Onko Tauno Pasanen elossa?

Aizerbaidzan

Onko aikoinaan humalassa 4 poliisia tappanut sekatyöläinen Tauno Pasanen vielä elossa?
Tämä on siis se mies, josta on tehty elokuva "Kahdeksan surmanluotia".

240

96132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaan

      että mikäs pahan tappas.

    • vapauduttuaan.

      Taunohan tappoi vaimonsa vapauduttuaan poliisi surmista.En tiedä kauanko oli vapaalla kun tapahtui taas.

    • Hannu

      Harmi ettei Suomessa ole käytössä kuolemantuomiota raskaista rikoksista. Jos kuolemantuomio olisi käytössä niin Pasasen ex-vaimo eläisi vielä eikä Pasanen olisi pystynyt tappamaan enää ketään. Pasasen tapaus ei ole ensimmäinen kerta, kun tappaja päästetään vapaaksi ja hän tappa uudelleen. Liberaalinen kriminaalipolitiikka suomessa paapoo rikollisia, murhajia ja tappajia. Pasanen olisi pitänyt teloittaa jo kauan sitten heti ensimmäisten murhatöiden jälkeen. Yhteiskunalla pitäisi olla tällainen oikeus suojella itseään.

      • bdeb

        Muistelisin että pasanen ois tehny itsarin muutama vuos takaperin


      • Mcynen

        Hyvä ettei Suomessa ole kuolemaantuomiota käytössä.
        Ei sivistynyt ihminen tapa toista ihmistä. Se, että joku tekee hirveyksiä, ei anna ikäänkuin toiselle lupaa tappaa jonkun. Ei edes sitä raakalaista.
        Kuka haluaa olla pyöveli? Jos joku sitä hommaa hakee, niin ei silläkään ole asiat kohdallaan. Kyllä sillä murhamiehllä tai vaikkapa naisella on äiti ja isä, pitää heitäkin ajatella, eikä teloittaa heidä lastaan. Kyllä sitä sitten joskus tuomiolle joutuu, jos pahaa tekee.


      • 60-luvun mökkiläisen elämä
        Mcynen kirjoitti:

        Hyvä ettei Suomessa ole kuolemaantuomiota käytössä.
        Ei sivistynyt ihminen tapa toista ihmistä. Se, että joku tekee hirveyksiä, ei anna ikäänkuin toiselle lupaa tappaa jonkun. Ei edes sitä raakalaista.
        Kuka haluaa olla pyöveli? Jos joku sitä hommaa hakee, niin ei silläkään ole asiat kohdallaan. Kyllä sillä murhamiehllä tai vaikkapa naisella on äiti ja isä, pitää heitäkin ajatella, eikä teloittaa heidä lastaan. Kyllä sitä sitten joskus tuomiolle joutuu, jos pahaa tekee.

        Ken on elänyt pienviljelijän lapsena 60-luvulla kehitysalueella tietää mitä se pienviljelijän elämä oli! Jatkuvaa penninvenytystä ja ahdinkoa ja siihen päälle vielä ahdistava ja syyllistävä uskonto niin kuin nyt Pihtiputaallakin 60-luvulla.
        En puolusta Taunon tekoja, mutta kun ihminen ajetaan nurkkaan niin äärimmäisiä tekoja voi tapahtua. Ja Taunohan ei ollut myöskään psyykeltään terve ja siitä huolimatta hän sai elinkautisen, koska "kuitenkin hän kykeni mieltämään tekonsa seuraukset".

        Kiitokset hyvinvointivaltiolle, ettei kenenkään tarvitse enää elää 60-luvun absoluuttisessa kurjuudessa ja suurien luokkaerojen keskellä!


      • Wende
        60-luvun mökkiläisen elämä kirjoitti:

        Ken on elänyt pienviljelijän lapsena 60-luvulla kehitysalueella tietää mitä se pienviljelijän elämä oli! Jatkuvaa penninvenytystä ja ahdinkoa ja siihen päälle vielä ahdistava ja syyllistävä uskonto niin kuin nyt Pihtiputaallakin 60-luvulla.
        En puolusta Taunon tekoja, mutta kun ihminen ajetaan nurkkaan niin äärimmäisiä tekoja voi tapahtua. Ja Taunohan ei ollut myöskään psyykeltään terve ja siitä huolimatta hän sai elinkautisen, koska "kuitenkin hän kykeni mieltämään tekonsa seuraukset".

        Kiitokset hyvinvointivaltiolle, ettei kenenkään tarvitse enää elää 60-luvun absoluuttisessa kurjuudessa ja suurien luokkaerojen keskellä!

        Tauno Pasanen on myös ihminen. Inhimillinen olento, joka osaaa rakastaa lapsiaan ja vaimoa.
        Olen itse 60-luvun lapsi ja pienviljelijän poika.
        Muista hyvin tämän ajan ja sen kurjuuden maaseudulla. Uusi maatalousverolaki oli juuri tullut vallalle ja isot viljelijät saivat poistoja tehtyä verotuksessa. Eivät pienet, kun
        heillä ei ollut koneita tai laitteita. Pienviljelijät maksoivat veroa paljon enemmän kuin isot kepulaiset viljelijät. Kepulaiset nauroi partaansa ja ajoivat jo silloin katokorvaus
        Ford Anglialla ja maksoivat vähemmän veroja kuin sekatyömies. TPSL oli silloin köyhän asialla ja Vennamo, ei kukaan muu.
        Mulla tulee vieläkin itku, kun katson "Kahdeksan
        surmaluotia"- elokuvaa. Nuorin poika ei osaa oikein ymmärtää, miksi isä (Tauno) juo viinaa hirveästi. En minäkään ymmärtänyt miksi minun isän piti viinaa juoda ja räiskää haulikon kanssa kotona. Nyt jotenkin ymmärrän sen tuskan mikä oli maaseudun ihmisellä siinä rakennemuutoksessa koettavana. Ja monella miehellä sodan käynti takana, niin kuin minun isälläkin oli.


      • Rauha Pasasen suvulle
        Wende kirjoitti:

        Tauno Pasanen on myös ihminen. Inhimillinen olento, joka osaaa rakastaa lapsiaan ja vaimoa.
        Olen itse 60-luvun lapsi ja pienviljelijän poika.
        Muista hyvin tämän ajan ja sen kurjuuden maaseudulla. Uusi maatalousverolaki oli juuri tullut vallalle ja isot viljelijät saivat poistoja tehtyä verotuksessa. Eivät pienet, kun
        heillä ei ollut koneita tai laitteita. Pienviljelijät maksoivat veroa paljon enemmän kuin isot kepulaiset viljelijät. Kepulaiset nauroi partaansa ja ajoivat jo silloin katokorvaus
        Ford Anglialla ja maksoivat vähemmän veroja kuin sekatyömies. TPSL oli silloin köyhän asialla ja Vennamo, ei kukaan muu.
        Mulla tulee vieläkin itku, kun katson "Kahdeksan
        surmaluotia"- elokuvaa. Nuorin poika ei osaa oikein ymmärtää, miksi isä (Tauno) juo viinaa hirveästi. En minäkään ymmärtänyt miksi minun isän piti viinaa juoda ja räiskää haulikon kanssa kotona. Nyt jotenkin ymmärrän sen tuskan mikä oli maaseudun ihmisellä siinä rakennemuutoksessa koettavana. Ja monella miehellä sodan käynti takana, niin kuin minun isälläkin oli.

        Asuin itse niillä nurkilla 50-60 luvuilla. Tiukkaa oli. Jälkeen päin olen miettinyt, miten kukaan voi selvitä semmosissa oloissa. Köyhää kyykytettiin, ei ollu töitä, halla vei viljan, potut, kaiken. Tippa linssissä katon minäkin 'kahdeksaa surman luotia'. En puolusta rikosta. Minun ja monen muun vanhemmat tekivät töitä tosissaan perheensä eteen. Siitä vaan ei saanut kunnon palkkaa. Toiset sortuivat tuskassaan ja toivottomuudessaan alkoholiin. Kunnioitan silti sitä sukupolvea. Olisinko minä pystynyt parempaan niissä oloissa? Olen käynyt monena kesänä synnyin mökkini pihassa. Seison tovin siinä pihakoivun alla, vinttikaivon vieressä ja mietin 'me ollaan sankareita kaikki'. Otin muistoksi päreitä saunan katosta, tein niistä itselleni kauniin koristeen kotini seinälle. Kuljetaan me pienviljelijöiden lapset päät pystyssä. Ollaan ylpeitä juuristamme. Meillä on kaikilla oma selviytymistarinamme. Muistellaan hyvällä, ymmärretään. Hyvää kevättä kaikille!


      • tosi on
        bdeb kirjoitti:

        Muistelisin että pasanen ois tehny itsarin muutama vuos takaperin

        Riihimäellä


      • -..-
        Wende kirjoitti:

        Tauno Pasanen on myös ihminen. Inhimillinen olento, joka osaaa rakastaa lapsiaan ja vaimoa.
        Olen itse 60-luvun lapsi ja pienviljelijän poika.
        Muista hyvin tämän ajan ja sen kurjuuden maaseudulla. Uusi maatalousverolaki oli juuri tullut vallalle ja isot viljelijät saivat poistoja tehtyä verotuksessa. Eivät pienet, kun
        heillä ei ollut koneita tai laitteita. Pienviljelijät maksoivat veroa paljon enemmän kuin isot kepulaiset viljelijät. Kepulaiset nauroi partaansa ja ajoivat jo silloin katokorvaus
        Ford Anglialla ja maksoivat vähemmän veroja kuin sekatyömies. TPSL oli silloin köyhän asialla ja Vennamo, ei kukaan muu.
        Mulla tulee vieläkin itku, kun katson "Kahdeksan
        surmaluotia"- elokuvaa. Nuorin poika ei osaa oikein ymmärtää, miksi isä (Tauno) juo viinaa hirveästi. En minäkään ymmärtänyt miksi minun isän piti viinaa juoda ja räiskää haulikon kanssa kotona. Nyt jotenkin ymmärrän sen tuskan mikä oli maaseudun ihmisellä siinä rakennemuutoksessa koettavana. Ja monella miehellä sodan käynti takana, niin kuin minun isälläkin oli.

        monella vuonna 1960 syntyneellä on sodassa ollut vanhemmat , niin itsellänikin , jokainen on oman onnensa seppä , asioista viisastuu tai ei , kukaan ei pakota juomaan tai räiskimään aseilla ,ja jos viinaa ei kestä juoda ilman riehumista , olisi se syytä jättää , aina asioille löytyy vaihtoehto ,ja ne ketkä rintamalla olivat , syväri , aunus , raate ym , eivät pahemmin kersku ,sodassa olollaan ,


      • Taustatietoa
        Rauha Pasasen suvulle kirjoitti:

        Asuin itse niillä nurkilla 50-60 luvuilla. Tiukkaa oli. Jälkeen päin olen miettinyt, miten kukaan voi selvitä semmosissa oloissa. Köyhää kyykytettiin, ei ollu töitä, halla vei viljan, potut, kaiken. Tippa linssissä katon minäkin 'kahdeksaa surman luotia'. En puolusta rikosta. Minun ja monen muun vanhemmat tekivät töitä tosissaan perheensä eteen. Siitä vaan ei saanut kunnon palkkaa. Toiset sortuivat tuskassaan ja toivottomuudessaan alkoholiin. Kunnioitan silti sitä sukupolvea. Olisinko minä pystynyt parempaan niissä oloissa? Olen käynyt monena kesänä synnyin mökkini pihassa. Seison tovin siinä pihakoivun alla, vinttikaivon vieressä ja mietin 'me ollaan sankareita kaikki'. Otin muistoksi päreitä saunan katosta, tein niistä itselleni kauniin koristeen kotini seinälle. Kuljetaan me pienviljelijöiden lapset päät pystyssä. Ollaan ylpeitä juuristamme. Meillä on kaikilla oma selviytymistarinamme. Muistellaan hyvällä, ymmärretään. Hyvää kevättä kaikille!

        Pitäjällä kerrtoivat että poliisit käytti Pasasta "siltana" ojien ylityksisä ettei saappaat kastu.Märkä ukko nostettiin ojasta ja vietiin putkaan.Ei tosin ollut ainoa joka sai kovaa käsittelyä.


      • Jackie
        Wende kirjoitti:

        Tauno Pasanen on myös ihminen. Inhimillinen olento, joka osaaa rakastaa lapsiaan ja vaimoa.
        Olen itse 60-luvun lapsi ja pienviljelijän poika.
        Muista hyvin tämän ajan ja sen kurjuuden maaseudulla. Uusi maatalousverolaki oli juuri tullut vallalle ja isot viljelijät saivat poistoja tehtyä verotuksessa. Eivät pienet, kun
        heillä ei ollut koneita tai laitteita. Pienviljelijät maksoivat veroa paljon enemmän kuin isot kepulaiset viljelijät. Kepulaiset nauroi partaansa ja ajoivat jo silloin katokorvaus
        Ford Anglialla ja maksoivat vähemmän veroja kuin sekatyömies. TPSL oli silloin köyhän asialla ja Vennamo, ei kukaan muu.
        Mulla tulee vieläkin itku, kun katson "Kahdeksan
        surmaluotia"- elokuvaa. Nuorin poika ei osaa oikein ymmärtää, miksi isä (Tauno) juo viinaa hirveästi. En minäkään ymmärtänyt miksi minun isän piti viinaa juoda ja räiskää haulikon kanssa kotona. Nyt jotenkin ymmärrän sen tuskan mikä oli maaseudun ihmisellä siinä rakennemuutoksessa koettavana. Ja monella miehellä sodan käynti takana, niin kuin minun isälläkin oli.

        entä näiden kotonariehujien vaimot ja lapset? Kuka ymmärtää heitä? minäkin elin 60-luvulla ja elin jatkuvassa pelossa kotonani jonka piti olla turvapaikka ja joka oli kaikkea muuta. Pelko oli ilmapiirissä myrkkynälähes joka hetki ja sosiaaliviranomaiset eivät liikauttaneet sormiaanvaikka tiesivät hyvin millaista meillä kotona oli. Tiesivät arven pikkusisareni otsassa, syntynyt puukosta joka oli heitetty osumaan äitiin, joka ehti väistää, esimerkiksi, mutta "lapsihan unohtaa! Niinpä kai.Äiti sai hermoromahduksen. teki itsemurhan hirttäytymällä saunaan, ja minä löysin hänet. Me lapsetjouduimme sijaiskoteihin. enkä koskaan päässyt eroon pelosta joka piti kotiaan minussa. Olen saanut terapiaa mutta se tähtäsi siihen että antaisin anteeksi ja ymmäräisin vanhempiani., kukaan ei sanonut että olin lapsi joka oli syytön kaikkeen, se ei ollut minun vastuullani. Pikkusisar on kahdesti elämässään ottanut henkensä ja on riippuvainen sedaateista. Itse olen yksin, minussa asuu kylmä yksinäisyys ja tyhjyys, en pysty luottamaan kehenkään enkä kiintymään. olenko paha ihminen,. vai olisiko joku ehkä ymmästänyt minuakin lapsena, jos olisin riehunut puukko kädessä kotona, kuten isäni?


      • Opiskelevaperheenisä

        "entä näiden kotonariehujien vaimot ja lapset? Kuka ymmärtää heitä? minäkin elin 60-luvulla ja elin jatkuvassa pelossa kotonani jonka piti olla turvapaikka ja joka oli kaikkea muuta. Pelko oli ilmapiirissä myrkkynälähes joka hetki ja sosiaaliviranomaiset eivät liikauttaneet sormiaanvaikka tiesivät hyvin millaista meillä kotona oli. Tiesivät arven pikkusisareni otsassa, syntynyt puukosta joka oli heitetty osumaan äitiin, joka ehti väistää, esimerkiksi, mutta "lapsihan unohtaa! Niinpä kai.Äiti sai hermoromahduksen. teki itsemurhan hirttäytymällä saunaan, ja minä löysin hänet. Me lapsetjouduimme sijaiskoteihin. enkä koskaan päässyt eroon pelosta joka piti kotiaan minussa. Olen saanut terapiaa mutta se tähtäsi siihen että antaisin anteeksi ja ymmäräisin vanhempiani., kukaan ei sanonut että olin lapsi joka oli syytön kaikkeen, se ei ollut minun vastuullani. Pikkusisar on kahdesti elämässään ottanut henkensä ja on riippuvainen sedaateista. Itse olen yksin, minussa asuu kylmä yksinäisyys ja tyhjyys, en pysty luottamaan kehenkään enkä kiintymään. olenko paha ihminen,. vai olisiko joku ehkä ymmästänyt minuakin lapsena, jos olisin riehunut puukko kädessä kotona, kuten isäni?"

        Voimia ja rakkautta sinulle Jackie, olet joutunut kokemaan lapsuudessasi todella kovia. Mikään niistä ei ole tietenkään ollut sinun syytäsi. Minulla on sellainen käsitys, että elämä ei ole reilua. Toivottavasti sinulla on rakastavia ihmisiä ympärilläsi, joille voit purkaa tuntojasi ja jos ei ole niin toivon, että kohtaat sellaisen ihmisen. Toivotan sinulle iloa elämääsi!


      • Anonyymi
        bdeb kirjoitti:

        Muistelisin että pasanen ois tehny itsarin muutama vuos takaperin

        Pasanen on elossa. Hän on kärsinyt rangaistuksensa ja.


      • Anonyymi
        bdeb kirjoitti:

        Muistelisin että pasanen ois tehny itsarin muutama vuos takaperin

        Kyllä hän on kuollut muutamia vuosia sittten!


      • Anonyymi
        Rauha Pasasen suvulle kirjoitti:

        Asuin itse niillä nurkilla 50-60 luvuilla. Tiukkaa oli. Jälkeen päin olen miettinyt, miten kukaan voi selvitä semmosissa oloissa. Köyhää kyykytettiin, ei ollu töitä, halla vei viljan, potut, kaiken. Tippa linssissä katon minäkin 'kahdeksaa surman luotia'. En puolusta rikosta. Minun ja monen muun vanhemmat tekivät töitä tosissaan perheensä eteen. Siitä vaan ei saanut kunnon palkkaa. Toiset sortuivat tuskassaan ja toivottomuudessaan alkoholiin. Kunnioitan silti sitä sukupolvea. Olisinko minä pystynyt parempaan niissä oloissa? Olen käynyt monena kesänä synnyin mökkini pihassa. Seison tovin siinä pihakoivun alla, vinttikaivon vieressä ja mietin 'me ollaan sankareita kaikki'. Otin muistoksi päreitä saunan katosta, tein niistä itselleni kauniin koristeen kotini seinälle. Kuljetaan me pienviljelijöiden lapset päät pystyssä. Ollaan ylpeitä juuristamme. Meillä on kaikilla oma selviytymistarinamme. Muistellaan hyvällä, ymmärretään. Hyvää kevättä kaikille!

        Pihtiputaan mummojen sitkeydellä on juurensa.
        On hyvä nyt Granholmin käräjöinnit aikanakin muistella kahdeksaa surmanluotia.
        Motiivit saattaa löytyä helpommin, jos Raymondin ja Richardin juuria miettii...


      • Anonyymi
        tosi on kirjoitti:

        Riihimäellä

        Elää Riihimäellä ja on nyt 86 vuotias.


      • Anonyymi

        Puhut täyttä asiaa. Tässä matoisessa maassa rikollisia paapotaan parhaimmalla mahdollisella tavalla. Mahdettiinko sen aikaisessa lehdistössä kertoa tyyliin ; " Pasasta epäillään neljän poliisin tappamisesta" 😁 Ei luulisi olleen pienintäkään aihetta epäilemiseen ja väärän sanan käyttämiseen


      • Anonyymi
        60-luvun mökkiläisen elämä kirjoitti:

        Ken on elänyt pienviljelijän lapsena 60-luvulla kehitysalueella tietää mitä se pienviljelijän elämä oli! Jatkuvaa penninvenytystä ja ahdinkoa ja siihen päälle vielä ahdistava ja syyllistävä uskonto niin kuin nyt Pihtiputaallakin 60-luvulla.
        En puolusta Taunon tekoja, mutta kun ihminen ajetaan nurkkaan niin äärimmäisiä tekoja voi tapahtua. Ja Taunohan ei ollut myöskään psyykeltään terve ja siitä huolimatta hän sai elinkautisen, koska "kuitenkin hän kykeni mieltämään tekonsa seuraukset".

        Kiitokset hyvinvointivaltiolle, ettei kenenkään tarvitse enää elää 60-luvun absoluuttisessa kurjuudessa ja suurien luokkaerojen keskellä!

        Jos Pasanen olisi älynnyt olla käyttämättä alkoholia, niin mitään ongelmia ei hänellä olisi ollut eikä koskaan tullutkaan. Uskokaa jo lopultakin, ettei viina ole ihmistä varten. Köyyhyyden, asunnottomuuden ja rikollisuuden syy-yhteydet löytyvät mistäpä muualta kuin kuningas alkoholista. Köyhäkin pärjää hyvin, kun ei käytä alkoholia.


      • Anonyymi
        Rauha Pasasen suvulle kirjoitti:

        Asuin itse niillä nurkilla 50-60 luvuilla. Tiukkaa oli. Jälkeen päin olen miettinyt, miten kukaan voi selvitä semmosissa oloissa. Köyhää kyykytettiin, ei ollu töitä, halla vei viljan, potut, kaiken. Tippa linssissä katon minäkin 'kahdeksaa surman luotia'. En puolusta rikosta. Minun ja monen muun vanhemmat tekivät töitä tosissaan perheensä eteen. Siitä vaan ei saanut kunnon palkkaa. Toiset sortuivat tuskassaan ja toivottomuudessaan alkoholiin. Kunnioitan silti sitä sukupolvea. Olisinko minä pystynyt parempaan niissä oloissa? Olen käynyt monena kesänä synnyin mökkini pihassa. Seison tovin siinä pihakoivun alla, vinttikaivon vieressä ja mietin 'me ollaan sankareita kaikki'. Otin muistoksi päreitä saunan katosta, tein niistä itselleni kauniin koristeen kotini seinälle. Kuljetaan me pienviljelijöiden lapset päät pystyssä. Ollaan ylpeitä juuristamme. Meillä on kaikilla oma selviytymistarinamme. Muistellaan hyvällä, ymmärretään. Hyvää kevättä kaikille!

        Minä elin köyhässä perheessä, mutta silti meillä oli kaikki hyvin ja arvatkaapa mistä se johtui. Siitä vaan, kun oltiin raittiita. Viina on syypää kaikkeen pahaan, mitä maailamsta löytyy. Näin yksinkertaita logiikkaa tämä elämä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hän on kuollut muutamia vuosia sittten!

        pasanen on elossa tänä päivänäkin 19.2 21


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut täyttä asiaa. Tässä matoisessa maassa rikollisia paapotaan parhaimmalla mahdollisella tavalla. Mahdettiinko sen aikaisessa lehdistössä kertoa tyyliin ; " Pasasta epäillään neljän poliisin tappamisesta" 😁 Ei luulisi olleen pienintäkään aihetta epäilemiseen ja väärän sanan käyttämiseen

        Et taida oikein ymmärtää poliisitutkinnan vaiheita.


      • Anonyymi
        Jackie kirjoitti:

        entä näiden kotonariehujien vaimot ja lapset? Kuka ymmärtää heitä? minäkin elin 60-luvulla ja elin jatkuvassa pelossa kotonani jonka piti olla turvapaikka ja joka oli kaikkea muuta. Pelko oli ilmapiirissä myrkkynälähes joka hetki ja sosiaaliviranomaiset eivät liikauttaneet sormiaanvaikka tiesivät hyvin millaista meillä kotona oli. Tiesivät arven pikkusisareni otsassa, syntynyt puukosta joka oli heitetty osumaan äitiin, joka ehti väistää, esimerkiksi, mutta "lapsihan unohtaa! Niinpä kai.Äiti sai hermoromahduksen. teki itsemurhan hirttäytymällä saunaan, ja minä löysin hänet. Me lapsetjouduimme sijaiskoteihin. enkä koskaan päässyt eroon pelosta joka piti kotiaan minussa. Olen saanut terapiaa mutta se tähtäsi siihen että antaisin anteeksi ja ymmäräisin vanhempiani., kukaan ei sanonut että olin lapsi joka oli syytön kaikkeen, se ei ollut minun vastuullani. Pikkusisar on kahdesti elämässään ottanut henkensä ja on riippuvainen sedaateista. Itse olen yksin, minussa asuu kylmä yksinäisyys ja tyhjyys, en pysty luottamaan kehenkään enkä kiintymään. olenko paha ihminen,. vai olisiko joku ehkä ymmästänyt minuakin lapsena, jos olisin riehunut puukko kädessä kotona, kuten isäni?

        Voi, otan osaa, mitä kaikkea olet joutunutkaan kokemaan. Sinä tarvitsisit paljon rakkautta ja lempeyttä, vierellä kulkijaa, jotta surusi tulisi nähdyksi ja hellästi vastaan otetuksi. Suru saisi valua ulos, muisto vain jäisi.


      • Anonyymi

        Kuoleman tuomiot on kuitenkin vastaan käskyä älä tapa ja mahdollisuus anteeksiantoon kun katuu.


      • Anonyymi
        Wende kirjoitti:

        Tauno Pasanen on myös ihminen. Inhimillinen olento, joka osaaa rakastaa lapsiaan ja vaimoa.
        Olen itse 60-luvun lapsi ja pienviljelijän poika.
        Muista hyvin tämän ajan ja sen kurjuuden maaseudulla. Uusi maatalousverolaki oli juuri tullut vallalle ja isot viljelijät saivat poistoja tehtyä verotuksessa. Eivät pienet, kun
        heillä ei ollut koneita tai laitteita. Pienviljelijät maksoivat veroa paljon enemmän kuin isot kepulaiset viljelijät. Kepulaiset nauroi partaansa ja ajoivat jo silloin katokorvaus
        Ford Anglialla ja maksoivat vähemmän veroja kuin sekatyömies. TPSL oli silloin köyhän asialla ja Vennamo, ei kukaan muu.
        Mulla tulee vieläkin itku, kun katson "Kahdeksan
        surmaluotia"- elokuvaa. Nuorin poika ei osaa oikein ymmärtää, miksi isä (Tauno) juo viinaa hirveästi. En minäkään ymmärtänyt miksi minun isän piti viinaa juoda ja räiskää haulikon kanssa kotona. Nyt jotenkin ymmärrän sen tuskan mikä oli maaseudun ihmisellä siinä rakennemuutoksessa koettavana. Ja monella miehellä sodan käynti takana, niin kuin minun isälläkin oli.

        Ai mutta aikana ennen sisävessoja ollut elämä kovaa kylmässä ja navetat oli kylmiä myös.Ei se olisi niitä ampunut jos se naapuri ei olisi soittanut poliisia paikalle se olisi sammunut itsekseen.


      • Anonyymi
        bdeb kirjoitti:

        Muistelisin että pasanen ois tehny itsarin muutama vuos takaperin

        Elää edelleen. Jeesus hänet armahtakoon


      • Anonyymi
        Wende kirjoitti:

        Tauno Pasanen on myös ihminen. Inhimillinen olento, joka osaaa rakastaa lapsiaan ja vaimoa.
        Olen itse 60-luvun lapsi ja pienviljelijän poika.
        Muista hyvin tämän ajan ja sen kurjuuden maaseudulla. Uusi maatalousverolaki oli juuri tullut vallalle ja isot viljelijät saivat poistoja tehtyä verotuksessa. Eivät pienet, kun
        heillä ei ollut koneita tai laitteita. Pienviljelijät maksoivat veroa paljon enemmän kuin isot kepulaiset viljelijät. Kepulaiset nauroi partaansa ja ajoivat jo silloin katokorvaus
        Ford Anglialla ja maksoivat vähemmän veroja kuin sekatyömies. TPSL oli silloin köyhän asialla ja Vennamo, ei kukaan muu.
        Mulla tulee vieläkin itku, kun katson "Kahdeksan
        surmaluotia"- elokuvaa. Nuorin poika ei osaa oikein ymmärtää, miksi isä (Tauno) juo viinaa hirveästi. En minäkään ymmärtänyt miksi minun isän piti viinaa juoda ja räiskää haulikon kanssa kotona. Nyt jotenkin ymmärrän sen tuskan mikä oli maaseudun ihmisellä siinä rakennemuutoksessa koettavana. Ja monella miehellä sodan käynti takana, niin kuin minun isälläkin oli.

        Luin nyt Tauno Pasasen storya.
        - pienemmäskin ptäisi hirttää oitis!!


      • Anonyymi
        Wende kirjoitti:

        Tauno Pasanen on myös ihminen. Inhimillinen olento, joka osaaa rakastaa lapsiaan ja vaimoa.
        Olen itse 60-luvun lapsi ja pienviljelijän poika.
        Muista hyvin tämän ajan ja sen kurjuuden maaseudulla. Uusi maatalousverolaki oli juuri tullut vallalle ja isot viljelijät saivat poistoja tehtyä verotuksessa. Eivät pienet, kun
        heillä ei ollut koneita tai laitteita. Pienviljelijät maksoivat veroa paljon enemmän kuin isot kepulaiset viljelijät. Kepulaiset nauroi partaansa ja ajoivat jo silloin katokorvaus
        Ford Anglialla ja maksoivat vähemmän veroja kuin sekatyömies. TPSL oli silloin köyhän asialla ja Vennamo, ei kukaan muu.
        Mulla tulee vieläkin itku, kun katson "Kahdeksan
        surmaluotia"- elokuvaa. Nuorin poika ei osaa oikein ymmärtää, miksi isä (Tauno) juo viinaa hirveästi. En minäkään ymmärtänyt miksi minun isän piti viinaa juoda ja räiskää haulikon kanssa kotona. Nyt jotenkin ymmärrän sen tuskan mikä oli maaseudun ihmisellä siinä rakennemuutoksessa koettavana. Ja monella miehellä sodan käynti takana, niin kuin minun isälläkin oli.

        Juuri näin.


      • Anonyymi
        bdeb kirjoitti:

        Muistelisin että pasanen ois tehny itsarin muutama vuos takaperin

        tauno pasanen on edelleen elossa ja henkissä ja iältään 89 vuotias


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hän on kuollut muutamia vuosia sittten!

        täyttää ihan kohta 90v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elää edelleen. Jeesus hänet armahtakoon

        Riihikodissa elelee edelleen. Ei ole sotaveteraani, kuten luullaan. Oli sodan loppuessa 9 -vuotias.


    • Kaiken pahan alku

      Ilmeisen faktatietoa Tauno Pasasesta -> http://fi.wikipedia.org/wiki/Tauno_Pasanen

      Kun Mikko Niskasen elokuva sai ensi-iltansa vain noin kaksi vuotta Pihtiputaan tapahtumien jälkeen, se jakoi ihmisten mielipiteet jyrkästi kahtia asian tuoreuden takia. Elokuvan alusta saakka sen edetessä Niskanen ikäänkuin hakee oikeutusta tai ainakin hyväksyntää sille, että päähenkilö (oikeasti Tauno Pasanen) ampui neljä poliisia kylmäverisesti. Kun on köyhä, alkoholiongelmainen, lyhytpinnainen, mutta silti lapsi- ja eläinrakas, ajoittain tarmokas ja nöyrtyvä työmies, on viihteellistä ja oikeutettua murhata neljä valtion virkamiestä. Miestä, jotka yliherkän ja pelokkaan vaimon ilmoitusten perusteella ovat useampia kertoja joutuneet puuttumaan päähenkilön elämänmenoon.

      Elokuvassa ei surra kuolleiden poliisien omaisten ja läheisten rinnalla, sillä he olivat kylmiä ja ymmärämättömiä virkamiehiä, jollaisia maalaispoliisit ovat kautta aikojen olleet. Vai ovatko? Ei surra, koska elokuva kertoo Tauno Pasasen elämästä.

      Elokuvaa tehtiin päähenkilön esikuvan elämäntavan hengessä: ryypäten ja paljolti humalassa. Kohtaukset, joissa päähenkilö istuu iltoja, öitä, päiviä, aamuja, pitäjän muiden juoppojen kanssa pontikkapullojen kiertäessä mieheltä miehelle, olivat Niskasen oman kertoman mukaan aitoja humalakohtauksia.

      Niskanen on kertonut, että elokuva perustuu löyhästi Pihtiputaan tapahtumiin, ja niin varmaan onkin. Silti Niskanen haastetteli pitkään vankilassa istunutta Pasasta saadakseen tänän näkemyksen vahvasti mukaan elokuvaan. En tiedä haastatteliko hän myös Pasasen myöhemmin vapaudessa ollessaan tappamaa vaimoa, mutta eroja todelliseen vaimoon löytyy elokuvasta. Elokuvassa päähenkilön vaimo irvistää kovasti ottaessaa pienen ryypyn pontikkaa, mikä jää hänen osaltaan ainoaksi kosketukseksi alkoholiin. Todellisuudessa Pasasen vaimo ei lasiin, pulloon tai kiljuämpäriin sylkenyt.

      Todellisten tapahtumien osalta viime hetket etenivät siten, että paikkakunnalla oli hiljattain aloittanut uusi nimismies, joka ei riittävästi tuntenut Pasasen tapausta. Hälytyksen tullessa poliisiasemalle nimismies oli juuri käräjillä syyttäjän tehtävissä. Päivystävät poliisit olivat soittaneet hänelle kysyäkseen menettelytapoja, koska Pasanen oli ajanut mitä ilmeisimmin perheensä ns. hankeen metsästysaseella uhaten, ja ampunutkin laukauksia. Nimismies oli määrännyt poliiseille aseistukseksi Suomi-konepistoolit, ja nämä rinnalla he olivat lähes jonossa marssineet surman suuhun, ampumatta itse laukaustakaan.

      Jostakin oli lehtiin päässyt kuvia tapahtumapaikalta, joissa oli nähtävissä poliisien konepistoolien tulenvaihtimen olleen sarjatulella, ja tämä aiheutti keskustelua poliisin tarkoitusperistä. Kuka tietää, olivatko aseet varmistettuja, kerta- vaiko sarjatulella poliisien edetessä. Voi vain kuvitella, miten sodankäyneet poliisimiehet toimivat joutuessaan väijytykseen ja ammunnan kohteeksi: ase sarjatulelle ja maahan.

      Elokuva on tietysti elokuvaa, todellisuus toista. Samantapaista keskustelua käytiin Pahat Pojat -elokuvan valmistuttua, kun veljesten elämää ja rötöstelyä romantisoitiin, mutta niinhän on elokuvan historiassa kautta aikan tehty. Rosvoista, hampuuseista ja maankiertäjistä on aina tehty sankareita.

      • RUPESI

        Myös ryyppäämään Tanen linnassa ollessa. Eikös Taunolta kuollut poika Taunon kärsiessä rangaistustaan. Elokuvan jälkeenhän Taunosta tehtiin lähes sankari. Mikä sankari on tuommoinen, joka kylvi surua moneen perheeseen, omaansakkin.


      • RAMBO?

        Harvinaisen asiantuntevaa tekstiä ja monipuolista näkökulmaa. Itse olen nuoremman polven suomalaisia, yksityisen turvallisuusalan ammattilainen. Nyt ollessani sairauslomalla katselen ajankuluksi jo useamman kerran aiemminkin katsomaani Niskasen "Kahdeksan surmanluotia".

        Alkoholin juominen ei kuitenkaan koskaan ole tiettävästi ollut Suomessa pakollista. Anteeksiantamatonta teini-ikän kokeiluiden jälkeen, jos tietää olevansa alkoholin vaikutuksen alaisena hallitsemattomassa (tässä tapauksessa aggressivisessa) tilassa kerta toisensa jälkeen! Lopputuloksena on varmasti ikävät seurakset ennemmin tai myöhemmin itselleen ja/ tai ulkopuolisille.


      • ohjaus!

        Kyllä noita kyttäsarjoja ja-elokuvia tulee ihan tarpeeksi, välillä hyvä nähdä asioita toiseltakin kannalta. Kannattaisi kyttienkin ajatella mitä tekevät, niin vähemmän tulisi ruumiita ja valitettavasti ne ovat useinkin syyttömiä tai pikkurikkeisiin syyllistyneitä.
        Kun näkee kyttien touhuja tien päällä ja piiritystilanteissa tai omien rikosten peittelyssä putkakuolemissa ja muussa viranhoidossa, niin ei käy tippaakaan sääliksi.


      • Silminnäkijä
        RUPESI kirjoitti:

        Myös ryyppäämään Tanen linnassa ollessa. Eikös Taunolta kuollut poika Taunon kärsiessä rangaistustaan. Elokuvan jälkeenhän Taunosta tehtiin lähes sankari. Mikä sankari on tuommoinen, joka kylvi surua moneen perheeseen, omaansakkin.

        Pasasen yksi poika kuoli risteyskolarissa Riihimäellä elok. 1979 Kuolonkolarinsa oli hänen itsensä aiheuttama liian suuren tilanne nopeuden vuoksi Hän törmäsi Simca tonnillaan Peugeot merkkiseen farmari autoon ja kuoli sairaalaan vietäessä.
        Olin yksi tapahtuman silminnäkijä.


      • Anonyymi

        Ei mitään sodassa ollu olleet,3 oli 30 luvulla syntyny vasta


      • Anonyymi

        Tämäkin puoli on Pihtiputaan mummojen tietolaarissa.


      • Anonyymi
        Silminnäkijä kirjoitti:

        Pasasen yksi poika kuoli risteyskolarissa Riihimäellä elok. 1979 Kuolonkolarinsa oli hänen itsensä aiheuttama liian suuren tilanne nopeuden vuoksi Hän törmäsi Simca tonnillaan Peugeot merkkiseen farmari autoon ja kuoli sairaalaan vietäessä.
        Olin yksi tapahtuman silminnäkijä.

        > Olin yksi tapahtuman silminnäkijä.>
        -- Juuri noin ja et jäänyt epäilemään, niinkuin poliisien kuulu sanoa 😁


      • Anonyymi

        poliisit ei olleet sodan käyneitä 1930 luvulla syntyneet eivät olleet sodassa


      • Anonyymi
        ohjaus! kirjoitti:

        Kyllä noita kyttäsarjoja ja-elokuvia tulee ihan tarpeeksi, välillä hyvä nähdä asioita toiseltakin kannalta. Kannattaisi kyttienkin ajatella mitä tekevät, niin vähemmän tulisi ruumiita ja valitettavasti ne ovat useinkin syyttömiä tai pikkurikkeisiin syyllistyneitä.
        Kun näkee kyttien touhuja tien päällä ja piiritystilanteissa tai omien rikosten peittelyssä putkakuolemissa ja muussa viranhoidossa, niin ei käy tippaakaan sääliksi.

        Luoja antaa mutta myös ottaa omansa..


      • Anonyymi
        ohjaus! kirjoitti:

        Kyllä noita kyttäsarjoja ja-elokuvia tulee ihan tarpeeksi, välillä hyvä nähdä asioita toiseltakin kannalta. Kannattaisi kyttienkin ajatella mitä tekevät, niin vähemmän tulisi ruumiita ja valitettavasti ne ovat useinkin syyttömiä tai pikkurikkeisiin syyllistyneitä.
        Kun näkee kyttien touhuja tien päällä ja piiritystilanteissa tai omien rikosten peittelyssä putkakuolemissa ja muussa viranhoidossa, niin ei käy tippaakaan sääliksi.

        Mitähän kaikkea sinä olet tehnyt, kun noin ottaa päästä poliisi?

        Jos sinua pahoinpidellään kadulla niin ei ohikulkijat puutu asiaan eivätkä sinua auta. Jos käy niin hyvä tuuri, että poliisipartio on riittävän lähellä, että ehtivät ajoissa tulemaan väliin ennen kuin sinut on hakattu sairaalakuntoon, niin voin olla tyytyväinen.


      • Anonyymi
        RAMBO? kirjoitti:

        Harvinaisen asiantuntevaa tekstiä ja monipuolista näkökulmaa. Itse olen nuoremman polven suomalaisia, yksityisen turvallisuusalan ammattilainen. Nyt ollessani sairauslomalla katselen ajankuluksi jo useamman kerran aiemminkin katsomaani Niskasen "Kahdeksan surmanluotia".

        Alkoholin juominen ei kuitenkaan koskaan ole tiettävästi ollut Suomessa pakollista. Anteeksiantamatonta teini-ikän kokeiluiden jälkeen, jos tietää olevansa alkoholin vaikutuksen alaisena hallitsemattomassa (tässä tapauksessa aggressivisessa) tilassa kerta toisensa jälkeen! Lopputuloksena on varmasti ikävät seurakset ennemmin tai myöhemmin itselleen ja/ tai ulkopuolisille.

        Mutta monet turpaan saaneet loukattu ihmiset juo viinaa kun kaverit antaa mutta siitä saa fiilikset että kestää tämän pahuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        poliisit ei olleet sodan käyneitä 1930 luvulla syntyneet eivät olleet sodassa

        No ei eikä 1940 syntyneet ollut sodassa vasta syntyneet. Venäläiset varasteli taloista ruuat.


      • Anonyymi

        Taidat olla aivan erityisen tyhmä ihminen. Etkö tosiaan ymmärrä sitä itse?


    • *naapuri pihtiputaalta*

      tauno oli tunnetusti päissään erittäin äkkipikainen eikä joidenki esittämät syyt anna lupaa tappaa ihmisiä. tunsin taunon perheen ja myöskin ammuttujen poliisien lapset...olin siis taunon lasten kuin myös poliisien lasten kavereita. kukaan ei ole esittänyt sympatiaa näille lapsille eikä uhrien muille omaisille. vankilassa olo aikana lehdet kirjotti et tauno on uskovainen mut lomilla viina virtas, poika haki kaljaa taunolle, joka pysy "piilossa" yhellä mökillä...voi voi tauno mitä teit, liisa oli kiva ihminen ja lapset joutu kärsiin kuin myös ammuttujen poliisien lapset...
      rakkaat terkut taunon lapsille (vanhin kuollu)...kuin myös poliisien lapsille...
      Terkuin entinen pihtiputaalainen

      • päin

        missä kohti Korppisten kylää Tienhaaran tila sijaitsi,olen nähnyt kuvia ja videonpätkän paikasta,mutta en osaa yhdistää kuvia paikkaan..


      • ex-naapuriko ??

        Onko tietoa missä päin Suomea Tauno Pasasen lapset asuu tällä hetkellä ja onko tytöistä ketään nimetty äitinsä mukaan ??


      • tiehaara
        päin kirjoitti:

        missä kohti Korppisten kylää Tienhaaran tila sijaitsi,olen nähnyt kuvia ja videonpätkän paikasta,mutta en osaa yhdistää kuvia paikkaan..

        km kaapalta


      • ???
        päin kirjoitti:

        missä kohti Korppisten kylää Tienhaaran tila sijaitsi,olen nähnyt kuvia ja videonpätkän paikasta,mutta en osaa yhdistää kuvia paikkaan..

        tie


      • Anonyymi

        Tauno oli Pasasia, ne tunnetaan. Minä samaa lähisukua ja sitä olen katsellut koko ajan.


      • Anonyymi

        Tauno oli Pasasia, kuten minäkin.


      • Anonyymi
        tiehaara kirjoitti:

        km kaapalta

        Kuopiolainen kommentti kun savoksi pittää lottuuttoo


      • Anonyymi

        Joku joka on juonut putkeen viikkoja alkaa tulla vieroitus oireita kun veren sokerit heittää ja verenpainetta. Silloin ne hikoilee.


    • Korhonen itte

      Tauno on/oli pienviljelijä siis kepulainen, ja ei siis mikään yllätys että on raaka ja raukkamainen "mies".

      • faktoja+älyä

        Pienviljelijät olivat pikemminkin kommareita tai SMP:n poikia. Raukkamaisuus kyllä viittaa sossuihin. Pienviljelijänäkös se Pasanen akkansa tappoi Riihimäellä???


    • Mari...

      Riihimäen poliisit varmasti pelkää kuollakseen.. Ajatelkaa jos itse olisitte siellä poliisina.

      • Että poliisit menevät konepistoolit kädessä Pasasta tavoittelemaan, en kyllä yhtään ihmettele että Pasanen on joutunut paniikkiin ja ampui hätäpäissään kyseiset poliisit. Kannanottoni ei ole tarkoitettu tekoa sinänsä puolustelemaan, mutta..
        Jos oikein olen ymmärtänyt, eivät poliisit olleet ensimmäistä kertaa menossa Pasasta rauhoittelemaan.. Uskoisin että ennen menivät ns. rauhallisissa aikeissa, eikä mitään tällaisia väkivaltaisuuksia kaiketi ollut käynyt Pasasenkaan mielissä. Murhenäytelmään johtaneella käynnillä, ilmeisestikin kylää, kyläläisiä ja erityisesti Pasasta tuntematta nimismies määräsi poliisit menemään paikalle konepistooleilla varustettuna, tunnetuin seurauksin. Otaksuisin ettei tällaista olisi tapahtunut mikäli Pasasen mökille olisi menty rauhanomaisin aikein. Oliko tällaisia ammuskeluja tapahtunut aiemminkin Pasasen taholta, ja miten ne aiemmin selviteltiin.. Onko kenelläkään asiasta tietoa?


      • 12345654321
        MagnusVonLagerbom kirjoitti:

        Että poliisit menevät konepistoolit kädessä Pasasta tavoittelemaan, en kyllä yhtään ihmettele että Pasanen on joutunut paniikkiin ja ampui hätäpäissään kyseiset poliisit. Kannanottoni ei ole tarkoitettu tekoa sinänsä puolustelemaan, mutta..
        Jos oikein olen ymmärtänyt, eivät poliisit olleet ensimmäistä kertaa menossa Pasasta rauhoittelemaan.. Uskoisin että ennen menivät ns. rauhallisissa aikeissa, eikä mitään tällaisia väkivaltaisuuksia kaiketi ollut käynyt Pasasenkaan mielissä. Murhenäytelmään johtaneella käynnillä, ilmeisestikin kylää, kyläläisiä ja erityisesti Pasasta tuntematta nimismies määräsi poliisit menemään paikalle konepistooleilla varustettuna, tunnetuin seurauksin. Otaksuisin ettei tällaista olisi tapahtunut mikäli Pasasen mökille olisi menty rauhanomaisin aikein. Oliko tällaisia ammuskeluja tapahtunut aiemminkin Pasasen taholta, ja miten ne aiemmin selviteltiin.. Onko kenelläkään asiasta tietoa?

        Niinpä.


      • pohjanpojat
        12345654321 kirjoitti:

        Niinpä.

        Poliiseilla oli vain YKSI konepistooli mukanaan ja sitä kantoi joukon ensimmäinen poliisimies.

        Hyvä kysymys on, provosoiko konepistoolin mukana oleminen Pasasen väkivallan tekoon? Hän oli ensin ampunut poliisimiestä, joka kantoi konepistoolia, suoraan otsaan varoittamatta ikkunan läpi.

        Kaksi muuta poliisia kuoli myös nopeasti ja viimeisen, nuorimman poliisimiehen Pasanen teloitti kylmäverisesti lähietäisyydeltä.


      • Anonyymi
        MagnusVonLagerbom kirjoitti:

        Että poliisit menevät konepistoolit kädessä Pasasta tavoittelemaan, en kyllä yhtään ihmettele että Pasanen on joutunut paniikkiin ja ampui hätäpäissään kyseiset poliisit. Kannanottoni ei ole tarkoitettu tekoa sinänsä puolustelemaan, mutta..
        Jos oikein olen ymmärtänyt, eivät poliisit olleet ensimmäistä kertaa menossa Pasasta rauhoittelemaan.. Uskoisin että ennen menivät ns. rauhallisissa aikeissa, eikä mitään tällaisia väkivaltaisuuksia kaiketi ollut käynyt Pasasenkaan mielissä. Murhenäytelmään johtaneella käynnillä, ilmeisestikin kylää, kyläläisiä ja erityisesti Pasasta tuntematta nimismies määräsi poliisit menemään paikalle konepistooleilla varustettuna, tunnetuin seurauksin. Otaksuisin ettei tällaista olisi tapahtunut mikäli Pasasen mökille olisi menty rauhanomaisin aikein. Oliko tällaisia ammuskeluja tapahtunut aiemminkin Pasasen taholta, ja miten ne aiemmin selviteltiin.. Onko kenelläkään asiasta tietoa?

        On kyllä olleet poliisit tosi tyhmiä siihen aikaan. Varmaan kirjoitettiin seuraavan päivän lehdessä, että Pasasen epäillään ampuneen poliisit kylmäverisesti. Nykyään nämä rikosjutut ovat niin tyhmällä tavalla kirjoitettuja, että oikein pahaa tekee


      • Anonyymi

        Poliisia auttaa liikunta harrastus pysyy notkeana lihakset.


    • hkjhkj

      Ikäviä tietenkin.

      Kylänmiehet tappoivat 900 venäläistä Suvannon jäälle joulupäivänä 1940, taidan tuntea monta pahempaa murhaajaa.

      Eikä ne konepistoolit ole tarkoitettu koristeiksi, jos sellaisen ottaa niin pitää osata käyttää. Ketjun viesteistä saa sen kuvan että neljää konepistooleilla aseistautunutta poliisia vastassa oli vastassa yksi juopunut.

      • G-rakin taluttaja

        Mistähän se oikein johtuu, että Suomessa riittää noiden murhamiesten perseen nuolijoita...?
        Olettekos te luuserit niin paskahousuja, että kuvittelette saavanne jotain gloriaa itsellennekin - tunnetteko olevanne kovia sällejä, melkein murhaajia itsekin...
        Kuolkaa pois täältä ihmiskuntaa saastuttamasta.


      • cowmanser

        Samaa mieltä, me olemme alkuasukaskansaa joka vain yritää pitää huolen omista oikeuksistaan. Sama pätee mielestäni mieheen joka välittää perheestään.Kun on lujille vetänyt, ainakaan sodanaikaisen ihmisen luonto ei anna periksi. Suomalaisten naisten ja miesten ajatus on meidät pelastanut.


      • Anonyymi
        G-rakin taluttaja kirjoitti:

        Mistähän se oikein johtuu, että Suomessa riittää noiden murhamiesten perseen nuolijoita...?
        Olettekos te luuserit niin paskahousuja, että kuvittelette saavanne jotain gloriaa itsellennekin - tunnetteko olevanne kovia sällejä, melkein murhaajia itsekin...
        Kuolkaa pois täältä ihmiskuntaa saastuttamasta.

        joko otit aamu rauhoittavat


      • Anonyymi
        G-rakin taluttaja kirjoitti:

        Mistähän se oikein johtuu, että Suomessa riittää noiden murhamiesten perseen nuolijoita...?
        Olettekos te luuserit niin paskahousuja, että kuvittelette saavanne jotain gloriaa itsellennekin - tunnetteko olevanne kovia sällejä, melkein murhaajia itsekin...
        Kuolkaa pois täältä ihmiskuntaa saastuttamasta.

        Oikein kirjoitat, murhamiesten perseen nuoleminen alkaa jo uutisesta, kuinka poliisi epäilee murhaajaa, vaikka itse tutkinut asian juurta jaksain alusta loppuun asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein kirjoitat, murhamiesten perseen nuoleminen alkaa jo uutisesta, kuinka poliisi epäilee murhaajaa, vaikka itse tutkinut asian juurta jaksain alusta loppuun asti.

        Poliisi ei voi heti sanoa murhaaja. Sen Suomessa määrää oikeuslaitos.


      • Anonyymi
        G-rakin taluttaja kirjoitti:

        Mistähän se oikein johtuu, että Suomessa riittää noiden murhamiesten perseen nuolijoita...?
        Olettekos te luuserit niin paskahousuja, että kuvittelette saavanne jotain gloriaa itsellennekin - tunnetteko olevanne kovia sällejä, melkein murhaajia itsekin...
        Kuolkaa pois täältä ihmiskuntaa saastuttamasta.

        Sinulla on SAV(synnynnäinen aivojen vajaatoiminta). Toivottavasti et harrasta lisääntymistä, koska se on periytyvä sairaus


      • Anonyymi

        Ihan kuin venäläiset ei olisi tappanut suomalaisia.


      • Anonyymi
        cowmanser kirjoitti:

        Samaa mieltä, me olemme alkuasukaskansaa joka vain yritää pitää huolen omista oikeuksistaan. Sama pätee mielestäni mieheen joka välittää perheestään.Kun on lujille vetänyt, ainakaan sodanaikaisen ihmisen luonto ei anna periksi. Suomalaisten naisten ja miesten ajatus on meidät pelastanut.

        Suomeen on hyökätty niin moneen kertaan taloja ryösteleen itämaalaiset. Vaatii jatkuvaa varuilla oloa. Täällä nykyäänkin.


    • poliisit

      ei lähettäneet tiedustelijaa ja neuvottelijaa, vaav kävelivät jonossa, aseistettuina, kohti. Ehkä näin kävi todellisuudessakin, jolloin se oli myös poliisien vika.

    • tuttava

      Antakaa jo vanhan miehen olla rauhassa. Hän haluaa vain elään rauhassa.

      • Hihhah

        Oispahan Tauno antanut muitten myös elää rauhassa. Tai niin joo, ikuiseen rauhaan taiskin päästää ihmisiä suuremman määrän. Miksi ei Tauno antanut elää rauhassa vanhaksi asti myös noiden muitten ihmisten? Pitäisköhän nyt hyväntekijää muistaa suojella ja ajatella hyvällä kun on saanut elää näinkin pitkään?


      • näpertelijä
        Hihhah kirjoitti:

        Oispahan Tauno antanut muitten myös elää rauhassa. Tai niin joo, ikuiseen rauhaan taiskin päästää ihmisiä suuremman määrän. Miksi ei Tauno antanut elää rauhassa vanhaksi asti myös noiden muitten ihmisten? Pitäisköhän nyt hyväntekijää muistaa suojella ja ajatella hyvällä kun on saanut elää näinkin pitkään?

        EX tyttöystävä leuhki kai päissään olevansa sukua tälle Taunolle kuten myös Otto Ville Kuusiselle, joten kai se Taunokin no sen O- -K-V.n sukua?!?!


      • ohoooooooooo
        näpertelijä kirjoitti:

        EX tyttöystävä leuhki kai päissään olevansa sukua tälle Taunolle kuten myös Otto Ville Kuusiselle, joten kai se Taunokin no sen O- -K-V.n sukua?!?!

        Ehkä kusetti sua


      • å
        ohoooooooooo kirjoitti:

        Ehkä kusetti sua

        Olen kuullut että Pasasen poikakin olisi tehnyt henkirikoksen?


      • tuttuja ovat
        å kirjoitti:

        Olen kuullut että Pasasen poikakin olisi tehnyt henkirikoksen?

        vaan kuoli ITSE kun ajoi kallioon autolla mutta epäsevää oliko itsari.


      • veijo53
        tuttuja ovat kirjoitti:

        vaan kuoli ITSE kun ajoi kallioon autolla mutta epäsevää oliko itsari.

        Tuota asiaa en tiennytkään. Rauha hänen sielulleen. V.99 hän istui yhtäaikaa riksussa ja toimi narikassa hommissa..Fiksu, rauhallinen mies..Hänen elämänsä oli rankkaa pienviljelijän elämää..Hänelläkin niin sanotusti niksahti päässä kun kyttälauma konepistoolit olalla menossa hakemaan humalassa ollutta Tanea.) Elikkä tuo niksahdus voi sattua kenelle tahansa ja asiolle mitkä on tapahtunut--ei enää mitään voi jälkikäteen..:) Kylän vallesmannina taisi toimia samanlainen pipipää--joka vaikutti kotikylässäni 70 luvulla..Sen takia koko nuoruuteni menikin vankiloissa.. Vanhemmiten tahti on hiipunut ja nyt jo yli kymmenen vuotta siviilissä olleena en voi sanoa enää kuuluvani vankilakierteessä olevaan henkilöön..
        Poikani ensi askeleet näin Käyrän työsiirtolassa v. 85--jossa oli kans sotilaallinen kuri..Meidän kämppästä kukaan ei tervehtinyt vartijoita.Syy koska he kuvittelivat olevansa yli-ihmisiä..)

        Ps. Mikko Niskanen veti hyvin elokuvassa Tanen roolin( 8 surmanluotia.)


      • Raukkikset

        Siitäpä Kytät sai oppia, ettei väkivalta kaikessa auta.....saivat maistaa omaa lääkettään.


      • Vallesmannin Veijo
        Raukkikset kirjoitti:

        Siitäpä Kytät sai oppia, ettei väkivalta kaikessa auta.....saivat maistaa omaa lääkettään.

        On sulla kova kohtalo kun ilkeä nimismies sai elämäs tolaltaan. Otan osaa.


      • skoudet
        Vallesmannin Veijo kirjoitti:

        On sulla kova kohtalo kun ilkeä nimismies sai elämäs tolaltaan. Otan osaa.

        saivat skoudet maistaa omaa lääkettään kun viimeiseen asti härnäsivät pienviljeliää ja sit tuli keuhkoventiileihin reikä sitä saa mitä tilaa tane rulettaa skoudet ei


      • ..
        veijo53 kirjoitti:

        Tuota asiaa en tiennytkään. Rauha hänen sielulleen. V.99 hän istui yhtäaikaa riksussa ja toimi narikassa hommissa..Fiksu, rauhallinen mies..Hänen elämänsä oli rankkaa pienviljelijän elämää..Hänelläkin niin sanotusti niksahti päässä kun kyttälauma konepistoolit olalla menossa hakemaan humalassa ollutta Tanea.) Elikkä tuo niksahdus voi sattua kenelle tahansa ja asiolle mitkä on tapahtunut--ei enää mitään voi jälkikäteen..:) Kylän vallesmannina taisi toimia samanlainen pipipää--joka vaikutti kotikylässäni 70 luvulla..Sen takia koko nuoruuteni menikin vankiloissa.. Vanhemmiten tahti on hiipunut ja nyt jo yli kymmenen vuotta siviilissä olleena en voi sanoa enää kuuluvani vankilakierteessä olevaan henkilöön..
        Poikani ensi askeleet näin Käyrän työsiirtolassa v. 85--jossa oli kans sotilaallinen kuri..Meidän kämppästä kukaan ei tervehtinyt vartijoita.Syy koska he kuvittelivat olevansa yli-ihmisiä..)

        Ps. Mikko Niskanen veti hyvin elokuvassa Tanen roolin( 8 surmanluotia.)

        Rauha vaan Veijonkin sielulle...


      • JättäkääIhminRauhaanSiat
        å kirjoitti:

        Olen kuullut että Pasasen poikakin olisi tehnyt henkirikoksen?

        Ei ole työnnä luulot perseesees.


    • pena15v

      En hyväksy hänen tekojaan, mutta ymmärrän pientilallisen vaikeudet tuohon aikaan. isäni eli lapsi 60- ja 70 luvulla haapajärvellä pientilalla ja kyllä hänen mukaansa oli ankeaa siellä ja pappa oli usein väsynyt ja vihainen.

      • Tietävä.

        Vastoin ketjussa olevaa luuloa, Tauno Pasanen elää edelleen ja voi olosuhteisiin nähden kohtalaisesti. Vaivoja on ja liikkuminen esteellistä. Mutta yksinäisenä erakkona sinnittelee. Tervaskanto hän on.


      • zzxcxz
        Tietävä. kirjoitti:

        Vastoin ketjussa olevaa luuloa, Tauno Pasanen elää edelleen ja voi olosuhteisiin nähden kohtalaisesti. Vaivoja on ja liikkuminen esteellistä. Mutta yksinäisenä erakkona sinnittelee. Tervaskanto hän on.

        Näyttelikö Niskanen siinä aidossa talossa,jossa Pasaset asuivat?Vai oliko eri talo?


      • x.
        zzxcxz kirjoitti:

        Näyttelikö Niskanen siinä aidossa talossa,jossa Pasaset asuivat?Vai oliko eri talo?

        Ei ollut Pasasen kotitalo vaan oli toinen talo muistaakseni Korpilahden kylällä, jossa pääosan kuvauksista tekivät. Tai kuvauksia kai tapahtui pitkin keskisuomea. Mukana oli aitoja amatöörejäkin, ei koskaan näytelleitä, joille maistui kuppi. Ja kännissähän Niskanenkin teki monet kohtaukset. Pasasten talo jäi kylmilleen ja tyhjilleen.


      • Joutuikohan
        x. kirjoitti:

        Ei ollut Pasasen kotitalo vaan oli toinen talo muistaakseni Korpilahden kylällä, jossa pääosan kuvauksista tekivät. Tai kuvauksia kai tapahtui pitkin keskisuomea. Mukana oli aitoja amatöörejäkin, ei koskaan näytelleitä, joille maistui kuppi. Ja kännissähän Niskanenkin teki monet kohtaukset. Pasasten talo jäi kylmilleen ja tyhjilleen.

        lapset huostaanotetuiksi vai pystyikö vaimo hoitamaan? En muista lukeeni mistään tarkempaa kuvausta vaimon kuolemasta, tietääkö kukaan?


      • Vastaus.
        Joutuikohan kirjoitti:

        lapset huostaanotetuiksi vai pystyikö vaimo hoitamaan? En muista lukeeni mistään tarkempaa kuvausta vaimon kuolemasta, tietääkö kukaan?

        Ei joutuneet lapset huostaanotetuiksi. Siihen aikaan ei tunnettu sellaista käytäntöä. Mutta osa lapsista sijoitettiin kai muihin perheisiin, pois paikkakunnalta, samoin läksi vaimo, koska olisi ollut raskasta käydä koulua ja elää siellä sellainen taakka harteilla. Vaimo kuitenkin piti myöhemmin perheen koossa ja he muuttivat Riihimäelle, jossa Tauno suoritti rangaistuksensa.


      • Koko tapahtuma
        Vastaus. kirjoitti:

        Ei joutuneet lapset huostaanotetuiksi. Siihen aikaan ei tunnettu sellaista käytäntöä. Mutta osa lapsista sijoitettiin kai muihin perheisiin, pois paikkakunnalta, samoin läksi vaimo, koska olisi ollut raskasta käydä koulua ja elää siellä sellainen taakka harteilla. Vaimo kuitenkin piti myöhemmin perheen koossa ja he muuttivat Riihimäelle, jossa Tauno suoritti rangaistuksensa.

        johtui elokuvan mukaan lopulta naapureista, jotka hälyttivät kytät kiellosta huolimatta ja tietysti yli-innokkaista kytistä.

        Lasten vaiheet ei tietysti sivullisille kuulukaan, toivottavasti elämä sujunut hyvin.
        Vaimon taposta löytyi Wikipediasta, viina maistunut hänellekin.

        "Lauantaina 24. elokuuta 1996, rankan juomisen päätteeksi, Pasanen kuristi Liisan hengiltä. Pasanen oli varannut itselleen ja Liisalle perjantaina viikonloppua varten kaksi pulloa Koskenkorvaa ja noin kymmenen pullollista olutta. Lisäksi hän oli tehnyt yli puoli ämpärillistä kiljua lisäämällä hiivaa ja sokeria kotikaljaan. Perjantaina juodun Koskenkorvan jälkeen juopottelua oli jatkettu lauantaina aamukahvin jälkeen kiljulla. Liisa oli sammunut jo ennen puoltapäivää, mutta herännyt jälleen iltapäivällä. Koska Tauno Pasasen jalat eivät kestäneet juomisen takia kävelyä, kävi Liisa hakemassa kioskilta mehua laimennukseksi, sillä juomista jatkettiin jälleen Koskenkorvalla. Pasanen ei omien sanojensa mukaan muista kuristamisesta mitään ja kiisti jyrkästi aikoneensa tappaa Liisan. Hän arveli riidan syntyneen Liisan tyttärelleen antamasta lainatakauksesta, jota Liisa ei halunnut maksaa."
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Tauno_Pasanen


      • yrweyery
        Koko tapahtuma kirjoitti:

        johtui elokuvan mukaan lopulta naapureista, jotka hälyttivät kytät kiellosta huolimatta ja tietysti yli-innokkaista kytistä.

        Lasten vaiheet ei tietysti sivullisille kuulukaan, toivottavasti elämä sujunut hyvin.
        Vaimon taposta löytyi Wikipediasta, viina maistunut hänellekin.

        "Lauantaina 24. elokuuta 1996, rankan juomisen päätteeksi, Pasanen kuristi Liisan hengiltä. Pasanen oli varannut itselleen ja Liisalle perjantaina viikonloppua varten kaksi pulloa Koskenkorvaa ja noin kymmenen pullollista olutta. Lisäksi hän oli tehnyt yli puoli ämpärillistä kiljua lisäämällä hiivaa ja sokeria kotikaljaan. Perjantaina juodun Koskenkorvan jälkeen juopottelua oli jatkettu lauantaina aamukahvin jälkeen kiljulla. Liisa oli sammunut jo ennen puoltapäivää, mutta herännyt jälleen iltapäivällä. Koska Tauno Pasasen jalat eivät kestäneet juomisen takia kävelyä, kävi Liisa hakemassa kioskilta mehua laimennukseksi, sillä juomista jatkettiin jälleen Koskenkorvalla. Pasanen ei omien sanojensa mukaan muista kuristamisesta mitään ja kiisti jyrkästi aikoneensa tappaa Liisan. Hän arveli riidan syntyneen Liisan tyttärelleen antamasta lainatakauksesta, jota Liisa ei halunnut maksaa."
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Tauno_Pasanen

        Yli-innokkaita ne kytät, siellä 70 metrin päässä pellolla varmaan olivatkin. Pasanen varmaan oli sopuisa ihminen. Ainakin sammuneena.


      • Filimi
        x. kirjoitti:

        Ei ollut Pasasen kotitalo vaan oli toinen talo muistaakseni Korpilahden kylällä, jossa pääosan kuvauksista tekivät. Tai kuvauksia kai tapahtui pitkin keskisuomea. Mukana oli aitoja amatöörejäkin, ei koskaan näytelleitä, joille maistui kuppi. Ja kännissähän Niskanenkin teki monet kohtaukset. Pasasten talo jäi kylmilleen ja tyhjilleen.

        Studiossa ainakin talon sisäkohtaukset tehtiin,ja Käpykolossa,Liimattalassa.


      • vastaus 2
        Vastaus. kirjoitti:

        Ei joutuneet lapset huostaanotetuiksi. Siihen aikaan ei tunnettu sellaista käytäntöä. Mutta osa lapsista sijoitettiin kai muihin perheisiin, pois paikkakunnalta, samoin läksi vaimo, koska olisi ollut raskasta käydä koulua ja elää siellä sellainen taakka harteilla. Vaimo kuitenkin piti myöhemmin perheen koossa ja he muuttivat Riihimäelle, jossa Tauno suoritti rangaistuksensa.

        Hankasalmella asuivat ennen Riihimäelle muutoa.


      • kulkuristi
        zzxcxz kirjoitti:

        Näyttelikö Niskanen siinä aidossa talossa,jossa Pasaset asuivat?Vai oliko eri talo?

        8 surmanluotia elokuva kuvattiin Konginkankaalla, elokuuvassa, alussa näkyy vähän aikaa Taunon talon/surmapaikan kujaa ja sitä reunustavia korkeita puita, Taunon talon hirret on siirretty kesämökiksi jonnekin lähistölle järven rantaan.Nämä tiedot kuulin v.2003 Korppisten kylällä käydessäni siellä silloin asuneelta noin 65v.mieheltä, hän neuvoi myös reitin Taunon lapsuuden kodille noin 5km päähän, se talo oli ihan paikallisen maantien vieressä, oli silloin autiona, ehkä kolme huonetta oli siinä talossa ja se oli silloin mielestäni melko hyväkuntoinen, voi olla vieläkin pystyssä.Jäi mieleen kun se noin 65v.mies kertoi että täällä on aina vaaran päällä talo, se oli ja on hyvin mäkistä/vaaraista seutua.


      • tienhaara1
        kulkuristi kirjoitti:

        8 surmanluotia elokuva kuvattiin Konginkankaalla, elokuuvassa, alussa näkyy vähän aikaa Taunon talon/surmapaikan kujaa ja sitä reunustavia korkeita puita, Taunon talon hirret on siirretty kesämökiksi jonnekin lähistölle järven rantaan.Nämä tiedot kuulin v.2003 Korppisten kylällä käydessäni siellä silloin asuneelta noin 65v.mieheltä, hän neuvoi myös reitin Taunon lapsuuden kodille noin 5km päähän, se talo oli ihan paikallisen maantien vieressä, oli silloin autiona, ehkä kolme huonetta oli siinä talossa ja se oli silloin mielestäni melko hyväkuntoinen, voi olla vieläkin pystyssä.Jäi mieleen kun se noin 65v.mies kertoi että täällä on aina vaaran päällä talo, se oli ja on hyvin mäkistä/vaaraista seutua.

        Kyllä Taunon kotitalo oli se jossa tapahtuma sattui,oli vaihtanut paikan vanhempiensa kanssa,pienempi talo tien varressa on Taunon rakentama


      • tienhaara1
        x. kirjoitti:

        Ei ollut Pasasen kotitalo vaan oli toinen talo muistaakseni Korpilahden kylällä, jossa pääosan kuvauksista tekivät. Tai kuvauksia kai tapahtui pitkin keskisuomea. Mukana oli aitoja amatöörejäkin, ei koskaan näytelleitä, joille maistui kuppi. Ja kännissähän Niskanenkin teki monet kohtaukset. Pasasten talo jäi kylmilleen ja tyhjilleen.

        Liimattala Konginkangas oli filmauspaikka,talo on vieläkin paikallaan,mutta huonokuntoinen.Lisäksi filmattiin studiossa Helsinkissä.


      • varokaahan
        Tietävä. kirjoitti:

        Vastoin ketjussa olevaa luuloa, Tauno Pasanen elää edelleen ja voi olosuhteisiin nähden kohtalaisesti. Vaivoja on ja liikkuminen esteellistä. Mutta yksinäisenä erakkona sinnittelee. Tervaskanto hän on.

        Yli 90 prosenttisen varmuudella näimme tuon - viisi ihmistä surmanneen - Pasasen Riihimäen hautausmaalla tänä keväänä. Seisoskeli siellä alakulmssa ruskean vanhan naisen käsilaukun kanssa. Mitähän siellä kassissa oikein oli? Oli seisahtinut siihen rinta pystyssä ohikulkijoita arvioimaan - kenties seuraavaa ... ?


      • Vaimo elää sielussa.
        varokaahan kirjoitti:

        Yli 90 prosenttisen varmuudella näimme tuon - viisi ihmistä surmanneen - Pasasen Riihimäen hautausmaalla tänä keväänä. Seisoskeli siellä alakulmssa ruskean vanhan naisen käsilaukun kanssa. Mitähän siellä kassissa oikein oli? Oli seisahtinut siihen rinta pystyssä ohikulkijoita arvioimaan - kenties seuraavaa ... ?

        Hieno mies, herrasmies. Ei unohda vaimoaan.


      • laukula
        x. kirjoitti:

        Ei ollut Pasasen kotitalo vaan oli toinen talo muistaakseni Korpilahden kylällä, jossa pääosan kuvauksista tekivät. Tai kuvauksia kai tapahtui pitkin keskisuomea. Mukana oli aitoja amatöörejäkin, ei koskaan näytelleitä, joille maistui kuppi. Ja kännissähän Niskanenkin teki monet kohtaukset. Pasasten talo jäi kylmilleen ja tyhjilleen.

        Talo oli Konginkankaalla Liimatan kylässä.


      • Anonyymi

        Jääkylmät rakennukset pakkasella ja töitä tehtävä ulkona kovaa se on ollut.


    • Ymmärrän tunteen

      kyllä tuo "8 surmanluotia", kuvaa monen ihmisen tuntemuksia tänäkin päivänä. Kaikki eivät onneksi päädy noin radikaaliin toimintaan. Kun työpaikka lähtee alta, talovelat päällä ja mistään ei löydy työtä/elantoa siinä kun keppuroi muutaman vuoden ja usko menee....ainoa helpotus kun vetää kunnon koomat, että edes hetkeksi voisi unohtaa ahdistuksen. Ymmärrän täysin mitä on vuosi tolkulla olla selkä seinää vasten pystymättä mitenkään vaikuttamaan oloonsa. Täällä nämä tuomarina esiintyvät tollot eivät tiedä elämästä mitään, toivottavasti elämä tuo heillekkin yllärin.....

      • Tavallaan

        sympatiat Pasasen puolella, mutta kyllähän hän pahensi tilannettaan huomattavasti alkoholin käytöllä. Ei se elintaso siihen aikaan korkea ole ollut monellakaan ja heillähän oli kuitenkin perust toimeentulo turvattu maataloudella. Ajatteleppa kaupungissa työläisperhettä 6 henkeä 16 neliön hellahuoneessa ja näitä on ollut paljon.


      • Jeesus pelasti

        Olen samaa ikäluokkaa Taunon kanssa ja elänyt todeksi suuren perheen köyhyyden kerjuineen. Halkometsään menin jo kouluaikana. Jouduin lopulta viinan vuoksi huonoille teille ja tapasin Taunon erään vankilan matkasellissä. Muistan hänet rauhallisena ja vähäpuheisena miehenä.
        Itse olin matkalla Niuvanniemeen, josta ihmeen kautta pääsin vielä poiskin. Taunoa siellä tavannut, mutta monta tunnettua rikollista Niuvassakin oli, kuten Kuopion nailonsukkamurhaaja, kirkonpolttajia oli sekä monta murhamiestä.


      • Itse pelastin itseni
        Jeesus pelasti kirjoitti:

        Olen samaa ikäluokkaa Taunon kanssa ja elänyt todeksi suuren perheen köyhyyden kerjuineen. Halkometsään menin jo kouluaikana. Jouduin lopulta viinan vuoksi huonoille teille ja tapasin Taunon erään vankilan matkasellissä. Muistan hänet rauhallisena ja vähäpuheisena miehenä.
        Itse olin matkalla Niuvanniemeen, josta ihmeen kautta pääsin vielä poiskin. Taunoa siellä tavannut, mutta monta tunnettua rikollista Niuvassakin oli, kuten Kuopion nailonsukkamurhaaja, kirkonpolttajia oli sekä monta murhamiestä.

        50 ja 60 luvut olivat tiukkaa aikaa valtaosalle maalla asuvista perheistä, keillä ei ollut esimerkiksi kunnallista vakituista työpaikkaa tai omaa isompaa viljelystä tai maatilaa.
        Kaikkinainen muu työ oli kortilla. Kortistoissa oli porukkaa kylällinen. Miehet saivat lähteä tie töihin pitkin suomea. Silloinhan alkoivat massa muutot etelään ja ruotsiin. Lähes kaikki nuoret miehet läksivät pois viimeistään armeijan jälkeen ja tytöt aiemmin.
        Olen elänyt nuo ajat. Kylät autioituivat oikeasti. Ei sinne jäänyt kuin muutama "peräkamarin poika" kuka äidin kanssa, harvoin oli huushollissa isääkään. Isät olivat sodan käyneitä ja kuolivat varhain elimistön pettämiseen.
        Taunon kanssa lusin yhtäaikaa v.1973.


      • Mitä tiedät
        Jeesus pelasti kirjoitti:

        Olen samaa ikäluokkaa Taunon kanssa ja elänyt todeksi suuren perheen köyhyyden kerjuineen. Halkometsään menin jo kouluaikana. Jouduin lopulta viinan vuoksi huonoille teille ja tapasin Taunon erään vankilan matkasellissä. Muistan hänet rauhallisena ja vähäpuheisena miehenä.
        Itse olin matkalla Niuvanniemeen, josta ihmeen kautta pääsin vielä poiskin. Taunoa siellä tavannut, mutta monta tunnettua rikollista Niuvassakin oli, kuten Kuopion nailonsukkamurhaaja, kirkonpolttajia oli sekä monta murhamiestä.

        tuosta nailonsukkamurhaajasta, aika vähän ollut missään. Lapsena siitä oli lehdessä.


      • Anonyymi

        Kerrostalo lähiöissä oli jengit huumeet viina romanit raiskaamassa ja muilla alueilla myös jengit väkivaltaa pontikkaa ja muuta turha esittää myös tanssipaikat.


    • Utelias5050

      Olisko kellään autenttista kuvaa paikasta jossa Pasasen rikos tapahtui?

      • r3t

        Mikä rikoksista?


    • pönkkä

      surmanluotien tapahtumapaikka pusikkoa täys. talo lahonnu ja aitta sortunu eli ei mitään katottavaa. jonku videopätkää sieltä taitaa olla jossain minfossa.

      • faktaa1

        on siellä uunin ja saunan rauniot ja lato


      • Anonyymi

        YLE areenassa kotimaiset elokuvat


    • killbillkillbill

      On sovittanut tekonsa , suomen lakien mukaan. Vaikea kyllä on ymmärtää, tappoi sitten vaimonsa myös. Ratkaisu ongelmiin ; Tapa . Ei kyllä ole kaikki muumit laaksossa sillä miehellä

    • Tane...........

      Tänään käppäili muina miehinä pohjoisriksun raitilla. Eipä uskoisi historiaansa ellei tietäisi.

    • FSB - pravda

      On se surkeeta tämä suomalaisuus, vaan yhtä hyvin olisi tuo taunon repale voinut olla yksi poliiseista. On törkeää ihannoida tollaista raukan luuserin tekoa, kuten myös vaimonsa kuristamista myöhemmin. Henki pois murhaajilta, kerran tappanut tappaa uudestaan. Toki voit perustella jollain sivistysvaltio-tematiikalla. Olen vapaaehtoinen pyöveli. Oma oikeus muutenkin, kun Suomessa saa tappamisesta naurettavia tuomioita, että ehtii omalla elinajallaan lahtaamaan vaikka tusinan, yksi kerrallaan.

      • Man from Manala

        Sinäpä vasta kova sälli olet puheissas, oikein saisit hengiltä vanhan vapisevan ukon? Olet sitten oikein pyöveli....arvelen että jos joskus satut vastakkain tosi ikävän tekijän kanssa juokset ja itket ja itket ja juokset - jos ehdit. Mene kiusaamaan pienempiäsi ja tuki turpasi.


    • Tirehtööri Mutila

      Missäpäin Riksua se Tane asui aikanaan muijansa kanssa?

      • apra1

        Ahjolankavulla.


    • Rempsula

      Tane dementoitunut, näin kerrotaan.

      • Anderssonni

        Tauno Pasanen on kuollut vankilaan.


    • Muuttunut mies.

      "Kerran tappanut tappaa uudelleen"
      Ei se nyt niinkään aina mene. On toki heitä, jotka tekee tapon tapon jälkeen, mutta ei pidä yleistää. On kuule ihmisiä, jotka ovat syyllistyneet hirveyteen, mutta ovat ottaneet opiksi elämänsä suurimmasta virheestä ja muuttaneet elämänsä suunnan, pysyvästi.
      Kyllähän jos elämän varrelle osuu yksi vankilatuomio, niin kyllä sen yhden pitää riittää. Johan siinä yhdessäkin on se yksi liikaa.

    • soldier71

      Jep, luettuani kaikki kommentit, huomaan, että vähän eripuraa... No, meidän kaikkien papat, ukit, isopapat, millä Heitä nyt kutsutaankaan, ovat nähneet asioita, mitä moni ei. Mennyt juuri Ihanan naisen kanssa naimisiin, lapsi tulossa ja tulee komennus, nyt pitää mennä. Tähän väliin, en hyväksy tekoa, mitä tapahtui. Mutta, tiedon jälkeen on viikko aikaa opettaa Rakasta vaimoa hoitamaan tilaa, no niin... Isi lähti... Ja joka ...tun päivä vaimo pelkää, kun joku tulee lakki kädessä, otan osaa. Hautajaisissa on kiva kun arkussa vaan kolisee, kun ei oo löytyny kun vaan pää. Itse olen veteraani -71 syntynyt, siitä voi sit miettiä. Mut rauhaa on turvattu useassa paikassa, vielä pää kunnossa, heh... Palataan, se mitä noille MIEHILLE on tapahtunut ja mitä ne on kokenut, ei voi kukaan käsittää! Kaikilla vaan ei pää kestä, kestääkö tällä nuorisolla?? Eipä puhuta venäjää... ISO KIITOS KAIKILLE ISILLE!!!!!!!

      • joo . .

        Ei ihme jos sodassa ei pää kestä kun kytillä ei kestä rauhan aikanakaan.


      • sepisalonkylältä

        Nykyisen poliittisen poliisin kohellusta seuratessa toivoisi taas uusia taunopasasia tilannetta päivittämään...


      • Anonyymi
        joo . . kirjoitti:

        Ei ihme jos sodassa ei pää kestä kun kytillä ei kestä rauhan aikanakaan.

        Sodassa on paineet siitä että kuten näkyy Ukrainassa nykyään vihollinen voi olla missä tahansa.


    • Luuserit

      Tämä ihannoitu paskahousu Pasanen tappoi myös exvaimonsa Liisan, lastensa äidin. Ryyppäsivät porukalla Riihimäellä ja paskahousu päätti muistaakseni kuristaa Liisan.
      Oikeuden tuomio oli täysin naurettava, pelkkä vitsi. Paskahousu tuomittiin vattihulluna taposta koska oli niin humalassa. Humala laskettiin alennuksen perusteeksi. Taisi saada tästä peräti 7 vuotta. Istui 3 1/2 vuotta. Elikä 5 ihmishenkeä mennyt tämän paskahousun toimesta ja istunut yhteensä reilu 16 vuotta niistä. Ilman Niskasen tekemää ihannointi kuvaa tämä paskahousu voisi istua edelleen elinkautistaan, mutta kun Kekkonen tykästyi niin armahti.
      Jos on helvetti olemassa niin tämä paskahousu sinne ja heti.

      • Karsintaa

        Ei Kekkonen armahtanut, vaan poroporvari Manu, joka muutenkin armahti herrat ja narrit. Tässä tapauksessa Manu keräili vaalien alla irtopisteitä Niskasen nuolemisella, joka ajoi innolla Pasasen armahtamista. Niinpä Niskanen oli yksi Koiviston suurista pr-miehistä.


      • Anonyymi

        Sinä se taidat olla oikein iso kakka pöksyt ja varsinainen Haisuliini. Todellinen Pökäle. Et taida edes pönttöön mahtua. Varsinainen superjätös joka ei kelpaa edes lannoitteeksi. Voi taivas mikä tapaus, uskomaton uloste


      • Anonyymi

        Presidentti Mauno Koivisto armahti T Pasasen v. 1982.


    • oikeus 54

      toivon että tää äijä kuolee kituen.niin paljon on aiheuttanu tuskaa teoillaan.

    • kippari71

      Tää on kova jätkä tosiaan! Poliisithan siinä alko vittuilemaan hänelle. Konepistoolit ja kaikki touhut! Pisti saatana nimismiehelle luun kurkkuun. Ehkä olisin tossa kohtaa jättänyt viimeisen omaan päähän!

    • Itse1

      Olis pitany teloittaa tyyppi. No, minkas teet kun systeemi on mika on. Murhaajille ymmarysta, uhreille ja omaisille ikuinen helvetti. Niinko asian pitaa menna?

      • Leena Alenikko

        Ei olisi pitänyt teloittaa. kyllä suurin syy oli poliiseissa kun kuolivat, mitenkään Taunoa puolustamatta. Jos Tauno oli aseen kanssa mökissä, niin eikös poliisit olleet aika mielenvikaisia jos ajattelee miten ne toimi? Kaikki kuolleet poliisit nimittäin käveli vain taloa kohti vaikka tane ampui. Siis ei edes meinanneet suojautua, joten turhaa tanea syytellä, vaan poliiseja ja heidän tominta tapaansa siihen aikaan. Se oli suoraan sanoen sairasta. Ei nykyään poliisit ainakaan kävele suoraan tietä pitkin taloon missä aseistettu mies. Vaikka tauno ampui niitä, ne ei edes meinanneet suojautua. Muut poliisit siis. Joten tähän sopii sananlasku sitä saa mitä tilaa, ja ikävä kyllä nämä poliisit tilasi kuoleman itselleen omalla toimintatavallaan.


    • Teloita itsesi!

      Juttu tapahtui 45 vuotta sitten, sille on vedetty henkselit yli kymmeniä kertoja, tuomittu, sovitettu, anteeksi annettu, saatu, ja sinä kaivat sitä kuin räkää nenästäsi ja juttu kaivelee sinua kuin syöpä aivojasi, missä vidun maailmassa elät.

    • Lasanen ite

      Ampuminen tapahtui niin nopeasti ja poliisit suojattomana pellolla, ettei mahdollisuuksia suojautumiseen ollut. Yksi poliisi yritti kontata suojaan, mutta Pasanen tarkkana ampujana teki pakenemisen mahdottomaksi. Hän viimeisteli tekonsa lähietäisyydeltä. Tämä oikeudenkäyntipöytäkirjoista, joten se siitä.

    • Kusikongi v-79

      Tane elää ja voi hyvin vanhainkodissa kiroten vain sitä,että pääpiru (nimismies) jäi henkiin sekä sitä,että Niskanen veti ohiTaunolle kuuluvia rahoja elokuvasta...

    • makila1956

      Koivisto sen armahti ei kekkonen,perehtykää historiaan

    • Pitää olla karismaa.

      Olet voinut puukottaa selkään jotakin puli kaveriasi puli remmissä mutta nimimies et ole.

    • Pasanentauno

      Olen ELossa!

      T; Tauno

    • U.telias

      Onko siis hengissä vai ei??

    • isoveikka

      On elossa edelleen, 82 vuoden ikäinen. Olin aikoinaan Mikolla renkinä.

      • 8mmbulletskill007

        Käsittääkseni Tauno Pasanen ampui 4 poliisia, skitsahti niitä kyttiä, joilla aseina oli todellakin konepistoolit, uuden nimismiehen käskystä. Melkoisesti tuota nimismiestä on toiminnastaan kritisoitu. Eikä suotta.n

        Jollei hän olisi intoa täynnä, ura edessä ja nimismiehenä siihen aikaan oli vastaavia "riskitapauksia" enemmänkin, mut ei niitä sentää lähdetty konepistooleilla hakemaan jätkä pontikkapannunsa äärestä. T

        Lusi pitkän tovin kunnes Kekkonen armahti. Siviilissä Pasanen ei kyennyt kauaa olemaan, kun mustasukkaisuus motiivina otti akkansa hengiltä. Tästä hän sai tuomion taposta. Muistaakseni se oli 7 vuotta, suunnilleen. Tämä jäi vikaksi linnareissuksi, koska noutaja tuli Pasasen Taunollekin hieman tämän jälkeen lähti Pasanen autuaimmille metsästysmaille..


      • Kurko2
        8mmbulletskill007 kirjoitti:

        Käsittääkseni Tauno Pasanen ampui 4 poliisia, skitsahti niitä kyttiä, joilla aseina oli todellakin konepistoolit, uuden nimismiehen käskystä. Melkoisesti tuota nimismiestä on toiminnastaan kritisoitu. Eikä suotta.n

        Jollei hän olisi intoa täynnä, ura edessä ja nimismiehenä siihen aikaan oli vastaavia "riskitapauksia" enemmänkin, mut ei niitä sentää lähdetty konepistooleilla hakemaan jätkä pontikkapannunsa äärestä. T

        Lusi pitkän tovin kunnes Kekkonen armahti. Siviilissä Pasanen ei kyennyt kauaa olemaan, kun mustasukkaisuus motiivina otti akkansa hengiltä. Tästä hän sai tuomion taposta. Muistaakseni se oli 7 vuotta, suunnilleen. Tämä jäi vikaksi linnareissuksi, koska noutaja tuli Pasasen Taunollekin hieman tämän jälkeen lähti Pasanen autuaimmille metsästysmaille..

        Kekkonen ei ollut edes hengissä Taunon armahtamisen aikaan.


      • Anonyymi
        8mmbulletskill007 kirjoitti:

        Käsittääkseni Tauno Pasanen ampui 4 poliisia, skitsahti niitä kyttiä, joilla aseina oli todellakin konepistoolit, uuden nimismiehen käskystä. Melkoisesti tuota nimismiestä on toiminnastaan kritisoitu. Eikä suotta.n

        Jollei hän olisi intoa täynnä, ura edessä ja nimismiehenä siihen aikaan oli vastaavia "riskitapauksia" enemmänkin, mut ei niitä sentää lähdetty konepistooleilla hakemaan jätkä pontikkapannunsa äärestä. T

        Lusi pitkän tovin kunnes Kekkonen armahti. Siviilissä Pasanen ei kyennyt kauaa olemaan, kun mustasukkaisuus motiivina otti akkansa hengiltä. Tästä hän sai tuomion taposta. Muistaakseni se oli 7 vuotta, suunnilleen. Tämä jäi vikaksi linnareissuksi, koska noutaja tuli Pasasen Taunollekin hieman tämän jälkeen lähti Pasanen autuaimmille metsästysmaille..

        On hengissä vieläkin


      • Anonyymi
        Kurko2 kirjoitti:

        Kekkonen ei ollut edes hengissä Taunon armahtamisen aikaan.

        Oli.


    • Taano.Passanen

      En näittä konneitta ossoo kunolla käättää mut ampuu ossaan.Ikkää on tullu jo palojon.

    • lehtijuttu

      Hyvä kirjoitus tapahtumista. Niin pikkujutusta oli raivostunut kun pojan hanskat oli väärässä paikassa, mielisairashan tuo on ollut. Elokuvassa riita taisi tulla alkoholista, muistelen. Nuori ollut ampuessaan, luulin vanhemmaksi.
      http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005137645.html

    • KuolemantuomioTappajille

      Toisen ihmisen aiheutettua kuolemaa ei voi sovittaa. Vankeusrangaistus ei ole sovitus. Se on vankeusrangaistus.

      Miksi tappajilla on oikeus elämään, muutama vuosi linnaa ja oma, suruton elämä jatkuu?!

      Sastamalassa kuoli kaksi nuort, kusipään vuoksi joka ei piitannut heistä / kenestäkään muista, kunhan sai itse kännissä kaahailla. Hän ei voi milloinkaan sovittaa tekoaan. Edes katumus ei tee sitä tyhjäksi.

      Nuorten kuolema oli lopullinen. Mutta tappaja elää.

    • Meitäonkaikiksi

      Sekopäitähän se viinan ja huumeitten käyttö ja ihannoiti tuottaa,sen pitäisi kaikkien tietää
      tänäkin päivänäkin.Silti niitä hölmöt käyttävät ,paetessaan todellisuutta sinne paratiisin puolelle,
      kuten lapsi isän syliin ,ottamatta vastuuta teoistaan,antaen viinan ja huumeitten kantaa vastuun,
      luulen sillä pääsevänsä eroon vastoinkäymisistä.
      'Ihmispoloja me kaikki olemme ,elämän myrskyjen riepottelussa,emmekä koskaan tiedä
      mitä edestämme löydämme ja missä olosuhteissa joudumme ihmisinä kasvamaan.

    • isoveikka

      Tauno elää edelleen 84 vuoden iässä hiljaiseloa vanhusten hoitokodissa. Kuolemantuomion kannattajat ovat myös murhaajia koska hyväksyvät sellaisen teon että joku murhataan oman rikoksen vuoksi. Silloinhan siitä syntyy efekti että myös kuolemantuomion kannattajat pitää teloittaa.... Miettikää mitä puhutte ihmiset ja mikä on laki ja lain järkevä käyttö ja tulkinta. Itse olen hyvässä asemassa nyt vaikka tapoin ihmisen itsekin nuorena. Sovitin yhteiskunnalle rikokseni ja lusin tuomion, asia oli sillä selvä. Ei ihmistätarvitse tuhota jos on erehtynyt elämässä, asioita voidaan korjata ja ihminen muuttuu useinkin.

      • näionäreet

        joutaisit ammuttavaksi.


      • Anonyymi

        Ei kai nyt hoitokotiin voi murhaajia laittaa töihin eikä hoitoon ettei muita tapa siellä.


    • Lahtaritkaivoon

      Tuollainen mätisäkki vie jonkun vanhuksen paikan hoitokodissa? Hienoa toimintaa Suomessa 2019. Tosiaan toisen ihmisen tappamisesta saatu muutama vuosi linnaa ei ole minkäänlainen sovitus tehdystä rikoksesta.

    • heikotsortuuu

      wiki valitettavasti sanoo että hengissä kutale vielä on. Oli siellä Pihtiputtaalla muillakin silloin tiukkaa mutta rahat pantiin viinoja tärkeämpiin asioihin eikä perheen tarvinnut karkuun lähteä känniukkoa

    • Hienooooo

      Suomi on murhamiesten ja tappajien paratiisi! Tuomiot naurettavia!

      • Anonyymi

        Ei vielä saatu kiinni naisia metsässä sorakuopalla päähän lyönyttä. Turkista tietysti nehän demoneita on.


    • Pääomasijoittaja

      Onko Tauskin hoitokoti Attendo vai Esperi vai joku muu ?

    • Yyyuiip

      Mitähän tapahtui elokuvan pasille ja sille kyylälle

    • anonyymi_EDv

      Kyllä on niin että jos tullaan aseitten kanssa juoppoa hakemaan voi siinä käydä kuin pasaselle että päässä pimahtaa.vielä tulee samanlaisia tapauksia.
      S

      • Kelasin

        Valitettavasti kertomasi pitää täysin paikkansa.Tuohon aikaan poliisin toimintaohjeista tuskin pystyi puhumaan.Esim. kiinniottotilanteessa lähinnä niin että joku vaan käskettiin ottaa kiinni olemattomalla koulutuksella.On suoranainen ihme ettei vastaavanlaisia tapauksia ollut noina vuosikymmeninä sen enempää.Vastaavanlaisia tulee taatusti vielä tapahtumaan.Huumehörhöt vielä pahempia nykyään.


      • joriittää

        Tärkeintä on nyt päästä huomion keskipisteeksi ja mehustella tällä aiheella. No ainakin jotkut asian omaiset haluavat saada huomiota ja antaa haastatteluja..............


    • Leifhackman

      Tämäkin keskustelu vahvistaa sen vahan hypoteesin, joka varmaan on myös vahvistettu niin moneen otteeseen että voidaan alkaa puhua teoriasta:

      "Asiat eivät koskaan ole niin huonosti, etteivätkö ne viinaa juomalla menisi vielä huonommaksi."

      Jos jossittelemaan aletaan sillä että kuolemantuomiolla olisi säästetty ihmishenkiä, niin kai voidaan jossitella myös sillä, että jos poliisit olisivat jääneet vaan kauemmas vahtiin eivätkä pyssyt tanassa alkaneet marssia taloa kohti, Tauno olisi ajan kanssa rauhoittunut ja selvinnyt humalastaan ja ainakin tuo tilanne olisi lauennut siihen. Tosin, eihän tämä ensimmäinen kerta ollut, kun poliisit tulivat Taunoa rahoittelemaan, tokkopa olisi ollut viimeinenkään. Jostain aikanaan luin, että Taunon Liisa-vaimo oli pyytänyt ensinnäkin etteivät naapurit soittaisi poliisia, ja hän oli lisäksi vielä pyytänyt poliisejakin olemaan menemättä talolle. Poliisit olivat tämän lähteen mukaan naurahtaneet jotain siihen tyyliin, että kyllä he niin monen miehen voimin yhdelle pärjäävät. Tässä lähteessä myös mainittiin Taunon sanoneen, että kännispäissään oli ajatellut että poliisit olivat tulossa tappamaan häntä. Omien puheidensa mukaan poliisit olisivat lyöneet häntä jollain aiemmalla rauhoittelureissulla. Jonkun naapurin mainittiin sanoneen, että Tauno oli jonkun aiemman poliisikäynnin jälkeen sanonut: "Enää eivät minua lyö!".

      • nopeli

        Melkoinen sankari se oli Manukin, kun armahti Pasasen v. -82.
        Tauno pääsi sen ansiosta tappamaan vielä x-vaimonsa.
        Tämä armahdusoikeus presidentiltä pitäisi poistaa. Onko oikein, että joku valtiotieteiden maisteri voi tehdä noin vakavia päätöksiä.


      • lakipuhuu
        nopeli kirjoitti:

        Melkoinen sankari se oli Manukin, kun armahti Pasasen v. -82.
        Tauno pääsi sen ansiosta tappamaan vielä x-vaimonsa.
        Tämä armahdusoikeus presidentiltä pitäisi poistaa. Onko oikein, että joku valtiotieteiden maisteri voi tehdä noin vakavia päätöksiä.

        Newsflash: elinkautisvankien armahdusoikeus ei ole enää presidentillä, joten huolesi on turha. Elinkautisvangit armahtaa Helsingin hovioikeus.


      • Anonyymi
        lakipuhuu kirjoitti:

        Newsflash: elinkautisvankien armahdusoikeus ei ole enää presidentillä, joten huolesi on turha. Elinkautisvangit armahtaa Helsingin hovioikeus.

        Presidentti voi edelleenkin armahtaa jos haluaa


      • Anonyymi
        nopeli kirjoitti:

        Melkoinen sankari se oli Manukin, kun armahti Pasasen v. -82.
        Tauno pääsi sen ansiosta tappamaan vielä x-vaimonsa.
        Tämä armahdusoikeus presidentiltä pitäisi poistaa. Onko oikein, että joku valtiotieteiden maisteri voi tehdä noin vakavia päätöksiä.

        Sitten tappoi vaimonsa heti ja poika itsensä ?


      • Anonyymi
        nopeli kirjoitti:

        Melkoinen sankari se oli Manukin, kun armahti Pasasen v. -82.
        Tauno pääsi sen ansiosta tappamaan vielä x-vaimonsa.
        Tämä armahdusoikeus presidentiltä pitäisi poistaa. Onko oikein, että joku valtiotieteiden maisteri voi tehdä noin vakavia päätöksiä.

        Moneenkos itsemurhaan se Manu oli osittain osallisena ajamalla 90-luvulla Suomen lamaan?


      • Anonyymi
        nopeli kirjoitti:

        Melkoinen sankari se oli Manukin, kun armahti Pasasen v. -82.
        Tauno pääsi sen ansiosta tappamaan vielä x-vaimonsa.
        Tämä armahdusoikeus presidentiltä pitäisi poistaa. Onko oikein, että joku valtiotieteiden maisteri voi tehdä noin vakavia päätöksiä.

        TOTTAKAI se Koivisto armahti toisen vasemmistolaisen.....Kaikkihan suomessa on oikeiston syytä heidän mielestään.


    • lumipuku333

      Kaikki sympatiat Pasasen puolella. Nyt ollaan menossa kovaa vauhtia samaan suuntaan. Duunarille ei maksettaisi mitään ja työntekijöitä ( muka ) tuodaan kehitysmaista. Kuka enää uskaltaa olla täällä villissä lännessä poliisina?

      • Anonyymi

        Kyllä se 60 luvun pientilallisen elämä oli semmoista jota ei voi verrata tämänpäivän duunarina olemiseen..tiedän koska elin sen ajan ja elän samalla tilalla vieläkin.....rahaa ei nähty kuukausikaupalla ja minäkin kuljin koulussa kylmissäni ,ilman pitkiä kalsareita ......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se 60 luvun pientilallisen elämä oli semmoista jota ei voi verrata tämänpäivän duunarina olemiseen..tiedän koska elin sen ajan ja elän samalla tilalla vieläkin.....rahaa ei nähty kuukausikaupalla ja minäkin kuljin koulussa kylmissäni ,ilman pitkiä kalsareita ......

        Niin että se pientilallisen elämä oli 1960-luvulla sellaista että piti pontikkaa keittää, sitä ryypätä, vaimoa hakata ja neljä poliisia ampua, ihan tavallista menoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin että se pientilallisen elämä oli 1960-luvulla sellaista että piti pontikkaa keittää, sitä ryypätä, vaimoa hakata ja neljä poliisia ampua, ihan tavallista menoa?

        Niin, nykyään maajussit ryyppää tukiaisilla, akat ryyppää ja hakkaa miehiä niin maalla kuin kaupungissa, mutta aina se on miehen syy. Femakot puolustaa jopa pedomurhaaja auerskaa ja hovinarrit maksaa tapporahaa.


    • Anonyymi

      86 vuotias on jos on vielä elossa.

    • Anonyymi

      Taunon kohdalla on toteutunut vanha sanonta, mikäs pahan tappaisi. Se perkele elää edelleen.
      Otiskossa on heti väärin. Pasanen ei ollut sekatyömies, vaan pientilallinen juoppo paskahousu.
      Toivotaan että joku juottaa sille joka päivä ruokalusikallisen viemärinpuhdistusainetta.
      Just sen verran ettei kuole, mutta tuntee tuskaa kuolemaansa asti.

      • Anonyymi

        Ja tämä Tauno on sellainen tapaus mitä ei kukaan jää kaipaamaan, tai suremaan. Ei edes omaiset ole missään tekemisissä läjän kanssa.


      • Anonyymi

        Tauno oli juoppo. Tila jossa juopotteli oli pieni, mutta olisi siinä tolkun mies pärjännyt. Entinen torppa joka oli ollut aiemmin ihan hyvin hoidettu, metsäpohja laadukasta, pellot kovaa kivennäismaata, vaan Taunolta jäi kaikki uudistaminen tekemättä. Kuten jo isältään.

        Navetta ikivanha hirsinen mörskä, talo samaten. Peltoa oli alkanut lisää raivaamaan, juopottelun takia sekin jäi kesken.

        Isänsä oli sodan käynyt juoppo, äiti äkkipikainen, Tauno peri nuo molemmat ominaisuudet.

        Metsätyötä olisi tuolloin vielä ollut, vaan kun saattoi jäädä pois savotalta viikoksi ryyppäämään, niin lopputili tuli aina eikä uutta pestiä saanut. Keitteli pontikkaa myyntiinkin, läheisessä metsässä olleen lähteen kupeessa usein tehtaansa, elokuvan "Pasin" (joka ei itse niin paljoa ryypännyt) kanssa keitteli, "Pasi" hoiteli pontikan myyntiä.

        Hirviä ampui salaa ja lihaa riitti naapureillekin, jotka siten pysyivät hiljaa siitä pontikankeitosta. Äkkipikaisena ajoi aina välillä perheensä lumihankeen, niin tuonakin aamuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tauno oli juoppo. Tila jossa juopotteli oli pieni, mutta olisi siinä tolkun mies pärjännyt. Entinen torppa joka oli ollut aiemmin ihan hyvin hoidettu, metsäpohja laadukasta, pellot kovaa kivennäismaata, vaan Taunolta jäi kaikki uudistaminen tekemättä. Kuten jo isältään.

        Navetta ikivanha hirsinen mörskä, talo samaten. Peltoa oli alkanut lisää raivaamaan, juopottelun takia sekin jäi kesken.

        Isänsä oli sodan käynyt juoppo, äiti äkkipikainen, Tauno peri nuo molemmat ominaisuudet.

        Metsätyötä olisi tuolloin vielä ollut, vaan kun saattoi jäädä pois savotalta viikoksi ryyppäämään, niin lopputili tuli aina eikä uutta pestiä saanut. Keitteli pontikkaa myyntiinkin, läheisessä metsässä olleen lähteen kupeessa usein tehtaansa, elokuvan "Pasin" (joka ei itse niin paljoa ryypännyt) kanssa keitteli, "Pasi" hoiteli pontikan myyntiä.

        Hirviä ampui salaa ja lihaa riitti naapureillekin, jotka siten pysyivät hiljaa siitä pontikankeitosta. Äkkipikaisena ajoi aina välillä perheensä lumihankeen, niin tuonakin aamuna.

        Siihen aikaan ei ollut miljarditukiaisia maajusseilla, eikä varmasti ylimääräistä jäänyt navetan rakentamiseen tms. Nykyäänkin tukiaisista vie lähes kaiken suurimmat tilat jotka ei niitä tarvitsisi. Jos olet katsonut dokumentteja siltä ajalta, niin raha olut todella tarkalla pientiloilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen aikaan ei ollut miljarditukiaisia maajusseilla, eikä varmasti ylimääräistä jäänyt navetan rakentamiseen tms. Nykyäänkin tukiaisista vie lähes kaiken suurimmat tilat jotka ei niitä tarvitsisi. Jos olet katsonut dokumentteja siltä ajalta, niin raha olut todella tarkalla pientiloilla.

        Valtio tuki maatiloja halpakorkoisilla lainoilla, joiden pääomaa söi silloinen reipas inflaatio. Navetoihin ja peltojen raivaukseen sai sitä kautta rahaa. Piti vaan olla luotettavan maineessa ja huolehtia asioistaan.

        Myös metsää (lisämaata) järjestettiin pientilallisillekin metsäyhtiöiden ja valtion maista lunastamalla samalla periaatteella, valtio lainasi suoraan tai antoi korkotukea pankkilainaan. Metsän tuotoilla ostettiin koneita. Metsäkaupat oli pitkälti hankintakauppoja, isäntä hakkasi ja ajoi tien viereen, metsäyhtiö kävi mittaamassa ja maksoi puut. Vain isoille savotoille laitettiin yhtiön kautta miehet. Koneet alkoivat ilmestyä Pihtiputaan peräkylien metsiin vasta -70 luvulla

        Pasanen juopotteli eikä pystynyt hoitamaan asioitaan, tilan hoito oli retuperällä, navetta lahosi, asuinrakennus rapistui. Metsiä oli jonkin verran, mutta olisi pitänyt kyetä tekemään se hakkuu itse sieltä rahaa saadakseen. Korpikuusen juurella tehtiin jotain aivan muuta kuin puun kaatoa.

        Kylällä eleltiin ja tultiin kohtuudella toimeen pienemmilläkin tiluksilla, kovaa työtä ja niukkuutta se oli, mutta selvittiin. Tauno Pasasella olisi ollut yhtälailla nvastaavat elämisen edellytykset kuin muilla pientiloilla jos se viina ei olisi hallinnut elämää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtio tuki maatiloja halpakorkoisilla lainoilla, joiden pääomaa söi silloinen reipas inflaatio. Navetoihin ja peltojen raivaukseen sai sitä kautta rahaa. Piti vaan olla luotettavan maineessa ja huolehtia asioistaan.

        Myös metsää (lisämaata) järjestettiin pientilallisillekin metsäyhtiöiden ja valtion maista lunastamalla samalla periaatteella, valtio lainasi suoraan tai antoi korkotukea pankkilainaan. Metsän tuotoilla ostettiin koneita. Metsäkaupat oli pitkälti hankintakauppoja, isäntä hakkasi ja ajoi tien viereen, metsäyhtiö kävi mittaamassa ja maksoi puut. Vain isoille savotoille laitettiin yhtiön kautta miehet. Koneet alkoivat ilmestyä Pihtiputaan peräkylien metsiin vasta -70 luvulla

        Pasanen juopotteli eikä pystynyt hoitamaan asioitaan, tilan hoito oli retuperällä, navetta lahosi, asuinrakennus rapistui. Metsiä oli jonkin verran, mutta olisi pitänyt kyetä tekemään se hakkuu itse sieltä rahaa saadakseen. Korpikuusen juurella tehtiin jotain aivan muuta kuin puun kaatoa.

        Kylällä eleltiin ja tultiin kohtuudella toimeen pienemmilläkin tiluksilla, kovaa työtä ja niukkuutta se oli, mutta selvittiin. Tauno Pasasella olisi ollut yhtälailla nvastaavat elämisen edellytykset kuin muilla pientiloilla jos se viina ei olisi hallinnut elämää

        Pientilalla ei tietenkään voinut ottaa paljoa lainaa koska se on maksettava takaisin, ei ollut paljoa metsää myytäväksi, ei paljon peltoa eikä siksi voinut lisätä lehmiäkään tai kasvattaa viljaa myytäväksi. Nykyäänkin tukiasiet menee isoilla tiloille, jotka sitten ostaa pienet tilat pois.

        Pasanen hankki lisätuloja viinankeitolla, kuten valtiokin tekee, mutta kytät halusi estää tämän. Pahin syyllinen taisi olla vaimo, joka ne kytät soitti paikalle. Ei ole tiedossa, että Pasanen olisi aiheuttanut mitään vammoja vaimolle tai laspsille, mutta pahanilkinen eukko halusi miehen putkaan, kuten femakot nykyäänkin tekevät, vaikka itse aloittavat riidat ja pahoinpitelyn. Kytät ovat siinä hyviä apulaisia, mutta joskus käy huonosti.

        Miksiköhän eukko palasi Taunon luokse jos pahoinpiteli, no ainakin sai jotenkin ärsytettyä tarpeeksi että pääsi hengestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pientilalla ei tietenkään voinut ottaa paljoa lainaa koska se on maksettava takaisin, ei ollut paljoa metsää myytäväksi, ei paljon peltoa eikä siksi voinut lisätä lehmiäkään tai kasvattaa viljaa myytäväksi. Nykyäänkin tukiasiet menee isoilla tiloille, jotka sitten ostaa pienet tilat pois.

        Pasanen hankki lisätuloja viinankeitolla, kuten valtiokin tekee, mutta kytät halusi estää tämän. Pahin syyllinen taisi olla vaimo, joka ne kytät soitti paikalle. Ei ole tiedossa, että Pasanen olisi aiheuttanut mitään vammoja vaimolle tai laspsille, mutta pahanilkinen eukko halusi miehen putkaan, kuten femakot nykyäänkin tekevät, vaikka itse aloittavat riidat ja pahoinpitelyn. Kytät ovat siinä hyviä apulaisia, mutta joskus käy huonosti.

        Miksiköhän eukko palasi Taunon luokse jos pahoinpiteli, no ainakin sai jotenkin ärsytettyä tarpeeksi että pääsi hengestään.

        Ihan Portman-kysymys.
        Naiset on huonoja valitsemaan turvallisen tulevaisuuden takaavaa seuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pientilalla ei tietenkään voinut ottaa paljoa lainaa koska se on maksettava takaisin, ei ollut paljoa metsää myytäväksi, ei paljon peltoa eikä siksi voinut lisätä lehmiäkään tai kasvattaa viljaa myytäväksi. Nykyäänkin tukiasiet menee isoilla tiloille, jotka sitten ostaa pienet tilat pois.

        Pasanen hankki lisätuloja viinankeitolla, kuten valtiokin tekee, mutta kytät halusi estää tämän. Pahin syyllinen taisi olla vaimo, joka ne kytät soitti paikalle. Ei ole tiedossa, että Pasanen olisi aiheuttanut mitään vammoja vaimolle tai laspsille, mutta pahanilkinen eukko halusi miehen putkaan, kuten femakot nykyäänkin tekevät, vaikka itse aloittavat riidat ja pahoinpitelyn. Kytät ovat siinä hyviä apulaisia, mutta joskus käy huonosti.

        Miksiköhän eukko palasi Taunon luokse jos pahoinpiteli, no ainakin sai jotenkin ärsytettyä tarpeeksi että pääsi hengestään.

        Pavlov myynnissä ravintolassa vodkaa onko jotain Piraattia pontikkaa.


    • Anonyymi

      Ei siinä muuta menny sulla vituiksi, kuin se että Mikko Niskanen esitti Pasin roolia, ja se oli Mikon näkemys Tauno Pasasesta.
      Ja ihan perkeleen vääristynyt näkemys olikin todellisuudesta.
      Niin, Mikko Niskanenhan oli itsekkin juoppo. Ei mikään tuurijuoppo, vaan ihan oikea jokapäiväjuoppo.
      Mutta suuren taitelijaprofessorin juoppoutta katseltiin hissukseen, ja muistettiin ylistää. Taisi kuolla viinan aiheuttamiin sairauksiin 61 vuotiaana.
      Valitettavasti tämän yhden juopon idoli, toinen juoppo ja murhaaja elää edelleen yhteiskunnan varoin, yhteiskunnan ylläpitämässä hoitolaitoksessa.
      Sontiainen ei ole tehnyt koskaan mitään millä olisi tuonkin edun ansainnut.

      • Anonyymi

        Mikähän sitten olisi totuus Pasasesta, taidat tietää yhtä huonosti kuin Niskasen juomiset ja kuolinsyyn.


      • Anonyymi

        Niin, "Reiska" se oli se naapuri siinä elokuvassa. Pasi oli itse Tauno


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän sitten olisi totuus Pasasesta, taidat tietää yhtä huonosti kuin Niskasen juomiset ja kuolinsyyn.

        Se on kaikkien muiden tiedossa että Mikko Niskanen oli juoppo ja ihan vitun ylimielinen henkilö.

        Valmistautui kuvauksiin vetämällä viinaa pari viikkoa tauotta, päästäkseen Taunon tasolle. Kertoi itse monelle aviisille asiasta ennen ensi-iltaa. Ja huvittavaahan on tietenkin se että Pasanen, murhatessaan nämä 4 poliisia, oli vain reilun promillen humalassa. Eli siis, viinapiru, eli känni, eli juoppohulluus ei todellisuudessa ollut liipasimen takana.

        Ja se ei ollut mikään elokuvaan valmistava putki, vaan hänen normaali.
        Käy kyselemässä hänen elossa olevilta kolleegoilta ja entisiltä vaimoilta tuosta ylimielisyydestä.

        Se kuolinsyy, viinan aiheuttamat sairaudet, ei todellakaan ole ollut koskaan salaisuus.
        Hänhän sai Kekkosen suosion osakseen, ja se oli kovaa valuttaa 70-luvulla. Sillä häivytettiin kaikki negatiivinen, ja mikään negatiivinen ei päässyt julki, ellei lehtenä ollut Hymy.
        Kas kun et ole vaatimassa Pasaselle ja Niskaselle patsaita Senatintorille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kaikkien muiden tiedossa että Mikko Niskanen oli juoppo ja ihan vitun ylimielinen henkilö.

        Valmistautui kuvauksiin vetämällä viinaa pari viikkoa tauotta, päästäkseen Taunon tasolle. Kertoi itse monelle aviisille asiasta ennen ensi-iltaa. Ja huvittavaahan on tietenkin se että Pasanen, murhatessaan nämä 4 poliisia, oli vain reilun promillen humalassa. Eli siis, viinapiru, eli känni, eli juoppohulluus ei todellisuudessa ollut liipasimen takana.

        Ja se ei ollut mikään elokuvaan valmistava putki, vaan hänen normaali.
        Käy kyselemässä hänen elossa olevilta kolleegoilta ja entisiltä vaimoilta tuosta ylimielisyydestä.

        Se kuolinsyy, viinan aiheuttamat sairaudet, ei todellakaan ole ollut koskaan salaisuus.
        Hänhän sai Kekkosen suosion osakseen, ja se oli kovaa valuttaa 70-luvulla. Sillä häivytettiin kaikki negatiivinen, ja mikään negatiivinen ei päässyt julki, ellei lehtenä ollut Hymy.
        Kas kun et ole vaatimassa Pasaselle ja Niskaselle patsaita Senatintorille.

        Pasasen promillet oli ne mitä oli, ampumapäivänä takanaan hänellä oli kuitenkin jo kahden viikon yhtämittainen juopotteluputki. Siinä ajassa, aiemmat putket ja viinan laatu (pontikka) huomioiden, juoppohulluus hiipii varmasti miehen mieleen (en tosin ole itse kokeillut). Ja onhan tuokin aamupäivän lukemaksi ihan reipas, ampuminen ajoittuu ennen puoltapäivää.

        Pasanen olisi halunnut mennä vielä ampumaan itsensä, oli putkakyytiä odotellessa sanonut, että menee tekemään viidennen vainajan, mutta naapuri, jonka luona kyytiä odotti, oli estellyt ja saanut hänet jäämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kaikkien muiden tiedossa että Mikko Niskanen oli juoppo ja ihan vitun ylimielinen henkilö.

        Valmistautui kuvauksiin vetämällä viinaa pari viikkoa tauotta, päästäkseen Taunon tasolle. Kertoi itse monelle aviisille asiasta ennen ensi-iltaa. Ja huvittavaahan on tietenkin se että Pasanen, murhatessaan nämä 4 poliisia, oli vain reilun promillen humalassa. Eli siis, viinapiru, eli känni, eli juoppohulluus ei todellisuudessa ollut liipasimen takana.

        Ja se ei ollut mikään elokuvaan valmistava putki, vaan hänen normaali.
        Käy kyselemässä hänen elossa olevilta kolleegoilta ja entisiltä vaimoilta tuosta ylimielisyydestä.

        Se kuolinsyy, viinan aiheuttamat sairaudet, ei todellakaan ole ollut koskaan salaisuus.
        Hänhän sai Kekkosen suosion osakseen, ja se oli kovaa valuttaa 70-luvulla. Sillä häivytettiin kaikki negatiivinen, ja mikään negatiivinen ei päässyt julki, ellei lehtenä ollut Hymy.
        Kas kun et ole vaatimassa Pasaselle ja Niskaselle patsaita Senatintorille.

        Et tiedä mistään mitään, katkera ja kateellinen surkimus. Edes kuolinsyytä et tiedä. Olen lukenut ja katsonut dokumentteja Niskasesta taatusti enemmän kuin sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pasasen promillet oli ne mitä oli, ampumapäivänä takanaan hänellä oli kuitenkin jo kahden viikon yhtämittainen juopotteluputki. Siinä ajassa, aiemmat putket ja viinan laatu (pontikka) huomioiden, juoppohulluus hiipii varmasti miehen mieleen (en tosin ole itse kokeillut). Ja onhan tuokin aamupäivän lukemaksi ihan reipas, ampuminen ajoittuu ennen puoltapäivää.

        Pasanen olisi halunnut mennä vielä ampumaan itsensä, oli putkakyytiä odotellessa sanonut, että menee tekemään viidennen vainajan, mutta naapuri, jonka luona kyytiä odotti, oli estellyt ja saanut hänet jäämään.

        Esitäpä faktaa edes tuosta 2vk:n juopotteluputkesta, ai et kykene, sitähän minäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kaikkien muiden tiedossa että Mikko Niskanen oli juoppo ja ihan vitun ylimielinen henkilö.

        Valmistautui kuvauksiin vetämällä viinaa pari viikkoa tauotta, päästäkseen Taunon tasolle. Kertoi itse monelle aviisille asiasta ennen ensi-iltaa. Ja huvittavaahan on tietenkin se että Pasanen, murhatessaan nämä 4 poliisia, oli vain reilun promillen humalassa. Eli siis, viinapiru, eli känni, eli juoppohulluus ei todellisuudessa ollut liipasimen takana.

        Ja se ei ollut mikään elokuvaan valmistava putki, vaan hänen normaali.
        Käy kyselemässä hänen elossa olevilta kolleegoilta ja entisiltä vaimoilta tuosta ylimielisyydestä.

        Se kuolinsyy, viinan aiheuttamat sairaudet, ei todellakaan ole ollut koskaan salaisuus.
        Hänhän sai Kekkosen suosion osakseen, ja se oli kovaa valuttaa 70-luvulla. Sillä häivytettiin kaikki negatiivinen, ja mikään negatiivinen ei päässyt julki, ellei lehtenä ollut Hymy.
        Kas kun et ole vaatimassa Pasaselle ja Niskaselle patsaita Senatintorille.

        Haiseva juoppo onkin ihanaa katsella kun se makaa tajuttomana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tiedä mistään mitään, katkera ja kateellinen surkimus. Edes kuolinsyytä et tiedä. Olen lukenut ja katsonut dokumentteja Niskasesta taatusti enemmän kuin sinä.

        Komee mies se oli puoli arabivarmaan.


    • Anonyymi

      Mitä tarkoitusta palvelee elokuvantekijän elämän tarkastelu.
      Asian vierestä, että sais taas päteä?

    • Anonyymi

      Ethän sinä ymmärrä sitä missä promillet huitelee jos on parikin viikkoa vetänyt viinaa juoppohulluuden rajalle. Pasasen reilu promille kertoo kyllä ihan muuta kuin kahden viikon kuuria.
      Jos vedät kaksi päivääkin tiukasti tiukkaa viinaa niin käyppä puhaltamassa pilliin silloin, niin saat vähän oikeaa tuntua promilleista. Ne ei ala edes tuurijuopoilla silloin ykkösellä, vaikka olisi ollut muutaman tunnin taukokin ennen puhallusta.

      Kahdessa viikossa promillet nousee helposti jopa 4-5 promilleen oikeasti viina juodessa. Maailmanennätys taitaa olla sillä englantilaisella juopolla, yli 11 promillea.
      Sitä pidettiin kolme viikkoa sairaalassa, ja annosteltiin päivittäin pieni määrä alkoholia, ettei elimistö poksahda liian nopeasta promillien laskusta.

      Normi ihmisellä reilu 3 promillea voi olla jo hengenvaarallinen tila, oikeilla juopoilla sitä ei välttämättä edes huomaa ulospäin.

      Joten Tauno Pasanen on vain yksi vitun ihmiskyrpä joka päätti murhata 4 poliisia, ja myöhemmin vaimonsa tappaa.

      Ehkä Niskasen oli helppo samaistua tähän Tauno Pasanen nimiseen ihmiskyrpään. Tunnisti samoja piirteitä itsessään.

      • Anonyymi

        Olet selvästi asiantuntija, monesko vuosi mennyt ryypätessä, riittääkö 2 pulloa kirkasta päivässä? Kyllä se juopottelu aivotoiminnassa näkyy vaikket itse huomaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet selvästi asiantuntija, monesko vuosi mennyt ryypätessä, riittääkö 2 pulloa kirkasta päivässä? Kyllä se juopottelu aivotoiminnassa näkyy vaikket itse huomaakaan.

        Kunnon narkki vetää päivittäin ja juoppo kirkasta. Ei syö mitään.


    • Anonyymi

      JUuri näin. Promille ei ole juopolle edes nousuhumala..paskaa jauhoi ryyppyputkestaan. Samoin kun murhasi muijansa. Paskaa jauhoi..promillet oli pienet. Mitähän muuta tuolla hyypiöllä on omalla tunnolla..ihan psykolta vaikuttaa. Ylimieleinen tyyppi jonka näkee naamastakin

    • Anonyymi

      Tällein 15 vuotta myöhässä on elossa

    • Anonyymi

      mikä on sekatyöläinen luuletko olevasi jollin tapaa parenpi tuskin olet paska mikä paska

    • Anonyymi

      mikä on sekatyöläinen pidätkö itseäsi muita parenpana tyhmä ainakin olet

    • Anonyymi

    • Anonyymi

      Elossa vieläki!

    • Anonyymi

      Vieläkö elää?

      • Anonyymi

        Wikipedian mukaan elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wikipedian mukaan elää.

        Ikävien sattumien summa.Kuningas alko kaikissa osallinen.Eiköhän Tauno ole ollut ihan pihalla viikon juotuaan? Kun poliisi surmat oli ,Samoin kunLiisa
        kuoli ei muista..Elämää ollut rankkaa ja vielä rankempaa kun alko mukana.Muutenkin tuo aika elantokin tiukassa.Kävin Pihtiputaalla yhdessä yrityksessä kysyin missä tuo oli.Olin ajellut ohi ,ei lähdetty enää sinne,talo purettu.Surullinen tapahtuma,osanottoni menestyneille.Lopettakaa moralisointi ja hattu päästä kumarrus nöyränä.Elämä on joskus raakaa.Suomessa vieläkin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävien sattumien summa.Kuningas alko kaikissa osallinen.Eiköhän Tauno ole ollut ihan pihalla viikon juotuaan? Kun poliisi surmat oli ,Samoin kunLiisa
        kuoli ei muista..Elämää ollut rankkaa ja vielä rankempaa kun alko mukana.Muutenkin tuo aika elantokin tiukassa.Kävin Pihtiputaalla yhdessä yrityksessä kysyin missä tuo oli.Olin ajellut ohi ,ei lähdetty enää sinne,talo purettu.Surullinen tapahtuma,osanottoni menestyneille.Lopettakaa moralisointi ja hattu päästä kumarrus nöyränä.Elämä on joskus raakaa.Suomessa vieläkin..

        Niskasen elokuva ainakin oli hyvä, hyvin todentuntuinen. Kovaa oli Niskasenkin elämä ja viina kuului siihenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niskasen elokuva ainakin oli hyvä, hyvin todentuntuinen. Kovaa oli Niskasenkin elämä ja viina kuului siihenkin.

        Joo, Pasanen perheineen olisi pärjännyt oikein hyvin, jos ei olisi perheenpää sitä alkoa käyttänyt ollenkaan. Eikös ollutkin viisas kommentti ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, Pasanen perheineen olisi pärjännyt oikein hyvin, jos ei olisi perheenpää sitä alkoa käyttänyt ollenkaan. Eikös ollutkin viisas kommentti ?

        Tai jos eukko ei olisi ollut pahasuinen niin Tauno ei olisi juonut tai jos ei olisi käskenyt lasten hälyttää poliiseja ilkeyttään, kukapa tuota tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävien sattumien summa.Kuningas alko kaikissa osallinen.Eiköhän Tauno ole ollut ihan pihalla viikon juotuaan? Kun poliisi surmat oli ,Samoin kunLiisa
        kuoli ei muista..Elämää ollut rankkaa ja vielä rankempaa kun alko mukana.Muutenkin tuo aika elantokin tiukassa.Kävin Pihtiputaalla yhdessä yrityksessä kysyin missä tuo oli.Olin ajellut ohi ,ei lähdetty enää sinne,talo purettu.Surullinen tapahtuma,osanottoni menestyneille.Lopettakaa moralisointi ja hattu päästä kumarrus nöyränä.Elämä on joskus raakaa.Suomessa vieläkin..

        Mikä vitun hattu päästä..oletko vittu ihan pelle DD


    • Anonyymi

      Mikäpä se pahan tappais?

    • Anonyymi

      Pasasanen on homo

      • Anonyymi

        Eikö mummosi ollut myös.


    • Anonyymi

      Poliisi hölmöili homman ja pääsivät hengestään.

    • Anonyymi

      Tauno Pasanen oli hirmutekojensa jälkeen pitkään Turun vankimielisairaala Anneksessa. Mielentila tutkittiin ylilääkäri Armo Hormian johdolla. Tauno Pasanen havaittiin täysin terveeksi ja vastuulliseksi neljästä murhasta.
      Viides murha neljän elinkautisen lusimisen jälkeen oli vankeinhoitoviranomaisten syy. Ei neljä elinkautistuomiota saanutta pitäisi päästää itsenäiseen vapauteen.

    • Anonyymi

      Tauno Veikko Pasanen (s. 19. huhtikuuta 1934 Pihtipudas) on elossa.

    • Anonyymi

      ELää ja asuu riksussa ja on tunnettu riihimäen gay-biireissä

    • Anonyymi

      Tappoi muijansa kun jäi kiinno homostelusta. varma tieto

    • Anonyymi

      oletko itse sekatyöläinen

      • Anonyymi

        Itse seka


    • Anonyymi

      Ei ole elossa !

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Näin oli. Tero P.
        Melkoisen sekavassa kunnossa hänkin.


      • Anonyymi

        Ääliö jo kolmannessa polvessa?


      • Anonyymi

        Miksi "viaton" oli keskellä tietä :)


    • Anonyymi

      Tauno on edelleen hengissä. Kurussa tapahtui vastaava tapaus noin 60 vuotta sitten. 2 poliisia ammuttiin pihamarkille.Tapaus nimettiin Pohjan sodaksi. Ampuja oli Pohja sukunimeltään. Pohjan perhe oli tunnettuja pontikankeittäjiä ja salametsästäjiä. Poliisit tulivat Pohjan tiluksille nuuskimaan. Se oli ensimmäinen ja samalla viimeinen virhe. Ruumisautolla tapahtui paluumatka heillä.

      • Anonyymi

        Ylöjärven suunnilla on ollut arabeja vanhoista taloista löytyy käyriä puukkoja ja muuta.


    • Anonyymi

      Pasanen vai oikeesti yx pastori Pasanen istui 5 vuotta lasten raiskauksesta.

    • Anonyymi

      Aku ja Janne ja muutamia muitakin Riihimäen pintajulkkiksia ovat ryypänneet Tanen ja sen poikien kanssa,... Ovatko hakeneet mallia vai vain jotain jännitystä elämäänsä, kuka tietää?

    • Anonyymi

      Olisi mielenkiintoista kuulla Taunon lapsilta kuinka todenmukainen Niskasen elokuva oli, joutuivatko oikeasti pakenemaan naapuriin ja aiheuttiko vaimo itse riitoja vai Tauno?

      Elokuvassahan Tauno ei pahoinpidellyt lapsiaan eikä vaimoa, vaikutti että vaimo halusi vaan aiheuttaa harmia Taunolla kutsumalla poliisit. Mikä lie totuus. Lapset ei ole tainneet olla julkisuudessa, eikä ihmekään, mutta eihän tapaus heidän syytään ole.

    • Anonyymi

      Kyllä tuossa on paha arviointivirhe tullut poliiseilta. Pasanen oli kuuleman mukaan koko kylän paras ampuja.

    • Anonyymi

      Kuollut 1988 57vuotiaana!

    • Anonyymi

      Täyttää kohta 89 vuotta.

      • Anonyymi

        Sitkeä sissi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitkeä sissi.

        Tauno Pasasen miehuuskokeet kuuluvat historaan9.
        Jussi Tanner on jo ohjaksissa . Rauman suuri poika.
        Suihinotot on niin mennyttä aikaa, ei kuulu jatkoon..


      • Anonyymi

        Kohta 90 V


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta 90 V

        Vieläköhän pistää jonkun kylmäksi?


    • Anonyymi

      On ollut homosuhteessa RIihimäellä homon kanssa jo 30 vuotta.

    Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe