Vanhemmat ei hyväksy

leppis

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa 2 vuotta.
Vanhempani eivät voi sietää miestäni, koska hän ei vanhempieni mielestä ole tarpeeksi hyvä minulle. Mieheni on tavallinen kaupunkilaispoika, minä maalaistyttö. Vanhempani elävät ajassa että heidän pitäisi saada päättää lastensa tulevat puolisot.
Olen ollut aina todella kiltti lapsi ja olen aina taipunut vanhempieni tahtoon. Minulle tämä tilanne on henkisesti todella raskas, kun en toimi vanhempieni tahdon mukaan. Olen ainoa tytär joten olen kait sitten vielä ns. silmätikku suvussa. Minusta pitäisi tulla jotakin todella ainutlaatuista ja etten ole häpeäksi suvulle.
Vanhempien hyväksyntä on minulle tärkeää, tunnen oloni todella pahaksi kun en ole heidän hyväksynnän arvoinen, niin kuin olen koko elämäni tähän asti ollut.
Haluaisin perustaa perheen, mennä naimisiin ja viedä tulevia lapsiani vanhempieni luo hoitoon ym. Mutta se ei tule olemaan mahdollista, koska seurustelen miehen kanssa jota ei hyväksytä sukuun. Näen, että vanhempani kärsivät minun valintojen takia. Luulen että kohta joudun hullujenhuoneelle, kun pää taitaa seota täydellisesti.
Tiedän, että vanhempien käytös on pelkkää huolenpitoa minusta, olen todella tärkeä heille. Mutta eivätkö he voi käsittää että olen onnellinen mieheni kanssa, ja jos he todella välittävät minusta, luulisi heidän olevan onnellisia minun puolestani, että olen onnellinen mieheni kanssa.
Vanhempani eivät ole edes yrittäneet tutustua mieheeni, he ovat tehneet päätöksensä pelkän taustan perusteella.
Mitä tehdä? Kaipaisin kuulla kokemuksia jos jollakin on ollut samanlainen tilanne elämässään.

22

6832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Silent Star

      Tosin meillä se erona, että kun sinä olet maalta ja poikaystäväsi kaupungista, minä taas olen paremmasta perheestä ja poikaystäväni huonommasta(siis näin yksinkertaistettuna). Aiheuttaa jumalatonta tuskaa edes ajatella, että kuinka voisin ruveta vihdoinkin elämään niinkuin tahtoisin kun isäni kyttää ja arvostelee...:/ Hän asuu tosin kaukana minusta, mutta en "uskalla" tehdä seläntakana mitään liian rankkaa ja riitelyn takia valehtelin etten enää seurustele poikaystäväni kanssa(todellisuudessa olemme nyt kihloissa). Olen raukkis ja vaikka mitä kamalaa, mutta jos itse elää samassa tilanteessa, niin tietää mistä on kyse...Kaikki ei aina ole niin helppoa miltä se vaikuttaa!

      Tahtoisin nuoresta iästäni huolimatta perustaa kohta(parin vuoden päästä) perheen ja jäädä kotiin lapsia hoitamaan. Poikaystäväni toivoo samaa ja käy töissä nyt opiskelunsa lisäksi. Isäni ei ikinä ymmärtäisi näitä toiveita, tiedän mitä hän ajattelee nuorista äideistä poikaystävästäni, joten jossen tahdo olla ilman rakasta läheistäni, pidän suuni kiinni...:(

    • Susanna

      Mieheni perhe ei hyväksy minua, vaikka nykyään yksi yhteinen lapsi.
      Sanoin miehelle, että valitse meidän tai äitis.
      Minä en ole oman sukuni mielipiteistä piitannu.
      Rakkauden eteen tekee mitä vain.

      • PERIKSI EI ANNETA

        Niinpä olen kanssasi TÄYSIN samaa mieltä...toista ihmistä jos rakastaa niin väliin ei anneta tulla ketään.


    • PERIKSI EI ANNETA

      Minulla on sellainen tilanne taas,että olen seurustellut kohta 4-vuotta ja oikeasti rakastamme toisiamme,mutta minullakaan ei vanhemmat hyväksy suhdettamme ollenkaan äiti ja isä ovat kyllä eronneet mutta kumpikaan ei hyväksy ..Ymmärtäisin asian, jos hän olisi jotenkin hyvin syrjäytynyt ihminen, jolla olisi jotain päihde ongelmia tai jos olisi väkivaltainen.´Hän tekee töitä paljon ja ei juurikaan juo alkoholia,hän ei koskaan ole minua laiminlyönyt mitenkään. Syy siihen voi tietysti olla se, että perheeni ei hyväksy häntä,koska hän on ulkomaalainen ja tunnetusti ulkomaalaisia kohtaan on hyvin paljon ennakkoluuloja. Äitini on hoitanut minut ja siskoni yksin siihen asti, kun täytimme 18-vuotta ja hänen on ollut vaikea päästää irti minusta ja siskostani ja yrittää määräillä minun ja siskoni elämää.. Siskoni oli naimisissa 9-vuotta, ja äitini ei hyväksynyt myöskään hänen suhdettaan ja puutui aina liikaa heidän elämäänsä, ja puhui siskoni miehestä aina huonoon sävyyn ja keksi hyviä syitä miksi heidän pitäisi erota...No 9-vuotta heidän suhde kesti, mutta äitini sai niin paljon aikaan puuttumalla liikaa asioihin, että sai ongelmia aikaan perheeseen.Nyt siskoni ja hänen ex-aviomiehensä aikovat yrittää uudelleen,mutta ovat päättäneet,että he muuttavat tarpeeksi kauaksi äidistäni ja eivät pidä mitään yhteyttä äitiini,jos hän ei lopeta "sopan keittämistä". Minulle äitini sanoi,että ei hyväksy suhdettani,mutta sanoi,että saan päättää itse omista asioistani,mutta siltikin yrittää puuttua suhteeseeni kiristämällä,että jos menen naimisiin ei tarvitse tulla käymään ollenkaan, koska muka aiheutan pettymystä äidilleni. Poikaystäväni ei ole todellaakaan tehnyt minulle ja perheelleni mitään pahaa.. Äitini on minulle hyvin tärkeä ihminen,mutta niin on myös poikaystävänikin enkä haluasi riidellä asiasta perheeni kanssa.Ymmärrän sinua hyvin ja tiedän sen tunteen kun vanhemmat eivät hyväksy poikaystävääsi, koska kummatkin ovat sinulle tärkeitä. Mutta kyse on sinun elämästäsi ja sinä itse päätät mitä teet ja jos tulee pettymyksiä, niin itse me niistä valinnoistamme kannetaan seuraukset eivät meidän vanhempamme. Joskus tietenkin voi käydä niinkin hienosti,että vanhemmat myöhemmin huomaavat, että ei se ollutkaan niin kuin he ajattelivat alussa. MUTTA MINÄ EN ANNA TÄSSÄ ASIASSA PERIKSI VAAN PYSYN POIKAYSTÄVÄNI KANSSA VAIKKA KUINKA PERHEENI OLISI VASTAAN..RAKASTAN HÄNTÄ NIIN PALJON. Koita jaksaa vaan älä missään tapauksessa lannistu =) rakkaus tällä asialla vaan punnitaan, jos antaa periksi ei rakasta toista tarpeeksi=)

    • karim

      .. katso että saat hauamasi..
      Itelläni oli sama tilanne lähestulkoon, missä appi hyväksyi minut, mutta anoppi ei (ex opettaja ja körtti)

      Tuolloin päätin, että me teemme kuten haluamme ja näin myös teimme - kihloihin ja naimisiin... Tosin kaikkeen opetteluun meni aikaa useampia vuosia, mutta nyt olemme seksikkään anopin kanssa parhaita ystäviä.

      Tee päätös, ja pidä siitä kiinni!

    • juttu_

      myös mutta muista, MITÄÄN EI TAPAHDU ELLET ITE PISTÄ TAPAHTUMAAN!! Ite en edes sukulaisia halua enää nähdä, painukoon huitsin vittuun, kovuutta itseesi, se on sun elämä eikä vanhempies, SINÄ siinä suhtees elät eikä vanhempas, tee se selväksi, ite tehny asiat todella selviksi, painukoon huitsin kuuseen jos ei omat ratkaisut käy oman elämäni suhteen.

    • jonna

      Hei!
      Miula vähän samanlainen nyt tilanne.Olen tapaillut
      3 vuotta mies puolista henkilöä jota rakastan hyvin paljon,ja mie tiedän että häntä tulen myös aina rakastamaankin.Ainut ongelmani on se,että kaksi veljeeni,ja isä ei oikein häntä hyväksy,ei kun veljeni ovat jopa manipuloineet isämmekin.Äitini kans mie en oikein hyvin näistä pysty puhumaan,joten äitini ei voi,eikä pysty auttamaan,ei varmast ees osais,enkä äitini kans pystyis tälläisista asioist ees juttelemaankaan koskaan.Ehkä... miun ongelma on se,että en vaan pysty enää koskaan luottamaan omaa äitiini,joka on satuttanut/loukannut minuu pahimmalla tavalla kun kukaan koskaan.

    • Vähän taustaa

      Voisin ymmärtää, että vanhempasi ovat huolissaan, jos mies on vieraista oloista.
      Olisin itsekin huolissani, jos tyttäreni menisi vierasmaalaisen kanssa avioon, sillä avioliitto on vaikea asia kotimaisenkin partnerin kanssa.
      On niin paljon sellaista, mitä ensi innostuksessa ei vielä huomaa ja totea.

      Jos kaveri on toiskielinen, toisesta kulttuurista ja vielä oman uskontonsa vallassa, olisin tosi huolissani, miten nuoret pärjäisivät.

      Toinen huoli on päihteet, ja sen mukana tulevat ongelmat.

      Mutta jos kysymyksessä on toimeentuleva kaupunkilaispoika, joka on sinuun rakastunut, on vaikea käsittää mikä asiassa vanhempiesi mielestä mättää!
      Vanhempasi ehkä haluaisivat sinun tuovan taloon kotivävyn, joka alkaa hoitaa tilaa vanhempien uupuessa.
      Nykyaikana ei talonpito kannata, joten sano, että myyvät tilan ja muuttavat kirkonkylään rivitaloon eläkeläisiksi.
      Sinä menet kaupunkiin kaverisi kanssa ja hommaat itsellesi koulutuksen ja työpaikan.

    • Tittelintuure2222

      Hei!

      Minulla on samanlainen tilanne... Tosin olemme seurustelleet vain 8 kuukautta, mutta minäkin kärsin henkisesti ihan kamalasti siitä, etten yhtäkkiä teekään niinkuin vanhempani sanovat. Kun kerrankin minulla on ns oma tahto. Olen äitini takia miettinyt eroa monet kerrat, mutta sitten kun olen itkenyt äidilleni sitä että minusta tuntuu etten jaksa enää, että jätän poikaystäväni, niin hän on että "mieti nyt vielä, nuku yön yli". Toisaalta äitini haukkuu poikaystävääni eikä halua nähdäkään koko ihmistä, mutta toisaalta tukee minua. Saan ristiriitaisia signaaleja...

      Toisaalta minulla poikaystäväni on tehnyt "virheitä" äitini silmissä. Poikaystäväni ei osaa jutella uusille ihmisille, ellei ole tuttua ihmistä siinä ja ahdistavaa tilannetta hän pakenee nukkumalla. Tämän äitini otti loukkauksena ja ettei poikaystäväni muka halunnut tutustua heihin. Äitini mielestä olen sinisilmäinen ja poikaystäväni epärehellinen, kuulemma hän haluaa minulle rikostaustan ja tuhota elämäni... Äitini syytökset ovat niin absurdeja, etten jaksa enää edes huomioida niitä.

      Joudun tämän asian takia käymään psykologillakin, ja äitini kanssa totesimme ettemme vain enää puhu poikaystävästäni. Satuttaa joutua leikkimään ettei häntä ole olemassakaan, mutta on parempi antaa tilanteen rauhoittua. Ehkä tulevaisuudessa äitini tajuaa miten onnelliseksi poikaystäväni minut tekee. Äitini mielipiteeseen saattaa myös vaikuttaa se, että aloitin seurustelun ylioppilaskirjoitusteni aikaan, jolloin olin koko ajan itkuinen ja äitini syytti tästä poikaystävääni, eikä tajunnut, että ylioppilaskirjoitukset vaikuttivat itkuisuuteeni ja ilman poikaystävääni en olisi selvinnyt.

      Toivon kuitenkin että tilanne rauhoittuu vielä joskus... Äitini ei tunnu itsekään tietävän mitä mieltä hän on, joten on vielä hiukan toivoa. Miten siellä teillä on tilanne kehittynyt?

    • .

      Luulisi että viidessä vuodessa on johonkin suuntaan kehittynyt

    • sivusta seurannut

      Lähelläni on aika samanlainen tilanne ja koska olen kuuntelijana otettu perheen ongelmiin sisälle olen sivusta seuraten tullut siihen tulokseen, että asetelma vanhemmat ja lapsi on todella vaikea rikkoa vanhempien tai lapsen toimesta. Noudatetaan vanhoja käytösmalleja, joissa vanhemmat eivät osaa lähestyä aikuistuvaa lastaan enemmän aikuismaisesti ja yhtä lailla lapsikin saattaa taantua murkkuikäisen tasolle yrittämättäkään puhua asioista vanhempiensa kanssa kuin aikuinen. Kaikki osapuolet jäävät ikään kuin olemaan yksin kykenemättä tuomaan ajatuksiaan ymmärrettävämmin esille, jolloin väärinkäsityksiä voi olla melkoinen kasa.

      Uskon, että vanhempasi eivät loppujen lopuksi halua loukata sinua ja kenties välttävät puhumasta asioista suoraan säästääkseen nuorta sydäntäsi. Uskon myös, että vanhempasi pystyvät jotakin ymmärtämään elämänkokemuksellaan. Aina se ei tarkoita olla oikeassa sinun suhteesi, mutta sen vuoksi sinun täytyykin osata kertoa parisuhdesuunnitelmistasi enemmän ja kuvailla vähän, että selviätte kyllä kymmenenkin vuoden kuluttua aivan mainiosti niillä eväillä kuin teillä nyt jo on. (Vanhemmat ihmiset nimittäin miettivät joskus liikaakin huomista kuin tätä hetkeä.) Yhtä lailla voit hakea tukea poikaystävältäsi ja kysellä, mitä hän osaisi kertoa elämästänne kymmenen vuoden kuluttua ja täten vahvistaa sinunkin mielikuvaasi siitä kuinka oikean ihmisen kanssa oletkaan.

      Puhu vauvahaaveistasi ja kuinka hoidat vauvaasi tai jos muutatte eri paikkakunnalle, niin miten selvitätte arkeanne miehesi kanssa yhdessä. Onko miehesi innokas lasten suhteen ja tykkääkö valvoa öitä kanssasi kun vauva itsee koliikkiaan tmv? Eli loihdi vanhemmillesi vähän sitä maailmaa, mihin haluat miehesi kanssa muuttaa ja muutenkin kuinka rahoitatte elämänne. Vanhemmat ikävä kyllä joskus pelkäävät joutuvansa maksumiehiksi lastensa kokeilunhalujen vuoksi, mutta sinä olet vakavissasi ja kykenet vastaamaan omista asioista.

      Saatan vaikuttaa niuholta, mutta sama asiallisen selittämisen sääntö on pätenyt joka sukupolven kohdalla. Vanhemmat toki pitävät lapsiaan hamaan loppuun asti aina kasvatettavan arvoisina, mutta koska olet pyrkimässä elämään itsenäisesti rakastamasi miehen kanssa opit kyllä pian hymyilemään vanhemmillesi ymmärtäväisesti sekä löytämään yhteisen sävelen heidän kanssaan vastatessasi omasta perheestäsi.

      Se, ettei poika kelpaisi vanhemmillesi on toissijainen juttu, jos muuten uskot jo pärjääväsi ja rakastatte toisianne myötä- ja vastamäessä. Tämän kaltaiset näkemyserot ovat luettavissa jo vanhoista kansanrunoistammekin, joten kyllä sinä sen kestät.

      Onnea jatkoon!

    • mk

      Sanot vanhemmillesi ihan suoraan että minä itse valitsen puolisoni ja se ei kuulu heille pätkääkää ja nyt eletään jo 2000 lukua. Ei sinun täysi-ikäisenä tartte tehdä enää vanhempien tahdon mukaan kun se tarve loppuu kun täyttää 18v ja silloin tehdään niin kuin itse haluaa ja teeppä niin että et puoleen vuoteen pidä mitään yhteyttä venhempiisi ja kun rupeavat kyselemään niin sanot niille miten asia on niin hyvä tulee. Täysi.ikäisenä tehdään niinkuin itse halutaan ja päätetään eikä kysytä enää keltaan vanhemmilta mitään.

    • avuton odottaja

      hei. haluaisin neovoa. olen raskaana ja äitini ei hyväksy sitä hän uhkailee minua kaikilla kauheuksilla tiedän sen siitä kun viimmeksi olin raskaana ja sain kesken menon äitini oli minulle tosi kauhe ja uhkaili kaikella. nyt en ole uskaltanut puhua hänelle mitään kun tiedän hänen reaktion. olen 20 ja äitini on 36 hän sanoo että ei ole vielä valmis mummaksi. hän on saanut minut tosi nuorena. olen tosi onnellinen ku olen raskaana ja miehenikin on mutta äitini vaikuttaa molempiin tosi paljon. äitini on tosi rakas minulle ja en tiedä mitä tehdä tämän asian kanssa. tiedän että äitini painostaisi aborttiin. mutta en voi sellaista tehdä toisen mielipiteen vuoksi kun itse haluan lapsen pitää. mutta en haluaisi äitiäni kään menettää. :( kuinka asian voisi hänelle kertoa? olen tosi avuton ja haluaisin jotain rohkaisevia vastauksia nopeasti.

      • Viivytä tietoa

        Älä kerro äidillesi ennen rv 20:a. Silloin aborttia ei enää voi tehdä, joten hänen kuuluu alistua täysi-ikäisen tyttärensä haluun. Lähes kaikissa äiti-tytär-tapauksissa äidit luulevat, että tytär on alaikäinen elämänsä loppuun, vaikka Suomen laki sanoo asian toisin.


    • oppeliini

      Onko poikaystäväsi eteenpäinmenevä, ahkera ja luotettava. Onko hänessä ainesta pitkiin tyopäiviin ja kaihtamaan laiskuutta. Toisin sanoen onko hän luotettava ja turvallinen isähahmo tulevalle 10 lapsillenne? Tekeeko hän koulunsa ohella toitä? Onko hänellä kiinnostusta kohottaa itseään ja yhteiskuntaa?

      Jos vastaus noihin on kielteinen, en lainkaan ole yllättynyt vanhempiesi ilmaistessa tyytymättomyytensä valintaasi.

      Tuo että toinen on kaupungista, toinen maalta, on täydellisen yhdentekevää. Henkilokohtaiset ominaisuudet ovat ne joilla on mitään arvoa ja painoa.

      Rakastettavia loosereita tihkuu joka nurkasta , sinun EI tarvitse olla sellaisten mangneetti, tulivat he sitten kaupungista tai maalta!

    • Taakka

      Itsellänikin on tilanne, ettei vanhempani hyväksy miesystävääni. Olemme tunteneet miehen kanssa jo melkein kymmenen vuotta. Tietoisena siitä, ettei vanhempani hyväksy häntä, en ole enää keskustellut vanhempieni kanssa seurustelusuhteestani mitään. Vanhempani luulevat, ettemme ole yhdessä. Olemme silti eläneet mieheni kanssa onnellisina useita vuosia. Hääjuhliin en vanhempiani kutsu, kun sen aika koittaa.

    • kerrorehellisesti

      Heh heh, - aloittaja ei kerro mitään poikaystävästään. Kunhan yleisesti esittelee ja yrittää saada hyväksynnän täällä...

      Onko mies 10 - 20 - 30 vuotta vanhempi?
      Onko mies muslimi? Iranista, Irakista vai mistä maasta?
      Onko mies eronnut ja onko hänellä montakin lasta?
      Onko mies vankilakundi, huumeidenkäyttäjä, alkoholisti?

      Nyt on näin, että jotain kummaa on tässä "miehessä", jota vanhempasi eivät hyväksy.
      Yleensä vanhemmat näkevät melko suoraan, jos tuleva suhde ei ole hyvä heidän omalle rakastamalleen tyttärelleen.

      Kerro suoraan ensin, ole rehellinen, eläkä lipruile!

      sitten vasta voi ottaa kantaa.

    • tapulimamma

      Ap kirjoitti ongelmastaan yli 10 vuotta sitten, joten siihen ehkä on jo jotain ratkaisua tapahtunut. Mutta muille saman asian kanssa pyöriville vastauksesi on toimiva. Joku oikea syyhän siihen täytyy olla, jos vanhemmat ei hyvällä silmällä katso lapsensa valintaa.

      Kannattaisi joskus miettiä sitäkin, että onko tämä mun poika- tai tyttöystävä todella sellainen, jonka kanssa kannattaa mennä yksiin. Aika usein vanhemmat näkee asian paremmin, vaikka nuoret yltiöpäät on mielestään aina oikeassa. Rakkaus kun on se suurin kriteeri ja se voittaa kakki esteet. Vanhempien ajan kanssa muodostunut kokemuspiiri kertoo, että todellakaan näin ei ole.

    • tapulimamma

      No , siis voittaa KAIKKI esteet. Kakki... voi taivas.

    • ViisaatVanhemmat

      Keski- ikäisenä naisena ja monia parisuhteita kokeneena, tulee mieleeni kun monta kertaa esim. isäni sanoi millainen miehen pitää olla, että miehellä pitää olla esim oma auto ja asunto ja kun miehellä on talois kunnossa niin on paljon vähemmän ongelmia. Siitä huolimatta valitsin huonosti tunteella hulttioita ja taloudellisesti epävakaita tyyppejä. Aluksi tuntii aina että olen oikeassa mutta kyllä isä ja äiti olivat vaan niin oikeassa ja tarkoittivat hyvää. Olen katunut näutä miesvalintojani usein vanhemmat pystyvät jo heti alussa tietämään mitä kapsen kannattaa tehdä vaikkei se itseltä siltä tuntuisi. Nyt esim en saa mitään tulea elämän vaikeissa tilanteissa mieheltäni en edes henkistä, hän ei ole siihen kykenevä..

    • Mietimontakertaavielä

      Aloitukseen ei voi vastata tyhjentävästi ennen kuin aloittaja kertoo ikänsä, kaverinsa iän ja mitä se ilmaisemansa "tausta" tarkoittaa.

      Kun nämä aiheet selvität, niin sitten vasta voi realistisesti arvioida, ovatko vanhemmat huolissaan todellisista syistä vai vain siksi, että pahnan pohjimmainen tai iltatähti, tärkeä ja rakas, itsenäistyy omilleen.

      Vanhemmillasi on ikää, elämänkokemusta ja -näkemystä enemmän kuin sulla. Siksi heillä saattaa olla myös parempi käsitys siitä, mihin olet päätäsi työntämässä.

    • exmiellyttäjä

      Löysin tämän keskustelun yhtenä iltana, kun olimme riidelleet vanhempieni kanssa ja kaippa tavallaan tarvitsin vertaistukea:).

      Kulunut vuosi on ollut mulle yhtäaikaa ihanin ja rankin. Kuormittavinta on ollut kokea, että satuttaa omia vanhempia. Olen myös kokenut, että ihmiset helposti puhuvat pahaa ja ovat ennakkoluuloisia. Se on tuntunut pahalta, mutta toisaalta olen oppinut ettei aina voi miellyttää muita, eikä kuulukkaan. Vaikka vaikeuksia on ollut ja tulee olemaan läheisteni kanssa, olen silti todella onnellinen, että tutustuin poikaystävääni.

      Ystävystyimme vuoden alussa ja olemme nyt seurustelleet kuusi kuukautta. Poikaystäväni on kotoisin Afganistanista ja on tullut turvapaikanhakijana Suomeen. Hän on nyt saanut oleskeluluvan. Olemme molemmat 18-vuotiaita.

      Alussa en ymmärtänyt tilanteemme vaikeutta. Nopeasti minulle alkoi kuitenkin selvitä, että vanhempani suhtautuivat ystävyyteemme ja seurusteluun negatiivisesti. He rakastavat minua ja olivat peloissaan poikaystäväni erilaisen kulttuurin ja uskonnon takia. Tilanne oli varsinkin alussa erityisen raskas, sillä meillä on ollut aina läheiset välit perheessä. Riita päivittäin oli kotona väistämätön ja minua kiellettiin tapaamasta poikaystävääni. Vanhempani ajoivat minut pariksi viikoksi pois kotoa.

      Tilanne on hiljalleen rauhoittunut. Vanhempani eivät enään rajoita poikaystäväni näkemistä, mutta kotiimme hän ei ole tervetullut. Olemme olleet nyt poikaystäväni kanssa yhdessä vasta kuusi kuukautta. Vaikean tilanteemme vuoksi kesällä pohdimme eroamista, mutta molemmat halusivat kovasti jatkaa. Suhtaudumme tulevaisuuteen odottavin ja toiveikkain mielin. Koen, että olen tehnyt oikean valinnan. Rakastamme toisiamme ja haluan elää hänen kanssaan niin kauan kuin olemme yhdessä onnellisia.

      En hae tällä kirjoituksella hyväksyntää. Ymmärrän myös vanhempieni huolen. Tiedän että monikulttuurisessa suhteessa saattaa tulla vastaan ongelmia ja uskontojen yhteen sovittaminenkaan ei ole aivan mutkatonta. Me kuitenkin uskomme että rakkaus ja se, että kunnioitamme toisiamme auttaa meitä selviämään vaikeuksien yli.

      Haluan vielä rohkaista ihmisiä, joilla on samanlaisia vaikeuksia. Kuunnelkaa omia tunteitanne ja tehkää valintoja jotka tuntuvat teistä oikealta <3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe