Voiko käynnistyksen eston ohittaa

tietämätön uuno

Olen ollut siinä uskossa, että näitä nykyautoja, joissa on käynnistyksen esto, ei voi varastaa ilman avainta.
Vai viedäänkö ne rekalla "nahkoineen"?
Onko jo aihetta huolestua, jos amattivarkailla on konstit murtaa ko. estot?

Kuka muuten on viitsinyt rekisteröidä nimimerkikseen "tietämätön"?

162

54088

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naurettavan helppo

      En sano merkkejä. Sanon, että muutamassa merkissä on naurettavan helppo ohittaa ja ääliömäinen systeemi tuo ajonesto. Ne on ne autot jotka uusista roikkuvat listojen kärjessä.

      t:tiedänpähän vain.

      • morjesta !!!

        miten saada ohitettua punton ajonesto kun ei ole muita avaimia autossa kuin koodittomia....??


      • Merkkaa autos

        Keskustelin asiasta sekä autovarkauksiin erikoistuneen poliisimestarin sekä Pohjolan vakuutustarkastajan kanssa. Heidän mukaan käynnistyksenestolaite ei estä nykyajan ammattivarkaita. Ajonesto- tai oikeammin sanottuna käynnistyksenestolaite voidaan ohittaa scannerilla jonka hinta on 10 000 - 15 000 Euron paikkeilla. Naapurimaassa Ruotsissa turvamerkitään auton ikkunat auton omalla rekisterinumerolla. Siellä on melkein joka neljäs auto turvamerkitty. Tämä on osoittautunut tehokkaaksi keinoksi varkauden estämiseen. Ruotsissa varastettiin vvime vuonna 30 000 autoa. Varastetuista autoista oli vain 25 turvamerkittyä. Ammattivarkaat karttavat turvamerkittyjä autoja koska ikkunoiden vaihtaminen merkitystä autosta on kallista, vaivalloista sekä aikaa vievää hommaa. Turvamerkintä on nykyään tosi helppo homma tehdä itse. Oon merkannut mun sekä mun muijan auton eikä vienyt kauaa aikaa sekä siisti tuli.


      • harhainen eläkeläine
        Merkkaa autos kirjoitti:

        Keskustelin asiasta sekä autovarkauksiin erikoistuneen poliisimestarin sekä Pohjolan vakuutustarkastajan kanssa. Heidän mukaan käynnistyksenestolaite ei estä nykyajan ammattivarkaita. Ajonesto- tai oikeammin sanottuna käynnistyksenestolaite voidaan ohittaa scannerilla jonka hinta on 10 000 - 15 000 Euron paikkeilla. Naapurimaassa Ruotsissa turvamerkitään auton ikkunat auton omalla rekisterinumerolla. Siellä on melkein joka neljäs auto turvamerkitty. Tämä on osoittautunut tehokkaaksi keinoksi varkauden estämiseen. Ruotsissa varastettiin vvime vuonna 30 000 autoa. Varastetuista autoista oli vain 25 turvamerkittyä. Ammattivarkaat karttavat turvamerkittyjä autoja koska ikkunoiden vaihtaminen merkitystä autosta on kallista, vaivalloista sekä aikaa vievää hommaa. Turvamerkintä on nykyään tosi helppo homma tehdä itse. Oon merkannut mun sekä mun muijan auton eikä vienyt kauaa aikaa sekä siisti tuli.

        Mitä elokuvaa olet katsonut? Ainakaan mun Primera ei lähde liikkelle minkään skannerin avulla samoin kuten tuossa parkkipaikalla ei ole yhtään autoa, joka lähtisi liikkeelle minkään skannerin avulla. Ei ole olemassa mitään skannereita eikä autoissa ole mitään sellaista mitä voisi skannata. Että sillee vai mitä oot vetänyt...?


      • pöllijä
        harhainen eläkeläine kirjoitti:

        Mitä elokuvaa olet katsonut? Ainakaan mun Primera ei lähde liikkelle minkään skannerin avulla samoin kuten tuossa parkkipaikalla ei ole yhtään autoa, joka lähtisi liikkeelle minkään skannerin avulla. Ei ole olemassa mitään skannereita eikä autoissa ole mitään sellaista mitä voisi skannata. Että sillee vai mitä oot vetänyt...?

        vaan kyllä lähtee!


      • 87k
        Merkkaa autos kirjoitti:

        Keskustelin asiasta sekä autovarkauksiin erikoistuneen poliisimestarin sekä Pohjolan vakuutustarkastajan kanssa. Heidän mukaan käynnistyksenestolaite ei estä nykyajan ammattivarkaita. Ajonesto- tai oikeammin sanottuna käynnistyksenestolaite voidaan ohittaa scannerilla jonka hinta on 10 000 - 15 000 Euron paikkeilla. Naapurimaassa Ruotsissa turvamerkitään auton ikkunat auton omalla rekisterinumerolla. Siellä on melkein joka neljäs auto turvamerkitty. Tämä on osoittautunut tehokkaaksi keinoksi varkauden estämiseen. Ruotsissa varastettiin vvime vuonna 30 000 autoa. Varastetuista autoista oli vain 25 turvamerkittyä. Ammattivarkaat karttavat turvamerkittyjä autoja koska ikkunoiden vaihtaminen merkitystä autosta on kallista, vaivalloista sekä aikaa vievää hommaa. Turvamerkintä on nykyään tosi helppo homma tehdä itse. Oon merkannut mun sekä mun muijan auton eikä vienyt kauaa aikaa sekä siisti tuli.

        Siellä on melkein joka neljäs auto turvamerkitty

        Varastetuista autoista oli vain 25 turvamerkittyä.

        Eikös tuo mene aika yksi yhteen, mun matematiikalla???

        Kerro tuon varkauksiin erikoistuneen poliisimestarin nimi, kenties Vesa Polo?


      • Ei elämä
        87k kirjoitti:

        Siellä on melkein joka neljäs auto turvamerkitty

        Varastetuista autoista oli vain 25 turvamerkittyä.

        Eikös tuo mene aika yksi yhteen, mun matematiikalla???

        Kerro tuon varkauksiin erikoistuneen poliisimestarin nimi, kenties Vesa Polo?

        Buaaaahhhhahahaaa!!
        JOs autoja olisi ollut sata niin sitten ehkä mutta varastetuja oli 30 000!!!
        Todellakin, SINUN matematiikalla...


      • Amma
        harhainen eläkeläine kirjoitti:

        Mitä elokuvaa olet katsonut? Ainakaan mun Primera ei lähde liikkelle minkään skannerin avulla samoin kuten tuossa parkkipaikalla ei ole yhtään autoa, joka lähtisi liikkeelle minkään skannerin avulla. Ei ole olemassa mitään skannereita eikä autoissa ole mitään sellaista mitä voisi skannata. Että sillee vai mitä oot vetänyt...?

        http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/01/22/ts-autovarkailla-uusi-halpa-apuvaline-krp-pelkaa/20131163/304 ...tun urpo!!


      • hudingeri
        morjesta !!! kirjoitti:

        miten saada ohitettua punton ajonesto kun ei ole muita avaimia autossa kuin koodittomia....??

        Poliisin mukaan uusimmalla tekniikalla varustetut liettualaiset autovarkaat ovat vieneet jo 15 ajonestolaitteella varustettua autoa, kertoo Helsingin Sanomat.

        Liettualaiset ovat varastaneet vuoden aikana kymmenkunta Volkswagen Caravelle T4:ä, kolme Honda CR-V:tä ja kaksi BMW X6:tta. Poliisi arvelee, että uusista teknovarkaista voi tulla melkoinen riesa.

        Helsingin Sanomien mukaan ajonestolaitteet ohittavia apuvälineitä saa internetistä 10 000–20 000 eurolla.

        Esimerkiksi BMW-varkauksiin syyllistyneiltä löytyi Nokian kännykän kuoriin sullottu laite, jonka avulla autot sai käyntiin. Honda-autoihin varkaat onnistuivat ujuttamaan oman ohjelmistonsa. Volkswaheneista varkaat saivat ajonestolaitteen kokonaan syrjään.

        AL


      • Anonyymi
        harhainen eläkeläine kirjoitti:

        Mitä elokuvaa olet katsonut? Ainakaan mun Primera ei lähde liikkelle minkään skannerin avulla samoin kuten tuossa parkkipaikalla ei ole yhtään autoa, joka lähtisi liikkeelle minkään skannerin avulla. Ei ole olemassa mitään skannereita eikä autoissa ole mitään sellaista mitä voisi skannata. Että sillee vai mitä oot vetänyt...?

        Ihan paskan puhujia ei asiaa


    • ei ole

      yhtään ajonestimellä varustettua autoa varastettu TODISTETUSTI ilman ettei ole kähvelletty avaimia tai ettei autoa ole hinattu tai nostettu kyytiin.

      • jkl

        "yhtään ajonestimellä varustettua autoa varastettu TODISTETUSTI ilman ettei ole kähvelletty avaimia tai ettei autoa ole hinattu tai nostettu kyytiin."

        Kiinnostaisi tietää, minkä dokumentin olet lukenut? Haluaisin "mustaa valkoisella" tietoa siitä, ettei ajonestolaitteilla varustettua autoa ole suomessa varastettu ilman avainta.


      • jere
        jkl kirjoitti:

        "yhtään ajonestimellä varustettua autoa varastettu TODISTETUSTI ilman ettei ole kähvelletty avaimia tai ettei autoa ole hinattu tai nostettu kyytiin."

        Kiinnostaisi tietää, minkä dokumentin olet lukenut? Haluaisin "mustaa valkoisella" tietoa siitä, ettei ajonestolaitteilla varustettua autoa ole suomessa varastettu ilman avainta.

        Varastettua autoa josta ajonestoa on peukaloitu on tosi vaikea markkinoida Suomessa tai missään länsimaassa. Venäjällä ei lainsäädännöstä johtuen ole mitään ongelmia hyödyntää tälläisiä autoja. Niinpä kaikki ajoneston murtamisella varastetut autot on viety Venäjälle ja jokunen on tainnut jäädä tullissa kiinni. Ajoneston murtaminen ei kitenkaan ole mitään narkkarien puuhaa vaan vaatii ammattivarkaan ja näitähän kiinnostaa kalliit autot eli kansanautolla ajavat voivat nukkua yönsä rauhallisin mielin.


      • Norppa
        jkl kirjoitti:

        "yhtään ajonestimellä varustettua autoa varastettu TODISTETUSTI ilman ettei ole kähvelletty avaimia tai ettei autoa ole hinattu tai nostettu kyytiin."

        Kiinnostaisi tietää, minkä dokumentin olet lukenut? Haluaisin "mustaa valkoisella" tietoa siitä, ettei ajonestolaitteilla varustettua autoa ole suomessa varastettu ilman avainta.

        Tämmöstä uutisoitiin vuosi sitten heinäkuussa:
        http://www.yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=liikenne&osannimi=liikenneuutisia&jutunid=5545


      • myöntäisivät vaan
        Norppa kirjoitti:

        Tämmöstä uutisoitiin vuosi sitten heinäkuussa:
        http://www.yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=liikenne&osannimi=liikenneuutisia&jutunid=5545

        Kyllä jo viime vuoden puolelta on saanut lukea uutisia ammattimaisista eurooppalaisista varasliigoista jotka ovat oppineet ohittamaan tietyn merkkisten/konsernin autojen käynnistyksenestot (mm. pari saksalaista).

        Hiukan laitteita ja ATK-osaamista tuo tietty vaatii mutta kun systeemi on kerran tuotteistettu, niin en tajua miksi sellainen ei muka tulisi suomessakin käyttöön ennen pitkää.

        Ainoastaan vakuutusyhtiöiden etu on viimeiseen saakka inttää että sinänsä yksinkertaisen elektronisen järjestelmän kiertäminen on muka mahdotonta koska näin voidaan evätä kymmeniin tuhansiin nousevat kertakorvaukset mahdollisesti vuoden parin ajan ja artisti maksaa...


      • Uhrina kerran
        jkl kirjoitti:

        "yhtään ajonestimellä varustettua autoa varastettu TODISTETUSTI ilman ettei ole kähvelletty avaimia tai ettei autoa ole hinattu tai nostettu kyytiin."

        Kiinnostaisi tietää, minkä dokumentin olet lukenut? Haluaisin "mustaa valkoisella" tietoa siitä, ettei ajonestolaitteilla varustettua autoa ole suomessa varastettu ilman avainta.

        Kyllä vain onkin mahdollista varastaa. Itselläni -03 vm. xsara ja se varastettiin alta 30min kuluessa ja ajamalla oli viety kun lumihangessa vain kahdet ajojäljet! Auto oli noin 30min valvomatta vanhempieni pihassa ja ajoin auton itse siihen ja ja 30min kuluttua olin lähdössä niin auto oli hävinnyt =)

        Auto oli ajettu pois koska tuoreessa lumessa näkyi vain jäljet jotka tuli pysäköidessä auto ja kävelen mennyt pois. Sitten toiset jäljet oli että ovelle oli kävelty ja auto peruutettu pois!


      • Stulen bil
        myöntäisivät vaan kirjoitti:

        Kyllä jo viime vuoden puolelta on saanut lukea uutisia ammattimaisista eurooppalaisista varasliigoista jotka ovat oppineet ohittamaan tietyn merkkisten/konsernin autojen käynnistyksenestot (mm. pari saksalaista).

        Hiukan laitteita ja ATK-osaamista tuo tietty vaatii mutta kun systeemi on kerran tuotteistettu, niin en tajua miksi sellainen ei muka tulisi suomessakin käyttöön ennen pitkää.

        Ainoastaan vakuutusyhtiöiden etu on viimeiseen saakka inttää että sinänsä yksinkertaisen elektronisen järjestelmän kiertäminen on muka mahdotonta koska näin voidaan evätä kymmeniin tuhansiin nousevat kertakorvaukset mahdollisesti vuoden parin ajan ja artisti maksaa...

        Suomi on pieni jäljessä tuleva maa pohjolan perukoilla, jossa autokantakin on vähän reppanatasolla verattuna nyt vaikka naapuriruotsiin. Ketä varasporukkaa oikeasti kiinnostaa joku vm-87 tojota- paitsi niitä kuopionjyväskylän torilla pyöriviä pikkunarkkeja, jotka ei todellakaan saa käyntiin kuin ikivanhoja autoja tai jos ei itse jätä avaimia pesään.

        Suomessa ei siis vielä paljon liiku oikeita varkaita verrattuna vaikkapa ruotsiin, joten vakuutusyhtiöiden on helppo sanoa, että ainakaan suomessa ei ole todistettuja käynnistyksenestolaitteen ohituksia. Naapurissa on kuitenkin satoja tapauksia, joissa on todistetusti ohitettu KÄYNNISTYKSENESTOLAITE ja varkaudenestolaitetta ei todellakaan ole vielä keksitty. Laitan loppuun linkkejä.

        Jos lähdetään vaikka siitä, että hajonnut entinen Jugoslavia- miksi helvetiksi ne sitä itse nykyään kutsuukaan- niin on täynnä kysyntää. Siellä tarvitaan autoja ja lisää autoja ja lienee ihan sama, mikä auton alkuperä on. Toisiaan tappaneet tyypit on kylmän viileitä tyyppejä ja kun ovat keskenään saaneet rauhan niin luuletteko, että sota loppuu siihen. Tuskin. Sota jatkuu ja Ruotsi on vitun hyvä esimerkki siitä. Sinne on annettu lupa asua näille tyypeille ja ovatkin saaneet aikaan hyvän verkoston. On monenlaista yrittäjää. Osa osaa pölliä autoja suoraan kadulta ja osa toimii "fiksummin". Haetaan auto koeajolle/ tehdään rahoitussoppari eli maksetaan 3% auton arvosta/ tai miten vaan kunhan saadaan auto vaan ajoon ja satavarmasti sitä saat sen jälkeen huudella nettipalstoilla, että "varastettu ABC-123, kuka tietää".

        Tyypit sitten nillittää jotain vakuutusyhtiöpaskaa, että ei autoja voi varastaa. Ei tietenkään voi varastaa,kun kaikki suomalaiset autovarkaat istuu ratin takia linnassa kun saivat kännipäissään vietyä jonkun auton, joka oli valmiiksi käynnissä Teboilin pihassa ja hylkäsivät auton kun bensa loppui. Oikeita autovarkaita siis oikeita varkaita se teidän käynnistyksenestolaite hidastaa vaan sen verran, että sen auton varastamisen tapa saattaa olla erilainen kuin osaattekaan aavistaa. Viekää auto maahantuojan huoltoon ja jättäkää chip-avain jugoslavialisen autoammattilaisen käsiin, joka vaihtaa ne rankaat sillä aikaa kun itse vähän ylpeillen patsastelette siinä, että kaikenlaista vierastyövoimaa.

        http://www.tv3.se/efterlyst/typ/stulet
        http://www.stulnabilar.se/

        Katsokaa itse hakusanalla stulen bil tai jotain sinnepäin niin löytyy autoja.


      • fafafawfaf
        Stulen bil kirjoitti:

        Suomi on pieni jäljessä tuleva maa pohjolan perukoilla, jossa autokantakin on vähän reppanatasolla verattuna nyt vaikka naapuriruotsiin. Ketä varasporukkaa oikeasti kiinnostaa joku vm-87 tojota- paitsi niitä kuopionjyväskylän torilla pyöriviä pikkunarkkeja, jotka ei todellakaan saa käyntiin kuin ikivanhoja autoja tai jos ei itse jätä avaimia pesään.

        Suomessa ei siis vielä paljon liiku oikeita varkaita verrattuna vaikkapa ruotsiin, joten vakuutusyhtiöiden on helppo sanoa, että ainakaan suomessa ei ole todistettuja käynnistyksenestolaitteen ohituksia. Naapurissa on kuitenkin satoja tapauksia, joissa on todistetusti ohitettu KÄYNNISTYKSENESTOLAITE ja varkaudenestolaitetta ei todellakaan ole vielä keksitty. Laitan loppuun linkkejä.

        Jos lähdetään vaikka siitä, että hajonnut entinen Jugoslavia- miksi helvetiksi ne sitä itse nykyään kutsuukaan- niin on täynnä kysyntää. Siellä tarvitaan autoja ja lisää autoja ja lienee ihan sama, mikä auton alkuperä on. Toisiaan tappaneet tyypit on kylmän viileitä tyyppejä ja kun ovat keskenään saaneet rauhan niin luuletteko, että sota loppuu siihen. Tuskin. Sota jatkuu ja Ruotsi on vitun hyvä esimerkki siitä. Sinne on annettu lupa asua näille tyypeille ja ovatkin saaneet aikaan hyvän verkoston. On monenlaista yrittäjää. Osa osaa pölliä autoja suoraan kadulta ja osa toimii "fiksummin". Haetaan auto koeajolle/ tehdään rahoitussoppari eli maksetaan 3% auton arvosta/ tai miten vaan kunhan saadaan auto vaan ajoon ja satavarmasti sitä saat sen jälkeen huudella nettipalstoilla, että "varastettu ABC-123, kuka tietää".

        Tyypit sitten nillittää jotain vakuutusyhtiöpaskaa, että ei autoja voi varastaa. Ei tietenkään voi varastaa,kun kaikki suomalaiset autovarkaat istuu ratin takia linnassa kun saivat kännipäissään vietyä jonkun auton, joka oli valmiiksi käynnissä Teboilin pihassa ja hylkäsivät auton kun bensa loppui. Oikeita autovarkaita siis oikeita varkaita se teidän käynnistyksenestolaite hidastaa vaan sen verran, että sen auton varastamisen tapa saattaa olla erilainen kuin osaattekaan aavistaa. Viekää auto maahantuojan huoltoon ja jättäkää chip-avain jugoslavialisen autoammattilaisen käsiin, joka vaihtaa ne rankaat sillä aikaa kun itse vähän ylpeillen patsastelette siinä, että kaikenlaista vierastyövoimaa.

        http://www.tv3.se/efterlyst/typ/stulet
        http://www.stulnabilar.se/

        Katsokaa itse hakusanalla stulen bil tai jotain sinnepäin niin löytyy autoja.

        Lisäisin tuohon vielä, että käynnistyksenesto ei auta mitään mikäli joku oikeasti haluaa varastaa autosi. Murtautuminen omistajan asuntoon riittää josta ne avaimet löytyvät riittää. Vaan ei täällä Suomessa kannata olla huolissaan jos auto ei ole kovin arvokas. Niin kuin jo mainittiin, tyypillinen suomalainen autovarkaus on jonkun vanhan käyttökatiskan lunastamainen yhden yön viinanhuuruiseen huviajoon esim virtalukko murtamalla. Sen sijaan automurrot ovat yleisempiä, joten itse en jätä mitään rojua näköselle autoon. Noille urpoille kun tuntuvat kelpaavan ikivanhat aurinkolasit ja poltetut cd:tkin.


      • MERKKAA AUTOS

        MITES NE 2 BMW X6 MERKKISTÄ AUTOA JOTKA VIETIIN ESPOOSTA JA HELSINGISTÄ SEKÄ TULLIPÄÄLLIKÖN AUDI JOKA MYÖS LÖYTYI SEN JÄLKEEN RAJAN TAKAA. AJONESTO OHITETAAN AMMATTILAISEN TOIMESTA MUUTAMASSA MINUUTISSA. TÄÄ ON PÄIVÄN FAKTAA. AMMATTIVARAS EI KOSKE IKKUNAMERKATTUUN AUTOON KUN MERKKAAMATTOMIA AUTOJA LÖYTYY VIELÄ PILVIN PIMEIN. HELPPOHAN AMMATTILAISEN ON AUTO VIEDÄ KUN EI TARTTE VAIHTAA KUN REKKARIT JA PANNA SE MYYNTIIN NETTISIVUILLE. KÄYVÄT VIELÄ VÄLIIN KUVAAMASSAKIN KULKUNEUVOS ETUKÄTEEN. STTEN KUN LÖYTYY OSTAJA NIIN HAETAAN AUTO PARKKIHALLISTA TAI PIHALTA.


      • Tullipiällikkö
        MERKKAA AUTOS kirjoitti:

        MITES NE 2 BMW X6 MERKKISTÄ AUTOA JOTKA VIETIIN ESPOOSTA JA HELSINGISTÄ SEKÄ TULLIPÄÄLLIKÖN AUDI JOKA MYÖS LÖYTYI SEN JÄLKEEN RAJAN TAKAA. AJONESTO OHITETAAN AMMATTILAISEN TOIMESTA MUUTAMASSA MINUUTISSA. TÄÄ ON PÄIVÄN FAKTAA. AMMATTIVARAS EI KOSKE IKKUNAMERKATTUUN AUTOON KUN MERKKAAMATTOMIA AUTOJA LÖYTYY VIELÄ PILVIN PIMEIN. HELPPOHAN AMMATTILAISEN ON AUTO VIEDÄ KUN EI TARTTE VAIHTAA KUN REKKARIT JA PANNA SE MYYNTIIN NETTISIVUILLE. KÄYVÄT VIELÄ VÄLIIN KUVAAMASSAKIN KULKUNEUVOS ETUKÄTEEN. STTEN KUN LÖYTYY OSTAJA NIIN HAETAAN AUTO PARKKIHALLISTA TAI PIHALTA.

        Ihme käsityksiä sullakin liittyen autovarkauksiin. Käynnistyksenestolaitetta ei kukaan ohita parissa minuutissa ja se on päivän fakta ja Espoossa ei ole varastettu tuollaisia bemareita koskaan. Saati tullipiällikön audia. Keksi lisää tuollaisia juttuja.

        Siksi toisekseen auton myynti noin vain kilpiä vaihtamalla ei onnistu. Kenen luulet ostavan BMW x6- auton, josta ei löydy Autorekisteristä mikäänlaista tietoa. Toiseksi jos varkaat myisivät auton parkkipaikalta pitäisi siitä poistaa käynnistyksen esto kokonaan jotta kuviteltu ostaja saisi auton jatkossakin käyntiin väärillä avaimilla. Että koita keksiä parempia juttuja.


      • henrik ijäs
        myöntäisivät vaan kirjoitti:

        Kyllä jo viime vuoden puolelta on saanut lukea uutisia ammattimaisista eurooppalaisista varasliigoista jotka ovat oppineet ohittamaan tietyn merkkisten/konsernin autojen käynnistyksenestot (mm. pari saksalaista).

        Hiukan laitteita ja ATK-osaamista tuo tietty vaatii mutta kun systeemi on kerran tuotteistettu, niin en tajua miksi sellainen ei muka tulisi suomessakin käyttöön ennen pitkää.

        Ainoastaan vakuutusyhtiöiden etu on viimeiseen saakka inttää että sinänsä yksinkertaisen elektronisen järjestelmän kiertäminen on muka mahdotonta koska näin voidaan evätä kymmeniin tuhansiin nousevat kertakorvaukset mahdollisesti vuoden parin ajan ja artisti maksaa...

        olen ponnellinen 2 ja puoli kaljaa vielä mulla.


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        olen ponnellinen 2 ja puoli kaljaa vielä mulla.

        saisinpa tähän sen windows7 8 9 64 bittisen ois kiva.


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        saisinpa tähän sen windows7 8 9 64 bittisen ois kiva.

        pääsis xp moodilla asentaa 32 bittisiä ajureita.


      • henrik ijäs
        Tullipiällikkö kirjoitti:

        Ihme käsityksiä sullakin liittyen autovarkauksiin. Käynnistyksenestolaitetta ei kukaan ohita parissa minuutissa ja se on päivän fakta ja Espoossa ei ole varastettu tuollaisia bemareita koskaan. Saati tullipiällikön audia. Keksi lisää tuollaisia juttuja.

        Siksi toisekseen auton myynti noin vain kilpiä vaihtamalla ei onnistu. Kenen luulet ostavan BMW x6- auton, josta ei löydy Autorekisteristä mikäänlaista tietoa. Toiseksi jos varkaat myisivät auton parkkipaikalta pitäisi siitä poistaa käynnistyksen esto kokonaan jotta kuviteltu ostaja saisi auton jatkossakin käyntiin väärillä avaimilla. Että koita keksiä parempia juttuja.

        eikä parkkihallissa ole ollenkaa valvontgakameorita?


      • ex ammattimies
        Tullipiällikkö kirjoitti:

        Ihme käsityksiä sullakin liittyen autovarkauksiin. Käynnistyksenestolaitetta ei kukaan ohita parissa minuutissa ja se on päivän fakta ja Espoossa ei ole varastettu tuollaisia bemareita koskaan. Saati tullipiällikön audia. Keksi lisää tuollaisia juttuja.

        Siksi toisekseen auton myynti noin vain kilpiä vaihtamalla ei onnistu. Kenen luulet ostavan BMW x6- auton, josta ei löydy Autorekisteristä mikäänlaista tietoa. Toiseksi jos varkaat myisivät auton parkkipaikalta pitäisi siitä poistaa käynnistyksen esto kokonaan jotta kuviteltu ostaja saisi auton jatkossakin käyntiin väärillä avaimilla. Että koita keksiä parempia juttuja.

        Voi vittu mikä uuvatti, menkää himaanne apinat myhäilee ettei teijän autoja pysty varastaa. ¨

        Käynnistyksen eston ohittaminen ei kuule paljoa vaadi ja voiin sen kokemuksella sanoa!


      • pätijäpätee
        Tullipiällikkö kirjoitti:

        Ihme käsityksiä sullakin liittyen autovarkauksiin. Käynnistyksenestolaitetta ei kukaan ohita parissa minuutissa ja se on päivän fakta ja Espoossa ei ole varastettu tuollaisia bemareita koskaan. Saati tullipiällikön audia. Keksi lisää tuollaisia juttuja.

        Siksi toisekseen auton myynti noin vain kilpiä vaihtamalla ei onnistu. Kenen luulet ostavan BMW x6- auton, josta ei löydy Autorekisteristä mikäänlaista tietoa. Toiseksi jos varkaat myisivät auton parkkipaikalta pitäisi siitä poistaa käynnistyksen esto kokonaan jotta kuviteltu ostaja saisi auton jatkossakin käyntiin väärillä avaimilla. Että koita keksiä parempia juttuja.

        Ei ollu audi ku honda
        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/hs-tullin-paajohtajan-auto-varastettiin-alaiset-pantiin-toihin/art-1288403866159.html ja tossa ne x6 bimmerit http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ajonestolaite ei turvaa autoa ulkomaalaisilta varkailta/1135266738358


      • Peltorace
        ex ammattimies kirjoitti:

        Voi vittu mikä uuvatti, menkää himaanne apinat myhäilee ettei teijän autoja pysty varastaa. ¨

        Käynnistyksen eston ohittaminen ei kuule paljoa vaadi ja voiin sen kokemuksella sanoa!

        Olet ostanut Fiat Punto auton peltoautoksi pojalle huutokaupasta 100 €:lla. Miten saan auton käyntiin, sillä en tienyt, että autossa ajonesto? Eikä haluta maksaa avaimesta toisen satasen.....


      • todistapa itse

        On varastettu. Yksinkertaisimillaan ohitetaan moottorinohjaus - eli kytketään oma ohjainlaite. Esim. näin on varastettu kalliita BMW:tä - tosin niitähän ei Suomessa montaa ole. Samaten Honda HRV:tä vietiin useita yhteen aikaan - ajamalla.


      • V-O-P
        ex ammattimies kirjoitti:

        Voi vittu mikä uuvatti, menkää himaanne apinat myhäilee ettei teijän autoja pysty varastaa. ¨

        Käynnistyksen eston ohittaminen ei kuule paljoa vaadi ja voiin sen kokemuksella sanoa!

        Uhvatta on karjalan murretta ja tarkoittaa patahankoa. Uuvatti ei ole yhtikäs mitään.


      • perkele
        Peltorace kirjoitti:

        Olet ostanut Fiat Punto auton peltoautoksi pojalle huutokaupasta 100 €:lla. Miten saan auton käyntiin, sillä en tienyt, että autossa ajonesto? Eikä haluta maksaa avaimesta toisen satasen.....

        Teippaa snadi magnetti avaimeen


      • Uuvatti kuvaa
        V-O-P kirjoitti:

        Uhvatta on karjalan murretta ja tarkoittaa patahankoa. Uuvatti ei ole yhtikäs mitään.

        oikeastaan aika hyvin joitakin tällä palstalla vänkylöiviä ryhmiä joilla ei ole mitään käsitystä juuri mistään, esimerkiksi auton varastamisesta ja ajonestolaitteiden ohittamisesta. Onnistuu nykyisin sivistyneesti käsiä likaamatta ja jälkiä jättämättä. Tämä tiedoksi palstan uuvateille.


    • varkauden

      esto ( ja miksei käynnistyksen estokin?)

      Hanki yli 10-vuotias opel, jos joku saa sen käyntiin niin tarjoa kaljat...

      Eimaar, mutta ei liene lukitusta mitä ei auki tai ohitettua saisi. Tottakai kaikki voi jotenkin keplotella mutta tuollainen vaati jo "jotain" eli ihan kulmakunnan bensanpöllijät eivät sitä auto vie

      • g4r45

        vanhojen autojen merkeistä joita viedään vanha ooppeli, niitä on pitkinpoikin omilla teillään.. niin vietiin minunkin isäni ooppeli viime vuonna 2 kertaa ja toisella kerralla ei auttanu poljinrattilukkokaan vaikka se nyt mikään hyvä olekkaan mutta silti näki joku vaivaa rimpuilla sen kanssa.


    • pysty

      Käynnistyksen estoa ei voi ohittaa, menee jumiin. Auton voi kyllä varastaa poistamalla auton oma käynnistyksen esto ja asentamalla autoon uusi

      • eieieieieieieieieiei

        auton ku auton estot lähtee kyllä helposti poes eikä se ole edes hankalaa aikaa menee joku 15min maks......


    • ohittanut

      kun meni sekaisin omasta autosta.
      on ohitettu nyt siihen asti että saa rahat korjaukseen.

    • Ei pysty

      eikä onnistu.

      • jore

        10min työ


      • Minun autoni
        jore kirjoitti:

        10min työ

        Annan sulle reiluna miehenä tunnin aikaa ohittaa ajoneston, mikäli et siihen pysty saat turpaasi ihan vaan siitä syystä etten jaksa kuunnella paskan jauhajia.

        Kokeile onneasi :)


      • immu
        Minun autoni kirjoitti:

        Annan sulle reiluna miehenä tunnin aikaa ohittaa ajoneston, mikäli et siihen pysty saat turpaasi ihan vaan siitä syystä etten jaksa kuunnella paskan jauhajia.

        Kokeile onneasi :)

        olen samaa mieltä useampia nyky nakuja on tosi vaikea ohitta tarvitaan korillinen osia tai tietokone tehdasohjelmilla.............


      • vbhj,
        Minun autoni kirjoitti:

        Annan sulle reiluna miehenä tunnin aikaa ohittaa ajoneston, mikäli et siihen pysty saat turpaasi ihan vaan siitä syystä etten jaksa kuunnella paskan jauhajia.

        Kokeile onneasi :)

        paskatti


      • Vau vau
        immu kirjoitti:

        olen samaa mieltä useampia nyky nakuja on tosi vaikea ohitta tarvitaan korillinen osia tai tietokone tehdasohjelmilla.............

        Suomessa ei kukaan ole pystynyt sanomaan rehellisesti et ajon
        estolla varustettu auto

        Olisi varastettu!!!!

        Kaikki -97 tai tuoreemmat passatit ovat jääneet varkaiden varjoon miksiköhän :)

        Voi hakea vaikka kuinka monta korillista osia ja silti passat ei lähde käyntiin omin voimin....toista jos hiissataan lavalle :)...Mut siltikään ei käyntiin lähde niillä osilla mitkä ovat päällä anastus hetkellä.


      • Ei puhuta siitä mistä ei ti...
        Vau vau kirjoitti:

        Suomessa ei kukaan ole pystynyt sanomaan rehellisesti et ajon
        estolla varustettu auto

        Olisi varastettu!!!!

        Kaikki -97 tai tuoreemmat passatit ovat jääneet varkaiden varjoon miksiköhän :)

        Voi hakea vaikka kuinka monta korillista osia ja silti passat ei lähde käyntiin omin voimin....toista jos hiissataan lavalle :)...Mut siltikään ei käyntiin lähde niillä osilla mitkä ovat päällä anastus hetkellä.

        No tähän voin sanoa että passat lähtee pihasta alle 10min ... jos on avain lukossa toimiva avain siis eli saat käänettyä virrat päälle ja avaimessa on siru Eli siis HU66T6 avain ... tai HU49t10 en muista kumpi on nyt oikea ... mutta avaimen koodaminen vie max 5min ... eli jos varkaalla on tiedossa avaimen jyrsinnumero niin itse koodaaminen / auton vienti on todella yksin kertainen toimenpide kaikkein hauskin puoli on siinä kun sitten jos autosi löytyy niin se inahdakkaan vanhoilla avaimilla koska auton ECU yksiköstä on poistettu vanhat avaimet ......

        näitä avaimia voi myös valmistaa muuallikin kuin maahantuojalla ... pää kaupunki seudulla on 3 paikka jossa estollisia avaimia saa aina 2005 malliin asti


      • Avaimia vailla
        Ei puhuta siitä mistä ei ti... kirjoitti:

        No tähän voin sanoa että passat lähtee pihasta alle 10min ... jos on avain lukossa toimiva avain siis eli saat käänettyä virrat päälle ja avaimessa on siru Eli siis HU66T6 avain ... tai HU49t10 en muista kumpi on nyt oikea ... mutta avaimen koodaminen vie max 5min ... eli jos varkaalla on tiedossa avaimen jyrsinnumero niin itse koodaaminen / auton vienti on todella yksin kertainen toimenpide kaikkein hauskin puoli on siinä kun sitten jos autosi löytyy niin se inahdakkaan vanhoilla avaimilla koska auton ECU yksiköstä on poistettu vanhat avaimet ......

        näitä avaimia voi myös valmistaa muuallikin kuin maahantuojalla ... pää kaupunki seudulla on 3 paikka jossa estollisia avaimia saa aina 2005 malliin asti

        Hukkasin viimeisen sirullisen avaimen :( Avain jolla virrat saa päälle on kyllä, mistähän liikkeestä voisi saada uuden avaimen?


      • se sit muutenkaan
        Vau vau kirjoitti:

        Suomessa ei kukaan ole pystynyt sanomaan rehellisesti et ajon
        estolla varustettu auto

        Olisi varastettu!!!!

        Kaikki -97 tai tuoreemmat passatit ovat jääneet varkaiden varjoon miksiköhän :)

        Voi hakea vaikka kuinka monta korillista osia ja silti passat ei lähde käyntiin omin voimin....toista jos hiissataan lavalle :)...Mut siltikään ei käyntiin lähde niillä osilla mitkä ovat päällä anastus hetkellä.

        Taitaa olla yks niistä jotka ei lähden avaimellakaan


      • Sinun autosi?
        Minun autoni kirjoitti:

        Annan sulle reiluna miehenä tunnin aikaa ohittaa ajoneston, mikäli et siihen pysty saat turpaasi ihan vaan siitä syystä etten jaksa kuunnella paskan jauhajia.

        Kokeile onneasi :)

        Passat farkku -05 aikaa kului niinkin paljon kuin 42s.
        Mutta me tietysti myös korjataan niitä.


      • Passat käyntiin
        Minun autoni kirjoitti:

        Annan sulle reiluna miehenä tunnin aikaa ohittaa ajoneston, mikäli et siihen pysty saat turpaasi ihan vaan siitä syystä etten jaksa kuunnella paskan jauhajia.

        Kokeile onneasi :)

        Tuo se Passattisi tänne, anna tunti aikaa saada se lukittuna käyntiin ja jos auto on käynnissä alle tunnin niin kirjoita luovarit minulle ja saan sen passatin. Jos taas auto ei lähde käyntiin kun sekkarissa on 59.59 niin saat vetää turpaan mua ja saat vielä oman autoni, jolla ajan paikalle. Vw transporter 99vm, ajettu 230 tkm ja 1,9 td. Saat vielä kaupanpäälle tankillisen dieseliä kävi miten kävi ja kaljarahat.
        Tuossa on numero ja sitte kun tulee tekstiviesti tai soitto niin sovitaan paikka ja todistajat paikan päälle. (paitsi jos vedät pataan niin mun todistajat katsoo toiseen suuntaan) 044 929 6292


      • Phiu

      • Huolto-asentaja 43v
        Minun autoni kirjoitti:

        Annan sulle reiluna miehenä tunnin aikaa ohittaa ajoneston, mikäli et siihen pysty saat turpaasi ihan vaan siitä syystä etten jaksa kuunnella paskan jauhajia.

        Kokeile onneasi :)

        Vain 15 vuotta alalla merkki-korjaamossa"citroen-peugeot-audi-vw-seat" niin kyllä me vain joudumme viikottain auttaan hinuri miehiä auton sisälle pääsyyn,ja liki yhtä usein asiakas päättää lähettää hinurin pois ja ajaa autonsa meille korjaukseen ym huoltoon.Tuo ajon eston ohitus vaatii vain 2kpl johtoa "10cm" ja 9 voltin pariston.Auto aukee sillä lukituksesta ja sillä saa ajoneston ohitettua.Ja koko toimenpide kestää noin 10min.Tosin auton ikä ja rek-kuukausi pitää tietää."REK-NROLLA saa kaikki tiedot ko autosta.".toimii ainakin 2010 mallin autoihin asti.


      • MERKKAA AUTOS
        Vau vau kirjoitti:

        Suomessa ei kukaan ole pystynyt sanomaan rehellisesti et ajon
        estolla varustettu auto

        Olisi varastettu!!!!

        Kaikki -97 tai tuoreemmat passatit ovat jääneet varkaiden varjoon miksiköhän :)

        Voi hakea vaikka kuinka monta korillista osia ja silti passat ei lähde käyntiin omin voimin....toista jos hiissataan lavalle :)...Mut siltikään ei käyntiin lähde niillä osilla mitkä ovat päällä anastus hetkellä.

        MITES SE TULLIPÄÄLLIKÖN UUSI AUDI JOKA VIETIIN HESAN KESKUSTASTA. EPÄILETKÖ VAKUUTUSPETOSTA. 5 MIN JA AUTO LÄHTI 3 AMMATTILAISEN TOIMESTA. YKS OHITTI AJONESTON TOINEN VAIHTOI REKKARIT JA KOLMAS OLI VAHTIMIEHENÄ. AUTO KYLLÄ LÖYTYI RAJAN TAKAA MUUTAMAN PÄIVÄN PÄÄSTÄ.


      • MERKKAA AUTOS
        Vau vau kirjoitti:

        Suomessa ei kukaan ole pystynyt sanomaan rehellisesti et ajon
        estolla varustettu auto

        Olisi varastettu!!!!

        Kaikki -97 tai tuoreemmat passatit ovat jääneet varkaiden varjoon miksiköhän :)

        Voi hakea vaikka kuinka monta korillista osia ja silti passat ei lähde käyntiin omin voimin....toista jos hiissataan lavalle :)...Mut siltikään ei käyntiin lähde niillä osilla mitkä ovat päällä anastus hetkellä.

        SYYTÄTKÖ SUOMEN TULLIPÄÄLLIKKÖÄ VAKUUTUSPETOKSESTA. NIIN VAAN LÄHTI TULLIPOMON AUDI LIETTUAAN 5 MINUUTISSA. KILVET VAAN VAIHDETTIIN VAUHDISSA. AJONESTOT EI AMMATTILAISIA ESTÄNEET.


      • henrik ijäs
        Huolto-asentaja 43v kirjoitti:

        Vain 15 vuotta alalla merkki-korjaamossa"citroen-peugeot-audi-vw-seat" niin kyllä me vain joudumme viikottain auttaan hinuri miehiä auton sisälle pääsyyn,ja liki yhtä usein asiakas päättää lähettää hinurin pois ja ajaa autonsa meille korjaukseen ym huoltoon.Tuo ajon eston ohitus vaatii vain 2kpl johtoa "10cm" ja 9 voltin pariston.Auto aukee sillä lukituksesta ja sillä saa ajoneston ohitettua.Ja koko toimenpide kestää noin 10min.Tosin auton ikä ja rek-kuukausi pitää tietää."REK-NROLLA saa kaikki tiedot ko autosta.".toimii ainakin 2010 mallin autoihin asti.

        iskä hurjasteli ja tippu reikä kumi suojus pois voiko sen itse kiinnittää?


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        iskä hurjasteli ja tippu reikä kumi suojus pois voiko sen itse kiinnittää?

        se ajo bauhauksen oulun parkkipaikalla lyhtytolpanvierestä.


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        se ajo bauhauksen oulun parkkipaikalla lyhtytolpanvierestä.

        vasta korjattu auto niin ihan tyhmää kokeilla että ois muka maastoauto.


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        vasta korjattu auto niin ihan tyhmää kokeilla että ois muka maastoauto.

        500euroa makso korjaukset ei kallista.


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        500euroa makso korjaukset ei kallista.

        saisko sen pakoputken suojan lokarisuojan itse paikalleen?


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        saisko sen pakoputken suojan lokarisuojan itse paikalleen?

        katotaan aamulla mikäs kumisuoja siellä on sen voi itsekkin kiinnittää jos irronnu.


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        katotaan aamulla mikäs kumisuoja siellä on sen voi itsekkin kiinnittää jos irronnu.

        iskä ehdotti että poistaa koko suojansaa nöähdä katotaan aamulla.


      • Huolto-asentaja 43v kirjoitti:

        Vain 15 vuotta alalla merkki-korjaamossa"citroen-peugeot-audi-vw-seat" niin kyllä me vain joudumme viikottain auttaan hinuri miehiä auton sisälle pääsyyn,ja liki yhtä usein asiakas päättää lähettää hinurin pois ja ajaa autonsa meille korjaukseen ym huoltoon.Tuo ajon eston ohitus vaatii vain 2kpl johtoa "10cm" ja 9 voltin pariston.Auto aukee sillä lukituksesta ja sillä saa ajoneston ohitettua.Ja koko toimenpide kestää noin 10min.Tosin auton ikä ja rek-kuukausi pitää tietää."REK-NROLLA saa kaikki tiedot ko autosta.".toimii ainakin 2010 mallin autoihin asti.

        Saatko ohitettua Ford Mondeon vm-97 ajoneston? Vikakoodi ilmoittaa että avaimen lukulaite ei ole kytketty, ja auto ei suostu starttaamaan. Auto ei ole startannut ajoneston vuoksi pitkään aikaan.


      • Opel ei kännisty
        olhakkinen kirjoitti:

        Saatko ohitettua Ford Mondeon vm-97 ajoneston? Vikakoodi ilmoittaa että avaimen lukulaite ei ole kytketty, ja auto ei suostu starttaamaan. Auto ei ole startannut ajoneston vuoksi pitkään aikaan.

        Mulla -97 diesel Mondeo lähti käyntiin, kun ns." pakkovalojen" rele otettiin pois.


      • Joopass
        Minun autoni kirjoitti:

        Annan sulle reiluna miehenä tunnin aikaa ohittaa ajoneston, mikäli et siihen pysty saat turpaasi ihan vaan siitä syystä etten jaksa kuunnella paskan jauhajia.

        Kokeile onneasi :)

        Paljonko laitetaan veto että pääsen autoon sisälle, suljen hälyttimen ja laitan auton käyntiin 3min sisään? (Kyseisen auton rattilukkoon en ole tutustunut, joten se saa jäädä vielä omaan arvoonsa) :)


      • Maestro3

      • olipa luktis
        Passat käyntiin kirjoitti:

        Tuo se Passattisi tänne, anna tunti aikaa saada se lukittuna käyntiin ja jos auto on käynnissä alle tunnin niin kirjoita luovarit minulle ja saan sen passatin. Jos taas auto ei lähde käyntiin kun sekkarissa on 59.59 niin saat vetää turpaan mua ja saat vielä oman autoni, jolla ajan paikalle. Vw transporter 99vm, ajettu 230 tkm ja 1,9 td. Saat vielä kaupanpäälle tankillisen dieseliä kävi miten kävi ja kaljarahat.
        Tuossa on numero ja sitte kun tulee tekstiviesti tai soitto niin sovitaan paikka ja todistajat paikan päälle. (paitsi jos vedät pataan niin mun todistajat katsoo toiseen suuntaan) 044 929 6292

        Passatin ajonesto poistuu kun lukkopesä väännetään nurin. Ei väliä millä.


      • Anonyymi
        Huolto-asentaja 43v kirjoitti:

        Vain 15 vuotta alalla merkki-korjaamossa"citroen-peugeot-audi-vw-seat" niin kyllä me vain joudumme viikottain auttaan hinuri miehiä auton sisälle pääsyyn,ja liki yhtä usein asiakas päättää lähettää hinurin pois ja ajaa autonsa meille korjaukseen ym huoltoon.Tuo ajon eston ohitus vaatii vain 2kpl johtoa "10cm" ja 9 voltin pariston.Auto aukee sillä lukituksesta ja sillä saa ajoneston ohitettua.Ja koko toimenpide kestää noin 10min.Tosin auton ikä ja rek-kuukausi pitää tietää."REK-NROLLA saa kaikki tiedot ko autosta.".toimii ainakin 2010 mallin autoihin asti.

        Jos niin on niin 04.toyota Yaris kaipailee osaajaa... Kaikki avaimet hukassa... Saa varastaa kuka eka ehtii.. 10 lavaa kaljaa tulee heti ha kartonki tupakkia


    • jorma69

      jos et usko, kysy isältäsi

    • juu-u

      Jos laitteet on kunnossa niin auton vienti ei ole loppujen lopuksi kovin hankalaa .... koko toimenpide vie noin 5-10min pikkasen automerkistä riipuen tietenkin tarvitset eka toimivan avaimen joka toimii virtalukossa "siis saat kaanettyä virrat päälle ja avain pitää sirun sisällä niin ei ole kovin hankalaa koodata uutta avainta .... mutta onneksi nämä laitteet ei ole aivan jokaisen saatavilla .....

      • tuula

        Mitähän pitäis tehdä,kun on usein startti ongelmia oman autoni kanssa.Välillä lähtee ja välillä saa kaks tuntia käynnistellä.Kuulemma ajoneston lykkää päälle(näkyi tietokone mittauksessa),ja 6000-8000 euron väliin maksaa uudestaan koodaaminen eli vissiin joku uusi piirilevy autoon ja varmaan uudet avaimet olettaisin.Itse auto ei ole kuin kymppitonnin auto ja vain 130 000 ajettu ettei sitä viitsisi romuttamollekaan viedä.


      • Vitun tampiot

        Minäkin osaan käynnistää "naapurinauton" kun naapuri vain antaa minulle ensin avaimet käteen.


      • auttoi omaan autoon
        tuula kirjoitti:

        Mitähän pitäis tehdä,kun on usein startti ongelmia oman autoni kanssa.Välillä lähtee ja välillä saa kaks tuntia käynnistellä.Kuulemma ajoneston lykkää päälle(näkyi tietokone mittauksessa),ja 6000-8000 euron väliin maksaa uudestaan koodaaminen eli vissiin joku uusi piirilevy autoon ja varmaan uudet avaimet olettaisin.Itse auto ei ole kuin kymppitonnin auto ja vain 130 000 ajettu ettei sitä viitsisi romuttamollekaan viedä.

        Olisiko transponderin antenni rikki, jos toimii satunnaisesti. Voi olla että antennin liittimien puhdistuskin riittää jos on hapettunut. Kannattaa tarkastuttaa se ennen kuin vaihdatat yhtään piirilevyä.


      • merkkaa autos

        Nykyään löytyy nettisivu mistä voi tilata sekä scannerit että piuhat ajoneston ohittamiseen.


      • henrik ijäs
        tuula kirjoitti:

        Mitähän pitäis tehdä,kun on usein startti ongelmia oman autoni kanssa.Välillä lähtee ja välillä saa kaks tuntia käynnistellä.Kuulemma ajoneston lykkää päälle(näkyi tietokone mittauksessa),ja 6000-8000 euron väliin maksaa uudestaan koodaaminen eli vissiin joku uusi piirilevy autoon ja varmaan uudet avaimet olettaisin.Itse auto ei ole kuin kymppitonnin auto ja vain 130 000 ajettu ettei sitä viitsisi romuttamollekaan viedä.

        osta stptä oil threatment ja injector cleaner crc valve cleaner en tiedä.


    • ajonestonohitus
      • john holmes

        aikanaan tollasesta ohitettiin ajonesto ihan porakoneella ja pikku pätkällä johtoa. eikä mennyt kauaa.


      • vakuutus?
        john holmes kirjoitti:

        aikanaan tollasesta ohitettiin ajonesto ihan porakoneella ja pikku pätkällä johtoa. eikä mennyt kauaa.

        Hyvä herra Holmes, ei taida vakuutusyhtiön pojat tykätä, jos auto löytyy varastettuna ja ajonesto on ohitettu joskus vuos pari sitten...


      • john holmes
        vakuutus? kirjoitti:

        Hyvä herra Holmes, ei taida vakuutusyhtiön pojat tykätä, jos auto löytyy varastettuna ja ajonesto on ohitettu joskus vuos pari sitten...

        no volkkari on jo myyty....


      • Kriminaaali
        john holmes kirjoitti:

        aikanaan tollasesta ohitettiin ajonesto ihan porakoneella ja pikku pätkällä johtoa. eikä mennyt kauaa.

        Virtaa vain polttoaineenkatkaisuventtiilille niin homma toimii eikä vaadi mitn insinöörin taitoja


    • Moottoritiellä monikin

      vaikka menin 130 niin vain ohitettiin.

      • juupelispuupelis

        joo itte täytyy alkaa omassa jenkissäni alkaa perehtyä käynnistyksen estoon kun perkele ei päivää ilman vittuilua vaikka koko ohjelma on vaihdettu jo kerralleen toiseen.


      • nokaikkinimetonvarat
        juupelispuupelis kirjoitti:

        joo itte täytyy alkaa omassa jenkissäni alkaa perehtyä käynnistyksen estoon kun perkele ei päivää ilman vittuilua vaikka koko ohjelma on vaihdettu jo kerralleen toiseen.

        ihan testimielessä koitin "varastaa" oman auton, sain oven auki oven välistä rautatangolla ja ajoneston ohitettua kytkemällä pari johtoa toiseen paikkaan, käyntiin lähti ilman avainta ja niin kun täällä kehutaan ettei voi varastaa ajonestolla varustettua autoa!

        aikaa kului vähän alle tunti


      • henrik ijäs
        nokaikkinimetonvarat kirjoitti:

        ihan testimielessä koitin "varastaa" oman auton, sain oven auki oven välistä rautatangolla ja ajoneston ohitettua kytkemällä pari johtoa toiseen paikkaan, käyntiin lähti ilman avainta ja niin kun täällä kehutaan ettei voi varastaa ajonestolla varustettua autoa!

        aikaa kului vähän alle tunti

        rikoin kerran ikkunan kun coltiin oli unohtunu avaimet sain onneksi halvalla 80mk
        romuttamoltya.


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        rikoin kerran ikkunan kun coltiin oli unohtunu avaimet sain onneksi halvalla 80mk
        romuttamoltya.

        hupaisaa että just se puoli oli ehjä ja toinen oli rikki korjaamo anto ruuvimeisselin mulle.


    • Guruilija

      Käynnistyksenestolla varustettua autoa ei pääsääntäisesti pysty varastamaan vaikka kuinka murtais virtalukon ja yhdistelis johtoja. Auton käynnistyksenesto vaatii auetakseen avaimelta tulevan koodin, salasanan. Tuo koodi voi olla 64-bittinen ja joka käynnistyksessä tuo koodi laskee uuden matemaattisen arvon itselleen joka käynnistyskerralla. Auto tunnistaa sen. Koodin kyllä pystyy kopioimaan skannerilla auton ulkopuolelta radioteitse mutta auto ei lähde käyntiin samalla koodilla kahtakertaa.

      Kun avainta käännetään virtalukossa, niin auto lähettää avaimelle kyselyn. Avain lähettää takaisin koodin ja avain numeron. Koodi on muuttuva. Tästä arvosta auto laskee uuden koodin matemaattisesti jolla se kyselee avainta uudestaan. Avain vastaa matemaattisellakaavalla lasketulla uudella koodilla. Kun koodit täsmäävät niin auto käynnistyy. Koodivaihtoehtoja voi muutama miljardi. Siksi autot eivät käynnisty helposti rosvoille.

      Samaa kaavaa käytetään ovien aukisaamiseksi. Mutta tällöin kaukosäätimen ja auton liikennöintin on yksisuuntaista. Koodivaihtoehtoja on siinäkin miljoonia. Mikäli kaukosäädintä painetaan auton ulottumattomissa ja koodi vaihtuu, niin koodiavaruusikkuna voi olla 1024. Jos painat kaukosäädintä 1025 kertaa auton kantaman ulkopuolella, niin kaukosäädin voi olla sen jälkeen menetetty ja ovet pysyy lukossa.

      Jotkut autot saa käyntiin syöttämällä 9v:n paristosta virtaa avainrenkaan johtoihin käynnistyshetkellä. Mutta niissä autoissa on ollut käynnistyksenestossa bugi. Toinen tapa on, jos avain hajoaa, niin maahantuojalta saa auton alustanumeroa vartaan salaisen varakoodin auton käynnistämiseksi. Varakoodin päätyessä epäluotettaviin käsiin, auto saattaa olla menetetty.

      Kaiken kaikkiaan autoa ei saa käyntiin kuin omalla avaimellaan

      • citikka2002

        no citikassa ei oo mulla ollut avaimessa sisälmyksiä ja hyvin toimii ...


    • bbdd5

      Muistaakseni punainen Kia ja melko uusi, espoossa ja kirjoitteli siitä länsiväylän keskustelualueella.
      Että onpahan se automerkki ainakin lähtenyt ajonestoista huolimatta liikenteeseen.

    • jeeeesqwe

      No totta helvetissä voi varastaa. ei se mitään estä ehkä vähän hidastaa (on tullu kokeiltua)

      • ilmatyynyt kun laukee, laukee myös käynnistyksen esto


    • cy.uyucd.
    • qkivi

      Arvatenkin kaikki on mahdollista. Jos se laite on ihmisen tekemä, niin kyllä sen varmasti toinen ihminen voi myös ohittaa.

      Jos autosi katoaa, ja olet varustautunut ajoissa, tälläinen vekotin auttaa varmasti.
      palauttamaan sen. ehjänä tai vähemmän ehjänä...

      Laitoin moottoripyörään, eikä liiku laite pihasta minnekään ilman hälytystä.
      - virrallisena tai virrattomana.

      http://www.freewebstore.org/ETV-Tuotteet/GPS_paikannus/cat896163_800704.aspx

      • -

        GPS- ja GSM-signaalit onnistuu blokata ihan netistä ostettavilla värkeillä, joten vaikka GPS-seuranta parantaa mahdollisuuksia saada tietää ajoneuvon liikkeistä, varmaksi se ei sitä tee.


    • sen kokenut

      mun -98 astra jätti viime lauantaina parkkihalliin, syyksi ilmeni juuri tämä käynnistyksenesto ongelma. Sitä ei pysty ohittamaan itse millään konstilla, vaan auto kannattaa hinata nimenomaan korjaamoon, jolla on tarvittavat välineet tämän vian korjaamiseen. Itse jouduin pettymään pahan kerran, kun huoltamossa johon auto hinattiin ei ollut tarvittavia mittareita vian paikantamiseen. Selvittäkää, onko pakko mennä opel merkkiliikkeeseen ja maksaa mahdollisesti 1000e varaosista ja työstä vai onnistuuko huolto jossain toisessa huoltamossa, jossa myös korjaus voitaiisin suorittaa..

    • testitane

      Testasinpa piruuttani viikolla ajoneston ohittamista ja kyllä se aivan yksinkertainen juttu oli (Diesel) VW:ssä, (Diesel) Fordissa ja (Bensa) Nissanissa. Ei tarvittu mitään ihmelaitetta tai härveliä, Fordissa riitti kaksi n.metrin johtoa, VW:ssä riitti yksi (ohitus toimi samoin kuin Ford) ja Nissan meni vaihto-osalla..
      Aikaa menee VW.ssä ja Fordissa n.2 minuuttia ja Nissanissa meni 10 minuuttia (Purku, vaihto-osa ja kasaus, rikkomalla olisi päässyt nopeammin)

    • latye

      Mulla on vanhassa Fordissa rattilukko. Osataanko sellainen jo Suomessa ohitta vai voinko luottaa siihen

    • Kokeiltua ww/audi

      Esim toiseksi viimeisessä Golfin kopassa aika helppoa jos tahtoo, ostetaan vastaavaan autoon sopiva moottorinohjaus laatikko ja lähetetään ulkolaiselle tai kotimaiselle pajalle jossa poistetaan tuo ajonesto pois käytöstä. Tuon toimenpiteen jälkeen kaikki samalla boxsilla olevat lähtevät oikein kauniisti.

      Ja boxsin vaihto anastushetkelläkään ei osaavalle ole mahdoton.

      Ja jollei vieläkään tahdo lähetellä boxsia mihinkään huoltoon, hommaa ulkomailta valmiin boxsi avain virtalukko mittaristo yhdistelmän kolaroidusta vastaavasta. Rattilukon ja mittarin tehdaslaisiin liittimiin pääsee uusissakin aika helposti käsiksi.

    • näin se vaan on

      Ajon estimet ei ammattimiestä estä toimii se sitten hyvässä tai pahassa,omilla avaimilla käynnistämisen se estää kun renkkaa

    • henrik ijäs

      soneran mobile partner paskana nolla anäyttää.

      • henrik ijäs

        ei oo kovin viisas sonera kun ei laita 4g verkkoa mitä elisa laittanu
        soneran idiootit pööttää kelpaa meille paksempinkin.
        oulu peötola


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        ei oo kovin viisas sonera kun ei laita 4g verkkoa mitä elisa laittanu
        soneran idiootit pööttää kelpaa meille paksempinkin.
        oulu peötola

        ootko käynny armeija n kaikki ei ole esimerkiksi salovaaran timo jok asnookertimessa on ei ole käynny armeijaa.


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        ootko käynny armeija n kaikki ei ole esimerkiksi salovaaran timo jok asnookertimessa on ei ole käynny armeijaa.

        kysyin siltä ja se halus mennä armeijaan ei liian vanha


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        kysyin siltä ja se halus mennä armeijaan ei liian vanha

        ei varmaan kukaan rikas ole vaikka myy hyvää metsää niin ei saa mitään.
        tyhmiä
        valehteölua


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        ei varmaan kukaan rikas ole vaikka myy hyvää metsää niin ei saa mitään.
        tyhmiä
        valehteölua

        mun tappajat oneksi kuolee ennenkuin minä kuolen.


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        mun tappajat oneksi kuolee ennenkuin minä kuolen.

        mistä tavoittaa ne tappajat.


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        mistä tavoittaa ne tappajat.

        suomessako vai ulkomailla ne on.


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        suomessako vai ulkomailla ne on.

        tappajan käskijän nimi ois hyvä tietää kuka käskeny.


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        tappajan käskijän nimi ois hyvä tietää kuka käskeny.

        kuka käski tappaa henrik ijäs baarissa joku ihminen?
        otan selville sen henkilöllisyyden


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        kuka käski tappaa henrik ijäs baarissa joku ihminen?
        otan selville sen henkilöllisyyden

        rhodos ja sain äänet taivaalta päähäni.


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        rhodos ja sain äänet taivaalta päähäni.

        1995


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        1995

        kerro mun palkkamurhajan nimi niin linnassa se saa istua.
        rhodos


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        kerro mun palkkamurhajan nimi niin linnassa se saa istua.
        rhodos

        emme voi paljastaa nimiä oliko
        bar 45 special


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        rhodos ja sain äänet taivaalta päähäni.

        korvat alko vinkuuu keskellä yötä ja nytkin ne suomalaiset ouhuu mun päähänäni.


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        korvat alko vinkuuu keskellä yötä ja nytkin ne suomalaiset ouhuu mun päähänäni.

        poliisi tyhmä armeija tyhmä kun ei läydä mun vinkunoita.


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        poliisi tyhmä armeija tyhmä kun ei läydä mun vinkunoita.

        suomella maailman huonoin etsintä laitteet jos päähan tulee vinkunoita.


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        suomella maailman huonoin etsintä laitteet jos päähan tulee vinkunoita.

        elektroniikka hrtzejä ja suomi ei tee mitään on mädällä sotapuolustus.


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        elektroniikka hrtzejä ja suomi ei tee mitään on mädällä sotapuolustus.

        jos saan päähäni ä'äniä sekä suomessa että portugalissa niin se on joku tracking device, chriss angells


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        jos saan päähäni ä'äniä sekä suomessa että portugalissa niin se on joku tracking device, chriss angells

        rynnäkkö ei kannata kuolee ihmisiä ei ole mik''mn amrikan vapautussota.


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        rynnäkkö ei kannata kuolee ihmisiä ei ole mik''mn amrikan vapautussota.

        miehet puun taakse ampuu ei muuta keksi.


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        miehet puun taakse ampuu ei muuta keksi.

        kuopassa om tyrha ampua vihollinen yllättää ja ampuu sut. puun takaa mieluummin


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        kuopassa om tyrha ampua vihollinen yllättää ja ampuu sut. puun takaa mieluummin

        kuopassa rynkky menee jäihin ja et pysty ampuu sama tapahtu sotilaleirillä.


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        kuopassa rynkky menee jäihin ja et pysty ampuu sama tapahtu sotilaleirillä.

        sotaleiriollä' taphtu kun asemasodass aei ollu ihmisiä niin kaikki häipy ja jääkärikomppanja sai voiton


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        sotaleiriollä' taphtu kun asemasodass aei ollu ihmisiä niin kaikki häipy ja jääkärikomppanja sai voiton

        krhk tasapeli 2jkn kanssa molemmat oli hyviä ehkä 2 jk parempi kumminkin.


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        krhk tasapeli 2jkn kanssa molemmat oli hyviä ehkä 2 jk parempi kumminkin.

        kuvittelen olevani 2jkn kanssa sotimassa ois coolia.


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        kuvittelen olevani 2jkn kanssa sotimassa ois coolia.

        2jk hiukkavaara 94-95 kunnioutasta osoittaen.


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        2jk hiukkavaara 94-95 kunnioutasta osoittaen.

        sotastaregiat menis uusiksi ei enään rivissä vihollisen tapettavaksi mentäis.


      • henrik ijäs
        henrik ijäs kirjoitti:

        sotastaregiat menis uusiksi ei enään rivissä vihollisen tapettavaksi mentäis.

        yksin kaksin miehin


      • mbman
        henrik ijäs kirjoitti:

        yksin kaksin miehin

        Henrikiltä skannattu äly pois ?


    • kiala viulu

      Toyota n ainakin vie vaikka hakaneulalla

    • mmm

      Ajoneston ohittamisesta, minulla olisi Fiat Bravosta hävinnyt avaimet, avainkoodit löytyy eli pystyisin teettämään avaimen joka sopii oviin ja virtalukkoon mutta avainta ei pystytä koodaamaan koska koodiavain puuttuu. onko tuo ajoneston ohittaminen mahdollista Fiatissa vai ei.

    • ajonesto

      En noita fiiatteja kovin hyvin tunne, mutta tottakai on mahdollista ohittaa. Ajonesto pitää lain mukaan olla, joten tarvitset joko ajoneston esim. purkuautosta, voi jopa olla helpoin tapa. Tai sitten hälyttimen, jossa on ajonesto

      • 87k

        Tottakai voi ostaa sytysboksin jossa on se ajonesto, ja siihen sopivat sirut, tai sitten boksi missä ei ole lainkaan ajonestoa, jos sellainen löytyy.

        Ja toi laki "ajonesto on pakollinen" löytyy varmaan samasta paikasta mistä löytyy kielto urakkanupeille, säädökset ratin mallillee yms...

        Kuitenkin esim 2007 vuoden autossa on avaimena pelkkä metallitikku, ei siis mitään elektronisia estoja


    • Toyotaa et vie

      Toyota on paras tae autovarkautta vastaan. Kukaan ei ala ohittamaan mitään ajonestoja pertsa-Corollan tai Auriksen takia, ei edes Aven.

    • makes2

      No jos joku osaa niin kertokaa miten meganen ajoneston saa ohitettua, jäi tuo ajonesto päälle. Kyseessä 1999 mallin Renault Megane.

    • ongelma numero 75

      kertokaapas joku fiksu kuinka helppoa on ohittaa ajonesto -97 1,8 mondeossa?
      sais paskan joskus käyntiiki ja liikkeelle tost pihasta
      avaimista on sirut paennu maata kiertävälle radalle vuosien saatossa.
      uudet maksaa koodattuina hunajaa
      eli toisin sanottuna maksaa enemmän ku koko auto melkee
      vinkit olis ihan kivoja ja satavarmasti pystyy ohittaa kuitenki eiks vaa

    • Sekakäyttäjä rosmot

      Hahaa, olet surkea autovaras. Kenties hieman texiä, ryynejä ja alkoholia veressä, kun koitat saada epätoivoisesti naapurisi auton varastettua :)

    • minä vaan

      Parhaimmillaan ajonestossa taitaa olla muutaman numeron vaihtuva koodi. Auton avain lähettää tämän koodin ajonestomoduulille ja moduuli sitten päättää onko koodi oikea ja voidaanko autoa startata.

      Tällaisen murtamiseenhan ei tarvita kuin skanneri, joka käy läpi kaikki mahdolliset miljoonat koodit. Yksi niistä on sitten oikea ja hups -auto on käynnissä.

      • mUrrOnest0kood1

        Se vaan että koodin pituuskin voi vaihdella. Lisäksi käytössä ovat isot ja pienet kirjaimet sekä numerot. Kukaan ei murra sellaista koodia kokeilemalla miljoonia vaihtoehtoja. Sen sijaan auton avaimen on ohjelmoitu esimerkiksi miljoona peräkkäistä koodia, jotka avain käyttää vuoronperään. Samat koodit on ohjelmoitu auton vastaanottimeen kryptatussa muodossa. Koodia murtamalla autoa ei ainakaan varasteta, jos koodi on näin vahva.


      • Kekkekekekekks
        mUrrOnest0kood1 kirjoitti:

        Se vaan että koodin pituuskin voi vaihdella. Lisäksi käytössä ovat isot ja pienet kirjaimet sekä numerot. Kukaan ei murra sellaista koodia kokeilemalla miljoonia vaihtoehtoja. Sen sijaan auton avaimen on ohjelmoitu esimerkiksi miljoona peräkkäistä koodia, jotka avain käyttää vuoronperään. Samat koodit on ohjelmoitu auton vastaanottimeen kryptatussa muodossa. Koodia murtamalla autoa ei ainakaan varasteta, jos koodi on näin vahva.

        Niin ja avain ei heti tarjoa avainkoodin autolle, vaan ns ”tervehtimiskoodin”, jonka tehtävänä on varmistaa, että avain on auton lähellä. Aloitteen tervehtimiselle pitää tulla aina avaimelta, jossa on ohjelmoituna miljoona peräkkäistä, vaihtuvaa tervehtimiskoodia. GPS- paikannin paljastaa auton sijainnin. Mikäli rikollinen tuo signaalinkaappauslaitteen avaimen lähelle, avain huomaa, että auto näyttäisi liikkuneen lähemmäksi, eli avainkoodin ei tuolloin luovuteta. Vasta kun avain liikkuu auton sijaintiin, avainkoodi voidaan luovuttaa autolle, koska silloin avain on auton vieressä eikä jonkun kaappauslaitteen vieressä.


    • Käyntiin ku sais

      Mites Mondeo 98 mallinen bensiini 1.6 ? Viimenen avain hukkui ja nyt teetin uuden numerosarjan perusteella. Virrat menee päälle, muttei starttaa, kun ajonesto päällä. Miten sais sen ohitettua, ettei tarvis koko autoa viedä Ford- korjaamoon koodattavaksi? Onko ohitus tuossa yleensä mahdollista? Tarkkoja ohjeita kiitos.

      • enkerrovaras

        Tilaa sopiva siru netistä, maksaa parikymppiä.


    • specialslow

      Tekniikkaan perehtyminen taitaa olla liian haastavaa ja vaivalloista perus narkkivarkaalle.
      Täysjärkisiä ammattivarkaita taitaa olla suomessa aika vähän joten melko turvassa arvoautot ovat. Peruspassatit saattaa satunnaisesti lähteä huvikäyttöön.

    • Joddoilla käyntiin

      Okey, mutta se mulle on jäänyt edelleenkin hieman epäselväksi kun joissain leffoissa autovaras käynnistää auton virtalukon johtoja yhdistämällä? mitä hiton johtoja siinä sitten yhdistetään ja mistä ne hiton johdot saa kaivettua esiin? Voisin ihan kokeilla omalla autolla kyseistä toimenpidetä ja olisihan se hauskaa kaveriporukassa esittää näppärää "autovarasta" :)

      • johdoista startti

        Helppohan se ajonestoton auto on johdoista käyntiin saada. Jotenkin poistat vaan muovin siitä virtalukon alapuolelta, ja sitten katkaiset ja kuorit ne johdot, yhdistät ensin oikeat johdot, jotta saat auton virrat päälle tilaan, ja sitten oikeat johdot startin ajaksi.

        Mutta mitä siitä hyödyt, ajamaan et pääse, kun rattilukko sen estää. Ja suurimmassaosassa autoissa on ajonesto, joten ei ne lähde noin edes käyntiin.


      • joladadiduuu
        johdoista startti kirjoitti:

        Helppohan se ajonestoton auto on johdoista käyntiin saada. Jotenkin poistat vaan muovin siitä virtalukon alapuolelta, ja sitten katkaiset ja kuorit ne johdot, yhdistät ensin oikeat johdot, jotta saat auton virrat päälle tilaan, ja sitten oikeat johdot startin ajaksi.

        Mutta mitä siitä hyödyt, ajamaan et pääse, kun rattilukko sen estää. Ja suurimmassaosassa autoissa on ajonesto, joten ei ne lähde noin edes käyntiin.

        rattilukokin saa hajoitettua ku työntää/hakka vasaralla ison talttameisselin lukkoon ja papu kaija pihdeillä vääntelee meisselin varresta ees taas. johan antautuu ja ratti kääntyy


      • Ex ammattilainen
        johdoista startti kirjoitti:

        Helppohan se ajonestoton auto on johdoista käyntiin saada. Jotenkin poistat vaan muovin siitä virtalukon alapuolelta, ja sitten katkaiset ja kuorit ne johdot, yhdistät ensin oikeat johdot, jotta saat auton virrat päälle tilaan, ja sitten oikeat johdot startin ajaksi.

        Mutta mitä siitä hyödyt, ajamaan et pääse, kun rattilukko sen estää. Ja suurimmassaosassa autoissa on ajonesto, joten ei ne lähde noin edes käyntiin.

        Rattilukko lähtee jalalla kertapolkasulla vanhemmista autoista. Virtalukon pohja on monesti jannujen sähköremppojen jäljiltä huonosti kiinni tai puuttuu kokonaan. Muutama johto eri paikkaan, vähän startille virtaa ja mutkasta tietä näkymättömiin. Toimenpide kestää varsinkin jos auto on unohtunut lukita noin 1-2min. Ajonestojen sielun elämään en ole perehtynyt niin paljoa.


    • pöljäoot

      voi tietenkin sen ohittaa
      eikai niitä muuten saa käyntiin
      laitat auton virtaavaimen virtalukkoon ja starttaat

    • hurdingen

      Poliisin mukaan uusimmalla tekniikalla varustetut liettualaiset autovarkaat ovat vieneet jo 15 ajonestolaitteella varustettua autoa, kertoo Helsingin Sanomat.

      Liettualaiset ovat varastaneet vuoden aikana kymmenkunta Volkswagen Caravelle T4:ä, kolme Honda CR-V:tä ja kaksi BMW X6:tta. Poliisi arvelee, että uusista teknovarkaista voi tulla melkoinen riesa.

      Helsingin Sanomien mukaan ajonestolaitteet ohittavia apuvälineitä saa internetistä 10 000–20 000 eurolla.

      Esimerkiksi BMW-varkauksiin syyllistyneiltä löytyi Nokian kännykän kuoriin sullottu laite, jonka avulla autot sai käyntiin. Honda-autoihin varkaat onnistuivat ujuttamaan oman ohjelmistonsa. Volkswaheneista varkaat saivat ajonestolaitteen kokonaan syrjään.

      AL

    • vaikka ite.

      Mistä näitä tee se itse auton turvamerkintä juttuja voi ostaa. Katsastus tekee myös niitä mutta hinta saattaa olla kallis.

    • rkuoksa1

      Perskules!
      CODE valo syttyi palamaan tuossa 2001 vm. 2,8 JTD Ducatossa. Jeesatkaa, että sais liikenteeseen. Korjaamolla sanoivat että tänne vain; ei ole muita keinoja. Milläs viet matkailuauton? Voi laittaa opastusta myös sähköpostiin: [email protected]

      • mbman

        Parasta ennen päivämäärä tuli vastaan. Pilaantunut se on. Ei auta kun heittää pois.


    • vaihtoehto-on

      Suomalainen autovaras ei osaa ohittaa käynnistyksenestoa, mutta ne "toismaalaiset" osaavat koska niillä tekniikka on paremmin hallussa. Paras suoja autovarkauksia vastaan on se, että ei hanki autoa ollenkaan ja siirtyy julkisen liikenteen ja taksien käyttäjäksi.
      Varastetuilla loistoautoilla on hyvät markkinat joissakin maissa (ei Suomessa).

    • bnxfhm,j

      eikös se oo vaan sen mustan boksin poisto ja käyntiin?

    • remonttireiska2

      Vaihdettiin moottori -99 peugeottiin, millä ajonesto pois ?

    • pompannappi1

      fiat brava 98 käynnistyssen esto rikki mikkä osat vaihdan on toinen varaosautona

      • bemarin ajonesto

        Noihin bemareihin on ilmeisesti joillain varkailla käytössä joku tehtaan järjestelmä, millä autolle voi opettaa uusia avaimia ilman vanhaa.


    • Kertokaas mullekin, mitä teen Pösö 306:n kanssa (vm. -98, 1.8.l bensakone), jotta saisin sen käyntiin, vaikka lapsenlapsille peltoautoksi, jollei muuta? Ostin huutokaupasta semmoisen hylätyn kärryn eikä siihen ole mitään valtakunnan avaimia. Edelliseltä omistajalta koitin kysellä, mutta eihän tuo edes vastaa. Maahantuojan kautta toki voisin tilata uudet avaimet, mutta jos joku edukkaampi konsti olisi jollakulla tarjota. Onnistuuko, jos purkaamolta ostan samanmoisen pökötin virtalukon ja ajonestorekkuleen avaimineen?

      • varkaille

        Eikai kukaan tähän ohjeita varkaille rupea kirjoittamaan. Vaikka sinä olisitkin ihan omaan autoosi kysymässä niin joku muu voi samaa ohjetta käyttäen varastaa auton.


    • sale69

      Jäätelö tikulla saa ohitettua ajoneston

    • Pökötti asentaja

      Sytytyspuolasta johto ECU ohjainyksikölle siten, että punainen ja vihreä johto ryöstäjällä yhteen ja puolan plus johto boksin siniseen johtoon. Sitten vain startaamaan.
      Näitä tietoja ei saa leivttää tietentkään eteenpäin, joten pitäkää vain omana tietonanne.

    • wety max

      Kyllä ne kaikki autot on pöllittävissä,ajon esto on hidaste ei este ammattilaiselle.Sillä pakko on saada vioittunut järjestelmä kuntoon,jokaisella merkki korjaamolla omat ohjelmat ja ohjeet..

    • mitsucarisma

      Osaako kukaan neuvvoo kun mitsu carismassa meni ajonesto päälle ja ainoo sirullinen avain ja lähtee kyllä käyntiin pyörii muutaman sekunnin ja sammuu kokeilin että vedin pensapumpulle akulta johon suoraan mut ei vaikutusta, eli ei vissiin tuo ajonesto vaikuta bensapumppuun..

      • mitsuc

        Nii auto on 2000vm ja 1.6 ja alkuun välillä lähtiki käyntiin sillon tällön ja pelaski jonki aikaa nytte ei toimi ollenkaan


    • samanlaistakin

      mitsc : lle

      Miten pärjäät autosi kanssa ? Minulla myöskin sama merkki 2002 .
      Minullakin ajonesto kenkkuilee ajoittain.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1756
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1367
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      5
      1292
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1253
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1250
    6. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      11
      1157
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1156
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      601
      1114
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      7
      1027
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      964
    Aihe