pohjan hitsaus

kylki ylös

onko pohjan hitsauksesta mielipiteitä tai paremminkin mihin asentoon auton kannattaa yrittää saada jotta työ kävisi helpoimmin.Itse ajattelin parhaaksi sellaista reilua kulmaa n.45 asteista.Mutta mitenhän tukisi, että ei pyörähdä yli?Onkohan kukaan yrittänyt tällaista?

11

7129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ku hitsasin

      ni kallistettiin auto vaan kyljelleen, kaks kaverii oli "ottamassa vastaan" ja ku auto lähti kaatuu kyljelleen ni laittovat pari rengasta (vanteella ja täynnä ilmaa) maan ja katon väliin kallistus noin 70 astetta, ja autoon ei jäänyt mitään jälkiä "väärinkäytöstä".

    • kannatas

      tehä koripukit?Auton saa pyörimään vaikka ympäriasti eikä tarvii miettii seurauksia....

      • Jusu

        Saattaa siinä akkuhapot,nesteet,öljyt ja bensat mennä hukkaan :) Tietty jos tyhjentää kaikki säiliöt ensin,niin sitte voi pyörittää......


      • kaatajapoika

        Kannattaisi toki työn kannalta mutta, harvoin toteutettavaksi työksi vaatii liikaa vaivaa, materiaaleja ja asiantuntemusta.

        Jos itse hitsaaminen ja maalaus /ruostekäsittelykin pitää opetella että saa auton kuukaudessa katsastuskuntoon niin on vähän liikaa vaadittu että tekisi kääntölaitteen, eli "grillin" itse sitä varten. Ostoon taas ei työttömällä ole varaa. Eikä monella vähänkään pienempää palkkaa nauttivalla sen koommin.

        Eli, miten on? Lisää vinkkejä tarvitaan.

        1. Kärsivätkö ne maata vasten vinossa olevat renkaat/vanteet toimenpiteestä?

        (En tiedä mutta arvaan että ei kärsi, muuten toimenpiteestä varoitettaisiin joka paikassa niin että kaikki tietäisivät ettei niin pidä tehdä. Ajavathan jotkut näytösmielessä kahdella renkaallakin, jolloin alustan tekniikkaan, renkaisiin ja vanteisiin kohdistuu vastaava, ellei kovempikin rasitus.

        2. Voiko auton kallistaa kumpaan suuntaan tahansa? Mitä litkuja vuotaa (jos vuotaa) kun kallistaa liikaa? Mikä on liikaa? Suositeltava kallistuskulma?


    • hitsaa miten vaan

      autopukille tai ylös auto muuten,paras varmasti ois hitsata kuin laittas auton katolleen.puhtaaksihan hitsattavat pellit pitää reilusti saada, migillä hitsaa mistä asennosta vain, auton hitsauksessa tarvittavan laadun.

      • kaatajagigolo

        ? Laadunhan pitää olla hyvä myös autoa hitsatessa joten en ymmärrä kommenttia.

        Reikiä ei saa jäädä ja hitsatun kohdan pitää olla yhtä vahva kuin sama kohta alkuperäisenä.


    • j230345fg3

      Onko vaaraa että nesteitä valuu maahan jos kallistaa 45 astetta?

      Voiko maata vasten vinossa olevat renkaat tai niiden tekniikka jotenkin muuten vaurioitua sen takia et auto on jonkin aikaa vinossa kahden renkaan varassa?

      Ajattelin hommata jonkin projekti auton ja hitsata pohjan itse kuntoon ja tehdä vähän puhdistusta ja ruostesuojausta samalla.

      En ole mikään kokenut autojen kanssa värkkääjä mutta tarkoitus olisi tulla keskiverto DIY mieheksi tälläkin saralla.
      Puikko- ja MIG hitsausvehkeet löytyy jo valmiiksi.

      Projekti tulis olemaan joko 90-alkupuoliskon toyota, honda tai vastaava, missä tekniikka olis hyvässä kunnossa mutta pellit /pakoputki ruosteessa ja puhki.

      • käsikeskelläpeukaloa

        Miten se nosto onnistuisi helpoiten yhdeltä henkilöltä? Autotallissa olis tilaa ihan kivasti.

        Ajattelin että kiinnittäisin sen puolen vanteisiin mikä nostetaan, köydet tai ketjut joilla estäisin sen ettei kaadu liikaa, eli kyljelleen ja mahdollisesti katolleen kun nostaa.
        Köydet vetäisin nostettavan puoleisen seinän taakse (seinässä liukuovi) niin että ei tarvitse pelätä niiden pettävän.

        Kuvittelin että itse nosto onnistuisi pikkuisen kerrallaan ihan tunkilla, niin että laittaisin aina vain korkeampia tukia alle ja sitten tunkkaisin lisää...

        Köyhänä ei ole varaa viedä hitsattavaksi ammattilaisille, sitäpaitsi tekemisen ja oppimisen ilo on kans yks pointti.
        Haluan oppia jossain vaiheessa elämää ns. "automieheksi" kun nyt oon vielä aika käsi näissä hommissa.

        Oon kuullut että kaikkia kohtia pohjassa ei saa hitsata. Mutta mites on sitten niiden ruostumisen kanssa, ruostuuko sellaiset kohdat läpi puhki tai niin että auto ei menisi katsastuksesta sen takia läpi?

        Jos ruostuu niin eikö se silloin tarkoittaisi sitä että auto on korjauskelvoton? Käykö niin koskaan?

        Tiedän hitsatun kiellettyjäkin kohtia ja silti meni katsastuksesta läpi. Katsastaja kysyi vaan et "onks tätä hitsattu?"
        Hitsaaja oli ihan hitsaaja ammatiltaan ja teki sen ilmeisesti niin hyvin ettei katsastaja ollut varma. :D

        Mietin myös sitä että voisiko samaa yrittää tehdä itse perässä? Ollaanko niiden kanssa miten tarkkoja?


      • Projektipäällikkö
        käsikeskelläpeukaloa kirjoitti:

        Miten se nosto onnistuisi helpoiten yhdeltä henkilöltä? Autotallissa olis tilaa ihan kivasti.

        Ajattelin että kiinnittäisin sen puolen vanteisiin mikä nostetaan, köydet tai ketjut joilla estäisin sen ettei kaadu liikaa, eli kyljelleen ja mahdollisesti katolleen kun nostaa.
        Köydet vetäisin nostettavan puoleisen seinän taakse (seinässä liukuovi) niin että ei tarvitse pelätä niiden pettävän.

        Kuvittelin että itse nosto onnistuisi pikkuisen kerrallaan ihan tunkilla, niin että laittaisin aina vain korkeampia tukia alle ja sitten tunkkaisin lisää...

        Köyhänä ei ole varaa viedä hitsattavaksi ammattilaisille, sitäpaitsi tekemisen ja oppimisen ilo on kans yks pointti.
        Haluan oppia jossain vaiheessa elämää ns. "automieheksi" kun nyt oon vielä aika käsi näissä hommissa.

        Oon kuullut että kaikkia kohtia pohjassa ei saa hitsata. Mutta mites on sitten niiden ruostumisen kanssa, ruostuuko sellaiset kohdat läpi puhki tai niin että auto ei menisi katsastuksesta sen takia läpi?

        Jos ruostuu niin eikö se silloin tarkoittaisi sitä että auto on korjauskelvoton? Käykö niin koskaan?

        Tiedän hitsatun kiellettyjäkin kohtia ja silti meni katsastuksesta läpi. Katsastaja kysyi vaan et "onks tätä hitsattu?"
        Hitsaaja oli ihan hitsaaja ammatiltaan ja teki sen ilmeisesti niin hyvin ettei katsastaja ollut varma. :D

        Mietin myös sitä että voisiko samaa yrittää tehdä itse perässä? Ollaanko niiden kanssa miten tarkkoja?

        Niin, miten on? Kiinnostaa muakin. Vastaava projekti oottelis...


      • hitsausjigi
        käsikeskelläpeukaloa kirjoitti:

        Miten se nosto onnistuisi helpoiten yhdeltä henkilöltä? Autotallissa olis tilaa ihan kivasti.

        Ajattelin että kiinnittäisin sen puolen vanteisiin mikä nostetaan, köydet tai ketjut joilla estäisin sen ettei kaadu liikaa, eli kyljelleen ja mahdollisesti katolleen kun nostaa.
        Köydet vetäisin nostettavan puoleisen seinän taakse (seinässä liukuovi) niin että ei tarvitse pelätä niiden pettävän.

        Kuvittelin että itse nosto onnistuisi pikkuisen kerrallaan ihan tunkilla, niin että laittaisin aina vain korkeampia tukia alle ja sitten tunkkaisin lisää...

        Köyhänä ei ole varaa viedä hitsattavaksi ammattilaisille, sitäpaitsi tekemisen ja oppimisen ilo on kans yks pointti.
        Haluan oppia jossain vaiheessa elämää ns. "automieheksi" kun nyt oon vielä aika käsi näissä hommissa.

        Oon kuullut että kaikkia kohtia pohjassa ei saa hitsata. Mutta mites on sitten niiden ruostumisen kanssa, ruostuuko sellaiset kohdat läpi puhki tai niin että auto ei menisi katsastuksesta sen takia läpi?

        Jos ruostuu niin eikö se silloin tarkoittaisi sitä että auto on korjauskelvoton? Käykö niin koskaan?

        Tiedän hitsatun kiellettyjäkin kohtia ja silti meni katsastuksesta läpi. Katsastaja kysyi vaan et "onks tätä hitsattu?"
        Hitsaaja oli ihan hitsaaja ammatiltaan ja teki sen ilmeisesti niin hyvin ettei katsastaja ollut varma. :D

        Mietin myös sitä että voisiko samaa yrittää tehdä itse perässä? Ollaanko niiden kanssa miten tarkkoja?

        Esson baaristako kuulit, ettei jotain kohtaa auton pohjasta saa hitsata? Käyppä kyselemässä lisää, niin tiedetään asiasta enemmän. Jos pohja on pahoin ruostunut ja joudutaan poistamaan paljon mädäntynyttä peltiä, tulisi kori kiinnittää ns. hitsauspukkiin. Tällöin varmistetaan korin pysyminen lähes tehtaan mitoissa. Jos koria ei ole tuettu asiallisesti, niin hitsaus aiheuttaa koriin muodonmuutoksia mitoituksen myös muuttuessa.


      • Guru meditation
        hitsausjigi kirjoitti:

        Esson baaristako kuulit, ettei jotain kohtaa auton pohjasta saa hitsata? Käyppä kyselemässä lisää, niin tiedetään asiasta enemmän. Jos pohja on pahoin ruostunut ja joudutaan poistamaan paljon mädäntynyttä peltiä, tulisi kori kiinnittää ns. hitsauspukkiin. Tällöin varmistetaan korin pysyminen lähes tehtaan mitoissa. Jos koria ei ole tuettu asiallisesti, niin hitsaus aiheuttaa koriin muodonmuutoksia mitoituksen myös muuttuessa.

        Ahaa, tuo korin muodossaan pysyminen on hyvä pointti. Eli se on siis ensimmäinen asia mikä oikeasti lähes pakottaa käyttämään "grilliä" joissain tilanteissa auton kallistamisen sijasta.
        Grillin rakennus vain on mahdotonta omalla kohdallani (aikataulu rahatilanne osaaminen) joten kallistus on ainoa keino.

        Eikä oman auton pienet ruostevauriot vaadi niin mittavia leikkauslistoja (oli pakko käyttää tuota termiä ;) ) etteikö auto pysyisi muodossaan ilmankin.


        Se "ei saa hitsata" kommentti taas viittasi siihen että katsastusmies on joskus sanonut että jokin osa "pitää vaihtaa, ei saa hitsata". Niistä tapauksista löytyy esimerkkejä hakemalla.

        https://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q="pitää vaihtaa, ei saa hitsata"&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

        Tai sama pikalinkkinä (toimii kuukauden jos sitä ei klikata).
        http://dy.fi/qcp


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe