Audi TT talvella? huollot?

terse,

mites TT on pelittänyt Suomen talviolosuhteissa? quatro-mallit tietenkin luultavasti ok - kuinka riittää maavara? Minkä hintaiseksi lohkolämmitin tulee, vai kannattaako hankkia samantien eberi/webasto?

Minkähintaiset huollot autossa on?
jakohihna/ketju?

laittakaa kaikkea mahdollista tietoa TT:stä, joka auttaa ratkaisemaan josko tuon auton hankkisin...
Ilmianna
Jaa

12 Vastausta



vai onko ko. auto muka niin harvinainen ettei auton omistajat käy tällä foorumilla?
Ilmianna
Jaa
Tiedät varmaan että TT:ssä on sama pohjalevy kuin esim. GolfIV/A3, 1.8T-moottorin laimeammat versiot myös samoja, "neliveto" on myös sama haldex kuin Golf IV:ssä.

Kattele varaosaliikkeistä lämppäreiden hintoja 1,8T moottoriin.

Huoltohinnat ei pitäisi paljon erota Golf/A3-luokasta kun autokin on tekniikaltaan lähes sama. Kalleinta on jakohihnan vaihto, mutta se riippuu moottoriversiosta, todennäköisesti 180tkm välein.

Auto on tietysti hieman matalampi kuin esim. Golf, eikä siinäkään ole paljoa maavaraa "tavalliseksi" autoksi.

TT on kyllä ollut tuottoisa keksintö VW-konsernilta, siinä on varmasti parhaasta päästä myyntikatteet.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
myyntikatteet voi olla hyvät, mutta onhan autokin ihan toista maata kuin Golf IV. Siinä lienet samaa mieltä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
--
>TT on kyllä ollut tuottoisa keksintö VW-konsernilta, siinä on varmasti parhaasta päästä myyntikatteet.
--

Jos tuota auton ostoa noin ajattelee niin kannattaa ostaa Samara tai se harmaa Corolla mikä on naapurillakin. Sillä voi ajaa ja se on halpa. Katekin valmistajalla lienee pieni.

TT- ostaja haluaa tyyliä ja on valmis maksamaan siitä. Aivan sama onko auto valmistajalle bisnes vai ei.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jakopää on hihnalla ja ainakin tässä 165kw versiossa vaihtoväli on 90tkm. Hihnan ja tilpehöörien vaihto maksaa n. 550euron kieppeillä. Muuten autoon on perushuollot kuten muissakin ja lisäksi haldexin öljynvaihto 15tkm välein (n. 100eur).

Auto on loistava ajaa, laadukkaan oloinen ja maavara riittää normaali olosuhteissa. Mutkainen asfalttitie repivällä ajotyylillä on suorastaan herkkua. Autossa saattaa olla jonkin verran sähkövikoja ja mittaristo hajoaa jossain vaiheessa melkein kaikista. Itsellä nuo kuitenkin olleet aika vähäisiä ja saanut melko helposti korjattua.

Talvesta ei paljoa vielä kokemusta mutta tuntuu lämpiävän ainakin nopesti. Haldexin ansiosta neliveto on loistava ominaisuus talvella.

Takapenkit ovat pirun ahtaat ja soveltuvat vain pieniin matkoihin. Kauniiden pakoäänien lisäksi rengasmelu on melko äänekästä, mutta ei tämä mikään papan mersu kuulu ollakaan.

Tykkään helvetisti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
aika usein toi haldexin öljynvaihtoväli.

Mittaristo hajoaa? Meneekö nopeusnäyttö vai matkamittari vai? Kalliskin korjata?

millaisia sähkövikoja?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
TT rules kirjoitti:
aika usein toi haldexin öljynvaihtoväli.

Mittaristo hajoaa? Meneekö nopeusnäyttö vai matkamittari vai? Kalliskin korjata?

millaisia sähkövikoja?
Jos vaan vähän viittii käsiä liata ja on paikka missä sen tekee niin toi haldexin öljynvaihto menee 10:ssä minuutissa. Öljy maksaa 10€ ja suodatin oli vissiin 15€ joten hyvät on katteet. Tietysti pitää olla suodattimen avain mutta senkin saa vv-autosta ja oli viisiin 50€ kun sen itte ostin. Eikä itellä oo S3:ssa ollu ainakaan ton haldexin kanssa mitään ongelmia, vaikka radalla kesällä tuleekin ässää kiusattua.
Eli osta vaan TT, mahtava peli.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
TT rules kirjoitti:
aika usein toi haldexin öljynvaihtoväli.

Mittaristo hajoaa? Meneekö nopeusnäyttö vai matkamittari vai? Kalliskin korjata?

millaisia sähkövikoja?
kun on vaihdettu niin uusi kestää kyllä. Itsellä ilmeni siten että bensamittari näytti liikaa. Yleensä vaihdettu takuuseen ainakin Saksasta ostetuissa autoissa.

Lisätietoa tästä mahtavasta autosta:

http://www.wak-tt.com/links/links.htm
http://www.tt-forum.co.uk/ttforumbbs/
http://www.audittcca.com/faq/
http://www.audiclub.fi/audifinns/

Noita kun selaat, niin löydät kaiken tarvittavan. Auto kannattaa hakea Saksasta. Siellä vähänajettuja vain kesäkäytössä olleita TT:tä on paljon perheiden kakkos ja jopa kolmosautona.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vain kerran... kirjoitti:
kun on vaihdettu niin uusi kestää kyllä. Itsellä ilmeni siten että bensamittari näytti liikaa. Yleensä vaihdettu takuuseen ainakin Saksasta ostetuissa autoissa.

Lisätietoa tästä mahtavasta autosta:

http://www.wak-tt.com/links/links.htm
http://www.tt-forum.co.uk/ttforumbbs/
http://www.audittcca.com/faq/
http://www.audiclub.fi/audifinns/

Noita kun selaat, niin löydät kaiken tarvittavan. Auto kannattaa hakea Saksasta. Siellä vähänajettuja vain kesäkäytössä olleita TT:tä on paljon perheiden kakkos ja jopa kolmosautona.
joo, Saksaan tässä autonhakumatkaa suunnittelen

on se vaan upea auto ... ;)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
TT rules kirjoitti:
joo, Saksaan tässä autonhakumatkaa suunnittelen

on se vaan upea auto ... ;)
maksaa töineen Suomessa noin. 800eur joten on melko hintava ellei saa hyvityksiä, kun on kerran tyyppivika. Oman TT:ni ostin Saksan Audi centeristä joten vaihto menee onneksi takuuseen.

Myös ilmastointi ja sähköikkunoiden "tiivisteen säästötoiminto" kannattaa testata. Jos ei toimi, saattaa olla kallis korjata.

Itsellä auton haku Saksasta onnistui todella hyvin. Konsulttina mukana toimi Dbcar: http://www.keybusiness.fi/dbcar/

Eli tuolla on ainakin kokemusta Audi TT :n hankinnasta ja erinomainen palvelu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vaihto uuteen kirjoitti:
maksaa töineen Suomessa noin. 800eur joten on melko hintava ellei saa hyvityksiä, kun on kerran tyyppivika. Oman TT:ni ostin Saksan Audi centeristä joten vaihto menee onneksi takuuseen.

Myös ilmastointi ja sähköikkunoiden "tiivisteen säästötoiminto" kannattaa testata. Jos ei toimi, saattaa olla kallis korjata.

Itsellä auton haku Saksasta onnistui todella hyvin. Konsulttina mukana toimi Dbcar: http://www.keybusiness.fi/dbcar/

Eli tuolla on ainakin kokemusta Audi TT :n hankinnasta ja erinomainen palvelu.
Mikä oli Dbcarilla kokonaishinta "konsultoinnille"? Ja mitä muita kustannuksia hankinta aiheutti?

Onkohan Webasto/Eberi paljonkin halvempi hankkia esim. Saksasta?

Myös CNG-asennuspalvelu kiinnostaisi ko. autoon. Ainakaan Suomessa näitä ei ole tarjota vielä juuri nimeksikään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kuumeTTa? kirjoitti:
Mikä oli Dbcarilla kokonaishinta "konsultoinnille"? Ja mitä muita kustannuksia hankinta aiheutti?

Onkohan Webasto/Eberi paljonkin halvempi hankkia esim. Saksasta?

Myös CNG-asennuspalvelu kiinnostaisi ko. autoon. Ainakaan Suomessa näitä ei ole tarjota vielä juuri nimeksikään.
saat kysymällä heiltä suoraan. Riippuu aika monesta asiasta ja itselläni oli kyllä hyvin kohtuullinen. Reissuun kannattaa varata ainakin dona.

Eberi kiinnostaisi minuakin ja näyttävät saksassa maksavan 600euron kieppeillä
( http://www.autotuning-discount24.de/ ). Asennuksen hinnasta ja CNG:stä ei ole minulla tietoa. Jos selvität eberin asennushintoja, niin laita tännekin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Audi TT talvella? huollot?

terse,

mites TT on pelittänyt Suomen talviolosuhteissa? quatro-mallit tietenkin luultavasti ok - kuinka riittää maavara? Minkä hintaiseksi lohkolämmitin tulee, vai kannattaako hankkia samantien eberi/webasto?

Minkähintaiset huollot autossa on?
jakohihna/ketju?

laittakaa kaikkea mahdollista tietoa TT:stä, joka auttaa ratkaisemaan josko tuon auton hankkisin...

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta