Jääruoho

Onko kukaan kasvattanut Jääruohoa? Kokeilin ensimmäistä kertaa. Esikasvatin taimet, niistä tuli todella hentoja surkeita ruipeloita. Olen nyt siirtänyt muutaman vahvimman näköisen omaan ruukuun. Soveltuuko tämä ruukkukasvatukseen, vai olenko tehnyt jotakin väärin? Vaikeaa uskoa, että noista ruipeloista mitään tulisi.
Ilmianna
Jaa

2 Vastausta

Tarkoitatko jääsalaattia? Minä laitoin nyt sitä kasvamaan kasvimaalle. Siinä oli muistaakseni pitkät taimivälit joten tarvitsee tilaa kasvaakseen. Oisko siinä syy sun sadon pienuuteen?!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jääruoho eli mesembryanthemum crystallinum, "vanha, lähes unohdettu vihannes". Ei taida olla kovin ihme, että on unohdettu, kun on niin vaikeaa kasvattaa?

Taimiväli on 25 cm. Olen koulinut muutaman omaan ruukkuunsa, ovat nyt parvekkeella. Mutta mitään edistystä ei tapahdu, samanlaisia kitukasvuisia ruipeloita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Jääruoho

Onko kukaan kasvattanut Jääruohoa? Kokeilin ensimmäistä kertaa. Esikasvatin taimet, niistä tuli todella hentoja surkeita ruipeloita. Olen nyt siirtänyt muutaman vahvimman näköisen omaan ruukuun. Soveltuuko tämä ruukkukasvatukseen, vai olenko tehnyt jotakin väärin? Vaikeaa uskoa, että noista ruipeloista mitään tulisi.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta