Häntäluun paise

kivuliasta

N. viikko sitten häntäluun seutu tuli yhtäkkiä oikein valtavan kipeäksi. En muista sitä mihinkään lyöneeni, yhtäkkiä vaan alkoi sattua kun istuu jne. Nyt sitten muutamien hyvinkin kipeiden päivien ja huonosti nukuttujen öiden jälkeen häntäluun päälle, juuri siihen peppuvaon yläosaan (vähän enemmän oikean pakaran puolelle), on ilmestynyt sellainen isohko patti, joka tuntuu melko pehmeältä. Särkylääkkeitä olen jo ottanut enemmän kuin ikinä varmaan saisi, lääkäriin pitää mennä heti alkuviikosta. Mitä mahtaisi olla kyseessä nyt, luin netistä että siihen voisi joku mätäpaise kehittyä. Murtunut se nyt ei ainakaan ole. Onko tollainen paise aina pakko leikata, vai voiko parantua esim. antibiooteilla? Kamalaa kun vaikeuttaa kovasti jo ihan pelkkää kävelyä kun pitää jotakuinkin ontua...

9

33253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leikattu

      Oletko käynyt lääkärissä näyttämässä "paisettasi "Minulta leikattiin kyseinen "paise " ,joka oli ns. kaksonen . Kun se leikattiin niin pääsin siitä vaivasta . Se on tavallaan kaksoissisar joka ei kehittynyt normaalisti vaan joka kiinnittyi minuun .Siitä tuli joku aika sitten televisioohjelmakin .

    • vastaava...

      Joku vuosi sitten minulle ilmestyi juuri samaan paikkaan kuin sinullakin, juuri vastaavanlainen iso paise. Se oli kipeä, pehmeä ja ihonvärinen, mitä nyt punoitti vähän aina kun satuin vaikka makaamaan selälläni esim. saunan kovilla lauteilla. Tutkin sitä tarkemmin ja taisinpa hyvin varovasti puristellakin (mitä en tietenkään missään nimessä suosittele, vaan mene ihotautilääkärille!!). Paiseesta tuli jotain mätää, jota pikkuhiljaa puristelin siitä pois muutaman päivän. Sitten paise katosi. Mutta käy jollakin lääkärillä ja sano, että jos ei näytä pahemmalle, niin vaikka jos se puhkaisisi...?

    • Tuttu juttu

      Googlella löytyy lisää tietoa.

    • kivuliasta

      Nyt selkisi mikä kumma se paise sitten oli. Kipu alkoi käydä sietämättömäksi, lääkäriin menin. Diagnosoivat sen täksi sinus pilonidaliukseksi vai mikä nyt olikaan. Sain vahvat antibiootit ja kipulääkkeet, viikonlopun oksentelin niiden ansiosta, mutta eihän se pallura mihinkään lähtenyt. Maanantaina uudelleen lääkäriin ja välittömästi sairaalaan operoitavaksi. Hiukan jännitti tämän täkäläisen kirurgian taso, olen nimittäin Ranskassa, mutta siinä vaiheessa oli kipu jo sitä luokkaa että olisin antanut vaikka indonesialaisen noitatohtorin siihen veitsensä pistää. Eli, nyt on siis peppuvako leikattu, kotona parannellaan ja sitä sideharsonkappaletta käy kotihoitaja joka päivä sinne avohaavaan vaihtamassa. Onhan se hankalaa tämän haavankin kanssa, mutta kipu on onneksi poissa. Kesällä Suomeen palatessani on sitten valitettavasti tiedossa toinen leikkaus, tässä ensimmäisessä kun vasta tyhjennettiin kysta, joka sitten pitää vielä jälkeenpäin poistaa. Kiitoksia vastauksistanne, toivottavasti tämä taas auttaa muita. Hyvää kevättä kaikille!

      • takakipu

        tuntua pitkään istuessa? Minulla kans, mutta ei paiseita?


      • kyllästynnyt

        Hei, minulla kävi moottoripyärä kolari kesällä. Auto ajoi meidän päälle ja me loukkannuttiin mieheni kanssa siitä. Ja kesän jälkeen olen ollut sairaslomalla. Nyt kaiken kukkuraksi sain
        märkäpaiseen sääreen, joka viottui kolarissa. Olen syönnyt monta antibiokuuria, mutta ei ole auttannut viemään märkäpaisetta pois. Nyt viimeksi kun olin tutkimuksissa, sanottiin että se leikataan. Ne ottavat sen auki, putsaavat ja ompeleet kiinni. Minut on jo kerran leikattu säärestä ja kädestä. Ja taas. Ja arvaas kuka ei maksa? Paska if-vakuutus ei myönnä minulle maksusitomusta, vaikka lääkäri ja fysioterapia on minut tutkinnut ja todennut että tarvitsen jalan hoitoon lymfahoitoa ja fysioterapiaa. Minulle on kirjoitettu lähete molempiin, mutta if-vakuutus ei myönnä. Ei ole kuulemma tarpeelista. Ja sehän tässä huvittaakin kun vakuutus on ihan eri kaupungin osassa, missä itse asun. Nyt tapauksen laitoin lakimiehen hommaksi. Onneksi minulla on kamerakännykkä ja olen ottannut jalasta ja kädestä kuvia todistukseksi. Nyt taistellaan!


    • Amazonas

      Hei!

      Huuhtele ensin persvakosi lämpimällä vedellä, suihkuta kunnolla. Kuivaa ja desinfioi. Ripottele päälle Bacibact- puylveria tai levitä siihen Bacibact- voidetta. Jos näitä kumpiakaan ei ole, hieno sokeri voi myös auttaa. Kuulostaa ehkä kummalliselta, mutta sokeri todellakin helpottaa monien tulehtuneiden haavojen umpeutumista. Joka tapauksessa, vesi vanhin voitehista, eli käy suihkussa usein, kolme kertaa päivässä, tai sen puutteessa hoida homma ns. käsipelillä lavuaarin yllä. Muista kuivaus ja jälkihoito. Menee ohi itsestään muutamassa päivässä!

    • Anonyymi

      Minullakin on sama oire mitä voin tehdä voisko joku auttaa minulla kun pomawtan sen finnin se taas uudistu se ei mene pous!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1499
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      66
      1398
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      34
      1363
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe