Onko koemuksia seinä-WC:stä

Rampe K

Onko kenelläkään kokemuksia seinä-wc:stä. Kylpyhuone remontti edessä ja haluaisin kaikki putket piiloon.

23

18615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • putki-mies

      jos sulla on ylimäärästä hilloo niin sitten..??
      siinä maksaa se seinäteline jo pirusti enemmän kun koko uus wc-pytty

      • mtd

        Eivätpä nuo seinä-wc:t nykyisin maksa sen enempää kuin tavallisetkaan, ellet sitten näitä halpispönttöjä tarkoita.

        Itselleni laitoin toiseen vessaan seinä-wc:n, enkä tosiaankaan ole katunut. Harmittaa vaan, kun toiseen vessaan laitoin tavallisen. Kun tuon asennuskehikon tarvitsema tila otetaan huomioon jo suunniteltaessa taloa, ei lisäkustannuksia synny.


    • Pähkinäpulla

      Edellisessä asunnossamme oli sekä seinä- että lattiamalli. Seinämalli on aivan lyömätön siivouksessa. Lattia pysyy siistinä, se on helppo pyyhkäistä eikä ole töhnää kerääviä saumoja. Ainut huono puoli siinä oli se, että kiinnityksessä oli löysyyttä, ehkä ruuvi hieman löystynyt. Istahtaessa istuin lonksahti puoli senttiä alemmaksi, mikä tuntui epämiellyttävältä. Ei se kuitenkaan niin paljon haitannut, että olisi pitänyt korjaamaan ruveta (avaamaan kaakelilla päällystettyä koteloa?).

      • vaikka lonkksui

        ja varmasti tippuu kun 100 kiloinen istahtaa.

        Nykyisiin kipsilevytaloihin ei jälkiasennuksena saa mitenkään kiinni.


      • rakennuttaja

        Pistin jo uuden kyselyn tästä aiheesta, mutta kommentoin tähänkin haaraan.

        Itselläni on Idon allit 91343 ja istuin muistaakseni 71172. Kvv'n suosituksesta päädyimme sellaiseen ja nyt ollan ihmeissään miksi ei tehot riitä huuhteluun. Avain toista luokkaa on käytettävyys perinteisessä Trevi-E mallissa (joka on toisessa wc'ssä). Lisäksi korjausyrityksistä huolimatta seinämalli tiputtaa koko ajan vettä. Putkarillakin on sormi suussa, onko kysymyksessä mallin "ominaisuus" vai mikä?

        Odotukset ovat olleet samoja kuin teillä jotka kehuitte omia ratkaisujanne. Käytäntö on toista itselläni.

        Hyviä neuvoja otetaan vastaan jos asialle voi tehdä jotain. En haluaisi vielä kyseenalaista putkimiesteni ammattitaitoa...


      • kalyytik
        rakennuttaja kirjoitti:

        Pistin jo uuden kyselyn tästä aiheesta, mutta kommentoin tähänkin haaraan.

        Itselläni on Idon allit 91343 ja istuin muistaakseni 71172. Kvv'n suosituksesta päädyimme sellaiseen ja nyt ollan ihmeissään miksi ei tehot riitä huuhteluun. Avain toista luokkaa on käytettävyys perinteisessä Trevi-E mallissa (joka on toisessa wc'ssä). Lisäksi korjausyrityksistä huolimatta seinämalli tiputtaa koko ajan vettä. Putkarillakin on sormi suussa, onko kysymyksessä mallin "ominaisuus" vai mikä?

        Odotukset ovat olleet samoja kuin teillä jotka kehuitte omia ratkaisujanne. Käytäntö on toista itselläni.

        Hyviä neuvoja otetaan vastaan jos asialle voi tehdä jotain. En haluaisi vielä kyseenalaista putkimiesteni ammattitaitoa...

        Itsellä IDO seinä-wc (matalampi malli). Heti asennuksen jälkeen vuoti vettä hitaasti säiliöstä pönttöön. IDO:n mies tuli paikalle ja todettiin, että säiliön pohjassa olevan istukan O-rengas oli mennyt huonosti paikoilleen kokoonpanossa tehtaalla. Eli oli viallinen jo uutena. No nyt 10 kuukauden jälkeen taas alkoi yhtäkkiä vuotamaan säiliöstä pönttöön. Nyt hieman nopeammin. Irroitin itse jo muut osat säiliöstä paitsi istukan - ei vaikutusta. Lieneekö vika taas sitten siinä istukan tiivistämisessä. Pitänee soittaa IDO:lle maanantaina.


      • rakennuttaja
        kalyytik kirjoitti:

        Itsellä IDO seinä-wc (matalampi malli). Heti asennuksen jälkeen vuoti vettä hitaasti säiliöstä pönttöön. IDO:n mies tuli paikalle ja todettiin, että säiliön pohjassa olevan istukan O-rengas oli mennyt huonosti paikoilleen kokoonpanossa tehtaalla. Eli oli viallinen jo uutena. No nyt 10 kuukauden jälkeen taas alkoi yhtäkkiä vuotamaan säiliöstä pönttöön. Nyt hieman nopeammin. Irroitin itse jo muut osat säiliöstä paitsi istukan - ei vaikutusta. Lieneekö vika taas sitten siinä istukan tiivistämisessä. Pitänee soittaa IDO:lle maanantaina.

        Olemme myös olleet yhteydessä Idoon. Meille ne antoi yhteystietoja putkiasentajiin, eivät kyllä tarjoutuneet itse tulemaan paikalle. Lupasivat kyllä kustantaa itse vaihdon.

        Lähettivät ns. U-putken ja kuvat asennusohjeista. Se ei kylläkään liityy tiputukseen, vaan heikkoon huuhtelutehoon.


      • mckonen
        rakennuttaja kirjoitti:

        Olemme myös olleet yhteydessä Idoon. Meille ne antoi yhteystietoja putkiasentajiin, eivät kyllä tarjoutuneet itse tulemaan paikalle. Lupasivat kyllä kustantaa itse vaihdon.

        Lähettivät ns. U-putken ja kuvat asennusohjeista. Se ei kylläkään liityy tiputukseen, vaan heikkoon huuhtelutehoon.

        Geberit on huomattavasti laadukkaampi kuin IDO...


      • Julli69
        rakennuttaja kirjoitti:

        Pistin jo uuden kyselyn tästä aiheesta, mutta kommentoin tähänkin haaraan.

        Itselläni on Idon allit 91343 ja istuin muistaakseni 71172. Kvv'n suosituksesta päädyimme sellaiseen ja nyt ollan ihmeissään miksi ei tehot riitä huuhteluun. Avain toista luokkaa on käytettävyys perinteisessä Trevi-E mallissa (joka on toisessa wc'ssä). Lisäksi korjausyrityksistä huolimatta seinämalli tiputtaa koko ajan vettä. Putkarillakin on sormi suussa, onko kysymyksessä mallin "ominaisuus" vai mikä?

        Odotukset ovat olleet samoja kuin teillä jotka kehuitte omia ratkaisujanne. Käytäntö on toista itselläni.

        Hyviä neuvoja otetaan vastaan jos asialle voi tehdä jotain. En haluaisi vielä kyseenalaista putkimiesteni ammattitaitoa...

        Moro

        Mulla on kans idon seinä wc ite sen asensin, muuten on ollut ihan jees mutta huuhtelu jotenkin ontuu niin että pitää painaa nappia kauan että vettä tulee tarpeeksi jotta paska tai jopa wc paperi häviää näkyvistä!? Onko muilla ollu samaa ongelmaa ja onko siihen löytynyt ratkaisua?? Mulle myyjä sanoi että sen hänen mielestä pitäis lyhyellä painalluksella tyhejentyä kokonaan ja napin nousta hiljalleen ylös!


      • Pikatsu
        Julli69 kirjoitti:

        Moro

        Mulla on kans idon seinä wc ite sen asensin, muuten on ollut ihan jees mutta huuhtelu jotenkin ontuu niin että pitää painaa nappia kauan että vettä tulee tarpeeksi jotta paska tai jopa wc paperi häviää näkyvistä!? Onko muilla ollu samaa ongelmaa ja onko siihen löytynyt ratkaisua?? Mulle myyjä sanoi että sen hänen mielestä pitäis lyhyellä painalluksella tyhejentyä kokonaan ja napin nousta hiljalleen ylös!

        Taitaa olla ominaisuus, meillä sama vika. Välillä jäi painonapit pohjaan... korjaantui notkealla vaseliinilla "kiikun saranoissa"


      • Mulla on 90 kg
        vaikka lonkksui kirjoitti:

        ja varmasti tippuu kun 100 kiloinen istahtaa.

        Nykyisiin kipsilevytaloihin ei jälkiasennuksena saa mitenkään kiinni.

        jos on oikein asennettu. Lattiasta kanto.


      • idotäysiromu
        Pikatsu kirjoitti:

        Taitaa olla ominaisuus, meillä sama vika. Välillä jäi painonapit pohjaan... korjaantui notkealla vaseliinilla "kiikun saranoissa"

        Täysi paska. Huuhtelu ei toimi täälläkään idon seinä wcssä. Talo rakennettu 2011 eikä huuhtelu ole toiminut ikinä päivää pitempään. Osia on vaihdettu 3 kertaa. Idon seinä wc pn täysi susi. Ja huolto pn vitsi! Toimii vain nappia pohjassa pitämällä.


      • IDO_vai_Geberit

        Olisiko tuo huonosti toimiva seinävessa vielä "aito" IDO?

        10 vuotta sitten tuli ao. vekottimeen tutustutua ja ongelmia piisasi. Ei ollut WC-istuin IDOn itensa tekemä (toisin kun lattiamallit) ja se seinän sisään tuleva huuhtelusysteemi oli ties mistä. Ei ollut edes kunno mittapiirustuksia eikä asennusohjeita, joten homma meni pielee jo asennuskorkeudesta lähtien....

        Silloin vannoin, että seuraavaksi kokeillaan Geberitin tuotteita. Vaan kas kummaa; tänä päivänä IDOn tuotesivuita löytyy ainoastaan istuinosa ja siihen sopivaksi listattu huuhtelulaitteisto istuimen kannakkeet ovat Geberitin valikoimista!


    • kk lahti

      Ostin LIV seinä-wc:n tammikuussa ja tyytyväinen olen ollut. Asennus oli yksinkertainen ja toiminut on moitteettomasti. Merkki oli ainakin mulle tuntematon, mutta 10 vuoden takuu ja hyväksynnät saivat vakuuttumaan. Oli jonkin verran muita edullisempikin.

      • Se on elämä

        LIV mallit on kyllä aika tyylikkäät. Hintatasokin on kilpailukykyinen. Asentaminen kuulema melko nopeaa joten ei tule asentamisesta liikaa työkustannuksia.

        Onhan seinä-WC tyylikäs ratkaisu. Ja ehkä tärkein on tuo siivoamisen helppous


    • Myyjä...

      On tosiaan noi LIV vessat ihan parasta mitä vaan löytää! Helppo asentaa ja halpa. Mahdottoman hyviä ja kestäviä! Tyylikkäitä kuin mikä!

      Suosittelen vilpittömästi vaihtamaan kaikki idot ja kerpiilit LIV vessaan!

      Vihdoin on tyylikästä ja halpaa kakalla käynti!

    • liivit?

      missälie puolassa noikin livit tehdään?

    • FaktatKehiin

      Ei ikinä seinä WC:tä, on täysi pommi, on vesivuotojen ja kaikkien ongelmien takia paljon vaativampi asentaa, hoitaa ja huoltaa.

      On myös herkempi vesivahingoille tai virheasennuksille.

      Tavallinen lattiapönttö jo on malliltaan fiksu, on paljon parempi.

      Yksinkertaisin on usein paras.

      Seinä WC on vain muotijuttu, jos haluat aikapommin, joka 10 vuoden päästä alkaa tekemään ongelmaa rakenteeseen, niin siitä vaan.

    • pettynytidoon

      On. Älä osta. Idon seinä wc ainakin täysi susi. Huuhtelunappi ei toimi. Eikä ido osaa sitä korjata näköjään.

      • pohjoisenmiesmä

        meillä seinä wc toimii miten sattuu. Tuo huuhtelumekanismi on kyllä jotenkin epäonnistuneen suunnittelun tulos. Idon nappi jotenkin jäykkä ja toimii kun haluaa. Yleensä kun on kiire niin ei toimi.


      • apuakaivataannopeasti

        Miten olette saaneet huuhtelun toimimaan idon seinä wcssä? Meillä huuhtelu keskeytyy lähes aina. Kiikusta käsin kääntämällä toimii. Tuntuu että nappi ei käännä kiikkua tarpeeksi. Eli ei siten nosta tarpeeksi tuota styroksi venttiilihässäkkää. Onko kukaan paininut saman ongelman kanssa. Onneksi toisessa vessassa on normaali pönttö.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1392
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe