SUOLISTOHIIVA

Mä vaan

Sain tänään kuulla jotta mulla olis aikalailla suolistohiivaa. Hoitoneuvojakin kyllä sain. Oireina mulla on ne tyypilliset vatsan turpoaminen, makean himo. Tahtoisin kuulla teidän muiden kokemuksista, millä te ootte hoitanu kyseistä vaivaa?

9

20195

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä kysymys

      Mitattiinko alkoholipitoisuus?

      • mä vaan

        Kiljua vatsa täynnä, kolmea promillee näytti mittari! No ei kai! Ei tästä aina jaksaisi vitsailla, ei oo mikää kiva kun vatsa on kuin turbohiivalla turvotettu ja käytetty! :(


    • todettiin

      sama vaiva ja vaiva taitaa olla aika yleinen.
      Hoito on yksinkertainen. Hiivan käymistä ylläpitävät syötävät pois ruokavaliosta eli sokeri ja hiilihydraatit mahdollisimman vähiin. Itse asiassa vähähiilihydraattinen ruoka käyttöön.
      Makeanhimoa vähentää kun nappaa suuhun kromitbl.
      Tuttava lahtui 15 kg ja hänen olonsa vaihtui väsymyksestä virkeyteen. Oppi samalla terveellisen ruokavalion.

    • vissi

      Mitä neuvoja antoivat sinulle käynnilläsi?
      Millä lailla vaiva tutkittiin/todettiin?

      • *anu*

        Miehelläni todennäköisesti sama vaiva: Iho kutisee tautisesti, vatsa turpoaa, väsyttää ym.
        Nyt ollut syömättä hiivaa reilun kuukauden, viikon ajan ollut pannassa vehnäjauhot ja sokeri myös...
        Onko tautiin lääkettä, että saadaan homma kuriin nopeammin kuin ruokavaliolla ?
        Tuntuu, että itselläni on alapään hiiva jatkuvasti nykyisin, voiko mies tartuttaa tämän seksin kautta aina minuun uudestaan ??


    • suolistohiivakärsijä

      http://www.violetlight.fi/Ravinto ja terveys/hiivasyndrooma.htm
      Siinä hyvä osoite mistä saa paljon tietoa.
      Näyttää suolistohiiva olevan aika yleinen riesa. Harva tietää oireittensa aiheuttajaa, ja kärsii turhaan. Väsymys ja vatsan turvotus taitaa olla yleisin oire.
      Itse saan (totaalisen ruokavaliomuutoksen lisäksi) apua valkosipulista muut sipulit mitkä hyvin tappaa hiivaa. Myös vihreä tee, yrtit ja luontaistuotekaupasta saatavat hiivantuhotabetit (dida-merkkiset) auttoivat.
      Se on varmaan mahdoton tuhota kokonaan, luulen etten siitä pääse koskaan kokonaan eroon, mutta tuleepahan loppuelämä syötyä terveellisemmin! Kiusallinen riesa. Tsemii sinne!

    • hiivasta

      Tässä vielä lisää infoa:
      Ohjelman loppupuolella on tärkeää kohdistaa hoito myös suolen seinämään, sillä ``vuotava suoli`` on hyvin yleinen ongelma hiivasyndrooman yhteydessä. Vuotava suoli tarkoittaa sitä, että suolen seinämä läpäisee ei-toivottuja aineita verenkiertoon, jotka sitten aiheuttavat erilaisia ongelmia, kuten allergiareaktioita, nivelsärkyä ja mielialan vaihteluja. Suolen seinämän hoitoon käytetään tuotteita, jotka ruokkivat siinä olevia soluja, tukien niiden toimintaa.

      Hiivadieetin aikana on yleistä, että olotila aluksi huononee, ennenkuin oireet vähitellen häipyvät. Vaikutusta voi minimoida maksaa tukevalla lisäravinteella ja luonnollisesti myös runsas veden käyttö auttaa poistamaan toksiineja elimistöstä.

      Hoitamaton hiivasyndrooma saattaa johtaa erilaisiin vakaviin sairauksiin, kuten nivelreuma, allergiat, astma ja vakavat suolistosairaudet. On tutkittu myös autismin, skitsofrenian sekä hyperaktiivisuuden yhteyttä suoliston toimintaan ja todettu, että suolistobakteerien hyvä tasapaino auttaa vähentämään ongelmaan liittyviä oireita.

      Hiivasyndrooma on siis fyysinen että psyykkinen ongelma, joten se kannattaa ottaa vakavasti!

    • yx kärsivä

      Kaikki makea pois ja karamellit tietty ja limsat ja mehut Sitten lacto-ja biofilus tuotteita tilalle. Aikas tylsää mutta jos haluaa oireiden helpottuvan kannattaa kokeilla.

    • Ulli Törky

      MUNAT MYÖS !!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1829
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe