kennel Royal Coctailin saksanpaimenkoiria?

ex koiranomistaja

Onko teillä saksanpaimenkoiraa kyseisestä kennelistä ja onko koiranne terve ja ns.täyspäinen?
Tai onko teillä mitään muita kommentteja kennelistä tai koirista.
hyviä kokemuksia kuulisin mielelläni.

193

20071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mapa

      Ainakin mitä minä teidän ja tunnen Royal Coctailin Saksanpaimen koirista ovat tervepäisiä sitä vanhan ajan koiria vahvarunkosia hyvä luoteisia käyppä heidän kotisivuilla voit tutustua paremmin rotuun.Kun on kaiken näköisiä saksanpaimen koiran kasvattajia.Tsemppiä hakiessasi uutta koiraa näin sain kuvan kirjotuksestasi sillä Marjukka ja Seppo ovat kasvattaneet 10:ä vuosia.

      • ex koiranomistaja

        Meillä oli kys.kennelin pentu.Meillä oli isoja ongelmia.Kennel on ollut hyvä mielestäni ja luotettava kaikinpuolin.Mutta haluaisin silti kuulla mitä mieltä muut ovat siitä.


      • Riva
        ex koiranomistaja kirjoitti:

        Meillä oli kys.kennelin pentu.Meillä oli isoja ongelmia.Kennel on ollut hyvä mielestäni ja luotettava kaikinpuolin.Mutta haluaisin silti kuulla mitä mieltä muut ovat siitä.

        kasvattajilla on joku jonka kanssa on ongelmia.Ja lähes aina pentueeseen syntyy pentu joka ei ole omisitajan mieleen.
        Itse olin kiinnostunut ko kennelin pentueesta jossa oli samaa sukua kun omissa kasvateissa.Mutta syntyi vain yksi pentu enkä ollut 1. varaaja.


      • ex koiranomistaja
        Riva kirjoitti:

        kasvattajilla on joku jonka kanssa on ongelmia.Ja lähes aina pentueeseen syntyy pentu joka ei ole omisitajan mieleen.
        Itse olin kiinnostunut ko kennelin pentueesta jossa oli samaa sukua kun omissa kasvateissa.Mutta syntyi vain yksi pentu enkä ollut 1. varaaja.

        Korostampa vielä...Ongelmat olivat koiralla.Kelle toimi koko ajan tosi hyvin.Auttoi ja neuvoi,mutta koiralle ei voinut mitään.Oli hieno koira mutta paljon sairauksia ja hermostovika jne...


      • xxx
        ex koiranomistaja kirjoitti:

        Korostampa vielä...Ongelmat olivat koiralla.Kelle toimi koko ajan tosi hyvin.Auttoi ja neuvoi,mutta koiralle ei voinut mitään.Oli hieno koira mutta paljon sairauksia ja hermostovika jne...

        No ainahan vaikka kasvattaja kuinka yrittää saada aikaan terveitä ja hyväluonteisia koiria, niin joukkoon saattaa putkahtaa huonompia yksilöitä - koska ollaan tekemissä luonnon kanssa.
        Luulenpa, että kaikki tunnolliset kasvattajat yrittävät kasvattaa hyviä koiria (niin terveytensä kuin luonteensakin puolesta), mutta aina ei yritys auta :(


      • ice
        Riva kirjoitti:

        kasvattajilla on joku jonka kanssa on ongelmia.Ja lähes aina pentueeseen syntyy pentu joka ei ole omisitajan mieleen.
        Itse olin kiinnostunut ko kennelin pentueesta jossa oli samaa sukua kun omissa kasvateissa.Mutta syntyi vain yksi pentu enkä ollut 1. varaaja.

        kanssasi aivan samaa mieltä. Ei koirat tosiaankaan ole täydellisiä.


      • ex koiranomistaja
        ice kirjoitti:

        kanssasi aivan samaa mieltä. Ei koirat tosiaankaan ole täydellisiä.

        Olen myös sitä mieltä itse että niin ihmisissä kuin eläimissäkin on sairaita yksilöitä.
        AJATUKSENI oli saada yhteys kennelin muihin koiriin että miten menee ja niin edelleen.Olen vain kiinnostunut.Minä itse haen avustajakoiraa vammaiselle tyttärelleni ja tulen sen myös Royal Coctaililta joskus ottamaan.Ensimmäisen koiran kanssa vain oli huono tuuri.Meillä on ollut koiria 14vuotta.


      • Koiru.
        ex koiranomistaja kirjoitti:

        Olen myös sitä mieltä itse että niin ihmisissä kuin eläimissäkin on sairaita yksilöitä.
        AJATUKSENI oli saada yhteys kennelin muihin koiriin että miten menee ja niin edelleen.Olen vain kiinnostunut.Minä itse haen avustajakoiraa vammaiselle tyttärelleni ja tulen sen myös Royal Coctaililta joskus ottamaan.Ensimmäisen koiran kanssa vain oli huono tuuri.Meillä on ollut koiria 14vuotta.

        Meillä RC koira oli hajalla molemmista päistä.
        Etupää 2/3 ja lonkat D.
        Kasvattajan kanssa kyllä homma toimi meilläkin hyvin, siitä ei ole pahaa sanottavaa, mutta koira oli kyllä valitettavan hajalla.


      • titsu!!!

        Itselläni on huonoja kokemuksia kys kennelistä. Tietojen mukaan pentueille voidaan merkkailla vanhemmiksi koiria jotka todellisuudessa ei sitä ole... Kukapas niitä tarkistaa ku ei tiedä, sen takia dna testit olisivat hyvä tulla pakolliseksi... Kasvattaja myy pentuja, vaikka huomaa itse että pennuilla ei välttämättä kaikki ole ookoo. Lisäksi kasvattaja ei vastaa puhelimeen, ei viesteihin ja e-mailiin. Mielenkiintoista kasvatustoimintaa. Kasvattaja tekee myös yhteistyötä kenneleiden kanssa, joissa ravaa eläinsuojeluviranomaisia. Astuttaa koiraa, jota ei pitäisi astuttaa yms... Kukin tavallaan...


      • niiiin,,,,,
        xxx kirjoitti:

        No ainahan vaikka kasvattaja kuinka yrittää saada aikaan terveitä ja hyväluonteisia koiria, niin joukkoon saattaa putkahtaa huonompia yksilöitä - koska ollaan tekemissä luonnon kanssa.
        Luulenpa, että kaikki tunnolliset kasvattajat yrittävät kasvattaa hyviä koiria (niin terveytensä kuin luonteensakin puolesta), mutta aina ei yritys auta :(

        ööö selityksem makua paskaa mitä paskaa


      • Anonyymi
        ex koiranomistaja kirjoitti:

        Meillä oli kys.kennelin pentu.Meillä oli isoja ongelmia.Kennel on ollut hyvä mielestäni ja luotettava kaikinpuolin.Mutta haluaisin silti kuulla mitä mieltä muut ovat siitä.

        Meillä on ollu kans ongelmia koiran kaa.


    • juuri tänään

      Kennelistä ja koirat vaikuttivat todella hyväluonteisilta ja ainakin ulkoisesti hyvin terveiltä. Itse asun liian kaukana, joten en kai ottaisi päivän vapaata, lähtisi ajamaan yli 800 km ja yli 10 tuntia, jotta saisin pennun sieltä?

      Kyllä tämä kennel on ainakin itselleni paras valinta. Sillä jo koirien lisäksi, kennel omistaa mahtavat kasvattajat :) Suurkiitos ja ylistys heille ennenkaikkea ystävällisyydestä, avuliaisuudesta ja ymmärtävyydestä.

    • sakemannin ostoa

      kyseisestä kennelistä, joten siksi siis ketjun aihe on mitä mainioin.
      Ainoastaan silmääni on pistänyt juuri myös se, että kaikilla uroksilla ja nartuilla ei todellakaan ole a lonkat, vaan jopa d:täkin...
      :-(

      • tänään

        tulee olemaan todennäköisimmin b, mutta sillä ei ole niin sen suurempaa merkitystä koska kasvattajaksi en aio ryhtyä :) Koiran kannaltahan olisi tietty parempi että olisi mahdollisimman terve.


      • lonkkia,lonkkia

        ......jokaisen vähänkin koira-asioista tietävän...pitäisi myös tietää, että lonkat ei aina ole vain perimää..myös miten koiran annetaan kehittyä rauhassa, vapaa liikunta jne.jne......HALOO...aina on helppo hakea sitä SYYTÄ jostain muualta........


    • nita2

      Olen astuttanut oman narttuni Royal Coctail kennelin koiralla.
      Olen tutkinut sukuja on kauan ja jokaisella kennelillä sattuu tulemaan huonoja yksilöitä joskus.
      Lonkka- ja kyynärviat saattavat olla myös hankittuja. Ihmiset kun eivät tajua antaa pennun kasvaa rauhassa, vaan lähdetään treenaan esim. liian aikaisin.
      Kyseisen kennelin koirien luonteissakaan en ole havainnut moitittavaa paitsi hihnan yläpäässä joillain.
      Voin omasta puolestani ainakin suositella kyseistä kenneliä lämpimästi.

      • 33rika

        Saa sitä aika paljon treenata jotta koiran luusto vioittuu.. Jos pentu ei kestä alusta alkaen jäljestystä ja leikkimistä saati teknistä harjoittelua, niin laittaisin pois sellaisen. Tai en sitten tiedä minkälaista treenaamista tarkoitit jolla koira voi hajota.
        Mikä on muuten hyvä luonne? Ei hyökkäile ihmisten päälle, ei käyttäydy neuroottisesti tai pelokkaasti, avoin ja iloinen? Sellaisiahan ne normaalit koirat ovat. Jalostusyksilöiltä vaatisin hieman enemmän ja muutakin kuin mutu-tuntumaa.


    • Lilli Hyvärinen

      No aina kun puhutaan käyttökoirarodusta jään kyllä huuli pyöreänä ihmettelemään "jalostusta" pentue toisensa jälkeen koirilla,jonka vanhemmilla ei ole tulosta rodunomaisesta kokeesta.
      Seurakoirarotuja meillä on jo tarpeeksi,ei saksanpaimenkoirasta sellaista enää tarvi muokata.

      • ihmettelen vaan..

        Olen erittäin samaa mieltä kun Lilli Hyvärinen. Pentueet on teetetty vasta muutaman vuoden ikäisillä koirilla ja vanhemmilla ei mitään tuloksia mistään. kyky oppia kuitenkin periytyy... sekä pentueita tulee hurjan tiuhaa tahtia


      • mopet
        ihmettelen vaan.. kirjoitti:

        Olen erittäin samaa mieltä kun Lilli Hyvärinen. Pentueet on teetetty vasta muutaman vuoden ikäisillä koirilla ja vanhemmilla ei mitään tuloksia mistään. kyky oppia kuitenkin periytyy... sekä pentueita tulee hurjan tiuhaa tahtia

        Kyllähän koiralla pitää ensimmäiset pennut teettääkin viimeistään muutaman vuoden ikäisenä, jolloin sillä ei vielä helposti ole tulosta, mutta olen samaa mieltä, että koiran harrastuksiin pitäisi panostaa sakemannien kohdalla.


      • mopet
        mopet kirjoitti:

        Kyllähän koiralla pitää ensimmäiset pennut teettääkin viimeistään muutaman vuoden ikäisenä, jolloin sillä ei vielä helposti ole tulosta, mutta olen samaa mieltä, että koiran harrastuksiin pitäisi panostaa sakemannien kohdalla.

        Sen unohdin sanoa, että ne kasvattajat ovat kyllä ihmisinä tosi mukavia ja reiluja, niiltä saa aina kysyä neuvoja ja aina on apu tullut.


      • Lautuma
        mopet kirjoitti:

        Kyllähän koiralla pitää ensimmäiset pennut teettääkin viimeistään muutaman vuoden ikäisenä, jolloin sillä ei vielä helposti ole tulosta, mutta olen samaa mieltä, että koiran harrastuksiin pitäisi panostaa sakemannien kohdalla.

        Niin toki. Mutta ei nuo ole myöhemminkään jalostusnartuilleen saaneet tuloksia mitä koiranetistä vilasee. Helppoa kasvatustyötä.
        Viimeksi vuonna 2006 pentueen emällä ollut peräti JK3. Sitä edellinen "tuloksellinen" emä ollut vuonna 2002.. Siinä ne taisi ollakin.

        Eikun anteeksi. Täyden kympin luonteet (sekä koirien että kasvattajien) korvaavat kaiken muun. Ei tarvi sitten esim. jalostusyksilöiden koulutukseen panostaa.


      • Dolle
        Lautuma kirjoitti:

        Niin toki. Mutta ei nuo ole myöhemminkään jalostusnartuilleen saaneet tuloksia mitä koiranetistä vilasee. Helppoa kasvatustyötä.
        Viimeksi vuonna 2006 pentueen emällä ollut peräti JK3. Sitä edellinen "tuloksellinen" emä ollut vuonna 2002.. Siinä ne taisi ollakin.

        Eikun anteeksi. Täyden kympin luonteet (sekä koirien että kasvattajien) korvaavat kaiken muun. Ei tarvi sitten esim. jalostusyksilöiden koulutukseen panostaa.

        Ennenkuin alkaa hutkia, kannattaa myös vähän tutkia... Eihän Royal Coctail itse kouluta ja käytä näytteilyissä kaikkia kasvattejaan. Useimmiten pentu menee uuteen kotiin ja näyttelyissä käyttäminen, kasvattaminen, ruokinta, oikea liikunta ja monet muut tärkeät asiat jäävät kokonaan uuden omistajan vastuulle. Ehkäpä tästä uusien omistajien näyttelyinnostuksesta ja koulutusaktiivisuudesta (tai niiden puutteesta) saattaa johtua ainakin osa siitä, että koira ei ole mahdollisesti terve tai täysipäinen tai palkittu...
        Terkkuja Marjukalle! Mullakin Royalin jälkeläinen, ei kannata kuunnella kaikkia höpöjuttuja... ;o)


      • onko sun saksanpaimenkoiralla Paimennus tuloksia?

        Siihen käyttöönhän sakemanni on jalostettu.
        Harvemmalla sakemannilla nykyään taitaa olla ainuttakaan rodunomaista tulosta.

        Mutta jos PK-tuloksia tarkoitit niin mulle se kokonaistulos kertoo enemmän kuin tuhan sanaa että Sakujen osallistuja määrät PK-kilpailuihin laskee vuosi vuodelta kuin lehmän häntä.


    • koira

      kaverille tuli tuosta paikkaa koira, penturaukan ensimmäiset kodin ulkopuoliset kokemukset oli valitettavasti monet eläinlääkäri reissut vatsa-ongelmien takia... Joita oli jo tullessa vaikkei niitä mainittu... Kärsineen oloinen apaattinen pentu kehdataan myydä..

      • RC:ltä

        10kuinen uros. Olemme enemmän kuin tyytyväisiä koiraamme ja kasvattajaan. Marjukka on todella mahtava ihminen, vastaa puheluihin milloin vaan hänelle soittaa, auttaa jos on pulmatilanteita ja on aidosti kiinnostunut kasvateistaan.
        Koiramme on luonteeltaan mahtava ja tervekin on ollut. Ainoastaan korvatulehduksen takia olemme joutuneet eläinlääkärissä käymään ( rokotukset tietty) ja sekin tuli uintireissuilta kun emme kuivanneet korvia kunnolla .. :/

        Tottahan se on, että pentueita on monta, mutta suurinosa niistä on sijoitusnarttujen pentueita ja kaikki ei suinkaan ole Marjukan luona vaan siellä sijoitusnarttujen kotona. Kuin myös meidän uroksemme pentue aikoinaan oli.
        Marjukka miettii tarkkaan mistä yhdistelmistä pentueita teettää, meiänkin koiruuden suvussa ei tiedettävästi ole ainakaan 6 sukupolveen havaittu minkäänlaista allergiaa tai sairautta ja meiän koiralla ei oo kertaakaan ollut maha edes löysällä. Kun pitää itsekin järjen päässä koiran kanssa touhutessa niin hyvää saa aikaan.
        Niinhän se vaan on, että sairaita yksilöitä tulee minkä kennelin tai yksityisen kasvattajan pentueille vaan, ei se sano aina mitä on taustalla varsinkaan jos mitään ei ole.

        Moni on kehunut koiramme ulkonäköä ja luonnetta maasta taivaisiin ja ilokseni olen saanut ilmoittaa kenneliä kysellessä näille, että Royal Coctailin koira on :) En voi kuin vain suositella lämpimästi !


      • Tintti ja Neme

        Meilläpäs on RC-pentu. terve tyttö on ollu! erittäin tyytyväisiä ollaan oltu uuteen koiraamme,ei mitään pahaa sanottavaa vaikka kuinka yritän tässä miettiä.. mutta sitten voisi ollakkin iha hirveästi haukuttavaa, jos olisin jäänyt ilman pentua ja RC-koira olisikin sillä kaverilla,ei minulla....;) mutta marjukka möi ihanan ja kauniin, rauhallisen mutta tarvittaessa myös topakan pennun meille, josta ei ole ollu koirista"vähemmän välittävällä" anopillakaa moitittavaa (toisin ku meidän kahdesta muusta sakemanneista on..)! Marjukka kuuluu tietävän mitä tekee,ja varmasti paljon paremmin mitä moni tänne nimimerkkien takana,kateuksissaan moitteita kirjoitteleva tyyppi.:)


      • vapaa se

        joka hyväksyy ostotilanteessa apaattisen, kärsineen oloisen pennun.


    • Kenneli on ok

      Koira on ok, kennel hoiti hinnanpalautuksen (kiveslaskeutumattomuuden vuoksi) ajallaan ja on asiallinen paikka ostaa koira. 1.sakun omistaja

      • Kennel on ok

        sakulla joka sattumalta marjukalta ostettiin oli A lonkat A tuli jokaisesta testistä, koira on levollinen luonteeltaan ja erittäin valpas. katunut en ole päivääkään viimeiseen 6vuoteen tuota hankintaa, vauvaystävällinenkin on..


      • ....................
        Kennel on ok kirjoitti:

        sakulla joka sattumalta marjukalta ostettiin oli A lonkat A tuli jokaisesta testistä, koira on levollinen luonteeltaan ja erittäin valpas. katunut en ole päivääkään viimeiseen 6vuoteen tuota hankintaa, vauvaystävällinenkin on..

        taitaapi olla mielikuvitus koira jota kasvattaja kehuu loool


    • Laura.

      Meidän pennun isä on Royal Coctail Quicksilver. :)

    • Miljah!<3

      Juu, meillä on yksi kennel Royal Coctailin saksanpaimenkoira. Se on nyt 2 vuotias ja se on hyvin täyspäinen!

      • Hahhahxx

        No niitähän riittää sieltä monelle sohvalle makaamaan, rodunomaisesta kokeesta ei taida olla kasvateilla tuloksia (eikä tule)? Ja ihan kivasti on käytetty sitä yhtä luonnetestin flopannutta urostakin, peukut pystyyn vaan moiselle jalostukselle.


    • on juurikin

      Royal Coctailin kasvatteja.

      Ihan on hyvä kenneli, koirat terveitä ja tervepäisiä.

      On periytynyt tähän meidänkin pentuun...

      • umph

      • että ainakin
        umph kirjoitti:

        Sopii käydä toteamassa sitä terveyttä lonkkien ja kyynärien osalta.Ja tervepäisiä, millähän kriteereillä??? Tuskin ainakaan rodunomaisia...

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=ROYAL COCTAIL&R=166

        tämä meidän pentu on tervelonkkainen, kyynäräinen ja päinen ja täyden kympin edestä.

        Emä on royal coctailin kasvatteja, lonkat A ja kyynärät 0.


      • lukija...
        että ainakin kirjoitti:

        tämä meidän pentu on tervelonkkainen, kyynäräinen ja päinen ja täyden kympin edestä.

        Emä on royal coctailin kasvatteja, lonkat A ja kyynärät 0.

        aika luiskaperiä, noi noitten sakemannit, ei oo sellasia sakemannit enään kuin mitä ennen olivat.


      • myös...
        lukija... kirjoitti:

        aika luiskaperiä, noi noitten sakemannit, ei oo sellasia sakemannit enään kuin mitä ennen olivat.

        kyserisestä kennelisrtä narttu,kasvattajissa ei ole mitään moittimista,ovat mahtavia ihmisiä.meidän koira on vaan arka,pissaa allensa herkästi komentaessa sekä ilosta,
        muuten on hyvä luontoinen koira ja terve,toivottavasti pysyy myös=)


      • Höpöpöpön
        lukija... kirjoitti:

        aika luiskaperiä, noi noitten sakemannit, ei oo sellasia sakemannit enään kuin mitä ennen olivat.

        Tuolla ollaan sen verran avarakatseisia, että tiedetään, etei kaikki ihmiset hae sitä suojelutykkiä, vaan normaalia saksanpaimenta, johon voi luottaa- Eikö mukamas kunnon sakemannia saisi ihmiset ottaa enää aivan perhekoiraksi, sen parempaa kun ei olekaan.


      • lisää provoaaaa
        Höpöpöpön kirjoitti:

        Tuolla ollaan sen verran avarakatseisia, että tiedetään, etei kaikki ihmiset hae sitä suojelutykkiä, vaan normaalia saksanpaimenta, johon voi luottaa- Eikö mukamas kunnon sakemannia saisi ihmiset ottaa enää aivan perhekoiraksi, sen parempaa kun ei olekaan.

        http://liituraita.net/adressi/ käykää kaikki allekirjoittamassa jotka välitätte saksanpaimenten tulevaisuudesta työkoirana, eikä näyttelylapasena!!


      • katsomassa
        umph kirjoitti:

        Sopii käydä toteamassa sitä terveyttä lonkkien ja kyynärien osalta.Ja tervepäisiä, millähän kriteereillä??? Tuskin ainakaan rodunomaisia...

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=ROYAL COCTAIL&R=166

        kennelliiton tietokannasta mitä tuloksia ko. kasvattajan koirilla on. Kasvateita 320 kappaletta, tulos kuudella kasvatilla. Että olisikohan vaan kuitenkin tarvetta vähän kiinnittää huomiota koirien luonteeseen että olisi edes kansallisista lajista/lajeista tuloksia?


      • niinpä niin
        umph kirjoitti:

        Sopii käydä toteamassa sitä terveyttä lonkkien ja kyynärien osalta.Ja tervepäisiä, millähän kriteereillä??? Tuskin ainakaan rodunomaisia...

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=ROYAL COCTAIL&R=166

        ...myös monilla muilla kasvattajilla. Risa koira eikä mitään tuloksia, mutta silti teetetään pentuja ja tuloksena on sitten noita D- ja E-lonkkaisia. Ymmärtäisin jos olisi huippuluokan koira ja esim B/C lonkat jalostuskäyttöön, mutta kun ei ole. Tavallisia, mukavia koiria varmaan nuo ns risatkin koirat, mutta ei edesauta sakemannin kehittymistä rotuna.


      • Ja kun
        katsomassa kirjoitti:

        kennelliiton tietokannasta mitä tuloksia ko. kasvattajan koirilla on. Kasvateita 320 kappaletta, tulos kuudella kasvatilla. Että olisikohan vaan kuitenkin tarvetta vähän kiinnittää huomiota koirien luonteeseen että olisi edes kansallisista lajista/lajeista tuloksia?

        otetaan huomioon että suurin osa koirista myydään kotikoiriksi, niin tärkein jalostuskriteeri pitäisi olla luonne. Sillä kotikoiran kanssa pärjätään pienillä vioillakin. Mutta jos koiralla on huono peritty luonne, ei ole helppoa elämää omistajille. Vasta viimeisenä kriteerinä tulisi olla ulkonäkö.


      • nachosmuchos

        Se nyt ei ole mikään lottovoitto jos koira on "tervepäinen", sen pitäisi olla enemmänkin itsestäänselvyys.
        Vietikkäästä ja voimakkaasta (rodunomaisesta..) saksanpaimenkoirasta saa taitamaton omistaja esiin paljon helpommin "sekopäisyyttä" kuin vastaavasti seurakoiramaisesta lapasesta.


      • Litsiluumu
        Höpöpöpön kirjoitti:

        Tuolla ollaan sen verran avarakatseisia, että tiedetään, etei kaikki ihmiset hae sitä suojelutykkiä, vaan normaalia saksanpaimenta, johon voi luottaa- Eikö mukamas kunnon sakemannia saisi ihmiset ottaa enää aivan perhekoiraksi, sen parempaa kun ei olekaan.

        Normaali saksanpaimenkoira johon voi luottaa voi tasan olla myös "suojelutykki". Urheilukoira ja samanaikaisesti perhekoira. Näin meilläpäin.
        Ilman meitä jotka haluavat "suojelutykin" saksanpaimenkoira taantuisi lopulta pelkäksi seurakoiraksi.
        Mikä siinä nyt on niin pahaa jos vaatimuksiin kuuluu että koira soveltuu rodunomaiseen lajiinsa? Kun tämän asian ottaa puheeksi, "kotikoiraharrastajat" meinaavat tulla silmille eräillä foorumeilla. Livenä ovat yleensä hiljaa tai parhaimmillaan antavat ymmärtää, että on hyvä asia kun sakemanneista leivotaan pelkkiä perhekoiria koska "me ei haluta mitään suojelukoiraa". :(


      • 10+18
        lisää provoaaaa kirjoitti:

        http://liituraita.net/adressi/ käykää kaikki allekirjoittamassa jotka välitätte saksanpaimenten tulevaisuudesta työkoirana, eikä näyttelylapasena!!

        On tainnu kääntyä toikin itseään vastaan noiden uhoilijateinien hienon valistustoiminnan vuoks


    • coctailista koira

      Hyvin kova luonteinen, (erittäin kova luonnearviossa) ylä ja alamäkeä ollut, mutta toivottavasti nyt voiton puolella. Meillä oli eka sakemanni Kimikon kennelistä siellä oli aivan ihana kasvattaja! Heillä oli pienimuotoista toiminta. Valitettavasti eivät enää työskentele saksanpaimenkoirien kanssa..

      • didaadaa

        kivoja kotikoiria kuulemma pukkaavat kokoajan maailmalle, harmi että hieno rotu näin pilataan. spk on palveluskoirarotu eikä mikään sohvakoira.


      • välillä
        didaadaa kirjoitti:

        kivoja kotikoiria kuulemma pukkaavat kokoajan maailmalle, harmi että hieno rotu näin pilataan. spk on palveluskoirarotu eikä mikään sohvakoira.

        Ihan tosi ihmiset. Pennuthan eivät jää kasvattajalle, ne menee uusiin koteihin ja uudet omistajat päättävät mitä koirallansa tekevät. Ei voi kasvattaja mennä tuloksia kasvateillensa tekemään :) Et ihan tosi, heenoa jos kaikki pennut joku saap menemään harrastavaan kotiin jossa ylletään tuloksiin asti. Mutta kaikki ei hae sitä kenttien tykkiä. Vaan ihan koti/ harrastekoiraa.. Jolla ei välttämättä haluta kisaamaan asti. Järkeä käteen ihmiset.
        Mieluummin itsekin myyn pennun sellaiseen kotiin jossa tiedän varmasti koiralla olevan hyvä olla. Ei se ensimmäinen kriteeri ole saada kisaavaan kotiin. Häkin perälle pomppimaan kärjistetysti.
        Itsellä on Marjukasta vain hyviä kokemuksia kuin myös hänen kasvateistaan. Terveitä rodunomaisia sakemanneja minulle ainakin sattunut.
        Ei se tee rodunomaista että väkisin väännetään tuloksia, sitä pystyy toteamaan kokenut ihminen muutenkin. Ja onko sakemanni enää rodunomainen jos se alkaa muistuttamaan malikkaa niin luonteeltaan kuin ulkomuodoltaan? Eikö kannattaisi hakea silloin se aito malikka? Lukekaas saksanpaimenkoiran rotumääritelmä...


      • seuraaja---
        välillä kirjoitti:

        Ihan tosi ihmiset. Pennuthan eivät jää kasvattajalle, ne menee uusiin koteihin ja uudet omistajat päättävät mitä koirallansa tekevät. Ei voi kasvattaja mennä tuloksia kasvateillensa tekemään :) Et ihan tosi, heenoa jos kaikki pennut joku saap menemään harrastavaan kotiin jossa ylletään tuloksiin asti. Mutta kaikki ei hae sitä kenttien tykkiä. Vaan ihan koti/ harrastekoiraa.. Jolla ei välttämättä haluta kisaamaan asti. Järkeä käteen ihmiset.
        Mieluummin itsekin myyn pennun sellaiseen kotiin jossa tiedän varmasti koiralla olevan hyvä olla. Ei se ensimmäinen kriteeri ole saada kisaavaan kotiin. Häkin perälle pomppimaan kärjistetysti.
        Itsellä on Marjukasta vain hyviä kokemuksia kuin myös hänen kasvateistaan. Terveitä rodunomaisia sakemanneja minulle ainakin sattunut.
        Ei se tee rodunomaista että väkisin väännetään tuloksia, sitä pystyy toteamaan kokenut ihminen muutenkin. Ja onko sakemanni enää rodunomainen jos se alkaa muistuttamaan malikkaa niin luonteeltaan kuin ulkomuodoltaan? Eikö kannattaisi hakea silloin se aito malikka? Lukekaas saksanpaimenkoiran rotumääritelmä...

        pitäisi olla käyttörodulla. Miksi vaan lisätä määrää?


      • puuttuminen
        seuraaja--- kirjoitti:

        pitäisi olla käyttörodulla. Miksi vaan lisätä määrää?

        kertoo sen että käytetyt yhdistelmät/jalostusnartut eivät kelpaa valistuneille harrastajille (jotka saavat aikaan niitä koetuloksia) ja niitä on siis pakko kaupitella kotikoiriksi ja pahimmassa tapauksessa kenelle vaan. On täyttä pötyä, että kasvattaja myy sohvakoiriksi nimenomaan sen takia, että saa näin pennun parempaan kotiin. Kyllä niistä harrastajakodeistakin löytyy pääosin todella hyvää koiranpitoa. Ja mitä enemmän pentuja tuotetaan, sitä enemmän on tingittävä laadusta.


      • niin..
        puuttuminen kirjoitti:

        kertoo sen että käytetyt yhdistelmät/jalostusnartut eivät kelpaa valistuneille harrastajille (jotka saavat aikaan niitä koetuloksia) ja niitä on siis pakko kaupitella kotikoiriksi ja pahimmassa tapauksessa kenelle vaan. On täyttä pötyä, että kasvattaja myy sohvakoiriksi nimenomaan sen takia, että saa näin pennun parempaan kotiin. Kyllä niistä harrastajakodeistakin löytyy pääosin todella hyvää koiranpitoa. Ja mitä enemmän pentuja tuotetaan, sitä enemmän on tingittävä laadusta.

        selvitä tyhmälle : "Ja mitä enemmän pentuja tuotetaan, sitä enemmän on tingittävä laadusta."


      • laadukas
        niin.. kirjoitti:

        selvitä tyhmälle : "Ja mitä enemmän pentuja tuotetaan, sitä enemmän on tingittävä laadusta."

        Itsessään ja taustoiltaan terveitä ja muuten jalostusainesta omaavia koiria ei yksinkertaisesti kasva joka oksalla. Ei ole yhdentekevää, millä nartulla tehdään pennut ja ainakaan asioista tietäville harrastajille jalostuskriteeriksi ei riitä, että koira on niin mukavaluonteinen jne.

        Useimmissa tapauksissa, mitä enemmän yksittäinen kasvattaja suoltaa pentueita, sitä enemmän elinkeino, kompromissit ja rimanalitukset tulevat kuvaan. Koirilla tehdään pentuja vaikka niiden terveystaustoista ei ole tietoa, sisarukset ja aikaisemmat pentueet esim. kuvaamatta tai terveystaustoista piittaamatta.

        Suuri kasvattaja, jonka kasvateilla on hyvä kuvaus- ja koetulosprosentti on harvinainen mutta ei mahdoton yhtälö. Muutama pitkään ja paljon kasvattanut kasvattaja yltää todella kunnioitettaviin lukuihin, joka on osoitus perehtyneiden aktiiviharrastajien luottamuksesta.


      • miten suojeluun
        puuttuminen kirjoitti:

        kertoo sen että käytetyt yhdistelmät/jalostusnartut eivät kelpaa valistuneille harrastajille (jotka saavat aikaan niitä koetuloksia) ja niitä on siis pakko kaupitella kotikoiriksi ja pahimmassa tapauksessa kenelle vaan. On täyttä pötyä, että kasvattaja myy sohvakoiriksi nimenomaan sen takia, että saa näin pennun parempaan kotiin. Kyllä niistä harrastajakodeistakin löytyy pääosin todella hyvää koiranpitoa. Ja mitä enemmän pentuja tuotetaan, sitä enemmän on tingittävä laadusta.

        "koulutetaan" koiria. Potkitaan ja hakataan. Säälin koiraparkoja ja niitä "miehiä" jotka sitä tekee. Oikein hyvä onkin, että kasvatetaan jatkossakin sakemanneja joita ei tarvitse viedä kentälle potkittaviksi. Koirakin ansaitsee hyvän elämän ja elää perhekoirana ihmisten keskellä toisin kuin näillä käyttisharrastajilla joiden koirat elää häkkikoirana ja kärrykoirana. Eläinsuojeluvalvojat voisivat tehdä vierailuja suojelukoirakoulutuksiin.


      • hah...
        miten suojeluun kirjoitti:

        "koulutetaan" koiria. Potkitaan ja hakataan. Säälin koiraparkoja ja niitä "miehiä" jotka sitä tekee. Oikein hyvä onkin, että kasvatetaan jatkossakin sakemanneja joita ei tarvitse viedä kentälle potkittaviksi. Koirakin ansaitsee hyvän elämän ja elää perhekoirana ihmisten keskellä toisin kuin näillä käyttisharrastajilla joiden koirat elää häkkikoirana ja kärrykoirana. Eläinsuojeluvalvojat voisivat tehdä vierailuja suojelukoirakoulutuksiin.

        Ja höpöhöpö, mitä ihmettä sinä höpiset??? Taitaa olla joku kotikoira-kasvattaja itse tuo edellinen, saksanpaimenkoira on K-Ä-Y-T-T-Ö-K-O-I-R-A eikä mikään samperin seurakoira jota hankkii ihmiset jotka haluaa sakemannin kuoret vaan ei ominaisuuksia. Hyi hitto noita kaiken maailman kasvattajia, yääääk


      • myynytkin
        välillä kirjoitti:

        Ihan tosi ihmiset. Pennuthan eivät jää kasvattajalle, ne menee uusiin koteihin ja uudet omistajat päättävät mitä koirallansa tekevät. Ei voi kasvattaja mennä tuloksia kasvateillensa tekemään :) Et ihan tosi, heenoa jos kaikki pennut joku saap menemään harrastavaan kotiin jossa ylletään tuloksiin asti. Mutta kaikki ei hae sitä kenttien tykkiä. Vaan ihan koti/ harrastekoiraa.. Jolla ei välttämättä haluta kisaamaan asti. Järkeä käteen ihmiset.
        Mieluummin itsekin myyn pennun sellaiseen kotiin jossa tiedän varmasti koiralla olevan hyvä olla. Ei se ensimmäinen kriteeri ole saada kisaavaan kotiin. Häkin perälle pomppimaan kärjistetysti.
        Itsellä on Marjukasta vain hyviä kokemuksia kuin myös hänen kasvateistaan. Terveitä rodunomaisia sakemanneja minulle ainakin sattunut.
        Ei se tee rodunomaista että väkisin väännetään tuloksia, sitä pystyy toteamaan kokenut ihminen muutenkin. Ja onko sakemanni enää rodunomainen jos se alkaa muistuttamaan malikkaa niin luonteeltaan kuin ulkomuodoltaan? Eikö kannattaisi hakea silloin se aito malikka? Lukekaas saksanpaimenkoiran rotumääritelmä...

        kasvattaja on aina syyllinen ,sen pitäs kyllä muuttaa kasvatin mukana ja hoitaa tulokset ja lonkat ja näyttelyt sehän sen on myynytkin ....


      • tontu
        myynytkin kirjoitti:

        kasvattaja on aina syyllinen ,sen pitäs kyllä muuttaa kasvatin mukana ja hoitaa tulokset ja lonkat ja näyttelyt sehän sen on myynytkin ....

        mikäs kenneli otetaan seuraavaksi mustamaalattavaksi ja ruodittavaksi ...että oikeen saatas tänne hyrrä pyöriin ja pienet tontut hyöriin näin joulun alla


      • Vinkkelivallu
        välillä kirjoitti:

        Ihan tosi ihmiset. Pennuthan eivät jää kasvattajalle, ne menee uusiin koteihin ja uudet omistajat päättävät mitä koirallansa tekevät. Ei voi kasvattaja mennä tuloksia kasvateillensa tekemään :) Et ihan tosi, heenoa jos kaikki pennut joku saap menemään harrastavaan kotiin jossa ylletään tuloksiin asti. Mutta kaikki ei hae sitä kenttien tykkiä. Vaan ihan koti/ harrastekoiraa.. Jolla ei välttämättä haluta kisaamaan asti. Järkeä käteen ihmiset.
        Mieluummin itsekin myyn pennun sellaiseen kotiin jossa tiedän varmasti koiralla olevan hyvä olla. Ei se ensimmäinen kriteeri ole saada kisaavaan kotiin. Häkin perälle pomppimaan kärjistetysti.
        Itsellä on Marjukasta vain hyviä kokemuksia kuin myös hänen kasvateistaan. Terveitä rodunomaisia sakemanneja minulle ainakin sattunut.
        Ei se tee rodunomaista että väkisin väännetään tuloksia, sitä pystyy toteamaan kokenut ihminen muutenkin. Ja onko sakemanni enää rodunomainen jos se alkaa muistuttamaan malikkaa niin luonteeltaan kuin ulkomuodoltaan? Eikö kannattaisi hakea silloin se aito malikka? Lukekaas saksanpaimenkoiran rotumääritelmä...

        Kyllä se jonkin verran kasvattajankin "kriteereistä" kertoo kun valtaosa koirista menee ns. tyhjäntoimittajiksi.
        Rotumääritelmää ja rodun käyttötarkoitusta on luettu teinistä alkaen juu, enkä ole edelleenkään käsittänyt että niistä pitäisi saada kuva saksanpaimenkoirasta, jonka huippuominaisuuksiin kuuluvat vain tervepäisyys ja ihQu perhekoiran luonne.

        Eikä se mielestäni ole väkisin vääntämistä se kisaaminen, ainakaan normaalilla sakemannilla. Omat koirani ovat PELKÄSTÄÄN kisakoiria lähtökohtaisesti, mutta se ei estä pitämästä niitä perheenjäseninä. Ihan normaalisti meillä lenkkeillään ja koirat asuvat sisällä vaikka pihalle olisi tilaa rakentaa kaikille ulkotarhat.
        "Mieluummin itsekin myyn pennun sellaiseen kotiin jossa tiedän varmasti koiralla olevan hyvä olla." Tarkoittaako tämä että kilpailutarkoitukseen hankittu koira ei saisi hyvää hoitoa? Itse ainakin olen ajatellut asian niin, että urheilukoiralla on oltava sekä erinomainen suhde ohjaajaansa että erinomainen fyysinen kunto. Tämä ei luullakseni onnistu jos koira "pomppii häkin perällä" suurimman osan ajastaan.

        Jos Royal Coctailin koirat ovat sitä minkälainen saksanpaimenkoiran kuuluukin olla, minulta on mennyt jokin juttu vähän ohi :D Ja jos kasvatustyö on niin helppoa että palveluskoirillakaan ei tarvitse tehdä muuta kuin todeta että "tää on mun mielestä rodunomainen", niin hallelujaa.


      • BiteClub
        miten suojeluun kirjoitti:

        "koulutetaan" koiria. Potkitaan ja hakataan. Säälin koiraparkoja ja niitä "miehiä" jotka sitä tekee. Oikein hyvä onkin, että kasvatetaan jatkossakin sakemanneja joita ei tarvitse viedä kentälle potkittaviksi. Koirakin ansaitsee hyvän elämän ja elää perhekoirana ihmisten keskellä toisin kuin näillä käyttisharrastajilla joiden koirat elää häkkikoirana ja kärrykoirana. Eläinsuojeluvalvojat voisivat tehdä vierailuja suojelukoirakoulutuksiin.

        No voi kyynel.
        Pitääkö koko rotu järjestelmällisesti pilata collien tasolle jotta kuvailemasi hakkaaminen ja potkiminen loppuisi?
        Että mua naurattaa kun netissä osa kukkahatuista huutaa suojelun perustuvan koiran pahoinpitelemiseen mutta päin naamaa ei kukaan uskalla sanoa mitään. Näinhän se on joka asiassa, ei vain koiraharrastuksien parissa..
        Meillä ei muuta harrastetakaan kuin suojelua (onhan siinäkin jo 3 eri osa-aluetta) ja jos joku väittää ilman mun ja koirieni tapaamista että meillä elukat ovat häkki/kärrykoirina ja minä lajivalinnan takia mukamas hakkaan ja potkin niitä, niin siinäpä vinkukoot.
        Säälittävää vihjailla ketään eläinrääkkääjäksi heppoisin perustein, menee jo samaan kastiin jonkin huorittelun kanssa.


      • Dolle
        välillä kirjoitti:

        Ihan tosi ihmiset. Pennuthan eivät jää kasvattajalle, ne menee uusiin koteihin ja uudet omistajat päättävät mitä koirallansa tekevät. Ei voi kasvattaja mennä tuloksia kasvateillensa tekemään :) Et ihan tosi, heenoa jos kaikki pennut joku saap menemään harrastavaan kotiin jossa ylletään tuloksiin asti. Mutta kaikki ei hae sitä kenttien tykkiä. Vaan ihan koti/ harrastekoiraa.. Jolla ei välttämättä haluta kisaamaan asti. Järkeä käteen ihmiset.
        Mieluummin itsekin myyn pennun sellaiseen kotiin jossa tiedän varmasti koiralla olevan hyvä olla. Ei se ensimmäinen kriteeri ole saada kisaavaan kotiin. Häkin perälle pomppimaan kärjistetysti.
        Itsellä on Marjukasta vain hyviä kokemuksia kuin myös hänen kasvateistaan. Terveitä rodunomaisia sakemanneja minulle ainakin sattunut.
        Ei se tee rodunomaista että väkisin väännetään tuloksia, sitä pystyy toteamaan kokenut ihminen muutenkin. Ja onko sakemanni enää rodunomainen jos se alkaa muistuttamaan malikkaa niin luonteeltaan kuin ulkomuodoltaan? Eikö kannattaisi hakea silloin se aito malikka? Lukekaas saksanpaimenkoiran rotumääritelmä...

        Ennenkuin alkaa hutkia, kannattaa myös vähän tutkia... Eihän Royal Coctail itse kouluta ja käytä näytteilyissä kaikkia kasvattejaan. Useimmiten pentu menee uuteen kotiin ja näyttelyissä käyttäminen, kasvattaminen, ruokinta, oikea liikunta ja monet muut tärkeät asiat jäävät kokonaan uuden omistajan vastuulle. Ehkäpä tästä uusien omistajien näyttelyinnostuksesta ja koulutusaktiivisuudesta (tai niiden puutteesta) saattaa johtua ainakin osa siitä, että koira ei ole mahdollisesti terve tai täysipäinen tai palkittu...

        Tämän kirjoitin tuonne ylös ennenkuin luin viestejä tänne asti... Onneks muutkin on asian huomanneet ;o)


    • tuolta koiraa

      Eipä ole itellä tuolta koiraa, eikä tulekaan. Tosiaan arveluttavilla koirilla teetetään pentuja, niin luonteen, kuin terveyden puolestakin. Osa kasvateista ihan kivoja, mutta oon kuullut myös että on feelupäitä, mutta koska ovat sijoituskoirina, niin niillä teetetään pennut, vaikka fiksu jättäis joskus käyttämättäkin. Ei jalostusoikeus tarkoita sitä että kyseisellä elukalla on pakko pennut teettää...

      • Minni1111

        Joo ei tosissaan itsellänikään ole mitään pahaa sanottavaa royal coctailista. Itse olen heiltä käyttänyt urosta omalle nartulleni ja tuli loistavia pentuja, ainakin ostajien mieleen ja sehän se tässä tärkeintä on että ostaja on tyytyväinen koiraansa. Ensimmäisen sakemannini otin itksekkin vain kotikoiraksi, mutta kun koiralle tuli ikää niin alkoi minuakin kiinnostamaan harrastaa tämän kanssa. Ihmiset voi ihan vain harrastaa/käydä koulutuksissa, mutta kaikki eivät tykkää kisata ja missäänhän ei ole määritetty että saksanpaimenkoiralla täytyisi kisata, täällä kun jotkut painostavat niistä tuloksista... Tottahan on kun pentueen teetätät että pennut menee yleensä paremmin kaupaksi mikäli vanhemmilla on tulosta. En usko että kasvattaja astuttelee ihan mistä yhdistelmistä tahansa. Ihan mikä kenneli vain olisi kysessä niin joskus voi koira olla se romu, tuskin kukaan kasvattaja haluaa ja tietoisesti käytetään vanhempia joista tulee "romua" se vain on sitä huonoa tuuria. Niin ja nimen omaan siellä hihnan yläpäässä on usein se vika. Täytyy myös pennnun laittajan miettiä että mitä antaa pennun tehdä ja miten sitä itse syöttää ja liikuttaa, silläkin teet paljon jos haluat koiran olevan terve. Kuunnelkaa kasvattajan pentu ohjeita, ne voivat auttaa teitä hyvinki paljon!


      • ...
        Minni1111 kirjoitti:

        Joo ei tosissaan itsellänikään ole mitään pahaa sanottavaa royal coctailista. Itse olen heiltä käyttänyt urosta omalle nartulleni ja tuli loistavia pentuja, ainakin ostajien mieleen ja sehän se tässä tärkeintä on että ostaja on tyytyväinen koiraansa. Ensimmäisen sakemannini otin itksekkin vain kotikoiraksi, mutta kun koiralle tuli ikää niin alkoi minuakin kiinnostamaan harrastaa tämän kanssa. Ihmiset voi ihan vain harrastaa/käydä koulutuksissa, mutta kaikki eivät tykkää kisata ja missäänhän ei ole määritetty että saksanpaimenkoiralla täytyisi kisata, täällä kun jotkut painostavat niistä tuloksista... Tottahan on kun pentueen teetätät että pennut menee yleensä paremmin kaupaksi mikäli vanhemmilla on tulosta. En usko että kasvattaja astuttelee ihan mistä yhdistelmistä tahansa. Ihan mikä kenneli vain olisi kysessä niin joskus voi koira olla se romu, tuskin kukaan kasvattaja haluaa ja tietoisesti käytetään vanhempia joista tulee "romua" se vain on sitä huonoa tuuria. Niin ja nimen omaan siellä hihnan yläpäässä on usein se vika. Täytyy myös pennnun laittajan miettiä että mitä antaa pennun tehdä ja miten sitä itse syöttää ja liikuttaa, silläkin teet paljon jos haluat koiran olevan terve. Kuunnelkaa kasvattajan pentu ohjeita, ne voivat auttaa teitä hyvinki paljon!

        meilläkin,nyt marraskuussa 5v täyttävä uros. Ja olen tosi tyytyväinen koiraan!! Harrastetaan hakua,jälkeä,tokoa,esineruutua..Eli laidasta laitaan ja koira nauttii kaikesta tekemisestä.Luonnetestistä saatiin 205p.että ei huono koira!! :-) Moni on kehunut koiraamme ettei ole aikaisemmin tavannut yhtä kilttiä ja reipasta sakemannia. Vasta taloon tuli toinen koira,8vko:nen sakemanni ja hyvin tulevat juttuun! Ei muuta kun rohkeutta ja harrastamaan koirien kanssa. Ja Royal Coctailia suosittelen lämpimästi!!


      • roskapostirobotti...
        ... kirjoitti:

        meilläkin,nyt marraskuussa 5v täyttävä uros. Ja olen tosi tyytyväinen koiraan!! Harrastetaan hakua,jälkeä,tokoa,esineruutua..Eli laidasta laitaan ja koira nauttii kaikesta tekemisestä.Luonnetestistä saatiin 205p.että ei huono koira!! :-) Moni on kehunut koiraamme ettei ole aikaisemmin tavannut yhtä kilttiä ja reipasta sakemannia. Vasta taloon tuli toinen koira,8vko:nen sakemanni ja hyvin tulevat juttuun! Ei muuta kun rohkeutta ja harrastamaan koirien kanssa. Ja Royal Coctailia suosittelen lämpimästi!!

        Sieltähän niitä sikiää liukuhihnalta...


      • ????
        Minni1111 kirjoitti:

        Joo ei tosissaan itsellänikään ole mitään pahaa sanottavaa royal coctailista. Itse olen heiltä käyttänyt urosta omalle nartulleni ja tuli loistavia pentuja, ainakin ostajien mieleen ja sehän se tässä tärkeintä on että ostaja on tyytyväinen koiraansa. Ensimmäisen sakemannini otin itksekkin vain kotikoiraksi, mutta kun koiralle tuli ikää niin alkoi minuakin kiinnostamaan harrastaa tämän kanssa. Ihmiset voi ihan vain harrastaa/käydä koulutuksissa, mutta kaikki eivät tykkää kisata ja missäänhän ei ole määritetty että saksanpaimenkoiralla täytyisi kisata, täällä kun jotkut painostavat niistä tuloksista... Tottahan on kun pentueen teetätät että pennut menee yleensä paremmin kaupaksi mikäli vanhemmilla on tulosta. En usko että kasvattaja astuttelee ihan mistä yhdistelmistä tahansa. Ihan mikä kenneli vain olisi kysessä niin joskus voi koira olla se romu, tuskin kukaan kasvattaja haluaa ja tietoisesti käytetään vanhempia joista tulee "romua" se vain on sitä huonoa tuuria. Niin ja nimen omaan siellä hihnan yläpäässä on usein se vika. Täytyy myös pennnun laittajan miettiä että mitä antaa pennun tehdä ja miten sitä itse syöttää ja liikuttaa, silläkin teet paljon jos haluat koiran olevan terve. Kuunnelkaa kasvattajan pentu ohjeita, ne voivat auttaa teitä hyvinki paljon!

        No juupa! Pairsi et puhuu xsästään ja xsän nykyisistä kavereista/ystävistä paskaa ja yrittää tehä kiusaa koko ajan,


    • äiti. lapset ja suru

      minä idiootti ostin vajaa vuosi sitten nartun kyseisestä paikasta. eilen sitten jouduttiin neiti lopettamaan 1 vuotiaana.lonkka ja kyynärdysplasian takia ja niihin muodostuneiden nivelrikkojen vuoksi. meidän koiran emä tehnyt jo 3 isoa pentuetta ja minun koira ja 1 sisko ainuita kuvattuja tähän mennessä ja siskolla sama kohtalo. kuka vastuuntuntoinen kasvattaja harrastaa tällaista massa tuotantoa ennen kuin nartusta on kuvattu yhtäkään jälkeläistä.

      • SpkU2v.

        Otan osaa suruusi äiti.lapset ja suru.:( Meillä lopetettiin ihan hiljan kans meidän päivien ilo,Vintiö oli vasta 2-vuotias....Synnynnäinen sairaus myöskin,mitään ei tehtävissä....Sitä miettii että miten sitä uskaltaa ottaa enää uutta saksanpaimenta kun ovat niin sairaita nykyään....:( Kun katsoi tuota listaa niin koirien jotka ovat lopetettu keskimääräinen elinikä oli n.8.vuotta......Mitä oikein on tapahtunut,eihän sakemannien keskimääräinen ikä ole noin vähän ennen ollut.Surullista.:( Voimia teille sinne!


      • XSKHHHHHH
        SpkU2v. kirjoitti:

        Otan osaa suruusi äiti.lapset ja suru.:( Meillä lopetettiin ihan hiljan kans meidän päivien ilo,Vintiö oli vasta 2-vuotias....Synnynnäinen sairaus myöskin,mitään ei tehtävissä....Sitä miettii että miten sitä uskaltaa ottaa enää uutta saksanpaimenta kun ovat niin sairaita nykyään....:( Kun katsoi tuota listaa niin koirien jotka ovat lopetettu keskimääräinen elinikä oli n.8.vuotta......Mitä oikein on tapahtunut,eihän sakemannien keskimääräinen ikä ole noin vähän ennen ollut.Surullista.:( Voimia teille sinne!

        MÄÄRÄ EI KORVAA LAATUA.


      • jopekso
        XSKHHHHHH kirjoitti:

        MÄÄRÄ EI KORVAA LAATUA.

        ei kaikki koirat ole jalostuskäyttöön ,niinkuin ei kaikki ihmisetkään ...eikö noita sakuja ole jo tarpeeksi ...pitäs kattoa mitä saa jalostaa esim.tuo etupää pitäs olla puhdas ei mikään muu,niin se on.....


    • tuutuu

      tuuu

    • fuffe!

      ..on koira kyseisestä kennelistä, enkä ole tähän mennessä löytänyt mitään pahaa sanottavaa. Tämä on ensimmäinen sakuni ja on täyttänyt kaikki odotukset. Oppivainen, vahvahermoinen ja paljon on kehuja tullut :-) Ja ikää nyt 1,5kk.

      • vuffe

        Miten sulla voi olla alle luovutusikäinen pentu, joka on saanut paljon kehuja?


      • vetuttaaniinvetusti
        vuffe kirjoitti:

        Miten sulla voi olla alle luovutusikäinen pentu, joka on saanut paljon kehuja?

        no kuule kun sieltä sikiää niin paljon näitä sohva-seura-sessejä ettei ne pysy enää itekkään kartalla minkä ikäsiä ne on.

        voi kun tämä muoti menis jo ohi. kaikki tahtoo sen oman susikoiran tai rotikan tai dobberin kun se on niin ihquuuu. ja lehdistä sit luetaan mihin se johtaa. että sylettää nää kasvattajat jotka raiskaa rotua.

        ja paperittomat on yks mätäpaise monessa näistä muotiroduista. kyllä hävettää noiden ns. kasvattajien tuotokset. saksanpaimenkoira on hieno palveluskoirarotu -eikä mikään helketin n äyttelykoira tai joka kodin sohvachampiooni.


      • zigi
        vetuttaaniinvetusti kirjoitti:

        no kuule kun sieltä sikiää niin paljon näitä sohva-seura-sessejä ettei ne pysy enää itekkään kartalla minkä ikäsiä ne on.

        voi kun tämä muoti menis jo ohi. kaikki tahtoo sen oman susikoiran tai rotikan tai dobberin kun se on niin ihquuuu. ja lehdistä sit luetaan mihin se johtaa. että sylettää nää kasvattajat jotka raiskaa rotua.

        ja paperittomat on yks mätäpaise monessa näistä muotiroduista. kyllä hävettää noiden ns. kasvattajien tuotokset. saksanpaimenkoira on hieno palveluskoirarotu -eikä mikään helketin n äyttelykoira tai joka kodin sohvachampiooni.

        Ja sekö on kasvattajan vika jos ei omistajat kasvateilleen ole tuloksia saanut aikaan ?


      • kylläjoo***
        zigi kirjoitti:

        Ja sekö on kasvattajan vika jos ei omistajat kasvateilleen ole tuloksia saanut aikaan ?

        oisko ongelma siinä ettei niistä koirista ole tuloksia tekemään????


      • rc on HYVÄ!!
        kylläjoo*** kirjoitti:

        oisko ongelma siinä ettei niistä koirista ole tuloksia tekemään????

        Voi teitä PUUpäitä!!! Mulla on nyt kyseisen kennelin koira joka 8kk:ta vanha. Mukaan evästeeksi sain ison tietopläjäyksen esim. miten itse voin aiheuttaa koiralleni lonkkavian!!!!!!!!! Ja sen mä tiedän et täyspäisestä koirasta saa kyllä tekemällä hullun.... Eräs vanhempi sakukasvattaja sano mulle, et hän lopetti kasvatus homman ihan vaan sen takia kun rupes epäilyttämään IHMISTEN SYYT HOMMATA SAKUMAANIKON ja joutu olee tosi tarkkana kelle koiran myit!!!!! Luonnetta tolta meen sijotusnartulta löytyy KYLLÄ!! Kuvaus nyt tietenkin jännittää mut ei sillekkään voi sitten mitään jos sieltä jotain löytyy, mut MÄ HYVÄKSYN SEN TOSIASIAN et oli se sitte mistä tahansa saku kennelistä voi niistä löytyä mitä tahansa vikoja! Kuinkahan moni noista kirjottelijoista on kateellisia kasvattajia???


      • hahahahahaha
        rc on HYVÄ!! kirjoitti:

        Voi teitä PUUpäitä!!! Mulla on nyt kyseisen kennelin koira joka 8kk:ta vanha. Mukaan evästeeksi sain ison tietopläjäyksen esim. miten itse voin aiheuttaa koiralleni lonkkavian!!!!!!!!! Ja sen mä tiedän et täyspäisestä koirasta saa kyllä tekemällä hullun.... Eräs vanhempi sakukasvattaja sano mulle, et hän lopetti kasvatus homman ihan vaan sen takia kun rupes epäilyttämään IHMISTEN SYYT HOMMATA SAKUMAANIKON ja joutu olee tosi tarkkana kelle koiran myit!!!!! Luonnetta tolta meen sijotusnartulta löytyy KYLLÄ!! Kuvaus nyt tietenkin jännittää mut ei sillekkään voi sitten mitään jos sieltä jotain löytyy, mut MÄ HYVÄKSYN SEN TOSIASIAN et oli se sitte mistä tahansa saku kennelistä voi niistä löytyä mitä tahansa vikoja! Kuinkahan moni noista kirjottelijoista on kateellisia kasvattajia???

        Voi sinua kusipäätä!!hyvin on aivopesty sinut!!Mutta totuus on ettei moniakaan tuon kennelin yhdistelmistä olevia koiria nähdä kentillä,mutta ei niillä riitä ulkomuoto näyttelyissäkään sijoittumiseen,joten kerrotko miksi tuollaisia yhdistelmiä pitää tehdä??Mitä hyvää tuo kasvattaja tekee rodun eduksi,kun katsoo niiden taustoja,ei kyllä löydä mitään kovinkaan ihmeellistä.


      • RC on HYVÄ!
        hahahahahaha kirjoitti:

        Voi sinua kusipäätä!!hyvin on aivopesty sinut!!Mutta totuus on ettei moniakaan tuon kennelin yhdistelmistä olevia koiria nähdä kentillä,mutta ei niillä riitä ulkomuoto näyttelyissäkään sijoittumiseen,joten kerrotko miksi tuollaisia yhdistelmiä pitää tehdä??Mitä hyvää tuo kasvattaja tekee rodun eduksi,kun katsoo niiden taustoja,ei kyllä löydä mitään kovinkaan ihmeellistä.

        Voi kyynel! Osuinko sun johonkin arkaan paikkaan.... Eli sä oot yksi niistä joka on itse aiheuttanut koiralleen jonkun vian..... Joo oon kyllä tiedostanut jo heti osto tilanteessa, et näyttely ura jää heikoks käyttölinjasen kanssa. :) Mut mä lupaan pitää sut ajantasalla meidän saavutuksista! Koira innokas oppimaan ja oppii hyvin... Ja luonnetta löytyy TODELLA paljon. Sulla itelläs taitaa olla sitä keltasta nestettä korvienvälissä?????!!!!! 8) Aijoo... meinas ihan unohtuu. onpahan Marjukka saanu mustan sakun pärjäämään näyttelyissäkin. HiH! Katkeraa tilitystäsi odotellen.


      • 123131
        RC on HYVÄ! kirjoitti:

        Voi kyynel! Osuinko sun johonkin arkaan paikkaan.... Eli sä oot yksi niistä joka on itse aiheuttanut koiralleen jonkun vian..... Joo oon kyllä tiedostanut jo heti osto tilanteessa, et näyttely ura jää heikoks käyttölinjasen kanssa. :) Mut mä lupaan pitää sut ajantasalla meidän saavutuksista! Koira innokas oppimaan ja oppii hyvin... Ja luonnetta löytyy TODELLA paljon. Sulla itelläs taitaa olla sitä keltasta nestettä korvienvälissä?????!!!!! 8) Aijoo... meinas ihan unohtuu. onpahan Marjukka saanu mustan sakun pärjäämään näyttelyissäkin. HiH! Katkeraa tilitystäsi odotellen.

        Mustan koiran pärjäämään näyttelyssä???HIH:Johan sen teki jo ihan toinen kennel 1970-luvulla mikä juttu toi nyt on?Ja kyllä se on niin että koiran terveys(OIKEA) ei ole kiinni omistajan virheistä ja mokailla saa luonteenkin kanssa,eikä koko koira prakaa siitä huolimatta.Teeppä edes KOOVEEAA,niin voit kertoa enempi noista taidoistas ja tiedoistas!!!!!


      • RC on HYVÄ!
        123131 kirjoitti:

        Mustan koiran pärjäämään näyttelyssä???HIH:Johan sen teki jo ihan toinen kennel 1970-luvulla mikä juttu toi nyt on?Ja kyllä se on niin että koiran terveys(OIKEA) ei ole kiinni omistajan virheistä ja mokailla saa luonteenkin kanssa,eikä koko koira prakaa siitä huolimatta.Teeppä edes KOOVEEAA,niin voit kertoa enempi noista taidoistas ja tiedoistas!!!!!

        HeHeHe...Voi katkeruus... Kyllä se vaan on kiinni suurimmilta osilta kiinni OMISTAJASTA!! Omistaja pystyy pilaamaan hyvän koiran tietämättömyydellään!!!! Ja toi näyttely juttu liitty ihan just siihen kun täällä väitetään et Marjukan koirat ei pärjää missään.. Voi KATEELLISET!


      • wuw
        RC on HYVÄ! kirjoitti:

        HeHeHe...Voi katkeruus... Kyllä se vaan on kiinni suurimmilta osilta kiinni OMISTAJASTA!! Omistaja pystyy pilaamaan hyvän koiran tietämättömyydellään!!!! Ja toi näyttely juttu liitty ihan just siihen kun täällä väitetään et Marjukan koirat ei pärjää missään.. Voi KATEELLISET!

        Minulla sakemanni kyseiseltä kasvattajalta.Koira on kiltti, selväpäinen,TERVE lonkiltaan ja kyyneriltään, sosiaalinen, avoin , ihmis,-ja eläinystävällinen.
        Kasvattajat ovat ihania ihmisiä, apua ja neuvoaj saa kyllä.
        Suosittelen  


      • +++++++
        RC on HYVÄ! kirjoitti:

        HeHeHe...Voi katkeruus... Kyllä se vaan on kiinni suurimmilta osilta kiinni OMISTAJASTA!! Omistaja pystyy pilaamaan hyvän koiran tietämättömyydellään!!!! Ja toi näyttely juttu liitty ihan just siihen kun täällä väitetään et Marjukan koirat ei pärjää missään.. Voi KATEELLISET!

        No laitappa tänne niitä saavutuksia,kun tuolla jalostusnetissä ei juuri mitään löydy??


      • mahojatoivos
        +++++++ kirjoitti:

        No laitappa tänne niitä saavutuksia,kun tuolla jalostusnetissä ei juuri mitään löydy??

        Eipä nyt juuri mitään kummempaa löydy vaikka koiramäärä on melkoinen!!!Kasvattaja on määrän lisääjä laadusta tinkimällä euro on tämänkin kasvattajan tärkein rodunjalostus kriteeri!!


      • Varamiäs
        RC on HYVÄ! kirjoitti:

        Voi kyynel! Osuinko sun johonkin arkaan paikkaan.... Eli sä oot yksi niistä joka on itse aiheuttanut koiralleen jonkun vian..... Joo oon kyllä tiedostanut jo heti osto tilanteessa, et näyttely ura jää heikoks käyttölinjasen kanssa. :) Mut mä lupaan pitää sut ajantasalla meidän saavutuksista! Koira innokas oppimaan ja oppii hyvin... Ja luonnetta löytyy TODELLA paljon. Sulla itelläs taitaa olla sitä keltasta nestettä korvienvälissä?????!!!!! 8) Aijoo... meinas ihan unohtuu. onpahan Marjukka saanu mustan sakun pärjäämään näyttelyissäkin. HiH! Katkeraa tilitystäsi odotellen.

        Mikä sun ongelma on? :D Murrosikä?


      • 16+13
        RC on HYVÄ! kirjoitti:

        HeHeHe...Voi katkeruus... Kyllä se vaan on kiinni suurimmilta osilta kiinni OMISTAJASTA!! Omistaja pystyy pilaamaan hyvän koiran tietämättömyydellään!!!! Ja toi näyttely juttu liitty ihan just siihen kun täällä väitetään et Marjukan koirat ei pärjää missään.. Voi KATEELLISET!

        Haloo, pahvi eli sä "RC on HYVÄ!". Jos omistaja tekee koiransa luuston terveeksi/sairaaksi eikä geeniperimällä ole osuutta asiaan, niin fidduuks niitä lonkkia ja kyynäriä kuvataan?
        Ja toi on aika klassikko toi väite, että kateus on aina syynä arvosteluun. Yhtä pätevä ja vakuuttava kuin Hitler-kortti. Siis mistä tässäkin pitäis olla kateellinen? Tuloksettomista keskinkertaisista koirista? Yhestä mustasta sakemannista joka on yyberisti pärjännyt näyttelyissä? Vai sun kaltaisista ystävistä/puolustajista? (Ystävistään ihminen tunnetaan..).

        Tai sitten sä oot vaan pelkkä provo. Ei tollasta voi ihan tosissaan suoltaa.


      • Dolle
        16+13 kirjoitti:

        Haloo, pahvi eli sä "RC on HYVÄ!". Jos omistaja tekee koiransa luuston terveeksi/sairaaksi eikä geeniperimällä ole osuutta asiaan, niin fidduuks niitä lonkkia ja kyynäriä kuvataan?
        Ja toi on aika klassikko toi väite, että kateus on aina syynä arvosteluun. Yhtä pätevä ja vakuuttava kuin Hitler-kortti. Siis mistä tässäkin pitäis olla kateellinen? Tuloksettomista keskinkertaisista koirista? Yhestä mustasta sakemannista joka on yyberisti pärjännyt näyttelyissä? Vai sun kaltaisista ystävistä/puolustajista? (Ystävistään ihminen tunnetaan..).

        Tai sitten sä oot vaan pelkkä provo. Ei tollasta voi ihan tosissaan suoltaa.

        Ei pelkästään uroksen tai nartun perimä yksistään tee pennuista terveitä tai sairaita, vaan siihen tarvitaan kaksi. Jos jommalla kummalla TAI molemmilla osapuolilla on ns. vallitseva eli dominoiva ominaisuus / vika, on se melko todennäköistä, että tämä periytyy myös pennulle, yhdelle tai useammalle. Voi myös olla niin ettei ominaisuus / vika periydy kenellekään suoraan, vaan hyppää sukupolven tai useamman yli. Toki näitä ongelmia juuri yritetään välttää lonkkakuvausten ja muiden tutkimusten avulla, mutta aika moni asia saattaa ilmetä vasta myöhemmissä sukupolvissa. Tällöin ei ehkä tule ajateltua, että joku asia olisi perittyä... Tässä tulee taas vastaan piilevät ominaisuudet, joita ei tiedetä jalostusvaiheessa olevankaan (ainakaan lonkka- ja kyynärkuvien perusteella).
        Tällä viestillä ei ole tarkoitus provosoida tai loukata kenenkään mielipiteitä, mutta on se genetiikka ihmeellistä... ;o)


      • missään ei näy mitää
        RC on HYVÄ! kirjoitti:

        HeHeHe...Voi katkeruus... Kyllä se vaan on kiinni suurimmilta osilta kiinni OMISTAJASTA!! Omistaja pystyy pilaamaan hyvän koiran tietämättömyydellään!!!! Ja toi näyttely juttu liitty ihan just siihen kun täällä väitetään et Marjukan koirat ei pärjää missään.. Voi KATEELLISET!

        Pistäppä tänne niitä näyttely ja käyttötuloksia, kun ei niitä tuolta kennelliiton sivuilla ole juurikaan.Kukaan ei tuollaisesta kasvatuksesta ole kateellinen.


    • Kysymys444

      Royal Coctailin kasvattien taustalla näkyy useasti tämä uros. Ekat pentueet näkyy olevan kennel Hellraiserissa. Onko ko. uros ollut Gullstenin Mikan omistuksessa alunperin? Miksi Mika ei ole käyttänyt ko. uroksen jälkeläisiä jatkojalostukseen? Periyttääkö jotain vikaa? Mitä?

      • mikä_mika

        Jos on pakko mainita henkilön nimi niin älä jää itse nimimerkin taakse.
        Eikö pelkkä kennelnimi riitä asian mainitsemiseen.

        En tunne mikaa, mutta tiedän Helraiser kennelin


      • ++++++

        Lonkka indexi 75 ja etupää 65 kesäkuussa 2010


      • kysymys444
        ++++++ kirjoitti:

        Lonkka indexi 75 ja etupää 65 kesäkuussa 2010

        Okei. Enpä huomannut indeksejä vilkaista.

        mikä_mika, ei nyt tullut mieleen, että tuo olis tärkeää. Ihan julkista tietoa käsittääkseni, että mainittu mies on Hellraiser-kennelin omistaja? Mitään loukkaavaahan viestini ei sisältänyt. Mutta jos tämä on isokin vääryys, niin lupaan käyttää jatkossa vain kennelnimeä. ;-)

        T: Kata Mononen


      • Itse Indexi:D
        ++++++ kirjoitti:

        Lonkka indexi 75 ja etupää 65 kesäkuussa 2010

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FIN14169/08&R=166
        Tuolta voi mennä katsomaan oikeet Diegon indexit!!! (lonkat 120 ja kyynärät 90) Tää on joku todella tyhmä kun yrittää valehdella tällästä ta sitten se raukkaparka ei ymmärrä indexeistä YHTÄÄN MITÄÄN!!! Toisessa viestiketjussa jo kysyin häneltä tästä asiasta, mut ei oo sen jälkeen kommentoinu mitään, siirty vaan tänne levittää tota P***AA!!!! ÄÄLIÖ! Jos mun toisen natun indexit jää alle sadan, mitä pahasti pelkään aijon kääntyä RC:n puoleen ja kysästä onko Diego käytettävissä, tää koira jättää ihan älyttömän nättejä jälkeläisiä... Toinen koirani Diegon jälkeläinen.


      • lukutaito kateissa?
        Itse Indexi:D kirjoitti:

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FIN14169/08&R=166
        Tuolta voi mennä katsomaan oikeet Diegon indexit!!! (lonkat 120 ja kyynärät 90) Tää on joku todella tyhmä kun yrittää valehdella tällästä ta sitten se raukkaparka ei ymmärrä indexeistä YHTÄÄN MITÄÄN!!! Toisessa viestiketjussa jo kysyin häneltä tästä asiasta, mut ei oo sen jälkeen kommentoinu mitään, siirty vaan tänne levittää tota P***AA!!!! ÄÄLIÖ! Jos mun toisen natun indexit jää alle sadan, mitä pahasti pelkään aijon kääntyä RC:n puoleen ja kysästä onko Diego käytettävissä, tää koira jättää ihan älyttömän nättejä jälkeläisiä... Toinen koirani Diegon jälkeläinen.

        Kyseinen koira jolla on noin huonot indeksit on Ferro vom Baphomet, ei Diego.

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FIN39350/02&R=166

        Aika koominen valintaperuste käyttölinjaiselle urokselle, että jättää nättejä jälkeläisiä. Ja eipä tuon Diegonkaan kyynärindeksi ole kuin välttävää luokkaa, noin 84 prosentilla indeksillisistä saksanpaimenkoirista on parempi kyynärindeksi! Itse pysyisin kaukana. No ei sitä olekaan kukaan oikeasti käyttöpuolen kasvattaja käyttänyt. Sen pennut menevät varmasti lähes kaikki seurakoiriksi. Jos pentuihin tulee niitä ominaisuuksia, joita tuolta sukutaulusta parhaimmillaan/pahimmillaan voi tulla, on osa niiden omistajista taatusti kusessa.


      • RC on HYVÄ!
        lukutaito kateissa? kirjoitti:

        Kyseinen koira jolla on noin huonot indeksit on Ferro vom Baphomet, ei Diego.

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FIN39350/02&R=166

        Aika koominen valintaperuste käyttölinjaiselle urokselle, että jättää nättejä jälkeläisiä. Ja eipä tuon Diegonkaan kyynärindeksi ole kuin välttävää luokkaa, noin 84 prosentilla indeksillisistä saksanpaimenkoirista on parempi kyynärindeksi! Itse pysyisin kaukana. No ei sitä olekaan kukaan oikeasti käyttöpuolen kasvattaja käyttänyt. Sen pennut menevät varmasti lähes kaikki seurakoiriksi. Jos pentuihin tulee niitä ominaisuuksia, joita tuolta sukutaulusta parhaimmillaan/pahimmillaan voi tulla, on osa niiden omistajista taatusti kusessa.

        Meillä ainakaan ei oo ollu kusessa muuta kuin lattiat pari viikkoo pennun tulon jälkeen... Nyt ei oo enää keltasta nestettä näkyny lattioilla vaiks Diegosta onkin toi pentu... :D


      • ++++++
        RC on HYVÄ! kirjoitti:

        Meillä ainakaan ei oo ollu kusessa muuta kuin lattiat pari viikkoo pennun tulon jälkeen... Nyt ei oo enää keltasta nestettä näkyny lattioilla vaiks Diegosta onkin toi pentu... :D

        Meillä täysin päinvastaiset kokemukset.Koira terveydeltään aivan fiasko,tilalle tarjottiin uutta koiraa,eipä kiinnostanut!Kyllä on tehty kahdessa vuodessa paljon pentueita,eikä mitään kummemmpaa näyttöä vanhemmilta ja samaa sukua kuin minun allerginen koirani.....


    • ..nalle karhu..

      ..niin.. kiitos (ex koiranomistaja, titsu ja mapa) kuin muutkin kirjoittajat näistä kommenteista, sillä "asiassa" on ( PALJON ) korjattavaa, jota nyt olen alkanut tehdä, (monia "vuosia" kuukausia aikaasemmin) kuin kennel toiminnassa kuin "asioissa" josta olen joutunut "(huolehtimaa)". ELI, JOS "teidän" on aivan pakko kirjoittaa "(puhua paskaa)" ( ERÄISTÄ ) kasvattajista ja henkilöistä, mitä ilmeisemmin "teillä"/"heillä" ei ole "kanttia" ottaa yhteyttä taikka soittaa itse kyseiselle HENKILÖLLE. niin, ja voisitteko olla kirjoittamatta monikossa ja ottaa "tosissaan" asioista selvää, sekä "heidän" kennel-toiminnasta, kuka teki mitäkin ja mitä on niinä vuosina milloinkin kenenkäkin toimesta tapahtunut. sekä selvittää "asiat" kuinka ne menee todellisuudessa. ;) NOH, asiahan on nyt niin että, (osa totuudesta,ni) minun, kennel underbrow's EI ole "kyseisen" kennelin kanssa "tekemisissä" ENÄÄN, samoissa "(tiloissa,pentu/,tehdastyöntekijä)" asuinpaikassa, (vaikka olen tehnyt näinä vuosina v.94-2009 (30.12.2010). NS, "kaiken" työn, "molempien" kennel-nimen alla) ja toiminut pennutuksissa/kin, ns, kätilönä (yli 80 kertaa??) ja olen elvyttänyt (moina) "erään tietyn pennun/tuja" (elävien kirjoihin), joka on tänäpäinäkin elossa ja voi hyvin, ( liiankin hyvin ) heh... sillä, "JOS" katsoisitte minun(kin) "kenneltoimintaa" lähemmin, minulla EI ole kuin muutama pentue ja sijoitus-koiria "maailmalla" joista silti olen (tyytyväinen) ns, tuloksiin. juu kyllä niihin "tuloksiin" mahtuu laidasta laitaan. mutta silti näihin menneisiin vuosiin, (-96-2009) on mahtunut ja tehty kaikenlaista. / jonka jälkeen olen muuttanut pois, SYYN JA SEURAUSTEN johdosta, 1.1 2010 (30.1.2010) ( 1, ero, joka on tapahtunut 2009 marras/joulukuussa. 2, kenneltoiminnan takia. 3, terveydentilan takia (30.8.96. autokolari, niskan retkahdusvamma,ja selän,3x revenneen välilevyn takia), jonka takia olen ns, siirtynyt pieni-toimiseen ja muotoiseen kenneltoimintaan. JOTEN, jos on jotain ASIAA voitte soittaa minulle suoraan (mut löytää myös fb,stä ;) ) ja kertoa sekä huolistanne kuin kuulumisia lemmikistänne ja laittaa kuvia, (jota muuten olen odottanut kuin kuuta nousevaa.) MUTTA EI NÄIN "( PUHUA)" pälpättää. ns, selän takana. kiitti nyt sitten vaan "eräille". sekä vois jättää muitakin kenneltoiminnassa olevia "henkilöitä" rauhaan. trev, seppo rintala. PS. kaikki "kasvattini" ja muut (myydyt) "tavavalla tai toisella" olevat/olleet koirat/pennut ja koiran omistajat (tosiystävät), ovat tervetulleita näyttäytymään lemmikkiensä kanssa, miten ovat kasvaneet ja "saattanut" omistajansa "(hulluuden partaalle)" onnellisten tapahtumarikkaiden elämän tilanteisiin ja päiviin kuin kuluneisiin vuosiin.... TV, hyvää kesämieltä, kennel underbrow's. niin, toivon ettei tämä ole "heidän" kateellista ns,"asioiden panettelua" vaan 'vielä' ns, paskan jauhamista, ?? jep jep....

      • ***********

        :-o


      • juu nou huu

        Hyvä Seppo! Toi on siis niin totta!


      • <3
        juu nou huu kirjoitti:

        Hyvä Seppo! Toi on siis niin totta!

        n. muutaman viikon tuttavuus : )) Tietää kaikki tosiasiat !!


    • only-for-you

      Meillä on kys. kennelistä koira (toisen tahon kautta tosin ostettu, ei sieltä suoraa) ja on todella hyväluonteinen perhekoira. Lonkkia ja kyynäriä ei ole vielä kuvattu... toivottavasti ei olis kovin huonot..

      • ....................

        oisko kannattanu kuvauttaa ennen ostamista mutta eihän siinä mitään


      • only-for-you
        .................... kirjoitti:

        oisko kannattanu kuvauttaa ennen ostamista mutta eihän siinä mitään

        jos tämä oli mulle niin kasvattaja kyllä kuvauttaa koiran, aika on jo varattu. koiralla ikää se 1,5v millon on tapanakin usein kuvauttaa


      • ehehehhah

        noita "hyväluonteisia" perhekoiria sieltä(kin) varmasti riittää...


      • yhdenCoctailinKokenu
        only-for-you kirjoitti:

        jos tämä oli mulle niin kasvattaja kyllä kuvauttaa koiran, aika on jo varattu. koiralla ikää se 1,5v millon on tapanakin usein kuvauttaa

        Hah, niin varmasti kuvauttaaki sen ihan omasta pussistaan -JOTTA saa myös itse päättää laitetaanko kuvat liittoon vai ei..! jos hyvät niin laitetaa jos sökö niin ei laiteta vaan se sitte katoaa kaikessa hiljasuudessa sieltä sijotusnartut-listalta. ja omalla kokemuksella tiedän sanoa myös senkin että siihen loppuu puhelimeen vastailut ja ilonen ystävällinen äänensävy. kaikki muuttuu..

        Mutta bisnes on bisnestä ja pitäähä niitä indeksejä säästellä ettei materiaali lopu kesken.
        JONKA vuoksi itse tänäpäivänä niin monesta vahingosta viisastuneena, laskenkin kys.kennelin jokaisen 2-vuotiaan kuvaamattomana näkyvän koiran tulokset E/E 3/3:ksi. (koska niin ne kuulemma yleensä on). kuultu on kuultua, eipä siitä sen enempää täällä.
        no sen verra pitää kehuakki että ei ole ainoa joka tuota harrastaa.valitettavasti.
        varmasti tuolta saa kivoja kotikoiria en sitä epäile miksei kivoja harrastuskavereitaki. mutta oma oli remmirähjä arkalainen joka kävi vielä oman perheen jäsenien päälle. mutta teki sen oletettavimmin kipujensa vuoksi. mutta sitä en tiennykkään että RC kasvattaa käyttölinjaisia kute yllä kerrottu:o
        korkeintaa varmaa sekalinjaa (korjatkoo se joka paremmin tietää).


    • No jaa

      Koiran kohtelu vaikuttaa todella paljon siihen onko koira agressiivinen vai ei.

      Ajattelin lisätä omat kokemukseni kennelistä tähän muiden jatkoksi.
      Itse kennelistä en voi paljoakaan sanoa kun en ole paikan päällä käynyt, mutta itselläni on nyt 7 vuotias saksanpaimenkoira narttu, ko. kennelistä. Heti kun näin koiran kävi sääliksi sitä, se vapisi ja tärisi pitkän automatkan jälkeen häkissä jossa se ei edes mahtunut kunnolla istumaan saati sitten maaten koko pitkän matkan aikana (kennelin omistajat toivat koiran tänne pääkaupunkiseudulle meille hakiessaan Helsingistä uutta koiraa jalostusta varten). Sisäsiisti pentu oli, mutta todella peloissaan, vauhko katse silmissään, eikä siihen saaneet vieraat (ja ihan alussa en aina minäkään) koskea ilman että pentu kävi kiinni käteen ja varsinkin kouluikäiset lapset eivät saaneet tulla lähelle tai edes koskemaan, kyse ei ollut siis agressiviisuudesta vaan siitä että se ei enää luottanut lapsiin ja puolustautui ainoalla tuntemallaan tavalla, sitä oli kaiketi pentuna kiskottu hännästä ja revitty joka puolelta, suurimmaksi osaksi lasten toimesta. Pentu oli siis jo 8kk meille tullessaan, "erikoistapaukseksi" ja liian energiseksi mainitsivat ja halusivat eroon nartusta. Muuten koira oli hyvässä kunnossa, vaikka lonkat ovatkin D, mutta kotikoirana tuolla ei ole niin paljoa väliä.

      Hyvässä hoidossa edellä mainitut ongelmat jäivät pois ja luottamus ihmisiin parantui huimaa vauhtia. Nyt koira on todella ihmisystävällinen, sietää lapsia jo hyvin eikä enää säiky muita. Perusluonteeltaan koira on erittäin sosiaalinen, energinen sekä älykäs, nämä piirteet jäivät koiran vauhkon katseen ja epävarmuuden taakse kätköön.

      Jos minulta kysytään taisivat nuo kennelissä antaa enemmän painoa koirien ulkonäölle kuin hoitamiselle. Oma koirani oli todella kaunis ja upea ilmestys, ja sitä tuo kasvattajakin erityisesti korosti miltein vähätellen muita asioita.

    • Kokemusta on...

      Omien kokemuksieni pohjalta en todellakaan suosittele koiraa RC kennelistä tai muistakaan heidän "yhteistyökumppaneista"... Voiko joku muka väittää että pentujen tuottamiseen olisi joku muu syy kuin raha?? Nartut pakkoastutetaan aina omilla uroksilla, kaikki kierrättävät koko ajan samoja koiria :( Myös rekkaamattomia välipentueita tuotetaan, koirat pennutetaan ihan loppuun :(

      Hyvällä tuurilla tuolta voi saada terveen koiran, mutta kun sen ostaa ko. tehtaasta niin tukee samalla tuota kamalaa toimintaa :/

    • Justjuu.....

      Aika kovia väitteitä!!! Toivottavasti pystyt asian todistamaan!

    • Käytöskukkanen

      "Sisäsiisti pentu oli, mutta todella peloissaan, vauhko katse silmissään, eikä siihen saaneet vieraat (ja ihan alussa en aina minäkään) koskea ilman että pentu kävi kiinni käteen ja varsinkin kouluikäiset lapset eivät saaneet tulla lähelle tai edes koskemaan, kyse ei ollut siis agressiviisuudesta vaan siitä että se ei enää luottanut lapsiin ja puolustautui ainoalla tuntemallaan tavalla, sitä oli kaiketi pentuna kiskottu hännästä ja revitty joka puolelta, suurimmaksi osaksi lasten toimesta."

      No en yhtään epäile jos noinkin vanhaksi on joutunut elämään sen hirviökakaran kanssa joka siellä asuu. Me kun käytiin pentuja katsomassa, niin tämä "iloinen vesseli" heitteli 5 viikkoisia pentuja jalkapallolla päähän, nyppi karvoista ja riipi hännistä. Eikä kukaan kieltänyt! Paitsi sitten minä, kun en todellakaan hyväksy pentujen kiusaamista. Tähän se penikka from hell vaan totesi, että ne on hänen pentujaan ja kyllä hän saa niiden kanssa "leikkiä". Jep, jep.

    • HiHiHiiiiiiiiiiiiiii

      HEHEHEHEEEEEE!!!! Olisit nyt lukenu tuon tekstin vähän paremmin.... ;D Siinä alkupäässä luki;" Itse kennelistä en voi paljoakaan sanoa kun en ole paikan päällä käynyt, mutta itselläni on nyt 7 vuotias saksanpaimenkoira narttu, ko. kennelistä"
      Ööööö.... Mitenköhän olisi mahdollista että se "hirviökakara" olisi kyseistä pentua päässyt kiusaamaan (ikää lapsella on 7 vuotta ja on ainut lapsi)??? Ja kun mä nyt satun tuntemaan nää ihmiset ja kyseisen paikan, niin en nyt kyllä usko että 5 viikkoista pentua on jalkapallolla heitelty päähän.. Mulla on oma epäilykseni kuka sä käytöskukkanen oot ja ymmärrän kyllä että oot todella katkera!! :D

    • +

      On niin mauton kennelnimi etten jo sen takia ottas!!Mutta toi koirien tuloksettomuus on se mikä tökkii!Vaikka vaan näyttelylinjaista hakisin, niin en ottais koiraa tuolta.

    • Pörrispallis

      Minulla on koira ko. kennelistä ja koira oli jo paikanpäältä noudettaessa terve, täysipäinen ja rauhallinen. Sama meno jatkuu edelleen, tosin sakemannini on huolella kasvatettu, saa liikuntaa päivittäin ja elää perhekoirana ;)
      Kävin hakemassa koirani ihan paikanpäältä jossa oli oikein siisti omakotitalo ja pentuaitaus. Tapasin myös pentuni emän. Myös kyseinen "hirviökakara" oli läsnä ja näin 3 lapsen äidin silmin näytti ja käyttäytyi kuin normaali poika.
      Minulla on pari kertaa ollut kysyttävää jolloin olen jättänyt kasvattajalle soittopyynnön ja hän on soittanut samana päivänä takaisin.
      Onko tällä palstalla muita kun paskanjauhajia? Ja jos joku on oikeasti kiinnostunut, soita suoraan kasvattajalle. Numero löytyy kennelin sivuilta. Itselläni ei ole moitittavaa, toinen sakemanni hankitaan sitten aikanaan samasta kennelistä :)

    • nottannoo ask

      On käyttänyt jalostukseen Hellraiser Lewisiä. Lewisin kasvattajan mielestä ei ois pitänyt käyttää... koska ei mielestään riittävän hyvä koira jalostukseen. Mut kun se musta väri.... mustat seefferit on ihkui!

    • ....Kröhöm....

      Kai sä sit oot kysyny syynkin et miksei?? (Mäpäs tiedänkin) Ja toiset arvostaa koirassa jotain viettiä ja toiset jotain toista viettiä.... HIH!

      • hdjskslslsl dldldl

        joo, jotkut arvostaa mustaa värii ja sohvallamakoiluviettiä...


    • tais hymy hyytyä

      Niminerkki "RC on HYVÄ!" Oletko vielä samaa mieltä? Näyttää tuo V pentue olevan valitettavan risa...

      • eikannatahuudella!

        taisi olla Velourian omistaja joka aiemmin hehkutti kuinka omistajat itse tekevät koiristaan risoja.... no miten kävikään...


    • saku is best

      Uskokaa nyt ihmiset jo hyvällä nuo ns.kennelit nyhtää teiltä vaan rahat pois!Itse olen ostanut aina yksityiseltä ja hyvä saku on ollut. koiraa pitänyt 30v.

      • 18,

        tota, kait sä ymmärrät, et nää kennelit on ihan yksityisten ihmisten omistamia?

        Siis, se, että jollain ihmisellä on kennelnimi, jonka se on ostanut suomen kennelliitolta saadakseen kaikille pennuille saman sukunimen, ei muuta sitä tosiasiaa miksikään, että suurin osa kasvattajista on ihan samanlaisia ihmisiä kuin ne pentujen ostajatkin.

        Toki varmaan on muutamia "suurkenneleitä" olemassa suomessakin, missä koirat asuu itekseen kenneltiloissa ja kennelillä on y-tunnus jne, mut ei niitä taida olla kuin ihan minimaalinen murto-osa. Itseasiassa en tiedä ite yhtäkään...


      • biznes on biznes
        18, kirjoitti:

        tota, kait sä ymmärrät, et nää kennelit on ihan yksityisten ihmisten omistamia?

        Siis, se, että jollain ihmisellä on kennelnimi, jonka se on ostanut suomen kennelliitolta saadakseen kaikille pennuille saman sukunimen, ei muuta sitä tosiasiaa miksikään, että suurin osa kasvattajista on ihan samanlaisia ihmisiä kuin ne pentujen ostajatkin.

        Toki varmaan on muutamia "suurkenneleitä" olemassa suomessakin, missä koirat asuu itekseen kenneltiloissa ja kennelillä on y-tunnus jne, mut ei niitä taida olla kuin ihan minimaalinen murto-osa. Itseasiassa en tiedä ite yhtäkään...

        kennelin pito tulkitaan kuitenkin liiketoiminnaksi, siksi esmeks kasvattajien nettihaukunta ei oo täyttäny kunnianloukkauksen kriteejä, koska koirabisneksen tekijöitä saa arvostella ankarammin kuin yksittäisi yksityishenkilöitä...


    • Velourian omistaja

      "eikannatahuudella!
      taisi olla Velourian omistaja joka aiemmin hehkutti kuinka omistajat itse tekevät koiristaan risoja.... no miten kävikään..."

      Sorry, en ollut minä. Itse en ole tänne aijemmin edes kirjoittanut :-) Yhden urospennun omistaja kyllä näin sanoi! :-)

    • ...
    • Velourian omistaja

      Joku noin on näköjään kirjoittanut, mutta minä se en ole. Olisiko 13.11.2009 syntyneen pentueen jomman kumman sijoitusnartun omistaja, jos kirjoittaja on vain pyöristänyt luvun?

      Koiran toki saa myös itse pilattua, mutta luulen että tässä V-pentueessa ei ole kyse vain siitä. Minulla on omat mielipiteeni ja kokemukseni kennelistä, mutta minusta niitä ei ole kenekään järkevää täällä puida.

    • juhani63

      minä hain urospennun 2010 kesällä rojalilta kysyin onko suvussa allerkioita ja kutisevia koiria vakuutettiin että ei .minun koirani rupesi kutiaan jo 6 kuukautisena ei tunnu auttavan mikään.on kokeiltu kaikki mahdolliset eri ruuat on saanut omega 3 lisänä ei auta erilaiset kosteuttavat pesutkaan.stressaa minua ja koiraa.ollut 4 sakemannia ennen tätä toinen allerkinen 42 vuoden aikana.

      • Dolle

        Allergiat eivät välttämättä ole perittyjä ominaisuuksia, niille voi jokainen altistua esim. ravinnon tai ympäristön kautta. Mulla oma sakemanni (4v.) söi jopa hypoallergista kuivaruokaa herkkämahaisuuden takia, koska se ruoka sulaa paremmin. Ruoka oli maistuvaakin, mutta kuitenkin kahden-kolmen vuoden hyporuuan syömisen jälkeen iho alkoi hilseillä ihan kamalasti. Saatiin eläinlääkäriltä ohjeeksi pestä koira Hexocil-shampoolla. Kertapesulla oireet helpottivat, mutta päätin ottaa varman päälle ja siirryin ruokkimaan toisella hyporuualla. Nyt kaikki taas mallillaan! ;o) Ja teillä ilmeisesti kutinat alkoivat vielä talviaikanakin, jolloin iho on muutenkin kovalla rasituksella ja koira oli pentu. (Muistat varmaan vuoden takaiset kovat pakkaset..?) Mitä ruokaa sun koira syö? Oletko kokeillut esim. Profinea? Sitä saa Musti&Mirristä. Olis kiva kuulla, miten teillä menee. Kiva, jos voisin auttaa ;o)


      • Dolle
        Dolle kirjoitti:

        Allergiat eivät välttämättä ole perittyjä ominaisuuksia, niille voi jokainen altistua esim. ravinnon tai ympäristön kautta. Mulla oma sakemanni (4v.) söi jopa hypoallergista kuivaruokaa herkkämahaisuuden takia, koska se ruoka sulaa paremmin. Ruoka oli maistuvaakin, mutta kuitenkin kahden-kolmen vuoden hyporuuan syömisen jälkeen iho alkoi hilseillä ihan kamalasti. Saatiin eläinlääkäriltä ohjeeksi pestä koira Hexocil-shampoolla. Kertapesulla oireet helpottivat, mutta päätin ottaa varman päälle ja siirryin ruokkimaan toisella hyporuualla. Nyt kaikki taas mallillaan! ;o) Ja teillä ilmeisesti kutinat alkoivat vielä talviaikanakin, jolloin iho on muutenkin kovalla rasituksella ja koira oli pentu. (Muistat varmaan vuoden takaiset kovat pakkaset..?) Mitä ruokaa sun koira syö? Oletko kokeillut esim. Profinea? Sitä saa Musti&Mirristä. Olis kiva kuulla, miten teillä menee. Kiva, jos voisin auttaa ;o)

        ... Ja tietty olisin voinut mainita myös sen, ettei tämä herkkämahainen koirani ole RC:n kasvatti ollenkaan, vaan se toinen on RC:n jälkeläinen. Lisäksi täytyy sanoa, ettei tuo herkkämahaisuus todennäköisesti johdu mistään perityistä ominaisuuksista, vaan meillä sattui pentuna pieni äksidentti, missä pentu pääsi vahingossa syömään kenellekään ravinnoksi sopimatonta ainetta. Eli ihan oma vika luultavasti, mut opittiin karvaasti kantapään kautta... ;o(
        Mitenkäs Juhani63, miten sujuu?


    • ei rapsita

      Kutisevan koiran hoitoon: kuivaruoka kokonaan pois, ruokitaan ainoastaan raakalihoilla (murremixit käteviä). lisänä ihraa, merilevää ja rasvahappovalmiste. Ja tärkeimpänä maitohappobakteerikapselit/jauhe. Ei turhia pesemisiä, kesä uinnit riittää. Ja PALJON ulkona olemista :)

      Kun kutinat loppuvat voi alkaa antamaan myös kotiruuan jämiä yms.

    • juhani63

      dollelle, on syönyt kanariisiä alkujaan.nyt on syönyt monen kuukauden ajan arden grande salmon ricea.turkki kyllä kiiltää mutta karvaa lähtee ja kutisee.pesin apteekkishampoolla maxim2in1hoitoaineella,hilse lähti,mutta kutina alkoi jo seuraavana päivänä.iholle tulee joskus pieniä punertavia näppyjä.olen laittanut merkille että korvien taustat ja kuonon sivut kutiaa aika paljon.on aikoja vuorokaudessa ettei raavi ollenkaan,mutta esimerkiksi aamuyöllä alkaa ja silloin onkin nukkumiset siinä.otan ohjeita mielelläni vastaan?

      • Dolle

        Heissan! Kuulostaa kyllä kovasti jollekin allergialle. Mikään eläinlääkäri en ole, mutta paljon olen ollut tekemisissä oman ja muiden koirien ongelmien kanssa. Mulle tuo ruoka on ihan outo, en muista koskaan kuulleeni kenenkään tuttuni antavan sitä koiralleen. Olisi kiva tietää tarkalleen, mitä tuo ruoka sisältää. Löysin kyllä joitain linkkejä, mutta tarkkaa raaka-ainesisältöä en mistään. Mistä hankit tuon ruuan, netistä vai joltain jälleenmyyjältä? Muuten, en kyllä itse antaisi koirilleni kotiruuan jämiä, vaikka ei kutisisikaan (=liikaa lisäaineita, suolaa, mausteita...) Tämä on toki vain oma mielipiteeni. Jos voit, niin laitahan tänne tarkka raaka-ainesisältö, niin teen pienen selvitystyön puolestasi, ok? ;o)


    • ...

      Ilmeisesti tämä ruoka kyseessä:

      http://www.ardengrange.com/Pet-Food/dog-food.asp?id=23

      Ja kyllä noita ihmisten ruuan jämiä voi koiralle antaa muun ruuan joukossa :) Meillä ei esim. mene mitään ruokaa roskiin, koira toimii kompostina :D Näin on toimittu pennusta saakka, eikä ainuttakaan ripulia ole pojalla ollut. Pääruokana toimii raakaliha.

    • juhani63

      se on juuri toi ruoka,olen tilannut sitä tassutallilta,nyt kuulemma on loppunut maahantuojalta.vastaavanlaista löytyy bento gronelta lohi-riisi.

    • juhani63

      mistä saisin tietoa saman pentueen omistajista,kuin minun uros on.isä steinhain von math emä fest kiefer lotta pentue synt 14.4.2010. myyjä ei antanut tietoja muista omistajista vedoten yksityissuojaan.löytyykö kennelliitosta.

    • juhani63

      rc-f4 kiitos paljon,olisin halunnut tietää onko muilla sisaruksilla samoja iho-ongelmia ja mitä ruokaa syöttävät.

      • Dolle

        Moikka taas juhani63! Niinkuin aiemmin kerroin allergioista, niin ei ne ole välttämättä perittyjä vaivoja, et niitä olis muillakin. Yksi varma yhteinen tekijä löytyy tuosta ruuasta edelliseen antamaasi ruokaan verrattuna. Molemmat sisältävät kanaa ainakin kahdessa muodossa. Olen tavannut pari koiraa aiemmin, joille ei kana sovi missään muodossa eli ovat allergiatesteissä käyneet. Toivon todella, ettei näin ole, sillä on tosi vaikeaa löytää kuivaruokaa missä ei ole ollenkaan kanaa tai sen rasvaa... Yritähän sellainen löytää TAI sitten se aiempi vinkki "ei rapsita" -kaverilta eli kokonaan raakalihalinjalle siirtyminen ilman kanaa. Ainaki raakalihaa itse kokeilisin ainaki kyseisen allergian poissulkemiseksi. Kokeile sitkeästi kuukausi-kaksi, huomaat kyllä jos oireet helpottavat. Ja muista se maitohappobakteeri antaa myös säännöllisesti sekä madotukset tietty. ;o)


      • cossintan
        Dolle kirjoitti:

        Moikka taas juhani63! Niinkuin aiemmin kerroin allergioista, niin ei ne ole välttämättä perittyjä vaivoja, et niitä olis muillakin. Yksi varma yhteinen tekijä löytyy tuosta ruuasta edelliseen antamaasi ruokaan verrattuna. Molemmat sisältävät kanaa ainakin kahdessa muodossa. Olen tavannut pari koiraa aiemmin, joille ei kana sovi missään muodossa eli ovat allergiatesteissä käyneet. Toivon todella, ettei näin ole, sillä on tosi vaikeaa löytää kuivaruokaa missä ei ole ollenkaan kanaa tai sen rasvaa... Yritähän sellainen löytää TAI sitten se aiempi vinkki "ei rapsita" -kaverilta eli kokonaan raakalihalinjalle siirtyminen ilman kanaa. Ainaki raakalihaa itse kokeilisin ainaki kyseisen allergian poissulkemiseksi. Kokeile sitkeästi kuukausi-kaksi, huomaat kyllä jos oireet helpottavat. Ja muista se maitohappobakteeri antaa myös säännöllisesti sekä madotukset tietty. ;o)

        Itseasiassa alttius allergioille on suhteellisen voimakkaasti periytyvä ominaisuus. Allergia hyvin harvoin puhkeaa itsellään vaan suvussa on ollut allergioita mikäli omalta koiralta allergiaa löytyy, Allergioista vaan ei aina jalostuskoirilla puhuta.


      • Dolle
        cossintan kirjoitti:

        Itseasiassa alttius allergioille on suhteellisen voimakkaasti periytyvä ominaisuus. Allergia hyvin harvoin puhkeaa itsellään vaan suvussa on ollut allergioita mikäli omalta koiralta allergiaa löytyy, Allergioista vaan ei aina jalostuskoirilla puhuta.

        Hei Cossintan! Lainatakseni omia sanojani, paino sanalla "välttämättä"... Allergiat eivät välttämättä ole perittyjä ominaisuuksia.


      • Ninatsu

        Hei! meillä on uros samasta B-pentueesta (.. Benjam)! Aivan mahtava luonne ja aivan ihana koira, tosin alllergioita on. Lähetimme USAan verikokeet ja siellä selvisi että koira on allerginen, esimerkiksi monille kasveille (mm. voikukka, niittynurmikka). Mutta tärkeimpänä allergiana voin mainita sian ja naudan lihan! Me syötetään pojalle kana&riisi koiranruokaa, eikä mitään iho-ongelmia ole ollut miltei vuoteen. Kannattaa kokeilla :) Tosin kesäisin saattaa iho alkaa oireilla.


    • RC-F4

      Ei ainakaan sillä mun tuttavan nartulla ole tiedossa mitään iho-oireita tai allergioita, noista muista en tiedä. :) Yhdeltä siskoltä juuri tulleet pennut, eli luulisin, ettei silläkään allergioita ole.

    • kyselijä :))

      Paljonko maksaa Royal Coctailin spk:t?

      • nettihirmu2

        ootko nainen vai mies?


      • taaskerram

        Pentutehtaassa jälleen sesonki menossa. *huoh* Miettikää ihmiset oikeesti tuota touhua ja pysykää kaukana!


      • kettuuntunut
        taaskerram kirjoitti:

        Pentutehtaassa jälleen sesonki menossa. *huoh* Miettikää ihmiset oikeesti tuota touhua ja pysykää kaukana!

        Mulla on kyllä pikkusen eri käsitys pentutehtaasta!!! Nämä pennut hoidetaan asiallisesti, sirutetaan, rekisteröidään ja vanhemmat on terveystutkittu asianmukaisesti. Käsittääkseni näin ei pentutehtaissa tehdä??? Vai olenko väärässä???


      • mali rules!!!!
        kettuuntunut kirjoitti:

        Mulla on kyllä pikkusen eri käsitys pentutehtaasta!!! Nämä pennut hoidetaan asiallisesti, sirutetaan, rekisteröidään ja vanhemmat on terveystutkittu asianmukaisesti. Käsittääkseni näin ei pentutehtaissa tehdä??? Vai olenko väärässä???

        Olet väärässä!Jos neljät pennut neljässä kuukaudessa, niin kyllä se on määrän lisäämistä rankemman puoleisesti.Ja kun katsoo narttujen tuloksia ja sukuja, niin enpä menis ostamaan tuolta itselleni koiraa.


    • terveen koiran omist

      meillä royal coctaililta narttu nyt 4v. täysin terve ei koskaan ole ollut ongelmia niin pään kun käytöksenkään suhteen. tasapainoinen. o kyynärät ja b:n lonkat..el. joutunut käymään korvatulehuksen ja perus rokotusten osalta. muuten ei sinne suuntaan ole tarvinnut tuon kanssa mennä...

      mitään pahaa ei ole sanottavaa kennelistä on vastattu niin puhelimeen kuin sähköpostiinkin aina kun sinne on olutu yhteydessä. Koira on mitä mainioin luonteeltaan! ei arastele eikä vierasta. hiukan jälkeä ja tokoa tehty ja hyvin on pärjännyt!
      suosittelen kyllä kyseistä kenneliä! kasvattaja näkee pennuista millaiselle omistajalle se kannattaa antaa.. ja sekin jos koirasta selkeästi haluaa työkoiraa sellaista voi varmasti kasvattajalta pyytää jos pentueesta joku sopisi.

    • H3nsku

      Mulla on pian 7vuotta täyttävä musta RC:n narttu. Lonkat A/A ja kyynäret 0/0, käyttäytyy hyvin, mätsäreitä kierrellään ja tokoa treenataan ahkerasti. Miinuspuolia koirassa on, että se on hieman liian pieni saksanpaimenkoiraksi ja sillä on pitkäkarvaisen turkki. Mutta ostaisi kyllä toisenkin saku RC:ltä:)

    • ahdingos

      Massakasvattaja, joka koiralla lonkat ja kyynärät aivan sökönä ja koirat kuolee lonkkaniveldysplasiaan. En tasan ostaisi koiraani tuolta. Huhhuh. - - -

    • Tilastofriikki

      Hahahahaa... En ole vielä kuullut yhdenkään koiran kuolleen lonkkaniveldysplasiaan. (Toki lopetettu on tästä syystä) :D Ja jos nyt kuitenkin siirrytään katsomaan tilastoja: RC:n kaikista koirista on lonkkakuvattu 65% joista A-C lonkkaisia 81% ja D-E lonkkaisia 19% ja kyynärkuvattuja 64% joista 0-1 88% ja 2-3 12%. Nyt olisi mielenkiintoista kuulla mihin perustuu sinun väittämäsi että KAIKILLA koirilla olisi lonkat ja kyynärät aivan sökönä?? Tilastothan eivät tätä väitettä tue. :)))

    • Royal Coctail fani

      Ostin vuonna 2000 kennel Royal Coctailista ekan saksanpaimenkoirani,uroksen,ja niin ihana koira,että minusta tuli loppuiäkseni saksanpaimenkoira fani. Narttu myös Marjukan kautta ja maailman ihanimpia koiria,nyt niiden yhteinen pentu kasvamassa,koska tuo 12-vuotias uros elää varmasti viime aikojaan.Sen sanon,että niin hyviä koiria Kennel Royal Coctailista saa,etten muualta ottaisi koskaan spk koiraa,ja Marjukka on rehellinen,tarvittaessa auttaa,aivan mahtava ihminen!! SUOSITTELEN KENNEL ROYAL COCTAILIN KOIRIA!!!

      • Royal Coctail fani

        Lisäksi koirani Kennel Royal Coctailista ovat terveitä,A,0/0.Ja tervepäisiä ja hyväluonteisia,sanon,että TÄYDELLISIÄ=)


      • kylläon
        Royal Coctail fani kirjoitti:

        Lisäksi koirani Kennel Royal Coctailista ovat terveitä,A,0/0.Ja tervepäisiä ja hyväluonteisia,sanon,että TÄYDELLISIÄ=)

        Jep, sieltä saa täydellisiä koiria -mutta surkeita saksanpaimenkoiria.


    • Ami159

      Mielestäni sekin kertoo jo jotain kasvatustyöstä jos kotisivuilla ilmoitetaan kasvatettavaksi viittä eri rotua..

      Itsellä ei koiraa ko. kennelistä ole, enkä ikinä ottaisikaan kyllä ettei sen puoleen.
      Parilla kaverilla on sieltä, ja niidenk oirien rakenne on jotain niin kuraa että huhhuh. Ranteet löysät, kyynärät ja lonkat sökönä jne..

      • Ninatsu

        Ami 159, onpas sinulla paljon kokemusta RC:n koirista --> parilla kaverilla sieltä koira.. --> joten pystyt sitten sanomaan että kaikki koirat sieltä ovat.. hyvältä kuulostaa. Te, jotka täällä haukutte kenneliä, niin tutustukaapa faktoihin :)

        Juhani63, kysyit niistä 14.4. syntyneistä B hauvoista, vastasin sinulle tuonne ylemmäs.

        Eli siis, meidän 2 v uros Rc:stä, ja en voisi koiraan yhtään tyytyväisempi olla. Mahtava luonne. On meillä koti- ja harrastekoitana. Saksanpaimenkoiralle ominainen luonne, rohkea, tasapainoinen, viisas, kiihkeä. Vahtikoirana myös erinomainen. Suosittelen lämpimästi kyseisen kennelin koiria, tietenkin kannattaa perehtyä pennun sukupuuhun, ennen kuin koiran ostaa. Ja kaikille tiedoksi, että monilla puhtailla koiraroduilla on jos jonkinmoista ongelmaa jalostuksen johdosta, Että jos terveitä koiria lonkiltaan yms haluatte, niin sekarotuiset ovat niitä terveimpiä!


      • ami159
        Ninatsu kirjoitti:

        Ami 159, onpas sinulla paljon kokemusta RC:n koirista --> parilla kaverilla sieltä koira.. --> joten pystyt sitten sanomaan että kaikki koirat sieltä ovat.. hyvältä kuulostaa. Te, jotka täällä haukutte kenneliä, niin tutustukaapa faktoihin :)

        Juhani63, kysyit niistä 14.4. syntyneistä B hauvoista, vastasin sinulle tuonne ylemmäs.

        Eli siis, meidän 2 v uros Rc:stä, ja en voisi koiraan yhtään tyytyväisempi olla. Mahtava luonne. On meillä koti- ja harrastekoitana. Saksanpaimenkoiralle ominainen luonne, rohkea, tasapainoinen, viisas, kiihkeä. Vahtikoirana myös erinomainen. Suosittelen lämpimästi kyseisen kennelin koiria, tietenkin kannattaa perehtyä pennun sukupuuhun, ennen kuin koiran ostaa. Ja kaikille tiedoksi, että monilla puhtailla koiraroduilla on jos jonkinmoista ongelmaa jalostuksen johdosta, Että jos terveitä koiria lonkiltaan yms haluatte, niin sekarotuiset ovat niitä terveimpiä!

        Tietääkseni mainitsin tuossa niiden kavereiden koirien olevan sököjä, en kaikkien kennelin koirien. Itse haluan harrastaa koirani kanssa "kunnolla" joten mieluummin otan koirani semmoisesta kennelistä, mistä on tullut enemmän tervettä luustoa, suoraa selkää, hyväpäisiä koiria jne. Se kertoo mielestäni paljon kennelin koirista, että onko sieltä joskus mennyt koiria viranomaistahoille (esim. poliisi). Poliisien kriteerit koirien hankintaan on hyvät ja korkeat, joten otan koirani mieluummin sellaisista paikoista. :) RC:ltä ei ole tainnut mennä yhtäkään? Eikä ne sinne niitä varmaan ottaiskaan.


    • löpötilöpöti

      Joku tuossa aiemmin kirjoitteli Ferro -uroksesta. Sen verran kommentoin tähän ketjuun, että itselläni on 7-vuotias narttu, jonka isä on Ferro ja emä on RC kasvatteja, mutta oma koirani ei siis ole RC:n kasvattama. Koirani on täysin terve, ei sakuille tyypillisiä allergioita, ei lonkka- tai nivelongelmia, ei mitään sairauksia. Koira on erittäin vietikäs, emme vain ole kilpailuharrastajia, joten tulokset puuttuvat. Koira on erittäin hyvä rakenteinen, suoraselkäinen, nartuksi hyvin vahva ja lihaksikas, ei mikään pikkurimpula, ei myöskään näyttelykoirille tyypillinen luiskaperä. Koira on siis hyvin paljon alkuperäistä sakua muistuttava (joka Ferron oikeasti on nähnyt, tietää mistä puhutaan), erittäin komea koira. Jos tällä ei ole käyttöominaisuuksia, ei sitten millään. Ihmettelen monien käyttökoirien nimeen vannovien käsitystä käyttökoirista. Kun heidän omia harmaita 20 kg painavia pikkusakuja katsoo, ei voi kuin ihmetellä. Missä se räjähtävä voima noissa koirissa on??? Eikö sillloin ole sama "harrastaa" belggarilla. Oma narttuni painaa 40 kg ja läskiä ei ole yhtään. Rajavartiossakin ovat ihailleet koiran ulkonäköä ja ominaisuuksia. Minä siis voin kyllä noita RC:n linjoja suositella ainakin tämän koiran osalta. Muista pentueista en tiedä, joten en nyt sen enempää ko. kenneliin ota kantaa, kun en tunne heitä enkä heidän työtään. Mutta Ferroa mustamaalaavista tyypeistä luultavasti kovinkaan moni ei ko. koiraa edes ole koskaan nähnyt eikä sen jälkeläisiä tavannut. Ferron luonne oli muuten myös erittäin upea. Ja tämä omani ei ole todellakaan ensimmäinen sakuni eli vertailupohjaa on.

      • periyttäjä

        Koiran periyttämiskykyä ei tule arvostella yhden jälkeläisen kautta, se että sinun koirasi on terve ei poista sitä tosiasiaa, että Ferron jälkeläistöstä huomattavalla osalla on luustosairauksia. Lonkka- ja kyynärindeksit ovat tällä hetkellä umpisurkeat 75/63.

        On turha puhua, että koira on luonteeltaan hyvä jos sitä ei ole kokeisiin asti koulutettu. Sillä esim. suojelussa kouluttamattoman koiran kun tuo kentälle ensimmäistä kertaa, niin hyvin moni koira näyttää tosi lupaavalta, ja koiran luonteen puutteet tulee ilmi vasta koulutuksen edetessä kun ruvetaan vaatimaan mm. hallintaa kovassa vietissä.

        Sanoit narttusi painavan 40kg. Saksanpaimenkoiran rotumääritelmän mukaan paino nartulle on 20-32 kg, narttusi on siis reilusti ylikokoinen.

        Jos koirasi on oikeasti hyvä niin tuo se esiin palveluskoirakokeissa, älä kirjoituksissa nettipalstoille. Palveluskoirakokeissa suorituksista saa tuomarin puolueettoman arvion, täällä kuka tahansa voi kehua koiransa olevan kuinka hyvä tahansa, joten kehuilla ei ole uskottavuutta.

        Ferron jälkeläisistä yhdelläkään ei ole tällä hetkellä palveluskoirakoetulosta, ja varmasti ainakin osin syy löytyy itse koirasta.


      • ööööö....

      • öööööö.......

      • Ami159
        ööööö.... kirjoitti:

        Noilla tiedoilla en kyllä koiraasi täältä löytänyt?
        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FIN39350/02&R=166

        Kuka herranjumala teettää yhellä uroksella 22!!! pentuetta.. Ei mitään järkeä, eikä tosiaankaan vie rotua eteenpäin, varsinkaan kun yhdelläkään pennulla tosiaan ei ole esim. koetulosta..
        Plus se että yksi kasvattaja tekee kuusi pentuetta yhdellä uroksella. HALOO!


    • ddddddcenfc
    • sakemanni ihminen

      RC on syvältä, mutta jos sökön kotikoiran haluat niin suosittelen lämpimästi ;) Minä haluan KÄYTTÖKOIRAN en mitään sohvaperunaa joten pysyn kyllä tosta kennelistä kaukana...

    • turha kennel

      Rotu tulisi toimeen ilman tätäkin määrän lisääjää.

    • sakemanni ihminen

      turha kennel

      Totta.. Sakemanni on käyttökoira joten pidetään se sellaisena! ;D

    • taata

      meillä Marjukalta ostettu sakemanniuros ja mahtavampaa koiraa saa etsiä, vkuvauksissa kaikista puhtaat. Tahvo täyttää helmikuussa 7v ja on ollut tosi mahtava koira. aikaisemmin meillä on ollut kaksi saksanpaimenkoiraa mutta kyllä tämä kaveri on ihan yliveto kaikinpuolin.ei ole opetettu mitenkään kummemin ja silti pysyy pihapiirissä ja pitää omasta laumasta{ perheestä } huolen.Eläinlääkärillä olemme joutuneet asioimaan ainoastaan rokotusten takia, eli me olemme tosi tyytyväisiä Marjukalta ostettuun vahtiin!muorikk

    • sakemanni ihminen

      Kai niitä poikkeuksiakin löytyy? ^^Jos tuo totta on...

      • taata

        Joopa, en minäkään aiemmin uskonut et tommosta kaveria on olemassakaan mut totta tos on joka sana.


    • uskisa

      Minäkin haluaisin tietää meneekö asia aina noin että mitä enemmän pentuja sen huonompia?

    • ihmetyyppi.

      Pentueita tulee kuin sieniä sateella ja kasvattaja yhdistelee B ja C lonkkaisia koiria...
      Samaan aikaan on kolmen eri rodun pentueita, rahastuksen makua.

    • 19+8

      Eipä ole näkynyt sakupentuita tulevan nyt kevään jälkeen.. Toukokuulla oli vielä ilmoitus kotisivuilla kahdesta pentueesta, samasta uroksesta, odotettiin syntyväksi kesäkuun alussa ja puolivälissä.. Ennen kuin kesäkuu koitti, molemmat ilmoitukset hävisivät, mistä lie johtuu?

      • Pohdittavaa

        Tarviipi oikein pohtia, hhhmmmm... Mahtaisikohan johtua samasta kuin usealla muullakin kasvattajalla tänä keväänä? Nartut jääneet yksinkertaisesti tyhjiksi, vai pitääkö nyt ajatella taas jotenkin kieroutuneesti vai epäilläänkö jotain kavallusta, salaliittoteoriaa vai mitäköhän 19 8 hakee tuolla kommentillaan? Tähän loppuun pitää todeta, että on sulla varmaan tylsä elämä jos ainoa tehtävä elämässäsi on seurata toisten kotisivuja. ;D


    • 19+8

      Satuin vain huomaamaan kyseisen asian kun olen sivuilla vieraillut ja se jäi mietityttämään, ei siinä mitään sen kummempaa ole takana. :)

    • Leenakos

      Siltä varalta, että joku uusi pennun etsijä selaa ketjua, laitan vielä mielipidettä. Royal Coctail, Platinum Shepherd ja Millan kennel kuuluvat mielestäni samaan kastiin. Muutamia muitakin on. Paljon pentueita kyseenalaisista vanhemmista. Www-sivuilla kuvia ihanista pörröisistä, houkuttelevista saksanpaimenkoirista ja pitkä tarina kokemuksesta ja saavutuksista näyttelyrintamalla.

      Aloittelija ei välttämättä osaa lukea jalostustietokantaa tai kyseenalaistaa tuloksia, indeksejä tai sairauksia. Useat kasvattajat puhuvat ostajalle hyvin ammattitaitoiseen sävyyn ja saavat pään pyörälle. Toki jotkut saavat näistäkin kenneleistä terveitä koiria ja ovat tyytyväisiä, mutta prosentuaalinen riski joutua ongelmiin on melko suuri.

      Kukaan kasvattaja, joka todella haluaa rotua kasvattaa ja saada aikaan mahdollisimman hyviä jälkeläisiä, ei tuota tuollaista määrää pentuja, vaan kyseessä on pelkkä rahan hankinta rodun terveyden kustannuksella. Ja vielä.. ennen pennun hankintaa käy ihan oikeasti katsomassa useilla kasvattajilla ja vertaa. Vaadi saada nähdä koko pentue ja emä pentulaatikolla, niiden elinoloissa. Jos jokin tuntuu oudolta tai tulee epäilyksiä jostain asiasta, ÄLÄ OSTA.

      • hermannimannemannemannem

        Joku toinen voisi ohjeistaa pennun ostajaa, että osta nimenomaan koira kokeneelta kasvattajalta, älä miltään satunnaisesti pentutekevältä "kasvattajalta", vähän sama asia kun talonrakennushommissa, se joka on tehnyt talon tai kaksi on eri viivalla kuin sellainen joka on tehnyt kymmeniä taloja, kasvattaminen jos joku on kokemuslaji, niin se vaan menee. Jokainenhan voi ostaa koiransa juuri sieltä mistä haluaa ja näinhän se pitää ollakin.
        Tuo on kaikkein hauskin vaade, nähdä emä ja pentue pentulaatikolla, voi helvetti, mikä stressaa emää enemmän kuin pennunkatsojat pentulaatikolla.
        Ihan vaan tiedoksi, että kaikkein parhaiten koirahommilla tienaavat ne jotka tekevät sen pentueen tai kaksi vuoteen ja käyvät ansiotöissä, sitten kun pentumäärät tästä kasvavat niin kulunkipuoli ja työmäärä alkaa nousta semmosiin määriin, että ainakaan työmäärä vs. pentutuloilla noita ei kateta, jotta pentukaupoilla voisi pelkästään pitää noita pentuja tehdä vuositasolla päälle viisikymmentä kappaletta ja silloinkin päästään pienipalkkaisen toimistotyöntekijän tuloille.


    • benjamin23

      Hei.Edesmennyt koirani oli kyseisestä kennelistä.Terveysongelmia oli aika paljon ja jouduimme luopumaan koirastamme vasta 2 vuoden iässä.kennel ihan ok muuten mutta juuri noiden terveysongelmien vuoksi en seuraavaa koiraani sieltä hommaisi.

    • Nöhnytnäky

      Ahaa nyt mentiin tasolle ammattilainen ja ''pro'' kasvattajat. Suurinosa Suomessa toimivista on kotikasvattajia jotka rekisteröi vastuullisesti sekä hoitaa koiransa VAPAA-AJALLA kun taas esim. sensenmann ja RC voi palkata kenneltyöntekijän sekä rakentaa KENNELtilat koirille eli maksaa veroa sekä elää koirista maksaen samalla ulkopuoliselle hoitajalle palkkaa.
      Niin ja ammattilaisella kasvattajalla on aikaa tehdä mm. tätä: http://vovsbackamuppet.weebly.com/photo-gallery.html
      Sanoisin puolensa ja puolensa. Kotona kasvatettu voi olla itsevarmempi sekä terveempi kuin kenneltiloissa alkunsa saanut jossa keskitytään tuottamaan menestyjiä jo nuorena. En ala kuitenkaa yleistämään koska menestys kennelistä voi tulla juurikin se paimen mitä moni jonottaa pikku kasvattajilta vuosia ;D

      • paljonnähnyt

        Kotona kasvatettu ON itsevarmempi eikä mahdollista vaikeata eroahdistusoireistoa, johon liittyvät tietynlaiset pelkotilat, yleensä synny.


      • vmpjapav

        Eroahdistuksen tekee omistaja koiralleen, ei kasvattaja.Eroahdistus ei ole periytyvä ominaisuus, vaan kädettömän omistajan aikaansaannos, taukki.Taas oikea koiratietäjä kehissä.


      • paljonnähnyt
        vmpjapav kirjoitti:

        Eroahdistuksen tekee omistaja koiralleen, ei kasvattaja.Eroahdistus ei ole periytyvä ominaisuus, vaan kädettömän omistajan aikaansaannos, taukki.Taas oikea koiratietäjä kehissä.

        Koirat suurkenneleissä eivät yleensä kehity itsevarmuudeltaan samoin, kuin pienemmissä kenneleissä, koska kaikkiin koiriin/pentuihin ei pystytä keskittymään niin kokonaisvaltaisesti kuin pitäisi. Lisäksi jos suvussa on tiettyjä luonteenpiirteitä koirilla, eroahdistusoireistolla on erittäin hieno kasvualusta jo ennen luovutusikää kehittyä pennulle. Osaava koiranomistaja näkee tällaisen jo heti pennusta ensimmäisenä päivänä.


    • Koirankasvattaja

      Itselläni on ollut Royal Coctail -kennelistä narttuseeferi (2003), lonkat A/A ja selkä 0/0. (Käyty ntly;ssä ja monta 1.pokaalia saanut etittäin terve) Olen ollut tyytyväinen ja suosittelen kenneliä. MarJukka on kasvattanut vuosia sakuja ja tietää mitä tekee. Ja eihän koiratkaan ole mitään täydellisiä, jokaisessa on joku vika. Pentueita on /tulee paljon knarttuja ja uroksia astutettu monta kertaa. Nyt etsimässä uutta seeferin pentua, 1.kennelinä Royal Coctail.

    • pikkukennel

      Mun kaveri osti kennel Aufruhrista koiran joka on osoittautunut paskaksi luonteeltaan eikä luustossakaan ole kehumista..

    • noormarkkulainen

      En kyllä suosittelle ko. kenneliä. Pentuja tulee liukuhihnalta.
      Pentuja teetetään rahastuksen takia. Asuvat huonosti ja eivät sisäsiistejä.

      • asiastajotaintietävä

        No ilmeisesti sä et ole noormarkkulainen koskaan edes käynyt kyseisessä paikassa. Olen vieraillut useissa eri kokoisissa kennelleissä ja RC kennelin tilat, tarhat ja pentuhuoneet (jotka sijaitsevat asuinrakennuksessa) ovat aivan huippuluokkaa ja aina täysin siistejä, tarhoistakin saa jätöksiä hakemalla hakea. Tämän saman asian on useampaan kertaan käynyt kennelneuvojat ja valvontaeläinlääkärit toteamassa turhien ilmoitusten pohjalta. Tiesitkö että tuollaisen perättömän ja valheellisen asian levittämonen on rikos?


    • tarkkailkaa

      Älkää hyvät ihmiset ostako koiraa tarhakennelistä, hankkikaa koira vain sellaisista paikoista missä koirat elävät perheen kanssa samassa talossa ja ovat samalla perheenjäseniä.

      Selityksiä ja paskanjauhajia on maailma täynnä ja nimenomaan kenneleissä on näitä jumalia ja kaikkitietäviä yli-ihmisiä siis omasta mielestään ihan riittämiin.

      Toinen seikka on että jos kennelin omistaja on vaikea ihminen niin sieltä ei kannata koiraa hankkia
      koska sellaisella tyypillä on asennekin täysin perseestä muita kohtaan.

      Tämä on kokemusperäistä faktaa ja pätee erittäin hyvin myös muissakin asioissa.

      • limppuleipä

        Öhöm, Saksasta kun menet koiraa hakemaan niin tulet huomaamaan sen, että koirat asuvat pääsääntöisesti tarhoissa, harva koira asustelee ihmisten keskellä.


    • mitentäämenee

      Adoptoin koiran romaniasta ja sain terveen, hyväluontoisen, niin kauniin ja kiitollisen pikku-koiran ja hän oli elänyt aiemman elämänsä kadulla :)

    • kasvatuskieltoon

      RC:n koirat on usein risoja ja sairaita. Tutuillani on noita ja voi hyvä luoja mitä kuraa! Älkää tehkö sitä virhettä, että menette ostamaan häneltä koiran. Tutkikaa jalostustietojärjestelmän terveystietoja lonkkien ja kyynärien osalta ja siel on vain murto-osa, eikä kaikki edes ilmoita ihan risojen koiriensa tietoja.

    • Hista

      RC koirat joita minä olen tavannut ovat oleet ihan mahtavia luonteltaan. Meille piti tulla erästä toisesta kennelistä koira mutta se yksilö joka oli meille varattu ei ollutkaan ihan terve. Niin me sitten päädyimme ottamaan yhteyttä RC kenneliin ja kuukauden odottelun jälkeen meille muutti sieltä pentu. Koira on ihana luonteltaan ja on luustokuvattu terveksi. Olemme erittäin onnelisia tästä meidän koirasta jonka kanssa on ilo liikkua ja harastaa. Eli uskon että en olisi siitä toisesta kennelistä saanut näin hyvää koiraa jonka sain Rc kennelistä. Meille voisi jatkossakin tulla sieltä koiria niin hyvin kasvattaja on ollut tukena ja turvana meille ! Mä taas suosittelen tätä kenneliä.

    • aatelistako

      Suosittelet kenneliä jossa narttuja käytetään pennutuskoneina ja tämän jälkeen ovat komposti tavaraa?
      Nartuilla teetetään maksimi määrä pentueita, tuloksista viis.
      Kannattaisi tutustua tarkemmin jalostustietojärjestelmän kautta tämän kennelin toimintaa.

    • aatelinen112

      Mitä tämänkin koiran lisäämisellä haetaan?
      https://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FI32502/11&R=166.2
      Kolmas pentue, edellisten pentueiden lonkkien tuloksia: E/E, D/A, D/C, C/D.
      Emällä LTV1 ja suositus on käyttää urosta joka olisi LTV0, mutta käytetään urosta jolla LTV1!
      Kyllä tämä on jalostuksen aatelia kuten nimikin antaa ymmärtää.

    • Anonyymi

      Me otettiin sieltä pentu v.2012 ja oli syntynyt 2012. Ihmeteltiin että meidän uros pentu halunnu edes sosiallisuu ja ongelmia oli ei hyväksy vieläkään kun pari ihmistä meijät mukaan lukien ja meijän uros sakemanni täytti viime vuonna 10v. Tehtiin vaa mielenkiintonen havainto ku oltii aikoinaan Tuuriis ja portais tuli tosi paljo ihmisii ku oltii lähdös nii yhen pulleen vanhemman naisen otti silmätipuksi ja yritti käydä vaa sen kimppuun,et oliko hoitaja sieltä kennelistä? Kasvattaja vaikutti kyl ihan fiksulta ja meijän koira ei vieläkään siedä vieraita ihmisiä.

    • Anonyymi

      Laitoinki jo mut en tiedä mikä tilanne on tällä hetkellä kennelis mut silloi ois otettu jostai muualta

    • Anonyymi

      Kannattaa harkita muistakin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4995
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1255
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe