Arcoxia ja alkoholi

Lähes absolutisti

Miten käy? Luulen, että minulle kävi huonosti, kun otin kuppia, enkä muistanut aloittaneeni Arcoxia-kuuria. Tulin tosi sairaaksi. Onkos kellään kokemuksia. Tyhmää sinänsä, mutta joskus lipsuu. Ei ole kuitenkaan tapana. Alkoholiakin otan ehkä 1-2 krt vuodessa.

94

201871

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tinde

      Ite käyttäny Arcoxiaa kuukauden leikkauksen jälkeen, muutaman lonksun sillon tällön ottanut, eikä mitään oireita ole tullut.. Tosin otin napit aamusin ja kuppia vasta iltasella, joten onhan silläkin vaikutusta asiaa. Pakkausselosteessa ei ehdottomasti asiaa kielletä, mutta ei sitä suositellakaan.. Lekuriin jos oireet pahenee..

      • ja voimakas kipulääke

        yhdessä voi olla hengenvaarallinen yhdistelmä. Kummatkin vaikuttavat keskushermostoon, voivat lamaannuttaa hengityksen tai pysäyttää sydämen. Ei kannata edes kokeilla, ellei kuolla halua!


      • lo_siento
        ja voimakas kipulääke kirjoitti:

        yhdessä voi olla hengenvaarallinen yhdistelmä. Kummatkin vaikuttavat keskushermostoon, voivat lamaannuttaa hengityksen tai pysäyttää sydämen. Ei kannata edes kokeilla, ellei kuolla halua!

        kuuluu koksibeihin, jotka ovat mahaystävällisempiä kuin perinteiset tulehduskipulääkkeet kuten ibuprofeeni.

        Koksibit tulivat kenties yleiseen tietoisuuteen hieman negatiivisessa valossa, kun Vioxx vedettiin markkinoilta pois sen mahdollisten sydänvaikutusten vuoksi.

        Arcoxia ei ole (pääasiassa keskushermostoon vaikuttava)PKV-lääke, joten hengityksen lamaantuminen ei liene niitä kovin mahdollisia haittavaikutuksia ole.

        Meneeköhän nyt tuotemerkit Arcoxia ja Abalgin sekaisin...


      • onko se
        lo_siento kirjoitti:

        kuuluu koksibeihin, jotka ovat mahaystävällisempiä kuin perinteiset tulehduskipulääkkeet kuten ibuprofeeni.

        Koksibit tulivat kenties yleiseen tietoisuuteen hieman negatiivisessa valossa, kun Vioxx vedettiin markkinoilta pois sen mahdollisten sydänvaikutusten vuoksi.

        Arcoxia ei ole (pääasiassa keskushermostoon vaikuttava)PKV-lääke, joten hengityksen lamaantuminen ei liene niitä kovin mahdollisia haittavaikutuksia ole.

        Meneeköhän nyt tuotemerkit Arcoxia ja Abalgin sekaisin...

        vatsaystävällinen vai ei, vaikuttaa mahdollisiin hengenvaarallisiin yhteisvaikutuksiin alkoholin kanssa? Koksibit, joka tapauksessa, vaikuttavat sydämeen jo yksistään riskialttiilla tavalla, jos sitten päälle vielä ottaa alkoa, niin mitäköhän mahtaa siitä voida seurata? Tuskin ainakaan vähemmän riskejä? Vatsaystävällisyydellä ei liene suurta merkitystä siinä vaiheessa, vai? Sehän lähinnä kertoo riskin sairastua suolistoverenvuotoon tms.


      • lo_siento
        onko se kirjoitti:

        vatsaystävällinen vai ei, vaikuttaa mahdollisiin hengenvaarallisiin yhteisvaikutuksiin alkoholin kanssa? Koksibit, joka tapauksessa, vaikuttavat sydämeen jo yksistään riskialttiilla tavalla, jos sitten päälle vielä ottaa alkoa, niin mitäköhän mahtaa siitä voida seurata? Tuskin ainakaan vähemmän riskejä? Vatsaystävällisyydellä ei liene suurta merkitystä siinä vaiheessa, vai? Sehän lähinnä kertoo riskin sairastua suolistoverenvuotoon tms.

        Pahoittelen, että vatsaystävällisyysasia sekoitti nyt tätä keskustelua. Koksibit aiheuttavat vähemmän mahaoireita kuin vanhat NSAID-lääkkeet. Tämän ei ollut tarkoitus olla mikään mahdollisia sydänoireita ohittava tekijä.

        Koksibeja tulisi harkiten määrätä sydän- ja verisuonisairauksia sairastaville. Sen sijaan alkoholista en huomannut tuoteselostuksessa mainintaa. Eli varsinaista vasta-aihetta ei alkoholin käytölle liene ole. Tuskin sitä suositellaankaan.

        Lisää tuolla:
        http://spc.nam.fi/humspc/a/340959.xml?Template=/html/spctemplate.html


      • lydia
        lo_siento kirjoitti:

        Pahoittelen, että vatsaystävällisyysasia sekoitti nyt tätä keskustelua. Koksibit aiheuttavat vähemmän mahaoireita kuin vanhat NSAID-lääkkeet. Tämän ei ollut tarkoitus olla mikään mahdollisia sydänoireita ohittava tekijä.

        Koksibeja tulisi harkiten määrätä sydän- ja verisuonisairauksia sairastaville. Sen sijaan alkoholista en huomannut tuoteselostuksessa mainintaa. Eli varsinaista vasta-aihetta ei alkoholin käytölle liene ole. Tuskin sitä suositellaankaan.

        Lisää tuolla:
        http://spc.nam.fi/humspc/a/340959.xml?Template=/html/spctemplate.html

        Kiitos! meinaa luin just pakkauksen mukana tulleet ohjeet ja hämmästelin ettei alkoholista ollut mitään mainintaa, onhan kyse kuitenkin Suomesta!

        Vaihdoin just voltarenista tohon arcoxiaan koska vatsakivut oli niin kovat..ja aijemmin myös kokemuksia miten suolisto on saanut turpiin voltarenista.

        Ja ainahan KAIKKI mahdolliset, vaikkakin erittäin epätodennäköiset/vaan todella pitkässä käytössä mahdolliset vaikutukset on mainittava, vaikkakin ne kuullostavat pelottavilta.


      • Raimo Kalervo
        ja voimakas kipulääke kirjoitti:

        yhdessä voi olla hengenvaarallinen yhdistelmä. Kummatkin vaikuttavat keskushermostoon, voivat lamaannuttaa hengityksen tai pysäyttää sydämen. Ei kannata edes kokeilla, ellei kuolla halua!

        TÄYSIN SAMAA MIELTÄ, EI VIINAA TIPPAAKAAN KUN ON arcoxia kuuri päällä.
        Miksi ihmeessä viinasta ei voi olla erossa edes lääkkeen hoitoaikaa?
        Minulla korjattiin eilen vas. olkapää kiertäjäkalvosin. JOS ny Arcoxia 90,mx1vrk, niin saattaisin olla kuoleman oma. Hengityskeskus lamautuu ja sitä ennen kaatuilee korjatun olkapään pilalle......ÄLYTÖNTÄ!
        Harvoinpa tuota alkoa tulee muutekaan viljeltyä!


      • trollitutka1
        ja voimakas kipulääke kirjoitti:

        yhdessä voi olla hengenvaarallinen yhdistelmä. Kummatkin vaikuttavat keskushermostoon, voivat lamaannuttaa hengityksen tai pysäyttää sydämen. Ei kannata edes kokeilla, ellei kuolla halua!

        Trolololoo!!


      • elämäonmenijo
        ja voimakas kipulääke kirjoitti:

        yhdessä voi olla hengenvaarallinen yhdistelmä. Kummatkin vaikuttavat keskushermostoon, voivat lamaannuttaa hengityksen tai pysäyttää sydämen. Ei kannata edes kokeilla, ellei kuolla halua!

        hyvä


      • joku-sua-viisaampi
        Raimo Kalervo kirjoitti:

        TÄYSIN SAMAA MIELTÄ, EI VIINAA TIPPAAKAAN KUN ON arcoxia kuuri päällä.
        Miksi ihmeessä viinasta ei voi olla erossa edes lääkkeen hoitoaikaa?
        Minulla korjattiin eilen vas. olkapää kiertäjäkalvosin. JOS ny Arcoxia 90,mx1vrk, niin saattaisin olla kuoleman oma. Hengityskeskus lamautuu ja sitä ennen kaatuilee korjatun olkapään pilalle......ÄLYTÖNTÄ!
        Harvoinpa tuota alkoa tulee muutekaan viljeltyä!

        Hmmm. Ootko koskaan ajatellu, että joillakin on Arcoxia 60-90mg käytössä joka päivä? Siis joka ikinen päivä läpi vuoden. Vitun pässi, jos sulla on se 7-14pv:n ajan, ni se on vähä eriasia 365 päivää, luultavasti muutaman vuoden....


      • SoitaJaKysy

        Huolestuin ite nyt noista alkoholi arcoxia = kuolema - kommenteista. Soitin yliopiston apteekkiin ja kysyin asiaa. Minulle sanottiin etteivät nämä kaksi ole millään tavalla vaarallinen yhdistelmä. Älkää pelästytelkö ihmisiä täällä jollain omilla harhaluuloilla.


      • jus80
        Raimo Kalervo kirjoitti:

        TÄYSIN SAMAA MIELTÄ, EI VIINAA TIPPAAKAAN KUN ON arcoxia kuuri päällä.
        Miksi ihmeessä viinasta ei voi olla erossa edes lääkkeen hoitoaikaa?
        Minulla korjattiin eilen vas. olkapää kiertäjäkalvosin. JOS ny Arcoxia 90,mx1vrk, niin saattaisin olla kuoleman oma. Hengityskeskus lamautuu ja sitä ennen kaatuilee korjatun olkapään pilalle......ÄLYTÖNTÄ!
        Harvoinpa tuota alkoa tulee muutekaan viljeltyä!

        höpö höpö mä oon ottanut joka päivä vaikka on axo kuuri


      • onko se kirjoitti:

        vatsaystävällinen vai ei, vaikuttaa mahdollisiin hengenvaarallisiin yhteisvaikutuksiin alkoholin kanssa? Koksibit, joka tapauksessa, vaikuttavat sydämeen jo yksistään riskialttiilla tavalla, jos sitten päälle vielä ottaa alkoa, niin mitäköhän mahtaa siitä voida seurata? Tuskin ainakaan vähemmän riskejä? Vatsaystävällisyydellä ei liene suurta merkitystä siinä vaiheessa, vai? Sehän lähinnä kertoo riskin sairastua suolistoverenvuotoon tms.

        Kotilääkäri asialla, eihän tässä nyt perskänneistä puhuta vaan ihan kohtuulisista määristä, ja lääke ohjeiden mukaan.
        Tiedän mistä puhun koska on ollut kihti 34v. ja joskus ottanut molempia, tosin ei nyt ihan lääkkeen kyytipojaksi.
        Huomauttan vielä kotilääkärille ettei kihti aikoinaan tullut viinasta vaan "terveyskaupan" paskoista, kuin olin kova uimaan aikanaan, Lopetin 50v. kuin kyllästyin tuijottamaan uimahallin kaakelipohjaa.


      • sangvan

        kysyin arcoxiasta lääkäriltä alkoholin käytöstä voi juoda juoda niin että nuppi tutisee maha voi olla vähän sekaisin.


      • Anonyymi
        ja voimakas kipulääke kirjoitti:

        yhdessä voi olla hengenvaarallinen yhdistelmä. Kummatkin vaikuttavat keskushermostoon, voivat lamaannuttaa hengityksen tai pysäyttää sydämen. Ei kannata edes kokeilla, ellei kuolla halua!

        Siinä toinen valopää. Kannattaa oikeesti opiskella tai muuten päivittää aivoja, niin tietää mistä puhuu.


      • Anonyymi
        lo_siento kirjoitti:

        kuuluu koksibeihin, jotka ovat mahaystävällisempiä kuin perinteiset tulehduskipulääkkeet kuten ibuprofeeni.

        Koksibit tulivat kenties yleiseen tietoisuuteen hieman negatiivisessa valossa, kun Vioxx vedettiin markkinoilta pois sen mahdollisten sydänvaikutusten vuoksi.

        Arcoxia ei ole (pääasiassa keskushermostoon vaikuttava)PKV-lääke, joten hengityksen lamaantuminen ei liene niitä kovin mahdollisia haittavaikutuksia ole.

        Meneeköhän nyt tuotemerkit Arcoxia ja Abalgin sekaisin...

        Ardexin siinä sekoittaa nimet. Ardexin on tulehduslääke mikä sisältää opioideja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ardexin siinä sekoittaa nimet. Ardexin on tulehduslääke mikä sisältää opioideja.

        Anteeksi Ardexin on poistunut markkinoilta


      • Anonyymi
        trollitutka1 kirjoitti:

        Trolololoo!!

        joo trolololoo


      • Anonyymi
        SoitaJaKysy kirjoitti:

        Huolestuin ite nyt noista alkoholi arcoxia = kuolema - kommenteista. Soitin yliopiston apteekkiin ja kysyin asiaa. Minulle sanottiin etteivät nämä kaksi ole millään tavalla vaarallinen yhdistelmä. Älkää pelästytelkö ihmisiä täällä jollain omilla harhaluuloilla.

        just


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä toinen valopää. Kannattaa oikeesti opiskella tai muuten päivittää aivoja, niin tietää mistä puhuu.

        joo


      • Anonyymi
        onko se kirjoitti:

        vatsaystävällinen vai ei, vaikuttaa mahdollisiin hengenvaarallisiin yhteisvaikutuksiin alkoholin kanssa? Koksibit, joka tapauksessa, vaikuttavat sydämeen jo yksistään riskialttiilla tavalla, jos sitten päälle vielä ottaa alkoa, niin mitäköhän mahtaa siitä voida seurata? Tuskin ainakaan vähemmän riskejä? Vatsaystävällisyydellä ei liene suurta merkitystä siinä vaiheessa, vai? Sehän lähinnä kertoo riskin sairastua suolistoverenvuotoon tms.

        Täälä taas äänessä ihmisiä jotka puhuvat tietämättä asioista mitään . Arkoxia ( m.m kihtikipuihin) ja alkoholin yhteisvaikutukset ovat mitättömän pienet mikäli niitä ei syödä/juoda samaan aikaan ? ja kuka tervejärkinen niin tekisi?
        Alkoholin sydämeen aiheuttavat vaivat ovat toiseen potenssiin suuremmat kuin y.m lääkkeen.
        Olen käyttänyt molempia myrkkyjä yli 30 v. (ei saamaan aikaan ) ja pumpussa ei mitään vikaa. Olen 68 v. ja kävelen vuodessa n. 1500 km joten jos sydämessä olisi jotain häiriöitä/vikaa niin olisi jo varmaan tullut ilmi. Ainoa mikä aiheuttaa välillä rytmihäiriöitä , mitä kaikkialla ihmisillä on (kaikki ei edes huomaa niitä) on ihmiset jotka kirjoittaa y.m "fakta juttuja".


      • Anonyymi
        ja voimakas kipulääke kirjoitti:

        yhdessä voi olla hengenvaarallinen yhdistelmä. Kummatkin vaikuttavat keskushermostoon, voivat lamaannuttaa hengityksen tai pysäyttää sydämen. Ei kannata edes kokeilla, ellei kuolla halua!

        He,he


      • Anonyymi
        Raimo Kalervo kirjoitti:

        TÄYSIN SAMAA MIELTÄ, EI VIINAA TIPPAAKAAN KUN ON arcoxia kuuri päällä.
        Miksi ihmeessä viinasta ei voi olla erossa edes lääkkeen hoitoaikaa?
        Minulla korjattiin eilen vas. olkapää kiertäjäkalvosin. JOS ny Arcoxia 90,mx1vrk, niin saattaisin olla kuoleman oma. Hengityskeskus lamautuu ja sitä ennen kaatuilee korjatun olkapään pilalle......ÄLYTÖNTÄ!
        Harvoinpa tuota alkoa tulee muutekaan viljeltyä!

        Voi iso mies mene ja etsi nurkka jossa olla hiljaa sen paskan käden ja sun hengenvaarallisen kuurin kanssa...


      • Anonyymi
        SoitaJaKysy kirjoitti:

        Huolestuin ite nyt noista alkoholi arcoxia = kuolema - kommenteista. Soitin yliopiston apteekkiin ja kysyin asiaa. Minulle sanottiin etteivät nämä kaksi ole millään tavalla vaarallinen yhdistelmä. Älkää pelästytelkö ihmisiä täällä jollain omilla harhaluuloilla.

        Kiitos, meinasin minäkin soittaa.


      • Anonyymi
        Raimo Kalervo kirjoitti:

        TÄYSIN SAMAA MIELTÄ, EI VIINAA TIPPAAKAAN KUN ON arcoxia kuuri päällä.
        Miksi ihmeessä viinasta ei voi olla erossa edes lääkkeen hoitoaikaa?
        Minulla korjattiin eilen vas. olkapää kiertäjäkalvosin. JOS ny Arcoxia 90,mx1vrk, niin saattaisin olla kuoleman oma. Hengityskeskus lamautuu ja sitä ennen kaatuilee korjatun olkapään pilalle......ÄLYTÖNTÄ!
        Harvoinpa tuota alkoa tulee muutekaan viljeltyä!

        Tämä ei ole mikään lääkäripalsta vaikka tohtoreita joka asiaan löytyy.
        Googlaa lääkkeesi nimellä niin saat asiantuntevaa ohjeistusta.


      • Anonyymi
        SoitaJaKysy kirjoitti:

        Huolestuin ite nyt noista alkoholi arcoxia = kuolema - kommenteista. Soitin yliopiston apteekkiin ja kysyin asiaa. Minulle sanottiin etteivät nämä kaksi ole millään tavalla vaarallinen yhdistelmä. Älkää pelästytelkö ihmisiä täällä jollain omilla harhaluuloilla.

        Hyvä! Apteekin farmaseutit ovat parhaita lääkkeiden asiantuntijoita.


      • Anonyymi
        sangvan kirjoitti:

        kysyin arcoxiasta lääkäriltä alkoholin käytöstä voi juoda juoda niin että nuppi tutisee maha voi olla vähän sekaisin.

        Ei lääkäri ole lääkkeiden asiantuntija- kysy farmaseutilta!


    • Tinde

      Minä tyhmässä päässäni olen muutaman lonksun ottanut arcoxia-kuurin aikana, mutta tiedänpä vastaisuudessa jättää ottamatta. Hengissä ollaan, mutta jos tommosta seuraa, niin kannattaa pitää korkki kiinni ;)

      • lo_siento

    • pystyit

      Arcoxia 120mg päivittäin viikon ajan teki sen, etten edes pystynyt syömään, saati sitten juomaan...huh huh...

      • Liioittelua

        Jännää sinänsä että ihmisille tulee täysin erilaisia reaktioita joita ei edes mainita sivuvaikutuksissa. Saattaa olla jossain muussa vika jos 120mg koksibeja aiheuttaa syömättömyyttä.
        Itse koen arcoxian lievänä lääkkeenä, panadoliin verrattavana.
        Toisaalta hoitaja eilen ihmetteli kun 20mg oxanestin (opiaatteja) jälkeen syön innoissani ja juon energiajuomia sekä käyn tupakalla ilman pyörtymistä tai oksentelua.
        Eilen jopa pelottelivat että pitäisi kotona pärjätä buranalla mutta onneksi sentään panacodia ja arcoxia tulee mukaan.


      • Anja K

        Arcoxiaa on saatavana vahvuuksin 60, 90 ja 120 mg. Minulle lonkan nivelrikkoon määrättiin 90 mg/p. Heti oireiden lievennyttyä aloin leikata pillerin puoliksi, ja kaikki on toistaiseksi OK, myös lasi viiniä ilta-aterialla. Koska tietääkseni kaikilla tulehduslääkkeillä on taipumus varastoitua elimistöön, pidin myös kokeeksi viikon-parin paussin. Mielestäni potilaan tulee itsekin aktiivisesti osallistua lääkehoidon seurantaan.

        Viox minulle muuten aina laukaisi migreenin, mutta tämä coxib-versio on selvästi parempi.


      • Anonyymi

        Lutakon Paroni ottaa arcoksia ja jallua sekasin. Nostaa kuulemma potenssia


    • Outoa

      Itse olen joutunut n. kuukauden Arcoxiaa syömään päivittäin ja välillä tullut otettua kuppiakin. Enkä kyllä ole mitään outoja sivuvaikutuksia huomannut..

      • Anonyymi

        Muutaman vuoden olen joutunut ottamaan Arcoxia päivittäin polvivammaan. Ottanut myös kohtuudella 2-3 kertaa kuukaudessa muutaman paukun tai viiniä tai olutta. Nyt jonossa nivelvaihtoon, ongelmia ei ole ollut. Apua kyllä.


    • Ei koskaan enää

      Tuli karmea päänsärky tästä lääkkeestä. Ei alkoholia mukana. Melko harvinaisissa haittavaikutuksissa sydänkohtaus ja aivohalvaus... USAssa ei ole hyväksytty myyntiin. Tulen ketomaan lääkärille ja apteekkiin sivuvaikutuksista. Luulisi olevan järkevämpiä vaihtoehtoja tarjolla.

    • Sh..

      Itse söin Arcoxia kuuriluontosesti viime keväänä kun niskat tulehtu. En muuten syö mitään kipulääkkeitä kuin satunnaisesti Buranaa päänsärkyyn. Itsellä ei ollu kyllä minkäänlaisia haittavaikutuksia lääkkeestä, eikä pakkausselosteessa sanota mitää lääkkeen ja alkoholin yhteisvaikutuksista. Kyllä aina se mainitaan jos jotai vasta-aiheita on.

      "Tavallisimpia haittavaikutuksia ovat erilaiset vatsaoireet, kuten vatsakipu, ilmavaivat, närästys, ripuli, ruoansulatushäiriöt ja pahoinvointi. Joskus ilmenee huimausta tai päänsärkyä, sekä voimattomuutta, väsymystä ja flunssan kaltaisia oireita. Myös turvotuksia voi ilmaantua, etenkin jos munuaiset eivät toimi normaalisti. Tarkkaavaisuus liikenteessä voi heiketä, jos ilmaantuu huimausta."

      • heli

        Mulle on määrätty esioireettomaan migreenipäänsärkyyn Arcoxia 120mg ja aina ota lääkkeen ennen kuin lähden juhlimaan, koska migreeni alkaa usein illan aikana tai viimeistään aamulla. Mitään sivuvaikutuksia en ole huomannut.


      • tietoa on
        heli kirjoitti:

        Mulle on määrätty esioireettomaan migreenipäänsärkyyn Arcoxia 120mg ja aina ota lääkkeen ennen kuin lähden juhlimaan, koska migreeni alkaa usein illan aikana tai viimeistään aamulla. Mitään sivuvaikutuksia en ole huomannut.

        Ei ole kiellettyä ottaa alkoholia arcoxia kuurin aikana. Ainoa on, että farmaseutit sanovat, ettei kannata ottaa alkoholia tyhjään mahaan kuurin aikana. Eli syö hyvin ennen kuin avaa korkin. Ja kyllähän niissä pakkausselosteissa mainitaan, jos alkoholi on kielletty tai että miten se voi vaikuttaa lääkkeen kanssa. Eli ei ole pelkoa sydäreistä tai hengen lamaantumisesta.


      • wipolawissu
        tietoa on kirjoitti:

        Ei ole kiellettyä ottaa alkoholia arcoxia kuurin aikana. Ainoa on, että farmaseutit sanovat, ettei kannata ottaa alkoholia tyhjään mahaan kuurin aikana. Eli syö hyvin ennen kuin avaa korkin. Ja kyllähän niissä pakkausselosteissa mainitaan, jos alkoholi on kielletty tai että miten se voi vaikuttaa lääkkeen kanssa. Eli ei ole pelkoa sydäreistä tai hengen lamaantumisesta.

        Hei ja kiitos viesteistänne.
        Arcoxiaa on muuten saatavissa eräistä apteekeista jopa 30 mg:n tabletteina.

        Oma ongelmani Arcoxian käytössä on kertakaikkinen irtipääsemättömyys.
        Olen käyttänyt kyseistä lääkettä vuoden verran kolmoishermokipu-tyyppiseen päänsärkyyn.
        Sitä ennen käytin Voltaren retardia, mutta siitä aiheutui ikäviä sivuoireita, kuten vatsavaivoja.

        Arcoxian kohdalla on ilmennyt selkeitä sydänoireita. Ei kipuja mutta rytmihäiriöitä ja "välipompahteluja".
        Lisäksi mielen toiminnat ovat kärsineet: lähimuisti on huonontunut.
        Jos esim. puhelimessa minulle kerrotaan asioita, kuten nimiä ja osoitteita, unohdan ne välittömästi.
        Lisäksi olen jotenkin hajamielinen, höperö ja poissaolevan tuntuinen.
        Edelleen... olen väsynyt ja melankolinen ja kärsin näkökentän hämärtymisestä.

        Mistä nämä kaikki oireet sitten johtuvatkaan...

        Joka tapauksessa olen useaan kertaan yrittänyt lopettaa Arcoxian käytön, mutta yhden hyvin sujuneen aloituspäivän jälkeen oireet alkavat lisääntyä: yleistä kivuliaisuutta ja särkyä pään, niskan ja hartioiden alueella, alempanakin...
        Kunnes olen alkanut jo pohtia, että minulla on vakavampikin aivotoiminnan häiriö!
        Lopulta olen ollut niin kipustressissä, että korkeintaan viikon jälkeen minun on ollut pakkoa perääntyä ja alkaa taas popsia lääkettä - nykyisellään 90 mg: tabletti jaettuna kahteen osaan vuorokaudessa.

        Kyse ei mielestäni ole sairastumisesta (lääkkeen lopetuksen yhteydessä),
        vaan jotenkin kipulääkkeen lopetus vain paisuttaa kaikkia kipumaisia oireita aivan kuin vieroitusoireina.

        Voin vaan todeta olevani vakavasti kipulääkkeen koukussa.
        Panadolin avulla olen yrittänyt vieroitusta, mutta tuo lääke on niin lyhytvaikutteinen, että kärsin useaan kertaan vuorokaudessa ns. poistosäryistä.

        Mikä neuvoksi lääkekoukkuiluuni???


      • Anonyymi
        heli kirjoitti:

        Mulle on määrätty esioireettomaan migreenipäänsärkyyn Arcoxia 120mg ja aina ota lääkkeen ennen kuin lähden juhlimaan, koska migreeni alkaa usein illan aikana tai viimeistään aamulla. Mitään sivuvaikutuksia en ole huomannut.

        Kunhan ei ota mitään muita särkylääkkeitä samaan aikaan ja siitähän myös varoitetaan.


      • Anonyymi
        wipolawissu kirjoitti:

        Hei ja kiitos viesteistänne.
        Arcoxiaa on muuten saatavissa eräistä apteekeista jopa 30 mg:n tabletteina.

        Oma ongelmani Arcoxian käytössä on kertakaikkinen irtipääsemättömyys.
        Olen käyttänyt kyseistä lääkettä vuoden verran kolmoishermokipu-tyyppiseen päänsärkyyn.
        Sitä ennen käytin Voltaren retardia, mutta siitä aiheutui ikäviä sivuoireita, kuten vatsavaivoja.

        Arcoxian kohdalla on ilmennyt selkeitä sydänoireita. Ei kipuja mutta rytmihäiriöitä ja "välipompahteluja".
        Lisäksi mielen toiminnat ovat kärsineet: lähimuisti on huonontunut.
        Jos esim. puhelimessa minulle kerrotaan asioita, kuten nimiä ja osoitteita, unohdan ne välittömästi.
        Lisäksi olen jotenkin hajamielinen, höperö ja poissaolevan tuntuinen.
        Edelleen... olen väsynyt ja melankolinen ja kärsin näkökentän hämärtymisestä.

        Mistä nämä kaikki oireet sitten johtuvatkaan...

        Joka tapauksessa olen useaan kertaan yrittänyt lopettaa Arcoxian käytön, mutta yhden hyvin sujuneen aloituspäivän jälkeen oireet alkavat lisääntyä: yleistä kivuliaisuutta ja särkyä pään, niskan ja hartioiden alueella, alempanakin...
        Kunnes olen alkanut jo pohtia, että minulla on vakavampikin aivotoiminnan häiriö!
        Lopulta olen ollut niin kipustressissä, että korkeintaan viikon jälkeen minun on ollut pakkoa perääntyä ja alkaa taas popsia lääkettä - nykyisellään 90 mg: tabletti jaettuna kahteen osaan vuorokaudessa.

        Kyse ei mielestäni ole sairastumisesta (lääkkeen lopetuksen yhteydessä),
        vaan jotenkin kipulääkkeen lopetus vain paisuttaa kaikkia kipumaisia oireita aivan kuin vieroitusoireina.

        Voin vaan todeta olevani vakavasti kipulääkkeen koukussa.
        Panadolin avulla olen yrittänyt vieroitusta, mutta tuo lääke on niin lyhytvaikutteinen, että kärsin useaan kertaan vuorokaudessa ns. poistosäryistä.

        Mikä neuvoksi lääkekoukkuiluuni???

        Kannabis


    • horge

      Käyttämäsi lääke aiheuttaa niin paljon sivuvaikutuksia että olisi syytä siirtyä esim. temgesic 2 mg koska
      sillä niitä ei juurikaan ilmene.Lääkärit tosin kavahtavat sitä koska se voi väärin käytettynä aiheuttaa riippuvuutta mutta se auttaa kipuihin paremmin ja on halvempaa..(paljon).Ja lopeta dokaaminen!

      • tableteissa

        Tahtoo olla kaikissa tulehduskipu lääkkeissä sama vika,että aiheuttaa riippuvaisuutta.Jos syöt joka päivä Buranaa kuukausi kaupalla,myös siitä tulee vieroitusoireita. Ei auta kuin yrittää viikottain vähentää pikkuisen kerralla lääke vahvuutta ,että pääsee pois riippuvaisuudesta.Jos kovin vaikeaksi menee voi pyytää lääkäriltä vieroitukseen sairalaan.


    • Aina Särkynen

      Olen käyttänyt Arcoxiaa 90mg useita vuosia krooniseen kipuun. Muutama viikko sitten mennessäni muista syistä lääkäriin selvitettiin samaan syssyyn kokonaislääkitys ja mahdolliset muutostarpeet. Arcoxian annostus (valmistajan suositus kuulemma) pudotettiin 30mg:aan eikä minkäänlaisia vierotusoireita lääkkeestä ole. Kipujen lisääntyminen johtuu annostuksen pienemisestä. Päivisin tarpeen, ei todellakaan joka päivä, vaatiessa otettu panadol 1g auttaa tiukassa paikassa. Lääkäri haluaa vähitellen poistaa koko A:n listastani ja nyt etsitään tasapainoa kipujen ja lääkkeiden välillä. Nyt aloitan miedon Triptylin kokeilun yölääkkeenä, jos saisin edes vähän useammin nukkua kunnon yöunet kuin nykyisten särkyjen kanssa. Aika näyttää miten käy. Itse en ole aiemmin ajatellut A:n aiheuttaneen minkäänlaisia sivuoireita mutta täällä joku mainitsi lievät rytmihäiriöt, ehkä omanikin ovat johtuneet juuri A:n käytöstä.
      Herkkyys lääkkeiden yhteiskäytölle on ongelmani sillä A:n kanssa käytetty panadol aiheuttaa liian myöhään (n. klo 12:n jälkeen) otettuna ikäviä unihäiriöitä.

      • jarska 74

        triptyl on "hullunlääke" joka muka nostaa kipukynnystä, itsellä ei nostanut kuin ruumiinpainoa " kerää nestettä" muuta hyötyä/haittaa ei ollu minulle koko lääkkeestä, kipulääkkeet erikseen, eikä mitään neuroleptejä!


    • Aina Särkynen

      Triptyl koe loppui hyvin lyhyeen. Polla parka ei sitä kestänyt. Väsymys oli jo ennakkoon tiedossa mutta itkupotkuraivarit ja synkät tunnelmat eivät ollenkaan hyvä juttu. Lyhyestä virsi kaunis. Loput pillerit ovat jo takaisin apteekissa. Ilman alkoholiakin voi tulla yllättäviä sivuvaikutuksia.

    • marke1968

      Itse vasta aloitin Arcoxia 120mg kuurin. Minulla todettiin kihti enkä todellakaan edes aio juoda enää alkoholia, koska se pahentaa kihtioireita. Nyt hyvä tietää sekin mitä sivuoireita tuo lääke saattaakaan aiheuttaa.

    • Vikapae

      Lukekaa ne lääkkeen mukana tulevat tekstit!
      jos ohjeissa ei mainita että alkoholia ei saa käyttää, niin sitä saa, aina on hyvä koittaa katsoa kuinka käy ennen kuin alkaa alkoholia tinttaamaan.
      Ärsyttää kun ihmiset tulee "musta tuntuu/ olen kuullut että jostain yskänlääkkestä tulee veritulppa joten kai tästäkin" mielipiteinensä vastailemaan mitä sattuu...
      kuten mainittu.
      Me todellakin asumme suomessa ja lääkkeiden tekstit ovat suht tiukkoja ja spesifisiä, jos alkoholin käytöllä lääkkeen kanssa voi olla haittavaikutuksia, niistä myös lukee paketin ohjeissa!

      • Anonyymi

        Totean tuohon vaan jotta suomessa lääkärien päätökset ja lääkeluvat perustuu samoihin valikoituihin väärennettyihin tutkimustuloksiin kuin kaikkialla muuallakin.. vain 7% lääketieteellisestä tutkimuksesta täyttää minkäänlaisia tieteellisiä tutkimuskriteerejä... Joten me emme todellakaan elä missään lintukodossa vaan olemme osa välinpitämättömän raakan lääkebisneksen globaalia markkina-aluetta.. jos yhtään perehtyisit asiaan tietäisit, että lääketeollisuus tappaa ja vahingoitta miljoonia ihmisiä vuosittain... Suomalaiset lääkärit taitavat olla niitä sinisilmäisimpiä uskomaan lääketeollisuuden markkinointitutkimuksia, koska nimenomaan kuvittelevat elävänsä jossain lintukodossa... Toiseksi suomen lääkeluvista päättää euroopan lääkevirasto joka on aika lailla yhtä korruptoitunut kiin USAn lääkevirasto... Lukaseppa vähän vaikka james daviesia peter goetzhea tai peter Bregginiä ja tule selittämään lintukodosta tänne... Nuo mututuntumat on ihan yhtä pätevää tieteellistä faktaa kuin millä useimmat lääkärit tekevät hoitoratkaisujaan ei mitään pohjaa kummallakaan.....


    • Jutta

      Heippa.

      Minä olen syönnyt Arcoxia 60 ja 90 mg toukokuusta alkaen koko ajan eli joka päivä ja olen muutaman kerran ottanut muutaman bissen ja muutaman paukun tai kerran pullollisen mietoa viiniä eikä minule tullut mitään poikkeavaa olotilaa siitä onneksi:) Jatkan viel tammikuun 30 päivään asti kunnes leikkauspäivä ja tiedän että muutama juhlailta tulossa ja toivon ettei tee pahaa olo sitten kiitokseksi:).

    • SÄRKEE.

      ARCOXILLA ON PALJON SIVUVAIKUTUKSIA , HUOM.LÄÄKÄRI ITSE SANOI ETTÄ EI SITTEN ALKOHOLIA .ONNEKSI SANOI ETTÄ EI BURANAA MYÖSKÄÄN KOSKA TARVIN SITÄ SELKÄSÄRKYYN TULEE JO 2 VIIKOSSA YHTEIS KÄYTÖLLÄ MAKSAAN MUUTOKSIA JOTEN TÄMÄ LÄÄKE YHTEIS VAIKUTUKSET KANNATTAA HUOMIOIDA . JALAN HERMOSÄRKYYN EI TUNNU AUTTAVAN.

    • Jokueräs

      Taitaa olla niin, että tulehduskipulääkkeet eivät juuri vaikuta hermokipuun, ainakaan jos kyseessä on lievää kovempi kipu. Lisäksi tulehduskipulääkkeiden vaikutukset ovat hyvin yksilöllisiä - se mikä tehooa yhdellä ei välttämättä tehoa toisella.

      Minä olen syönyt muutaman kuurin Arcoxiaa ja sinällään se on ollut hyvä kipulääke, mutta turkasen kallis. Sen takia olenkin tyytynyt halvempiin ja vähän tehottomampiin. Otetaan sitten jatkoksi panadolia/-codia jos tarve vaatii. Yleensä kuitenkin pärjää kipujen kanssa.

      Toistaiseksi pahimman vatsareaktion sain Arcoxiasta viimeisellä kuurilla. Parin päivän jälkeen vatsakalvot alkoivat oireilla, eikä oireilu helpottanut vaikka palasin edelliseen kipulääkkeeseen vatsasuojan kanssa (aiemmin se kipulääke meni ihan ilman vatsasuojaa ongelmitta). Lopulta päädyttiin kuukauden tulehduskipulääketaukoon, mikä oli aika tuskaa, kun reumalääkitykseni ei ollut riittävä. Vielä kun maksa reagoi reumalääkkeisiin, niin panadolikin oli vasta-aiheinen. Tämän kokemuksen jälkeen en arcoxiaan enää koske.

    • herra N: 66

      jos otat niin kestääkö otto puolivuotta kerrallaan ?

      jos otat kaks kertaa vuodessa niin pitääkö sitä ottaa just kuurin aikana ?

      On mietinnän paikka.

    • näin on

      Soitin valtakunnalliseen yliopistollisen apteekkiian ja kysyin alkoholin ja Arcoxia 90 mg:n yhteisvaikutuksesta. Sieltä farmaseutti sanoi, että voi ottaa alkoholia, ei ole yhteisvaikutuksia. Eipä tietenkään, koska olisihan se siellä lääkepaketin tekstilipareessa ollut.

    • luulosairas?

      Jos elämäsi on kivuliasta lähes joka hetki. On nivelrikkoa, iskiasvaivaa, luupiikkejä, prolapseja lanneranngassa ja niskassa, sekä mauste- lääke ja aurinkoallergiaa. Mitempä sitten tulet toimeen. Lääkkeitä kun et voi käyttää. Yritän edes vatsaa säästää näiltä myrkyiltä. Piilossa koko kesän. Mikä avuksi. Myyrän koloonko?

    • 18+16

      Alkoholia ei kielletä pakkausselosteessa erikseen, koska se nyt vaan on itsestäänselvyys, ettei noita oteta samaan aikaan. Näin on aina ollut lääkkeiden kohdalla, ja tulee aina olemaan.

    • lumettako

      Hyvä lääke joka valmistetaan lähinnä luonnontuotteista, kaverini syö sitä kuureina reuman hoitoon eikä ole tullut sivuvaikutuksia alkooholinkaan kanssa, en silti suosittele yletöntä kippaamista,elimistö voi tehdä temput olemme kaikki yksilöitä. Yhdelle yhtä ja toiselle toista.

    • iituli1

      Jos yksi ihminen on soittanut yliopistoapteekkiin ja kysynyt alkoholin ja arcoxian yhteisvaikutuksesta. Eikä ole mitään vaaraa, niin luulisi jo jokaisen uskovan. Ja paketissakaan ei alkoholista mainita pätkääkään. Jos olisi hengen vaarallista, niin varmasti mainittaisiin. Jokaisen elimistö reagoi , miten reagoi. Syön itse 120mg. En nyt perskännejä juo, mutten ole kuollut ainakaan vielä tai tullut oireita .

    • huoh1

      alotin 60mg kuurin muutama pvä sitten ja soitin itse myöhemmin tuntemalleni sairaanhoitajalle ja hän sanoi että saa juoda kuurin aikana alkoholia. joten turhaan joku tuolla aikaisemmissa pelottelee kuolemalla ja hengenahdistuksilla..
      arcoxia on tulehduskipulääke, ihan niinkuin buranakin. tietääkseni ihmiset käyttävät alkoholia myös syödessään buranaa.. ja varsinkin 60mg:tä käyttävät ei mitään hätää..
      kuitenkaan ei kannata mitään koomakännejä vetää, söi mitä tahansa lääkettä, sen pitäisi jokainen aasi tietää..

    • 5+10=?

      120 mg arkoxsia niveliin jos et pääse kulkemaan,ja parit drinkit olo ihan ok, ei heitä ainakaan minua minnekkään ja henki kulkee hyvin. jos aikaisempia kertomuksia uskoo niin uskoo minulle auttanut jo vuosia sairaus aisoissa.

    • leevi 3kk

      Käytän 120mg arcoxia 1kpl päivässä ja vielä panacodi 3-6 kpl päivä kovaan selkäkipuun ja olutta päälle. Ei mitään sivuvaikutuksia.

      • arcoxia vedin 120mg ja panacodia samaan aikaan 8kpl/vrk,sitten Töölön lääkärit havahtuivat ettei niitä yhtäaikaa syödä..?!! ja sit arcoxia 120mg on kihdin akuuttihoitoon ja siinäkin max 2vkoa !!!! minä vetelin vuoden ja päällekkäin,vaarana oli aivo-ja sydäninfarkti.menee kuulemma veri ohueksi(?) ja nyt n.3v.syömättä niin tunne että jotain pysyvää sivuvaikutusta on jäänyt!!!


      • varo arcoxiaa...


      • fak591 kirjoitti:

        varo arcoxiaa...

        no niin,nyt on kotiuduttu sydäristä ja pallolaajennuksesta.ja sydän on täynnä tukoksia,tai 6kpl suonia 20-50% tukossa,sulatetussa suonessa oli 95% tukos.ja tulen selvittämään johtuuko tämä kun lääkäri syötti väärällä annostuksella Arcoxiaa,niitä tukoksia on kyllä muuallakin.. olen sama tyyppi ku fak591 tossa aikaisemmin...


    • ihottumaa

      Minä sain kihtiin Arcoxiaa, ja jo yhden tabletin ( 90 mg) jälkeen sain hirveän ihottuman, jalkoihin ja k...ään lähinnä.

      • Kutitaa

        12 tabletin jälkeen sairas ihottuma, kuulma suht yleistä


    • pekoni

      kuulin että alkoholiin saattaa kuolla myös vaikkei söisi arkoxia? onko muilla vasttavia kokemuksia?!

      • munakas

        ei ole mahdollista, sun kannattaa tarkistaa sun tiedot. soitin viinakauppaan ja sieltä kerrottiin että toi on ihan huuhaata =)


      • ketsupilla

        pitää paikkansa. kolme vuotta vetäny raakaa viinaa eikä mitään ole tullut. edes krapulaa kun en pidä taukoa.


    • Pohjoisen tyttö

      Olen itse käyttänyt polvileikkauksien jälkeen (2006) Arcoxia 90 mg ja nyt vuoden verran Arcoxia 60 mg. Olen siis yhteensä ja yhtäjaksoisesti käyttänyt 6½ vuotta Arcoxiaa.
      Olen elänyt aivan normaalisti...ottanut alkoholia ja juhlinut, eikä minulle ole tullut mitään negatiivisia oireita, ku mitä normaali krapula joskus. Kylläkin käytän alkoholia melko kohtuudella.
      No oireina minullakin on ollut rytmihäiriöitä joskus ja mustelma herkkyyttä.
      Syön Arcoxiaa nivelrikko kivun hoitoon.

    • mie11

      Nivelrikkoon söin kanssa Arcoxiaa, Pahentaa näköjään psoriasista... Siihen loppui sen lääkkeen syöminen

    • Joek

      Otin 120mg arcoxia aamulla ja lähes koko pullon punkkua illalla, pikku naposteltavan kanssa (mm. tapas -lajitelmaa, makeisia, hieman pizzaa). Tapakset olivat valtava pettymys, mutta chileläinen punaviini nosti pizzan mausteet hyvin esiin.

      En kyllä huomannut mitään ihmeellistä sivuvaikutusta. Illalla suoritin normaalin venyttelyrutiinin, vaimo hieman hieroi selkää. Menin klo 22 nukkumaan ja heräsin klo 8 elossa - en siis kuolleena.

      Selkä on edelleen hieman jumissa, mutta eipähän viikonloppuna tarvitse istua päätteen ääressä.

    • AAtoipilas

      "Alkoholia ei kielletä pakkausselosteessa erikseen, koska se nyt vaan on itsestäänselvyys, ettei noita oteta samaan aikaan. Näin on aina ollut lääkkeiden kohdalla, ja tulee aina olemaan. "

      Mulla on tuos Arcoxia 90mg ja Sirdalud 2mg. Arcoxian selosteessa ei mainita mitää alkoholista, mutta Sirdaludissa se kohteliaasti kielletään ("sinun ei pitäisi nauttia alkoholia"). Sitten taas esim. Tramaleissa alkoholi kielletään hyvinkin suoraan ("Älä juo alkoholia").

      Kyllä se alkoholi sielä mainitaan jos on aihetta.
      Ihmiset on toki erilaisia. Jos on sitä tyyppiä jota toi arcoxia alkaa huimaamaan ja heittämään tai sydän lyö miten sattuu, niin ei varmaan kannata silloin alkoholiakaa ottaa. Eikä mitää pönttöpöhöniä saa ottaa, vaikkei lääkkeitä söiskää.

    • ei ollenkaan

      Ei alkoholia lääkekuurin aikana! Arcoxiat vahvoja kolmio lääkkeitä!

    • Kiertäjäkalvo

      Ei tuossa 90mg kyllä mitään kolmiota ole?

      Järjetön ripuli/ilmavaivat vain tulevat kylkiäisenä.....

    • heikkki

      Ei ole kolmiota!! Otin vahingossa 3tbl päivässä,vaik olis pitäny ottaa aamuisin vain yksi.Pullo kossua illalla,ei mitään vaikutusta,eipä kyllä lähtenyt vaivakaan (olkapääkipu). KRAPULA OLI KYL JOKA AAMU :)

    • wffcwdcsd

      Ei ole Arcoxia 120mg:ään mikään kolmiolääke.

    • 90mg

      Ihan turha lääke meikäläiselle. Ei tullut toivottuja/epätoivottuja vaikutuksia 2-viikon syönnillä, niin sanoin lekurille, että lopetan siihen. Ja vielä hävyttömän kallis lääke! Vaikka tarvikin vain 1/vrk niin silti...

    • eija60

      Johan oli kauhujuttuja arcoxiasta ja alkoholista. Ei johdu lääkkeestä, kyllä olisi maininta tuoteselosteessa! Ei kannata pelotella kauheilla asioilla!

    • Toimii hyvin yhteen

      Käytän 90 mg Arcoxiaa ja ehkä puoli litraa viiniä päivittäin. Olen syönyt useamman kuurin muutaman vuoden aikana. Mahdollisesti lisääntyneiden ilmavaivojen lisäksi en ole huomannut Arcoxiasta mitään muita haittavaikutuksia. Lääkäri ei kieltänyt alkoholin käyttöä asiasta nimenomaisesti tiedustellani. Olen hyväkuntoiseksi todettu 45 vuotias mies. Sydän, maksa ja munuaiset ovat testien mukaan edelleen kunnossa. En sitten tiedä mitä oireita olisi tai olisinko jo kuollut, jos eivät olisi alunperinkään olleet. Arcoxian käytöstä huolimattakin voin tietysti kuolla huomennakin. Varmaan olisi terveellisempää elää ilman lääkkeitä tai alkoholiakaan, mutta Arcoxia on erittäin hyvin lievittänyt selkäkipuani, paremmin ja pienemmin sivuvaikutuksin kuin ibuprofeeni (esim. Burana), jota on kokeiltu pitkään 3 x 800mg päiväannoksen ja vatsansuojalääkkeen yhdistelmänä. Parasetamolista (esim. Panadol) ei ollut vaivaani juurikaan iloa 3 x 1000 mg annostuksella. Lisäksi sen ja alkoholin käytön kanssa pitää lääkärin mukaan olla erityisen varovainen. Haittavaikutukset ja yhteisvaikutukset voivat olla yksilöllisiä, mutta ne on lääkkeiden pakkausselosteisiin hyvin kirjattuja. Haittavaikutuksiin kannattaa tutustua, muttei kuvitella olevansa itse niin erityislaatuinen että kuuluu juuri siihen yhteen prosenttiin jotka raportoivat saavansa lääkkeestä esim. huimausoireita.

      • lroicdå

        Soitin juuri Yliopiston Apteekin neuvontaan, ja siellä sanoivat, että Arcoxialla ja alkoholilla ei ole yhteisvaikutusta, eli voi juoda.


      • manunanita

        Loistava vastaus,voi kuolla ilman arcoxiakin tai mitä tahansa lääkkeitä,se vaan on toi yks elämä,kiitos nyt uskallan napata pillerin jopa selvin päin,ei ole tota A-ongelmaa,mutta kyllä hyvässä seurassa voi aina viini tai kylmä olut maistua,pian on taas kesä ja menojalka toimii.


      • Joohhh

        Mulla alko just tänää kuuri 1 tabletti päivässä kuukauden ajan ja huomenna pitäs lähteä laivalle... Otin tyhmänä sen ekan tabletin jo tänään niin onko turvallista juua viikoloppuna jossen kumminkaa lauantaina ja sunnuntain ota sitä lääkettä


    • Arcoxia120Mg

      Älkää pöljät pelotelko herkkäuskoisia. Ei arcoxialla ja viinaksilla ole mitään yhteivaikutuksia, kysytty on ja kokeiltu myös itse.
      Täällä jotkut menee sille linjalle että eikö voi olla ottamatta, no ei kai se pahaa tee mutta ei se alko lääkeyhdistelmä tässä tapauksessa mitenkään vaarallinen ole.

      Se todellakin kerrottaisiin siinä selosteessa joka pakkauksesta löytyy!

      • Arcoxia120Mg

        ..niin ja se ei ole kolmiolääke niinkuin joku "asiantuntija" tuolla helmikuun lopussa täydellisen tietonsa asiasta julkitoi...


    • Omakohtaisiakokemuksia

      Kirjoitan nyt omakohtaiset kokemukset. Söin viikon arcoxiaa selkäkipuun. Aamulla otin pillerin ja illalla join kolme olutta. En juodessa huomanut mitään eroa normaaliin eikä olut noussut edes pahemmin päähän. Yöllä heräsin ihan tajuttomiin rytmihäiriöihin ja sydämen tykytykseen mitä on on ollut kerran aikasemmin. Sitä kesti pari tuntia ja alkoi olemaan jo vähän pelottavaa. Jatkoin kuitenkin nukkumista ja kun heräsin uudelleen tila oli normaali uudelleen herätessä.

      Muistin hämärästi, että aikaisemmin oli ollut myös jonkinlaisia rytmihäiriöitä lääkityksen aikana, mutta siitä on jo usemapi vuosi. Nyt en todellakaan uskalla enää juoda mitään Arcoxia-kuurin ollessa päällä. Mä luulen että on yksilöllistä tuleeko sivuoireita vai ei.

      Tänään olen lähdössä reissuun ja otin eilen yhden pillerin kun selkä kipuilee. Ehkä huomenna uskallan juoda pari tuoppia. Tai sitten en.

    • arco.xia

      Pelkästään Arcoxia voi aiheuttaa sydänoireita.
      Minimoikaa haitat, ottakaa mahdollisimman pienellä annostuksella, jos ei vaihtoehtoista sydänystävällisempää lääkettä ole.

    • weekend

      Pidimme pitkän viikonlopun pe - su kun oli polttarit ja tuli otettua alkoholia melko reippaasti pari vuorokautta. Arcoxia 120 mg kuurilla ei ollut mitään vaikutusta olotilaan kupittelun aikana eikä kupittelun jälkeen. Ihme trollausta aiheesta.

    • Anonyymi

      Ei ainakaan tuossa Jim Beamissa ole mitään merkintää etteikö voisi ottaa Arcoxiaa samaan aikaan

    • Anonyymi

      Sun ongelma on alhainen aö, eikä mikään muu.

    • Anonyymi

      Lääkkeillä on erilainen vaikutus eri ihmisiin.
      Minulla on sydän- ja verisuonisairauksia. Arcoxia ei sovi ollenkaan.
      Ei pienelläkään annoksella.

    • Anonyymi

      Täytyy olla jo alkoholisti jos ei pysty olemaan juomatta edes 1-2 viikon lääkekuurin aikana. Suomalainen juoppo nyt keksii aina hyvän syyn , miksi perjantaina on pakko ottaa vähän.

    • Anonyymi

      Siis alkoholi ja Arcoxia rasittavat maksaa.
      Jos sinulla on todettu rasvamaksa, niin yhteiskäyttöä kannattaa välttää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      53
      2931
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      542
      2780
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1917
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1905
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1768
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1717
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1412
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      90
      1186
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1168
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1132
    Aihe