Solifer skootteri

mccoppa

Onko kellään tietoa tästä? Kaveri oli nähnyt erään rautakaupan osastolla k.o vehjettä myytävän noin 900 euron hintaan . Yritin etsiä netistä kuvia mutta tuloksetta. 4-tahti kone kuulemma sisässä.

131

139799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinulle.
      • Lare

        Mistä ovatkin keksineet: "Nyt tulevat Kolmannen Polven Soliferit, Suomalaisen suunnittelun, insinöörityön sekä globaalisen yhteistyön tulokset."
        Noilla mopoilla ei ole mitään tekemistä suomalisella suunnittelulla ja insinöörityöllä.
        Ne kun ovat puhdasta kiinalaista tuotantoa alusta loppuun saakka.


      • maahantuoja

        Jopas johdetaankin kuluttajaa harhaan.

        Hienosti osattu valita "Solifer" vapailta
        markkinoilta 100% kiinalaisvalmisteisen
        ja 100% kiinalaisinsinöörejen suunnittelemalle
        tuotteelle. Mielestäni kunnia tulisi reilusti
        jakaa niille joille se kuuluu ja jättää vedättämättä kuluttajaa 6-0.

        Kotisivuillakin ilmoitetaan suomeksi
        "kokoonpanotehdas" ja englanniksi "factory"
        näillä ei ole mitään tekemistä keskenään.

        Mitä helkuttia vanha kunnon Solifer brandi
        tähän liittyy? Ei mitenkään.

        Tavalllisille tahvoille voin valaista
        asiaa sen verran, että kiinassa painetaan
        mopedin kylkeen mitä tahansa, mitä ostaja
        sanelee. Vasta ostopäässä (tässä tapauksessa
        suomessa) valveutuneet kuluttaja ja muut
        maahantuojan tarttuvat ripeästi asiaan ja
        vievät ko. epäkohdan markkinatuomioistuimeen.


      • mutta tuohan on

        ihan selvä fude sport!


      • Masa
        mutta tuohan on kirjoitti:

        ihan selvä fude sport!

        Fude sport valmistetaan Baotianin uudella shanghain tehtaalla, jossa on myös laadunvalvonta laboratooriot laadun takaamisesksi.
        "Solikan" laadusta ei voi kukaan mennä takuuseen.
        Mistä lie ja mistä osista ?
        Varmaan niistä laatikkoonn C kuuluvista, joista ei tarvi maksaa niin paljon ku tarttee makssaa kokoojillekin suomen hintatason palkat.
        En ostaisi!!


      • mssa

      • >>>><<...
        Masa kirjoitti:

        Fude sport valmistetaan Baotianin uudella shanghain tehtaalla, jossa on myös laadunvalvonta laboratooriot laadun takaamisesksi.
        "Solikan" laadusta ei voi kukaan mennä takuuseen.
        Mistä lie ja mistä osista ?
        Varmaan niistä laatikkoonn C kuuluvista, joista ei tarvi maksaa niin paljon ku tarttee makssaa kokoojillekin suomen hintatason palkat.
        En ostaisi!!

        Taitaa olla harvinaisen laiskaa porukkaa ne laadunvalvojat kun ulos tulee vaan sutta ja sekundaa.


      • eltonno

      • ml1977
        Lare kirjoitti:

        Mistä ovatkin keksineet: "Nyt tulevat Kolmannen Polven Soliferit, Suomalaisen suunnittelun, insinöörityön sekä globaalisen yhteistyön tulokset."
        Noilla mopoilla ei ole mitään tekemistä suomalisella suunnittelulla ja insinöörityöllä.
        Ne kun ovat puhdasta kiinalaista tuotantoa alusta loppuun saakka.

        Totuus on, että Soliferin skootterit ovat kiinalaista alkuperää, niinkuin valtaosa nykyskoottereista. Peugeotkin siirsi Kiinaan oman skootteritehtaansa vastikään.

        Soliferissa on kuitenkin käsittääkseni tehty kymmeniä, jollei satoja modifikaatioita Suomen oloihin. Katemateriaali on kestävämpää seosta kuin perus-kinkeissä ja sähkötyöt on pistetty täysin uusiksi. Olen itse päässyt seuraamaan "kolmanne polven" Soliferin rantautumista Suomeen ja ihan ok kampe on kyllä kyseessä. Suomen myydyin skootteri muuten.


      • olen selvitellyt
        ml1977 kirjoitti:

        Totuus on, että Soliferin skootterit ovat kiinalaista alkuperää, niinkuin valtaosa nykyskoottereista. Peugeotkin siirsi Kiinaan oman skootteritehtaansa vastikään.

        Soliferissa on kuitenkin käsittääkseni tehty kymmeniä, jollei satoja modifikaatioita Suomen oloihin. Katemateriaali on kestävämpää seosta kuin perus-kinkeissä ja sähkötyöt on pistetty täysin uusiksi. Olen itse päässyt seuraamaan "kolmanne polven" Soliferin rantautumista Suomeen ja ihan ok kampe on kyllä kyseessä. Suomen myydyin skootteri muuten.

        Ei kyllä ole mitään suomalaisempaa näissä Solifereissa. Markkanamiesten hapatusta. Yhdessä tehtaassa tehdään monen eli merkin skoottereita. Katteiden värit, mallit ja nimitarra kyljessä vain vaihtuu..


      • vinosilmä
        olen selvitellyt kirjoitti:

        Ei kyllä ole mitään suomalaisempaa näissä Solifereissa. Markkanamiesten hapatusta. Yhdessä tehtaassa tehdään monen eli merkin skoottereita. Katteiden värit, mallit ja nimitarra kyljessä vain vaihtuu..

        totta et oon valmistanut kyseisen skootterin mut jätin muovista tehdyn variaattorin ja halppis muovin halvempiin ja tehottomampiin


      • paztkaa
        eltonno kirjoitti:

        soliferit kootaan oulussa, se on fakta se. osat tulee jostaki kiinasta (mistähä ne peuteotin ja aprilian osat mahtaa tulla????) niin ja siinä on kuulemma eri osia (parempia luulisin) ku missää fude sportissa

        riippuu siitä mallista esim.(btq 45....)yms. joka ilmotetaan kyllä esim huolto-oppaassa. IHAN TOSSA PERUS SOLIFERISSA ON PASKEMMAT OSAT KUIN FUDE SPORTISSA!!! ja muuten peugeot tekee skoottereitansa kiinassa..

        ELI TOSSA (PAREMPIA LUULISIN) EI OLE MITÄÄN FAKTAA

        TÄYTTÄ PASKAA!!


      • Kiinailmiö
        Lare kirjoitti:

        Mistä ovatkin keksineet: "Nyt tulevat Kolmannen Polven Soliferit, Suomalaisen suunnittelun, insinöörityön sekä globaalisen yhteistyön tulokset."
        Noilla mopoilla ei ole mitään tekemistä suomalisella suunnittelulla ja insinöörityöllä.
        Ne kun ovat puhdasta kiinalaista tuotantoa alusta loppuun saakka.

        Totuus on että nokian kännykät tehdään kiinassa


      • ml1977 kirjoitti:

        Totuus on, että Soliferin skootterit ovat kiinalaista alkuperää, niinkuin valtaosa nykyskoottereista. Peugeotkin siirsi Kiinaan oman skootteritehtaansa vastikään.

        Soliferissa on kuitenkin käsittääkseni tehty kymmeniä, jollei satoja modifikaatioita Suomen oloihin. Katemateriaali on kestävämpää seosta kuin perus-kinkeissä ja sähkötyöt on pistetty täysin uusiksi. Olen itse päässyt seuraamaan "kolmanne polven" Soliferin rantautumista Suomeen ja ihan ok kampe on kyllä kyseessä. Suomen myydyin skootteri muuten.

        totuus on. mulla on kolmen vuoden kokemus soliferista katteet on kuttaperkaa eikä ne kestä yhtään pakkasta kun vähän kolhasee niin kappaleet sinkoilee.piuhan mouvikuori halkee pakkasessa niin että niitä saa olla korjailemassa kokoajan olen jo vaihtanut piuha sarjan aina pitää ottaa aivoboksi kotiin että låhtee käyntiin.ajan muutan sillä kesät ja talvet.heitän sen paskan keväällä romuttamolle ja hankin oikean scootterin!!! ter.nytte loppu jatkuva ropaaminen.


      • 15vtyttö
        ml1977 kirjoitti:

        Totuus on, että Soliferin skootterit ovat kiinalaista alkuperää, niinkuin valtaosa nykyskoottereista. Peugeotkin siirsi Kiinaan oman skootteritehtaansa vastikään.

        Soliferissa on kuitenkin käsittääkseni tehty kymmeniä, jollei satoja modifikaatioita Suomen oloihin. Katemateriaali on kestävämpää seosta kuin perus-kinkeissä ja sähkötyöt on pistetty täysin uusiksi. Olen itse päässyt seuraamaan "kolmanne polven" Soliferin rantautumista Suomeen ja ihan ok kampe on kyllä kyseessä. Suomen myydyin skootteri muuten.

        itse olen hankkimassa skootteria ja yhdessä kaupassa maksaa 995e. isä sanoi että kuintekin kiinassa tehtyjä koneita. onko ne missä valmistettu ja onko kellää kokemusta solifer skoottereista. et onko ne hyviä/kestäviä

        eli ihan hyviä on vaikka. ku isä myös mietti että onko niihin varaosia jos kerta kiinassa on valmistettu koska kyllä nyt kaikki kiinasssa valmistetut tavarat tietää


      • MunaHJK
        Masa kirjoitti:

        Fude sport valmistetaan Baotianin uudella shanghain tehtaalla, jossa on myös laadunvalvonta laboratooriot laadun takaamisesksi.
        "Solikan" laadusta ei voi kukaan mennä takuuseen.
        Mistä lie ja mistä osista ?
        Varmaan niistä laatikkoonn C kuuluvista, joista ei tarvi maksaa niin paljon ku tarttee makssaa kokoojillekin suomen hintatason palkat.
        En ostaisi!!

        Mulla on Joku baotian vuodelta 2005, faija sen jostai kaupan loppuunmyynnistä sai työntekijänä puoli-ilmaiseksi. Ja hyvin on kestäny, mittään muuta ei oo tarvinnu vaihtaa ku kaasukahva. Mutta toisaalta mopolla ei ole ajettu kuin n. 1400km


      • paskareikä
        mutta tuohan on kirjoitti:

        ihan selvä fude sport!

        ei kyllä ole


      • make521
        Lare kirjoitti:

        Mistä ovatkin keksineet: "Nyt tulevat Kolmannen Polven Soliferit, Suomalaisen suunnittelun, insinöörityön sekä globaalisen yhteistyön tulokset."
        Noilla mopoilla ei ole mitään tekemistä suomalisella suunnittelulla ja insinöörityöllä.
        Ne kun ovat puhdasta kiinalaista tuotantoa alusta loppuun saakka.

        mitä vittua te köyhät tuutte tänne valittaa jostain kinkki tehtaista? ootte vaa kateellisia ku ette ite tommosta ikinä tejän palkala saa


      • Vittuuntunut ihminen
        make521 kirjoitti:

        mitä vittua te köyhät tuutte tänne valittaa jostain kinkki tehtaista? ootte vaa kateellisia ku ette ite tommosta ikinä tejän palkala saa

        "huhhuh
        mitä ****** te köyhät tuutte tänne valittaa jostain kinkki tehtaista? ootte vaa kateellisia ku ette ite tommosta ikinä tejän palkala saa"


        Jaa-ah sinähän sitten kai voit antaa meille köyhille rahaa kun tuntuis kerran sitä olevan!


    • 995 euroa ,kotiintuonti mak...

      Eipä muuta.

      • 65 euroa.

        Tarkennus aikaisempaan.


      • myypi

        myös näitä, hinta alle tonnin


      • Solifer skootteri

        Oletko saanut jo skootterin kotiin,aika nopea toimitus. Itse tilasin laitteen 24.4.06 tulee vasta kesäkuussa.Alkuperäisesti luvattu 1,5 viikossa,et silleen.


      • almjhde
        Solifer skootteri kirjoitti:

        Oletko saanut jo skootterin kotiin,aika nopea toimitus. Itse tilasin laitteen 24.4.06 tulee vasta kesäkuussa.Alkuperäisesti luvattu 1,5 viikossa,et silleen.

        Hobby hallin toimitukset ovat muutenkin
        aika hitaita, 2-4viikkoa.
        mutta kyllä sitä hyvää kiinalaista
        kannattaa odottaa.


      • 112
        Solifer skootteri kirjoitti:

        Oletko saanut jo skootterin kotiin,aika nopea toimitus. Itse tilasin laitteen 24.4.06 tulee vasta kesäkuussa.Alkuperäisesti luvattu 1,5 viikossa,et silleen.

        Hobby hallin toimitukset ovat muutenkin
        aika hitaita, 2-4viikkoa.
        mutta kyllä sitä hyvää kiinalaista
        kannattaa odottaa.


    • skootteriiii

      itse isäni osti tälläisen samaan hintaan, mutta en itsekkään kuvia löydä :(

      • Kysymys kuuluu että..

        Jees..
        Onko jollain tälläistä? Kokemuksia?


      • Jääkäri
        Kysymys kuuluu että.. kirjoitti:

        Jees..
        Onko jollain tälläistä? Kokemuksia?

        Ostin vantaalaisesta rautakaupasta kuukausi sitten ja ihan on pelittänyt hyvin.


      • solifer enduro

        kokeilin ,kauheessa ruosteisessa häkissä,pakattu kun painaa 113kg,sellai et 300m kulki ku heppa mut käyntiin ei lähtenyt,kauheeta,onneks palatus onnistu.kamalaa miten voi olla,uskallanko kokeilla vielä supermotoa?


      • vittuuntunut
        Kysymys kuuluu että.. kirjoitti:

        Jees..
        Onko jollain tälläistä? Kokemuksia?

        Paska vehe ei kannata hankkia alle 60 km ajettu ja 4 kertaa joutunut käyttämään huollossa... Onneksi on takuu.


      • dffffffffffffff
        vittuuntunut kirjoitti:

        Paska vehe ei kannata hankkia alle 60 km ajettu ja 4 kertaa joutunut käyttämään huollossa... Onneksi on takuu.

        ??? Meillä ajettu jo 600 km ja pelittää täydellisesti, ei oo kertaakaan tarvinu käydä huollossa. Ettei vaan kuljettajassa jotain vikaa (rälläilyä pellolla ja muuta p*skaa? ei ihme että kone siinä hajoaa)


    • Korsto

      kyllä niitä löytyy solifer skoottereita esim. sivulta www.solifer.net sieltä näyt kaiken tarpeellisen tiedot koneesta ja jälleenmyyjät jne. itselläni on samanlainen kampe kuin siellä sivuilla en ole huomannut muuta huonoa kuin että kuumana päivänä se saattaa vähän kuumeta liikaa ja eikä välttättä pysy käynnissä pitkiä aikoja. :D

      • alif

        Meillä on nyt ajettu Soliskalla reilu 100 km.
        Muuten pelittänyt hyvin, mutta ylämäkeen hyytyy pahasti. Onkohan tämä vika, ominaisuus vai alkukankeutta?


      • Kermeli
        alif kirjoitti:

        Meillä on nyt ajettu Soliskalla reilu 100 km.
        Muuten pelittänyt hyvin, mutta ylämäkeen hyytyy pahasti. Onkohan tämä vika, ominaisuus vai alkukankeutta?

        Naapurin Solifer jää pahasti jalkoihin. Nääkee monesti, kun se työntää sitä tuolla tiellä ja vittuilee sille skootterille. MTX-kolmonenkin on parempi kuin tämä marketti paska ja e imaksa kuin 800€.


      • jöötiä

        noh , sehän kuulostaa laadukkaalta peliltä hah, hah
        mutta tyhmä suomalainénhan ostaa kun halvalla saa


      • no vittu
        jöötiä kirjoitti:

        noh , sehän kuulostaa laadukkaalta peliltä hah, hah
        mutta tyhmä suomalainénhan ostaa kun halvalla saa

        mulla on soliferin skootteri ja toimii kun helmi ja kulkeeki hyvin.. faija nappas rajoittimen pois siitä nii kyllä lähtee ;))


      • Malmis
        no vittu kirjoitti:

        mulla on soliferin skootteri ja toimii kun helmi ja kulkeeki hyvin.. faija nappas rajoittimen pois siitä nii kyllä lähtee ;))

        Siis mitä?! Mulla oli Solifer Suzuki ja ajoin sillä 25000 kilsaa aika vähällä koneistamisella. Eikö se ollutkaan täysin suomalainen valmiste, nyt vituttaa... tehkää itse mopedinne. XD


      • vauhdikas
        no vittu kirjoitti:

        mulla on soliferin skootteri ja toimii kun helmi ja kulkeeki hyvin.. faija nappas rajoittimen pois siitä nii kyllä lähtee ;))

        Rajoitin ? Onko pakoaukossa, kaasarin kurkussa, vai puolassa? Vai prikka variaatorissa. En halua työntää ylämäkiä!


      • Kohti seinää

        Itellä on tommone Solifer Speed ja ei voi muuta sanoa kuin aivan mahtava peli. Mitään ongelmia ei ole ollut ja kiihtyykin mukavan nopeasti.


      • janopleon
        vauhdikas kirjoitti:

        Rajoitin ? Onko pakoaukossa, kaasarin kurkussa, vai puolassa? Vai prikka variaatorissa. En halua työntää ylämäkiä!

        Speedissä -07 on kaasarin oikealla puolella cdi poksi ja sinne tulee 6-napainen johtosarja ja pinkkijohto on nopeudenrajoittimen johto se joko poikki tai katkaisija väliin on/off mulla menee nyt n.60km kun muuta ei oo tehty vielä :)


      • sli
        janopleon kirjoitti:

        Speedissä -07 on kaasarin oikealla puolella cdi poksi ja sinne tulee 6-napainen johtosarja ja pinkkijohto on nopeudenrajoittimen johto se joko poikki tai katkaisija väliin on/off mulla menee nyt n.60km kun muuta ei oo tehty vielä :)

        06 mallissa ei ole kyseistä pinkkiä johtoa.


      • soliferin onnellinen omistaja
        vauhdikas kirjoitti:

        Rajoitin ? Onko pakoaukossa, kaasarin kurkussa, vai puolassa? Vai prikka variaatorissa. En halua työntää ylämäkiä!

        cdi-boxissa katkase pinkki johto ja johan kulkee


      • sargas
        soliferin onnellinen omistaja kirjoitti:

        cdi-boxissa katkase pinkki johto ja johan kulkee

        ööö.. Solivieteri SC1 vm-2008 cdi-boxissa ei ole pinkkiä johtoa. Jos joku tietää tämän katkaistavan johdon/johtojen värin niin olisin kiitollinen. Kiitos jo etukäteen.


      • Hinta = Laatu
        Kermeli kirjoitti:

        Naapurin Solifer jää pahasti jalkoihin. Nääkee monesti, kun se työntää sitä tuolla tiellä ja vittuilee sille skootterille. MTX-kolmonenkin on parempi kuin tämä marketti paska ja e imaksa kuin 800€.

        2 kaveriani osti soliferin, toiselle se on käynyt 3 huollossa ja jättänyt tielle useamman kerran. Ajettu vain 600km. Toinen taas on käynyt kerran huollossa viallisten osien takia ja jäänyt kanssa kerran tielle, ajanut 1500km. Itse ostin Aprilia sr 50 factoryn, ajanut 20000km, kertaakaa ei ole jättänyt tielle ja huollossa on käyty vain tarkistuksien takia. Siinä teille soliferia....


      • ööö...
        soliferin onnellinen omistaja kirjoitti:

        cdi-boxissa katkase pinkki johto ja johan kulkee

        ei kannata poikkasta sitä johtoa mulla on rajoittimen pinkissä piuhassa (siis se joka menee cdi.lle) liitin suunnilleen tulpan vieressä ja speedi on vuosimallia 2008


      • joooeeeeeeeeeeeeeel
        no vittu kirjoitti:

        mulla on soliferin skootteri ja toimii kun helmi ja kulkeeki hyvin.. faija nappas rajoittimen pois siitä nii kyllä lähtee ;))

        totuus on että solifer on ihan vitun paska ite oon ajanu 2000 ja ne viat niitä on ollu ihan saatanasti.


      • Solifer 09
        no vittu kirjoitti:

        mulla on soliferin skootteri ja toimii kun helmi ja kulkeeki hyvin.. faija nappas rajoittimen pois siitä nii kyllä lähtee ;))

        Konees taitaa leikata ellei oo joo leikannu.. suutin pitää vaihtaa suurempaan


      • kokemusta on
        joooeeeeeeeeeeeeeel kirjoitti:

        totuus on että solifer on ihan vitun paska ite oon ajanu 2000 ja ne viat niitä on ollu ihan saatanasti.

        noo enny yleistäis kaikista solifereista.. mulla on just tollanen citymarketista ostettu kiinanihme, joka toimii sitäki paremmi! ajany päälle 5000 eikä mitää vikaa oo ollu (toisin ku monissa muissa.) vauhtia on siihen 75km/h asti, eli iha jees.. ETTÄ KYLLÄ PELITTÄÄ!!!!!!!!!!!! turha sit joittenki muitten tulla rupsuttaa, jossei o kokemusta

        ELI JOS OSTAA SELLATTEEN NI KANNATTAA OTTAA SE MISSÄ ON NE SIVUKATTEET, iha komee on!!! (solifer sfr)
        mut solifer xtr:n voi heittää suoraa romuttamolle, iha peeaa ja ruma


      • kertokaa ny joku
        kokemusta on kirjoitti:

        noo enny yleistäis kaikista solifereista.. mulla on just tollanen citymarketista ostettu kiinanihme, joka toimii sitäki paremmi! ajany päälle 5000 eikä mitää vikaa oo ollu (toisin ku monissa muissa.) vauhtia on siihen 75km/h asti, eli iha jees.. ETTÄ KYLLÄ PELITTÄÄ!!!!!!!!!!!! turha sit joittenki muitten tulla rupsuttaa, jossei o kokemusta

        ELI JOS OSTAA SELLATTEEN NI KANNATTAA OTTAA SE MISSÄ ON NE SIVUKATTEET, iha komee on!!! (solifer sfr)
        mut solifer xtr:n voi heittää suoraa romuttamolle, iha peeaa ja ruma

        hei mitä oot tehny sun soliferille kun mulla on sama vehje mut en tiedä et mitä sille pitäs tehdä et sais kulkeen kovempaa :) ?? kuvat ois plussaa


      • .
        kertokaa ny joku kirjoitti:

        hei mitä oot tehny sun soliferille kun mulla on sama vehje mut en tiedä et mitä sille pitäs tehdä et sais kulkeen kovempaa :) ?? kuvat ois plussaa

        Katkaise cdi-boksista lähtevä pinkki johto (boksi on akun vieressä), kulkee sen jälkee 70km/h.


    • mikko87

      Solifer valmistuu Kiinassa

      Pöytälaatikosta on kaivettu myös aikoinaan suosittu mopomerkki Solifer, joskin mopedin sijaan kaupan on nyt Solifer-skootteri. Skootterilla ei ole nimeä lukuun ottamatta mitään yhteistä alkuperäisen Solifer-mopon kanssa. Skootteria valmistaa kiinalainen jättiyhtiö Fujian Sanil Engine, jonka tuotevalikoimaan kuuluvat skootterien lisäksi esimerkiksi ruohonleikkurit.

      Osa Solifer-skootterin tuotekehityksestä on silti suomalaisissa käsissä. Entisen motocrosskuskin Jussi Kynsilehdon luotsaama oululainen Suomen Skootteritehtaat tekee tuotekehitystä, pieniä loppuasennustöitä ja huolehtii takuuhuollosta.

      "Solifer oli aikoinaan erittäin tunnettu ja valovoimainen merkki", perustelee Solifer-merkin lisensoineen Sanil Europen toimitusjohtaja Markku Sarkamies.

      Tunnettu nimi ja laaja jakelu ovat tuoneet Solifer-skootterille reilun kymmenen prosentin markkinaosuuden ja markkinajohtajan paikan. Ensi vuonna tavoitteena on tuplata myynti ja kaupata 6 000 Solifer-skootteria.

      Soliferin maine juontaa 1960-luvulle, jolloin se kilpaili mopojen markkinajohtajuudesta Tunturin kanssa.

      • slifer speedin omistaja

        Solferin osat rakentaa nykyään kiinalainen yhtiö nimeltä baotian. Eli sama kun fude osat tuodaan suomeen oulussa kasataan kokoonpano tehtaalla huonot osat korvataan paremmilla mm.sylinteri.pakoputki,pakosarjat,ja kaasari ja kiinalaiset huonolaatuiset katteet korvataan laadukkaammilla ja sähköt menee kokonaan uusiksi. Siitä johtuu hintaero esim fuden kanssa. Ja huolto pelaa koko suomessa toisin kuin 600e halpis baotianeissa. Ja rekisteri otteessa lukee selvällä suomen kielellä Solifer. Ja niin kun on aijemminkin jo mainittu niin kaiken muunkin tehtaat on nykyään kiinassa mm.derbi,pösö,gilera. Enemmän mua ihmetyttää miks kaikki puhuu aina nokiasta suomalaisena ku tehtaat on kiinassa ja osake enemmistö jenkeissä.
        ps. ainiin on han suomessa yks vaivanen nokian tehdas joka tuottaa 0,5% nokian tuotannosta.


      • taaas yks tällanen
        slifer speedin omistaja kirjoitti:

        Solferin osat rakentaa nykyään kiinalainen yhtiö nimeltä baotian. Eli sama kun fude osat tuodaan suomeen oulussa kasataan kokoonpano tehtaalla huonot osat korvataan paremmilla mm.sylinteri.pakoputki,pakosarjat,ja kaasari ja kiinalaiset huonolaatuiset katteet korvataan laadukkaammilla ja sähköt menee kokonaan uusiksi. Siitä johtuu hintaero esim fuden kanssa. Ja huolto pelaa koko suomessa toisin kuin 600e halpis baotianeissa. Ja rekisteri otteessa lukee selvällä suomen kielellä Solifer. Ja niin kun on aijemminkin jo mainittu niin kaiken muunkin tehtaat on nykyään kiinassa mm.derbi,pösö,gilera. Enemmän mua ihmetyttää miks kaikki puhuu aina nokiasta suomalaisena ku tehtaat on kiinassa ja osake enemmistö jenkeissä.
        ps. ainiin on han suomessa yks vaivanen nokian tehdas joka tuottaa 0,5% nokian tuotannosta.

        Mitäs sukellusvene bisnekseen kuuluu??


      • just ostin
        slifer speedin omistaja kirjoitti:

        Solferin osat rakentaa nykyään kiinalainen yhtiö nimeltä baotian. Eli sama kun fude osat tuodaan suomeen oulussa kasataan kokoonpano tehtaalla huonot osat korvataan paremmilla mm.sylinteri.pakoputki,pakosarjat,ja kaasari ja kiinalaiset huonolaatuiset katteet korvataan laadukkaammilla ja sähköt menee kokonaan uusiksi. Siitä johtuu hintaero esim fuden kanssa. Ja huolto pelaa koko suomessa toisin kuin 600e halpis baotianeissa. Ja rekisteri otteessa lukee selvällä suomen kielellä Solifer. Ja niin kun on aijemminkin jo mainittu niin kaiken muunkin tehtaat on nykyään kiinassa mm.derbi,pösö,gilera. Enemmän mua ihmetyttää miks kaikki puhuu aina nokiasta suomalaisena ku tehtaat on kiinassa ja osake enemmistö jenkeissä.
        ps. ainiin on han suomessa yks vaivanen nokian tehdas joka tuottaa 0,5% nokian tuotannosta.

        Siinä mitään Soliferia lue! Otteessa lukee selkeesti: Merkki Baotian. Luulin ostaneeni Solikan (keväällä rekisteröity) ja sain Baotianin, pah. Musta tää on ihan puhtaasti huijausta.


      • ..
        just ostin kirjoitti:

        Siinä mitään Soliferia lue! Otteessa lukee selkeesti: Merkki Baotian. Luulin ostaneeni Solikan (keväällä rekisteröity) ja sain Baotianin, pah. Musta tää on ihan puhtaasti huijausta.

        Omassa 50R:ässä lukee selvästi Solifer. 600€ Soliferit on Baotianeja, soliferin lätkä kyljessä.


    • minä tiedän

      Kiinassa tehdään nämä "solifer" skootterit. Ja samoja taitavat olla kuin Fudet, joita Myllymäki on myynyt jo monta vuotta (paljon halvemmalla !)
      Jossakin mainoksessa on väitetty "solikoita" kotimaassa kastuiksi, mutta pötypuhetta on sekin.
      t. asioista perillä oleva

      • oasasas

        Osa marketeista myy Solifer export tr50. Vanhempaa mallia saa näistä alle tonnilla. Sen sijaan uudempi malli 2007:ssa on levyjarrut edessä ja takana, sekä takana on tuplajousitus sekä eturengas on myös isompi. Sen takia hintahaitaria löytynee. Hobbyhallista saanee niin uutta mallia, kuin vanhempaakin.


    • kutura

      www.solifer.net

      • Solifer vs Helkama

        Ostin solikanpaskan Hobby Hallista joo.. vaan eipä oo Hobby Hallilla huoltoa. Solokka ei käynyt uutenakaan ja Tapsan pyörähuolto Salossa on olevinaan korjaaja mutta kolmannen käynnin jälkeenkään ei Solifer toiminut. Meni hermot mutta kukaan ei ottanut takasin. Nyt ostin Hobby Hallista Helkaman kun varaa ei ole maksaa kerralla kokonaan. Helkama toimii hienosti mutta solikan paska on edelleen tallissa. 300 eurolla sen saa jos joku haluaa.


      • pe-li
        Solifer vs Helkama kirjoitti:

        Ostin solikanpaskan Hobby Hallista joo.. vaan eipä oo Hobby Hallilla huoltoa. Solokka ei käynyt uutenakaan ja Tapsan pyörähuolto Salossa on olevinaan korjaaja mutta kolmannen käynnin jälkeenkään ei Solifer toiminut. Meni hermot mutta kukaan ei ottanut takasin. Nyt ostin Hobby Hallista Helkaman kun varaa ei ole maksaa kerralla kokonaan. Helkama toimii hienosti mutta solikan paska on edelleen tallissa. 300 eurolla sen saa jos joku haluaa.

        Ostan pois jos kerrot mistä voi noutaa.
        Kerro osoitteeseen solikka(ät)pe-li.fi


      • äöäöää

        sano kheirous eli k-rose


    • rt54t4t4

      mulla on uus solifer speed, ollu käytössä 2 kuukautta moottori niissä on ainoo mikä kestää ja se vaan tuntuu lahoovan käsiin

      • Hobby Hall

        Ostin HobbyHallista solikan eikä se koskaan toiminu kunnolla. Palauttaa ei voi kun eivät edes HobbyHallista vastaa puhelimeen. Nyt 10kk vanha roipe tallissa ja hain Salosta tytölle Helkaman jolla nyt ajettu 2500km ta toimii hienosti. Tyttö ajaa skodulla n. 500km viikossa koska meilläpäin välimatkat ovat pitkähköjä. Eli summasummarum Solikka ei toimi, HobbyHallista ei kannata ostaa ja ainakin yks Helkama toimii erinomaisesti.


      • ei kannata

        ei kannata postimyynnistä ostaa mopoo, kun ei ne hobby hallissakaan vastaa koskaan ees puhelimeen1! halvalla ei saa hyvää... SOLIFERIT ON KOVIA LAHOAMAAN (paskoja)


      • Hihat paloi
        ei kannata kirjoitti:

        ei kannata postimyynnistä ostaa mopoo, kun ei ne hobby hallissakaan vastaa koskaan ees puhelimeen1! halvalla ei saa hyvää... SOLIFERIT ON KOVIA LAHOAMAAN (paskoja)

        Skopotti matkaa maanantaina Transpointin kyydissä sinne mistä on tullukkin, eli Ouluun.
        Kuluttajaa kusetettu 6-0 nettisivuista lähtien,
        Hävetkää laaduntarkastajat ja painukaa maan alle.
        3 kk vanha peli ja ei oo toiminu alusta alkaenkaan. Missä v....ssa ne 60-luvun mopot on?
        Niitä kun ei saanu rikki millään. Näitä paskaläjiä ei saa edes kaupasta ulos, kun on jo asiaa korjaamolle. VAI ETTÄ SUOMALAISIA. Laitan kyllä puskaradion liikkelle ja ilmotan KUNINGASKULUTTAJAAN. Suoraa petosta hyväuskosten siivellä. Ja ottakaa hyvänen tähen se Solifer brändi sieltä nettisivuilta pois, ettei teijän tarvii hävetä silmiä päästänne.


      • teille...
        Hihat paloi kirjoitti:

        Skopotti matkaa maanantaina Transpointin kyydissä sinne mistä on tullukkin, eli Ouluun.
        Kuluttajaa kusetettu 6-0 nettisivuista lähtien,
        Hävetkää laaduntarkastajat ja painukaa maan alle.
        3 kk vanha peli ja ei oo toiminu alusta alkaenkaan. Missä v....ssa ne 60-luvun mopot on?
        Niitä kun ei saanu rikki millään. Näitä paskaläjiä ei saa edes kaupasta ulos, kun on jo asiaa korjaamolle. VAI ETTÄ SUOMALAISIA. Laitan kyllä puskaradion liikkelle ja ilmotan KUNINGASKULUTTAJAAN. Suoraa petosta hyväuskosten siivellä. Ja ottakaa hyvänen tähen se Solifer brändi sieltä nettisivuilta pois, ettei teijän tarvii hävetä silmiä päästänne.

        ...selostus tapahtuneesta... Ei jaksa enää uudestaan kaikkee kirjottaa.

        http://pyryharakka.ajatukseni.net/2007/09/06/pyryharakka-protestoi/


      • Tunkka
        teille... kirjoitti:

        ...selostus tapahtuneesta... Ei jaksa enää uudestaan kaikkee kirjottaa.

        http://pyryharakka.ajatukseni.net/2007/09/06/pyryharakka-protestoi/

        Jos haluat paremman takuun Soliferille, puhu ruotsia.
        Soliferin sivulta, solifer.net, imuroidussa Käyttö-/ huolto-/takuu -oppaassa suomenkielisellä puolella on 1 vuosi/5000 km takuuta kun saman vihkon ruotsinkielisellä puolella on 2 vuotta/20.000 km takuuta. Svenskatalande bättre folk?


      • Hihat paloi
        Tunkka kirjoitti:

        Jos haluat paremman takuun Soliferille, puhu ruotsia.
        Soliferin sivulta, solifer.net, imuroidussa Käyttö-/ huolto-/takuu -oppaassa suomenkielisellä puolella on 1 vuosi/5000 km takuuta kun saman vihkon ruotsinkielisellä puolella on 2 vuotta/20.000 km takuuta. Svenskatalande bättre folk?

        Takuuta on kyllä tän vehkeen kohdalla tarvittu. Nyt se on ollu Oulun tehtaalla 4 viikkoa korjauksessa, kun uudesta asti ongelmia ihan niskaan saakka, ja kusetusta. Tämän mallin skopothan kutsuttiin kaikki kirjeellä lähimpään huoltoon, kun oli lipsahtanut "kokoonpanotehtaassa" vissiin väärät keulat. Meijän tapaus vaan saatto olla ennakkotapaus, mikä väännettiin sekin asiakkaan syyksi. Ohjauslukko jostain syystä kääntyikin vasemmalle lukkoon, ja sen jälkeen vehe ei meinannu pysyä tiellä. Osamaksuerät juoksee, mutta vehkeestä ei ole tietoa milloin saadaan takasin omaan käyttöön. "Teetetään ne ensin Kiinassa, ja viedään sitten takuukorjaamolle" vai miten se nyt meni.


      • Hyvät ihmiset....
        Hihat paloi kirjoitti:

        Takuuta on kyllä tän vehkeen kohdalla tarvittu. Nyt se on ollu Oulun tehtaalla 4 viikkoa korjauksessa, kun uudesta asti ongelmia ihan niskaan saakka, ja kusetusta. Tämän mallin skopothan kutsuttiin kaikki kirjeellä lähimpään huoltoon, kun oli lipsahtanut "kokoonpanotehtaassa" vissiin väärät keulat. Meijän tapaus vaan saatto olla ennakkotapaus, mikä väännettiin sekin asiakkaan syyksi. Ohjauslukko jostain syystä kääntyikin vasemmalle lukkoon, ja sen jälkeen vehe ei meinannu pysyä tiellä. Osamaksuerät juoksee, mutta vehkeestä ei ole tietoa milloin saadaan takasin omaan käyttöön. "Teetetään ne ensin Kiinassa, ja viedään sitten takuukorjaamolle" vai miten se nyt meni.

        ..ostako Soliferilta yhtän mitään!

        Maksettiin sen pskan korjauksesta, (vika minkä piti mennä takuuseen), aivan helvetisti.
        Nyt sitten vaadin kuluja takaisin, niin väittävät, että vika oli meidän aiheuttama, ja olivat hyvin tuohtuneita lähettämästäni laskusta.

        Pyryharakka


    • menninkäinen

      se on iha turha romu!!! koko aja hajalla ja kaikki särkyy itestää.. eikä siihe löydä mistää viri osia!!!! ei kannata ostaa..

      • asian- tuntioita

        täällä nuoriso haukkuu soliferia : )...ku ei tiiä mopoista yhtikäs mitään!!!kaikki pitäs vaan rikkoa ja virittää.taitaa olla vaan hinta suurin este ostaa em. mopoa..niin sitä pitää sitten haukkua(kun siihen ei löydy viriosia Lol)yms...voi hyvä tavaton..tuunaa,viritä,teharia,isompaa suutinta,variaattorin rikkaa...sitä se teiän mopoilu on..elikä soliferi on ihan hyvä ostos!!


      • Kokemus omaava

        Itsellä Solifer Speed, puolitoista vuotta vanha.
        alle 1000 km kohdalla vaihettiin startti, akku kaasari, vilkun rele ym osaa neljänsadan euron edestä.(pelkkien osien hinnat)Neljän tuhannen kohdalla uusi moottori- neljä sataa euroa. Vähä yli 5000 km variaattorin hihna. Ajovaloja vilkun ja merkkilamppuja saa vaihtaa jatkuvasti. Kaikki metalli osat ruostuu. kiihtyy huonosti. Rämisee.
        Jos haluat huonolaatuisen kiinan skootterin ja kaupan päälle ongelmia- tässä on valinta.


      • kokemusta on..
        Kokemus omaava kirjoitti:

        Itsellä Solifer Speed, puolitoista vuotta vanha.
        alle 1000 km kohdalla vaihettiin startti, akku kaasari, vilkun rele ym osaa neljänsadan euron edestä.(pelkkien osien hinnat)Neljän tuhannen kohdalla uusi moottori- neljä sataa euroa. Vähä yli 5000 km variaattorin hihna. Ajovaloja vilkun ja merkkilamppuja saa vaihtaa jatkuvasti. Kaikki metalli osat ruostuu. kiihtyy huonosti. Rämisee.
        Jos haluat huonolaatuisen kiinan skootterin ja kaupan päälle ongelmia- tässä on valinta.

        mullaki on ollu vähä n.puoltoista vuotta solifer speed ja siitä on menny rikki:mittaristo,valot,akku,ja tässä paripäivää sitte siitä halkes takavariaattoriki ja kiihtyy huonosti oon tehny kaikkeni ja se kiihtyy yhtä hyvi ku muitte vakiot ja kulkee vaa ehkä 10km/h kovempaa..


    • solifer export vm.07

      ajettu pihateillä ja kerran mökkiväli, tullut matkaa alle 300km. nyt etuhaarukka vääntyneenä ja tämäkin valmistusvika, ollut alusta asti. huoltoon pitäisi mutta ko. vakuutuksen piikissä olevaa huoltamoa ei enää edes ole!

      mitäs tässä, hieno ilma ja pääsis ajelemaan kun korttiasiat kerran kunnossa, muilla perheen ajoikäsillä lapsilla menopelit alla. veljelläkin jammu ja on toiminut moitteettomasti! arvatkaa vaan ottaako pattiin kun toinen saa soliferin mikä on jo kaupassa paskana! (joo tunnustan etten näitten päälle paljoa tiedä mutta silti!)

      • arsi

        Jaaha, 10 haukkua ja yks väkinäinen kehu. En siis osta soliferia. kiitokset kaikille asiasta valoittaneille.


      • mike 75
        arsi kirjoitti:

        Jaaha, 10 haukkua ja yks väkinäinen kehu. En siis osta soliferia. kiitokset kaikille asiasta valoittaneille.

        niin että onko solifer skootterit niin paskoja kuin väitetään? tilasin nimittäin tänää solifer speedin hobby hallista! tulee työmatka ajoon elikkä ei oo tarkotus virittää vastatkaa onko kellään kokemuksia kyseisestä vehkeestä!


      • sargas
        mike 75 kirjoitti:

        niin että onko solifer skootterit niin paskoja kuin väitetään? tilasin nimittäin tänää solifer speedin hobby hallista! tulee työmatka ajoon elikkä ei oo tarkotus virittää vastatkaa onko kellään kokemuksia kyseisestä vehkeestä!

        Kyllä tuota kokemusta löytyy ainakin saman leirin SC1:sta. Ei mikään tykki, mutta hoitaa hommansa siirtymisessä paikasta koti - työpaikka - koti. Voi alkuun olla vähän laiska mutta sisäänajon edetessä loppua kohti piristyy. Piristymisellä en tarkoita lisää km/h, vaan tukkoisuuden poistumista.


      • sargas
        sargas kirjoitti:

        Kyllä tuota kokemusta löytyy ainakin saman leirin SC1:sta. Ei mikään tykki, mutta hoitaa hommansa siirtymisessä paikasta koti - työpaikka - koti. Voi alkuun olla vähän laiska mutta sisäänajon edetessä loppua kohti piristyy. Piristymisellä en tarkoita lisää km/h, vaan tukkoisuuden poistumista.

        Otsikkoa muuntaen: ei solle meikäläisellä ole saanut vielä paskan leimaa joten ihan ok peli.


      • Dorkajooseppi
        sargas kirjoitti:

        Otsikkoa muuntaen: ei solle meikäläisellä ole saanut vielä paskan leimaa joten ihan ok peli.

        Miks helvetissä te kaikki hankitte Solikan jostain Hobby Hallista, se nyt on ihan kämä tollasten ostamiseen. Ite ostan maanantaina K-raudasta Soliferin, vähän pelottaa ku näitä juttuja lukee ja kaverilla just purkautu koko kauppa ku ei tahtonu toimia Solifer ollenkaa mutta saa nähä kuinka äijän käy.


      • -Nora
        mike 75 kirjoitti:

        niin että onko solifer skootterit niin paskoja kuin väitetään? tilasin nimittäin tänää solifer speedin hobby hallista! tulee työmatka ajoon elikkä ei oo tarkotus virittää vastatkaa onko kellään kokemuksia kyseisestä vehkeestä!

        Onko tuo solifer speed iha toimiva ja olisko titoo kuinka kulkeee????? oon ostamassa, mutta on kyllä jo niin paljo haukkuja kuullu :)


      • Solifer-fani
        mike 75 kirjoitti:

        niin että onko solifer skootterit niin paskoja kuin väitetään? tilasin nimittäin tänää solifer speedin hobby hallista! tulee työmatka ajoon elikkä ei oo tarkotus virittää vastatkaa onko kellään kokemuksia kyseisestä vehkeestä!

        Hei!
        Onkohan se mahdollista, että niin monilla on huonoja kokemuksia Soliferista? Ostin Rautakaupasta Solifer 50s- skootterin keväällä 2010 mökkimopoksi. Vehje osoittautui niin mukavaksi laitteeksi, että aloin käyttämään sitä pelkästään mökkimatkoihin. Tällä hetkellä on ajettu 4100km ilman ongelmia! Matka on 38km:n pituinen asvalttipintainen maisematie, josta kuitenkin 6km soratietä. Tämän matkan menen aivan täysillä, ja se kestää 55min. Nautinto on ollut suuri. Ainoa vika näyttää olevan jo akun heikkous, mutta eipä vielä ole haitannut. Mikä voisi olla selitys tällaiselle kestolle? Itse ajattelen näin: Moottori on pysynyt puhtaana suurilla kierroksilla. Vaihteisto ja kytkin, kuten myös jarrut eivät ole kärsineet jatkuvista lähdöistä ja pysähdyksistä, koska matkalla joutuu pysähtymään vain kaksi kertaa. (Stop- merkit.) Milloinkaan ei ole kaupunki-ajoa. Tällä ei ole koskaan kaaduttu, ja sen satulalle ei ole koskaan istunut muu kuin omistaja. Mitähän mielestänne voisi olla ensimmäiseksi odotettavissa? Kun jotain tapahtuu, kerron heti. Mutta nyt, kun vaimo vaatii myymään, on taas pakko alkaa ajella tympeällä autolla, olenhan sentään jo 70vuotias setä.


    • harkinnassa

      Citymarketista saa solifer sfr -mallia, alle tonnilla jos plussakortti löytyy. Onkohan jollakin kokemusta, millainen peli? vm -09 on.

      • Kokemusta 500km

        TODELLA hyvä peli, pelittää todella hyvin ja lähtee käyntiin sähköstartilla vaikka -10 pakkasella, kiihty nopeemmin ku kaikki muut vakiot(melkein ainakin) ja huiput 50-55km/h


      • ainaskin

        Toimii. Ainut vika joka on ollut on kun ei käynnistyny. Se johtu siitä kun etukopan alla oleva johto oli liian löysällä. Nyt takasi laitettu ja ei oo vikoja


      • Tomi v
        ainaskin kirjoitti:

        Toimii. Ainut vika joka on ollut on kun ei käynnistyny. Se johtu siitä kun etukopan alla oleva johto oli liian löysällä. Nyt takasi laitettu ja ei oo vikoja

        mulla on tollanen sfr ja toimii todella hyvin ei mitään vikoja ole ainakaan 220 kilometrin aikana ollut ja kulkeeki iha hyvin vakioks ku vaan ottaa rajottimen johdon irti (70 km/h).


      • Sielläå
        Tomi v kirjoitti:

        mulla on tollanen sfr ja toimii todella hyvin ei mitään vikoja ole ainakaan 220 kilometrin aikana ollut ja kulkeeki iha hyvin vakioks ku vaan ottaa rajottimen johdon irti (70 km/h).

        On se rajotin? ku ei meinaa löytyy


      • Tomi v
        Sielläå kirjoitti:

        On se rajotin? ku ei meinaa löytyy

        akun vieres on cdi poksi mihin tulee paljon erivärisiä johtoja se vaaleenpunanen on se rajottimen johto ota se pois


      • ???????
        Tomi v kirjoitti:

        akun vieres on cdi poksi mihin tulee paljon erivärisiä johtoja se vaaleenpunanen on se rajottimen johto ota se pois

        Siin on liitin? ei meinaa lähteä irti boksista


      • ethyrtjuy
        Tomi v kirjoitti:

        mulla on tollanen sfr ja toimii todella hyvin ei mitään vikoja ole ainakaan 220 kilometrin aikana ollut ja kulkeeki iha hyvin vakioks ku vaan ottaa rajottimen johdon irti (70 km/h).

        "mulla on tollanen sfr ja toimii todella hyvin ei mitään vikoja ole ainakaan 220 kilometrin aikana ollut ja kulkeeki iha hyvin vakioks ku vaan ottaa rajottimen johdon irti (70 km/h)."

        Eli sisäänajo jäi tekemättä ... ei taida enää solikka kulkea eli toimia?

        Ekat 300 km piti ajaa max 30km/h...


      • on sekundaa
        ethyrtjuy kirjoitti:

        "mulla on tollanen sfr ja toimii todella hyvin ei mitään vikoja ole ainakaan 220 kilometrin aikana ollut ja kulkeeki iha hyvin vakioks ku vaan ottaa rajottimen johdon irti (70 km/h)."

        Eli sisäänajo jäi tekemättä ... ei taida enää solikka kulkea eli toimia?

        Ekat 300 km piti ajaa max 30km/h...

        Ostin Solikan ja se oli ihan susi. Sain vaihdettuu toisen merkkiseen ja ongelmat loppu siihen. Helkama sc2 on 100x parempi,


      • Ant...
        on sekundaa kirjoitti:

        Ostin Solikan ja se oli ihan susi. Sain vaihdettuu toisen merkkiseen ja ongelmat loppu siihen. Helkama sc2 on 100x parempi,

        Tai voihan se toki olla mahdollista. Mulla on Solifer SM ajettu 1820km eikä mitään suurempaa ole. Vilkut vaihdoin (tyylin takia) ja pientä koristelua. Kytkin vaijeri katkesi kun lainasin serkulle joka ei osannut käyttää kytkintä oikein. Tyyliä! Veli sai neljä vuotta sitten symin jossa oli enemmän laittamista sähköpuolella kuin tässä. :p


      • weknvo
        Ant... kirjoitti:

        Tai voihan se toki olla mahdollista. Mulla on Solifer SM ajettu 1820km eikä mitään suurempaa ole. Vilkut vaihdoin (tyylin takia) ja pientä koristelua. Kytkin vaijeri katkesi kun lainasin serkulle joka ei osannut käyttää kytkintä oikein. Tyyliä! Veli sai neljä vuotta sitten symin jossa oli enemmän laittamista sähköpuolella kuin tässä. :p

        Miten Solifer 50r:stä otetaan rajoittin pois? vuosimalli siis 2009.


      • fude sport 50
        weknvo kirjoitti:

        Miten Solifer 50r:stä otetaan rajoittin pois? vuosimalli siis 2009.

        holkki pois kaasuttimen kannesta. kierroksenrajottimen johto poikki tai irti liittimestä.5.5grammaset variaattorin rullat.ja ngk tulppa kiinalaisen tulpan tilalle.voi myös laittaa power filtterin niin saa ainakin muhkeet äänet!

        http://www.asia-motor.com/newactionscript30/En/pro.asp?s=1&m=1&t=Scooter

        tuolla ne kaikki solikat,helkamat,fudet ja monet muut scootterit syntyvät.


      • skoteetti
        fude sport 50 kirjoitti:

        holkki pois kaasuttimen kannesta. kierroksenrajottimen johto poikki tai irti liittimestä.5.5grammaset variaattorin rullat.ja ngk tulppa kiinalaisen tulpan tilalle.voi myös laittaa power filtterin niin saa ainakin muhkeet äänet!

        http://www.asia-motor.com/newactionscript30/En/pro.asp?s=1&m=1&t=Scooter

        tuolla ne kaikki solikat,helkamat,fudet ja monet muut scootterit syntyvät.

        Tuosta linkistä minkä annoit tuli korkean tason virus! Mutta koneeni nujerti sen heti (torjui) eikä mitään erikoista tarvinnut tehdä sen jälkeen. Mutta varoituksena älkää menkö tolle sivulle.


      • ha
        skoteetti kirjoitti:

        Tuosta linkistä minkä annoit tuli korkean tason virus! Mutta koneeni nujerti sen heti (torjui) eikä mitään erikoista tarvinnut tehdä sen jälkeen. Mutta varoituksena älkää menkö tolle sivulle.

        kuulkaaha et eiköhä kaikki nykyään valmisteta kiinassa.tietokoneet sun muut.
        ite oon ajanu solikalla 3000 kilsaa eikä kyl oo ollu mitää moitittavaa,huomakkaahan ettei kaikilla oo varaa ostella mopoja kun taas muut ostaa niitä vaa talliin katsottavaksi :)


      • haista p
        ha kirjoitti:

        kuulkaaha et eiköhä kaikki nykyään valmisteta kiinassa.tietokoneet sun muut.
        ite oon ajanu solikalla 3000 kilsaa eikä kyl oo ollu mitää moitittavaa,huomakkaahan ettei kaikilla oo varaa ostella mopoja kun taas muut ostaa niitä vaa talliin katsottavaksi :)

        soliferin skootterit on huonoja mul on sellane ja paskana on :DDD


      • sfr fan
        haista p kirjoitti:

        soliferin skootterit on huonoja mul on sellane ja paskana on :DDD

        mulla on sfr ja ajettu 4500 km, toimii sikakivasti,
        otin just talvisäilöstä, ja laakista käyntiin... lähdenpä suhaamaan


      • solikkamimmi
        sfr fan kirjoitti:

        mulla on sfr ja ajettu 4500 km, toimii sikakivasti,
        otin just talvisäilöstä, ja laakista käyntiin... lähdenpä suhaamaan

        solifer on paras
        ja eniten myyty


      • Baotian_kuski
        solikkamimmi kirjoitti:

        solifer on paras
        ja eniten myyty

        Solikka oli ensin Sanili sitten Baotian ja nyt taas Sanil eli se solikka on vaan nimi tarroissa.
        Se ei ole minkään mittapuun mukaan paras , koska ala-arvoista laatua on myyty kalliilla.
        Sen sijaan Baotian on hintansa väärti. 4000 ongelmatonta kilometriä jo takana.


      • hcjussi
        Baotian_kuski kirjoitti:

        Solikka oli ensin Sanili sitten Baotian ja nyt taas Sanil eli se solikka on vaan nimi tarroissa.
        Se ei ole minkään mittapuun mukaan paras , koska ala-arvoista laatua on myyty kalliilla.
        Sen sijaan Baotian on hintansa väärti. 4000 ongelmatonta kilometriä jo takana.

        Joo Sanli on malli ja solifer xtr50 kauppanimi.

        Minulla oli vuosi sitten zonguy fude vm.2004 ja nyt ostin soliferin vm. 2006.

        Mitä nyt ole ropaillut solikkaa, niin näyttäisi aika samalta. Jotain pientä muutosta. pakokaasun takaisin kierrätystä jne... Mutta aika samanlaisia näyttäisi olevan. Eiköhän kone, kaasari, variaattori jne... osat ole ihan samalta tehtaalta. Yksi hyvä juttu on siinä että solikassa on 12" renkaat kun fudessa on 10".


      • hcjussi
        hcjussi kirjoitti:

        Joo Sanli on malli ja solifer xtr50 kauppanimi.

        Minulla oli vuosi sitten zonguy fude vm.2004 ja nyt ostin soliferin vm. 2006.

        Mitä nyt ole ropaillut solikkaa, niin näyttäisi aika samalta. Jotain pientä muutosta. pakokaasun takaisin kierrätystä jne... Mutta aika samanlaisia näyttäisi olevan. Eiköhän kone, kaasari, variaattori jne... osat ole ihan samalta tehtaalta. Yksi hyvä juttu on siinä että solikassa on 12" renkaat kun fudessa on 10".

        Ostin soliferin käytettynä pikkuisen päälle 6000 ajettu ja hinta oli 200€.


      • wcJussi
        hcjussi kirjoitti:

        Ostin soliferin käytettynä pikkuisen päälle 6000 ajettu ja hinta oli 200€.

        Nekin rahat olisi voinut käyttää paremmin.


    • Neiti-94

      elikkäs mul on tollanen vm.09 solifer sfr ja hyvin toimii, pari haassua vikaa ollu... kiihtyy paremmin ku monien kavereittenikin skootterit.. niin elikkkäs miten se kannattais virittää ihan helpoiten ja että ei menisi 60 enempää.. täällä olen lukenut että joku pinkki johto irti mutta en ole uskaltanut koskea niihin ettei mene rikki, niin mitenn se kannattaisi otta pois ? voisiko joku kertoa vaihe vaiheelta ? ja saaako sen takasin jos haluaa ja sitten menisi vakionopeudella ?? kiitos jos joku ystävällinen voisi vastailla :D

    • joumääm

      älä helvetissä osta sellasta paskin ikinä, menee heti rikki

      • slf

        mun serkuil on ollu solifer export hyvi on toiminu mutta noita maanantai tuottei on jonkuverran liikeellä jos ostaa jonku 700e sittarin mopon


      • mullatoimiikyllä
        slf kirjoitti:

        mun serkuil on ollu solifer export hyvi on toiminu mutta noita maanantai tuottei on jonkuverran liikeellä jos ostaa jonku 700e sittarin mopon

        mulla kans S malli hankittu 5 kk sitten ajettu jo 2000 km, ekä mitään ongelmia
        pelaa skahienosti


    • sfr omistaja

      ELikkä ostin 1.5 v sitten tommosen solifer sfr:n ja muuten toiminut asiallisesti paitsi 2 kertaa on joutunu huollossa käyttämään rikkinäisten osien takia. Katteet kyllä ovat aivan perkeleen heikot ja lohkeavat erittäin helposti. Kertaakaan ei ole jättäny tien päälle vaikka 7000tuhatta jo ajettu. Parilla kaverilla on baotian ja aina niillä on kaasari jäässä ku tulee ekat pakkaset mutta onneks solikassa ei tälläista vikaa ole.

      • tietämätön 1

        Mistähän Solifer sfr:n saisi ostettua etukatteet?


      • ja sopivasti sain
        tietämätön 1 kirjoitti:

        Mistähän Solifer sfr:n saisi ostettua etukatteet?

        bikeservice.fi ainakin myy,


      • tietämätön !
        ja sopivasti sain kirjoitti:

        bikeservice.fi ainakin myy,

        Ok, kiitoksii


      • KinkitPersuksiin

        Solifer = Baotian.

        Unohtakaa nämä halvalla lapsityövoimalla tehdyt kiinalaiset aparaatit (Baotian, Solifer, Peugeot, Fude, yms.)

        Jos haluatte käyttää joka toinen viikko pajalla ja maksaa siitä kunnon skootterin verran rahaa, ostakaa ihmeessä.

        Itse suosittelisin kyllä ostamaan suoraan vaikka Aprilian tai Gileran, sattuvat olemaan 150% Italialaista laatutyötä, ja yhtään kiinalaista osaa ette siitä tule löytämään. Sattuu esim. Aprilia SR:n joka osassa jopa lukemaan "Aprilia ja alapuolella Made In Italy", että siinä teille soliferia saatana.


        Tämmöisen soliferin tekeminen ja kasaaminen kiinalaisille tehtaille maksaa muutaman satasen, kun ne kaupassa myydään sitten tonnilla. Huh huh mitä kusetusta.


      • aromotonkusetus
        KinkitPersuksiin kirjoitti:

        Solifer = Baotian.

        Unohtakaa nämä halvalla lapsityövoimalla tehdyt kiinalaiset aparaatit (Baotian, Solifer, Peugeot, Fude, yms.)

        Jos haluatte käyttää joka toinen viikko pajalla ja maksaa siitä kunnon skootterin verran rahaa, ostakaa ihmeessä.

        Itse suosittelisin kyllä ostamaan suoraan vaikka Aprilian tai Gileran, sattuvat olemaan 150% Italialaista laatutyötä, ja yhtään kiinalaista osaa ette siitä tule löytämään. Sattuu esim. Aprilia SR:n joka osassa jopa lukemaan "Aprilia ja alapuolella Made In Italy", että siinä teille soliferia saatana.


        Tämmöisen soliferin tekeminen ja kasaaminen kiinalaisille tehtaille maksaa muutaman satasen, kun ne kaupassa myydään sitten tonnilla. Huh huh mitä kusetusta.

        aprillin mafiaukot, ovat antaneen kiinalaisille ohjeet laittaa made in italy niihin osiin,
        menee läpi, kun italian tulli on samaa veljeskuntaa.
        aprilleja kasataan näön vuokis muutamia Italiassa, valtaosa tulee samoilta Kiinan tehtails kun muutkin


    • sfr:n kuski lpr:sta

      solifer sfr vm.2009 myydään esimerkiksi citymarketeissa 900-1500 €:n hintaan,ostin itselleni kyseisen skootterin viime kesänä, jolloin se oli plussa-tarjouksessa hintaan 999€,

    • solivieter

      Lisää vauhtia solikkaan saa näpsäkästi.
      Avaa jalkojen alla oleva luukku.
      Luukun alla on akku, sekä tulitikkuaskin kokoinen boxi.
      Boksiin menee valkoinen liitin.
      Valkoisessa liittimessä on monta mustaa johtoa, ja yksi pinkki.
      Repaise pinkki johto pois/katkaise ja vedä nappi tangolle.
      Näin siis ohitetaan CDI boxi, kulkee tasaisella sen 65 ja alamäkeen sen mitä painovoima antaa periksi.

    • artza16

      Jos haluaa ongelmia kannattaa pysytellä kaukana Soliferi merkkisistä mopoista. On kokemusta ja on aivan sika huonoja eikä takuu toimi ollenkaan.

      • _:_

        Tarkotat varmaan jos EI halua ongelmia, kannattaa pysyä kaukana. Olen samaa mieltä. Halvalla myydään parhaillaan joka paikassa mut en kyl ostais silti.


    • Herra 47

      Heh..hauska lukea näitä nuorten murheita. Italiaa pidetään laadukkaana maana.... (Fiat,Alfa ) Hirveetä kuraa.. Ite meinasin hommata sen Solifer Retron.. Ihan nuoruus tulee mieleen.. Mahtavaaa. Jos ei se toimi ni työnnellään sitte onhan mulla aikaa.

    • Jomppe12

      Itellähä on tollane ja tekis mieli ajaa järveen! Se ei kule mihinkään eikä välillä lähe käyntiin ja vähän väliä on huollos.......

    • mollaajatulos

      se retrohan on uusi 2011 malli, taidat täällä juksata, että oisit näillä keleillä kerennyt jo vähän välia viemään huoltoon, tosta näkee että kilpaleviien merkkien myyjä yrittää vaan mollata toisia, surkeeta......

    • iodrraal

      Ostin pari päivää sitten Retron ja suosittelen. Vääntää ja siirtää mukavasti tälläistä aikuistakin ruhoa.

      • Kiinalaatua

        Ostin Solifer Fifty S:än. Se alkoi ampua pakoputkesta. Kuului pientä tuhinaa ja kunnon ampumista. Salon päähuollossa ei saanut kuntoon vaikka yritti korjata jotain 10 kertaa. Sitte ne anto takuuna uuden samanlaisen ja vanha oli myynnissä parin päivän päästä ja joku osti sen (sääli). Toinenkin ampui samalla lailla. Vihdoin ne suostui purkamaan kaupat jota olin vaatinut alusta asti ja sain rahat takaisin. En kuitenkaan kahden mopon rekisteröintihintaa. Aikaa kului jotain 10 kk siihen taisteluun. Rahaa en saanut kaupanpurkuhetkellä vaikka vaadin, vaan se luvattiin laittaa tilille seuraavana päivänä. Kahden päivän päästä soitin kaksi kertaa ja vaadin rahoja ennenkuin sain ne. Palvelu oli muutenkin todella alaarvoista. Siinä on KIINALAISESTA Soliferista kertynyt kokemus. --- Suosittelen kaikille jotain muuta!


    • solikkarulettaa

      mulla on must fifty ollut kaksi kautta 3500 km takana pelaa hienosti ja en oo katunu, makso tonnin
      otin rajottimen pois vasta kun olin ekan huollon teettäny 350 km:n jälkeen.

      kaveri joka ajoi koko ajan rajotin päällä, rikkoi koneen just niin ku tos yläpuolella

      • Kiinalaatua

        Alusta asti tiedossa että siinä se vika on, ei toimi ellei tee laittomia muutoksia!
        Jossain muussa merkissä laite suunnitellaan ensin ennenkuin rakennetaan. Miten muutit jarrut jotta ottavat kiinni? (Ei ota kunnolla kiinni missään yksilössä.) VAARALLINEN !!!


    • uusavuttomia mekö?

      jos ei teetä ekaa huoltoa kunnolla, ekat 3-500 kilsaa aja siististi ja kaiken lisäksi ajele alusta saakka kaasu tapissa, niin että rajoitin hakkaa päälle koko ajan, saattaa kone siitä kärsiä, mulla pögötti teki samaa

    • ässäffäri

      Terve, mulla on tuommoinen solifer sfr (citymarketskoba). Mulla toimi moitteettomasti noin 2500 saakka kunnes alko vikoja ropisee aika lailla sähköistä moottoriin. Nyt on ajettu noin 6800km vielä toimii mutta alkaa mäntä jo olla aika väljähtäny ja kiihtyy tosi surkeesti ja vääntää. En suosittele kenenkään ostaa tuommoista. Parempi vaan maksaa 300 lisää ja ostaa laadukkaaman mopon.

    • solikalla 3 kesää

      mulla taas 3 vuosi just alkaa
      n 8500 km takana ja vaan perushuollot tehty
      kulkee 53 ja loistopeli
      suosittelen

    • Tietämätön

      Elikkäs, ostin solifer retro nimisen skootterin. En oikein näistä mopoasioista tiedä, ni kysyisin teiltä, että miten sen rajottimen saisi kytkettyä pois päältä. Olen lukenut näitä viestejä, ja huomannut että pinkistä johdosta on ollut mainintaa...

    • -

      keeway milan on sama kuin retro, mut kaksitahtisena.

    • Missäpäin Mad Croc 4tahtisessa on se CDI-boksi? Ainakaan ei ole akkutilassa. Akusta lähtee 3 johtoa: pun.ja musta virtajohdot, sekä navasta ohuempi punainen johto jossa sulake akkutilassa.

    • retro6

      mistä sais solifer retroon katteita???

      • sieltäpä saa ainakin

        www.bikeservice.fi


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      87
      3654
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      577
      3425
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3279
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      50
      2141
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2061
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1918
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1895
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      152
      1599
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1341
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1322
    Aihe