Syyttömänä tuomittu

Miten selviän?

Entä, jos on syyttömänä tuomittu. Mutta todisteilla on tuomittu syylliseksi.

Onko valtiolla varaa tuomita syytöntä syylliseksi?

Kuinka paljon syyttömiä tuomitaan Suomessa?

Miten voi selvitä tällaisesta tilanteesta?

Pitäisi kai joku vastuu olla väärin todistajillakin.

129

11205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeassa

      Itse oikeudessa, saat kertoa totuudenvastaisesti vaikka mitä, syyttäjä sitten miettii kumman "tarina" on uskottavampi. Näin se menee. Suomiko oikeusvaltio???!

      • Anonyymi

        Tuo menetelmä johtaa siihen että objektiivisuuteen ei tarvitse pyrkiä.
        Kuvannollisesti: rima pysyy paikalla, hyppäsipä sen yli tai konttasi alitse.


      • Anonyymi

        Itse sain tuomion raiskauksesta, ja kaikkein ahdistavinta on, etten ole varma toiminko niin vai en. Voi kuulostaa oudolta, mutta asia ahdistaa todella paljon edelleen vaikka tapahtumista on jo 15 vuotta. Sen tiedän, että asianomistaja valehteli ja yksi todistajista valehteli myös. Hän myös tunnusti tämän minulle Facebookissa. Ja sain siis ehdottoman tuomion nuorena miehenä. Toivoisin, että Suomessa joku rohkea lakimies uskaltaisi ottaa esiin väärät tuomiot. Huomautan, että myös liiottelu synnyttää väärän tuomion.


    • Sun Puolella

      Ei oikeuslaitos katso syyllisyyttä tai syyttömyyttä. Kaikki perustuu näyttöihin ja lakitekstiin. Ikävä kyllä.

      Ja perseestä koko systeemi.

      • ja lujaa

        ainoa keino on unohtaa lait, ja ottaa laki omiin käsiin. mutta siitä vastaa sitten kukin itse. en suosittele.


      • Väärät todisteet

        Niin, mutta osa asiasta on keksittyä, mistä olen saanut tuomion.

        Kyllä uskottavuus oikeuslaitosta ja poliisia sekä yhteiskuntaa kohtaan on mennyt lähes lopullisesti.

        Edelleenkin olen syytön, vaikka on tuomittu. Tämä on niin väärin.

        Suomi ei ole oikeusvaltio. Onneksi ei sakkoja suurempaa, mutta silti minua kohtaan niin ehdottoman väärin, kun on muutenkin lainaa ym. velvoitteita.

        Pelkästään todistajan lausunnot ei saisi riittää näytöksi, vaan olisi oltava muutakin näyttöä.


      • näin tein
        Väärät todisteet kirjoitti:

        Niin, mutta osa asiasta on keksittyä, mistä olen saanut tuomion.

        Kyllä uskottavuus oikeuslaitosta ja poliisia sekä yhteiskuntaa kohtaan on mennyt lähes lopullisesti.

        Edelleenkin olen syytön, vaikka on tuomittu. Tämä on niin väärin.

        Suomi ei ole oikeusvaltio. Onneksi ei sakkoja suurempaa, mutta silti minua kohtaan niin ehdottoman väärin, kun on muutenkin lainaa ym. velvoitteita.

        Pelkästään todistajan lausunnot ei saisi riittää näytöksi, vaan olisi oltava muutakin näyttöä.

        Mä laitoin köniin yhtä tyyppiä, joka hankki
        mulle rangaistuksen käräjillä. Tänä päivänä
        se paska tietää että jos se ikinä enää kajoaa
        minuun tai mun perheeseen, se tulee kärsimään.

        Ei o kuulunu tyypistä vähään aikaan...

        P.S. Polvilumpiot pesismailalla.


      • 20 tuomaria - yli 200 valhetta
        Väärät todisteet kirjoitti:

        Niin, mutta osa asiasta on keksittyä, mistä olen saanut tuomion.

        Kyllä uskottavuus oikeuslaitosta ja poliisia sekä yhteiskuntaa kohtaan on mennyt lähes lopullisesti.

        Edelleenkin olen syytön, vaikka on tuomittu. Tämä on niin väärin.

        Suomi ei ole oikeusvaltio. Onneksi ei sakkoja suurempaa, mutta silti minua kohtaan niin ehdottoman väärin, kun on muutenkin lainaa ym. velvoitteita.

        Pelkästään todistajan lausunnot ei saisi riittää näytöksi, vaan olisi oltava muutakin näyttöä.

        Kaupunginvoutina toiminut tuomari ryösti velattoman yritykseni omaisuuden peitellakseen omia lainlyöntejään. Sanoi: "Se on turha valittaa, on tässä sen verran suhteita". Ja niitä oli. Alioikeuden tuomarilla oli jatkuvasti omia velkojaan ulosotossa samalla voudilla.Hylkäsi valituksen. Vouti oli myös asiaa käsitelleen hovioikeuden jäsen.Hylkäsi valituksen. Kun juttu ehti KKO:hon,kyseinen laittoman päätöksen tehnyt HO:n neuvos oli jo KKO:n jäsen, eli valitsemassa jutun esittelijää KKO:n jäseneksi. Kuten tapahtuikin.
        Onko Suomi koko EU:ssa varsinainen oikusturvan persläpi?


      • laamanne
        Väärät todisteet kirjoitti:

        Niin, mutta osa asiasta on keksittyä, mistä olen saanut tuomion.

        Kyllä uskottavuus oikeuslaitosta ja poliisia sekä yhteiskuntaa kohtaan on mennyt lähes lopullisesti.

        Edelleenkin olen syytön, vaikka on tuomittu. Tämä on niin väärin.

        Suomi ei ole oikeusvaltio. Onneksi ei sakkoja suurempaa, mutta silti minua kohtaan niin ehdottoman väärin, kun on muutenkin lainaa ym. velvoitteita.

        Pelkästään todistajan lausunnot ei saisi riittää näytöksi, vaan olisi oltava muutakin näyttöä.

        "Pelkästään todistajan lausunnot ei saisi riittää näytöksi, vaan olisi oltava muutakin näyttöä. "

        Oikeus harkitsee, uskooko se todistajaa,


      • Oikeus ja kohtuus
        20 tuomaria - yli 200 valhetta kirjoitti:

        Kaupunginvoutina toiminut tuomari ryösti velattoman yritykseni omaisuuden peitellakseen omia lainlyöntejään. Sanoi: "Se on turha valittaa, on tässä sen verran suhteita". Ja niitä oli. Alioikeuden tuomarilla oli jatkuvasti omia velkojaan ulosotossa samalla voudilla.Hylkäsi valituksen. Vouti oli myös asiaa käsitelleen hovioikeuden jäsen.Hylkäsi valituksen. Kun juttu ehti KKO:hon,kyseinen laittoman päätöksen tehnyt HO:n neuvos oli jo KKO:n jäsen, eli valitsemassa jutun esittelijää KKO:n jäseneksi. Kuten tapahtuikin.
        Onko Suomi koko EU:ssa varsinainen oikusturvan persläpi?

        Yrittäjäolen itsekkin. Katsoppas www.anttalainen.com
        Tuo linkki ei avaudu "jostakin syystä" kopioi se selaimees.
        Kyllä on julmaa touhua viranomaistaholta !

        Aurinkoa tulevaisuutees, naisyrittäjät ei anna periksi !


      • Usko minua

        Tuo on se naiivi perus lähtökohta, että lakiteksteillä mennään. Mutta nämä lakisi eivät koske valtiovaltaa vain ainoastaan kansalaista.
        Vaikka olisi suora näyttö, että lakia on rikottu niin sinut tuomitaan siitä huolimatta.

        Olen käynyt oikeutta 15 vuotta samasta asiasta, laki on minun puolellani..
        Kaikki ovat minun puolellani jopa vastapuoli, mutta
        valtio ei tee virheitä ja siksi tapauksta ei oteta käsiteltäväksi.
        Minulle on suoraan intanssi jonka kanssa käräjiä käyn, myöntänyt ,että väärässä ovat. Mutta se ei silti muuta mitään.

        Näytöillä ei ole tekemistä kun vahvat sortavat heikkoja,
        silloin oikeus menetetään jos näytöillä voitettaisiin juttuja,
        niin olisin vieläkin työelämässä. Valitettavasti jos kiistakumppani
        on sinua suurempi oli paikka sitten katu tai oikeussali..
        Et pääse edes oikeuteen asti. Näytöillä ei ole merkitystä vaan
        vallalla. Alpo Rusi oli yksi miljoonasta minusta ei tule seuraavaa Alpoa.
        Siviilioikeuden jutut voivatkin ratketa sillä kummalla on parempi lakimies,
        mutta valtiota vastaan vaikka laki olisi puolellasi sinä,
        et kävele voittajana salista vannon sen.


      • Käytännön faktaa.

        "Kaikki perustuu näyttöihin ja lakitekstiin."

        Ei perustu lainkaan näyttöihin vaan esitetyn näytön uskomiseen / ei uskomiseen.

        JOS oikeus uskoo maahisiin (metsänpeikoihin) niin tuomio tulee maahisuskon mukaan.

        Jos esim. lääkäritodistaja valehtelee ja oikeus (kuten aina) sitten uskoo valehtelevaakin lääkäriä, niin tuomio tulee valheen mukaisesti.

        Eli siis ei perustun näyttöön koska on kuse ihmisestä eikä koneesta.

        Näyttöä ei voi olla sellaisesta, mitä ei ole tapahtunut. RUotissa Thomas Quick tuomittiin kahdeksasta murhasta mitä hän ei ollut tehnyt. Suomessa tuomitaan seksuaalirikoksista, mitä ei ole tapahtunut kun lääkäri oikeudessa kertoo, että neitsyys yhtä hyvin tukee kuin ei tue väitteitä törkeistä raiskauksista.


      • mietinjamietintätä
        Väärät todisteet kirjoitti:

        Niin, mutta osa asiasta on keksittyä, mistä olen saanut tuomion.

        Kyllä uskottavuus oikeuslaitosta ja poliisia sekä yhteiskuntaa kohtaan on mennyt lähes lopullisesti.

        Edelleenkin olen syytön, vaikka on tuomittu. Tämä on niin väärin.

        Suomi ei ole oikeusvaltio. Onneksi ei sakkoja suurempaa, mutta silti minua kohtaan niin ehdottoman väärin, kun on muutenkin lainaa ym. velvoitteita.

        Pelkästään todistajan lausunnot ei saisi riittää näytöksi, vaan olisi oltava muutakin näyttöä.

        Minua vastaan todisti henkilö jota en ole eläissäni nähnyt..en tunne koko miestä, mutta antoipa vaan mies lausunnon ja lisäksi ihan koko sukuni haukkui. Sanoin asianajajalleni, että eikö tuosta pitäisi jo nostaa kunnianloukkaus juttu....hän sanoi, että se on niin suuritöinen juttu?
        Seuraavaksi sitten henkirikoksentekijän ottamat valokuvat riittivät todisteeksi siitä, että minä olisin siirrellyt isoja(valtavan isoja) kiviä heidän kanaverkkoaitonsa alle ja näin rikkonut heidän kanaverkkoaitaa. Yritin sanoa, että miksi minua ei ole kutsuttu paikalle, silloin kun on todettu kiviä siirrellyksi ja aitaa särjetyksi, koska olen ollut paikalla koko ajan!? Murhaajan sanoi, että minä oeln niin vahva ja olen jaksanut ne hyvin siirtää...ja se riittioikudelle Savossa!
        Miksi minä olisin niitä siirrellyt...itse teki sen, että saisi minut näyttämään epäilyttävältä henkilöltä, kun itse oli ensin tehnyt henkirikoksen, mies on murhaaja. Hän perusteli, että hänen asumismukavuutensa on kärsinyt tästä kiviensiirtelystä....sitä ihmettelen, että raja-aita ja kivet ovat hänen pitkän liiteri/aittansa takana ja se on aina ollut hänen romuvarastonsa ja yhä edelleenkin! Meille päin se sotku ei näy, koska olen sinnekin istuttanut korallikannukkaita jotka kasvavat siellä hyvin ja korkeiksi. Tosin niitäkin on paikka paikoin ja aika ajoin ja osittain katkottu ja revitty poisin osa löytyi toiselta puolelta niemeä saunani takaa!
        Sitten hän keksi syyttää minua salakatselusta. Syyttäjä totesi ensin, että miksi ette heti pyytäneet ottaa kameroita pois puista kun ne huomasitte ja hylkäsi syytteen lisänä se että ne olivat mieheni asettamat enkä minä? Jostain kumman syystä syyttäjä kuitenkin itse veti se myöhemmin hoviin ja sain sakot.
        Mieheni oli ne ripustanut puihin meidän tiemme varteen vahtimaan sitä joka vuodesta toiseen katkoo istuttamani puuntaimet? Mieheni oli murhattu ja minua syytettiin hänen ripustamistaan kameroista ja minä sain sakot kun mieheni tapettu !
        Sakot oli 950 eur...vastaavasti kun tämä nykyinen henkirikoksentekijä kävi kimppuuni vuosia aikaisemmin v.2007, hänelle ei annettu paljon mitään sakkoja ja hän joutui korvaamaan minulle ainoastaan matkakulutja päivärahaa 320 eur!
        Onkohan missään muualla kukaan saanut "väärinasetuista" riistakameroista sakkoja? Mieheni tiesi säännöt ja asetti ne tiensuuntaisesti...poliisin ottaessa ne pois en ollut tarkistamassa missä asennossa kamerat olivat löydettäessä?Poliisi vain roikotti niitä kädessään kysyen ovat nämä teidän?
        Tietentahtoen antoivat niiden olla yhdeksänpäivää ja katkoivat tienvarresta parimetrisen puuntaimen ja tähän muodostuneeseen aukkoon eläkeläisukko istui ruhonleikkurinsa päälle ja kuvautti itseään. Nyt on oikeudesta tilattuna kuvat joihin (mielestäni)murhaaja vetosi....niissä tilatuissa kuvissa ei löydy ollenkaan enää niitä kuvia joita hän asianajajansa opastuksella esitteli oikeudessa?
        Näillä kuvilla ei tuomiota tulisi, päinvastoin niistä käy selvästi ilmi se että he ovat yrittäneet istuttaa tienvarteensa puita ja pensita juuri näköesteeksi...mutta kun ne aina katkottiin pois! Syyttäjä jo huomasi, että kuvien seassa oli jotain kuvia jotka eivät voineet olla meidän kameralla otettuja...miksi hän ei katkaisuut istuntoa virheellisten todisteiden vuoksi, mieshän oli jo siinä eläkeläisukko oli jo siinä vaiheessa tehnyt henkirikoksen ja häntä kuunneltiin ja uskottiin vaikka hänen motiivinsa näihoin KESKITTYIHIN syytteisiin oli päivän selvä!? Miksi tälle murhaajalle jätetiin asekaappiinsa kuusi asetta... ainoastaan murha-ase on takavarikoitu? On tämä merkillinen yhtälö?Vielä lisää tähän soppaan...murhaajan vaimo(mielestäni mies teki teon täysin suunnitelmallisesti)jäi itse riistakamerakuviin syvällä meidän tontilla. Vaimo meni aikuisen tyttärensä kanssa kori kädessä klapipinolle ja alkoi nakella klapeja koriinsa. Kun pyysin poliisia tukimaan asia sain vastaukseksi, että koska heidänkään tontilta ei ole mitään varastettu niin tokkopa teidänkään tontilta ! Kun en tyytynyt tähän vaan vaadin jatkotukimusta v.2013 tapahtui niin, että mieheni oli tulossa kylpemään huvilalle..hän toi samalla muistitikun jossa kuvat vaimosta halkopinolla olivat..minun piti viedä muistitikku Iisalmen poliisille 26.8., mutta mieheni ammuttiin varandalle 24.8.2013 ja minua haavoitettiin ja olin sairaalassa.Tämän jälkeen mieheni tietokone takavarikoitiin ja sitä pidettiin poliisin hallussa tappopäivästä aina käräjäoikeuden päivään saakka....kun se minulle palautettiin kuvat oli tuhottu poliisin toimesta ja hän kieltäytyi tukimasta koko halkovarkautta! Poliisi tuhosi siis todistusmateriaalin oletetusta halkovarlaudesta. Onneksi on muistitikku jäljellä ja senb kuullessaan tämä tietty poliis sanoi, että sehän on hyvä sitten ei ole mitään hätää toimitappas se minulle??Arvaa toimitinko sille ketulle mitään!


      • Anonyymi
        ja lujaa kirjoitti:

        ainoa keino on unohtaa lait, ja ottaa laki omiin käsiin. mutta siitä vastaa sitten kukin itse. en suosittele.

        Vedä narkki kätees.


      • Anonyymi
        mietinjamietintätä kirjoitti:

        Minua vastaan todisti henkilö jota en ole eläissäni nähnyt..en tunne koko miestä, mutta antoipa vaan mies lausunnon ja lisäksi ihan koko sukuni haukkui. Sanoin asianajajalleni, että eikö tuosta pitäisi jo nostaa kunnianloukkaus juttu....hän sanoi, että se on niin suuritöinen juttu?
        Seuraavaksi sitten henkirikoksentekijän ottamat valokuvat riittivät todisteeksi siitä, että minä olisin siirrellyt isoja(valtavan isoja) kiviä heidän kanaverkkoaitonsa alle ja näin rikkonut heidän kanaverkkoaitaa. Yritin sanoa, että miksi minua ei ole kutsuttu paikalle, silloin kun on todettu kiviä siirrellyksi ja aitaa särjetyksi, koska olen ollut paikalla koko ajan!? Murhaajan sanoi, että minä oeln niin vahva ja olen jaksanut ne hyvin siirtää...ja se riittioikudelle Savossa!
        Miksi minä olisin niitä siirrellyt...itse teki sen, että saisi minut näyttämään epäilyttävältä henkilöltä, kun itse oli ensin tehnyt henkirikoksen, mies on murhaaja. Hän perusteli, että hänen asumismukavuutensa on kärsinyt tästä kiviensiirtelystä....sitä ihmettelen, että raja-aita ja kivet ovat hänen pitkän liiteri/aittansa takana ja se on aina ollut hänen romuvarastonsa ja yhä edelleenkin! Meille päin se sotku ei näy, koska olen sinnekin istuttanut korallikannukkaita jotka kasvavat siellä hyvin ja korkeiksi. Tosin niitäkin on paikka paikoin ja aika ajoin ja osittain katkottu ja revitty poisin osa löytyi toiselta puolelta niemeä saunani takaa!
        Sitten hän keksi syyttää minua salakatselusta. Syyttäjä totesi ensin, että miksi ette heti pyytäneet ottaa kameroita pois puista kun ne huomasitte ja hylkäsi syytteen lisänä se että ne olivat mieheni asettamat enkä minä? Jostain kumman syystä syyttäjä kuitenkin itse veti se myöhemmin hoviin ja sain sakot.
        Mieheni oli ne ripustanut puihin meidän tiemme varteen vahtimaan sitä joka vuodesta toiseen katkoo istuttamani puuntaimet? Mieheni oli murhattu ja minua syytettiin hänen ripustamistaan kameroista ja minä sain sakot kun mieheni tapettu !
        Sakot oli 950 eur...vastaavasti kun tämä nykyinen henkirikoksentekijä kävi kimppuuni vuosia aikaisemmin v.2007, hänelle ei annettu paljon mitään sakkoja ja hän joutui korvaamaan minulle ainoastaan matkakulutja päivärahaa 320 eur!
        Onkohan missään muualla kukaan saanut "väärinasetuista" riistakameroista sakkoja? Mieheni tiesi säännöt ja asetti ne tiensuuntaisesti...poliisin ottaessa ne pois en ollut tarkistamassa missä asennossa kamerat olivat löydettäessä?Poliisi vain roikotti niitä kädessään kysyen ovat nämä teidän?
        Tietentahtoen antoivat niiden olla yhdeksänpäivää ja katkoivat tienvarresta parimetrisen puuntaimen ja tähän muodostuneeseen aukkoon eläkeläisukko istui ruhonleikkurinsa päälle ja kuvautti itseään. Nyt on oikeudesta tilattuna kuvat joihin (mielestäni)murhaaja vetosi....niissä tilatuissa kuvissa ei löydy ollenkaan enää niitä kuvia joita hän asianajajansa opastuksella esitteli oikeudessa?
        Näillä kuvilla ei tuomiota tulisi, päinvastoin niistä käy selvästi ilmi se että he ovat yrittäneet istuttaa tienvarteensa puita ja pensita juuri näköesteeksi...mutta kun ne aina katkottiin pois! Syyttäjä jo huomasi, että kuvien seassa oli jotain kuvia jotka eivät voineet olla meidän kameralla otettuja...miksi hän ei katkaisuut istuntoa virheellisten todisteiden vuoksi, mieshän oli jo siinä eläkeläisukko oli jo siinä vaiheessa tehnyt henkirikoksen ja häntä kuunneltiin ja uskottiin vaikka hänen motiivinsa näihoin KESKITTYIHIN syytteisiin oli päivän selvä!? Miksi tälle murhaajalle jätetiin asekaappiinsa kuusi asetta... ainoastaan murha-ase on takavarikoitu? On tämä merkillinen yhtälö?Vielä lisää tähän soppaan...murhaajan vaimo(mielestäni mies teki teon täysin suunnitelmallisesti)jäi itse riistakamerakuviin syvällä meidän tontilla. Vaimo meni aikuisen tyttärensä kanssa kori kädessä klapipinolle ja alkoi nakella klapeja koriinsa. Kun pyysin poliisia tukimaan asia sain vastaukseksi, että koska heidänkään tontilta ei ole mitään varastettu niin tokkopa teidänkään tontilta ! Kun en tyytynyt tähän vaan vaadin jatkotukimusta v.2013 tapahtui niin, että mieheni oli tulossa kylpemään huvilalle..hän toi samalla muistitikun jossa kuvat vaimosta halkopinolla olivat..minun piti viedä muistitikku Iisalmen poliisille 26.8., mutta mieheni ammuttiin varandalle 24.8.2013 ja minua haavoitettiin ja olin sairaalassa.Tämän jälkeen mieheni tietokone takavarikoitiin ja sitä pidettiin poliisin hallussa tappopäivästä aina käräjäoikeuden päivään saakka....kun se minulle palautettiin kuvat oli tuhottu poliisin toimesta ja hän kieltäytyi tukimasta koko halkovarkautta! Poliisi tuhosi siis todistusmateriaalin oletetusta halkovarlaudesta. Onneksi on muistitikku jäljellä ja senb kuullessaan tämä tietty poliis sanoi, että sehän on hyvä sitten ei ole mitään hätää toimitappas se minulle??Arvaa toimitinko sille ketulle mitään!

        Vinksahtanut komentoketju. Paikkakuntalainen on aina etuoikeutettu paikkakuntalaisvirkamiehen mielestä.
        Kesämökkilaisille ei pidä antaa puheoikeutta. Kuulostaa virkamiemafiatouhulta.


      • Anonyymi
        Usko minua kirjoitti:

        Tuo on se naiivi perus lähtökohta, että lakiteksteillä mennään. Mutta nämä lakisi eivät koske valtiovaltaa vain ainoastaan kansalaista.
        Vaikka olisi suora näyttö, että lakia on rikottu niin sinut tuomitaan siitä huolimatta.

        Olen käynyt oikeutta 15 vuotta samasta asiasta, laki on minun puolellani..
        Kaikki ovat minun puolellani jopa vastapuoli, mutta
        valtio ei tee virheitä ja siksi tapauksta ei oteta käsiteltäväksi.
        Minulle on suoraan intanssi jonka kanssa käräjiä käyn, myöntänyt ,että väärässä ovat. Mutta se ei silti muuta mitään.

        Näytöillä ei ole tekemistä kun vahvat sortavat heikkoja,
        silloin oikeus menetetään jos näytöillä voitettaisiin juttuja,
        niin olisin vieläkin työelämässä. Valitettavasti jos kiistakumppani
        on sinua suurempi oli paikka sitten katu tai oikeussali..
        Et pääse edes oikeuteen asti. Näytöillä ei ole merkitystä vaan
        vallalla. Alpo Rusi oli yksi miljoonasta minusta ei tule seuraavaa Alpoa.
        Siviilioikeuden jutut voivatkin ratketa sillä kummalla on parempi lakimies,
        mutta valtiota vastaan vaikka laki olisi puolellasi sinä,
        et kävele voittajana salista vannon sen.

        "näytöllä ei ole merkitystä vaan vallalla".
        Karmeaa!
        Vuonna 2013.


      • Anonyymi
        Väärät todisteet kirjoitti:

        Niin, mutta osa asiasta on keksittyä, mistä olen saanut tuomion.

        Kyllä uskottavuus oikeuslaitosta ja poliisia sekä yhteiskuntaa kohtaan on mennyt lähes lopullisesti.

        Edelleenkin olen syytön, vaikka on tuomittu. Tämä on niin väärin.

        Suomi ei ole oikeusvaltio. Onneksi ei sakkoja suurempaa, mutta silti minua kohtaan niin ehdottoman väärin, kun on muutenkin lainaa ym. velvoitteita.

        Pelkästään todistajan lausunnot ei saisi riittää näytöksi, vaan olisi oltava muutakin näyttöä.

        syyttömänä minutkin tuomittiin mistä apua saatavilla. valitusprosessit käyty läpi .vastapuolen väittämät kaikki oikeus hyväksyi.jotka kaikki valheellisia joten en ymmärrä tätä oikeuskäytäntöä. olisko jostain saatavilla apua.


      • Anonyymi

        Se on... En tiedä mitä teen itsekään... Terveys, kunnia, rahat, sosiaaliset ihmissuhteet, mielenkiinnonkohteet, rauha olla...


      • Anonyymi
        20 tuomaria - yli 200 valhetta kirjoitti:

        Kaupunginvoutina toiminut tuomari ryösti velattoman yritykseni omaisuuden peitellakseen omia lainlyöntejään. Sanoi: "Se on turha valittaa, on tässä sen verran suhteita". Ja niitä oli. Alioikeuden tuomarilla oli jatkuvasti omia velkojaan ulosotossa samalla voudilla.Hylkäsi valituksen. Vouti oli myös asiaa käsitelleen hovioikeuden jäsen.Hylkäsi valituksen. Kun juttu ehti KKO:hon,kyseinen laittoman päätöksen tehnyt HO:n neuvos oli jo KKO:n jäsen, eli valitsemassa jutun esittelijää KKO:n jäseneksi. Kuten tapahtuikin.
        Onko Suomi koko EU:ssa varsinainen oikusturvan persläpi?

        Hauska tarina. Kuitenkin niin paljon reikiä ettei kestä päivänvaloa.


    • prokuraattori

      Suomen oloissa että joku tuomittaisiin syyttömänä. Sen sijaan suuri määrä syyllisiä saa vapauttavan tuomion.

      • Syytön tuomita

        Kyllä Suomessa on mahdollista syytönkin tuomita rikoksesta. Vaikea tilanne se on syyttömälle.


      • samoin
        Syytön tuomita kirjoitti:

        Kyllä Suomessa on mahdollista syytönkin tuomita rikoksesta. Vaikea tilanne se on syyttömälle.

        Eipä kuultu todistjia syyttömyyden puolesta, ja tarkastettu asiota jotka todistavat sen. Kaikki perusty yhden ihmisen lausumaan. No, pääsivätpä tutkivat poliisit helpommalla. Kun oli vielä asianosaisen tuttava. Siinä meni usko suomen oikeuteen....


      • Eikö?

        Roposen tapaus nyt esim osoittaa, että syyttömänä voit päästä nokkimaan jonkun toisen ryöstöä, eikä se ole ainut..No nyt istuu linnassa eikä taaskaan ole mielestään syyllinen ,mutta tuossa toisessa tapauksessa on sentään annettu vapauttava päätös, mikä varmaan lämmittää 8 vuoden lusimisen jälkeen.


      • Syytön tuomita kirjoitti:

        Kyllä Suomessa on mahdollista syytönkin tuomita rikoksesta. Vaikea tilanne se on syyttömälle.

        rikos rikosten yhdistelmä keskimäärin laillisen tuomio istuimen langettama tuomio = täsmälleen oikea tuomio. Ilman todisteita ei tuomita se on oikeus murha. Asian osaisille kuuluu oikeuden käynti pöytäkirjat joihin kuuluu mm poliisin esitutkinta pöytä kirja poliisin leimalla ja vähintään 2 poliiisin allekirjoitus ja todisteet. Kyseisen raastuvan oikeuden käynti pöytäkirjaan tulee suomen valtion leima ja tuomatrin virassa olleen ja syyttäjän allekirjoitus. Asian voi viedä hovi oikeuteen ja court of justice human right's yk:n kautta oikeuden käynti pöytäkirjojen puuttuminen on todiste itsessään kaikki oikeuden käynnit suomessa ovat rikollisia. Presidentti Halonen sanoi kehoitti uuden vuoden puheessaan 2011 suomen kansalaisia kääntymään suomalaisten raastuvan oikeuksien sijaan kansain välisen oikeuden court of justice human right's puoleen vara tuomari niinistö vapauttti uutis tietojen mukaan 73 vankia se merkitsee virallisesti kaikkien suomalaisten olevan toisen kerran presidentin virassa toimivien taholta rikollisia.


      • aivanvarmastisyytöntuom
        Syytön tuomita kirjoitti:

        Kyllä Suomessa on mahdollista syytönkin tuomita rikoksesta. Vaikea tilanne se on syyttömälle.

        Näin tapahtuu varmasti ja rahalla ja tuttavuudella on suuri merkitys ainakin pikku paikkakunnilla! Olen itse sen kokenut...todella halpamaista toimintaa ja poliisi ei vastaa esittämiini kysymyksiin! Ne suojelevat toinen toistaan! Näin on!


      • Anonyymi
        Eikö? kirjoitti:

        Roposen tapaus nyt esim osoittaa, että syyttömänä voit päästä nokkimaan jonkun toisen ryöstöä, eikä se ole ainut..No nyt istuu linnassa eikä taaskaan ole mielestään syyllinen ,mutta tuossa toisessa tapauksessa on sentään annettu vapauttava päätös, mikä varmaan lämmittää 8 vuoden lusimisen jälkeen.

        Istuisiko Roponen linanssa jos ei olisi joutunut aluperin syyttmänä vankilaan?


      • Anonyymi
        Syytön tuomita kirjoitti:

        Kyllä Suomessa on mahdollista syytönkin tuomita rikoksesta. Vaikea tilanne se on syyttömälle.

        Virheitä on tapahtunut.
        Virheelliset tuomiot jäävät rasittamaan kollektiivista muistia.


    • Surullinen, väsynyt ja pelo...

      Onnea sinulle! Mieheni tuomittiin vankeuteen valheellisella tarinalla, muiden todistajien todistuksista piittaamatta. Tarinat muuttui toisella osapuolella 4 kertaa kuulusteluiden ja oikeuskäsittelyiden aikana, mutta silti häntä uskottiin kun osasi filmata tarpeeksi uskottavasti! Meidän perhettä on myös uhkailtu tämän toisen osapuolen lähipiirin taholta, vaikka me perheenjäsenet emme liity tapahtumiin millään tavalla. Poliisi ei ota tilanteeseen mitään kantaa ja tuntuu kuin apua ei tulisi mistään! Aivan kuin oikeuskäsittelyjen päätös olisi jo ennalta sovittu, kunhan vaan viedään muodon vuoksi istunnot läpi.. Meni minullakin usko oikeuteen ja sen toteutumiseen Suomessa lopullisesti! Haluaisin maksaa toiselle osapuolelle "potut pottuina" takaisin, mutta en tiedä kuinka se onnistuisi! Auttakaa ja neuvokaa minua, pelkään lasteni ja perheeni turvallisuuden puolesta!

      • Eipiitata

        Kuinka paljon etukäteen tuleekaan päätöksiä? Hovioikeudenneuvos itse kertoi, ja sanoi, että jos toimittaisiin oikein, olisi päätös toinen. Oikeusasiamies viittaa kintaalla.


    • Caribia

      minut tuomittiin sakkoihin ja korvauksiin pahoinpitelystä,jota en tehnyt.nainen laittoi omiaan ja väitti että siskoni ja minä olisimme hakanneet häntä.oikeasti hän kävi siskooni käsiksi ja pyynnöistä huolimatta ei irrottanut otettaan.tönäisin naisen pois ja soitin poliisit.Hänpä kertoi kuinka minä ja siskoni olimme kaataneet hänet useasti maahan,repineet hiuksista jne.ja kuinka vammat siskooni olivat tulleet hänen puolustaessaan itseään.Oikeus uskoi heitä.Sakkoja tuli pahoinpitelystä 180 € ja korvauksia 2500 €.Kiitos Suomen oikeuslaitos!Ja tuo päätös tuli hovista,että valitettu on.Tämän naisen syytteet hylättiin hovissa kokonaan.Eli kävelee ku koira veräjästä ja nauraa partaansa kun sai minulta ja siskoltani kummaltakin 2500 €.Voi v***u!

      • tuomittu syytön

        meitä oli kolme kaveria liikenteessä, kun jouduimme sanasotaan humalaisen naisen kanssa.Naisella oli mukanaan aviomies, joka sittemmin "todisti"oikeudessa, että olimme pahoinpidelleet hänen vaimonsa. Kaikki kolme olimme epäiltynä ja kaksi meistä tuomittiin ehdonalaiseen vankeuteen!!!!pahoinpitelyä ei tapahtunut ja vammansa nainen oli saanut humalassa kaatuilustaan ja olipa eräs todistaja nähnyt tämän samaisen avioparin hetkeä aiemmin olleen sanasodassa keskenään, todistaja oli huolissaan kysynyt olisivatko he avun tarpeessa, koska nainen oli kaatuillut, mutta sille ei ollut tarvetta.naisen vammat olivat lieviä, kun vielä väitettiin yhden meistä potkineen häntä maassa makaavana. Joka tapauksessa potkimista, eikä muutakaan väitettyä tapahtunut, mutta oikeus katsoi naisen aviomiehen todistukseen nojaten panna meidät maksamaan naisen humalassa toikkaroinnin.ETTÄ TÄLLAINEN ON SUOMI OIKEUSVALTIONA!


      • velipoika
        tuomittu syytön kirjoitti:

        meitä oli kolme kaveria liikenteessä, kun jouduimme sanasotaan humalaisen naisen kanssa.Naisella oli mukanaan aviomies, joka sittemmin "todisti"oikeudessa, että olimme pahoinpidelleet hänen vaimonsa. Kaikki kolme olimme epäiltynä ja kaksi meistä tuomittiin ehdonalaiseen vankeuteen!!!!pahoinpitelyä ei tapahtunut ja vammansa nainen oli saanut humalassa kaatuilustaan ja olipa eräs todistaja nähnyt tämän samaisen avioparin hetkeä aiemmin olleen sanasodassa keskenään, todistaja oli huolissaan kysynyt olisivatko he avun tarpeessa, koska nainen oli kaatuillut, mutta sille ei ollut tarvetta.naisen vammat olivat lieviä, kun vielä väitettiin yhden meistä potkineen häntä maassa makaavana. Joka tapauksessa potkimista, eikä muutakaan väitettyä tapahtunut, mutta oikeus katsoi naisen aviomiehen todistukseen nojaten panna meidät maksamaan naisen humalassa toikkaroinnin.ETTÄ TÄLLAINEN ON SUOMI OIKEUSVALTIONA!

        Aivan sama tapahtuma kuin edellisessä kerronnassa, lisänä sopassa paikallisen syyttäjän henkilökohtainen kauna erästä sukulaista kohtaan, todistajalausunnot jätettiin täysin huomioimatta ja poika tuomittiin maksamaan kännisen akan oman ukon aiheuttamat vahingot silminnäkijät alkuperäinen kuulustelupöytäkirja kertoi totuuden, tuomio ei.
        Tuomio ei ole vielä lainvoimainen, kuitenkin hovissa käsitelty, onko mitään tehtävissä lainpuitteissa enää?


      • KÄytännön faktaa

        Näin se juuri menee. Kilttiä ihmistä lyödään tässä väkivallan ja valheen luvatussa kilvenkiillotusmaassa.

        Oikeuden istunnot ovat näytelmiä, jossa paras filmaaja palkitaan. Sitä, joka ei filmaa, ei muuta kertomustaan ja puhuu totta, tuomitaan.


      • Anonyymi
        KÄytännön faktaa kirjoitti:

        Näin se juuri menee. Kilttiä ihmistä lyödään tässä väkivallan ja valheen luvatussa kilvenkiillotusmaassa.

        Oikeuden istunnot ovat näytelmiä, jossa paras filmaaja palkitaan. Sitä, joka ei filmaa, ei muuta kertomustaan ja puhuu totta, tuomitaan.

        Tämä on täysin totta,se jolla on kanttia valehdella oikeudessa, todistajana hullu/mieleltään häiriintynyt lähisukulainen valehtelemassa ja jos olet yksin asian kanssa tuomio tulee. Tarvii vain keksiä yhteinäinen tarina. Suomessa jaetaan tuomioita todella heppoisin perustein riittää vain lähiomaisen todistelut ja kuvat itsetehdyistä jäljistä. Näitä valitettavan usein suomessa ja ihminen joka joutuu jatkuvasti puolustuskannalle uupuu vuosien jälkeen, eikä enään jaksa puolustella itseään koska siitä ei ole hyötyä tässä valtiossa, jos vielläpä sattuu huonostihoitava asianajaja kohdalle. Kaikenlisäksi mukana lapset ja kohta neljä vuotta jatkunut huoltokiista kuormittamassa tilannetta ja vastapuoli hankaloittamassa arkea.

        -Syyttömänä tuomittu


      • Mulle on käynyt samanlainen juttu. Ja tarvisin nyt kovasti neuvoja mitä tehdä. En pärjää. Valvon joka yö,itkettää. Mä en jaksa enää.


      • tääonihanjärkyttävää kirjoitti:

        Mulle on käynyt samanlainen juttu. Ja tarvisin nyt kovasti neuvoja mitä tehdä. En pärjää. Valvon joka yö,itkettää. Mä en jaksa enää.

        Siis kuin Caribia nimimerkillä .
        Syyttömänä syytetty.


      • tääonihanjärkyttävää kirjoitti:

        Mulle on käynyt samanlainen juttu. Ja tarvisin nyt kovasti neuvoja mitä tehdä. En pärjää. Valvon joka yö,itkettää. Mä en jaksa enää.

        Minutkin tuomittiin syyttömäksi todisteista huolimatta. Olen katkera, vihainen ja ahdistunut. En voi uskoa tätä vääryttä ja voimavarat hukassa. Elämä tuntuu valuvan epätoivoon.


      • Anonyymi
        KÄytännön faktaa kirjoitti:

        Näin se juuri menee. Kilttiä ihmistä lyödään tässä väkivallan ja valheen luvatussa kilvenkiillotusmaassa.

        Oikeuden istunnot ovat näytelmiä, jossa paras filmaaja palkitaan. Sitä, joka ei filmaa, ei muuta kertomustaan ja puhuu totta, tuomitaan.

        Noin se vaan menee. Paras filmaaja palkitaan. Tarinan muuttumisella ei ole mitään arvoa.

        Tuolla ylempänä oli maininta, että jos oikeus uskoo maahisiin, niin tuomio tulee sen mukaan.


    • poliisi todistaa

      Kun tuli päätös Tiehallinnolta yleisen tien siirtämiseksi uusjakotoimituksen yhteydessä niin
      jo viikon kuluttua tuli naapuri väijymään ja teki
      keksityn rikosilmoituksen tien tukkimisesta.
      Sairaalassa kovien kipujen vuoksi ollut henkilö
      oli selän puutumisen takia joutunut hetkeksi
      poistumaan ajoneuvostaan koska pidätyskyky oli mennyt.Naapuri kävi kuvaamassa ajoneuvon, vei käräjiin, sairaalassa ollut sai tuomion syyttömänä eikä tietä ole siirretty tänäkään päivänä. EU:n tuomioistuimeen on näin häikäilemätön oikeusmurha vietävä mutta olisko
      kenelläkään sellaisesta kokemuksia, kertokaa
      ihmeessä. Ei näin voi toiselle tehdä joka on
      työn rasittavuuden takia ollut sairaana, ajettavana autolla joka aamu ja ilta oli 200 km ja työ paikkakunnalla siihen päälle!

    • Subaduu

      Suomen oikeuslaitos ei tarvitse todisteita tuomitakseen ihmisen jostain rikoksesta. Sille riittää tutkivan rikospoliisin sana, vaikka poliisin pitäisi lakitekstin mukaan olla puolueeton ja tutkinnan puolueeton. Miten poliisi edes näin ollen voi todistaa oikeudessa? Mikäli rikospoliisi haluaa sinut linnaan, niin riittää kun he sanovat että olet syyllinen vaikka selvät todisteet olisivatkin poliisin lausumaa vastaan. Suurin painoarvo on " vasikoitten" sanomisilla, vaikka niissä ei olisikaan mitään totuuspohjaa. Eli mikäli haluatte pelastaa oman nahkanne niin keksikää rikoksia mitä tungette sitten toisten ihmisten niskaan, niin saatte pullaa ja silityksen päähän ja pääsette koppihoidosta oitis pois ja olet poliisin paras(ainoa) kaveri, jolloin myös poliisi on sinun AINOA kaveri. Elämä on valintoja täynnä ja muistakaa että syyttäjä lukee lakia niinkuin piru raamattua!!!

      • UB-veljet

        Dino, Dino, Dino.... Mikähän sinun tarinasi onkaan.


    • pilaantuneet

      Ne on VAIN ihmisiä ja joskus todella typeriä. Tuntuu ettei ole edes alkeellista talonpoikaisjärkeä.
      Inhimillisyys on niille kirosana ja täysin tuntematon käsite.

      Todisteita ei tarvitse olla kunhan vastapuolella on kärsivän näköinen nainen ja siihen vielä liitettynä oikein ajoitettu itkun purskahdus.

      Miunulta on mennyt täysin luotto noihin "oikeuden" edustajiin. Niin huonoja kokemuksia ettei voi kuin ihmetellä heidän moraaliaan.

      Enkä tarkoita että olisin yrittänyt luistaa tuomiosta. Vaan väkisin tungettiin nimike, johon ei ollut mitään todisteita.
      Jaa, olihan se entisen vaimoni väite, joka oli varsin kummallinen ja syytekin nostettiin 2vkoa tapahtuman jälkeen. Ja vain siksi etttä olin edellisenä päivänä katkaissut puhelun kun hän oli ruvennut huutamaan ja kiroilee lasten kuullen. Eikä asiaa puoleltani parantunut se tosiasia, että vaimoni on nykyään lesbo.

      Mikä on varmin riitaisan eron tae? Ex-puoliso joka on lesbo :)
      Näin täällä Lpr:ssa.

    • päätelmä

      Sanoit ensin " todisteilla tuomittu syyliseksi " - todistamisen tarkoitus on löytää armuus syylisyydestä .
      Puhuit myös todistajien tehneen väärän valan jota ei voi yhdistää " todisteilla tuomittu syyliseksi tekoon " vaan todistajat vahvistavat käsitystä teosta joita todisteet todentavat tapahtuneen .

      Jos valitustie ei ole loppu eli Käräjäoikeus-valitus-Hovioikeus-takaisin-Käräjäoikeus-valitus-Korkea Oikeus ( lopullinen päätös tuomiolle ) .
      Pyrit käsittelemään näytön niin että näyttö ei todenna tekoa eli näyttö on aina tutkittavaa objektia ja näin pääset vapaaksi tuomiosta .
      Pitää myös miettiä kelpaako kyseinen objekti näytöksi jne.

      Pitäisi tietää enemmän tuomiosta ennen kuin osaa vastata pitää vain todeta että kun puhut näytöllä tuomitsemisesta mitään vääryyttä ei voida tuomioistuimen kohdalta tapahtuneen jos tuomioistuin otti kaikki asiat huomioon näytön käsittelyssä .

    • konnunsuo

      Täällä uhotaan, että on tuomittu oikeudessa syyttömänä.

      Olitteko niin tyhmiä, että menitte oikeuteen ilman asianajajaa.

      Ja sitä oikeuteen joutumista voi aika paljon vähentää, kun katsoo, missä porukassa liikkuu.

      • Oikeutta vai ei

        Mielenkiintoista tekstiä kaikilta eikä varmaankaan kukaan väärässä, Se on vain niin että todisteet/todistajat vakuuttaa oikeuden ja syytetty on jo puoliksi syyllinen oli tehnyt mitään tai ei.
        Ulkopuolisen on erittäin vaikea otta tosiasioista selvää mm.poliisi tutkija katsoo esitetyt faktat ilman syyttämistä ketään kohtaan ja laittaa eteenpäin syyttäjälle joka tekee ratkaisun näyttöjen perusteella.

        Oma kokemus on että se joka vie jutun ekana on voittaja.
        Nainen vie jutun poliisille / rikosilmoitus pahoinpitelystä ilman että on tapahtunut mitään ja käynyt lääkärissä jo vuotta aiemmin ilmoittamassa pahoinpitelystä... lääk.todistuksessa mustelmia jota ei näkyvissä???
        Nauhoitin naisen kanssa käydyn keskustelun jossa hän itse todistaa että on kiristänyt tehnyt perättömän ilmiannon kaverinsa/todistajan kanssa sekä haluavansa kaiken omaisuuteni vaikka millä keinoin.
        poliisi ei ottanut käsittelyyn.... syyttäjä ei kuunnellut nauhaa ..... tuomaria ei kiinnostanut... ja oma lakimies oli vastapuolen lakimiehen kaveri eli ei kehdannut tuoda asiota oikeassa valossa esiin (piparia tarjolla??) päädyttiin sovinto ratkaisuun kun lääk. todistuksessa oli maininta ei mustelmaakaan. kommenttina kaikille: vie asiat poliisille parisuhteessa ekana niin saat toiselta tuhansia euroja eikä ketään kiinnosta miten


      • tuomittu ekaa kertaa
        Oikeutta vai ei kirjoitti:

        Mielenkiintoista tekstiä kaikilta eikä varmaankaan kukaan väärässä, Se on vain niin että todisteet/todistajat vakuuttaa oikeuden ja syytetty on jo puoliksi syyllinen oli tehnyt mitään tai ei.
        Ulkopuolisen on erittäin vaikea otta tosiasioista selvää mm.poliisi tutkija katsoo esitetyt faktat ilman syyttämistä ketään kohtaan ja laittaa eteenpäin syyttäjälle joka tekee ratkaisun näyttöjen perusteella.

        Oma kokemus on että se joka vie jutun ekana on voittaja.
        Nainen vie jutun poliisille / rikosilmoitus pahoinpitelystä ilman että on tapahtunut mitään ja käynyt lääkärissä jo vuotta aiemmin ilmoittamassa pahoinpitelystä... lääk.todistuksessa mustelmia jota ei näkyvissä???
        Nauhoitin naisen kanssa käydyn keskustelun jossa hän itse todistaa että on kiristänyt tehnyt perättömän ilmiannon kaverinsa/todistajan kanssa sekä haluavansa kaiken omaisuuteni vaikka millä keinoin.
        poliisi ei ottanut käsittelyyn.... syyttäjä ei kuunnellut nauhaa ..... tuomaria ei kiinnostanut... ja oma lakimies oli vastapuolen lakimiehen kaveri eli ei kehdannut tuoda asiota oikeassa valossa esiin (piparia tarjolla??) päädyttiin sovinto ratkaisuun kun lääk. todistuksessa oli maininta ei mustelmaakaan. kommenttina kaikille: vie asiat poliisille parisuhteessa ekana niin saat toiselta tuhansia euroja eikä ketään kiinnosta miten

        Olen myös tuomittu ho:ssa.
        Nyt tiedän miten Suomen oikeuslaitos toimii: Se osapuoli joka osaa tehdä paremman shown, on voittaja.
        Oma asianajajan pätevyys on ratkaisevaa. Meillä syyttäjä vei juttua oman mielensä mukaan ja kun en ollut aikaisemmin ollut oikeudessa, en osannut toimia siellä "oikein". Faktoilla ei ole merkitystä vaan yleisellä ilmapiirillä, puolustuksen faktat ohitettiin ja syyttäjän oletukset olivat sitten "totuus".
        On turhan lapsellista uskoa oikeuslaitoksen oikeudemukaisuuteen tai siihen että totuutta yritetään edes etsiä.


      • ......
        tuomittu ekaa kertaa kirjoitti:

        Olen myös tuomittu ho:ssa.
        Nyt tiedän miten Suomen oikeuslaitos toimii: Se osapuoli joka osaa tehdä paremman shown, on voittaja.
        Oma asianajajan pätevyys on ratkaisevaa. Meillä syyttäjä vei juttua oman mielensä mukaan ja kun en ollut aikaisemmin ollut oikeudessa, en osannut toimia siellä "oikein". Faktoilla ei ole merkitystä vaan yleisellä ilmapiirillä, puolustuksen faktat ohitettiin ja syyttäjän oletukset olivat sitten "totuus".
        On turhan lapsellista uskoa oikeuslaitoksen oikeudemukaisuuteen tai siihen että totuutta yritetään edes etsiä.

        Niin, et suinkaan ole ainoa syyttömänä tuomittu. Linnassa istuvista 90 % väittää olevansa siellä syyttöminä.


      • WaariWanha
        ...... kirjoitti:

        Niin, et suinkaan ole ainoa syyttömänä tuomittu. Linnassa istuvista 90 % väittää olevansa siellä syyttöminä.

        Espoon käräjäoikeudessa joko ei nauhoiteta todistajalausumia tai syytetyn hyväksi lausuttu poistetaan teknisesti nauhoitteelta. Tämän olen usein todennut.
        Kerran edustin pankin velallista ja kun itse ja pankin asiamies olimme jättäneet jutun ratkaistavaksi, lautamiehet olivat yksimielisesti kannallani, jolloin läski akkatuomari siirsi jutun uuteen käsittelyyn, vaihtoi lautamiehet ja yksipuolisesti pyysi pankilta lisäkirjelmää asiassa.
        Pankki tuolla kertaa voitti.


      • minäkin syytön
        ...... kirjoitti:

        Niin, et suinkaan ole ainoa syyttömänä tuomittu. Linnassa istuvista 90 % väittää olevansa siellä syyttöminä.

        Yleinen ajatus siitä että kaikki linnassa istuvat ovat syyttömiä (ts 90%) on ihan absurdi.
        Mutta pitää muistaa että määrätyissä rikostyypeissä on mahdollista saada oikeusmurha aikaiseksi hyvinkin helpolla. Riittää kun on hyvä syyttäjä ja nynny asianajaja. Lapsellista kuvitella että oikeus aidosti hakee totuutta, riittää kunhan oikeusprosessi menee näennäisen oikein.


      • Me vain urputamme ne
        WaariWanha kirjoitti:

        Espoon käräjäoikeudessa joko ei nauhoiteta todistajalausumia tai syytetyn hyväksi lausuttu poistetaan teknisesti nauhoitteelta. Tämän olen usein todennut.
        Kerran edustin pankin velallista ja kun itse ja pankin asiamies olimme jättäneet jutun ratkaistavaksi, lautamiehet olivat yksimielisesti kannallani, jolloin läski akkatuomari siirsi jutun uuteen käsittelyyn, vaihtoi lautamiehet ja yksipuolisesti pyysi pankilta lisäkirjelmää asiassa.
        Pankki tuolla kertaa voitti.

        Helsingin käräjäoikeudestakin katoaa / "pyyhkiytyy" hakijan omat lausunnot. Lisäksi oikeus ei koskaan äänitä asianajien puheita. Minulla oli salissa neljä kuulijaa, kun vastapuolen asianajaja väitti lasten huoltoriidassa minun olleen Hesperian mielisairaalassa ja lisäksi hän väitti, että minut on tuomittu lasteni pahooinpitelystä. Sain todistukset, etten ole ikinä ollut missään psykiatrin vastaanotollakaan eikä minua ole koskaan edes syytetty lasten pahoinpitelystä - ei muuten ole poliisikaan koskaan tutkinut sellaista. Menetin lasten huoltajuuden, mutta poliisi tutkinnan päätös kuulijoita kuulematta oli se, että asiassa ei ole tapahtunut rikosta. Vaadin heti väitteen esittämisen jälkeen sitä merkittäväksi pöytökirjaan. Tuomari ei kirjannut. Nyt olen sen jälkeen yrittänyt joka oikeudenkäynnissä saada nauhoittaa koko oikeudenkäynnin. Lupaa ei saa.


      • Pitäs kai tehdä jota
        Me vain urputamme ne kirjoitti:

        Helsingin käräjäoikeudestakin katoaa / "pyyhkiytyy" hakijan omat lausunnot. Lisäksi oikeus ei koskaan äänitä asianajien puheita. Minulla oli salissa neljä kuulijaa, kun vastapuolen asianajaja väitti lasten huoltoriidassa minun olleen Hesperian mielisairaalassa ja lisäksi hän väitti, että minut on tuomittu lasteni pahooinpitelystä. Sain todistukset, etten ole ikinä ollut missään psykiatrin vastaanotollakaan eikä minua ole koskaan edes syytetty lasten pahoinpitelystä - ei muuten ole poliisikaan koskaan tutkinut sellaista. Menetin lasten huoltajuuden, mutta poliisi tutkinnan päätös kuulijoita kuulematta oli se, että asiassa ei ole tapahtunut rikosta. Vaadin heti väitteen esittämisen jälkeen sitä merkittäväksi pöytökirjaan. Tuomari ei kirjannut. Nyt olen sen jälkeen yrittänyt joka oikeudenkäynnissä saada nauhoittaa koko oikeudenkäynnin. Lupaa ei saa.

        Ihan kuin omaa tekstiä lukisi. Minä vain olen nainen, jolta ex- mies valehteli lapset. Nyt on oikeusalissa ex- miehen teksti hieman siistiytynyt, kun nauhoitan kaikki oikeudenkäynnit. Kerron sen myös tuomarille, että kerään todistusaineistoa ja vetoan korkeimman oikeuden päätökseen. KKO päätös R89/330 20.3.1990
        Ollessaan poliisin kuulusteltavana C oli vastoin poliisimiesten kieltoa salaa videolaittein tallentanut käytyä keskustelua. Tällä menettelyllään C ei ollut syyllistynyt salakatseluun tai -kuunteluun, koska se ei ollut loukannut poliisimiesten yksityisyyttä.
        http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kko/kko/1990/19900036 .
        Valitettavasti vain todistajan pitää kertoa totuus ja vain totuus mitään siitä poisjättämättä oikeudessa, tuomari voi jättää paljonkin totuudesta kirjaamatta eikä se ole rikos.


      • kutsenenkov

        "Olitteko niin--" Meillä oli perintöriidassa (v. -86) asianajajana helsinkil. "hovioikeuden auskultantti", eli oik. tiet. opiskelija J. S. Kaveri oli jo opiskeluvaiheessa niin kieroutunut "lainoppinut", että korvausta (kesämökkitontti) vastaan hoiti asiat vastapuolen hyväksi. Ja kun istunto vielä tapahtui Turussa, asia oli päätetty hyvä-veli porukassa jo edellisillan ravintolareissulla. Tuomioistuimen jäsenet osin humalassa ja/tai krapulassa, esim. oik.puh. joht. vaati siv,rek. kuuluvalta sormia raamatun päälle...


      • kutsunenkov
        kutsenenkov kirjoitti:

        "Olitteko niin--" Meillä oli perintöriidassa (v. -86) asianajajana helsinkil. "hovioikeuden auskultantti", eli oik. tiet. opiskelija J. S. Kaveri oli jo opiskeluvaiheessa niin kieroutunut "lainoppinut", että korvausta (kesämökkitontti) vastaan hoiti asiat vastapuolen hyväksi. Ja kun istunto vielä tapahtui Turussa, asia oli päätetty hyvä-veli porukassa jo edellisillan ravintolareissulla. Tuomioistuimen jäsenet osin humalassa ja/tai krapulassa, esim. oik.puh. joht. vaati siv,rek. kuuluvalta sormia raamatun päälle...

        anteeks, opisk. nimi oli A. S. ei J S.


      • Teatterituomiot
        tuomittu ekaa kertaa kirjoitti:

        Olen myös tuomittu ho:ssa.
        Nyt tiedän miten Suomen oikeuslaitos toimii: Se osapuoli joka osaa tehdä paremman shown, on voittaja.
        Oma asianajajan pätevyys on ratkaisevaa. Meillä syyttäjä vei juttua oman mielensä mukaan ja kun en ollut aikaisemmin ollut oikeudessa, en osannut toimia siellä "oikein". Faktoilla ei ole merkitystä vaan yleisellä ilmapiirillä, puolustuksen faktat ohitettiin ja syyttäjän oletukset olivat sitten "totuus".
        On turhan lapsellista uskoa oikeuslaitoksen oikeudemukaisuuteen tai siihen että totuutta yritetään edes etsiä.

        Nimimerkin "näytös" teksti on täyttä ja täsmällistä faktaa SUomen oikeuslaitoskäytännöstä.


      • Käytännön faktaa.
        Me vain urputamme ne kirjoitti:

        Helsingin käräjäoikeudestakin katoaa / "pyyhkiytyy" hakijan omat lausunnot. Lisäksi oikeus ei koskaan äänitä asianajien puheita. Minulla oli salissa neljä kuulijaa, kun vastapuolen asianajaja väitti lasten huoltoriidassa minun olleen Hesperian mielisairaalassa ja lisäksi hän väitti, että minut on tuomittu lasteni pahooinpitelystä. Sain todistukset, etten ole ikinä ollut missään psykiatrin vastaanotollakaan eikä minua ole koskaan edes syytetty lasten pahoinpitelystä - ei muuten ole poliisikaan koskaan tutkinut sellaista. Menetin lasten huoltajuuden, mutta poliisi tutkinnan päätös kuulijoita kuulematta oli se, että asiassa ei ole tapahtunut rikosta. Vaadin heti väitteen esittämisen jälkeen sitä merkittäväksi pöytökirjaan. Tuomari ei kirjannut. Nyt olen sen jälkeen yrittänyt joka oikeudenkäynnissä saada nauhoittaa koko oikeudenkäynnin. Lupaa ei saa.

        "Samaa tekee Helsinki". Näissä käytännöissä juuri tulee esiin oikeusturvan täydellinen puuttuminen monessa kohtaa.

        Oikeus voi koska tahansa ja täysin mielivaltaisen harkintansa mukaan tehdä vaivan mitä haluaa. Tehokkain oikeusmurhan keino on yksinkertaisesti olla ottamatta väärinkäytöksiä käsittelyyn.


      • Käytännön faktaa
        minäkin syytön kirjoitti:

        Yleinen ajatus siitä että kaikki linnassa istuvat ovat syyttömiä (ts 90%) on ihan absurdi.
        Mutta pitää muistaa että määrätyissä rikostyypeissä on mahdollista saada oikeusmurha aikaiseksi hyvinkin helpolla. Riittää kun on hyvä syyttäjä ja nynny asianajaja. Lapsellista kuvitella että oikeus aidosti hakee totuutta, riittää kunhan oikeusprosessi menee näennäisen oikein.

        Nimimerkin "lapsellista" esiintuomaa käytännön faktaa ei tarvitse toistaa. Olet aivan oikeassa.


      • Anonyymi
        Me vain urputamme ne kirjoitti:

        Helsingin käräjäoikeudestakin katoaa / "pyyhkiytyy" hakijan omat lausunnot. Lisäksi oikeus ei koskaan äänitä asianajien puheita. Minulla oli salissa neljä kuulijaa, kun vastapuolen asianajaja väitti lasten huoltoriidassa minun olleen Hesperian mielisairaalassa ja lisäksi hän väitti, että minut on tuomittu lasteni pahooinpitelystä. Sain todistukset, etten ole ikinä ollut missään psykiatrin vastaanotollakaan eikä minua ole koskaan edes syytetty lasten pahoinpitelystä - ei muuten ole poliisikaan koskaan tutkinut sellaista. Menetin lasten huoltajuuden, mutta poliisi tutkinnan päätös kuulijoita kuulematta oli se, että asiassa ei ole tapahtunut rikosta. Vaadin heti väitteen esittämisen jälkeen sitä merkittäväksi pöytökirjaan. Tuomari ei kirjannut. Nyt olen sen jälkeen yrittänyt joka oikeudenkäynnissä saada nauhoittaa koko oikeudenkäynnin. Lupaa ei saa.

        Mitä jos "salaa" nauhoittaa koko oikeudenkäynnin huomaamatta ja sitten kirjoittaa vaikka koko homman sanasta sanaan paperille ja esittää sen todisteeksi.

        Sanoo että muistaa täsmälleen kaiken sanotun.


    • 20091125

      Jos saa syytteen ja pitää itseään syyttömänä, niin kait ymmärrätte hankkia juristin avuksi. Jos on syyllinen ja asia vähäinen, niin silloin selviää tunnustamalla. Jos ei ymmärrä hankkia apua, niin turha valittaa.

      • Syytön edelliseenkin

        syyttömänä tuomittu jo kerran ja taas saman akan takia yksi "SATU"hovissa.Teletutkintaa ei tehty edelliselläkään kerralla vaikka sitä pyysin ja kyseinen akka voitti valehteluistaan huolimatta.Hänpä otti todistajaksi entisen lautamiehen joka teki väärän valan.Kyseinen lautamies on (nainen)vastapuolen taloyhtiön isönnöitsijä ja perhetuttu ollut jo vuosikymmeniä.Oikeus tietenkin uskoi tuon lautamiehen todistuksen,koska eiväthän he voineet myöntää että lautamiehet ja tuomaritkin voivat tehdä vääriä valoja.Nyt hovissa oleva tarina samaa paskaa saman ämmän(eli entisen avopuolisoni)ex-muijan rahastusta.Käräjäoikeudessa oli mukana nauhoitettu puhelu,jonka oli nauhoittanut tuon akan uusi avomies,ja he väittävät että kyseinen soittaja olen minä.En kuitenkaan ole tuo soittaja ja asianajajani pyysi tuon äänitteen tutkimista,mutta syyttäjä katsoi että se on tarpeetonta ja muka vaikeaa???.Vituttaa jos minut taas tuomitaan tässä oikeusvaltiossa nimeltään SUOMI.


    • Haudan peittäjä

      Paljon on tuomareita ja useat heistä juomareita He eivät ota asioihisisi kantaa ei edes silloin kun päälläsi on tonneittain santaa

    • myös huolajuus riita

      Tuomioistuin tuomitsi jalan päälle ajoista, vaikka jalka ei saanut naarmukakaan.
      http://www.youtube.com/watch?v=s4sGHGaB72g

      http://www.youtube.com/watch?v=qSrPYK8EqxM

      Tuon tarkemmin en tiedä tapauksesta, mutta minut 162 cm hoikka nainen tuomittiin 190 cm yli 90kg painavan miehen päästä silmälasien varastamisesta, vaikka kukaan paikalla ollut ei koko aamupäivän aikana nähnyt ex- miehelläni silmälaseja päässä. Pidin lähinnä vitsinä, kun ex- mies huusi perääni, että olisin vienut hanen silmälasinsa. Aluksi syyte oli näpistys, mutta kun syyte aika meni umpeen syyttäjä alkoi syyttää varkaudesta ja minut haettiin kotoa keskellä yötä 8 poliisin voimin ottamaan haaste vastaan vähän ennen sen syyteajan vanhenemista. Minulla on omistusasunto, 1990 luvulta ollut sama 118 löytyvä puhelinnumero, pysyvä akateeminen työpaikka jne. Todistajista kukaan ei väittänyt minun juosseen karkuun, yksi oli jopa nänyt minun ontuvan mennessäni kaiteesta kiinnipitäen portaita alas, kun polvi ei toimi vieläkään ex- miehen vamman aiheuttamisen seurauksena, joka muuten tapauhtui noin puoli vuotta ennen tätä pelkkään kertomukseen perustuvaa varkausväitettä. Nyt odotetaan onko korkein oikeus samanlainen kumileimasin, kun hovi, ettei sielläkään tarvitse todisteita väittensä tueksi.

    • Sensurointia KäOssä

      "Espoon käräjäoikeudessa joko ei nauhoiteta todistajalausumia tai syytetyn hyväksi lausuttu poistetaan teknisesti nauhoitteelta. Tämän olen usein todennut."

      "Helsingin käräjäoikeudestakin katoaa / "pyyhkiytyy" hakijan omat lausunnot. Lisäksi oikeus ei koskaan äänitä asianajien puheita."

      Saman ilmiön huomasin Tampereen käräjäoikeuden tallennuksissa.

      Miten tälläinen voi olla mahdollista ns. oikeusvaltiossa? Vai eikö Suomi olekaan oikeusvaltio? Siltä vähitellen alkaa tuntua...

    • Joopajootaas

      Sukulaiseni sai kunnianloukkaustuomion kirjeistä, joita hän ei ole kirjoittanut. Kirjeissä ei ole allekirjoitusta, ei dna:ta eikä sormenjälkiä, silti oikeus on katsonut, että hän on kirjoittanut ne. Luultavasti syyllisiä ovat saajat itse, yhdessä. Kuka tahansa voi kirjoittaa itselleen kirjeitä, joita väittää jonkun toisen kirjittamiksi ja siten saa nyhdettyä muutaman tonnin.

      • Oikeusmurhia lisää

        Tällästä tää on nyky Suomessa.

        Kun joku haluaa kostaa sinulle, niin lain avulla sen pystyy tekemään helposti.
        Mitään todisteita ei edes vaadita. Riittää kun väittää jonkun tehneen sinulle jotain!


      • Anonyymi

        Huh, huh. Tuollaista varmaan onkin tapahtunut yli 10 vuotta sitten. Nyt ei ehkä menisi enää läpi. Tutkintamenetelmät varmaan olisivat paljon tarkempia.


    • Petteri1234

      Sain tuomion kahden valhetodistajan perusteella. Meni työ ja toimeentulo sekä 20.000 maksuja.

    • Oikeuttako?

      Käsittämätöntä systeemissä on sekin että vaikka asianajajan myöhemmin todettaisiin laiminlyöneensä tehtävänsä niin siltikään tuomitulla ei ole oikeutta uuteen käsittelyyn! Tuomio pysyy.

    • peilin eteen

      kuulema vankiliat on täynnä syyttömiä

      olisko se niin että on vaikee tunnustaa tehneesä itse virhettä

    • Joopajootaaskin

      Kuules nimimerkki peilin eteen!

      On varmasti totta, että jotkut väittävät aina "sen toisen aloittaneen", mutta on asioita, joita ei vain ole tapahtunut, vaikka kuinka sen joku väittäisi tapahtuneen. Sinä ja minä emme ole vanhoja ystäviä, vaikka kuinka kertoisit oikeudessa tunteneesi minut jo lapsesta asti. Fakta on fakta, ei mikään mielipide tai katsomuskanta.

      Kirjoitin, että sukulaiseni sai kunnianloukkaustuomion. Hän sanoo, että kyllä hän varmasti on joskus jonkun kunniaa loukannut, joten ei valita tuomiosta. Uskoo siis varmasti olleensa väärässä joskus. Mutta samaan juttuun liittyy muitakin asioita, joita hän myöskään ei ole tehnyt. Ja niistä on tuomiokin isompi eikä hän aio luovuttaa niiden kanssa.

      Pienempiä ei saa kiusata eikä joukolla tulla päälle, eikö koulussakin jo näin opetettu? Valhe on aina valhe, joukkovalhekin. Vaikka toisinaan historiankirjoitus muuttuu kertojan mukaan, ei se oikeasti asiaa muuta. Mikä tapahtui, se tapahtui.

    • Yksi monista

      Pari vuotta olen nieleskellyt saamaani tuomiota. Tuomiota sellaisesta mihin en syyllistynyt. Herännyt aamuyöstä käräjillä käymään läpi sitä kaikkea valhetta. Uudetaan ja uudestaan. Minkälaista vihaa ja vuoroin masennusta voikaan tuntea ajatellessaan miten arvottomana ihminen voi toista pitää. Mutta ehkä se jonain päivänä helpottaa...

      • valheiden uhri :(

        Itsellä sama asia. Koska todistin henkilöä vastaan todistamistani lapsen ja eläinten pahoinpitelyistä niin syylliset (romanit) kokosivat sukunsa ja keksivät rikoksen ja väärällä valalla hankki minulle tuomion keksimästään rikoksesta. Kuin mafia he uhkasivat tappaa minut ja murtautua asuntoon(yrittikin) ja lopulta lavasti minut valheillaan syylliseksi, miten oli uhannut tehdä, jos joku naapuri ilm. viranomaisille heidän rikoksista. Olen korkeasti koulutettu, uskovainen äiti enkä ole tehnyt mitään rikosta ja minä ja jumala tiedetään se. Masennuin pahasti ja jatkan oikeustaistelua, mutta jos häviän ja joudun ulosottoon, menetän luottotietoni ja lapseni elatukseeni ym. tarkoitettuja rahoja niin Suomi ei ole oikeusmaa ja muutettava kai pois täältä pysyvästi. Laita emailisi. Haluaisin tietää tapauksestasi enemmän.


      • Kielen turmelemista
        valheiden uhri :( kirjoitti:

        Itsellä sama asia. Koska todistin henkilöä vastaan todistamistani lapsen ja eläinten pahoinpitelyistä niin syylliset (romanit) kokosivat sukunsa ja keksivät rikoksen ja väärällä valalla hankki minulle tuomion keksimästään rikoksesta. Kuin mafia he uhkasivat tappaa minut ja murtautua asuntoon(yrittikin) ja lopulta lavasti minut valheillaan syylliseksi, miten oli uhannut tehdä, jos joku naapuri ilm. viranomaisille heidän rikoksista. Olen korkeasti koulutettu, uskovainen äiti enkä ole tehnyt mitään rikosta ja minä ja jumala tiedetään se. Masennuin pahasti ja jatkan oikeustaistelua, mutta jos häviän ja joudun ulosottoon, menetän luottotietoni ja lapseni elatukseeni ym. tarkoitettuja rahoja niin Suomi ei ole oikeusmaa ja muutettava kai pois täältä pysyvästi. Laita emailisi. Haluaisin tietää tapauksestasi enemmän.

        Ainakin tuo väitteesi korkeasta koulutuksestasi on kukkua. Jo ihan normaalikoulutuksellakin osaa kirjoittaa parempaa kieltä.


      • Maisterin faktaa.
        Kielen turmelemista kirjoitti:

        Ainakin tuo väitteesi korkeasta koulutuksestasi on kukkua. Jo ihan normaalikoulutuksellakin osaa kirjoittaa parempaa kieltä.

        Nimimerkki "Kielen turmelemisesta" vaikuttaa - kommenttinsa perusteella - koulukiusaajatyypiltä ja "lyö lyötyä" -ideologian kannattajalta.

        Annan täyden tukeni nimimerkille "valheiden uhri :(".


      • voimaton

        Olen aivan syytömänä tuomittu TARINAN pohjalta, maksaman 4000 1000. Ei jaksa. Ootteko koskaan kuullut että toisen itseensä seinään ajaman auton joutuu toinen maksamaan, ja tästä ei voi ees valittaa. En ymmärrä.


      • Hei,olen samassa tilanteessa. Nimenomaan juuri näin. Tarvitsen kovasti apua.
        Viha ja masennus on koko ajan päällä. En kestä enää.


    • Realiteetit

      Tuollaiset vähäpätöisemmät jutut huitaistaan pöydältä käräjillä melko lavealla kädellä koska juttuja riittää mutta rahaa ei. Eihän kukaan halua maksaa tuollaisen koneiston pyörittämisestä. Yhtä turha suomessa kuin kunnollinen lastensairaala tai terveydenhuolto yleensä. Yhteiskunnallisesti paljon mielekkäämpiäkin kohteita on NIIN paljon!
      Siispä on ihan selvä että huteja syntyy vaikka ei sellaista kukaan tietenkään ääneen myönnä. Ikävä kyllä tässäkin tapauksessa taitaa olla vain ajan kysymys milloin joku ei kykene nielemään tuollaista yhteiskunnan taholta suoritettua pahoinpitelyä. Seurauksista saattaa lyhyt julkinen keskustelu syntyä...

      • Anonyymi

        Nielemiskyky testattavana?


    • syytöntodella

      eräs nainen todisti nähneensä syyttömän ,muka jolla oli punaiset pitkäthousut
      musta tukka pitkä ym kun s
      yyttömällä naisella hiirenväriset hiukset eikä omista edes punaisia pitkiksiä ja lyhyempi syytöm oli ollut kotona eikä siinä kirpparissa
      sit syytön joutui maksamaan yli 3 tonnia vaikkei ollu tehny mitään
      kuinka tämmöinen on es mahdollista saisi hävetä ne syyllistävät kaikki olapuolet ja nukkua aina huonosti väärän tekonsa takia

    • järjestöäkaipaava

      Onko tarjolla mitään vertaistukea, muuta kuin nämä nettipalstat.

      Meitä oikeusmurhattuja on paljon, voitaisiin perustaa jokin järjestö, josta saisi henkistä tukea ja vaikka terpiaa. Jos olisi paljon väkeä, voisi järjestää varainhankintaa, että voi jollain perusteilla tukea esim. kaiken menettäneitä perheitä, järjestää sairaalahoitoa tarvitseville, asunnon, jos on sen menettänyt tms. Ehkä nyt idoin liikaa, mutta siis ylipäätään olisi jokin verkosto, jossa voisi purkaa ja saada tukea.

      Oikeusmurhat eivät kuitenkaan koske vain meitä yksilöitä vaan perheitä, lapsiamme ja läheisiämme. Omat vanhempani kärsivät kärsimyksistäni enemmän kuin minä itse. Jos terveys ei ole kohdillaan, voi tilanne kääntyä tosi julmaksi.

      Kun menettää kaiken, tulee masennus, itseluottamus katoaa, työpaikka voi mennä, ei voi tukea lapsien harrastuksia, koulutusta tai muita kuluja, lapset masentuvat, vihoittelevat, katkeroituvat ja harrastamattomuudestakin on seurannut kaikkea syrjäyttävää. Vanhemmat lapset eivät pidä yhteyttä katkeruuksissaan yms. selittämätöntä. Oma vanhuus pelottaa myös, koska ei ole työtä ja rahat/asunto menivät juristeille.

      Järjestö voisi ottaa myös EIT-tapauksetkin käsittelyyn ja referoida niitä nettisivuillaan. Auttaa ihmisiä oikeusprosesseissa, tukea niiden aikana, tehdä vetoomuksia eri tahoille, painostaa eduskuntaa toimimaan tms. tms. varmaan joku osaa loogisemmin kehittää hommaa.

      Löytyisikö joku osaaja perustamaan ja kokoamaan. On sitä turhempiakin järjestöjä pistetty nopeasti pystyyn!

      • rikollisvaltio

        Tosiasia on se, että valtio joutuu maksamaan todella muhkeat sivukulut kaikesta tästä rikollisesta touhusta. Mutta suomi on oikeasti rikollisvaltio joka viis veisaa omasta perustuslaistaan ja muista laeista.


      • Oikeudetta

        Kannatan!!! Ihme että tallaista ei vielä ole.


    • syytön nainen helsin

      eräs nainen oli todistajana ja syytön nainen sai muka jostain lievästä pahoinpitelystä maksaa yli 3000 eg! oli ollut kotonaan. täysin väärin tuomittu
      ja tuntomerkitkään eivätkä vaatteiden värit tai edes hiusväri eikä pituus sopineet
      syyttömään kuinka tämä on mahdollista???

    • väärin perustein

      Minäkin olen saanut sakkorangaistuksen, ihan sen vuoksi että vastapuoli hankki todistajia ketkä eivät olleet edes tapahtuma hetkellä paikalla, kaikki on ihan siitä kiinni kenen kertomusta uskotaan!
      Suomen laki on ihan epäreilu!

      • Kokenut myös

        Kerrotaan nyt vielä tiedoksi, jos jotkut eivät tiedä, että oikeuslaitoksen ei tarvitse noudattaa lakia, sen ei tarvitse ottaa selviäkään tosiasioita huomioon.
        Päätöksiä myös tehdään ennen oikusistuntoa.
        Niin kuin yllä mainittiin järkeäkään ei vaadita.


    • sairasyhteiskunta!

      Ilmeisesti täällä ei kukaan tiedä sitten tuosta vertaistuesta tai varmaan kukaan ei jaksa enää mitään. Itsellä ainakin on masennus vienyt 80% työ- ja muistakin kyvyistä.

      Ihmetyttää ne ihmiset, jotka valheella vievät toisilta elämän eivätkä kanna omaa vastuutaan.

      • doom

        Näin pitäisi tehdä. Tuo perusteluhomma olisi tosi hyvä noin tarkkaan yksilöiden. Itse asiassa näin olen olettanutkin asioiden olevan, mutta eipä olekaan. Tuomioitahan ei tarvitse edes perustella, eli huuhaa!

        http://www.oikeusvaltioinmemoriam.fi/


      • SairasIlmiö

        Gang Stalkkarit voivat aiheuttaa näitä oikeusfarssejakin tai -tragedioita.

        Lukekaa Gang Stalkingista eri ketjuista. Sitä ovat jotkut poliisiviranomaisetkin harjoittaneet organisoidusti, massiivisin resurssein uhrien kaikilla elämänalueilla, vaikka vainoaminen on laissa kielletty.

        EPRIn ja Gang Stalkingin mahdollistaa yhteyttäkään ei liene vielä tutkittu.

        Gang Stalkingin uhreja saattaakin löytyä juuri siis oikeusmurhattujen joukostakin.


    • caca

      koulutettu narsisti opettaa sinut valehtelemaan, että pärjäät tässä maassa:
      hinnat 50 e ja ylöspäin, käteisellä ja kortti käy, mutta ei ilmaiseksi, puhu huono suomi, enklanti ja arabia

    • voi syytön!

      Ja mistähän ne syylliseksi todistavat todisteet on löytyneet, jos olit syytön? Anna mun nauraa.

      Enemmän on varaa tuomita "syyttömiä" kun antaa rikollisten rellestää.

      • 958330

        Nimimerkille "voi syytön!"

        Naura toki mutta mieti siinä samalla näitä faktoja

        Amerikkalaisissa lakisarjoissa joita varmaan olet paljon tv:stä katsellut, on eri todellisuus kuin oikeassa elämässä. Suomessa oikeus ei tarvitse todisteita, olettamus riittää.

        -Yleensä kun syytön tuomitaan, syyllinen vapautetaan


      • voi syytön!
        958330 kirjoitti:

        Nimimerkille "voi syytön!"

        Naura toki mutta mieti siinä samalla näitä faktoja

        Amerikkalaisissa lakisarjoissa joita varmaan olet paljon tv:stä katsellut, on eri todellisuus kuin oikeassa elämässä. Suomessa oikeus ei tarvitse todisteita, olettamus riittää.

        -Yleensä kun syytön tuomitaan, syyllinen vapautetaan

        Vai ei Suomessa tarvita todisteita. Ihan oikeasti luulet, että oikeus "olettamalla" jonkun olevan syyllinen voisi hänet tuomita? Maa kutsuu kuuta :D

        Kun näköjään sinua tai jotain tuttua "syytöntä" on näin kova kohtalo potkaissut olette varmaan valittaneet EU:iin asiasta? Ilmoittaneet Amnestylle ja ulkomaalaisille lehdille? Ai ette? Ollaan niin syyttömiä niin syyttömiä, mutta anna mun kaikki kestää kun pitäisi jollain se syyttömyys näyttää. Ja sehän ei onnistu, kun ihan itse ollan oltu rellestämässä.


      • Luulet niin
        voi syytön! kirjoitti:

        Vai ei Suomessa tarvita todisteita. Ihan oikeasti luulet, että oikeus "olettamalla" jonkun olevan syyllinen voisi hänet tuomita? Maa kutsuu kuuta :D

        Kun näköjään sinua tai jotain tuttua "syytöntä" on näin kova kohtalo potkaissut olette varmaan valittaneet EU:iin asiasta? Ilmoittaneet Amnestylle ja ulkomaalaisille lehdille? Ai ette? Ollaan niin syyttömiä niin syyttömiä, mutta anna mun kaikki kestää kun pitäisi jollain se syyttömyys näyttää. Ja sehän ei onnistu, kun ihan itse ollan oltu rellestämässä.

        Kuule, on helppoa nykyään Suomessa saada väärä vala aikaiseksi. Todistaja löytyy, kun on kavereita. Siten ne todisteet saadaan. Eikä tarvitse edes todistajaa, kun mitään "faktaa" ei tarkisteta oikeudessa. Sinulla on sinisilmäinen ja naiivi kuva oikeuden menettelystä!

        Oikeudessa voit väittää, että tiedät sata muuta syytetyn uhria, sitä ei tarkisteta. Voit väittää, että hänellä on väärennetty tutkinto, sitäkään ei tarkisteta. Noi viedä todisteet seuraavaan oikeusasteeseen, mutta Korkein oikeus voi taas palata käräjäoikeuden linjalle. Mikään ei takaa mitään, tervettä järkeä ei ole.


    • Mustavalkoinen?

      "voi syytön" kuuluu ilmeisesti siihen kuuluissaan inkivisitioon joka myös fysiikan lait kielsi ja maapallon litteäksi todisti. Suomessahan oikeuslaitosta pyörittävät sellaiset yli-ihmiset jotka eivät virheitä tee! Ei niinkuin muualla maailmassa on todistettavasti tapahtunut. Kuten vaikkapa kehitysmaassa jota USA:ksi kutsutaan.

      Mutta niin kauan kun on nimetön eikä ole vastuuta mistään, on helppo huudella.

      • voi syytön!

        Eikun ihan oikeesti: nimetkää yksikin tapaus, jossa tuomioistuin on todennut, että: "Todisteitahan meillä ei ole, mutta tuomitaan nyt vaikka kolmas kundi oikealta kun ei meillä muuta tekemistä ole."

        Olette niin kovin varmoja asiastanne, niin varmaan on ihan diaarinumerot jo muistissa tällaisista tapauksista?

        Enkä vieläkään ole saanut vastausta, miksette ole ylempään asteeseen valittaneet tai muuten vaan asiasta pitäneen älämölöä. Jos minut tuomittaisiin ilman pitäviä todisteta olisi joka iltapivälehdessä asiasta juttu, pitäisin sitä huolta. Oikeudenkäytiöytäkirjoistahan sen näkee, mitä todisteita on ollut. Tuomion perusteet ovat aina julkista tietoa juurikin siksi, että kenen tahansa on jälkikäteen voitava arvioida tuomioiden oieudenmukaisuutta.


      • Kaikki on käyty
        voi syytön! kirjoitti:

        Eikun ihan oikeesti: nimetkää yksikin tapaus, jossa tuomioistuin on todennut, että: "Todisteitahan meillä ei ole, mutta tuomitaan nyt vaikka kolmas kundi oikealta kun ei meillä muuta tekemistä ole."

        Olette niin kovin varmoja asiastanne, niin varmaan on ihan diaarinumerot jo muistissa tällaisista tapauksista?

        Enkä vieläkään ole saanut vastausta, miksette ole ylempään asteeseen valittaneet tai muuten vaan asiasta pitäneen älämölöä. Jos minut tuomittaisiin ilman pitäviä todisteta olisi joka iltapivälehdessä asiasta juttu, pitäisin sitä huolta. Oikeudenkäytiöytäkirjoistahan sen näkee, mitä todisteita on ollut. Tuomion perusteet ovat aina julkista tietoa juurikin siksi, että kenen tahansa on jälkikäteen voitava arvioida tuomioiden oieudenmukaisuutta.

        Katsos kun kaikki on käyty salassa. Suojataan muka uhria. Mistään ei saa puhua mitään, heti tulee tutkintapyyntö syyttäjältä. Kun vastapuoli jakaa salaista tietoa, niin tutkintapyyntöä ei edes oteta vastaan, pakko oli tehdä toiselle paikkakunnalle. Eikä se mihinkään johtanut, syyttäjähän sen päätöksen tekee.

        Kaikki oikeusasteet käyty, tehty valitus Oikeuskanslerillekin. Seuraavana EU:n ihmisoikeustuomioistuin. Luuletko, että on ollut ilmaista?


      • Faktat faktana
        voi syytön! kirjoitti:

        Eikun ihan oikeesti: nimetkää yksikin tapaus, jossa tuomioistuin on todennut, että: "Todisteitahan meillä ei ole, mutta tuomitaan nyt vaikka kolmas kundi oikealta kun ei meillä muuta tekemistä ole."

        Olette niin kovin varmoja asiastanne, niin varmaan on ihan diaarinumerot jo muistissa tällaisista tapauksista?

        Enkä vieläkään ole saanut vastausta, miksette ole ylempään asteeseen valittaneet tai muuten vaan asiasta pitäneen älämölöä. Jos minut tuomittaisiin ilman pitäviä todisteta olisi joka iltapivälehdessä asiasta juttu, pitäisin sitä huolta. Oikeudenkäytiöytäkirjoistahan sen näkee, mitä todisteita on ollut. Tuomion perusteet ovat aina julkista tietoa juurikin siksi, että kenen tahansa on jälkikäteen voitava arvioida tuomioiden oieudenmukaisuutta.

        "Oikeudenkäytiöytäkirjoistahan sen näkee, mitä todisteita on ollut".

        OIkeudenkäyntiasiakirjoista nimenomaan EI selviä perusteita. Tämä koskee räkeimmin tapauksia, jotka määrätään salaisiksi. Oikeudenkäyntipäöytäkirjat voivat olla tuomareiden satuilemaa runoutta.

        Korkein oikaus on oikeasti matalin oikeus - se ei millään tavalla perustele, miksi se ei ota asiaa käsittelyyn. Vain yksi kymmenestä (korkeintaan) edes "mahtuu" otetaan käsittelyyn.

        EIT EI ota lainkaan kantaa valehtelyyn ja vääriin todistuksiin sitä kiinnostaa vain onko oikeudenkäynti muodollisesti tehty oikein. Esim. keski- ja nykyaikaiset inkvisitiotuomiot noituudesta kaikki olisivat oikeita tuomioita luudalla lentämisineen, jos vain oikeus muodolllisesti on asiat "oikein" käsitellyt.

        Perustelemattomuus ja puolustuksen faktojen unohtaminen sekä inhimilliset heikkoudet tuomareissa tuottavat vääriä tuomiota.

        Ruotsissa syytön mies tuomittiin kahdeksasta murhasta. Suomessa tilanne lienee paljon vielä huonompi, koska viranomaiserehtymättömyyden illuusio on niin vahva eikä virheistä käytännössä koskaan joudu vastamaan, jos olet virkamies.


      • Kokenu
        voi syytön! kirjoitti:

        Eikun ihan oikeesti: nimetkää yksikin tapaus, jossa tuomioistuin on todennut, että: "Todisteitahan meillä ei ole, mutta tuomitaan nyt vaikka kolmas kundi oikealta kun ei meillä muuta tekemistä ole."

        Olette niin kovin varmoja asiastanne, niin varmaan on ihan diaarinumerot jo muistissa tällaisista tapauksista?

        Enkä vieläkään ole saanut vastausta, miksette ole ylempään asteeseen valittaneet tai muuten vaan asiasta pitäneen älämölöä. Jos minut tuomittaisiin ilman pitäviä todisteta olisi joka iltapivälehdessä asiasta juttu, pitäisin sitä huolta. Oikeudenkäytiöytäkirjoistahan sen näkee, mitä todisteita on ollut. Tuomion perusteet ovat aina julkista tietoa juurikin siksi, että kenen tahansa on jälkikäteen voitava arvioida tuomioiden oieudenmukaisuutta.

        On näitä. Kun erästä hoitajaa oltiin tuomitsemassa tappamisesta (ei tietoa todisteista), tuomareiden taholta todettiin, että 'olkoon vaikka syytön, tuomitaan kuitenkin'. Tämä ei siis ole ainoa tapaus.
        Jopa niin, että eräässäkin tapauksessa vastapuoli myönsi tosiasioita, mutta tuomarit jättivät huomioimatta. Valikoivat päätökseen vain vastapuolen valheet.
        Kertoivat myös, että päätös oli tehty ennen istuntoa. Missä puolueettomat oikeudenkäynnit, yhdenvertaisuus?


    • oikeusmurhattu perhe

      No mekin valitimme niin pitkälle kuin pystyi. Eihän korkein oikeus ota kui jotain 6% käsittelyyn. Meillä sitten oikeuskansleri otti asian käsittelyyn. Antoi huomautuksen hovioikeudelle. Mitä ihme hyötyä siitä on? Miten väärä tuomio siitä muuttui? Ei mitenkään! Kiva ensin joutua röyhkeydellä huiputetuksi ja sitten oikeus vielä kohtelee täysin perusteettomasti sekä pistää 10 vuoden velkavankeuteen maksujen kanssa, ja saa "huomautukse". Missä lainsäädännössä tällainen pykälä on, että väärä tuomio olisi tällä korjattu.

      Eli looginen yhteenvetoni on, että oikeus voi toimia aivan miten lystää, tuomita voi väärinkin, tosiseikastoja ja kirjallisia todisteita huomioimatta. Sanoisin, että oikeuslaitos toimii lain vastaisesti juuri tuolla perusteella.

      Miksi kukaan ei puutu tähän? Haloo! Eikö eduskunnassakaan ketään kiinnosta tällainen massiivinen pelleily.

    • mukana1

      Mielenkiintoista lukea tapauksia.Uskon itsekkin että meillä ei oikeus toteudu ja syyttömien ääntä ei kuunnella. Kuinka moni olisi halukas lähtemään mukaan jotta ääni kuuluisi? Voisi perustaa yhdistyksen tai vain jonkinlaisen toimikunnan, sille nettisivut , julkaista ja jakaa siellä omia kokemuksia ns. maailmalle, samalla saisi vertaistukea?

      • mukana 2

        Mukana olisin kunhan saadaan yhteyttä toisiimme, olisin varmaan aktiivinen ja
        mielestäni meidän olisi ensimmäiseksi päätettävä miten yhdistys toimisi ja mitkä
        ovat saavutettavissa olevat järkevät tavoitteet! Asia on todella tärkeä!!!!


      • Hei jos tällainen on perustettu, kertoisitko?


    • AN X

      Oikeuslaitos on ihmisten ylläpitämä järjestelmä jossa tapahtuu virheitä samoin kuin missä tahansa muuallakin. Varsinkin nykyisen kaltaisena erittäin vanhentuneena. Jonkunlainen virheiden korjaamiseen mahdollistavan mekanismin luominen saattaa olla hyvä keskustella mutta ensisijaisesti pitäisi pyrkiä karsimaan virheiden syntyminen. Sellaiset säästötalkoot joita nyt jatkuvasti puuhataan eivät tätä asiaa edistä. Ei myöskään sellainen väheksyvä negatiivinen asenne joka virkamiehillä valitettavan usein näyttää olevan. Olemattomasta virkavastuusta olisi hyvä aloittaa reipas keskustelu. Näyttäisi olevan niin että hyvän hallintotavan noudattaminen vaatisi tässäkiin maassa huomattavaa vastuiden lisäämistä.

      Nykyjärjestelmä väheksyy varsinkin pienten tapausten selvittelyä vaikka ei isompien juttujenkaan hallitsemisessa ole viimeaikoina juhlimisen aihetta ollut. Pieniä riita ja rikosjuttuja ei pidä eikä voi väheksyä niin kauan kuin käytetään sanaa Oikeus. Tutkinta on pinnallista ja liian paljon laitetaan olettaman varaan. Pienkin tuomio voi olla syyttömälle raskas kantaa. Huonolla tuurilla se tuomio voi johtaa toiseen ja pahimmassa tapauksessa lopputulema on huomattavan kallis yhteiskunnalle. Enkä tässä kohtaa voi olla miettimättä suomen huomattavan korkeita itsemurhatilastoja. Suurin riski on tunnollisella rehellisellä ihmisellä. Ensikertalaisella joka ei osaa vedota itsekriminointisuojaan eikä hallitse niitä pelejä joita pärjääminen oikeussalissa nykyään vaatii. Eikä asiaa auta että oikesuavustaja ei useinkaan ole kovin motivoitunut muuhun paitsi laskuttamiseen.

      Kun rikoksesta tuomitaan syytön, syyllinen palkitaan. Jolloin tämä todennäköisimmin jatkaa tekojaan. Siinä on kyse siitä paljon puhutusta rikollisten "hyysäämisestä".

      • Oikeudettomuus esiin

        Yhdistys voisi ottaa mallia "uskontojen uhrit" tai vastaavast toiminnasta eli antaa vertais- ym. tukea "oikeusmurhien ja oikeusraiskausten" uhreille. Jo pelkkää yhdistyksen olemassaolo kertoisi yhteiskunnassamme olevan kehitettävää ja jotain vinossa. Tarkoitus olisi näkyvällä toiminnalla kehittää Suomea oikeusvaltioksi. Periaate olisi, että ketään väärin kohdelluksi itseänsä tuntevaa ei jätetä vaille tukea.

        Yksi oheiskeino yhdistyksen toiminnassa voisi olla luettelo selviä virheitä tehneistä virkamiehistä (perusteluineen). Vuoden, kuukauden ja viikonkin tittelit "oikeusvaltion rimanalittajista" olisi hyvä "palkita" ja tuoda palkittu yhdistyksen sivuilla ansaitusti julki. Myös korkeimman oikeuden perustelemattomat kieltäytymiset ottaa juttu käsittelyyn kuuluu rimanalituksiin.

        Tarvetta on saada virkamiehet yksilötasolla vastuuseen. Jos sanotaan, että "korkein oikeus toimi väärin" se ei tuota tuloksia. Pitää osoittaa juttu jutulta yksityiskohtia, faktoja, jossa on toimittu selvästi väärin.

        Yhdistys toimisi kriittisesti faktalinjalla totuutta hakevien ihmisten puolella viranomaisia tukien, mutta voimakkaasti esiintyvää(viranomais-) väkivaltaa vastaan ja pyrkisi käytäntöjen parantamiseen esittemällä myös ehdotuksia, miten näytösoikeudenkäynneistä päästäisiin aitoihin näyttöpohjaisiin oikeudenkäynteihin.

        "Rikollisten hyysäämisessä" suurin ongelma ei ole annetut oikeat tuomiot vaan virassaan rikollisesti tai väärin toimivien hyysääminen eli usein virheiden jättäminen kokonaan tutkimatta tai tuomitsematta.

        Kyse ei olisi mielipiteiden vaan perusteltujen ja osoitettavien faktojen selkeästä esittämisestä.

        Valehtelevat (virkamies) todistajat ja väärin toimivat virkamiehet (tuomarit, syyttäjät, sosiaalityöntekijät, poliisit) tulisi saada päivänvaloon. Toisaalta oikein ja rohkeasti totuuden puolesta toimineet virkamiehet tuotaisiin myös esiin! Jos joku jää valheesta kiinni se tuotaisiin esiin.

        Virkamieskuntaa voisi myös pilkata "je suis charlie" -hengessä silloin kuin joku virkamiseviisas toimii vajaaälyisesti. Mieleen tulee mm. jyväskyläläinen viisaaksi luultu valtakunnan "tähtisyyttäjä", joka mm. tekeytyi täysin avuttomaksi ja aivan kykenemättömäksi tietämään, miten tavallisessa valokuvassa esiintyvä ulkomaalainen ihminen voidaan siinä valokuvassa tehdä tunnistamattomaksi (vastaus: suttaamalla tai muuten peittämällä kuvassa olevan kasvot - ja tarvitaessa muut tuntomerkit niin ettei tätä voi tunnistaa). Näin vaativaan tehtävään tämä syyttäjä ei omien sanojensa mukaan kykene. Tällaisilta niljakkeilta voisi sitten vielä pyytää yhdistyksen nimissä haastattelu, että miksi ei kykene sellaiseen älylliseen suoritukseen, johon käytännössä jokainen ala-asteella opiskeleva oppilas kykenee.

        Yhdistyksessä pitäsi ehkä keskittyä vain virkamiesten virheisiin (kun esim. asioita ei perustella tai tulkitaan järjenvastaisesti).

        Kyse olisi tavallaan karpon ohjelmasta, mutta nettifaktoina.


      • mukana2
        Oikeudettomuus esiin kirjoitti:

        Yhdistys voisi ottaa mallia "uskontojen uhrit" tai vastaavast toiminnasta eli antaa vertais- ym. tukea "oikeusmurhien ja oikeusraiskausten" uhreille. Jo pelkkää yhdistyksen olemassaolo kertoisi yhteiskunnassamme olevan kehitettävää ja jotain vinossa. Tarkoitus olisi näkyvällä toiminnalla kehittää Suomea oikeusvaltioksi. Periaate olisi, että ketään väärin kohdelluksi itseänsä tuntevaa ei jätetä vaille tukea.

        Yksi oheiskeino yhdistyksen toiminnassa voisi olla luettelo selviä virheitä tehneistä virkamiehistä (perusteluineen). Vuoden, kuukauden ja viikonkin tittelit "oikeusvaltion rimanalittajista" olisi hyvä "palkita" ja tuoda palkittu yhdistyksen sivuilla ansaitusti julki. Myös korkeimman oikeuden perustelemattomat kieltäytymiset ottaa juttu käsittelyyn kuuluu rimanalituksiin.

        Tarvetta on saada virkamiehet yksilötasolla vastuuseen. Jos sanotaan, että "korkein oikeus toimi väärin" se ei tuota tuloksia. Pitää osoittaa juttu jutulta yksityiskohtia, faktoja, jossa on toimittu selvästi väärin.

        Yhdistys toimisi kriittisesti faktalinjalla totuutta hakevien ihmisten puolella viranomaisia tukien, mutta voimakkaasti esiintyvää(viranomais-) väkivaltaa vastaan ja pyrkisi käytäntöjen parantamiseen esittemällä myös ehdotuksia, miten näytösoikeudenkäynneistä päästäisiin aitoihin näyttöpohjaisiin oikeudenkäynteihin.

        "Rikollisten hyysäämisessä" suurin ongelma ei ole annetut oikeat tuomiot vaan virassaan rikollisesti tai väärin toimivien hyysääminen eli usein virheiden jättäminen kokonaan tutkimatta tai tuomitsematta.

        Kyse ei olisi mielipiteiden vaan perusteltujen ja osoitettavien faktojen selkeästä esittämisestä.

        Valehtelevat (virkamies) todistajat ja väärin toimivat virkamiehet (tuomarit, syyttäjät, sosiaalityöntekijät, poliisit) tulisi saada päivänvaloon. Toisaalta oikein ja rohkeasti totuuden puolesta toimineet virkamiehet tuotaisiin myös esiin! Jos joku jää valheesta kiinni se tuotaisiin esiin.

        Virkamieskuntaa voisi myös pilkata "je suis charlie" -hengessä silloin kuin joku virkamiseviisas toimii vajaaälyisesti. Mieleen tulee mm. jyväskyläläinen viisaaksi luultu valtakunnan "tähtisyyttäjä", joka mm. tekeytyi täysin avuttomaksi ja aivan kykenemättömäksi tietämään, miten tavallisessa valokuvassa esiintyvä ulkomaalainen ihminen voidaan siinä valokuvassa tehdä tunnistamattomaksi (vastaus: suttaamalla tai muuten peittämällä kuvassa olevan kasvot - ja tarvitaessa muut tuntomerkit niin ettei tätä voi tunnistaa). Näin vaativaan tehtävään tämä syyttäjä ei omien sanojensa mukaan kykene. Tällaisilta niljakkeilta voisi sitten vielä pyytää yhdistyksen nimissä haastattelu, että miksi ei kykene sellaiseen älylliseen suoritukseen, johon käytännössä jokainen ala-asteella opiskeleva oppilas kykenee.

        Yhdistyksessä pitäsi ehkä keskittyä vain virkamiesten virheisiin (kun esim. asioita ei perustella tai tulkitaan järjenvastaisesti).

        Kyse olisi tavallaan karpon ohjelmasta, mutta nettifaktoina.

        On selvää että yhdistyksellä ei olisi varaa tehdä mitään laitonta ottaen huomioon
        sen että me todellakin kritisoidaan oikeusjärjestelmää ja se tarkoittaa sitä että
        ei olla heidän suosiossa vaan päinvastoin.Yhdistys voisi toimia ainakin aluksi rekisteröimättömänä niin että päästäisiin alkuun. Mutta miten saisimme
        yhteyden toisiimme? olisiko ehdotuksia?


      • kuinkakerron
        Oikeudettomuus esiin kirjoitti:

        Yhdistys voisi ottaa mallia "uskontojen uhrit" tai vastaavast toiminnasta eli antaa vertais- ym. tukea "oikeusmurhien ja oikeusraiskausten" uhreille. Jo pelkkää yhdistyksen olemassaolo kertoisi yhteiskunnassamme olevan kehitettävää ja jotain vinossa. Tarkoitus olisi näkyvällä toiminnalla kehittää Suomea oikeusvaltioksi. Periaate olisi, että ketään väärin kohdelluksi itseänsä tuntevaa ei jätetä vaille tukea.

        Yksi oheiskeino yhdistyksen toiminnassa voisi olla luettelo selviä virheitä tehneistä virkamiehistä (perusteluineen). Vuoden, kuukauden ja viikonkin tittelit "oikeusvaltion rimanalittajista" olisi hyvä "palkita" ja tuoda palkittu yhdistyksen sivuilla ansaitusti julki. Myös korkeimman oikeuden perustelemattomat kieltäytymiset ottaa juttu käsittelyyn kuuluu rimanalituksiin.

        Tarvetta on saada virkamiehet yksilötasolla vastuuseen. Jos sanotaan, että "korkein oikeus toimi väärin" se ei tuota tuloksia. Pitää osoittaa juttu jutulta yksityiskohtia, faktoja, jossa on toimittu selvästi väärin.

        Yhdistys toimisi kriittisesti faktalinjalla totuutta hakevien ihmisten puolella viranomaisia tukien, mutta voimakkaasti esiintyvää(viranomais-) väkivaltaa vastaan ja pyrkisi käytäntöjen parantamiseen esittemällä myös ehdotuksia, miten näytösoikeudenkäynneistä päästäisiin aitoihin näyttöpohjaisiin oikeudenkäynteihin.

        "Rikollisten hyysäämisessä" suurin ongelma ei ole annetut oikeat tuomiot vaan virassaan rikollisesti tai väärin toimivien hyysääminen eli usein virheiden jättäminen kokonaan tutkimatta tai tuomitsematta.

        Kyse ei olisi mielipiteiden vaan perusteltujen ja osoitettavien faktojen selkeästä esittämisestä.

        Valehtelevat (virkamies) todistajat ja väärin toimivat virkamiehet (tuomarit, syyttäjät, sosiaalityöntekijät, poliisit) tulisi saada päivänvaloon. Toisaalta oikein ja rohkeasti totuuden puolesta toimineet virkamiehet tuotaisiin myös esiin! Jos joku jää valheesta kiinni se tuotaisiin esiin.

        Virkamieskuntaa voisi myös pilkata "je suis charlie" -hengessä silloin kuin joku virkamiseviisas toimii vajaaälyisesti. Mieleen tulee mm. jyväskyläläinen viisaaksi luultu valtakunnan "tähtisyyttäjä", joka mm. tekeytyi täysin avuttomaksi ja aivan kykenemättömäksi tietämään, miten tavallisessa valokuvassa esiintyvä ulkomaalainen ihminen voidaan siinä valokuvassa tehdä tunnistamattomaksi (vastaus: suttaamalla tai muuten peittämällä kuvassa olevan kasvot - ja tarvitaessa muut tuntomerkit niin ettei tätä voi tunnistaa). Näin vaativaan tehtävään tämä syyttäjä ei omien sanojensa mukaan kykene. Tällaisilta niljakkeilta voisi sitten vielä pyytää yhdistyksen nimissä haastattelu, että miksi ei kykene sellaiseen älylliseen suoritukseen, johon käytännössä jokainen ala-asteella opiskeleva oppilas kykenee.

        Yhdistyksessä pitäsi ehkä keskittyä vain virkamiesten virheisiin (kun esim. asioita ei perustella tai tulkitaan järjenvastaisesti).

        Kyse olisi tavallaan karpon ohjelmasta, mutta nettifaktoina.

        Kun oikeudenkäynti käydään suljettuna eikä mistään saa puhua, niin on mahdotonta selostaa mitä kaikkea oikeus teki väärin. Tein oikeuskanslerille valituksen, jossa oli 11 eri kohtaa kuinka mielestäni lakia oli rikottu tai muuten oikeudessa esiintyi epäoikeudenmukaisuutta lähtien siitä, että en kuullut kuin osan puheesta, sillä minulla on toisessa korvassa kuulolaite, mutta siitä huolimatta en kuullut eikä asianajajan kehotuksesta huolimatta kukaan puhunut selvempää tai kovempaa -vastapuolen asianajaja jopa madalsi tämän kehotuksen jälkeen ääntään.

        Oikeuskansleri ei paljon piittaa.

        Minut on todettu syylliseksi, vaikka olisi ollut erittäin helppoa löytää todisteet tai todistaja joidenkin vastapuolen valheiden kumoamiseen, mutta siihen ei annettu mahdollisuutta edes. En saa kertoa näistä, oikeus kielsi puhumasta.

        En saa kertoa, että erään täysin ulkopuolisen kunniaa loukattiin. En saa kertoa hänelle enkä muille.

        Hovioikeudessa eräs todistajan kertoma kuulopuhe todistettiin valheeksi asianomaisen henkilön allekirjoituksella varustetulla kirjallisella todistuksella. Kuitenkin Korkein oikeus piti tätä jo kertaalleen valheeksi osoitettua kuulopuhetta taas todisteena minua vastaan.


    • jaseneksivaan

      Hyvä idea! Itse olen kärsinyt jo yli 10 vuotta perustelemattomasta tuomiosta. Joku moderaattoriksi, sivut pystyyn ja rekisteröityminen tarpeeksi personoivilla tiedoilla. Tapauksista pitää myös olla diaarinumerot esillä, ettei mene ihan vapaamuotoiseksi. Itsellä ei ole aikaa pahus vie.

    • Ijrspl

      Tuo, että rekkaus täytyy olla oikeilla henkilöriedoilla, onkin ainoa keino saada vähän kynnystä niille tekouhreille, jotka opiskelevat juuri näitä oikeusmurhia eri vertaistuen kaltaisilta sivuilta uhrina esiintyen. En ihmettelis vaikka tässäkin ketjussa sellainen olis

      • mukana2

        Tämän ketjun hengissä pysyminen on osoitus siitä että asia on tärkeä ja todellinen. Tekisi mieli olla tässä mukana ja tulenkin heti kun se on mahdollista! omalla nimellä ja diaarinumerolla En vaan ole kovin hyvä
        näissä tietokonehommissa eikä minulla ole aavistustakaan miten voisimme
        koota ensimmäiset jäsenet perustettavaan yhdistykseen, tämä voisi olla isokin juttu kunhan saadaan se polkaistua käyntiin. Itse asiasta sen sijaan
        on sen verran tietoa ja kokemusta että siinä voisin varmasti olla avuksi


    • Voihanv

      Asianajaja liittohan tässä olsi avain asemassa mutta kun ei niin ei. ei se ketään kiinosta jos joku tavis laitetaan linnaan ja viedään luotto tiedot ja asunto siinä ohessa. ja miksi asianajajija ylipäätään kiinostaskaan? sehän on selvä että sillloin joutusivat tutkimaan kaveriansa kuten ei poliisiakaan kiinosta toisen poliisin rikokset.eli toinen toistansa suojele. samoin syyttäjät ja sitten tuo koko porukka alkaa leimaamaan ja mustamaalta sinua niin siinä sitten jo kertaaleen syyttömänä koitat puolustautua.voihan vittu.

    • Jätebraa

      No onneksemme suomeen on tuotu valtava joukko uusia ihmisiä eli matuja joilla lieneekin tähän yhteiseen pulmamme tarvittavat lääkeet kyllä siinä virka ukot vielä kuysee ja paskoo kilpaa housuihinsa kun edes poliisikaan ei pysty eikä uskallakaan heitä auttaa. ollaanmpa kuulolla.

    • träskbacka

      Mut tuomittiin syyttömänä hovissa.vaikka vastapuoli valehteli kaikki.mulla oli lääkärinlausunnot jotka todistaa etten pysty väitettyä asiaa tekemään mutta heillä oli enemmän todistajia jotka filmasivat ja valehtelevat.lisäksi heidän lääkärinlausunto todisti ettei väitettyä asiaa ole tapahtunut.ja mitä tekee oikeuslaitos.tuomitsee syyt tömän ihmisen.koska onhan se helpompaa kun saa vain päättää kumpaa uskoo.näyttöjä ja lääkärinlausuntoja ei tarvitse uskoa tai pyytää.oikeuslaitos sallii vilunkipelin ja valehtelua.todistajat

    • hohhoihaa

      Eipä ole niillä omaa elämää.kun jaksavat keksiä toisten elämään hankaluuksia ja murheita.

    • eilispäivän

      istuin käräjillä.....todistajat valehteli naamat punaisina.....meitä 6 syytettyä,ja tiedetään miten asiat on......mitä vielä syyttäjäkin vain supatteli vastapuolen asianajan kans,ja vittuili meille......ei taideta oikeutta saada

    • Syyttömän_ihmisen_tuho

      Meni usko oikeuteen ja Suomeen!!!
      Syytön väitettyyn tekoon ja aikaisemmin näin myös oikeudessa päätetty. Nyt tuli täysin päinvastainen päätös syyttäjän valituksen jälkeen ja tuomio n. 2,5vuotta, asioista joita en ole tehnyt. 6 vuotta taistellut tuulimyllyjä vastaan, mutta ei Suomessa oikeutta saa, kun virkamiesten laillinen mafia suojelee toisiaan ja jopa valehtelee tuomiossa asioita... Kaikki on mennyt ja elämä pilalla satojen tuhansien eurojen korvausten takia. Näillä tuomareilla ei ole todellista vastuuta päätöksistään ja he eivät noudata Suomen lakia. Koitetaan vielä viimeiset oljenkorret, mutta ei tässä ole enää varma jaksaako kroppa ja psyyke tätä prässiä pitkään. Nuo virkamiehet ovat kyllä mieleltään sairaita yksilöitä...

    • Vastaus_on_on_varaa

      Vankiloissa ei juurikaan syyllisiä istu. Yleensä siellä istuvat ilmoittavat olevansa syyttömiä tai istuvansa väärää tuomiota.

      • tietoaeikämutua

        Onko sinulla oikeasti tietoa tästä? Minä luulen, että tuo oli vain heitto. Luulosi.

        Oikeasti vankilassa jokaisella on oma ohjaaja tai psykologi, joka painottaa sitä, että ätytyy tunnustaa, jotta voi itse unohtaa ja antaa itselleenkin anteeksi. Tätä vaaditaan myös niiltä, jotka todellakin ovat syyttömiä eivätkä ole tunnustaneet oikeudessakaan.

        Tuttu mies ei suostunut tunnustamaan, koska ei ollut syyllinen. Painostus oli kuulemma kova. Mutta lopulta tämä ohjaaja oli tyrmistynyt kuinka tuttuni oli voitu edes tuomita!

        Suurin osa vankiloissa istuvista ei ole mitään suurikollisia, joilla on kaksi murhaa ja seitsemän tappoa omallatunnollaan. Jos sinut on jo tuomittu, ei ole enää mitään syytä kieltää syyllisyyttä, yhtä hyvin voit siellä tunnustaa teon, siitä ei tule enää mitään sanktioita. Kun oikeus on käyty ja istut jo sisällä, on ihan sama mitä sanot.


    • Pahoinpidelty

      Keski-Uudenmaan oikeusaputoimiston juristi halusi kovasti puolustaa pahantekoon syyllistynyttä vastustettaesa toisen puolen hakemusta lähestymiskiellosta. Tämäkö on oikeusaputoimistojen tehtävä?

    • masamasentunut

      Asianajotoimistomme omistaja sanoi meille, että tuomarit eivät aina osaa, on uusia ja sijaisia sekä samoin tuomioita on kirjoitettu ruusunpunaisin lasein, koska on ollut vähän sellaiset omat mahanpurut kyseessä, jotka ovat vaikuttaneet heidän ajatusmaailmaansa. Eli ns. naivia "oikeutta" ei ole olemassakaan. Ja näin sitten kyllä kävikin, tuomiomme oli vailla perusteluja ym. Suosittelisin mahdollisimman pitkälle välttämään, jos siis ylipäätään se on mahdollista. Oikeusmurhasta kun ei oikein selviä, niin suuret arvoromahdukset ja mahdollisesti taloudelliset menetykset siinä tapahtuvat, jotka vaikuttavat sitten laajemminkin perheeseen. Huono homma koko systeemi. Voi pilata usean ihmisen loppuelämän. Pelaaminen ja valehtelu näyttävät olevan melko arkea salissa. Ikävää.

    • pyövevvi

      perustetaan yhdistys nimi. syyttömästi tuomittu

    • Omankädenoikeus.tulee

      Minä otan oikeuden omiin käsiin jos minut tuomitaan syyttömänä niinkuin käräjäoikeus sen tekin. Hoviin meni valitus ja siellä se selviää, jos ottavat käsittelyyn. Siinä tapauksessa, jos eivät ota uusintakäsittelyyn tai häviän syyttömänä jutun, millään ei ole enää mitään väliä. Mielummin kuolen kuin annan Suomen pelle oikeuslaitoksen saada kiksejä ja valehtelijoiden voittaa!

      • Anonyymi

        Suomen oikeusjärjestelmä on irvokas teatteri, sitä pääsin todistamaan. Sukuni on kokenut vielä hirveämmin tragedian, kun perhejuristi kavalsi Isoisäni miljoonaperinnön ja pakeni Espanjaan. Interpol etsintäkuulutti, pakkopalautettiin Suomeen. Juristi oli kavaltanut viiden vauraan suvun omaisuuden, ostanut kavalletulla rahalla kattohuoneiston Töölöstä, jossa hän sai elää elämänsä loppuun saakka vapaana Suomen poliisi, syyttäjä ja oikeuslaitos haluttomana puuttumaan asiaan, vaikka kyseessä oli Interpolin etsintäkuuluttama rikollinen. Mummista tehtiin velallinen valtiolle ja hänen eläkkeestään valtio ulosmittasi. Tämän tragedian seurauksia olen nähnyt koko elämäni.
        Kotipaikkakuntani arvostettu SDP -vaikuttaja, lautamies ja JHL:ssä vaikuttava virkamies pahoinpiteli isäni. Tätä pahoinpitelyä ”ei koskaan tapahtunut”. Toissakesänä varakas nuori narkomaanipoika hyökkäsi minun ja mieheni kimppuun, hän syytti valehtelemalla miestäni pahoinpitelystä jota ei tapahtunut, minä todistin, mutta minua ei uskottu. Hän sai korvausvaatimukset läpi ja mieheni tuomion. Nyt on sitten varaa käyttää lisää amfetamiinia. Tällä kokemuksella: Suomi ei ole oikeusvaltio. Suomi on nepotistinen valtio. Oikeutta saavat ennalta määrätyt henkilöt, muut ovat sakkogeneraattoreita valtion pohjattomaan kassaan.


    • Anonyymi

      "Oikeutta saavat ennalta määrätyt henkilöt, muut ovat sakkogeneraattoreita"!?!

    • Anonyymi

      Suomi ei ole ollut oikeusvaltio pitkään aikaan. Oikeusturvaa ei ole ihmisillä.
      Oikeuden päätökset tehdään kiireellä, ei ole väliä ihmisillä, kunhan on tehty päätös.
      Kko rikkoo omia ennakkopäätöksiään, lisäksi siellä on sisään ulos systeemi.

      • Anonyymi

        Tuomarit saattavat langeta kiusaukseen käyttää passiivimuotoa perusteluissaan.
        Sillai kätevä perustelu kun sillä voidaan jakaa syyllisyyttä kollektiivisesti.
        En ole tutkinut erityisesti vaikeimpia oikeusmurhatapayuksiqa kuten Auer ja Aarnio, tuosta näkökulmasta. Pitäisikö, en tiedä. Olisiko niin vanhoissa tapauksissa tehoa tuollasella tutkinnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuomarit saattavat langeta kiusaukseen käyttää passiivimuotoa perusteluissaan.
        Sillai kätevä perustelu kun sillä voidaan jakaa syyllisyyttä kollektiivisesti.
        En ole tutkinut erityisesti vaikeimpia oikeusmurhatapayuksiqa kuten Auer ja Aarnio, tuosta näkökulmasta. Pitäisikö, en tiedä. Olisiko niin vanhoissa tapauksissa tehoa tuollasella tutkinnalla.

        Oikeus ei tee päätöksi, vaan rikollisjärjestö nimeltään poliisi, esitutkintapapereidensa kautta, jotka eivät kelpaa edes *askapaperiksi.
        Tuomareina toimii tietenkin ns. *erkmaperseisiä narsisteja, joille tärkeintä on arvokas virka ja valta, joille oikeus on pelkkä leima syyttäjän esittelemään poliisin huonoon vitsiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeus ei tee päätöksi, vaan rikollisjärjestö nimeltään poliisi, esitutkintapapereidensa kautta, jotka eivät kelpaa edes *askapaperiksi.
        Tuomareina toimii tietenkin ns. *erkmaperseisiä narsisteja, joille tärkeintä on arvokas virka ja valta, joille oikeus on pelkkä leima syyttäjän esittelemään poliisin huonoon vitsiin.

        Jokainen varmasti ymmärtää että tälläistä oikeuvaltiopelleilyä ei tule pitää minkään arvoisena, se on täysin arvotonta ja arvosisällöltään valheellista sontaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen varmasti ymmärtää että tälläistä oikeuvaltiopelleilyä ei tule pitää minkään arvoisena, se on täysin arvotonta ja arvosisällöltään valheellista sontaa.

        Tämä ei ole musta-valkoinen arvio asiasta, tämä on objektiivinen totuuteen perustuva esitys asiasta.


    • Anonyymi

      Vähintään puolet tuomioista on "poliittisia", johon luetaan myös poliisin kaverin kaverit ja paikalliset suuruudet.

      Imekää *askaa koko valtiovalta.

    • Anonyymi

      Nainen syytön naistodostaja valehteli siitä syytön joutui maksamaan kolme tuhatta euroa miksei syytöntä uskottu???

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe