Miten voi saunaremontti maksaa noin paljon?

Saunaan jouluksi

Onko saunaremontoimisen asiantuntijoita? Pyysimme pari viikkoa sitten tarjouksen saunamme remontoimisesta, pieni sellainen (170x180). Vain yhdeltä pyysimme, hän teki arvion jonka mukaan tarvikkeet maksaisivat 1100 euroa (tervaleppä panelit, laudemateriaali, muu puumateriaali, "naulat" yms. pikkusälä, sekä lasinen saunanovi ja karmit). Itse olen viime viikolla soitellut ympäri kauppoja (k-rauta jne) ja ovh-hinnoilla saanut koko paketin hinnaksi 850 egee. Toisesta paikasta tarjottiin -20 % jos ostetaan kaikki matsku sieltä, eli hinta jäisi vielä halvemmaksi! Hintaan ei kuulu kiuas eikä kuituvalot. Työt (panelointi ja lauteiden rakentaminen, oven ja karmien vaihto) olisivat 1400 egee, itse puretaan vanha. Musta se on hirveesti paneloimisesta!! Lauteiden tekokaan ei voi niin taidetta olla...

Onko täällä asiantuntijoita? Ei kai tässä nyt haeta verotonta työtuloa tarvikkeiden ylihinnoittelun kautta???

Kerro oman saunaremppasi hinta, tai anna vinkkejä!

7

2644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakentaja

      Rakentamisessa aivan yleisesti työn tekijä haluaa hommata tarvikkeet juuri siksi, että liksan voi ottaa osaksi tarvikkeiden hinnoittelulla. Tässä tapauksessa näytti kyllä olevan hinta ARVIO joka ei kuitenkaan nyt kovin hirveitä heitä todellisesta. Koitappa saada heppu hommiin tuntiliksalla ja hommaa matskut itse. Jos lattialle ei tarvitse tehdä mitään, (kaakelointi,vesieristys ym.)niin tuon kokoisen sanan tekee parissa työpäivässä, laske siitä tunnit.

    • tomppa

      viisain homma kun hommaat itse tarvikkeet ja sit vain ukko hommiin tuntitöinä.jos vielä ite purat panelit pois ,,niin onpa työn osalla hurja hinta.

    • Jaksu

      Aika kallis kaveri vaikka olis alvit ja kaikki mukana hinnassa! jos hommas menis kaksi päivää se maksais yleensä noin 500-600euroa verollisena.

    • KK

      kohde sijaitsee, voisin käydä kurkkaamassa, ja tehdä mahdollisesti myös tarjouksen??!

      • alkup

        hei. mielelläni otan toisenkin arvion!! nyt jo suunnittelimme että teemme koko homman itse... paitsi lauteet, ne teetän mielelläni jollain muulla.
        kohde on Espoon Leppävaarassa, voit meilata minulle [email protected] niin suunnitellaan lisää!


      • Kyllä itsekin osaa
        alkup kirjoitti:

        hei. mielelläni otan toisenkin arvion!! nyt jo suunnittelimme että teemme koko homman itse... paitsi lauteet, ne teetän mielelläni jollain muulla.
        kohde on Espoon Leppävaarassa, voit meilata minulle [email protected] niin suunnitellaan lisää!

        Miksi et itse tee lauteita? Ei saunaremontissa mitään ylitsepääsemättömän vaikeaa ole. Tietenkin on tiedettävä mitä on tekemässä, mutta tuohan pätee joka hommaan... Oletko tullut ajatelleeksi, että remonttiyrittäjä ei itse ehdi joka paikkaan ja siksi saattaa palkata hommaan jonkun aivan aloittelijan! On muuten kokemusta tällaisesta "ammattilaisen" työstä!


    • Saunan rakentaja

      Jos sauna remppa tuntuu kalliilta, niin siihen on yksi hyvä syykin, "materiaali valinnat". itse rakensin saunan kellariin jonka pinta-ala reilut 17m2, saunalle varasin 2x2,5m, suihkulle 1,6x2,5m ja pukuhuone loput. Paneelin ostin puupisteeltä yht. 1600m ja saunan oven viitapuun jälleenmyyjältä(puurunko lasituksin) ja runko tarpeet 2x4 myös viitapuulta. Kaikki tarpeet maksoivat puukiukaineen, kaakeleineen (n.33m2) ja paneelein 1600m(Kuusipaneeli) yhteensä n. 1000€ ja paneelista jäi vielä myytäväksikin n.1000m. Ovi oli 2 laatuinen ainut vika oli että pihkaa tuli alkuun hieman enemmän karmista, paneeli oli 2 laatua, sama vika pihkaa tuli alkuun enemmän mutta kun siklillä otti pois niin eipä tule pihkaa enää, lauteet on apachesta lauderunko 2x4 väliseiänt ja kaikki muut seinät on paneloitu paitsi suihkutilan seinät perustusta vasten. paneelia meni n.600m runkotarpeita 45m juoksuja n. 45m ja katonkin paneelit on laskettu mukaan samaan määrään. Kaikkiaan kokoprojekti on tullut maksamaan n. 2500€ aikaa meni n.2 viikkoa(8t/pvä) jos laskee itselleenkin palkan n. 13€/t jos ei itselleen laske palkkoja niin koko hoito irtosi vaivaisella 1500€ eli ei siis mitään, kun kysymyksessä oli kuitenkin pesutuvan muutos kokonaan toiseen käyttöön. Kannattaa siis miettiä mistä ostaa ja mitä laittaa seinille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe