sairaalasta ja taas tarkastuksessa yksityisellä.

      mutta tässä on tarinani..
      raskaus oli vahinko, mutta olisin ollut valmis jo lapsen saantiin. mieheni ei kuitenkaan ollut ja sai minut ylipuhuttua aborttiin ja niin ses itten tehtiin.
      menin päivällä polille ja siellä katsottiin sydän äänet ja siellä sain myös nähdä viimeisen kuvan. itkin koko ajan. no sitten hoitaja antoi tabletin joka piti ottaa hoitajan läsnäollessa. pyörittelin sitä niin kauan kädessä että hoitaja sai minua jo hoputtaa sitä ottamaan. ja sitten sen otin ja hän painotti ettei tästä ole enää paluuta takaisin koska sikiölle tulee valtaisat vauriot jollei aborttia hoida loppuun.
      sitten kaksi päivää tämän jälkeen emättimeen laitetaan 2 tablettia ja ota jo ennen ne määrätyt särkylääkkeet!!! minua ainakin sattui ihan jumalattomasti. sitten se alkaa vuotamaan ulos. minua ei varoitettu paloista jotka valuu ulos, mutta minä varoitan.. älä siis katso mitä pyyhit. itselleni se oli kaikkein kamalin kokemus kun sellainen pieni klimppi oli kädessä ja tasan tiesi mikä se oli.

      valtavaa vuotoa kesti viitisen tuntia ja sitten se jatkui hiljalleen noin viikon.
      että siinä se. nyt kadun kuitenkin tekoani, mutta ketään en tuomitse sillä jokaisella on omat syynsä. voimia sinulle.

      • kupli

        hei,
        tarinasi kuulosti tutulta.tein abortinkaksi vuotta,en halunnu sita mutta jotenkin paadyin siihen ratkaisuun muiden painostamana.
        kokemus oli kamala,sattui todella paljon ja olin pyortya useaan kertaan.supistukset olivat todella voimakkaita ja sarkylaakkeet eivat tepsineet.olin ihan maassa useita paivia taman jalkeen ja kadun yha etta tein sen.
        mutta minkas teet elaman taytyy jatkua.:)


      • carb
        kupli kirjoitti:

        hei,
        tarinasi kuulosti tutulta.tein abortinkaksi vuotta,en halunnu sita mutta jotenkin paadyin siihen ratkaisuun muiden painostamana.
        kokemus oli kamala,sattui todella paljon ja olin pyortya useaan kertaan.supistukset olivat todella voimakkaita ja sarkylaakkeet eivat tepsineet.olin ihan maassa useita paivia taman jalkeen ja kadun yha etta tein sen.
        mutta minkas teet elaman taytyy jatkua.:)

        ensi torstaina olisi tarkoitus tehdä lähete aborttia varten.Abortin syynä myös muiden painostus tähän, ja ettei vanhemmat hyväksy mutta, kai se elämä taas lähtee tästä rullamaan. Tuntuu nyt jo pahalta ajatus abortista.


    • ompppu

      olen itse rv 7, ja olen miettinyt aborttia, kuitenkin ajatuskin siitä, että napsaisisin pillerit naamaani ja voisin vain todeta, että lapseni kuolee pian, niin saa minut nyt jo itkemään. se, miksi olen edes miettinyt, on taloudellinen tilanteeni, keskeneräiset opintoni sekä miesystäväni painostus. pelkään kuitenkin, että jos päätöksessäni kallistun aborttiin, kadun sitä loppuelämäni enkä saisi murhaaja -ajatusta pois päästäni. ajatuskin jo kaduttaa.

      kellään samanlaista tilannetta täälläpäin ?

      • Suojele lastasi

        Ei ole mitään hätää. Tämä maa tukee avokätisesti erityisesti lapsiperheitä, ja jokaisella on mahdollisuus pärjätä. Rahan puutteen takia ei kenenkään tarvi surmata lapsiaan. Sinä tiedät sydämessäsi mikä on oikein.
        Miehesi on varmaankin nyt alkupaniikissa, mutta hänellä on vielä kuukausia aikaa tottua ajatukseen lapsesta. Todennäköisesti hän vielä kiittää sinua kun et suostunut painostuksiin ja häpeää niitä syvästi, kun pitää pikkuista nyyttiänne sylissään. Jos mieli ei muutu, ei maailma yhteen mieheen kaadu. Sinulle on sitten tulevaisuuden varalle jotakin paljon parempaa.

        Olen kokenut aikoinaan saman tilanteen, mutta lapsen elämää ei ole tarvinnut katua pienintä hetkeäkään.
        Asioilla on tapana järjestyä, ota rohkeasti vastaan lahja, jonka elämä nyt antaa! Jotkut eivät saa lapsia koskaan.

        Onnea odotukseen.


    • Itellä oli eilen lääkkeillä tehtävä abortti. Ja menkkamaista kipua oli vähän.. Koko päivän jouduin olemaan kun ei suostunut tulemaan poijes sieltä. Yhden 1g Panagolin jouduin ottamaan, joten ei kovin kovat kivut itselle tullut. Tapauskohtaista. Nii ja ikää oli se 16,5vuotta

      • Tuota...

        Ajatella että joku uskaltaa omalla naamalla kirjoittaa Suomen suurimmasta tabusta!
        Mutta sinä et varmaan uskalla omalla naamalla kirjoittelevalle heittää mitään murhaajapumpuliprinsessajuttuja? =D


      • Nainen arvokkaampi

        No abortissa nyt ei olekaan mitään, mitä pitäisi hävetä. Ja rohkeaahan tuo on, te sen sijaan tyydytte huutelemaan anonyyminä, joten kannattaisi miettiä, kuka tässä on se pelkuri


      • Todella "viisasta"
        Nainen arvokkaampi kirjoitti:

        No abortissa nyt ei olekaan mitään, mitä pitäisi hävetä. Ja rohkeaahan tuo on, te sen sijaan tyydytte huutelemaan anonyyminä, joten kannattaisi miettiä, kuka tässä on se pelkuri

        Miksi sitten niin ääriharvoin täällä näkee lapsentappajien näyttävän naamaansa?

        "te sen sijaan tyydytte huutelemaan anonyyminä"

        Ja mitäs sä sitten teet?? :D


      • Nainen arvokkaampi

        Määrittele toki hemmoteltu pumpuliprinsessa


      • Tuota..

        Muta et silti mene sanomaan suoraan omalla naamalla esiintyvälle että hän on murhaaja, niinkuin anonyymeille teet =)
        Joten pelkäätkö ehkä kunnianloukkaussyytettä?
        Joudutkohan myöntämään että vaikka se kuinka on sinun mielestäsi totuus että aborttiin turvautunut on murhaaja, siitä tulisi kuitenkin syyte jos haukut että on murhaaja? =)

        Sinulle z_a_b:
        Anteeksi, jouduit tahtomattasi esimerkiksi tässä, pahoittelen.
        Valoisaa tulevaisuutta sinulle =)


      • No enhän
        Tuota.. kirjoitti:

        Muta et silti mene sanomaan suoraan omalla naamalla esiintyvälle että hän on murhaaja, niinkuin anonyymeille teet =)
        Joten pelkäätkö ehkä kunnianloukkaussyytettä?
        Joudutkohan myöntämään että vaikka se kuinka on sinun mielestäsi totuus että aborttiin turvautunut on murhaaja, siitä tulisi kuitenkin syyte jos haukut että on murhaaja? =)

        Sinulle z_a_b:
        Anteeksi, jouduit tahtomattasi esimerkiksi tässä, pahoittelen.
        Valoisaa tulevaisuutta sinulle =)

        mä varmuudella tiedä mistä syystä se teki sen joten miksi turhaan ottaa riskejä ;)

        Syytettähän ei tuu jollei "kunnialoukattu" sellasia itse ala kitiseen. Vaikka sanoisin ja vaikka nostaiskin syytteen, niin mitä sitten? Joutuisin vankilaan tai tuomittas sakkoihin vai? :) Niin, tuskin. Mutta miks suotta hankkisin ittelleni ylimäräsiä kiireitä ym. hankaluuksia joita pelkästään turha kantelukin aiheuttas? Varsinkaan en halua näitä tyyppejä kohdata naamatusten, ties minkä vainoojan sais kannoilleen ja ikuseks riesaks..


      • Tuota... kirjoitti:

        Ajatella että joku uskaltaa omalla naamalla kirjoittaa Suomen suurimmasta tabusta!
        Mutta sinä et varmaan uskalla omalla naamalla kirjoittelevalle heittää mitään murhaajapumpuliprinsessajuttuja? =D

        Ajatella sitä, että eräillä oli pakkoabortti. Ja kyllä kunnialla kannan kaikki päätökseni loppuun saakka. Kyllä tiedän että olen murhaaja, mutta en tule toimeen lasten kanssa, joten sen takia en olisi lasta voinut hankkia. Poikaystäväni ei sitä tahtonut. Ja pian alkaa taas oikeusrumba, ja stressi iskee myös koulun kautta. Joten lapselle tuskin olisi kovin hyvin käynyt jos olisi syntynyt,


      • Seliseli.
        z_a_b kirjoitti:

        Ajatella sitä, että eräillä oli pakkoabortti. Ja kyllä kunnialla kannan kaikki päätökseni loppuun saakka. Kyllä tiedän että olen murhaaja, mutta en tule toimeen lasten kanssa, joten sen takia en olisi lasta voinut hankkia. Poikaystäväni ei sitä tahtonut. Ja pian alkaa taas oikeusrumba, ja stressi iskee myös koulun kautta. Joten lapselle tuskin olisi kovin hyvin käynyt jos olisi syntynyt,

        Oisit voinu antaa lapsen niille jotka "tulee toimeen" ja on odottaneet lasta kotiinsa monet vuodet. Näin lapselle ois käyny hyvin ja elänyt onnellista elämää häntä kauan kaivanneiden ihmisten luona.
        Itsekkäästä tappamisesta on aika vaikee löytää mitään kunniallista.


      • Seliseli. kirjoitti:

        Oisit voinu antaa lapsen niille jotka "tulee toimeen" ja on odottaneet lasta kotiinsa monet vuodet. Näin lapselle ois käyny hyvin ja elänyt onnellista elämää häntä kauan kaivanneiden ihmisten luona.
        Itsekkäästä tappamisesta on aika vaikee löytää mitään kunniallista.

        En pidä ajatusta kovin itsekkäänä.. Itse olen adobtoitu ja todellakin olisin halunnut elää oikean äitini kanssa.. Nykyään kun se ei ole enää mahdollista niin vituttaa. Ja minä en omia lapsiani pois anna. Jos tietäisit mitä mulle on tässä viimesen puolentoistavuoden sisällä käyny, ni olisit aika varmaan päätynyt samaan ratkaisuun.


      • Nainen arvokkaampi
        Nainen arvokkaampi kirjoitti:

        Määrittele toki hemmoteltu pumpuliprinsessa

        Eipä tainnut löytyä perusteluja pumpuliprinsessalle, kun ei vieläkään ole tullut vastausta.


      • Tuskin..
        z_a_b kirjoitti:

        En pidä ajatusta kovin itsekkäänä.. Itse olen adobtoitu ja todellakin olisin halunnut elää oikean äitini kanssa.. Nykyään kun se ei ole enää mahdollista niin vituttaa. Ja minä en omia lapsiani pois anna. Jos tietäisit mitä mulle on tässä viimesen puolentoistavuoden sisällä käyny, ni olisit aika varmaan päätynyt samaan ratkaisuun.

        Vai ei ole kovin itsekästä tappaa puoustuskyvyttömiä ihmisiä ilman mitään vakavia terveyssyitä??
        Oisitko ite sitten mieluummin kuollu jo kohtuun vai elät tätä elämää mitä voi saada? Elämässä harvoin kaikki on täydellistä, kaikkee ei voi saada mitä haluaa.. Etkö ole ollenkaan kiitollinen biologiselle äidilles, entä niille jotka sut on kasvattanu?? Biologinen äitisi ajatteli varmasti vaan sun etuas. Miksi äitisi ei voi enää olla osa elämääsi, onko hän kuollut? Näitkö häntä koskaan? Miten luulet että äitisi ois toivonu sun tekevän lapsenlapsen suhteen?

        Niin, et halunnut antaa omalle lapsellesi sitä mahdollisuutta jonka itse oot saanu..
        Tiedän todellakin etten vois tehdä aborttia millään muulla kun kuoleman vakavilla terveyssyillä, kaikki muu kun on aina jotenkin järjestettävissä!


      • Tuskin.. kirjoitti:

        Vai ei ole kovin itsekästä tappaa puoustuskyvyttömiä ihmisiä ilman mitään vakavia terveyssyitä??
        Oisitko ite sitten mieluummin kuollu jo kohtuun vai elät tätä elämää mitä voi saada? Elämässä harvoin kaikki on täydellistä, kaikkee ei voi saada mitä haluaa.. Etkö ole ollenkaan kiitollinen biologiselle äidilles, entä niille jotka sut on kasvattanu?? Biologinen äitisi ajatteli varmasti vaan sun etuas. Miksi äitisi ei voi enää olla osa elämääsi, onko hän kuollut? Näitkö häntä koskaan? Miten luulet että äitisi ois toivonu sun tekevän lapsenlapsen suhteen?

        Niin, et halunnut antaa omalle lapsellesi sitä mahdollisuutta jonka itse oot saanu..
        Tiedän todellakin etten vois tehdä aborttia millään muulla kun kuoleman vakavilla terveyssyillä, kaikki muu kun on aina jotenkin järjestettävissä!

        Mun mutsi on niin pöpi päästään, että hyvä kun edes siskoni saa siellä asua. Mulla on omat terveyssyyni. Jos kuule eläisit mun elämää ni et varmasti olis pitänyt lasta. Okei ehkä joskus voin tehdä, mutta just nyt mulle tärkeintä on saada itteni takas kouluun kiinni. Ja oletettavasti kuule stressin määrä mikä mulla on olis voinut aiheuttaa keskenmenon. Siis melko varmasti, näin sanoi myöskin lääkäri. Ja tämänkään takia en halunnut jatkaa raskautta. Joten en pidä itseäni murhaajana. Minulla on HYVÄT perusteet, joita en todellakaan ala täällä enempää aukomaan.


      • Nainen arvokkaampi
        z_a_b kirjoitti:

        Mun mutsi on niin pöpi päästään, että hyvä kun edes siskoni saa siellä asua. Mulla on omat terveyssyyni. Jos kuule eläisit mun elämää ni et varmasti olis pitänyt lasta. Okei ehkä joskus voin tehdä, mutta just nyt mulle tärkeintä on saada itteni takas kouluun kiinni. Ja oletettavasti kuule stressin määrä mikä mulla on olis voinut aiheuttaa keskenmenon. Siis melko varmasti, näin sanoi myöskin lääkäri. Ja tämänkään takia en halunnut jatkaa raskautta. Joten en pidä itseäni murhaajana. Minulla on HYVÄT perusteet, joita en todellakaan ala täällä enempää aukomaan.

        Sinun ei tarvitse todistella näille naisten kyykyttäjille mitään, asiasi ei heille kuulu. Kuitenkin kyse vain sinun kehostasi ja päätöksestäsi


      • No voithan
        z_a_b kirjoitti:

        Mun mutsi on niin pöpi päästään, että hyvä kun edes siskoni saa siellä asua. Mulla on omat terveyssyyni. Jos kuule eläisit mun elämää ni et varmasti olis pitänyt lasta. Okei ehkä joskus voin tehdä, mutta just nyt mulle tärkeintä on saada itteni takas kouluun kiinni. Ja oletettavasti kuule stressin määrä mikä mulla on olis voinut aiheuttaa keskenmenon. Siis melko varmasti, näin sanoi myöskin lääkäri. Ja tämänkään takia en halunnut jatkaa raskautta. Joten en pidä itseäni murhaajana. Minulla on HYVÄT perusteet, joita en todellakaan ala täällä enempää aukomaan.

        sä nyt tietysti yrittää sitä omaatuntoos tyynnytellä tollasilla että "varmaankin oisin saanu keskenmenon" jne. hölinää. Tosin keskenmenon mahdollisuus on niinkin "huikee" kun 2% jos rv6 ultrassa kaikki näyttää normaalilta.. voithan sä tollasella mahdollisuudella yrittää liputtaa. 98% todenäkösyydellä lapsesi ois syntyny ja eläny jopa vuosikymmenten elämän. Mutta eihän toki lapsen surmaaminen nyt mitään stressiä ja ylimääräsiä psyyken vaivoja aiheutakaan...

        Siis nytkö sitten kiistät sen minkä äsken jo tajusit?? :D

        "Kyllä tiedän että olen murhaaja"
        "Joten en pidä itseäni murhaajana."

        Voi voi :)) säälittävää.


      • Nainen arvokkaampi
        No voithan kirjoitti:

        sä nyt tietysti yrittää sitä omaatuntoos tyynnytellä tollasilla että "varmaankin oisin saanu keskenmenon" jne. hölinää. Tosin keskenmenon mahdollisuus on niinkin "huikee" kun 2% jos rv6 ultrassa kaikki näyttää normaalilta.. voithan sä tollasella mahdollisuudella yrittää liputtaa. 98% todenäkösyydellä lapsesi ois syntyny ja eläny jopa vuosikymmenten elämän. Mutta eihän toki lapsen surmaaminen nyt mitään stressiä ja ylimääräsiä psyyken vaivoja aiheutakaan...

        Siis nytkö sitten kiistät sen minkä äsken jo tajusit?? :D

        "Kyllä tiedän että olen murhaaja"
        "Joten en pidä itseäni murhaajana."

        Voi voi :)) säälittävää.

        Niin on, säälittävää, nimittäin se, miten puhut nuorelle tytölle. Noinko opetat omatkin lapset kohtelemaan tuntemattomia?


      • Valehtelijalle
        Nainen arvokkaampi kirjoitti:

        Sinun ei tarvitse todistella näille naisten kyykyttäjille mitään, asiasi ei heille kuulu. Kuitenkin kyse vain sinun kehostasi ja päätöksestäsi

        Lapsia kyykyttävälle nimimerkille "Nainen arvokkaampi": Kyse oli mitä suurimmassa määrin LAPSEN kehosta ja elämästä! Paina tämä nyt jo sinne traumojen täyttämään kalloosi!


      • Säälittävää on
        Nainen arvokkaampi kirjoitti:

        Niin on, säälittävää, nimittäin se, miten puhut nuorelle tytölle. Noinko opetat omatkin lapset kohtelemaan tuntemattomia?

        mitä sinä viekottelet muutkin tekeen lapsilleen ja hankkimaan jo nuorella ikää loppuiän syyllisyystraumat!


      • No voithan kirjoitti:

        sä nyt tietysti yrittää sitä omaatuntoos tyynnytellä tollasilla että "varmaankin oisin saanu keskenmenon" jne. hölinää. Tosin keskenmenon mahdollisuus on niinkin "huikee" kun 2% jos rv6 ultrassa kaikki näyttää normaalilta.. voithan sä tollasella mahdollisuudella yrittää liputtaa. 98% todenäkösyydellä lapsesi ois syntyny ja eläny jopa vuosikymmenten elämän. Mutta eihän toki lapsen surmaaminen nyt mitään stressiä ja ylimääräsiä psyyken vaivoja aiheutakaan...

        Siis nytkö sitten kiistät sen minkä äsken jo tajusit?? :D

        "Kyllä tiedän että olen murhaaja"
        "Joten en pidä itseäni murhaajana."

        Voi voi :)) säälittävää.

        Siis tiedän että muut pitävät mua murhaajana, ja tiedän että olen sitä, mutta se ei tarkoita ettenkö voi olla itse sitä mieltä etten sitä ole. Kuule ku kaikki ei ees näyttäny normaalilta ultrassa. Että valita sinä vaan siitä. Kuuleppa ku mulla tulee olee syksyllä (raskaus olis melko loppuvauheessa) ISO hovioikeus MONEN mun ystävän sekä mun yhteinen lapsen seksuaasesta hyväksikäytöstä johtuva istunto. Joten mietippä kaksi kertaa haluanko mä lapsia tollaseen tilanteeseen.


      • Ei mitään selkoo...
        z_a_b kirjoitti:

        Siis tiedän että muut pitävät mua murhaajana, ja tiedän että olen sitä, mutta se ei tarkoita ettenkö voi olla itse sitä mieltä etten sitä ole. Kuule ku kaikki ei ees näyttäny normaalilta ultrassa. Että valita sinä vaan siitä. Kuuleppa ku mulla tulee olee syksyllä (raskaus olis melko loppuvauheessa) ISO hovioikeus MONEN mun ystävän sekä mun yhteinen lapsen seksuaasesta hyväksikäytöstä johtuva istunto. Joten mietippä kaksi kertaa haluanko mä lapsia tollaseen tilanteeseen.

        "tiedän että olen sitä, mutta se ei tarkoita ettenkö voi olla itse sitä mieltä etten sitä ole."

        ????? Koita nyt päättää oletko vai et...!!

        Niin? Mitä se maha ois jotain oikeudenkäyntiä haitannu? Lapsi siis menetti nyt koko vuosikymmenten elämänsä yhden oikeudenkäynnin ja jonkun muun tekemien vääryyksien takia....kohtuullistako?
        Jos keskenmeno oli niin todennäkönen, niin sittenhän oisit aivan hyvin voinu odottaa sitä eikä ois tarttenu ite ryhtyä luonnottomasti "poisteleen" sieltä.


      • Nainen arvokkaampi
        Säälittävää on kirjoitti:

        mitä sinä viekottelet muutkin tekeen lapsilleen ja hankkimaan jo nuorella ikää loppuiän syyllisyystraumat!

        Kerro ihmeessä, missä viekottelen ja mihin?


      • Nainen arvokkaampi
        Valehtelijalle kirjoitti:

        Lapsia kyykyttävälle nimimerkille "Nainen arvokkaampi": Kyse oli mitä suurimmassa määrin LAPSEN kehosta ja elämästä! Paina tämä nyt jo sinne traumojen täyttämään kalloosi!

        Minulla ei ole traumoja mistään, kiitos vain kysymästä. Mutta suurimmassa määrin kysehän on naisen kehosta, sillä sitä tuo itsekäs solukasa käyttää hyväkseen


      • Ai nytkö se alkio
        Nainen arvokkaampi kirjoitti:

        Minulla ei ole traumoja mistään, kiitos vain kysymästä. Mutta suurimmassa määrin kysehän on naisen kehosta, sillä sitä tuo itsekäs solukasa käyttää hyväkseen

        sitten pystyykin "tuumaileen" ja oleen peräti itsekäskin?? Niinpä se takki kääntyy :DDDD Itseppä valtaosa naisista (eli jättimäisistä solukasoista..) on ne jalkansa leväyttäny ja kutsunu lapsen kohtuunsa... että turha inistä.


      • Jatkuvalla syötöllä
        Nainen arvokkaampi kirjoitti:

        Kerro ihmeessä, missä viekottelen ja mihin?

        ja joka paikassa.


      • kerronpa minäkin

        "Tarkoitin siis sitä että tiedän että olen mutta en koe itseäni murhaajaksi."

        Minä olen tehnyt abortin enkä ole koskaan kokenut itseäni murhaajaksi. Olen vain tehnyt asian jonka Suomen laki naiselle sallii tilanteessa jossa en lasta halunnut. Minulla oli sosiaaliset syyt mutta oikea syy oli lapsiviha. Ja nyt niille " mukavuusaborttien" huutelijoille, sain jopa sossusta paperit sosiaalisten syiden perusteella tehtävään aborttiin.


      • Et kai

        alota solvaileen kun asia menee liian vaikeeks? Tosten älyä halventava nimittely kertoo enemmän itsestäsi, eikä se ole mitään kovin imartelevaa.


      • Ja kun edelleen,
        kerronpa minäkin kirjoitti:

        "Tarkoitin siis sitä että tiedän että olen mutta en koe itseäni murhaajaksi."

        Minä olen tehnyt abortin enkä ole koskaan kokenut itseäni murhaajaksi. Olen vain tehnyt asian jonka Suomen laki naiselle sallii tilanteessa jossa en lasta halunnut. Minulla oli sosiaaliset syyt mutta oikea syy oli lapsiviha. Ja nyt niille " mukavuusaborttien" huutelijoille, sain jopa sossusta paperit sosiaalisten syiden perusteella tehtävään aborttiin.

        ne murhatkin voi olla lain varjolla sallittuja eikä niistä saa aina maallista tuomioo...helpompihan se varmaan on "kokea" ettei muka ole murhaaja, jotta edes ne loput psyyken rippeet pysyis jotenkin kasassa.


      • Mutuharhakolle

        Voi lässynlää ja silisili patpat-paijailua.....
        Ai sinäkö sitten olet kyylänny ja laukonu omaa törkyäs tänne sen 10 vuotta?? :D Jos mua tarkotit, niin en edes tienny koko palstasta ennen vuotta 2006 ;))


      • Sakkisi sanoin
        Nainen arvokkaampi kirjoitti:

        Eipä tainnut löytyä perusteluja pumpuliprinsessalle, kun ei vieläkään ole tullut vastausta.

        voisi kysyä että oletko jotenkin tyhmä kun pitää kaikki vääntää ratakistkoista?? :D

        Läpeensä hemmoteltuja pumpuliprinsessoja on kaikki jotka tappaa lapsiaan itsekkäistä mukavuudenhaluista.


      • kerronpa minäkin
        Ja kun edelleen, kirjoitti:

        ne murhatkin voi olla lain varjolla sallittuja eikä niistä saa aina maallista tuomioo...helpompihan se varmaan on "kokea" ettei muka ole murhaaja, jotta edes ne loput psyyken rippeet pysyis jotenkin kasassa.

        "Ja kun edelleen ne murhatkin voi olla lain varjolla sallittuja eikä niistä saa ainaa maallista tuomioo...."

        Tämä on vain sinun mielipiteesi, minä turvaudun vain ja ainoastaan lakiin. Olen järki-ihminen enkä jonnin joutavalla tunteilulla varustettu, ainaskaan tässä aborttiasiassa, siinä kun ei ole mitään tunteilemista. Joka asiasta voidaan tehdä vaikea jos niin halutaan.


      • kerronpa minäkin
        Todella "viisasta" kirjoitti:

        Miksi sitten niin ääriharvoin täällä näkee lapsentappajien näyttävän naamaansa?

        "te sen sijaan tyydytte huutelemaan anonyyminä"

        Ja mitäs sä sitten teet?? :D

        "Miksi sitten niin ääriharvoin täällä näkee lapsentappajien näyttävän naamaansa?"

        Minun ymmärtääkseni täällä on abortin tehneitä, ei lapsentappajia. Lapsentappajat istuvat käsittääkseni linnassa niin kuin kuuluukin.


      • Onhan se selvä
        kerronpa minäkin kirjoitti:

        "Ja kun edelleen ne murhatkin voi olla lain varjolla sallittuja eikä niistä saa ainaa maallista tuomioo...."

        Tämä on vain sinun mielipiteesi, minä turvaudun vain ja ainoastaan lakiin. Olen järki-ihminen enkä jonnin joutavalla tunteilulla varustettu, ainaskaan tässä aborttiasiassa, siinä kun ei ole mitään tunteilemista. Joka asiasta voidaan tehdä vaikea jos niin halutaan.

        "Olen järki-ihminen enkä jonnin joutavalla tunteilulla varustettu, ainaskaan tässä aborttiasiassa, siinä kun ei ole mitään tunteilemista."

        Pakkohan sun on noin ajatella ja ottaa kylmä "järki"asenne tekoos, muuten ne tunteet vois olla liikaa hajoilevalle psyykeparalle jos päästäsit valloilleen...
        Mutta se on kyllä totta, mullakaan ei ole hitustakaan vihaa kummempia tunteita itsensä paaduttaneita ja itsekkäitä lapsentappajia kohtaan. Voin sanoo armotta ja suoraa mitä tahansa mitä niistä ajattelen, eikä säälitä yhtään vaikka tuntus mukavuustappajasta miten paskalta tahansa :) päinvastoin, tuntuu oikein hyvältä ja oikealta että ne tietää mitä niistä todella ajatellaan, ja huomaa kuinka se kirveltää siellä omassatunnossa, ihan sama miten säälittävällä raivolla yrittää kiistää. Ne on ansainneet saada naamalleen kaiken iljettävän totuuden mitä täältä saavat.


      • Onhan se selvä kirjoitti:

        "Olen järki-ihminen enkä jonnin joutavalla tunteilulla varustettu, ainaskaan tässä aborttiasiassa, siinä kun ei ole mitään tunteilemista."

        Pakkohan sun on noin ajatella ja ottaa kylmä "järki"asenne tekoos, muuten ne tunteet vois olla liikaa hajoilevalle psyykeparalle jos päästäsit valloilleen...
        Mutta se on kyllä totta, mullakaan ei ole hitustakaan vihaa kummempia tunteita itsensä paaduttaneita ja itsekkäitä lapsentappajia kohtaan. Voin sanoo armotta ja suoraa mitä tahansa mitä niistä ajattelen, eikä säälitä yhtään vaikka tuntus mukavuustappajasta miten paskalta tahansa :) päinvastoin, tuntuu oikein hyvältä ja oikealta että ne tietää mitä niistä todella ajatellaan, ja huomaa kuinka se kirveltää siellä omassatunnossa, ihan sama miten säälittävällä raivolla yrittää kiistää. Ne on ansainneet saada naamalleen kaiken iljettävän totuuden mitä täältä saavat.

        Ihan vitun sama mulle. Mua säälittää tollaset ihmiset jotka tulee pätemään asiasta josta ei ole omaa kokemusta. Mä haluun tällähetkellä tasan oman elämäni kuntoon ennen kun mitään lapsia rupeen tekemään. Jos ihmiset tulee huutelemaan ja syytämään että olis murhannut jonkun niin kannattas niitten jo ajatella vähän omilla aivoilla ettei kaikilla ole esimerkiks varaa pitää lapsia, muttei silti tahdo antaa niitä pois. JA SE EI OLE VIELÄ EDES TOUKKA ASTEELLA KUN ABORTTIA TEHDÄÄN.. Eli kyse ei ole LAPSENtappamisesta tai sen murhaamisesta. Tätä mieltä minä olen. Ja kyllä olin nyt itsekäs että haluan oman elämäni kuntoon. Tosiaan siis eihän tässä kauheesti elämää sais kuntoon jos joku saatanan pentu olis kuvioissa


      • Ai nytkö se alkio kirjoitti:

        sitten pystyykin "tuumaileen" ja oleen peräti itsekäskin?? Niinpä se takki kääntyy :DDDD Itseppä valtaosa naisista (eli jättimäisistä solukasoista..) on ne jalkansa leväyttäny ja kutsunu lapsen kohtuunsa... että turha inistä.

        Niin tosin jotkut käyttää tuplaehkäisyä... Että ihan turha tulla sanoo että on "kutsunut lapsen kohtuunsa"


      • kerronpa minäkin
        Onhan se selvä kirjoitti:

        "Olen järki-ihminen enkä jonnin joutavalla tunteilulla varustettu, ainaskaan tässä aborttiasiassa, siinä kun ei ole mitään tunteilemista."

        Pakkohan sun on noin ajatella ja ottaa kylmä "järki"asenne tekoos, muuten ne tunteet vois olla liikaa hajoilevalle psyykeparalle jos päästäsit valloilleen...
        Mutta se on kyllä totta, mullakaan ei ole hitustakaan vihaa kummempia tunteita itsensä paaduttaneita ja itsekkäitä lapsentappajia kohtaan. Voin sanoo armotta ja suoraa mitä tahansa mitä niistä ajattelen, eikä säälitä yhtään vaikka tuntus mukavuustappajasta miten paskalta tahansa :) päinvastoin, tuntuu oikein hyvältä ja oikealta että ne tietää mitä niistä todella ajatellaan, ja huomaa kuinka se kirveltää siellä omassatunnossa, ihan sama miten säälittävällä raivolla yrittää kiistää. Ne on ansainneet saada naamalleen kaiken iljettävän totuuden mitä täältä saavat.

        Nimerkki "onhan se selvä".

        Minua ei haittaa yhtään se mitä sinä ajattelet .Jokainen saa mielipiteensä pitää ihan vapaasti. "Ne on ansainneet saada naamalleen kaiken iljettävän totuuden mitä täältä saavat." Minkä totuuden?. Täällä on vaan mielipiteitä. Meillä on erilainen näkemys tähän aborttiasiaan. Se vaan on totuus: kenenkään vastustajan mielipide ei abortteja estä. Niitä tullaan tekemään, se on aivan varma.


      • Jokainen..
        z_a_b kirjoitti:

        Niin tosin jotkut käyttää tuplaehkäisyä... Että ihan turha tulla sanoo että on "kutsunut lapsen kohtuunsa"

        jalkansa vapaaehtosesti levittävä kutsuu kyllä. Vai etkö sä tienny mitä siitä voi seurata ehkäsyistä huolimatta?


      • Voivoivoi...
        z_a_b kirjoitti:

        Ihan vitun sama mulle. Mua säälittää tollaset ihmiset jotka tulee pätemään asiasta josta ei ole omaa kokemusta. Mä haluun tällähetkellä tasan oman elämäni kuntoon ennen kun mitään lapsia rupeen tekemään. Jos ihmiset tulee huutelemaan ja syytämään että olis murhannut jonkun niin kannattas niitten jo ajatella vähän omilla aivoilla ettei kaikilla ole esimerkiks varaa pitää lapsia, muttei silti tahdo antaa niitä pois. JA SE EI OLE VIELÄ EDES TOUKKA ASTEELLA KUN ABORTTIA TEHDÄÄN.. Eli kyse ei ole LAPSENtappamisesta tai sen murhaamisesta. Tätä mieltä minä olen. Ja kyllä olin nyt itsekäs että haluan oman elämäni kuntoon. Tosiaan siis eihän tässä kauheesti elämää sais kuntoon jos joku saatanan pentu olis kuvioissa

        tässä hyvinvointivaltiossa on aivan turhaa selitellä mitään rahanpuutetta verukkeeksi itsekkäälle tappamiselle. Varsinkin kun sulla tuskin on mitään kokemustakaan lapsen elätyksestä. Kellä tahansa on mahdollisuus pärjätä! Ja edelleen, adoptoituna lapsi ei ois rajottanu sun elämää muutaman kuukauden päästä yhtään mitenkään!!
        Voihan se olla nyt ettet lapsia koskaan enää saakaan kun haluttaiskin "ruveta tekemään"..

        "JA SE EI OLE VIELÄ EDES TOUKKA ASTEELLA KUN ABORTTIA TEHDÄÄN."

        Voihan sitä kaikkee hölinää vakuutella mikä vaan lepyttää sitä huutavaa omaatuntoo, ja haukkua lasta vaikka mikskä että muuttuis mielessä jokskin pelkästään inhottavaks "haittatekijäks", josta oli "pakko" päästä eroon.. voi ne psyyken vaivat ym. syyllisyystuskatkin "hieman" rajottaa sitä elämän kuntoon laittamista. Joillakin jopa koko loppuelämän.


      • Ei ollenkaan

        Sun alottamiin katkeriin mututörkypaskomisiin vastattiin vaan ansaitsemallas tavalla :)


      • Nainen arvokkaampi
        Jatkuvalla syötöllä kirjoitti:

        ja joka paikassa.

        Eli en siis missään, sillä sinulla ei tähän näyttöä ole. Lankesit omiin sanoihisi, joten ei kannata väittää sellaista, mitä ei pysty todistamaan


      • Kyllä vaan
        Nainen arvokkaampi kirjoitti:

        Eli en siis missään, sillä sinulla ei tähän näyttöä ole. Lankesit omiin sanoihisi, joten ei kannata väittää sellaista, mitä ei pysty todistamaan

        Kaikkihan ne näkee. Mutukiistämisesi ei niitä todisteita hävitä mihinkään.


      • Nainen arvokkaampi
        Kyllä vaan kirjoitti:

        Kaikkihan ne näkee. Mutukiistämisesi ei niitä todisteita hävitä mihinkään.

        Lopetatko vihdoin tuon lässytyksen ja näytät viestin, missä viekottelen ketään mihinkään? Sen jälkeen uskon, muuten selityksesi on pelkkää mutua


      • Ei tarvi hakee kauka
        Nainen arvokkaampi kirjoitti:

        Lopetatko vihdoin tuon lässytyksen ja näytät viestin, missä viekottelen ketään mihinkään? Sen jälkeen uskon, muuten selityksesi on pelkkää mutua

        No vaikka heti tässä ketjussa

        "Sinun ei tarvitse todistella näille naisten kyykyttäjille mitään, asiasi ei heille kuulu. Kuitenkin kyse vain sinun kehostasi ja päätöksestäsi "

        otetaan huomioon myös että näitä lukee muutkin kun se kelle vastaat... mitä joku aborttia aikova vois tosta ajatella tollasesta totuuden vääristelystä?

        Turhapa näitä sen enempää ois lähtee hakeen, nyt voit sitten kiihkomesota ja hädissäs mutukiistää tänkin todisteen.


      • Nainen arvokkaampi
        Ei tarvi hakee kauka kirjoitti:

        No vaikka heti tässä ketjussa

        "Sinun ei tarvitse todistella näille naisten kyykyttäjille mitään, asiasi ei heille kuulu. Kuitenkin kyse vain sinun kehostasi ja päätöksestäsi "

        otetaan huomioon myös että näitä lukee muutkin kun se kelle vastaat... mitä joku aborttia aikova vois tosta ajatella tollasesta totuuden vääristelystä?

        Turhapa näitä sen enempää ois lähtee hakeen, nyt voit sitten kiihkomesota ja hädissäs mutukiistää tänkin todisteen.

        Voi tätä vastustajien vainoharhaa. Kyseisessä viestissä ei ollut mitään viekottelua, mutta hyvä yritys toki


      • Kas noin
        Nainen arvokkaampi kirjoitti:

        Voi tätä vastustajien vainoharhaa. Kyseisessä viestissä ei ollut mitään viekottelua, mutta hyvä yritys toki

        Juu, eihän ne valheet viekottelevia oo, ei toki...
        Kaikki näkee oliko se sun viestis "vainoharhaa" vaiko jotain ihan todellista.


    • Anonyymi

      Paljonko maksaa abortti,eli raskauden keskeytys?????

      • Anonyymi

        Normaali polikäynti jotain50 egee. Jos ei ole rahaa niin fatta eli kela nyk. maksaa. Menee toimeentulotukeen. Jos ei oo rahaa. Mä sain pilsut samaan hintaan sisältäen en tiä miten muilla??


    • Anonyymi

      Itselläni näin: Terveyskeskuskäynti jossa raskaus todetaan, klamydiatesti sekä lähete sairaalaan maksoi 22e. Pino siteitä noin 10e ja panadol 1mg noin 8e. Loput särkylääkkeet (burana, litalgin) sain sairaalasta. Sairaalan laskua ei ole vielä tullut, siellä oli kertakäynti (noin 20e?)

      Itse keskeytystä pelkäsin kipujen puolesta paljon. Sain sairaalassa ensimmäisen nieltävän lääkkeen, mitään oireita siitä ei tullut. Otin sen torstaina, perjantaina hiukan tiputteli. Lauantaina varsinaiset emättimeet laitettavat lääkkeet, kotona siis. Otin ennen näitä buranan. Noin 20min päästä supisteli, kohtu meni ihan kovaksi, mutta en tuntenut kipua lainkaan. Pötköttelin karkkipussin kanssa kolme tuntia, ei kipuja, mutta tuntemuksia että supisteli. Kolmen tunnin päästä nousin hakemaan kielen alle laitettavat loppulääkkeet.

      Tunsin, että jotain valuu joten menin vessaan. Pönttöön tuli ryöpsähtämällä paljon paksua tavaraa, eli minulla raskausmateriaali tuli kerralla kaikki. Tämän jälkeen valutteli verta, mutta ei mahdottomasti, kuin olisi isommat menkat vain. Paksua tavaraa ei enää tullut. Kipuja ei edelleenkään ollut.

      Otin loput pillerit kielen alle ja samalla varmuuden vuoksi buranan ja litalginin. Ei kipuja, tuntemuksia vain, mutta väsynyt olin joten katselin telkkaria päivän.

      Illalla ei isoa vuotoa, normaalit menkat. Yön aikana vuotoa ei ollut tullut, aamulla pönttöön kuin normaalit menkat. Eli minulla ei ollut kipuja lainkaan ja vuoto peloteltuun nähden vähäistä, tuli kerralla kaikki ulos kunnolla joka oli minusta hyvä juttu. Pääsin todella helpolla. Takana minulla on kolme synnytystä, jos sillä on merkitystä tähän.

      • Anonyymi

        Eiköhän ne kolme ole otettu huostaan jo ajat sitten..
        Onhan th henkilökunta nähnyt minkälainen tapaus kyseessä.


    • Anonyymi

      Lisään vielä, että fyysisesti oli helppo. Henkisestä kantista en vielä tiedä. Itkin asiaa neljä viikkoa minkä jouduin odottamaan ennen sairaalaan pääsyä. Kävin tk:ssa rv 4 eli heti, mutta keskeytys tehtiin rv 8. Varautukaa siis siihen, että aborttiin ei pääse heti ja nämä viikot ovat tuskallisia henkiseltä kannalta, sekä myös muutenkin, kuten itselläni väsymyksen ja pahoinvoinnin kanssa jotka piti pitää töissä salassa.

      Se mikä oli hyvä näissä viikoissa, pystyin miettimään ja keskustelemaan asian perusteellisesti. Uusi tapailu jonka kanssa vahinko sattui oli sitä mieltä ettei lasta halua. Minäkin ymmärsin että yhtälö oli mahdoton kaikkien muidenkin asioiden kannalta joita en tässä enempää avaa, mutta silti itkin ja kaduin etten pysty siihen. Lopulta olimme tilanteessa että tapailu oli sitä mieltä ettei voi pakottaa minua aborttiin ja minä sitä mieltä etten voi pakottaa vasten tahtoa isäksi.

      Nämä viikot tasoittivat mielialaa ja pysyin koossa sairaalapäivänä, eniten pelkäsin romahtamista ultrassa. Isoin itku tuli kotona ensimmäisen otetun lääkkeen seuraavana päivänä, itkin ja pyysin anteeksi koska jotenkin tunsin ja ajattelin että pienen sydän on nyt pysähtynyt mikä eilen vielä löi. En tiedä oliko äidinvaisto, mutta yhtäkkiä tuli iso iso itku ja ymmärrys ettei enää voi mitään.

      Välillä kaduttaa ja itkettää, vaikka ymmärrä että päätös oli oikea, sen enempää vieläkään syitä avaamatta. Milloin itku ja katumus loppuu tai muuttaa muotoon näyttää vain aika.

      Itse etsin paljon tietoa lääkkeellisesti tehdystä abortista näiden viikkojen aikana, joten siksi haluan avata tässä oman kokemukseni. En kadu aborttia, mutta suren kovasti.

      • Anonyymi

        On oikeus suremiseen. Tossa tilanteessa vaan on niin että sama kummin valitsee niin se toinen vaihtoehto on poissa kuvioista. Aina elämässä on niin. Esim, jos valitsee jonkun ihmissuhteen ja jättää toisen. Sitten sitä jossittelee että mitä jos olis valinnu toisin jne. Vähän kuin kaupassa missä pitää valita kahden mieluisen asiankin välillä. (vahingon tapahtuminen ei tietenkään oo mikään kiva eikä abortti, älä käsitä väärin) Jos mulla on rahaa vain 100e ja pitää miettiä ostaako sillä mekon a vai mekon b. Osan mekon b ja sitten alan miettiä että miksen ostanu sitä mekkoa a lähen takasi kauppaan ja se ainut onkin myyty. Niin sitten suren sitä mekkoa a että voi että kun olisin sittenkin ostanut sen. Ei vaan voi valita molempia vaan on pakko ottaa toinen. Sun tapauksessa tietty kaks ikävää asiaa joista toinen on se vähemmän huono. Niin että pitää vaan sitten miettiä sitä että miltä kaikelta säästy kun valitsi sen vaihtoehdon kuin valitsi. Lohduta nyt kuitenki ittees sillä että ei alkiolla ole aivoja eli se ei ole ihminen eikä siitä tule sellaista kuin puolissa tapauksissa.


      • Anonyymi

        Kannattikohan ottaa tunnoilleen moista taakkaa loppu el.ämäksi? Tulet aina tietämään, että lapsia pitäisi olla neljäskin, milloin hänen syntymäaikansa olisi ollu, nyt hän olisi niin ja niin vanha jne. Mahtaa olla laatu el.ämä yhdessä tiedossa tämän uuden kanssa, kun olette yhteistuumin s***anneet lapsenne.

        "yhtälö oli mahdoton kaikkien muidenkin asioiden kannalta"
        "päätös oli oikea,"

        Miten niin mahdoton ja oikea?

        Äidinvaistosi yritti varoittaa sinua kohtaloccaasta virheestä, mutta teit sen silti. Nyt sitten joudut vaientamaan huutavaa omaatuntoasi ja vacuuttelemaan tuollaisia idse pedocsia hamaan haudaasi.
        Ei minun ainakaan ole koskaan tarvinnut katua lasteni el.ämää, olivatpa välillä vaikka kuinka 'rasittavia', vaan parhaat päätökset on tehty tunteen eikä cylmän järjellisyyden mukaan. Niitä ei tarvitse katua eikä surra. Karmaisevaa on ollut miettiä, miten asiat olisi, jos olisinkin erään lapsen kohdalla valinnut väärin (abortin).

        "Lohduta nyt kuitenki ittees sillä että ei alkiolla ole aivoja eli se ei ole ihminen eikä siitä tule sellaista kuin puolissa tapauksissa."

        Aika laiha lohtu tällaiset lapsen vähättelyt ja idse cuseducset. Mutta noinhan abortdöörit aina joutuu tekemään.
        Ja aborttiviikoilla kyllä se kescen menon mahdollisuus on enää 2% luokkaa, että sillä varmasti kannattaa liputtaa.


      • Anonyymi

        Vielä lisäys, alkiollakin on aivojen aihiot olemassa ja jopa aivotoimintaa (8.vk) niillä viikoilla, kun abortteja tehdään. Todellakaan kyse ei ole mistään muodottomista solumöykyistä, kuten suosijasakki yrittää jatcuvasti väittää.
        Ja mikähän kumma se kahden ihmisen aikaansaama alkio sitten olisikaan lajiltaan jollei ihminen? Tähän ei vaan koskaan ole saatu vastausta, eikä varmasti tulla suosija äncyröildä koskaan saamaankaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä lisäys, alkiollakin on aivojen aihiot olemassa ja jopa aivotoimintaa (8.vk) niillä viikoilla, kun abortteja tehdään. Todellakaan kyse ei ole mistään muodottomista solumöykyistä, kuten suosijasakki yrittää jatcuvasti väittää.
        Ja mikähän kumma se kahden ihmisen aikaansaama alkio sitten olisikaan lajiltaan jollei ihminen? Tähän ei vaan koskaan ole saatu vastausta, eikä varmasti tulla suosija äncyröildä koskaan saamaankaan.

        "Vielä lisäys, alkiollakin on aivojen aihiot olemassa ja jopa aivotoimintaa (8.vk) niillä viikoilla, kun abortteja tehdään. "

        Tuotko tästä todisteet, että ilman aivoja olis aivotoimintaa. Älkääs nyt ihan hulluja puhuko täällä. Menee ihan vitsiski muuten. Joku raja sentään valehtelemisessa vaikka luulis olevansa oikealla asialla. Ei kukaan usko muutenkaan jos rupeaa tällasessa asiassa valehteleen mikä opetetaan jo koulussa. Ainaki meille opetettiin mut täällä voi olla porukkaa joka on käyny koulunsa toisssa vuosituhannella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vielä lisäys, alkiollakin on aivojen aihiot olemassa ja jopa aivotoimintaa (8.vk) niillä viikoilla, kun abortteja tehdään. "

        Tuotko tästä todisteet, että ilman aivoja olis aivotoimintaa. Älkääs nyt ihan hulluja puhuko täällä. Menee ihan vitsiski muuten. Joku raja sentään valehtelemisessa vaikka luulis olevansa oikealla asialla. Ei kukaan usko muutenkaan jos rupeaa tällasessa asiassa valehteleen mikä opetetaan jo koulussa. Ainaki meille opetettiin mut täällä voi olla porukkaa joka on käyny koulunsa toisssa vuosituhannella.

        Rv 8 alkion kaikki aivojen osat ovat muodostuneet. Googlella selviää nopeasti ihan luotettavilta sivustoilta. Nimenomaan raskauden alussahan kaikki tärkeimmät jutut kuten sydän, aivot ja selkäranka muotoutuvat. Loppuraskaus on sitä vauvan painon ja rasvakerroksen hankintaa ja keuhkojen kypsymisen loppusilausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rv 8 alkion kaikki aivojen osat ovat muodostuneet. Googlella selviää nopeasti ihan luotettavilta sivustoilta. Nimenomaan raskauden alussahan kaikki tärkeimmät jutut kuten sydän, aivot ja selkäranka muotoutuvat. Loppuraskaus on sitä vauvan painon ja rasvakerroksen hankintaa ja keuhkojen kypsymisen loppusilausta.

        ..... Rv 8 alkion kaikki aivojen osat ovat muodostuneet. Googlella selviää...

        Ei ole. Ei edes alkeellisin hermosto. Aivokuoren kehitys alkaa rv 26 eteen päin. Helsingin yliopiston lääketieteen laitokselta selviää. 30 tutkimuslähdettä asiasta. Soluissa on aina sähköä jopa spermassa. Tekeekö se mällistä tietoisen olennon? Miettikääpä tätä. Käytä Googlea vähä muutenkin kuin vain uskispropagandasivuilta joilla ei mitään tekemistä lääketieteen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vielä lisäys, alkiollakin on aivojen aihiot olemassa ja jopa aivotoimintaa (8.vk) niillä viikoilla, kun abortteja tehdään. "

        Tuotko tästä todisteet, että ilman aivoja olis aivotoimintaa. Älkääs nyt ihan hulluja puhuko täällä. Menee ihan vitsiski muuten. Joku raja sentään valehtelemisessa vaikka luulis olevansa oikealla asialla. Ei kukaan usko muutenkaan jos rupeaa tällasessa asiassa valehteleen mikä opetetaan jo koulussa. Ainaki meille opetettiin mut täällä voi olla porukkaa joka on käyny koulunsa toisssa vuosituhannella.

        Tiedät varsin hyvin, ettei täällä sallia linkkejä, eikä etenkään liian tyhjentäviä todisteita sisältäville biologis tieteellisille sivuille. Tekisi sitä kautta tyhjäksi taas sinun ja muun suosijasakin sääliddävät valhe ciisdämiset.

        Voithan laittaa googlen hakuun "e h d" ja "pren.atal summ.ary". Tämäkin varmaan lähtee englannin takia. Siksi tekstinpätkät googlen kääntäjällä suomennettu (jotta ei väitetä että olisin vääristellyt, tulkinnut tms. suomentaessa).
        >Nopea aivojen kehitys jatkuu aivopuoliskon ilmestyessä 6½ viikon kuluttua.>
        >Br.ain wa.ves on mitattu ja tallennettu ennen 8½ viikkoa.>


    • Anonyymi

      Vedät vaan huumeita nokkaan ni kyllä se lapsi vittu kuolee

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe