O&K

RH6

Paljonko painaa 70-luvulta oleva RH6? Ovatko hyviä koneita?

16

13611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuumeinen

      Ilman varmuutta oikeasta kymmenluvusta kone painaa
      16,5 tonnia.

    • hiukan, mikä

      on tyypiltään,alustan pituudesta ja onko uudempaa mallia, eli puomin nosto kahdella sylinterillä.
      Onko koneessa Deutzin 5 vai 6 kone?
      LC alustalla -79 mallin RH6 painaa 21000kg.
      Kaivukoneena yksi aikansa parhaita, erittäin yksinkertainen ja pieniruokainen, itsellä oleva 5 syl.deutzilla varustettu kone kuluttaa 4-6 litraa/ tunti.

      • RH6

        Puomin nostossa on vain yksi sylinteri. Moottorista en tiedä vielä tarkkaan. Telasto on mitä luultavimmin lyhyttä mallia. Onko kaikissa tuon ikäisissä 2-vipu ohjaus? Olen kuullut että ylävaunun käännössä on jokin jalkajarru, pitääkö paikkansa.


      • jasseri
        RH6 kirjoitti:

        Puomin nostossa on vain yksi sylinteri. Moottorista en tiedä vielä tarkkaan. Telasto on mitä luultavimmin lyhyttä mallia. Onko kaikissa tuon ikäisissä 2-vipu ohjaus? Olen kuullut että ylävaunun käännössä on jokin jalkajarru, pitääkö paikkansa.

        kyllähän niissä jalkajarru on ollut käännölle..


      • iäkäs kone
        RH6 kirjoitti:

        Puomin nostossa on vain yksi sylinteri. Moottorista en tiedä vielä tarkkaan. Telasto on mitä luultavimmin lyhyttä mallia. Onko kaikissa tuon ikäisissä 2-vipu ohjaus? Olen kuullut että ylävaunun käännössä on jokin jalkajarru, pitääkö paikkansa.

        ilmeisesti aivan -70 luvun alkuvuosilta.
        Kyseessä on ilmeisesti A malli, siinä on todennäköisesti Deutzin 4 kone ja ohjausvivut ovat niinsanotusti "väärinpäin" nykykoneisiin verrattuna, eli jos osaat ajaa uusia koneita, et ihan heti vanhan ohjausjärjestelmän konetta.


      • jalkajarrua
        jasseri kirjoitti:

        kyllähän niissä jalkajarru on ollut käännölle..

        rh 6 oli aikansa parhaita koneita rh..n vipuohjaus on erilainen kuin nykyinen standardi joka tuli käyttöön noin vuonna -73 rh.ssa 80 luvulla olen ajanut kaivinkoneita 1960 lähtien. yksi vaikeimmin opittavista vipujärjestyksistä oli ensimmäisissä hydraulilokomoissa.rh.n vivut on helppo oppia ja kun siinä ei ole esiohjausta niin se vipujärjestys on kuskille kevein käyttää


      • on jalkajarru
        jalkajarrua kirjoitti:

        rh 6 oli aikansa parhaita koneita rh..n vipuohjaus on erilainen kuin nykyinen standardi joka tuli käyttöön noin vuonna -73 rh.ssa 80 luvulla olen ajanut kaivinkoneita 1960 lähtien. yksi vaikeimmin opittavista vipujärjestyksistä oli ensimmäisissä hydraulilokomoissa.rh.n vivut on helppo oppia ja kun siinä ei ole esiohjausta niin se vipujärjestys on kuskille kevein käyttää

        käännölle. Mulla on RH 6, malli -79, 5 syl. Deutz, pitkä , ns. 9:n alusta, serie D , isommalla hytillä.


      • harhol
        on jalkajarru kirjoitti:

        käännölle. Mulla on RH 6, malli -79, 5 syl. Deutz, pitkä , ns. 9:n alusta, serie D , isommalla hytillä.

        Kyllä se niinon että nuissa rh koneissa on käännön jarru jalalla ainakin vanhemmissa ,viimeksi ajanut 80 luvun mallia muistan kun söi jarru liinat kartion malliseksi niin käänettiin toisin päin ja menoksi tosi nopea koneita


      • lovegrew

        Onko tietoa mistä saisin tuon RH 6 käyttöohjekirjan? pari vuotta oon maatilanhommissa konetta pitänny ja hyvältä yksinkertaisuudessaan vaikuttaa. Edellinen omistaja on kuitenkin tehnyt omia sähköistyksiä ja nyt pitäis sitten vähä palautella alkuperäisiin kuosiin.
        Polttoainetta menee deutzin vitosessa niin vähän että hengellä käypi välillä. Painoa muuten taitaa olla 18,5t laatan mukaan (LC)


      • Kopiot otettu
        lovegrew kirjoitti:

        Onko tietoa mistä saisin tuon RH 6 käyttöohjekirjan? pari vuotta oon maatilanhommissa konetta pitänny ja hyvältä yksinkertaisuudessaan vaikuttaa. Edellinen omistaja on kuitenkin tehnyt omia sähköistyksiä ja nyt pitäis sitten vähä palautella alkuperäisiin kuosiin.
        Polttoainetta menee deutzin vitosessa niin vähän että hengellä käypi välillä. Painoa muuten taitaa olla 18,5t laatan mukaan (LC)

        Minulla olisi kopioituna ohjekirja, Soita 044-5430131


      • koukussa koneisiin
        Kopiot otettu kirjoitti:

        Minulla olisi kopioituna ohjekirja, Soita 044-5430131

        Onko kellään tietoa R&H 4 :sta vm. 82 Löytyskö teknisiä tietoja . Ostan ohjekirjan jos kenellä sattuu olemaan. Kuuluuko kyseisessä koneessa kääntö kääntyä vapaasti vaikka vipua ei käännä. Kääntö on todella nopea. Kuuluuko se olla sellainen vai pitäiskö virtauksia kuristaa. Olisin kiitollinen tiedoista.


      • PELKA-26
        Kopiot otettu kirjoitti:

        Minulla olisi kopioituna ohjekirja, Soita 044-5430131

        mulla kone vm.-68. ohjekirja hävinnyt jonnekkin vuosien varrella,ei sattuisi olemaan jotain tietoja?


      • Masi57
        PELKA-26 kirjoitti:

        mulla kone vm.-68. ohjekirja hävinnyt jonnekkin vuosien varrella,ei sattuisi olemaan jotain tietoja?

        Ostin just RH6, lyhyttelaisen.Vuosimalli?? 75-80
        Telan vetorattaasta varmaan rusahti hammas poikki
        pyörii edes takas 1-2m mutta yhdestä kohtaa ei pääse yli rutisee ja ratas lyö tyhjää. Tarvis saada jokin
        räjäytyskuva ratastosta.Tai ohjeita ,ettei tule purettua liikaa tai väärin.


      • pepe1975
        Masi57 kirjoitti:

        Ostin just RH6, lyhyttelaisen.Vuosimalli?? 75-80
        Telan vetorattaasta varmaan rusahti hammas poikki
        pyörii edes takas 1-2m mutta yhdestä kohtaa ei pääse yli rutisee ja ratas lyö tyhjää. Tarvis saada jokin
        räjäytyskuva ratastosta.Tai ohjeita ,ettei tule purettua liikaa tai väärin.

        Ei muuta kuin hydrauliputket pois. Pultit auki isolta kehältä. Pikku luukku auki ja akselin päästä levy pois, kiinni kahdella ruuvilla. sit oletkin jo rattaan kimpussa. Voi ol et oli jotain muutakin pientä, en muista tarkalleen. Mut ei vaikee.


    • Sven1975

      Missä löidetään käntömottori rh6 ?

      • noilla

        Katso www.maansiirtopalvelu.fi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      87
      3684
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      578
      3445
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3339
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2167
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2091
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      317
      1921
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1895
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      156
      1624
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1351
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe