Hei!
Osaisiko kukaan kertoa mistä löytäisin hyvän reklamaatio ohjeen. Hain jo googlella, mutta tulokset olivat surkeat.
Olen tekemässä reklamaatiota erääseen liikkeeseen kenkienoston tiimoilta.
Yst.
Maarit
Reklamaatio ohje
5
23888
Vastaukset
- liikeeseen
Sanotaan, että yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Miksi et siis ota kenkiä mukaan ja kävele suoraan liikkeeseen sellaiseen aikaan, että myymälävastaava/kauppias on itse paikalla. Kokemuksesta voin sanoa, että suoralla yhteydenotolla saat aikaan enemmän. Ja eritoten nopeammin. Kengät tuskin ovat aiheuttaneet muuta kuin mielipahaa sinulle, eivät siis tuhonneet toisen tai kolmannen tahon omaisuutta, joten suurempaa korvausta et voi saada kuin uudet kengät tai vanhat korjattuna, mielipahasta ei maassamme korvauksia saa. Muistat, että kaupalla on oikeus korjata virheensä.
- Hmm?
Reklamaatio saa olla vapaamuotoinen, ei siihen mitään kaavaketta tarvitse etsiä.
- eräs vaan
Itse olen käyttänyt seuraavan tapaista mallia niitä parina kertana, kun olen joutunut antamaan negatiivistä palautetta:
Tuote/palvelu/tilanne josta reklamoin (mahdollisimman tarkasti)
asia jonka vuoksi reklamoin
tarkempi selostus tilanteesta, jossa reklamaatio tuli esiin.
vaatimukseni miten asia hoidetaan
eli esimerkiksi (ko esimerkki täysin keksitty)
Firma x
asiakasvalvelu
yritystie3
Reklamaatio
Hyla piimä valmistuspäivä xx.xx.xxxx parasta ennen päivä yy.yy.yyyy. Valmistustunnus S004.
Piimässä on outo sivumaku
Ostin eilen kaupasta yy piimäpurkin, kun avasin purkin nenäni tavoitti heti oudon hieman makean, ehkä jopa marjaisan tuoksun. Väriltään ja koostumukseltaan piimä näytti normaalilta. En uskaltautunut maistamaan tuotetta.
Mistäköhän voisi olla kyse. Voisitteko selvittää onko tuotteen valmistuksessa tai kuljetuksessa ja säilytyksessä syntynyt jokin virhe joka aiheuttaa oudobn hajun? Haluaisin myös pienen korvauksen koska piimä jäi juomatta.
Ystävällisin terveisin
y n
Yhteystiedot - Päivittäin
Moi,
Yleisesti ottaen reklamaation pitäisi edetä seuraavalla tavalla:
1. Menet tuotteen myyneeseen liikkeeseen
2. Myyjä/kassa/infopiste (suurissa kaupoissa info) ottaa reklamaation vastaan ( - se5
itse olen laittanut reklaamation valmistajalle esim. ostin kerran lihapihvi pakkauksen ja siinä ei ollut sitä määrää pihvejä mitä piti olla. Laitoin reklamaation atrialle ja sieltä sain sitten tarpeellista tavaraa ja lahjakortin. että miumimmin kannattaa laitata sinne valmistajalle kuin liikkeelle. Saa paremmat korvaukset siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.1682941Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha232065- 232024
Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.891845Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?691567Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se191323Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo371222- 101221
Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan351193Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k91181