Helikobakteeri

alice-in-the-wonderland

Hei kaikki!

Olen jo kolmen kuukauden ajan kärsinyt kummallisista vatsaoireista. Vatsa turpoilee mahdottomiin omia aikojaan enkä ole pystynyt paikallistamaan yhtään oireen laukaisevaa ruoka-ainetta. Ilmavaivoja, pistelyä, ruokahaluttomuutta, kouristeluja, ruoansulatushäiriöitä ym, lähes päivittäin, mutta välillä vatsa on jopa ihan siedettävä.

Tänään kävin lääkärillä ja minulla on todennäköisesti helikobakteeri. Joidenkin "lähteiden" mukaan hoito on jotenkin epämukavaa. Onko näin?

Onko muita samasta taudista kärsineitä?

154

233547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • söin...

      Jaa, joko sulla on testit tehty Helikobakteerista? Ei tiedät, että se on?

      Mulla ei ollut sen kummemmin mitään oireita, mutta kun toisen jutun yhteydessä Gastroskopiassa (tähystys) tuo Heliko löytyi, niin söin häätökuurin. Helipak-K oli kuuri, kolmen lääkkeen yhdistelmä.

      Ei kuurissa muuta ihmeellistä ollut kuin se, että pillerit pitää todella muistaa ottaa ja hyvinkin tarkkaan ajallaan. Lipsumiset aiheuttavat helposti kuurin tehottomuuden.

      Aika rankka kuuri sikäli, että kaksi antibioottia tupla-annostuksella ja vielä vatsahappojen vähennyslääke. Suussa oli paha maku koko kuurin ajan, se oli mulla pahin sivuvaikutus. Myös vatsa- tai suolisto-oireita voi joillekin tulla. Eli mulla oli viikon p...an maku suussa, Sisuja kului paljon.

      Mulle tuo yksi kuuri riitti, mutta näin ei välttämättä ole kaikilla eli jälkeenpäin vielä testataan onko häätö onnistunut.

      Juu ja riippuu paikasta millä kokeella tuota Helikoa etsitään. Voi olla ulostenäyte, hengityskoe tai verikoe ja tietenkin myös tuo gastroskopia, joss selviää koepalojen perusteella.

      • meemi

        helikon tuhoominen ,kun se toisella tähystys kerralla onnistuttiin löytämään,sit viikon tehokuuri lääkityksellä ja poks koko juttu ohi ei vuoden aikana mitään oireita,TOIVON MUKAAN EI UUSIKOSKAAN TOSI INHOITTAVA OLOTILA,MINUN LUULTIIN JOPA(ANOPPI) KUVITTELEVAN JA PELLEILEVÄN NOI KAIKKI VATSAKIVUT ,KUN YÖLLÄKIN SÄRKI NIIN KAUHEESTI,


      • söin häätölääkityksen
        meemi kirjoitti:

        helikon tuhoominen ,kun se toisella tähystys kerralla onnistuttiin löytämään,sit viikon tehokuuri lääkityksellä ja poks koko juttu ohi ei vuoden aikana mitään oireita,TOIVON MUKAAN EI UUSIKOSKAAN TOSI INHOITTAVA OLOTILA,MINUN LUULTIIN JOPA(ANOPPI) KUVITTELEVAN JA PELLEILEVÄN NOI KAIKKI VATSAKIVUT ,KUN YÖLLÄKIN SÄRKI NIIN KAUHEESTI,

        ja heliko häipyi ( löydettiin tähystyksen yhteydessä), varmistettiin muutaman kuukauden kuluttua sillä puhalluskokeella


      • meemi
        söin häätölääkityksen kirjoitti:

        ja heliko häipyi ( löydettiin tähystyksen yhteydessä), varmistettiin muutaman kuukauden kuluttua sillä puhalluskokeella

        mitään oireita tuon lääkekuurin jälkeen?Muutitko ruokavaliota


      • ei ole
        meemi kirjoitti:

        mitään oireita tuon lääkekuurin jälkeen?Muutitko ruokavaliota

        ollut mitään oireita kuuteen vuoteen, sillä siinä puhallustestissä todettiin helikon häipyneen ja sen tiimoilta parani pohjukaissuolenhaavakin.
        Ruokavaliota en ole muuttanut.
        Nyt alkanut hieman vatsaa taas kirvistelemään ja röyhtäyttämään, siksi olenkin menossa tällä viikolla mahalaukun tähystykseen, yök... katsoo sitten löytyykö sieltä mitään.


      • Wolfkid
        ei ole kirjoitti:

        ollut mitään oireita kuuteen vuoteen, sillä siinä puhallustestissä todettiin helikon häipyneen ja sen tiimoilta parani pohjukaissuolenhaavakin.
        Ruokavaliota en ole muuttanut.
        Nyt alkanut hieman vatsaa taas kirvistelemään ja röyhtäyttämään, siksi olenkin menossa tällä viikolla mahalaukun tähystykseen, yök... katsoo sitten löytyykö sieltä mitään.

        Itsellänikin on kummallisia vatsaoireita, joita parhaillaan tutkitaan. Surffailin netissä ja eksyin vatsaoireideni sopivuuden myötä helikobakteerista kertoville sivuille. Aiemmin kyseistä bakteeria on jo yritetty etsiä lukuisilla eri keinoilla, mutta koskaan sitä ei ole löydetty. Vatsavaivat kuitenkin toistuvat... useinmiten joka kesä ja nyt kaikkein voimakkaimpana! Merkillisiä oireita ovat; sydämen tykytys, jatkuva virtsaamishätä, virtsan pidätyksen vaikeus, vatsan kouristelu, vatsan kouristelusta johtuva hengenahdistus, vatsan turpoaminen, röyhtäily, pahoinvointi, ruokahaluttomuus, vatsakivut, väsymys, energian puute, kipukynnyksen aleneminen, keuhkojen ja vatsan limakalvojen kuivuuden tunne ja polttelu. Onko muilla ilmennyt vastaavia oireita ja mikä on ollut syynä?


      • Kärsivä
        Wolfkid kirjoitti:

        Itsellänikin on kummallisia vatsaoireita, joita parhaillaan tutkitaan. Surffailin netissä ja eksyin vatsaoireideni sopivuuden myötä helikobakteerista kertoville sivuille. Aiemmin kyseistä bakteeria on jo yritetty etsiä lukuisilla eri keinoilla, mutta koskaan sitä ei ole löydetty. Vatsavaivat kuitenkin toistuvat... useinmiten joka kesä ja nyt kaikkein voimakkaimpana! Merkillisiä oireita ovat; sydämen tykytys, jatkuva virtsaamishätä, virtsan pidätyksen vaikeus, vatsan kouristelu, vatsan kouristelusta johtuva hengenahdistus, vatsan turpoaminen, röyhtäily, pahoinvointi, ruokahaluttomuus, vatsakivut, väsymys, energian puute, kipukynnyksen aleneminen, keuhkojen ja vatsan limakalvojen kuivuuden tunne ja polttelu. Onko muilla ilmennyt vastaavia oireita ja mikä on ollut syynä?

        Itellä kans ollu noita samoja oireita jo 3 - 4 viikkoa.Lääkäriin pitäs tällä viikolla pyrkiä ku alkaa nää kouristukset ja polttelut olee sen verran kovia.Yleisimmät oireet on ollu turvotus,kouristelu,rintakivut,ilmavaivat,kurkussa tuntuva polte ja yleisimmät on ollu joka päiväset röyhtäilyt.Joskus jopa vaivaa nukkumista!


      • heini1986
        Wolfkid kirjoitti:

        Itsellänikin on kummallisia vatsaoireita, joita parhaillaan tutkitaan. Surffailin netissä ja eksyin vatsaoireideni sopivuuden myötä helikobakteerista kertoville sivuille. Aiemmin kyseistä bakteeria on jo yritetty etsiä lukuisilla eri keinoilla, mutta koskaan sitä ei ole löydetty. Vatsavaivat kuitenkin toistuvat... useinmiten joka kesä ja nyt kaikkein voimakkaimpana! Merkillisiä oireita ovat; sydämen tykytys, jatkuva virtsaamishätä, virtsan pidätyksen vaikeus, vatsan kouristelu, vatsan kouristelusta johtuva hengenahdistus, vatsan turpoaminen, röyhtäily, pahoinvointi, ruokahaluttomuus, vatsakivut, väsymys, energian puute, kipukynnyksen aleneminen, keuhkojen ja vatsan limakalvojen kuivuuden tunne ja polttelu. Onko muilla ilmennyt vastaavia oireita ja mikä on ollut syynä?

        Mulla on ollut myös semmosia vatsaoireita. Vatsan turpoamista, röyhtäilyä, väsymystä, energian puutetta, sydämen tykytystä. Viime syksynä mulla epäiltiin umpilisäkkeen tulhdusta kun mulla meni mahakivut oikealle alavatsaan ja tulehdusarvot oli korkealla. Mutta ei sitten leikattu umpilisäkettä jostain syystä pois... Nyt multa otetaan torstaina se helikobakteeritesti. Saa nähä sitten että onko se sitä, jos ei niin varmasti sitten siitä umpilisäkkeestä johtuvaa. Itse olen myös viime syksystä asti juossut lääkärissä, mutta vastausta ei ole löytyny, ainakaan vielä.


      • vatsavaivainen
        Wolfkid kirjoitti:

        Itsellänikin on kummallisia vatsaoireita, joita parhaillaan tutkitaan. Surffailin netissä ja eksyin vatsaoireideni sopivuuden myötä helikobakteerista kertoville sivuille. Aiemmin kyseistä bakteeria on jo yritetty etsiä lukuisilla eri keinoilla, mutta koskaan sitä ei ole löydetty. Vatsavaivat kuitenkin toistuvat... useinmiten joka kesä ja nyt kaikkein voimakkaimpana! Merkillisiä oireita ovat; sydämen tykytys, jatkuva virtsaamishätä, virtsan pidätyksen vaikeus, vatsan kouristelu, vatsan kouristelusta johtuva hengenahdistus, vatsan turpoaminen, röyhtäily, pahoinvointi, ruokahaluttomuus, vatsakivut, väsymys, energian puute, kipukynnyksen aleneminen, keuhkojen ja vatsan limakalvojen kuivuuden tunne ja polttelu. Onko muilla ilmennyt vastaavia oireita ja mikä on ollut syynä?

        Loputon vatsan kanssa kamppailu on käynyt voimille.Oli taannoin viikon sairaslomallakin, pahoinvointi oli niin voimakasta. Vatsa turvonnut ja suunnaton väsymys, en mitään jaksa tehdä. Nyt aika helikopuhallukseen, mutta pitäisi olla kaksi viikkoa ilman haponestäjälääkettä, eikä tuo taida onnistua, jos meinaa töissäkin olla.Verikokeista ei löytynyt mitään. Oikea kylkikaari aristaa, kipu hohtaa ruokatorveen.Aika ylävatsan ultraääneen parin kuukauden päästä.Itse epäilen vahvasti helikobakteeria.
        Ikävä on myös, että vatsavaivojen myötä on tullu univaikeuksiakin.


      • kipeä
        vatsavaivainen kirjoitti:

        Loputon vatsan kanssa kamppailu on käynyt voimille.Oli taannoin viikon sairaslomallakin, pahoinvointi oli niin voimakasta. Vatsa turvonnut ja suunnaton väsymys, en mitään jaksa tehdä. Nyt aika helikopuhallukseen, mutta pitäisi olla kaksi viikkoa ilman haponestäjälääkettä, eikä tuo taida onnistua, jos meinaa töissäkin olla.Verikokeista ei löytynyt mitään. Oikea kylkikaari aristaa, kipu hohtaa ruokatorveen.Aika ylävatsan ultraääneen parin kuukauden päästä.Itse epäilen vahvasti helikobakteeria.
        Ikävä on myös, että vatsavaivojen myötä on tullu univaikeuksiakin.

        Mulla iskee järkyttävä vatsakipu ja ruokatorven yläpäässä tuntuu kuin siinä olis joku möykky, niinkuin sulamatonta ruokaa. pierettää ja vatsaan sattuu.
        Kipu on jopa niin paha etten voi kahteen päivään mennä töihin kun se iskee.
        Yleensä nousee kuume ja joskus on ollu alilämpöäkin kun se osuu päälle.
        ulostaminen ei tahdo onnistua ja jos jotakin tulee niin pari pientä kovaa papnaa työläästi.
        Yöllä hikoilen tajuttomasti eikä kivun iskiessä saa kyllä nukuttuakaan.
        >Diagnoosi on tällä hetkellä ollut ärtynyt paksusuoli.
        Tähystettykkin on molemmista päistä eikä mitään poikkeavaa löytynyt


      • samaa kokenut
        Wolfkid kirjoitti:

        Itsellänikin on kummallisia vatsaoireita, joita parhaillaan tutkitaan. Surffailin netissä ja eksyin vatsaoireideni sopivuuden myötä helikobakteerista kertoville sivuille. Aiemmin kyseistä bakteeria on jo yritetty etsiä lukuisilla eri keinoilla, mutta koskaan sitä ei ole löydetty. Vatsavaivat kuitenkin toistuvat... useinmiten joka kesä ja nyt kaikkein voimakkaimpana! Merkillisiä oireita ovat; sydämen tykytys, jatkuva virtsaamishätä, virtsan pidätyksen vaikeus, vatsan kouristelu, vatsan kouristelusta johtuva hengenahdistus, vatsan turpoaminen, röyhtäily, pahoinvointi, ruokahaluttomuus, vatsakivut, väsymys, energian puute, kipukynnyksen aleneminen, keuhkojen ja vatsan limakalvojen kuivuuden tunne ja polttelu. Onko muilla ilmennyt vastaavia oireita ja mikä on ollut syynä?

        Kuvailemasi oireet aivan samanlaiset kuin minulla olivat.
        Todettiin ulostetestin perusteella heliko-positiivisuus. Nyt ankara yhdisteläm-häätöhoito. Ei muuta kuin menet viivana lekurille ja vaadit heliko-testiä!


      • vatsa kipuinen
        Wolfkid kirjoitti:

        Itsellänikin on kummallisia vatsaoireita, joita parhaillaan tutkitaan. Surffailin netissä ja eksyin vatsaoireideni sopivuuden myötä helikobakteerista kertoville sivuille. Aiemmin kyseistä bakteeria on jo yritetty etsiä lukuisilla eri keinoilla, mutta koskaan sitä ei ole löydetty. Vatsavaivat kuitenkin toistuvat... useinmiten joka kesä ja nyt kaikkein voimakkaimpana! Merkillisiä oireita ovat; sydämen tykytys, jatkuva virtsaamishätä, virtsan pidätyksen vaikeus, vatsan kouristelu, vatsan kouristelusta johtuva hengenahdistus, vatsan turpoaminen, röyhtäily, pahoinvointi, ruokahaluttomuus, vatsakivut, väsymys, energian puute, kipukynnyksen aleneminen, keuhkojen ja vatsan limakalvojen kuivuuden tunne ja polttelu. Onko muilla ilmennyt vastaavia oireita ja mikä on ollut syynä?

        hei,sun oireet kuulostaa ihan mun oireilta,plus mulla on suu kuiva kun sahara ja koko ajan janottaa. nyt kahden viikon aikana oon juossu terveyskeskukset,päivystykset,ensiavut ja gynen puolet.ei mitään oo löytyny.nyt sit takas omalla terveysasemalla ja epäilee helikobakteeria,kahden vkon päästä on hengitystesti ja siitä noin viikkokaks saa tulokset. jos helikoa ei ole sit nielemään letkua,yök! ja mulla alko oireet mahan turvotuksella/kipuilulla ja etovalla ololla.luulin olevani raskaana,mut sitä se ei ollut,kun testiä monta tehty ja kaikki negatiivisia. sit alko töissä syömisen/juomisen jälkeen kauhea heikotus/pyörrytys ja hengittäminen oli raskasta,epäiltiin sokeritautia mut sitäkään ei ollut.nyt on pyörryttäminen helpottanut kun olen sairaslomalla (olen fyysisesti raskaassa työssä,ja itse jo aloin epäillä sydänvikaakin kun yhtenä iltana alkoi rintakipu ja vasempaan käteen koski samalla),mutta vatsakivut onkin sitten vaivannut kivasti jo monta päivää.yleensä syönnin ja varsinkin kahvin juonnin jälkeen ei mee pitkään kun alkaa tajuton kipuilu.joten tänään kävin taas lekurissa joka laittoi tuohon helikotestiin (oisin päässy jo huomenna mut työterv.lääkäri määräsi viime vkolla lääkettä jota ei saa käyttää kuin kahta viikkoa ennen tuota helikotestiä,joten pari viikkoo pitää viel äkärvistellä ainakin:/ )


      • pierutonta kevättä
        kipeä kirjoitti:

        Mulla iskee järkyttävä vatsakipu ja ruokatorven yläpäässä tuntuu kuin siinä olis joku möykky, niinkuin sulamatonta ruokaa. pierettää ja vatsaan sattuu.
        Kipu on jopa niin paha etten voi kahteen päivään mennä töihin kun se iskee.
        Yleensä nousee kuume ja joskus on ollu alilämpöäkin kun se osuu päälle.
        ulostaminen ei tahdo onnistua ja jos jotakin tulee niin pari pientä kovaa papnaa työläästi.
        Yöllä hikoilen tajuttomasti eikä kivun iskiessä saa kyllä nukuttuakaan.
        >Diagnoosi on tällä hetkellä ollut ärtynyt paksusuoli.
        Tähystettykkin on molemmista päistä eikä mitään poikkeavaa löytynyt

        Jätä maito ja maitotuotteet pois muutamaksi viikoksi. Sitten voit käyttää täysin kypsyneitä juustoja. Paljon vihaneeksia ja kuituja, nesteitä. Muista suolatasapaino - merisuolaa.
        Tai sitten vaihda työpaikkailmapiiriä.


      • sansku

        Onko pahoinvointia myös? Mulla oli samat oireet kauan aikaa ja sitten kiinalainen kiropraktikko sanoi että vatsani tarvitsee entsyymejä. Ei tuota niitä tarpeeksi. Aloin ottamaan entsyymejä joka kerta kun söin ja sen jälkeen turvotusta ei ole ollut yhtään. Jos en ota entsyymejä, niin heti alkaa vatsa turpoilemaan. Olen Kanadassa ja täältä saa digestive enzymes ihan ruokakaupasta vaan. Kannattaa kokeilla jos on turvotusta ja pahoinvointia.


      • Anonyymi
        Wolfkid kirjoitti:

        Itsellänikin on kummallisia vatsaoireita, joita parhaillaan tutkitaan. Surffailin netissä ja eksyin vatsaoireideni sopivuuden myötä helikobakteerista kertoville sivuille. Aiemmin kyseistä bakteeria on jo yritetty etsiä lukuisilla eri keinoilla, mutta koskaan sitä ei ole löydetty. Vatsavaivat kuitenkin toistuvat... useinmiten joka kesä ja nyt kaikkein voimakkaimpana! Merkillisiä oireita ovat; sydämen tykytys, jatkuva virtsaamishätä, virtsan pidätyksen vaikeus, vatsan kouristelu, vatsan kouristelusta johtuva hengenahdistus, vatsan turpoaminen, röyhtäily, pahoinvointi, ruokahaluttomuus, vatsakivut, väsymys, energian puute, kipukynnyksen aleneminen, keuhkojen ja vatsan limakalvojen kuivuuden tunne ja polttelu. Onko muilla ilmennyt vastaavia oireita ja mikä on ollut syynä?

        Joo ja anemia lisäksi.


      • Anonyymi
        heini1986 kirjoitti:

        Mulla on ollut myös semmosia vatsaoireita. Vatsan turpoamista, röyhtäilyä, väsymystä, energian puutetta, sydämen tykytystä. Viime syksynä mulla epäiltiin umpilisäkkeen tulhdusta kun mulla meni mahakivut oikealle alavatsaan ja tulehdusarvot oli korkealla. Mutta ei sitten leikattu umpilisäkettä jostain syystä pois... Nyt multa otetaan torstaina se helikobakteeritesti. Saa nähä sitten että onko se sitä, jos ei niin varmasti sitten siitä umpilisäkkeestä johtuvaa. Itse olen myös viime syksystä asti juossut lääkärissä, mutta vastausta ei ole löytyny, ainakaan vielä.

        Wolfkid, Kärsivä ja Heini1986, raudanpuutteessa (ilman anemiaakin) voi olla tuollaisia oireita. Kannattaa tarkistaa rautavarastojen tilanne (ferritiini). Mulla lähti lähes kaikki vatsavaivat (ym) pitkän rautakuurin aikana. Siinä mielessä sopii kyllä aiheeseen, että ilmeisesti heliko voi aiheuttaa raudanpuutosta (kuten myös B12-puutosta jne). Vanhoja postauksia, mutta jospa tästä olis hyötyä jollekulle.


    • Sannamari

      Minulla myös samanlaisia oireita, vatsan turvotusta, ilmavaivoja (etenkin töissä-istumatyö), armotonta närästystä, välillä ripulia, välillä ummetusta, tykytystä, pahoinvointia, kipuilua vaihtelevissa kohdin vatsaa, yleisimmin ylävätsalla/oikealla kylkikaaren seutuvilla. Esim. sohvalla en pysty nojaamaan oikeaan käteen kun tulee tuo "vanteen tunne" oikeaan kylkikaareen. Ei varsinainen kipu, mutta ikävä tunne (ollut olemassa 03/olleesta raskaudesta saakka, jolloin sairastuin toistamiseen hepatoosiin.)

      Kuinka te saatte lääkärin ottamaan vatsaoireet tosissaan ja antamaan ehkä lähetteen labraankin? Minä sain vain lääkkeet ja seuraa tilannetta tyyliin...Somacia olen nyt syönyt vajaat pari viikkoa, auttanut on sen verran että hapan närästys on jäänyt pois. Ilmaa kertyy edelleen ja etenkin ruokiksen jälkeen olo on sietämätön. (eikä tästä voi mennä edes vessaan silloin kun ois tarvis)....

      • "keuhkotautinen"

        Hei! Lueskelin noita teidän viestejänne Helikobakteerista... kukaan ei maininnut yskää!
        Minulla on jo vuosia ollut ihmeellistä pitkäaikaista yskää, joka aina välillä häviää, mutta palaa sitten muutaman kuukauden kuluttua uudelleen, lääkärit ovat määränneet yskänlääkettä toinen toisensa perään. No nyt syyskuun alussa menin työpaikkalääkärille valittamaan heinäkuussa alkaneesta yskästä, työtoverit jo haukkuiva keuhkotautiseksi; lääkäri oli viisas virolainen, joka kyseli kaikenlaista, paineli vatsaa, puhallutti jne.jne. ja epäili sitten Helikopakteeria ja lähetti verikokeisiin... tulokset tulivat ja minulla todettiin se Heliko... lääkäri kirjoitti
        reseptin ja minun piti aloitti kuuri viikko sitten maanantaina, mutta siirsin sitä viikolla,
        koska lääkäri sanoi, että kuurin aikana ei voi nauttia tippaakan alkoholia, jollain niistä kolmesta lääkkeestä on kuulema antabus-vaikutus!
        No olen menossa työkavereitten kanssa viikonloppuna Tallinnaan ja viiniä varmasti tulee juotoa, joten siirsin kuurin aloittamisen ensi maanantaihin. Olisi kiva kuulla, onko muilla vastaavia kokemuksia tästä antabus-jutusta
        ja siitä kuinka rankka se kuuriviikko on, onko silloin täysin työkykyinen? Lääkäri ainakin sanoi, että työssä voi olla....


      • Tauti79
        "keuhkotautinen" kirjoitti:

        Hei! Lueskelin noita teidän viestejänne Helikobakteerista... kukaan ei maininnut yskää!
        Minulla on jo vuosia ollut ihmeellistä pitkäaikaista yskää, joka aina välillä häviää, mutta palaa sitten muutaman kuukauden kuluttua uudelleen, lääkärit ovat määränneet yskänlääkettä toinen toisensa perään. No nyt syyskuun alussa menin työpaikkalääkärille valittamaan heinäkuussa alkaneesta yskästä, työtoverit jo haukkuiva keuhkotautiseksi; lääkäri oli viisas virolainen, joka kyseli kaikenlaista, paineli vatsaa, puhallutti jne.jne. ja epäili sitten Helikopakteeria ja lähetti verikokeisiin... tulokset tulivat ja minulla todettiin se Heliko... lääkäri kirjoitti
        reseptin ja minun piti aloitti kuuri viikko sitten maanantaina, mutta siirsin sitä viikolla,
        koska lääkäri sanoi, että kuurin aikana ei voi nauttia tippaakan alkoholia, jollain niistä kolmesta lääkkeestä on kuulema antabus-vaikutus!
        No olen menossa työkavereitten kanssa viikonloppuna Tallinnaan ja viiniä varmasti tulee juotoa, joten siirsin kuurin aloittamisen ensi maanantaihin. Olisi kiva kuulla, onko muilla vastaavia kokemuksia tästä antabus-jutusta
        ja siitä kuinka rankka se kuuriviikko on, onko silloin täysin työkykyinen? Lääkäri ainakin sanoi, että työssä voi olla....

        Hei,

        Juuri sain tietää, että minullakin ehkä on helikobakteeri. Mutta oireista minulla on myös se, että joudun yskimään limaa joka päivä, varsinkin aamuisin. Onko kellään muulla tällaista?


      • Ispi
        "keuhkotautinen" kirjoitti:

        Hei! Lueskelin noita teidän viestejänne Helikobakteerista... kukaan ei maininnut yskää!
        Minulla on jo vuosia ollut ihmeellistä pitkäaikaista yskää, joka aina välillä häviää, mutta palaa sitten muutaman kuukauden kuluttua uudelleen, lääkärit ovat määränneet yskänlääkettä toinen toisensa perään. No nyt syyskuun alussa menin työpaikkalääkärille valittamaan heinäkuussa alkaneesta yskästä, työtoverit jo haukkuiva keuhkotautiseksi; lääkäri oli viisas virolainen, joka kyseli kaikenlaista, paineli vatsaa, puhallutti jne.jne. ja epäili sitten Helikopakteeria ja lähetti verikokeisiin... tulokset tulivat ja minulla todettiin se Heliko... lääkäri kirjoitti
        reseptin ja minun piti aloitti kuuri viikko sitten maanantaina, mutta siirsin sitä viikolla,
        koska lääkäri sanoi, että kuurin aikana ei voi nauttia tippaakan alkoholia, jollain niistä kolmesta lääkkeestä on kuulema antabus-vaikutus!
        No olen menossa työkavereitten kanssa viikonloppuna Tallinnaan ja viiniä varmasti tulee juotoa, joten siirsin kuurin aloittamisen ensi maanantaihin. Olisi kiva kuulla, onko muilla vastaavia kokemuksia tästä antabus-jutusta
        ja siitä kuinka rankka se kuuriviikko on, onko silloin täysin työkykyinen? Lääkäri ainakin sanoi, että työssä voi olla....

        Oireesi voisi liittyä sairauteen (sarkoidoosi). sairaus on 20-40v sairaus ja olen sairastanut sen itse.Oireet oli kova yskä ja lihas kivut joka päivä eri kohdassa sairaus on keuhkoissa varjostuma jota hoidetaan kortisoonilla sairautta esiintyy enemmän naisilla mutta oli se mullakin ja parannuin täysin olin s-lomalla n.2kk ja kesä loma päälle .Kyllä se voimat vei .


      • Helikoko?
        Tauti79 kirjoitti:

        Hei,

        Juuri sain tietää, että minullakin ehkä on helikobakteeri. Mutta oireista minulla on myös se, että joudun yskimään limaa joka päivä, varsinkin aamuisin. Onko kellään muulla tällaista?

        Jo pari vuotta olen kärsinyt limasta kurkussa. Pahimmillaan oireet olivat n. 2 v. sitten, kun nenäni meni tukkoon ja yskin sitkeää limaa "nauhoina" wc-pöntön äärellä. Allergiaa eikä astmaa ei ole todettu eikä mm. poskiontelontulehdusta. Nenäsuihkeiden ym. lääkkeiden ansiosta nenäni ei ole tukossa, mutta limaa nielussa riittää. Esim. aterian jälkeen limaisuus lisääntyy. Mahani on mielestäni pitkään ollut oikukas: turpoilee, muttei kovin kipeä. Hapot eivät tule kovin usein suuhun, mutta ilmaa kyllä. Lievää pahaoloa ja kohtuutonta väsymystä.


      • I know , you know?
        "keuhkotautinen" kirjoitti:

        Hei! Lueskelin noita teidän viestejänne Helikobakteerista... kukaan ei maininnut yskää!
        Minulla on jo vuosia ollut ihmeellistä pitkäaikaista yskää, joka aina välillä häviää, mutta palaa sitten muutaman kuukauden kuluttua uudelleen, lääkärit ovat määränneet yskänlääkettä toinen toisensa perään. No nyt syyskuun alussa menin työpaikkalääkärille valittamaan heinäkuussa alkaneesta yskästä, työtoverit jo haukkuiva keuhkotautiseksi; lääkäri oli viisas virolainen, joka kyseli kaikenlaista, paineli vatsaa, puhallutti jne.jne. ja epäili sitten Helikopakteeria ja lähetti verikokeisiin... tulokset tulivat ja minulla todettiin se Heliko... lääkäri kirjoitti
        reseptin ja minun piti aloitti kuuri viikko sitten maanantaina, mutta siirsin sitä viikolla,
        koska lääkäri sanoi, että kuurin aikana ei voi nauttia tippaakan alkoholia, jollain niistä kolmesta lääkkeestä on kuulema antabus-vaikutus!
        No olen menossa työkavereitten kanssa viikonloppuna Tallinnaan ja viiniä varmasti tulee juotoa, joten siirsin kuurin aloittamisen ensi maanantaihin. Olisi kiva kuulla, onko muilla vastaavia kokemuksia tästä antabus-jutusta
        ja siitä kuinka rankka se kuuriviikko on, onko silloin täysin työkykyinen? Lääkäri ainakin sanoi, että työssä voi olla....

        Tottakai voit olla, mitään kummallisuuksia ei tästä " hevoskuurista ole ", kunhan muistat olla olla viinaa ottamatta kuurin aikana !


      • mulla todettu
        Tauti79 kirjoitti:

        Hei,

        Juuri sain tietää, että minullakin ehkä on helikobakteeri. Mutta oireista minulla on myös se, että joudun yskimään limaa joka päivä, varsinkin aamuisin. Onko kellään muulla tällaista?

        On Helikon oireita.


      • Anonyymi
        Tauti79 kirjoitti:

        Hei,

        Juuri sain tietää, että minullakin ehkä on helikobakteeri. Mutta oireista minulla on myös se, että joudun yskimään limaa joka päivä, varsinkin aamuisin. Onko kellään muulla tällaista?

        Sama täällä, ja tähystyksellä löytyi heliko.Nyt kuuri menossa neljättä päivää ja olen ihan loppu.


      • Anonyymi
        Ispi kirjoitti:

        Oireesi voisi liittyä sairauteen (sarkoidoosi). sairaus on 20-40v sairaus ja olen sairastanut sen itse.Oireet oli kova yskä ja lihas kivut joka päivä eri kohdassa sairaus on keuhkoissa varjostuma jota hoidetaan kortisoonilla sairautta esiintyy enemmän naisilla mutta oli se mullakin ja parannuin täysin olin s-lomalla n.2kk ja kesä loma päälle .Kyllä se voimat vei .

        Häh.. eihän sarkoidoosiin ole parannuskeinoa.


      • Anonyymi
        "keuhkotautinen" kirjoitti:

        Hei! Lueskelin noita teidän viestejänne Helikobakteerista... kukaan ei maininnut yskää!
        Minulla on jo vuosia ollut ihmeellistä pitkäaikaista yskää, joka aina välillä häviää, mutta palaa sitten muutaman kuukauden kuluttua uudelleen, lääkärit ovat määränneet yskänlääkettä toinen toisensa perään. No nyt syyskuun alussa menin työpaikkalääkärille valittamaan heinäkuussa alkaneesta yskästä, työtoverit jo haukkuiva keuhkotautiseksi; lääkäri oli viisas virolainen, joka kyseli kaikenlaista, paineli vatsaa, puhallutti jne.jne. ja epäili sitten Helikopakteeria ja lähetti verikokeisiin... tulokset tulivat ja minulla todettiin se Heliko... lääkäri kirjoitti
        reseptin ja minun piti aloitti kuuri viikko sitten maanantaina, mutta siirsin sitä viikolla,
        koska lääkäri sanoi, että kuurin aikana ei voi nauttia tippaakan alkoholia, jollain niistä kolmesta lääkkeestä on kuulema antabus-vaikutus!
        No olen menossa työkavereitten kanssa viikonloppuna Tallinnaan ja viiniä varmasti tulee juotoa, joten siirsin kuurin aloittamisen ensi maanantaihin. Olisi kiva kuulla, onko muilla vastaavia kokemuksia tästä antabus-jutusta
        ja siitä kuinka rankka se kuuriviikko on, onko silloin täysin työkykyinen? Lääkäri ainakin sanoi, että työssä voi olla....

        Hei, minulla on yskä jo seitsemän vuotta. Ei alergija, ei astma, ei keuhkossa mitään. Somacia syömässä nyt säänolisesti (nyt tuntuu että en parjaa enää ilman). Yskä edelleen. Kerran mainitsin lääkärille helikobakteerin, mutta se sanoi että tähystys kyllä näytä jos sita on. (tähystys myös tehty, ei siellä mitään ). Kaikki muut oireet kuin täällä teillä. En vaan jaksaa enää kokeilla kaikkea hengitys juttuja, piippuja, inhalaatiooulveria..... Kokoaja vaan tulee lisää lääkettä, viimeisin gaviscon (tuntui kuin olin syönyt petonia - (.


      • Anonyymi
        "keuhkotautinen" kirjoitti:

        Hei! Lueskelin noita teidän viestejänne Helikobakteerista... kukaan ei maininnut yskää!
        Minulla on jo vuosia ollut ihmeellistä pitkäaikaista yskää, joka aina välillä häviää, mutta palaa sitten muutaman kuukauden kuluttua uudelleen, lääkärit ovat määränneet yskänlääkettä toinen toisensa perään. No nyt syyskuun alussa menin työpaikkalääkärille valittamaan heinäkuussa alkaneesta yskästä, työtoverit jo haukkuiva keuhkotautiseksi; lääkäri oli viisas virolainen, joka kyseli kaikenlaista, paineli vatsaa, puhallutti jne.jne. ja epäili sitten Helikopakteeria ja lähetti verikokeisiin... tulokset tulivat ja minulla todettiin se Heliko... lääkäri kirjoitti
        reseptin ja minun piti aloitti kuuri viikko sitten maanantaina, mutta siirsin sitä viikolla,
        koska lääkäri sanoi, että kuurin aikana ei voi nauttia tippaakan alkoholia, jollain niistä kolmesta lääkkeestä on kuulema antabus-vaikutus!
        No olen menossa työkavereitten kanssa viikonloppuna Tallinnaan ja viiniä varmasti tulee juotoa, joten siirsin kuurin aloittamisen ensi maanantaihin. Olisi kiva kuulla, onko muilla vastaavia kokemuksia tästä antabus-jutusta
        ja siitä kuinka rankka se kuuriviikko on, onko silloin täysin työkykyinen? Lääkäri ainakin sanoi, että työssä voi olla....

        Minulla todettiin myös pos helikobakteeri, 2 antibioottia ja duac lääkkeet, voi nauttia alkoholia kohtuudella


    • Mahavaivoja

      Mistä ja miten helikobakteeri tarttuu? Onko joku toteamistapa toista parempi ja luotettavampi? En löytänyt netistä tarpeeksi tietoa. Ajattelin käydä Gastro Panel-verikokeessa, josta pitäisi ilmetä helikobakteeri sekä muita mahalaukkuun liittyviä mahdollisia "vaaroja". Onko jollakin kokemusta siitä testistä?

    • Eissu

      Minulla todettiin juuri tänään helikobakteeri lääkärissä...MUTTA SE tuli uudestaan...lääkäri ei oikein uskonut kun halusin helikobakteerinäytteen, mutta pidin pääni, eli se oli ulostenäytteestä tällä kertaa..
      mulla se on aikaisemmin ollut 5 vuotta sitten ja silloin mahaani tehtiin tähystys ....sain häätöhoidon, oireet olivat samanlaiset, siksi hakeuduin nyt lääkäriin...eli niinko närästäs, ylävatsassa kipua ..ja heräilin öisinkin siihen kipuun.., väsymystä jne...nyt sain vahvemman häätökuurin , jonka aloittanen huomenna ..eli neljän lääkkeen vaikutus yhtäaikaa ja kuukauden päästä ulosteesta otetaan näyte onko häätö onnistunut...toivon mukaan..muuten jatkotutkimuksiin sairaalaan...

    • lääkekuuria

      Hei

      Tänään viimeinen päivä viikon "Helipak A" -kuurista. Olotilani on muuttunut täydellisesti. Mahakivut, vatsan turvotus, ilmavaivat, väsymys, uupumus jne. ovat poissa. Lääkkeey alkoivat toimia jo parin vuorokauden nauttimisen jälkeen!

      Turhaan olen jopa vuosia kärsinyt helicobakteerin aihettamista vaivoista. Asiaan ei vain ole ymmärretty aikaisemmin puuttua (siis en osannut hakeutua hoitoon).

      Mikäli kärsitte ko. oireista, niin keskustelkaa lääkärinne kanssa helicobakteeri-infektion mahdollisuudesta.

      Verikokeen avulla se minultakin paljastui !

      Terveiset

      t. Jukka

      • tarkul

        Kävin tänään lääkärissä muiden vaivojen vuoksi. Sain tietää, että minulta on löydetty tähystyksessä yli vuosi sitten helikobakteeri, joka on jäänyt hoitamatta. Silloin oli omalääkärin sijaisena Venäläinen lääkäri ja hän ei ollut kertonut minulle asiasta mitään. Vaivoina on ollut närästystä, möykyn tunnetta samanaikaisesti nielussa, ilmavaivat, ylävatsakivut, rintakivut yms.
        Nyt lääkärit miettivät mitä tehdään jatkossa. Ensi viikolla on uusi aika lääkäriin.
        Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?


      • ...
        tarkul kirjoitti:

        Kävin tänään lääkärissä muiden vaivojen vuoksi. Sain tietää, että minulta on löydetty tähystyksessä yli vuosi sitten helikobakteeri, joka on jäänyt hoitamatta. Silloin oli omalääkärin sijaisena Venäläinen lääkäri ja hän ei ollut kertonut minulle asiasta mitään. Vaivoina on ollut närästystä, möykyn tunnetta samanaikaisesti nielussa, ilmavaivat, ylävatsakivut, rintakivut yms.
        Nyt lääkärit miettivät mitä tehdään jatkossa. Ensi viikolla on uusi aika lääkäriin.
        Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?

        Tosi inhottavaa, että sinun helikobakteerin häätöhoitoon ei ole puututtu. Ei minunkaan 5v kestäneisiin vatsaoireisiin olla tehty helikobakteeri testiä. Korjaan vielä sen, että tässä minun tapauksessa bakteeri on ollut yleensä oireeton (ei siis 5 putkeen).

        Mutta sillonkun oireet ovat tulleet tässä viiden vuoden sisällä, niin se on sitten kestänyt päiviä, eikä sitten muutakun kärsitty helikosta.

        Mun oireet on ollut iskuaikana: Kuvotusta, Oksentelua, Vatsakouristukset, Vatsa-aristukset, Pistelyä ja Närästystä. Mutta enim. Kouristusta.

        Itselläni kyllä bakteeri on ollut täysin oireeton, kuhan jättää tulehduskipulääkkeet väliin, koska ne herättää "henkiin" bakteerit.

        Kun oisikin saanut kuulla tästä jo teininä..

        Mutta hei kertokaa siis, että minkälaisia muita oireita tää bakteeri aiheuttaa?, ku ei mulla ainakaan mtn nielemisvaikeuksia ole ollut..


      • Anonyymi

        Kuinka helppo kuuri oli ? Minulla menossa neljäs päivä ja katastroofi olo !


    • tarkul

      Olen nyt saanut lääkäriltä helikobakteerin hoitoon viikon lääkekuurin. Lääkkeet eivät ole aiheuttaneet muita sivuvaikutuksia kuin pahanmakuisen maun suuhun, varsinkin aamulla. Kahden kk:n kuluttua olisi sitten puhalluskoe, jossa katsotaan onko lääkekuuri auttanut. Joten ei muuta kuin odottelua tiedossa.

      • minervainen

        Hei.

        Sain tänään myös tietää, että minulla on se helikobakteeri. Nyt vasta testattiin vaikka vuosia on jo ollut jatkuvia vatsaoireita ja turvotusta ja kaikkea mahdollista. Tähystyksessä tosin olin 1,5 vuotta sitten eikä silloin ainakaan mainittu mitään helikosta, ehkä on puhjennut vasta sen jälkeen..
        Kuitenkin, nyt en sitten tiedä uskallanko syödä sitä kauheata lääkepakettia, maha kestää tosi huonosti antibiootteja ja viimeksikin sain monen viikon kestoisen antibioottiripulin vain yhdestä kuurista, saati sitten useampi samalla kertaa. Hoitamattakaan en viitsiti jättää kun oireet on sen verran inhottavat ja kivuliaat. Niin, en sitten tiedä, onko muut selvinnyt kuurista ilman kamalia suolisto-oireita?
        Ja oko tietoa kuinka helposti heliko tarttuu?


      • Muoriska
        minervainen kirjoitti:

        Hei.

        Sain tänään myös tietää, että minulla on se helikobakteeri. Nyt vasta testattiin vaikka vuosia on jo ollut jatkuvia vatsaoireita ja turvotusta ja kaikkea mahdollista. Tähystyksessä tosin olin 1,5 vuotta sitten eikä silloin ainakaan mainittu mitään helikosta, ehkä on puhjennut vasta sen jälkeen..
        Kuitenkin, nyt en sitten tiedä uskallanko syödä sitä kauheata lääkepakettia, maha kestää tosi huonosti antibiootteja ja viimeksikin sain monen viikon kestoisen antibioottiripulin vain yhdestä kuurista, saati sitten useampi samalla kertaa. Hoitamattakaan en viitsiti jättää kun oireet on sen verran inhottavat ja kivuliaat. Niin, en sitten tiedä, onko muut selvinnyt kuurista ilman kamalia suolisto-oireita?
        Ja oko tietoa kuinka helposti heliko tarttuu?

        Hoidata ihmeessä helikobakteeri pois, vaikka kuuri aiheuttaisikin ylimääräisiä vaivoja vähäksi aikaa. Helikobakteerin puuhat vatsassa ovat nimittäin suuri mahasyövän riskitekijä, joten viikon tai parin ripuli on kuitenkin a piece of cake sen rinnalla.
        Vatsan limakalvon tilan (ja helikobakteerin olemassaolon) saa helpoimmin ja luotettavimmin selville GastroPanel-testillä, joka on sormenpäästä otettava verikoe. Hengitystestit antavat noin puolessa tapauksista väärän negatiivisen tuloksen, eli ovat venäläisen ruletin hurjempi vaihtoehto.


      • johtopäätös
        minervainen kirjoitti:

        Hei.

        Sain tänään myös tietää, että minulla on se helikobakteeri. Nyt vasta testattiin vaikka vuosia on jo ollut jatkuvia vatsaoireita ja turvotusta ja kaikkea mahdollista. Tähystyksessä tosin olin 1,5 vuotta sitten eikä silloin ainakaan mainittu mitään helikosta, ehkä on puhjennut vasta sen jälkeen..
        Kuitenkin, nyt en sitten tiedä uskallanko syödä sitä kauheata lääkepakettia, maha kestää tosi huonosti antibiootteja ja viimeksikin sain monen viikon kestoisen antibioottiripulin vain yhdestä kuurista, saati sitten useampi samalla kertaa. Hoitamattakaan en viitsiti jättää kun oireet on sen verran inhottavat ja kivuliaat. Niin, en sitten tiedä, onko muut selvinnyt kuurista ilman kamalia suolisto-oireita?
        Ja oko tietoa kuinka helposti heliko tarttuu?

        Sain eilen tietää, että minullakin on helikobakteeri. Nyt luen tätä forumia, hyvää tietoa löytyi. Itse tuskin kuulin ennen koko sanan heliko... Löytyi ulosteesta terveysaseman kautta. Ennen sitä kävin syyskuussa kahdesti yksityislääkärissä: ei löytynyt mitään eikä juuri helikobakt. etsitykään. Oli ehdotettu seuraavaksi tähystys. Jotenkin tajusin mennä terveyskeskukseen ja sain vaatimalla akuuttiajan lääkärille. Oli ehkä tuuria. Lääkärin syntyperä: Itä-Eurooppa. Eilen soittoajalla selvisi: helikobakteeri. Kysyin lääkäriltä puhelimessa, mistä olen voinut saada. Hänen kiireinen vastaus oli: ruoka tai PUSSAILU. Niin. Kärsin vatsaoireista vasta viime heinäkuun loppun alkaen. Reagoin niihin, koska ei koskaan ennen ollut mitään vastaavaa. Ja kannatti reagoida. Mutta siitä piti täällä kertoa, että omat ajatukset pyörivät samaan suuntaan: ruoka (kävin kesällä usein ulkona syömässä) tai seurustelukumppani. Sanoin hänelle tänään suoraan. Katsotaan, mitä tapahtuu. On se aikamoinen pommi saada heliko... kun aina olen pitänyt hyvää huolta omasta hygieniasta.


    • kapa75

      Mulla oli 5 v sitten selkäkipuja, jotka pahenivat kevään myötä myös mahakivuksi. Itse olin 28 v. Oksensin verta ja vietiin ensiapuun. Todettiin pohjukaissuolihaava, ei pystyny enää liimata haavaa vaan täytyi leikata. Helikonäyte otettiin, negatiivinen. Kuukausi sitten olin mahatähystyksessä, löydettiin reilu mahakatarri eli vatsahaavan esiaste. Taas otettiin näyte ja helikobakteeri löytyi vasta viljelyn jälkeen. Luultavasti pohjukaissuolihaava on johtunut helikosta! Eli jos otetaan näyte vatsasta, niin vaatikaa myös viljely, heliko saattaa muutenkin jäädä huomaamatta...

      • Vatsavainen

        näyttää yli 400, kun raja-arvo on 30. Raju ylitys. Menossa lääkäriin. Vaivoja ollut vuosia, muttei hirveitä. Kunto on muuten ollut erinomainen, mitä nyt mahassa joskus pörisee, natisee ja pulppuaa, mutta ei kovasti häiritse. Gastropanel-testiin menin ennemminkin huvikseni, kun lehdessä mainostettiin. Häätökuuri tiedossa. Saapas nähdä mitä seuraa.


      • aulikki
        Vatsavainen kirjoitti:

        näyttää yli 400, kun raja-arvo on 30. Raju ylitys. Menossa lääkäriin. Vaivoja ollut vuosia, muttei hirveitä. Kunto on muuten ollut erinomainen, mitä nyt mahassa joskus pörisee, natisee ja pulppuaa, mutta ei kovasti häiritse. Gastropanel-testiin menin ennemminkin huvikseni, kun lehdessä mainostettiin. Häätökuuri tiedossa. Saapas nähdä mitä seuraa.

        Heliobakteeri kuuri menossa.On pahoinvointia ja kylmää aina. On tosi rankkakuuri.Kaksi päivää vielä jäljellä.


      • Vatsavainen
        Vatsavainen kirjoitti:

        näyttää yli 400, kun raja-arvo on 30. Raju ylitys. Menossa lääkäriin. Vaivoja ollut vuosia, muttei hirveitä. Kunto on muuten ollut erinomainen, mitä nyt mahassa joskus pörisee, natisee ja pulppuaa, mutta ei kovasti häiritse. Gastropanel-testiin menin ennemminkin huvikseni, kun lehdessä mainostettiin. Häätökuuri tiedossa. Saapas nähdä mitä seuraa.

        Nyt on viikon kuurit syöty ja jo neljäntenä päivänä tuntui suorastaan ihmeeliseltä, kun vuosikymmenen vatsavaivat alkoivat kaikota. Nyt, kun kuurista on kuukausi, olen kuin uusi ihminen. Vatsa ei ole enää pääosissa, vaan kerrankin kunnossa. Meinasin unohtaa tämänkin palstan, kun vatsan vointi ei enää ole mielessä. Uskomaton juttu, että hoito tepsi ja vatsavaivat katosivat näinkin helposti. Kuuri oli muuten ok, mutta suussa oli suolainen maku ja kitalaki kuivui. Suosittelen Helikon häätämistä kaikille.


      • Nimetön
        Vatsavainen kirjoitti:

        Nyt on viikon kuurit syöty ja jo neljäntenä päivänä tuntui suorastaan ihmeeliseltä, kun vuosikymmenen vatsavaivat alkoivat kaikota. Nyt, kun kuurista on kuukausi, olen kuin uusi ihminen. Vatsa ei ole enää pääosissa, vaan kerrankin kunnossa. Meinasin unohtaa tämänkin palstan, kun vatsan vointi ei enää ole mielessä. Uskomaton juttu, että hoito tepsi ja vatsavaivat katosivat näinkin helposti. Kuuri oli muuten ok, mutta suussa oli suolainen maku ja kitalaki kuivui. Suosittelen Helikon häätämistä kaikille.

        Mitä muuten tuommonen hoitokuuri maksaa. Eräs tuttavani maksoi hieman meitä kehittymättömämmässä maassa hoitokuurista 50 E ja risat. Tuosta päättelin, että Suomessa tommonen kolmen lääkkeenhoitokuuri voi olla melko kalliskin. Kai siitä sentään KELAlta jotain saa???


      • yökkäilijä
        aulikki kirjoitti:

        Heliobakteeri kuuri menossa.On pahoinvointia ja kylmää aina. On tosi rankkakuuri.Kaksi päivää vielä jäljellä.

        Huomenna viimeiset tabletit Helipak A pakkauksesta. Pari ekaa päivää meni ihan ok, mutta sitten alkoi ripuli, kuvotus, palelu, väsymys, yökkäily, vatsakipu. Sisulla syön kuurin loppuun, jotta tuo mokoma bakteeri saadaan häädettyä.


      • täällä kans
        Nimetön kirjoitti:

        Mitä muuten tuommonen hoitokuuri maksaa. Eräs tuttavani maksoi hieman meitä kehittymättömämmässä maassa hoitokuurista 50 E ja risat. Tuosta päättelin, että Suomessa tommonen kolmen lääkkeenhoitokuuri voi olla melko kalliskin. Kai siitä sentään KELAlta jotain saa???

        on näköjään siellä kehittymättömämmässä maassa suhteessa kalliimpi sillä juuri k-kuurin ostin, hinta 67 e josta itse jäi maksettavaa 37 e kun kela korvaa osan. Lääkkeen tehokkuuteen suhteutettuna hinta on todella halpa, niin iso hyöty siitä on. Ensimmäisen satsin oton jälkeen oireet helpottui muutamassa tunnissa ja vihdoin sai nukutuksi yön ilman helvetillistä mahan poltetta.


      • P. Virtanen
        Nimetön kirjoitti:

        Mitä muuten tuommonen hoitokuuri maksaa. Eräs tuttavani maksoi hieman meitä kehittymättömämmässä maassa hoitokuurista 50 E ja risat. Tuosta päättelin, että Suomessa tommonen kolmen lääkkeenhoitokuuri voi olla melko kalliskin. Kai siitä sentään KELAlta jotain saa???

        Kävin juuri ostamassa Helipak-kuuripakkauksen (7pv:n kuuri), maksoi 15€ Kelan korvauksella.
        Ei ole kallis paketti, jos kaikki nämä vaivat häviää...


      • Testiin menossa

        Uusi suomalainen keksintä on Gastro panel -verikoe josta selvinnee vatsanalueen vaivat. Onko kenelläkään kokemusta em. testistä. Onko saatu apua vatsaongelmiin?


      • nipetsu
        aulikki kirjoitti:

        Heliobakteeri kuuri menossa.On pahoinvointia ja kylmää aina. On tosi rankkakuuri.Kaksi päivää vielä jäljellä.

        mullakkii ol helii siis hirvee kuur huh nii mutt nyy se on ohi tauti parani ohohoiiii kuurista 3 päivee tul kamala ripuli huh mut se hääti sen bakteerin poiss nyy hyvä ollaa pystyy juomaan sitsunkin ei koske ennee masuun toivon sammoo sulleee


      • on
        Testiin menossa kirjoitti:

        Uusi suomalainen keksintä on Gastro panel -verikoe josta selvinnee vatsanalueen vaivat. Onko kenelläkään kokemusta em. testistä. Onko saatu apua vatsaongelmiin?

        paljon helpompaa kun se on asiakasystävällisempi
        kuin tähy. Toimii hyvin. Googlaa netistä - hyvät esittelyt.


      • Just nyt kuurilla
        aulikki kirjoitti:

        Heliobakteeri kuuri menossa.On pahoinvointia ja kylmää aina. On tosi rankkakuuri.Kaksi päivää vielä jäljellä.

        Se juuri tuo kylmyys ja kuin olisi tulossa flunssa, mutta ei tulekkaan ja illalla. Mutta kyllä tämän kestää ajatellen hyötyjä. 2 päivää vielä. Helikobakteerihäätölääkkeet voivat jossain tapauksessa riippuen lääkkeestä katkaista akillejänteen totesi lääkäri.


      • Anonyymi
        aulikki kirjoitti:

        Heliobakteeri kuuri menossa.On pahoinvointia ja kylmää aina. On tosi rankkakuuri.Kaksi päivää vielä jäljellä.

        Minulla vielä 5 ja on kamala olo !


    • nytpuhdas

      Siitähän tehdään koe laprassa.Mulla kakasta.
      Oireet olivat seuraavat. Ruoka ei tahtonut jossain vaiheessa riitää.Sit taasen parempi oli olla kun vältti kahvin,kouristelut loppuivat.
      Pienellä syömisellä selvisi hyvin ,mutta täytyi tarkasti katsoa mitä suuhun laittoi.Kun innostui syömään enemmän ,meni rinnanalusia hieroessa aika.Sinne tuli kummallinen kihelmöivätunne..Se tuntui selkeesti.Siellä tanssi tuo helikopakteeri, ennenkuin sain kovan antipiootti kuurin.Päätin että menee lääkkeitten otto hyvin ja otin lääkkeitten kanssa aina 2 lasia vettä.
      Olo oli mahtava ekasta kerrasta asti.Tunsin että nyt tehoo.Viimiset lääkkeet otettuani huomasin mikä kutiaa selässä .Sain lääke allergian ja soitin lääkärille joka määräsi lääkkeet, hän pyysi minua tulemaan välittömästi että antaa vastalääkeet.Sain uudet 4 pilleriä ja olo on senjälkeen hyvä.

      • huolettaa..

        Miehellä on otettu helikobakteeri näyte kakasta ja vastaus tulee ens viikolla. Oireina vatsakipua, vääntelyä, oksentelua, heikotusta, närästystä ja ties mitä.

        Mietin tässä, että voiko mies jotenkin tartuttaa sen meidän esikoiseen 5v.(JOS siis miehellä on tuo heliko), kun tällä esikoisella on myös noita vatsavaivoja ja ne muistuttaa ihan miehen oireita. Tarttuuko heliko esim. pisaratartuntana tai syljen välityksellä??

        Vajaa kuukausi sitten molemmat, mies ja esikoinen, olivat vatsataudissa. Molemmilla oli 38 kuume ja oksentelua, vatsanväänteitä jne. Nyt taas esikoisella mahakipua ja meinaa oksentaa. Röyhtäilee koko ajan. Näiden vatsatautien välissä esikoisella maha turpos aina iltaisin palloksi.

        En tiedä, pitäiskö kiikuttaa tältä pieneltäkin kakkanäyte tk:hon...


      • kokemusta on
        huolettaa.. kirjoitti:

        Miehellä on otettu helikobakteeri näyte kakasta ja vastaus tulee ens viikolla. Oireina vatsakipua, vääntelyä, oksentelua, heikotusta, närästystä ja ties mitä.

        Mietin tässä, että voiko mies jotenkin tartuttaa sen meidän esikoiseen 5v.(JOS siis miehellä on tuo heliko), kun tällä esikoisella on myös noita vatsavaivoja ja ne muistuttaa ihan miehen oireita. Tarttuuko heliko esim. pisaratartuntana tai syljen välityksellä??

        Vajaa kuukausi sitten molemmat, mies ja esikoinen, olivat vatsataudissa. Molemmilla oli 38 kuume ja oksentelua, vatsanväänteitä jne. Nyt taas esikoisella mahakipua ja meinaa oksentaa. Röyhtäilee koko ajan. Näiden vatsatautien välissä esikoisella maha turpos aina iltaisin palloksi.

        En tiedä, pitäiskö kiikuttaa tältä pieneltäkin kakkanäyte tk:hon...

        Heliko tarttuu juuri vanhemmista tai isovanhemmista. Kannattaa viedä lapsi tutkimuksiin, ettei tarvitse kärsiä suotta ehkä vuosia, kuten moni kirjoittaa. Tosin nykysukupolvilla yhä vähemmän esiintyvä sairaus, koska hygienia ja asumisolot paranevat. Meillä suuri sukupolvi-ikäisillä sitä vielä on yli 50%. Heliko aiheuttaa myös pohjukaissuolen vaivoja, jotka saattavat hävitä jos helikon häätö onnistuu. Itse sain lopulta helikodiagnoosin viime keväänä, kun sitä itse osasin vaatia ja nyt syön jo toista antibioottikuuria, kun eka ei tehonnut. Tähystykseen en ole vielä suostunut menemään. Myös kahdella siskollani on todettu heliko. Hyvää tietoa aiheesta netistä hakusanalla helikobakteeri.


      • jo toinen kerta
        kokemusta on kirjoitti:

        Heliko tarttuu juuri vanhemmista tai isovanhemmista. Kannattaa viedä lapsi tutkimuksiin, ettei tarvitse kärsiä suotta ehkä vuosia, kuten moni kirjoittaa. Tosin nykysukupolvilla yhä vähemmän esiintyvä sairaus, koska hygienia ja asumisolot paranevat. Meillä suuri sukupolvi-ikäisillä sitä vielä on yli 50%. Heliko aiheuttaa myös pohjukaissuolen vaivoja, jotka saattavat hävitä jos helikon häätö onnistuu. Itse sain lopulta helikodiagnoosin viime keväänä, kun sitä itse osasin vaatia ja nyt syön jo toista antibioottikuuria, kun eka ei tehonnut. Tähystykseen en ole vielä suostunut menemään. Myös kahdella siskollani on todettu heliko. Hyvää tietoa aiheesta netistä hakusanalla helikobakteeri.

        Mielenkiinnolla luinn itsekin netistä tämän tartuntatavan ja epäilen mikä on oikein. Itselläni 4 vuotta sitten todettu, ja hoisettu. Sillon lääkäri kertoi että bakteeria on kaikkiallla ilmassa ja on ihmisryhmä joka sen saa ja toiset taas ei, eli mitään varsinaista tartuntatapaa ei hänen mielestään pysty osoittamaan. Nyt 4 vuotta myöhemmin sama vika ja toinen , oikein vatsakirurgian erikoislääkäri kertoi ihan samaa, eli mitäpä uskoisi. Netissä lukee että on alhaisen elintason ihmisten ongelma, en voi allekirjoittaa, minulla on kaikkea mitä tarviin, eli en pode elintaso-ongelmaa. Sinulle joka pelkäät tähystystä, niin pelkäsin minäkin ja ihan turhaan. Se on itseasaissa hauska toimenpide, kerrankin saa yökäillä sydämensä kyllyydestä eikä tarvii hävetä. Mahan on paras olla täysin tyhjä, sillä kaikki tulee ulos mitä siellä on, eli ei tosiaan kannata syödä mitään 8 tuntiin ja parempi on juodakin mahd vähän ni ei ole niin paljon edes nestettä mikä sitten valuu ulos.Minulle sanottiin että vain ruokalusikallinen vettä tunnissa ja onneksi en juonut enempää. Tähystys tehtiin illalla eli aamusta aina helpompaa.
        onnea hoitoihin kaikille !!


      • minä myös

        olen potenut jo kaksi kertaa, toisella kerralla ensin verikoe, josta saa viitteellisen tuloksen, sitten puhalluskoe ja sillä varmistui, sain hoidoksi A-pakkauksen. Nyt 4 vuotta myöhemmin oireet palasi ja närästys oli aivan sietämätöntä, ei enää pelkästään happoa vaan kouristava kipu joka nousee ruokatorvea pitkin aina kurkkuun saakka ja tuntuu että koko nielu painuu kasaan. Samoin lapaluihin asti polttaa kuin olisi grillivastukset luiden alla.Tällä kerralla tehtiin tähystys ja sieltähän se löytyi, samoin ruokatorven tulehdus jonka se happo oli aikaansaanut.Nyt 4. päivä kuuria menossa, tällä kertaa vahvin , K kuuri ja olo on aivan toisenlainen. Toisena päivänä aamulääkkeiden jälkeen alkoi sietämätön kutina, iho kutisi aivan joka paikasta ja pelästyin että pitää lopettaa kuuri kesken. Kutina loppui iltapäivällä kun lääkemäärä elimistössä väheni, mutta alkoi taas iltasatsin jälkeen. Mutta ilokseni kolmannen päivän aamuna ei kutinaa enää tullut, eli ilmeisesti pieni allerginen reaktio kuuluu helposti asiaan. Nyt on voimia ja virtaa tehdä taas kaikkea mihin en moneen kuukauteen yksinkertaisesti pystynyt.


      • Lääkäri sanoi
        huolettaa.. kirjoitti:

        Miehellä on otettu helikobakteeri näyte kakasta ja vastaus tulee ens viikolla. Oireina vatsakipua, vääntelyä, oksentelua, heikotusta, närästystä ja ties mitä.

        Mietin tässä, että voiko mies jotenkin tartuttaa sen meidän esikoiseen 5v.(JOS siis miehellä on tuo heliko), kun tällä esikoisella on myös noita vatsavaivoja ja ne muistuttaa ihan miehen oireita. Tarttuuko heliko esim. pisaratartuntana tai syljen välityksellä??

        Vajaa kuukausi sitten molemmat, mies ja esikoinen, olivat vatsataudissa. Molemmilla oli 38 kuume ja oksentelua, vatsanväänteitä jne. Nyt taas esikoisella mahakipua ja meinaa oksentaa. Röyhtäilee koko ajan. Näiden vatsatautien välissä esikoisella maha turpos aina iltaisin palloksi.

        En tiedä, pitäiskö kiikuttaa tältä pieneltäkin kakkanäyte tk:hon...

        Jos jollain perhessä on heliko, on mahdollista että se on muillakin.


    • vihdoinkin tieto

      Täällä on kans yks joka sai juuri tänään helikobakteeri-tiedon. Melkein tuli helpotuksen kyyneleet silmiin, kun luin näitä muita vastauksia. Olisi todellakin ihanaa jos näistä vatsaoireista vihdoinkin pääsisi eroon ja vain viikon lääkekuurilla!! Olen lähes vuoden kärsinyt kivuista ja syönyt kymmenen-yksitoista pakettia lääkkeitä.

      Se vaan kummastutti että kun soitin gastroskopian tuloksista niin ne oli olleet valmiina jo kolme viikkoa ja tk:ssa luki vain papereissa että tulokset kerrotaan sittenkun potilas seuraavan kerran ottaa yhteyttä sinne. Olisin mieluusti kyllä aloittanut lääkityksen jo kuun alussa.

      • Parempaan oloon päin

        Minulla todettiin puhallustestillä helikobakteeri ja tämä löytyi puolivahingossa hoidattaessani kasvojeni ruusufinniä. Iho on huomattavasti parempi nyt tämän helikobakteerin häätölääkityksen jälkeen kuin ruusufinnilääkkeiden jälkeen (viimeisin oli teracycliinikuuri). Hoitoni on kesken, joten enempää en voi tässä vaiheessa kertoa, mutta vaikuttaa siltä, että ruusufinnillä ja helikobakteerilla olisi yhteys toisiinsa.


      • Helikohäätö
        Parempaan oloon päin kirjoitti:

        Minulla todettiin puhallustestillä helikobakteeri ja tämä löytyi puolivahingossa hoidattaessani kasvojeni ruusufinniä. Iho on huomattavasti parempi nyt tämän helikobakteerin häätölääkityksen jälkeen kuin ruusufinnilääkkeiden jälkeen (viimeisin oli teracycliinikuuri). Hoitoni on kesken, joten enempää en voi tässä vaiheessa kertoa, mutta vaikuttaa siltä, että ruusufinnillä ja helikobakteerilla olisi yhteys toisiinsa.

        Kiitos pätevälle työterveyslääkärilleni, että hän otti tosissaan närästys- ja "korvennus"oireeni. Vatsan tähystyksessä löytyi Heliko, johon sain tuon viikon tehokuurin,yht 9 pilleriä per päivä, lisäksi otin maitohappobakteereita. Kuurin aikana ei muuta haittaa kuin melkoinen väsymys. Joku sanoi, että kuuri olisi hankala käyttää, mitä vielä, pakkauksessa selkeät ohjeet, niitä noudattaa niin kyllä onnistuu. Tammikuussa puhalluskokeeseen, toivottavasti Heliko hävinnyt.Joku kyseli kuurin hintaa, koko "lysti" maksoi 18€. Joulun odotusta kaikille kohtalotovereille.


      • unsound
        Helikohäätö kirjoitti:

        Kiitos pätevälle työterveyslääkärilleni, että hän otti tosissaan närästys- ja "korvennus"oireeni. Vatsan tähystyksessä löytyi Heliko, johon sain tuon viikon tehokuurin,yht 9 pilleriä per päivä, lisäksi otin maitohappobakteereita. Kuurin aikana ei muuta haittaa kuin melkoinen väsymys. Joku sanoi, että kuuri olisi hankala käyttää, mitä vielä, pakkauksessa selkeät ohjeet, niitä noudattaa niin kyllä onnistuu. Tammikuussa puhalluskokeeseen, toivottavasti Heliko hävinnyt.Joku kyseli kuurin hintaa, koko "lysti" maksoi 18€. Joulun odotusta kaikille kohtalotovereille.

        Sain tänään tiedon, että minulla on helikobakteeri.
        Olen kärsinyt närästyksestä jo vaikka kuinka kauan, ja minulla on ollut kaiken näköisiä oireita, joita on tällä palstalla monet kerrat lueteltu.Helpotti huomattavasti kun sai tietää, että mikä minua oikein vaivaa. Olen kärsinyt erilaisista oireista jo reilu puoli vuotta.
        Tehokuurin aloitan huomenna. Maksoi n. 18e.


      • ***********
        unsound kirjoitti:

        Sain tänään tiedon, että minulla on helikobakteeri.
        Olen kärsinyt närästyksestä jo vaikka kuinka kauan, ja minulla on ollut kaiken näköisiä oireita, joita on tällä palstalla monet kerrat lueteltu.Helpotti huomattavasti kun sai tietää, että mikä minua oikein vaivaa. Olen kärsinyt erilaisista oireista jo reilu puoli vuotta.
        Tehokuurin aloitan huomenna. Maksoi n. 18e.

        Aloitin tänään Helipak K-kuurin. 2,5 vkoa sitten otetuista koepaloista kävi ilmi, että helikobakteerihan se siellä jyllää! Oli tehnyt 1,5 cm haavan.

        4 pvää ennen tähystystä alkoi hillittömät ylävatsakivut (ensin pistemäistä, sitten aaltomaista kipua, taas pistemäistä). Ravasin polilla kipupiikkejä hakemassa ja lopulta lekuri kijoitti lähetteen sairaalaan. Ensin epäiltiin sappikiviä, mutta kaikki veriarvot jne oli normit. Ulta ja röntgen oli ok. Vatsatähystyksessä sitten varmistui mahahaava (ei ollut vuotava, ns. "hyvälaatuinen").

        Sairaalareissuun loppui tukapanpoltto, raskaitten aterioiden (lue roskaruoka) syöpöttely, kebabin mussuttelu, hiilihappopitoisten juomien nauttiminen, kuten myös energiajuomien ja sitrusjuomien (täysmehut). Tuliset mausteet (jalapeno jne) myös pois, samoin vahvasti maustetut ruoat.

        Sairaalareissun jälkeen alkoi Nexium-lääkekuuri, joka on Helipak K-ajan tauolla. Sitten taasen Nexiumia...

        Liikuntaa olen harrastanut ihan normisti (4-5 krt/vkossa) koko ajan.

        Vanhemmilla ei ole ko. vaivaa ollut, sedälläni kylläkin...

        Eiköhän tämä tästä iloksi muutu!!!! =)


      • Munkki
        unsound kirjoitti:

        Sain tänään tiedon, että minulla on helikobakteeri.
        Olen kärsinyt närästyksestä jo vaikka kuinka kauan, ja minulla on ollut kaiken näköisiä oireita, joita on tällä palstalla monet kerrat lueteltu.Helpotti huomattavasti kun sai tietää, että mikä minua oikein vaivaa. Olen kärsinyt erilaisista oireista jo reilu puoli vuotta.
        Tehokuurin aloitan huomenna. Maksoi n. 18e.

        Olen juuri tutkimusen kohteena, saan tulokset parin päivä kuluttua. Nyt olen syönyt kaura puuroa se tuntuu käyvän.Kerro mikä ruoka olisi hyvä, mikä sinulle kävi?


      • ************
        Munkki kirjoitti:

        Olen juuri tutkimusen kohteena, saan tulokset parin päivä kuluttua. Nyt olen syönyt kaura puuroa se tuntuu käyvän.Kerro mikä ruoka olisi hyvä, mikä sinulle kävi?

        Helikokuuri päättyi viiko sitten ja siitä lähtien olen napsinut Nexiumia joka aamu.

        Kuuri meni muuten vaivattomasti, tosin 2 päivää vatsa oli täysin löysä ja suussa maistui antibiootti.

        Kuurin aikana yövuoroja tehdessä muutaman kerran ilmeni ylävatsakipuja, jotka kestivät 2-3 tuntia. Mutta sen jälkeen ei ole mitään kipuja ollut (onneksi).

        Jo ennen koko episodia aamupalaan on kuulunut puuro, joka kuuluu edelleenkin.

        Nykyään aamukahvin sijaan hörpin teetä. Kaupan kahvihyllyltä löysin watsakahvia, jonka ph-arvo on neutraalimpi verrattuna normaalikahviin. Välillä olen juonut myös kahvia, jossa on puolet vähemmän kofeiinia kuin normaalissa. Tosin normikahviakin tulee juotua välillä, rajana 2 kuppia/vrk.

        Alkoholia olen käyttänyt (tosin en helikohäätökuurin aikana) muutaman kerran. Tosin mitään "jäykkää" en ole edes uskaltanut ottaa, vaan olut-siideri -linjalla olen ollut.

        Itselläni ruokailu on ollut säännöllisen epäsäännöllistä (osittain johtuen vuorotöistä), ja tähän olen yrittänyt saada jotain järkeä. Annoskoot ovat hieman pienentyneet ja välipaloja olen yrittänyt suosia.

        Sairaalareissun jälkeen en ole edelleenkään nauttinut hiilihappopitoisia juomia tai tuoremehuja, enkä ole mussuttanut kebabia tai pizzoja. Itse asiassa tänään söin kerroshampurilaisen, joka kyllä maistui melkein syntisen hyvältä. Tosin en ole varmaan koskaan käyttänyt niiiin paljon aikaa hampparin syömiseen! Varsinkin vähänkin tuollaisen tuhdimman ruoan pureskeluun kannattaa kiinnittää huomiota.

        Keitot ovat oivallisia ruokia. Jos ei jaksa itse värkätä, niin kaupan hyllyltä löytää hyviä vaihtoehtoja (esim. Viola-sarjasta).

        Jalapenot yms. tuliset herkut ovat edelleen bannissa. Huomasin, että sipuli ja paprika on ainakin omalle vatsalle pahasta =( Tosin pieni määrä ok, mutta hernekeiton päälle en sipulia enää laita...

        Tähän mennessä kaikki on kokonaisuudessaan mennyt hyvin. Tammikuun lopussa sitten tähystyksessä selviää, onko haava umpeutunut. Samalla otetaan uudet koepalat ja tutkitaanhutkitaan, onko heliko lähtenyt. Toivottavasti on!

        Alusta lähtien olen ollut liikkeellä asenteella, että mun kropassa ei pöpöt jyllää eikä tee pahojaan. Näin mieliala ei tämän takia ole ollut maissa, ei mene.

        Jos (ja kun) pitää joskus ottaa särkylääkkeitä, niin tulen välttämään ipubrofeiini- (tai jotain sinnepäin) pohjaisia lääkkeitä (mm. Burana, Aspirin, Voltaren). Nämä syövyttävät vatsan limakalvoja. Paracetamolpohjaiset (esim. Panadol) on turvallisempi vaihtoehto.

        Pitkälti kokeilemalla ja tekemällä havaintoja vatsan reagoinneista eri ruokiin ja aineksiin olen löytänyt itselleni kultaisen keskitien.


      • huonovointinen35
        ************ kirjoitti:

        Helikokuuri päättyi viiko sitten ja siitä lähtien olen napsinut Nexiumia joka aamu.

        Kuuri meni muuten vaivattomasti, tosin 2 päivää vatsa oli täysin löysä ja suussa maistui antibiootti.

        Kuurin aikana yövuoroja tehdessä muutaman kerran ilmeni ylävatsakipuja, jotka kestivät 2-3 tuntia. Mutta sen jälkeen ei ole mitään kipuja ollut (onneksi).

        Jo ennen koko episodia aamupalaan on kuulunut puuro, joka kuuluu edelleenkin.

        Nykyään aamukahvin sijaan hörpin teetä. Kaupan kahvihyllyltä löysin watsakahvia, jonka ph-arvo on neutraalimpi verrattuna normaalikahviin. Välillä olen juonut myös kahvia, jossa on puolet vähemmän kofeiinia kuin normaalissa. Tosin normikahviakin tulee juotua välillä, rajana 2 kuppia/vrk.

        Alkoholia olen käyttänyt (tosin en helikohäätökuurin aikana) muutaman kerran. Tosin mitään "jäykkää" en ole edes uskaltanut ottaa, vaan olut-siideri -linjalla olen ollut.

        Itselläni ruokailu on ollut säännöllisen epäsäännöllistä (osittain johtuen vuorotöistä), ja tähän olen yrittänyt saada jotain järkeä. Annoskoot ovat hieman pienentyneet ja välipaloja olen yrittänyt suosia.

        Sairaalareissun jälkeen en ole edelleenkään nauttinut hiilihappopitoisia juomia tai tuoremehuja, enkä ole mussuttanut kebabia tai pizzoja. Itse asiassa tänään söin kerroshampurilaisen, joka kyllä maistui melkein syntisen hyvältä. Tosin en ole varmaan koskaan käyttänyt niiiin paljon aikaa hampparin syömiseen! Varsinkin vähänkin tuollaisen tuhdimman ruoan pureskeluun kannattaa kiinnittää huomiota.

        Keitot ovat oivallisia ruokia. Jos ei jaksa itse värkätä, niin kaupan hyllyltä löytää hyviä vaihtoehtoja (esim. Viola-sarjasta).

        Jalapenot yms. tuliset herkut ovat edelleen bannissa. Huomasin, että sipuli ja paprika on ainakin omalle vatsalle pahasta =( Tosin pieni määrä ok, mutta hernekeiton päälle en sipulia enää laita...

        Tähän mennessä kaikki on kokonaisuudessaan mennyt hyvin. Tammikuun lopussa sitten tähystyksessä selviää, onko haava umpeutunut. Samalla otetaan uudet koepalat ja tutkitaanhutkitaan, onko heliko lähtenyt. Toivottavasti on!

        Alusta lähtien olen ollut liikkeellä asenteella, että mun kropassa ei pöpöt jyllää eikä tee pahojaan. Näin mieliala ei tämän takia ole ollut maissa, ei mene.

        Jos (ja kun) pitää joskus ottaa särkylääkkeitä, niin tulen välttämään ipubrofeiini- (tai jotain sinnepäin) pohjaisia lääkkeitä (mm. Burana, Aspirin, Voltaren). Nämä syövyttävät vatsan limakalvoja. Paracetamolpohjaiset (esim. Panadol) on turvallisempi vaihtoehto.

        Pitkälti kokeilemalla ja tekemällä havaintoja vatsan reagoinneista eri ruokiin ja aineksiin olen löytänyt itselleni kultaisen keskitien.

        Itse olen kärsinyt mahavaivoista jo toista vuotta.Viime keväänä sain sitten lääkäriltä arvion mahavaivojen syistä..jotka oli sappikivet taikka vatsahaava. Söin kuukauden verran somacia ja olo ehkä hiukan helpotti.

        Kunnes nyt kesän ja syksyn mittaan maha alkoi vastustelemaan kunnolla. Aina syönnin jälkeen ylävatsa heti rinnan alta alkoi kipeytyä ja samalla sitten turposi isoksi ilmapalloksi.Viimeinen naula arkkuun oli särkylääke jota otin päänsärkyyn..alta puoli tuntia niin vatsa tuli niin kipeäksi etten tiennyt kuinka päin olisin..kylmä hiki meni selkäpiitä pitkin. Ja tuota kipua kesti yhteen soittoon 2 viikkoa yötä päivää. Otin taasen yhteyttä lääkäriin ja määrättiin taasen parin viikon kuuri somacia sekä tarvittaessa Litalginia.

        Kivut ei todellakaan ole hävinneet ..niitä on enempi tai vähempi..juuri olin heliko bakteeri testissä ja parin viikon päästä saan tietää tulokset.

        Ruokavalio on maha vaivojen myötä kutistunut aneemiselle puolelle..ei maha kestä ilman kipuja enää kuin maito tuotteita ja pitkälti niiden varassa olen mennyt viimeisen pari kuukautta. Sitä myöden on tullut anemiaa..verikokeissa kävin väsymyksen vuoksi ja veriarvot oli laskeneet huimasti.Anemian seuraus on sitten taas se ettei ruokahalujakaan enää ole..ja paino tippuu 2 kilon viikko vauhtia.

        Olen itekseni pohtinut että onko näillä oireilla mitään yhteyttä toisiinsa ja tuossa kun puolivahingossa eksyin tänne keskuteluun niin tajusin että en olekaan yksin samojen oireiden kanssa.

        Yksi asia johon lääkkäri ei osannu sanoa mitään oli se, että tuo ylävatsa on niin arka, että siihen jos vahingossa huitasee, ei edes lujaakaan niin kipeäksi tulee ja sitä kestää sitten kauan. Lääkärin tutkiessa ja painellessa löytyi selvä kipupiste ja koko päivän maha oli todella kipeä.

        Onkos kellään muulla vastaavaa oiretta?

        Tänään pitäs alottaa vahvemman Somacin kuuri..aiemmin oli 20mg ja nyt 40mg pitäs 2 kk:n ajan syödä..ja sen jälkeen siirtyä siihen miedompaan.

        Ruokavaliosta sen verran , että kahvia en juo..alkoholiakaan nimeksikään,rasvaiset ja käristetyt ruuat ei kuulu ruokalistalle, tupakkaa en polta joten ne ei ainakaan ärsytä mahaa enempää.


      • Ei-ra
        ************ kirjoitti:

        Helikokuuri päättyi viiko sitten ja siitä lähtien olen napsinut Nexiumia joka aamu.

        Kuuri meni muuten vaivattomasti, tosin 2 päivää vatsa oli täysin löysä ja suussa maistui antibiootti.

        Kuurin aikana yövuoroja tehdessä muutaman kerran ilmeni ylävatsakipuja, jotka kestivät 2-3 tuntia. Mutta sen jälkeen ei ole mitään kipuja ollut (onneksi).

        Jo ennen koko episodia aamupalaan on kuulunut puuro, joka kuuluu edelleenkin.

        Nykyään aamukahvin sijaan hörpin teetä. Kaupan kahvihyllyltä löysin watsakahvia, jonka ph-arvo on neutraalimpi verrattuna normaalikahviin. Välillä olen juonut myös kahvia, jossa on puolet vähemmän kofeiinia kuin normaalissa. Tosin normikahviakin tulee juotua välillä, rajana 2 kuppia/vrk.

        Alkoholia olen käyttänyt (tosin en helikohäätökuurin aikana) muutaman kerran. Tosin mitään "jäykkää" en ole edes uskaltanut ottaa, vaan olut-siideri -linjalla olen ollut.

        Itselläni ruokailu on ollut säännöllisen epäsäännöllistä (osittain johtuen vuorotöistä), ja tähän olen yrittänyt saada jotain järkeä. Annoskoot ovat hieman pienentyneet ja välipaloja olen yrittänyt suosia.

        Sairaalareissun jälkeen en ole edelleenkään nauttinut hiilihappopitoisia juomia tai tuoremehuja, enkä ole mussuttanut kebabia tai pizzoja. Itse asiassa tänään söin kerroshampurilaisen, joka kyllä maistui melkein syntisen hyvältä. Tosin en ole varmaan koskaan käyttänyt niiiin paljon aikaa hampparin syömiseen! Varsinkin vähänkin tuollaisen tuhdimman ruoan pureskeluun kannattaa kiinnittää huomiota.

        Keitot ovat oivallisia ruokia. Jos ei jaksa itse värkätä, niin kaupan hyllyltä löytää hyviä vaihtoehtoja (esim. Viola-sarjasta).

        Jalapenot yms. tuliset herkut ovat edelleen bannissa. Huomasin, että sipuli ja paprika on ainakin omalle vatsalle pahasta =( Tosin pieni määrä ok, mutta hernekeiton päälle en sipulia enää laita...

        Tähän mennessä kaikki on kokonaisuudessaan mennyt hyvin. Tammikuun lopussa sitten tähystyksessä selviää, onko haava umpeutunut. Samalla otetaan uudet koepalat ja tutkitaanhutkitaan, onko heliko lähtenyt. Toivottavasti on!

        Alusta lähtien olen ollut liikkeellä asenteella, että mun kropassa ei pöpöt jyllää eikä tee pahojaan. Näin mieliala ei tämän takia ole ollut maissa, ei mene.

        Jos (ja kun) pitää joskus ottaa särkylääkkeitä, niin tulen välttämään ipubrofeiini- (tai jotain sinnepäin) pohjaisia lääkkeitä (mm. Burana, Aspirin, Voltaren). Nämä syövyttävät vatsan limakalvoja. Paracetamolpohjaiset (esim. Panadol) on turvallisempi vaihtoehto.

        Pitkälti kokeilemalla ja tekemällä havaintoja vatsan reagoinneista eri ruokiin ja aineksiin olen löytänyt itselleni kultaisen keskitien.

        Minä menin lääkäriin jatkuvan rykimisen takia lääkäri kirjoitti nektusta (tai jotain sinne päin) sekä määräsi heliko pakteeri verikokeelle. Siinä todettiin ko. pakteeri lukema oli 130 normi olisi ollut alle kymmenen. Söin kuurin joka loppui eilen lääkäri käski olla kaksi viikkoa ja sitten syödä loput neksimit. ja mennä kontrolliin Tammikuussa. joten saa nähdä lähtikö "pöpö" pois


      • Nez
        Ei-ra kirjoitti:

        Minä menin lääkäriin jatkuvan rykimisen takia lääkäri kirjoitti nektusta (tai jotain sinne päin) sekä määräsi heliko pakteeri verikokeelle. Siinä todettiin ko. pakteeri lukema oli 130 normi olisi ollut alle kymmenen. Söin kuurin joka loppui eilen lääkäri käski olla kaksi viikkoa ja sitten syödä loput neksimit. ja mennä kontrolliin Tammikuussa. joten saa nähdä lähtikö "pöpö" pois

        Minulla todettiin tänään helikobakteeri. Olen ollut tyhmä ja kärsinyt vatsavaivoista jo 2 vuotta hakeutumatta hoitoon, onneksi pätevä lääkäri määräsi verikokeisiin kun mainitsin vatsaoireista ihan muun käynnin yhteydessä. Nyt vaivaa vähän se, että lähteiden mukaan syöpäriski saattaa kasvaa jopa kuusinkertaiseksi helikobakteerin myötä. Mitäköhän tämä tarkoittaa - pitääkö bakteerin olla vatsassa pitempään syöpäriskin nostamiseksi vai riittääkö lyhytkin aika?


      • huoleen
        Nez kirjoitti:

        Minulla todettiin tänään helikobakteeri. Olen ollut tyhmä ja kärsinyt vatsavaivoista jo 2 vuotta hakeutumatta hoitoon, onneksi pätevä lääkäri määräsi verikokeisiin kun mainitsin vatsaoireista ihan muun käynnin yhteydessä. Nyt vaivaa vähän se, että lähteiden mukaan syöpäriski saattaa kasvaa jopa kuusinkertaiseksi helikobakteerin myötä. Mitäköhän tämä tarkoittaa - pitääkö bakteerin olla vatsassa pitempään syöpäriskin nostamiseksi vai riittääkö lyhytkin aika?

        Vatsasyöpä on niin harvinainen, että vaikka syöpäriski kasvaisikin kuusinkertaiseksi on todellinen riski kuitenkin äärimmäisen pieni.


      • Helikon orja
        huoleen kirjoitti:

        Vatsasyöpä on niin harvinainen, että vaikka syöpäriski kasvaisikin kuusinkertaiseksi on todellinen riski kuitenkin äärimmäisen pieni.

        Heippa

        Mulla on sellanen ongelma että Heliko tuli takas vaikka A- kuurin söinkin. Nyt sain T- kuurin, jossa siis samoja lääkkeitä paitsi amoksilliinin tilalla tetrasykliini. Luin netistä, että jos helikobakteerihäätö ei onnistu ekalla kerralla, on bakteeri tullut resistentiksi 50-100%:lla metronidatsolille. Tuota kyseistä lääkeainetta on siis myös tässä Helipak T:ssä. Ei tekis mieli syödä turhaan tällasia paukkuja. Oon kahen vaiheilla alotanko kuurin vai käynkö ensiksi yksityisellä jollakin gastroenterologilla, joka vois tietää ehkä asioista enemmän kun terveyskeskuslekuri.


      • P.Elosen vakiasiakas
        Helikon orja kirjoitti:

        Heippa

        Mulla on sellanen ongelma että Heliko tuli takas vaikka A- kuurin söinkin. Nyt sain T- kuurin, jossa siis samoja lääkkeitä paitsi amoksilliinin tilalla tetrasykliini. Luin netistä, että jos helikobakteerihäätö ei onnistu ekalla kerralla, on bakteeri tullut resistentiksi 50-100%:lla metronidatsolille. Tuota kyseistä lääkeainetta on siis myös tässä Helipak T:ssä. Ei tekis mieli syödä turhaan tällasia paukkuja. Oon kahen vaiheilla alotanko kuurin vai käynkö ensiksi yksityisellä jollakin gastroenterologilla, joka vois tietää ehkä asioista enemmän kun terveyskeskuslekuri.

        Itsellä todettiin kans tänää helikobakteeri. Jotenki ärsyttää liikaa, sillä oon rampannut lääkärissä vuoden selittäen samanlaisia oireita. Mistä nuo suomalaiset lääkärit oikeen saa paperinsa kun ei aikasemmin yritetty edes tutkia.. Kovat mahakivut on vaivannu kuiteski melkeen jokapäivästä elämää ja stressannu aika paljon. Maha ei ole kestänyt melkeen mitään syötävää. eli kaurapuurolla ym on tullu aika pitkälle elettyä.. Sairaslomaa on joutunut ottaa niin paljon että ongelmia on tullu töissä. Ei tarvinu kun kerran istahtaa uuden työterveyslääkärin penkkiin niin heti pääsi oikeisiin kokeisiin. no onneks tää on (toivottavasti) kohta ohi!!!!! Ja kiva kun kaikki mutsin puolen kuolleet sukulaiset on tohon vatsasyöpään kuollu......


      • päpsy
        P.Elosen vakiasiakas kirjoitti:

        Itsellä todettiin kans tänää helikobakteeri. Jotenki ärsyttää liikaa, sillä oon rampannut lääkärissä vuoden selittäen samanlaisia oireita. Mistä nuo suomalaiset lääkärit oikeen saa paperinsa kun ei aikasemmin yritetty edes tutkia.. Kovat mahakivut on vaivannu kuiteski melkeen jokapäivästä elämää ja stressannu aika paljon. Maha ei ole kestänyt melkeen mitään syötävää. eli kaurapuurolla ym on tullu aika pitkälle elettyä.. Sairaslomaa on joutunut ottaa niin paljon että ongelmia on tullu töissä. Ei tarvinu kun kerran istahtaa uuden työterveyslääkärin penkkiin niin heti pääsi oikeisiin kokeisiin. no onneks tää on (toivottavasti) kohta ohi!!!!! Ja kiva kun kaikki mutsin puolen kuolleet sukulaiset on tohon vatsasyöpään kuollu......

        minultakin otettiin viikko sitten helikotesti ja saan tulokset ensi viikolla. Olen kärsinyt vatsaoireista jo 2 v. ja tämä talvi on ollut ihan mahdotonta kipuilua ja nyt on anemiaa ilmennyt, kun en voi syödä vihanneksia tai hedelmiä ollenkaan. Vain kaurapuuroa mustikkakeitolla, vaaleaa leipää, kevytjuustoa. Yritin aloittaa vitamiinikuurin, mutta vatsa ei edes sitä kestänyt. Olen jatkuvasti väsynyt ja apaattinen :(


      • koettu
        Helikon orja kirjoitti:

        Heippa

        Mulla on sellanen ongelma että Heliko tuli takas vaikka A- kuurin söinkin. Nyt sain T- kuurin, jossa siis samoja lääkkeitä paitsi amoksilliinin tilalla tetrasykliini. Luin netistä, että jos helikobakteerihäätö ei onnistu ekalla kerralla, on bakteeri tullut resistentiksi 50-100%:lla metronidatsolille. Tuota kyseistä lääkeainetta on siis myös tässä Helipak T:ssä. Ei tekis mieli syödä turhaan tällasia paukkuja. Oon kahen vaiheilla alotanko kuurin vai käynkö ensiksi yksityisellä jollakin gastroenterologilla, joka vois tietää ehkä asioista enemmän kun terveyskeskuslekuri.

        Valmiiden helikopakkausten lisäksi on olemassa vielä mahdollisuus. Itse kävin vatsatautien erikoislääkärillä ja hän sanoi että jos markkinoiden vahvin valmis pakkaus ei tehoa,(en muista enää mikä kirjain se oli) hän räätälöi kuurin joka takuulla tehoaa.
        Minä siis jo 2 kertaa lääkkeet syönyt 4 vuoden aikana ja nyt on olo taas aivan ihanaa kun ei koko ajan ole suolisto kipeänä. Eli vaadi kunnon lääkeet niin pääset taudista eroon ja elämä on paljon parempaa


      • ruusunaama
        Parempaan oloon päin kirjoitti:

        Minulla todettiin puhallustestillä helikobakteeri ja tämä löytyi puolivahingossa hoidattaessani kasvojeni ruusufinniä. Iho on huomattavasti parempi nyt tämän helikobakteerin häätölääkityksen jälkeen kuin ruusufinnilääkkeiden jälkeen (viimeisin oli teracycliinikuuri). Hoitoni on kesken, joten enempää en voi tässä vaiheessa kertoa, mutta vaikuttaa siltä, että ruusufinnillä ja helikobakteerilla olisi yhteys toisiinsa.

        Minulla myös toisinaan hyvinkin vaikea ruusufinni kasvoissa ja nyt todettu korkeat helikoarvot -> lääkkeen aloitus. Vatsaoireina todella kova turvotus ja satunnaiset kouristelut. Lukemattomat tetralysalit syöneenä olisin enemmänkin kuin helpottunut, jos syy ruusuun löytyisi helikosta. Ja apu!!!!


    • Mielenkiintoista lukea tosta Helikosta, mulla on vaivoja ollut vuosikausia(ainakin 10 vuotta), nyt menin lekurin juttusille, kun aamupala ei meinaa pysyy hampaiden harjausta pidemmälle mahassa. Mitään suurempia vatsakramppeja mulla kylläkään ei oo ollut, mut ilmaa kylläkin, ajoittaista kivistelyä sekä turvotusta ja väsymystä. Kurkussa on ahdistava tunne ja ihan kun olis kurkussa jatkuvasti sitkeetä limaa, joka ei edes rykimällä lähe pois - nyt on tullut mukaan aamuyökkäykset ennen aamiaista.(Tai sit mä oon raskaana, vaikka olenkin mies) Kävin tänään testissä ja ens viikolla selvii onko tulos tuota helikoa. Jos kuuri tosiaan auttaa, niin aikalailla valoisia päiviä on eessä, jos lääkekuurilla selviää.

      • Toivossa hyvä elää

        Syksyllä närästysvaivojen vuoksi työterveyslääkärille, jonka lähetteellä vatsan tähystykseen. Löydöksenä "vain heliko", johon söin Helipak A kuurin, puhallustestin jälkeen positiivinen tulos ja alku vuodesta Helipak K. Eipä ollut pöpö hävinnyt noilla hevoskuureilla, lääkärini sai konsultaatiota kahdelta erikoislääkäriltä ja sain itse päättää, otanko vielä kolmannen kuurin. Vaikka heliko ei aiheuta ihmeempiä vaivoja välttäessäni vatsaa ärsyttäviä ruokia ja juomia, pöpö on ajatuksissa mukana koko ajan arjessa, päätin aloittaa tuon kolmannen häätökuurin. Nyt pari päivää takana Helipak K vahvistettuna Tavanac-antibiootilla, olo hiukan väsynyt, mutta sen kestää paranemisen toivossa. Onko kokemuksia tästä kolmannesta, millaisia? Kesää kohti toiveikkaana.


      • ukkeli

        Mulla kans alko vatsa oikutella tuos reilu viisi vuotta sitte ja viime parina vuotena vaivat vain voimistunut ja niitä useammin. Ja kuulostaa aikalai samanlaiselta oireilu.


      • -molla-
        ukkeli kirjoitti:

        Mulla kans alko vatsa oikutella tuos reilu viisi vuotta sitte ja viime parina vuotena vaivat vain voimistunut ja niitä useammin. Ja kuulostaa aikalai samanlaiselta oireilu.

        Taisi selvitä minunkin vatsavaivojen syy. Kuukausi takaperin alkoi suuremman aterian nauttimisen jälkeen ilmaantua vatsaoireita; kipua ylävatsassa, kramppeja, vatsan turpoamista, ilmavaivoja ja röyhtäilyä. Joskus kipu on ollut kovaa ja pistävää, joskus pientä epämukavuuden tunnetta vatsassa. Pienensin aterioita, helpotti oloa sen verran, että kovia pistäviä kipuja ei ole ollut enää. Nyt vatsaoireista on tullut jokapäiväisiä; epäilin liikahapposuutta ja hankin samariinia ja rennietä. Vatsaoireiden alkaessa olen ottanut puolikkaan samarinin tai yhden rennien, ja tunnin kuluttua olo on ollut normaali. Mutta normaalia tämä kipuilu ei ole! Ensi viikolla käypi matka lääkäriin...


      • PYSYKÄÄ LUJINA!
        -molla- kirjoitti:

        Taisi selvitä minunkin vatsavaivojen syy. Kuukausi takaperin alkoi suuremman aterian nauttimisen jälkeen ilmaantua vatsaoireita; kipua ylävatsassa, kramppeja, vatsan turpoamista, ilmavaivoja ja röyhtäilyä. Joskus kipu on ollut kovaa ja pistävää, joskus pientä epämukavuuden tunnetta vatsassa. Pienensin aterioita, helpotti oloa sen verran, että kovia pistäviä kipuja ei ole ollut enää. Nyt vatsaoireista on tullut jokapäiväisiä; epäilin liikahapposuutta ja hankin samariinia ja rennietä. Vatsaoireiden alkaessa olen ottanut puolikkaan samarinin tai yhden rennien, ja tunnin kuluttua olo on ollut normaali. Mutta normaalia tämä kipuilu ei ole! Ensi viikolla käypi matka lääkäriin...

        ELKÄÄ ANTAKO PERIKSI! TAISTELKAA!


      • SAMOIN
        PYSYKÄÄ LUJINA! kirjoitti:

        ELKÄÄ ANTAKO PERIKSI! TAISTELKAA!

        SINULLE!!


      • Apua saanut
        PYSYKÄÄ LUJINA! kirjoitti:

        ELKÄÄ ANTAKO PERIKSI! TAISTELKAA!

        Kyllä oli hyvä kun luin tätä palstaa ja menin lääkäriin ja verikokeisiin. Todettiin se
        helikobakteeri ja sain K kuurin. Nyt olen syönyt sitä jo kolme päivää ja olo alkaa
        pikkuhiljaa helpottaa. Aikaisemmin oli selkäsärkyä oikealla puolella ja se tuntui
        erityisesti aamuyöllä. Samoin oli vatsavaivoja. Ei kovin voimakkaita, mutta tuntui,
        että vatsassa ei ole kaikki kunnossa.En aluksi osannut yhdistää tätä vatsavaivaa
        helikobakteeriin, vaan söin kaiken maailman kefilus ym maitohappotuotteita ja
        jugurttia. Eihän ne mihinkään auta. Hyvä konsti on markkikoida TV..ssä kaiken
        maailman jugurtteja, sillä kansalaisillä eri asteisia vatsavaivoja kyllä riitttää,.
        Menkää ihmeessä verikokeeseen selvittämään.. onko helikobakteeri. Turha on
        vuosia kärsiä kivusta. Apu tulee nopaeasti kun helikobakteeri todetaan.


      • moni...
        Apua saanut kirjoitti:

        Kyllä oli hyvä kun luin tätä palstaa ja menin lääkäriin ja verikokeisiin. Todettiin se
        helikobakteeri ja sain K kuurin. Nyt olen syönyt sitä jo kolme päivää ja olo alkaa
        pikkuhiljaa helpottaa. Aikaisemmin oli selkäsärkyä oikealla puolella ja se tuntui
        erityisesti aamuyöllä. Samoin oli vatsavaivoja. Ei kovin voimakkaita, mutta tuntui,
        että vatsassa ei ole kaikki kunnossa.En aluksi osannut yhdistää tätä vatsavaivaa
        helikobakteeriin, vaan söin kaiken maailman kefilus ym maitohappotuotteita ja
        jugurttia. Eihän ne mihinkään auta. Hyvä konsti on markkikoida TV..ssä kaiken
        maailman jugurtteja, sillä kansalaisillä eri asteisia vatsavaivoja kyllä riitttää,.
        Menkää ihmeessä verikokeeseen selvittämään.. onko helikobakteeri. Turha on
        vuosia kärsiä kivusta. Apu tulee nopaeasti kun helikobakteeri todetaan.

        ...vatsavaiva todetaan lääkärissä refluksiksi, kun ei kokeita tehdä ja taustalla onkin helikobakteeri???


      • fdda
        Toivossa hyvä elää kirjoitti:

        Syksyllä närästysvaivojen vuoksi työterveyslääkärille, jonka lähetteellä vatsan tähystykseen. Löydöksenä "vain heliko", johon söin Helipak A kuurin, puhallustestin jälkeen positiivinen tulos ja alku vuodesta Helipak K. Eipä ollut pöpö hävinnyt noilla hevoskuureilla, lääkärini sai konsultaatiota kahdelta erikoislääkäriltä ja sain itse päättää, otanko vielä kolmannen kuurin. Vaikka heliko ei aiheuta ihmeempiä vaivoja välttäessäni vatsaa ärsyttäviä ruokia ja juomia, pöpö on ajatuksissa mukana koko ajan arjessa, päätin aloittaa tuon kolmannen häätökuurin. Nyt pari päivää takana Helipak K vahvistettuna Tavanac-antibiootilla, olo hiukan väsynyt, mutta sen kestää paranemisen toivossa. Onko kokemuksia tästä kolmannesta, millaisia? Kesää kohti toiveikkaana.

        Häipyikö heliko kolmannella kuurilla? Itsellä toinen menossa eikä oireet helpottaneet.


    • onkohan mullakin

      sitten heliko? Olen jo kauan kärsinyt sitkeästä limasta jota tulee kerran pari päivässä, rykimällä saan sen ulos kurkusta. Juuri muita mahakipuja ei ole kuin mahan ääntely, murina, kurina ja lorina jota on melkein koko ajan jos tarkkaan kuuntelee ja joskus turvottaa ja uloste on aika kovaa. Kipuja on harvoin! Mutta pitäisikö minun mennä lääkäriin?

      • määrää

        sut sit verikokeeseen gastro ..jotain.
        tulokset kestää kylläaika kauan.


    • Heliko nähdään jo verikokeesta. Jos verestä löytyy helkon vasta-aine sinulla on bakteeri, jos ei sinulla sitä ei ole. Yritä tasapainottaa vatsahapot esim. mustikkamehulla ja happamilla maitotuotteilla. Helikon hoidossa on vaikeaa löytää oikeat antibiootit ja siksi hoito on hankalaa. Tavallisen mahahaavan hoito taas hoituu oikealla ruokavaliolla ja positiivisella ajatelulla. Älähän jää murehtimaan.

      • jyllää

        Kuinka monta kertaa olette joutuneet päivän aikana käymään ripuli-kakilla? Sillä vaan kysyn kun kävin lääkärillä valittelemassa turvotusta,ilmavaivoja ja vatsakipua niin lääkäri kysyi että montako kertaa päivän aikana tulee ripuliuloste ja kun sanoin että kerran päivässä niin lääkärin mielestä se on täysin normaalia ja käski syödä visibliniä...
        Pitää ilmeisesti mennä toiselle lääkärille koska tämä ei voi olla normaalia että tuntuu jo että lopetan syömisen kokonaan koska mikään ei sovi,kaikesta vatsa menee sekaisin...kaurapuuro on ainoa mikä sopii vaikka sekin turvottaa vähän...


      • Munkki
        jyllää kirjoitti:

        Kuinka monta kertaa olette joutuneet päivän aikana käymään ripuli-kakilla? Sillä vaan kysyn kun kävin lääkärillä valittelemassa turvotusta,ilmavaivoja ja vatsakipua niin lääkäri kysyi että montako kertaa päivän aikana tulee ripuliuloste ja kun sanoin että kerran päivässä niin lääkärin mielestä se on täysin normaalia ja käski syödä visibliniä...
        Pitää ilmeisesti mennä toiselle lääkärille koska tämä ei voi olla normaalia että tuntuu jo että lopetan syömisen kokonaan koska mikään ei sovi,kaikesta vatsa menee sekaisin...kaurapuuro on ainoa mikä sopii vaikka sekin turvottaa vähän...

        Minulla ollut kolmeviikkoa ripulia, joka aamu 3-4 kertaa, kokeita otettiin viikko sitten, mutta lääkäri on vasta viikon päästä. Imodiumia ja vi-siplin menee joka päivä, ruoka kyllä maistuu sitten iltapäivällä. Saapa nähdä mitä.


    • R.potilas

      Voin kuitenkin kertoa, että helikobakteeri löydettiin mahan ja pohjuskasuolen tähystyksessä.

      Hoitona oli antibiottikuuri, 10tbl/vrk 10 päivän ajan.

      Maha meni kuralle ja suoli vuoti verta ja lämpö nousi. Sain uudestaan antibioottikuurin, jotta suoli parantuisi.

      Kaikki ei välttämättä kärsi tosta hoidosta kuin minä. Maitohappobakteereja kannattee kuurin aikana ottaa, muttei yhtäaikaa.

      Jäljellä on palleatyrä ja refluksia.

    • AHMED AL-RIFAQI

      Minulla on ollu sama sairaus joku 1,5KK sitten ja silloin olen ottanut sitä viikonkuuri eli Helipak-K
      joka päivä viikon aikana oli tosi heikko olo kun otin niitä mutta kuurin jälkeen helpotti tosi paljon ja aloin syömään ihan normaalisti..mutta silti jouduin 1kk päästä pitää tehdä labra-kokeet.

      Eilen KE 04.11.2009 kävin Labrassa ja ne otti 2 verinäyte ja ulostenäyte saan tiedä sen jälkeen että onko helikobakteeri häätö onnistunut?PITÄ VAAN TOIVOA..ENKÄ TOIVO TÄMÄ SAIRAUTTA KEELLÄ.

      Onko muuten keellä tullu kuurin jälkeen mitään sydän kivua-tykytys(se on sellainen ahdistava olo sydämessä) melkein koko ajan??En ole varma että onko se kivu sydämessä tai keuhkoissa mutta sydämmen puolella??
      Onko keellä tiedot siitä.

      kiitos

      • 48 v

        Minulla lievää sydämen tykytystä ja kuurin viimeisen lääkkeen nappasin eilen.
        Kummallista tosiaan oli, että vuosikausia jatkuneet vatsaoireet, jalkapallon kokoiseksi turvonnut vatsa vaikkei syönnytkään ja muut hävisivät 2 pv lääkettä ottaessani. Itsellä oli tosi hyvä olo koko kuurin ajan.

        Helico löytyi ihan normi kokeissa kun valitin väsymystä, olin töiden jälkeen niin puhki etten kyennyt mihkään. Ennen sentään kävin juoksemassa, nyt ajattelin että ehkä tämä ikä alkaa painaa. Onneksi menin lääkäriin ja huomaan että olo on kuin ennenkin, tosin vatsa ei enää näyttele pääosaa elämässä. Olin myös laihtunut hieman ja hiuksia oli lähtenyt kolmen kuukauden ajan.

        Tosin myöhemmin selviää onko kuuri tehonnut. Pari eka päivää söin väärin lääkkeitä kun en löytänyt purkeista enkä reseptistä mitään ohjetta. Ohje löytyi sitten silmälasien kanssa kokoomalaatikosta jossa oli kaikki nämä purnukat sisällä.

        Olipa mukava lukea muiden juttuja, kiitos teille. Kaikki kummalliset oireet olivat mullakin....


      • asdasdasddasdasd
        48 v kirjoitti:

        Minulla lievää sydämen tykytystä ja kuurin viimeisen lääkkeen nappasin eilen.
        Kummallista tosiaan oli, että vuosikausia jatkuneet vatsaoireet, jalkapallon kokoiseksi turvonnut vatsa vaikkei syönnytkään ja muut hävisivät 2 pv lääkettä ottaessani. Itsellä oli tosi hyvä olo koko kuurin ajan.

        Helico löytyi ihan normi kokeissa kun valitin väsymystä, olin töiden jälkeen niin puhki etten kyennyt mihkään. Ennen sentään kävin juoksemassa, nyt ajattelin että ehkä tämä ikä alkaa painaa. Onneksi menin lääkäriin ja huomaan että olo on kuin ennenkin, tosin vatsa ei enää näyttele pääosaa elämässä. Olin myös laihtunut hieman ja hiuksia oli lähtenyt kolmen kuukauden ajan.

        Tosin myöhemmin selviää onko kuuri tehonnut. Pari eka päivää söin väärin lääkkeitä kun en löytänyt purkeista enkä reseptistä mitään ohjetta. Ohje löytyi sitten silmälasien kanssa kokoomalaatikosta jossa oli kaikki nämä purnukat sisällä.

        Olipa mukava lukea muiden juttuja, kiitos teille. Kaikki kummalliset oireet olivat mullakin....

        Oon ollu tähystyksessä, ottivat jotain koepalojakin jollain semmosella vatsanpohjaa nypäyttävällä menetelmällä.

        Ovatko siis helikoa tutkinut? Oon käsittänyt että heliko ei pelkällä tähystyksellä aina ilmene, mutta tosiaan koepaloja ottivat.

        Refluksi ja palleatyrä siis löytyy ja niistäkin nämä vaivat voi hyvin johtua, mutta ennenkun leikkaukseen niin oishan toikin hyvä tarkistaa ettei oo heliko oireiden takana.


      • juuup
        asdasdasddasdasd kirjoitti:

        Oon ollu tähystyksessä, ottivat jotain koepalojakin jollain semmosella vatsanpohjaa nypäyttävällä menetelmällä.

        Ovatko siis helikoa tutkinut? Oon käsittänyt että heliko ei pelkällä tähystyksellä aina ilmene, mutta tosiaan koepaloja ottivat.

        Refluksi ja palleatyrä siis löytyy ja niistäkin nämä vaivat voi hyvin johtua, mutta ennenkun leikkaukseen niin oishan toikin hyvä tarkistaa ettei oo heliko oireiden takana.

        mullakin ollu heliko tai en nyt tiiää onko vielä poissa vasta kun tammikuussa uus puhallus testi. itellä oli nyt kolmas heliko kuuri päällä. ensimmäinen kuuri ei tepsiny soittivat kotio että mun koe paloissa näky todella todella runsaasti sitä, sain toisen senkin söin ihan ajallaan ja tarkkaan menin puhallustestiin ja selvis ettei vielääkään oo saatu häädettyä ja määräsivät kolmannen nyt sekin syöty ja nyt vaan pitää oottaa pari kuukautta enne kun saa mennä uudestaan puhallus testiin. ennen kun sain eka kuurin oli aivan älyttömät kivut mahahaavakin kerkes tulla oksentelin alussa kaikki ulos ainoa mikä pysy sisällä oli vesi, kipu heijastui aina selkään joten siitä tiesi aina millon tuli semmonen kipu kohtaus vähä ennen kuuria ei ollut muuta kun kipua se oli ainoa oire lopussa ja seki tosiaan heijastu selkään. saas nähä tuleeko vielä neljäs kuuri tosi sitkas hädettävä tuo heliko. niistä kuureista ei sinänsä tullu mitään oireita ruokahalu hävis mut muuten ei mitään.


      • lisbet 1
        juuup kirjoitti:

        mullakin ollu heliko tai en nyt tiiää onko vielä poissa vasta kun tammikuussa uus puhallus testi. itellä oli nyt kolmas heliko kuuri päällä. ensimmäinen kuuri ei tepsiny soittivat kotio että mun koe paloissa näky todella todella runsaasti sitä, sain toisen senkin söin ihan ajallaan ja tarkkaan menin puhallustestiin ja selvis ettei vielääkään oo saatu häädettyä ja määräsivät kolmannen nyt sekin syöty ja nyt vaan pitää oottaa pari kuukautta enne kun saa mennä uudestaan puhallus testiin. ennen kun sain eka kuurin oli aivan älyttömät kivut mahahaavakin kerkes tulla oksentelin alussa kaikki ulos ainoa mikä pysy sisällä oli vesi, kipu heijastui aina selkään joten siitä tiesi aina millon tuli semmonen kipu kohtaus vähä ennen kuuria ei ollut muuta kun kipua se oli ainoa oire lopussa ja seki tosiaan heijastu selkään. saas nähä tuleeko vielä neljäs kuuri tosi sitkas hädettävä tuo heliko. niistä kuureista ei sinänsä tullu mitään oireita ruokahalu hävis mut muuten ei mitään.

        Voi kun on hyvä kuulla että muillakin on sama vika ,sain tänään lääkkeet apteekista kauhuksi katsoin pilleri purkkien määrää ja 9 pilleriä pv.Miten se oikein onnistuu,närästävä olo on ollut heinäkuusta asti koskaan ennen en tiennyt millasta närästys on.Nyt loppiaisen jälkeen aloitan kuurin saas nähdä miten menee,toivon että viikon kuuri riittää....huh..huh..tovon hyviä unia unettomuuteen jota on ollut...


      • juuuup
        lisbet 1 kirjoitti:

        Voi kun on hyvä kuulla että muillakin on sama vika ,sain tänään lääkkeet apteekista kauhuksi katsoin pilleri purkkien määrää ja 9 pilleriä pv.Miten se oikein onnistuu,närästävä olo on ollut heinäkuusta asti koskaan ennen en tiennyt millasta närästys on.Nyt loppiaisen jälkeen aloitan kuurin saas nähdä miten menee,toivon että viikon kuuri riittää....huh..huh..tovon hyviä unia unettomuuteen jota on ollut...

        närästys lähtee melkein heti pois kun aloitat lääke kuurin tai ainakin minulla. muista olla tarkka lääkkeen oton kanssa että aina samaan aikaan ettei vahingossa unohu.


      • Pylorus
        juuuup kirjoitti:

        närästys lähtee melkein heti pois kun aloitat lääke kuurin tai ainakin minulla. muista olla tarkka lääkkeen oton kanssa että aina samaan aikaan ettei vahingossa unohu.

        Lääkekuurin aloittamisen jälkeen jo toisena päivänä olo alkoi tuntua mahtavalta, ei kipua ja yöt
        nukuin hyvin. Sitten alkoi ripuli, sekään ei niin paha ollut kuin mitä oli peloteltu. Lääkkeet otin
        A-piimän avulla, menivät helposti alas ja asidophilustakin tuli samalla. Nyt on kuukausi kulunut, en ole vielä käynyt labrakokeissa, mutta tuntuu , että oireet ovat taas alkaneet. saapa nähdä alkaako kuuri II?


    • N41v

      Olen kärsinyt ylävatsavaivoista vuosia, ja saanut siihen vaivaan viime syksynä Nexiumit. Nyt kävi terveyskeskuksessa kysymässä helikotestiä, sanoivat ulostenäytteestä tehdään ja että pitää olla 2 viikkoa syömättä mahasuojalääkkeitä ennen testiä. Onko todella näin pitkä aika tarpeen, tiedän että tulee olemaan vaikeaa vaivojen kanssa?

      • juuup

        on se niin, voivat monella tapaa ottaa sen näytteen ite sil taval et on pitänyt puhaltaa mehu pillillä semmoseen putkiloon ja ottaa lääke 10 min oottaa ja sit taas puhaltaa. jotenkin vissiin vaikuttaa siihen tulokseen jos meet syömään niitä. itse lopultakin pääsin eroon siitä toissa päivänä soittivat jeeeeh olihan nuita kuureja jo kolme syöty vuosia ollu.


      • se
        juuup kirjoitti:

        on se niin, voivat monella tapaa ottaa sen näytteen ite sil taval et on pitänyt puhaltaa mehu pillillä semmoseen putkiloon ja ottaa lääke 10 min oottaa ja sit taas puhaltaa. jotenkin vissiin vaikuttaa siihen tulokseen jos meet syömään niitä. itse lopultakin pääsin eroon siitä toissa päivänä soittivat jeeeeh olihan nuita kuureja jo kolme syöty vuosia ollu.

        Miten helikobakteeri tarttuu? Tuttavallani on se, ja kun olen hänen luonaan monta yötä ja syön siellä ym., voinko saada sen häneltä? :o


      • se on
        se kirjoitti:

        Miten helikobakteeri tarttuu? Tuttavallani on se, ja kun olen hänen luonaan monta yötä ja syön siellä ym., voinko saada sen häneltä? :o

        ei tietääkseni en oo varma


      • LK
        se on kirjoitti:

        ei tietääkseni en oo varma

        Kuinka nopeasti saa tulokset, kun helikobakteeria testataan verestä/ulosteesta/hengityksestä?


      • dyyre
        LK kirjoitti:

        Kuinka nopeasti saa tulokset, kun helikobakteeria testataan verestä/ulosteesta/hengityksestä?

        Verikokeen tuloksissa meni reilu viikko


      • Heliko-pteri
        dyyre kirjoitti:

        Verikokeen tuloksissa meni reilu viikko

        mulla todettiin, mutta miksi en saanut häätökuuria, vaikka vatsavaivoja on ollut pitkään?


    • R.potilas

      Jouduin sairaalaan, kun suoli rupesi vuotamaan verta. Kuuri oli niin voimakas että suoli "paloi" rikki. Lääkäri määräsi lisää antibiootteja, jotta suoli parantuisi.

    • äölklä

      Helipak A ja Helipak K syöty ja edelleen helikobakteeria runsaasti testin mukaan. Ja tunnen oireistakin ettei ole hävinnyt. Vihloo erityisesti oikealle vatsaan ja selkään. Hoitosuosituksen mukaan kahden epäonnistuneen kerran jälkee tulee tehdä tähystys oikean antibiootin määrittämiseksi. Lähete lähti sairaalaan terveyskeskuslääkäriltä, mutta sairaalasta kirjoitettiin vain kolmas Helipak T kuuri. Onko muilla kokemusta/tietoa mikä todennäköisyys on, että kolmas kuuri auttaa? Itse ajattelin taistella läpi tuohon tähystykseen. Onko kokemuksia miten yksityislääkärit hoitavat? Pelottaa kovasti ettei tätä saada hoidettua pois. Kiitos vastauksista.

      • mirkku

        Hei mulle on tehty monta heliko häätöä ei vaan lähde pois
        Käyn tähystyksissä 3vuoden välein syöpäriskin takia
        Ei auta muu kuin sopeutua tähän
        Ylävatsa tälläkin hetkellä tosi kipeä on kun jotain tunkisi ulos


    • Ihaa28

      Joo mullakin alkoi maha kipuilu viime syksynä ja oli kummallisia ylävatsakipuja. Menin sitten lekuriin ja kaikki kokeet otettiin. Lekuri sitten soitti ja sano että heliko se siellä. No hain lääkekuurin joka sisälsi 3 tablettia eri lääkkeitä eli viikossa noin 60 lääkettä. Ekan satsin otettua kului noin 3-5 tuntia niin menin niin heikoksi ja oksensin kaikki ulos. seuraavana päivänä ei toivoakaan mennä duuniin.. Heikoksi veti. terveyskeskuslekuri ei oikein tiennyt mitä tehdä mun kanssa mutta sitten sain taas 3 eri lääkettä ja sama viikon satsi. No edellinen kokemus oli vahvasti mielessä ja odotin viikonloppuun jolloin alkotin kuurin. No kuurista ei tullut sivuvaikutuksia paitsi kamala maku suussa kokajan(raudan maku). No ei muuta kun 3 kk odotettiin ja ulostustestiin jossa näki onko haliko häädetty. No sehän ei ollut! Nyt lekuri sanoi että joudun sairaalaan maha spesialistille ja tähystykseen. Olin kauhuissani koska se on niin epämiellyttävää ja se kerran teininä jo tehty.
      Heliko oli tehnyt jo tuhojaan ja suolessa oli haava. Eli heliko on pakko hoitaa pois. Koepalojakin otettiin. Tapasin lekurin ja testasimme sairaalassa antibioottia mikä ei minulle sovi. Tuntien kuluttua olin taas niin huonovointinen oksensin ja oksensin ja ajattelin että nyt lähtee henki. Lekuri sitten uskoi että lääkettä en pysty syömään. Siis sain taas uudet heikilo kuurit ja uudet lääkkeet. Jännittänen taas mitä seuraa kuurin aikana. Noh sain syötyä kuurin ja ei kummempia sivuoireita. 2kk ja sitten taas ulostustesteihin ja selvisi että ei se ole mihinkään lähtenyt ja koepalojen kanssa on kämmäilty. Eli tuloksena uudestaan tähystykseen ja heliko on minulla edelleen. Tätä on vuoden jo jatkunt ja monta sataa euroa mennyt lääkkeisiin. Puhumattakaan lääkemääristä jonka on kroppaansa laittanut turhaan . Eli vaikeamman kautta mennään minun tapauksessani. Syöpäriski on kuitenkin olemassa kun haavakin mahassa niin olisi pakko saada häädettyä heliko pois. Helikoon kun ei ole montaa lääkettä vielä keksitty kun se on aika sitkee kaveri. Eli lääkekokeiluja, 2 turhaa viikon kuuria ja 2 tähystystä vailla tulosta..
      Eli nostan peukut niille pystyyn kenelle puree eka kuuri ja saa sen syötyä ettei allergiareaktiota tule.
      Matka siis syksyllä jatkuu.. Blääh=(

      • poika20v

        Moikka! Kävin tuossa puoli vuotta sitten lääkärissä kaikkien näitten samaisten oireitten takia joita teillä kaikilla on ollut! Lääkäri määräsi verikokeisiin jossa selvisi että jokin en tiedä mikä oli 1200, lääkäri totesi että minulla on heliko. Sain helikobakteeri kuurin, en ikävä kyllä muista että mikä niistä kolmesta ( a,t,k) söin sen ja oireet hävisivät! Sekä mitään haittavaikutuksia ei ilmennyt. Lääkäri ilmoitti että tule uudestaan puolen vuoden päästä näihin verikokeisiin jossa katsotaan että onko tuo kyseinen luku laskenut tai heliko ylipäätään lähtenyt pois. Kävin kokeissa ja ilmeni että tuo luku oli nyt 400! Sain siihen hekipak K kuurin! Tänään on viimeinen päivä kun otin nuo lääkkeet, koko kuurin aikana on maistunut suussa ihan järkyttävän pahalle, ja ensimmäisen päivän jälkeen alkoi ripuli! Vatsa muris, väänteli, käänteli ja pulpahteli ja päivän aikana käyn 3 kertaa kakalla. ja aina se on sitä ripulia tai sellasta löysää mikä valahtaa suoraan pönttöön , en uskalla edes pierasta kun tulee housuun! Ei kai tämä ole vaarallista?? Pelottaa että mullakin on joku mahahaava tai jtn!!!


      • Sulkajahöyhen

        Ootpa joutunut kurjaan tilanteeseen...

        Jotain mitä oon löytänyt Helikobakteerista

        http://www.luonnontiede.argumentti.fi/ravinto_fyysinen_henkinen_terveys.php?id=26
        Tässä pätkä , tuosta linkistä..."Parsakaali on erinomainen kasvis. Siinä on antioksidantteihin kuuluvaa sulforaania, joka hävittää mahahaavaa aiheuttavia helikobakteereita."

        Työpaikkaruokalassa syödessä tulee mulle mahaoireita...hyvä, kun ehtii vessaan pöydästä joskus.
        Lomilla , kun teen ite kotiruokaa, ei sellasta oo.


        http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/elintarviketietoa/kaneli_ja_kumariini/

        Jossain oli ohje, että teelusikallinen kanelia kuumaan veteen ja juodaan aamulla , vessassa käynnin jälkeen..ennenkö on syönyt tai juonut muuta...En löydä sitä linkkiä nyt.Siinä laitettiin vain kanelia.

        http://www.pohjoistuuli.com/terv/hunajakaneli.htm

        Nää on vaan tuolta löydettyjä. Kanelia olen testannut ja se on auttanut siihen ruokalaripuliin.
        Koitan ettiä paremmalla ajalla lisää aiheesta...

        Voimia ja jaksamista...


      • poika20v
        Sulkajahöyhen kirjoitti:

        Ootpa joutunut kurjaan tilanteeseen...

        Jotain mitä oon löytänyt Helikobakteerista

        http://www.luonnontiede.argumentti.fi/ravinto_fyysinen_henkinen_terveys.php?id=26
        Tässä pätkä , tuosta linkistä..."Parsakaali on erinomainen kasvis. Siinä on antioksidantteihin kuuluvaa sulforaania, joka hävittää mahahaavaa aiheuttavia helikobakteereita."

        Työpaikkaruokalassa syödessä tulee mulle mahaoireita...hyvä, kun ehtii vessaan pöydästä joskus.
        Lomilla , kun teen ite kotiruokaa, ei sellasta oo.


        http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/elintarviketietoa/kaneli_ja_kumariini/

        Jossain oli ohje, että teelusikallinen kanelia kuumaan veteen ja juodaan aamulla , vessassa käynnin jälkeen..ennenkö on syönyt tai juonut muuta...En löydä sitä linkkiä nyt.Siinä laitettiin vain kanelia.

        http://www.pohjoistuuli.com/terv/hunajakaneli.htm

        Nää on vaan tuolta löydettyjä. Kanelia olen testannut ja se on auttanut siihen ruokalaripuliin.
        Koitan ettiä paremmalla ajalla lisää aiheesta...

        Voimia ja jaksamista...

        Kiitos neuvoista! Toivottavasti nuo auttavat! Nyt on kyllä ripuli loppunut, mutta ruokahalu ei ole vielä normaali!


    • Hitsari

      Aika mukava olla viikko vesiripulla Olen parhaillaan

      • poika 20w

        voimia sinne vaan!! kävin siis tuon saman läpi... ( 2 kuuria ) ja ripulia oli joO! viikon tos toisenkin istuinb pöntöllä tiuhaan tahtiin! kyllä se siitä!


    • Lurinoitsija

      Hei vaan ja onnea,
      2 viikon päästä menen puhallustestiin, helikoa etsitään. Maha on turvoksissa, närästys alkaa aina puoliltapäivin ja yöt keppuroitsen mahan lurinaa kuunnellessa. Olen aika väsynyt tähän tilanteeseenil. Luin noita kirjoituksianne ja sain uutta tietoakin. Lääkäreillä ei ole aikaa sitä kertoa.
      Toivon, että joku syy tähän mahani oireiluun löytyy. Masentaa olla aina vaan huonokuntoinen. Töissä pitää jaksaa olla niin kuin olisi terve työntekijä. Onneksi on tulossa kevät. Se vähän lohduttaa.

    • murrssi

      Tää on ihan perseestä! noi oireet täsmää mun vaivoihin... kiva olla näin opiskelijana koko ajan vessassa-.-

    • epätoivoton.

      Kuullostaapa yllättävän tutults ja hienoa että niin moni on saanut apua vaivoihin! nimimerkillä samoista vaivoista 5 v kärsinyt 21 vuotias tyttö.

      VOIKO HELIKOBAKTEERI VAIKUTTAA HENGITYKSEN HAJUUN ? ja tietenkin siis negatiivisesti.

      Mull on ollut oireina.. Vatsa kivut ylävatsassa,millon ummetusta,millon on ripuli,millon "kramppaa" suoli ja samantien saa mennä lujaa vessaan ja vessassa tulee vesiripulia ja olo helpottuu samantien kun saa käytyyn vessassa,ilmavaivat,närästystä varsinkin öisin ja iltaisin,pulppuaminen vatsassa,narahtelu vatsassa.. Onko yhtään heliko oireita ?

      Lääkäriin en ole hakeutunut koska pelkään tähystyksiä .

    • köhköh-pruuut

      Kaikissa viesteissä on kerrottu juuri samoja oireita kuin itsellänikin. Paha ja karvas maku suussa, maha murisee ruokailun jälkeen ja aivan kamalat ilmavaivat. Hädin tuskin auttaa edes disflatyl. Yskää on esiintynyt ajoittain, mutta erityisesti nyt alkuvuodesta podettu flunssa ja kovan yskän jälkeen on yskiminen jäänyt "päälle". Vatsani on ns. herkkä ollut aina. Ylävatsaa on ultrattu noin vuosi sitten eikä mitään löytynyt vaikka sappikiviä epäiltiin oireiden perusteella. Myöskään helikoa ei ollut. Ruokavaliotani olen muuttanut niin että rasvaiset ja epäterveelliset ruuat ovat jääneet, alkoholia menee aika niukasti enkä tupakoi. Liikun riittävästi ja painoni on normaali. Kummallisinta tässä on se, että jos otan mainostettua actimelia tai vastaavia "vatsan toimintaa helpottavia" ihme terveysjuomia vatsani turpoaa vielä enemmän ja ilmavaivat ovat varsinainen pommi ympäristölle. Saman tekee ruisleipä ja tuoreet leivät, lakritsi, olut pavut ja ivut. Keliakiaa se ei ole.Olen tämän asian ja vatsavaivojeni kanssa pulassa. Yritän pitää ajatukset muualle enkä jäädä oireiden vangiksi mutta kun kamalat ilmavaivat ovat jatkuvasti päällä alkaa se vaikuttaa jo sosiaaliseen elämääni. Joku ehdotti valmarinia juotavaksi. Kohta syön tai juon vaikka tervaa jos se vaan auttaa. Onko kellään antaa ohjeita oman kokemuksen perusteella.

    • taudista eroon.

      mene lääkäriin.Vaadi heti lähete tähystykseen.Minulla todettiin helikop.tähystyksessä otetussa koepalassa,limanäytteessä,ei näkynyt. Nyt inhottava hoitokuuri päällä.Ripuli 2tuntia lääkeen ottamisesta.vaihdoin solt nimisen vatsansuojalääkkeen,somac40g 4-6 hiilitaplettia ennen lääkkeenottoa,alkoi pysyä sisällä.Vatsa vain välillä murisee.kyllä sen viikon kuurin kestää,vaikka päällään seisten,että saa helikon pois.Mulla oli ruokatorven tulehdus,samoin vatsahaava,kaikki tulehtuneita.Nieleminen sattui,paino putosi 4kg 2 VIIKOSSA.soitin lähetteen perään kirurgian polille,sanoin,että enää ei monta päivää pärjää kotona,vaan tulen sairaalaan.2.den päivän päästä sain ajan.nyt tauti hoidossa. 4.päivää kuuria jäljellä. tsemppiä sulle ,jotta pääset kunnon tutkimuksiin,ja saat taudin pois

    • Bakteereilla haital-

      lisia bakteereita vastaan! Tämä todettiin jo Nokian vesikriisin yhteydessä!

      MRSA sairaala-bakteerin turhat uhrit!

      Mitä yhteistä: Sikainfluenssa-virus, MRSA-sairaalabakteeri, Clostridium difficile-tappajabakteeri ja EHEC-tappajabakteeri?

      Kaikkia näitä "pikkupiruja" voimme yrittää "juosta karkuun" tai parantaa limakalvot kolmella tärkeimmmällä maitohappobakteerilla, jolloin oma immuunipuolustus hoitaa "pahat" bakteerit ja virukset!

      Pidän lääketieteen ennakkovalmisteluja ja potilaiden eristämisiä vähintäänkin hätävarjelun liioitteluna. Toki voimme "juosta" bakteereita ja viruksia karkuun, mutta pakoon emme niiltä pääse koskaan!

      Milloinkahan lääketiede pääsee tälle 2009-luvulle?
      Viittaus MRSA sairaala-bakteeri epidemiaan.

      Ihmettelen sitä, että miksi yritämme "juosta" bakteereita ja viruksia karkuun?? Toki voimme juosta bakteereita ja viruksia karkuun, mutta pakoon niiltä emme pääse koskaan!
      Mitä sitten pitää tehdä?
      Tarkalleen samoin kuin Clostridium difficile tappaja-bakteerin kohdalla:

      Clostridium difficile -bakteeri on yleinen meillä ihmisillä, lapsilla varsinkin. Itse Clostridium difficile tappaja-bakteeri ei ole perus syy kuolemiin, vaan antibiootti-lääke ja kosteusvaurio-homeiden antibiootti ovat tappaneet nämä tarpeelliset maitohappobakteerit, jonka takia Clostridium difficile -bakteerit ovat päässeet kiinnittymään, kasvamaan ja lisääntymään limakalvoilla, joilta puuttuu tämä luonnollinen vastarinta; tärkeimmät maitohappobakteerit!

      * Kun vatsamme (=suolisto) on täysin kunnossa (=löytyy tärkeimmät mhb.t), niin silloin ei esiinny; kipu, vihlonta, närästys, ummetus, ripuli, jne.
      *Maitohappobakteerit muodostavat limakalvoilla "bakteeripuolustuksen", jolloin jos esimerkiksi saat suun kautta Clostridium difficile tappaja-bakteerin, niin Clostridium difficile bakteeri jatkaa vahinkoa aiheuttamatta suoliston läpi ja poistuu ulosteen matkassa. Kolmella (3) tärkeimmällä bakteerilla voidaan ehkäistä tilanteen kärjistyminen, jolloin-

      * Ripuli (löysä uloste), johon ei liity ripulia edeltänyttä antibiootti-kuuria:
      Kertoo sen että suoliston tarpeellinen bakteeri-kanta on vajaa, mutta ei vielä vakava, joka voidaan parantaa antamalla suoliston limakalvoille hyvät/tarpeelliset maitohappobakteerit syöden, huomioiden että syöt oikeita eläviä luonnollisia bakteerikantoja (ks kolme (3) tärkeintä bakteeria), riittävästi-vähintään 3x1(suositus=3x2)-miljardia bakteeria/vrk.
      Antibiootti tappaa maitohappobakteerit; ota mhb.t kolme tuntia antibiootin jälkeen ja ajoita mhb.n otto viimeiseksi yötä vasten, jne. Lisää ohjeita Mhb-ryhmässä.
      Mutta jos limakalvoille ei olekaan annettu hyviä/tarpeellisia maitohappobakteereita, niin-

      * Veri-ripuli (löysä uloste), johon saattaa liittyä ripulia edeltänyt antibiootti-kuuri:
      Kyseessä saattaa olla Clostridium difficile-bakteerin tuottaman toksiinin (myrkky) aiheuttama ripuli. Clostridium difficile bakteeriin ei tehoa mikään antibiootti, vaan antibiootti ainoastaan pahentaa suoliston limakalvojen tilaa tappamalla hyviä/tarpeellisia maitohappobakteereita. Clostridium difficile tappaja-bakteerin kiinnittyminen/kasvu/lisääntyminen vaurioituneilla limakalvoilla voidaan estää ainoastaan kolmella tärkeimmällä bakteerilla! Luonnollisilla/elävillä maitohappobakteereilla ei ole yliannostuksen vaaraa, joten tilanteen vakavuudesta riippuen potilaalle voidaan antaa kymmeniä---satoja miljardeja mhb.ta/vrk! Kun limakalvot ovat kunnossa, niin Closridium difficile bakteeri ei aiheuta mitään erityis toimenpiteitä. Ainoastaan toksiinia tuottava kanta vioituneilla (=haavautuneilla) limakalvoilla aiheuttaa välittömiä toimenpiteitä. Sen vuoksi kannattaa teettää sairaalassa-

      * Uloste-tutkimus:
      Jossa ulosteesta määritetään bakteerit ja toksiinit. Mikäli ulosteesta löytyy Clostridium difficile bakteereita ja niiden tuottamaa toksiinia, Jatkuu..............

      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/MRSA_sairaala-bakteerin_turhat_uhrit.html

    • hazel-kate

      Sain tiedon tänään , että minulla on tämä helikobakteeri. Mistä ja miten tällaisen ihminen voi saada???
      Voiko tätä tartuttaa vaikka puolisoon??

      Onko tämä yleinen vaiva?? Kuka tietää

      • Helikka

        Voiko helikobakteeri jäädä huomaamatta testeissä? Muistan aina, kuinka lääkäri sanoi tähystystä tehdessä että vaikuttaa helikolta, mutta varmistetaan koepalalla, no koepalastahan ei sitten kuitenkaan helikoa löydetty. Eikä ole saatu hengitystestistäkään. Nyt vein ulostenäytteen ja tuloksia odotellaan. Oireet vain ovat jo 12 vuoden ajan aina vain viitanneet helikoon. Nyt vielä heliko löytyi isältäni, hänellä se löytyi ulostenäytteestä. Kannattaisiko ottaa minulta vielä verikoe, jos ei ulosteesta löydetä? Haluaisin vain täyden varmuuden asiasta.


    • hippondeil

      Olen myös alkuvuodesta asti kärsinyt mahavaivoista ja terkkari lääkärin mielestä se oli ruokatorven tulehdus.Nyt kesällä alkoi tulemaan kovia kipukohtauksia.Löydettiin sappikivet, mutta niihin tarkoitettu lääke ei auttanut kipuihin. Kävin tähystyksessä ja löytyi kaksi alkavaa mahahaavaumaa toinen pohjukaissuolessa. Viime viikolla tuli tieto että löytynyt helikobakteeria. Perjantaina aloitin häätöhoidon jossa kaksi eri antibioottia ja kolmantena nexium.Kipuja ei ole ollut mutta tuleeko lääkkeistä huono/oksettava olo,väsymys ja ummetus?minulla sellaisia oireita nyt kun syön häätölääkitystä. Marraskuun lopussa tähystetään ja toivottavasti haavaumat ja heliko on sihen mennessä parantunut.

    • Refluksiapotilas
    • Kärsinyt enkeli

      Lueskelin näitä teidän kirjoituksianne. Haluan kertoaoman tarinan. Olen täll'ä hetkellä 54-v. nainen. Minulla oli omituisia mahavaivoja jo 8-10 vuotiaana. Äiti juoksutti lääkäriltä lääkärille, eikä syytä vaivoihin löytynyt. Reilut 40 vuotta kärsin mahavivoista. Aikuisena hypin lääkärissä ja kyllä tutkittiin, luulin jo, että on yläpäässä pahasti vialla. Kivut pahenivat 2005 syksyllä niin koviksi, että menin omalle lääkärille. Hän kysyi heti, että onko minulta koskaan otettu Helikobakteeri koetta? En ollut ikinä kuullutkaan tommosesta. Niin minä puhaltelin pilleihin ja pillit lähtivät Helsinkiin. Myöhemmin lääkäri soitti ja sanoi, että minulla on Helikobakteeri. Niin sain häätöhoidon ja se saatiin häädettyä eka kerralla. Se on aika rankka, väsyttävä kuuri kun siinä on useat antibiootit. Ja pidät kirjaa, että otat kaikki ajallaan. Kun niitä kaikkia lääkkeitä ei oteta ytäaikaa..Lääkkeetpitää tosissaan ottaa ihan ajallaan, muuten ei onnistu häätö. Mulla oli vaikeeta vain se aikojen sumpliminen kun olin silloin kolmivuorotyössä.. Muutama viikko meni häätämiseen. Mutta se voi uusia. Minun siskolla oli samaan aikaan se myö ja joutui ottamaan peräkkäin kolme kuuria ennenkuin saivat häädettyä sen Helikobakteerin. Olin just lääkärissä ja sain purkit mukaan ulostetta varten. Nimittäin , epäilen, että mulla on taas se Helikobakteeri. 3kk:tta on ollut samat oireet kuin viimeksi. Ilmoittelen sit myöhemmin onko bakteeri uusinut. Istun vaan vrssassa ja kaikki tulee liruna ulos ja mha on kuin tulessa. Tyhjennyksen jälkeen helpottaa poltot. Ei tosta silloin tiedetty mitään kun olin lapsi. Sehän löydettiinkin vasta 2000 luvun vaihteessa. 2 Kanadalaislääkäriä saivat vielä nobelin palkinnon löydöstä ja häätöhoidon keksimisestä. Mutta on se viheliäinen vaiva. Pyytäkää ihmiset lääkäriltä, että tekee kokeen. Koekkin kun on maailman helpoin. Sinua ei ronkita, eikä työnnetä letkuja sisään. Naisilla on suuri riski saada mahastöpä jos bakteeria ei hoideta. Ihmettelen kun minulle ei ollut tullut mahasyöpää ja kärsin bakteerista noin kauan. Voikaa hyvin ja menkää lääkäriin. Noi kivut ei häviä hoitamatta. Minä kiikutan ulostenäytettä maanantaiaamuna terveysasemalle, niin tehkää te samoin.

    • järkilähtee

      aika laiskasti tutkii lääkärit!! olen valittanu vaivoista jo vaikka kuin kauan ja ei mitään löydy. mainosmiehet tekee normaalia jostai helvetin peräaukon kutinasta ja mitään ei tutkita ku sanotaan että apteekista saa rahalla hyviä rasva tuupeja.. pistelee nii vihaksi. työterveys testeissä puhalluskoe oli jotenki heikko ja ei tutkittu. perä aukkoa on kutissu vaikka kuin kauan ja vastaus on aina sama "laitappa voiteita taas" verikokeista ei mitään poikkeavaa ilmeisesti ku eivät määrännee mitään jatkotoimenpiteitä.menin vielä jälkeenpäin samalle lääkärille ja etittiin ne tulokset roskakorista sain tuloksista lapun ja kun itse HUOM itse katsoin niin joku b-trom ja fb-leuk hiukan koholla ja soitin sille lääkärille että eikö nuo tarkota mitään nii nyt sitte menen tähystykseen.. kaikki muut kokeet on tehty ja lääkäri katellu mun anusta päälisin puolin ja pikkusen matkaa sisäisesti.. kokoajan on joku epämääränen paha ja voimaton olo ja töistä ei tuu mitään kun ei riitä keskittyminen mihinkää

      onko kaikki jotai tietämättömiä saatanan valelääkäreitä ku ei auta ihmistä hädässä

      suomessa halpa terveyden huolto.. just joo mikä terveydenhuolto?

      mikä mulla on?? tosiaan kaikki kokeet on tehty... kusi,paska,nielu,keuhkot,veri,peräsuoli ja mitään ei löydy

      työterveyteen oon valittanu niveliä esim polvet olkapäät kyynärpäät ja niissä on KUULEMMA joku tulehdus vaann eipä oo tulehdusarvot koholla

      masentaa tosissaan

      • Kokemusta on

        Hei! Jos syytä ei ala löytyä, niin pyytäkää myös keliakia testi. Siinä on aika paljon samoja oireita kuin heliossakin. Alustavan testin voi tehdä apteekista saatavalla pikatestillä, lopullinen on aina tähystys. Tsemppiä


    • Koikeilija

      Hei! En itse pidä lääkkeistä ja kokeilin seuraavaa; jätin maidon pois ja ostin Lacto Seven maitohappobakteereita (2 kpl päivässä). Lima kurkussa on vähentynyt minimiin aikaisemmasta ei kä vatsaan enää koske.Ainoa ruoka-aine jota välttelen edelleen on omena.

      • raipe-poikatyttö

        hei te muut vaivasta kärsineet! Reilu kuukausi sitten luulin , että joku "tyrä" vaivaa ylämahassa. Alkoi ensin pienellä vaivalla, kun jonkun aikaa syönnistä esim. kumarsi alaspäin, tuntui kuin olisi pieni kananmuna puljahdellut oikean rinnan alla. Tätä vaihetta kesti jonkun aikaa ja stten vaiva alkoi tuntua oikealla puolella ylävatsaa useimmiten syönnin jälkeen. Ajattelin jo kyseessä olevan maksan suurentumisen ja maksakirroosin, haima ja kaikki muutkin sisäelimet käsvin mielessäni lävitse. Maksan vaivoja epäilin ensimmäiseksi, tuttuni sanoivat ettei kai nyt sentään muutaman vuoden kaljanputkella sentään. vaan naisihmisenä kaikkihan voi olla mahdollista. Lääkäri määräsi kaikki mahdolliset verikokeet, vatsan ultraäänen, pissa ja kakkanäytteet, keliakiakokeen ,,,jne. Kaikki labrat ja ultaäänitulokset noin normaaleita,, paitsi se yks. . Heliko bakteeri , josta alkoi lääkekuuri .. katsotaan miten tehoaa


    • aussitar

      Kärsiny enkeli ,sulle ja muillekkin tiedoksi että heliko bakteerin löysi kaksi AUSTRALIALAISTA lääkäriä Perthissä ja vuosi on 1983 ja he saivat siitä Nobelin et kolkyt vuotta siitä on tiedetty. Minulta löyty ja yks kuuri syöty ei paha ollenkaan ainoo se maku aamulla :( Nyt kävin tänään puhallustestissä ja odotellaan mutta maha ei ole ekakuurin jälkeen parantunu ,tähyssä löyty ja oli jo aiheuttanu mahakatarria et sekin tietenkin vaivaa vielä

    • Heliko, MRSA, C-d,jn

      Älä päästä noin pahaksi:

      ...........jatkuu.
      * Veri-ripuli (veri tulee haavautuneilta limakalvolta), johon saattaa liittyä ripulia edeltänyt antibiootti-kuuri:
      Kyseessä saattaa olla Clostridium difficile-bakteerin tuottaman toksiinin (myrkky) aiheuttama ripuli. Clostridium difficile tappaja-bakteeriin ei tehoa mikään antibiootti, vaan antibiootti ainoastaan pahentaa suoliston limakalvojen tilaa tappamalla hyviä/tarpeellisia Probiootti-bakteereita. Clostridium difficile tappaja-bakteerin kiinnittyminen/kasvu/lisääntyminen vaurioituneilla limakalvoilla voidaan estää ainoastaan kolmella tärkeimmällä Prob.bakteerilla! Luonnollisilla/elävillä Probiootti-bakteereilla ei ole yliannostuksen vaaraa, joten tilanteen vakavuudesta riippuen potilaalle voidaan antaa kymmeniä……satoja miljardeja mh-bakteereita/vrk!
      Välitön hoito:
      - Käytä suoraan kolmea tärkeintä bakteeria:
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-maitohappobakteeri-jauhe-ja-jauhekapseli-tuotteet-suomioikeat-probiootti-bakteerit/#Asidophilus_plus
      30kapselia/vrk(=Tehosessio90mrd bakt) kerralla 1xvrk! Toista hoito tarvittaessa koska hoitamaton veri-ripuli voi olla kohtalokas!
      - Vaikka verentulo lakkaa niin käytä:
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-maitohappobakteeri-jauhe-ja-jauhekapseli-tuotteet-suomioikeat-probiootti-bakteerit/#Acidophilus_Forte
      kapselia 1-2kapselia/vrk vähintään viikkojen ajan!

      Kun limakalvot ovat kunnossa, niin Closridium difficile tappaja-bakteeri ei aiheuta mitään erityis toimenpiteitä. Ainoastaan toksiinia tuottava kanta vioituneilla (=haavautuneilla(=veri irtoaa)) limakalvoilla aiheuttaa välittömiä toimenpiteitä! Sen vuoksi kannattaa teettää sairaalassa:

      * Uloste-tutkimus:
      Jossa ulosteesta määritetään bakteerit ja toksiinit. Mikäli ulosteesta löytyy Clostridium difficile bakteereita ja niiden tuottamaa toksiinia, niin paksusuolen pelastamiseksi ja Clostridium difficile bakteerin nopean häätämisen vuoksi kannattaa teettää sairaalassa:

      * Probiootti-bakteeri liuoksella korvattu ulosteen-siirto:
      Jossa paksusuoli tyhjennetään ja paksusuoleen ruiskutetaan Probiootti-bakteeri liuosta: 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif.
      Olet tässä:
      *Mhb-. MRSA sairaala-bakteerin turhat uhrit!
      Alkuun
      Kokonaan linkissä:
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-pula-08092010-meijereiden-takia-maidon-kasittelyssa-on-vakava-terveys-uhka-maidon-homogenointi-on-lopetettava-valittomasti/mhb-mrsa-sairaala-bakteerin-turhat-uhrit/

    • ?

      Minkä takia minulla oireet jatkuvat vaikka heliko jo häädetty? ja gastroskopiassa myös katsottu että on häädetty kokonaan. Pieni palleatyrä löyty myös ja pieni tulehdus vatsassa. Mutta oireet jatkuvat vielä vähän vaikka häädöstä on jo melkeen kaksi kuukautta, ei läheskään yhtä pahana kun syö nexiumia, vatsahappolääkettä.

    • Heliko

      Morjes! Minullakin oli yli kuukauden jatkunu useita edellä mainuttuja oireita. Lääkäri ehdotti helikobakteeri testiä jolloin minulle myös todettiin se. Nyt minulla on tuo tähän tarkoitettu häätö kuuri jonka toivoin myös toimivan. Suosittelen oireiden alkaessa menemään lääkäriin ja pyytämään lääkäriltä tuota kyseistä heliko testiä!

      • Helipak-K

        Kolmas kuuripäivä menossa ja oireet helpottaneet huomattavasti. Kuurin olen sietänyt yllättävän hyvin, hiukan paha maku suussa. Ja heti kun tulee nälän tunne on saatava syömistä.


    • Sängyn pohjalla

      Minullakin häätökuurin kolmas päivä ja valtavat sivuoireet. Olen maannut sängyn pohjalla kun on jatkuva huono olo; maha sekaisin, oksentelua, jatkuva päänsärky, kuumetta ja heikotusta. Ei pysty syömään tai juomaan kun kaikki tahtoo tulla takaisin ylös. Helikobakteerin aiheuttamat oireet lastenleikkiä itse hoitoon verrattuna. Jos ensimmäinen häätö ei onnistu, kärsin mieluummin itse bakteerista.

    • MikkoMik

      Minä aloitin helikobakteerin häätökuurin keskiviikkona ja nyt maanantaina ei ole ollu muita sivuoireita kuin metallin maku suussa ja ehkä väsymyksen voi lukea samaan kuuriin liittyväksi. Tutulle oli tullu sisäisiä verenvuotoja ja joutuivat sairaalassa lisäämään verta, oli ollut aika huonossa hapessa. Toivottavasti tämä lähtee tällä pois ja loppuu noi ylävatsan yms kivut.

    • anniinna1

      Sain eilen tiedon että mullakin on Helikobakteeri. Vuosia olen kärsinyt vatsavaivoista, pahoinvoinnista, kuvotuksesta sekä miljoonista muista oireista jotka on alentaaneet elämänlaatua. Menin lääkäriin koska reilun viikon oksentelin, järkyttävät ylävatsakivut, ripuloin jatkuvasti jne. Onnekseni pääsin heti lääkäriin, yleensä annetaan aika vain sairaanhoitajalle, ja onnekseni lääkäri oli amanuenssi joka teki työnsä todella perusteellisesti.

      Tänään aloitin A-kuurin ja toivon todella että lääkkeestä on apua.

    • sairas2

      Minulla on todettu heliko ja söin jo T kuuri,tosi rankaa kuuri,pahoinvointi,oksenus illalla,palelin kovasti,heikko olo...brrrr, tänään on viim.päivä,makaan sängyssä ja olen pois töistä 3 p.

    • tapsa6

      Lyhyt tehokas kuuri ,minun jättivät loppukontraamatta maha oireillu ,uusissa kokeissa kävin ,nyt vastuullinen lääkäri,tulee tieto tällä viikolla,10v sitten jätin salaatin väkevät omenat kurkun kuorin juon enemmän vettä närästys hävis,se oli tosi paha luulivat sydäriks oireet on samat kova kipu ja paino rinnassa,helppo hoito nyt ok ,uutta vatsatietoa odottelen moi

    • minullakinko?

      Huh! Onneksi satuin lukemaan tämän ketjun!! Minua on hutkittu melkein vuosi ja mistään ei muka vikaa löydy.. Olen ravannut päivystyksessä kipujen ollessa kovimmillaan, josta on heitetty gynelle diagnoosina v-tulehdus ja endometrioosi ym ym. Gynet tutkineet ja ultrallakin katsottu, mitään vikaa ei löydy. Verta ja ulostetta ja virtsaa otettu -kolmeen kertaan samat testit! Tutkittu mm. maksa, munuaiset, sappi, laaja verenkuva, parasiitit, calpro jne.

      Viimeinen vuosi ollut pahin, sitä ennen oli n. 2 v suht oireetonta elämää (pystynyt syömään "laktoosillisia" ruokia ja ei erityisemmin kipuja), loppusyksyllä 2009 Suomeen palattuani oli kovat kivut, silloin sanottiin vain, että jätä ruisleipä pois ja epäiltiin lievää laktoosivaivaa.

      Pahoja vatsavaivoja on tosiaan ollut n. vuosi, ja pahentuvat koko ajan. Alkoi: pistot ja polttava, toimintakyvyn vievä kipu alavatsassa, varsinkin paksusuolen mutkien kulmissa; aamuripuli, turvotus, pinkeys ja kosketusarkuus varsinkin navan ympärillä ja alavatsassa, aamuisin ruoka ällöttää usein ja pierettää. Tullut uusia oireita koko ajan: röyhtäyttää (illalla), monesti flunssa (pientä lämpöä&CERP koholla, ei meinaa parantua millään); huippaa, istuessa tykyttää sydän, joskus syönnin jälkeen heikottaa, ruoka tulee usein sulamattomana parissa tunnissa läpi, suolistossa räjähtelee, möyryää, poksuu ja nykii (ihan kuin elohiiri) , ruoka alkanut ällöttää myös muulloinkin kuin vain aamulla heräämisen jälkeen, pissattaa paljon ja siitä löytynyt usein himppu verta flunssan yhteydessä ym. ym. Töiden jälkeen yleensä ei jaksa mitään, koomaan vaan sohvalla. Kynnet huonossa kunnossa, hiuksia lähtee paljon. Koviin kipuihin olen saanut Litalginia, se auttaa yleensä.

      En juo kahvia tai hiilihappopitoisia juomia, en syö mausteisia ruokia ja pikaruokaa harvemmin kuin kerran kuussa; en käytä tupakkaa tmv. ja alhoholiakin vähän/harvoin, olen normaalipainoinen nuori nainen. Gastrolle olen jonossa (1,5 kk!!!!) -mitään neuvoja/apua sieltä ei saa ennen sitä. Netin perusteella olen jättänyt laktoosin, ruistuotteet, raa'at kasvikset, pihvit jne. Sekä välttelen gluteenia 98%. Syön mietoja keittoja, Gefilusjuoman pellavansiementen kanssa joka päivä ja nyt kokeilen myös Olo-jogurtteja.

      Jotkut päivät ovat parempia kuin toiset, tosin yleensä jos päivällä ei ole kipuja, niin seuraavana aamuna on ihan hirveät tuskat kunnes saa Litalginin naamaan ja ripuloitua suolen tyhjäksi. Nykyään on melkein koko ajan nälkä. Hoitsu sanoo, että kun ripuloin vain 1-3 aamupäivän aikana /pvä, niin ei ole syytä huoleen.

      En käsitä miksei minulle ole tehty tuota GastroPanelia tai mitään helikotestiä!! Pistää vihaksi, kun väittivät, että perstähystys (hyi stna) olisi enää ainoa tehtävä testi. Ja valmiiksi jo IBS:n ja/tai hullun leima otsassa, yksikin venakkolekuri sanoi, että osoite on psykiatrinen osasto..

      • minullakinko?

        Jatkan vielä omaa tarinaa. Eli kysyin tk-lääkäriltä, voisiko minulle tehdä tuon heliko-testin. Arvatkaapa, mikä oli venäläisnaisen vastaus?!?

        "Ei tehdä, koska jos se on positiivinen, se vain vaikeuttaa asiaa"

        WTF?


    • ikä 52-v

      Itsellä samoja oireita kuin nimimerkillä "minullakin"
      Lääkärissä tullut käytyä eräänkin kerran ja vihdoin otettiin helikotesti, joka positiivinen. Sain Helipak A kuurin, joka loppui eilen, joten en osaa vielä sanoa, kuinka hyvin auttoi oireisiin. Lääkekuurin aikana maha oli myös erittäin kipeä, jatkuvaa vesiripulia sekä etovaa oloa..

    • ramsey2

      Haittaako kuinka paljon tuohon gastropanel kuvaan ku on syönyt vatsahappolääkkeitä?? On pakko päästä myös verikokeeseen. Maanantaina vien ulostenäytteen testiin. Kipuja ylävatsassa ja kurkussa ihan kuin olisi pallo ja erittäin vetelä olo ja huimauksia :/ järkyttävä turvotus vaikka ei mitään syö painokin tippunut.

      • korventaa

        Itse just tilasin ajan gastropanel testiin. Ennen testiä pitäisi olla viikko ilman närästyslääkkeitä. Huoh. tulee kyllä tekemään tiukkaa, mutta pakko yrittää.

        Rennie vielä edellisenä päivänä olisi kuulemma sallittua, mutta somacit ym. haittaavat oiken testituleksen saamista.


    • hannele

      Hei! minulla oireina hengenahdistusta joka niin voimakas että tulee pahaolo. ja ylävatsalla outo tunne aivan kuin siellä olisi jotain. todella voimakasta ylävatsa turvotusta varsinkin ruoan jälkeen. väsymystä ja kaulaan vetää oikealle puolelle silloin kun on nälkä tai jos on syönyt liikaa. Todella huono olla ja varsinkin liikkua, tuntuu että keuhkoihin ei mene ilmaa kunnolla. mitä tämä voi olla?

    • Yana

      Kuuluuko kuume helikobakteriin oireisiin?

    • tuikku 4

      mulla samoja oireita heliko häädetty 2 kuurilla kun ensimmäisellä ei lähtenyt ..ei mikään ihme juttu kova kuuri mut minuun ei vaikuuttan mitenkään .tosin kuulin vasta että se voi tulla takaisinkin joten nt tässä pähkäilen onko käynyt nyt niin .....

    • Helicopteri

      Löysin tämän ketjun kysyäkseni voiko helico uusiutua. Ja voihan se vastauksista päätellen.

      Eräs kirjoitti: "Itselläni kyllä bakteeri on ollut täysin oireeton, kuhan jättää tulehduskipulääkkeet väliin, koska ne herättää "henkiin" bakteerit."
      Sopii kohdalleni siinä mielessä, että 30v olen ollut tarvitsematta mitään kipulääkkeitä mutta ryhdyin pari vuotta sitten napsimaan niitä poskentienoon vaivoihin, ja nehän auttoivat.(Sitten hammaslääkäri otti hammasröntgenit ja huomas yläposkessa ongelman. Hammas joka oli juuriltaan mätääntynyt poistettiin ja samalla hetkellä kipulääkkeitä en tarvinnut enää.)

      MUTTA vähän sen jälkeen alkoivat vatsavaivat, yöunet menivät, laihduin 10kg.

      Maankuulu yksityislääkäri piti ainoana tähystystä omassa sairaalassaan. En mennyt.

      Kärsin vaivasta. Piti kuitenkin käydä normikokeessa terkkarissa ja mainitsin samalla vatsahommasta.
      Hänpäs päätti, että samalla helico ym. testataan.

      Helico todettiin ja lääkkeet siihen.

      Olen nyt 4kk ikäänkuin uusi ihminen ilman vaivoja ja ilman unettomia öitä!

      • Helicopteri

        P.S.

        Oma maallikon mielipiteeni on se, että helppo ja halpa helicotesti on ensin tehtävä! (potilaille ja yhteiskunnallekkin)

        Kun pakki ei ole kondiksessa niin tulee myös rytmihäiriöt, kilpirauhashäiriöt, virtsausongelmat ja miljoona muuta koska ruuansulatus on se osa, TÄRKEIN joka ylläpitää KAIKKIA elintoimintoja!


    • tommoinen

      Milloin helikobakteeri-infektio tulee hoitaa?

      Mikäli alle 45-vuotiaalla (Suomessa ikärajaa on nostettu 50-55 vuoteen) henkilöllä on ylävatsavaivoja ja helikobakteeri-infektio, nykyisen käytännön mukaan suositellaan helikobakteerin antibiootti- ja happolääkityshäätöhoitoa ("test-and-treat"). Tällä on saavutettu myönteinen hoitotulos vain noin 10%:ssa tapauksista oireiden lievittymisen osalta. Näistä vaivoista kärsivä vanhempi väestön osa suosituksen mukaan tulee tutkia gastroskopialla ja tarvittaessa hoitaa.

      Suovaniemen käsityksen mukaan helikobakteeri-infektio tulee kaikenikäisillä hoitaa aina, jos potilaalla on todettu atroofinen gastriitti tai potilaalla on maha- ja pohjukaissuolihaavatauti ja aina kun vatsavaivoista kärsivä henkilö sitä haluaa.

      "On kuitenkin muistettava, että helikobakteerin kalliit ja usein turhat häätöhoidot pilaavat elämisen laatua ja lisäävät bakteereiden antibioottiresistenssiä, antibioottiyliherkkyyttä ja ruokatorven refluksitautia. Antibiootit epätasapainottavat suoliston normaalin bakteeriflooran vähintään puoleksi vuodeksi ja lisäävät näin ruoansulatuskanavan vaivoja, toimintahäiriöitä ja mahdollisesti jopa paksusuolen syöpäriskiä", Suovaniemi muistuttaa.

      Suovaniemi korostaakin, että turhien hoitojen ja hoitokokeilujen välttämiseksi GastroPanel-tutkimus on nyt yksinkertainen, halpa ja turvallinen tapa vahtia helikobakteeri-infektoituneille ihmisille mahdollisesti kehittyvää atrofista gastriittia ja siihen liittyviä riskejä. "Joka toinen vuosi tai vieläkin harvemmin tehtävillä seurantatutkimuksilla voidaan turvallisesti seurata tilannetta", Suovaniemi toteaa.

      GastroPanel-tutkimus on myös käyttökelpoinen menetelmä seurata atrofisen gastriitin parantumista helikobakteerin häätöhoidon jälkeen. GastroPanel on gastroskopiaa herkempi havaitsemaan atrofisen gastriitin pienetkin muutokset parempaan tai huonompaan suuntaan.

    • Helicopteri

      Olen nyt 5 kk elänyt uutta elämää ilman helicoa!

      Jäsen Tommonen antoi hyvää infoa. On tietenkin Suovaniemen "mainos" mutta vuoden lopulla otan testin! Varmuuden vuoksi.

    • Ulcer

      Onko jollakin ollut verikokeessa ns. negatiivinen tulos helikobakteerista, mutta koepalasta bakteeri onkin sitten löytynyt?

    • vatsapaskana

      Voiko tuo tulla alkoholin kanssa pläträämisestä(tullu juotuu aik palj debiksen aikana)?Äippällä oli ja se voi kuulema tulla ihan perinnöllisenäki jossain elämän vaiheessa.Itel ollu vatsa ihan paskana,ruikuli välil kova vatsa,kouristaa vihloo särkee,syö tuntuu et vatsa on silti tyhjä tai välillä tuntuu ähkyltä.Röyhtäsyttää mut ei tuu ja pierettää helvetisti.Paha olo enen syöntiä ja syönnin jälkeen,yökätyttää jatkuvasti lihasheikkoutta vaik olis syöny kuinka hyvvee plihhoo.Ja voiks joistan napeista tulla debis pillereistä antipiotti kuuri ollu sata kertaa poskionteloiden takia ja ne ei tee hyvää vatsalle,debis pillereitä joskus ottanu yliannostuksen itsemurhan toivossa niin kai meni kaikki suolet solmuun no ei tässä just täytettiin vast 29v et ei täs tarvii enää kärsii ku toiset mokomat et pääsee haudan lepoon saatana kai se pitää mennä lääkäriin sinne mennessä pitää ite tehä diagnoosi ku lääkärit mitii muuta tee ku pilleripurkki handuu ja mono kuva takalistoo PASKA MAA TÄÄ SUOMI!

      • Anonyymi

        Kun ei saa edes pilleripurkkia. Toukokuussa alkoi vesiripuli kuukauden kuuri paino tippui 7kg tk,sa sanottiin että lähete gastroskopiaan En tiedä tuliko Lapin kautta kun soitettiin sieltä sairaalasta että täytyy kiirehtiä gastroskopiaan13.11
        .siis meni puoli vuotta tuo kiireellisyys. En tiedä mitä näkyi
        Tulee vielä viipalekuvaus.


    • Anonyymi

      Minulla todettiin heliko, mutta ensimmäinen lääkekuuri ei ole tehonnut. Onko kellään ollut sellaista oiretta että paksusuoli pistelee ja vihloo tietyistä kohdista? Minulla on sellainen yhtenä oireena. Ja kova väsymys lisäksi.

      • Anonyymi

        Minulla on uutena oireena alkanut vihlomaan elohiirityylisesti vasemmalta puolen kylkikaaren alta. Lisäksi myös jäätävä väsymys/uupumus muiden lukuisien oireiden lisäksi. Melkein nukun 24/7 ja tuskin jaksaa silmiä auki pitää. Helicokoe verestä nyt neg ja huomenna vien ulostenäytteen synlabiin. Toivottavasti siinä näkyis. Jos ei näy sit meen yksityiselle tähystykseen osamaksulla, kun maksaa 400e. Koepalasta lukemani mukaan viimestään näkyy ja kannattaa kuulemma pyytää viljely. Olen jo vuoden nukkunut ja kärsinyt. Tsemppiä kaikille on ihan kauhee tauti ja pilaa kaiken elämän, kun mitään ei jaksa tehdä.


    • Anonyymi

      Itselläni helikobakteeri ei näkynyt ulostetestissä, mutta gastroskopiassa löytyi koepalasta. Oireena siitä vain lieviä epämääräisiä vatsavaivoja ja ajoittain selittämätöntä pahoinvointia. Helipak-K -hoidon ajan oli kauhea maku suussa varsinkin aamuisin, pari ekaa päivä vatsa möyrysi ja oli ilmavaivoja, mutta nekin helpotti sitten ja en kokenut siitä mitään muita haittavaikutuksia. Nyt vielä odottelen muutaman viikon, että otetaan uusi ulostenäyte ja testataan onko se häipynyt. Tosin eihän se ulostenäytteessä näkynyt alunperinkään...

    • Anonyymi

      Venalainen lakari nake onko sulla , täh

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      415
      4574
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      247
      2274
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1700
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1452
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      304
      1380
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1147
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      138
      1117
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      79
      1103
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1085
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      119
      977
    Aihe